Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 33

Discussie: DRES | HTTT Paul Ricard - Testdag - 2 November

Moderator Bramzel's schermafbeelding
    Naam
    Bram Knot

Standaard DRES | HTTT Paul Ricard - Testdag - 2 November

Introductie
    Met alle drukte rondom de overige leagues was het wat stilletjes geworden rond de DR.nl Endurance Series. Op Zondag 2 November gaat deze stilte echter doorbroken worden. Als voorbereiding voor het seizoen zullen we dan samenkomen op het Franse circuit van Paul Ricard, waar we een uitgebreide test zullen gaan houden met de wagens die gebruikt zullen gaan worden in het kampioenschap.

Circuit Informatie

Overige Informatie
    In principe staat deelname aan deze test vrij. Wij raden het aan om alvast je teamgenoten op te zoeken en af te spreken op het raceadres zodat je alvast kan wennen aan de onbekende omgeving en aan de simulator waar je straks je stints zal afwerken. De races duren immers lang en dan is elke vorm van training meegenomen, zeker als je die races moet afleggen in een simulator die je niet gewend bent. Als dit echter niet mogelijk is, is het echter ook toegestaan om als individuele rijders deel te nemen aan de test.

Belangrijk: Patch v0.02

Op de website kan je de patch voor de carset vinden die we zullen gebruiken tijdens de test vandaag. Deze is HIER te downloaden.

Deze patch verhelpt verscheidene problemen die er waren met de banden. Peter van de Kolk heeft hier intensief aan gewerkt en de problemen lijken verholpen te zijn. Om dit bevestigd te krijgen hebben we jullie feedback echter nodig. Lees dus aandachtig de readme en let op de punten die daarin genoemd worden.

Tyrefile for DRES carset.

De tyrefile die bij de JBPS mod zit geeft een aantal vreemde waarden, deze heb ik geprobeerd op te lossen of te verbeteren.

Wijzigingen:

- Bandenspanning. er moest met zeer lage bandenspannigen gereden worden om het midden van de band niet te heet te laten worden. dit is opgelost.
    De banden laten nu een veel mooiere verdeling van temperaturen zien over het loopvlak van de band. Aanbevolen bandenspanning ligt nu rond de 160-165
    - Kleine wijziging gemaakt aan de benodigde hoeveelheid camber
    - Bandentemperaturen zijn geoptimaliseerd. Softs worden goed warm, hards zijn moeilijk op temperatuur te krijgen.
    Dit is ook afhankelijk van de weersomstandigheden.
    - Grip. De softs waren een stuk sneller (3 seonden op Paul Ricard) dan de hards. Deze verschillen zijn kleiner gemaakt.
    Verschil is nu nog 1.0 tot 1.5 seconde.
    - Slijtage. De softs zouden nu 1 stint mee moeten kunnen gaan, dan zit de slijtage ongeveer tussen de 15 en 20.
    De hards slijten een stuk minder hard, het moet zeker mogelijk zijn om hier 3 stints op te rijden.
    - Slijtage. er was een ontzettend groot verschil in slijtage tussen de voor- en achterbanden.
    Dit verschil is kleiner gemaakt maar valt niet helemaal recht te trekken.

De banden zijn voornamelijk getest op de Audi R10, op Paul Ricard en op Barcelona 2007. Het kan dus zijn dat de andere wagens iets andere resultaten geven.
    Als dat zo is horen wij het graag natuurlijk.
    We zouden graag feedback ontvangen of de wijzigingen goed zijn en of er nog andere zaken zijn die aangepast moeten worden.
    Er is veel mogelijk maar niet alles helaas. Er zit bijvoorbeeld een verschil in slijtage tussen de voor- en achterbanden.
    Dit is kleiner gemaakt maar heeft wel als gevolg dat bij het (door)spinnen van de achterwielen deze flink slijten.
    Op zich realistisch maar wel iets wat we nog niet eerder gezien hebben en kan dus voor verassingen zorgen.

Zaken waar we vooral feedback over willen hebben zijn:
    - slijtage: hoe is de slijtage van de softs en hards en het verschil tussen voor en achter.
    - temps: Met welke camber settings en tyrepressures rijdt je om een gelijk verdeelde temperatuur te krijgen.
    wat zijn de temperaturen van de 2 compounds en vanaf wanneer merk je een afname in grip.
    - grip: tijden van runs op softs en hards zijn welkom. Vooral van racestints.
    Hoe vindt je de snelheid van de wagens nu en wat zijn de verschillen tussen de 2 compounds.
    - algemeen: Zijn er vreemde zaken die je ontdekt meld ze dan, dan kunnen we proberen of we ze op kunnen lossen.

Verdere op- of aanmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom!

Tijdsschema & Login informatie
    In principe zal het een lange testsessie zijn, van 13.00 tot 18.00. We zullen de server zo instellen dat het begin van de test bij daglicht zal zijn, en het eind van de test in het donker. Op deze manier kunnen jullie enigzins wennen aan de omstandigheden die jullie ook straks mee zullen gaan maken.

Indien er voldoende animo voor is kan er rond een uur of 17.00 worden doorgestemd naar een race, we willen echter wel benadrukken dat het hier om een testsessie gaat waarbij iedereen de mogelijkheid moet hebben om de verschillende wagens naar tevredenheid te testen.

Servernaam: DigitalRacing.nl DRES
    Wachtwoord: test

Downloads
    DRES Test Carset v0.01
    DRES Test Carset Patch v0.02
    HTTT Paul Ricard voor GTR2

Senior Member Federici's schermafbeelding
    Naam
    Angelo Wolner

Standaard

De Formule 1 start ook al om 18:00uur..
    Angelo Wolner

FORZA KUBICA.

Naam
    Bram Knot

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Federici Bekijk bericht
    De Formule 1 start ook al om 18:00uur..
    Dan zijn we dus net op tijd klaar

Standaard

helaas, jeroen en ik zullen er niet bij zijn, jeroen viert de verjaardag van zijn zoontje
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

misschien dat ik vanaf 13.00 uur een uurtje langskom, maar ik moet helaas van 3 tot 11 's avonds werken dus veel zit er voor mij niet in.

Standaard

Ah bah, ik had namelijk het idee dat het ook daadwerkelijk een testrace van 6 uur zou gaan worden

Het leek me namelijk wel leuk om gewoon een race uit te proberen aangezien een heel seizoen DRES waarschijnlijk lastig gaat worden.

Standaard

Ik ben helaas het hele weekend weg (korte break). Veel succes heren!
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Mathijs's schermafbeelding
    Naam
    Mathijs Twisk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaMaster Bekijk bericht
    Ah bah, ik had namelijk het idee dat het ook daadwerkelijk een testrace van 6 uur zou gaan worden

Het leek me namelijk wel leuk om gewoon een race uit te proberen aangezien een heel seizoen DRES waarschijnlijk lastig gaat worden.
    Hey DaMaster, heb jij al een team dan voor eventueel deelname aan de DRES. Ik begreep dat je in Delft studeert, en dat is niet ver van waar wij als team opereren, namelijk ClubWillem40 aka mooiste studentenhuis van Delft! Ik rij samen met een huisgenoot (TomG) dus als je zin hebt om mee te doen feel free!

Senior Member Gerben's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Kelly

Standaard

Ik ben ook het hele weekend weg...sorry guys! Was er graag bijgeweest!

Senior Member Captain Slow's schermafbeelding
    Naam
    Casper

Standaard

Als ik een gaatje kan vinden voor het leren van mijn proefwerkweek kom ik langs
    If you can meet with Triumph and Disaster
    And treat those two impostors just the same

Senior Member Niellie's schermafbeelding
    Naam
    Niel Hekkens

Standaard

ik kan er ook niet bij zijn. Ik heb die dag wedstrijd.
    jammer

Naam
    Bram Knot

Standaard

Zijn er nog mensen die wel komen kijken?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramzel Bekijk bericht
    Ik normaal wel

Senior Member Mathijs's schermafbeelding
    Naam
    Mathijs Twisk

Standaard

CW40Racing is gewoon van de partij hoor! Met eerst aan het stuur TomG en daarna zal ik plaats nemen! Tot zondag!

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Ik probeer wel even langs te komen.
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Admin l Commerciële zaken
    Naam
    Emile van der Stel

Standaard

Ik zal KIJKEN want rijden gaat niet lukken. Enkelbanden licht gescheurd met hockey gisteren

Voorlopig niet achter het stuur. Nu maar hopen dat volgende week de boel een beetje ok is voor de ZAC.
    Supervise Racing
    www.supervise-racing.nl

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flyer Bekijk bericht
    Ik zal KIJKEN want rijden gaat niet lukken. Enkelbanden licht gescheurd met hockey gisteren

Voorlopig niet achter het stuur. Nu maar hopen dat volgende week de boel een beetje ok is voor de ZAC.
    Knopje rem/gas op het stuur en je kunt meedoen

Member Eric Linssen's schermafbeelding
    Naam
    Eric Linssen

Standaard

Zeker kan jij gaan rijden, maken we voor jou een Zanardi simulator thuis.

Admin l Commerciële zaken
    Naam
    Emile van der Stel

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric Linssen Bekijk bericht
    Zeker kan jij gaan rijden, maken we voor jou een Zanardi simulator thuis.
    Dank, maar wacht daar nog even mee. I'll be back!
    Supervise Racing
    www.supervise-racing.nl

Senior Member paulpeter's schermafbeelding
    Naam
    Paulpeter Kroon

Standaard

Ik kom ook even testen

Member
    Naam
    Dick Bos

Standaard

Begint het nu al die uitvluchten.

Senior Member Maik Peters's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramzel Bekijk bericht
    Ik ga mijn best doen

~ Respect is Everything ~

Naam
    Bram Knot

Standaard

Belangrijk: Patch v0.02

Op de website kan je de patch voor de carset vinden die we zullen gebruiken tijdens de test vandaag. Deze is HIER te downloaden.

Deze patch verhelpt verscheidene problemen die er waren met de banden. Peter van de Kolk heeft hier intensief aan gewerkt en de problemen lijken verholpen te zijn. Om dit bevestigd te krijgen hebben we jullie feedback echter nodig. Lees dus aandachtig de readme en let op de punten die daarin genoemd worden.

Tyrefile for DRES carset.

De tyrefile die bij de JBPS mod zit geeft een aantal vreemde waarden, deze heb ik geprobeerd op te lossen of te verbeteren.

Wijzigingen:

- Bandenspanning. er moest met zeer lage bandenspannigen gereden worden om het midden van de band niet te heet te laten worden. dit is opgelost.
    De banden laten nu een veel mooiere verdeling van temperaturen zien over het loopvlak van de band. Aanbevolen bandenspanning ligt nu rond de 160-165
    - Kleine wijziging gemaakt aan de benodigde hoeveelheid camber
    - Bandentemperaturen zijn geoptimaliseerd. Softs worden goed warm, hards zijn moeilijk op temperatuur te krijgen.
    Dit is ook afhankelijk van de weersomstandigheden.
    - Grip. De softs waren een stuk sneller (3 seonden op Paul Ricard) dan de hards. Deze verschillen zijn kleiner gemaakt.
    Verschil is nu nog 1.0 tot 1.5 seconde.
    - Slijtage. De softs zouden nu 1 stint mee moeten kunnen gaan, dan zit de slijtage ongeveer tussen de 15 en 20.
    De hards slijten een stuk minder hard, het moet zeker mogelijk zijn om hier 3 stints op te rijden.
    - Slijtage. er was een ontzettend groot verschil in slijtage tussen de voor- en achterbanden.
    Dit verschil is kleiner gemaakt maar valt niet helemaal recht te trekken.

De banden zijn voornamelijk getest op de Audi R10, op Paul Ricard en op Barcelona 2007. Het kan dus zijn dat de andere wagens iets andere resultaten geven.
    Als dat zo is horen wij het graag natuurlijk.
    We zouden graag feedback ontvangen of de wijzigingen goed zijn en of er nog andere zaken zijn die aangepast moeten worden.
    Er is veel mogelijk maar niet alles helaas. Er zit bijvoorbeeld een verschil in slijtage tussen de voor- en achterbanden.
    Dit is kleiner gemaakt maar heeft wel als gevolg dat bij het (door)spinnen van de achterwielen deze flink slijten.
    Op zich realistisch maar wel iets wat we nog niet eerder gezien hebben en kan dus voor verassingen zorgen.

Zaken waar we vooral feedback over willen hebben zijn:
    - slijtage: hoe is de slijtage van de softs en hards en het verschil tussen voor en achter.
    - temps: Met welke camber settings en tyrepressures rijdt je om een gelijk verdeelde temperatuur te krijgen.
    wat zijn de temperaturen van de 2 compounds en vanaf wanneer merk je een afname in grip.
    - grip: tijden van runs op softs en hards zijn welkom. Vooral van racestints.
    Hoe vindt je de snelheid van de wagens nu en wat zijn de verschillen tussen de 2 compounds.
    - algemeen: Zijn er vreemde zaken die je ontdekt meld ze dan, dan kunnen we proberen of we ze op kunnen lossen.

Verdere op- of aanmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom!

Download:
    DRES Test Carset Patch v0.02

Senior Member Maik Peters's schermafbeelding

Standaard

Sorry van mijn afwezigheid bij deze belangrijke Test.
    Er kwamen famillie omstandigheden tussendoor.

Toch ben ik benieuwd hoe men over de testdag denkt en welke bevindingen er zijn gedaan

Gegroet.

Senior Member paulpeter's schermafbeelding
    Naam
    Paulpeter Kroon

Standaard

Ik moet zeggen dat ik niet met versie 0.1 van de carset heb gereden, maar vind dat die banden toch behoorlijk weinig grip hebben. Zelfs met het kleinste teentje gas ga ik nog vaak om. Weet niet of hier meer mensen last van hebben, of dat het aan mijn rijderskwaliteiten ligt

edit: geldt voor de peugeot dit, andere wagens nog niet getest.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten