PDA

View Full Version : [Multi] Medal of Honor

Rogue
12 oktober 2010, 21:37
http://gamingbolt.com/wp-content/uploads/2010/03/Medal-of-Honor-2010-Banner.jpg

[spacer]

Het gerucht ging al ruim een jaar maar vandaag heeft EA dan eindelijk bevestigd dat ze aan een nieuwe Medal of Honor werken. En waarschijnlijk geïnspireerd door de Call of Duty serie zal de nieuwe game zich afspelen in het heden, Afghanistan om precies te zijn. Dit is hoe de officiële site het omschrijft:

Operating directly under the National Command Authority, a relatively unknown entity of handpicked warriors are called on when the mission must not fail. They are the Tier 1 Operators.

Over 2 million Soldiers, Sailors, Airmen and Marines wear the uniform. Of those, approximately 50 thousand fall under the direct control of the Special Operations Command. The Tier 1 Operator functions on a plane of existence above and beyond even the most highly trained Special Operations Forces. Their exact numbers, while classified, hover in the low hundreds. They are living, breathing, precision instruments of war. They are experts in the application of violence. The new Medal of Honor is inspired by and has been developed with Tier 1 Operators from this elite community. Players will step into the boots of these warriors and apply their unique skill sets to a new enemy in the most unforgiving and hostile battlefield conditions of present day Afghanistan.

There is a new enemy. There is a new war. There is a new warrior. He is Tier 1.

Veel meer is er nog niet bekend. De eerste bewegende beelden gaan in première tijdens de Spike TV 2009 Video Game Awards eind volgende week.

Wat EA wel heeft laten weten in dit persbericht (http://www.medalofhonor.com/en_GB/news) is dat DICE verantwoordelijk wordt voor het multiplayer gedeelte van de game. Dat vind ik persoonlijk heel interessant klinken aangezien ik hier alle Battlefields die voor PC zijn uitgekomen, op de plank heb staan. Het betekent waarschijnlijk wel dat we BF3 op z'n vroegst pas in 2011 zullen zien verschijnen, maar je kan niet alles hebben.

Zoals het er nu uitziet, gaat de nieuwe Medal of Honor najaar 2010 uitkomen.

Bron: Shakermaker @ forum.gamer.nl

[game]

Developer(s) - EA Los Angeles (singleplayer)
- EA Digital Illusions CE (multiplayer)
Publisher - Electronic Arts
Series - Medal of Honor
Engine Unreal Engine 3 - (singleplayer)
Frostbite Engine - (multiplayer)
Platform(s) - PC, PlayStation 3, Xbox 360
Release date(s) - NA October 12, 2010 / EU October 15, 2010

Mode(s) - Singleplayer, multiplayer
Rating(s) - BBFC: 18
PEGI: 18+

Het is opvallend om te zien hoe Medal of Honor in de luwte is gebleven, bij de hele soap rond Infinity Ward, Activision en de nieuwe ontwikkelstudio Respawn Entertainment die zijn games exclusief laat uitgeven door EA. Samen met Vince Zampella en Jason West keren de grondleggers van de Medal of Honor-franchise immers weer terug bij EA. Zou het niet logisch zijn dat zij, zeker met hun Call of Duty-ervaring, een rol gaan spelen bij de ontwikkeling van Medal of Honor? Nee, schijnt daarop het antwoord te zijn. Medal of Honor is al lang in ontwikkeling bij EA Los Angeles en bij DICE, dat zich bekommert om de multiplayer van het spel. Beide studio's houden zich voorlopig erg op de vlakte voor wat betreft samenwerking met Respawn.

Afgaande op de presentatie en de live-demonstratie van Medal of Honor die we zagen tijdens de EA Showcase, hebben ze ook het volste recht om zich niet druk te maken over wat Respawn precies voor EA gaat doen. Medal of Honor is namelijk hard op weg om een dijk van een shooter te worden. Het spel draait voornamelijk om Tier 1 Operators, speciale soldaten die worden ingezet bij missies waar normale mariniers niet genoeg tactisch inzicht voor hebben. De gameplay richt zich bij de Tier 1 Operators dan ook voor een deel op stealth en het geruisloos uitschakelen van vijanden. Dat is echter niet alles wat de pot schaft; Medal of Honor zal meerdere hoofdpersonages kennen, en niet al die soldaten zijn Tier 1 Operators.

Misschien heb je de 'Leave a Message'-trailer al voorbij zien komen, en anders kun je hem hieronder bekijken. Dit filmpje vormt de introductie voor de missie die we tijdens de Showcase krijgen te zien. Hierin staan niet de Tier 1 Operators centraal, maar draait het om de US Army Rangers. Deze zien een landingsmissie met Chinook-helikopters behoorlijk mis gaan en ze komen in hevige gevechten terecht in de Shahikot-vallei in Afghanistan. Dit is een missie die we, als je goed kijkt, al eens eerder hebben gezien. De makers leggen zelf het bruggetje: dit is eigenlijk de D-Day-missie, maar dan in een moderne setting. De landingsvaartuigen hebben plaatsgemaakt voor helikopters en de wapens zijn anders, maar het idee is hetzelfde.

[screenshots]

http://i52.tinypic.com/15d5jz6.jpg

http://i53.tinypic.com/4lq35k.jpg

http://i51.tinypic.com/2q1duu0.jpg

http://i56.tinypic.com/23iz67c.jpg

http://i56.tinypic.com/2egeedy.jpg

http://i53.tinypic.com/2rz57pg.jpg

http://i52.tinypic.com/i6a1zc.jpg

http://i55.tinypic.com/2gugzzn.jpg

http://i51.tinypic.com/24cdqhj.jpg

http://i54.tinypic.com/2d1qujs.jpg

http://i54.tinypic.com/rhk5ya.jpg

http://i54.tinypic.com/2n8oiv8.jpg

[spacer]

Trailers

YouTube - Broadcast Yourself.

YouTube - Medal Of Honor - Medal of Honor Leave a Message Trailer [HD]

YouTube - Medal of Honor Trailer: Friends From Afar

YouTube - Medal of Honor Trailer - Gunfighters

YouTube - Broadcast Yourself.

Openingspost deels overgenomen van gelijknamige topic op Gamer.nl

Rogue
12 oktober 2010, 21:41
En ja hoor, over ongeveer 26 en een half uur zal Steam de game voor me gaan downloaden, helaas kan ik er pas vrijdagmiddag of -avond aan beginnen. :(

Heb er wel onwijs veel zin in! :) Eerste reports zijn trouwens dat de SP, waar ik deze game in eerste instantie voor gekocht heb, maar 4 uur lang is. :(

Gerben
12 oktober 2010, 21:43
moehaha ik heb hem ook gepre-ordered.

Bob
12 oktober 2010, 22:06
Ik heb hem ge-pre orderd en voor Tom (verjaardags cadeau van Mark en mij) :)
Gewoon weer lekkere knal avondjes tezamen op TS!
Dus het wordt vooral de MP! Maar ga de SP wel spelen!

[Edit] DICE voor MP, dat moet goed komen! Bij Battlefield:BC2 is de multi-player ook goed!

Niels Tieman
12 oktober 2010, 22:26
Richard, Wil je zo vriendelijk zijn om de plaatjes even te resizen want ze zijn aardig aan de maat. :)

Rogue
12 oktober 2010, 22:30
Richard, Wil je zo vriendelijk zijn om de plaatjes even te resizen want ze zijn aardig aan de maat. :)

Ik merk het ook. :laugh:

Niels Tieman
12 oktober 2010, 22:32
Doe er wat aan zou ik zeggen! ;)

Ralffoxx
12 oktober 2010, 22:38
Ik ben een groot MOH fan. Afgezien van het feit dat ik op zeer hoog niveau heb gespeeld met MOHAA en dat ook altijd zie als een van de spellen waar ik het meeste plezier aan heb gehad vind ik deze game (de beta teminste die ik gespeeld heb) te veel van BFBC2 en COD. Heel erg jammer

Rogue
12 oktober 2010, 22:39
Doe er wat aan zou ik zeggen! ;)

Done. :)

Niels Tieman
12 oktober 2010, 22:42
Thanks. :)

Tazz
13 oktober 2010, 01:36
Ik ben een groot MOH fan. Afgezien van het feit dat ik op zeer hoog niveau heb gespeeld met MOHAA en dat ook altijd zie als een van de spellen waar ik het meeste plezier aan heb gehad vind ik deze game (de beta teminste die ik gespeeld heb) te veel van BFBC2 en COD. Heel erg jammer
idem, heb lang geleden nog ziekelijk veel Mohaa gespeeld online, en dat was ook een van de weinige games waar ik heel goed in was :)
maar na spearhead ben ik er toch wel wijselijk mee gestopt, en ben me meer gaan verdiepen in racegames :p

Mark B
13 oktober 2010, 15:45
Heb hem vandaag ook besteld op internet :)
Ouderwets knallen!! :P

Ralffoxx
13 oktober 2010, 16:30
Juist niet ouderwets. Was het maar ouderwets MOH. Dan had ik hem zeker gekocht.

Rogue
14 oktober 2010, 00:24
Drie uur geleden stond er nog op Steam "Game content available in approximately 3 hours.", om 00u veranderde dat naar "Game content available in approximately 5 hours.". Stelletje :censored:nuggets.

Hm...kan het wel al downloaden en installeren...straks eens kijken of ik ook al kan spelen. :)

Mark B
14 oktober 2010, 08:53
Juist niet ouderwets. Was het maar ouderwets MOH. Dan had ik hem zeker gekocht.

Volgens mij snap jij mijn bedoeling niet.
Met ouderwets knallen bedoel ik de o zo gezellige avonden op TS waar het altijd tot in de late uurtjes rete gezellig was! :thumbup:

Bob
14 oktober 2010, 09:05
Met ouderwets knallen bedoel ik de o zo gezellige avonden op TS waar het altijd tot in de late uurtjes rete gezellig was! :thumbup:

Dat snapt ie niet omdat hij er niet bij is :P

Maar die van Tom en mij vallen vandaag op de deurmat! :)
Echt benieuwd naar deze game. :thumbup:

Mark B
14 oktober 2010, 09:06
Dat snapt ie niet omdat hij er niet bij is :P

Maar die van Tom en mij vallen vandaag op de deurmat! :)
Echt benieuwd naar deze game. :thumbup:

Die van mij ook :innocent: 35euro bij gamedumper.nl of iets dergelijks :D
Van het weekend maar is kijken bob op die pc van me!

Ralffoxx
14 oktober 2010, 10:46

Dat noem ik gezellig knallen. Niet ouderwets knallen. Want dan loop je als een flapdrol rond en one shotting iedereen. Tenminste als je met MOH een beetje met je rifle om kon gaan ging dat prima.

Mark B
14 oktober 2010, 11:07
Prima! Jij je zin... ieder zijn mening dan he.

Richard... ik zie je van het weekend wel weer online :P

Rogue
14 oktober 2010, 12:20
Prima! Jij je zin... ieder zijn mening dan he.

Richard... ik zie je van het weekend wel weer online :P

Vast wel. :P

Heb er net ongeveer een uurtje SP op zitten, ben er nog niet weg van helaas. :( Vanavond en morgen mee verder. :)

Bob
14 oktober 2010, 16:28
Eerste indruk Single player: Gaaf! :D Deze wil ik zeker uit spelen, goede sfeer en echt lekker modern warfare!

Eerste indruk Multi player: Nog beter, dedi's, punkbuster & je merkt dat de gasten van Battlefield er achter zitten! Spel is wel iets sneller maar je hebt echt een goed multiplayer gevoel waarbij je moet nadenken en niet alleen maar moet rennen en schieten!

Ow ja: Stuur uit USB halen, ingame gaat die weer raar doen ;)

Niels Tieman
14 oktober 2010, 17:20
dedi's! Feest. :D
Kun je dan ook gewoon 'upgraden' door de punten die je daarbij haalt of kan dat weer alleen via officiële ranked-servers?

Bob
14 oktober 2010, 17:22
dedi's! Feest. :D
Kun je dan ook gewoon 'upgraden' door de punten die je daarbij haalt of kan dat weer alleen via officiële ranked-servers?

Dat antwoord kan ik je nog niet geven!

Gerben
14 oktober 2010, 17:29
Eerste indruk Single player: Gaaf! :D Deze wil ik zeker uit spelen, goede sfeer en echt lekker modern warfare!

Zeker gaaf!!! :D :D heb ook even de eerste stapjes van de singleplayer gespeeld! Ziet er erg gaaf uit!

JossNL
14 oktober 2010, 17:41
Jammer dat ie binnen 4 uur is afgelopen :(

Bram Van Der Stichelen
14 oktober 2010, 17:50
Als ik zo de gametrailers review bekijk ziet het er niet zo speciaal uit. Ik hoor dat het heel erg aanvoelt als CoD, maar dat vind ik geen verrassing. SP die ontzettend kort is vind ik ook al geen verrassing. De enige reden waarvoor ik hem zou kopen is als er hier veel mensen de MP zouden gaan spelen :) Maar voor mezelf komt deze er waarschijnlijk niet.

Rogue
16 oktober 2010, 00:19
Dit was wel een korte SP inderdaad (5 uurtjes ongeveer). :( Maar toch een paar vette en intense missies gespeeld, poeh hey! Wel vreemd dat er nog wat bugs in de SP zaten waardoor je soms niet verder kon en de missie opnieuw moest starten, beetje irritant.

Morgen "beginnen" met de multiplayer. :)

Bram Van Der Stichelen
16 oktober 2010, 12:52
Ik heb besloten om de SP even te 'testen'. Gisteren geen tijd meer gehad om hem intensief te proberen, maar vanmiddag eens wat verder doen. Wel hoor ik dat de MP slecht zou zijn. AL moet ik toegeven dat ik meer wacht op Black ops voor de mp.

Bram Van Der Stichelen
16 oktober 2010, 17:38
YouTube - Medal Of Honor Gameplay Footage Part 1

SP gameplay footage :)

Niels Tieman
16 oktober 2010, 17:44
Als dit soort vuurgevechten er nou ook waren in de MP, dan kocht ik hem instant...
(ipv van die ren-vlieg-spring-duik-types.. ;))

Bob
16 oktober 2010, 17:47
Bij MP moet je ook zo doen anders kom je er niet doorheen ;)

Bram Van Der Stichelen
16 oktober 2010, 19:05
YouTube - Medal Of Honor Gameplay Footage Part 2

en nog eentje

Rogue
16 oktober 2010, 19:13
Ik bekijk het filmpje niet voor je de game daadwerkelijk gekocht hebt, Bram. :rolleyes:

Ik start net de MP voor het eerst op, klik ik per ongeluk op "I disagree" bij de prompt van de Punkbuster installatie. :censored: Nergens een optie om het alsnog te installeren. Dan maar de game opnieuw downloaden en installeren, hopen dat dat helpt. :(

Bram Van Der Stichelen
16 oktober 2010, 19:19
Ik bekijk het filmpje niet voor je de game daadwerkelijk gekocht hebt, Bram. :rolleyes:

:laugh:

Ja sorry hoor, zoals ik zei, ik ben meer dan bereid ervoor te gaan betalen als ik hele leuke dingen hoor over de MP. Maar vooralsnog hoor ik enkel en alleen maar negatieve dingen, en voor een SP van nog geen 4u ga ik geen 50€ betalen. Dat geef ik veel liever aan games die wel de moeite waard zijn. :)

Dit lijkt me gewoon een zet van EA om mee te willen profiteren van al de CoD heisa tegenwoordig. CoD MW2 had dan wel zijn minpunten, maar speelde wel ontzettend lekker weg, en ook heel erg vlot. Ik vind EA hun laatste shooter titels altijd een beetje hoekig draaien. Alsof het ontzettend weinig geoptimaliseerd wordt. (voor de pc dan, voor de console weet ik het niet) OOk bij deze heb ik dat. Niet dat het echt storend is, maar geef mij maar CoD. Ze hadden beter nog eens een shooter zoals MOH:AA gemaakt. Vroeger zou WOII als uitgemelkt aanzien worden, maar met al de moderne oorlogsvoering shooters zou dat voor mij persoonlijk een verademing geweest zijn om nog eens een gave WOII shooter onder de neus geschoven zien te krijgen.

Het speelt aardig weg, maar meer dan een 7.5 ofzo krijgt het voorlopig niet.

Bob
16 oktober 2010, 20:51

Ik start net de MP voor het eerst op, klik ik per ongeluk op "I disagree" bij de prompt van de Punkbuster installatie. :censored: Nergens een optie om het alsnog te installeren. Dan maar de game opnieuw downloaden en installeren, hopen dat dat helpt. :(

Punkbuster gewoon zelf downloaden ;)
werkt het ook! :)

Ralffoxx
16 oktober 2010, 21:03
Ben met Bram eens. Gooi er maar is weer een moderne versie van een WOII uit.
Mooie rifle actie :).

Rogue
16 oktober 2010, 21:33
Punkbuster gewoon zelf downloaden ;)
werkt het ook! :)

Dat ging helaas niet zo makkelijk, was een heel gekut met knippen en plakken in mappen enzo. Wat een stom gedoe. :rolleyes:

Bob
17 oktober 2010, 12:56
Vanmiddag bij thuiskomst de MP van MOH ff goed onder de loep nemen?
Doe je mee Richard? En Mark? ;)

Rogue
17 oktober 2010, 16:04
Vanmiddag bij thuiskomst de MP van MOH ff goed onder de loep nemen?
Doe je mee Richard? En Mark? ;)

Heb nog wat dingetjes te doen nu, vanavond misschien wel ff. :)

Bob
17 oktober 2010, 18:45
Ik heb daar straks samen met Mark en Gerben even de multiplayer gedaan.
Dat geluid van die wapens is geniaal en de omgevings geluiden zijn ook indrukwekkend :)
Ik vind tot nu toe dat het niet rennen en vliegen is, maar je moet af en toe echt pas op de plaats doen en schuilen en rustig om je heen kijken!!

Geslaagde MP tot nu toe!

Mark B
18 oktober 2010, 08:28
Gisteravond even een aantal potjes gespeeld met Gerben, Richard en Bob maar ohw ohw ohw.. :)
Wat is dit toch weer erg vermakelijk zeg! Kan niet anders zeggen dat ik dit een superaankoop vind tot nu toe!
De graphics, omgeving, de tactiek en het geluid zijn fantastisch!
Vooral met je headset op is het echt ge-ni-aal. De vliegtuigen die even laag over komen vliegen, een gebouw die naast je in stort.
Niks meer heen en weer rennen en schieten, nee dekking zoeken omdat de je anders gewoon het haasje bent. Heb me echt heerlijk vermaakt gisteren en hoop dat meer mensen hier binnen DR.nl het spel aan gaan schaffen om eens met z'n allen een server te joinen en tegen elkaar te spelen want dit smaakt echt wel naar meer :thumbup:

I'm impressed..

Bram Van Der Stichelen
18 oktober 2010, 18:25
Heb hem dan toch gekocht ;) Zelfde als Richard wel, ik dacht dat Punkbuster nog zo geinstaleerd zijn met mijn minder legale versie, dus heb ik hem niet mee geïnstaleerd. Blijkt dus dat ik dat ik niet had mogen doen :p Dus meteen maar ff MoH geherinstaleerd.

Bram Van Der Stichelen
18 oktober 2010, 20:18
Net even een 3tal potjes MP gedaan. Best wel gaaf :) Duidelijk geen BC2, maar meer à la MW2. Heb voorlopig wel vrij kleine mappen gehad, hopen dat er toch wat grotere zijn. Het hele ranking systeem moet ik nog even bekijken, maar dat komt nog wel. Was eerder de bedoeling om even te kijken hoe het precies speelde.

Wel een gaaf momentje. Een vijand had hem verscholen in een kapot geschoten fabriek oid, en nam ons onder vuur. Wat volgde was een opeenvolging van granaten, grenade launchers en rocket launchers richting die kerel. Geweldig :lol:

Gerben
21 oktober 2010, 22:49
Vanavond weer met Mark en Bob gespeeld!!!:thumbup: Weer veel plezier gehad met de multiplayer!

En het blijft er maar gaaf uitzien!!!

Mark B
22 oktober 2010, 08:36
Was zeker erg goed te doen Gerben!
Elke keer met z'n 3e bovenaan :thumbup:
Vooral het laatste potje was spectaculair zeg... :blink:

Zal eens kijken of ik een online multiplayer filmpje kan maken van de gameplay om meer zieltjes te winnen hier ;)

Ralffoxx
25 oktober 2010, 01:07
Vandaag maar is een key gekocht. En vind het wel aardig. Wat betere maps dan in BC2 vindt ik en schiet net wat lekkerder. Je moet ook niet als een flapdrol rond gaan rennen werkt niet echt. Multiplayer toch wat leuker dan ik had verwacht. Single player tja... niet meer aan beginnen lol.

Daniël
25 oktober 2010, 07:55
Ik heb een paar levels van de SP gedaan en vond hem bijzonder vermakelijk. De maps kwamen nogal lowtexturig en ongeïnspireerd over, maar het hele wat zakelijkere sfeertje beviel mij wel. Het is niet zo filmisch als de Modern Warfares en ik vind het ook net wat minder consolerig schieten. Hiermee bedoel ik dat je toch een redelijke recoil en een redelijk gevoel met de wapens hebt. :)

Bram Van Der Stichelen
25 oktober 2010, 10:31
Iemand zin om vanavond eens wat online te spelen? Heb hem echt nauwelijks gespeeld :p

Mark B
25 oktober 2010, 10:41
Iemand zin om vanavond eens wat online te spelen? Heb hem echt nauwelijks gespeeld :p

Wordt al dagen lang gespeeld Bram......

Bram Van Der Stichelen
25 oktober 2010, 11:20
Wordt al dagen lang gespeeld Bram......

Moet dringend nog eens op ts komen dan :p

Jeroen Ursem
25 oktober 2010, 13:44
"Loser" :closedeyes:

Niels Tieman
25 oktober 2010, 13:45
Ik ben aan het twijfelen. Zal ik ... of zal ik niet . ;)

Mark B
25 oktober 2010, 14:10
Ik ben aan het twijfelen. Zal ik ... of zal ik niet . ;)

Ik zeg.. gewoon doen!

Ik zit altijd met een grote smile te spelen op TS met de rest (Bob,Richard,Gerben,Tom)
Gisteren was wel een potje zeg.. 38min! Normaal +- 15min ofzo.
Het is niet meer het hit&run maar ook tactisch.
Ik zal eens kijken of ik vanavond fraps kan aanslingeren en met TS tegelijkertijd de sfeer kan opnemen ;) (als er een beetje mensen zijn natuurlijk)

Ferroeni
25 oktober 2010, 14:24
Van het weekend nog wel een paar keer MP gedaan. Maar dan zonder de bekenden hier op het forum. En dan merk je toch dat als je alleen bezig bent het een stuk lastiger is. Het werkt veel prettiger als je als team opereert en dat werkt makkelijker met TS aan. En mss vanavond weer van de partij (zoals vorige week).

Rogue
25 oktober 2010, 17:23
(als er een beetje mensen zijn natuurlijk)

Ik weet niet of ik nog welkom ben... :surrender:

Darthwillie
5 juli 2011, 21:21
Vriend van me heeft in de steam summer sales deze gekocht, maar start niet op met zijn win7 64bits machine, we hebben alle drivers geupdate, directx geupdate, startscherm en hij knalt naar desktop, hier mensen met briljante ideeën? (zowel SP als MP)

Bram Kocken
5 juli 2011, 21:24
Run als administrator?

Darthwillie
5 juli 2011, 21:27
het antwoord is DUH naast mij :laugh: Nop is ook niet de oplossing, heel frustrerend werkt wel op mijn crappy PC

Roy Visser
5 juli 2011, 21:50
Vriend van me heeft in de steam summer sales deze gekocht, maar start niet op met zijn win7 64bits machine, we hebben alle drivers geupdate, directx geupdate, startscherm en hij knalt naar desktop, hier mensen met briljante ideeën? (zowel SP als MP)

game integrity al laten checken door steam?

Darthwillie
5 juli 2011, 21:52
Nog niet, is een goed idee, gekke is wel dat het zowel bij MP als SP gebeurt.

Hij is nu opnieuw aan het downloaden, we zoeken dit uit. Thanx voor het meedenken alvast.

Thomas vd Berg
5 juli 2011, 21:53
Ligt vast niet aan Win7 64bit want op mijn laptop met zelfde specs deed hij het wel.