Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 26 t/m 45 van 45

Discussie: DRTCC7 | Ronde 9 & 10: Anderstorp | 22 12 11

Senior Member eansys's schermafbeelding
    Naam
    Eric Nannings

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjello Bekijk bericht
    En blijf je die gekke Bosman voor
    It takes Chuck Norris 20 minutes to watch 60 Minutes http://www.chucknorrisfacts.com

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eansys Bekijk bericht

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels Tieman Bekijk bericht

De nieuwsbrief is verzonden!

Ik zie in de nieuwsbrief staan dat ik voor Anderstorp 20kg en een keer 5kg strafgewicht heb (ik sta er dubbel in). Maar in Macau had ik al 20kg en ik dacht dat een 13e en 6e plaats toch wel genoeg waren om daar vanaf te komen?

"Overtaking is an art"

Senior Member Niels's schermafbeelding
    Naam
    Niels van de Poll

Standaard

Bah! Mijn stuurtje tekent vandaag even het einde van z'n leven aan, geen Anderstorp voor mij dus
    Pollmedia Hardenberg - [webdesign ■ beheer ■ advies]

Standaard

Het is dat het niet om de hoek is, anders had je m wel even mogen komen lenen
    Mooi naadje joh!

DigitalRacing.nl

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard117 Bekijk bericht
    Ik zie in de nieuwsbrief staan dat ik voor Anderstorp 20kg en een keer 5kg strafgewicht heb (ik sta er dubbel in). Maar in Macau had ik al 20kg en ik dacht dat een 13e en 6e plaats toch wel genoeg waren om daar vanaf te komen?
    Je hebt nog 5 kilo. Je kan maximaal 15 kg verliezen per evenement.

DigitalRacing.nl

Standaard

De uitslagen staan online!

LAPCHARTS RACE 1
    LAPCHARTS RACE 2

De replay's volgen later.

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

crap, beide races, eerste race alleen gereden, tweede race leuk gevecht met Jeroen U en Marcel. Helaas extreme bandenslijtage tweede race voor het eerst in een DRTCC race een tweede tirewarning 'your tires are getting very worn!!!!!!'
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Senior Member GTE's schermafbeelding

Standaard

Ok, even snel mijn verslagje, voor ik het allemaal alweer vergeten ben.

Had er van te voren niet al teveel vertrouwen in. Gisteren even snel een paar rondjes in time attack gereden om even een setup in elkaar te draaien en de lijnen nog even te oefenen, maar dat was het dan ook.

P
    In practice bleek al snel dat de Scirocco op Anderstorp goed uit de voeten kan. Ik geloof dat aan het einde van de sessie de eerste zes plaatsen door VW's bezet werden. Ikzelf stond, tot mijn verbazing, op de vierde plek.

Q
    Helaas kon ik dat niveau in de kwalificatie niet handhaven. Ofschoon ik bepaald niet ontevreden was met mijn tijd, waren Mark en Guyon obstakels in het bereiken van een vierde startplek. Ik geloof dat ik uiteindelijk als zesde of zevende gestart ben.

R1
    De start was wederom zeer matig. Iets te lange eerste versnelling denk ik. De toeren duikelden bij het wegrijden helemaal omlaag. Joan zag zijn kans schoon en pakte mij aan de binnenkant van de eerste bocht. Dat kon ik niet op me laten zitten en gelukkig zat er voldoende snelheid in de Scirocco om op het lange rechte stuk een weerwoord te bieden.

Op een zeker moment ging het fout met o.a. Bob en kwam ik op een zesde plek achter Guyon te rijden. De eerste inhaalpoging werd elegant gepareerd maar bij de tweede inhaalpoging werd ik met alle égards behandeld en kon ik eigenlijk zonder al teveel omhaal een plekje doorschuiven. De rest van de race heb ik uitgereden op ongeveer 2,5 - 3 seconden afstand van Richard. Guyon liet mij niet uit het vizier en die volgde vrij constant op ongeveer een halve seconde. Gevaarlijk werd het echter nooit en de vijfde plek was voor mij. En daar was ik meer dan dik tevreden mee.

R2
    Op P4 van start gegaan. Wederom achter Guyon. Deze keer was mijn inhaalmanoeuvre minder elegant. Aan de binnenkant richting de bocht na het lange rechte stuk blijkt de remweg wat langer te zijn en daar had ik me enigszins op verkeken. Licht contact met de Chevy van Guyon (sorry daarvoor!) hield de Scirocco echter tenauwernood op de baan. Vervolgens zag ik twee bochten verder op de VW van Richard over het randje kukelen. Inmiddels had ik de VW van PP nogal dreigend in mijn spiegels en er waren nog zon 12 ronden te gaan! Zoals Guyon in race 1 liet PP me niet gaan. Groter dan een seconde is mijn voorsprong nooit geweest en vaker was het minder dan een halve seconde. In de laatste ronde werd het nog even tricky, maar tot mijn grote genoegen kon ik P3 tot over de finishstreep vasthouden. Ik denk erover om er een boek over te schrijven!
    Remember when GTO's had twelve cylinders, Mondials had four, and Testarossa was two words?"

SBC | League Admin BobVSomeren's schermafbeelding
    Naam
    Bob van Someren

Standaard

Ik heb twee geweldige races achter de rug

Q: P3, wat echt geweldig was. Eén van mijn favoriete banen, een goede setup en een rappe auto maakte het een feest om rondjes te rijden

R1: Start was minder, waardoor ik 2 plekken verloor. Ok door gaan dacht ik en reed ik redelijk mijn eerste ronde uit. In ronde 2 zag ik Paulus en Gerben in aanraking met elkaar komen (eind landingsbaan) waardoor ik iets eerder remde en Guyon hem daardoor in mijn achterkant zette. No hard feelings, was gewoon ongelukkig
    Daarna de baan weer op en rondes lang met Joan in gevecht geweest. Echt top gevecht! Toen ik een iets te enthousiaste inhaal poging deed en mij verremde stoof ook Eric mijn voorbij. Daarna een top gevecht met Eric en in de laatste ronde (bocht 1) kon ik hem in een foutje dwingen en er voorbij. P11 mijn aandeel. Ondanks de nog betere qualy kon ik de race waarderen!

R2: Goede start na de opwarm ronde en 2 man voorbij. Binnen no-time lag ik op P8 met storm voor me Na Storm ingehaald te hebben (ik herhaal: Na Storm ingehaald te hebben reed ik gewoon op P7! Briljant gevecht de rondes erna met hem, waardoor dank Michael
    Nadat ik een klein foutje maakte zette Storm hem er naast en reed ik constant achter hem aan op P7 (volgens mij zette Guyon hem er naast).
    Nadat we een treintje vormde vanaf P3 t/m P7 ging Storm steeds meer zijn banden oproken. In de laatste ronde kwam ik de 2e kombocht beter uit en zette ik hem naast hem. En jawel, ik was er voorbij! P6, mijn beste resultaat en nog mooier.... voor Storm geeindigd

Op naar Polen
    DJ Fennec.nl
    Twitch TV
    Sporting immortality doesn't come easy!

Senior Member Knight's schermafbeelding
    Naam
    Thijs

Standaard

Zo dat was m'n eerste DRTCC race. Dat is toch wel even een andere manier van racen. Erg leuk, maar ook lastig, veel meer gevechten. Gevechten zijn nog niet m'n sterkste punt. En juist dat gebeurd hier continue. Dus dat is meteen een leuke oefening.

Kwalificatie ging me weer goed af. P11 mocht ik vertrekken. De eerste race kon ik in het begin goed meekomen, maar na een paar rondes kan ik een aanval plaatsen bij Fred Visser na het lange rechte stuk. Bij het remmen kom ik op het gras, en lig ik bijna achteraan. Vervolgens bijna achteraan aansluiten en proberen naar voren te rijden. Als ik achter Jeroen Ursem zit, wil ik hem inhalen omdat net wat meer snelheid heb. Ik rem zelf echter te laat en neem Jeroen mee naast de baan. Sorry Jeroen, was volledig mijn fout en ook onnodig

Race 2 ging een stuk beter. Erg leuke gevechten gehad met Jeroen Kelly, Richard, Bjorn en Manuel. Op een gegeven moment gingen Bjorn en Manuel dwars, en ik kan ze beide voorbij
    Uiteindelijk na alle gevechten op P12 gefinished. Voor de laatste bocht lag ik nog op P15, maar er stonden daar 3 auto's stil.

Ik moet zeggen dat dit toch een erg gave klasse is, met mooie gevechten. Ik heb me vanavond prima vermaakt

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Gemengde gevoelens na vanavond. Anderstorp heeft me altijd goed gelegen, dus ik had wel hoop op een mooi resultaat.

Kwalificatie ging redelijk, een 6e plaats op de grid. Ik wist mijn tijd nog wel een keer te verbeteren, maar dat ging maar met 0,001sec. Dus daar schoot ik weinig mee op.

Start van Race 1 ging goed, geen problemen en ik kon een lekker tempo rijden.
    Paul Peter stond een paar puntjes voor me in het kampioenschap en reed vlak voor me. Ik zag hem overal flink driften en met rokende bandjes remmen, dus ik besloot om afstand te houden, bandjes te sparen en mijn kans af te wachten. Ondertussen liep ik steeds wat meer in, maar samen liepen we ook op de 2e plek van Mark in. Ik besloot niet aan te vallen in de hoop dat hij het gat naar p2 dicht kon rijden. Helaas heb ik te veel gespaard, want aan het einde van de race kreeg ik niet meer de snelheid te pakken om dichterbij te komen. P4 was dus het maximaal haalbare. Helaas niet in kunnen lopen, maar wel lekker kunnen scoren voor het kampioenschap. Daarnaast precies hoog genoeg om geen strafgewicht te pakken en een mooie uitgangspositie voor race 2.

Race 2 liep de start wat rommeliger. In de laatste bocht van de opwarmronde schuift het allemaal wat in elkaar waardoor ik een tikje van achter krijg en mijn voorganger ook aan tik. Behalve wat achterstand was er verder niks aan de hand.
    In ronde 4 haal ik Guyon in, maar in Startkurven komt hij van veel te ver een gaatje in wat er eigenlijk niet was. Hierdoor kom ik diep in de grindbak en voor ik terug ben op de baan is mijn 5e plaats een 18e geworden. En als mijn setup ergens niet op berekend is, dan is het wel op inhalen. Wing stond op 5 en mijn hele setup was gericht op de bochten en bandenslijtage.
    Dat zou dus een moeilijk vervolg van de race gaan worden. En dat werd het ook, want iedereen had een hogere topsnelheid terwijl mijn winst in het remmen en de bochten zat. Daar heb ik wat lastige momentjes mee gehad oa doordat ik een aantal mensen, zonder gevolgen, een tikje gaf. Ook mooie maar lastige gevechten met Thijs, Jeroen Kelly en Bjorn gehad.

In de laatste ronde reed ik op plaats 14 en liep plotseling hard in op Henk en Joan. Laatste bocht lijkt het erop alsof Henk een aanval gaat doen, terwijl ik dit ook net wil gaan doen. Hierdoor kom ik in het gras en spin waardoor ik beide van de baan kegel. Nog wel geprobeerd om mijn positie terug te geven, maar dat probeerde iedereen en er kwamen van alle kanten auto´s aan. Dus dat is niet gelukt. Excuses op TS al aangeboden, maar hier ook nog maar een keer.

In het kampioenschap sta ik nu met 71 punten een beetje in niemandsland. 16 punten achterstand op p5 en 22 punten voor op p7. De laatste race ga ik waarschijnlijk missen, dus veel meer zit er denk ik niet meer in.

"Overtaking is an art"

Senior Member Henk Kraal's schermafbeelding
    Naam
    Henk Kraal

Standaard

Q:
    Tijdens de verschillende testen een 1:37:990 gereden met de wetenschap dat het allemaal erg close zou gaan worden. Volgens mijn normale ritme in de eerste lap een goede tijd neer gezet van 1:37.761.
    Ik was zelf erg tevreden met de tijd maar dit bleek na een paar rondjes al snel tekort te schieten en ik mocht van P18 van start gaan.

Race 1:
    Ik kom goed weg maar moest een beetje inhouden door gebrek aan ruimte maar weet Fred in te halen. Ik reed echter achterop Kelly die dwars ging en heb de auto van de baan af laten rollen totdat hij weer voorbij kwam, P23 werd mijn uitgangs positie.

Over de S/F weet ik de auto naast die van Kelly te zetten en verremd Wiersema zich waardoor ik 2 plekjes opschuif. In een halve ronde kan ik aansluiten bij het treintje van Jonckers, Wilfred en Tieman met Kelly in mijn nek.
    Jockers haalt Wilfred in en ik kan de auto ook mooi binnen doorsteken naar plek 20. Ursem glijd in de Startkurven van de baan en voegt weer voor mij in. In de Hansen schuift Tieman van de baan waarmee ik op P19 terecht kom.

In de laktar komt Thijs met zijn band op het gras (P11) en komt moeilijk uit de zandbak waardoor ik weer een plekje kan pakken: P18
    Een stukje verderop in de Opel zet Bjorn hem naast de baan en er kan weer een plekje worden behaald (P17), ik kom goed uit de Opel en kon de auto naast die van Ursum zetten in de Hansen, hij komt net niet aan zij rijden in de Karusell en daarmee was de P15 van mij.

Een lange tijd zie ik een mooi gevecht tussen Jonckers en Bosman waar Jonckers hem uiteindelijk erlangs kan zetten, even later was het mijn beurt erlangs te gaan nadat Bosman de bocht te wijd nam en ik kwam op P15 uit waarop de race ten einde kwam.

Zelf enkele leuke inhaal acties kunnen maken maar vooral geprofiteerd van andermans fouten waardoor ik nog redelijk naar het midden heb kunnen rijden.

Race 2:
    In 7 rondes naar P13 gereden, het lag allemaal heel close en er was geen inhalen aan, vervolgens 8 rondes blijven hangen op P13 met Manual zoekend naar een inhaalmogelijkheid. Wat foutjes gemaakt maar de auto wel steeds voor Manuel kunnen houden en geen plek verloren. Was weer leuk je tegen te komen Manuel, lang geleden!

In de laatste ronde had ik Joan een eindje voor me liggen maar in de laatste bocht aardig kunnen bijtrekken en geprobeerd de auto richting de binnenkant te sturen. Richard die ook probeerde laat te remmen kwam met mij in contact op het moment dat ik contact had met Joan... resultaat weer een spin voor Joan terwijl hij in de punten rijd.
    Met Macau nog vers in het geheugen de auto langs de kant gezet vlak voor de finish en gewacht tot Joan voorbij kwam. Uiteindelijk op P19 geeindigd.

@ Richard, geen probleem, kan gebeuren. Baal er nu even als een stier van maar dat ligt voornamelijk aan mijn (waarschijnlijk verkeerde idee) dat ik Joan niet rondgetikt zou hebben maar enkel dwars. Het feit dat Joan weer wordt gespind vind ik erg moeilijk te verkroppen...

Niet de resultaten waarop ik had gehoopt maar ik wist al dat deze baan geen knaller zou gaan worden, er was nauwlijks een spelt tussen de auto's te krijgen. Niet alleen door de "krappe" baan maar vooral door het veld wat zo ontzettend dicht bij elkaar zat...
    Laatst gewijzigd door Henk Kraal; 22 december 2011 om 23:30

Senior Member eansys's schermafbeelding
    Naam
    Eric Nannings

Standaard

Heb weer veel lol gehad
    Was dinsdag niet sneller dan een 1.38.0xx dus wist dat het sneller moest.

Quali:Ging behoorlijk goed. Werd uiteindelijk 12e. Wat lag het weer dicht bij elkaar zeg.

Race1:Redelijk goeie start. In de eerste paar ronden een leuk gevecht met Thijs. Daarna even in het luchtledige gereden totdat ik Bob voorbij kon. Hier nog een heel leuk gevecht mee gehad en op P12 geeindigd.

Race2:Weer een erg leuke race. In het begin een heel fair gevecht gehad met Jeroen J. Halverwege de race maakt Guyon een foutje waardoor ik voorbij kan. Bij opkomen S/F krijg ik een tik van Guyon waardoor ik 2 plekken verlies. Uit Sodra had ik meer snelheid dan Jeroen J waardoor ik weer achter Guyon terecht kwam. Na Opel geeft Guyon me de plek weer terug
    Daarna hele leuke en faire gevechten gehad met Guyon en Jeroen J. In de voor laatste ronde ook door Fred voorbij gelaten na opel (had je problemen Fred??) en de race als 9e geeindigd.

Was weer een leuk avondje racen.
    It takes Chuck Norris 20 minutes to watch 60 Minutes http://www.chucknorrisfacts.com

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

3wide op Hansen bocht af!!!!!!

erg leuk gevecht met Jeroen en Marcel
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Senior Member Mark Bentvelzen's schermafbeelding
    Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

Kwam met een goed gevoel de server op. Ik wist immers dat de tijden die ik kon rijden wel ok waren.

In de Free Practice een beetje tweaken voor de banden en andere kleine dingetjes. Wist dat de tijden sneller moesten/konden om in de race vooraan mee te doen.

Q: Al eerder deze week eventjes getest met low fuel en reed toen een 1:36.4xx. Ik wist dat dit sneller kon maar gisteren zate er helaas weer niet meer in dan een 1:36.482. Net 0,038 sec te kort voor P1. Zat meerdere keren onder de pole tijd maar kon het helaas niet afmaken. De tijd gaf in ieder geval veel vertrouwen voor de races die er aan kwamen.

R1: Kon in het begin Storm nog redelijk goed volgen en reden ook vrij rap weg van de rest achter ons. Helaas halverwege de race wat kleine foutjes gemaakt wat de voorsprong op P3 deed slinken.
    Had P1 op dat moment al een beetje opgegeven en concentreerde mij op P2.
    De banden gingen er langzaam aan. PP en Richard liepen in maar had net genoeg over om als 2e over de finish te komen

R2: Beetje raar begin. In de laatste bocht stond bij mij de boel ineens stil waardoor ik een beetje op PP klapte en Storm weer op mij. Verloor hier mee gelijk de aansluiting.
    Kon 2 rondes verder aansluiten. Guyon maakte een foutje waardoor hij wat plaatsen verloor en vlak voor me weer aansloot. De bocht daarna maakte hij geloof ik een fikse remfout waardoor hij Richard elimineerde en ik een plekje op schoof. De volgende ronde maakte hij op hetzelfde punt dezelfde remfout waardoor ik weer achter PP reed.
    Wederom naar PP en Marnix toe gereden en ondertussen zaten Bob en Storm vlak achter me.
    Kon geen aanval doen op PP en moest tegelijkertijd ook de mannen achter mij in de gaten houden.
    In de laatste ronde zag ik dat Bob een geslaagde aanval bij Storm deed terwijl ik een aanval van Storm had verwacht
    Gefinished op P5 in race 2.
    Nummer 1 t/m 6 binnen de 6seconden over de finish! Wat is dit toch een geweldige klasse om in te mogen rijden zeg. Hoe bedoel je close

Geslaagd race weekend en P2 in het kampioenschap weer overgenomen
    Team Underground
    Beter goed gefeest dan slecht geslapen!

Senior Member Manuel's schermafbeelding

Standaard

Qualificatie: diverse malen in de practise tijden gehaald in de 37,ers met een pb van 1.37.7xx. Tijdens de qualificatie stond ik op een gegeven moment op P9 met een tijdn van 1.37.6xx. Dat zou een mooie uitgangspositie zijn. Helaas heb ik nog 6 mensen voor laten gaan en P15 was mijn startpositie. Redelijk kort bij de positie's waar punten worden uitgedeeld.

Race1: wel een redelijk goede start en mooie gevechten/close racing gehad met het midfield. Goed en fair af en toe wat aanvallen kunnen pareren. Her en der wat kleine tikjes ontvangen, maar niet dat dit tot grote problemen zorgde. P13 over de finish.

Race2: idem dito als race 1. Uiteindelijk wat plaatsjes moeten inleveren door een mooie inhaalpoging van Richard Kortland, die de auto mooi in de binnenzijde zette bij het opkomen van het rechte stuk. Laatste ronde met het ingaan van voorlaatste bocht zie ik een hoop stof en 2 a 3 auto's langs de kant staan. Ik denk van : misschien zit er meer in het vat. Helaas leidde dit tot een collision met Joan, wat al middels PB besproken en afgerond is .

Super gave race's gehad..niet qua eindklassering of punten.. maar gewoon voor je gevoel.

Podium gefeliciteerd en op naar Poznan in het nieuwe jaar.

Senior Member Fr3d's schermafbeelding

Standaard

Gister wilde er van alles niet lukken.

Race 1 raakte ik Jeroen J ongelukkig waardoor hij van de baan schoot.
    Daarna rustig door gereden naar p9 met wat leuke acties op de baan

race 2
    De eerste paar ronden ging aardig , maar werd alweer snel ingehaald door de snellere VW mannen. Door een fout verloor ik de aansluiting met de subtop.
    Van Guyon kreeg ik nog vakkundig een suspension damage, een actie van te ver weg.
    Verder in de race heb ik mij 2 plekken laten terug zakken waardoor ik Jeroen weer een plek terug kon geven. Hierdoor wel weg gezakt in de strijd om P2 in de eind stand.

Senior Member Gerben's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Kelly

Standaard

Ff mijn verslag dan

Kwali: kon met geen mogelijkheid aan de tijden van de vw's en mark komen. In de laatste 6 minuten camber en toe in in een alles of niets poging radicaal omhoog gezet. Dit bracht mij p5 in de kwali. Redelijk tevreden, had al een tijdje niet meer gereden.

Race1: door de korte run naar de eerste bocht kon ik niet veel voordeel uit de bmw halen. Op het lange rechte stuk probeerde ik mark nog aan te vallen, maar deze verdedigde netjes. P3 dus, maar de mannen achter mij reden veel sneller. De 2e of 3e ronde word ik na het lange rechte stuk door pp de grindbak ingeduwd, viel me tijdens de races op dat dat de enige bocht was waar ik een stuk eerder moest remmen dan de fwd's. Dit gooide me op plek 12 in de race, nieuw doel was p8. Eerst waren thijs en eric aan de beurt, daarna joan, en toen gaf bob me nog een stekkie kado door van de baan te gaan. P8, dennis kon ik niet meer bijhalen. Pole voor race 2.

Race2: goede start, 1 aanval van dennis gehad. Daarna was het een kwestie van constant rijden en een gaatje naar dennis houden. Dit lukte gelukkig en mijn eerste drtcc7 overwinning is binnen

Heb nu volgens mij in elk seizoen van het drtcc een overwinning staan, en daar ben ik trots op

Leuk gereden mannen, op naar de volgende!

Maar eerst een fijne kerst en een goed uiteinde!

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten