Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 26 t/m 33 van 33

Discussie: DRES | HTTT Paul Ricard - Testdag - 2 November

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulpeter Bekijk bericht
    Ik moet zeggen dat ik niet met versie 0.1 van de carset heb gereden, maar vind dat die banden toch behoorlijk weinig grip hebben. Zelfs met het kleinste teentje gas ga ik nog vaak om. Weet niet of hier meer mensen last van hebben, of dat het aan mijn rijderskwaliteiten ligt
    Er is behoorlijk wat setup werk aan de winkel eer je er vlot mee rondkunt gaan. Maar als je dat voor elkaar hebt kun je erg lekker op het gas, zolang je maar van curbs afblijft in mijn geval.

Senior Member LUDO-B's schermafbeelding
    Naam
    Ludo Bleys

Standaard

Ik moet zeggen dat de Dome me enorm verbaasde, die auto heeft verrekt veel grip alleen hij komt een hoop topsnelheid tekort tov van de audi en zeker de 908. Ik heb de meeste rondjes gereden met de R10 en ik vind dit na effe te hebben gesetupt een heerlijke auto om mee te rijden.

De bandenslijtage bij de audi R10 valt reuze mee en is volgens mij zoals eerder gemeld te doen voor een stint (softbandjes). Maar ook hier blijf zoveel mogelijk van de curbs en zeker niet gassen op de curbs, je gaat onherroepelijk rond. Ik had met de Audi een topsnelheid eind recht stuk van 350 km/u. Snelste tijd was 1.30.8xx

De dome is een auto die veel grip heeft maar dat mag ook want hij komt veel topsnelheid tekort, de top zat bij mij rond de 330 km/u bij de voorvleugel op 2 en de achtervleugel op 4. Snelste tijd was 1.31.8xx dankzij de vele grip.

De peugeot 908 is de auto met de hoogste topsnelheid, ik haalde een top van meer dan 355 km/h. Maar het is zoals Kim zegt, hier zit veel setup werk in om hem lekker te doen rijden, heb hier te weinig mee gereden om de rest te beoordelen. Snelste tijd was 1.32.1xx, maar te weinig gereden, kan stukken vlugger met deze auto.

Peter heeft hier heel goed werk geleverd, de banden had ik aardig op temperatuur en bleven mooi op temperatuur, behalve bij het spinnen werden ze rood, maar die koelden ook weer vlug af.
    Bij de Dome waren de temps ook goed. Bij de 908 niet gecontroleerd.

Dit was zo'n beetje mij verhaal van de zondagmiddag test.
    Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn, het beste is eruit.
    Supervise racing nr.9

Moderator Bramzel's schermafbeelding
    Naam
    Bram Knot

Standaard

Mooi verslag Ludo, erg bruikbaar

Ook aan de anderen bedankt uiteraard

Standaard

Ik heb vandaag niet veel nuttige data verzameld, maar een paar dingen vielen op aan de banden:

• Voor en achter sluiten nu een stuk gelijkmatiger
    • Het lijkt alsof de banden elke ronde opnieuw meer grip leveren, zelfs na een 10tal ronden (hards)
    • Ik had het gevoel dat de banden te veel slijten bij wheelspin. een spin en daarna vertrekken met wheelspin is voldoende om de slijtage met meer dan 1% omhoog te doen gaan
    • één stint op softs zal moeilijk worden. Bij een halve tank zit de slijtage ook zo rond de 10%
    • Softs zijn een stuk minder snel nu, al is het verschil in grip duidelijk te voelen.

Standaard

Verder lees ik dat Ludo 355 liep met de 908, ik ging voor een high downforce setup en liep amper 330 en reed tijden gelijk aan de anderen, dus met setups kun je alle kanten uit blijkbaar, wordt nog intressant zo.

Moderator Bramzel's schermafbeelding
    Naam
    Bram Knot

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Van Der Stichelen Bekijk bericht
    • Ik had het gevoel dat de banden te veel slijten bij wheelspin. een spin en daarna vertrekken met wheelspin is voldoende om de slijtage met meer dan 1% omhoog te doen gaan
    Persoonlijk vind ik dat wel prima. Als je in het echt spint sloop je je banden ook, netzoals bij een serieuse lockup onder het remmen. Dit soort flatspots zit echter niet in GTR2 geprogrammeert. Als je spint is dat echt niet goed voor je banden, je slipt immers zijwaarts met banden die gebouwd zijn op voorwaartse wrijving.

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Van Der Stichelen Bekijk bericht
    Ik heb vandaag niet veel nuttige data verzameld, maar een paar dingen vielen op aan de banden:

• Voor en achter sluiten nu een stuk gelijkmatiger
    • Het lijkt alsof de banden elke ronde opnieuw meer grip leveren, zelfs na een 10tal ronden (hards)
    • één stint op softs zal moeilijk worden. Bij een halve tank zit de slijtage ook zo rond de 10%
    • Softs zijn een stuk minder snel nu, al is het verschil in grip duidelijk te voelen.
    Het snel slijten van de banden is idd een lastige issue... is een gevolg van het tweaken van de slijtage van de achterbanden en we hebben eigenlijk 2 keuzes. Of de achterbanden een zeer lage slijtage geven (zoals in de originele file) wat ik zelf zeer onrealistisch vindt.. of zoals het nu is dat je dus echt voorzichtig moet zijn met spinnen etc.

Jij zat dus met een halve tank met softs op 10% slijtage.. ikzelf iets lager maar niet veel, let wel het is op Paul Ricard vooral linksvoor die het zeer zwaar te verduren krijgt, veel meer dan rechts..
    Ik weet eerlijk gezegd niet vanaf hoeveel procent slijtage de banden echt langzamer worden...

In iede geval bedankt voor alle (positieve) reacties!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramzel Bekijk bericht
    Persoonlijk vind ik dat wel prima. Als je in het echt spint sloop je je banden ook, netzoals bij een serieuse lockup onder het remmen. Dit soort flatspots zit echter niet in GTR2 geprogrammeert. Als je spint is dat echt niet goed voor je banden, je slipt immers zijwaarts met banden die gebouwd zijn op voorwaartse wrijving.
    Als dat een keuze is van de organisatie, wat dan logischerwijze betekent dat jullie ervan op de hoogte zijn, dan is er natuurlijk geen enkel probleem daarmee

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten