Weergegeven resultaten: 1 t/m 22 van 22

Discussie: [iROC] testrace | South Boston | 22 11 11

Standaard [iROC] testrace | South Boston | 22 11 11

Mogelijk gemaakt door:

Inleiding
    Om alvast het iROC gevoel op te warmen organiseren we een testrace, een week voorafgaand aan de eerste race in South Boston. Alvast aan elkaar wennen, aan de auto's en aan de circuits. En alvast sfeer opsnuiven! De race zal plaatsvinden op dinsdag 22 november a.s.

De testrace
    Deze testrace zal plaatsvinden op het circuit van South Boston. Zodoende leer je het circuit alvast kennen voor de eerste race.

De sessietijden zullen als volgt zijn:
    19:30 - 20:00 practice, inloggen
    20:00 - 20:05 kwalificatie (lone qualifier, 4 laps)
    Aansluitend de race tot ca. 21:00

De server zal te herkennen zijn aan DigitalRacing.nl in de naam. Het wachtwoord zal iroctest zijn. Iedereen mag meedoen, ook niet-iROC deelnemers.

We rijden met de fixed setup en met cautions aan. Iedereen krijgt 1 tow.

The results
    KLIK

The links
    iRacing forumdeel
    Racesim setup thread
    iROC algemene thread

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    De sessietijden zullen als volgt zijn:
    19:30 - 20:00 practice, inloggen
    20:00 - 20:05 kwalificatie (lone qualifier, 4 laps)
    Aansluitend de race tot ca. 21:00

We rijden met de fixed setup en met cautions aan. Iedereen krijgt 1 tow.
    Wordt dit dezelfde setup als de league zelf? Fixed setup en tows? En kwa race, dit gaat toch wel op rondes en niet op tijd?

ik mis nogal wat informatie over de format eerlijk gezegt
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Standaard

De setup lieten we even afhangen van het aantal deelnemers. Bij een relatief klein aantal deelnemers is de fixed setup het beste omdat anders misschien te grote verschillen ontstaan.

Hoeveel ronden dit is zou ik even moeten uitrekenen, ik kom daar binnenkort nog even op terug.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    De setup lieten we even afhangen van het aantal deelnemers. Bij een relatief klein aantal deelnemers is de fixed setup het beste omdat anders misschien te grote verschillen ontstaan.

Hoeveel ronden dit is zou ik even moeten uitrekenen, ik kom daar binnenkort nog even op terug.
    83

ik denk dat 80 tot 100 een mooi aantal is, maar als ik het goed begrijp wordt de iROC dus dit eerste seizoen fixed setup?
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Leuk
    Ik ben er alleen niet bij aangezien ivm mijn werk

"Overtaking is an art"

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    ik denk dat 80 tot 100 een mooi aantal is, maar als ik het goed begrijp wordt de iROC dus dit eerste seizoen fixed setup?
    Hmmm, dat hoop ik toch niet. In de openingspost staat duidelijk:

The gear
    Seizoen 1 van de iROC stappen we in de Street Stock wagens. Deze zijn toegankelijk voor iedereen die iRacing gebruikt en ovalracen wil verkennen. De auto's geven al een heel behoorlijk Nascar-achtig gevoel maar bieden tegelijkertijd relatief eenvoudige setupmogelijkheden, ideaal voor beginners maar ook gevorderden kunnen met deze auto's nog altijd veel plezier beleven.
    Ik ben dus al begonnen aan een set en dat is voor mij een behoorlijk deel van de lol.

Senior Member
    Naam
    Chris Zijlstra

Standaard

Ha leuk, fixed setup komt me eigenlijk wel goed uit, gezien de staat van mijn auto en het beperkte budget gezien de huidige tijd.

Binnenkort plaats ik wel een fotootje van mijn Camaro, het was een echte 'barnfind'

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Mooi, een testrace, ga ik zeker proberen bij te zijn! Fixed setup zou wel een beetje jammer zijn, zo heel veel valt er denk ik niet te halen uit een setup qua tijd, maar wel qua gevoel.. De fixed setup voor SoBo is zo beroerd nog niet maar die van Thompson bijvoorbeeld is echt bagger, en volgens mij die van Oxford ook..

En 1 tow Robert? krijgen we die in de league races ook?

Senior Member Maik Peters's schermafbeelding

Standaard

De 22ste dat zou moeten lukken
    Tot dan heren

~ Respect is Everything ~

Senior Member Ruud Mulders's schermafbeelding
    Naam
    Ruud Mulders

Standaard

Is het geen optie dat één iemand een fixed setup voor de race maakt?
    "If everything seems under control, you’re not going fast enough."

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Mulders Bekijk bericht
    Is het geen optie dat één iemand een fixed setup voor de race maakt?
    De fixed set voor SoBo is prima van iRacing zelf. Als er door 1 iemand een fixed setup wordt gemaakt moet dat wel een algemene setup zijn, en niet al eentje die specifiek voor hem is geprepareerd

Standaard

De server staat aan
    DigitalRacing.nl

Standaard

das mooi ik zit erin. En Joey en Kim en euh Bart als mij niet vergis.

Standaard

Leuke race gehad net, racelengte was prima, houden zo 6 man op de baan, en dat was soms al druk zat, 13 man word epic

En Robert, lees dit even na, zeker de onderste alinea: http://seventy4.net/files/iRacing/iR...Shortcuts.html

Standaard

JOngens ik zeg eerste proefrace geslaagd!
    75rondes is genoeg.. was bijna misselijk hahah..
    Leuke acties op de baan maar uiteindelijk toch nog mooi gewonnen.

Jammer van de opkomst, maar het geeft wel een goede indruk dat je dit niet met 30 man wil. 13 man is dus druk zat

Senior Member Ronin's schermafbeelding
    Naam
    Bart

Standaard

Was inderdaad een hele leuke race. Maar godkennoene wat zijn jullie snel zeg ! Ik denk dat mijn strategie gaat zijn om hem zo lang mogelijk op de baan te houden en hopen op wat Epic gevechten voor mij om zo toch nog wat kruimels te kunnen mee-snoepen

Daar zijn momenten geweest dat ik door 2 wagens ingehaald werd in 1 bocht

Race lengte is perfect maar 13 man zal inderdaad helaas misschien iets teveel van het goede gaan zijn ?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronin Bekijk bericht
    Was inderdaad een hele leuke race. Maar godkennoene wat zijn jullie snel zeg ! Ik denk dat mijn strategie gaat zijn om hem zo lang mogelijk op de baan te houden en hopen op wat Epic gevechten voor mij om zo toch nog wat kruimels te kunnen mee-snoepen

Daar zijn momenten geweest dat ik door 2 wagens ingehaald werd in 1 bocht

Race lengte is perfect maar 13 man zal inderdaad helaas misschien iets teveel van het goede gaan zijn ?
    Op de baan houden is meestal goed genoeg voor een goeie finish ja Maar met een beetje werk aan je lijnen kun je zo wat tijd pakken

Standaard

Komt wel goed Bart, gaan gewoon een keer trainen en lijnen rijden.
    Is een combinatie van gas, gaslos.. soms wat bijremmen.. uitrollen en gas erop..
    Oja vooral niet te veel sturen.

Standaard

Was geslaagd heren! Mijn pirouette zorgde voor een mooie gele vlag, lekker rustig even toch?

De uitslag!
    DigitalRacing.nl

Senior Member
    Naam
    Chris Zijlstra

Standaard

Ja, ik denk dat de caution-test ook succesvol was vanavond.

Racelengte lijkt me prima zo, bij 10+ deelnemers denk ik dat we meer cautions gaan meemaken en wordt de race al gauw langer. In dat geval moet ik zeker een emmer op schoot hebben.

Mocht het aantal racerondes toch verhoogd worden denk ik dat er verplicht twee cautions veroorzaakt dienen te worden door vrijwilliger aangewezen door de raceleiding

Alle gekheid op een stokje, heb ik me erg vermaakt en denk ik dat de keus voor een fixed setup format op deze korte baantjes een goede zet is (aangezien het veld nu al behoorlijk uitdunde).

Oh ja was nog bijna door in het Radical toernooi van vanavond (beste 6 gingen door, ik lag P6) als een of andere $#^*@)$ mij in de laatste bocht voor de finish er niet af had gebeukt....

Standaard

Het veld dunde wel wat uit ja, maar het was dan ook een klein veldje Met meer man ga je meer treintjes krijgen en tragere mannen kunnen zo hoger komen dan normaal en dan krijg je weer treintjes en blijft het close (denk ik)

Standaard

Jammer dat ik er niet bij kon zijn.

Maar met 13 man hoeft het echt geen chaos te worden. De testrace in de zomer was ook met 13 man in de SS op SoBo en toen was er alleen in de laatste ronden een gele vlag.

Verder, is het nu definitief dat het een fixed setup league gaat worden? Zoals eerder vermeld ben ik daar geen voorstander van. Dit omdat er redelijk weinig setup mogelijkheden zijn en dit dus een goede gelegenheid is om te leren setuppen. Dit zal je op een gegeven moment toch moeten leren, dus waarom niet nu. Bovendien zit er toch wel redelijk wat setup kennis en ik weet dat ik in elk geval niet te beroerd ben om tips te geven en Roy ook zeker niet. De verschillen gaan door open setup zeker niet groter worden. De default is niet langzaam en je kunt een setup maken die snel is voor een rondje of 10 en daarna inkakt, of een set die voor langere runs goed is.

Mochten we toch fixed gaan rijden dan pleit ik er wel voor om de fuel naar 2 gallon ofzo te gooien, zodat een pitstop noodzakelijk wordt

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten