Weergegeven resultaten: 1 t/m 17 van 17

Discussie: Maken van een Banner

Senior Member Raikkonen_WC's schermafbeelding
    Naam
    Raymond Smits

Standaard Maken van een Banner

Wie kan mij helpen met het maken van een banner voor een klant van mij. Ik ben namelijk bezig met een website van een klant, en zij willen bovenaan de website een banner hebben, met hun bedrijfslogo erin. Ik heb heel veel foto's (hoge resolutie) van de klant. Mijn bedoeling is, dat het linker gedeelte de vrachtwagen met een Trailer bevat (en op de trailer hun logo, is tenslotte een Transport onderneming). En dan voor de rest in de banner diverse overgangen van foto's.

Als ik het hier niet mag posten, mogen de MODS het even verplaatsen :-)
    ** Racing is in my blood, it's part of me, it's part of my life. **

** Racing is like sex. Every man thinks he can do it! **

Standaard

in Flash? of hoe moet het in de website komen?

DigitalRacing.nl

Standaard

Formaten, kleuren (etc) zijn wel belangrijk om te weten ja. Flash zou ik sowieso niet doen.

Naam
    Raymond Smits

Standaard

Even wat extra informatie:
    - Banner dient een formaat te krijgen van 980 x 200 pixels.
    - Type. PNG of JPG.

Voorbeeld van banner met doorzichtig logo

en zonder

Zoals in het 2de voorbeeld te zien is, komt op die positie het logo doorzichtig. Mijn bedoeling was om links een lege trailer te hebben, waar het logo precies opvalt. Voor de rest dan nog wat foto's in elkaar laten overgaan naar rechts toe. De vrachtwagens zijn voor de eigenaar de belangrijkste zaken die zichtbaar moeten zijn, en de foto van het pand.

Zoals je ziet, is het samenvoegen van foto's niet echt mijn sterkste kant. Het ziet niet heel slecht uit, maar niet mooi genoeg voor mij :-)

Dus al iemand me kan helpen? Ik heb een hele lading foto's van de klant, dus keus genoeg kwa afbeeldingen.

En bedankt alvast voor alle hulp!

DigitalRacing.nl

Standaard

Ik denk dat je het vooral niet te druk moet doen. Overlopen van foto's in elkaar is een leuk idee maar op zo'n oppervlak is het wel een stuk lastiger, zeker zonder het rommelig te maken.

Flash zou ik (zeker) niet gebruiken.

Standaard

Uberhaupt, ik denk dat je niet moet gaan werken met een banner vol met masks/overlopende foto's... het ziet er nogal goedkoop uit, imo!

Naam
    Raymond Smits

Standaard

Het mooiste zou 1 lange panorama foto zijn....

Zoiets als hierboven. Hier kun je mooi 1 grote banner van maken. Dit was mijn eerste idee, maar omdat ze geen enkele foto hebben in deze stijl kwam de directeur met eerder getoond idee. Hij vind het geweldig. Ik niet. Dus nu is het mijn beurt om hem te overtuigen.

Als zo'n panorama mogelijk zou zijn dmv een photoshop met 1 van zijn vrachtwagens zou perfect zijn. En links houd je dan een neutrale kleur voor het logo...

Moderator Bramzel's schermafbeelding
    Naam
    Bram Knot

Standaard

Een rood logo moet je op een witte achtergrond zetten, op een gekleurde achtergrond wordt hij heel slecht zichtbaar. Dus ik zou je afraden om dat logo transparant over een foto te zetten.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raikkonen_WC Bekijk bericht
    Hij vind het geweldig. Ik niet.
    Daarom moet hij het lekker bij z'n vrachtwaggels houden en jouw je werk laten doen!

Senior Member Federici's schermafbeelding
    Naam
    Angelo Wolner

Standaard

Ha, Van Loo! Die kennen we wel ja!
    Angelo Wolner

FORZA KUBICA.

Naam
    Raymond Smits

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramzel Bekijk bericht
    Een rood logo moet je op een witte achtergrond zetten, op een gekleurde achtergrond wordt hij heel slecht zichtbaar. Dus ik zou je afraden om dat logo transparant over een foto te zetten.
    Wat zou jij dan doen met de rest van de oppervlakte?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram Kocken Bekijk bericht
    Daarom moet hij het lekker bij z'n vrachtwaggels houden en jouw je werk laten doen!
    Niks negatiefs over de klant. Iedereen heeft een eigen smaak. Alleen is dit niet mijn smaak. En het doel is dan om hem te overtuigen. Echter is mijn inspiratie even op helaas.....

Senior Member JossNL's schermafbeelding
    Naam
    Reggie Biemans

Standaard

Niets. Is heel gebruikelijk om gewoon een logo links bovenin te hebben en de rest leeg. Je zou nog een zoek-veld of contactgegevens rechts weg kunnen zetten. Ook ik ben geen fan van (in elkaar overlopende)foto's in de header.

Bekijk anders gewoon wat andere (transport)websites, twee willekeurige voorbeeldjes hoe het (ook) kan: http://www.hollandtransport.com/ | http://www.bgz.nl/

Moderator Bramzel's schermafbeelding
    Naam
    Bram Knot

Standaard

Onderverdelen in 2 vlakken, of zorgen dat het logo in een wit ( of in ieder geval heel licht) gedeelte valt.

Normaliter verwerk ik het logo echter nooit in de header, maar zet ik hem er boven. Linksboven logo, rechtsboven ruimte voor bijv. Login, taalkeuze of minder belangrijke menuitems. Dan een mooie fotoslider met daaronder de menuitems die echt belangrijk zijn.

Senior Member Bjorn's schermafbeelding

Standaard

Het mooiste zou 1 lange panorama foto zijn....

Zoiets als hierboven. Hier kun je mooi 1 grote banner van maken. Dit was mijn eerste idee, maar omdat ze geen enkele foto hebben in deze stijl kwam de directeur met eerder getoond idee. Hij vind het geweldig. Ik niet. Dus nu is het mijn beurt om hem te overtuigen.

Als zo'n panorama mogelijk zou zijn dmv een photoshop met 1 van zijn vrachtwagens zou perfect zijn. En links houd je dan een neutrale kleur voor het logo...
    Nou, samen met 1 van die rijders in de truck naar Oostenrijk of Zwitserland, foto toestelletje mee en schieten maar.

Nee gekheid, maar misschien kun je dit wel bij jou in de buurt ergens doen, mooie locaties zat in Limburg.

Senior Member Ronin's schermafbeelding
    Naam
    Bart

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramzel Bekijk bericht
    Onderverdelen in 2 vlakken, of zorgen dat het logo in een wit ( of in ieder geval heel licht) gedeelte valt.

Normaliter verwerk ik het logo echter nooit in de header, maar zet ik hem er boven. Linksboven logo, rechtsboven ruimte voor bijv. Login, taalkeuze of minder belangrijke menuitems. Dan een mooie fotoslider met daaronder de menuitems die echt belangrijk zijn.

DigitalRacing.nl

Standaard

+1 hier ook

Naam
    Raymond Smits

Standaard

We hebben besloten de banner te laten zoals het nu is. Zodra het weer het toelaat gaan we een dag foto's maken van de vrachtwagens. En dan maken we een nieuwe banner.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten