PDA

View Full Version : FPL3: Bahrein - Ronde 1, 31/05/2010

Tjerk Korving
27 mei 2010, 22:07
[spacer]

http://www.xs4all.nl/%7Etkorving/digitalracing/logo_fpl3.png

[spacer]

Preview Bahrein

De tijd vliegt voorbij en het is alweer tijd voor het derde seizoen Formula ProLeague. De eerste race van het seizoen staat voor de deur en zal worden verreden op de Sakhir, gelegen in het o zo warme Bahrein.

De grootste verandering dit seizoen zijn de wagens. Na twee seizoenen te hebben gereden met de F3000's, schakelen we over naar de Formula Master wagens. Die zijn weliswaar langzamer maar daarentegen net wat makkelijker te beheersen. Wat niet wil zeggen dat alles uit de wagen halen makkelijk zal worden.

Michael Storm gaat het seizoen wederom in als regerend Formula ProLeague kampioen. Nieuwe ronden, nieuwe kansen dus wie weet hoe de verhoudingen dit seizoen gaan liggen. Een groot deel van het veld is weer nieuw binnen de league en een deels zelfs binnen DigitalRacing.nl. Voor het eerst hebben we ook een flinke reservelijst met daardoor dus een grote kans op een volle server. Met meerdere nieuwe circuits zal het voor vrijwel iedereen weer aftasten zijn waar de grenzen liggen dus op naar een mooi seizoen.

[spacer]

Het circuit

Het circuit van Sakhir ligt in de woestijn van Bahrein. Met een baanlengte van een kleine 5,4 kilometer zullen er 28 ronden worden afgelegd.

Vanaf start/finish gaat het in een rechte lijn naar bocht 1, een langzame hairpin rechtsaf. Deze word snel gevolgd word door bocht 2, een lastige knik linksaf waar de curbs in de bocht vrij verraderlijk zijn. Na bocht 3, een flauwe knik rechtsaf, te zijn doorgekomen volgt een recht stuk waar weer voluit gereden kan worden richting bocht 4.

Dit is wederom een vrij langzame hairpin linksaf gevolgd door relatief snelle links rechts links combinatie van de bochten 5, 6 en 7 die ons naar bocht 8 voeren, wederom een hairpin. Deze gaat rechtsaf richting een dubbele linker knik waar in de bocht zal moeten worden afgeremd voor een derde recht stuk.

Aan het eind volgt bocht 11 die omhoog loopt en waar het aanremmen cruciaal is om voldoende snelheid te houden voor de snelle rechter doordraaier van bocht 12. Deze word gevolgd door de haakse bocht 13 die rechtsaf naar het vierde en laatste rechte stuk voert. Aan het eind volgen de relatief snelle rechter bocht combinatie 14 en 15 waarmee we weer op start/finish uitkomen.

[spacer]

Circuit Informatie
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_bahrain.jpg
Circuit: Bahrein (http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=sakhir,+bahrain&sll=26.063645,50.526509&sspn=0.025482,0.038581&ie=UTF8&hq=sakhir,+bahrain&hnear=&t=h&ll=26.031258,50.51475&spn=0.013227,0.01929&z=16)
Lengte: 5,372 km
Ronden: 28
Afstand:150,416 km

[spacer]

Weerbericht

http://www.digitalracing.nl/fpl3/weer/Bahrein_weerbericht_forum.png

[spacer]

Tijdschema

Het tijdschema gedurende de race ziet er als volgt uit:

Sessie|Tijd
Practice 2/joinen|19:30 – 20:00
Kwalificatie|20:00 – 20:20
Warmup/pauze|20:20 – 20:25
Race| 20:25 - 150 kilometer

[spacer]

Uitslagen

FPL3 Bahrein - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl3/20100531_bahrein/index.html)
FPL3 Bahrein - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl3/20100531_bahrein/FPL3_Race_1_Bahrein.rar)

[spacer]

Links

FPL3 Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/28-.html)
FPL3 reglement (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/29-.html)
Bahrain International Circuit officiële website (http://www.bahraingp.com/)
Bahrein circuit download (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=24226) (via NoGrip)

[spacer]

Track Installatie

Pak de mappen en bestanden uit naar de Locations map van Steam. Vanaf de installatie map van Steam zou dat het volgende pad moeten zijn:

..\Steam\steamapps\%profielnaam%\race 07\Gamedata\Locations

Bestaat de Locations map nog niet, maak deze dan zelf aan.

[spacer]

[logo_dr]

Tjerk Korving
27 mei 2010, 22:08
[spacer]

Deelnemerslijst

Afmelden kan uiterlijk tot en met de vrijdag voorafgaand aan de race via fpl@digitalracing.nl.

[spacer]

Officiële deelnemerslijst Bahrein

#|Teamnaam|Naam|Status
1|Crown Racing|Michael Storm
2|Crown Racing|Gerben Kelly
3|BSRT|Paulpeter Kroon
4|BSRT|Mark Bentvelzen
5|KoelTec|Michael Koel
6|KoelTec|Stephane Rouault
7|Zerobarrier|Jaap Kleijn
8|Zerobarrier|Steven Voss
9|DCR|Gerben van den Broek
10|DCR|Tjerk Korving
12|Scuderia Corse Digitali|Tim Deelstra
16|Oxygen Racing|Dennis Gerressen
17|Oxygen Racing|Mark van Zanten
20|WolnerGP|Patrick Cloosterman
21|WolnerGP|Paul Gelissen
22|Top Gear|Sybren Wiersma
26|Le Coq Sportif Racing|Mark Schuttenhelm
27|Le Coq Sportif Racing|Jerry van Sinderen
28|Bosman Motorsport|Marcel Bosman
30|Rabobank Racing Team|Stefan van Renselaar
31|Rabobank Racing Team|Peter van der Veen
32|JV Motorsport|Jelle Vogels|Afgemeld
34|SimTech Racing BMW|Peter van de Kolk
35|SimTech Racing BMW|Dennis de Braal
39|VDS Motorsport|Eric Nannings

[spacer]

Reservelijst Bahrein

#|Teamnaam|Naam|Status
11|Scuderia Corse Digitali|Ruben Laenens|Kan meedoen
14|Boiling Point Racing|Koos de Boer
15|Boiling Point Racing|Fred Visser
18|Team DigitalRacing|Robert Saalmink
19|Team DigitalRacing|Niels Tieman
23|Top Gear|Casper Smit|Afgemeld
24|ZAR|Wilfred Rentzenbrink|Afgemeld
25|ZAR|Daniël Kleijn|Afgemeld
29|Bosman Motorsport|Michael Bosman
36|DSR|Steven Frederiks
38|VDS Motorsport|Kim Van Der Stichelen
40|Rothmans Porsche Racing|Bram Van Der Stichelen|Afgemeld
41|Rothmans Porsche Racing|Marc Vos
42|Team Tabasco|Bart de Visser|Afgemeld

[spacer]

[logo_dr]

Ruben Laenens
27 mei 2010, 22:36
Jeuj normaal gezien kan ik dus maandag meedoen :D

Dennis
27 mei 2010, 22:52
Heb er zin in.

Ben nog niet echt tevreden over m'n pace maar ga er het beste van maken.

Atreidez
27 mei 2010, 23:04
Gelukkig rijden we nog op de oude versie :D Bijna FPL time!

Marc Vos
27 mei 2010, 23:51
De Porsche wagens gaan deze race nog niet hun debuut maken verwacht ik zo. Carset ziet er overigens geweldig goed uit. :)

Peter
28 mei 2010, 01:11
Felipe Massa laat even zien hoe het moet, kunnen we nog wel wat van leren denk ik :)

YouTube- Felipe Massa Onboard Bahrein F60

Bram Van Der Stichelen
28 mei 2010, 10:58
De Porsche wagens gaan deze race nog niet hun debuut maken verwacht ik zo. Carset ziet er overigens geweldig goed uit. :)

Ik denk alleszins niet mee te kunnen maandag. En ook de race daarna wordt moeilijk. Maar daarna sta ik normaal altijd paraat :)

eansys
28 mei 2010, 11:49
Heb er erg veel zin in...:thumbup: Heb alleen geen tijd om te trainen..:blushing: Hopelijk kan ik van het weekend nog 1 uurtje vinden....

Niels Tieman
28 mei 2010, 11:52
Heerlijk warm op Bahrain zo te zien! Dat worden radiator compleet open gok ik. :D

Gerben
28 mei 2010, 12:18
oeh dat is inderdaad lekker warm. Zeker aan denken voorafgaand de race de radiateuren bij te stellen!

Captain Slow
28 mei 2010, 12:35
Wil er iemand een wedje leggen of het gaat regenen?:laugh:

Bob
28 mei 2010, 12:39
Wil er iemand een wedje leggen of het gaat regenen?:laugh:

all-in :lol:

Succes heren, ik ga deze race volgen met de livetiming :thumbup:

Mark van Zanten
28 mei 2010, 15:17
Wordt lekker warm maandag! Even een paar ramen open zetten voor de race. Van het weekend nog even wat rondjes rijden om er weer lekker in te zitten en dan hopelijk een goede race rijden.

Tjerk Korving
30 mei 2010, 16:59
[spacer]

De nieuwsbrief is verzonden. Geef indien niet ontvangen dit tijdig aan zodat hier alsnog voor kan worden gezorgd.

Let op! Enkel de deelnemers, zowel op de vaste als reservelijst, die op moment van verzenden niet waren afgemeld hebben de nieuwsbrief ontvangen. Deelnemers op de reservelijst kunnen pas deelnemen zodra daar door de organisatie apart bericht van is gegeven.

[spacer]

Kim Van Der Stichelen
30 mei 2010, 17:01
Toch even getest net, erg leuke baan :)
Verwacht morgen geen plekje te hebben, maar we blijven hopen :)

Tjerk Korving
30 mei 2010, 17:05
Een klein aantal afmeldingen pas tot nu toe maar er worden er wel eens meer een aantal wakker nadat ze een nieuwsbrief ontvangen. :)

Gerben vd Broek
30 mei 2010, 17:12
Ik zal eens ff de baan gaan proberen. Zal toch sneller moeten dan 1.57 van ooit een paar testrondjes :).

Marc Vos
30 mei 2010, 18:23
8 man op de FPL server. Ik ga de Porsche bolide ook nog even de sporen geven op Bahrein, het is best een aardig circuit namelijk. :)

Ralffoxx
30 mei 2010, 18:47
vind de wagentjes nog steeds lekker tricky als je snel wilt gaan

Peter
30 mei 2010, 18:48
Even de carset downloaden en dan kom ik ook even kijken, moet dan nog wel ff eten dus het echte trainen wordt pas vanavond/morgen

Marc Vos
30 mei 2010, 21:31
Vanavond even serieus gereden met de Formula Master. Ik begin hem steeds meer onder de knie te krijgen. Ik moest vooral wennen aan het (late) remmen en de vele downforce t.o.v. de Corvette GT2/Honda. Uiteindelijk een 1.55,0 gereden. Van degene die aan het testen waren was het een snelle tijd maar ik verwacht dat het morgen nog wel een stuk sneller gaat. Hele kleine kans dat ik mee kan doen, maar je weet het nooit natuurlijk. :)

Stefan van Renselaar
30 mei 2010, 21:35
Ik rijd tot nu toe 57'ers. Zal vanavond en morgen nog wel wat testen en hoop tot de 56'ers te komen :)

Ruben Laenens
30 mei 2010, 21:47
1.54.3 hier

petervdveen
30 mei 2010, 22:06
Nou.. ik hoop dat ik in de quali onder de 2 minuten kom hoor...
T wil nog niet echt lukken...:(

paulpeter
30 mei 2010, 22:41
Net de eerste rondes gereden op Bahrain. Laatste keer dat ik daar heb gereden is denk ik met GP4 geweest:laugh:

Snelheid komt er langzaam maar zeker in. Hoop morgen nog te verbeteren, zodat ik in de top10 kom te staan.

Ruben Laenens
30 mei 2010, 23:41
er kan maar 45 liter in die bakjes dus we zullen sowieso moeten bijtanken tijdens de race:)

Mark van Zanten
30 mei 2010, 23:46
Morgen op tijd joinen en dan proberen om in de kwali lage 54 neer te zetten, met wat geluk misschien een hoge 53 hoewel ik dat niet verwacht. Ik kijk in ieder geval uit naar mijn allereerste leaguerace!

Dennis
31 mei 2010, 08:28
Race Day!

Plekje in de top10 zou ik blij mee zijn. Ben benieuwd wat het wordt.

Mark B
31 mei 2010, 10:44
Baan kennis gisteren even opgedaan en hoop vandaag bij tijds op de server te zijn om de setup wat fine te tunen. :) 1e race is voor mij genieten van de carset en veel plezier beleven met de mensen om me heen. :) Heb er in ieder geval zin in!

Maik Peters
31 mei 2010, 11:16
Komen er trouwens live beelden? :)
Dan ga ik zeker kijken!

Niels Tieman
31 mei 2010, 11:19
Nope. We hebben een volle bak, dus dat word geen live-stream. :)

petervdveen
31 mei 2010, 11:20
Zit er niemand van de organisatie op de server dan?

Niels Tieman
31 mei 2010, 11:24
Jawel, maar die racen mee. :)

Gerben
31 mei 2010, 11:38
Zit er niemand van de organisatie op de server dan?

Gerben van den Broek en Tjerk Korving zijn van de organisatie, en die rijden mee zoals Niels al zegt.

rveerd
31 mei 2010, 12:16
Succes allemaal vanavond!!
1e Race is altijd spannend.....

Michael Storm
31 mei 2010, 12:56
Raceday! :D

Zo even 5 uurtjes werken en dan er tegenaan :thumbup:

Maik Peters
31 mei 2010, 13:12
Nope. We hebben een volle bak, dus dat word geen live-stream. :)

Das jammer,
maar dat mag de pret niet drukken.
Het gaat dan gewoon via de livetiming en TS :)

Zet hem op jongens!

Mark B
31 mei 2010, 13:42
Hmmm... krijg net bericht van mijn zus dat mijn vader in het ziekenhuis is opgenomen met klachten over gevoelloosheid. Zus zei dat het niet zo ernstig was allemaal maar met zo'n berricht wordt je toch niet vrolijk van.
Hoor vanmiddag/tegen de avond meer info maar mocht hij in het ziekenhuis moeten blijven ga ik hem dus opzoeken en kan ik niet meerijden.
Ik zal hier vertellen hoe of wat. Vooralsnog nog geen afmelding dus ;)

Darthwillie
31 mei 2010, 14:04
Dat is altijd belangrijker dan een race, sterkte en hopelijk valt het mee.

Tjerk Korving
31 mei 2010, 20:55
Koos, je kan meedoen. Zie ook e-mail.

Koos
31 mei 2010, 20:56
Kom d'r an!

Jeroen Ursem
31 mei 2010, 20:59
*ziet Koos voor zich als een jongetje met voetbalschoenen tijdens een grote voetbal wedstrijd*

Robert Saalmink
31 mei 2010, 21:11
Snel veters strikken, lukt niet, struikelt.......

Ralffoxx
31 mei 2010, 22:17
Q: niet tevreden wel p3 prima dan toch.

R: geweldige drama. Eerste bocht wordt ik al van achter aangetikt en ga rond heerlijk. Dank u wel me auto kapot en veel plaatsen verloren. Dan rij ik verder rij ik bijna tegen Jerry aan aangezien het bleek dat zijn op gas moment beetje anders lag. Daarna ging het wel aardig kon naar P8 rijden van P16. Liep langzaam in op Mark en toen begon het geweldige heibel. Ik ga de pit in dik te vroeg op me limiter maar ach beter te vroeg dan te laat. Zet hem neer in me neutraal (heb de pitlimiter op me poke zitten dus moet voorover buigen om hem nog is in te schakelen). Alles gaat prima motor start en ik wil weg rijden maar staat me limiter er niet meer op... erger nog me action cam view is ook weg. Ik kom uit de pit met tv view heerlijk rij bijna Mark B ondersteboven. Begin maar heerlijk op me toetsenbord te rammen op knoppen om mijn cam maar terug te vinden maar helaas niks. Kon niet eens de cockpitview activeren. Ben nog wel op een flapdrol manier naar de pit gereden maar ik kreeg niet mijn cams terug. Hoe wat en waarom vraag me niet hij wou het niet. Zware teleurstelling had gehoopt op top 5 wat er misschien zelfs na de start crash nog ingezeten had.

Peter
31 mei 2010, 22:20
shit zeg, het ging best lekker en dan gebeurt er dit:blink::

http://img9.imageshack.us/img9/6301/artifactsz.jpg

Tijdens de kwalificatie liep mn systeem ook al vast, moest toen restarten en ben maar achteraan gestart... :surrender:
De eerste ronde was erg chaotisch dus kon wat plekjes opschuiven, raakte nog een oranje Rabo wagen (Stefan?) maar verder geen incidenten... na een tijdje kwamen er wat bij me achterop die gespint waren en dat leverde best wat mooie gevechten op met oa. Gerben, Gerben, Koos, Ruben.. begon zo tegen mn pitstop net lekker in te lopen op Marcel Bosman, die ging ff wat eerder naar binnen en ik draaide toen 2 aardige rondjes dus had de hoop voor hem weer naar buiten te komen, maar toen ik bijna bij mn pitspot was liep het hele zootje dus weer vast... heel vreemd, binnenkort eens wat programmaatjes runnen om de boel te testen want dit schiet niet op....

Erg jammer, maar ik heb me wel prima vermaakt in mn eerste online race met open-wheelers... zeer vermakelijk!!

Ruben Laenens
31 mei 2010, 22:35
Quali: 11de plek was wel goed

Race: start was idd chaotisch. Gelukkig heb ik zelf niemand geraakt en ben ik ook niet geraakt. Ik schoof op naar p9 waar ik enkele rondjes wat gevechten had met onder andere jaap. Dan maak ik echt een domme spinfout en zak ik helemaal naar P17. Voor de stops kom ik dan na wat inhaalacties nog op P14 en uiteindelijk op P12 geeindigd omdat ik geen banden wisselden in de pit (wat de goeie keuze was). Ben wel tevreden met P12 maar zonder die spin zat der top 10 in

koos we gingen beide achterstevoren in de laatste bocht maar volgens mij heb ik je niet geraakt, indien wel mijn excuses;)

Tjello
31 mei 2010, 22:36
hehe Ruben, ik zat te twijfelen of het nu wel of niet mocht (heb toen maar het zekere voor het onzekere genomen)...

f1timmy007
31 mei 2010, 22:38
Q: 1:55.9 had al een 1:54.6 gereden maar na 2 weken niet meer oefenen wou het gewoon niet meer, p20.

R:Chaotische start, maar ik kon doorschuiven tot de 15de plaats. daarna gespind in de 5de bocht, achteraangesloten. Meteen een paar die ook in de fout gingen en aan het einde van de ronde kom ik bij bocht 14 naast Eric, maar die ziet mij niet (?) en duwt mij gewoon de baan af. Daarna aangesloten bij Tjerk en toen een heel mooi gevecht gehad, maar ook hij duwde mij van de baan af. Daarna werd ik gewoon te gefrustreerd en ben ik maar gestopt omdat ik bang was dat ik anders iemand eraf reed.

Hopelijk is de volgende race beter:surrender:

petervdveen
31 mei 2010, 22:41
Zo... Men eerste race zit er op:D
Ik ben er echt blij mee;)
Gewoon uitgereden en niet eens als laatste..

De qualificatie ging echt veel beter als verwacht. mijn eerste getimede ronde was gelijk onder de 2 minuten en dat had ik nog niet eerder gehaald.
Daarna vanwege het verkeer maar weer even de pits in gegaan.

Nog 1 keer naar buiten gegaan. Er kwamen wat mensen uit de pits gereden, maar die wachten gelukkig tot ik voorbij was alleen besloot er toen iemand om mij in bocht 6 maar in te halen.. Beetje jammer, maja. Kon starten als 2 na laatste.

De race ging opzich ook lekker vond ik. Bij de start was ik erg slecht weg, maar daardoor zat ik gelukkig niet midden in de enorme start crash.. Een beetje geprobeerd er tussen door te rijden wat niet echt lukte doordat iedereen kriskras over de baan reed en er ook mensen zonder te kijken vol gas de baan weer op reden. De eerste 8 ronden ofzo gingen ook wel lekker begon een beetje in een ritme te komen totdat ik gelapt begon te worden.
De rest van de race een beetje in m'n spiegels lopen kijken en een beetje de rondetijden van sybren in de gaten lopen houden en die ik gelukkig nog ergens (vraag me niet waar:p) in heb kunnen halen.

Alles bij mekaar best tevreden..
Ik hoop niet dat er iemand last van mij heeft gehad tijdens het lappen. Ik ben zo goed en zo kwaad het kon aan de kant gegaan. :)

Alles bij elkaar echt geweldig leuk. Volgende race ga ik zeker proberen er weer bij te zijn.:thumbup:

paulpeter
31 mei 2010, 22:46
Alles bij mekaar best tevreden..
Ik hoop niet dat er iemand last van mij heeft gehad tijdens het lappen. Ik ben zo goed en zo kwaad het kon aan de kant gegaan. :)

Alles bij elkaar echt geweldig leuk. Volgende race ga ik zeker proberen er weer bij te zijn.:thumbup:

Kijk goed om te horen:cool:

Lappen ging prima. Al zal het wel onwennig voor je zijn geweest. Alleen je krijgt er op d'n duur wel wat meer gevoel bij, hoe gek het ook klinkt. Merkte dat zelf bij de ZAC ook.

braaltje
31 mei 2010, 22:47
leuk debuut in online racen en de fpl gehad :)
veel te veel mazzel met de start gehad (van p15 naar p8) waardoor ik dusdanig moest stampen om de snellere achter me voor te blijven, dat ik de mist in ging :blushing:
behoorlijk wat plekken verloren en de eerstvolgende ronde, bij aanremmen 1ste hairpin, mijn scherm op zwart :blink:
geluid bleef doorgaan dus na een paar tellen maar geremd, beeld komt terug en sta net niet in de muur :clap: op het gemakje verder gereden en in de laatste ronde nog kunnen profiteren van een gevecht voor me waardoor de laatste rondes nog interesseant werden :)
al met al een leuk begin vh seizoen en op naar shanghai :)

Koos
31 mei 2010, 22:48
Zo, op 't laatste moment toch nog mogen opdraven :). 't Kleine jongetje is zonder te struikelen met gestrikte veters het strijdveld opgekomen :p.

Hoewel de kwalificatie qua tijd iets tegenviel, had ik qua positie niet veel meer verwacht.
De start van de race kon ik de problemen in de eerste bocht ontwijken. Helaas reed ik zelf echter bepaald geen foutloze race. Teveel buiten de baan geweest door eigen schuld. Jammer. Waarschijnlijk toch iets teveel gepushed. Maar goed, het finishdoek in ieder geval gezien, dus 't eerste puntje is binnen. :closedeyes:

P.S. Ik zag net gauw in de replay dat ik Sybren raakte in de laatste bocht van de eerste ronde. Sorry Sybren, je komt buiten de ideale lijn met overstuur naar de binnenkant van de bocht en ik glij iets ondersturend naar buiten toe. Met contact tot gevolg.

Gerben
31 mei 2010, 22:48
ff mijn verslag dan:

Kwali: Had tegen mijn teamgenoot gezegd dat een 53'er wel zou lukken, en gelukkig lukte dit in mijn laatste run :D Een 53.7 wat me op P5 bracht.

Race: Goede start en ga direct Mark S. voorbij. Maar ik zit te veel in mijn spiegeltjes te kijken en rem veels te laat voor de eerste bocht, probeerde nog iedereen te ontwijken maar ik pakte er net nog eentje mee. Toen op het asfalt naast de baan maar gewacht tot iedereen voorbij was, want ik vond het toch wel een domme actie van mezelf :blushing:. Toen een inhaalrace gereden, eerste ronden was het erg oppassen omdat veel mensen spinden en door de grindbakken reden. Toen kwam ik achter Eric, deze liet me redelijk makkelijk voorbij :thumbup:. Daarna kwam ik achter Gerben vdB, Jaap en Jerry. Gerben vdB was een hele kluif, en hij had bij mij ook veel last van lag, dan was ie weer weg en dan was ie er weer. Was ik er eindelijk voorbij na wat gevechten, kom ik achter Jerry. En de eerste keer bij de hairpin naar links zit ik te dicht achter hem bij het aanremmen en blokkeren mijn voorwielen en schuif ik rechtdoor...doh was Gerben vdB me ook weer voorbij :laugh:

Toen zolang mogelijk doorgereden en na ronde 19 naar binnen gegaan. Kwam voor Jerry en Gerben vdB weer naar buiten :lol:. Toen Jaap redelijk snel binnengehengeld, en daar kwam ik ook zonder problemen voorbij. Toen 16 seconden achterstand op MarkB. Te weinig ronden om dit dicht te kunnen rijden, uiteindelijk waren er nog 10 seconden over.

Jammer van de eerste bocht, wel een leuke race gehad. Kon de eerste stint niet goed in mijn ritme komen. 2e stint zat ik wel in een lekker ritme maargoed. P8, toch nog wat puntjes maar hoop de volgende races toch in de top 5 mee te gaan doen!

Tot de volgende race!

Stephane Rouault
31 mei 2010, 22:49
Quali was cool.. reed een 1.52.5, en dat was goed voor pole! Ben blij met de eerste pole van het jaar.

Race was minder. Kon de pace van Storm in het begin goed volgen. tot ronde 10-12 achterstand van onder de seconde, toen gaven m'n bandjes het op. uiteindelijk met 6 sec achterstand de pits in. Toen Storm zijn pitstop had gemaakt, lag ik 13 sec achter hem. Dus iets niet helemaal goed gegaan. Uiteindelijk moest ik in s2 nog een gespinde achterblijver heftig ontwijken. Daarna naar de finish gereden, goed voor plaats 2.

Een goed begin, van hopelijk een goed seizoen.

Bram Kocken
31 mei 2010, 22:50
shit zeg, het ging best lekker en dan gebeurt er dit:blink::

http://img9.imageshack.us/img9/6301/artifactsz.jpg

Heb je 'r vaker last van? Ziet er namelijk uit alsof je videokaart er tussen uit aan het knijpen is... :)

Stefan van Renselaar
31 mei 2010, 22:53
Ging best aardig :)

De start was een puinhoop, maar ik wist 99,9% zeker dat er minimaal een crash zou zijn, ben dus vroeg op mijn rem gegaan, heb daarmee wel een paar plaatsen verloren, maar kon mooi om alles heen rijden en had die plaatsen dus weer terug. Nog sorry aan Tjerk dat ik jou raakte toen ik me verremde. Lekker rondgereden en toen mijn pitstop gemaakt, geen banden gewisseld, moet nog maar eens kijken of dat werkelijk het beste is. Verder gewoon de race uitgereden, hopelijk niemand in de weg gezeten, maar het ging wel lekker :)

petervdveen
31 mei 2010, 22:57
hopelijk niemand in de weg gezeten
Nou, ik was even bang dat je mij een extra versnellingsbak wilde geven toen je de baan weer op kwam tussen bocht 4 en 5:p
Moest toch wel even remmen volgens mij. Bij je teamgenoot nog wel :D

Darthwillie
31 mei 2010, 22:59
Nou, ik was even bang dat je mij een extra versnellingsbak wilde geven toen je de baan weer op kwam tussen bocht 4 en 5:p
Moest toch wel even remmen volgens mij. Bij je teamgenoot nog wel :D
:surrender: Red Bull taferelen :laugh:

Zat op de livetiming mee te kijken en baalde toch wel dat ik niet mee kon doen :closedeyes: Was gelukkig net op tijd thuis om de start op de timing mee te kijken.

Dennis
31 mei 2010, 23:02
Q: Met een 54.1 een nette tijd neer gezet. Heb al wel eens sneller gereden maar meer zat er nu ff niet meer in.

R: Gestart van P9 met mijn teamgenoot net achter me. Bij start bleef degene direct voor me stil staan en kon ik er nog net voorbij. In T1 de chaos ontweken en als ik even kijk waar ik lig zie ik ineens P4 staan maar al snel zitten PP en Koel naast me en gaan me voorbij. Hierna eigenlijk constant op een 1 tot 3 seconde achter PP gereden en zo'n 2 a 3 seconde voor op Mark Bentvelzen.

In rondje 14 de pits in gegaan en kom achter Patrick Cloosterman de baan op. Op mijn nieuwe banden ben ik behoorlijk sneller maar schijnbaar vond hij het nodig om koste wat kost die plek vast te houden terwijl hij twee ronde later zelf de pits in moet. Ondanks dat ik snap dat het op dat moment voor positie is vond ik het een vreemde actie.

Nadat alle stops zijn geweest zit ik weer in de BSRT sandwich met PP op een seconde of 2 en Mark op een seconde of 2.

Uiteindelijk p P6 geëindigd waar ik toch wel heel erg tevreden mee ben. Volgens mij zelfs mijn beste FPL resultaat ooit.

Tjerk Korving
31 mei 2010, 23:02
....Daarna aangesloten bij Tjerk en toen een heel mooi gevecht gehad, maar ook hij duwde mij van de baan af....
Sorry Tim, ik zag je in m'n spiegels ineens slingeren dus kennelijk heb ik je inderdaad getikt met mijn rechter achterband. Net even fout ingeschat met m'n lijn pakken en naar buiten lopen. Even de onwennigheid van de eerste race...

Start was chaotisch en bij bocht 1 stonden er twee man aan de buitenkant waar ik me langsheen geworsteld heb en m'n weg vervolgd. Geen idee wat er gebeurd was want kwam van achteren. Zag enkel wagens en rook. Nog een tik van Stefan gehad maar ik had het andersom halverwege de race waar ik een hogere snelheid had verwacht bij Stefan en de aanvaring niet meer kon vermijden.

Pitstop halverwege met banden wissel want aangeven dat het niet moest kan kennelijk niet, enkel keuze tussen nat en droog. Afijn, die waren nog best nuttig in de laatste 8 ronden toen Mark van Zanten achter me zat te prikken. Hij kwam me een aantal keer voorbij maar elke keer terug weten te pakken. Enkel bij de laatste bocht nog keer gepakt en toen was de race over.

Al met al leuke race en denk dat er veel geleerd is voor wat betreft slipstreamen en remmen. Je zal veel eerder de ankers in moeten als je achter iemand rijd. Hopelijk de chaos gehad voor de rest van het seizoen. :)

Marc Vos
31 mei 2010, 23:04
:surrender: Red Bull taferelen :laugh:

Zat op de livetiming mee te kijken en baalde toch wel dat ik niet mee kon doen :closedeyes: Was gelukkig net op tijd thuis om de start op de timing mee te kijken.

Hetzelfde hier, maar goed we moeten het er maar mee doen hé. :laugh: Ik ben wel benieuwd wat nou de beste strategie was m.b.t. het banden wisselen, wel of niet? :)

Ruben Laenens
31 mei 2010, 23:05
duidelijk niet wisselen, zo won ik twee a drie plaatsen

Patrick Cloosterman
31 mei 2010, 23:08
Mn kwali ging wel redelijk. Mag niet klagen met p6. Gisteren reed ik voor het eerst sinds 1,5 week weer en het liep niet meer zo goed. Dus 54.0 was wel redelijk.

Bij de start zat ik naar de lampen te kijken maar zag opeens iedereen wegrijden. Toen ben ik ook maar op het gas gegaan. Geen idee waarom dat nou fout ging. Toen lag ik ergens achteraan. Daarna kon ik in de eerste paar bochten terugkomen naar p13, maar toen remde er iemand heel vroeg in die slome bocht in s2 waarop ik die van achteren raakte. Naja, vanaf toen ging het niet echt meer. Teveel fouten en een nogal instabiele wagen hielpen me niet veel verder. De laatste laps naderde ik een paar voorgangers. Heb geprobeerd dichterbij te komen maar spinde in de laatste bocht van mn laatste lap. Kwam als p16 over de finish. Vervolgens stopte ik het spel te vroeg? waardoor ik een DNF heb denk ik.

Volgende keer gaat het hopelijk wat beter. Maar heb het wel naar mn zin gehad:)

El Maestro
31 mei 2010, 23:14
Pfieuw! Lastige eerste race! Heb geen tijd gehad om te testen, dus maakte vanavond m'n eerste rondjes in maanden.

Kwali Was een apart verhaal. M'n rondes waren nog niet echt strak en ik stond op een gegeven moment op P9. Na wat setup wijzigingen rijd ik de baan weer op en ben ik ineens m'n FFB kwijt! Toch maar geprobeerd te rijden, al leek het uiteraard nergens meer op. P11 geloof ik.

Race
FFB was weer gefixt door een tip van Gerben.
Start was redelijk goed. Bij het aanremmen van bocht 1 zit ik vlak achter Mark en ik probeer buitenlangs te gaan waar ik ineens Steven tegenkom! Ik raak hem en probeer daarna weg te rijden, maar een SCD wagen ramt Steven die vervolgens weer voor mij terecht komt.... Vervolgens rijden er nog 2 wagens tegen m'n achterkant aan. Ik stond inmiddels 22ste...
De rondes daarop redelijk snel een hoop posities terug gepakt. Mooi gevecht met Jaap en Gerben vd Broek gehad. Na m'n pitstop pak ik wat plekken terug, al is Jaap verdwenen.
Aan het eind van de race blokkeren m'n remmen en sta ik plotseling achterstevoren waardoor Gerben vlak achter me terecht komt. Hij was absoluut sneller, maar ik weet hem van me af te houden. Geweldige poging nog in de een na laatste bocht, maar ik weet P10 te houden. :)

Patrick Cloosterman
31 mei 2010, 23:17
In rondje 14 de pits in gegaan en kom achter Patrick Cloosterman de baan op. Op mijn nieuwe banden ben ik behoorlijk sneller maar schijnbaar vond hij het nodig om koste wat kost die plek vast te houden terwijl hij twee ronde later zelf de pits in moet. Ondanks dat ik snap dat het op dat moment voor positie is vond ik het een vreemde actie.
Ik heb geen moeite gedaan om je achter me te houden. Steeds als je onder mn achtervleugel zat voor een bocht viel je weer wat terug. Je had me ook gewoon voorbij kunnen rijden als je het mij vraagt. Ik kwam in meer verkeer rond mijn pitstop en die heb ik netjes laten passeren. Het was in elk geval niet mijn bedoeling je dwars te zitten ofzo.

paulpeter
31 mei 2010, 23:19
duidelijk niet wisselen, zo won ik twee a drie plaatsen

Volgens mij heeft de top juist allemaal gewisseld?

Dennis
31 mei 2010, 23:21
Ik heb geen moeite gedaan om je achter me te houden. Steeds als je onder mn achtervleugel zat voor een bocht viel je weer wat terug. Je had me ook gewoon voorbij kunnen rijden als je het mij vraagt. Ik kwam in meer verkeer rond mijn pitstop en die heb ik netjes laten passeren. Het was in elk geval niet mijn bedoeling je dwars te zitten ofzo.

Misschien dat het dan in de race anders op me over kwam.

Tjerk Korving
31 mei 2010, 23:24
[spacer]

Uitslagen

FPL3 Bahrein - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl3/20100531_bahrein/index.html)
FPL3 Bahrein - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl3/20100531_bahrein/FPL3_Race_1_Bahrein.rar)

[spacer]

El Maestro
31 mei 2010, 23:36
Heb ff snel wat screens gemaakt :)
http://img63.imageshack.us/img63/6248/racesteam20100531213927.png (http://img63.imageshack.us/i/racesteam20100531213927.png/)

http://img337.imageshack.us/img337/6093/racesteam20100531213908.png (http://img337.imageshack.us/i/racesteam20100531213908.png/)

http://img444.imageshack.us/img444/3581/racesteam20100531214134.png (http://img444.imageshack.us/i/racesteam20100531214134.png/)

http://img683.imageshack.us/img683/7906/racesteam20100531214407.png (http://img683.imageshack.us/i/racesteam20100531214407.png/)

http://img97.imageshack.us/img97/3909/racesteam20100531214548.png (http://img97.imageshack.us/i/racesteam20100531214548.png/)
En hier nog die actie van Gerben. Hij schampte me! :laugh:

Bob
31 mei 2010, 23:43
Leuke screens :)

f1timmy007
31 mei 2010, 23:49
Sorry Tim, ik zag je in m'n spiegels ineens slingeren dus kennelijk heb ik je inderdaad getikt met mijn rechter achterband. Net even fout ingeschat met m'n lijn pakken en naar buiten lopen. Even de onwennigheid van de eerste race...

is niet erg hoor, was ook niet express wist ik ook meteen maar werd er niet echt vrolijk van:blushing: maar was ook mijn race niet dus maar snel vergeten.

Ruben Laenens
1 juni 2010, 00:09
Volgens mij heeft de top juist allemaal gewisseld?Weet niet maar das mijn ervaring.

Voor de stops was ik in duel met drie anderen, na de stops hadden ze alle drie tien seconden achterstand en kwamen ze nauwelijks terug:p

Die mc donalds wagen valt trouwens echt wel op tussen dat pak :D

Mark van Zanten
1 juni 2010, 00:09
Erg leuke race gehad, ondanks dat ik gehoopt dat iets hoger te finishen.

Kwali
Met een 1:54.2 niet helemaal tevreden. In m'n laatste run was ik op weg naar een hoge 1:53, maar helaas in de laatste bocht net even iets te ver over de curbs wat een paar tiende heeft gekost. P10 op 0,1 direct achter m'n teamgenoot.

Race
Nog voordat de race van start ging al meteen de race verpest: m'n koppeling stond anders toegewezen, waardoor ik begon te rollen. Vervolgens redelijk weggereden en de chaos in T1 redelijk weten te vermijden en vol goede moed een eerste ronde gaan rijden die zou gaan eindigen met een Stop and Go. Helaas had ik voor die tijd een iets te innige ontmoeting met Mark Bentvelzen bij T9 waardoor hij bijna spinde en ik ineens oog in oog stond met een langs rijdend veld. Moet de replay nog even er op na kijken wat er precies gebeurde. Mocht het mijn fout zijn geweest, sorry:) Daarna even gewacht tot het hele veld voorbij was zodat ik zonder problemen de baan weer op kon.

Aan het einde van de eerste ronde meteen m'n stop and go gedaan om vervolgens met een redelijk gat voor me rondjes te kunnen draaien in m'n eigen tempo. Dat ging best aardig en al snel lag ik op P22. Door de pitstop heel even P14 gelegen voor m'n teamgenoot, maar m'n linker voorband had toch enige last van oververhitting en zag ik in hoog tempo wegbranden. Gevolg was dat ik weer terug zakte tot P19 door mijn pitstop en achter Stefan en voor Tjerk kwam. Bij het uitkomen van T2 een heel klein tikje aan Stefan gegeven per ongeluk (sorry), om hem later dat rondje voorbij te gaan, niet veel later samen met Tjerk voorbij te zien komen door een foutje in T1. Daarna vanaf ronde 20 t/m de finish constant achter, naast en voor Tjerk gereden. Erg gaaf gevecht!:thumbup:

Ik had een betere start van het seizoen verwacht, maar als ik de rest van het seizoen net zo veel plezier beleef als vandaag teken ik ervoor! Gelukkig toch een puntje mee genomen voor het uitrijden, dus niet helemaal met lege handen. Op naar Shanghai!

Peter
1 juni 2010, 00:42
Pitstop halverwege met banden wissel want aangeven dat het niet moest kan kennelijk niet, enkel keuze tussen nat en droog. )

Kan wel hoor Tjerk, als je met spatie het pitscherm oproept voor je naar binnen gaat kun je met 'Enter' de zaken in- of uitschakelen... Dus bij alle 4 de banden op enter drukken en dan worden ze niet gewisseld...

Gerben
1 juni 2010, 00:43
Leuke screen Jerry!! Toch nog ff wennen, ik in een blauwe auto.

Atreidez
1 juni 2010, 01:45
Bahrein, blijft een gaaf circuit maar ben blij dat we m achter de rug hebben want het is echt niet een van de makkelijkste.

Qual, ging wel aardig maar was niet tevreden met positie. Zat dicht op mekaar maar in de laatste secondes pak ik toch nog een snellere tijd en schiet van 15 naar (ik dacht) 11, maar er zijn er meer dan van p11 gestart zijn :D

Race, met een chaotische start. Wil daar toch van zeggen dat ik het jammer vind dat sommige mensen in gaatjes duiken waarvan ze zeker weten dat er contact komt. Gelukkig zelf weinig overkomen, maar aangezien ik van t voorzichtige type ben ook geen plekken gewonnen na de start. Bocht 1 buitenkant moest ik wachten met insturen omdat degene aan me binnenkant zich verremde of werd aangetikt, en bij bocht 4 rechtsaf ook aan de buitenkant waarbij ik met een recordaantal van 3 auto's tegelijk aan de binnenkant voorbij werd gestoken :D Aan de andere kant, het was gaaf druk, zoals een race hoort te zijn, heb continu auto's om me heen gezien en zeker die eerste rondes waren erg close steeds. Daarom ook jammer dat als je een klein foutje maakte je meteen 3 of 4 plekken kwijt was.

En zonder foutjes was het zeker niet. In het begin wel aardig geknokt met Rubens en Marcel Bosman, en daar viel me meteen op dat iedereen wel aardig verschillende vleugelstanden had. Laten zat Jerry op me staart en die kon me ook voorbij komen, waarna ik daar weer een tijdje achter hing, en van achteren kwamen Gerben en Gerben ook aan. Nog een foutje en zij waren er weer voorbij, en gingen beetje bij beetje ook naar Jerry. Toen ze er voorbij waren kon ik het gat naar Jerry weer dichtrijden, maar later maakte Gerben en Gerben weer een foutje waarna Jerry er bij GvdB voorbij kwam. Ik zat dicht op hem en kon hem op t rechte stuk in s2 ook voorbij met een slipstream, maar toen zag ik ineens GvbB niet meer? In de replay net gezien dat hij ongeveer een halve ronde op plekken stil staat en dan ineens weer verschijnt in de slipstream van Kelly. Zal erg raar rijden zijn geweest voor Kelly, die ook nog ingehaald wordt maar pas in de remzone GvdB weer ziet verschijnen :D

Later kan ik op t rechte stuk de slipstream pakken van Jerry en er aan t eind voorbij. Ook hij reedt met wat meer vleugel denk ik. Ik kon niet goed wegkomen, want in de bochtige gedeeltes zat Jerry er weer dicht op maar op de rechte stuk hing ie in ze limiter misschien :p Doordat Gerben en Gerben weer aandrongen bij Jerry wat weg kunnen lopen totdat Kelly er voorbij is en snel dichterbij komt. Jerry was naar binnen gegaan en een ronde later komen Gerben, Gerben en ik tegelijk binnen. Ik ben als eerste weer weg, zonder banden en met 23 liter. Helaas kwam Kelly precies voor Jerry terecht, want daardoor liep hij al snel in en toen ik wijd ging was hij er langs. Toen maar gefocussed op de laatste 6 rondes, maar GvdB was heftig in gevecht met Jerry achter me en kwamen toch dichterbij! Ik het gat nauwlettend in de gaten houden, maar had nog 1,5sec over op de finish en p9 was mijn plek :)

Geen last gehad van de achterblijvers trouwens, in tegendeel, sommige gingen wel erg ruim aan de kant. Je licht te verremmen in een bocht of iets inhouden op rechte stuk om de ander voorbij te laten is best genoeg. Leuk begin van de fpl, mooie gevechten gehad en gezien en zin in volgende race.

Tjerk Korving
1 juni 2010, 08:36
Kan wel hoor Tjerk, als je met spatie het pitscherm oproept voor je naar binnen gaat kun je met 'Enter' de zaken in- of uitschakelen... Dus bij alle 4 de banden op enter drukken en dan worden ze niet gewisseld...
Zoiets borrelde later in de race ook nog even op als gedachte maar toen was het al te laat. Wel goed om te weten voor een volgende keer. :)

Voor nu heeft het me nog een mooi gevecht gebracht waar ik anders meer moeite zou hebben gehad dan nu al het geval was. :D

Mark B
1 juni 2010, 08:47
Helaas had ik voor die tijd een iets te innige ontmoeting met Mark Bentvelzen bij T9 waardoor hij bijna spinde en ik ineens oog in oog stond met een langs rijdend veld. Moet de replay nog even er op na kijken wat er precies gebeurde. Mocht het mijn fout zijn geweest, sorry:)

Mijn ervaring gisteren was dat ik je voor T9 net voorbij was zodat ik voor je langs kon om de bocht (T10) aan te snijden. Na de replay bekeken te hebben was ik er nog niet helemaal voorbij en sneed jouw dus af. Mijn excusses hiervoor, dat was niet netjes van me.

Dan mijn verslag.
Q:
Kon 3getimede rondjes neerzetten met een 1:54.3xx als gevolg. Niet veel geoefend van tevoren en vond het voor mijn doen een prima tijd!

R:
Beginnen in het middenveld en had er zin in! Bij de start had ik een Wolner auto voor me slecht van zijn positie kwam. Ik was sneller en besloot de buitenkant te pakken maar plots ging die naar links. Besloot dus snel naar rechts te sturen en kwam zo midden in de sandwich in T1. Redelijk goed doorgekomen maar wat is die lekker krap zeg met z'n alle.
Vervolgens achter Mark v Z gereden en had het idee dat ik wat meer snelheid erin had maar de eerst volgende bochten kon ik hem er niet naast zetten. Vervolgens in T8 een andere lijn gepakt en had het idee dat Mark daar wat doorschoot. Had een betere snelheid en dacht hem er voorbij te zetten. Bleek niet echt het geval te zijn en gelukkig geen schade gereden.
Rest vd race was 2-3 seconden achter Dennis G gereden die een superstrakke race reed.
Al met al veel beleeft in de eerste 10rondjes. Daarna heb ik een saaie race gereden en zo naar P7 kunnen rijden. Mooi resultaat vind ik zelf :)

Ohwja, tijdens de pitstop heb ik ook mijn bandjes gewisseld :) Maar geloof dat de rest dat voor me ook deed want inlopen deed ik ook weer niet :lol:

Peter
1 juni 2010, 11:29
Mijn ervaring gisteren was dat ik je voor T9 net voorbij was zodat ik voor je langs kon om de bocht (T10) aan te snijden. Na de replay bekeken te hebben was ik er nog niet helemaal voorbij en sneed jouw dus af. Mijn excusses hiervoor, dat was niet netjes van me.

Klnkt als een Vetteltje :lol:

Dennis
1 juni 2010, 11:37
Ohwja, tijdens de pitstop heb ik ook mijn bandjes gewisseld :) Maar geloof dat de rest dat voor me ook deed want inlopen deed ik ook weer niet :lol:

Ik heb sowieso ook banden gewisseld. Qua slijtage zat ik op na m'n 14 rondjes pas rond de 6 dus had misschien wel de banden kunnen laten zitten maar had geen idee hoe ze het dan helemaal tot het einde vol zouden houden.

Voor Shanghai maar eens kijken wat gunstiger is.

Ik wil ook nog even iedereen hierop wijzen: http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=828

Mark van Zanten
1 juni 2010, 12:13

Kan gebeuren:) Ik zat met name in m'n linker spiegel te kijken toen ik je ineens rechts voorbij zag komen.

Mossel
1 juni 2010, 14:06
Had gisteren een leuke en saaie race tegelijkertijd.

Q was spannend voor mij want had geen tijd om in het begin van de avond nog rondjes te rijden. ging gelukkig goed en kon op P4 starten.

de start was DRAMA :P ... euhhh staande start ???? die had ik niet geoefend en met mijn lange 1e versnelling werd dat ook geen succes.. na een paar honderd meter lag ik 7e of zo ?? en na de 1e bocht weer 3e door de crash.. deze positie de hele race gehad zonder ook maar 1 gevecht .. dodelijk saai dus maar omdat ik de auto zo leuk vind had ik het toch prima naar mijn zin.

P3 prima resultaat voor een FPL rookie achter die 2 aliens. Ben dus eigenlijk best of the rest :P

Tjerk Korving
1 juni 2010, 14:13
Wonderbaarlijk hoe sterk die Formula Master wagens zijn overigens. :D

Hoop er op Shanghai wat meer uit te kunnen halen. Nog wat onwennig na niet heel veel tracktime met deze wagens te hebben gehad en al helemaal nog niet met de G27. Gaat vanzelf wennen maar gelukkig is het veld behoorlijk breed dus vrijwel altijd wel wat te doen. :)

Gerben vd Broek
1 juni 2010, 20:24
FP: Eindelijk onder de 1.55 gekomen dus nog redelijke hoop.

Q: Krijg het niet goed voor elkaar, om uiteindelijk netaan mijn pr te verbeteren met 54.6. Kom er 5 minuten voor het einde achter wat er aan de hand is. Mijn remmen werden veel te warm en daardoor dus veel moeite bij aanremmen. Mocht niet meer lukken om daarna nog te verbeteren met betere koeling. Al met al 16de, zeker niet tevreden.

R: Super start van p16 naar P9 in de 1ste bocht. Om vervolgens bij het aanremmen van de hairpin voor rechte stuk, die naar beneden loopt, krijg ik een tik van achteren die genoeg is om me buiten de baan te schuiven. Nog net om een ander heen rijden die er daar ook af ligt en weer terug de baan op als 12de. Probeer in bocht na s2 nog iemand aan te vallen en bij uitkomen spin ik eraf, om vervolgens p18 te zijn aan het einde van de ronde. Beetje jammer.

Vervolgens langzaam aan opgeklommen tot p10-12 ergens. Was beetje stuivertje wisselen met Gerben K, Jaap en Jerry. Met Gerben nog leuk gevechtje gehad. Waren we utieindelijk samen voorbij aan J en J, raken we elkaar bij uitkomen bocht 1, zitten we weer achter ze. Kunnen we dus weer opnieuw beginnen.

Bij mijn pit toch voor nieuwe banden gekozen, wat denk ik niet de goede keuze was. 2 plaatsen verloren en niet meer terug kunnen halen. Kwam wel dicht aan Jerry, en Jaap zat uiteindelijk ook niet ver daarvoor meer, maar kon Jerry niet voorbij komen. Was sneller op de rechte stukken. In het bochtige gedeelte na s1 was ik ook duidelijk sneller, maar bij opkomen rechte stukjes verloor ik telkens net de aansluiting om ook daadwerkelijk een aanval te kunnen plaatsen.
1na laatste ronde ging ik bijna eraf bij s2. Zat teveel op de kurb rechts, en ging bijna mis. Daarna weer zo snel mogelijk naar Jerry zien te rijden. Kon er dichter op komen en bij S2 in de laatste ronde nog aanval geprobeerd. Maar was eigenlijk van tever weg, dus verstandig genoeg afgebroken, door hard op de rem te gaan staan. Jerry was toen ook gelijk weer 2 sec weg. Uiteindelijk p11 geworden, had tempo voor paar plaatsen hoger, maar door stomme kleine foutjes in het begin, en genoeg vechten om positie door de race heen, zat er gewoon niet meer in.

P11 finishen na p16 gestart valt nog wel mee, maar hoop toch wel hoger te komen bij de volgende races. Iets meer oefenen van tevoren wil misschien wel helpen ;).

Ralffoxx
1 juni 2010, 20:56

Ben ik het totaal niet mee eens. Als je ziet wat er in de eerste bocht gebeurt en dat ik weg kom met een komme wagen is rond uit belachelijk. Linker bochten gingen niet lekker meer en als je goed terug kijkt krijg ik maar een paar hele zachte tikjes van voren.

Atreidez
1 juni 2010, 22:54
Ik moet zeggen dat ik ook al een paar keer met alleen me neus de muur raak, waarna ik een melding krijg dat ik susp. damage heb.. Wist niet dat er suspension in de neus zat :P

Stefan van Renselaar
1 juni 2010, 23:00

Inderdaad, ik dacht dat je bij het minste of geringste al je vleugel zou verliezen, maar ik heb niks gehad, geen suspension damage en al helemaal geen vleugels gehad die eraf vielen.

Maar ik denk dat het niet zo'n goed idee is om op Macau te gaan rijden met de FM :innocent:

Peter
2 juni 2010, 00:27
Ben ik het totaal niet mee eens. Als je ziet wat er in de eerste bocht gebeurt en dat ik weg kom met een komme wagen is rond uit belachelijk. Linker bochten gingen niet lekker meer en als je goed terug kijkt krijg ik maar een paar hele zachte tikjes van voren.

Kijk dan maar eens de startcrash hoe sommigen elkaar raken, of op replaypunt 1135 waar ik haast vol over het voorwiel van Koos heenrijdt... totaal geen schade van gehad....

Tjerk Korving
2 juni 2010, 08:47
Nou ja, als ik zie dat Stefan vol achterop me knalt en dat zowel hij als ik geen schade hadden vind ik dat nog best knap. Een flinke klapper in de buurt van de wielen zal al sneller schade leveren, dat geloof ik best, maar het hing er nog wel aan.

Dennis
2 juni 2010, 08:56

Jij wordt dan ook drie keer behoorlijk geraakt waarvan de laatste keer vol in de flank aan de voorkant. Niet zo heel vreemd dus.

Ik had trouwens het idee dat deze FM nogal wat grip aan de voorkant verliezen zodra je dicht achter iemand zit. Met de F3000 had ik daar nooit echt last van. Kan echter ook wel m'n verbeelding zijn geweest.

Gerben
2 juni 2010, 14:38
Ik had trouwens het idee dat deze FM nogal wat grip aan de voorkant verliezen zodra je dicht achter iemand zit.

Ah, ik ben dus niet de enige die dat gevoel heeft, naar mijn idee heb je inderdaad minder grip op de voorwielen als je dicht achter iemand zit.

Mark van Zanten
2 juni 2010, 19:49
Ik heb inderdaad ook meerdere malen het idee gehad dat er even wat grip aan de voorkant verdween als ik dicht achter iemand reed. De beste manier om het te verhelpen is om degene voor je in te halen :innocent:

Tjerk Korving
2 juni 2010, 21:40
Des te realistischer denk ik dat je wagen listiger als je achter iemand hangt. Je verliest uiteindelijk een stuk downforce. :)

Dennis
5 juni 2010, 20:20
Het was even wat werk maar m'n eerste race verslag filmpje is af.

YouTube- FPL3 Bahrain - Round 1 - May 31st 2010
Klik voor HD

Daarnaast heb ik die file ook op een nieuwsgroep gezet. Via http://binsearch.info/?q=FPL3+Bahrein+-+Ronde+1+-+31+Mei+2010&max=25&adv_age=600&server= kun je een NZB file downloaden. Het is een .flv file en die is gewoon met bijvoorbeeld VLC player af te spelen.

Enjoy!

Bob
5 juni 2010, 20:51
Hulde!!!!!! Nieuwsgroepen downloading :)

Nu gekeken en..... heb er geen woorden voor :D Prachtig gedaan, mooi die namen enzo! Echt heel top gedaan Dennis, echt nice!! :thumbup:

JossNL
5 juni 2010, 21:32
Geweldig Dennis! Zeer gaaf ook die naam/team-aanduiding (mag van mij overigens nog wel wat groter). Helemaal afgekeken :)

Niels Tieman
5 juni 2010, 21:35
Netjes Dennis! :D
Ik hoop dat je het hele seizoen zo in beeld brengt want het voegt zoveel toe. :D

Tjerk Korving
5 juni 2010, 21:35
Top gedaan Dennis. :thumbup:

En de finish was best stormachtig zag ik net. :lol:

Atreidez
5 juni 2010, 21:44
Wat een supergaaf filmpje! Er zitten dus nog meer videotalenten op DR :) Ook mooi om te zien dat er zoveel goeie momenten te zien waren, en het gevecht Mark vs Tjerk wow :D

Dennis
5 juni 2010, 21:54
Geweldig Dennis! Zeer gaaf ook die naam/team-aanduiding (mag van mij overigens nog wel wat groter). Helemaal afgekeken :)

Dat viel me ook op ja. Vooral op YT is het ook niet echt goed te lezen. De download versie is wat dat betreft al een stuk beter.
Netjes Dennis! :D
Ik hoop dat je het hele seizoen zo in beeld brengt want het voegt zoveel toe. :D
Dat is wel de bedoeling ja. Heb er zelf net zo veel plezier van het filmpje maken als van het racen zelf

Top gedaan Dennis. :thumbup:

En de finish was best stormachtig zag ik net. :lol:

Die slingerde iets te enthousiast het rechte eind over ja :lol:

en het gevecht Mark vs Tjerk wow :D
Zeker. Twee briljante inhaal akties van Mark moet ik zeggen. Die laatste was zelfs in de laatste ronde.

Tjerk Korving
5 juni 2010, 22:23
Zeker. Twee briljante inhaal akties van Mark moet ik zeggen. Die laatste was zelfs in de laatste ronde.
Mark z'n topsnelheid was net een tik hoger en hij had zoveel meer grip in de bochten. Enige wat ik kon doen was rechts gaan rijden en hopen dat ik de bocht rechtsaf richting s/f dan kon voorblijven. :)

Ruben Laenens
5 juni 2010, 23:27
Heel mooi filmpje Dennis:)

Gerben vd Broek
5 juni 2010, 23:28
Zo gaaf in beeld gebracht. Dat ik zelf zo weinig in beeld kom is eigenlijk wel logisch, want gebeurde niet zoveel spannends bij mij, maar heb wel echt een hele leuk race gehad, dus dat is wel apart eigenlijk :).

Overigens weet niet hoe lastig die overlay's zijn, maar is het daarbij ook nog mogelijk om aan te geven om welke positie het gevecht gaat? of is dat moeilijk?

Maar super filmpje.

Ralffoxx
6 juni 2010, 00:09
Zeer goed filmpie

Jeroen Ursem
6 juni 2010, 00:11
Zeker netjes gedaan Dennis :thumbup:

eansys
6 juni 2010, 00:57
:thumbup1: Wat heb je dat mooi in elkaar gezet zeg.... Toppie gedaan Dennis:thumbup:

Mark van Zanten
6 juni 2010, 16:27
Klasse filmpje Dennis! :thumbup: Erg mooi de verschillende gevechten op de baan in beeld gebracht.

Roy Visser
6 juni 2010, 20:42
Top werk Dennis! :thumbup:

Sander Hogendoorn
6 juni 2010, 21:08
Nice Dennis :thumbup:

Gerben
6 juni 2010, 21:09
gaaf filmpje dennis!!

Mossel
6 juni 2010, 21:24
Super Dennis !

Robert Saalmink
7 juni 2010, 00:15
Heel gaaf gedaan inderdaad :)

Bram Kocken
7 juni 2010, 10:32
Downloading as we speak!

Vooraf al, ideaal dat hij op nieuwsgroepen staat :D Eenvoudiger te downloaden!
Sehr beniewd!

Maik Peters
7 juni 2010, 11:08
Kijk das een mooi filmpje zeg. TOP!!

tipje (al eerder gemeld) ... die tekst rechtsonder mag zeker wel groter.
Kon goed zien wie , voor welke plek streden.

Verder TOP...

Dennis
7 juni 2010, 11:22
Thnx voor de positieve reactie allemaal. Ik zal eens kijken of ik die tekst al voor het filmpje van Shanghai kan aanpassen of dat het kan de zomer break gaat worden.

Michael Storm
7 juni 2010, 12:50
Top filmpje, laat alle actie goed zien. :innocent:

Stephane Rouault
7 juni 2010, 22:04
Erg cool filmpje dennis!!

Stefan van Renselaar
7 juni 2010, 22:21
Mooi filmpje Dennis :thumbup: