PDA

View Full Version : [F1] Grand Prix van Hongarije 2010

eansys
27 juli 2010, 09:25
De perikelen van Duitsland leven nog sterk op het forum maar de volgende GP komt er al weer aan. In 2008 heb ik deze live mee mogen maken.
Zullen er weer van deze opzichtige teamorders gegeven worden?
En wie zal op deze mickey mouse baan de snelste zijn?
Kan Ferrari ook hier de snelheid van de Red Bull's of McLaren's volgen.
In 2008 leek Felippe Massa zonder enig probleem de overwinning in zijn zak te hebben totdat 3 ronden voor het einde zijn motor op het start finisch de geest gaf.
In 2009 had Felippe hier zijn bijna dodelijke ongeluk.

Felippe's Crash

Zal McLaren net als afgelopen 3 jaren weer zegevieren. Ik ben benieuwd.

bobskink
27 juli 2010, 09:36
De laatste week van Juli is echt niet Felippe's moment, misschien moet hij blij zijn dat het allemaal voorbij is.
Ik denk dat Red Bull hier terug beter zal zijn. En voor de spanning hoop ik dat de MC Laren's er niets van bakken en misschien ook eens pech hebben.
Nog spannender zal het zijn als Alonso achter Massa gaat rijden.

CuqeBaqer
27 juli 2010, 11:44
Ik hoop op een redbull 1-2 en een dnf van Mclaren. Zoals hier boven als gezegt dan word het weer lekker spannend.

Daniël
27 juli 2010, 11:51
Doe mij maar nog een 1-2 van Ferrari! Het zou helemaal mooi zijn als zowel Red Bull, als Mclaren, als Ferrari voor de titel meestrijden.

Darthwillie
27 juli 2010, 11:51
Mark Webber verwacht dat Ferrari het erg goed gaat doen in Hongarije en Red Bull het moeilijk krijgt (stond ergens in een twitter bericht) Ben benieuwd.

Jeroen Ursem
27 juli 2010, 11:53
Ik hoop op een startcrash á la Spa 1998, en dat dan Massa wint, 2e Kubica en 3e Rosberg.

Alonso en beide Redbulls en Mclarens eruit bij de startcrash. De eerste punten voor de nieuwe teams.

Maar waarschijnlijk word het een suffe optocht, volgens mij is dat meestal bij Hongarije, of ik ben in de war met een andere baan.

Darthwillie
27 juli 2010, 11:58
:innocent:
http://www.youtube.com/watch?v=o_OMapFQSHs
http://www.youtube.com/watch?v=lWCXZgQ3YB4

2006 was ook wel leuk, regen helpt wel denk ik maar ik weet het weerbericht niet

Bram Van Der Stichelen
27 juli 2010, 11:59
Ik hoop op een startcrash á la Spa 1998, en dat dan Massa wint, 2e Kubica en 3e Rosberg.

Alonso en beide Redbulls en Mclarens eruit bij de startcrash. De eerste punten voor de nieuwe teams.

Maar waarschijnlijk word het een suffe optocht, volgens mij is dat meestal bij Hongarije, of ik ben in de war met een andere baan.

Je bent correct hoor. 2006 was een geweldige race, maar voor de race is Budapest één groot borefest. Hoe deze nu nog steeds op de kalender staat is mij een raadsel...

Robert Saalmink
27 juli 2010, 12:04
Snap ik ook niet, om de paar jaar weer zo'n nieuwberichtje dat het contract is verlengd voor x jaar, no sweat. Terwijl echte circuits als Silverstone er zo om moeten bedelen...

Tim Meuris
27 juli 2010, 16:35
dit is inderdaad zeer triest
maar het enige wat bernie interesseert is geld

hermann tilke is degene die steeds de circuits mag ontwerpen
buitenstampen die gast
hij heeft bij mijn weten nog niet veel interessants van zijn tekentafel laten
komen

Robert Saalmink
27 juli 2010, 16:38
Ik vind anders dat er best fraaie circuits bij zitten. Niet alles natuurlijk, maar sommige zijn toch echt wel fraai.

bobskink
27 juli 2010, 16:49
Eerlijkheidshalve moeten we toch wel toegeven dat we dit jaar al veel goede races hebben gezien, dan mag er voor mij gerust eens een optocht tussen zitten, dat hoort ook bij de F1.

joostingh
27 juli 2010, 16:50
Moet vooral zeggen dat ik best mooie races heb gezien op die Herman Tilke circuits... Dus we zullen zien hoe het hier word.

Tim Meuris
27 juli 2010, 16:59
Ik vind anders dat er best fraaie circuits bij zitten. Niet alles natuurlijk, maar sommige zijn toch echt wel fraai.

Fraai dat wel!
maar zelden spannende races op gezien
al moet ik zeggen dat de f1 mij dit seizoen al zeer aangenaam verrast heeft qua spektakel
helaas vrees ik een beetje voor hongarije
k dacht dat er niet veel voorsteekplaatsen waren...

langs de andere kant had ik veel verwacht van hockenheim
maar dat was, los van wat ferrari deed, ook maar een duffe race.

we zullen wel zien zeker :thumbup:

Robert Saalmink
27 juli 2010, 17:15
Hongarije is standaard een optocht :(

Requiem84
27 juli 2010, 18:28
Is Hongarije ook een Tilke circuit dan? Nee toch...

Geweldig dat Vlaams btw, 'voorsteekplaatsen'. Weer een nieuw woord geleerd!

In het verleden gingen de bandjes er nog wel eens hard aan op dit stoffige circuit, dus wie weet dat de softs nu ook weer voor wat problemen zorgen.

Sander Hogendoorn
27 juli 2010, 19:37
Yamamoto rijdt dus toch in Hongarije, Chandhok meldde zaterdag nog live op de BBC dat hij 100% zeker wist dat hij weer zou rijden.. er is wel wat meer aan de hand denk ik daar :P

Yamamoto keeps HRT seat for Hungary

Sakon Yamamoto will continue to race for the Hispania team at this weekend's Hungarian Grand Prix.

The Japanese driver replaced Bruno Senna in Britain and then Karun Chandhok in Germany, and will continue to stand in for the Indian at the Hungaroring.

"I can't wait to go back to the Hungaroring as I know the circuit already very well from my Formula 1 races with Super Aguri, Spyker F1 and with ART in GP2 series," said Yamamoto in a team preview.

The team said Chandhok was still part of the team and that he may return to the racing seat later in the year.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/85603

Daniël
27 juli 2010, 19:57
Viel me op Hockenheim wel op trouwens dat Yamamoto buiten gewoon vaak de apex miste @onze bocht. HRT is gewoon 't nieuwe Minardi met betalende rijders.

CavaF1
28 juli 2010, 11:31
Is Hongarije ook een Tilke circuit dan? Nee toch...

Geweldig dat Vlaams btw, 'voorsteekplaatsen'. Weer een nieuw woord geleerd!

In het verleden gingen de bandjes er nog wel eens hard aan op dit stoffige circuit, dus wie weet dat de softs nu ook weer voor wat problemen zorgen.

Voorsteekplaatsen is een eigen creatie van de auteur zelf. Zelf ook nog nooit gehoord en maar goed ook.

Hongarije, pffffff. Als er 1 is waar je niet naar uitkijkt is het deze wel. Wel goed dat Bridgestone de zachtste banden meebrengt, positief voor Ferrari.

Manuel
28 juli 2010, 11:37
Laten we ons maar gewoon laten verrassen wat dit weekend gaat gebeuren.
Kan alleen maar meevallen ipv tegenvallen.

Darthwillie
28 juli 2010, 12:20
en ook al zou de race niet geweldig zijn is er nog altijd een goede kans dat de uitslag het kampioenschap behoorlijk beïnvloed.

De stand is briljant namelijk, de top 5 kan zich geen slecht resultaat veroorloven, het kampioenschap is compleet open tussen 5 rijders :thumbup:

cookie
28 juli 2010, 13:49
Ik vind het wel goed dat Chandhok niet rijd, want dan zit hij vrijdag weer in de commentaarkabine bij BBC voor vrije training 1 en 2. Erg goede commentator, en weet zowat alles van de F1 historie. Anthony Davidson die normaal het co-commentaar doet bij alle sessies zit altijd maar te lullen hoe briljant hij wel niet reed in z'n super aguri.

speed9
28 juli 2010, 14:57
Ik vind het wel goed dat Chandhok niet rijd, want dan zit hij vrijdag weer in de commentaarkabine bij BBC voor vrije training 1 en 2. Erg goede commentator, en weet zowat alles van de F1 historie. Anthony Davidson die normaal het co-commentaar doet bij alle sessies zit altijd maar te lullen hoe briljant hij wel niet reed in z'n super aguri.

:innocent:Dat is een verschil tussen "werk" hebben in de F1,en dat niet hebben,maar je zelf aan prijzen.

Ik kijk eigenlijk nooit naar de Vrijdag/zaterdag vrije training,omdat ik ook het nut er niet van zie om er naar te kijken.

Face the Slayer
28 juli 2010, 16:45
:innocent:
http://www.youtube.com/watch?v=o_OMapFQSHs

Misschien wel de meest briljante inhaalactie ooit in de F1.

Robert Saalmink
28 juli 2010, 16:50
Misschien wel de meest briljante inhaalactie ooit in de F1.

Hier het hele gevecht en dan vind ik de move op 2:00 inderdaad briljant:
YouTube- Nelson Piquet vs. Ayrton Senna

Tim Meuris
28 juli 2010, 19:34
Voorsteekplaatsen is een eigen creatie van de auteur zelf. Zelf ook nog nooit gehoord en maar goed ook.

Hongarije, pffffff. Als er 1 is waar je niet naar uitkijkt is het deze wel. Wel goed dat Bridgestone de zachtste banden meebrengt, positief voor Ferrari.

idd:

kort even toelichten:

voorsteekplaats: plaats waar je iemand kan voorbijsteken
nu dit opgehelderd is, kan deze term door iedereen
vrij in de mond worden genomen
:thumbup:

Requiem84
28 juli 2010, 19:42
Zelfs voorbijsteken is een woord wat gewoonlijk (lees: nooit) in Nederland gebruikt wordt :).

Desalniettemin ben ik fervent voorstander van kruisbestuiving en taalverrijking.

Ruben Laenens
28 juli 2010, 20:26
Voorbijsteken zegt idd iedere Belg, van voorsteekplaats heb ik ook nog niet gehoord:p

Tim Meuris
29 juli 2010, 02:59
Noem het dan dichterlijke vrijheid of zoiets:p

joostingh
29 juli 2010, 11:33
En Ferrari gaat weer een slechte race tegemoet... ik zie wel een drive trough oid want er is WEER een Engelse steward bijgekomen (Derek Warwick)

Darthwillie
29 juli 2010, 11:38
weerberichten zijn nogal vaag, sommige sites verwachten zaterdag regen, anderen zondag en weer anderen dat het helemaal droog blijft :huh1:
Iets meer duidelijkheid zou fijn zijn :laugh:

Niels Tieman
29 juli 2010, 11:42
En Ferrari gaat weer een slechte race tegemoet... ik zie wel een drive trough oid want er is WEER een Engelse steward bijgekomen (Derek Warwick)

Je kunt ook overdrijven hé JW..

joostingh
29 juli 2010, 12:04
Je kunt ook overdrijven hé JW..

Ik ben gewoon van mening dat er te vaak een Engelse coureur word gevraagd... Of er geen goede duitsers, fransen, italianen, amerikanen etc zijn...

En in die GP's zijn mijns inziens vreemde beslissingen geweest.

Ja overdrijven doe ik wel. Maar ik blijf het geheel gewoon vreemd vinden. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik vind dat Damon Hill (en dat terwijl ik een Schumacher fan ben) het goed gedaan heeft.

Darthwillie
29 juli 2010, 12:27
De extra steward is natuurlijk alleen maar een onderdeel van het team, hij opereert niet autonoom.

Wat vreemde beslissingen betreft valt het mee, de timing in Valencia was hondsberoerd en duurde veel te lang maar de beslissing klopte, Engeland was idd vreemd, de miscommunicatie tussen Whiting en de stewards was schandalig en daar was denk ik een dramaqueen als Nigel Mansell niet vreemd aan, maar ook daar mag Ferrari hard in de spiegel kijken. Alle overige races vond ik het eigenlijk erg goed gaan dit jaar.

Niels Tieman
29 juli 2010, 12:31
Ik vind het tot op heden een leuk seizoen om te zien. Er zijn de afgelopen jaren wel meer beslissingen genomen waar je je vraagtekens bij kon zetten. Op het moment vallen de meeste Ferrari-fans over de beslissingen heen en word alles overtrokken en daar word ik een beetje simpel van. De manier waarop er reageert kan worden is net zoals een 5 jarig kind boos kan zijn: "Ik tegen de grote boze wereld" en dat is overtrokken.

Wat ik vooral jammer vind is dat we naar een nieuwe Grand Prix gaan en dat er uitspraken komen : "Ik ben benieuwd wat er nu weer fout gaat" terwijl we allemaal 2 races geleden nog riepen dat het een leuk seizoen was om te kijken en dat Ferrari zijn zaakjes niet op orde had. Het kan snel verkeren in het hoofd van de fan.

Ik ben blij dat ik een stuk neutraler ben geworden de afgelopen jaren, dat maakt het kijken naar de races een stuk leuker. :D

Robert Saalmink
29 juli 2010, 12:46
Niels, in dit geval geldt toch helaas: even goed lezen. Het gaat niet zo zeer over de beslissingen die genomen worden, maar vooral over de ongelukkige timing. In Valencia was de straf uiteindelijk terecht, maar kwam de call VEEL te laat. En Silverstone hebben we allemaal het radioverkeer kunnen nalezen tussen F en Whiting en dat was gewoon gênant. De straf (Kubica voorbij laten) zou juist geweest zijn maar waar het uiteindelijk op uit draaide, enfin, je weet het.

Het is simpelweg terecht om kritiek te hebben op de manier waarop de stewards dit seizoen omgaan met de afhandeling van deze incidenten. Of je daar nu simpel van wordt of niet.

joostingh
29 juli 2010, 12:47
De extra steward is natuurlijk alleen maar een onderdeel van het team, hij opereert niet autonoom.

Wat vreemde beslissingen betreft valt het mee, de timing in Valencia was hondsberoerd en duurde veel te lang maar de beslissing klopte, Engeland was idd vreemd, de miscommunicatie tussen Whiting en de stewards was schandalig en daar was denk ik een dramaqueen als Nigel Mansell niet vreemd aan, maar ook daar mag Ferrari hard in de spiegel kijken. Alle overige races vond ik het eigenlijk erg goed gaan dit jaar.

Nu weet ik gelukkig niet elke extra steward meer uit mijn hoofd. En was denk ik ook stuk frustratie door Valencia en Silverstone dat ik het op die manier opschreef.

Echter ben ik wel van mening dat de FIA wel eens iets verder dan haar neus lang is mag kijken naar stewards.

Ik vind het tot op heden een leuk seizoen om te zien. Er zijn de afgelopen jaren wel meer beslissingen genomen waar je je vraagtekens bij kon zetten. Op het moment vallen de meeste Ferrari-fans over de beslissingen heen en word alles overtrokken en daar word ik een beetje simpel van. De manier waarop er reageert kan worden is net zoals een 5 jarig kind boos kan zijn: "Ik tegen de grote boze wereld" en dat is overtrokken.

Ik denk niet dat het overtrokken is. Moest je bijvoorbeeld de Mclaren fans eens horen toen het zo goed ging met Ferrari. En alle tegenstanders die een andere betekening voor de FIA hebben. Ik denk dat daar hetzelfde van toepassing is.

Wat ik vooral jammer vind is dat we naar een nieuwe Grand Prix gaan en dat er uitspraken komen : "Ik ben benieuwd wat er nu weer fout gaat" terwijl we allemaal 2 races geleden nog riepen dat het een leuk seizoen was om te kijken en dat Ferrari zijn zaakjes niet op orde had. Het kan snel verkeren in het hoofd van de fan.

Ik ben blij dat ik een stuk neutraler ben geworden de afgelopen jaren, dat maakt het kijken naar de races een stuk leuker. :D

Ik vind de FIA dit jaar in sommige dingen wel erg discutabel. Verder vind ik het een leuk seizoen.

En ja ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan als Ferrari een flater slaat. En ja ik moet ook lachen als Mclaren een fout maakt. Dit maar het voor mij alleen maar een extra beleving.

Qua coureurs ben ik ook een stuk neutraler geworden afgelopen jaren. (Op Hamilton na dan...)

Niels Tieman
29 juli 2010, 12:49
@Robert: Maar daar ben ik het ook wel mee eens. Bepaalde zaken zijn doodongelukkig en die mogen ook zeker bekritiseerd worden, maar je moet ook een bepaalt punt kiezen om te stoppen met het bekritiseren. En ik kan net zo simpel worden van een McLaren fan die roept dat "alles zo schandalig is en dat Ferrari buiten het kampioenschap gezet moet worden" , als een Ferrari-fan die roept dat "Alles en iedereen tegen Ferrari is".

Het gaat me over de manier van discussiëren en de kritiek uiten, niet over de kritiek ansich.

Jeroen Ursem
29 juli 2010, 12:50
Die oud-coureurs zijn maar van lichte invloed volgens mij, lekker belangrijk van welke nationaliteit deze zijn. Je zal net zien dat als er een italiaanse coureur zit dat er iets ten voordele van Ferrari gebeurd, dan hoor je iedereen ook meteen zeuren.

Agja, we leven tegenwoordig alleen nog maar voor het negatieve, alles wat mooi is aan de formule 1 hoor je niemand over, enkel alles wat tegen valt word als een idioot opgeblazen.

Niels Tieman
29 juli 2010, 12:52
Agja, we leven tegenwoordig alleen nog maar voor het negatieve, alles wat mooi is aan de formule 1 hoor je niemand over, enkel alles wat tegen valt word als een idioot opgeblazen.

Amen. +1 (etc).

Ik ben het dus met Jeroen eens.. :P

Robert Saalmink
29 juli 2010, 12:54
alles wat mooi is aan de formule 1 hoor je niemand over

Jawel, daarom had ik juist dit gepost: http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=119092&postcount=396

Niels Tieman
29 juli 2010, 12:56
Maar dat is juist een post die er tussenuit springt omdat we het in deze thread al weer hebben over : "Welke rare beslissingen (tegen Ferrari) zullen we hier weer krijgen!?". Terwijl we toch eigenlijk happy moeten zijn dat er weer een race is waar we over kunnen gaan discussiëren en naar uit kunnen kijken.

Jeroen Ursem
29 juli 2010, 12:58
Ben allang blij dat ik niet weer 2 weken moet wachten voor een volgende race :thumbup:

Ag, ik ben snel tevreden, toen er in Amerika 6 wagens reden heb ik ook gewoon de hele race met een zak chips op de bank zitten kijken :p

Darthwillie
29 juli 2010, 13:12

en ook al zou de race niet geweldig zijn is er nog altijd een goede kans dat de uitslag het kampioenschap behoorlijk beïnvloed.

De stand is briljant namelijk, de top 5 kan zich geen slecht resultaat veroorloven, het kampioenschap is compleet open tussen 5 rijders :thumbup:
nee hoor, ik ben het helemaal met je eens, dit is een erg leuk seizoen, ondanks al het geklaag over de regels die beperkend zijn hebben we met de f-duct en geblazen diffuser toch weer een paar briljante technische uitvindingen, met Alonso, Vettel en Hamilton een paar uitmuntende coureurs en een aantal erg leuke race gehad.
Ik vermaak me prima, vond bijv de ronde tijden van Massa en Alonso vorige race fascinerend.

Tazz
30 juli 2010, 13:59
Vt1 :

1. Sebastian vettel red bull 01:20.976 29
2. Mark webber red bull 01:21.106 27
3. Robert kubica renault 01:22.072 21
4. Jenson button mclaren 01:22.444 17
5. Rubens barrichello williams 01:22.601 25
6. Pedro de la rosa sauber 01:22.764 24
7. Fernando alonso ferrari 01:22.772 25
8. Nico rosberg mercedes grand prix 01:22.777 25
9. Michael schumacher mercedes grand prix 01:22.792 26
10. Nico hulkenberg williams 01:22.966 25
11. Adrian sutil force india f1 01:23.003 19
12. Felipe massa ferrari 01:23.007 26
13. Vitaly petrov renault 01:23.249 24
14. Kamui kobayashi sauber 01:23.327 23
15. Paul di resta force india f1 01:23.520 19
16. Sebastien buemi scuderia toro rosso 01:23.780 22
17. Jaime alguersuari scuderia toro rosso 01:23.868 28
18. Lewis hamilton mclaren 01:24.075 15
19. Jarno trulli lotus f1 01:25.032 22
20. Heikki kovalainen lotus f1 01:25.210 23
21. Timo glock virgin racing 01:25.990 17
22. Lucas di grassi virgin racing 01:26.686 17
23. Bruno senna hrt f1 team 01:26.990 34
24. Sakon yamamoto hrt f1 team 01:28.157 24

Darthwillie
30 juli 2010, 14:10
De heren van RBR hadden haast? :blink:

Hamilton problemen? Die is wel erg langzaam?

Ellu
30 juli 2010, 14:22
Van der Garde zowaar op P1 :P

Stefan
30 juli 2010, 14:42
Ik hoop dat hij dit weekend wat puntjes pakt want hij heeft ze hard nodig. 3 weken geleden stond hij er nog goed voor, momenteel is het niet veel meer.

Captain Slow
30 juli 2010, 15:58
Zo, goedendag:blink: RBR trapt ff door

Robert Saalmink
30 juli 2010, 15:59
Ferrari rijdt nu vrijwel de hele 2e training op harde banden. Alonso verbeterde er net wel zijn tijd mee.

Tim Meuris
30 juli 2010, 19:59
mclaren is way off the pace zeggen ze zelf

Neo-242
30 juli 2010, 22:09
Red Bull is wel erg snel zeg.

Joost van den Heuvel
30 juli 2010, 23:18
Morgen maar eens zien hoe het echt zit. :)

Ben benieuwd of de Ferraris het idd goed doen (zoals Webber twitterde). Kimi was hier vorig jaar wel goed bezig. Als 7e gestart maar uiteindelijk als 2e gefinisht.

bobskink
30 juli 2010, 23:29
mclaren is way off the pace zeggen ze zelf
Hopen dat het waar is, voor de spanning ;)
Maar in Hongarije kan het soms raar lopen.

speed9
31 juli 2010, 11:28
Hopen dat het waar is, voor de spanning ;)
Maar in Hongarije kan het soms raar lopen.

:pVooral met vliegende dingen:p

Ik weet niet wat ik moet verwachten,bedoel RBR is snel,Mclaren gaat wel,Ferrari doet het meestal redelijk hier.

Het is meer een circuit waar van je zegt laat maar eens een Sauber/Renault/F-India winnen.

Schumi rulezzzzz
31 juli 2010, 13:15
Phoe het gat tussen Ferrari en Red Bull was net in FP3 echt enorm, 1,1 sec naar Alonso. Lijkt me een makkie te worden voor RBR dit weekend.

Ellu
31 juli 2010, 14:47
Deze wil ik toch graag even met jullie delen als herinnering aan races op Hungaroring :D

YouTube- Damon Hill wins almost Hungaroring 1997

Jeroen Ursem
31 juli 2010, 14:49
Ja, dat was echt jammer toen ;)

Ellu
31 juli 2010, 14:52
Of 1998 met de briljante strategie van Schumacher:blushing: those were the days:p

Joost van den Heuvel
31 juli 2010, 14:57
Hehe ja, met z'n 3-stopper.

Was dat trouwens niet juist briljante strategie van Ross Brawn?

Darthwillie
31 juli 2010, 15:09
98 lag ik in het ziekenhuis tijdens die race, deed het herstel niet veel goed :laugh:

Die race met Hill was vreselijk, maar wel een mazzeltje voor Villeneuve als je kijkt naar het puntenverschil met Schumacher aan het einde van het jaar :blink:

Ellu
31 juli 2010, 15:15
Hehe ja, met z'n 3-stopper.

Was dat trouwens niet juist briljante strategie van Ross Brawn?

Kniesoor:closedeyes: De strategie werd uitgevoerd op de auto van Schumacher. Onee, Ferrari maar de auto werd iig gereden door Schumacher:laugh:

Darthwillie
31 juli 2010, 15:29
mclaren heeft ook een leuke site om de training te volgen
http://mclaren.com/home

Rogue
31 juli 2010, 15:35
mclaren heeft ook een leuke site om de training te volgen
http://mclaren.com/home

Erg leuk ja. :)

Volgens mij rijden de Red Bulls op ethanol trouwens....cheaters. :laugh:

Face the Slayer
31 juli 2010, 15:37
Williams gaat de laatste GP's als een speer, had ik niet verwacht.

Darthwillie
31 juli 2010, 15:44
Petrov voor Kubica in Q2 :blink:

Tazz
31 juli 2010, 16:07
hopen op een goede start van Alonso of Massa, zoniet zal het een saaie race worden..

Neo-242
31 juli 2010, 16:12
Ontzettend die dominantie van Red Bull, maar het verschil in verlagen van de voorvleugel is inderdaad enorm tussen bvb Red Bull & McLaren, het raakt bijna de grond. Dit kan toch niet echt de bedoeling zijn van de reglementen?:blink:

Sander Hogendoorn
31 juli 2010, 16:20
Wat een overmacht zeg, alleen Alonso of Massa kunnen morgen bij de start een 1-2 voorkomen ben ik bang, hoewel het met racefuel vaak een ander verhaal is (zie Red Bull vs Hamilton in Silverstone).

In de reglementen staat dat de voorvleugel minimaal 8,5 mm boven de grond moet hangen. Die van Red Bull raakte de grond zelfs, maar volgens de stewards is het een legale vleugel..

Edit: en we hebben eindelijk eens de Petrov gezien zoals we die uit de GP2 kenden, P7 voor Kubica :thumbup:

Jeroen Ursem
31 juli 2010, 16:24
Heb in mijn F1 manager Webber en Vettel bij elkaar gespaard als rijdersduo :cool:

Laat ze maar lekker een 1-2tje scoren :p

Joost van den Heuvel
31 juli 2010, 16:27
Hehe, Martin Whitmarsh: "We're the fastest of the fixed-wing cars"

Uitstekende kwalificatie van Hamilton. Echt absoluut het maximale eruit gehaald. Button kwam niet eens verder dan Q2 (nja, hij zat BIJNA in Q3). Schumacher haalde Q3 ook al niet.

Ook geweldige prestatie van Petrov idd. Vraag me alleen af hoe goed z'n softs morgen nog zullen zijn.

Neo-242
31 juli 2010, 17:22
Hamilton rijdt dit jaar toch wel echt geweldig, als een hele grote. Een van de weinige rijders in het veld die de tekortkomingen van z'n wagen compenseert. Button kan daar op zo'n momenten gewoon niet bij. Rosberg bezit ook dit talent, getuige zijn geweldige startpositie gezien de slechte Mercedes.

Wat een vernederende prestatie trouwens weer van Schumacher, daar hoor je niemand meer over. P14 en Rosberg leuk op P6. In plaats van dat de prestaties van Schumi verbeteren, wordt het zelfs slechter. Weeral uit in Q2 en staat constant onder druk. Als het Schumacher niet had geweest denk ik dat Mercedes al lang Heidfeld in de wagen had gezet.

CavaF1
31 juli 2010, 17:35
Hamilton rijdt dit jaar toch wel echt geweldig, als een hele grote. Een van de weinige rijders in het veld die de tekortkomingen van z'n wagen compenseert. Button kan daar op zo'n momenten gewoon niet bij. Rosberg bezit ook dit talent, getuige zijn geweldige startpositie gezien de slechte Mercedes.

Wat een vernederende prestatie trouwens weer van Schumacher, daar hoor je niemand meer over. P14 en Rosberg leuk op P6. In plaats van dat de prestaties van Schumi verbeteren, wordt het zelfs slechter. Weeral uit in Q2 en staat constant onder druk. Als het Schumacher niet had geweest denk ik dat Mercedes al lang Heidfeld in de wagen had gezet.

Het ergste is dat Schumi geen fouten maakt. Als je zijn snelste ronden onboard bekijkt dan zie je daar zeer weinig fouten in.
Gewoon te traag geworden met de huidige reglementen.

Neo-242
31 juli 2010, 17:44
Dat moet je hem inderdaad wel nageven, hij maakt geen fouten. Maar vroeger zat je op het puntje van je stoel bij een kwali rondje van Schumi, omdat het altijd op de limiet was, altijd messcherp. Dat is helemaal weg:blink:

Darthwillie
31 juli 2010, 19:20
:blink: echt waanzinnig wat die Red Bull aan snelheid heeft :surrender:
Maar ook Hamilton is heel sterk dit seizoen, mijn gevoel is dat die wagen niet op die plek thuis hoort.

bobskink
31 juli 2010, 19:47
Afgang voor wereldkampioenen Schumacher en Button.

ik kijk uit naar de start morgen, De Red Bullies geven elkaar niet veel ruimte, het zou leuk kunnen worden.

Face the Slayer
31 juli 2010, 20:57
Maar ook Hamilton is heel sterk dit seizoen, mijn gevoel is dat die wagen niet op die plek thuis hoort.

Dat is geen gevoel hoor... ;)

Captain Slow
1 augustus 2010, 12:47
Schumacher heeft een opoffering gedaan voor de kwalificatie als ik Autosport.com moet geloven:)

Set-up gamble backfires for Schumacher

Michael Schumacher is hopeful a set-up gamble helps him enjoy a stronger race following a disappointing qualifying on Saturday.

"Obviously qualifying was not ideal for us today," said Schumacher, who will start the race from 14th position, eight places behind team-mate Nico Rosberg.

"After yesterday's performance, we purposely went for a different set-up which was supposed to tell us more about the car and was targeted more towards the race.

"It seemed to be reasonable this morning but as the track became hotter in qualifying, it went against us. Our set-up should work better in the race although starting from 14th place does not make it easy.

"Being on the dirty side of the starting grid does not specifically help, but I will certainly try again to have a good start tomorrow. And from then on we will have to see how the race develops."

Rosberg, on the other hand, was delighted with his sixth place, which he admitted he was not expecting after a difficult practice.

"I'm pleased to be starting from sixth place as we didn't think we would be that far forward today, so it's an unexpected and pleasant surprise," said Rosberg. "We are a long way from the front which is a concern but we took everything that we could from today and I am happy with our performance.

"We did a very good job with the set-up which meant we could get the best out of the car. Hopefully I can have a good start and our aim as always is to make up a few more places and get some decent points again."

Sander Hogendoorn
1 augustus 2010, 12:49
Vanaf P14 in Hongarije zal je niet veel kunnen doen in droge omstandigheden, misschien een paar puntjes maar ik ben bang van niet.

Joost van den Heuvel
1 augustus 2010, 13:08
Rosberg had een klein beetje de mazzel dat de Renault rijders hun banden al opgebruikt hadden in Q1 en Q2 (of iig Petrov toch), en ze in Q3 een halve seconde langzamer waren dan in Q2.

Maik Peters
1 augustus 2010, 13:32
ik denk dat het iig wel een aardige race gaat worden. Ondanks dat de RedBulls opper machtig zullen zijn.

Ellu
1 augustus 2010, 14:09
Ah BBC is begonnen:D

EJ bullshit filter > ON

Darthwillie
1 augustus 2010, 14:11
ah, die wil ik ook, waar is die te vinden :)

Federici
1 augustus 2010, 14:13
Waarom heeft iedereen iets tegen Eddie. Hij geeft gewoon antwoord op iets wat hem gevraagd wordt. Tuurlijk zegtie wel eens te vaak 'Ja, toen ik teambaas was...' maar uiteindelijk staat hij daar ook voor :P

Darthwillie
1 augustus 2010, 14:16
hij wordt steeds extremer, gaat steeds meer tegen mensen in om tegen mensen in te gaan, niet om de inhoud, vorig jaar vond ik hem uitstekend, dit jaar wordt hij heel vervelend.

:lol: @BBC, Abba draaien met de tekst:
Though I never thought that we could lose
There’s no regret
If I had to do the same again
I would, my friend, fernando

Ellu
1 augustus 2010, 15:10
Waarom heeft iedereen iets tegen Eddie. Hij geeft gewoon antwoord op iets wat hem gevraagd wordt. Tuurlijk zegtie wel eens te vaak 'Ja, toen ik teambaas was...' maar uiteindelijk staat hij daar ook voor :P

Hij doet gewoon vervelend in de interviews. Het komt nog zover dat er mensen niet meer komen praten omdat hij zo'n lulletje is:p

speed9
1 augustus 2010, 15:16
Lekker zeg schumi heeft rem problemen O.o

Stefan van Renselaar
1 augustus 2010, 15:27
Wat een noobs zeg daar in de pits :laugh:

speed9
1 augustus 2010, 15:28
Wat een noobs zeg daar in de pits :laugh:

ROSBERG ZAK
VETTEL OEN
damned wat is dit O.o amateur GP1

Kim Van Der Stichelen
1 augustus 2010, 15:29
ROSBERG ZAK
VETTEL OEN
damned wat is dit O.o amateur GP1

Wat een idiote opmerking over Rosberg alweer....

El Maestro
1 augustus 2010, 15:29
Ah, ik dacht net al dat ik iets zag stuiteren maar dat was dus het wiel van Rosberg:laugh:

speed9
1 augustus 2010, 15:30
Wat een idiote opmerking over Rosberg alweer....

Volgens mij reed die te vroeg weg,kan het fout hebben hoor.
Maar ik eis black flags voor renault en F-india wegens gevaarlijk rijden in de pits.

Btw konde ze bij rosberg niet de band er op monteren en dan een drive trough pakken wegens buiten de pits monteren of is dat ook black flag?

Wow sauber en williams hebben geluk met die ophol geslage band,wow.

El Maestro
1 augustus 2010, 15:33
Buiten de pits monteren? Die wheelguns zitten aan een slang vast, die neem je niet ff mee de pit uit;)

speed9
1 augustus 2010, 15:35
Buiten de pits monteren? Die wheelguns zitten aan een slang vast, die neem je niet ff mee de pit uit;)

Ja ok maar bedoel je auto op krikken en terug halen naar je eigen pits omdan alsnog je pitstop af te maken ook al duurt het 2laps.

Robert Saalmink
1 augustus 2010, 15:35
Force India kon hier weinig aan doen. Ik was onder de indruk dat de Renault-man een beetje druk was met het ontwijken van dat vliegende wiel van Rosberg, maar dan moet ik de replay nog eens goed bekijken. Maar hoe dan ook was dit Renault's fout.

Webber kan nu lekker doortrappen, hopelijk voor hem kan hij een gat trekken en 2e worden, als Vettel het gat met Alonso wat kan uitbouwen.

TheRealms
1 augustus 2010, 15:39
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!
Nouja, als Button nou hoog stond, kon hij nog terugkomen in het kampioenschap, maar dit is balen!

El Maestro
1 augustus 2010, 15:40
Kijk, dit is leuk voor het kampioenschap!:)

speed9
1 augustus 2010, 15:43
Helaas staat schumi op 11.

hopelijk vallen er straks nog meer er uit.

El Maestro
1 augustus 2010, 15:47
Pfff, belachelijk om daar zo'n straf voor te geven

speed9
1 augustus 2010, 15:48
Pfff, belachelijk om daar zo'n straf voor te geven

Olav mol heeft gelijk D-T is te zwaar voor een vage regel,terwijl bij renault het een team fout was en stop and go kreeg.

Drive Thru ,lekker usa language,wordt leuk zo.

TheRealms
1 augustus 2010, 15:55
Ik vind het een prima penalty, het is de lichtste straf die je kan krijgen tijdens een race en Vettel heeft simpelweg (net als Ferrari vorige week) de regels overtreden, en daar dien je een straf voor te krijgen!

Neo-242
1 augustus 2010, 15:57
Als Red Bull dit weekend nu ook nog weggooit lach ik mij een kriek, wat een bende idioten daar op dat gebied!

Vettel verdient een zwarte vlag door zonder handen door de pits te rijden bij zijn drive through. Levensgevaarlijk!!!:blink:

speed9
1 augustus 2010, 16:10
Heeft rubens nou nog steeds 0 stops of is dat een foutje?

El Maestro
1 augustus 2010, 16:16
Ik vind het een prima penalty, het is de lichtste straf die je kan krijgen tijdens een race en Vettel heeft simpelweg (net als Ferrari vorige week) de regels overtreden, en daar dien je een straf voor te krijgen!

Ja oke, overtreding blijft overtreding, maar wat een idiote regel!

Niels Tieman
1 augustus 2010, 16:16
Ik ben het wel eens met de regel, en ook met de straf.

Neo-242
1 augustus 2010, 16:20
Ik ook, absoluut, aansluiten tijdens de SC!

CavaF1
1 augustus 2010, 16:23
Die regel is er net om dit soort situaties te vermijden dus toch tenminste 1 regel die zn werk doet.

TheRealms
1 augustus 2010, 16:27
Ik ben het ook eens met de regel, anders zou men het nog veel gortiger dan nu kunnen uitwerken, gewoon een gaat van 20 seconden trekken, winst gegarandeerd!

CavaF1
1 augustus 2010, 16:38
That was close :):)

Stefan van Renselaar
1 augustus 2010, 16:38
Wat een zielige actie van Schumacher, maar dat kun je van Schumacher verwachten...

El Maestro
1 augustus 2010, 16:39
Kijk, dat zijn acties waar je straffen voor mag uitdelen van mij

CavaF1
1 augustus 2010, 16:40
Wat een zielige actie van Schumacher, maar dat kun je van Schumacher verwachten...

Denk eerder van een oude krijger die niet wil afgeven. Maar hij mag er best wel een straf voor krijgen al heeft Hamilton op Monza een aantal jaren terug veel ergere dingen gedaan.

Niels Tieman
1 augustus 2010, 16:41
Wat heeft dat er nou mee van doen? Je bekijkt de beelden en incidenten van nu toch? Dus het is Barrichello vs Schumacher. Mocht dat, of mocht dat niet?

Ik vind mee bewegen prima, maar dit was ver over de streep.

Montoya90
1 augustus 2010, 16:43
typisch Schumacher, waarschijnlijk gefrustreerd. Gelukkig kwam er niemand uit de pits.:blink:

CavaF1
1 augustus 2010, 16:48
Wat heeft dat er nou mee van doen? Je bekijkt de beelden en incidenten van nu toch? Dus het is Barrichello vs Schumacher. Mocht dat, of mocht dat niet?

Ik vind mee bewegen prima, maar dit was ver over de streep.

Dat er in het verleden al ergere zaken zijn gebeurd. Eigenlijk deze race nog. Die lolliepopman van Renault zouden ze voor de rest van het seizoen de toegang tot de pits moeten ontzeggen. Belangrijke technieker of niet. Dat had daar ne schone strike kunnen zijn in de pits. Niet met kegels maar met mensen.

Niels Tieman
1 augustus 2010, 16:53
Ja, er zijn ook vervelende zaken gebeurt in 1984 maar daar kijken we toch ook niet meer naar? Er gebeurd een incident met Michael Schumacher en aan de hand van het huidige reglement en de interpretatie daarvan moet worden bepaalt of hij moet worden bestraft ongeacht wat er nog meer gebeurd is in de race (en vorige races).

CavaF1
1 augustus 2010, 16:54
Ik vraag me trouwens af wat die kleine daar aan het lullen was. Er gelooft toch geen kat dat hij dacht dat de safety-car nog een ronde ging doen. tuurlijk niet, dit was een teamorder. Geef Webber wat ruimte om uit te lopen voor zn pitsstop.

CavaF1
1 augustus 2010, 16:55
Ja, er zijn ook vervelende zaken gebeurt in 1984 maar daar kijken we toch ook niet meer naar? Er gebeurd een incident met Michael Schumacher en aan de hand van het huidige reglement en de interpretatie daarvan moet worden bepaalt of hij moet worden bestraft ongeacht wat er nog meer gebeurd is in de race (en vorige races).

Ik zeg niet dat ze er rekening mee moeten houden he. Tuurlijk mag dat wel eens een straf krijgen. Bedoelde dat wij de boel er hier niet voor moeten opblazen net omdat het Schumacher is.

Joost van den Heuvel
1 augustus 2010, 16:58
Nou, weer een race die het van een SC moest hebben. Als er geen SC was geweest, was het met stip de allersaaiste race van het seizoen. Je moet echt 3 sec per ronde sneller zijn om er voorbij te komen.

En wat er dan ook nog allemaal mis ging tijdens de SC periode. Wiel van Rosberg, lollipopman Renault, Vettel die een veel te groot gat liet.

Ik blijf erbij dat het beter zou zijn om bij begin van een SC periode eerst 1 of 2 ronden de pitstraat gesloten te houden. Er is echt geen reden om dat niet te doen. Niemand kan zonder brandstof komen zitten.

En verder:
- Geweldige start en race van Petrov.
- Zeer jammer voor Hamilton, hij was goed bezig.
- Waarom ze Webber tijdens de SC periode geen pitstop lieten maken, begrijp ik niet*. Het bracht iig nog wel een klein beetje spanning.
- Schumacher moet toch eens gaan nadenken of ie niet beter in een andere race klasse kan gaan racen. Kan me niet voorstellen dat ie dit echt nog leuk vindt, en wat hij aan het einde van de race uithaalde, was behoorlijk gevaarlijk. Ben benieuwd naar de straf.
- Ze hadden Vettel gewoon moeten vertellen waarom hij een straf kreeg. Of dachten ze dat ie beter zou rijden als ie alleen maar gefrustreerd was?

*edit:
Ah ja, Webber natuurlijk buiten gelaten, omdat hij met z'n pitstop de 2e plek zou moeten pakken, en dat gaat niet echt als iedereen tegelijk binnenkomt. Duh!

Rogue
1 augustus 2010, 16:59
Wat een debiel die Schumacher, jezus! Er gingen me toch wat rampscenario's door m'n hoofd bij die actie, holy shit...:surrender:

Niels Tieman
1 augustus 2010, 17:04
Ik zeg niet dat ze er rekening mee moeten houden he. Tuurlijk mag dat wel eens een straf krijgen. Bedoelde dat wij de boel er hier niet voor moeten opblazen net omdat het Schumacher is.

Dat ben ik volledig met je eens. Wie de coureur ook is, deze acties mogen wel afgestraft worden.

cookie
1 augustus 2010, 17:04
Best een interesante race. Vettel erg dom om zo'n gat te laten vallen, ik wist meteen dat ie een penalty ging krijgen, raar dat sommige rijders zo weinig van de regels kennen. Slim dat ze Webber buiten hielden bij die SC.

En Schumacher, ik heb heel het seizoen nog weinig over hem gezegd maar dat was een ouderwetse vuile streek. Blocken oké, maar dit was erover net als Webber op Massa in Fuji 2008.

Jeroen Ursem
1 augustus 2010, 17:06
Wees blij dat er wat gebeurde tijdens de race, hij ging 1 keer van zijn lijn voor zover ik kon zien, niets mis mee.

Petrov erg sterk, Kubica was nergens dit weekend.

Webber de winst, ik zat er al op te hopen en dan staat Alonso er nog tussen ook :thumbup: Ik vind Vettel een goeie coureur hoor, maar laat dat kampioenschap maar volgend jaar voor hem komen :p

Williams weer volledig in de punten, ook top bezig :)

Massa compleet onzichtbaar 4e geworden, gewoon de slechtste van de beste, Hamilton reed er zelfs nog voor toen hij uitviel!

*edit
Volgens mij kreeg Vettel de drive through vanwege het afstand houden, een ronde voordat de safetycar al naar binnen ging hoor. Niks met de herstart te maken, toen stonden de lichten van de safetycar ook al uit.

Joost van den Heuvel
1 augustus 2010, 17:22
Kubica zat dan ook op de vuile lijn bij de start, en na de 1e bocht ligt je positie eigenlijk ook wel ongeveer vast. Dus ik zou niet echt willen zeggen dat Kubica nergens was dit weekend. Kwalificatie scheelde ook maar minimaal. Maar zeker een goede prestatie van Petrov (eindelijk).

Neo-242
1 augustus 2010, 17:23
Verdiende winst voor Webber, Horner & Vettel goed verborgen gehouden voor de media dat ze bewust een gat gingen maken voor Webber. Volgende keer de rulebooks wat beter lezen jongens ;) Wel hypocriet van Horner om vorige week Ferrari te liggen afschieten en nu zelf orders uit te delen én dan nog ontkennen tegen Eddie Jordan. Je zag op BBC dat Eddie het zelf niet geloofde:)

Liggen slapen achter de safety car? Yeah right, opvallend dat het gat dan net zo groot werd voor de herstart ofwat? Ik was vroeger fan van Vettel, maar ik vind hem dit jaar op zijn plat gezegd een zeikerd geworden. En een slechte verliezer er nog bij.

Williams helemaal top en Schumacher, tja... zielig, andere woorden zijn er niet voor. Als Mercedes niet met hem rond de tafel gaat zitten over een vroegtijdige exit, dan stel ik mij zeer de vragen bij de teamleiding daar. Dit gaat echt nergens meer over. Hij had Barrichello de dood kunnen injagen met dat maneouvre. Ik wil dat nog wel eens tegoei in herhaling zien!

Red Bull krijgt de 1-2tjes niet aan elkaar gebreid. Zoveel poles, zo'n dominantie op bepaalde circuits en altijd lukt het net niet.

Héél erg jammer van Hamilton, ik hoop dat ze in Spa mee kunnen doen voor de winst.

Sander Hogendoorn
1 augustus 2010, 17:27
Ik neig ook wat meer naar een bewuste actie van Red Bull, hoewel de verontwaardiging en teleurstelling van Vettel volgens mij wel echt was.

Idiote move van Schumacher, dit gaat gewoon te ver. En dan die reactie van hem op de BBC ook nog eens waar hij indirect Barrichello de schuld geeft :rolleyes:

Ik sta 100% aan Barri's kant :)

Neo-242
1 augustus 2010, 17:27
En voor iedereen die Ferrari ongelijk gaf vorige week (ik heb het over de beslissing, niet over de stomme uitvoering ervan): Alonso staat maar 20 punten achter op Webber met nog 7 wedstrijden te gaan, dat is minder dan de punten van 1 overwinning ;)

Sander Hogendoorn
1 augustus 2010, 17:28
Jep helemaal vergeten, 5 man binnen 20 punten :thumbup:

Bram Van Der Stichelen
1 augustus 2010, 17:49
Hij had Barrichello de dood kunnen injagen met dat maneouvre. Ik wil dat nog wel eens tegoei in herhaling zien!

Je moet nu ook niet gaan overdrijven. Sure, het was over the top, en er mag eens naar gekeken worden. Maar om nu gaan zeggen dat Rubens aan de dood ontsnapt is? Kom op...

Stefan van Renselaar
1 augustus 2010, 17:50
Plaats|Rijder|Puntensysteem '10|Puntensysteem '09
1.|M. Webber|161|63
2.|L. Hamilton|157|65
3.|S. Vettel|151|61
4.|J. Button|147|59
5.|F. Alonso|141|57
6.|F. Massa|97|39
7.|N. Rosberg|94|36
8.|R. Kubica|89|35
9.|M. Schumacher|38|13
10.|A. Sutil|35|11
11.|R. Barrichello|30|10
12.|V. Petrov|17|6
12.|K. Kobayashi|17|5
14.|V. Liuzzi|12|2
15.|N. Hulkenberg|10|3
16.|S. Buemi|9|1
17.|P. de la Rosa|6|2
18.|J. Alguersuari|3|0

Plaats|Teams|Puntensysteem '10|Puntensysteem '09
1.|Red Bull Racing-Renault|312|124
2.|McLaren-Mercedes|304|124
3.|Scuderia Ferrari|238|96
4.|Mercedes GP|132|49
5.|Renault|106|41
6.|Force India-Mercedes|47|13
7.|Williams-Cosworth|40|13
8.|BMW Sauber-Ferrari|23|7
9.|Scuderia Toro Rosso-Ferrari|10|1

cookie
1 augustus 2010, 17:53
Je moet nu ook niet gaan overdrijven. Sure, het was over the top, en er mag eens naar gekeken worden. Maar om nu gaan zeggen dat Rubens aan de dood ontsnapt is? Kom op...

Bekijk die Superleague crash maar eens, als ze wielen hadden geraakt op dat punt had 1 van de 2 gelanceerd kunnen worden.

Neo-242
1 augustus 2010, 18:25

Meen je dat nu? Ze reden 300km/h, Rubens zat op centimeters van de betonnen muur en de wielen van Schumacher zaten vlakbij. Wat was er gebeurd als ie langs beide kanten geraakt zou zijn? Daar wil ik niet eens aan denken. Dit soort bewegingen horen niet in de F1 thuis. Volgens Schumacher zelf wel. Ik ben geen voorstander van Barrichello zijn cry-baby imago over zijn periode bij Ferrari, dat had ie moeten doen als hij er reed, niet achteraf, maar dit gaat wel véél te ver.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/85795

Edit: kijk eens naar deze foto:

http://cdn.images.autosport.com/editorial/1280676134.jpg

Pingguest
1 augustus 2010, 18:31
Veel coureurs blokken. De regels zijn helder: de verdedigende coureur mag één keer van zijn lijn veranderen. Schumacher heeft zich aan deze regel gehouden. Voorts was het Barrichello die zich liet intimideren; juist doordat hij uitweek tot aan de muur, kon Schumacher hem blokkeren. Had Barrichello geweigerd om uit te wijken, dan had Schumacher gewoon met lege handen gestaan.

f1timmy007
1 augustus 2010, 18:39
YouTube- F1 1988 Senna VS Prost Dangerous Overtake Portugal GP Estoril Opening Laps Mclaren BBC

Ook Senna, die volgens sommige de eerlijkste rijder zou zijn geweest :rolleyes:, doet dit soort dingen...

Darthwillie
1 augustus 2010, 18:41
Senna de eerlijkste rijder :blink: Dat heb ik niet vaak gehoord, die kende zijn vuile trucjes wel.

cookie
1 augustus 2010, 18:48
10 plaatsen straf voor Schumacher in Spa melde de BBC nog net aan het einde van de uitzending, meer dan terecht.

Neo-242
1 augustus 2010, 18:56
Terechte straf.

Bram Van Der Stichelen
1 augustus 2010, 19:06
Ja ik meen dat. Stel dat Rubens inderdaad de muur raakt. Het zal wel een flinke crash zijn, maar om nu te gaan zeggen dat hij dichtbij een dodelijk ongeval zou zitten is gewoon weer overdreven. Er zijn in het verleden al een hoop flinke crashes geweest waar ik vreesde voor veel, maar dat er nauwelijk iets scheelde met de rijder.

Ik denk dat dit voorval gewoon bewijst dat Schumacher echt the stig was/is, en dat hij wraak wou. :p

Sander Hogendoorn
1 augustus 2010, 19:08
Ja ik meen dat. Stel dat Rubens inderdaad de muur raakt. Het zal wel een flinke crash zijn, maar om nu te gaan zeggen dat hij dichtbij een dodelijk ongeval zou zitten is gewoon weer overdreven. Er zijn in het verleden al een hoop flinke crashes geweest waar ik vreesde voor veel, maar dat er nauwelijk iets scheelde met de rijder.

Ik denk dat dit voorval gewoon bewijst dat Schumacher echt the stig was/is, en dat hij wraak wou. :p

Als de wielen elkaar zouden raken zou Barrichello de hekken in vliegen en dan zou je zo iets kunnen krijgen:

YouTube- Indy car CRASH [Highest G-force ever!]

Neo-242
1 augustus 2010, 19:09

:lol::thumbup:

speed9
1 augustus 2010, 19:37
10 plaatsen straf voor Schumacher in Spa melde de BBC nog net aan het einde van de uitzending, meer dan terecht.

Dat word dus achter aan starten als die niet hoger Q,dan 14de.
Tenzij er ook andere dingen komen zoals versnellingsbak wissels.

Trouwens ik zie Schumi het nog wel goed doen ondanks dat het niet zijn wagen is,op Spa.

cookie
1 augustus 2010, 21:14
Dat wiel van Rosberg heeft serieuze hoogtes bereikt, slecht in beeld gebracht door FOM want op tv leek het wiel gewoon rechtdoor over de grond te rollen.
http://static3.hln.be/static/FOTO/pe/14/6/5/album_large_3817475.jpg
http://static3.hln.be/static/FOTO/pe/13/5/4/album_large_3817474.jpg
http://static2.hln.be/static/FOTO/pe/10/2/1/album_large_3817471.jpg
http://static1.hln.be/static/FOTO/pe/9/1/0/album_large_3817470.jpg

En nog een foto die laat zien hoe dicht Barrichello bij die muur zit
http://esporte.ig.com.br/grandepremio/images/190/190/89/7689538.barrichello_e_schumacher_na_hungria_206_62 0.jpg

Straffe stuurmanskunst dat ie dat heeft gered :eek:

Sander Hogendoorn
1 augustus 2010, 21:15
Wow, wel een gave foto zo. Maar op dat punt stuurt Schumacher nog steeds richting de muur, zeer terechte penalty imo.

El Maestro
1 augustus 2010, 22:26
Dat wiel van Rosberg heeft serieuze hoogtes bereikt, slecht in beeld gebracht door FOM want op tv leek het wiel gewoon rechtdoor over de grond te rollen.

Ik dacht eerst wel iets te zien stuiteren, maar ik lette meer op de wegrijdende auto´s, pas in de herhaling toen ik Nico met 3 wielen zag rijden werd het duidelijk :laugh:

bobskink
1 augustus 2010, 23:17
Alles in al gezegd, dus ga ik maar beamen.

Schumacher is eindelijk terug :p Het was smerig en zeer gevaarlijk. Stiekem hoop je dat er een botsing van komt, zodat Schumacher eindelijk eens kan zien met wat hij soms speelt. Maar de gevolgen hadden hier erg kunnen zijn, dus beter niet.

Liggen slapen achter de safety car? Yeah right, opvallend dat het gat dan net zo groot werd voor de herstart ofwat? Ik was vroeger fan van Vettel, maar ik vind hem dit jaar op zijn plat gezegd een zeikerd geworden. En een slechte verliezer er nog bij.

Helemaal mee eens, Vettel was vroeger een coole gast, nu is een klein zaagske geworden. Hoewel ik het wel plezanter vind dan bijvoorbeeld de emotieloze Raikonen.

Héél erg jammer van Hamilton, ik hoop dat ze in Spa mee kunnen doen voor de winst.
Hij mag ook eens zijn deeltje pech hebben, hij reed toch niet vooraan en nu is het weer spannend.

Kim Van Der Stichelen
1 augustus 2010, 23:29
Hier het hele gevecht en dan vind ik de move op 2:00 inderdaad briljant:
YouTube- Nelson Piquet vs. Ayrton Senna (http://www.youtube.com/watch?v=AeemlgJkjUs)

Heel even zag ik Rubens vandaag ook glijden bij het insturen na die actie, en moest direct aan deze denken idd :)

Neo-242
1 augustus 2010, 23:46
Het viel op dat eerst zowel Webber als daarna Vettel Alonso niet voorbij konden gaan of tenminste een inhaalpoging proberen te doen. Zou het dan toch waar zijn van het grote voordeel van de flex-vleugels en de eventuele onderplaat?

Darthwillie
1 augustus 2010, 23:49
De ferrari had volgens mij een veel hogere topsnelheid, dan wordt het moeilijk, maar ik denk dat je pas makkelijk kunt inhalen als je wagen 2 seconden sneller is, dat waren Vettel en Webber niet, net 1 sec.

Neo-242
1 augustus 2010, 23:55
Hier nog eens in slo-mo het incident tussen RB & MS.
Hier zie je toch wel goed dat Schumacher maar blijft opzij komen terwijl de Williams er al lang naast zit. Hij gaat ook pas terug naar links als Rubens al naar links aan het sturen is.

YouTube- Analysis - Schumacher Rubens Incident Hungary 2010

speed9
2 augustus 2010, 01:24
Hier nog eens in slo-mo het incident tussen RB & MS.
Hier zie je toch wel goed dat Schumacher maar blijft opzij komen terwijl de Williams er al lang naast zit. Hij gaat ook pas terug naar links als Rubens al naar links aan het sturen is.

De doel was duidelijk,ga weg daar of ik laat je de muur in rijden.
Je ziet gewoon die schaduw van de voorwiel afronden,dan kan je al zeggen dat je 10/20cm heb.

raakt die hem dan uiteindelijk met de achterwiel,want dat is voor mij na 2x onduidelijk?

Gewoon zwaar straffen,die handel.
en na dit dat "Barri" gewoon de asfalt volgt en zichzelf bijna alsnog in de zijkant van Schumi boort.

Tim Meuris
2 augustus 2010, 02:20
Deze race bewijst nogmaals dat schumi nog steeds het zwijn is dat hij altijd is geweest. Schandalige move.
Chapeau voor barri, magistraal gewoon!:thumbup:
Het hoogtepunt van de race voor mij met toch een rare nasmaak want dit had wel eens heel lelijk kunnen aflopen.

Jammer van hami, blijft in mijn ogen nog steeds dé coureur van het seizoen.
Leuk dat webber gewonnen is in plaats van één van de twee crybaby's die achter hem binnenkwamen.

Mclaren zal in Spa sterk voor de dag moeten komen want ze zijn het kampioenschap aan het verliezen.

En het blijft mij een raadsel hoe het komt dat zulke beweeglijke vleugels
toch goedgekeurd worden...

Joost van den Heuvel
2 augustus 2010, 02:40
Omdat ze aan de regels voldoen.

Dat is het probleem een beetje. Er wordt te veel op de letter van de regels ipv op de gedachte achter de regels gewerkt.

bobskink
2 augustus 2010, 09:44
Eigenlijk zou Mercedes het lef moeten hebben om een straf aan te vragen voor Rubens, hij haalt Schumacher eigenlijk in buiten de baan, want hij wordt volledig over de witte lijn gedrukt.
De straf van 10 plaatsen is belachelijk, ik had liever een voorwaardelijke schorsing gehad.

Darthwillie
2 augustus 2010, 10:08
Tja, daar wordt hij natuurlijk wel toe gedwongen door de actie van Schumacher zelf, Rubens zei in een interview dat hij niet meer van het gas kon omdat hij tussen de wielen zet van Schumacher zet en bang was dat ze gingen vliegen als ze elkaar zo raakten.

Toen ik het gisteren voor het eerst zag vond ik het wel meevallen, maar na een paar herhalingen gezien te hebben vind ik die straf veel te licht, hier past alleen een schorsing. Als je ziet hoe van der Drift vloog op Brands moet je er niet aan denken dat Rubens of Schumi dat ter hoogte van de pits hadden gedaan.

Jeroen Ursem
2 augustus 2010, 10:37
Ik blijf toch van mening, ook met de slow-mo dat Schumacher precies genoeg ruimte houd :p Er is niets gebeurd, als we met z'n allen gaan lopen miepen over 'wat had kunnen gebeuren' blijven we bezig. Hij heeft een straf gehad, omdat het uiteraard wel erg link was, maar ik zie hem niets onregelementairs doen. 1 keer van de lijn, en hij houd exact genoeg ruimte over voor Barrichello om ernaast te blijven.

Eigenlijk had Barrichello een schuinbeweging moeten maken naar rechts en dan links erlangs, maarja, met dat soort snelheden gaat dat niet lukken denk ik ;)

Robert Saalmink
2 augustus 2010, 10:46
Ik vond het persoonlijk een uitstekende move van Schumacher, in theorie. Het gat dicht gooien precies op het moment dat jke tegenstander uit de slipstream wil komen kan goed werken, met wat mazzel moet hij dan iets van het gas. Schumacher had alleen dat gat direct moeten dicht zetten voordat Barrichello naast hem zat, zodat die gevaarlijke situatie niet had kunnen ontstaan. Nu wilde hij het gat dichten met Barrichello er al naast, en dat is inderdaad niet zonder gevaar. Hij had op dat moment moeten stoppen met opzij bewegen, en dus is de straf wat mij betreft rechtvaardig.

Het blijft racen he, je kunt iedereen die eens een gevechtje aan gaat wel willen schorsen maar dat slaat ook nergens op.

bobskink
2 augustus 2010, 11:10
Ik blijf toch van mening, ook met de slow-mo dat Schumacher precies genoeg ruimte houd ...
De baan stopt daar waar de witte lijn is, Schumacher duwt hem er compleet over, van de baan dus. Geluk voor beiden dat er naast de witte lijn nog asfalt was.
Zoals de post hierboven, Schumacher was te laat met zijn move, Rubens zat er al naast, dus ging het niet echt meer over positie verdedigen en zag het er veel smeriger uit.
Het was enorm gevaarlijk en het is toch niet omdat het goed is afgelopen dat het zomaar vergeten mag worden.

Het is raar dat na een seizoen, terug met beide voeten op de grond, Schumacher nog geen knijt veranderd is en nog steeds zichzelf het middelpunt van de waarheid waant.

Robert Saalmink
2 augustus 2010, 11:24
Dat laatste is jouw conclusie, ik denk niet dat dat zijn motivatie is geweest voor de move.

Requiem84
2 augustus 2010, 11:24
'Well, we all know that you have all drivers, and you have Rubens Barrichello'

Bram Van Der Stichelen
2 augustus 2010, 11:40
Deze race bewijst nogmaals dat schumi nog steeds het zwijn is dat hij altijd is geweest.

Alsjeblieft hé zeg. Schumi heeft in zijn carriere meer bewezen dan wie dan ook op de grid. Meneer gaat dit seizoen voor het eerst echt eens over het randje, en de scheldtirades vliegen weer met honderden zijn kant uit.

Darthwillie
2 augustus 2010, 12:18
Ik had graag gehad dat ze hem een race geschorst hadde, maar dan voornamelijk omdat ik heel graag had gezien wat Heidfeld in die wagen zou don :laugh:

Tim Meuris
2 augustus 2010, 14:52
Alsjeblieft hé zeg. Schumi heeft in zijn carriere meer bewezen dan wie dan ook op de grid. Meneer gaat dit seizoen voor het eerst echt eens over het randje, en de scheldtirades vliegen weer met honderden zijn kant uit.

Sorry kerel maar dan kijk jij mss nog maar 5 jaar f1

-94: hij rijdt opzettelijk hill eraf en wordt wk
-97: probeert hetzelfde te doen met villeneuve maar het draait ditmaal slecht voor hem uit
'it was a reflex' lult hij dan nog
-toen hij nog voor benetton reed woog de auto 7kg te zwaar dan de reglementen voorschrijven. schumi's uitleg: ik was nog niet naar het wc geweest (echt waar!)
7kilo stront, komaan!!!
-06: parkeert zich letterlijk op de baan in monaco zodat alonso geen snelste ronde meer kan rijden
-in de jaren 90 voert hij tijdens sc-periode in de regen nog s een braketest uit waardoor frentzen moet uitwijken en van de baan afgaat
-verder heeft hij er altijd voor gezorgd dat hij een knechtje had dat in zijn dienst reed en hem erlangs liet indien nodig (dit hoef ik er zelfs niet bij te voegen cfr. 2002)
wow respect man!

goed: hij heeft alle records en is een zeer bekwaam f1 piloot maar in mijn ogen is en blijft hij een zwijn.
vroeger was ik tot 97 met het incident met villeneuve hevige schumacherfan
maar ik zie hem nu niet liever dan eens goed op zijn bek gaan, hetgeen hij het ganse jaar al doet :lol:

Niels Tieman
2 augustus 2010, 14:54
En wat heeft de geschiedenis met dit hele voorval te maken? Zoals Cava ook al aangaf (en ik met hem); het is een incident die los staat van de coureurs. Ieder ander had deze straf ook verdient, ongeacht zijn of haar geschiedenis.

Er zou een reden zijn, om in de geschiedenis-boeken te duiken, als de coureur in kwestie al een voorwaardelijke straf had.

Robert Saalmink
2 augustus 2010, 15:03

-97: probeert hetzelfde te doen met villeneuve maar het draait ditmaal slecht voor hem uit
-toen hij nog voor benetton reed woog de auto 7kg te zwaar dan de reglementen voorschrijven. schumi's uitleg: ik was nog niet naar het wc geweest (echt waar!)
7kilo stront, komaan!!!
-06: parkeert zich letterlijk op de baan in monaco zodat alonso geen snelste ronde meer kan rijden
-in de jaren 90 voert hij tijdens sc-periode in de regen nog s een braketest uit waardoor frentzen moet uitwijken en van de baan afgaat
-verder heeft hij er altijd voor gezorgd dat hij een knechtje had dat in zijn dienst reed en hem erlangs liet indien nodig (dit hoef ik er zelfs niet bij te voegen cfr. 2002)
wow respect man!

goed: hij heeft alle records en is een zeer bekwaam f1 piloot maar in mijn ogen is en blijft hij een zwijn.
maar ik zie hem nu niet liever dan eens goed op zijn bek gaan, hetgeen hij het ganse jaar al doet :lol:

Vergeet niet ook te melden hoe hij met engelengeduld Ferrari in vijf jaar tijd van een niet-punten-scorend team wereldkampioen heeft gemaakt.

bobskink
2 augustus 2010, 15:08
Ach, het is wachten tot Vettel ofzo Schumacher van de baan rijdt en dan eens zien hoe de Schumacher fans steigeren.

Ik wist trouwens niet dat Ferrari voor 1996 geen punten scoorde Robert ;)

Robert Saalmink
2 augustus 2010, 15:20
Nou, in 1996 kwam Schumacher bij Ferrari en toen ging het weer een beetje, voor die tijd kwam er inderdaad serieus weinig goeds uit dat team. Er ging erg vaak iets stuk en je was op een bepaald moment al blij met puntenresultaten als F-fan. Tussen 1979 en 2000 (21 jaar) werd er geen rijderstitel behaald.

schumacher180
2 augustus 2010, 15:29
Maar uiteindelijk had Schumacher in 1999 de titel ook wel binnengehaald als hij niet z'n benen had gebroken tijdens de Britse GP datzelfde seizoen.;)

Al was ik t/m 2001 eigenlijk meer voor Hakkinen als voor Schumacher.:laugh:

Had het eigenlijk ook wel geweldig gevonden als Irvine 't was geworden in 1999.. Dan had MSC gebaald als een stekker, weet'k zeker..

Dit jaar deugt z'n auto niet, maar hij doet't in vergelijking met Rosberg gewoon slecht dit jaar.. Ik zeg't niet graag maar het is nou eenmaal zo. Ik dacht dat 2005 zo'n zwaar jaar voor hem was, nou 2005 was in vergelijking met dit seizoen gewoon een ge-wel-dig jaar.. Natuurlijk is er ook veel veranderd in die tussen tijd..

Roy Visser
2 augustus 2010, 15:44
De baan stopt daar waar de witte lijn is, Schumacher duwt hem er compleet over, van de baan dus. Geluk voor beiden dat er naast de witte lijn nog asfalt was.
Zoals de post hierboven, Schumacher was te laat met zijn move, Rubens zat er al naast, dus ging het niet echt meer over positie verdedigen en zag het er veel smeriger uit.
Het was enorm gevaarlijk en het is toch niet omdat het goed is afgelopen dat het zomaar vergeten mag worden.

Het is raar dat na een seizoen, terug met beide voeten op de grond, Schumacher nog geen knijt veranderd is en nog steeds zichzelf het middelpunt van de waarheid waant.

dan maak je al gelijk de aanname dat schumacher het ook gedaan had als er een ravijn van 3 km naast had gezeten. Niet alleen de Fia begint te miepen over kleine dingetjes, maar de fans ook alsmeer lijkt wel ;) Jaren geleden ging het bijna niet anders..

het valt me de laatste tijd trouwens enorm op dat er mensen toch wel EXTREEM aan weerszijde staan en er niet meer objectief gekeken wordt naar races en situaties. Iets wat in mijn ogen de discussies niet ten goede komt.

Darthwillie
2 augustus 2010, 15:50
Maar uiteindelijk had Schumacher in 1999 de titel ook wel binnengehaald als hij niet z'n benen had gebroken tijdens de Britse GP datzelfde seizoen.;)

Dat weet niemand, voor hetzelfde geld had Hakkinen dan heel anders gereden.

Het duo Brawn/Byrne heeft natuurlijk ook veel bijgedragen aan het succes van Ferrari, ik meen dat in 1996 Schumacher tijdens de gp van frankrijk al uitviel in de warmup lap, de race daarna in de 3e ronde terwijl Irvine in beide races nog geen 10 rondes deed. Dat probleem hebben Brawn/Byrne opgelost door een ijzersterk technisch team neer te zetten met een extreem goede kwaliteitscontrole

Manuel
2 augustus 2010, 15:53
Vorige race al iets voorgevallen dat voor nodige discussie heeft geleid en nu weer het voorval met Schum en Barri.
We kunnen niet zeggen dat er niets meer gebeurd in de F1.

Robert Saalmink
2 augustus 2010, 15:57

Het duo Brawn/Byrne heeft natuurlijk ook veel bijgedragen aan het succes van Ferrari, ik meen dat in 1996 Schumacher tijdens de gp van frankrijk al uitviel in de warmup lap, de race daarna in de 3e ronde terwijl Irvine in beide races nog geen 10 rondes deed. Dat probleem hebben Brawn/Byrne opgelost door een ijzersterk technisch team neer te zetten met een extreem goede kwaliteitscontrole

Tuurlijk, maar die mensen zijn op advies van Schumacher van Benetton naar Ferrari gekomen. Het succesteam van Benetton zat dus vervolgens voor een groot deel bij Ferrari in die jaren.

Niels Tieman
2 augustus 2010, 16:00
het valt me de laatste tijd trouwens enorm op dat er mensen toch wel EXTREEM aan weerszijde staan en er niet meer objectief gekeken wordt naar races en situaties. Iets wat in mijn ogen de discussies niet ten goede komt.

+1....

Bram Van Der Stichelen
2 augustus 2010, 16:09

Netjes was het misschien niet, maar ik denk dat hij niet de enige was die in zo'n situatie zou reageren. Voor velen is dat puur Schumacher, ik vond dat meer menselijk. Ik ga niet zeggen dat ik het goedpraat, maar het was gewoon een impulsieve actie.

Zelfde als hierboven. Je strijdt voor de wereldtitel, en dan kunnen de beslissingen die genomen worden nu soms niet altijd even rationelee zijn. Opnieuw verdedig ik hem niet, maar wel begrijpaar.

7kilo stront, komaan!!!

Zijn uitleg niet meegerekend, maar waarom is dat noodzakelijk schumacher zijn fout? Kan hij toch (normaal) niets aan doen als die wagen te zwaar is? Ligt aan het team toch? En alsof Schumacher zijn reactie echt serieus was...:rolleyes:

Tja, daar heeft hij ook zijn straf voor gehad, dus waarom daar nog over gaan mekkeren?

Alsof Schumacher in heel de geschiedenis van de racerij de enige is die in een SC situatie eens een rare staat uithaalt...

wow respect man!

Schumacher is bij Ferrari de man geweest die ze naar 5 wereldtitels heeft geloodst. Dan mag je wel een zekere status hebben in een team. Als 2e rijder weet je automatisch ook dat Schumacher de 1e rijder zal zijn. Het is aan de 2e rijder om zo goed mogelijk te presteren en zich er soms proberen over te zetten. Irvine was altijd de 2e viool, tot in '99 Schumacher wegviel. Deed toen mee voor de titel, maar toen Schumacher terug kwam was echt duidelijk dat Irvine nog steeds de mindere was. Denk maar terug aan Malaysië, waar Schumacher Irvine helemaal naar huis reed. En in Japan stond Irvine er ook niet, terwijl Schumacher ook weer helemaal top was.

Voor de rest een post zonder enig respect en volwassenheid in mijn ogen. Iemand gaan zwart maken die in zijn heel leven al meer bereikt heeft dan dat de meesten hier ooit maar kunnen van dromen terwijl jij rustig in je bureaustoeltje zit is gewoon ontzettend belachelijk. En Schumacher doet heus nog heel wat meer werk buiten de F1. Dus ik denk niet dat het hem veel kan schelen wat iedereen vindt van zijn huidig seizoen in de F1. Blijkbaar denkt iedereen dat het zo makkelijk is om na een paar jaar afwezigheid terug te keren. Zeker in een tijdperk waar testen zo goed als onmogelijk gemaakt wordt.

Er ook van uit gaan dat ik 'maar 5 jaar F1' kijk omdat ik Schumacher een ontzettend goede coureur vind (Oh wat ben je dan een buitenbeentje zeg :surrender:) is al helemaal belachelijk. Van zulke uitspraken kan ik kromme tenen krijgen.

Darthwillie
2 augustus 2010, 16:29
Tuurlijk, maar die mensen zijn op advies van Schumacher van Benetton naar Ferrari gekomen. Het succesteam van Benetton zat dus vervolgens voor een groot deel bij Ferrari in die jaren.
Als niet Schumacher fan weet ik er alles van :laugh:, maar dat is in mijn ogen tegenwoordig het meest belangrijke, een goede groep mensen. Niet alleen coureurs maar ook de groep daarachter.
Flavio Briatore is daar een ster in, het is niet toevallig dat hij zowel met Benetton als met Renault kampioenschappen binnenhaalt, ook Newey snapt dit, het kost even opbouwen maar nu heeft hij bij RBR ook een zelfde groep en zijn ze ook succesvol.

Montoya90
2 augustus 2010, 16:53
Tsja , sommige mensen vergeten af en toe even dat de formule 1 nog steeds een teamsport is.

De actie van Schumacher vind ik over het randje. Ik kan geen beelden, van een extremere manier van blokken, van de afgelopen jaren, voor me halen.

De FIA heeft wat mij betreft hier prima gehandeld en trekt hier duidelijk een grens. Als hier geen straf voor zou worden gegeven dan zit er de volgende wedstrijd iemand in de muur.

schumacher180
2 augustus 2010, 17:00

Zit wat in..:D

Markie
2 augustus 2010, 17:02
dan maak je al gelijk de aanname dat schumacher het ook gedaan had als er een ravijn van 3 km naast had gezeten. Niet alleen de Fia begint te miepen over kleine dingetjes, maar de fans ook alsmeer lijkt wel ;) Jaren geleden ging het bijna niet anders..

Ravijn of muur, wat maakt dat nu weer uit, Rubens zal insturen op MS als die niet verder kan en zie van der Drift ongeluk voor een herinnering wat er gebeurd in zo'n geval.

Er is een reden waarom Rubens het zijn meest angstaanjagende incident vondt in zijn gehele en langdurige F1 carriere en doen alsof het allemaal wel meeviel, snap ik dus echt niet. Moet het kalf eerst verdrinken, voordat je de put gaat dempen Roy???

En dit staat volledig los van aan welke kant je staat, gewoon "common sense".

Darthwillie
2 augustus 2010, 17:25
Het grappige is dat er niet zoveel verschil is tussen Schumacher en een DR.nl rijder, de dag erna is de adrenaline weg en de nuance verschenen, hij vind het zelf nu ook iets te grof
Wollte Rubens nicht gefährden"

Mit etwas Abstand sieht Michael sein Manöver gegen Barrichello als zu hart

"Gestern direkt nach dem Rennen war ich noch in der Hitze des Geschehens, aber nachdem ich die Szene gegen Rubens nochmals angeschaut habe, muss ich doch sagen, dass die Stewarts Recht haben mit ihrer Einschätzung: das Manöver gegen ihn war zu hart. Ich wollte es ihm natürlich schwer machen mich zu überholen, ich zeigte ihm auch deutlich, dass ich ihn innen nicht vorbei lassen wollte, aber ich wollte ihn logischerweise nicht gefährden mit meinem Manöver. Wenn er dieses Gefühl hatte, dann sorry, das war nicht meine Absicht."

http://www.michael-schumacher.de/?page=news&story_id=104664&lang=de

Robert Saalmink
2 augustus 2010, 17:28
De DRNL afkoelperiode wordt nu ook door F1-rijders omarmd :D Hij verwoord het netjes nu, lijkt me afgehandeld zo.

Markie
2 augustus 2010, 17:38
Het grappige is dat er niet zoveel verschil is tussen Schumacher en een DR.nl rijder, de dag erna is de adrenaline weg en de nuance verschenen, hij vind het zelf nu ook iets te grof

http://www.michael-schumacher.de/?page=news&story_id=104664&lang=de
Ah netjes van Michael :thumbup1:

Roy Visser
2 augustus 2010, 17:44
Ravijn of muur, wat maakt dat nu weer uit, Rubens zal insturen op MS als die niet verder kan en zie van der Drift ongeluk voor een herinnering wat er gebeurd in zo'n geval.

Er is een reden waarom Rubens het zijn meest angstaanjagende incident vondt in zijn gehele en langdurige F1 carriere en doen alsof het allemaal wel meeviel, snap ik dus echt niet. Moet het kalf eerst verdrinken, voordat je de put gaat dempen Roy???

En dit staat volledig los van aan welke kant je staat, gewoon "common sense".

Ik heb het over het gedeelte na de muur mark, ik heb niets voor niets Geluk voor beiden dat er naast de witte lijn nog asfalt was dik gedrukt staan.

Dat is niet geluk, dat is gewoon observatie, er wordt nu aangenomen dat schumacher het ook had gedaan als er naast de witte lijn iets anders had gezeten als asfalt.

Ik heb nog nergens mijn mening gegeven over wat ik er van vind mark, ook niet dat ik het niet ernstig vind, of dat ik het heel ernstig vind.

het gaat mij er hier puur om dat er van alles aan wordt genomen en een hele hoop What if's op tafel komen, en er hele lijstjes gepost worden met dingen die absoluut buiten dit staan alleen maar om aan te wijzen wat er allemaal eerder gebeurt is. Dat kan ik ook doen, maar dan met de naam Senna. Als je het over een situatie heb, gebruik dan ook alle omstandigheden van de situatie, en niet wat er in de 10 jaar daarvoor gebeurt is, of opnoemen, ja maar wat als er ipv gras een muur had gestaan. Dat kan je niet vergelijken en in een discussie hoor je dat niet te vergelijken, want dan ga je met vooroordelen de discussie aan en kijk je helemaal langs het punt heen.

Dat is common sense.

Tim Meuris
2 augustus 2010, 17:53
En wat heeft de geschiedenis met dit hele voorval te maken? Zoals Cava ook al aangaf (en ik met hem); het is een incident die los staat van de coureurs. Ieder ander had deze straf ook verdient, ongeacht zijn of haar geschiedenis.

Er zou een reden zijn, om in de geschiedenis-boeken te duiken, als de coureur in kwestie al een voorwaardelijke straf had.

Dan verschillen we daar toch wel van mening Niels,
dit is volgens mij een incident dat helemaal niet losstaat van de coureur
iemand die zoiets uithaalt heet michael schumacher, typisch een move voor hem

en akkoord: ik ben volledig akkoord met de straf
en ieder ander die zoiets doet verdient die straf ook
maar tis toch maar weer schumacher die het heeft uitgehaald

ik heb misschien weinig goeds voor hem over maar ik baseer me dan ook op al die jaren dat ik hem al heb bezig gezien

Joost van den Heuvel
2 augustus 2010, 18:03
Typisch een move gebezigd door al de "winners" imho. Alsof Senna zoiets nooit deed. Of Vettel. Of Hamilton.

Maar idd, terechte straf (en hij is het er zelf uiteindelijk ook mee eens).

Bram Van Der Stichelen
2 augustus 2010, 19:21
Typisch een move gebezigd door al de "winners" imho. Alsof Senna zoiets nooit deed. Of Vettel. Of Hamilton.

Eens. Alle grote kampioenen hebben wel een hoop stoten uitgehaald in het verleden. Senna had ook een paar zaken op zijn kerfstok hoor, maar daar hoor je niemand nauwelijks nog over. Kan natuurlijk ook een rol spelen dat hij gestorven. Dan herinner je meestal meer de goede zaken. Benieuwd hoe men op Schumacher zou terugkijken moest ie verongelukken.

Niels Tieman
2 augustus 2010, 19:54
Dan verschillen we daar toch wel van mening Niels,
dit is volgens mij een incident dat helemaal niet losstaat van de coureur
iemand die zoiets uithaalt heet michael schumacher, typisch een move voor hem

Deze uitspraak zegt meer over jou bevooroordeelde mening dan over het daadwerkelijke incident. En dan word het lastig om het incident neutraal te zien, te bestraffen en/of een oordeel over te vellen.

bobskink
2 augustus 2010, 19:58
Het verschil met Schumacher t.o.v die andere kampioenen is dat Schumacher meer dan eens over de schreef ging zodat het voor velen zijn handelsmerk is geworden. Sjoemel Schumy is er niet alleen gekomen omdat het leuk klinkt.

Jeroen Ursem
2 augustus 2010, 20:00
Tja, die actie van Senna waar hij Prost gewoon de baan uit reed en zo kampioen werd is ook geen schone actie.

Maar inderdaad, 'dat soort' rijgedrag kenmerkt wel een kampioen ten opzichte van een doorsnee coureur. Ik heb zelf niet gelezen of Rubens ergens gezegd heeft dat dit zijn meest angstaanjagende ervaring uit z'n carrière is. Als hij dat gezegd heeft; absolute bullshit.

Ik vind Barrichello een toffe peer, maar het is zo'n miepkont, verschrikkelijk.

schumacher180
2 augustus 2010, 20:07
Ik vind Barrichello een toffe peer, maar het is zo'n miepkont, verschrikkelijk.

Klopt helemaal..;)

Joost van den Heuvel
2 augustus 2010, 20:59
Maar inderdaad, 'dat soort' rijgedrag kenmerkt wel een kampioen ten opzichte van een doorsnee coureur. Ik heb zelf niet gelezen of Rubens ergens gezegd heeft dat dit zijn meest angstaanjagende ervaring uit z'n carrière is. Als hij dat gezegd heeft; absolute bullshit.

Het werd hem in de mond gelegd. Het was op de BBC direct na de wedstrijd. Ze vroegen hem een paar keer achter elkaar "was dit nu het meest angstaanjagende moment in je carriere?". Tja, dan zeg je op zo'n moment moeilijk nee.

Markie
2 augustus 2010, 20:59
Ik heb het over het gedeelte na de muur mark, ik heb niets voor niets Geluk voor beiden dat er naast de witte lijn nog asfalt was dik gedrukt staan.

Dat is niet geluk, dat is gewoon observatie, er wordt nu aangenomen dat schumacher het ook had gedaan als er naast de witte lijn iets anders had gezeten als asfalt.

Ik heb nog nergens mijn mening gegeven over wat ik er van vind mark, ook niet dat ik het niet ernstig vind, of dat ik het heel ernstig vind.

het gaat mij er hier puur om dat er van alles aan wordt genomen en een hele hoop What if's op tafel komen, en er hele lijstjes gepost worden met dingen die absoluut buiten dit staan alleen maar om aan te wijzen wat er allemaal eerder gebeurt is. Dat kan ik ook doen, maar dan met de naam Senna. Als je het over een situatie heb, gebruik dan ook alle omstandigheden van de situatie, en niet wat er in de 10 jaar daarvoor gebeurt is, of opnoemen, ja maar wat als er ipv gras een muur had gestaan. Dat kan je niet vergelijken en in een discussie hoor je dat niet te vergelijken, want dan ga je met vooroordelen de discussie aan en kijk je helemaal langs het punt heen.

Dat is common sense.
Ik heb geen idee waar je heen wil Roy?

Ik highlight een gedeelte van je uitspraak, waarmee ik vind dat jij het incident bagatelliseert. Schumacher wist dat de muur daar stond waar die stond, desondanks had hij er geen enkele moeite mee om Rubens er heen te drukken. Dus speculaties over ravijnen en dan wel of misschien toch niet, doen er voor mij niet toe.

Nogmaals de rest interesseert mij ook helemaal niets en het opblazen met goede oude tijden verhalen ook al helemaal niet. Incident los van het verleden zien, dat bedoelde ik met "common sense", geen verwijt naar jou toe. (of gewoon gezond verstand, iets waar ik net niet op kon komen ;) )

Tim Meuris
2 augustus 2010, 21:25
Het verschil met Schumacher t.o.v die andere kampioenen is dat Schumacher meer dan eens over de schreef ging zodat het voor velen zijn handelsmerk is geworden. Sjoemel Schumy is er niet alleen gekomen omdat het leuk klinkt.

ik kan het niet beter zeggen
ik ben mss wat te sterk in mijn verwoording maar ik heb echt een degout van die coureur

Bram Van Der Stichelen
2 augustus 2010, 21:30
ik kan het niet beter zeggen
ik ben mss wat te sterk in mijn verwoording maar ik heb echt een degout van die coureur

Dat weten we ondertussen. Het is niet nodig om dat in elke post te gaan zetten. Fanboys zijn al irritant, maar het omgekeerde is al even vervelend.

Tim Meuris
2 augustus 2010, 21:31
[QUOTE=Jeroen Ursem;119978]Tja, die actie van Senna waar hij Prost gewoon de baan uit reed en zo kampioen werd is ook geen schone actie.
QUOTE]

Hier moet je wel rekening houden met het feit dat de polepositie zich op de
vuile kant van de baan bevond.
senna vroeg of hij aan de andere kant kon starten van pole anders zou hij geen pole rijden
dit werd toegestaan en zo reed senna pole en prost 2e
maar de volgende dag werd de afspraak niet nagekomen
senna was toen wel zeer boos en zwoer niet van het gas te gaan
en zo gebeurde wat gebeurde
(dit heb ik van mijn vader die toen een groot f1-fan was en senna /hondafan is)

verder vind ik senna als mens een veel mooier persoon dan schumi
ik zie schumacher niet meteen uit zijn auto springen
om een gecrashte collega ehbo te verlenen

Jeroen Ursem
2 augustus 2010, 21:35
Weetje, ik heb hier dus absoluut geen zin in.

Dat weten we ondertussen. Het is niet nodig om dat in elke post te gaan zetten. Fanboys zijn al irritant, maar het omgekeerde is al even vervelend.

Goed gezegd Bram.

Tim Meuris
2 augustus 2010, 21:37
Weetje, ik heb hier dus absoluut geen zin in.

Goed gezegd Bram.

sorry jongens ik zwijg al

Bram Van Der Stichelen
2 augustus 2010, 21:38

Tja, al de dingen die Schumacher doet voor het goede doel kan daar natuurlijk niet tegen op.

Wat is je punt nu? Als je het voorval gaat nemen waar Senna op Spa Comas gaat gaan helpen, moet je dat niet alleen tegenover Schumacher gaan doen, maar tegen iedere F1 rijder. Want ik kan me de laatste 15 jaar niemand herinneren die een medecoureur gaat helpen wanneer die gecrasht is.

bobskink
2 augustus 2010, 21:39
hehe, toch ben ik stiekem een beetje blij dat ik mij weer eens heerlijk kan ergeren aan Schumacher, het deed echt deugd, net zoals vroeger.

@Tim Meuris Dat van Suzuka en de pole wist ik niet. Ik dacht altijd dat een beetje weerwraak was voor Suzuka het jaar ervoor, zowel naar Prost als de FIA toe.
In ieder geval, dat is zowat het enige stukje smet op Senna's carrière.

Roy Visser
2 augustus 2010, 21:46
sorry jongens ik zwijg al

Dat hoeft niet, maar probeer het eens wat anders te bekijken, je laat nu vrij duidelijk zien over hoe en wat, en zeker met je post over senna versterk je dat nog even. Senna kan/kon in jouw ogen duidelijk niks fout doen en Schumacher doet alles fout.

En er zijn hier nog veel meer mensen die het niet onpartijdig kunnen bekijken, daarom krijg je van die welles nietes discussies die eigenlijk continu over hetzelfde gaan.

@mark,

ik zie nu pas dat je kleine dingetjes dik had gedrukt, ik bedoelde daarmee overigens niet dit incident perse en is wat ongelukkig geschreven inderdaad. Het valt me gewoon op dat er de laatste tijd veel onnodig gediscussieerd wordt ;)

bobskink
2 augustus 2010, 21:51
onnodig? bedoel je niet goed gediscussieerd? Brengt wat leven in de brouwerij. Discussie over discussie... :p
Ik ga er maar volledig voor gaan, controverse, ouwe koeien en omstreden:
Oranje had die corner in de laatste 5 minuten moeten krijgen! Op naar Spa :surrender:

Bram Van Der Stichelen
2 augustus 2010, 21:57
onnodig? bedoel je niet goed gediscussieerd? Brengt wat leven in de brouwerij. Discussie over discussie... :p
Ik ga er maar volledig voor gaan, controverse, ouwe koeien en omstreden:
Oranje had die corner in de laatste 5 minuten moeten krijgen! Op naar Spa :surrender:

'Discussie's' met fanboys en haters zijn geen discussies.

Darthwillie
2 augustus 2010, 21:59
Hier moet je wel rekening houden met het feit dat de polepositie zich op de
vuile kant van de baan bevond.
senna vroeg of hij aan de andere kant kon starten van pole anders zou hij geen pole rijden
dit werd toegestaan en zo reed senna pole en prost 2e
maar de volgende dag werd de afspraak niet nagekomen
senna was toen wel zeer boos en zwoer niet van het gas te gaan
en zo gebeurde wat gebeurde
(dit heb ik van mijn vader die toen een groot f1-fan was en senna /hondafan is)

ongeacht wat zijn redenen waren was expres Prost rammen terwijl een veld van 24 wagens erachter aan reed totaal onacceptabel. Dat had een langdurige schorsing moeten opleveren.

MAAR we dwalen af, dit seizoen levert wel vrijwel iedere race gespreksstof op, of het nu Schumi/Barrichello is, flexende vleugels, teamorders, Red Bull vleugels die al dan niet naar de verkeerde rijder gaan, Webber die over Kovalainnen struikelt, twee Red Bulls die botsen, inhaalacties bij de pitingang. Saai kunnen we hetniet noemen :thumbup: En de stand in het kampioenschap is ook om van te smullen. Ik vind het een top seizoen :thumbup:

NS
2 augustus 2010, 22:17
Wat is je punt nu? Als je het voorval gaat nemen waar Senna op Spa Comas gaat gaan helpen, moet je dat niet alleen tegenover Schumacher gaan doen, maar tegen iedere F1 rijder. Want ik kan me de laatste 15 jaar niemand herinneren die een medecoureur gaat helpen wanneer die gecrasht is.

Je kan zelfs nog als standpunt innemen dat het uitermate gevaarlijk is, stel je voor dat er net een auto aan kwam...

Robert Saalmink
3 augustus 2010, 01:18
Die andere auto kwam er ook werkelijk aan, maar had het gelukkig in de gaten. Had ook anders kunnen aflopen, het stof hing nog in de lucht en het zicht was dus al niet super.

In deze discussie ga ik met Bram mee, en hij bekijkt het gelukkig nog objectief. Tim is anti Schumacher en dat mag, maar is wel erg kortzichtig van tijd tot tijd helaas. Je mag Senna een mooier mens vinden qua persoon, ik denk dat ik dat ook vind maar Schumacher heeft ook heel erg veel voor goede doelen gedaan en heeft zijn rijkdom daar goed mee gedeeld.

Hoe dan ook, ik denk dat we hier te veel aan het focussen zijn op persoonlijke standpunten en niet meer op de GP van Hongarije. Die bestond uit meer dan alleen Schumacher en Barrichello.

f1timmy007
3 augustus 2010, 02:39
ongeacht wat zijn redenen waren was expres Prost rammen terwijl een veld van 24 wagens erachter aan reed totaal onacceptabel. Dat had een langdurige schorsing moeten opleveren.

MAAR we dwalen af, dit seizoen levert wel vrijwel iedere race gespreksstof op, of het nu Schumi/Barrichello is, flexende vleugels, teamorders, Red Bull vleugels die al dan niet naar de verkeerde rijder gaan, Webber die over Kovalainnen struikelt, twee Red Bulls die botsen, inhaalacties bij de pitingang. Saai kunnen we hetniet noemen :thumbup: En de stand in het kampioenschap is ook om van te smullen. Ik vind het een top seizoen :thumbup:

Mwa, als Vettel wat minder ongeluk heeft stond hij nu met zo'n 70-100 punten voor, en ik denk dat hij ook wel WK kan worden...

Raikkonen_WC
3 augustus 2010, 07:27
Mwa, als Vettel wat minder ongeluk heeft stond hij nu met zo'n 70-100 punten voor, en ik denk dat hij ook wel WK kan worden...

Vettel zal geen kampioen worden dit jaar, als hij zijn hoofd niet koel houd. Hij maakt te veel fouten vind ik. Begrijp me niet verkeerd, ik gun het hem van harte, en ook het RedBull team. Maar ben bang dat Vettel de strijd gaat verliezen en Webber hoger gaat eindigen dan hem.

Als WK zie ik dit jaar toch Hamilton als favoriet.

CavaF1
3 augustus 2010, 10:26
Wat Schumacher nu deed was verschrikkelijkmaar zeker niet erger dan wat Hamilton een aantal jaren terug op Monza deed Tim.
Tegen 290km/h een collega het gras induwen is om het hard uit te drukken crimineel.

Natuurlijk heeft Schumacher al veel meer op zn kerfstok dan de meeste snotneuzen die nu rondrijden. De man gaat al 2 descenia mee.

Joost van den Heuvel
3 augustus 2010, 15:57
Wat Schumacher nu deed was verschrikkelijkmaar zeker niet erger dan wat Hamilton een aantal jaren terug op Monza deed Tim.
Tegen 290km/h een collega het gras induwen is om het hard uit te drukken crimineel.

Je bedoelt op Glock in 2008? Vraag me af of ie dat expres deed. If so, dan is dat wel erg ja.

Hij had wel belachelijk veel wagens ingehaald die race!

YouTube- Lewis Hamilton Overtakes at Monza 2008

Robert Saalmink
3 augustus 2010, 16:19
Derrek Warwick op Autosport, geeft wat inzicht in hoe de stewards te werk gaan tijdens en na een race.

Schumacher was nearly black-flagged

Former F1 driver Derek Warwick says Michael Schumacher came close to being disqualified from the Hungarian Grand Prix.

Warwick, who joined the stewards' panel for the Hungaroring race, said the reason why Schumacher was not black-flagged for his move on Rubens Barrichello was because there was no time left in the race.

"Throwing a black flag would have shown a better example to our young drivers," Warwick told BBC's Radio 5 Live.

"But by the time we got the video evidence we ran out of time and we had to do it retrospectively."

Schumacher was given a 10-place grid penalty for the next race in Belgium for illegitimately impeding Barrichello.

Warwick said he had been disappointed by how Schumacher had handled the affair when interviewed after the race.

"We interviewed Rubens and Michael and it was kind of disappointing how Michael handled it, and we had no option but to give him a 10-place penalty," added Warwick.

"If we had enough laps [we could have disqualified him] but you have to have video evidence and make sure all four stewards are in agreement."

He added: "You have to view the evidence you have and you could disqualify him from the next Grand Prix, or two Grands Prix.

"But we felt a 10-place penalty is a big penalty to carry for Spa. It kind of puts him out of the race at Spa, and hopefully he will learn from that and remember that the new stewards will not tolerate that driving."

On Monday Schumacher apologised to Barrichello for his move.

speed9
3 augustus 2010, 20:58
Derrek Warwick op Autosport, geeft wat inzicht in hoe de stewards te werk gaan tijdens en na een race.

Dus ze hadden hem Bijna gezwarte-vlag gegeven,maar door tijdnood vanwegen de video bewijs toch maar niet.

Maar door zijn interview na de wedstrijd,konden ze niks anders doen dan 10place-penalty.

Dus ik lees letterlijk : Geen straf(door het niet eens zijn van de stewards),maar door die interview toch maar wel gegeven:blink:.

Dus als Schumi had gezegt "Sorry ik ging te ver",dan was het minder dan 10 plaatsen of zelfs niks en dan nog er bij "ja 10 plaatsen is veel op Spa,dus we maken zijn race juist kapot:surrender:

Geef hem dan na de hand gewoon Disq, ipv 10 plaatsen en behandel de coureurs gewoon allemaal het zelfde en niet van "ach hij is oud,dus verdient (juist wel/geen) straf".

Jeroen Ursem
3 augustus 2010, 21:09
Als ik het goed begrijp krijgt hij 10 plaatsen straf in Spa omdat;

1- Het te laat was voor een zwarte vlag
2- Geen indruk maakt hem te schorsen na de race gezien hij puntenloos was

En niet omdat "ach hij is oud en verdient, bladediebla"

Tjerk Korving
3 augustus 2010, 21:19
Interviewed heeft in het Engels een ruimere betekenis en in dit geval als zijnde ondervraagd. Schumacher en Barrichello zijn ondervraagd door de stewards en daar wimpelde Schumacher het dus kennelijk af als iets waar hij zich niet druk om kon maken.

speed9
3 augustus 2010, 21:28
@Jeroen Ursem"Throwing a black flag would have shown a better example to our young drivers," Warwick told BBC's Radio 5 Live.Dat noem ik niet echt gelijk trekken vergeleken met de jonge coureurs.

Ze konden toch ook gewoon na de race een Disq geven voor Spa,of hem gewoon schappen uit de Finish-list,puntloos of disq is wel een verschil vind ik.

Jeroen Ursem
3 augustus 2010, 22:55
Schumacher is ook jong voor Warwick :innocent:

bobskink
5 augustus 2010, 13:10
Stewart (http://www.gpupdate.net/en/f1-news/240457/schumacher-inviting-disaster-warns-stewart/) en Irvine (http://www.gpupdate.net/en/f1-news/240476/irvine-schumacher-an-idiot-in-hungary/) zijn ook niet bepaald positief over Schumy's manoeuvre van dit weekend. Irvine heeft een grote bek en is niet zo geloofwaardig, maar Steward wel en zijn woorden zich toch niet mals. Ik denk dat Schumacher dit niet graag zal lezen.

Jeroen Ursem
5 augustus 2010, 13:28
De beste stuurlui staan aan wal is het gezegde toch?

Face the Slayer
5 augustus 2010, 14:18
De oud-wereldkampioen F1 is Stewart met een t en de beoordelaar in het panel is een steward met een d...

Niels Tieman
5 augustus 2010, 14:43
En zeikerd is ook met een d en flauw met een w.

eansys
5 augustus 2010, 14:49
En zeikerd is ook met een d en flauw met een w.

:lol::lol::lol: