Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 72

Discussie: [iROC] ronde 2 | Charlotte | 13 12 11

Standaard [iROC] ronde 2 | Charlotte | 13 12 11

Mogelijk gemaakt door:

Inleiding
    Na een chaotisch verlopen race op de krappe oval van South Boston, staat nu Charlotte Motor Speedway op de agenda. Een highspeed oval waar draften belangrijk zal zijn. We zullen deze speedway by night rijden, en tevens met een aangepaste fixed setup, waarover hieronder meer.

Charlotte Motor Speedway
    Charlotte Motor Speedway werd in 1960 geopend. Sindsdien is deze 1.5 mile ovel een begrip in diverse Amerikaanse raceklassen. Op de kalenders van Indycar en Nascar heeft deze oval altijd een grote rol gespeeld. De bochten kennen een maximale hellingshoek van 24 graden.

De sessietijden zullen als volgt zijn:
    19:30 - 20:00 practice, inloggen
    20:00 - 20:05 kwalificatie (lone qualifier, 4 laps)
    Aansluitend de race van 50 ronden.

De server zal DigitalRacing.nl iROC heten. Het wachtwoord zal in de nieuwsbrief worden medegedeeld aan alle ingeschreven deelnemers.

We rijden met de fixed setup en met cautions aan. Iedereen krijgt 1 tow.

Als je verhinderd bent, dien je je vooraf af te melden via e-mail!

Setup
    We gaan rijden met de setup die je hier kunt vinden. Meer informatie over deze setup kun je hier lezen. Denk ook aan je brandstof!

The results
    UITSLAG
    REPLAY

De DigitalRacing.nl iROC is tevens als tournament aangemaakt in iRacing.

The links
    iRacing forumdeel
    Racesim setup thread
    iROC algemene thread

iROC ronde 1: South Boston

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Standaard

De allereerst SS race Omdat het zo anders rijden is dan South Boston, had ik toch graag nog 2 puntjes verduidelijkt gezien:

1: Voice Chat had ik graag toegestaan gezien, ook onder groen. Als je met een troep auto's samen rijd is het wel makkelijk om even je verandering van line aan te kondigen, of te vragen of je echt wel "clear" bent. De iRacing Spotter is niet 100% betrouwbaar. Idem voor een Pit in call, als je met een hoop wagens in groep rijd, en je wilt pitten, kan een korte melding over de chat veel problemen besparen. Zolang de chat maar tot de race betrekking heeft.

2: Kan er geen gentlemans agreement komen dat als we in de laatste sprint naar de finish zitten (+- 5 ronden ofzo), dat de wagens die niet in de lead lap zitten zich uit het lead pack laten zakken, voor zover we een typische SS finih krijgen natuurlijk.

En dan nog even melden dat de laatste zin uit puntje 2.3.6 van het reglement niet van toepassing is in iRacing.

Senior Member Mossel's schermafbeelding
    Naam
    Mark S

Standaard

Ik vond eigenlijk dat er in de vorige race veel te veel geluld werd
    @ iracing

DigitalRacing.nl

Standaard

Even een persoonlijk mening:
    Daar ben ik het mee eens.

Standaard

Ik vind absoluut niet dat er teveel geluld werd. Tijdens de cautions werd er veel geluld, maar daar heb ik absoluut geen enkele moeite mee. Onder groen was het stil. Als het onder de cautions ook stil moet zijn, zou het nog wel eens een hele vervelende avond kunnen worden...

Om op Kim te reageren:
    1. Yes please. Verandering van lijn lijkt me wat overdreven, dat ga ik zeker niet aankondigen, maar pit in onder groen is echt wel nodig. Zo lang het relevant is, mag je wat mij betreft alles dat je wilt melden. (maar ik ben niet de organisatie)

2. Nee, lijkt me niet haalbaar. De gelapte wagens starten sowieso al achter de leiders en als er bv 3 auto's 1 ronde achterstand hebben, vechten die ook voor positie. Lekker laten gaan wat mij betreft. Wel met de toevoeging dat het redelijk onvergeeflijk is als je als gelapte auto een van de leiders van de baan tikt...

Nog 1 klein puntje, ik zie in de puntentelling op de site dat iedereen een bonuspunt heeft gekregen voor het halen van de finish, maar volgens mij zijn er toch echt een aantal die de vlag nooit hebben gezien...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels Tieman Bekijk bericht
    Even een persoonlijk mening:
    Daar ben ik het mee eens.
    Maar daarvoor heb je in iRacing toch een kant en klare optie voor: Mute. Zowieso vond ik het op SoBo zowieso niet druk, integendeel zelfs.

Zo doen ze het in het echt ook hoor:
    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=46ayu9zl4gA"]Nascar 2011 Daytona 500 Drivers Radio Talk - YouTube[/ame]

Senior Member Maik Peters's schermafbeelding

Standaard

heel cool... whaha

~ Respect is Everything ~

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Lijken net een stel vrouwen op thee krasje

Al moet ik zeggen dat de races op Daytona en Talladega die ik rij hier behoorlijk dicht bij in de buurt komt.
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Standaard

Chatje als je de pits in wilt terwijl je in een groepje zit lijkt me niet verkeerd. Chat verbieden gaat me wat ver omdat er ook een muteoptie in het spel zit, maar hou de chat onder green zo veel mogelijk beperkt. Geen chat is nog altijd minder hinderlijk dan wel chatten. Chat onder yellow heb ik niet zoveel moeite mee, maar start geen theekransje en ga onder geen beding tijdens de race geschillen uitvechten. Vorige race was daar nog de neiging toe, dat gebeurt voortaan na de race en liefst nog gewoon onderling de zaken netjes uitspreken in plaats van het forum daarvoor te misbruiken

De nieuwsbrief komt er zo aan!
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Niellie's schermafbeelding
    Naam
    Niel Hekkens

Standaard

Haha het gesprekje tussen Kyle en Kurt met het ijsje. Een van de zeldzame momenten dat ik ze grappig vind.
    "Pure driving, pure racing. That makes me happy"

Standaard

Ik hoop dat we het redelijk caution free kunnen houden vanavond, anders kon het nog wel eens zo zijn dat ik de race niet eens kan uitrijden vanwege mijn werk..
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member Ronin's schermafbeelding
    Naam
    Bart

Standaard

Heb juist nog eens 50 rondjes gedraaid als test en 35.872 als personal best

Ik heb wel nog 1 vraagje over de Pits entry want die is wel heftig. Mag je de bocht voor de ingang al links van de witte lijn gaan rijden of moet je rec hts blijven tot na de bocht en dan insturen ? If so ... dan zal dat een spannend iets gaan worden vrees ik.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronin Bekijk bericht
    Heb juist nog eens 50 rondjes gedraaid als test en 35.872 als personal best

Ik heb wel nog 1 vraagje over de Pits entry want die is wel heftig. Mag je de bocht voor de ingang al links van de witte lijn gaan rijden of moet je rec hts blijven tot na de bocht en dan insturen ? If so ... dan zal dat een spannend iets gaan worden vrees ik.
    Zolang jij er duidelijk over bent wat je gaat doen, maakt het niet zo veel uit. Wees je wel bewust dat als je de bocht onder de witte lijn ingaat, je ook niet te hard gaat en er weer boven uit komt. Na de bocht de pit ingaan KAN, maar dan moet je al op de racelijn in de ankers, anders wordt het behoorlijk close kwa remmen en niet een speeding in pit te krijgen.

alsjeblieft oefen ook de pitstops en het pitmenu.
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member Ronin's schermafbeelding
    Naam
    Bart

Standaard

Klopt ! Ik ga dan ook verkiezen om voor de bocht reeds links van de lijn te gaan rijden met verlaagde snelheid zodat ik onder die lijn blijf. Want op de remmen gaan met dat ding is niet echt verstandig

Secondly, ik heb de knoppen allemaal ingesteld zoals je aangeeft in deze thread: http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=1309 en dan is de pitstop gemakkelijk in te stellen tijdens het rijden. Standaard doet ie banden vervangen en knalt ie er 22 liter in. Banden vervangen laat ik aanstaan maar de hoeveelheid verlaag ik naar believen.

Standaard

Geen idee of ik dit nu uit m'n duim zuig, maar bood iRacing nou geen broadcast-optie voor media-players? Anders heb ik wel zin om mee te kijken

Standaard

De server wordt zodadelijk online gezet. De racelengte is, zoals aangegeven, 50 ronden maar tevens met een maximum van 45 minuten (50:45 dus). Dat lijkt me wel handig om te weten

@Bram, volgens mij kun je gewoon inloggen als spectator als je het wachtwoord van een van de deelnemers weet te ontfutselen
    DigitalRacing.nl

Standaard

Daar zit 'm de kneep, ik heb geen iRacing

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram Kocken Bekijk bericht
    Daar zit 'm de kneep, ik heb geen iRacing
    PSRTV streamt de wedstrijden van de Road en Oval WC, maar het is helaas niet zo dat iedere race via een stream te bekijken is. Als je iRacing member bent kun je wel als spectator meekijken, maar zoals je zelf al aangeeft wordt dat dus lastig

"Overtaking is an art"

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Robert sinds wanneer rijden we overdag?
    RIP Mama

Standaard

Fabian, dat is geen nieuws, ging wat mis met spatiebalk-vinkje-confirmknop waarvan ik je de details zal besparen.

Aanmelden op de server met de naam DigitalRacing.nl iROC NIGHT

Dan komt alles goed. Is dan wel geen tournament race maar zo doet iRacing dat nu eenmaal
    DigitalRacing.nl

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Nou race ging best lekker, tot ik bij de eerst grote crash betrokken was. 3 Wide op Charlotte is met deze setup denk ik net iets teveel van het goede.
    En de 2 cautions later was ik het zelf, ik voel hem glijden en toen was het in 1x snap rechtsaf de muur in.

Racen op dit soort ovals vind ik iig een stuk leuker dan die kleintjes.
    RIP Mama

Standaard

Allereerst bedankt voor het geduld, ik had de serverinstellingen drie keer gechecked en alles was goed, maar ergens tussen PURCHASE en CONFIRM heb ik denk ik met de spatiebalk het vinkje NIGHT uitgezet. Denk je alles geod gecontroleerd te hebben, gebeurt me dit zal nooit weer gebeuren.

Gelukkig wist iedereen de juiste server nadien te vinden. Ik was aan het racen na de zoveelste 11-urige werkdag om de boel aan te slingeren, en dan krijg je dat soort dingen. Dan doet mijn voicechat het ook nog eens niet. Alles staat precies zoals de vorige keer, alles heb ik 3x opnieuw ingesteld ook met andere push to talk knoppen, ik kan op die knop drukken wat ik wil, er gebeurt niets. Geen chat popupje, geen respons op mijn 'hallo hallo'. Mij een raadsel.

De iROC race heeft al met al goed kunnen voortgaan. Ik redde het zelf niet, want ik ging zowat van mijn stokje van de trek en moest gewoon eerst nog eten regelen. One of those days. Maar goed, daar heb ik alleen mijzelf mee uiteindelijk. De race heb ik volledig gezien en ik zag een mooie soms tot zes man draftend, prachtig. Minder cautions van de vorige keer, en de meeste waren dit keer door eigen spins, hoewel er 1 flinke klapper in zat. Maar je kon zien dat er geoefend was en dat er geduldig werd gereden, maar wel hard. Top!

De results en replay komen er zo aan.
    DigitalRacing.nl

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    Allereerst bedankt voor het geduld, ik had de serverinstellingen drie keer gechecked en alles was goed, maar ergens tussen PURCHASE en CONFIRM heb ik denk ik met de spatiebalk het vinkje NIGHT uitgezet. Denk je alles geod gecontroleerd te hebben, gebeurt me dit zal nooit weer gebeuren.

Gelukkig wist iedereen de juiste server nadien te vinden. Ik was aan het racen na de zoveelste 11-urige werkdag om de boel aan te slingeren, en dan krijg je dat soort dingen. Dan doet mijn voicechat het ook nog eens niet. Alles staat precies zoals de vorige keer, alles heb ik 3x opnieuw ingesteld ook met andere push to talk knoppen, ik kan op die knop drukken wat ik wil, er gebeurt niets. Geen chat popupje, geen respons op mijn 'hallo hallo'. Mij een raadsel.

De iROC race heeft al met al goed kunnen voortgaan. Ik redde het zelf niet, want ik ging zowat van mijn stokje van de trek en moest gewoon eerst nog eten regelen. One of those days. Maar goed, daar heb ik alleen mijzelf mee uiteindelijk. De race heb ik volledig gezien en ik zag een mooie soms tot zes man draftend, prachtig. Minder cautions van de vorige keer, en de meeste waren dit keer door eigen spins, hoewel er 1 flinke klapper in zat. Maar je kon zien dat er geoefend was en dat er geduldig werd gereden, maar wel hard. Top!

De results en replay komen er zo aan.
    Ik zag toch echt meer dan één klapper hoor Die van Fabian was loeihard, en die allerlaatste in de voorlaatste ronde mocht er ook wel zijn.

Standaard

UITSLAG
    REPLAY

Kim, ik doelde op die flinke multi car collission
    DigitalRacing.nl

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Race liep niet zoals ik gehoopt had.
    Ik mocht als 10e starten en had besloten om lekker te blijven hangen om uit de problemen te blijven. Dat lukte aardig en bij de 1e caution ging iedereen naar binnen. Ik besloot buiten te blijven want vooraan heb je immers de minste kans om in een crash betrokken te raken
    Tactiek lukte want ik kwam op kop te liggen en hoopte met mijn legere tank vooraan te kunnen blijven. Helaas kwamen een aantal mensen me toch voorbij. Dan valt het me toch tegen dat de mensen die naar eigen zeggen zoveel SS ervaring hebben in de 15e ronde al besluiten om 3 wide te gaan. Ik zat aan de buitenkant en met nog meer auto's achter me was liften ook geen optie. Op start/finish ging het dan toch mis, betrokken bij de grote crash en een tow nodig. 2:30min in de pits moeten wachten en bij het oprijden van de baan ontdek ik dat ze niet getankt hebben. Gelukkig was het nog altijd caution en de pit was open, dus 15 liter bijgetankt. Het was een klein gokje op nog meer cautions. Uiteindelijk als het compleet groen was gebleven zou ik op de finish nog 1 liter over gehad hebben. Dus dat er nog meer cautions kwamen was wat betreft niet erg.

Uiteindelijk verder wel alles kunnen ontwijken waardoor ik toch nog 6e ben geworden.

Trouwens mijn excuses voor de wisselende verbinding. Ik merkte er zelf alleen tijdens de cautions wat van, tijdens het racen had ik nergens last van. Jullie hopelijk ook niet?
    Oorzaak was trouwens snel gevonden, na de opmerkingen in practice heb ik de uploadsnelheid bij mijn vader afgknepen van unlimited naar 25kb. Maar bijkbaar was dat nog niet voldoende voor een stabiele verbinding, volgende keer moet hij dus maar ff een uurtje wachten

"Overtaking is an art"

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten