PDA

View Full Version : Endurance op Simracing.nl

Fr3d
25 juni 2010, 08:34
Mét toestemming van Niels en Robert maak ik deze topic aan.

http://fotos.simracing.nl/NL.ER.1/NL.ER.1_24h_Logo.jpg

Op 3 Juli organiseert simracing.nl een endurance race met het spel R-Factor.
Het voordeel van R-Factor is de online driver swap. Dat houdt in dat iedereen in zijn eigen race omgeving thuis het stuurtje van je teamy die ook in zijn eigen set zit kan overnemen. Dat is dus anders dan een endurance met GTR2 waar je als team bij elkaar komt.

De gekozen baan is Le Mans, ongeveer dezelfde baan die met DRES gebruikt is. De baan is echter door simracing.nl aangepast meer naar de realiteit.
Curbs zijn wat lastiger en het asfalt is niet zo glad meer.

Er zal gereden worden met 3 klasses.
LMP1 prototypes
GT1 oa Aston Martins
GT2 oa porsches

raceday programma is zo:
Zaterdag 3 juli 2010

13:00 - 15:00 Practice
15:00 - 15:10 Briefing TeamSpeak
15:10 - 15:25 Qualifying LMP1
15.30 - 15.45 Qualifying GT1 + GT2
15:45 - 16:00 Warm-up
16.00 - 00.00 Race (Timescale 3X)

Alle andere informatie vind je op
http://www.simracing.nl/board/viewtopic.php?p=479167#479167

Er zijn nog plekken over, dus als je zin hebt schrijf je dan nog snel in. Een skin maken is niet meer nodig. Van Maik Peter weet ik dat hij met zijn Team Roaring Pipe Manics ingeschreven staat.

Roy Visser
25 juni 2010, 09:17
hmmm, interesting!

Maik Peters
25 juni 2010, 09:55
Zeker wel interessant :D
Ik doe idd al mee met Roaring Pipes Maniacs in de GT1 met de Corvette.

Maar een skin maken is wat kort dag idd.
Je kan natuurlijk ook een default skin pakken.

Maar een paar extra teams zou leuk zijn.

Gerben
25 juni 2010, 10:38
Is zeker interessant, echter voor mij valt het doek al. 3 juli zit ik in Rotterdam bij de proloog van de tour de france, en sowieso zaterdagen overdag kan ik in principe nooit. Maar je kunt natuurlijk niet met iedereen rekening houden ;) wel een top initiatief! rFactor leent zich er mooi voor, voor met de driver swaps.

Die online driver swaps zou een mooie toevoeging in de nieuwe GTR van simbin zijn ;) :P (wishfull thinking)

Ruben Laenens
25 juni 2010, 15:48
is der ook een livestream met commentaar ofzo zoals vorige keer?;p

Roy Visser
25 juni 2010, 16:20

Dat was volgens mij op Racedepartment ;)

Darthwillie
29 juni 2010, 11:54
klopt het dat er heel weinig types wagen in die mod zitten? maar 1 LMP1 wagen? of moet ik meer installeren?

Sander Hogendoorn
29 juni 2010, 12:08
Als het goed is zijn er 3 LMP1's:

http://www.enduracers.com/readme/readme/EnduranceSeriesv2/es_readme_features.html

(naar onder scrollen voor alle auto's die er in zitten)

Darthwillie
29 juni 2010, 12:11
mmh, zal ik eens een herinstall doen ik zie alleen die epsilon

Sander VDP
29 juni 2010, 12:12
Wat een raar uurschema en 8uur is wel superlang hoor !

Waarom niet aan Simracing.nl vragen voor mee te doen in DRES3 (als die er ooit komt) ?

Sander Hogendoorn
29 juni 2010, 12:14
mmh, zal ik eens een herinstall doen ik zie alleen die epsilon

Al in elk jaartal gekeken? 2006, 2007 en 2008 hebben verschillende wagens, misschien dat je alleen bij 1 jaar hebt gekeken?

Darthwillie
29 juni 2010, 12:17
Panoz en spyker heb ik ook niet, ga gewoon eens herinstallen, heb op die jaartallen gekeken nml. :)

Niels Tieman
29 juni 2010, 12:45
Waarom niet aan Simracing.nl vragen voor mee te doen in DRES3 (als die er ooit komt) ?

SimRacing.nl gebruikt RFactor, DRNL niet. En iedereen is vrij om zich in te schrijven voor de DRES. :)

Fr3d
29 juni 2010, 13:03
Wat een raar uurschema en 8uur is wel superlang hoor !

Er doen ook teams mee vanuit Simracing.nl aan DRES. Helaas liep alleen dit seizoen wat anders voor die teams.
Workz racing had de laaste race pc-problemen bv. De RARE teams komen ook van Simracing vandaan. Ook met ons zat het tegen. Rinus die stopte en endurance races die zich te kort op elkaar volgde zorgde voor afmeldingen.
Ik vind DRES erg leuk en vind het dan ook erg jammer dat ik niet meer mee kon doen.

8 uur is inderdaad een lange tijd, maar die rijdt je niet zelf. Als je om de stint of 2 stints wisselt is het zeer goed te doen.

Fr3d
29 juni 2010, 13:06

Dat was volgens mij op Racedepartment ;)

klopt dat was bij racedepartment

Maik Peters
3 juli 2010, 09:54
zo lekker zeg... het word focking warm :D en we gaan simracen pff :p

Fred, op ht simracing.nl forum kan ik niet echt iets meer vinden of het daadwerkelijk doorgaat.. Want als het net zo warm als gister word dan is het echt geen doen.
Het is nu al warm whehehe... tenzij je in een kelder zit. of airco hebt.