PDA

View Full Version : FPL3: Shanghai - Ronde 2, 14/06/2010

Tjerk Korving
6 juni 2010, 00:03
[spacer]

http://www.xs4all.nl/%7Etkorving/digitalracing/logo_fpl3.png

[spacer]

Inleiding

Tijdens de race op Bahrein zijn de kaarten geschud en is er een aardig goed beeld gevormd van hoe de teams en rijders ervoor staan. Tijdens de kwalificatie wist Stephane Rouault nog tweevoudig FPL kampioen Michael Storm van de pole af te houden met twee tiende van een seconde. Steven Voss bewees de snelheid erin te hebben met de derde plek gevolgd door Mark Schuttenhelm.

De start van de race verliep enigszins chaotisch nadat Gerben Kelly zijn rempunt mistte en Steven Voss daarmee achterstevoren zette in de eerste bocht. Voss kreeg daarna nog een drietal andere wagens te incasseren met een beschadigde voorwielophanging tot gevolg. De eerste ronden waren er nog wel meer coureurs naast de baan te vinden maar na de eerste fouten was het veld dan toch goed op weg.

Michael Storm wist na een gevecht met Stephane Rouault de leiding in de race na 6 ronden definitief te grijpen en verdrong daarmee Stephane naar P2 en Mark Schuttenhelm claimde P3 na vrijwel de hele race Michael Koel in de spiegels te hebben gezien. Bij de teams staan KoelTec, Crown Racing en BSRT op respectievelijk de 1e, 2e en 3e plaats.

Met deze stand gaan we op weg naar het circuit van Shanghai in China. Ten opzichte van Bahrein staat het er minder warm maar nog steeds aangenaam bij qua temperatuur. Net als op Bahrein hebben we 28 ronden voor de boeg.

[spacer]

Het circuit

Het circuit van Shanghai, gelegen in China, is sinds 2004 de gastheer voor het Formule 1 circus. De bochten hebben hier geen namen maar, zijn genummerd van 1 tot en met 16.

Vanaf start/finish gaat het richting bocht 1, een lange doordraaier rechtsaf die steeds langzamer wordt en overgaat in bocht 2. Vervolgens de krappe links doordraaiende bocht 3 om na de linker bocht 4 vol gas richting bocht 6 te gaan, een hairpin rechtsaf.

Vanaf hier volgt een snel maar lastig stuk waarbij de lange links draaiende bocht 7 vol gas genomen kan worden om daarna een versnelling terug te gaan voor de rechter bocht die hierna volgt. Hierna is het zaak de rechter kant van de baan te kiezen om zo bocht 9 goed te kunnen aansnijden, een haakse linker bocht. Hier is het zaak zoveel mogelijk snelheid mee te nemen richting de linker bocht die hierop volgt en die zo goed als vol genomen kan worden. Vanaf hier is het een recht stuk.

Op het einde van het rechte stuk is het hard remmen voor een trage linker bocht die overgaat in een rechter doordraaiende bocht die steeds wijderd word. Het tegenovergestelde van bocht 1. Het eerste deel is het even inhouden met het gas om daarna het pedaal geheel in te trappen en zoveel mogelijk snelheid mee te nemen voor het langste rechte stuk op het circuit. Aan het einde van dit rechte stuk volgt de hairpin rechtsaf van bocht 14 waar het na een klein recht stuk richting bocht 16 linksaf gaat. Hier hoeft slechts iets gelift te worden om zo weer op start/finish te belanden.

[spacer]

Circuit Informatie
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_shanghai.jpg
Circuit: Shanghai (http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&q=Shanghai+International+Circuit,+Jiading,+China&sll=46.514385,14.190866&sspn=20.750777,39.506836&ie=UTF8&cd=1&geocode=FYkx3gEdiqo5Bw&split=0&hq=&hnear=Shanghai+International+Circuit&ll=31.338463,121.219711&spn=0.025145,0.038581&t=h&z=15)
Lengte: 5,471 km
Ronden: 28
Afstand:153,188 km

[spacer]

Weerbericht

http://www.digitalracing.nl/fpl3/weer/Shanghai_weerbericht_forum.png

[spacer]

Tijdschema

Het tijdschema gedurende de race ziet er als volgt uit:

Sessie|Tijd
Practice 2/joinen|19:30 – 20:00
Kwalificatie|20:00 – 20:20
Warmup/pauze|20:20 – 20:25
Race| 20:25 - 150 kilometer

[spacer]

Uitslagen

FPL3 Shanghai - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl3/20100614_shanghai/index.html)
FPL3 Shanghai - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl3/20100614_shanghai/FPL3_Race_2_Shanghai.rar)

[spacer]

Uitslagen voorgaande races

FPL3 Bahrein - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl3/20100531_bahrein/index.html)
FPL3 Bahrein - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl3/20100531_bahrein/FPL3_Race_1_Bahrein.rar)

[spacer]

Protesten en straffen na Bahrein

Steven Voss vs Gerben Kelly
Reden: veroorzaken van een start crash
Strafmaat: §6.2.1.d : achteraan starten in de eerstvolgende race

Paul Gelissen
Reden: niet afmelden voor de race
Strafmaat: §1.1.6 : geen deelname in de eerstvolgende race.

Algemeen
We verzoeken iedereen (vooral bij de start en de eerste ronde) elkaar voldoende ruimte te geven. De Formula Master wagens zijn open wheel wagens en daarmee is het een kleine kunst de wielen in elkaar te haken. Zoals her en der ondervonden zal er ook terdege rekening moeten worden gehouden met slipstreamen en daarmee een langere remweg. Natuurlijk blijft het racen om elke meter maar hou rekening met elkaar.

[spacer]

Links

FPL3 Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/28-.html)
FPL3 reglement (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/29-.html)
Shanghai circuit download (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=24484) (via NoGrip)

[spacer]

Track Installatie

Pak de mappen en bestanden uit naar de Locations map van Steam. Vanaf de installatie map van Steam zou dat het volgende pad moeten zijn:

..\Steam\steamapps\%profielnaam%\race 07\Gamedata\Locations

Bestaat de Locations map nog niet, maak deze dan zelf aan.

[spacer]

[logo_dr]

Tjerk Korving
6 juni 2010, 00:12
[spacer]

Deelnemerslijst

Afmelden kan uiterlijk tot en met de vrijdag voorafgaand aan de race via fpl@digitalracing.nl.

[spacer]

Officiële deelnemerslijst Shanghai

#|Teamnaam|Naam|Status
1|Crown Racing|Michael Storm
2|Crown Racing|Gerben Kelly
3|BSRT|Paulpeter Kroon
4|BSRT|Mark Bentvelzen
5|KoelTec|Michael Koel
6|KoelTec|Stephane Rouault
7|Zerobarrier|Jaap Kleijn
8|Zerobarrier|Steven Voss
9|DCR|Gerben van den Broek
10|DCR|Tjerk Korving
12|Scuderia Corse Digitali|Tim Deelstra
16|Oxygen Racing|Dennis Gerressen
17|Oxygen Racing|Mark van Zanten
20|WolnerGP|Patrick Cloosterman
21|WolnerGP|Paul Gelissen|Geen deelname
22|Top Gear|Sybren Wiersma
26|Le Coq Sportif Racing|Mark Schuttenhelm
27|Le Coq Sportif Racing|Jerry van Sinderen
28|Bosman Motorsport|Marcel Bosman
30|Rabobank Racing Team|Stefan van Renselaar|Afgemeld
31|Rabobank Racing Team|Peter van der Veen
32|JV Motorsport|Jelle Vogels|Afgemeld
34|SimTech Racing BMW|Peter van de Kolk|Afgemeld
35|SimTech Racing BMW|Dennis de Braal
39|VDS Motorsport|Eric Nannings

[spacer]

Reservelijst Shanghai

#|Teamnaam|Naam|Status
15|Boiling Point Racing|Fred Visser|Afgemeld
18|Team DigitalRacing|Robert Saalmink|Afgemeld
19|Team DigitalRacing|Niels Tieman|Kan meedoen
23|Top Gear|Casper Smit|Afgemeld
24|ZAR|Wilfred Rentzenbrink|Afgemeld
25|ZAR|Daniël Kleijn|Afgemeld
29|Bosman Motorsport|Michael Bosman|Kan meedoen
36|DSR|Steven Frederiks|Afgemeld
38|VDS Motorsport|Kim Van Der Stichelen|Kan meedoen
40|Rothmans Porsche Racing|Bram Van Der Stichelen|Afgemeld
41|Rothmans Porsche Racing|Marc Vos|Kan meedoen
42|Team Tabasco|Bart de Visser|Afgemeld
11|Scuderia Corse Digitali|Ruben Laenens|Afgemeld
14|Boiling Point Racing|Koos de Boer|Afgemeld

[spacer]

[logo_dr]

Dennis
6 juni 2010, 00:23
Tijdens de test race ging het hier wel lekker. Vind het ook een erg leuke baan om op te rijden. Lekker flow zit erin.

Atreidez
6 juni 2010, 02:07
Leuke race, en er is kans op neerslag :p

Mossel
6 juni 2010, 21:23
Kan het kloppen dat de server niet aan staat ? wil/wou wat rijden maar kan hem niet vinden

Tjerk Korving
6 juni 2010, 21:27
Kan het kloppen dat de server niet aan staat ? wil/wou wat rijden maar kan hem niet vinden
Kan kloppen. Robert heeft gisteren geprobeerd de race server ervan te overtuigen dat GTR2 weer normaal moest draaien en toen zijn alle dedicated servers uitgezet.

Ik ga er nu naar kijken.

Edit: server draait weer.

Mark B
7 juni 2010, 08:53
Oei.... dit wordt nog een qlimax! NED - DEN om 14:00 en dan nog een race..... hmmmm :D

Ralffoxx
7 juni 2010, 09:01
Denk dat het 1 biertje minder moet worden Mark ;)
Ik heb die dag vrij genomen aangezien ik die week onder het mes ga. Dag ervoor een toernooi speel hier in Apeldoorn wat een groot feest moet worden dus zou zelf wel lekker brak wezen.

Atreidez
7 juni 2010, 12:13
Misschien valt er wat te profiteren, als niet voetbalfan zijnde :p

Dennis
7 juni 2010, 12:23
Moet gewoon werken dus dat nuchter blijven gaat wel lukken.

Heb gisteren wat rondjes gereden en zat met een 2/3e volle tank al op ronde tijden die ik ook in de test race gereden heb. Moet nog wel wat vanaf maar we zijn op de goede weg.

Mark van Zanten
7 juni 2010, 20:09
Gister weer even paar rondjes gereden en zit met lege tank inmiddels op dezelfde tijd als ik tijdens de test in de kwalificatie reed. Heeft iemand misschien tips om de linker voorband minder warm te laten worden? Je ziet nog net niet het rubber eraf rollen na T1.

Stefan van Renselaar
7 juni 2010, 20:10
Ik heb me afgemeld, heb geen tijd om te oefenen.

Atreidez
7 juni 2010, 22:45
Even een korte testsessie gedraait en uiteindelijk een 1m57s17x neergezet. Had schijnbaar geen setup bewaard van vorige keer dus kon helemaal opnieuw beginnen, maar heb nu iig wat staan. Hoopvol gestemd verder, aangezien ik bij lange na niet met een lege tank reed :p

Mossel
7 juni 2010, 23:42
Wat een gave baan is dit zeg! dat we hier nog nooit hebben gereden is mij een raadsel :thumbup:

petervdveen
8 juni 2010, 10:06
Het is een leuke baan, maar het wil nog niet echt lukken..
Hoop dat ik de auto een beetje op de baan zal kunnen houden.
Klopt het dat deze baan ongeveer 2 seconden langzamer is dan bahrein trouwens? Daar zit ik nu zo'n beetje op.

eansys
8 juni 2010, 11:31
Het is een leuke baan, maar het wil nog niet echt lukken..
Hoop dat ik de auto een beetje op de baan zal kunnen houden.
Klopt het dat deze baan ongeveer 2 seconden langzamer is dan bahrein trouwens? Daar zit ik nu zo'n beetje op.

Ik reed gisteren 1.58.30x... Een 1.56 moet er wel inzitten en dan behoor ik zeker niet tot de snelste rijders :innocent:

Niels Tieman
8 juni 2010, 13:25
Ik zie dat ik mee kan doen. Sowieso leuk dat de VISA-bakken weer eens aan de start staan. Mijn eerste insteek is een plaats bij de eerste 10/15 en vanuit daar zien wat het gaat brengen. :D

(En natuurlijk Robert verslaan.. ;))

Gerben vd Broek
8 juni 2010, 13:55
Storm deed 1.54 in de testrace hier. Op Bahrain werd het 1.52 voor de pole, dus die 2 seconde klopt wel ongeveer denk ik.

Enkel zal het tempo nog wel iets omhoog gaan nu, nu we voor de 2de keer hier komen, en nu voor het echt.

Bram Van Der Stichelen
8 juni 2010, 14:43
Deze kan ik nog niet meedoen, maar ik zie dat race #3 op Imola is, een van mijn favoriete banen :thumbup:

Michael Storm
8 juni 2010, 14:58
Storm deed 1.54 in de testrace hier. Op Bahrain werd het 1.52 voor de pole, dus die 2 seconde klopt wel ongeveer denk ik.

Enkel zal het tempo nog wel iets omhoog gaan nu, nu we voor de 2de keer hier komen, en nu voor het echt.

Afgelopen zaterdag bij Patrick Cloosterman binnen 5 rondjes met een setup wat me 10sec. kostte om te maken. al 1.54, gaat dus 1.53 worden.

petervdveen
8 juni 2010, 15:37
Afgelopen zaterdag bij Patrick Cloosterman binnen 5 rondjes met een setup wat me 10sec. kostte om te maken. al 1.54, gaat dus 1.53 worden.
:surrender::surrender: Dan doe ik toch echt iets fout denk ik...

Peter
8 juni 2010, 15:47
ik kan alleen maar hopen dat ik tegen die tijd mn pc op orde heb.
Morgen even nieuwe onderdelen bestellen dan moet het goed komen....

Darthwillie
8 juni 2010, 15:47
dat is storm, die moet je op dit soort punten negeren anders wordt je depri :p geef die een formule wagen en hij gaat overdrijven :closedeyes: Hij is niet voor niets al twee keer kampioen

ik hoop ook een paar races het veld voor me uit te kunnen jagen.

Marc Vos
8 juni 2010, 16:25
Deze kan ik nog niet meedoen, maar ik zie dat race #3 op Imola is, een van mijn favoriete banen :thumbup:

Hopelijk kunnen we daar ons debuut maken :laugh:

Ralffoxx
8 juni 2010, 16:32
Ik ga nog lang niet hard genoeg op deze baan zou proberen deze week nog wat rondjes te maken moet zeker nog seconde of 1.5 sneller kunnen. Rij gewoon totaal andere lijnen elk rondje. Maakte Jaap al boos omdat ik hem ook niet hard genoeg vond gaan terwijl die binnen 6 tiende van me zat.

Dennis
8 juni 2010, 17:03

Die tijden kun je beter negeren. Denk dat als jij richting de 57/58er zou gaan je al best tevreden mag zijn.

Puur afgaand op je Bahrain resultaat.

petervdveen
8 juni 2010, 17:04
Die tijden kun je beter negeren. Denk dat als jij richting de 57/58er zou gaan je al best tevreden mag zijn.

Puur afgaand op je Bahrain resultaat.
Als ik dat zou halen zou ik heeeel erg blij zijn, maar dat gaat echt niet lukken..

eansys
8 juni 2010, 17:20
Als ik dat zou halen zou ik heeeel erg blij zijn, maar dat gaat echt niet lukken..

Dacht ik ooit ook... Ik rij ook achteraan mee maar ga wel steeds sneller.:innocent:

Stefan van Renselaar
8 juni 2010, 20:06

Ja, je moet jezelf niet met Storm vergelijken ;)

f1timmy007
8 juni 2010, 23:37
1.56.350
Moet toch nog wel beter kunnen, moet gewoon leren om een goede setup te maken::, want ik kan er nog niks van :blushing:

Patrick Cloosterman
8 juni 2010, 23:48
Gister weer even paar rondjes gereden en zit met lege tank inmiddels op dezelfde tijd als ik tijdens de test in de kwalificatie reed. Heeft iemand misschien tips om de linker voorband minder warm te laten worden? Je ziet nog net niet het rubber eraf rollen na T1.
Je kan linksvoor de spring verlagen, de rijhoogte verhogen of de bandenspanning aanpassen om de slijtage wat gelijkmatiger te verdelen. Camber aanpassen kan ook nog geloof ik, ik weet alleen niet hoe groot het effect dan is. Misschien dat de packers aanpassen ook nog zin heeft.

Manuel
9 juni 2010, 20:59
Mag ik als niet deelnemer aan de compititie wel op de server komen?

Darthwillie
9 juni 2010, 21:06
geen enkel probleem zelfs. Meer zielen meer vreugde zelfs :thumbup:

Stefan van Renselaar
9 juni 2010, 21:10
Mag ik als niet deelnemer aan de compititie wel op de server komen?

Als het wachtwoord test is, dan mag je er altijd opkomen ;)

Manuel
9 juni 2010, 21:12
Ok, hint is begrepen.

Darthwillie
9 juni 2010, 21:15
iets noncryptischer :laugh: : zolang er geen race is, is iedereen welkom, tijdens een race is er een topgeheim wachtwoord en kun je er niet eens bij.

Testsessie zijn juist leuk voor mensen die willen kijken of ze misschien volgend seizoen mee willen doen. Of gewoon lekker zonder druk willen rijden.

Mark B
10 juni 2010, 09:17
Gisteren mijn eerste rondjes op het circuit gereden. Leuk circuit zeg! Uitdagende snelle bochten opgevolgd door langzame :thumbup:
Kijken of ik vanavond nog wat tijd kan maken om een andere setup te testen/maken want mijn linker voorband werd gisteren wel heel erg heet :)

Manuel
10 juni 2010, 10:26
Gisteravond ook voor de fun carpack gedownload, track geinstalleerd en wat ronden meegereden. Eerste echte kennismaking met deze auto´s. Natuurlijk wel een groot verschil in vergelijking met de wtcc auto´s, maar was wel fun.
Zal komende tijd wel regelmatiger meerijden in de "trainings"dagen.

Mark van Zanten
10 juni 2010, 11:14
Hmm, als ik zo die 56ers langs zie komen moet ik de komende dagen even flink tijd maken om te oefenen, aangezien ik nog niet onder de 57,2 ben gekomen.

Gerben
10 juni 2010, 11:56
54'er of lage 55'er is het doel hiero ;)

Ralffoxx
10 juni 2010, 15:00
Same moet alleen alle sectoren is stabiel gaan rijden dat is denk ik wat belangrijker. Aangezien ik alle sectoren al wel aardige tijden heb staan alleen bij elkaar moet het nog wat goede rondjes opleveren. Gisteren mijn test met race fuel ging prima alleen zat ik paar keer netjes onder mijn tijden alleen dan net paar domme fouten waardoor je je rondje verkloot.

Mikeman
10 juni 2010, 23:33
Net weer even gaan testen op shanghai. Vandaag was de doelstelling: rondetijd onder de 2min. En ja hoor....

Met de nodige tips van Steven (waarvoor mijn dank:thumbup:) is het uiteindelijk gelukt:lol: (niet slecht voor een amateur:D). Om het even compleet te maken lukte dat ook nog eens 2 rondjes achter elkaar. Jullie begrijpen natuurlijk wel dat er nu een grote feeststemming heerst hier... hahaha

Genoeg getest voor vandaag. Zo, nu eerst tijd voor een.....;)

Kim Van Der Stichelen
12 juni 2010, 00:31
Ziet er naar uit dan ik mee zal kunnen doen, morgen even de PC herinstalleren en dan testen :)

Tjerk Korving
13 juni 2010, 16:02
[spacer]

De nieuwsbrief is verzonden.

Geef indien niet ontvangen dit tijdig aan zodat hier alsnog voor kan worden gezorgd.

Let op! Enkel de deelnemers, zowel op de vaste als reservelijst, die op moment van verzenden niet waren afgemeld hebben de nieuwsbrief ontvangen. Deelnemers op de reservelijst kunnen pas deelnemen zodra daar door de organisatie apart bericht van is gegeven.

[spacer]

Bram Van Der Stichelen
13 juni 2010, 18:29
Ik kan morgen eigenlijk wel meedoen zie ik net, alhoewel de reservelijst het niet makkelijk maakt om de pc te reserveren.

Dennis
14 juni 2010, 08:32
Race Day!!

Mark van Zanten
14 juni 2010, 09:07
Wooptiedoo! Vanavond flink knallen! Hopelijk gaat de start dit keer wél goed en komen we met meer dan 1 punt naar huis!

Gerben
14 juni 2010, 10:05
Zo, dat gaat ff een inhaalrace worden vanavond ;)

Mark B
14 juni 2010, 10:07
Zo, dat gaat ff een inhaalrace worden vanavond ;)

Of het een inhaalrace wordt weet ik niet maar heb niet echt veel getest hier :) Lang leve het WK ... :lol:
Zolang ik het maar naar mijn zin heb :thumbup:

Wordt trouwens nog haasten om op tijd te zijn voor de qualy...

Ralffoxx
14 juni 2010, 10:45
Word een korte Q aangezien ik wel tv wil blijven kijken naar de WK :) maar heb er wel zin aan ondanks ik nog niet lekker hier rij.

Mark B
14 juni 2010, 10:52
Word een korte Q aangezien ik wel tv wil blijven kijken naar de WK :) maar heb er wel zin aan ondanks ik nog niet lekker hier rij.

Mijn everaing met voetbal+tv bij jouw zijn niet heel positief Steven :p:D

Ralffoxx
14 juni 2010, 10:55
Mijn everaing met voetbal+tv bij jouw zijn niet heel positief Steven :p:D

Nee daar heb je gelijk aan. Maar hopen dat er niet gevloten word tijdens het uitkomen van een bocht :blushing:

Atreidez
14 juni 2010, 11:20
Er wordt iig geblazen :D

Marc Vos
14 juni 2010, 17:52
Ik ben vanavond weer beschikbaar, dus mochten er mensen ontbreken.. ;)

Tjerk Korving
14 juni 2010, 18:58
Ik ben vanavond weer beschikbaar, dus mochten er mensen ontbreken.. ;)
Vooralsnog nog geen nieuwe afmeldingen maar mocht het nodig zijn dan weten we jou en uiteraard eerst Kim te vinden. :)

Peter
14 juni 2010, 19:27
komt zo een afmelding bij. Helaas, ik heb geprobeerd op mijn pc problemen op te lossen, had het geheugen getest en dat was defect, had er dus nieuw geheugen in geplaatst maar helaas, ik heb nog steeds vastlopers in Race On, Evo, GTR2 etc... misschien toch een probleem met mn grafische kaart dan, maar ik heb helaas geen kans meer om nog voor de race de problemen op te lossen.
Zou het wel kunnen proberen maar soms kan ik nog geen half rondje rijden en loopt de boel al vast, soms meerdere rondjes maar een hele race ga ik nooit halen. Dan geef ik liever mijn plekje aan iemand anders die hem wel kan uitrijden....
Hopelijk wel binnen 2 weken want wil de volgende race niet graag missen!

Tjerk Korving
14 juni 2010, 20:14
Kim van der Stichelen én Marc Vos, jullie kunnen deelnemen vanavond.

Marc Vos
14 juni 2010, 20:16
Kim van der Stichelen én Marc Vos, jullie kunnen deelnemen vanavond.

:thumbup::thumbup:

Eindelijk die Porsche livery eens tonen! :)

En het zit er al weer op, dom dom dom! Kwalificatie naar een mooie P9 gereden. Openingsfase van de wedstrijd ging ook lekker, maakte nog een leuke inhaalactie op Mark. Vervolgens opkomen start/finish ga ik te wijd en schamp de muur, weer snel het asfalt op en daardoor ik spin nogmaals tegen de muur aan. Wiel eraf, en de race was over :( Ik had wel te weinig vleugel staan, werd veel te makkelijk voorbij gereden op de rechte stukken..

Bram Van Der Stichelen
14 juni 2010, 22:11
had je beter gewacht tot imola marc, konden we een mooie 1-2 rijden. :innocent:

Marc Vos
14 juni 2010, 22:20
had je beter gewacht tot imola marc, konden we een mooie 1-2 rijden. :innocent:

Eens zullen wij de kampioen zijn.. :innocent:

Darthwillie
14 juni 2010, 22:30
:thumbup:

volgens mij is het trouwens spannend aan de kop, zie michael en stephane stuivertje wisselen.

petervdveen
14 juni 2010, 22:43
Ik krijg een melding dat de versie niet goed is als ik de race af wil spelen. Iemand een idee?

paulpeter
14 juni 2010, 22:45
Leuke race gehad ondanks wat aanvaringen:p

Qualy ging super en daardoor P3 op de grid!:cool:

Start van de race was goed en kon gelijk een beetje bij Michael prikken. Alleen bij S1 verremde Koel zich en tikte mij rond. Vervolgens een erg leuke inhaalrace gereden. Gerben Kelly vanaf bijna het begin in mijn versnellingsbak gehad. Na de stop foutje gemaakt, waardoor ik achter Kelly en Koel terugviel. Deze op een leuke manier in bocht 1 ingehaald:p

Vervolgens race uitgereden en Gerben van me afgeschut. Slecht begin, maar ondanks dat een leuke race gehad.

Gerben vd Broek
14 juni 2010, 22:45
FP: Nog een laatste setupwijziging doorvoeren en zowaar mijn 1ste ronde in de 1.55.9. Hoopte al op een top 10 voor de kwalificatie.

Q: Zat dicht bij Michael Koel en ging er vanuit dat hij sneller zou zijn dan mij, en hem er voorbij gelaten. Helaas bleek dat niet het geval, dus na het 1ste ronde getimed heb ik een ronde laten vallen, om weer daarna een eigen ronde te kunnen aanvangen. In ieder geval een 1ste ronde van 1.55.5 in de Q, dus dat was al een dik PR. En ronde na ronde verbeterd tot zelfs 1.55.2. Leverd me een 5de plek op de grid op. Super tevreden ermee :).

R: Hele goede start, schiet gelijk door naar P4, en vergat binnenkant ruimte te houden, omdat ik dacht dat er niemand zou zitten. Helaas zat Steven in mijn dode hoek. Dus dat was even contact, kon de wagen net houden, maar kostte me wel posities. Bij S1, ging het bij een paar anderen mis, dus schoof weer wat naar voren. En vervolgens maak ik bij de dubbele linker een klein foutje op de kurb wat me weer positie kostte. Al met al niet veel opgeschoten in de 1ste ronde.

Daarna leuk aangehaakt bij Steven. Paar leuke aanvallen geplaats einde rechte stuk, om direct achterlangs weer terug ingehaald te worden. Toen eenmaal door had hoe die daar zoveel kon winnen heb ik de deur op iets andere manier dichtgegooid en toen was ik er voorbij. Jerry maakt ook nog foutje, dus even ervoorbij. Om vervolgens weer door hem ingehaald te worden. Inclusief kleine fout en verlies ook weer plek aan Steven. Daarna zelfde manier Steven weer ingehaald einde rechte stuk. Toen spinde Steven en was ik verlost van de druk van achteren. Aangehaakt bij Jerry. Ingelopen. Superslipstream op rechte stuk. Wist niet dat die dingen zo hard konden :), maar daardoor compleet rempunte missen, dus schuif rechtdoor. Gaatje werd 2 seconde, en kon het niet meer dichtrijden naar Jerry. Jerry stopt, ik stop aantal ronden later, om vervolgens pituit een seconde of 8 achter Jerry te liggen. Van alles geprobeerd, maar kwam niet dichterbij meer. En zo mijn race op P5 gefinished. Had jullie allemaal voor gek verklaard als ik dit van te voren had gehoord ;).

Zowaar heb ik een FPL race aan de leiding gelegen. Seconde of 5 denk ik, gezien mijn pitbox iets verder was dan die van Storm :).

Patrick Cloosterman
14 juni 2010, 22:50
Gefeli Stephane!! :thumbup:

Mijn race ging niet zo goed wat snelheid betreft. In het begin reed ik nog tussen andere rijders en dat was wel leuk. Maar verder had ik nogal moeite. Ik verval nog steeds in mn GP4 rijstijl en dat werkt niet zo goed in dit spel :blushing: Heb wel een leuke race gehad!

Ralffoxx
14 juni 2010, 23:00
8ste. Moet zeggen eerste normale race in tijden a hoewel. 1x spin laat ik motor af slaan. Moest ook zo nodig even mijn setup veranderen voor de racen dat doe ik dus ook nooit meer. Maakte veel te veel fouten mja 8ste moeten we het maar mee doen he. Laatste race voor me operatie dus denk niet dat jullie me de volgende race zien.

Stephane Rouault
14 juni 2010, 23:01
YEEY! Eindelijk, m'n eerste overwinning. En een zwaarbevochten overwinning!!

Laatste paar rondes met Storm waren stormachtig.. Paar keer van beide kanten iets over het randje, maar de laatste ronde was echt super!!. Storm haalde me in in de eerste bocht. Had hem eerlijk gezegd daar niet verwacht. Maar hij maakte een foutje opkomen lange rechte stuk, dus kon ik in z'n slipstream komen. Bij de hairpin extreem laat remmen, met z'n 2en richting de laatste bocht, met z'n 2en erdoorheen. en met 0.026 verschil over de finish komen!!

:thumbup:

Atreidez
14 juni 2010, 23:05
Qual stond ik 13e, I split the field in the middle lama zeggen.

Na de start lag ik geen 13e meer, maar 8e! Dat was mooi, al pakte Tim me meteen bij de eerste hairpin en die ging het Koel moeilijk maken. Ik had zelf nogal wat gehijg van achter, en heb geen idee meer wie me allemaal voorbij kwam, maar sommige dingen gingen nogal snel.

Ik heb veruit het meeste gevochten met Dennis in het begin van de race. Ronde na ronde moest hij wachten tot de hairpin aan t eind van de lap om het daar te proberen. In het begin verremde ik me nog een paar keer, waar van 1 wel heftig toen ik een binnenkant verdedigde. Daar zat Marc Vos toen ook bij, die zich of zelf ook verremde of uitweek voor mij. In het laatste geval, erg oplettend.. Ik was al bang voor het contact tot ik je rechtdoor zag gaan ook. Uiteindelijk was de strijd allemaal om p10, en na wederom verdedigen verslip ik me bij het uitacc. van de hairpin waardoor Dennis me raakt. Hij raakt hierdoor achter Mark, die zo'n 3 secondes achter ons zat. Toen was het ook alweer pittijd.

Pit was supersnel inclusief banden. Had de pitentry geoefend, en daar viel goed tijd te winnen :) Kwam voor Mark en Dennis weer op de baan, echter werd over de loop van de rondes het verschil steeds kleiner. Een na laatste ronde maak ik echter weer dat uitacc. foutje en draai nu 180 graden. Mark en Dennis zaten te kort achter me om meteen weg te karren en moest ze laten waardoor ik uiteindelijk op p12 eindig.

Gerben
14 juni 2010, 23:11
ff mijn verslag van deze leuke race dan:

Kwali: :surrender:

Race: Goede start, bij het ingaan van de eerste bocht heb ik al 5 man te pakken. Echter in de lange rechter spint iemand en ik besluit te remmen! en er aan de binnenkant voorbij te gaan over het gras, Michael Bosman besloot niet te remmen en op mij in te rijden. Gelukkig geen schade maar wel weer plekken verlies. Kon de baan weer opkomen en kom achter Eric terecht en we rijden elkaar er nog bijna af in de 3e of 4e bocht waar PP iedereen stond toe te zwaaien. Eerste rondje achter Eric gehangen en we komen redelijk langzaam naast elkaar het rechte stuk op. De heer Tieman kwam met meer snelheid het rechte stuk op en wou tussen ons door, Eric en ik zaten op TeamSpeak, en we dachten allebei "Daar komt niets van in!" Dus ik Eric en ik sturen een beetje naar elkaar toe en Tieman moest van zijn gas af:lol:.

Even later kan ik Eric voorbij en jacht maken op de volgende, echter bij de hairpin spint er iemand en ik moet er buitenom voorbij...weer veel plekken verlies en achter de BSRT's en Oxygen's wagens. Mark van Z. kon ik redelijk makkelijk voorbij en Mark B. ook.

Toen zat ik achter PP, ongeveer tot zijn stop achter hem gereden. En we gaan met z'n tweeen wat mannen voorbij waaronder Dennis die op het lange rechte stuk buitenom door 2 man word uitgeremd :P.

Voor mijn stop had ik Voss in het vizier, en een achterstand van 3,5 seconde. We gingen gelijk de pits in, en Gerben ging er als eerste weer uit. Kom achter Koel op de baan en daarvoor zat PP. Ik kan langzaam naar Koel toe rijden en raak met hem in gevecht. Door een foutje van PP zit PP ook dicht achter ons. Koel en ik zijn hevig in gevecht en bij het ingaan van de 1e bocht gaat Koel aan de binnenkant mij voorbij waardoor we beiden iets naar buiten schuiven, en wie komt er stiekem binnendoor...jaja de brabander pakt 2 man in 1 bocht. Met een beetje duw en trekwerk pak ik in dezelfde bocht Koel nog en kan ik weer bij PP aansluiten. Gerben vdB zat nog een eind voor ons en in een van de laatste ronden vond ik dat ik toch maar moest proberen PP in te halen. En dit lukte ook, heel heeeeel eventjes. Op het lange rechte stuk pak ik de slipstream en bij het aanremmen van de hairpin zet ik hem ernaast. Gaat allemaal precies volgens het boekje tot de apex. Daar wou mijn achterkant sneller dan de voorkant met als gevolg dat ik het lange rechte stuk opkeek en PP lachend verder ging. In de neutraal, rondje gedraaid en weer verder. P7 mijn deel, meer kon ik er echt niet van maken. Doelstelling van de top6 net niet gehaald, maar dat komt de volgende race wel hoop ik!

Stephane, Michael en Mark gefeliciteerd met het podium.

Op naar de volgende race!

Mossel
14 juni 2010, 23:25
Nou als het dit seizoen zo blijft gaan weet ik niet of ik blij moet worden of .... weer derde geworden op grote achterstand van de 2 toppers. Quali ging niet zo lekker want kan in principe in de Q 54 rijden maar ja ... race was de eerste ronde leuk en daarna geen gevechten meer gehad.

Super baan en SUPER auto's dat dan weer wel :P Jerry mooi op P4 dus goede zaken gedaan

Tjerk Korving
14 juni 2010, 23:25
[spacer]

Uitslagen

FPL3 Shanghai - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl3/20100614_shanghai/index.html)
FPL3 Shanghai - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl3/20100614_shanghai/FPL3_Race_2_Shanghai.rar)

[spacer]

Mikeman
14 juni 2010, 23:45
Race: Goede start, bij het ingaan van de eerste bocht heb ik al 5 man te pakken. Echter in de lange rechter spint iemand en ik besluit te remmen! en er aan de binnenkant voorbij te gaan over het gras, Michael Bosman besloot niet te remmen en op mij in te rijden. Gelukkig geen schade maar wel weer plekken verlies.

Sorry Gerben, maar ook ik kon hier weinig aan doen. Er ging inderdaad wat mis bij de start. Ik was aan het remmen, besloot vervolgens om de binnenkant te kiezen (verder naar buiten stond een oranje auto dwars) en daar reed jij.

Gelukkig geen schade voor ons beiden. kan gebeuren mijnsinziens.

Voor de rest was het een leuke race. Ik heb in de laatste 6 rondes nog geprobeerd om bij Kim in de buurt te komen, maar dit lukte totaal niet, dus de race maar op mn gemak uitgereden.

Tjello
15 juni 2010, 01:26
Kwalificatie
Denderde over de baan heen in een 1:56.164 en dat was meteen mijn persoonlijk beste tijd. P14...

Race
Kwam niet helemaal lekker weg bij de start, deed het misschien wat te rustig aan in de eerste bocht en reed helaas tegen niels(?) aan die voor mij gespint was...
Suspension problem, BALEN ! Gelukkig vond ik het niet erg genoeg om er direct mee de pits in te gaan. In het 4e rondje zie ik voor mij iemand spinnen, ik ga rustiger rijden om op mijn gemakkie te beslissen hoe ik dit ga ontwijken, helaas zag tim dit anders (of zag het niet gebeuren) en zette zijn bolide in mijn ogen er grof naast (moet de replay wel nog even bekijken).
Mijn geplande pitstop en heb de schade ook meteen laten repareren, ik vond de pitcrew SNEL, hulde !!! Kwam de baan op en had een momentje met Stephane, voor mijn gevoel gaf ik de ruimte om buitenom langs me te rijden maar het lijkt me ook enorm moeilijk inschatten als je iemand dubbelt. Voor mijn gevoel had ik niet duidelijk genoeg gemaakt dat ik hem er voorbij liet (graag jou input Stephane).
Leuk treintje met Tim, Tjerk en ikzelf. Volgens mij verremde Tjerk zich in bocht 11 en tikte mij aan, en wachtte netjes op me !!!
Hierna kon ik een lekker ritme rijden en kwam aan de staart van Eric terecht, met Eric heb ik hele leuke gevechten in de ZAC gehad en ook deze keer kon ik me vastbijten in mij stuurtje... Planken voor wat ik waard was en in de laatste 2 ronden was het gat kleiner van 2 seconden. Mij viel al de hele race op dat mijn auto erg lekker door bocht 12 en 13 ging en in de laatste ronde sloeg ik toe :innocent: zit in de slipstream en dring lekker aan, we komen zij aan zij bocht 15 uit en ik zit aan de buitenkant. Laat Eric als eerste de bocht ingaan en kom zelf met meer snelheid de bocht uit en het verschil op de streep is nog geen 4 tienden... Eric super gevecht :thumbup:

Conclusie
Er gaat altijd wat mis maar deze race illustreert voor mij maar weer waarom ik graag bij dr rij... Leven en laten leven !!!
Het valt me ook op dat het lijkt alsof de verschillen hier kleiner zijn dan bij de ZAC, of oefenen we meer hiervoor ?

Keep up the good work !

Mark B
15 juni 2010, 09:03
Q:
Kon geen potten breken helaas. In de week hier voorafgaand een 1:55.4xx gereden maar kwam nu niet verder dan een 1:55.8xx.

R:
Kwam goed van mijn plek af en kon goed de eerste bochten doorkomen. Aansluiten bij de groep voor mij totdat ik bij de sneller links- rechter de controle over mijn wagen verloor en ergens achteraan moest aansluiten.
Aangezien PP ook een foutje had gemaakt kwamen we voor de deur bij Gerben K wat even leuke momenten op TS gaf :)
Vervolgens paar keer stuivertje gewisseld met PP. Op een gegeven moment bij groepje voor me kunnen aansluiten maar door een fout van een van de mannen voor me kon ik ze moeilijk ontwijken. Vervolgens konden pp en gerben mij makkelijk voorbij.
Daarna richting de staart van Dennis gereden die het aan de stok had met Jaap. Dennis maakte een foutje waardoor ik hem voorbij kon rijden en we kwamen in de buurt van de pit stops. Dennis ging eerder naar binnen dan ik had verwacht en besloot gelijk het rondje daarop te gaan om nog te proberen voor hem op de baan te komen.
Pitstop duurde aardig lang aangezien ik hier en daar wat schade had maar kwam pal voor de deur van Dennis weer de baan op:thumbup:.
Had wel wat secondes verloren op Jaap en het motto was dus ook om richting hem toe te rijden. Elk rondje werd het gat iets kleiner en Dennis reed lekker mee in het tempo. Toen kwamen we ineens meneer Tieman tegen die de pit uit kwam en spinde. Deze konden we beide echt nog maar net onwijken en zag in mijn spiegels dat Dennis ook even een ontwijkactie moest maken ;).
Daarna weer naar Jaap toe gereden en met nog 2rondjes te gaan zat ik op zo'n +- 1,5sec. Ik wist dat mijn vleugelinstelling op het rechte stuk een voordeel zou zijn en hoopte dus op de slipstream in de laatste ronde.
Helaas voor Jaap maakte hij een fout bij het einde van het lange rechte stuk waardoor ik en Dennis hem voorbij konden rijden.
Toch nog een P10! Ik ging voor een plek in de top 10 dus ik ben tevreden :)

Op naar Imola waarna we gaan genieten van een lange zomerstop

Mark van Zanten
15 juni 2010, 09:51
Q
Kwalificatie ging waardeloos. Veel te veel kleine foutjes en kon m'n hoofd er niet echt lekker bij houden. Uiteindelijk wel bijna gelijk aan mn PR, maar dat was in practice gereden, en had dus wel sneller gemogen.

R
De eerste paar ronden waren redelijk dramatisch. Ergens in ronde 2 volgens mij chaos in de hairpin waar ik Dennis net niet meer kan ontwijken en een licht tikje geef. Vervolgens een paar ronden laat een hele sloot mensen achter me aan die sneller zijn. Bij opkomen rechte stuk zit ik te veel in mn rechter spiegel te kijken, waardoor ik Niels links van me niet heb zien aankomen en ik hem vervolgens eraf rij. Sorry! :( Daarna m'n rondjes gedraaid en de race uitgereden.

Al met al een race om héél snel te vergeten.

eansys
15 juni 2010, 10:29
Zo mijn verslagje:
Q : had gepland 2 stints te rijden van ieder 3 snelle ronden. Op het allerlaatste moment nog een setup verandering gemaakt wat in iedergeval resulteerde in een PB. Helaas was dit maar P17. Echter P12 en P17 maar 0,5 sec. :innocent:

R : Ik kwam zeer goed weg bij de start en zat al voor bocht 1 naast Patrick. Deze kwam echter zo ver naar buiten dat ik op het gras kwam en van het gas af moest om spinnen te voorkomen.:surrender: In bocht 1 waren een aantal mensen gespind waardoor ik toch weer vrij snel P15 te pakken had. In bocht 3 of 4 staat PP omgedraaid terwijl ik aan de binnenkant bij Gerben zit. Gerben snijd naar binnen om PP te ontwijken maar raakt mij vervolgens. :crash: Gelukkig allebei geen schade. (Via TS hadden we ook contact waardoor Gerben in ieder geval wist dat ik aan zijn binnenkant zat). Daar reed ik dan op P13 of zo in de eerste ronde.
Mark, die op het lange rechte stuk pal achter me zat, ging in de hairpin binnendoor. Ik nam de bocht iets te ruim en wist dat verdedigen op dat moment geen zin meer had.
Bij opkomen SF zat Gerben weer dicht achter me en zette zijn auto aan de linker kant ernaast. In eerste instantie wilde ik hem ook lang laten gaan (in de basis is hij veel sneller dan ik) maar zag ook dat Niels vrij hard richting SF kwam en probeerde de lijn tussen Gerben en mij door te pakken. Hier zag ik een mooi gevecht aan komen en besloot dus ook om het Gerben niet makkelijk te maken.:p Langzaam gooide ik het gat tussen mij en Gerben dicht en hield hierdoor zowel Gerben als Niels achter me. Bij het opkomen rechte stuk nam ik de bocht te ruim en Gerben zette hem aan de rechterkant voorbij. Echter was ik in zijn slipstream dusdanig snel (265):thumbup: dat ik probeerde hem in te halen. Bij het remmen voor de hairpin zat ik met de rechterkant van de auto op het gras waardoor ik geen grip meer had. Tot overmaat van ramp was er voor me ook een incident in de hairpin waardoor ik het ergste vreesde. Gelukkig viel het allemaal wel mee. Raakte volgens mij wel Marcel :blushing:(sorry daarvoor) maar had geen schade (jij hopelijk ook niet Marcel). Daarna nog diverse leuke gevechten gehad.
Tijdens mijn pitsstop verloor ik giga omdat bij het wegrijden mijn motor weer uitschakelde:censored:. Dit kostte mij op Niels bv. 23 sec.
De laatste paar ronden nog een heel leuk gevecht gehad met Marcel. Vooral de laatste 2 bochten. Marcel was sneller en in de hairpin wist ik hem nog redelijk af te houden. Omdat hij vanuit de hairpin rechts naast mij zat kwam ik voor de bocht naar SF niet goed uit. Hier ging hij mooi achterlangs met meer snelheid richting SF. Derhalve 15e geworden. Er had misschien meer in gezeten maar al met al gigantisch genoten.:thumbup:

Dennis
15 juni 2010, 13:03
Q:
De planning was een 55,5 te rijden aangezien ik in FP2 al 56,0 had genoteerd. Echter lukte dit niet echt. Ik kwam niet verder dan een 55,9 en dat betekende P12. Geen slechte uitgangspositie aangezien ik voor een top 10 finish ging.

R:
Voor de race had ik mijn rem balans aangepast omdat ik in de practice en Q merkte dat de achterkant blokkeerde. Echter bleek in T1 dat ik hem niet verder naar voren had gezet maar naar achteren, hierdoor moest ik na een redelijke start aan de binnenkant van T1 het gras opzoeken, maar ik hielt hem nog wel in het rechte spoor waardoor ik niet heel veel tijd verloor.
De 1e ronde of 8 gebeurde er constant wel wat om mij heen waardoor ik heel moeilijk in mijn ritme kon komen. Nadat Gerben en PP voorbij waren komen scheuren kon ik aanhaken bij Jaap waar wij ronde na ronde binnen een seconde zaten en steeds bij de hairpin aardig in gevecht waren. Na een ronde of 4 verremde hij zich iets waardoor ik binnendoor kon komen echter precies op dat moment geeft Jaap wat te vroeg gas en schuift zo voor mijn wagen waardoor Mark, die inmiddels op een seconde of 3 zat, voorbij kon komen.

Niet veel laten heb ik mijn pitstop gemaakt terwijl ik onder de achter vleugel van Mark zat. Een ronde later ging Mark de pits in en ik kwam ook weer direct onder zijn achter vleugel terug. Nog wat rondjes vlak achter elkaar gereden maar vanaf een ronde of 7 voor het einde begon Mark wat weg te lopen en kon ik niet echt dichterbij komen. Ik zat op 1,5s toen ik op het lange rechter stuk wat pc problemen kreeg, beeld wat haperde en ik ineens 3,5 sec. achter Mark zat. Toen was het helemaal gelopen.

In de laatste ronde gaat Jaap nog rond en pak ik uiteindelijk P11. Net buiten de punten maar wel een hele leuke race gehad.

El Maestro
15 juni 2010, 16:56
Kwali Ging redelijk. Had in m'n laatste rondje een meesterlijke eerste en tweede sector en zat er 0.3s onder, maar bij uitkomen laatste bocht kom ik op de curb en begint ie te slingeren. Weet nog wel 14 duizendste van m'n tijd af te rijden, maar de 3 tienden waren weg. Kostte me uiteindelijk 3 plaatsen en kwam op P8 terecht.

Race
Prima start en had de binnenkant in de eerste bocht te pakken. Ik kwam naast Mark terecht die in gevecht was met iemand anders. Ik leek er even voorbij te zijn, maar m'n teamie zag me niet helemaal en toucherend kwamen we de 2e bocht uit. In de volgende bocht knallen er een paar op elkaar en ik lig op P5! :)
Steven voor me was duidelijk vergeten dat er een kilometer aan recht stuk op dit circuit was en mistte duidelijk wat topsnelheid. Ik vloog er voorbij, maar het aanremmen ging wat minder, Voss er weer voorbij. Na een paar rondes was ik hem echter kwijt en ging ik verder op de 4e positie. Halverwege de wedstrijd blokkeren de achterwielen bij het aanremmen en kom ik achterstevoren te staan. Weg voorsprong en Gerben er voorbij. Die had ik echter weer snel te pakken op het rechte stuk. De LCS liep echt geweldig hard! :thumbup:
Na de stops was de actie een beetje over en ik kon uitlopen op de rest. Aan het eind had ik nog heel even een rokende motor, waarna ik even moest shortshiften, maar m'n voorsprong was groot genoeg. Gefinisht op P4, heel tevreden! Mark op P3, dus hele goede zaken gedaan voor het team :D

Gerben vd Broek
15 juni 2010, 17:46
Over die topspeed van Voss. Dat was raar, gezien ik op max downforce reed, en ook nog steeds naar Steven toe liep en al halverwege rechte stuk er naast kon zetten. Overigens liep jij, Jerry, wel echt veel harder nog.

Ralffoxx
15 juni 2010, 18:08
Misschien moet ik me gas is nakijken?!? Ik had ook max downforce kon op rechte stuk wel 2/3 tiende inlopen op jou Gerben maar niet zoals jij hem er zo effe naast zette.

Marc Vos
15 juni 2010, 20:09
Net nog even de replay bekeken. In die 4 rondes die ik nog heb meegereden wel enorm gave gevechten gehad. Baal er nog steeds van dat ik eraf schoot, als ik in de replay kijk te veel gecorrigeerd waardoor de wagen ineens de verkeerde kant opschoot.. Al was 30 minuten voorbereiding ook niet je van het natuurlijk. Door het weinig testen nog met die stomme vleugelsettings gereden. Het kan niet de bedoeling zijn dat ik op het rechte stuk de binnenkant verdedig en dat Mark mij vrolijk links voorbij rijdt zonder ook maar de slipstream op te zoeken. :p

Kim Van Der Stichelen
15 juni 2010, 21:17
Vond ik wel een leuk moment :)

YouTube- fpl3 Tjerk

Tjello
16 juni 2010, 10:33
Lijkt wel schumi en hakkinen in spa :)

Tjerk Korving
16 juni 2010, 13:59
Zag het aankomen in de spiegels dus maar middenop blijven rijden. Sturen kon ik toch al amper dus kon al weinig anders. :D

f1timmy007
22 juni 2010, 10:18
YouTube- FPL3 Shanghai :)

Darthwillie
22 juni 2010, 10:27
leuke race zo te zien, filmpje is goed gelukt :thumbup:

en voor het Alonso'tje :thumbup:

paulpeter
22 juni 2010, 19:44
Flink wat momentjes gedurende je race zo te zien. In een Formule 1 wedstrijd had je een s/g trouwens gehad:p

Marc Vos
22 juni 2010, 19:53
Leuk filmpje Tim! En inderdaad, witte lijn mag je niet overheen na de pits. :laugh:

Dennis
23 juni 2010, 14:17
Het filmpje van Shanghai staat inmiddels op de nieuwsgroepen. Te vinden onder bestandsnaam "FPL3 Shanghai Round 2 June 14th 2010.rar"

Ik was hem ook op YT aan het uploaden maar daar was hij te lang ( :surrender: ) voor. Dus vanavond wordt hij op vimeo geupload voor de niet nieuwsgroep gebruikers.

Bram Kocken
23 juni 2010, 14:57
Ik vond 'm via "FPL" al direct....
De directe link is: http://www.newzleech.com/?p=11285605

En volgende keer,kleine tip...deel de RAR in kleinere chunks. Hij is nu 900mb aan't downloaden via 1 stream à 500kb/s, terwijl ik er 8 tegelijk zou kunnen... :(
Well done Dennis!

Dennis
23 juni 2010, 15:01
Ik vond 'm via "FPL" al direct....
De directe link is: http://www.newzleech.com/?p=11285605

En volgende keer,kleine tip...deel de RAR in kleinere chunks. Hij is nu 900mb aan't downloaden via 1 stream à 500kb/s, terwijl ik er 8 tegelijk zou kunnen... :(
Well done Dennis!

Via Newsbin kan ik ook één file gewoon a 20mbit downloaden. Maar zal hem de volgende keer even in stukjes knippen.

Mossel
23 juni 2010, 15:06
Fantastisch filmpje Dennis!

prima medium die nieuwsgroepen :P

Bob
23 juni 2010, 17:02
Fantastisch filmpje Dennis!

prima medium die nieuwsgroepen :P

Download zet ik straks aan! (als ik terug ben in het hotel :P) Goed bezig dennis!!!
Ik heb via newsleecher ook geen problemen met 1 bestand. Gewoon 8× een stream die download :thumbup:
Heerlijk dat nieuwsgroepen!!

eansys
23 juni 2010, 22:47
:thumbup: Mooi gedaan Dennis. Ik was soms wel verrast door de volgorde :innocent:

Dennis
23 juni 2010, 22:51
:thumbup: Mooi gedaan Dennis. Ik was soms wel verrast door de volgorde :innocent:

Het staat niet helemaal in chronologische volgorde idd.

Jeroen Ursem
24 juni 2010, 00:34
Gooi die er ook even in dan :thumbup:

FPL3 Shanghai Round 2 June 14th 2010 on Vimeo

Dennis
24 juni 2010, 08:28
Gooi die er ook even in dan :thumbup:

FPL3 Shanghai Round 2 June 14th 2010 on Vimeo (http://www.vimeo.com/12803281)

Je was me te snel af Jeroen. Via Vimeo kun je hem trouwen ook downloaden. De eerste week kun je gewoon de originele file downloaden.

Veel plezier ermee.

Gerben
24 juni 2010, 10:28
Vet filmpje Dennis ! :D:D

Ralffoxx
24 juni 2010, 10:36
Toppie

Bob
26 juni 2010, 00:42
Heerlijk filmpje Dennis!! Daar kan ik echt van genieten! Ga zo door!! :D

Mark van Zanten
26 juni 2010, 20:02
Lekker filmpje weer Dennis!

Tjerk Korving
3 juli 2010, 15:05
[spacer]

De bestanden van de lapcharts en de replay zijn zojuist opnieuw geüpload.

In de logfile van de race ontbraken bij meerdere deelnemers de tijden bij een aantal ronden, wellicht veroorzaakt door een spin of een cut track. De lapcharts waren hierdoor niet geheel kloppend maar met wat rekenwerk zijn die ronden alsnog ingevuld en de lapcharts opnieuw gegenereerd.

Ook de uitslag van Shanghai op de website is opnieuw ingelezen. Kim van der Stichelen ontbrak in de uitslag door een verschil van schrijfwijze ('van der' vs. 'Van Der') tussen de database en de logfile van de race. Daarmee heeft Kim dus ook zijn punt voor het uitrijden van de race toegekend gekregen.

[spacer]

Kim Van Der Stichelen
3 juli 2010, 15:28
[spacer]

De bestanden van de lapcharts en de replay zijn zojuist opnieuw geüpload.

In de logfile van de race ontbraken bij meerdere deelnemers de tijden bij een aantal ronden, wellicht veroorzaakt door een spin of een cut track. De lapcharts waren hierdoor niet geheel kloppend maar met wat rekenwerk zijn die ronden alsnog ingevuld en de lapcharts opnieuw gegenereerd.

Ook de uitslag van Shanghai op de website is opnieuw ingelezen. Kim van der Stichelen ontbrak in de uitslag door een verschil van schrijfwijze ('van der' vs. 'Van Der') tussen de database en de logfile van de race. Daarmee heeft Kim dus ook zijn punt voor het uitrijden van de race toegekend gekregen.

[spacer]

Is dat wat dat ik moet veranderen of gaan jullie dat doen? Beetje vreemd want in alle andere league's klopt het wel?

Tjerk Korving
3 juli 2010, 15:42
Is dat wat dat ik moet veranderen of gaan jullie dat doen? Beetje vreemd want in alle andere league's klopt het wel?
Er zijn meer namen waarbij ik voorafgaand aan het inlezen even een hoofdletter toevoeg omdat het anders niet werkt dus bij jou zou het neerkomen op een paar hoofdletters verwijderen.

Is niet erg maar je moet het net weten. Ik gok dat Niels en Robert het op exact dezelfde manier doen aangezien 'van de' overal met kleine letters in de database staat. :)

Niels Tieman
3 juli 2010, 21:35
Wij passen het ook aan. We hebben dat al eerder aangegeven, dat dat een probleem voor was. Tot op heden heb ik het gewoon handmatig veranderd. In de nieuwe database word daar anders naar gekeken. :)

Dennis
5 juli 2010, 20:59
Peter van de Kolk komt trouwens ook niet voor bij de uitslagen op de site.

Bij Bahrein en Imola.

Tjerk Korving
5 juli 2010, 21:11
Peter van de Kolk komt trouwens ook niet voor bij de uitslagen op de site.

Bij Bahrein en Imola.
Zie dat ook daar een verschil van schrijfwijze tussen de database en de logfile de veroorzaker is. Heb de lijst met inschrijvingen aangeleverd met "van de" maar in de database staat het als "vd" en dat zal er vanuit het verleden al we zo in staan.

Edit: uitslagen kloppen nu. Wat resteert is de lapcharts nog kloppend maken. :)