Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 35

Discussie: [iROC] ronde 3 | Thompson | 20 12 11

Standaard [iROC] ronde 3 | Thompson | 20 12 11

Mogelijk gemaakt door:

Inleiding
    De highspeed oval van Charlotte laten we achter ons om te gaan rijden op weer een iets krappere baan. Roy Visser wist de race in Charlotte op zijn naam te schrijven, zijn eerste DRNL overwinning in lange tijd! Kim van de Stichelen en Jarno Pannekeet maken de top 3 compleet. In het kampioenschap zien we Jarno Pannekeet aan de leiding met 27 punten, gevolgd door Kim van der Stichelen met 24 punten en Roy Visser met 23 punten. Joey Schmidt heeft 19 punten en Bart Beckers rondt de top vijf af met 13 punten.

Thompson International Speedway
    Duidelijk krapper dan Charlotte, is Thompson een van de oudere ovals in de VS. Al vanaf 1940 worden hier races georganiseerd. Twee rechte stukken en twee mooie kombochten zorgen voor close racing en rondetijden die dicht op elkaar liggen.

De sessietijden zullen als volgt zijn:
    19:30 - 20:00 practice, inloggen
    20:00 - 20:05 kwalificatie (lone qualifier, 4 laps)
    Aansluitend de race van 60 ronden.

De server zal DigitalRacing.nl iROC heten. Het wachtwoord zal in de nieuwsbrief worden medegedeeld aan alle ingeschreven deelnemers.

We rijden met de fixed setup en met cautions aan. Iedereen krijgt 1 tow.

Als je verhinderd bent, dien je je vooraf af te melden via e-mail!

The results
    UITSLAG
    REPLAY

De DigitalRacing.nl iROC is tevens als tournament aangemaakt in iRacing.

The links
    iRacing forumdeel
    Racesim setup thread
    iROC algemene thread

iROC ronde 1: South Boston
    iROC ronde 2: Charlotte

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Standaard

Erg benieuwd naar deze, ik heb er nog nooit zo goed voorgestaan in een drnl kampioenschap, mede door het feit dat ik 2x uit de problemen bleef (iets met geluk...)
    Een slechte score kan je zomaar een paar plekken kosten in de stand, ben benieuwd waar ik zal einidigen dinsdag, Thompson word vast een normale race dan Sobo...

Standaard

Wow, dit gaat lastig worden! Heb 'm nog niet echt door, maar het begint te komen. Ik hoop op lange runs

Senior Member Maik Peters's schermafbeelding

Standaard

Heren ik wens jullie allemaal heel veel succes. Ik kan er helaas niet bij zijn.

Maak er wat mooi's van.

~ Respect is Everything ~

Standaard

De nieuwsbrief is verzonden!
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Lastig baantje hoor.
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Standaard

Yep, gister wat geoefend nog, maar wel leuk
    DigitalRacing.nl

Senior Member Ronin's schermafbeelding
    Naam
    Bart

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht

De nieuwsbrief is verzonden!
    Als ik op "de reglementen kan je hier downloaden" klik dan opent zich outlook bij mij Ik denk dat die mailto: weg moet gelaten worden? Klein foutje wat erin geslopen is voor de rest ziet ie er wel weer perfect uit ! Heel leuk die nieuwsbrieven iedere keer !

De link op zich die het mail adres is werkt trouwens wel perfect. Deze dus: http://www.digitalracing.nl/index.ph...glementen.html

Standaard

Server is aan
    DigitalRacing.nl

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

zo lekker baantje is dit! Had nog niet getest dus kwam er net pas achter dat dit het baantje is waar de lijn door de bochten wel lastig is..
    mn pb is hier een 22.0 maar dat zal ik wel niet gaan redden zo straks, en ik ga toch voor finishen in de leadlap

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Als eerste moet ik mijn excuses aanbieden voor mijn slechte (lees: geen) voorbereiding. Normaal gesproken had ik nu late dienst gehad en helemaal niet mee kunnen rijden. Vlak voor het weekend krijg ik te horen dat ik geen late maar een dagdienst heb met aansluitend een kerstborrel. Ik zou dus ruim op tijd thuis zijn om gewoon mee te kunnen doen, dus mijn afmelding ongedaan gemaakt. Hele weekend weg geweest dus ik zou de practice gebruiken om te testen.

Kerstborrel liep uit waardoor ik me er eigenlijk al bij neergelegd had dat ik te laat voor de race zou zijn. Toch geprobeerd en in de laatste paar seconden van de kwali kon ik joinen. De eerste race ronde zou dus mijn eerste ronde in deze combinatie worden. Ik kon mij alleen beroepen op wat ervaring op Thompson in de Late Model en Modifieds, maar dat was toch alweer een paar maanden geleden. Gelukkig had ik geen tijd gezet waardoor ik van achteraf ritme kon gaan zoeken.

Dat ging eigenlijk vrij makkelijk en na de 2e caution rij ik een paar rondjes naast Robert. Voor mijn gevoel had ik teveel onderstuur waardoor ik hem steeds richting muur drukte, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dus ik probeer laag te blijven en juist daar veranderd de banking waardoor ik spin. Na de herstart gewoon een stomme fout van mij, op koude bandjes probeer ik de hele groep bij te blijven en dat ging dus fout.

Toen maar gegokt en tijdens de caution verse bandjes gehaald. Het laatste deel ging daardoor erg goed en nog wat plaatsen kunnen winnen om uiteindelijk als 4e te finishen. Gezien mijn voorbereiding mag ik daar tevreden over zijn, al heb ik liever een hele andere voorbereiding

"Overtaking is an art"

Standaard

Feli Jarno met de winst!

Mijn race ging op zich wel lekker. Kon bijna de hele race achter een gehandicapte (gaspedaal) Roy aankachelen met uitzicht op zijn h00ters Kon een paar keer prikken maar ik kwam er niet langs. Ik wist al wel dat P4 vasthouden lastig zou worden, er zaten nog een paar snelle mannen achter me en zonder cautions ging ik dat niet houden. Cautions kwamen er wel, maar niet genoeg voor om mijn resultaat veilig te stellen, derhalve P6.

De uitslagen op de website zijn inmiddels bijgewerkt.
    UITSLAG
    REPLAY
    DigitalRacing.nl

Standaard

Erg gemengde gevoelens hier, pro: erg gave gevechten gehad con: stomme fout in T2 gemaakt in lap 1, wat me later zeker zal zuur opbreken.

Na Q stond ik 3de, was ik wel blij mee, maar moest zeker P2 geweest zijn. Bij de start zit Peter naast me, en die kwam naar m'n gevoel akilig dicht bij me op de low line, dus ik ging iets lager rijden, in die lichte strook asfalt. Slecht idee, ik kwam aan het gas en stond rond. Gelukkig gleed ik het gras in en nam niemand mee, maar ook geen caution helaas. Paar ronden later had ik Bart en Mark al teruggepakt, die ook rondgegaan waren. Maar de druk van Jarno achter me bleef qua lappen, dus ik was blij met die caution.
    Aangepikt, en dan naar voren proberen knokken. Eerst met Robert gevochten, en éénmaal ik die voorbijwas proberen Roy te nemen. Die verdedigde sterk en leek expres trager door de bochten te gaan waardoor ik geen momentum kon opbouwen om hem op snelheid te pakken. Na een paar ronden prikken kon ik er voorbij, maar Roy's tegenaaval eindigde helaas met mij omgekeerd in de muur. Dat was direct ook de race dus de verse bandjes die ik daarna gehaald had konden me niet meer hopen helaas.

Toch weer een leuke avond gehad, de gevechten met Robert en Roy alleen al maakten het mindere resultaat erg goed!

Standaard

Woo-hoo, grand chelem!

's Middags tijdens oefenen reed ik steeds .9, maar tijdens de practice lukte dat niet. Gelukkig met de kwalificatie wel! Vanaf pole was het redelijk eenvoudig om de wedstrijd te controleren. Slechts bij 1 herstart kon Peter even aanhaken en het me lastig maken. Verder waren er twee aardige runs, maar toch teveel cautions naar mijn mening.

Voor het kampioenschap was dit een geweldige race

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Van Der Stichelen Bekijk bericht
    Bij de start zit Peter naast me, en die kwam naar m'n gevoel akilig dicht bij me op de low line, dus ik ging iets lager rijden, in die lichte strook asfalt.
    Dat viel toch wel mee? Ik hoop niet dat ik je eraf gedwongen heb?

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Leuke race gehad, twee keer een foutje gemaakt maar mezelf mooi terug kunnen vechten naar P3 met een aantal mooie inhaalacties gedurende race
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bekijk bericht
    Dat viel toch wel mee? Ik hoop niet dat ik je eraf gedwongen heb?
    Oh nee zeker niet hoor, jij deed niks verkeerd Ik wou alleen iets meer marge voor mezelf creeëren en daardoor ging het net helemaal mis

Standaard

Dat was wel even jammer, veel ge-emmer met de hardware en niet echt de juiste feel voor het circuit zorgde voor een dramatische race. Ik mag al niet te fanatiek worden, maar als dan de hardware niet meewerkt dan wordt het erg moeilijk om niet te veel te gaan balen en daardoor mezelf enorm te pushen wat juist absoluut niet de bedoeling is op dit moment. Het ging op zich erg goed, maar tegen het einde van de race begon mijn tempo echt enorm in te zakken, en moest ik alle zeilen bijzetten voor verdedigen. Kim kwam op een gegeven moment opzij en na een paar rondjes kwam hij me ook daadwerkelijk voorbij. Ik dook direct aan de binnenkant, maar blokkeerde bij het aanremmen waardoor ik net even omhoog schoot en kim rondtikte. Wanneer we onder groen hadden gefinished had ik de positie teruggegeven, maar op deze manier finishen werkte dat helaas niet.

Gelukkig hebben we nu een maandje pauze, hoop dat het dan van mijn kant alweer wat lekkerder gaat, anders moet ik toch even wat anders verzinnen.
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Naam
    Bart

Standaard

Ook ik heb een leuke race gehad. Beetje pech in de tweede ronde waar ie mij helaas ontglipt en ik rond-spin. Gelukkig geen schade en vrij snel terug op de baan. Maar Jarno kwam er al aan gevolgd door de nummers 2 en 3.

Die zijn me alle 3 uiterst proper voorbij gegaan en toen was de eerste caution. Het leek er even op dat ik in het midden van het pak mocht blijven meerijden dus ik begon al stilaan heeeeeeel erg opgewonden te geraken

Maar helaas ... de baan-marshals hadden mijn wagen opgemerkt en ik moest iedereen voorbij laten met als gevolg dat ik al vrij snel en vrij knudde door iedereen op 1 ronde werd gezet. Achteraan aansluiten en wederom in niemandsland rijden. Nog een aantal keer het warm gehad toen Richard slipte en 1 x een paar seconden verdwenen was van mijn scherm maar verder niets ergs.

Ik vind het wel leuk om te doen dat oval rijden. In de komende dagen wat meer oefenen om hopelijk toch nog te kunnen terugvechten met het oog op de eindstand.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Dat was wel even jammer, veel ge-emmer met de hardware en niet echt de juiste feel voor het circuit zorgde voor een dramatische race. Ik mag al niet te fanatiek worden, maar als dan de hardware niet meewerkt dan wordt het erg moeilijk om niet te veel te gaan balen en daardoor mezelf enorm te pushen wat juist absoluut niet de bedoeling is op dit moment.
    Ik weet natuurlijk niet wat jij precies verstaat onder pushen, maar mijn definitie van pushen werkt bij de streetstocks niet meer sinds het ntm. Ik heb flink geoefend en het kwam pas gistermiddag een beetje bij elkaar. Na het proberen van tientallen verschillende lijnen had ik eindelijk de juiste en daarmee was het redelijk eenvoudig om .0 te rijden.

Het gaat er bij het ntm echt om om zo vloeiend mogelijk te rijden. Met een compleet andere (lage) lijn kon ik lage .1's rijden, maar na 3 rondjes reed ik dan al .9, omdat mijn banden veel te heet werden. Met de hoge lijn kon ik meerdere ronden onder de .3 blijven.

Behalve je hardware issue denk ik niet dat je je (wat dit betreft) veel zorgen zou hoeven maken. Als ik namelijk hetzelfde oefenschema als jij had gehad, had ik ook jouw tempo gehad. Gelukkig (voor mezelf ) had ik de tijd om van te voren te oefenen en de juiste feel voor het circuit te krijgen. En vanaf de pole is het vervolgens eenvoudiger dan vanaf het midden van het veld...

Voordat Lanier aan de beurt is, is er nog zat tijd. Bovendien is Lanier eenvoudiger en zal de juiste feel er dus sneller zijn. Al zal dat voor iedereen gelden...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronin Bekijk bericht
    Die zijn me alle 3 uiterst proper voorbij gegaan en toen was de eerste caution. Het leek er even op dat ik in het midden van het pak mocht blijven meerijden dus ik begon al stilaan heeeeeeel erg opgewonden te geraken

Maar helaas ... de baan-marshals hadden mijn wagen opgemerkt en ik moest iedereen voorbij laten met als gevolg dat ik al vrij snel en vrij knudde door iedereen op 1 ronde werd gezet. Achteraan aansluiten en wederom in niemandsland rijden.
    Dat is altijd zo. 'Double file restarts, lapped at the back.' Dus als je op een of meerdere rondes achterstand staat, zul je altijd naar achteren moeten bij een caution.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronin Bekijk bericht
    Ik vind het wel leuk om te doen dat oval rijden. In de komende dagen wat meer oefenen om hopelijk toch nog te kunnen terugvechten met het oog op de eindstand.
    Met het oog op de eindstand zou ik als ik jou was niet teveel oefenen Gewoon in de lead lap blijven en je finisht altijd redelijk hoog is tot nu toe de ervaring. Doordat je iets langzamer bent, blijf je altijd uit de problemen

Maar het is wel veel leuker als je dichter op het veld zit natuurlijk. Ik zie dat je in iRacing een safety rating van 2.93 hebt. Als je even een (of misschien 2) time trial doet, zit je boven de 3. En dan mag je street stock races rijden

Als je de tijd hebt om er een paar keer per week 1 te doen (kost je een half uurtje per dag) zul je zien dat je snelheid enorm zal verbeteren.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    Ik weet natuurlijk niet wat jij precies verstaat onder pushen, maar mijn definitie van pushen werkt bij de streetstocks niet meer sinds het ntm. Ik heb flink geoefend en het kwam pas gistermiddag een beetje bij elkaar. Na het proberen van tientallen verschillende lijnen had ik eindelijk de juiste en daarmee was het redelijk eenvoudig om .0 te rijden.

Het gaat er bij het ntm echt om om zo vloeiend mogelijk te rijden. Met een compleet andere (lage) lijn kon ik lage .1's rijden, maar na 3 rondjes reed ik dan al .9, omdat mijn banden veel te heet werden. Met de hoge lijn kon ik meerdere ronden onder de .3 blijven.

Behalve je hardware issue denk ik niet dat je je (wat dit betreft) veel zorgen zou hoeven maken. Als ik namelijk hetzelfde oefenschema als jij had gehad, had ik ook jouw tempo gehad. Gelukkig (voor mezelf ) had ik de tijd om van te voren te oefenen en de juiste feel voor het circuit te krijgen. En vanaf de pole is het vervolgens eenvoudiger dan vanaf het midden van het veld...

Voordat Lanier aan de beurt is, is er nog zat tijd. Bovendien is Lanier eenvoudiger en zal de juiste feel er dus sneller zijn. Al zal dat voor iedereen gelden...
    Het is gewoon erg frustrerend als je Optimal lap onder de 22.000 zit en je dan 50 rondjes lang rondrijd (wel iedere keer met verse banden) en niet verder komt als 22.5** om er daarna achter te komen dat je gaspedaal niet doet wat hij doen moet. Mijn beste lap tijdens een solo sessie voordat ik die online server opging rond een uurtje of 18.45, was een 22.200. Als je daar vervolgens de hele avond zonder dat je geen flauw idee hebt waarom, niet meer aankomt, dan begint het zonder dat ik het wil wel een beetje te koken. Ik vind het best als ik bewust langzamer ga rijden om gewoon ritme te pakken en gaan voor uitrijden, maar als iets niet werkt zoals het hoort, daar kan ik mij op zijn zachts gezegt behoorlijk aan storen

Maar goed sensor verwijderd, schoongemaakt en teruggeplaatst, die zal het voorlopig wel weer goed doen
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Standaard

Aaaah, snap 'm (bijna) Je kwam er geloof ik vlak voor de race achter, was de race dan minder frustrerend op het gebied van 'wtf? waarom ben ik zo traag' en meer op het gebied van '#$@*#(@&* gaspedaal, werk gewoon!' ? Ik dacht nav je post van gisteren nl het eerste, maar nu neig ik ernaar dat je je dus een beetje hebt laten frustreren door falende hardware? Ook dan heb je het nog vrij netjes gedaan, ik crash dan meestal

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    Aaaah, snap 'm (bijna) Je kwam er geloof ik vlak voor de race achter, was de race dan minder frustrerend op het gebied van 'wtf? waarom ben ik zo traag' en meer op het gebied van '#$@*#(@&* gaspedaal, werk gewoon!' ? Ik dacht nav je post van gisteren nl het eerste, maar nu neig ik ernaar dat je je dus een beetje hebt laten frustreren door falende hardware? Ook dan heb je het nog vrij netjes gedaan, ik crash dan meestal
    Ja een combinatie van beiden eigenlijk, tot vlak na de kwalificatie was het het eerste, toen ging ik even verder kijken en kwam ik erachter dat het het gaspedaal was. Daar een beetje mee lopen kloten, maar 9 van de 10 keer was volgas maar 94%. Dan zit je eigenlijk dubbel te balen dat je er niet eerder achter gekomen bent, en dat het eigenlijk niet aan jezelf ligt (maar toch ook weer wel ). Zeker de laatste 2 runs merkte ik dat ik helemaal geen kant meer op kon kwa positie en verdedigen, de wagens achter me trokken gewoon veel sneller op, en zelfs hun run op mij afstoppen in het midden van de bocht door ook daar het tempo omlaag te gooien werkte niet 100%. Rechte stuk was gewoon te lang voor het missen van het vermogen.

Op Lanier gaat het helemaal spannend worden, met een vol startveld kan de leider de achterste wagen volgens mij al zien bij de start

Naam
    Bart

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Op Lanier gaat het helemaal spannend worden, met een vol startveld kan de leider de achterste wagen volgens mij al zien bij de start

Slik

@ Jarno: Thx voor de input ! Ik ga proberen dagelijks er even in te duiken vanaf nu.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten