Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 73

Discussie: [iROC] ronde 1 | South Boston | 29 11 11

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

nou ja wat zullen we er van zeggen... veel te veel cautions...
    ondanks geen perfecte qualy wel pole, maar bij de start ff een klein momentje waardoor Jarno de leiding kon overnemen en ik dus als 2e de eerste caution inging...
    vanaf dan ben ik al de tel kwijt, weet dat ik door Chris werd rondgetikt en ik dus een lap down kwam te liggen en met zoveel cautions is het dan onmogelijk om nog weer wat plekken te winnen. jammer... uiteindelijk nog op Richard geklapt dus toen kon de bbq beginnen... Hopelijk gaat het vanaf hier beter want dit schiet niet op natuurlijk

DigitalRacing.nl

Standaard

Dat was een caution-volle race. Ik heb heel veel crashes mogen ontwijken totdat ik een aanvaring had met Joey. Joey ging iets naar beneden en ik kon voor mijn gevoel nergens meer heen. Achteraf, in de replay, heb ik gekeken en had ik nog een tandje meer naar links gekund maar op dat moment denk je daar niet aan.

Persoonlijk met een tikkeltje Organisatorisch gevoel; Dit moet voor DRNL-begrippen veel en veel beter. En dan druk ik me nog zacht uit.

Standaard

Jammer, P3 weggegooid doordat ik dacht dat ik nog onder Maik zijn wagen zat zoals de bocht ervoor, Net voor het insturen kreeg ik een Clear en toen gooide Maik hem naar beneden (alle recht uiteraard), en ik was te laat met remmen. Met 4 rondes nog te gaan lonkte P2 natuurlijk, maar P3 had ik net zo blij mee geweest.

Hoop dat wel langzamerhand wat meer ervaring krijgen met het rondrijden bij elkaar, want dit was eigenlijk beschamend.
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Een race om snel te vergeten. In practice voelde de auto na iedere "stop" weer anders aan, alsof er goede en slechte setjes banden waren. Kwalificatie hetzelfde, dus in mijn 1e getimede ronde spin ik. Terug naar de pits en gelukkig kreeg ik nu wel een goed setje mee. Hierdoor kon ik in ieder geval een tijd zetten.

Race was erg onrustig, veel crashes en 1x kon ik geen kant op en had ik zoveel schade dat ik door mijn crew binnen geroepen werd. Gelukkig hadden ze dat eerder verholpen dan dat de banden eronder zaten. Helaas wel een ronde achterstand hierdoor. Peter zat ook op een ronde achterstand. Samen konden we een paar keer goed naar voren komen, maar omdat ze vooraan weigerden een stop te maken konden we ons niet van de leider unlappen en moesten we iedere keer weer terug naar achteren. Niet alleen voor ons vervelend, ook voor de mensen in de lead lap die iedere keer weer netjes ruimte gaven.

Ronde of 10 voor het einde gaan er voor me 2 auto's dwars, waardoor ik ook spin en dusdanig geraakt wordt dat er weer reparaties nodig waren. Dit zou een minuut of 6 gaan duren, dus toen na een minuut of 2 de verplichte repairs gedaan waren ben ikde baan weer opgereden in de hoop op nog een caution. Dan zou ik nl het minste last van de schade hebben. "Gelukkig" kwam die caution waardoor we onder geel zijn gefinisht en er niet meer dan een 10e plaats in zat.

Zie nu dat 44 van de 75 rondjes onder geel waren

"Overtaking is an art"

Senior Member JoeyS's schermafbeelding

Standaard

neh pfff erhm erhm erh ik weet van niks , was geweldige race , ik die zo traag ben , toch als 2e gefinisched , supah dupah . 10e gestart , ha lol
    As never Seen ,
    As never Heard,
    As Free as A Bird**

Standaard

Wow, dat was even een bijzondere race! Van alles wat gezien! Dit kunnen we veel beter toch? Dit waren wel erg veel cautions

Desondanks heb ik me vermaakt, ondanks mijn uitval en mijn mislukte P6 kwali! En ik vond het mooi om Roy weer in een DRNL leaguerace te zien En Jarno, gefeliciteerd!

Over die cautions, de default waarde is 'lapped at back', misschien scheelt het als we dat herzien?
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Standaard

Ik was eigenlijk het meest bezorgd over de kwalificatie, want ik krijg die fixed set op koude banden zo slecht rond. Gelukkig toch een goed rondje gereden en p2.

Door momentje van peter kon ik er vlak na de start voorbij steken en vanaf toen was het redelijk eenvoudig. Was iets sneller dan Roy, maar toen Maik er voorbij kwam wist ik niet of hij veel sneller was dan Roy. Zal ik ook niet te weten komen, want vanaf dat moment was het caution after caution.

@Robert; je had in elk rondje in je kwalificatie contact (met de muur neem ik aan). Een 0x zorgt ervoor dat je tijd niet telt in die ronde. En aangezien je het 4 ronden had, heb je geen geldige tijd neergezet. Was je aan het wallriden ofzo

Standaard

Ik had van voorafaan gezegd dat ik het rustigaan zou doen, en zo ook de race gereden. Gestart als 5de, en ook rond die plaats gereden tot iemand voor me spon en ik niet veel plaats had om iets te doen. De wagen niet gepit en de herstart genomen, maar de wagen voelde wel iets listiger aan dan normaal, dus de volgende caution even gepit.
    Met een nieuwe wagen dan als P9 herstart, en dan me naar vooren gewerkt door fouten van anderen. Zelf niemand ingehaald, maar toch op P3 geëindigd

Het enige vervelende was dat ik als laatste in de lead lap reed, en telkens outside had, waardoor de lapped cars me steeds voorbijkwamen met de restart. Ik liet ze doen en ze hebben dat recht, maar het is wel om je stuur van op de vreten, je ziet de mannen voor je vechten voor het podium, en jij zit tussen lapped cars te rijden...

DigitalRacing.nl

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    Desondanks heb ik me vermaakt, ondanks mijn uitval en mijn mislukte P6 kwali! En ik vond het mooi om Roy weer in een DRNL leaguerace te zien

Standaard

Over die cautions, de default waarde is 'lapped at back', misschien scheelt het als we dat herzien?
    Is er geen command waar lapped cars zichzelf één keer mogen unlappen en dan achteraan aansluiten?

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

ik weet niet wat de andere opties zijn? Ik kan me ook wel weer voorstellen hoor om lapped cars naar achteren te sturen, zodat ze de gevechten voorin niet beinvloeden... aan de andere kant, Richard en ik waren toch echt wel sneller dan de mensen voor ons dus om er dan de rest van de race achter te blijven hangen schiet ook niet op... Ik denk wat je ook doet dat je in dit soort races nooit meer terug kan komen in de lead lap want dan zul je ook op de baan de leiders voorbij moeten gaan en dat zou ik sowieso niet gedaan hebben als er al geen cautions geweest waren... dat wordt toch te link dan.

dat zal ook wel de reden zijn dat iRacing de shorttracks zonder cautions rijdt... want zeg nu zelf wat hebben de cautions nu voor nut?

Standaard

UITSLAG
    REPLAY

De DigitalRacing.nl iROC is tevens als tournament aangemaakt in iRacing.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Van Der Stichelen Bekijk bericht
    Het enige vervelende was dat ik als laatste in de lead lap reed, en telkens outside had, waardoor de lapped cars me steeds voorbijkwamen met de restart. Ik liet ze doen en ze hebben dat recht, maar het is wel om je stuur van op de vreten, je ziet de mannen voor je vechten voor het podium, en jij zit tussen lapped cars te rijden...
    kan me goed voorstellen dat het lastig is voor jou ja... sorry Kim

Senior Member Ronin's schermafbeelding
    Naam
    Bart

Standaard

Het was helaas iets teveel racen onder caution vind ik. Op zich wel handig voor super langzame mensen zoals me zelf maar je verwacht toch net iets meer echte race-tijd.

Ben zelf ook 1 x de pits in moeten gaan daar ik iets te enthousiast de deur open gooide voor Kim en daarmee mijn hele stuurstang verdraai. Ik was al langzaam en met zulk een stuurstand was een pit-bezoek aangewezen. Tot overmaat van ramp merk ik dat mijnen lollie niet meer op de eerste plaatst in de pits stond zoals tijdens de training maar ergens in het begin achter een smeulende BBQ !! Dus die heb ik gemist en er zat niets anders op dan nog maar een rondje rondtuffen in de pit-lane

Op zich wel vermakelijk en leuk geweest voor de allereerste keer. Alhoewel ik wel hoop dat ik iets minder met dichtgeknepen billen moet zitten kijken naar wat er voor me weer gebeurde. Ben ongeveer 4 keer op "Days-of-Thunder-Style" tussen de wrakken moeten doorvliegen. Ook 1 x een klein tikje gehad langs achter.

Op naar RACE DAY 2 - Komt allemaal goed !

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bekijk bericht
    dat zal ook wel de reden zijn dat iRacing de shorttracks zonder cautions rijdt... want zeg nu zelf wat hebben de cautions nu voor nut?
    LoL, met 13 autos geen cautions?

Ik denk dat als mensen wat rustiger rijden in het begin het een stuk beter gaat en je uiteindelijk maar op 1 a 2 cautions uitkomt. Wat mensen plenty ruimte geeft om te unlappen.
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Standaard

Het heeft beide voor- en nadelen. In principe ben ik voor lapped at back, omdat de leiders dan altijd bij elkaar zitten. Anders kan daar een achterblijven tussen komen te zitten die de race kan verpesten voor bv p2 of 3 of wie dan ook.

Als de race lang genoeg groen blijft komen de lapped cars vanzelf wel naar voren. Al denk ik niet dat in deze competitie een lapped car zichzelf gaat unlappen. De verschillen zijn te klein en ik had als leider Peter er echt niet voorbij gelaten. Puur omdat ik het liefst zo min mogelijk auto's in de lead lap wil hebben als ik aan de leiding lig

Standaard

ik weet niet wat de andere opties zijn? Ik kan me ook wel weer voorstellen hoor om lapped cars naar achteren te sturen, zodat ze de gevechten voorin niet beinvloeden...
    Andere optie is dat je je plek in het veld behoudt, dus de lapped cars gewoon in het veld blijven rijden op hun 'plekje'. Dat zou wat meer in jouw bedoeling liggen denk ik?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    @Robert; je had in elk rondje in je kwalificatie contact (met de muur neem ik aan). Een 0x zorgt ervoor dat je tijd niet telt in die ronde. En aangezien je het 4 ronden had, heb je geen geldige tijd neergezet. Was je aan het wallriden ofzo
    Ik kan me vinden in bovenstaande post, het was net of ieder setje banden anders voelde, werd er geschreven. Heel gek, maar ik had mega onderstuur in de kwali, veel meer dan ik gewend was. Jammer maar helaas.
    DigitalRacing.nl

DigitalRacing.nl

Standaard

Ik ben voor een lapped at back. Niet leuk voor de mensen die het overkomt maar dat is ook een deel van het spelletje, net zoals de cautions.

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

tuurlijk is het beter als je maar 1-2 cautions in de race zou hebben...

maar mijn vraag is een serieuze hoor
    Wat is het nut van cautions in deze races.... misschien begrijp ik het algemene nut van cautions wel niet goed... Maar volgens mij worden ze in het echt gebruikt om de spanning in de wedstrijd te houden en om baanmarshals hun werk veilig te laten doen bij grote crashes...

maargoed we gaan de volgende races zien hoe het dan gaat en misschien zie ik in de betere races wel het nut van cautions in

dit dus als reactie op de post van Roy...

lapped cars at the back heeft dan in ieder geval mijn voorkeur boven de andere optie... ik zou er zelf als leiders ook niet vrolijk van worden als een lapped car er even doorheen wil komen zoeven
    Maargoed die regels waren voor mij allemaal nieuw, i kwas ook best verbaast de eerste keer dat ik weer terug moest vallen..
    Komt er dus gewoon op neer dat als je een lap down komt te liggen je maar moet accepteren dat je nooit meer terug gaat komen in de lead lap en dus afhankelijk bent van fouten van anderen om nog wat plekjes te winnen.

Feitelijk is dat zonder cautions ook zo als je in die situatie zit alleen ik meende dat cautions bedoeld waren om mensen in de lead lap te houden, zat ik er blijkbaar toch naast.

Standaard

Ze rijden in de rookie klasses zonder cautions, omdat je anders 100% van de rondes onder caution rijdt. In de sprint car cup (b klasse) rijden ze wel met cautions. Op short tracks

Senior Member Ronin's schermafbeelding
    Naam
    Bart

Standaard

Wie zie er trouwens dat ik Rookie bumpers had ??

Naam
    Richard Kortland

Standaard

Ik denk eigenlijk dat je de mogelijkheid om te unlappen in eerste instantie niet moet zoeken in de caution regels. Het grootste probleem vind ik eigenlijk de fixed setup, waar je zoveel brandstof bij je hebt dat je 2 races kunt rijden. Als iedereen minder brandstof mee heeft, moeten er pitstops gemaakt worden en heb je als achterblijver de mogelijkheid om tactisch wat te doen.
    Nu kon iedereen die uit de problemen bleef zonder problemen zonder te stoppen naar de finish rijden. Brandstof was op racepace al geen probleem, en met al die cautions hebben de banden het ook niet echt zwaar gehad.

"Overtaking is an art"

Standaard

Ik kan me vinden in bovenstaande post, het was net of ieder setje banden anders voelde, werd er geschreven. Heel gek, maar ik had mega onderstuur in de kwali, veel meer dan ik gewend was. Jammer maar helaas.
    Met het ntm verschilt je auto zeker in het begin van bocht tot bocht, omdat je banden ijskoud zijn als je uit de pits rijdt. Ik rij in q in t1-2 compleet anders dan in 3-4. En in de race pak ik na een paar ronden een compleet andere lijn.

Naam
    Richard Kortland

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    Ze rijden in de rookie klasses zonder cautions, omdat je anders 100% van de rondes onder caution rijdt. In de sprint car cup (b klasse) rijden ze wel met cautions. Op short tracks
    Tour Modified ook

"Overtaking is an art"

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronin Bekijk bericht
    Wie zie er trouwens dat ik Rookie bumpers had ??
    Mwoi!

en Cautions, het is vooral om chaos te voorkomen, zeker op een shorttrack met meer als 10 autos heb je het nodig, anders spint er iemand achteraan en voordat het doorgegeven is rijden de leiders vol op de stilstaande wagen in, die uiteraard ook weer zsm de goede kant op wil staan zonder op escape te drukken.

Probeer jij je wagen maar eens te keren op de baan onder groen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard117 Bekijk bericht
    Ik denk eigenlijk dat je de mogelijkheid om te unlappen in eerste instantie niet moet zoeken in de caution regels. Het grootste probleem vind ik eigenlijk de fixed setup, waar je zoveel brandstof bij je hebt dat je 2 races kunt rijden. Als iedereen minder brandstof mee heeft, moeten er pitstops gemaakt worden en heb je als achterblijver de mogelijkheid om tactisch wat te doen.
    Nu kon iedereen die uit de problemen bleef zonder problemen zonder te stoppen naar de finish rijden. Brandstof was op racepace al geen probleem, en met al die cautions hebben de banden het ook niet echt zwaar gehad.
    Kunnen sowieso gaan kijken naar een DRNL fixed setup. Waarbij enkel en alleen de fuelload aangepast wordt als de Fixed setup zelf goed te bereiden is. Er zijn vast wel een paar tracks waar er een stabielere setup beschikbaar is als de fixed set, en dan zou daar naar gekeken kunnen worden. Maar dan wil ik wel liever een setup van iemand die niet in deze league rijdt, om te voorkomen dat een setup aangepast is aan 1 specifieke rijder en de rest daar nadelige gevolgen aan ondervind.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten