gisteravond al zeker 6 rijders zien testen
gave baan is dit.
RONDE 5 & 6 | ROCKINGHAM | 01 12 11
Vooruitblik
Na Snetterton vertrekt het voltallige veld naar Rockingham Park. Het laatste circuit op de kalender binnen de Britse grenzen. Ook dit circuit maakt zijn debuut binnen de DRNL kalenders en is vooral bekend van de BTCC races en als test-track van het auto-programma Fifth Gear.
Het circuit is gekenmerkt door door een bochtig en technisch infield, met een lang recht stuk over de aanwezige Oval. Het word noodzakelijk om een mix te vinden tussen grip en snelheid zodat op beide vlakken geen tijd word verloren.
In het kampioenschap gaat Michael Storm aan de leiding voor Niels vd Poll, Fred Visser, Niels Tieman en de 407 van Mark Bentvelzen. De laatst genoemde wist op Snetterton de eerste overwinning van Peugeot op zijn naam te schrijven en zodoende aardig wat punten te scoren.
Circuit
Lengte: 3.122 m
Bochten: 12
Bekend van: BTCC, Brits Formule 3, British Superbikes
Datum: 1 december 2011
Rondes: 20
Status: Add-on
Slots: 25
Rockingham is een multifunctioneel, in 2001 aangelegd circuit met 13 mogelijke layouts. 1 daarvan is een oval track, de overige mogelijkheden zijn banen met gebruik van het infield. Door de enorme flexibiliteit dat dit circuit te bieden heeft wordt er ook veel gebruik van gemaakt voor trainingsessies en racevaardigheidstrainingen. De DRTCC7 zal plaatsvinden op de International Super Sportscar Circuit layout.
Strafgewichten voor deze race
Michael Storm 60 Kg
PaulPeter Kroon 20 Kg
Mark Bentvelzen 20 Kg
Niels vd Poll 15 Kg
Fred Visser 10 Kg
Gerben Kelly 10 Kg
Niels Tieman 10 Kg
Richard Kortland 10 Kg
Dennis Gerressen 5 Kg
Aantal deelnemers
Waar het mogelijk is zal de DRTCC gebruik maken van de 30-slots. Als reserverijder dien je zelf de startlijst op de website in de gaten te houden. Deze is altijd actueel!. Op Rockingham kunnen maximaal 25 deelnemers meedoen.
Tijdschema
Practice 2/joinen: 19.30 – 20.00
Kwalificatie: 20.00 – 20.20
Warmup: 20.20 – 20.25
Race1: 20:30 | 60 Kilometer
Race2: Direct na Race1 | 60 Kilometer
Kalender
Race Datum Circuit Rondes Status Slots 1. 3 November Donington 2004 15 Add-on 25 2. 17 November Snetterton 20 Add-on 25 3. 1 December Rockingham 20 Add-on 25 4. 15 December Marrakech 13 Default 32 5. 22 December Anderstorp 15 Default 25 6. 12 Januari Poznan 15 Default 24 7. 19 Januari Zolder 2010 15 Default 30 8. 26 Januari Reservedatum
Uitslag en lapcharts
LAPCHARTS RACE 1
REPLAY EN LOGFILES RACE 1
LAPCHARTS RACE 2
REPLAY EN LOGFILES RACE 2
Downloads en links
DRTCC7 Carset v1.0
DRTCC7 Carset v1.1 Update
DRTCC7 reglement
Algemene thread
gisteravond al zeker 6 rijders zien testen
gave baan is dit.
Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.
No one has ever made himself great by showing how small someone else is.
Celebrate finish lines, not finish times
Ik heb me helaas wederom moeten afmelden.
Veel plezier iedereen!
"Adeus Ayrton! Valeu Campeão!"
"Goodbye Ayrton! Thanks
Champion!"
--------------------------------------------------------
Tweede in Cup 600 ZAC1
Tweede in Cup 400 ZAC3
Vierde in Cup 400 ZAC4
--------------------------------------------------------
Ik vind het een verschrikkelijke baan maar die moeten er in een seizoen ook tussen zitten![]()
Remember when GTO's had twelve cylinders, Mondials had four, and Testarossa was two words?"
Eerste kennismaking met deze baan...maar ik vind het nu al helemaal geweldig.
Internet Connecties en lag
Na de races op Donington en Snetterton is het opgevallen dat er een aantal mensen zijn die lag/internet-problemen hebben. Dit is een oproep aan iedereen om er voor te zorgen dat de internet-connectie zo stabiel mogelijk te maken. Lag kan zeer vervelende gevolgen hebben in zo'n klasse als het DRTCC.
Alvast bedankt.
![]()
1:26.551 met de Honda, 1:26.9xx met de VW en 1:27.1xx met de BMW.
Volle tank en redelijk standaard setup. En niet mijn eigen simrace-rig. Ik denk dat er misschien wel 24'ers gereden gaan worden.
Ik kwam met de bimmer op 27.7 uit bij eerste kennismaking.
1:26.6xx met 20 liters onboard gereden.
Wordt tijd dat de XD- tool weer up to date is.
ja, eigenlijk wel, mij helpt de extra informatie bij het testen wel.
Begon met de 407 met 40liter en kwam tot een 1:26.0xx
Zat met Willie op de server en pakte even de Opel om hem een klein beetje te helpen met betrekking de setup
Daarna zowat elke auto getest en was allemaal redelijk gelijk al waren de VW en de Cruze hier wel de snelste
Voor de rest zaten de tijden hier dicht bij elkaar en zelfs met de Lada![]()
Ik rijd eigenlijk nooit met tools of wat dan ook. Gewoon cockpitview en zo snel rijden als ik kan
Ken de baan helemaal niet dus zal flink moeten gaan oefenen. Snetterton kon ik nog wel uit de Toca2 tijd![]()
Power by Cosworth
net ook de rocco gestart leuke baanzit nu op 1:255
![]()
Ook even getest, 1.24.1 met racefuel, 1.23 is mogelijk.
Tjerk: Mijn ervaring is dat je kan rijden met de setup van Michael als je Michael heet.
Net ook mijn eerste rondjes vluchtig gedraait. Zat na 6 rondjes op 1:26.1, daar kan nog wel wat van af verwacht ik![]()
Power by Cosworth
Wat eenbaan zeg. Met moeite een 26.5 er uit kunnen halen. Meer er uit persen gaat (nog) niet door de totale afwezigheid van enige welke vorm van grip. Overstuur, massa's onderstuur, blokkerende remmen (waar ik anders nooit last van heb) ondanks dat in de brake pressure heb teruggeschroeft
![]()
Favorieten/bladwijzers