Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 72

Discussie: [iROC] ronde 2 | Charlotte | 13 12 11

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fabian de Jong Bekijk bericht
    Racen op dit soort ovals vind ik iig een stuk leuker dan die kleintjes.
    ik doe het dan toch liever op de shorttracks, dat draftracen is niet echt wat voor mij

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bekijk bericht
    ik doe het dan toch liever op de shorttracks, dat draftracen is niet echt wat voor mij
    Nee man, dit was gaver. Was wel telkens blij met de pauze

Senior Member Maik Peters's schermafbeelding

Standaard

Dit was echt super... Heb het super naar mijn zin gehad.. Bedankt hiervoor..

Helaas niet geeindigd als ik had gewild, maar ik heb er van geleerd.
    Anyway.. op naar de volgende baan.

~ Respect is Everything ~

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maik Peters Bekijk bericht
    Helaas niet geeindigd als ik had gewild, maar ik heb er van geleerd.
    Hehe, wellicht voortaan iets minder pinchen in de laatste ronde je lag op koers voor p3 en je had geen kans meer op p2. Je kon dus eigenlijk niets meer winnen, maar een hoop verliezen. In zo'n situatie kies ik altijd eieren voor mijn geld. No worries verder, maar dat lijkt me duidelijk

Hele race rustig aan gedaan en me na de start gelijk terug laten zakken. Ook conservatief gepit door niet te gokken op cautions. Zat wel vlak achter een aantal crashes, maar had daar eigenlijk nauwelijks last van. Ik wilde vooral finishen in de lead lap. Dat lukte ook, maar niet helemaal zoals gehoopt.

Ik had me eigenlijk al verzoend met p3, totdat Maik ineens wijd ging en ik ertussen kon komen. En toen een klein tikje op mn achterkant en de muur in... Drukte bijna op escape, maar realiseerde me dat we nog iets meer dan een ronde moesten rijden, dus planken! Dacht dat het p4 zou worden, maar Bart had blijkbaar geen fuel meer en dus werd het p3. Enige jammere daaraan is dat Kim nu voor me is gefinisht en dus 2 punten inloopt. Verder nog een leuk gevecht gehad, ook met Maik, eerder in de race. Vond het eigenlijk iets te risicovol, maar het waa zo leuk alleen toen fabian zich ermee kwam bemoeien liet ik me terugzakken.

Senior Member Ronin's schermafbeelding
    Naam
    Bart

Standaard

Ook voor mij mogen het altijd zulke banen zijn ipv die kleine. Super cool vind ik dit !

Tijdens de quali werd het al snel duidelijk dat ik als laatste mocht starten. Niet erg dacht ik bij mezelf want na de festiviteiten van zondag wou ik vooral geen schade berokkenen aan iemand zijn wagen.

De ongelukken die er waren kon ik gelukkig meestal ontwijken. Heel soms wel eens een schuiver gemaakt maar gelukkig geen enkele muur geraakt.

Na de eerste caution ben ook ik mee naar binnen gegaan maar mijn crew begon onmiddellijk de banden te wisselen en te tanken. Damn dacht ik bij mezelf ... dat van die banden was eigenlijk de bedoeling niet dus ik zal maar wat minder tanken om niet al teveel tijd te verliezen. Uiteindelijk 2.2g of 3 er bij gedaan en hupsa rijden. Positie 5 of 6 kom ik te hangen en op groen vol op de gas. Met dicht geknepen billen heb ik op die positie even gereden ! Damn dat is spannend met zoveel wagens rond je. Gelukkig heb ik mij kunnen laten inhalen en kwam al snel weer op de laatste plaats te hangen.

De ongelukken daarna heb ik allemaal gelukkig kunnen ontwijken waardoor ik steeds naar voor schoof in het klassement. Uiteindelijk lag ik zelfs op de 6de plaats ! Maar .... mijn benzine ! Ik ging het niet halen.... nog 5 rondes kan je rijden zei hij en ik moest er nog 6 Toch maar besloten om niet binnen te gaan en mij laten afzakken door minder gas te geven hopende zo op een lager verbruik ?! Ik ging mijn plaats niet meer afgeven ook al moest ik de wagen laten uitrollen tot in de laatste seconde. En boem patat ... dan gebeurd er een wederom een ongeval en ik mag de laatste 2 rondes onder caution rijden. Super langzaam heb ik dit gedaan met als gevolg dat mijn wagen uit valt in de laatste bocht! Ik laat hem uitbollen naar de pitstraat toe en jawel ... de geblokte vlag

Geen enkele wagen zelf ingehaald en toch vierde eindigen. Un-fair ik weet het maar het voelt wel goed

Oh ja ... 1 vaag moment gehad toen ik tijdens een caution met mijn pit instellingen aan het prullen was verschrik ik van de muur, draai aan mijn stuur en schuif zo over het gras de pit in. Penalty voor de pit te betreden wanneer deze gesloten was het verdict alstublieft ! Laten afzakken naar de laatste plaats was de straf blijkbaar.

Senior Member Niellie's schermafbeelding
    Naam
    Niel Hekkens

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronin Bekijk bericht
    Oh ja ... 1 vaag moment gehad toen ik tijdens een caution met mijn pit instellingen aan het prullen was verschrik ik van de muur, draai aan mijn stuur en schuif zo over het gras de pit in. Penalty voor de pit te betreden wanneer deze gesloten was het verdict alstublieft ! Laten afzakken naar de laatste plaats was de straf blijkbaar.
    Dan ging je de pits in toen die nog gesloten was. Dan moet je idd achteraan restarten.
    Je mag pas de pits in als de pits open is (duh) en dat is meestal nadat de leider achter de SC is gekomen.
    "Pure driving, pure racing. That makes me happy"

Naam
    Bart

Standaard

Klopt ... maar ik ben er in gegleden over het gras !! Na een schuiver gemaakt te hebben -.-
    Dus niet met opzet en toch penalty

Senior Member Niellie's schermafbeelding
    Naam
    Niel Hekkens

Standaard

Oh zo. Ja dan kan je er niets aan doen. Beetje een lullige penalty.
    Ik zag een keer Kyle Busch door de pits rijden, omdat hij ook de pits in was gegleden. Omdat hij geen service nam, kreeg hij geen penalty voor de gesloten pits. Maar hij kreeg wel een penalty voor te hard rijden (lol).
    "Pure driving, pure racing. That makes me happy"

Standaard

Even mijn verhaaltje typen

Kwalificatie was superspannend met een stuk of 7 wagens binnen een tiende van elkaar, je kunt nu eenmaal alleen maar volgas wegrijden en sturen zou je denken. Daarom vond ik het persoonlijk erg jammer om Jarno een volle tiende los te zien staan van het veld, iets wat alleen maar kan duiden op gebruik maken van een glitch/bug in iRacing. Je kunt nog zovaak zeggen dat het iets is wat in het echt ook kan (maar je ze nooit ziet doen), maar je weet zelf ook wel dat het niet de gentleman manier is om te doen, anders had je ook niet maar 3 rondjes gekwalificeerd ipv 4. Volgens mij schrok je er een beetje van dat het zoveel uitmaakte? Ondanks dit kleine smetje op de Kwali wel tevreden met mijn positie op P4. Achter Jarno, Joey en Fabian waarvan ik verwachte dat ze bij elkaar zouden blijven rijden. Gelukkig had ik rechtsachter op P5 Maik staan

Bij de start van de Race rustig wat dingen besproken met Maik en besloten bij elkaar te blijven en zo te kijken wat er in de eerste paar rondes ging gebeuren. Maik liet bij de start ook ruimte zat voor mij om plaats te nemen op de lowline waarna ik direct op Fabian zijn achterbumper zat en Joey "vast" op de highline. Na een paar rondjes volgen liet Fabian wat ruimte voor Joey en wisselde ze van positie en zag ik Jarno zich terug laten vallen. Ik gok dat Jarno dit deed vanwege het feit dat de wagen erg loose werd als je als leider continu iemand op je achterbumper hebt zitten, en dit na een ronde of 15 toch wel behoorlijk merkbaar begint te worden in rondetijden en mogelijkheden om je positie te houden. Niet gauw nadat jarno zich terug had laten vallen kwam Caution #1 (veroorzaakt door Mark S die op S/F de muur clipt en hem kwijtraakt). Maik en Ik direct besloten om de wagen te vullen met 18.9 liter fuel, iets wat met 2 cautions al ruim voldoende was voor het halen van S/F. Mijn tankbeurtje duurde echter wat langer en ik kwam dus achter Maik terecht op de baan. (P5 lowline) Maik bij de herstart hetzelfde gegunt als bij mijn start, waardoor hij mooi de lowline op kon duiken en we weer back on track waren. Ruud Mulders met Fabian achter zich aan doken vrij hoog en maik stuurde er gelijk onder, waarna ik ons er voorbij kon duwen en we na een rondje direct op P2/3 lagen. Daarna de achtervolging ingezet op Richard waarbij we al snel opmerkte dat Maik op kop van het twee persoons treintje zich niet super op zijn gemak voelde, waardoor ik moeilijk in zijn slipstream en snelheid kon blijven en Joey het bovenlangs wilde proberen. Dit ging echter niet door vanwege het strakker rijden van Maik en we liepen direct in op Richard die we daarna vrij moeiteloos inhaalde voor P1/P2. Ook hierna moest ik wat verdedigender rijden maar al gauw zag ik dat Joey het 3 wijd maakte in lap 15 door onder Fabian en Richard te duiken uitkomen T2. Dit ging gedurende T3/T4 prima, maar uitkomen van de bocht stuurt Joey iets te hoog uit, en clipt met zijn achterbumper de voorbumper van Fabian waar Richard ook uiteraard geen kant mee op kan. Jarno en Kim duiken er onderdoor, maar Ruud en Peter worden ook geraakt. Mark Schuttenhelm zet hem net op tijd stil, maar Bart maakt het nog even spannend door amper te vertragen en maar net aan extra impacts ontwijkt. Zeker als laatste auto had je hier makkelijk wat eerder kunnen remmen Bart, even een leer momentje voor de volgende keer, je schreef bijna onnodig je eigen voiture af Caution #2. Bij deze herstart was Jarno de bepalende factor, ik reed Highline P2 en hij P3. Ik moest en zou bij Maik blijven dus puur op bluf mijn wagen net 1 minimale wagenbreedte van de witte lijn van de tweede knik gehouden. Er was ruimte voor Jarno, maar zo weinig dat hij eieren voor zijn geld koos en ik mooi mijn P2 hield. Omdat Maik een best gaatje had naar voren en Jarno redelijk ver achter mij zat, was dit het moment voor Maik en Mij om stuivertje te wisselen aangezien ik de wagen ook op koppositie behoorlijk lang goed onder controle kan houden. Iets waar we tijdens de lange testsessies al achter kwamen. Ik had ruim genoeg snelheid om Maik uitkomen T4 onderdoor te pakken, waarna Maik net genoeg ruimte had om tussen Jarno en Mij uit te komen. P1 dus bij het ingaan van lap 22, met Maik op de achterbumper. Maik hield een vrij ruime veiligheids marge tussen mij en zijn voorbumper vanwege de loose wordende wagen na geruime tijd op koppositie te rijden met een wagen onder je achterbumper. Die veiligheidsmarge liet wel ruimte over voor een inhaal poging van Jarno, wat zorgde voor een rondenlang gevecht met Maik op de Highline en Jarno op de lowline. Ik heb Maik continu lopen helpen door voor hem te blijven rijden en gebruik kon blijven maken van mijn draft.
    (hiertussen was nog ergens een Caution vanwege een spin van Peter) Waardoor na een ronde of 5 hij weer voor Jarno terecht kwam Niet veel later volgde wederom een Caution, dit keer omdat Fabian hem kwijtraakte. Eigenlijk op excact dezelfde manier als Peter, de push pull draft zorgde voor wat enge momentjes bij beide heren. Na deze cautions waren er nog 10 laps te gaan waarvan ik wist dat het vrijwel onmogelijk werd om P1 af te staan. Helaas net geen finish onder groen, maar wel P1 te pakken.

Waarmee ik nu volgens mij in Alle DRNL Competies een Podium Finish heb. ZAC (P1), FPL(P3), DRTCC(P1), iROC(P1), DRES(P1), LEC(P1) en DRC(P3)

Ik moet ook wel zeggen dat racen op dit circuit voor mij veel meer een Nascar/Oval gevoel geeft als de shorttracks, Dit heeft voor mij veel meer sfeer en ambiance en vooral het Days Of Thunder gevoel
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member Maik Peters's schermafbeelding

Standaard

Heel mooi verwoord Roy. Kan er weinig aan toevoegen

@Jarno, je hebt wel een klein puntje met het Pinchen, maar dat het precies fout zou gaan op die plek had ik ECHT niet verwacht. Heel jammer natuurlijk, want ik had graag het gevecht doorgezet tot de eindstreep.

Sterker nog ik had dat kleine foutje niet moeten maken, maarja dat was de spanning en het goede drukken van jou zijde.. Goed gedaan..

Des al niet te min... en wil het nogmaals benadrukken.. Wat ongelooflijk gaaf zo...

~ Respect is Everything ~

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Eigenlijk op excact dezelfde manier als Peter, de push pull draft zorgde voor wat enge momentjes bij beide heren.

Ik moet ook wel zeggen dat racen op dit circuit voor mij veel meer een Nascar/Oval gevoel geeft als de shorttracks, Dit heeft voor mij veel meer sfeer en ambiance en vooral het Days Of Thunder gevoel
    Misschien als ik het wat vaker zou doen en er wat bedrevener in zou worden dat ik het dan ook heel gaaf ga vinden maar voorlopig heb ik liever de shorttracks, of de medium sized ovals... Richmond, Iowa, USA, Irwindale.

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Het grootste voordeel van de wat grotere ovals is dat mocht het ergens mis gaan je een grote kans hebt om de crash te missen, doordat het overzicht veel beter is.
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

DigitalRacing.nl

Standaard

Even mijn verhaaltje typen

Kwalificatie was superspannend met een stuk of 7 wagens binnen een tiende van elkaar, je kunt nu eenmaal alleen maar volgas wegrijden en sturen zou je denken. Daarom vond ik het persoonlijk erg jammer om Jarno een volle tiende los te zien staan van het veld, iets wat alleen maar kan duiden op gebruik maken van een glitch/bug in iRacing. Je kunt nog zovaak zeggen dat het iets is wat in het echt ook kan (maar je ze nooit ziet doen), maar je weet zelf ook wel dat het niet de gentleman manier is om te doen, anders had je ook niet maar 3 rondjes gekwalificeerd ipv 4. Volgens mij schrok je er een beetje van dat het zoveel uitmaakte? Ondanks dit kleine smetje op de Kwali wel tevreden met mijn positie op P4.
    Ik zou hier graag meer over weten.

Standaard

Je kunt nog zovaak zeggen dat het iets is wat in het echt ook kan (maar je ze nooit ziet doen),
    Als het in het echt sneller zou zijn, zouden ze het óók doen. Zie bv NHRA races

maar je weet zelf ook wel dat het niet de gentleman manier is om te doen, anders had je ook niet maar 3 rondjes gekwalificeerd ipv 4. Volgens mij schrok je er een beetje van dat het zoveel uitmaakte?
    Ik had dit al lang geleden geoefend en kon een lage 3 rijden. Ik was eerder verbaasd dat het zo weinig scheelde Ik heb overigens gewoon 4 ronden gereden, de 4e was alleen iets langzamer dan de 3e. Dit doordat ik in ronde 2 de highline reed en dus meer vaart had bij s/f.

zag ik Jarno zich terug laten vallen. Ik gok dat Jarno dit deed vanwege het feit dat de wagen erg loose werd als je als leider continu iemand op je achterbumper hebt zitten, en dit na een ronde of 15 toch wel behoorlijk merkbaar begint te worden in rondetijden en mogelijkheden om je positie te houden.
    Ik wilde alleen maar in de laatste paar ronden in de lead lap zitten en vond het niet het risico waard om 50 rondjes te verdedigen. Zeker met Joey en Fabian achter me 1x loose en het kan over zijn. Ik ben lekker achteraan blijven bungelen (samen met Kim, die volgens mij hetzelfde idee had, want die heeft de hele race vlak achter of vlak voor me gereden).

Caution #2. Bij deze herstart was Jarno de bepalende factor, ik reed Highline P2 en hij P3. Ik moest en zou bij Maik blijven dus puur op bluf mijn wagen net 1 minimale wagenbreedte van de witte lijn van de tweede knik gehouden. Er was ruimte voor Jarno, maar zo weinig dat hij eieren voor zijn geld koos en ik mooi mijn P2 hield.
    Bijna goed Hij wilde niet in z'n 3e versnelling... Kraak schraap krrrrggggggg hoorde ik, ipv een klik. Gelukkig kon ik nog net op tijd herstellen, maar dat kostte me P2 op dat moment.

Die veiligheidsmarge liet wel ruimte over voor een inhaal poging van Jarno, wat zorgde voor een rondenlang gevecht met Maik op de Highline en Jarno op de lowline. Ik heb Maik continu lopen helpen door voor hem te blijven rijden en gebruik kon blijven maken van mijn draft.
    Hehe, ik dacht al dat het expres was (ik had hetzelfde gedaan hoor )

Waardoor na een ronde of 5 hij weer voor Jarno terecht kwam Niet veel later volgde wederom een Caution, dit keer omdat Fabian hem kwijtraakte. Eigenlijk op excact dezelfde manier als Peter, de push pull draft zorgde voor wat enge momentjes bij beide heren.
    Exact de reden waarom ik liever achteraan bleef bungelen

Dit was wel een hele gave race ja, je moest met enorm veel dingen rekening houden.

[edit] Gefeliciteerd trouwens! Volgens mij was ik dat nog vergeten Knappe overwinning, zeker gezien het feit dat je al vaker op Charlotte gewonnen hebt en het dus absoluut een kwaliteit is ipv puur geluk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels Tieman Bekijk bericht
    Ik zou hier graag meer over weten.
    Op Charlotte in de SS geldt: Hoe warmer je banden, hoe harder je gaat. Daarom heeft vrijwel iedereen in de 4e ronde zijn snelste tijd neergezet.

Je kunt je banden opwarmen door te slingeren of hoekige lijnen te rijden, of door met je voet op de rem weg te rijden (of alledrie). Doordat de rembalans in de SS zo ver naar voren staat, worden je achterbanden bijna niet afgeremd en krijg je dus een vette burnout. Nouja, die zou je moeten krijgen als ze de rook voor elkaar hebben bij iRacing...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    (samen met Kim, die volgens mij hetzelfde idee had, want die heeft de hele race vlak achter of vlak voor me gereden).
    Niet opzettelijk deze keer, ik wou hoger rijden qua positie maar dat lukte niet. Maar normaal is achteraan bengelen wel mijn tactiek, dus ik was niet teleurgesteld dat ik daar reed. Voordeel is meer reactietijd, nadeel is dat je zowieso elk wreck moet ontwijken...

Standaard

Als het in het echt sneller zou zijn, zouden ze het óók doen. Zie bv NHRA races
    Als het in het echt sneller zou zijn, dan was het geen glitch in iRacing maar iets wat er in hoorde. Ik hoef jouw niet te vertellen hoeveel discussies er op het iRacing forum staan over dit foutje en over de gemiddelde gedachte erover

Hehe, ik dacht al dat het expres was (ik had hetzelfde gedaan hoor )
    "Expres" klinkt dan net alsof ik het je niet gunde, maar de hulp die ik eerder van Maik had gehad vond ik wel de moeite waard om te belonen, en heel eerlijk gezegt zag ik in Maik op die manier ook minder concurrentie. Voor wat hoort wat gaat erg ver op een SS

Exact de reden waarom ik liever achteraan bleef bungelen
    Misschien moet je toch eens een avondje komen driften, dan voel je je vanzelf na een tijdje op je gemak met een loose wagen en worden je reflexen er ook naar

Dit was wel een hele gave race ja, je moest met enorm veel dingen rekening houden.
    De setup was prima, retestabiel in je uppie, en eigenlijk op alle posities in het treintje wel nadelige haakjes, maar niet iets waar je geen rekening mee kon houden als je wist dat ze er waren. Iets waar duidelijk de mensen die op de testservers hebben gezeten gebruik van hebben gemaakt, aangezien dat ook de mensen zijn die tot 1 lap voor het einde vrij schadeloos rondreden

[edit] Gefeliciteerd trouwens! Volgens mij was ik dat nog vergeten Knappe overwinning, zeker gezien het feit dat je al vaker op Charlotte gewonnen hebt en het dus absoluut een kwaliteit is ipv puur geluk
    hmm is dit nou sarcasme of niet

Op Charlotte in de SS geldt: Hoe warmer je banden, hoe harder je gaat. Daarom heeft vrijwel iedereen in de 4e ronde zijn snelste tijd neergezet.

Je kunt je banden opwarmen door te slingeren of hoekige lijnen te rijden, of door met je voet op de rem weg te rijden (of alledrie). Doordat de rembalans in de SS zo ver naar voren staat, worden je achterbanden bijna niet afgeremd en krijg je dus een vette burnout. Nouja, die zou je moeten krijgen als ze de rook voor elkaar hebben bij iRacing...
    Gaat niet om de bandentemperatuur maar de Water/Olie Temperatuur volgens mij (netzoals bij de grotere Impala's?)

Heb even getest en je moet toch wel puur een half minuutje met je voet op de rem staan gassen voordat je de .3/4 in duikt?
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Standaard

Laatste rondje onder groen onboard

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=yQ8F8WZcI68"]iroc charlotte last lap.avi - YouTube[/ame]

Standaard

Gaat niet om de bandentemperatuur maar de Water/Olie Temperatuur volgens mij (netzoals bij de grotere Impala's?)

Heb even getest en je moet toch wel puur een half minuutje met je voet op de rem staan gassen voordat je de .3/4 in duikt?
    Even snel getest:
    Normaal, 3 rondjes highline, laatste rondje voluit 35.543 ( ja, echt!)
    10s burnout, 2 rondjes highline, 3e rondje voluit 35.515.
    Normaal starten, 2 rondjes licht slingeren (volgas), 3e rondje highline, laatste rondje voluit 35.536.
    Volgas start, 2r lowline hoekig sturen, rondje highline, 35.512.

Dit was overigens zonder echte focus, er kan nog wel wat vanaf.

Impala B 2009 op Tally (otm), advanced set.
    Zonder burnout: 53.635
    Met burnout: 53.638.

Het ligt echt aan het ntm en dus aan de banden.

Ps: compliment was gemeed, geen sarcasme!
    Pps: avondje driften is altijd leuk, maar ik vraag me af of jij het ook kunt zonder brokken met 140mph met allerlei gasten op je voor en achterbumper. 1 klein foutje en het is einde race.

Standaard

Als het in het echt sneller zou zijn, dan was het geen glitch in iRacing maar iets wat er in hoorde. Ik hoef jouw niet te vertellen hoeveel discussies er op het iRacing forum staan over dit foutje en over de gemiddelde gedachte erover
    Ik bedoelde het anders, maar zal in twee gedeeltes antwoord geven

Wat ik bedoelde: in het echt wordt alles geprobeerd om sneller te worden. Tape op de grille is daar een goed voorbeeld van. Of bv de dubbele diffuser van Brawn. Als iemand bij het wegrijden (al dan niet per ongeluk) veel gas geeft, met een vette burnout wegrijdt en de pole pakt, durf ik er een maandsalaris om te verwedden dat de volgende race het halve veld dat ook doet

Wat jij schrijft: eens. Ik hoop dat ze zsm die bug eruit halen. Tot die tijd: Het is een bekende glitch en hij is voor iedereen toegankelijk. Wij hadden er overigens alleen op charlotte mee te maken. Op andere circuits zullen we weer andere dingen moeten verzinnen.

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

De setup was prima, retestabiel in je uppie, en eigenlijk op alle posities in het treintje wel nadelige haakjes, maar niet iets waar je geen rekening mee kon houden als je wist dat ze er waren. Iets waar duidelijk de mensen die op de testservers hebben gezeten gebruik van hebben gemaakt, aangezien dat ook de mensen zijn die tot 1 lap voor het einde vrij schadeloos rondreden
    die nadelige haakjes, waren die specifiek voor deze setup of zul je dat altijd houden met SS racen? Ik krijg nu het idee dat er nog even lekker wordt 'nagetrapt' naar de mensen die helaas geen tijd hebben gehad om de setup uitgebreid te testen of op de testserver te komen (die denk ik 1 keer geweest is?) en daardoor tijdens de race onder het slipstreamen in een keer last kregen van onvoorspelbaar gedrag van de wagen...
    Als dat normaal gedrag is op een SS dikke prima, maar als dat iets specifieks van deze setup zou zijn ben ik er minder blij mee...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bekijk bericht
    die nadelige haakjes, waren die specifiek voor deze setup of zul je dat altijd houden met SS racen? Ik krijg nu het idee dat er nog even lekker wordt 'nagetrapt' naar de mensen die helaas geen tijd hebben gehad om de setup uitgebreid te testen of op de testserver te komen (die denk ik 1 keer geweest is?) en daardoor tijdens de race onder het slipstreamen in een keer last kregen van onvoorspelbaar gedrag van de wagen...
    Als dat normaal gedrag is op een SS dikke prima, maar als dat iets specifieks van deze setup zou zijn ben ik er minder blij mee...
    de nadelige gevolgen zaten op alle plekken in de Pack, behalve de allerlaatste wagen. Zoals eerder gezegt heeft de koploper het bijzonder zwaar door een al looser wordende wagen naarmate iemand echt op zijn achterbumper blijft rijden. En in de pack had je er vooral last van wanneer je heel veel draft had van zowel voor als achter. Onvoorspelbaar was het overigens absoluut niet, bij jouw en bij fabian kun je zien dat alhoewel de wagen plotseling loose wordt, je vooral genekt wordt door het feit dat je dicht bij of op de witte lijn reed en daardoor ook nog even rekening moet houden met de banking, je slingerd 3 keer alsvorens je hem echt kwijtraakt.

Het feit dat de wagen er zo sterk op reageerd zit hem ook in de wagen zelf, maar vooral kijkend naar indycar races en hun setups heb je vaak mensen die goed zijn in voorop rijden of goed zijn in een pack. Die setups kun je echter on the fly nog beinvloeden door met de weightjacker etc te spelen. De grote SS en zijn te "ruim" om veel invloed te voelen van verschillende drafts, zo heel veel stuur je namelijk niet.

De setup was uitermate veilig en de race had wanneer deze nog veiliger had geweest (lees onderstuurder) absoluut saai geworden, zoals je kunt lezen zat er nu ook nog een groot gedeelte tactiek in waar je ongeveer wilde zitten in de pack en waar je je prettig voelde. Als je echt wilt weten waar we met de eerste testserver (direct na de sobo race) mee reden, dan moet je eens Charlotte Day pakken met de iracing fixed setup. Dan kom je er vanzelf achter dat de huidige setup eigenlijk een eitje was om mee rond te rijden, maar gelukkig wel wat nadelige gevolgen had. Ik hoop dat je dan snapt dat een "ik wil niet klagen" opmerking nadat jij 10 rondjes gereden hebt een beetje raar overkomt als iemand anders 400 rondjes heeft gereden om te testen en er voor te zorgen dat de setup prima rijdbaar is ook voor de beginnelingen (kijk maar naar Bart, die tijdens de eerste testserver de grootste moeite had om uberhaupt 5 rondjes zonder hulp te voltooien).

De setup was absoluut niet te tricky, en ik weet zeker dat je de draft/sidedraft reactie er niet eens uit had kunnen halen met de beperkte setup mogelijkheden, dat zat hem vooral in de wagen/banden combinatie.

Standaard

Ps, ik weet niet of jij met een andere steering ratio reed als de default 14:1, maar deze verlagen naar bv 12:1 maakte de wagen al vele malen onvoorspelbaarder.

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

ok bedankt voor je uitleg Roy. ik hoop volgende races weer meer te kunnen oefenen.

ps. kreeg inderdaad met 12:1 omdat ik niet anders gewend ben..

Naam
    Bart

Standaard

iemand anders 400 rondjes heeft gereden om te testen en er voor te zorgen dat de setup prima rijdbaar is ook voor de beginnelingen (kijk maar naar Bart, die tijdens de eerste testserver de grootste moeite had om uberhaupt 5 rondjes zonder hulp te voltooien).
    How How How ... Niet overdrijven hé ome Roy ! Ik kreeg nog geen 2 rondjes klaar --> Voet van de gas in de bocht = handrem

De training was een absolute meerwaarde ! Over de set-up ga ik me niet uitspreken daar het echt de allereerste keer was dat ik op een grote oval gereden heb met echte wagens. Daar bedoel ik mee ... een echte competitie met mensen waar ik voor hoop dat ik hun wagen geen schade aan doe. Tijdens het trainen kon ik op het einde perfect aan je bumper hangen maar dat kwam doordat jij duidelijk aangaf ... doe maar ! Het maakt me niet uit als je me ervan aftikt. Zelfde voor Kim enz.
    Tijdens de wedstrijd ligt dat toch net even iets anders als beginneling.

Dus ... Ik hoop echt dat er nog een kleine training georganiseerd kan worden ook voor Thompson ! Ook al kan slechts 5 of 10% van de deelnemers aanwezig zijn. Iedereen heeft zijn privé agenda en dat is ook niet meer dan normaal.... maar ik ben er zeker van dat er minstens 1 persoon met zijn witte sportkousen en zijn gympies zal klaarstaan op de piste. Hoe noemen ze dat ook alweer zo mooi ? Leading By Example =)

Ps: Laat ook even weten als het opzetten van een server om te trainen wat kost ! De zon gaat natuurlijk niet voor niks op.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten