PDA

View Full Version : Nieuwe League sectie frontpage

Gerben vd Broek
2 oktober 2010, 16:59
[spacer]

[logo_dr]

[spacer]

Na vele maanden werk is het dan eindelijk zover dat het eerste gedeelte van het vernieuwde league management gelanceerd kan worden. Begin 2009 is er begonnen aan het bouwen van een nieuwe database die helemaal op de toekomst voorbereid moest zijn. Na meerdere werken brainstormen is er toen door Fabian begonnen met het daadwerkelijk bouwen van de database en alles wat erbij komt kijken. Fabian heeft druk doorgebouwd maar moest begin 2010 toch het werk neerleggen omdat zijn studie meer tijd ging vragen. Sinds dit voorjaar heeft Gerben verder gebouwd aan het systeem. Op de achtergrond is er een groot management systeem voor de admin’s gebouwd en uiteindelijk een voorgrondsysteem voor op de site. Wat bij deze publiek is gegaan.
Op de site onder leagues kan je nu het nieuwe systeem vinden. Er is nog geen ruimte gevonden om alle oudere leagues erin te gaan verwerken, dus er zal langzaamaan nu oudere leagues ingevoerd worden om zodoende alle oude uitslagen en resultaten weer zichtbaar te maken. De lopende leagues zijn erin verwerkt en de laatste afgesloten leagues zijn erin verwerkt.

[spacer]

Wat kun je er vinden:

Circuitinformatie, lengte van een race
De deelnemende coureurs per klasse
De startlijst. Deze is actueel voor de gp die er aan komt.
Kwalificatie uitslagen
Race uitslagen
Stand kampioenschap, nu per gereden race de stand te bekijken
Stand kampioenschap actueel. In een oogopslag te zien wie wanneer punten heeft gehaald
Kalender en Winnaars, Hier zie je welke race wanneer wordt gereden, en ook wie er de verschillende races op pole position hebben gestaan, wie gewonnen heeft, en wie de snelste raceronde heeft gereden.

[spacer]

Wat komt er nog aan:

Er wordt nog gebouwd aan een eigen inlogsysteem per gebruiker.
- In dit systeem kan je voortaan je zelf/ danwel team gaan opgeven voor komende leagues. Door de gegevens digitaal in de database te laten ontvangen wordt het werk als organisatie een stuk gemakkelijker.
Profielpagina, wachtwoord beheer etc
Afmeldingen beheer, Per klasse en race kan je van te voren al aangeven dat je niet aanwezig bent. Meld je een afmelding dan komt dat direct zichtbaar op de frontpage bij startlijst te staan. Er zal dan ook direct iemand anders de status krijgen dat ie mee kan gaan doen. Het systeem zal ons veel werk gaan besparen, en is ook continue up-to-date dan.
Statistieken. Door de nieuwe database is er nu een veel gemakkelijkere manier voor het maken van allerhande statistieken. Dus te zijner tijd zal er een aparte sectie voor de statistieken worden ingeruimd.

[spacer]

Wat willen we nog graag weten:

Het is alles bij elkaar zo’n enorm uitgebreid systeem geworden (voor de GPxPL bekenden, het nieuwe systeem is ongeveer 3x zo groot al), en daarbij willen er wel eens bugs in sluipen. Heel veel hebben we er al gezien en opgelost. Maar ongetwijfeld zitten er nog bugs in het systeem. Mocht je er 1 vinden meld het dan hier in het topic en dan proberen we dat zo snel mogelijk op te lossen.
We zijn op de hoogte dat er nog allerlei circuitplaatjes ontbreken. Die worden zo spoedig mogelijk aangemaakt, dus dat hoeft niet apart weer vermeld te worden.
Zac 6, cup300 moet nog geupload worden. (ondertussen geupload)
Hoe blij jullie er mee zijn :D

Veel plezier met het nieuwe systeem
DigitalRacing.NL

[spacer]

Roy Visser
2 oktober 2010, 17:04
hadden hem stiekem al gevonden, maar ziet er echt top uit! :thumbup::thumbup::thumbup:

Kim Van Der Stichelen
2 oktober 2010, 17:07
Ziet er vetjes uit :)

één foutje, het vlagje naast Danny's naam is verkeerd, idem voor dat naast Marnix ;)

Gerben vd Broek
2 oktober 2010, 17:10
Danny bij de zac6 is iets vreemds idd, ga ik opzoeken.. Waar zie jij Marnix verkeerd staan?

Gerben
2 oktober 2010, 17:11
in de fpl3, de laatste 2 races, in laguna was ik 3e en turkije was ik 4e, maar beide races 9 punten.

Voor de rest, supergaaf :D:D:D:thumbup:

Kim Van Der Stichelen
2 oktober 2010, 17:12
Danny bij de zac6 is iets vreemds idd, ga ik opzoeken.. Waar zie jij Marnix verkeerd staan?

ZAC7 Bahrein onder ingeschreven coureurs :)

Gerben vd Broek
2 oktober 2010, 17:13
@ Kim,
al gevonden. Was paar dingetjes vergeten over te nemen bij de vlaggetjes. Bij deze gefixed.

@ Gerben. Ik ga het even nakijken.
Edit: Klopt idd. De uitslag stond daar verkeerd. Je zat 0.2 seconde achter PP bij de finish, maar script had hem verkeerd om geplaats. Zal ik naar moeten gaan spitten waarom het is gebeurd. Heb de uitslag iig gecorrigeerd.

Ralffoxx
2 oktober 2010, 18:11
Ziet er goed uit. Zeer overzichtelijk.

Captain Slow
2 oktober 2010, 18:16
Ziet er heel goed uit heren. Top gedaan:thumbup:

Fabian de Jong
2 oktober 2010, 18:16
Ziet er heel goed uit heren. Top gedaan:thumbup:
Dank :)

Gerben ik zie er zelf ook nog één.
League ZAC6, Race Barcelona (gebeurd bij elke race zo te zien)
En dan onderaan teamklassement ZAC3: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'AND leagueid=1' at line 1
Weet even niet zeker of dit onder het aankomende punt valt.
- Zac 6, cup300 moet nog geupload worden.

Marc Vos
2 oktober 2010, 18:33
Zeer mooi! :thumbup:

Gerben vd Broek
2 oktober 2010, 18:50
@ Fabian,

Ik denk dat het daar uiteindelijk wel onder valt. Want race1 barcelona moet ik ook nog opnieuw uploaden. Ik had een foutje gemaakt bij de teams aanmaken, dus had ik 2x een team met dezelfde naam. Dat heb ik verwijderd, maar deze uitslag verwijst nog naar de oude, zeer waarschijnlijk. Is denk ik weg zodra ik barca cup300 weer upload. Maar moet nog ff gaan zoeken naar al die racefiles. Komt goed :D.
En als het het niet is, dan ga ik nog ff verder spitten.

Sander Hogendoorn
2 oktober 2010, 19:03
Niiice :thumbup:

Bob
2 oktober 2010, 19:16
Gaaf om te zien zeg! :D

[Edit]
Startlijst bij ZAC#7 is omgekeerd. De auto's zijn de namen en andersom!
Jeroen Ursem is een auto :lol:

Peter
2 oktober 2010, 19:55
1 ding valt me zo op, als ik via het drop down menu van de een naar de andere league ga, moet ik eerst een race selecteren voordat er info komt te staan, en dat geldt dan ook voor de algemene league info. Lijkt mij mooier als het grijze menuutje dan meteen in beeld komt...

Gerben vd Broek
2 oktober 2010, 20:03
@Bob,
dat was duidelijk gemist, ondertussen gefixed.

@Peter,
Daar moet ie eigenlijk direct een race selecteren, zodat alles in beeld komt. Ik zal er eens in gaan spitten.

Michael Storm
2 oktober 2010, 20:45
Ziet er goed uit :thumbup:

Bij de FPL staan de inactieve rijders weer op de reservelijst.

Tevens even een vraagje. De statistieken gaan straks uitgewerkt worden per race. Echter de lapcharts doen vaak de 1e en soms ook de 2e ronde raar.

http://www.digitalracing.nl/fpl3/20100927_laguna_seca/index.html

Zoals hier val ik in 1 ronde terug naar plek 5 en de volgende ronde ben ik weer op p1. Zo kloppen de rondes die aan de leiding gereden zijn niet meer.

Ook in het DRTCC soms race 2 dat je volgens de lapcharts op p16 gestart bent terwijl je ingame op p7 ofzo bent gestart. Of andersom, ingame op p12 en volgens de lapcharts op p1.

Na de 1e 2 rondes zijn er volgensmij geen foutjes meer in de lapcharts.

Gerben vd Broek
2 oktober 2010, 20:49
@Storm,

Dat de rijders op de reservelijst staat klopt vooralsnog. Moet nog even kijken hoe ik de aparte status (geen deelname) ga verwerken. Heb het namelijk nog niet verder uitgewerkt, ondanks dat ie wel op die status gezet kan worden. Momenteel blijven ze de laatste 6 reserverijders, en zijn ze voor alle races afgemeld.
EDIT:Geen deelname verwerkt in de startlijst, en staat nu netjes onderaan apart vermeld.

Statistieken bazeer ik op de Q en R uitslagen. Dus wat de lapcharts er mee doen heb ik niets mee te maken. Dus aantal ronden aan de leiding zal ook niet iets zijn waar ik iets mee kan. Aantal gereden ronden, en aantal keer pole etc, worden de stats die ik juist kan berekenen.

@Peter,
Dat is nog niet makkelijk dat automatisch een race erbij zoeken als je de league veranderd. Dus blijft voorlopig een low prio "bug"

Maik Peters
3 oktober 2010, 09:10
Goed bezig man! Top Heren!

Tjerk Korving
3 oktober 2010, 11:03
Tevens even een vraagje. De statistieken gaan straks uitgewerkt worden per race. Echter de lapcharts doen vaak de 1e en soms ook de 2e ronde raar.

http://www.digitalracing.nl/fpl3/20100927_laguna_seca/index.html

Zoals hier val ik in 1 ronde terug naar plek 5 en de volgende ronde ben ik weer op p1. Zo kloppen de rondes die aan de leiding gereden zijn niet meer.

Ook in het DRTCC soms race 2 dat je volgens de lapcharts op p16 gestart bent terwijl je ingame op p7 ofzo bent gestart. Of andersom, ingame op p12 en volgens de lapcharts op p1.

Na de 1e 2 rondes zijn er volgensmij geen foutjes meer in de lapcharts.
Voor de FPL probeer ik zulke dingen elke keer te fixen. Het gebeurd namelijk soms dat er in de logfile van de race rondes ontbreken. De exacte reden weet ik niet maar ik denk dat een cut track en wellicht ook een off track daar in meehelpt. Het kan dus ook gedurende de hele race gebeuren.

Een paar maanden terug heb ik uitgevogeld hoe de gereden rondetijden weer exact terug te rekenen zijn en sindsdien probeer ik de FPL logfiles te corrigeren voordat de lapcharts worden gemaakt. Voor Laguna Seca kan het zijn dat ik er een over het hoofd heb gezien maar het is dan ook allemaal handmatig werk vooralsnog.

Sybren
3 oktober 2010, 12:01
Ziet er mooi uit. Top werk:thumbup:

Michael Storm
4 oktober 2010, 10:53
Bij de ZAC6 staat onder Barcelona03 het plaatje van Barcelona07.
Oschersleben staat het plaatje van 2007, we reden op de 2006 versie.

Bij de uitslag van de race op Oschersleben staan Fabian de Jong en Niels Tieman niet goed.

Uitslag van Zolder is Dennis Douna uitgevallen in de laatste ronde, hij staat op P3 met ook het puntenaantal van P3.

Gerben vd Broek
4 oktober 2010, 12:55
Bij de ZAC6 staat onder Barcelona03 het plaatje van Barcelona07.
Oschersleben staat het plaatje van 2007, we reden op de 2006 versie.
Is mogelijk, maar dan moet er nog even gekeken worden hoe de circuits in de database staan. Mogelijk moet er dan nog 1 bij, met ander plaatje etc

Bij de uitslag van de race op Oschersleben staan Fabian de Jong en Niels Tieman niet goed.
Niet goed was een klein woord. Niels had zelfs nooit meegedaan die race :). Zowel Niels als Fabian hadden een tijd van een cup300 rijder. Dat klopte helaas ook. Ik had de cup300 file als testfile, en daarin handmatig ook namen ingetikt en tijden veranderd etc etc. En die heb ik gister per ongeluk geupload als officiele race. Dat zag ik gelijk en toen de goede race geupload voor de cup300. Enkel niet gezien dat er daardoor in de cup400/600 ook een enkele naam was overschreven. Bij deze gefixed.

Uitslag van Zolder is Dennis Douna uitgevallen in de laatste ronde, hij staat op P3 met ook het puntenaantal van P3.
Dennis was onderdeel van het systeem nu. Zit een automatische check op de file of iemand wel of geen recht heeft op punten. Als je dat verkeerd instelt voor een oude league, dan gaat het in zulke gevallen eens mis. Bij deze hem naar 0 punten gezet en Jeroen een punt gepromoveerd.

joostingh
4 oktober 2010, 13:08
Allereerst, fantastisch werk! Gewoon gaaf dat het zo professioneel gaat worden. :D

Nog wel even één vraag (en ja je zal denken... heb je hem weer) ik zie nog geen mogelijkheid dat de presentaties van de auto's / teams worden weergegeven. Bijvoorbeeld bij de FPL3 en FPL4 (waar ik van weet dat de renders gemaakt zijn)

Michael Storm
4 oktober 2010, 13:15
Is mogelijk, maar dan moet er nog even gekeken worden hoe de circuits in de database staan. Mogelijk moet er dan nog 1 bij, met ander plaatje etc.

Op het forum in de topics van de races staan wel de goede circuit kaartjes.

Gerben vd Broek
4 oktober 2010, 13:19
@JW.
Dat is een goed punt. Ik denk dat daarvoor de deelnemende coureurs pagina verbouwd moet gaan worden om zulke dingen erin te zetten. Dat is even kijken hoe of wat we het gaan doen. (en FPL4, komt die dan? Je zal FPL2 en 3 bedoelen :P).

@Storm
De plaatjes zijn idd wel beschikbaar, maar via het systeem haalt ie de link uit de database. En als bij het circuit waarop die race is ingeschreven het andere plaatje staat, krijg je dus een andere link. Is een kwestie van Oshersleben er 2x inzitten. En dan wel in de 06 en 07 variant, of hoe het dan ook precies is. En dan kun je er ook andere plaatjes bij zetten.

Niels Tieman
4 oktober 2010, 13:34
De renders etc zullen wel komen tegen de tijd dat DRNL 2.0 online komt. :)

joostingh
4 oktober 2010, 13:37
@JW.
Dat is een goed punt. Ik denk dat daarvoor de deelnemende coureurs pagina verbouwd moet gaan worden om zulke dingen erin te zetten. Dat is even kijken hoe of wat we het gaan doen. (en FPL4, komt die dan? Je zal FPL2 en 3 bedoelen :P).

@Storm
De plaatjes zijn idd wel beschikbaar, maar via het systeem haalt ie de link uit de database. En als bij het circuit waarop die race is ingeschreven het andere plaatje staat, krijg je dus een andere link. Is een kwestie van Oshersleben er 2x inzitten. En dan wel in de 06 en 07 variant, of hoe het dan ook precies is. En dan kun je er ook andere plaatjes bij zetten.

Oeps... ja FPL2 en 3 idd :P

Darthwillie
4 oktober 2010, 13:52
De renders etc zullen wel komen tegen de tijd dat DRNL 2.0 online komt. :)

komt er een DRNL 2.0 cool :laugh:

maar serieus zijn jullie lekker bezig, compimenten :thumbup:

Henk Kraal
4 oktober 2010, 17:03
Dat ziet er erg mooi uit heren, een hele mooie stap voorwaarts! Kan niet wachten op de verdere uitwerking! :thumbup:

Klein vraagje;
Wat is het verschil tussen de onderstaande 2 anders van een iets andere opmaak?
07. Stand kampioenschap cumulatief
08. Stand kampioenschap actueel

Roy Visser
4 oktober 2010, 17:05
Dat ziet er erg mooi uit heren, een hele mooie stap voorwaarts! Kan niet wachten op de verdere uitwerking! :thumbup:

Klein vraagje;

misschien rekeninggehouden met kampioenschappen met een schrap resultaat?

Michael Storm
4 oktober 2010, 18:49

Klein vraagje;

Volgensmij is de 1e optie om de tussenstand na 5/6/7 races etc. na te kijken en de 2e optie is om de stand na de laatst gereden race te bekijken.

Gerben vd Broek
4 oktober 2010, 20:08
Bijna.

Optie 7, cumulatief: Hier kun je na elke race zien hoe de kampioenschapstand is op dat moment. Dus hoe de stand was na race 3 of hoe de stand was na race 7. Dus een stand per welke race je ook maar wil weten.

Optie 8, actueel: Is de kampioenschapsstand met alle beschikbare resultaten in de klasse. Dus of je nu bij race1 of bij race 12 kijkt zul je de meest huidige stand zien in het kampioenschap. Met hierbij dus ook een overzicht in welke race je hoeveel punten gehaald hebt.

petervdveen
4 oktober 2010, 21:36
Ziet er top uit..
Misschien 1 ding om nog eens naar te kijken is om de scrol bar niet op de hele website te zetten, maar alleen op het lees venster.

En nog 1 ander ding waar ik zelf geen last van heb, maar anderen misschien. Overal staat er een vrij grote afbeelding boven aan, daarna een menu en daar onder pas de tekst. Misschien dat het handiger is om een iets kleinere subtielere afbeelding te gebruiken..

Maar verder is het echt een hele toevoeging. Mooie stijl ook voor de tabellen ;)

Mark van Zanten
4 oktober 2010, 22:10
Ziet er allemaal top uit heren! :thumbup:

Voor nu een hele kleine opmerking. In het overzicht van de verschillende leagues staat 'Hoofdsponsor Hoofdsponsor'. Ik weet niet of dat de bedoeling is, maar misschien is het mooier/netter om er 'Hoofdsponsor: [naam van hoofdsponsor]' van te maken?!

Gerben vd Broek
4 oktober 2010, 22:31
Totaal niet gezien Mark. Ga ik fixen, want het is idd wel de bedoeling dat er dan de sponsornaam staat.

EDIT: Fixed.

Henk Kraal
5 oktober 2010, 22:02
Bijna.

Optie 7, cumulatief: .......

Optie 8, actueel: ........

Ah duidelijk, nu je het zo zegt ook wel logisch :innocent:

Fr3d
8 oktober 2010, 23:37
het ziet er super uit!

Ik vind alleen het team kampioenschap bij DRTCC, DRES vrij overbodig daar er niet meer als 1 virtuele coureur per team is, is deze stand altijd hetzelfde als die van de coureurs

Robert Saalmink
11 oktober 2010, 09:55
DRES gaat juist alleen om de teams eigenlijk

Gerben vd Broek
11 oktober 2010, 11:19
Bij DRES staat ie er ook niet dubbel. Bij drtcc wel, maar daar worden de punten in principe ook door de teams gehaald waar de rijder voor rijdt. Dat het hetzelfde rijtje is, doet daar niet echt aan af.