PDA

View Full Version : [ZAC5] Testrace maandag 13 oktober 2008: Mid Ohio + final carset

Robert Saalmink
7 oktober 2008, 14:26
[spacer]

[logo_zac5]

AANKONDIGING: GROTE TESTRACE
MID OHIO SPORTS CAR COURSE

[spacer]

Op maandagavond 13 oktober houden we een laatste grote test met de nieuwste versie van de carset, v0.5. Deze is te vinden op de website.

Daarnaast testen we een nieuwe track, Mid Ohio. We verwachten hier echter geen grote problemen mee. De insteek is iets anders dan bij de Russian Ring: deze Mid Ohio track komt sowieso op de kalender TENZIJ blijkt dat er onoverkomelijke bugs zijn.

De track kun je vanaf onze website (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/4-.html) downloaden. Het betreft de Amerikaanse Sports Car Course, voor meer info en wat stoere filmpjes kun je hier (http://www.midohio.com/) terecht.

Wij rijden de versie zonder chicane.

Het is uiteraard de bedoeling dat we zoveel mogelijk feedback krijgen op zowel de laatste carset als de track. Dus we hopen op een grote opkomst!

Dit is tevens de laatste test, hierna wordt de carset final gemaakt en starten de inschrijvingen voor de ZAC5! :)

Schema:
-maandag 13 oktober 2008
-vanaf ca. 19u00 inloggen, practise
-kwalificatie vanaf 20u00
-race vanaf 20u20, 30 minuten
-maximaal 28 deelnemers

We houden de sessies relatief kort, maar lang genoeg om een goed beeld te krijgen van het circuit. ZAC-waardig of te veel problemen? Wij denken dat hij kwalitatief goed is, maar een grote test zal het leren. Graag zien we uiteraard jullie ervaringen terug in het forum of in onze mailbox.

De bedoeling is om hierna hooguit nog enkele tweaks te doen aan de carset en dan is deze in elk geval definitief. Persoonlijk denk ik dat we dan een mooie uitbreiding hebben gedaan met auto's die de moeite waard zijn.

[spacer]

http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_midohio.jpg

[spacer]

BELANGRIJKE MEDEDELING:

Degenen die eerder al de baan van onze site of NoGrip hebben gedownload: Dit was helaas de verkeerde versie. We gaan niet de conversie van RacerM gebruiken maar de scratch-made versie van Virtua_LM, die van bizar goede kwaliteit is.

Ik heb deze versie geupload naar onze site, gelieve dus de oude versie te verwijderen en deze nieuwe track te installeren.

[spacer]

Links:
Mid Ohio Sports Car Course download (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/4-.html)
ZAC5 carset test download (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/6-.html)
Mid Ohio Official Website (http://www.midohio.com)

[spacer]

Uitslagen
LOGFILES EN REPLAY (http://www.digitalracing.nl/zac5/20081013_midohio_test/files/20081013_midohio_testrace.rar)
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/zac5/20081013_midohio_test/lapcharts/index.html)

[spacer]

[logo_dr]

Roy Visser
7 oktober 2008, 14:57
Ik zal iedereen verblijden met mijn aanwezigheid :)

Maik Peters
7 oktober 2008, 14:58
Dan doe ik mijn uiterste best en ben ik er ook. Hopelijk dit keer geen connection LOST :D

Gerben
7 oktober 2008, 16:07
Oke deze baan kan ik inmiddels wel dromen hehe;) deze baan komt vast door de keuring heen!

Peter
7 oktober 2008, 16:29
jammer, alweer op een doordeweekse dag :huh1:, ditmaal kan ik niet...
Ik denk dat veel mensen het op prijs zouden stellen als de testraces ook gewoon op zondagavond worden gereden... Het blijft tenslotte een zondagavondcompetitie...

Robert Saalmink
7 oktober 2008, 16:58
jammer, alweer op een doordeweekse dag :huh1:, ditmaal kan ik niet...
Ik denk dat veel mensen het op prijs zouden stellen als de testraces ook gewoon op zondagavond worden gereden... Het blijft tenslotte een zondagavondcompetitie...

Klopt, maar dat komt momenteel helaas gewoon niet goed uit. Dit is de laatste afwijking van het normale schema. Overigens is de opkomst over het algemeen alsnog redelijk goed te noemen met zo'n 18 man.

Excuses Peter :(

Bram Van Der Stichelen
7 oktober 2008, 18:05
mid ohio is zo'n ontzettend gave baan :)
Normaal gezien wel aanwezig.

Koos
7 oktober 2008, 18:24
Krijg de hik, ik geloof zowaar dat ik maandagavond mee kan doen :p

Danny Kappen
7 oktober 2008, 18:36
Ik heb dan helaas college, ben er dus niet bij.

Kim Van Der Stichelen
7 oktober 2008, 18:42
Ik ga het ook niet halen.

W@llierossi
7 oktober 2008, 19:36
Present, met hopelijk beter lopende pc!

paulpeter
7 oktober 2008, 21:58
ben d'r ook:)

Bramzel
7 oktober 2008, 22:23
BELANGRIJKE MEDEDELING:

Degenen die eerder al de baan van onze site of NoGrip hebben gedownload: Dit was helaas de verkeerde versie. We gaan niet de conversie van RacerM gebruiken maar de scratch-made versie van Virtua_LM, die van bizar goede kwaliteit is.

Ik heb deze versie geupload naar onze site, gelieve dus de oude versie te verwijderen en deze nieuwe track te installeren.

Jeroen Ursem
7 oktober 2008, 22:55
ik heb 2 dagen terug die track van deze site gehaald, is dat nu dan een andere versie?

Bramzel
7 oktober 2008, 22:57
ik heb 2 dagen terug die track van deze site gehaald, is dat nu dan een andere versie?

Yup, er is net een nieuwe versie op gezet, dus IEDEREEN die voor vanavond de baan heeft gedownload dient deze opnieuw te downloaden.

Mark B
8 oktober 2008, 10:25
Bram je had het over een nieuwe carset.
Kan je vertellen wat de veranderingen zijn?

Bramzel
8 oktober 2008, 11:14
Dat zijn verschillende kleine dingen her en der, ik ga proberen deze vanavond online te zetten.

Fabian de Jong
8 oktober 2008, 14:26
Dat zijn verschillende kleine dingen her en der, ik ga proberen deze vanavond online te zetten.
Het downloaden zal nu iig sneller gaan :p

Bramzel
8 oktober 2008, 14:59
Ghehe, vanavond word alleen een patch, dus dat zal zowiezo vlot gaan ;)

Mossel
8 oktober 2008, 20:44
Wat een schitterende baan ! echt smullen!

wel een listig baantje ... hoop downforce nodig maar ook veel snelheid

Dennis
8 oktober 2008, 22:30
k zal er bij zijn maandag

Bramzel
8 oktober 2008, 23:39
De patch moet even tot morgen wachten, kom er vanavond niet meer aan toe.

Jeroen Ursem
8 oktober 2008, 23:57
De patch moet even tot morgen wachten, kom er vanavond niet meer aan toe.

jaaa jaa.. :D

Ik weet niet of ik er maandag ben, ga het wel proberen.

Bramzel
9 oktober 2008, 00:35
Ok, ok. Toch nog energie gevonden ;) Patch v0.5 staat online, meer info in de post op de frontpage en in de readme. Lees de Changelog aandachtig door zodat je weet waar je op moet letten bij het testen!

http://digitalracing.nl/index.php/component/content/article/40-nieuws/70-zac5-test-carset-patch-v05-beschikbaar.html

Mathijs
9 oktober 2008, 11:56
Ik geloof er ook zowaar bij te kunnen zijn!

Mossel
9 oktober 2008, 11:57
Staat de baan ook op de server eigenlijk ?

Bramzel
9 oktober 2008, 11:58
Nog niet volgens mij.

Robert Saalmink
9 oktober 2008, 12:36
Regel ik nu wel even, evenals de carset :)

Edit: server is geupdate met de carset v0.5 en de Mid Ohio track (staat bovenaan in de lijst, daaronder Barcelona 2007, Brno en Oschersleben).

Mossel
10 oktober 2008, 14:03
Is het niet een enorm goed idee als iedereen met een andere auto gaat rijden ???

Dus:

Pietje -auto x
jantje -auto y

etc

en dan na de race allemaal de brandstofverbruiken posten en slijtages

Niels Tieman
10 oktober 2008, 18:16
Informatie delen na de race lijkt me sowieso geen slecht plan, daar is de race immers voor bedoelt. Ik ga in de 575 racen aangezien Robert en ik daarin aan zullen treden. :)

Bramzel
10 oktober 2008, 18:18
Is het niet een enorm goed idee als iedereen met een andere auto gaat rijden ???

Dus:

Pietje -auto x
jantje -auto y

etc

en dan na de race allemaal de brandstofverbruiken posten en slijtages

Dit lijkt me niet zo'n sterk plan, omdat iedereen anders rijd. Misschien is mijn rijstijl wel veel lomper dan die van jou, waardoor ik met een Lister meer slijtage zou hebben als jij in een Saleen. Dan zou dat zo genoteerd worden terwijl dat helemaal niet het geval is. Wat dat betreft zijn qua bandenslijtage en brandstofverbruik rijtjes van indivuele rijders nog steeds het betrouwbaarst.

Mossel
11 oktober 2008, 13:09
Dit lijkt me niet zo'n sterk plan, omdat iedereen anders rijd. Misschien is mijn rijstijl wel veel lomper dan die van jou, waardoor ik met een Lister meer slijtage zou hebben als jij in een Saleen. Dan zou dat zo genoteerd worden terwijl dat helemaal niet het geval is. Wat dat betreft zijn qua bandenslijtage en brandstofverbruik rijtjes van indivuele rijders nog steeds het betrouwbaarst.

dat is ook zo eigenlijk !

Gister nog wat getest met de DBR9 op deze baan .. met een 15.7 en een brakke setup is die nu errug snel denk ik als ik die setup goed heb dan gaat het nog veel harder mss wel 15 laag of een hoge 14 ..... Loopt ook dik weg bij mijn V12 :p

De nieuwe 430 en kever lopen nu op de teller 262 (de 430 iets harder als de kever) ongeveer en de cup600 tussen de 270 (lister) en 277 km/h (DBR9 en 550) op de teller

dat wordt op de korte krappe banen best lastig inhalen denk ik want de acceleratie van die 2 is echt enorm voor mijn gevoel

Bramzel
12 oktober 2008, 01:26
Zeg meneer Schuttenhelm, rustig aan met je 'gekever' he ;) De 997 is wel een edelkever :D

Maar thanks voor de feedback, we gaan het meenemen :)

klerkie
12 oktober 2008, 17:52
heren is er mischien een mogenlijkheid dat ik morgen met jullie mee test

Roy Visser
12 oktober 2008, 20:04
hoe meer hoe beter :thumbup:

zolang je de carset (v1.4 en V1.5 beiden op de voorpagina onder downloads te vinden) en de Midohio track maar installeert.

lees ook overigens even de regelementen door voor het gedrag op de server :)

start is overigens als volgt:

lichten uit, voorste wagen gaat rijden en iedereen rijd achter elkaar (single file) op een snelheid van ong 120kmh het rondje, waarna in de laatste bocht de race begint en er ook voor S/F ingehaald mag worden.

geen staande start dus!

LUDO-B
12 oktober 2008, 20:11
hoe meer hoe beter :thumbup:

zolang je de carset (v1.4 en V1.5 beiden op de voorpagina onder downloads te vinden) en de Midohio track maar installeert.

lees ook overigens even de regelementen door voor het gedrag op de server :)

start is overigens als volgt:

lichten uit, voorste wagen gaat rijden en iedereen rijd achter elkaar (single file) op een snelheid van ong 120kmh het rondje, waarna in de laatste bocht de race begint en er ook voor S/F ingehaald mag worden.

geen staande start dus!

Ik denk dat hij de regels wel kent Roy, hij heeft al 1 of 2 keer meegereden bij Digital. Hij was er ook bij op de testrace van Barcelona 2007.;)

klerkie
12 oktober 2008, 21:44
Ik denk dat hij de regels wel kent Roy, hij heeft al 1 of 2 keer meegereden bij Digital. Hij was er ook bij op de testrace van Barcelona 2007.;)

bedankt ludo voor de uitleg (hoef ik het niet meer te doen);)

Eric Linssen
12 oktober 2008, 21:57
heren is er mischien een mogenlijkheid dat ik morgen met jullie mee test ;);)

Mathijs
13 oktober 2008, 02:11
Ik geloof er ook zowaar bij te kunnen zijn!
Uhhh niet dus! Bah balen! Helaas een ledenvergadering waar ik nog het eea moet presenteren

Robert Saalmink
13 oktober 2008, 10:05
heren is er mischien een mogenlijkheid dat ik morgen met jullie mee test ;);)

Ehm, als je je kunt gedragen :laugh:

Jammer Mathijs!

Mark B
13 oktober 2008, 13:01
Hmm jammer, kan op zijn vroegst 20:00 thuis zijn.. om dan alleen mee te doen met de race heeft ook weinig zin als je er al nooit op gereden hebt :)

Proberen om het schema is om te gooien vanavond voor mij om er toch bij te kunnen zijn....

Anders alvast veel suces :)

Bram Van Der Stichelen
13 oktober 2008, 20:23
Ik weet ook nog niet of ik er ga geraken, alles hangt af van of de PC op tijd gaat vrij zijn.

Maik Peters
13 oktober 2008, 20:58
Holy SHit.... :D

moet ff alles opnieuw installeren :D nog 5min :D

paulpeter
13 oktober 2008, 21:04
wel 0.5 geinstalleerd Maik?:innocent:

Bram Van Der Stichelen
13 oktober 2008, 21:58
jammer dat het niet de volledige race lengte was, maar goed. Voor de rest een leuke race gehad. in quali een 1.17.1 gereden, waar zeker nog verbetering in zat.

In de race vrij foutloos gereden, buiten een foutje in de eerste hairpin, waardoor een onfortuinlijke Lister mij niet meer kon ontwijken. Sorry daarvoor.
Uiteindelijk toch 4e kunnen worden. :)

tijdens quali heeft mijn shifter het wel begeven :( Ben ik nu aangewezen op mijn shifters jammergenoeg.

Dennis
13 oktober 2008, 22:04
Mijn race had één hoogte punt en verder was het echt zwaar klote.
Hoogtepunt was dat ik in mijn eerste ronde op MED/MED en 70L brandstof sneller was dan in mijn kwalificatie rondje en de rest was het vooral een concentratie probleem waardoor ik alle kanten op gleed. :oops:

Robert Saalmink
LOGFILES EN REPLAY (http://www.digitalracing.nl/zac5/20081013_midohio_test/files/20081013_midohio_testrace.rar)
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/zac5/20081013_midohio_test/lapcharts/index.html)

En bedankt voor de hoge opkomst! :)

Mijn race was niet super, ik was veel te laat thuis en niet gehinderd door een setup of grondige baankennis ben ik aan de race begonnen met het voornemen niet in de weg te gaan rijden. Helaas suspension damage bij een spin, laten maken maar daarna was de race vrij snel afgelopen...

Leuke track, iets fps heavy maar niet teveel denk ik.

Roy Visser
Ging eigenlijk wel allemaal perfect hier, mooie addon baan zeg! Spyker verliest het kwa snelheid en remmen, maar als je er constant mee rijd dan kun je nog verrassend scoren, Porsches leken niet extreem veel harder op te trekken overigens.

verbruik van de spyker: 1.74l per rondje, anderen daar nog opgelet, want daar ben ik wel benieuwd naar

Bramzel
13 oktober 2008, 22:05
Dat was vermakelijk :) Het lijkt me een vrij FPS heavy circuit, met name in de laatste sector wil het nog wel eens inkakken qua FPS. Dat is naar mijn mening zeker iets om in de gaten te houden, dit heb ik op geen enkel ander circuit. Lappen ging beter dan ik had verwacht, er zijn verschillende plekjes waar de C600 er goed voorbij kan komen. Nou alleen nog de bandenslijtage onder controle krijgen bij de 997 ;)

Koos
13 oktober 2008, 22:10
Mmm, gemengde gevoelens hier. Vanmiddag voor het eerst de baan gereden. Gestart met de Panoz aangezien dat mijn auto voor ZAC5 zou worden. Later in de middag maar eens de 997 gepakt en direkt al een klap sneller...

Dus ik ben vanavond deze testrace in de 997 gestapt om te kijken waar ik mij in het CUP400 veld begeef. En met een snelste tijd van in de 1.20-ers in practise als quailify, bleek ik redelijk vooraan te staan.

De race? Zoals ik al bang was, die duurde dus maar één bocht :blushing:
Aangezien de slijtage van mijn banden hoog was, ben ik gestart met mediums/hard gestart. Als ik geweten had dat de race maar 14 rondjes zou duren, dan was ik met soft/mediums vertrokken. Ik kwam nu behoorlijk grip tekort.

Na passage van de finish gauw even een screenshot genomen van de cijfertjes.
Edit: de laatste bocht is inderdaad een fps-killer. Dat had twee maanden geleden bij mij een groot probleem opgeleverd.

Mossel
13 oktober 2008, 22:12
:D

leuke testrace gehad met Marcel echt de hele tijd in de achterkant .. hij kon steeds mooi slipstreamen en ik mooi de binnenkant houden :P

baan is perfect alleen misschien moeten we de paddock wat simpeler maken (geen vlaggen en zo) dat zou al wel wat schelen in FPS denk ik .. Wel leuk dat er steed foto's worden gemaakt langs de baan :laugh:

kom wel topsnelheid te kort en grip :innocent:

maar ja...

Fabian de Jong
13 oktober 2008, 22:18
Leuke race gehad, zat de hele tijd binnen een seconde ongeveer achter Marcel aan.
Helaas tik ik in de laatste rond in de eerste bocht de muur aan waardoor ik eraf vlieg.

Maar wel de snelste rondetijd in de race :p

Maik Peters
13 oktober 2008, 22:31
Leuke race gehad.. leuk circuit. niet veel last van fps :D al hoe wel ik alles op max had ging het goed... volgende keer toch maar weer naar high en mid :D

oja sorry bram K voor de tik... my fault.

Leuk gevecht met Micheal H. :) tnx..

Tot snel.

OJAaaaaaaaaaaaa
de bmw craste de heletijd bij mij vandaar dat ik alles opnieuw had geinstalleerd..
Groetjes en fijne avond!

Marcel Groen
13 oktober 2008, 22:37
Mark reed super strak in zijn Lister, hij verdedigde vol de binnenkant en buitenom past net niet, alhoewel... :D En met Fabian op de achterbumper was het oppassen zelf geen fouten te maken, kortom, een spannende race en een prima debuut met de C6R! :thumbup: Jammer dat de race wat aan de korte kant was, ik had me nog wel even kunnen vermaken met Mark. :)

Bramzel
13 oktober 2008, 22:42

Niet echt, ik verremde me ook een beetje waardoor ik tegen je aan gleed ;) Gedeelde smart dus, was verder erg leuk.

de bmw craste de heletijd bij mij vandaar dat ik alles opnieuw had geinstalleerd..

En waarom post je je trace dan niet even?

Roy Visser
13 oktober 2008, 22:46
Niet echt, ik verremde me ook een beetje waardoor ik tegen je aan gleed ;) Gedeelde smart dus, was verder erg leuk.

En waarom post je je trace dan niet even?

omdat hij niet crashed, maar gewoon de server niet kan joinen vanwege de standaard booted as possible cheat melding

Bram Van Der Stichelen
13 oktober 2008, 22:47
Leuke race gehad.. leuk circuit. niet veel last van fps :D al hoe wel ik alles op max had ging het goed... volgende keer toch maar weer naar high en mid :D

Leuk gevecht met Micheal H. :) tnx..

Tot snel.

OJAaaaaaaaaaaaa
Groetjes en fijne avond!

Ik had vorige week ook problemen met de BMW op de russian ring. Hij gaf telkens de melding 'this car is not available on this server'

Hekking
13 oktober 2008, 23:01
Leuke race gehad op een voor mij onbekend circuit. Wat leuke gevechten gehad met Maik die ik nog wel wil waarschuwen met z'n gespring op me achterbumper, GTR 2 kan daar gevaarlijk mee omgaan kwa reacties:crash: :)
Bij deze m'n stats, Ook rond de 1.7 liter per ronde dus Roy ;) :
http://img183.imageshack.us/img183/7839/gtr22008101320535067dd7.th.png (http://img183.imageshack.us/my.php?image=gtr22008101320535067dd7.png)http://img183.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)

Robert Saalmink
13 oktober 2008, 23:14
Bedankt voor alle imput. Graag ook wat meer info over de FPS drops, zijn deze te zwaar?

Bramzel
13 oktober 2008, 23:16
Bij mij eerlijk gezegd. Ik had enkele dips tot rond de 20, wat toch serieus te noemen is. Deze heb ik op geen enkele andere track.

LUDO-B
13 oktober 2008, 23:18
Ik had er ook last van, meer dan anders toch.
Maar het was wel te doen. Wel een mooi baantje vind ik.:thumbup:

Koos
13 oktober 2008, 23:27
Wat betreft de FPS is het met mijn huidige pc voor mij prima te doen. Hoewel deze merkbaar naar beneden gaan richting laatste bocht, zag ik op het tellertje de FPS toch niet beneden de 55-60 gaan.
'Vroeger' was dat warempel m'n max; en toch 'stoorde' ik mij aan de drops :p

Zou jammer zijn als deze baan daarom moet afvallen. Heerlijk circuit!

Bram Van Der Stichelen
13 oktober 2008, 23:35
Ik had eigenlijk voor zover ik gemerkt heb totaal geen last van framedrops, wat ik eigenlijk verrassend vind. Zeker als ik in rFactor op dezelfde track wel soms framedrops te zien kreeg.

Eric Linssen
14 oktober 2008, 00:12
Tja ik merkte ook wel dat e.e.a. niet helemaal soepel liep. met 8800gt videokaart zou het geen probleem mogen zijn eigenlijk. Maar het was goed te doen.

Wel had ik ander probleempje:
Dicht achter mensen rijdende stuiterde die meer over het scherm dan rijden. Hadden we hier gister wat internetprobleempjes dus misschien dat daar ook nog wel wat inzat. Morgen eens ff kijken.

Verder wel een leuke baan. eens echt wat anders.

Roy Visser
14 oktober 2008, 00:30
ik had met mijn bescheiden systeempje niet zoveel last van framedrops, niet merkbaar anders in de laatste sector zelfs

Fabian de Jong
14 oktober 2008, 01:22
Ik had wel wat drops, maar ik dook niet onder de 40fps. Oke ik reed vooraan dat zal ook wel wat schelen, maar ik had wel alles op max ingame en FSAA etc.
En dat met een 2 jaar oude GPU ATI X1900XT.

Ik heb wel een ander vreemd probleem, zodra ik een baan laad dan wilt die niet in de garage komen maar blijft die op bijvoorbeeld dit scherm hangen.
http://www.fabje.eu/7Bar_LOD.jpg

Iemand enig idee hoe dit op te lossen valt?

Oh en waar zijn de lapcharts etc?

Koos
14 oktober 2008, 01:38
Oh en waar zijn de lapcharts etc?
Post nr. 47

Robert Saalmink
14 oktober 2008, 01:49
En de startpost natuurlijk ;)

Fabian: heb je dat probleem alleen bij Mid Ohio of meerdere tracks?

Fabian de Jong
14 oktober 2008, 08:37
En de startpost natuurlijk ;)

Fabian: heb je dat probleem alleen bij Mid Ohio of meerdere tracks?
Meerdere tracks.

Maik Peters
14 oktober 2008, 09:24
omdat hij niet crashed, maar gewoon de server niet kan joinen vanwege de standaard booted as possible cheat melding

Klopt, ik crashte niet.. Verkeerde verwoording.. Het programma zei iig hetgeen wat Roy hierboven zegt :) Vandaar dat ik de Spyker koos. (uiteindelijk).

Eerst heb ik heel de carpack opnieuw geinstalleerd. 0.4 + 0.5 :)

Bedankt voor alle imput. Graag ook wat meer info over de FPS drops, zijn deze te zwaar?
Eerlijk gezegt heb ik hier bijna geen last van gehad. Heel af en toe iets, maar zeker niet irritant of iets.

Leuke race gehad op een voor mij onbekend circuit. Wat leuke gevechten gehad met Maik die ik nog wel wil waarschuwen met z'n gespring op me achterbumper, GTR 2 kan daar gevaarlijk mee omgaan kwa reacties:crash: :)

I know :), maar over het algemeen gaat dit mij goed af en ja het kan idd voorkomen, maar dat hoort ook een heel klein beetje bij racen.
Natuurlijk is voorkomen beter dan genezen.

iig super gereden, helaas was mijn spyker iets minder snel met optrekken :surrender: waardoor ik niet goed kon slipstreamen.

Volgende keer pak ik de BMW weer :D

Mossel
14 oktober 2008, 09:24
Oh ja vergeet nog wat te zeggen.

Ik had gisteren een voor mn doen erg hoge terugval in engine health .. gewoon 4 procent ... en dat in 14 laps ... komt niet goed in 60 laps denk ik dan zo ...

hadden meerdere mensen dit of komt het door die enorme V12 van Jaguar

Roy Visser
14 oktober 2008, 10:09
mwoi dat is bijna 20 procent, het is misschien wel veel, maar daar heb je zelf nog steeds veel invloed op door terugschakelen en revs. Vorig seizoen plofte er ook genoeg listers door "verkeerd gebruik" ;)

Mossel
14 oktober 2008, 10:57
mwoi dat is bijna 20 procent, het is misschien wel veel, maar daar heb je zelf nog steeds veel invloed op door terugschakelen en revs. Vorig seizoen plofte er ook genoeg listers door "verkeerd gebruik" ;)

Ik heb er nog nooit 1 laten ploffen in een race ... dus ik neem aan dat mijn "gebruik" wel klopt :) heb eigenlijk nooit meer als 2 % in een hele race gehad namelijk.

Roy Visser
14 oktober 2008, 12:07
Ik heb er nog nooit 1 laten ploffen in een race ... dus ik neem aan dat mijn "gebruik" wel klopt :) heb eigenlijk nooit meer als 2 % in een hele race gehad namelijk.

Engine Health zit hem niet in een Circuit waarde, en volgens mij is op dat gebied ook niks aan de wagen veranderd? Alleen de banden toch? Ik weet niet of je nou de 2 procent vergelijkt van andere wagens?

Robert Saalmink
14 oktober 2008, 12:10
Alleen de banden zijn anders aan de Lister inderdaad.

Ik vraag me af of je echt iets aan die waarde hebt. Ik zie die pas sinds kort omdat ik nu XD heb in plaats van PD, maar ik heb hem nooit gemist. Ik vraag me af of ik ook anders zou gaan rijden nu, immers is de 575 100% betrouwbaar gebleken in mijn handen afgelopen seizoen.

Mossel
14 oktober 2008, 12:36
Engine Health zit hem niet in een Circuit waarde, en volgens mij is op dat gebied ook niks aan de wagen veranderd? Alleen de banden toch? Ik weet niet of je nou de 2 procent vergelijkt van andere wagens?

Ja idd ik vergelijk het met vroeger .. zit ook zeker niet in de baan ..

Bij simracing was er wel laatst iets dat ze met 80% health begonnen .. dat lag wel aan de baan (add-on) ..... stond iets niet goed

Mathijs
14 oktober 2008, 18:22
Heb daarnet de eerste 430 alweer laten knallen :S. Met 5 rondjes op de klok! Ik moet echt iets aan mijn terugschakelen doen, want anders wordt het net weer zo'n drama als vorig seizoen...

paulpeter
14 oktober 2008, 19:52
Hierbij mijn verbruik en slijtage. Auto glijdt nog wat te veel, waardoor de slijtage ietsjes hoger is, maar dat is nog redelijk te doen. Verbruik ligt dus gelijk als ik zo alle auto's bekijk.

http://img73.imageshack.us/img73/9787/grab001sb1.th.jpg (http://img73.imageshack.us/my.php?image=grab001sb1.jpg)http://img73.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)

Had laatste bocht ook ietsjes drop, maar niets schokkend.

Hekking
15 oktober 2008, 00:52
Ik had ook inderdaad stevige FPS problemen, Ik draaide met een resolutie van 1400 x 900 en AF max. Toen ik merkte dat ik FPS drops tot onder de 30 kreeg heb ik alles wat ik online kon veranderen naar beneden bijgesteld. Ik had fraps ingeschakeld en midden op het circuit knalde de FPS plotseling naar de 30 om vervolgens daar zonder maar iets te fluctueren te blijven hangen. Over start finisch gaat hij vervolgens weer naar rond de 60 FPS normaal fluctueerend zoals gebruikelijk.
Dit alles met een ATI 4870 en AMD 5600X2 + sloot aan werkgeheugen. Vreemd gevalletje dus, ,morgenavond maar is testen met lagere reso en AF settings

Mossel
15 oktober 2008, 16:25
Ik had ook inderdaad stevige FPS problemen, Ik draaide met een resolutie van 1400 x 900 en AF max. Toen ik merkte dat ik FPS drops tot onder de 30 kreeg heb ik alles wat ik online kon veranderen naar beneden bijgesteld. Ik had fraps ingeschakeld en midden op het circuit knalde de FPS plotseling naar de 30 om vervolgens daar zonder maar iets te fluctueren te blijven hangen. Over start finisch gaat hij vervolgens weer naar rond de 60 FPS normaal fluctueerend zoals gebruikelijk.
Dit alles met een ATI 4870 en AMD 5600X2 + sloot aan werkgeheugen. Vreemd gevalletje dus, ,morgenavond maar is testen met lagere reso en AF settings

Ik heb ook een HD4870 (speel het nu op 1900X1200) maar had overal 140+ fps ..... dit zakte dan in de laatste bocht naar 70 ..... maar toch begon het licht te schokken.. heb ik wel vaker gehad vroeger ... toen was het vooral bij Magnycours en ook daar bij de laatste bocht... of bij Spa in de quali net na Eau rouge ???

Alles overingens alleen online :huh1: en nooit kunnen nabootsen offline ...