View Full Version : FPL3: Imola - Ronde 3, 28/06/2010
Tjerk Korving
21 juni 2010, 21:12
[spacer]
http://www.xs4all.nl/%7Etkorving/digitalracing/logo_fpl3.png
[spacer]
Inleiding
Tijdens de kwalificatie van Shanghai was het opnieuw Stephane Rouault die het Michael Storm moeilijk wist te maken en de pole pakte met een verschil van drie tiende. Paulpeter Kroon legde beslag op P3 en kwalificeerde op acht tiende van de pole tijd van 1:53.993. Vrij grote verschillen dus vooraan het startveld.
Mark Schuttenhelm verschalkte Paulpeter Kroon tijdens de eerste ronde en gaf deze positie afgezien van de pitstop niet meer uit handen. Kroon echter eindigde de race op P6, vlak voor Gerben Kelly die de race na een penalty vanaf P25 had moeten aanvangen en dus een flinke opmars had gemaakt.
De race op Shanghai had een pracht van een ontknoping met een stevig wiel aan wiel gevecht tussen Stephane Rouault en Michael Storm. Na vrijwel de hele race aan de leiding te hebben gelegen kreeg Stephane Rouault alsnog Michael Storm aan zich voorbij in de laatste ronde. Het strijdtoneel begon in de eerste bocht en pas bij de laatste bocht wist Rouault alsnog Storm binnendoor voorbij te steken en daarmee de race te beslissen. Resultaat, de winst voor Stephane Rouault met een verschil van slechts 0,025 seconden!
Voor de stand betekend de winst van Stephane Rouault dat hij nu gedeeld eerste staat met Michael Storm op 24 punten. Mark Schuttenhelm houd de derde plaats vast met 18 punten met 5 punten voorsprong op Paulpeter Kroon.
Bij de teams word de eerste en tweede plaats nog steeds bezet door KoelTec en Crown Racing, ondertussen met respectievelijk 35 en 33 punten. Le Coq Sportif staat, door de derde en vierde plaats in de race van Mark Schuttenhelm en Jerry van Sinderen, nu derde in de stand met 28 punten en verdringt daarmee BSRT naar de vierde plaats.
Met deze stand reizen we af naar Imola waar er 31 ronden verreden zullen worden in bewolkte maar zo goed als droge omstandigheden.
[spacer]
Het circuit
Het AutoDromo Enzo e Dino Ferrari, gelegen in San Marino, is een circuit met een roemruchte historie. San Marino wordt, net als Valencia, tegen de klok in gereden. De Tamburello is al jaren een chicane, waar het na de start wel eens dringen kan worden. Daarna een listige links-rechts combinatie genaamd Villeneuve. Met wat lef kan men uitremmen in de daarop volgende hairpin Tosa.
Dan gaat het stevig heuvelop met op de top de Piratella, waarna het weer omlaag gaat richting de snelle dubbele rechter Aqua Minerale. Dan is het weer heuvelop naar de trage Variante Alta. Uitremmen is hier mogelijk mits een goede aanloop vanuit Minerale wordt verkregen. Daarna gaat het omlaag, tot aan de 6e versnelling voordat wordt geremd voor Rivazza, twee keer links. Uitremmen is hier tricky, het is naast de lijn erg glad en de bochten zijn krap. Hierna is het op weg terug naar s/f.
Hoewel er weldegelijk inhaalmogelijkheden zijn op dit circuit, is het zelfs voor de snelste coureurs bijna onmogelijk dit te doen. In principe is je tegenstander in een foutje dwingen de beste manier om fair in te halen.
[spacer]
Circuit Informatie
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_imola.jpg
Circuit: Imola '08 (http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&sll=44.339903,11.714001&sspn=0.021056,0.038581&ie=UTF8&ll=44.339688,11.714559&spn=0.021056,0.038581&t=h&z=15) (Oude trackmap. Nieuwe volgt binnenkort)
Lengte: 4,898 km
Ronden: 31
Afstand:151,838 km
[spacer]
Weerbericht
http://www.digitalracing.nl/fpl3/weer/Imola_weerbericht_forum.png
Gedurende het race weekend zal er een lagedrukgebied met een verhoogde kans op regen het circuit van Imola passeren. De verwachting is echter dat de bewolking op de dag van de race geleidelijk zal plaatsmaken voor de zon.
[spacer]
Tijdschema
Het tijdschema gedurende de race ziet er als volgt uit:
Sessie|Tijd
Practice 2/joinen|19:30 – 20:00
Kwalificatie|20:00 – 20:20
Warmup/pauze|20:20 – 20:25
Race| 20:25 - 150 kilometer
[spacer]
Uitslagen
FPL3 Imola - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl3/20100628_imola/index.html)
FPL3 Imola - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl3/20100628_imola/FPL3_Race_3_Imola.rar)
[spacer]
Uitslagen voorgaande races
FPL3 Shanghai - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl3/20100614_shanghai/index.html)
FPL3 Shanghai - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl3/20100614_shanghai/FPL3_Race_2_Shanghai.rar)
FPL3 Bahrein - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl3/20100531_bahrein/index.html)
FPL3 Bahrein - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl3/20100531_bahrein/FPL3_Race_1_Bahrein.rar)
[spacer]
Protesten en straffen na Shanghai
Volgt binnenkort
[spacer]
Links
FPL3 Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/28-.html)
FPL3 reglement (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/29-.html)
Autodromo Imola officiële website (http://www.autodromoimola.com/)
[spacer]
[logo_dr]
Tjerk Korving
21 juni 2010, 21:12
[spacer]
Deelnemerslijst
Afmelden kan uiterlijk tot en met de vrijdag voorafgaand aan de race via fpl@digitalracing.nl.
[spacer]
Officiële deelnemerslijst Imola
#|Teamnaam|Naam|Status
1|Crown Racing|Michael Storm
2|Crown Racing|Gerben Kelly
3|BSRT|Paulpeter Kroon
4|BSRT|Mark Bentvelzen
5|KoelTec|Michael Koel
6|KoelTec|Stephane Rouault
7|Zerobarrier|Jaap Kleijn|Afgemeld
8|Zerobarrier|Steven Voss
9|DCR|Gerben van den Broek
10|DCR|Tjerk Korving
12|Scuderia Corse Digitali|Tim Deelstra|Afgemeld
16|Oxygen Racing|Dennis Gerressen
17|Oxygen Racing|Mark van Zanten
20|WolnerGP|Patrick Cloosterman|Afgemeld
21|WolnerGP|Paul Gelissen|Afgemeld
22|Top Gear|Sybren Wiersma
26|Le Coq Sportif Racing|Mark Schuttenhelm
27|Le Coq Sportif Racing|Jerry van Sinderen
28|Bosman Motorsport|Marcel Bosman
30|Rabobank Racing Team|Stefan van Renselaar|Afgemeld
31|Rabobank Racing Team|Peter van der Veen
32|JV Motorsport|Jelle Vogels
34|SimTech Racing BMW|Peter van de Kolk
35|SimTech Racing BMW|Dennis de Braal
39|VDS Motorsport|Eric Nannings
[spacer]
Reservelijst Imola
#|Teamnaam|Naam|Status
15|Boiling Point Racing|Fred Visser|Kan meedoen
18|Team DigitalRacing|Robert Saalmink|Kan meedoen
23|Top Gear|Casper Smit|Kan meedoen
24|ZAR|Wilfred Rentzenbrink|Afgemeld
25|ZAR|Daniël Kleijn|Afgemeld
36|DSR|Steven Frederiks|Afgemeld
40|Rothmans Porsche Racing|Bram Van Der Stichelen|Afgemeld
42|Team Tabasco|Bart de Visser|Afgemeld
11|Scuderia Corse Digitali|Ruben Laenens|Afgemeld
14|Boiling Point Racing|Koos de Boer|Kan meedoen
19|Team DigitalRacing|Niels Tieman|Kan meedoen
29|Bosman Motorsport|Michael Bosman
38|VDS Motorsport|Kim Van Der Stichelen
41|Rothmans Porsche Racing|Marc Vos
[spacer]
Gastrijder Imola
#|Teamnaam|Naam|Status
98|DigitalRacing.nl|Jeroen Ursem
[spacer]
[logo_dr]
Jeroen Ursem
21 juni 2010, 21:26
[spacer]
Deelnemerslijst
Afmelden kan uiterlijk tot en met de vrijdag voorafgaand aan de race via fpl@digitalracing.nl.
[spacer]
:innocent:
Ralffoxx
21 juni 2010, 21:35
Het lijkt er op dat ik gewoon mee ga doen.
Daniël
21 juni 2010, 21:37
Het lijkt er op dat ik gewoon mee ga doen.
Was mijn plan ook, maar ik kan niet genoeg oefenen om fatsoenlijk mee te kunnen doen. Verhuizing, verjaardag, studeren, afsluiting van het jaar, geen tijd dus. :(
Jeroen Ursem
21 juni 2010, 21:52
Was mijn plan ook, maar ik kan niet genoeg oefenen om fatsoenlijk mee te kunnen doen. Verhuizing, verjaardag, studeren, afsluiting van het jaar, geen tijd dus. :(
Jammer Daniël
(nog maar een paar te gaan!)
Daniël
21 juni 2010, 22:03
Ik huur wel iemand anders in die je van de baan afrijdt als je weer op P3 ligt. :P
Stefan van Renselaar
21 juni 2010, 22:08
:innocent:
Heb ik al gedaan :rolleyes:
Roy Visser
21 juni 2010, 23:42
SRAcademy Setup voor Imola
Klik (http://www.sr-academy.nl/Setup_Stuff/Setups/SRA Masters Imola 08 R.rar)
Race setup, 1.39.4xx met volle tank. Let wel op dat de Steeringlock en Brake Pressure vrij hoog kunnen staan. De G25 mensen die met mijn instellingen rijden hebben genoeg aan een setting van 15 tot 17 voor de steeringlock :)
Mikeman
22 juni 2010, 01:29
Roy, maak daar even een HTTP linkje van, staat nu FTP
Roy Visser
22 juni 2010, 01:57
Roy, maak daar even een HTTP linkje van, staat nu FTP
ho, idd, vergeten even aan te passen :)
Mark B
22 juni 2010, 09:16
Trouwens wel een geniaal circuit voor die masters zeg... wat gaaf! :)
Gisteren ook even wat wezen testen en kwam uiteindelijk tot een 1:39.7xx.
Vanavond eens kijken wat er anders is aan de setup van Roy :thumbup:
wordt mijn eerste rondjes in de FPL..
Snelheid? haha nee dus :(
Ruben Laenens
22 juni 2010, 12:49
hmm nog drie afmeldingen en dan kan ik pas meedoen:p
1.39.6 hier maar was wel offline dus scheelt zeker een seconde?
Captain Slow
22 juni 2010, 12:59
Ff rustig gasten, we racen tegenwoordig met de Masters he, niet de F3000;)
1:40,3xx tot nu toe
Mark van Zanten
22 juni 2010, 14:22
Damn, zo te zien moet ik nog even keihard gaan trappen de komende dagen. Zit so far op 1:40,6 met sowieso nog een paar tienden ruimte in de laatste sector.
paulpeter
22 juni 2010, 19:57
Zit met volle tank ook op 39.4. Nog niet al te veel veranderd aan de standaard setup. Wellicht van de week nog even de setup van de Meester testen:laugh:
Patrick Cloosterman
22 juni 2010, 20:10
Ik heb me zojuist ook afgemeld. Ik kan helaas niet door mn werk. Ik wens jullie in ieder geval succes!
Marc Vos
22 juni 2010, 20:28
Ik kom straks ook nog even wat rondes draaien. Imola is altijd leuk om op te rijden. :)
Gerben vd Broek
22 juni 2010, 23:30
Daarstraks ook even wat imola gereden, maar word er nog steeds niet gelukkig. De setup van Roy wordt ik ook niet gelukkiger van, dus weet eigenlijk nog niet waar ik heen moet met de setup. Heb wat aanpassingen gedaan en uiteindelijk tot een 1.40.1 gekomen met volle tank, maar het loopt niet lekker, vooral niet in de chicane bij s2.
Mossel
23 juni 2010, 11:52
Race setup, 1.39.4xx met volle tank. Let wel op dat de Steeringlock en Brake Pressure vrij hoog kunnen staan. De G25 mensen die met mijn instellingen rijden hebben genoeg aan een setting van 15 tot 17 voor de steeringlock :)
Prima setup Roy :thumbup1:
Geinig om te zien dat wij sommige punten exact hetzelfde hadden maar ook weer punten compleet anders hebben. heb nu een mix gemaakt tussen de 2 en dat lijkt met volle tank tank beter te rijden als mijn V1. Met Q setting gaat het dan weer niet lekker ... dus dat moet ik nog even tweaken.
DeSRA setup gaat beter in S1 de mijne in S2 en 3 en uiteindelijk scheelt dat 1 tiende :)
Maik Peters
23 juni 2010, 11:54
Hoe anders is anders, en wat doe jij dan? waardoor de setup/auto anders reageerd?
:D ben wel benieuwd.
Bram Van Der Stichelen
23 juni 2010, 12:04
Nog eentje en ik kan meedoen :)
Mossel
23 juni 2010, 15:05
Hoe anders is anders, en wat doe jij dan? waardoor de setup/auto anders reageerd?
:D ben wel benieuwd.
Diff
rijhoogte
rem instellingen
Compleet anders
Ik kan nog niet echt wennen aan de Matsers :(
Ben ruim 2,5 sec te langzaam en niet echt tijd meer om te trainen.
bah
Mark B
24 juni 2010, 09:28
Mooie met die masters is dat je ronde op ronde weer sneller door die ene bocht kan :)
Vind het echt heerlijke wagens en als je die film van Dennis ziet is het echt een superklasse! :)
Mossel
24 juni 2010, 09:30
Wat ik er wel leuk aan vind is dat ik nog nooit met auto's heb gereden die zo enorm reageren op setup veranderingen. bijna alle wijzigingen zie je nu echt terug in sectortijden e.d.
hier op Imola kan je het helemaal goed voelen/zien.. moet je alleen wel de laatste bocht goed nemen want anders is die hele ronde weer verkloot
Robert Saalmink
24 juni 2010, 09:58
Don't give up :) als je een hotlap (of een filmpje ervan) kunt posten kan er altijd wel iemand wat aanwijzingen geven.
KoelTec
24 juni 2010, 23:40
..moet je alleen wel de laatste bocht goed nemen want anders is die hele ronde weer verkloot
Dat is op elk circuit toch? :innocent:;)
Tjerk Korving
25 juni 2010, 14:14
Als je 2,5 seconde van de pole af zit dan zit je overigens nog vol in het middenveld. :)
Dennis
25 juni 2010, 16:15
Als ik dit weekend niet nog wat tijd vind ga ik me al vast opmaken voor m'n slechtste FPL optreden ooit. Kom maar niet lekker in m'n ritme.
Robert Saalmink
25 juni 2010, 16:39
Ik ben er ook nog :D
Mark B
25 juni 2010, 16:54
Als ik dit weekend niet nog wat tijd vind ga ik me al vast opmaken voor m'n slechtste FPL optreden ooit. Kom maar niet lekker in m'n ritme.
Ga je nou menen dat we niet bij elkaar in de buurt rijden??? :surrender:
Captain Slow
25 juni 2010, 16:56
Jij kunt je tempo altijd laten zakken hoor:innocent:
Jeroen Ursem
25 juni 2010, 17:41
Zijn de afmeldingen nog bijgewerkt de laatste dagen?? :crying:
Tjerk Korving
25 juni 2010, 18:20
Zijn de afmeldingen nog bijgewerkt de laatste dagen?? :crying:
Nog geen extra afmeldingen tot dusver Jeroen. Zodra er één binnenkomt verwerk ik het altijd direct.
Dennis
25 juni 2010, 20:19
Ik ben nog niet bij jouw tijden in de buurt gekomen...
Tjerk Korving
26 juni 2010, 13:48
De startpost is ondertussen uitbreid met de inleiding en natuurlijk het fel begeerde weerbericht. Bij wijze van proef is er eveneens een summiere geschreven weersverwachting toegevoegd.
Ralffoxx
26 juni 2010, 13:52
Oeh misschien regen :P weee... Nou ik heb nu met GTR2 wat langere sessie van testen achter de rug denk dat ik zeker wel er zal zijn :)
Jeroen Ursem
26 juni 2010, 23:44
Het is wel mooi ingepland met het WK, als Nederland het tot strafschoppen laat komen begint een paar minuten daarna de practice :thumbup:
Robert Saalmink
27 juni 2010, 00:24
Oh ja :) het zal ook wel lekker rustig zijn bij Health City om 17:30 :)
Tjerk Korving
27 juni 2010, 08:40
[spacer]
De nieuwsbrief is verzonden.
Geef indien niet ontvangen dit tijdig aan zodat hier alsnog voor kan worden gezorgd.
Let op! Enkel de deelnemers, zowel op de vaste als reservelijst, die op moment van verzenden niet waren afgemeld hebben de nieuwsbrief ontvangen. Deelnemers op de reservelijst kunnen pas deelnemen zodra daar door de organisatie apart bericht van is gegeven.
[spacer]
Dennis
28 juni 2010, 08:41
Raceday
eansys
28 juni 2010, 08:46
Raceday
OOOOOOO Yeahh....:cool:
Gaat lekker zweten worden zo achter de PC :laugh:
Mark B
28 juni 2010, 09:15
Hmmm dat zeker maar als ik nog lekker in de zon zit na de wedstrijd NED-SLO weet ik niet op ik op tijd ben ;) :)
Darthwillie
28 juni 2010, 09:25
Mompelt iets over rubberen ruggegraten en VOC mentaliteit maar bemoeit zich er verder niet mee :p :lol:
Gerben
28 juni 2010, 09:37
Gaat inderdaad zweten worden vanavond ;) Ventilators der bij en alle ramen en deuren loszetten, dan moet het hier wel te doen zijn hoop ik!
Robert Saalmink
28 juni 2010, 09:48
Hmmm dat zeker maar als ik nog lekker in de zon zit na de wedstrijd NED-SLO weet ik niet op ik op tijd ben ;) :)
Dat is niet echt je instelling toch?
Mark B
28 juni 2010, 10:09
Hmm beetje onvolledige zin zie ik. Bedoel er mee te zeggen dat ik niet weet of ik op tijd ben voor de kwalie. Zal er wel zijn hoor vanavond :)
Dennis
28 juni 2010, 10:13
Door dat in mijn huis de slaap kamers beneden zijn geen last van hitte achter de pc.
Begin wel wat vertrouwen te krijgen in de race. Gaat steeds beter bij de long runs.
Robert Saalmink
28 juni 2010, 10:21
Hmm beetje onvolledige zin zie ik. Bedoel er mee te zeggen dat ik niet weet of ik op tijd ben voor de kwalie. Zal er wel zijn hoor vanavond :)
Ik had niet anders verwacht :thumbup:
Ralffoxx
28 juni 2010, 11:34
Raceday lol. Heb misschien 6 rondjes in totaal gedaan en het is verre van goed. Eerst zo naar het ziekenhuis wat testen ondergaan en dan na Nederland - Slowakije maar zien wat er van komt.
Gerben
28 juni 2010, 11:55
Door dat in mijn huis de slaap kamers beneden zijn geen last van hitte achter de pc.
Begin wel wat vertrouwen te krijgen in de race. Gaat steeds beter bij de long runs.
Hmmm aan deze kant van Arnhem is het 31,5 graden binnen terwijl ik de ventilator aan heb staan en de ramen open.
Gelukkig staat mijn sim na 11 a 12 uur 's ochtends niet meer in de zon, maar dan gaat het nog lekker zweten worden vanavond :P
Niels Tieman
28 juni 2010, 12:00
Stiekem hoop ik dat er nog iemand af valt voor de race van vanavond. Het zou voor het eerst sinds lange tijd zijn dat ik weer de strijd aan kan gaan met Robert. Tevens een leuke afsluiter voor een (lang) seizoen! :)
Robert Saalmink
28 juni 2010, 12:02
Stiekem hoop ik dat er nog iemand af valt voor de race van vanavond. Het zou voor het eerst sinds lange tijd zijn dat ik weer de strijd aan kan gaan met Robert. Tevens een leuke afsluiter voor een (lang) seizoen! :)
Jij gaat er van uit dat je me kunt bijhouden dus! :innocent:
Niels Tieman
28 juni 2010, 12:03
Nee, ik ga er vanuit dat ik je kan verslaan. :D
Roy Visser
28 juni 2010, 12:04
Jij gaat er van uit dat je me kunt bijhouden dus! :innocent:
bijhouden lukt hem ook gewoon hoor, dat lukt bijna iedereen hier wel :innocent:
Robert Saalmink
28 juni 2010, 12:08
Het plan hier is om te winnen vanavond. In de kwalificatie strooi ik iedereen nog zand in de ogen door slechts als 18e te kwalificeren maar in de race zal ik mijn superioriteit tentoonspreiden en soeverein naar de overwinning sturen. Jeroen zal lange tijd denken dat hij geen 3e maar 2e wordt, echter zal hij in de voorlaatste ronde door mij gepasseerd worden. In de laatste bocht van de race ga ik dan een Kobayashi'tje bij de leider doen.
Dat is in elk geval het plan..........
Mark B
28 juni 2010, 12:17
Hoe vaak is jouw plan al daadwerkelijk uitgekomen?
Zorg in ieder geval dat je niet linksaf slaat robert.... dan kom jij al een heel eind ;)
Darthwillie
28 juni 2010, 12:26
Hoe vaak is jouw plan al daadwerkelijk uitgekomen?
Zorg in ieder geval dat je niet linksaf slaat robert.... dan kom jij al een heel eind ;)
Robert heeft tips van mij ontvangen :closedeyes:
:lol:
Roy Visser
28 juni 2010, 12:34
lol imola is juist 1 van de weinige circuits die linksom is ;)
Mark B
28 juni 2010, 12:37
Ohwwww dan weet Robert hier de weg wel....... denk ik.
Robert Saalmink
28 juni 2010, 12:40
Precies, je was me net voor :) ik krijg het gevoel dat ik onderschat word hier...
El Maestro
28 juni 2010, 12:56
Ik kan alleen maar hopen dat het hier vanavond geen 28° meer is :(
Airco en plafond ventilator zijn beide stuk... :rolleyes:
Captain Slow
28 juni 2010, 13:01
Ik kan alleen maar hopen dat het hier vanavond geen 28° meer is :(
Airco en plafond ventilator zijn beide stuk... :rolleyes:
Vandaar dat je niet op msn te vinden bent:lol:
Gerben
28 juni 2010, 13:13
zit nu ff na te denken dat wij zo klagen over de warmte, maar wij kunnen rijden in korte broek en t shirt :P de echte mannen moeten ook nog brandwerend ondergoed, overall, handschoenen aan en helm op met zulk weer ;)
Niels Tieman
28 juni 2010, 13:18
Ja.. en een hoop rijwind ! :P
Robert Saalmink
28 juni 2010, 13:22
Je hoort mij niet klagen hoor :) bovendien, ik koel mezelf vanavond af met de champagne op het podium!
Captain Slow
28 juni 2010, 13:58
zit nu ff na te denken dat wij zo klagen over de warmte, maar wij kunnen rijden in korte broek en t shirt :P de echte mannen moeten ook nog brandwerend ondergoed, overall, handschoenen aan en helm op met zulk weer ;)
Maar echte sim racers hebben dat toch ook aan?:huh1:
Mossel
28 juni 2010, 14:05
heb wel gisteren mn fans maar omhoog gezet in de PC... is wel nodig met die standkachel :P
Jeroen Ursem
28 juni 2010, 14:07
Jeroen zal lange tijd denken dat hij geen 3e maar 2e wordt, echter zal hij in de voorlaatste ronde door mij gepasseerd worden.
:crying: Eerst maar eens een startbewijs scoren :closedeyes:
:crying: Eerst maar eens een startbewijs scoren :closedeyes:
Nu voel je, hoe ik me af en toe voel :P
Ralffoxx
28 juni 2010, 16:03
Nu even aan het testen. Moet rustig aan doen maar vind wat ik ook doe met me setup het is of blij dat ik glij of het stuurt gewoon niet in.
zo net mailtje de deur uitgedaan!
sorry robert, niet met een afmelding, alleen maar dat ik waarschijnlijk pas tijdens kwali zal joinen, ga mijn best doen het eerder te redden maar zal moeilijk worden.
Kwali gaat zeker lukken!!
tot vanavond heren!
Gerben vd Broek
28 juni 2010, 16:29
Same here. Hebben weer gras gemaaid en moet nog gaan schudden straks. Plus beestjes voeren, en eigenlijk ook eerst NED-SLO kijken. Dus even zien hoe vlot ik alles in elkaar kan passen. Maar ik zal er bij zijn.
Gerben
28 juni 2010, 17:51
Met dit weer valt het gras haast droog af :P ;)
petervdveen
28 juni 2010, 18:06
Even een vraagje. Ik heb een beetje internet problemen en moet noodgedwongen internetten via een proxy. Is het mogelijk steam of race on zo in te stellen dat het via een proxy gaat?
Bram Van Der Stichelen
28 juni 2010, 18:54
Ik keek heel erg uit naar Imola, maar ga me jammergenoeg toch moeten afmelden. Hoofdpijn en spierpijn is niet de meest geweldige combinatie om meer dan een uur te gaan racen... :(
Tjerk Korving
28 juni 2010, 19:10
[spacer]
Door afmeldingen van Bram van der Stichelen en Ruben Laenens kan Koos de Boer vanavond meedoen.
[spacer]
petervdveen
28 juni 2010, 19:15
Even een vraagje. Ik heb een beetje internet problemen en moet noodgedwongen internetten via een proxy. Is het mogelijk steam of race on zo in te stellen dat het via een proxy gaat?
Iemand? Ik kan nog steeds niet inloggen op steam...
Jeroen Ursem
28 juni 2010, 19:22
*poetst helm*
*pakt overall en handschoenen*
*gaat hoopvol in de lobby zitten*
:innocent: Je weet maar nooit :D
f1timmy007
28 juni 2010, 19:26
Ik heb me ook maar afgemeld, denk dat ik nog last ga krijgen van een blessure van vrijdag (honkbal) en het tempo is ook ver te zoeken, kan alleen maar in de weg rijden. Dus mijn startbewijs gaat naar iemand anders...
petervdveen
28 juni 2010, 19:29
*poetst helm*
*pakt overall en handschoenen*
*gaat hoopvol in de lobby zitten*
:innocent: Je weet maar nooit :D
Nog 4;)
Darthwillie
28 juni 2010, 19:30
Iemand? Ik kan nog steeds niet inloggen op steam...
Wat voor melding geeft steam dan?
Tjerk Korving
28 juni 2010, 19:32
[spacer]
Niels Tieman kan meedoen door het afvallen van Tim Deelstra
[spacer]
Jeroen Ursem
28 juni 2010, 19:37
:sweatdrop: *zenuwachtig*
El Maestro
28 juni 2010, 19:40
Yay! Het is hier inmiddels 31°! :blink:
petervdveen
28 juni 2010, 19:41
Wat voor melding geeft steam dan?
Verbindings fout
Kan geen verbinding maken met het steam-netwerk.
Verder staat het dat mijn internet verbinding niet goed is.
Of dat die niet goed geconfigureerd is.
Nu moet ik door internet problemen gebruik maken van een proxy-server, maar ik heb geen idee waar dat ik dat in kan stellen ofzo..
Iig werkt het zo niet ;)
Ralffoxx
28 juni 2010, 19:42
Airco aan even rusten en eten dan kom ik er zo lekker weer aan. :) Word een zware race
petervdveen
28 juni 2010, 19:53
Ik heb eventueel nog een hsdpa module.
Heeft iemand enig idee hoeveel data dat een hele race ongeveer zou trekken (A)
Niels Tieman
28 juni 2010, 19:54
Dat lijkt me niet echt een veilige oplossing. Het is over het algemeen, veels, te traag voor online gaming. ;)
Dennis
28 juni 2010, 19:58
Steam werkt in principe niet achter een proxy. Na even google-en vond ik http://www.keepandshare.com/doc/777295/steam-334k?da=y
Geen idee of het werkt maar je kan het proberen.
Dennis
28 juni 2010, 19:59
Dat lijkt me niet echt een veilige oplossing. Het is over het algemeen, veels, te traag voor online gaming. ;)
1,2mbit zou toch voldoende moeten zijn?
Bram Van Der Stichelen
28 juni 2010, 20:17
Zie net dat er wel een hele lange break is tussen Imola en Turkije. Ontzettend jammer dat ik vanavond niet kan meedoen :(
Tjerk Korving
28 juni 2010, 20:18
Ik heb eventueel nog een hsdpa module.
Heeft iemand enig idee hoeveel data dat een hele race ongeveer zou trekken (A)
Als het niet gaat lukken alsnog, geef het dan wel zo spoedig mogelijk aan zodat iemand anders kan invallen. De practice begint bijna uiteindelijk.
Jeroen Ursem
28 juni 2010, 20:30
Gerben en Eric zitten op teamspeak, waar ik standby sta, dus als er nog een plek vrij is....
Kim Van Der Stichelen
28 juni 2010, 20:31
Jeroen mag eventueel mijn plekje wel hebben :)
Tjerk Korving
28 juni 2010, 20:32
Jeroen mag eventueel mijn plekje wel hebben :)
Eerst staat er nog Michael Bosman en na jou Marc Vos. Uiteraard wel eerst degenen de kans geven die op de reservelijst staan. :)
Darthwillie
28 juni 2010, 20:33
:hammer: ik had gewoon mee kunnen doen, schijnbaar moet je gewoon snappen dat vergaderingen niet doorgaan als er voetbal is :rolleyes:
Jeroen Ursem
28 juni 2010, 20:34
Eerst staat er nog Michael Bosman en na jou Marc Vos. Uiteraard wel eerst degenen de kans geven die op de reservelijst staan. :)
Absoluut, ik wacht dan ook geduldig af. Als ik het maar niet te laat hoor ;)
Marc Vos
28 juni 2010, 20:41
Jeroen mag van mij wel rijden op zijn geliefde Imola. Dan ga ik buiten in de hangmat liggen en wat leren voor de proefwerkweek. ;)
petervdveen
28 juni 2010, 20:55
Het lijkt te gaan lukken nu
Tjerk Korving
28 juni 2010, 21:04
Het lijkt te gaan lukken nu
Nog binnen 20 min want tijd begint te dringen peter
petervdveen
28 juni 2010, 21:12
Blue screen...:blink:
Gaat niet meer lukken dus..
Helaas.
Darthwillie
28 juni 2010, 21:15
Dat is zuur zeg.
Kim Van Der Stichelen
28 juni 2010, 21:29
Waarom mag ik niet meedoen en die ene vent die ooit eens lucky was en P3 scoorde wel?
Ik was maar beleefd toen ik dat zei verwachtte gewoon dat Jeroen zei Dank je Kim maar rij jij maar. :p
Hij kan maar beter een podium pakken straks :lol:
petervdveen
28 juni 2010, 21:35
Hij heeft in 1 ronde al 9 plekken gewonnen ;)
Captain Slow
28 juni 2010, 21:46
Hola, korte race dit zeg.
Slechte start, redelijk door de eerste rondes heengekomen. Op p12 achter Robert, en was sneller. Auto breekt opeens zonder waarschuwing uit Tosa. Spin en komt vast te staan in het grind. Heel vaag al.
Rest van de ronde deed de auto ook vaag, en dat kwam niet door de regen ben ik bang. Rondje later breekt die uit na uitkomen bocht 1, muur in en suspension damage. Op escape gedrukt. Pc stotterde de hele avond al een beetje, en toch maar ff kijken wat er mis is. En anders windows er maar ff opnieuw op :)
Voor volgende race staat beter testen met het weerbericht op het programma, werd toch iets teveel verrast vandaag:)
Ralffoxx
28 juni 2010, 21:48
Jammer maar helaas. Had mezelf beter moeten beschermen door te denken van kan niet Steven na 1.5 week al racen. En nee ging na paar rondjes al wat zeuren ging steeds meer fouten maken. Jammer maar helaas gelukkig duurt het effe voor de volgende race. :)
ook een korte race.
hele voorzichtige eerste bocht waardoor ik plekken verloor.
Na de hairpin, haal ik er wat in maar wordt toch op volle snelheid rond getikt., ik verwacht eigen fout door dat ik te veel naar links ging waar vast nog iemand zat.
Pits in en laten maken, leek me een mooi moment om de auto goed te leren kennen.
Mocht niet zo zijn, mijn dochter wordt wakker en vrouwtje was niet thuis. Auto stil gezet en naar me dochter gegaan. Normaal wordt ze nooit wakker zal door de warmte op haar kamertje komen :(
Darthwillie
28 juni 2010, 21:55
@ casper, regent het?
@ steven, dat bedoelde ik ook in de DRES thread, je genezing is echt belangrijker, verstandig dat je gestopt bent.
@ Fred, volgens mij is dat wel een unieke reden om te stoppen:laugh:
Captain Slow
28 juni 2010, 21:56
Er lag wat water op het circuit, maar merkte er heel weinigjes van:)
Was de oorzaak niet, want eerst deed die dat niet
Jeroen Ursem
28 juni 2010, 22:29
Waarom mag ik niet meedoen en die ene vent die ooit eens lucky was en P3 scoorde wel?
Ik was maar beleefd toen ik dat zei verwachtte gewoon dat Jeroen zei Dank je Kim maar rij jij maar. :p
Hij kan maar beter een podium pakken straks :lol:
:lol:
Sorry Kim, wij nederlanders nemen de hele hand als je 1 vinger geeft :p
Paulpeter gefeliciteerd!
paulpeter
28 juni 2010, 22:30
Voor de 3e keer P3 op Imola:cool:
Darthwillie
28 juni 2010, 22:31
Voor de 3e keer P3 op Imola:cool:
moet je geen boek schrijven maar een......(wacht even daar komt ie)....triologie
ba-dum-tish
Eigenlijk totaal niet verwacht dat ik vanavond mee kon doen, dus de voorbereiding was navenant. In de practise vanavond mijn eerste rondjes gereden. En met behulp van een lekkere setup van Steven :thumbup:, ging 't niet eens zo slecht.
Volgens mij als 15e gestart. Wat plaatsen gewonnen totdat ik de eerste bocht mis en maar ternauwernood Mark B. weet te ontwijken. Schrikmomentje!
Viel terug naar plaast 18. Langzaam weer wat plekken gewonnen. Maar iets teveel foutjes zorgden ervoor dat een twaalfde plaats in de einduitslag 't maximale was deze avond.
Toch weer lekker geraced ondanks de hitte op de kamer.
Tjerk Korving
28 juni 2010, 22:52
[spacer]
Uitslagen
FPL3 Imola - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl3/20100628_imola/index.html)
FPL3 Imola - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl3/20100628_imola/FPL3_Race_3_Imola.rar)
[spacer]
Captain Slow
28 juni 2010, 23:08
euhh Tjerk, zeker weten dat die lapcharts in orde zijn? Ik zou ronde 1 aan de leiding hebben gelegen:blink:
Ralffoxx
28 juni 2010, 23:24
@ steven, dat bedoelde ik ook in de DRES thread, je genezing is echt belangrijker, verstandig dat je gestopt bent.
Ik moet zeggen had een test gedaan met DRES van 40 rondjes en die kwam ik zonder problemen door. Moet bij Race on/07 etc veel meer werken om de auto rond te krijgen. Rij veel relaxter met GTR 2. Denk vooral dat het daar aan ligt. Want moest veel te veel bezig zijn om de auto goed rond te krijgen. Wat wel jammer is maar ach volgende race beter :)
Robert Saalmink
29 juni 2010, 00:05
Zoals gepland, als 18e gestart. Ik zat nog wel ineens 0.3 onder mijn eerste splittijd, geen idee hoe maar dat rondje mocht niet meer baten uiteindelijk. Wel had ik Jerry anderhalve ronde lang onder mijn achtervleugel in kwali, geen idee wat daar het idee achter was?? Volgens mij was dat zelfs niet meer toegestaan.
De race, goede start, ik weet zo'n beetje overal tussendoor te slingeren en lag heel kort zelfs 10e na 2 ronden. Uiteindelijk P11 en vanaf die plek wilde ik eens kijken of ik in mijn eerste Master race een top tien kon pakken. Maar helaas, ik maakte teveel kleine foutjes en ik viel langzaam maar zeker weer terug. Ik maakte mijn stop en kon daarna 41-ers rijden, maar ik heb zelfs daarna niemand meer ingehaald, ik heb eigenlijk geen idee of mijn stop lang was maar dat moet dan wel.
Gerben vd Broek
29 juni 2010, 00:05
FP: vorige week een keer een uurtje wat rondjes gereden en setup beetje uitgevogeld en enkel met racefuel rondgekacheld. Nu in de FP nog wat dingetjes in de vering aangepast en setup ging ook nog lekker lopen in de chicane. Ook hier weer racefuel en niet sneller gegaan dan 1.40.3, wat behoorlijk is met racepace.
Q: Fuel eruit en gaan met dat ding. En zo kom je uit op een 1.38.3 wat goed is voor een P7 op de grid. Meer dan ik verwacht had, zeker kwa tijd.
R: Redelijke start, wat gedrang bij de eerste bocht en 2 plekken verloren daar. Om vervolgens in de 2de chicane teveel op de linkerkant te rijden en eraf te spinnen. Dus heel stuk door de grindbak geploegd en weer de baan op. Helaas als 25ste, dus dat was even een flinke tegenvaller. Daarna een slipstream bij Jeroen Ursem, waar ik hem denk ik bijna eraf gleed. Bij het aanremmen aan de linkerkant van de baan bij de 1ste chicane, werd het ding bijna onbestuurbaar en gleed ik richting de racelijn. Was niet zo gepland, maar ging gelukkig goed.
Verder een leuke inhaalrace begonnen en dat ging samen op met Koos de Boer. Die kwam bij wat gelukkig voorbij, omdat ik op de rem moest omdat er iemand voor me nagenoeg spinde. Daarna op paar seconde ronde na ronde achter Koos aangereden. Vervolgens raakte ik hem heel even aan in de bocht voor de chicane, zonder ernstige dingen, maar Koos spinde vervolgens zelf bij de chicane, dus toch de plek gewonnen.
Vervolgens nog een paar rondjes om het gaatje richting Mark Bentvelzen dicht te rijden, dat ging aanvankelijk goed, totdat er kleine foutjes in begonnen te sluipen. Uiteindelijk samen de pits in. Ik had als experiment gekozen voor enkel voorbanden te wisselen, gezien de achterbanden bijna niet sleten. Was een gok, omdat ik echt niet wist wat de balans van de wagen zou gaan doen. Door de kortere stop kwam ik precies voor Mark weer de pit uit. Vervolgens paar rondjes checken wat de balans deed en toen lekker gas gaan geven. Gaatje naar Niels dichtgereden en bij de 1ste chicane zat ik ernaast aan de buitenkant, maar raakte ik bij het remmen net het gras aan, ofwel schoot rechtdoor het grind in. Rechtdoor het grind geploegd en 4 seconde op Niels verloren met nog paar rondjes te gaan. Weer trappen en 2 rondjes voor het eind weer bij Niels ernaast bij de 1ste chicane, waar Niels zich ditmaal verremd, en ik er achterlangs toch voorbij kon steken. Daarna rustig mijn rondjes afgemaakt en als 6de gefinisht. Toch nog goed resultaat ondanks die belabberde 1ste ronde.
Gerben vd Broek
29 juni 2010, 00:07
Ik maakte mijn stop en kon daarna 41-ers rijden, maar ik heb zelfs daarna niemand meer ingehaald, ik heb eigenlijk geen idee of mijn stop lang was maar dat moet dan wel.
Klopt ja, je liep die laatste rondjes vrij hard, kon maar met moeite dichterbij komen (ondanks die ronde voorsprong). Maar je maakte klein foutje, waardoor ik er toch langs kon. Maar je pace was daar zeker goed.
Mossel
29 juni 2010, 08:09
op zich een mooie race gehad. kon zowaar stephane volgen maar maakte tijdens de pitstops een enorme fout en door in het pitmenu minder fuel aan te klikken .... dom dom dom ... had 2 liter te weinig nu en probeerde dit met short shiften goed te maken maar lukte niet en maak hierdoor een extra fout waardoor ik een S&G kreeg ... dus aan het einde van de race 2x extra naar binnen... zonde want lag op een mooie P2
Tjerk Korving
29 juni 2010, 08:44
euhh Tjerk, zeker weten dat die lapcharts in orde zijn? Ik zou ronde 1 aan de leiding hebben gelegen:blink:
Op Shanghai klopt er ook iets niet helemaal maar moet nog even nagaan waar dat aan ligt. De uitslag op de website gaat ook niet helemaal goed volgens mij. Ik ga er nog naar kijken binnenkort.
[spacer]
Voor wat betreft mijn eigen avond. De kwalificatie liep niet echt geweldig. Het ging wel steeds sneller maar het gat blijft te groot. De race liep voor geen meter, teveel fouten en de tijden wilden al helemaal niet. Uiteindelijk 20e en laatste gefinished.
De Formula Master wagens liggen me tot nu toe niet echt geweldig. Enerzijds vind ik ze te neutraal maar als ze eenmaal beginnen te glijden is er maar weinig houden aan. Tot nu toe veel minder gevoel mee dan met de F3000's die ik persoonlijk veel makkelijker te rijden vond. Denk dat ik de feedback mis op een of andere manier. Tijdens de zomerstop maar eens proberen te achterhalen waardoor het nou niet sneller wil.
Robert Saalmink
29 juni 2010, 09:48
Apart, dat had ik juist met de F3000. Geen idee van wanneer die gingen glijden en corrigeren kon je dan wel helemaal vergeten. Ik reed echt op eieren met die wagens, en vond er daardoor eigenlijk niets meer aan. De Master kun je vrij hard bochten in gooien en zal niet snel gaan glijden. Doet hij dat wel, dan is het juist wel te corrigeren. Je verliest dan wel veel tijd, het motto is dus: niet glijden :)
Wat ik trouwens wel vervelend vindt is dat je in elk spel afzonderlijk die pitmenu presets moet instellen, je keybinds etc. Als ik dat in race07 ooit gedaan heb, dan mogen de add-ons (Evo en On) dat van mij gewoon overnemen. Nu kwam ik er in de warmup achter dat ik nog geen pit menu presets had, terwijl ik die wel ooit heb ingesteld (Evo), toen ook maar meteen even ignition en start gechecked en maar goed ook.
Stephane Rouault
29 juni 2010, 10:01
Wat een rampenrace.. Ten eerste was gewoon mijn snelheid niet goed genoeg. Storm was sowieso niet te pakken. Maar had gehoopt toch p2 te kunnen pakken voor mooie punten. Ik had het heel slecht op de vochtige baan, ben er echt 10x naast gegleden in de begin fase.
In ronde 9 moest ik heftig corrigeren, waarna mijn stuur scheef bleef staan. Moest de rest van de race dus scheef sturen... Daarna ging mijn computer nog eens naar de desktop, waardoor ik dus in de muur klapte. Had ook nog een gebroken vleugel en gebogen ophanging... dus, hoop dat ik alle pech in 1 race gehad heb..
grats aan podium !
Dennis
29 juni 2010, 11:31
Wat ik trouwens wel vervelend vindt is dat je in elk spel afzonderlijk die pitmenu presets moet instellen, je keybinds etc. Als ik dat in race07 ooit gedaan heb, dan mogen de add-ons (Evo en On) dat van mij gewoon overnemen. Nu kwam ik er in de warmup achter dat ik nog geen pit menu presets had, terwijl ik die wel ooit heb ingesteld (Evo), toen ook maar meteen even ignition en start gechecked en maar goed ook.
Tip: Kies gewoon RACE07 om te starten, stel die goed in en blijf dan gewoon RACE07 starten. Je hoeft niet Race On te starten om met de masters te kunnen rijden. Als je via Race On/Evo/STCC start schakelt hij toch intern naar RACE07.
Gerben
29 juni 2010, 12:00
ff mijn verslag dan kort:
omstandigheden, lekker warm, 31,5 graden binnen met alle ramen open en ventilator aan :P
Kwali: In gevecht met PP, paar keer van plek gewisseld en uiteindelijk pakt PP p5 en ik p6.
Race: Bij de start pak ik direct PP :P ;) en kan voorzichtig aanhaken bij de mannen voor me. Na een tijdje kom ik in gevecht met Koel, wat erg gave beelden gaat leveren voor het filmpje ;). Een van de mooiste acties zelf vond ik op het rechte stuk, dat Jelle Vogels uit de pit komt en ik in de slipstream van Koel zit. Koel links voorbij Jelle en ik rechts :thumbup:. Nadat ik eenmaal Koel voorbij was, kon ik ietsje weglopen van PP en heel langzaam inlopen op MarkS. Dat gat was 8 seconden ofzo, en bij de stop nog 5 a 4 seconden. Intussen verdwijnt Stephane van het strijdtoneel voorin, dus ik reed op de befaamde P3.
Echter de druk van P3 werd mij veels te groot, waardoor ik na mijn stops op P2 terecht kwam. Schuttenhelm zit achter mij, maar ik kan langzaam van hem weg rijden. Totdat ook hij prooi wordt van de grote P3-druk en wegvalt naar achter. Storm deed volgens mij ook nog mee, maar die was nergens te bekennen :lol:. PP reed nu op P3 17 a 16 seconden achter mij, en Crown #1 reed 40 seconden voor mij. Race uitgereden op P2, maximale score voor Crown Racing :thumbup::thumbup:.
Tijdens de race heb ik volgens mij maar 1 echt foutje gemaakt, en dat was ff grindbak happen in de 2e chicane, maar dit had geen gevolgen voor de positie. Ook heb ik geen enkele cut warning gehad :D
Gave race!!! :D Storm congratz en PP gefeliciteerd met je 3e P3 op Imola, jij moet haast wel iemand zijn grote voorbeeld zijn :P ;)
Fijne vakantie iedereen ;)
Robert Saalmink
29 juni 2010, 12:17
omstandigheden, lekker warm, 31,5 graden binnen met alle ramen open en ventilator aan :P
Als het buiten 31 graden is en je gaat ramen open zetten, dan wordt het binnen vanzelf ook 31 graden natuurlijk ;)
Gerben vd Broek
29 juni 2010, 13:00
Als ik niet de ramen open zet, dan wordt het binnen denk ik nog een graad of 5-10 warmer. Dat krijg je met oude huizen. De kamer is wel geisoleerd, maar daarmee kan ik het door ramen/deuren op te zetten net op de buitentemp houden. Dus het was ook 30 graden op de kamer. Warm, maar wel te doen.
Robert Saalmink
29 juni 2010, 13:03
Ja, isolatie maakt wel een verschil inderdaad, even niet bij stilgestaan. Wij kunnen het nog lekker koel houden, hebben ook van die zonneschermen voor de ramen aan de achterkant en inderdaad is het een moderne woning met bijbehorende isolatie.
Overigens had ik het gister tijdens het racen ook wel redelijk warm (komt omdat Jeroen Ursem mee deed denk ik), maar ik kan er goed tegen gelukkig.
Jeroen Ursem
29 juni 2010, 13:13
Overigens had ik het gister tijdens het racen ook wel redelijk warm (komt omdat Jeroen Ursem mee deed denk ik), maar ik kan er goed tegen gelukkig.
Ik had ook wel redelijk warm, maar het ging prima. Al had het wel fijn geweest een paar rondjes in de slipstream te rijden van Michael Koel.
Gerben
29 juni 2010, 13:14
Als het buiten 31 graden is en je gaat ramen open zetten, dan wordt het binnen vanzelf ook 31 graden natuurlijk ;)
Het was hier rond 7 uur buiten koeler dan binnen hoor ;)
Heb de race gereden met een koude natte handdoek in mijn nek, bleef ik lekker fris :D
Robert Saalmink
29 juni 2010, 13:37
:worthless:
Mark B
29 juni 2010, 13:52
Het was hier rond 7 uur buiten koeler dan binnen hoor ;)
Ook de werking van de isolatie he ;)
Darthwillie
29 juni 2010, 14:06
Ik had ook wel redelijk warm, maar het ging prima. Al had het wel fijn geweest een paar rondjes in de slipstream te rijden van Michael Koel.
:lol: duurde even voor ik hem had :lol:
Dennis
29 juni 2010, 20:31
Mijn verslag.
Q: Had alleen met race fuel gereden en dus geen idee wat voor een tijd erin zou zitten. Hoopte op een 39,5 maar er kwam gewoon een 38.9xx uit. Zeer lekkere tijd maar toch maar p11 vlak achter Mark B.
R: Had een heerlijke start van de race en lag na een halve ronde al op P7 of P8 tot ik in de een na laatste bocht rem met een achterwiel in het gras rechtdoor schiet. Geen schade maar wel een lange trip door de grindbak. Terwijl ik net de grindbak uit kom schiet m'n teamgenoot ook nog eens van de baan en raakt mij in de flank. Uiteindelijk ergens achteraan de baan weer op. Haal in de volgende ronde een man of 3 in maar ga nu in de laatste bocht te vroeg op het gas waardoor ik half spin en die plekken weer verlies.
Hierna de concentratie redelijk terug kunnen pakken maar niet echt aan m'n ronde tijden van FP kwam. Heb een behoorlijke inhaal race kunnen rijden die ongeveer op P11 stokte. Gelukkig ging Mark B in de één na laatste ronde er nog ergens af en moest Mark S naar binnen voor een stop 'n go waardoor ik uiteindelijk 9e werd. jammer van die fouten in het begin want ik denk dat er dan nog wel 2a3 plaatsjes meer in hadden gezeten.
Mijn complimenten trouwens voor de weather file. Geen standaard droog-nat-droog situatie maar beginnen op een vochtige baan die redelijk rap droog werd. Heel erg tof!
Atreidez
1 juli 2010, 14:36
Leuk om zo een keer de verhalen te lezen na zelf niet meegedaan te kunnen hebben. Hopelijk niet de enige natte race dit jaar, aangezien ik wel fan ben van een wat onvoorspelbare weersverwachting :D Gz aan storm en in Turkije ben ik er weer gewoon bij natuurlijk!
Greetz uit Fuerteventura :)
Mark van Zanten
1 juli 2010, 17:10
Q: tijdens m'n eerste run klapt Race ON terug naar de desktop ter hoogte van Piratella en heb ik gelukkig niemand van de baan gereden. Bericht een vervelende gewoonte te worden, tot nu toe iedere keer gebeurd in de kwalificatie:rolleyes: Tweede run een PR neergezet van 39.6 uit m'n hoofd.
R: Start ging vrij goed en kon een paar plaatsen winnen, tot ik onder druk van Robert (die bezig was z'n weg te maken naar P1) net iets te laat rem bij Villeneuve en de route door de grindbak moet volgen. Weer terug op de baan geef ik Rivazza net even iets te enthousiast gas en kom ik mn teamie tegen. :(
Vervolgens vanaf ronde 2 ergens heel erg ver naar achter gereden en geprobeerd naar vore te komen. Al snel bleek dat ik enige vorm van topsnelheid miste tov andere, aangezien ik in de slipstream van Jeroen Ursum exact even snel bleef rijden als hij. Uiteindelijk toch ingehaald en langzaam aan weer verder naar "voren" gekomen en zag op gegeven moment Robert voor me, die bezig was in hoog tempo richting P1 te rijden. Helaas sloeg ie bij Acqua Minerale (volgens mij?) links af ipv rechts af waardoor ik weer een plekje naar voren kreeg. Vervolgens geprobeerd mn tempo weer op te krikken en kon op gegeven moment richting Marcel Bosman rijden. Aan het einde van de race ging dit steeds makkelijker en zo uiteindelijk P13 binnen weten te halen. Jammer van de vele foutjes gedurende de race, anders had ik misschien 2 plekjes hoger kunnen finishen.
Overigens was de weather file echt geweldig met die natte baan! Hopelijk komen er nog een paar van dat soort race!
f1timmy007
2 juli 2010, 01:49
Op Shanghai klopt er ook iets niet helemaal maar moet nog even nagaan waar dat aan ligt. De uitslag op de website gaat ook niet helemaal goed volgens mij. Ik ga er nog naar kijken binnenkort.
Eh ja, daar had ik 1 ronde aan de leiding gelegen. Wou het eigenlijk voor me houden, Ging ik toch nog de boeken in als 1 ronde aan de leiding:lol:
Damon Racing
7 maart 2011, 23:23
hoi Roy,
heb je deze setup nog in de aanbieding? Ik kom maar niet voor uit op imola, zit vast in de 1.43'ers met standaard setup.
Trouwens, ik kan bijna geen setups vinden voor de formula master, als ik in game via online setups wil bekijken blijft de status op "connecting...." staan.
iemand enig idee?
Darthwillie
7 maart 2011, 23:28
Je tweede probleem is erg makkelijk op te lossen, uitloggen op steam, daarna weer inloggen op steam en alles doet het weer :)
Damon Racing
8 maart 2011, 20:21
ja bedankt! Is perfect zo, ik was idd in offline modus bij steam...
Roy Visser
8 maart 2011, 20:25
hoi Roy,
heb je deze setup nog in de aanbieding? Ik kom maar niet voor uit op imola, zit vast in de 1.43'ers met standaard setup.
Trouwens, ik kan bijna geen setups vinden voor de formula master, als ik in game via online setups wil bekijken blijft de status op "connecting...." staan.
iemand enig idee?
Als het goed is is dit hem
:)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.