View Full Version : FPL: Geruchten, persberichten en teampresentaties.
Captain Slow
4 mei 2009, 14:07
Wat een gedoe allemaal jongens, flirten, stalken, what´s next?:p
Gewoon een vliegtuig met spandoek: wil je me contracteren?:lol:
Kim Van Der Stichelen
4 mei 2009, 15:16
VDS Motorsport nieuwe naam in FPL?
Het allerlaatste gerucht is dat VDS Motorsport, het team van de gebroeders Van Der Stichelen, volgend jaar zou aantreden in de FPL. VDS Motorsport begint zo langzaamaan een vaste waarde te worden binnen digitalracing.nl. Met podiums in elke klasse waar het team al aan de start verscheen, heeft het team al bewezen vooraan mee te kunnen. Hoewel niemand officieel wou reageren, kregen we toch een anonieme brief met de volgende informatie:
Het is waar dat we erover denken in te stappen in de FPL. Er is nog niets beslist, vooral omdat onze vaste rijders al in alle andere klassen rijden. Instappen in het FPL betekent dus uitstappen in (minstens) één andere klasse, anders is het gewoon niet haalbaar.
Een andere optie zou zijn J. Ursum aan te trekken, gezien z'n enthousiaste pogingen toch een team te vinden, kunnen we hem mischien laten rijden voor een bak bier na de race. Goedkoop en effectief.
Getekend, KVDS.
kevin ensing
4 mei 2009, 16:52
hallo , ik probeer ook en team op te zetten voor de FPL.
alleen waar kan ik de de auto vinden die ik moet painten waar kan ik die downloaden
groetjes kevin
Stefan van Renselaar
4 mei 2009, 17:39
hallo , ik probeer ook en team op te zetten voor de FPL.
alleen waar kan ik de de auto vinden die ik moet painten waar kan ik die downloaden
groetjes kevin
Ik dacht dat die al in Mijn Documenten/SimBin/Race 07/Custom Skins/Templates stonden. Anders moet je op een F3000 template voor race 07 op google zoeken :)
Jeroen Ursem
4 mei 2009, 18:29
Voor de FPL 2 is het nog helemaal niet bekend welke wagens we gaan gebruiken..
BSRT in de FPL?
Er gaan geruchten dat teambaas Bob v Someren, BSRT in de FPL wilt hebben.
Uit betrouwbare bron blijkt dat de 'grote' baas een meeting heeft met twee rijders, 13 juni aanstaande op het Almere-Strand.
Welke rijders dat zijn kon de betrouwbare bron nog niet melden.
Bijna zeker is wel dat de car designer voor BSRT, Tieman al wel druk bezig is met de 'bouw' van de auto!
Tjerk Korving
5 mei 2009, 17:33
Voor de FPL 2 is het nog helemaal niet bekend welke wagens we gaan gebruiken..
Zoals het er nu naar uit ziet zullen dat waarschijnlijk wederom de F3000 wagens worden.
Race On is al verschoven van Q2 naar Q3 dus echt vast staat een release datum kennelijk al niet. Dan moeten we nog afwachten of de Formule Master wagens bieden wat er van gehoopt word en al met al zit je qua planning dan veel te ver weg.
Maar binnenkort hopen we alvast wat meer bekend te maken over FPL2.
Ivanzoomski
5 mei 2009, 20:52
Zoals het er nu naar uit ziet zullen dat waarschijnlijk wederom de F3000 wagens worden.
:thumbup:
Robert Saalmink
5 mei 2009, 21:02
Ah crap, heb net 20 Formule Fordjes besteld. Ah, die geef ik wel aan Niels, die merkt dat vast niet :innocent:
Arnhem 11-05-2009
Het heeft er alle schijn van dat Dennis Gerressen terug zal keren in een single seater klasse. Waar het in een ver verleden ooit mee begonnen is heeft toch altijd blijven lonken. "De FPL is een mooie klasse met een zeer pittige single seater. Echt een genot om in te rijden."
Onder welke vlag Dennis zal gaan rijden is niet bekend maar de geruchten zijn dat hij met zijn eigen Split Second Racing een gooi naar de overwinningen wil doen. Over een eventuele tweede rijder is op dit moment nog niets bekend.
Teams:
Coureur|Team
Niels Tieman|Team DigitalRacing
Robert Saalmink|Team DigitalRacing
Ruben Laenens|RM Racing
Jerry van Sinderen | RM Racing
Steven Voss|Zerobarrier
Jaap Kleijn|Zerobarrier
Nog incompleet:
Coureur|Team
Michael Storm | Crown Racing
Michael Koel | KoelTEC
Gerben vd Broek|DCR ?
Ricus Winnubst|BAS Biddinghuizen
Alexis Saridakis | Wolner GP
Gerben Kelly | Scuderia Corse Digitali
Ivo IJsseldijk | 05 Motorsport
Steven Frederiks | DSR
Dennis Gerressen | SSR
Jeroen Ursem|zoekend..
Koos de Boer|zoekend..
Wilfred Rentzenbrink|zoekend..
Maik Peters | zoekend..
Fred Visser | zoekend..
John Oldenburg | zoekend..
Mark Bentvelzen | zoekend..
Maik Peters
12 mei 2009, 22:36
Drive 4 Fun @ F3000.
Maik Peters en Fred Visser zijn samen overeengekomen om voor Drive 4 Fun te gaan rijden met de F3000. Fred Visser is nieuw in het gezelschap, maar zal onder leiding van Maik Peters zijn uiterste best doen om zo goed mogelijk voor de dag te komen voor Drive 4 Fun. Maik Peters derentegen is geen nieuw gezicht, maar wel in de F3000. Dit zal zijn eerste keer zijn en zou zich daarom ook moeten bewijzen, zowel voor het team als zijn teamgenoot, die zegt veel te willen leren van hem. Binnenkort meer nieuws over Drive 4 Fun en Maik Peters en Fred Visser met ondermeer een presentatie van de auto's.
Teams:
Coureur|Team| Gewenste #
Niels Tieman | Team DigitalRacing |8
Robert Saalmink | Team DigitalRacing |7
Ruben Laenens | RM Racing |
Jerry van Sinderen | RM Racing |
Steven Voss | Zerobarrier |
Jaap Kleijn | Zerobarrier |
Maik Peters | Drive 4 Fun | 60
Fred Visser | Drive 4 Fun | 61
Nog incompleet:
Coureur|Team
Michael Koel | KoelTEC
Gerben vd Broek|DCR ?
Steven Frederiks | DSR
Dennis Gerressen | SSR
Jeroen Ursem|zoekend..
Koos de Boer|zoekend..
Ralffoxx
13 mei 2009, 09:39
Trouwens nu mensen met nummers gaan gooien. Hebben wij als Zerobarrier recht op nummers 3 en 4 of 5 en 6? aangezien ik 3e was in kampioenschap en als team 2e.
Maik Peters
13 mei 2009, 09:49
Ik heb geen idee hoe het gaat met de top 10 nummers, maar daar zal de organisatie wel uitsluitsel over kunnen geven :)
btw. het is ook gewenste nummer, wil natuurlijk niet zeggen dat je die ook krijgt.
Federici
13 mei 2009, 10:07
In de Formule 1 is sinds 1995 het constructeurskampioenschap over het algemeen de doorslaggevende factor. Echter, de kampioen bij de coureurs heeft altijd het recht op nummer 1. Mocht hij van team wisselen of iets dergelijks, dan krijgt het team waar hij gaat rijden toch nummer 1. De rest schuift dan een plaatsje op.
Jeroen Ursem
13 mei 2009, 13:31
Net als Damon Hill met z'n nr.1 op een Minardi :laugh:
Niels Tieman
13 mei 2009, 13:40
Dat was Nr1 op een Arrows ;)
Bramzel
13 mei 2009, 13:45
En een mooie Arrows ook:
http://www.f1-geschiedenis.be/Verhalen/Foto/Damon_Hill01.jpg
Best opvallend hoeveel sponsors er op die auto's stonden in vergelijking met nu. Toen had je veel meer kleinere sponsors dan nu.
Niels Tieman
13 mei 2009, 13:48
Ik heb ooit de Lucky Strike uit lopen pluizen op Tabacco sponsering. 22 keer Lucky Strike, 1 keer 555 en 1 keer "Britisch American Tabacco". Zo kun je het ook doen natuurlijk. ;)
Bramzel
13 mei 2009, 13:57
Ghehe, als je het er zo vaak op zet is het niet echt een Lucky Strike meer :p
Tjerk Korving
13 mei 2009, 14:03
Ik heb geen idee hoe het gaat met de top 10 nummers, maar daar zal de organisatie wel uitsluitsel over kunnen geven :)
btw. het is ook gewenste nummer, wil natuurlijk niet zeggen dat je die ook krijgt.
Tijdens FPL1 hebben we her en der wat verzoeken ingewilligd, mede omdat het het eerste seizoen was en we dus geen nummers konden toekennen op behaalde plaatsen van een voorgaand seizoen.
We hebben toch zoveel mogelijk geprobeerd een oplopende telling te krijgen en het gros was gebaseerd op volgorde van aanmelding. In dit geval was de telling van 2 tot ergens in de halverwege 30. In principe heeft elk team twee opvolgende nummers toegekend gekregen waarbij de eenmansteams er slechts één gebruikten.
Voor FPL2 hadden we bij de bespreking van FPL1 eigenlijk al in gedachten om de nummers te gaan verdelen aan de hand van het constructeurs kampioenschap. De kampioen bij de coureurs van vorig seizoen krijgt automatisch de nummer 1 en het team waarvoor diegene gaat rijden dan dus 1 en 2. Rijd de kampioen niet dan word 0 gebruikt in plaats van 1. De rest volgt uit de eindstand van het constructeurs kampioenschap.
Eigenlijk verdien je dus je startnummers en rij je dan rond met de nummers waar je hard voor gereden hebt. Er zijn natuurlijk vele manieren van nummers toekennen maar dit is voor ons altijd bevallen. :)
Federici
13 mei 2009, 19:56
Lees ik nu echt dat SSR is ingeschreven? Ik weet er niets van af ;) :D
Teams:
Coureur|Team| Gewenste #
Nog incompleet:
Coureur|Team
Michael Koel | KoelTEC
Gerben vd Broek|DCR ?
Steven Frederiks | DSR
Dennis Gerressen | SSR
Jeroen Ursem|zoekend..
Koos de Boer|zoekend..
Mark Schuttenhelm | Le Coq Sportiff
Ga me hier eens in verdiepen :)
Scuderia Corse Digitali presenteert line-up FPL2!
Vandaag heeft het management van Team DigitalRacing de line-up van het dochterteam Scuderia Corse Digitali bekend gemaakt. In tegenstelling tot FPL1 gaat Scuderia Corse Digitali in FPL2 2 wagens inzetten net zoals Team DigitalRacing.
Een van de wagens wordt weer bestuurd door Gerben Kelly, die een rijk verleden heeft in de voormalige GPxProleague. Kelly is erg blij dat hij nog een seizoen mag blijven binnen de gelederen van Team DigitalRacing.
De andere wagen wordt bestuurd door een nieuwkomer bij Scuderia Corse Digitali, maar al reeds een bekende in de FPL. Namelijk Ricus Winnubst gaat plaats nemen achter een F3000.
Samen gaan zij FPL2 rijden, en proberen zoveel mogelijk progressie te boeken. In samenwerking met Robert Saalmink en Niels Tieman van Team DigitalRacing moet dit zeker gaan lukken. Kelly en Winnubst hebben laten weten dat ze erg naar de start van het nieuwe seizoen uitkijken, en dat ze bij zoveel mogelijk testraces aanwezig zullen zijn.
Teams:
Coureur|Team| Gewenste #
Ricus Winnubst | Scuderia Corse Digitali |
Gerben Kelly | Scuderia Corse Digitali | 14
Nog incompleet:
Coureur|Team
Michael Koel | KoelTEC
Gerben vd Broek|DCR ?
Steven Frederiks | DSR
Dennis Gerressen | SSR
Jeroen Ursem|zoekend..
Koos de Boer|zoekend..
Ook even toegevoegd ;)
Jeroen Ursem
15 mei 2009, 21:09
:w00t:
Ursem gesettled?
De geruchtenmolen is op volle gang in de FPL, laatste nieuws vanuit de paddock is dat Jeroen Ursem na een rustperiode in zijn stalking agenda ineens toch een teamgenoot heeft gevonden. Het betreft volgens Jeroen's manager Tayman een reizende ster binnen de Digitalracing.nl community. "We zitten nog midden in de besprekingen, dus we kunnen er nog niet teveel over zeggen." wist Tayman ons te melden. "Hij is in onze ogen wel de toekomstige nieuwe Visser, wat hem uitermate geschikt zal maken als teamgenoot voor Jeroen in de FPL2" We houden het in de gaten en zodra er nieuws is.
.....
Bentvelzen teleurgesteld over houding Ursem...
Bentvelzen leek zich te verbinden met Jeroen Ursem. De westlander die 25 dagen lang werd lastig gevallen is zwaar aangeslagen door dit nieuws. "Als je hem elke morgen een kop koffie en een boterham geeft ontstaat er een speciale connectie. Zelf dacht ik dat dit een mooi begin had kunnen worden van een mooie samenwerking, helaas lees ik nu dat hij zich zo goed als verbonden heeft aan iemand anders." Het gerucht gaat dat Bentvelzen ook heeft gesproken met A Olwer, de manager van een talentvolle griek...
Stefan van Renselaar
15 mei 2009, 22:48
Van Renselaar in de FPL?
Als wij de geruchten mogen geloven, dan gaat Stefan van Renselaar zijn debuut gaat maken in de Formule Pro League. Het is nog onbekend of van Renselaar in teamverband of alleen deel gaat nemen, of dat hij überhaupt in de FPL gaat rijden. Na uren aan de telefoon te hebben gehangen met de manager van van Renselaar, Tjibbe Tjibsma, hebben wij los weten te krijgen dat er gesprekken gaande zijn met verschillende teams, maar dat alle opties nog open liggen.
Nu is mijn bericht te kort...
Stefan Kollee
16 mei 2009, 21:49
Wellicht plaatsgenoot ook in FPL
Zojuist is bekend geworden dat Stefan van Renselaar interresse schijnt te hebben in deelname aan de Formula Pro League. Plots is nu het bericht vrijgekomen dat een andere Boxmeerenaar ook zou willen deelnemen. Het lijkt hier om Stefan Kollee te gaan. Zelf zei hij: "Het zou toch prachtig zijn als Boxmeer vertegenwoordigt zou worden met twee Stefan's in de FPL!".
Dit zou net als voor Van Renselaar het debuut zijn in de competitie. Kollee heeft nog nooit een stoeltje gehad in de professionele racewereld en zou hiermee zijn grote droom verwezelijken.
Later meer...
12345
Verrassende stap van Kleijn?
Er gaan veel geruchten rond op het paddock, zoals gewoonlijk tijdens de grote stop. Een van de geruchten vertelt ons dat Daniël Kleijn, eerder uitgekomen in een aantal testraces in het DRTCC met KLM Racing, Dunkin' Donuts Racing en daarvoor in de Formule 1 met Derrari, misschien de stap naar de Formula Pro League wilt maken. Kleijn, naast een bekend coureur van de DRNL-community vooral bekend om zijn playboy-bestaan, is ook met zijn privé-team gesignaleerd op het Singapore-stratencircuit. Dit was voor onze speciale verslaggever Ronald Oddel genoeg redenen om Kleijn, die zich erg snel over het paddock bewoog (en zagen we daarvoor nou een pitbabe rennen?), een aantal vragen te stellen.
Q: Daniël, mag ik je wat vragen stellen?
A: Snel dan, want ik moet naar de eeh... uhm... eeh.... plee!
Q: Ok, dank je. Er gaan geruchten dat Kleijn Racing de overstap wil maken naar de FPL, kan je ons daar wat meer over vertellen?
A: Nou, niets is zeker in de racewereld. Kijk maar naar 2007 toen ik eigenlijk voor Ferrari zou uitkomen in de Formule 1, wat niet doorging omdat Ferrari zo nodig een middelmatige coureur als Raikonnen in de wagen moest zetten om het wodka-overschot te dempen.
Maar goed, ik heb zeker een grote interesse in de FPL. Ik heb nu een tijdje gereden in de S2000-auto's, vooral in de BMW E90 en ik vermaak me daar opperbest mee. Echter, die WTCC-bakken zijn toch wel een stuk langzamer en die snelheid is juist wat me zo aantrekt aan de F3000-wagen. Zo'n F3000 is een wild beest en als je niet uitkijkt valt hij je aan. Heerlijk! Ik kan honderden rondjes rijden in zo'n F3000 en nog steeds van elke ronde genieten, op elke baan. Met m'n geliefde BMWtje had ik zeker op wat "grotere" circuits zoals Brno gewoon net wat minder plezier in het rijden. Nog steeds had ik ongelooflijk veel plezier erin natuurlijk, maar niets is te vergelijken met het racen in een snelle Open Wheeler. Misschien naakt over het strand rennen met een horde pitbulls of kassameisjes achter je aan.
Maar goed, zoals ik al zei, niets is zeker in dit wereldje. De komende maanden worden erg belangrijk met examens en natuurlijk het inloten voor m'n studie. Zodra ik daar zekerheid over heb, net als over een plek waar ik het motorhome kan neerzetten tijdens de GP-weekenden, zal er meer bekend worden gemaakt.
Q: En zal je deelnemen met Kleijn Racing?
A: Dat weet ik nog niet. Omdat het een leerjaar wordt lijkt het mij een goed idee om misschien met een andere rookie een team te vormen, zodat we elkaar kunnen helpen. Er zijn hier en daar een aantal gesprekken geweest, maar ik kan daar nog niets over zeggen. Er is altijd nog de optie om met mijn privé-team deel te nemen, maar dat wordt wel een dure grap. Dan zijn wel meer sponsors nodig. Misschien kan de Bas van der Heijden (supermarkt, onderdeel van het Dirk van den Broek-concern, red.) voor wat extra geld in het laatje zorgen.
Kleijn's telefoon gaat.
"Met Daniël? Oh hee meisje! Nee ik eeh... oehh.. wat zeg je daar nou...? Eeh.. Ik kom eraan..."
"Sorry, maar ehh... ik moet het team helpen in de garage!"
En voordat onze verslaggever kon antwoorden was Kleijn al weggerend. Als Kleijn net zo snel rijdt als dat hij rent komt het wel goed denken wij. Voorlopig houdt hij de geruchtenmolen lekker draaiende. We kunnen niets anders doen dan afwachten.
Bron: AutoSchaap
123:)
Atreidez
17 mei 2009, 01:54
Leuk stukje :D Wel verwarrend met 2 Kleijn's in de FPL ;)
BSRT op zoek naar coureurs:
BSRT gaat in het nieuwe seizoen deelnemen aan de FPL.
Aan de auto wordt hard gewerkt door dhr. Tieman en binnenkort wordt er een contract getekend met een motor fabrikant.
De sponsors zijn dus ook aanwezig, alleen mist BSRT één belangrijk gegeven; de coureurs!
Daar is teambaas Bob v Someren druk mee bezig, maar heeft nog niemand kunnen contracteren voor het jarige BSRT (die dit jaar z'n 5 jarige bestaan viert).
Dus het is afwachten of het mooie feestje wat BSRT dit jaar in gedachte heeft, een extraatje krijgt met de deelname in de FPL.
Bob was niet voor commentaar bereikbaar, alleen de persvoorlichtster Ingrid gaf commentaar;
"Alle beginnende & ervaren coureurs die het leuk lijken om in een jarig en mooi team mee te kunnen strijden om de prijzen zijn van harte welkom. Deze coureurs kunnen een open sollicitatie sturen naar BSRT."
Het is een beetje vreemd dat het zo moet gaan, maar misschien is het een oplossing in deze barre tijden met de recessie!
wordt vervolgd....
Teams:
Coureur|Team| Gewenste #
Nog incompleet:
Coureur|Team
Michael Koel | KoelTEC
Gerben vd Broek|DCR ?
Steven Frederiks | DSR
Dennis Gerressen | SSR
Jeroen Ursem|zoekend..
Koos de Boer|zoekend..
?? | BSRT |
?? | BSRT |
Even offtopic Bob: het is óf "BSRT celebrates its", óf "they celebrate their". ;) Sorry voor het mieren neuken!
Ontopic: Het ziet er naar uit dat er een behoorlijk grote opkomst bij de FPL, dat is ook iets wat dit kampioenschap verdient. :)
Even offtopic Bob: het is óf "BSRT celebrates its", óf "they celebrate their". ;) Sorry voor het mieren neuken!
Thx ;)
Ontopic: Het ziet er naar uit dat er een behoorlijk grote opkomst bij de FPL, dat is ook iets wat dit kampioenschap verdient. :)
Ik hoop het ook! Zou eigenlijk ook wel mee willen doen, maar zit gewoon met het probleem dat ik niet thuis ben! :surrender:
Ralffoxx
18 mei 2009, 23:25
Boiling Point nog druk bezig.
Hoewel het seizoen voorlopig nog niet zou beginnen is Boiling point druk bezig met het zoeken naar een teamgenoot.
Boiling point dat zal samenwerken met Zerobarrier heeft nog een zitje over.
Aangezien het team het liefst first gezicht voor de FPL zoek hoopt het ook snel nog in contact te kunnen koment met een gedreven coureur die lekker in teamverband aan de slag wilt gaan voor komend seizoen.
:D :)
Niels Tieman
19 mei 2009, 00:36
Steven, Boiling Point word de sponsor? En zo ja, heb je daar een website van of iets dergelijks? :D
rinussie
19 mei 2009, 00:55
Ik ben toe aan een nieuwe uitdaging, FPL lijkt mij een mooi podium om deze uitdaging te verwezenlijken.
Dus kan ik mijzelf nog inschrijven en zo ja is er iemand die interesse heeft om samen een team te starten.
Ik ben een serieuze rookie voor wat betreft open wheelers en FPL met een klein beetje verstand van setuppen ;)
rinussie
19 mei 2009, 00:58
Teams:
Coureur|Team| Gewenste #
Nog incompleet:
Coureur|Team
Michael Koel | KoelTEC
Gerben vd Broek|DCR ?
Steven Frederiks | DSR
Dennis Gerressen | SSR
Jeroen Ursem|zoekend..
Koos de Boer|zoekend..
?? | BSRT |
?? | BSRT |
Rinus Janssens | zoekend....
Teams:
Coureur|Team| Gewenste #
John Oldenburg | HuT-Gaming.eu | 23
Raimond Bogerd | HuT-Gaming.eu | 24
Nog incompleet:
Coureur|Team
Michael Koel | KoelTEC
Gerben vd Broek|DCR ?
Steven Frederiks | DSR
Dennis Gerressen | SSR
Jeroen Ursem|zoekend..
Koos de Boer|zoekend..
?? | BSRT |
?? | BSRT |
Vanavond een teamgenoot gevonden, Raimond Bogerd. In ieder geval hebben we een mooie taakverdeling, hij doet het spuitwerk aan de auto's en ik stel ze af. Nu nog de snelheid vinden. :) Sponsor en teambaas is HuT-Gaming.eu.
Na afloop van de test race in Singapore is Dennis Gerressen gespot terwijl hij in gesprek was met wat lijkt op een nieuwe sponsor. Wie deze persoon was is nog niet bekend aangezien deze man zich nog niet eerder in de racing wereld heeft laten zien.
Geruchten gaan dat het de baas van een eSports community is en dat met de mogelijke deal zelfs een naam verandering op komst is. Dennis was zelf niet voor commentaar beschikbaar echter lijkt het vrijwel zeker dat hij een plekje zal in nemen op de grid tijdens de FPL2. Met welk team wordt echter steeds onduidelijker.
:blushing:
Ruben Laenens
19 mei 2009, 18:29
RM Racing bevestigt deelname FPL
RM Racing heeft vandaag tijdens een persconferentie de geruchten over deelname aan het nieuwe FPL seizoen bevestigt. Een woordvoerder van het Katwijkse team vertelde het volgende: “We willen ons niet beperken tot de tourwagenracerij, waar we nu aan ons 2e seizoen DRTCC bezig zijn. Na weken van overleg blijkt de FPL voor ons de beste keuze.”
Financieel wordt het team weer gesteund door hoofdsponsor Nvidia. Nieuwe geldschieters zijn Bose en Paco Rabanne. Jerry Van Sinderen zal, net als in het DRTCC de eerste coureur worden van het nieuwe team. Als tweede coureur is er gekozen voor Ruben Laenens, een nog onervaren coureur die hier aan zijn eerste seizoen zal beginnen. RM Racing heeft geen grote verwachtingen voor dit kampioenschap, want ook Jerry Van Sinderen is nieuw in de ‘open wheel’ klasse. Toch hopen ze hier en daar een puntje te halen. De test in Singapore verliep alvast naar behoren, beiden konden ze de race mooi uitrijden in de middenmoot. We verzamelden beide coureurs voor een korte reactie.
Wat zijn jullie verwachtingen?
R: Ik hoop vooral iedere race waarin ik meedoe ook uit te rijden. Zeker vanwege het extra puntje dat het oplevert. Verder wil ik niet troosteloos helemaal achteraan rijden, maar daar heb ik op zich ook wel vertrouwen in dat het niet zal gebeuren. Zeker omdat ik voor elke race goed zal testen.
J: k ben erg enthousiast dat we komend seizoen mee kunnen doen aan de FPL. We moeten wel realistisch blijven en niet verwachten dat we meteen podiumplaatsen kunnen pakken. In de tests bleek wel dat we een redelijk tempo hadden, dus ik ga vol goede moed het seizoen in.
http://i44.tinypic.com/32zomk4.jpg
RM Racing, hier in het DRTCC2, maakt binnenkort zijn intrede in de FPL.
Voila:)
El Maestro
19 mei 2009, 18:34
Teams:
Coureur|Team| Gewenste #
Jerry van Sinderen | RM Racing | 27
Ruben Laenens | RM Racing | 28
Nog incompleet:
Coureur|Team
Michael Koel | KoelTEC
Gerben vd Broek|DCR ?
Steven Frederiks | DSR
Dennis Gerressen | SSR
Jeroen Ursem|zoekend..
Koos de Boer|zoekend..
?? | BSRT |
?? | BSRT |
Startnummers gekozen:)
Ik heb zin in het seizoen!:laugh:
Ralffoxx
19 mei 2009, 18:47
Teams:
Coureur|Team| Gewenste #
Steven Voss | Zerobarrier | 3
Jaap Kleijn | Zerobarrier | 4
Nog incompleet:
Coureur|Team
Michael Koel | KoelTEC
Gerben vd Broek|DCR ?
Steven Frederiks | DSR
Dennis Gerressen | SSR
Jeroen Ursem|zoekend..
Koos de Boer|zoekend..
?? | BSRT |
?? | BSRT |
wij dan ook maar :P
hopenlijk met dat nummer krijg ik geen massa seizoen :P
Massa's punten zou niet erg zijn toch? :p
tinyriconen
20 mei 2009, 00:25
Zeker niet, maar Massa aan boord is weer een tegendeel.
Stephane Rouault
20 mei 2009, 18:15
Ik wil me graag ook inschrijven, voor team Koeltec.
team: Koeltec
Rijder 1: Michael Koel nr 9
Rijder 2: Stephane Rouault nr 10
Jeroen Ursem
20 mei 2009, 18:24
Maar even een update dan ;)
Teams:
Coureur|Team| Gewenste #
Michael Koel|Koeltec|9
Stephane Rouault|Koeltec|10
Ricus Winnubst | Scuderia Corse Digitali |15
Nog incompleet:
Coureur|Team
Gerben vd Broek|DCR ?
Steven Frederiks | DSR
Dennis Gerressen | SSR
Jeroen Ursem|zoekend..
Stefan van Renselaar|zoekend..
Koos de Boer|zoekend..
?? | BSRT |
?? | BSRT |
Kan de organisatie een indicatie geven wanneer ongeveer de echte inschrijvingen starten en sluiten? Ik hoor halverwege juli of ik ingeloot ben en dan heb ik eindelijk wat zekerheid waar ik zit, dan kan ik me inschrijven. Anders wordt dat lastiger en schrijf ik me maar niet in. Zou een beetje zonde zijn als ik geen race mee kan doen natuurlijk.
Ik hoef geen exacte datum, maar hopelijk kunnen jullie wel zeggen of de officiële inschrijvingen pas na juli zijn. :)
Tjerk Korving
20 mei 2009, 20:42
Hé Stephane. Weer een oude bekende terug. :D
Kan de organisatie een indicatie geven wanneer ongeveer de echte inschrijvingen starten en sluiten? Ik hoor halverwege juli of ik ingeloot ben en dan heb ik eindelijk wat zekerheid waar ik zit, dan kan ik me inschrijven. Anders wordt dat lastiger en schrijf ik me maar niet in. Zou een beetje zonde zijn als ik geen race mee kan doen natuurlijk.
Ik hoef geen exacte datum, maar hopelijk kunnen jullie wel zeggen of de officiële inschrijvingen pas na juli zijn. :)
Inschrijvingen zullen denk ik vanaf begin juni zijn. Het moet nog even intern kortgesloten worden tesamen met de rest van de planning.
tinyriconen
20 mei 2009, 22:30
In deze situatie denk ik dat het meest logisch en makkelijk zou zijn dat je je wel inschrijft voor het seizoen. Mocht het uiteindelijk tóch niet mogelijk zijn, dat iemand van de reservelijst je plek overneemt. :)
Al gaat het natuurlijk ietwat minder gemakkelijk in teamverband.
Mocht er geen reservelijst komen is het al helemaal makkelijk, al denk ik niet dat dát zal gebeuren gezien de animo die ik hier bespeur.
Niels Tieman
21 mei 2009, 00:21
Heb je dit ook met Michael Koel besproken?
En zo ja, zou je dan even contact met me willen opnemen via MSN? :)
In deze situatie denk ik dat het meest logisch en makkelijk zou zijn dat je je wel inschrijft voor het seizoen. Mocht het uiteindelijk tóch niet mogelijk zijn, dat iemand van de reservelijst je plek overneemt. :)
Al gaat het natuurlijk ietwat minder gemakkelijk in teamverband.
Mocht er geen reservelijst komen is het al helemaal makkelijk, al denk ik niet dat dát zal gebeuren gezien de animo die ik hier bespeur.
Inderdaad, het zou jammer zijn voor m'n teammaat dan. Nu kan ik me natuurlijk als privateer inschrijven, maar hoe meer echte teams hoe leuker. :)
team: Koeltec
Rijder 1: Michael Koel nr 9
Rijder 2: Stephane Rouault nr 10
Ey weer een oudgediende erbij!!! :D :thumbup:
Ralffoxx
21 mei 2009, 17:47
Boiling Point met volledige line up!
Vandaag is met grote vreugde van de leiding van Boiling Point het team compleet. Met Koos de Boer en Rinus Janssens hoop Boiling Point een leuk en fris duo te hebben voor FPL2. In samenwerkingsverband met het team Zerobarrier hopen wij beide teams naar een leuk niveau te kunnen brengen.
Steven zei het volgende in de korte persconferentie:" We moeten natuurlijk nog even kijken naar wat de kalender ons gaat brengen. Maar wij zijn heel blij met deze beide coureurs. Denk dat door onze samenwerken straks we allemaal van elkaar kunnen leren en hopelijk een goed en vooral leuk FPL2 seizoen in gaan."
Teams:
Coureur|Team| Gewenste #
Michael Koel|Koeltec|9
Koos de Boer| Boiling Point | 32
Rinus Janssens | Boiling Point | 33
Nog incompleet:
Coureur|Team
Gerben vd Broek|DCR ?
Steven Frederiks | DSR
Dennis Gerressen | SSR
Jeroen Ursem|zoekend..
?? | BSRT |
?? | BSRT |
Stephane Rouault
22 mei 2009, 12:43
Ey weer een oudgediende erbij!!! :D :thumbup:
Heyy Gerben,
Ja dit wil ik natuurlijk niet missen :D. Let old times be renewed!! :D
Stephane Rouault
22 mei 2009, 12:44
Heb je dit ook met Michael Koel besproken?
En zo ja, zou je dan even contact met me willen opnemen via MSN? :)
Hey Niels,
Ja, Michael heeft me uitgenodigd om voor zn team te rijden.
Richard117
26 mei 2009, 16:07
Ik wil de kalender en aankondiging voor het nieuwe seizoen nog even afwachten. Maar wellicht dat ik me ook inschrijf :)
Heb in mijn online simrace carriere vooralsnog alleen GT's gereden en afgelopen jaar Toerwagens. Formule auto's zijn dus een nieuwe uitdaging voor me. Ik moet alleen even zien of alles wel past in mijn agenda enzo, vandaar dat ik het allemaal nog af wil wachten.
Gerben vd Broek
26 mei 2009, 17:18
Je kan er vanuitgaan dat we gewoon op de maandagavond blijven zitten met de FPL. Dus hoe dat precies in je agenda past kun je al een beetje bekijken.
Richard117
26 mei 2009, 17:26
Je kan er vanuitgaan dat we gewoon op de maandagavond blijven zitten met de FPL. Dus hoe dat precies in je agenda past kun je al een beetje bekijken.
Nee dat gaat niet. Heb om de week nl late diensten. Dus als het ongunstig valt kan ik niet meerijden :)
Tjerk Korving
26 mei 2009, 23:33
Nee dat gaat niet. Heb om de week nl late diensten. Dus als het ongunstig valt kan ik niet meerijden :)
Je zou eventueel altijd nog kunnen kiezen voor de reservelijst. Als er plaats is en je hebt tijd dan geeft het weer nieuwe mogelijkheden.
Federici
28 mei 2009, 13:33
WolnerGP in zee met Heineken
Het team van WolnerGP heeft een contract het bierbrouwer Heineken afgesloten. Heineken zal niet met haar eigen merknaam op de bolides pronken, maar wel één van haar overige merken. Welk merk dit is, lieten zowel Angelo Wolner als Freddie den Tweeden (woordvoerder Heineken) niet weten.
Het team liet in elk geval weten dat de komst van Heineken niet zal betekenen dat TNT van de bolides zal verdwijnen. "Nee, TNT zal één van de hoofdsponsors blijven, maar de deal met Heineken houd echter wel in dat ook zij prominent op de bolides zullen komen."
Wij hopen u voldoende geïnformeerd te hebben.
Robert Saalmink
28 mei 2009, 13:35
Been there, done that.......
http://www.digitalracing.nl/old/leagues/teampresentaties/ZAC2/images/9_RTL.jpg
http://www.digitalracing.nl/old/leagues/teampresentaties/LEC1/images/09_ludo.jpg
:p
Federici
28 mei 2009, 13:36
Robert, wel ff lezen hè ;)
Heineken zelf komt niet op de bolide te staan, maar één van haar merken! ;)
Robert Saalmink
28 mei 2009, 13:53
Zag ik wel, just teasin' ;)
Federici
28 mei 2009, 13:55
Zag ik wel, just teasin' ;)
Ok ;)
Het zal ook geen Amstel worden overigens :p
tinyriconen
28 mei 2009, 20:26
Heineken zelf komt niet op de bolide te staan, maar één van haar merken! ;)
Ik heb zo'n vermoeden welke het gaat worden, maar ik ga het natuurlijk niet hier rond roepen zonder dat zij zelf met het grote nieuws naar buiten komen ;)
paulpeter
28 mei 2009, 21:29
Ok ;)
Het zal ook geen Amstel worden overigens :p
D'r komt zeker een Alfa motor achterin;)
tinyriconen
28 mei 2009, 22:53
:thumbup: :lol:
Federici
29 mei 2009, 00:38
Haha, Alfa (Bier) is btw heilig ;)
Dat gaat het niet worden helaas :D
Een roze gevaarte gespot op Oschersleben
Waar rook is, is vuur. Dit gezegde lijkt ook ditmaal uit te komen bij de F3000-soap rond Daniël Kleijn. De jeugdige coureur werd vandaag gespot op het circuit van Oschersleben in een opvallende wagen. Helaas kon onze fotograaf geen betere foto's maken. Ten eerste doordat er een bewaker achter hem aan zat, ten tweede omdat het een waardeloze fotograaf is. We zullen het voorlopig met deze ene foto moeten doen.
http://i302.photobucket.com/albums/nn96/DaVinCi_NL/WIP1.jpg
De enige foto van de roze wagen waarmee Kleijn op het circuit was gezien.
Het lijkt er steeds meer op dat Kleijn gaat deelnemen aan de FPL2, de succesvolle Open Wheel-serie onder leiding van DigitalRacing.nl. De Nederlander zei in een vorig interview dat deelname met zijn privé-team waarschijnlijk te duur zou zijn, maar misschien heeft de coureur een deal kunnen sluiten met enkele grote bedrijven. De wagen is in ieder geval een fleurige verschijning op het circuit. Kleijn was niet bereikbaar voor commentaar.
12345
Bram Kocken
29 mei 2009, 09:48
Mochten er videos gemaakt worden van de FPL, ik weet wel wie je als eerste ziet opvallen :blink:
Wat dacht je Daniel, "Let's shock this conservative community" ? :P
Haha, Alfa (Bier) is btw heilig ;)
Alfa (auto's) ook :lol:
Federici
30 mei 2009, 02:34
Alfa (auto's) ook :lol:
Gek dat ik die opmerking juist van jou verwachtte ;)
Martijn Mezger
30 mei 2009, 02:38
Roze trekt vrouwen aan, ik snap waar Daniel heen wilt :P
Federici
30 mei 2009, 10:24
Roze trekt vrouwen aan, ik snap waar Daniel heen wilt :P
Hij is onze eigen echte hosselaar hè ;)
Brett Pit
30 mei 2009, 13:26
Mattel terug op de digitale circuits?
[spacer]
Wij kregen onderstaande beelden binnen op de redactie, onze tipgever was in een strijd verwikkeld met de antennes van zijn televisie. Gezien dat bij dit ouderwetste toestel de ontvangst nog werkt door de "voelsprieten" te verstellen kwam hij een geheim privé kanaal tegen. Helaas was het beeld onscherp door de slechte ontvangst en maar voor een seconde of 2. Echter, er is wel duidelijk op het beeld te zien dat Daniël Kleijn daar in een roze F3000-wagen rijdt. De gele vlek lijkt een Ferrari-logo en er valt duidelijk de Puma-poema te herkennen. Daarnaast lijkt het cirkeltje wel het logo van Mattel.
http://i302.photobucket.com/albums/nn96/DaVinCi_NL/Kuteurosport2.jpg?t=1243632386
Het is natuurlijk bekend dat Kleijn altijd een goede relatie heeft gehad met Ferrari en Puma. Ferrari is vaker dan eens de motorleverancier geweest van het persoonlijke raceteam van Kleijn (Derrari / Kleijn Racing) en daarnaast is Puma natuurlijk altijd de persoonlijke sponsor geweest van Kleijn.
Nu het logo van Mattel. Dit zou één van de nieuwe bedrijven kunnen zijn waarmee Kleijn in zee is gegaan. Mattel is vooral bekend door zijn speelgoedmerken zoals Hot Wheels, Fisher Price en Barbie. Nu lijkt Barbie een erg logische keuze te zijn voor Mattel om extra reclame voor te maken. Barbie bestaat in 2009 immers 50 jaar. Wellicht dat na de sponsoring van Koos de Boer in de LEC1 Mattel weer grote marketing plannen heeft gezien de prominent aanwezige roze kleur.
Na research was ons ook opgevallen dat Kleijn niet meer met de goedkoopst mogelijke vliegtuigmaatschappijen vliegt zoals hij vaak deed. Het is uiterst opvallend te noemen dat hij de laatste tijd regelmatig met KLM vliegt. Of dit een sponsordeal betreft of een aardige salarisverhoging bij het team is vooralsnog onbekend.
[spacer]
Brett Pit
Teams:
Coureur|Team| Gewenste #
Michael Koel|Koeltec|9
Clemens Wenners | CWDK Racing | 9
Daniël Kleijn | CWDK Racing | 10
Nog incompleet:
Coureur|Team
Gerben vd Broek|DCR ?
Steven Frederiks | DSR
Dennis Gerressen | SSR
Jeroen Ursem|zoekend..
?? | BSRT |
?? | BSRT |
Nog een tipje van de sluier. ;) Ik ga zeker mee doen! Ik weet nog niet of ik me gelijk op de reservelijst laat plaatsen, eerst even zekerheid krijgen. Maar ik wil wel graag meedoen.
Oh trouwens, zet Imola op de kalender voor de FPL2. Wat een heerlijk circuit om op te rijden met de F3000! Jeroen Ursem is het vast met me eens. :lol:
<Edit>
Gerben vd Broek
30 mei 2009, 16:45
Das mooi pech dan. Ik organiseer (mede) en ik heb een hekel aan imola. Dus mijn banknummer is ...... etc.
:surrender:
Jeroen Ursem
30 mei 2009, 17:13
Ik neem aan dat persoonlijke preferentie van de heren organisatie geen invloed hebben op de kalender ;)
Imola is zeker een fijne baan Daniël :D
Gerben vd Broek
30 mei 2009, 19:36
Nee, anders had die baan ook niet op de FPL1 kalender gestaan. Maar omdat de baan daar gestaan heeft is de kans wel kleiner dat bij de FPL2 de baan er ook op staat. Maar als er vraag naar is om Imola te rijden dan rijden we Imola. Een baan niet leuk vinden, betekend nog niet dat er niet gereden kan worden op zo'n baan.
Silverstone vind ik ook geen leuk circuit, maar heb daar in een seizoen met sterke tegenstand (meen 2003) wel mijn enige winst van het jaar geboekt. Dus wat dat betreft :).
rampage
31 mei 2009, 11:51
Ik ben ook een groot voorstander van Imola! :)
Stephane Rouault
31 mei 2009, 12:09
Ik hou ook wel van wat rondjes imola :D
Brett Pit
2 juni 2009, 22:42
Lamborghini gespot bij RM Racing
[spacer]
RM Racing, het team van Jerry van Sinderen en Ruben Laenens, is tijdens een geheime test gespot met de bekende groen/zwart/witte livery waar we Van Sinderen mee zagen rijden in de DRTCC leagues. Grootste opvallende sponsor was toch wel 'Lamborghini' op de engine cover. Het is tot op heden nog niet bekend of dit een interim livery betreft, maar het feit dat er Lamborghini op stond geeft toch aan dat de heren de motordeal al rond hebben voor de FPL2. We wachten met smart op de eerste uitgelekte presentatie foto's dan wel rondzwervende spyshots.
[spacer]
Brett Pit
Daniël
3 juni 2009, 03:01
WUUUUUT! Dhr. L. Amborghini, Manager PR Relations van Lamborghini naait Clemens en mij dan! Zo maar zeggen dat wij het enige team voor hun zijn. :( Korting regelen dus!
Mark B
5 juni 2009, 13:39
Teams:
Coureur|Team| Gewenste #
Michael Koel|Koeltec|9
Nog incompleet:
Coureur|Team
Gerben vd Broek|DCR ?
Steven Frederiks | DSR
Dennis Gerressen | SSR
Jeroen Ursem|zoekend..
Mark Bentvelzen | BSRT
?? | BSRT |
Daniël
5 juni 2009, 15:12
Uit het Kleijn Magazine.
Afgelopen week werd een nieuw raceteam geïntroduceerd bij DigitalRacing: CWDK Racing. Echter, dit team is helemaal niet zo nieuw en de twee teameigenaren en rijders, Clemens Wenners en Daniël Kleijn, hebben al erg veel gedaan op simracegebied met z'n tweeën. De CWDK-modification voor Grand Prix 4 is misschien wel het meest bekend. De twee jongemannen wilden een eigen raceserie oprichten met een eigen reglement en heel veel gestandaardiseerde onderdelen. Daarnaast had het tweemansteam ook een eigen band ontwikkeld. Helaas wegens tijd- en geldgebrek is de serie nooit van start gegaan.
Om de simracewereld een beetje kennis te laten maken met het team en de coureurs volgt nu een interview. Als eerste het interview met de RACE07-rookie, Clemens Wenners.
http://94.100.115.228/560400001-560450000/560436701-560436800/560436775_6_850p.jpeg
Clemens bespeelt z'n instrument erg goed.
Hee Clemens, fijn dat je eindelijk een interview wilde geven. Je bent net nieuw in de DigitalRacing-Community, misschien kan je je voorstellen en wat meer vertellen over je raceverleden?
"Uiteraard! Ik ben dus Clemens Wenners, 18 jaar, en op dit moment druk bezig om mijn VWO af te ronden. Ik heb voorheen enorm veel geraced met F1 Challenge '99-'02, in verschillende leagues. Daar stond ik vooral bekend als brokkenpiloot.. Op de dag dat ik mijn eerste echte rondjes reed in GTR:Evolution heb ik me meteen aangemeld voor de FPL en zo ben ik hier dus terecht gekomen."
Je gaat samen met Daniël Kleijn deelnemen aan de FPL, wat zijn jullie doelstellingen dit jaar?
"Mijn doelstellingen zijn NIET zoveel mogelijk dames in onze pitboxen krijgen, daar heeft Daniël geen hulp bij nodig.. Mijn doel is vooral mijn auto op de baan houden, waar ik nog wel enigszins *Kuch moeite mee heb soms, maar het wordt al snel beter! Finishen is het doel dus."
Hoe heb je Daniël ontmoet en wat hebben jullie in het verleden samen gedaan?
"We hebben een paar jaar geleden geprobeerd een fictieve mod voor Grand Prix 4 te maken: de CWDK mod. Beide hebben we verscheidene auto’s gemaakt, maar door tijdgebrek is de mod nooit afgekomen. Hij probeerde me al een tijdje over te halen om RACE07 en GTR:Evolution te kopen, en toen hem dat eindelijk gelukt was, heeft hij me meteen hierheen gestuurd..."
Er zijn heel wat CWDK-trucks en vliegtuigen gespot rond verschillende circuits. Zijn jullie al zo druk bezig met testen en op welke circuits allemaal?
"We testen bijna dagelijks. Imola en Oschersleben zijn onze favoriete testcircuits, maar we vliegen de hele wereld over om zo veel mogelijk ervaring op te doen. Mocht je je afvragen waarom er zoveel trucks van ons op de circuits staan; mijn komst in het team heeft als gevolg dat er íets meer reserveonderdelen met het team mee moeten..."
Hoe bevallen de tracks?
"Op zich prima, al ligt het ene circuit me uiteraard beter dan de andere. Ik houd in ieder geval van circuits met lekker veel snelle bochten."
Hoe bevalt de wagen? Kun je wennen? Deze wagens hebben natuurlijk geen TC of SC-systemen. Er zijn wel al een hoop Avon-mensen en -trucks gezien bij je pitbox…
"Ik ben nog steeds druk bezig met de wagen te leren kennen. De eerste online sessie met Daniël reed ik nog keurig met toetsenbord, TC- en SC- systemen. Toen hij me mededeelde dat deze middelen verboden zijn in de league, heb ik maar gauw mijn kast overhoop gegooid om mijn oude trouwe Thrustmaster Ferrari stuur te zoeken, en daarmee ga ik nu in de rondte. Letterlijk, want spinnen overkomt me nog iets te vaak! Dat verklaart meteen de aanwezigheid van Avon; vele sets banden met flatspots komen van mijn auto af..."
Er gaan geruchten dat er nu al onenigheid is in het team. Dit met betrekking tot de car-livery, omdat jullie beiden designers zijn. Hoe gaan jullie dit oplossen?
"Naast dat we allebei designers zijn, zijn we allebei ook nog eens stronteigenwijs. We zijn nog in overleg, maar waarschijnlijk komen we met een oplossing die een team aan het eind van de jaren ’90 ook heeft gebruikt. Ik onthul nog niet teveel, maar de echte kenners zullen hier wel iets mee kunnen..
Ik moet nu trouwens weer terug naar de pitbox, voordat Daniël straks weer met een of andere chick mee is gegaan! Ik spreek jullie snel weer!"
Nu het interview met Daniël Kleijn.
http://94.100.113.16/163750001-163800000/163798701-163798800/163798718_6_wdnR.jpeg
Ook met de benenwagen vliegt Daniël wel eens uit de bocht.
Hallo Daniël, tijd geleden dat wij elkaar gesproken hebben. Je hebt een bewogen week achter de rug. Kan je wat vertellen over deze week, over de gemaakte beslissingen en hun achtergronden en de huidige stand van zaken?
"Natuurlijk, geen probleem. Op maandag was ik naar Lindsay toe, maar ter plekke kwam ik er achter dat ik op dezelfde dag ook een date met Elisha had! Dus..."
We bedoelen met betrekking tot het racen!
"Oh. Ehm, dat kan ook natuurlijk. Naja, zoals al in het nieuws was gebracht, wilde ik meedoen aan de Formula Pro League. Echter, de FPL is een duur geintje en zomaar meedoen met je privé-team is haast niet te doen. Daarom ben ik een zoektocht begonnen naar een partner en naar sponsoren. Dat laatste lukte uitstekend, al snel heb ik een deal kunnen sluiten met Mattel en KLM. Daarnaast was mijn persoonlijke sponsor, Puma, ook bereid om financiële steun te geven.
Dit was natuurlijk goed nieuws, maar nog steeds wilde ik een teammaat hebben. Ik ben vrij nieuw in de F3000-klasse en dan is iemand naast je hebben die meehelpt uitvogelen een zegen. Het zoeken van zo'n partner bleek vrij lastig te zijn, maar uiteindelijk heb ik Clemens kunnen "opgraven" en kunnen overhalen om mee te doen."
Waarom komt de naam CWDK Racing vandaan, waarom geen Kleijn Racing?
"Clemens is jammer genoeg een behoorlijke eigenwijze klootzak, net als ik trouwens, en hij weigerde daarom om in een alleen door Mattel gesponsorde Kleijn Racing wagen te rijden. Dit liet Clemens management, van G13, ook bekend van het begeleiden van Jas Verstoppen, ook niet toe. Op zich vond ik dat geen probleem en daarom hebben we een oude naam nieuw leven in geblazen. CWDK is altijd onze teamnaam geweest, toen we nog bezig waren met de mod voor Grand Prix 4."
Wat voor gevolgen heeft dit voor de livery van de auto?
"Nou, ik heb van Mattel de verplichting meegekregen om de auto voor 40% in een bepaalde kleur te laten spuiten. Echter, Clemens heeft dat niet, maar hij zit vast aan zijn sponsoren zoals Fender. Dit zorgt voor een vrij complex probleem en we gaan dit waarschijnlijk oplossen op een al beproefde methode. Ik kan hier nog niets over los laten, maar dat nieuws zal binnen nu en 14 dagen zeker volgen."
Al druk aan het testen? Zo ja, waar en wat voor tests?
"We zijn inderdaad al flink begonnen met testen. Dit om zoveel mogelijk 'tracktime' te hebben gehad voor het seizoen begint. Puur ervaring op doen door 'long-runs' te doen en af en toe elkaar een beetje aan te vallen. Dit om de feeling van de auto beter te krijgen.
We hebben nu al getest op Oschersleben, Imola, Suzuka, Zandvoort, Monza en in Singapore en Pau. Op een hoop verschillende plekken en een hoop verschillende circuits dus. Ook hebben we Safety Car-Ontwijkoefeningen gedaan in Pau, just in case."
Hoe verlopen de tests tot zover?
"Boven verwachting. Toen Clemens zijn eerste rondjes had afgelegd, was ik behoorlijk pessimistisch. Alleen al om het feit dat hij in een paar rondjes meer banden erdoorheen had gejast dan een Robert Saalmink of Roy Visser in heel hun carrière. Echter, binnen 10 rondjes begon Clemens in het ritme te komen en hij is nu al stukken beter gewend aan de wagen. Het gaat erg goed met hem en hij boekt elke test progressie.
Over mijn eigen testprestaties ben ik ook redelijk tevreden. Ik spits me nu meer op de 'long-runs' en dat gaat me goed af. Ik ben in staat om redelijk constant te rijden en dat is natuurlijk belangrijk. Ook ligt de wagen mij. Hij is vreselijk tricky, maar goed controleerbaar."
Hoe kijk je vooruit naar het seizoen? Wat zijn je verwachtingen en wat zijn je doelstellingen?
"Ons doel wordt finishen. De F3000's zijn erg tricky wagens en dat maakt het lastig om foutloos te blijven rijden gedurende de gehele race. Daarop zijn we nu dus ook flink aan het oefenen. Misschien kunnen we een paar puntjes bijeensprokkelen, dat zou fantastisch zijn. Dit seizoen is echter een leerjaar. Zo vaak mogelijk starten en net zo vaak finishen, dat is de bedoeling. Ervaring op doen en boven al: genieten.
Maar ik moet nu gaan, want volgens mij wilt een Avon-monteur Clemens aanvliegen!"
Wij bedanken Clemens Wenners en Daniël Kleijn voor het interview.
Door: Peter Z. de Dooi
Darthwillie
5 juni 2009, 15:26
Leuk leeswerk :thumbup:
Mark van Zanten
5 juni 2009, 15:50
Prachtig leesvoer! :D De verwachtingen van de aankomende persberichten van CWDK voor de komende tijd zijn nu wel hoog he ;)
Leuk trouwens dat Clemens weer van zich laat horen :P
Robert Saalmink
5 juni 2009, 15:55
Leuk mannen :)
Captain Slow
5 juni 2009, 16:18
Inderdaad Clemens terug, een oude bekende van mij. Die had ik hier eigenlijk niet meer terugverwacht nadat hij zich op Rfactor had gestort:)
Daniël
5 juni 2009, 16:19
Hehe, ik heb 'm weer op het rechte pad kunnen krijgen, gelukkig maar. :D
Thanks voor de reacties!
El Maestro
5 juni 2009, 16:32
Ook hebben we Safety Car-Ontwijkoefeningen gedaan in Pau, just in case.
Zó goed:lol:
Brett Pit
8 juni 2009, 21:30
John Player Special wederom sponsor in dr.nl league?
[spacer]
Onderstaande, wazige, foto was kort te zien op de website van het HuT-Gaming.eu racing team. Kort erna was deze foto echter alweer weggehaald. Gelukkig was er een oplettende fan die de foto bewaard heeft. Het lijkt er sterk op dat HuT-Gaming.eu met een klassieke race-liverie wil gaan deelnemen in de FPL2.
http://img198.imageshack.us/img198/8628/hutgamingeujps.jpg
John Oldenburg en Raimond Bogerd die uitkomen voor dit team waren niet voor commentaar beschikbaar, maar het petje wat John ophad van John Player Special gaf toch wel zeker een signaal af. Hopelijk duiken zeer snel wat meer shots op van deze wagen.
John Player Special wat na het debakel van de DRTCC eigenlijk van het toneel verdween lijkt toch nog de ambitie te hebben in de racerij. "We keren maar wat graag terug, maar kunnen er nog niets over bekend maken" wist een woordvoerder ons wel te melden. We houden het in de gaten.
[spacer]
Brett Pit
Bram Kocken
10 juni 2009, 01:39
DRTCC debacle?
Ze gaven een rookie de kans van z'n leven! Hij heeft er onwijs veel geleerd! Beetje subjectieve verslaggeving, meneer Pitt!
TheBoss
10 juni 2009, 16:42
Ik vroeg me eigenlijk af of er nog plekken beschikbaar waren.
Sinds ik vroeger ook een tijdje bij de GPxProLeague reed en nu RACE07 ook geinstalleerd heb wilde ik wel weer eens wat rond rijden. (:
Michael Storm
10 juni 2009, 16:51
Ik vroeg me eigenlijk af of er nog plekken beschikbaar waren.
Sinds ik vroeger ook een tijdje bij de GPxProLeague reed en nu RACE07 ook geinstalleerd heb wilde ik wel weer eens wat rond rijden. (:
De inschrijvingen voor FPL2 moeten nog van start gaan. het is nog 'silly season'.
TheBoss
10 juni 2009, 16:54
De inschrijvingen voor FPL2 moeten nog van start gaan. het is nog 'silly season'.
Dan ben ik wel weer op het goeie moment online gekomen! (Heeft er veel zin in.)
Darthwillie
10 juni 2009, 20:35
er wordt wel veel getest op de server :thumbup:
Brett Pit
11 juni 2009, 08:08
Rectificatie persbericht John Player Special
[spacer]
"John Player Special wat na het debakel van de DRTCC eigenlijk van het toneel verdween" schreef ik in mijn voorgaande persbericht. Het management van JPS heeft mij hierop aangesproken dat dit niet klopt. Zei waren uitermate tevreden met de prestaties van Van Renselaar. "Stefan was voor ons een makkelijke keuze, jong, dynamisch en een goed gezicht voor ons merk, hij heeft ook 11 punten verdient tijdens zijn seizoen waar we ook trots op zijn." Hierbij dan ook mijn nederige excuses richting Van Renselaar en de heren van John Player Special
[spacer]
Brett Pit
Federici
11 juni 2009, 12:48
WolnerGP stelt IJsseldijk aan als teamgenoot Saridakis
[spacer]
Ivo IJsseldijk is de nieuwe tweede coureur van WolnerGP. Het team uit het Zuid-Limburgse Brunssum was er redelijk snel uit met IJsseldijk. Hij wordt de nieuwe teamgenoot van voormalig Pro League-kampioen Alexis Saridakis.
Teambaas Angelo Wolner is erg tevreden over de aanstelling van IJsseldijk. "Ik kan alleen erg blij zijn met de aanstelling van onze nieuwe tweede rijder. Het heeft inderdaad even geduurd, maar ik ben ervan overtuigd dat hij erg snel is."
Een reactie van IJsseldijk zelf wordt spoedig verwacht.
[spacer]
tinyriconen
11 juni 2009, 12:49
Stefan ws voor ons een makkelijke keuze, jong, dynamisch en een goed gezicht voor ons merk"
Nee lekker zijn jullie. Een beetje sigaretten propageren middels een minderjarig persoon! Hier zou de VWA eens van moeten weten!
Federici
11 juni 2009, 12:50
Teams:
Coureur|Team| Gewenste #
Michael Koel|Koeltec|9
Alexis Saridakis | WolnerGP | 18
Ivo IJsseldijk | WolnerGP | 19
Nog incompleet:
Coureur|Team
Gerben vd Broek|DCR ?
Steven Frederiks | DSR
Dennis Gerressen | SSR
Jeroen Ursem|zoekend..
?? | BSRT |
?? | BSRT |
Jeroen Ursem
11 juni 2009, 12:53
:laugh:
Ik voel nog een rectificatie aankomen :p
Volgens mij bestaat het merk niet eens meer trouwens..
Federici
11 juni 2009, 13:00
:laugh:
Ik voel nog een rectificatie aankomen :p
Volgens mij bestaat het merk niet eens meer trouwens..
Tuurlijk wel :) alleen nu in rode pakjes.
Federici
11 juni 2009, 13:03
IJsseldijk: "Aan de bak om Alexis bij te houden"
[spacer]
Ivo IJsseldijk heeft ook zijn reactie gegeven op het nieuws dat hij de nieuwe rijder naast Alexis Saridakis is bij het team van WolnerGP.
"Nu de kogel door de kerk is en er over concrete zaken gesproken wordt, worden al mijn vermoedens bevestigd en zelfs overtroffen. De professionele aanpak evenals de gemoedelijke sfeer ervaar ik als inspirerend. En die inspiratie heb ik nodig want er moet natuurlijk wel gepresteerd worden!"
"Met een gelauwerde eerste coureur als Alexis zal ik flink aan de bak moeten om hem bij te kunnen houden. Hij is en blijft natuurlijk de man die WolnerGP de titel in de hoogte klasse van GP3/GP4 heeft bezorgd. Met zo'n team en zo'n teammaat kan ik in ieder geval zeggen dat ik klaar en gemotiveerd ben voor de volgende stap in mijn carierre; deelnemen aan de FPL2 in dienst van WolnerGP!"
[spacer]
Mark B
11 juni 2009, 14:04
Jaja.... en jij bepaalt dat ik weer zoekend ben?? :)
http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=42620&postcount=334
Dennis
17 juni 2009, 19:36
http://i238.photobucket.com/albums/ff39/PhydomiR/Oxygen%20Racing/oxygenracing.jpg
Arnhem, 17-06-2009
Vanaf komend seizoen zal het team van Dennis Gerressen door het leven gaan als Oxygen Racing. Na het debacle van het 2008/2009 seizoen vond teamleider Gerressen dat het tijd was voor grondige veranderingen. “De ZAC5 was wegens verschillende redenen lang niet wat ik er van verwacht had. Een flink aantal races niet mee gedaan en waar ik wel aan de start stond kon ik geen potten breken. Het seizoen 2009/2010 moet hier flink verandering in brengen” aldus Dennis.
“Het team zal komend seizoen deelnemen aan minstens twee competities. Ten eerste is daar natuurlijk de ZAC6. Na de laatste race op Spa is de motivatie weer helemaal terug en ik zal er alles aan doen om de resultaten van mij in de ZAC3 en ZAC4 te gaan overtreffen. Hiervoor zullen wij weer terug gaan naar de vertrouwde CUP400. Na een aantal test dagen voel ik me in die klasse het meeste thuis. We zijn nog met verschillende leveranciers in gesprek maar ik kan niet ontkennen dat de BMW M3 GTR op dit moment verreweg het beste aanvoelt.”
Naast de ZAC6 zal Oxygen Racing ook deel gaan nemen aan de FPL2. “Na enkele reeds gereden test races wist ik het zeker: in deze klasse wil ik gewoon mee doen. De F3000 bolides hebben zoveel power en voelen zo goed aan. Het is echt een genot om daar in de mogen rijden. Tevens zijn open wheel auto’s mij altijd blijven trekken.” Als motoren leverancier zal BMW zijn opwachting maken. “De jongens van BMW hebben zich al lang en breed bewezen als het om snelle en betrouwbare motoren gaat. Het contact met BWM is door de ZAC6 tests ook zeer goed te noemen. Het is dus geen verassing dat BMW ook voor de FLP2 de eerste keus is.”
Naast de FPL2 en ZAC6 heeft Dennis ook aangegeven graag aan de start te verschijnen van de DRTCC klasse. Hiervan is echter nog geen officiële bevestiging vanuit DR.NL. Pas als de DRTCC3 is aangekondigd zal Oxygen Racing hier uitspraken over doen.
Tevens wil Oxygen Racing nog even onder de aandacht brengen dat voor beide klassen nog een rijder gezocht wordt voor naast Dennis Gerressen. Mochten er mensen geïnteresseerd zijn dan kunnen zij altijd contact opnemen met Dennis.
Meer info volgt.
Gerben vd Broek
17 juni 2009, 22:41
psst, FPL2 is officieel ook nog helemaal niet op de kalender, evenals ZAC6.
Robert Saalmink
18 juni 2009, 09:58
Mooi logo hoor!
psst, FPL2 is officieel ook nog helemaal niet op de kalender, evenals ZAC6.
Dan zou ik dat maar heel snel gaan doen anders zetten de teams een eigen serie op. :D
Federici
18 juni 2009, 12:22
Dan zou ik dat maar heel snel gaan doen anders zetten de teams een eigen serie op. :D
:thumbup:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.