Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 51 t/m 73 van 73

Discussie: [iROC] ronde 1 | South Boston | 29 11 11

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bekijk bericht
    Komt er dus gewoon op neer dat als je een lap down komt te liggen je maar moet accepteren dat je nooit meer terug gaat komen in de lead lap en dus afhankelijk bent van fouten van anderen om nog wat plekjes te winnen.

Feitelijk is dat zonder cautions ook zo als je in die situatie zit alleen ik meende dat cautions bedoeld waren om mensen in de lead lap te houden, zat ik er blijkbaar toch naast.
    In het echt heb je in Nascar de Lucky dog, dan mag de eerste met 1 lap achterstand zichzelf unlappen bij een caution. Wellicht is dat iets om in te voeren? De host kan mensen unlappen...

Nu kwam het er inderdaad op neer om de race rustig uit te rijden als je een ronde achter ligt.

Senior Member
    Naam
    Chris Zijlstra

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Van Der Stichelen Bekijk bericht
    Is er geen command waar lapped cars zichzelf één keer mogen unlappen en dan achteraan aansluiten?
    Dat zou een mooie optie zijn denk ik, hou je de race spannend.

Mijn ervaring over het algemeen op de kleine ovals is dat ze redelijk eventvol zijn, dat zit natuurlijk zeker in een stukje geduld maar ook in de aard van een kleine oval: De snelheidsverschillen tussen de bochten en rechte stukken zijn veel groter dan op grote ovals en is zo gevoeliger voor aanrijding bij close-racing in imho.

Overigens heb ik zeker 2x Peter aangetikt (0x contact) naar mijn idee ook niet hard maar Peter spinde er wel door met alle gevolgen van dien. Overigens hiervoor mijn excuses Peter.

Op Charlotte gaan we denk ik een hele andere race zien omdat het veld sneller uit elkaar getrokken gaat worden.

En ach, vanaf nu kan het eigenlijk alleen nog maar beter worden toch?

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Kunnen sowieso gaan kijken naar een DRNL fixed setup. Waarbij enkel en alleen de fuelload aangepast wordt als de Fixed setup zelf goed te bereiden is. Er zijn vast wel een paar tracks waar er een stabielere setup beschikbaar is als de fixed set, en dan zou daar naar gekeken kunnen worden. Maar dan wil ik wel liever een setup van iemand die niet in deze league rijdt, om te voorkomen dat een setup aangepast is aan 1 specifieke rijder en de rest daar nadelige gevolgen aan ondervind.

Zijn er fixed setups voor circuits die niet te rijden zijn dan? Ik vond bv. deze van SoBo prima te doen, beetje loose op koude banden maar dat zullen ze allemaal zijn denk ik, na 10 rondjes was het toch al aardig onderstuurd, moet je nagaan hoe het is als je een race rijdt met maar 1-2 cautions...

Dan pleit ik gewoon voor het gebruiken van de huidige fixed setups en alleen de fuelload aan te passen. Is op zich wel een goed idee ja

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quizmaster Bekijk bericht
    Overigens hiervoor mijn excuses Peter.
    Geen probleem verder hoor Chris... het is voor ons allemaal even wennen... dit soort zaken kan gewoon gebeuren, ik baal er alleen van dat vervolgens als je 1 of meerdere laps down bent je alleen nog maar saai rond kunt rijden om een paar puntjes binnen te hengelen, daar moet toch iets op te vinden zijn... Een lucky dog regel of iets in die trand kan dan wel eens heel leuk zijn. Dan moet je eerst met evt. andere lapped cars gaan uitvechten wie er voor in aanmerking zou komen, dan doe je het nog ergens voor zeg maar.

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Mwoi!

en Cautions, het is vooral om chaos te voorkomen, zeker op een shorttrack met meer als 10 autos heb je het nodig, anders spint er iemand achteraan en voordat het doorgegeven is rijden de leiders vol op de stilstaande wagen in, die uiteraard ook weer zsm de goede kant op wil staan zonder op escape te drukken.

Probeer jij je wagen maar eens te keren op de baan onder groen

Kunnen sowieso gaan kijken naar een DRNL fixed setup. Waarbij enkel en alleen de fuelload aangepast wordt als de Fixed setup zelf goed te bereiden is. Er zijn vast wel een paar tracks waar er een stabielere setup beschikbaar is als de fixed set, en dan zou daar naar gekeken kunnen worden. Maar dan wil ik wel liever een setup van iemand die niet in deze league rijdt, om te voorkomen dat een setup aangepast is aan 1 specifieke rijder en de rest daar nadelige gevolgen aan ondervind.
    Is het niet veel makkelijker (indien mogelijk) om vooraf de fuelload van de fixed setup aan te passen en vervolgens deze "nieuwe fixed setup" te gaan gebruiken? Dan veranderd er in principe niks aan de iRacing fixed setup en hoeft er ook niet iemand van buitenaf ingeschakeld te worden om een setup te maken.

"Overtaking is an art"

Standaard

Waarbij enkel en alleen de fuelload aangepast wordt als de Fixed setup zelf goed te bereiden is.
    Precies, beetje zout en peper geen probleem, maar veel ingewikkelder moet het echt niet worden!

(sry, kon het niet laten )

Ik blijf gewoon voor een open setup. Het is vrij eenvoudig deze wagens makkelijker rijdbaar te maken die eerste 2 ronden.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard117 Bekijk bericht
    Is het niet veel makkelijker (indien mogelijk) om vooraf de fuelload van de fixed setup aan te passen en vervolgens deze "nieuwe fixed setup" te gaan gebruiken? Dan veranderd er in principe niks aan de iRacing fixed setup en hoeft er ook niet iemand van buitenaf ingeschakeld te worden om een setup te maken.
    Ow maar dat bedoel ik ook hoor, maar ik hoorde Peter volgens mij zeggen dat de Fixed setup op geloof ik Oxford heel slecht is?
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member
    Naam
    Chris Zijlstra

Standaard

Lees trouwens dat meerdere mensen het idee hadden dat de auto af en toe 'anders' voelde, weet niet of het te controleren is maar toen ik in de practice de baan op reed, had ik ook meteen het gevoel dat de auto 'anders' aanvoelde dan vorige week tijdens de test...

Naam
    Richard Kortland

Standaard

Ow maar dat bedoel ik ook hoor, maar ik hoorde Peter volgens mij zeggen dat de Fixed setup op geloof ik Oxford heel slecht is?
    Oh dan heb ik het misschien verkeerd begrepen.

Maar nu je over Oxford begint...
    Met de race op South Boston in gedachte vrees ik met grote vrezen voor die race

"Overtaking is an art"

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

weet niet hoe Oxfort nu is maar die was altijd heeeeeeel erg onderstuurd... En daar kan ik niets mee, anderen wel dus zelfs dan zou het geen probleem moeten zijn. als je dan toch fixed gebruikt heb ik liever dat er nog eens wat verschil tussen zit, dan moet je nog eens aanpassen...

Over het anders aanvoelen van de auto's... ik had het vanmiddag ook en had toevallig een tijdje niet meer gereden. Er is laatst een update geweest waarin nog een en ander is aangepast aan oval zijde... LM nieuwe physics, shaken in garage opgelost dus wat wijzigingen aan de NTM... zou er mee te maken kunnen hebben..
    Verder moet je begrijpen dat de NTM heel erg reageert op temperatuurverschillen... dus zeker de eerste paar rondjes als de banden nog niet op temperatuur zijn is het steeds weer ietsje anders... de banden warmen tenslotte niet elke run op precies dezelfde manier op.

Senior Member Maik Peters's schermafbeelding

Standaard

Wat een race heren. Niet zoals ik het graag had zien eindigen, maar het was gewoon een race incident (Roy)... Balen... maar helaas.

Ik heb iig genoten van de race... al hoewel de volgende keer minder cautions aub.

Anyway bedankt allen

~ Respect is Everything ~

Standaard

Er is een testserver op tot 0.00 op Charlotte, om even snel de voorgaande race te vergeten!

Zoek in hosted sessie op Charlotte, password test
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Standaard

!waveby <driver> [message]

Dat is het commando om een auto een waveby te geven. Zou imo een goede toevoeging zijn!

Wel met een aantal voorwaarden die het wel ietsje lastiger maken.

-degene die het dichtst bij de leiders ligt krijgt een wave-around. Het maakt niet uit of hij 1 of 10 ronden achter ligt. Diegene wordt bepaald op het F2 scherm bij 2 laps to green.

-diegene mag niet bij de caution betrokken zijn geweest. Dat zal eerlijk gemeld moeten worden als er niemand beschikbaar is voor het kijken van de replay. Later is het altijd nog te controleren in de race uitslag. 2xof 4x in die ronde is dan een probleem voor die rijder.
    -de lucky dog mag geen pitstop maken na de waveby.
    -met nog 2 te gaan de waveby doen, want dan komt hij automatisch uit op het einde van de langste rij.

Senior Member Ronin's schermafbeelding
    Naam
    Bart

Standaard

Er is een testserver op tot 0.00 op Charlotte, om even snel de voorgaande race te vergeten!

Zoek in hosted sessie op Charlotte, password test
    Aan Roy en Maik mijn oprechte dank voor deze trainings-sessie ! Ik heb heeeeeel veel bijgeleerd tijdens deze sessie. Van minstens 2 keer een muur raken op 1 ronde naar 35.9 gegaan op het einde ! Super gaaf was het om in het midden van het treintje te zitten met 2 ervaren Sim-Racers rond je. Dit is 10.000 keer meer waard dan alles wat je probeert te lezen. Als de basis er gewoonweg niet is dan is dit de allerbeste leerschool !

Roy .. Ik weet niet wat het kost zulk een trainings-host sessie maar ik sta wel open op SR Academy mee te sponsoren om dit op regelmatige basis te doen ! Wie weet kan je wel een mede-instructeur recruteren zodat je zelf niet altijd moet opdraven of aanwezig zijn. Alhoewel ik wel moet beamen dat je me wel relaxed kreeg door je aanwijzingen.

Nogmaals mijn oprechte dank ! Dit smaakt naar meer

Ook nog mijn dank aan Kim voor het mee-racen! Sorry dat ik je in de muur heb gezet

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    !waveby <driver> [message]

Dat is het commando om een auto een waveby te geven. Zou imo een goede toevoeging zijn!

Wel met een aantal voorwaarden die het wel ietsje lastiger maken.

-degene die het dichtst bij de leiders ligt krijgt een wave-around. Het maakt niet uit of hij 1 of 10 ronden achter ligt. Diegene wordt bepaald op het F2 scherm bij 2 laps to green.

-diegene mag niet bij de caution betrokken zijn geweest. Dat zal eerlijk gemeld moeten worden als er niemand beschikbaar is voor het kijken van de replay. Later is het altijd nog te controleren in de race uitslag. 2xof 4x in die ronde is dan een probleem voor die rijder.
    -de lucky dog mag geen pitstop maken na de waveby.
    -met nog 2 te gaan de waveby doen, want dan komt hij automatisch uit op het einde van de langste rij.
    Dat is een hoop snelle beslissingen voor iemand die zelf ook meerijd, Helemaal op de korte baantjes waar we rijden. Werkt alleen als de Admin zelf niet meerijd ben ik bang. En de grootste problemen los je op door Cautions te voorkomen, welke je het beste oplost door meer met elkaar en met de wagens te rijden/trainen (imo)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronin Bekijk bericht
    Aan Roy en Maik mijn oprechte dank voor deze trainings-sessie ! Ik heb heeeeeel veel bijgeleerd tijdens deze sessie. Van minstens 2 keer een muur raken op 1 ronde naar 35.9 gegaan op het einde ! Super gaaf was het om in het midden van het treintje te zitten met 2 ervaren Sim-Racers rond je. Dit is 10.000 keer meer waard dan alles wat je probeert te lezen. Als de basis er gewoonweg niet is dan is dit de allerbeste leerschool !

Roy .. Ik weet niet wat het kost zulk een trainings-host sessie maar ik sta wel open op SR Academy mee te sponsoren om dit op regelmatige basis te doen ! Wie weet kan je wel een mede-instructeur recruteren zodat je zelf niet altijd moet opdraven of aanwezig zijn. Alhoewel ik wel moet beamen dat je me wel relaxed kreeg door je aanwijzingen.

Nogmaals mijn oprechte dank ! Dit smaakt naar meer

Ook nog mijn dank aan Kim voor het mee-racen! Sorry dat ik je in de muur heb gezet
    Reactie wordt even geplaatst in het Algemene Topic

DigitalRacing.nl

Standaard

Dat is een hoop snelle beslissingen voor iemand die zelf ook meerijd, Helemaal op de korte baantjes waar we rijden. Werkt alleen als de Admin zelf niet meerijd ben ik bang. En de grootste problemen los je op door Cautions te voorkomen, welke je het beste oplost door meer met elkaar en met de wagens te rijden/trainen (imo)
    Hier sluit ik me volledig bij aan.

Standaard

Ik ben er inderdaad ook bang voor dat het iets teveel werk wordt. Op zich is het wel te doen als alles voor de admin op rolletjes verloopt, maar als de admin zelf schade rijdt en voor repairs in de pits in moet en ook bezig is om in de lead lap te blijven, heeft hij het (zeker op de korte ovals) veel te druk.

Nog even iets anders: Het viel me zojuist op dat we rondreden met 8 klasse A rijders, 1 klasse B, 3 klasse C en 1 rookie. De klasse A rijders hebben gemiddeld 13 incs. De klasse B 22. De klasse C 12,7 en de rookie 8.

Zeker klasse A en B rijders zouden toch genoeg ervaring moeten hebben...

Naam
    Richard Kortland

Standaard

Nog even iets anders: Het viel me zojuist op dat we rondreden met 8 klasse A rijders, 1 klasse B, 3 klasse C en 1 rookie. De klasse A rijders hebben gemiddeld 13 incs. De klasse B 22. De klasse C 12,7 en de rookie 8.

Om voor mezelf te spreken, ik ben A license en heb 200+ oval races gereden. Dus oval ervaring is er wel. Een aantal van mijn 20 inc's was ik inderdaad zelf bij betrokken, maar een groot gedeelte zijn spook inc's. Dan kon ik bv net de crash/spin ontwijken maar kreeg ik toch een x2 of x4 omdat ik er te dicht langs reed. Die tellen wel mee, maar dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk.

Ongemerkt ga je toch anders rijden als de inc's geen invloed op je SR hebben. Niet dat ik bewust contact maak of te veel push en daardoor spin. Maar in een normale iRacing race waar je een uur later weer een kans hebt, had ik me met een lap down terug laten vallen om zo wat ruimte te hebben en de chaos te kunnen ontwijken. Met een leaguerace als dit, waar het in die 75 rondjes moet gebeuren, is dat gewoon wat lastiger.

"Overtaking is an art"

Standaard

Ik ben er inderdaad ook bang voor dat het iets teveel werk wordt. Op zich is het wel te doen als alles voor de admin op rolletjes verloopt, maar als de admin zelf schade rijdt en voor repairs in de pits in moet en ook bezig is om in de lead lap te blijven, heeft hij het (zeker op de korte ovals) veel te druk.

Ik zal straks wel een filmpje van mijn incs maken, zul je snel merken dat ervaring soms geen enkele waarde heeft

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard117 Bekijk bericht
    Om voor mezelf te spreken, ik ben A license en heb 200+ oval races gereden. Dus oval ervaring is er wel. Een aantal van mijn 20 inc's was ik inderdaad zelf bij betrokken, maar een groot gedeelte zijn spook inc's. Dan kon ik bv net de crash/spin ontwijken maar kreeg ik toch een x2 of x4 omdat ik er te dicht langs reed. Die tellen wel mee, maar dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk.

Ongemerkt ga je toch anders rijden als de inc's geen invloed op je SR hebben. Niet dat ik bewust contact maak of te veel push en daardoor spin. Maar in een normale iRacing race waar je een uur later weer een kans hebt, had ik me met een lap down terug laten vallen om zo wat ruimte te hebben en de chaos te kunnen ontwijken. Met een leaguerace als dit, waar het in die 75 rondjes moet gebeuren, is dat gewoon wat lastiger.
    Ooh, maar we kunnen wel iets met die incident points doen in de reglementen om e.e.a. te ontmoedigen
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Standaard

Wat de rest al zegt, als je alleen kijkt naar de inc's is het geen recht beeld, dan kun je beter kijken naar wie de Cautions veroorzaakte. Hoe verder achteraan hoe eerder je de sjaak was. Ik had in het begin 1x 4x te pakken door mensen te ontwijken, maar zodra je in de top 3 rijd zit je behoorlijk aan de veilige kant, op P1 ben je haast immuun met zoveel cautions omdat je nooit in de situatie komt dat je mensen moet lappen.

Standaard

Voor mij was het inderdaad appeltje eitje om geen incs te verzamelen deze race, maar ik denk dat Richard het juist verwoordt. Je hebt maar 1 race (of 6 die allemaal meetellen) om te scoren en SR telt niet mee. Dat veroorzaakt blijkbaar een hoop ongeduld en agressieve moves.

Alleen, mijn ervaring leert dat als ik rij alsof SR wel meetelt, ik altijd hoger finish. Geduld is echt een schone zaak, zeker op ovals.

Standaard

Deze vond ik wel leuk, uit de oefensessie vooraf

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=DIfUlCeRZQ8"]Iroc wallriding 4 noobs - YouTube[/ame]

Senior Member Maik Peters's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht al; wat doe jij nou?

~ Respect is Everything ~

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten