Pagina 1 van 23 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 569

Discussie: De Formule 1 uitzendingen op TV [Deel 3]

Standaard De Formule 1 uitzendingen op TV [Deel 3]

De Fromule 1 wordt op verschillende zenders uitgezonden. In Nederland op RTL 7, in België op VT4 en La Deux en ook kijken veel mensen naar de BBC. Maar dat gaat veranderen:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Autosport.com
    Sky and BBC to share UK F1 television coverage from 2012 to 2018

Half the Formula 1 calendar will be taken off free-to-air television in the United Kingdom from 2012 as part of a new share deal between Sky Sports and the BBC.

While all grands prix, qualifying and practice sessions will be broadcast on pay channel Sky Sports, only half the races will be shown live on the free-to-air BBC in the new arrangement, which runs from 2012 to 2018.

The BBC will continue to show highlights of the races it is not covering live, and its Radio 5 Live arm will have live commentary on all rounds.

BBC Sport director Barbara Slater said: "We are absolutely delighted that F1 will remain on the BBC.

"The sport has never been more popular with TV audiences at a 10-year high and the BBC has always stated its commitment to the big national sporting moments.

"With this new deal not only have we delivered significant savings but we have also ensured that through our live and extended highlights coverage all the action continues to be available to licence-fee payers."

Sky Sports' managing director Barney Francis added: "This is fantastic news for F1 fans and Sky Sports will be the only place to follow every race live and in HD.

"We will give F1 the full Sky Sports treatment with a commitment to each race never seen before on UK television."

The BBC had a deal to exclusively broadcast F1 in the UK until the end of 2013, but the company had been under pressure to reduce costs.

The Monaco and British Grands Prix and the season finale are among the races that the BBC will continue to show.

Links:
    Lijst met TV zenders die Formule 1 uitzenden
    De site van RTL GP Formule 1
    De site van BBC Sport
    De site van VT4
    De Formule 1 uitzendingen op RTL GP [Deel1]
    De Formule 1 uitzendingen op TV [Deel2]

Ander F1 threads:
    Zeldzame,speciale,mooie autosport pics thread
    Formule 1 Nieuws & Discussie thread
    De F1 Silly Season thread
    De grote online-F1-manager-games thread
    F1 & Techniek Thread

Laatst gewijzigd door Stefan van Renselaar; 26 november 2011 om 16:10

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GTE
    Dat is 2000-2001. RTL zendt de F1 uit sinds seizoen 1993. Ze namen het toen over van Eurosport. Ja ja, Bert Devies met zijn snelste ontbijttelevisie ter wereld en de brandvrije broekzakken. Roept tegenwoordig nog wat op Carchannel.
    Naar mijn weten zond Eurosport in '93 en '94 nog gewoon F1 uit met commentaar van Allard Kalff en John Watson.
    Face the Slayer: Een zak op elk feestje.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Face the Slayer Bekijk bericht
    Naar mijn weten zond Eurosport in '93 en '94 nog gewoon F1 uit met commentaar van Allard Kalff en John Watson.
    tot en met 1996 was het op Eurosport dacht ik. Met Ben Edwards die Allard Kalff vervangde omdat die naar RTL ging.

Standaard

Klopt, hier nog een aardig stukje erover:

http://www.alice-dsl.net/lgoerke/watson3e.html

Standaard

BBC One HD wordt per 1/9 toegevoegd aan de UPC zenderlijst ik baalde al, hadden we eindelijk BBC HD, verkast de F1 uitzending van die zender naar One HD...
    http://tweakers.net/nieuws/76196/upc...hd-pakket.html
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member RSRoy's schermafbeelding

Standaard

Het is jammer dat we er nog maar een half seizoen van kunnen genieten, maar beter iets dan niets
    Power by Cosworth

Standaard

Volgend jaar niet meer in HD op de BBC dan?
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Mark Bentvelzen's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    Volgend jaar niet meer in HD op de BBC dan?
    Staat hier boven Robert Sky it is...
    Team Underground
    Beter goed gefeest dan slecht geslapen!

Standaard

Dat wist ik wel, maar volgens mij zendt de BBC tien races uit toch? Of is dat van de baan, want dan heb ik iets gemist...
    DigitalRacing.nl

Standaard

en waarom zou je iets gemist hebben?
    Remember when GTO's had twelve cylinders, Mondials had four, and Testarossa was two words?"

Standaard

Omdat zowel Roy als Mark het erop lijken te houden dat het helemaal niet meer op de BBC komt, vandaar. Maar volgens mij klopt dat niet, maar ik ben ook niet altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, vandaar.
    DigitalRacing.nl

Standaard

BBC zend nog wel een deel uit dat klopt.
    Power by Cosworth

Standaard

Ah, had ik toch gelijk dan ben ik met terugwerkende kracht alsnog blij met BBC One HD
    DigitalRacing.nl

Standaard

Het zou alleen NOG fijner zijn als alles races daar nou gewoon uitgezonden zouden worden
    Power by Cosworth

Standaard

Deze races zend BBC live uit in 2012

15 April: China
    13 May: Spain
    27 May: Monaco
    24 June: Europe
    8 July: Britain
    2 September: Belgium
    23 September: Singapore
    14 October: Korea
    4 November: Abu Dhabi
    25 November: Brazil

Niet echt een goede keuze. De 2 spaanse races hadden ze mogen ruilen met de 2 noord amerikaanse races. Abu Dhabi en Korea zijn nou ook niet de klassiekers, liever Monza en een andere Europese race i.p.v. die races.

Races die ze niet live uitzenden zijn te zien als 90 minuten highlights om 18:00 uur voor Europese races. Races die 's ochtends gereden worden als 120 minuten durende highlights om 14:00 uur in de middag.

Kwalificatie ook als highlights op zaterdag avond.

Standaard

RTL7, here I come!
    Remember when GTO's had twelve cylinders, Mondials had four, and Testarossa was two words?"

Senior Member Requiem84's schermafbeelding

Standaard

Hmm, ik denk dat ik ga proberen de resultaten te vermijden die zondag, en enkele uren na de race de uitzending van Sky download.

Gerucht is dat Coulthard & Brundle samen met David Croft naar Sky gaan. Dat levert dan in ieder geval weer veel luisterplezier op.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Requiem84 Bekijk bericht
    Hmm, ik denk dat ik ga proberen de resultaten te vermijden die zondag, en enkele uren na de race de uitzending van Sky download.

Gerucht is dat Coulthard & Brundle samen met David Croft naar Sky gaan. Dat levert dan in ieder geval weer veel luisterplezier op.
    De geruchten zijn dat op Sky Croft commentaar gaat doen met Brundle als expert. Coulthard zou bij BBC blijven als expert naast een nieuwe hoofd commentator, wie dat word is nog niet bekend.

Croft hoor ik niet graag bezig, die is te vol van zichzelf tijdens de vrije trainingen dat ik naar hem moet luisteren. Gisteren nog, vraagt ie aan Luiz Razia wie de rookie van het jaar is, Razia zegt Perez. Vervolgens gaat Croft hem proberen te overtuigen dat Di Resta toch echt wel de rookie van het jaar is.

Senior Member Federici's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cookie Bekijk bericht
    Deze races zend BBC live uit in 2012

15 April: China
    13 May: Spain
    27 May: Monaco
    24 June: Europe
    8 July: Britain
    2 September: Belgium
    23 September: Singapore
    14 October: Korea
    4 November: Abu Dhabi
    25 November: Brazil

Niet echt een goede keuze. De 2 spaanse races hadden ze mogen ruilen met de 2 noord amerikaanse races. Abu Dhabi en Korea zijn nou ook niet de klassiekers, liever Monza en een andere Europese race i.p.v. die races.

Races die ze niet live uitzenden zijn te zien als 90 minuten highlights om 18:00 uur voor Europese races. Races die 's ochtends gereden worden als 120 minuten durende highlights om 14:00 uur in de middag.

Kwalificatie ook als highlights op zaterdag avond.
    Ik denk trouwens dat BBC heel weinig te kiezen had in deze. Wie betaalt, bepaalt.
    Angelo Wolner

FORZA KUBICA.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GTE Bekijk bericht
    RTL7, here I come!
    Jij was toch niet zo'n fan van Olav M.?

Senior Member Pingguest's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Face the Slayer Bekijk bericht
    Jij was toch niet zo'n fan van Olav M.?
    Mijn indruk is dat afgelopen jaren velen zijn afgehaakt. Zo nu en dan zap ik nog wel eens over naar RTL7 en heb ik altijd al snel de neiging om snel de zender weer te verlaten. Ik mis diepgang en serieusheid en irriteer mij aan de gebezigde taal en de neiging om altijd leuk te willen zijn.
    Wellicht dat ik volgend jaar naar RTL+ ga kijken. Mijn kennis van en vaardigheden ten aanzien van de Duitse taal kunnen wel wat onderhoud gebruiken.
    'Aerodynamics are for people who can't build engines.' - Enzo Ferrari

Standaard

Reclames overleven is mijn grootste drang om weg te blijven bij zenders als RTL7, ik hoop dat de reclames van RTL duitsland en RLT7 elkaar een beetje ontlopen. Of is er ergens anders ook nog een uitwijkmogelijkheid?

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)

DigitalRacing | Directie Gerben vd Broek's schermafbeelding

Standaard

RTL7 en RTL duitsland hebben wisselende blokken reclame. Hierdoor de ene keer wel beeld en de andere keer geen beeld als je zapt. Tis meestal gewoon even gauw bij de andere zender kijken om wel vol beeld en commentaar te hebben. (betrap me er wel eens op dat ik dan ook langer op de duitse blijf hangen, omdat gevechten net interressant zijn of iets dergelijks ;D).
    Dat gaat zomaar niet gebeuren !!

Standaard

Hebben jullie RTL Duitsland nog ?

Als het goed is zend Aljazeera ook nog altijd de formule 1 races live uit, zover ik ooit gekeken heb in het Engels. 'T zou een mooie oplossing zijn als RTL 7 Formule 1 zo uitzend op de commerciele, en op de digitale, waarvoor je dan 30 euro in het jaar betaald, dat je geen last van reclames e.d. hebt.
    Met ofcourse wel de vrijetrainingen e.d. er bij.
    R.I.P. Pap 29-11-1942 / 28-05-2012

https://www.facebook.com/UnracedF1
    Binnekort ook www.unracedf1.com !

Senior Member Castronevesfan3's schermafbeelding

Standaard

De races die BBC niet uitzendt kijk'k wel op RTL7, geen gezeik en geen gezeur.
    And so we came to Road America where we burned up the lake. But at the Speedway at Nazareth I made no mistake..

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten