View Full Version : DRES Carset Thread
Bramzel
6 oktober 2008, 12:20
[spacer]
[logo_dres]
[spacer]
Vanaf vandaag staat de eerste versie van de test-carset voor de DRES online. Het is de bedoeling dat jullie deze testen en hierover feedback geven in dit topic. Het doel is om de nieuwe auto's op een realistische manier te integreren met de bestaande auto's. Het doel is om een verversing door te voeren aan het aloude startveld, maar daarvoor moet wel een bepaalde hoge kwaliteit van de add-on cars aanwezig zijn.
Kijk niet alleen naar snelheid, maar maak ook lange runs, kijk naar bandenslijtage en brandstofverbruik.
De links:
Carset v0.01 (http://digitalracing.nl/index.php/downloads/category/9-.html).
[spacer]
De readme:
DRES Test Carset - v0.01, 6 oktober 2008
-------------------------------------------
Deze testset omvat alleen de Prototypes voor de DRES. Voor de GT1 klasse zal
gebruik worden gemaakt van de Cup600 wagens uit de ZAC5. Om deze te testen
verwijzen we jullie dus graag door naar de ZAC5 testset, mede om de download
compact te houden.
Installatie:
Unzip de GameData map in je GTR2 installatie directory.
Changelog:
v0.01:
- Audi R10, Pescarolo C60, Dome S102 en Peugeot 908 toegevoegd
Feedback en bugs graag melden op het forum.Mocht een of meerdere wagens voor
een CTD zorgen, doe dan het volgende:
- Maak een snelkoppeling naar GTR2.exe, en zet hier -trace=1000 achter. In mijn
geval ziet mijn snelkoppelingslink er zo uit: F:\GTR2\GTR2.exe -trace=1000
- Start GTR2 en herhaal de handeling waardoor je spel eerder crashte. Als het
goed is zorgt dit weer voor een CTD.
- Ga vervolgens naar je GTR2\UserData\LOG map. Hier moet een bestandje staan,
trace.txt. Attach deze bij je post, hier kan ik namelijk uit opmaken welk
bestandje van de wagen zorgt voor de CTD.
Credits:
Audi R10 - JPBS Création / Mod Prototypes / team.motorsport.phpnet.org
Peugeot 908 - JPBS Création / Mod Prototypes / team.motorsport.phpnet.org
Pescarolo C60 - JPBS Création / Mod Prototypes / team.motorsport.phpnet.org
Dome S102 - COLVIN & Ibne / ALMS 2007 Mod / turn4graphics.com
[spacer]
Belangrijke informatie bij CTD's
Mocht een of meerdere wagens voor een CTD zorgen, doe dan het volgende:
- Maak een snelkoppeling naar GTR2.exe, en zet hier -trace=1000 achter. In mijn geval ziet mijn snelkoppelingslink er zo uit: F:\GTR2\GTR2.exe -trace=1000
- Start GTR2 en herhaal de handeling waardoor je spel eerder crashte. Als het goed is zorgt dit weer voor een CTD.
- Ga vervolgens naar je GTR2\UserData\LOG map. Hier moet een bestandje staan, trace.txt. Attach deze bij je post, hier kan ik namelijk uit opmaken welk bestandje van de wagen zorgt voor de CTD.
[spacer]
[logo_dr]
Bramzel
6 oktober 2008, 14:12
En omdat ik jullie zo aardig vind gelijk even een paar basis setups. Deze zijn zeker niet perfect, maar ik vond de wagens hiermee in iedergeval een stuk stabieler en prettiger dan met de default setups.
De setups zijn voor Monza, maar met aanpassingen aan de gear-ratios en de vleugelinstellingen zijn ze ook geschikt voor de andere circuits.
Flyer
6 oktober 2008, 15:24
Wat ben je lief Bram :D
Robert Saalmink
6 oktober 2008, 15:31
Zeggeh, ga lekker buiten knuffelen jullie! :love:
Peter
6 oktober 2008, 18:27
Misschien om het van het begin even wat op 1 lijn te houden 1 circuit afspreken waar we kunnen testen? Of zou dat niet nodig zijn?
Omdat we voor de ZAC toch altijd de tests op Barcelona doen, misschien hier Paul Ricard gebruiken?
edit: Had ik gelukkig toch de goede versie van Paul Ricard gereden vanmiddag ;)
Bramzel
7 oktober 2008, 00:18
Da's een goed idee Peter. Overigens gebruiken we de prototype versie van Paul Ricard, niet de GT versie met de extra chicanes.
Peter
7 oktober 2008, 03:35
Heb heel even de C60 uitgelaten om eens aan te voelen en het circuit te leren kennen maar WOW wat een blast.. mooi circuit, superwagens... nog een 3tal ronden met de R10 gereden maar toen was het etenstijd, ZAC5 testrace en werktijd.. morgen weer de baan op! Komt er snel een server online?
paar dingen die me nu al zijn opgevallen, bandenkeuze slicks is alleen soft en hard en dus geen mediums.. wordt even kijken dus of de hards wel op temp te krijgen zijn. Er gaat een stukkie minder benzine in die proto's (90L voor de c60, 81L voor de R10) maar ik heb nog geen idee wat het benzineverbruik is, gaan we ook snel eens bekijken.
Geluiden van de mod zijn goed te pruimen, misschien ga ik nog eens kijken of voor de Diesels er iets anders te vinden is dan de Maserati? sounds die nu gebruikt worden..
Standaard setups zijn inderdaad behoorlijk ruk, al viel die van de C60 me nog mee. Ik topte op het rechte stuk al richting de 330 en dat kan nog een stuk harder.. Gaaf!
En ik ben heel benieuwd naar de Lola Aston Martin!
edit: om jullie uit te nodige ook te gaan testen, C60 op Paul Ricard: 1.36.*
Peter
7 oktober 2008, 09:46
Even een tabelletje maken voor de tijden.. Ook al zijn de tijden hier niet van het grootste belang toch altijd leuk om te vergelijken...
Paul Ricard HTCC
NAAM|Pescarolo C60|Dome S102|Audi R10|Peugeot 908
Peter vd Kolk|1.36.5--|1.34.1--|-.--.---|1.35.5--
Robert Saalmink
7 oktober 2008, 09:54
Leuk, lekker enthousiast :)
Tijden zijn in die zin van belang dat het wel nog een test carset betreft. Mocht er nog aan gesleuteld moeten worden, dan kan het nu nog. Maar dat is up to Bram.
Bramzel
7 oktober 2008, 11:08
Komt er snel een server online?
We willen het zo doen dat zowel de DRES als de ZAC carset op de server komt te staan zodat deze beide te gebruiken zijn. Ik moet alleen even kijken hoe dit precies gaat werken, wordt vervolgt ;)
paar dingen die me nu al zijn opgevallen, bandenkeuze slicks is alleen soft en hard en dus geen mediums.. wordt even kijken dus of de hards wel op temp te krijgen zijn.
Het wil wel, het duurt alleen wat langer. Ik moet echter zeggen dat de slijtage ook bij de softs enorm meevalt.
Geluiden van de mod zijn goed te pruimen, misschien ga ik nog eens kijken of voor de Diesels er iets anders te vinden is dan de Maserati? sounds die nu gebruikt worden..
De geluiden voor de Peugeot en Audi vind ik behoorlijk overtuigend, ookal zijn het Mosler en Maserati geluiden. Door de lagere toeren geven ze wel echt de indruk dat je in een Diesel rijd. De Dome en Pescarolo sounds zijn van iets lagere kwaliteit, ik ben er nog niet over uit of ik ze goed genoeg vind. Hierover is jullie feedback van harte welkom.
Standaard setups zijn inderdaad behoorlijk ruk, al viel die van de C60 me nog mee. Ik topte op het rechte stuk al richting de 330 en dat kan nog een stuk harder.. Gaaf!
Ik do op Monza 341 met de Audi ;)
En ik ben heel benieuwd naar de Lola Aston Martin!
Idem hier, maar dit is nog de grote afwezige momenteel. Volgens de site van de maker is hij praktisch af, het blijft alleen wachten op de release. Dus wat dat betreft zijn we volledig afhankelijk van hem :(
Ik zal Paul Ricard er ook eens bij gaan pakken, kijken wat ik daar kan doen :)
Flyer
7 oktober 2008, 12:45
Vandaag even de eerste rondjes Le Mans gereden met de Audi R10. Voorlopig na 3 rondjes een 3:34,xx op de klokken.
Een probleem bij de pitstop was dat mijn crew niet aan het werk ging. Verscheidene pogingen maar geen arbeit!!
Bramzel
7 oktober 2008, 13:22
Paul Ricard HTCC
Naam|Pescarolo C60|Dome S102|Audi R10|Peugeot 908
Bram Knot|-.--.---|-.--.---|1.33.5--|-.--.---
Ben ook even bezig geweest, zat er een seconde onder maar kwam toen een Ai tegen die me even herinnerde waarom ik die altijd uit heb staan :p
Roy Visser
7 oktober 2008, 15:11
ik snap er geen bal van, zal ik nou al die tijd met de verkeerde mod getest hebben ofzo, ik kan namelijk wel gewoon mediums kiezen??
alles er maar eens afgooien en jouw carset installeren bram...
Roy Visser
7 oktober 2008, 16:29
Lekker is dat, heb ik dus al die tijd met de verkeerde mod lopen testen :) Mijn exuses voor de verwarring Bram, maar de mod die jij gebruikt rijd de Peugeot echt 10 keer zo fijn, en dat kun je ook direct zien aan de tijden :) Binnenkort maar even wat andere wagens testen en de boel eens echt tot het limiet pushen.
ps, wat een onwijs gaaf circuit is Paul Ricard zeg!
Paul Ricard HTCC
Roy Visser|-.--.---|-.--.---|-.--.---|1.30.439
Monza
Roy Visser|-.--.---|-.--.---|-.--.---|1.28.539
Mossel
7 oktober 2008, 18:55
Paul Ricard HTCC
Monza
Mark Schuttenhelm|-.--.---|-.--.---|-.--.---|1.28.382
Heel even lopen testen net .. denk wel dat die 908 in de 26 hoog 27 laag kan .... ook heb ik de bandendruk veel zachter gezet ... had een beetje rare temps.
ga dr morgen verder mee ... dan ook ff de andere auto's testen ... zou leuk zijn als dat met anderen kan op de server :thumbup1:
Roy Visser
7 oktober 2008, 19:03
Heel even lopen testen net .. denk wel dat die 908 in de 26 hoog 27 laag kan .... ook heb ik de bandendruk veel zachter gezet ... had een beetje rare temps.
ga dr morgen verder mee ... dan ook ff de andere auto's testen ... zou leuk zijn als dat met anderen kan op de server :thumbup1:
ik had idd hetzelfde met de bandendrukken, 26ers zie ik ook wel lukken in kwali trim en meer bekendheid met de wagen
Gerben
7 oktober 2008, 20:05
Ik heb vanmiddag de auto's uitgebreid getest op Barcelona 2007 met een bijna stock setup (banden spanning, gears, rijhoogte, caster, brake duct, radiator en max rev) alleen aangepast.
http://img397.imageshack.us/img397/4827/lmp1testep8.jpg
Voor het vergelijkingsplaatje heb ik een stint gereden van 5 ronden met 15 liter benzine en op de zachte rubbertjes.
Auto: R10
Tijd: 1:26.704
Verbruik: 2.74 l/ronde
Slijtage: voor: 3.51 achter: 0.47
Deze auto heeft als enige een 5-bak, en heeft net als de Peugeot een enorm koppel waardoor deze sneller op zijn top zit dan de benzine wagens. In vergelijking met de benzine wagens heeft de R10 een tikkeltje onderstuur, maar dat word ruim goed gemaakt op de rechte stukken door het hoge koppel! De R10 heeft wel het hoogste brandstofverbruik van alle wagens. Maar de bandenslijtage is redelijk, alleen de Dome gaat hier nog beter mee om. Echter je maakt wel gauwer een spin met deze auto dan met de benzine's, vooral na de chicane in T3.
Grafisch goed afgewerkt, nog niet getest in het donker. Geluid past ook goed bij de diesel!
Auto: Dome
Tijd: 1:27.159
Verbruik: 2.69 l/ronde
Slijtage: voor: 1.79 achter: 0.28
Deze auto ben ik verliefd op geworden:thumbup:vette bak. Je hebt superveel grip in de bochten hij remt lekker aan, bijna geen overstuur, je moet wel goed de bochten uitkomen wil je de topsnelheden rijden die de diesels ook rijden. Hij verbruikt iets minder dan de R10, alleen weer meer dan de Pescarolo en 908, maar dit word weer goed gemaakt door het gunstige slijtagebeeld van de banden. Geluid is goed, grafisch is hij overdags ook goed, echter 's nachts lijkt het net of de ramen zelf oplichten, je kunt geen gloeiende remschijven zien (alleen wat spetters) en de koplampen zijn zeer zwakjes vind ik persoonlijk in het donker. De cockpit is ook niet het mooiste afgewerkt, veel zwarte vlakken.
Auto: 908
Tijd: 1:27.456
Verbruik: 2,02 l/ronde
Slijtage: voor: 4. 78 achter: 0.71
Deze auto heeft net als de R10 veel koppel, waardoor hij snel op topsnelheid is in vergelijking met de benzine wagens. De 908 heeft wel erg veel onderstuur, en je moet er vroeger mee remmen dan met de andere auto’s heb ik het gevoel. En daarbij komt ook nog eens dat de auto stuitert het laatste stukje tijdens het remmen, en de auto’s stuitert soms bij uitkomen van de bochten waardoor je snel achterstevoren staat. De 908 heeft de hoogste bandenslijtage en het gunstigste brandstofverbruik. Grafisch ziet hij er goed uit en vooral de cockpit is netjes afgewerkt! Geluid is ook goed! Ik heb hem nog niet getest in het donker.
Auto: Pescarolo
Tijd: 1:28.953
Verbruik: 2,39 l/ronde
Slijtage: voor: 4. 12 achter: 0.57
Deze wagen rijdt net als de Dome erg fijn, remmen voelen fijn aan, je hebt erg veel grip en je kunt vaak erg vroeg op het gas, dus weinig last van overstuur. Deze auto houd echter niet zo van curbstone en raakt snel uit balans als je erover heen gaat. Net als de Dome moet je goed uit de bochten komen om de topsnelheden van de diesels te halen. Qua slijtage en verbruik zit hij tussen de 2 diesels in. Hij heeft iets minder grip dan de Dome, maar volgens mij is de top iets hoger. Geluid is het vetste van alle 4 de wagens en grafisch lijkt het ook goed, heb hem alleen nog niet in het donker getest.
Conclusie:
De verschillen tussen de diesels en benzine’s maken het leuk! De diesels moeten het hebben, van topsnelheid en koppel en de benzine’s het van het rem en bochtenwerk. Qua bandenslijtage valt de Dome wel erg buiten het groepje, en qua brandstofverbruik valt de 908 wel erg buiten het groepje.
De diesels rijden heel anders dan de benzine’s voor mijn gevoel. De Pescarolo moet nog wel iets sneller kunnen denk ik, de rest ligt redelijk dicht bij elkaar. Maar ik denk dat als je wat verder test de 908 toch de Dome voorbij gaat en de diesels de toon zetten. Benzines zullen er niet ver achter liggen denk ik.
Ik heb trouwens op Barca07 gereden omdat ik die baan nog goed ken van de voorgaande tests!!!
Hier nog wat screens van de dome in het donker:
http://img395.imageshack.us/img395/1222/domeqw5.jpg
http://img395.imageshack.us/img395/7409/dome2gr9.jpg
http://img219.imageshack.us/img219/797/dome3cn9.jpg
Bram Van Der Stichelen
7 oktober 2008, 20:36
De dome is ook mijn favoriete wagen. Handelt als een droom, ziet er enorm goed uit en produceert een lekker geluidje :)
Danny Kappen
7 oktober 2008, 20:46
test
Bedriegen mijn ogen mij nou of zit de slijtage van de achterbanden na 5 ronden echt nog onder de 1?
Kim Van Der Stichelen
7 oktober 2008, 21:12
Bedriegen mijn ogen mij nou of zit de slijtage van de achterbanden na 5 ronden echt nog onder de 1?
Lijkt erop, ik heb geen idee qua regels, maar mischien is een softe LMP1 band niet gelijk aan een softe GT1 band.
Gerben
7 oktober 2008, 22:02
klopt inderdaad Danny!
Beetje vaag maargoed, bandenspanning moet ook veel lager dan bij GT1's om goed verdeelde temperaturen te krijgen!
Robert Saalmink
7 oktober 2008, 22:04
En het verbaast mij ook dat de R10 onzuiniger is dan de Dome. En de bandenslijtage van de Dome is wel erg laag lijkt het uit Gerben's gegevens.
W@llierossi
7 oktober 2008, 23:10
Ik heb een avondje testen achter de rug. Alle auto's met standaard setup. Enige aanpassing is een zachte band voor (behalve Dome en Audi, toen reed ik nog op hard), toeren, rijhoogte. Alle runs met 50 L brandstof.
http://i8.photobucket.com/albums/a8/guyon84/GTR2proto.jpg
http://i8.photobucket.com/albums/a8/guyon84/GTR2GT1.jpg
http://i8.photobucket.com/albums/a8/guyon84/MotecProto.jpg
http://i8.photobucket.com/albums/a8/guyon84/MotecGt1.jpg
Conclusies:
Proto's:
Diesels rijden voor mij heel vaag. Heb er even aan moeten wennen, want schoot iedere keer onderstuur de bocht uit. Zal wel door het lage snelheidsgevoel komen ivm banden. Audi is iets langzamer dan Peugeot, maar wel beter in handling. 5 versnellingen blijft vaag.
De benzine proto's zijn allebei iets langzamer. De dome vertekent erg vanwege een slechte defaultafstelling (20 km/h minder op mistral) en harde banden... Pescarolo komt verrassend goed mee.
GT's:
Erg close... :blink: De add on wagens hebben een iets minder strakke handling dan de Lamborghini en Saleen. Zijn daarentegen wel sneller. De Saleen en Corvette hebben op den duur wat last van de linkervoorband. Lamborghini blijft lekker neutraal
Dat was het wel weer voor even :).
W@llierossi
7 oktober 2008, 23:16
Ow... en de bijgewerkte tijdentabel
Paul Ricard HTCC LMP1
Guyon Waltmans|1.31.516|1.33.664|1.31.494|1.31.254
Monza LMP1
Paul Ricard HTCC GT1
Naam|Aston Martin DBR-9|Corvette C6-R|Lamborghini Murcielago|Saleen S7-R
Guyon Waltmans|1.44.026|1.44.358|1.43.911|1.43.943
Gerben
7 oktober 2008, 23:56
Bij Guyon kun je goed zien hoe de temperatuur zich verdeeld in de band bij de standaard setup bandenspanning! Verschillen van meer dan 30 graden tov het midden van de band met de buitkant.
Ik stelde de setup af op 160 kPa bandenspanning, en in die buurt heb je normale temperaturen!
W@llierossi
8 oktober 2008, 00:24
Bij Guyon kun je goed zien hoe de temperatuur zich verdeeld in de band bij de standaard setup bandenspanning! Verschillen van meer dan 30 graden tov het midden van de band met de buitkant.
Ik stelde de setup af op 160 kPa bandenspanning, en in die buurt heb je normale temperaturen!
Klopt. Het was me gedurende de test wel al opgevallen, maar om de verhoudingen tussen de verschillende runs niet te verstoren heb ik er niks aan veranderen.
De wegligging/grip zal bij een lagere bandenspanning alleen maar beter worden denk ik... :thumbup:
Bramzel
8 oktober 2008, 00:27
Nog even een opmerking mbt de bandenslijtage: alle wagens maken gebruik van dezelfde bandenfile. Eventuele verschillen zitten dus in het chassis of in de setup.
Robert Saalmink
8 oktober 2008, 01:02
Ik had ze pas normaal bij 140 :)
Net de R10 en de Dome even losgelaten. Het circuit moet ik nog een beetje leren en mijn GTR2 XD deed het weer eens niet, maar je kon in de pitbox wel goed zien dat de slijtage niet hoog was. De bandentemperaturen is een kwestie van trial and error, maar het kan er goed naast zitten inderdaad.
De R10 remt -zo lijkt het- inderdaad minder hard dan de Dome, kan komen door de hogere snelheden die je haalt. De Dome is daarentegen minder onderstuurd, hoewel dat een setup kwestie kan zijn. In de R10 was ik echt aan het worstelen met het onderstuur.
Paul Ricard HTTT LMP1
Robert Saalmink|-.--.---|1.34.225|1.32.801|-.--.---
Monza LMP1
Paul Ricard HTTT GT1
Ik heb er ff HTTT van gemaakt in plaats van HTCC, als ik dat verkeerd zie dan hoor ik het wel.
Niellie
8 oktober 2008, 12:34
heb het even hieronder gezet
Robert Saalmink
8 oktober 2008, 13:06
Welkom Niellie :)
Kopieer even alle tabellen inclusief kopjes naar jouw post en zet jou tijden er dan in de juiste tabel even bij. Dat geeft het mooiste overzicht.
Niellie
8 oktober 2008, 13:19
Paul Ricard HTTT LMP1
Niel Hekkens|1.37.5--|-.--.---|-.--.---|-.--.---
Peter
8 oktober 2008, 13:21
Paul Ricard HTTT LMP1
Peter vd Kolk|1.33.490|1.33.892|-.--.---|1.35.5--
Monza LMP1
Paul Ricard HTTT GT1
Niel, ik ben er maar even van uit gegaan dat je op Paul Ricard heb getest, als het toch een andere track was moet je het nog maar even aanpassen.
Welkom trouwens! Erg gaaf dat we nu met de nieuwe competities zoveel nieuwe gezichten zien!
Heb voor de 2 benzine auto's wat aan de setup geklooit en dus mijn tijden ook even een kleine update gegeven.
Ik moet met de bandenspanning zelfs onder de 140 wil ik de temperaturen mooi verdeeld over de banden hebben.. (dat is met hards overigens)
De Dome mis ik nog wat topsnelheid en ik moet nog wat vinden om minder last te hebben van die kuil in het rechte stuk, daar verlies ik ruim 10km/u mee :blink:
Niellie
8 oktober 2008, 13:29
ja, was op paul ricard. De eerste keer dat ik de baan op reed had toch een noob momentje: ik reed vol tegen de afzetting met de auto. auto 10 keer over de kop gevlogen of zo:laugh:
maar het kan aan mij liggen, maar ik vind de AI best langzaam op de baan
Robert Saalmink
8 oktober 2008, 13:36
ja, was op paul ricard. De eerste keer dat ik de baan op reed had toch een noob momentje: ik reed vol tegen de afzetting met de auto. auto 10 keer over de kop gevlogen of zo:laugh:
maar het kan aan mij liggen, maar ik vind de AI best langzaam op de baan
Die had ik vrij snel op 'private test' staan :D die gasten rijden 1:50!
Bramzel
8 oktober 2008, 13:48
Haha, herkenbaar :D Ook ik werd daar even verrast door de snelle stuurrespons van de Audi op die snelheid ;) Dat vind ik trouwens ook echt gaaf aan deze autos, je voelt gewoon de downforce werken op hogere snelheden.
Bramzel
8 oktober 2008, 14:08
Even de tabel verbouwd :)
Paul Ricard HTTT
LMP1||||
GT1||||
Naam|Aston Martin DBR9|Corvette C6.R|Lamborghini Murcielago|Saleen S7-R
Monza
LMP1||||
Gerben
8 oktober 2008, 14:17
Die had ik vrij snel op 'private test' staan :D die gasten rijden 1:50!
Kon je het niet winnen :P:lol:
Robert Saalmink
8 oktober 2008, 14:26
Kon je het niet winnen :P:lol:
It wasn't pretty.... :wheelchair:
Bramzel
8 oktober 2008, 14:57
Paul Ricard HTTT
LMP1||||
Bram Knot|-.--.---|-.--.---|1.30.697|-.--.---
GT1||||
Monza
LMP1||||
Ik heb mijn tijd op Paul Ricard nog wat verbeterd met de R10, heb wat dingen getest met de setup. De bandentemperaturen krijg ik echter nog niet echt onder controle. Als iemand die dat wel kloppend heeft gekregen eens zou willen posten wat zijn bandenspanningen en camber-instellingen zijn dan zou ik hem zeer erkentelijk zijn.
Robert Saalmink
8 oktober 2008, 15:12
Ik had ze op zo'n 135 rondom op het laatst. Bij de voorbanden ging dat redelijk goed, achter werd in het midden nog te warm ten opzichte van de buitenkanten. Bandentype weet ik eigenlijk niet eens :D maar in elk geval zoals die in jouw Monza setups zitten (soft denk ik?).
Bramzel
8 oktober 2008, 15:14
Ik had ze ook rond de 135, maar nog steeds had ik de indruk dat ik wat verkeerd deed, ook in combinatie met mijn camber settings.
Robert Saalmink
8 oktober 2008, 15:18
Ik had ze ook rond de 135, maar nog steeds had ik de indruk dat ik wat verkeerd deed, ook in combinatie met mijn camber settings.
Ok, ik heb verder niets gewijzigd, gewoon jouw Monza setup met andere gear ratio's en bandenspanningen, meer heb ik niet aangepast gisteren.
Super Wouter
8 oktober 2008, 15:38
En het verbaast mij ook dat de R10 onzuiniger is dan de Dome. En de bandenslijtage van de Dome is wel erg laag lijkt het uit Gerben's gegevens.
De Audi heeft een kleinere tank. In het echt in ieder geval.
Bramzel
8 oktober 2008, 16:17
De Audi heeft een kleinere tank. In het echt in ieder geval.
Klopt, maar dit is toch om te compenseren dat de Diesels zuiniger zijn dan de Benzines? Als ingame dan de Diesels net zoveel zuipen als de Benzine klopt daar dus iets niet.
Super Wouter
8 oktober 2008, 16:39
Klopt, maar dit is toch om te compenseren dat de Diesels zuiniger zijn dan de Benzines? Als ingame dan de Diesels net zoveel zuipen als de Benzine klopt daar dus iets niet.
En om te compenseren dat ze meer koppel hebben.
Bram Van Der Stichelen
8 oktober 2008, 19:23
http://i38.tinypic.com/2rxv1pd.jpg
Dit is alvast geen goed teken :blushing::laugh:
Bij het ingaan van de snelle rechtse ging plots de motor de lucht in :p
Peter
8 oktober 2008, 19:48
hmmm, dat deed me meteen even terugkijken naar de testresultaten van Guyon, daar was de engine health van de Dome ook nog maar 83% terwijl de rest op 99% staat...
Ik heb er zelf nog niet 1 opgeblazen, maar heb ook nog geen langere stints dan 10 ronden gemaakt, wat zeg ik, ik denk nog geen 6 ronden per stint... :innocent:
Robert Saalmink
9 oktober 2008, 00:18
Paul Ricard HTTT
LMP1||||
Robert Saalmink|-.--.---|1.34.225|1.31.722|-.--.---
GT1||||
Monza
LMP1||||
Paul Ricard iets aangescherpt (onderstuur van de R10 is nog niet opgelost helaas), en ook op Le Mans gereden. De softs onder de Audi zijn daar vrijwel continu 120 a 130 graden bij 120 kpa en bij 135 kpa niet veel beter. Moeten we eens gaan uitzoeken, of hards gebruiken.
De Peugeot is wel een aparte zeg. Je ziet de bochten bijna niet in die cockpit en hij reageert ietwat vreemd. Wel vrij rap 33 hoog staan, het ding is wel snel denk ik.
Peter
9 oktober 2008, 01:12
Paul Ricard HTTT
LMP1||||
Peter vd Kolk|1.33.490|1.33.892|1.33.597|1.35.5--
GT1||||
Monza
LMP1||||
Ook met de R10 gereden, eigenlijk zelfde verhaal als Robert.. veel onderstuur op lage snelheden, op hogere snelheden niet echt last van, maar misschien kan ik het er met de setup nog uitkrijgen. Ik moet hier met de hards in ieder geval ook met extreem lage bandenspanning rijden... onder de 130 in ieder geval... Ook cambersettings moeten flink omlaag voor een mooie verdeling..
lijkt me verder geen probleem geven maar apart is het wel.
Ik ben met de Audi nog niet sneller trouwens dan met de benzinewagens...
Alles op hards gereden, zat er al wel iets onder maar 32ers zitten er nog niet in..
Rijden jullie alles met softs of moet ik me nog zoveel aanpassen? :blushing:
Bramzel
9 oktober 2008, 10:37
Ik heb mijn tijden idd met softs gereden ja :) Daarbij komt nog dat je op verschillende plekken (vooral van Mistral tot s/f) je verschillende lijnen kan rijden waarmee je veel tijd kan winnen.
Fabian de Jong
9 oktober 2008, 18:03
Ik heb mijn tijd op Paul Ricard nog wat verbeterd met de R10, heb wat dingen getest met de setup. De bandentemperaturen krijg ik echter nog niet echt onder controle. Als iemand die dat wel kloppend heeft gekregen eens zou willen posten wat zijn bandenspanningen en camber-instellingen zijn dan zou ik hem zeer erkentelijk zijn.
Ik heb zelf nog niet gereden met deze wagens, maar verander eens de springs. Harder/zachter, dit wil ook nog wel eens helpen.
Mathijs
9 oktober 2008, 19:04
Paul Ricard HTTT
LMP1||||
Mathijs Twisk|-,--,---|-,--,---|1.30.895|1,30,574
GT1||||
Monza
LMP1||||
Die R10 krijg ik nu aardig rond, ga nu even de andere wagens testen!
edit:
en met de 908 nog wat sneller gegaan. Lowfuel+softs veranderd, voor de rest standaard ingame setup.
Dix5
9 oktober 2008, 23:48
Paul Ricard HTTT
LMP1||||
Dick Bos|1,33,652|1,32,652|1,31,195|1,31,679
GT1||||
Monza
LMP1||||
Dit alles met 50 ltr en de gebruikelijke kleine aanpassingen.
Er zit hier en daar nog ruimte voor een verbetering.
Michael Storm
10 oktober 2008, 00:43
Paul Ricard HTTT
LMP1||||
Michael Storm|1,30,224|1,29,221|1,29,610|1,29,695
GT1||||
Monza
LMP1||||
Bramzel
10 oktober 2008, 01:58
Zeg Meneer Storm, doe eens effe normaal en ga eens niet zo hard :p
Captain Slow
10 oktober 2008, 15:44
Ik heb deze thread ook gevolgd, en er is geklaagd over het geluid.
Zelf vind ik een goed geluid mooi, maar met een minder geluid kan ik leven.
Ik zat zelf ook ff te zoeken naar soundupdates, en toen vond ik dit:
http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=4351
Niet getets, maar misschien iets voor de mod?
Peter
10 oktober 2008, 18:01
Geluiden even getest maar klinkt voor geen meter... dan maar de Maser sounds :)
Heb eens even een bandentest gedaan met de R10, want ik wilde wel eens weten hoe het nu zat met de temperaturen en de compounds...
Eerst maar eens GTR2XD geinstalleerd voor betere info en rijden maar :broem:
Ik heb eerder deze week al wat getest met de hards. Het viel me toen op dat ik met zeer lage bandenspanningen moest rijden om een mooi gelijkmatige verdeling van temps te krijgen over de band...
tyrepressure front: 124 kPa
tyrepressure rear : 130 kPa
camber front : -1,3
camber rear : -1,2
Met die settings duurde het een ronde of 4 voordat de temps mooi gelijkmatig waren maar dat bleven ze dan wel.. De voorbanden hebben wel een stuk meer slijtage, maar dat komt volgens mij ook doordat de R10 in de basis erg onderstuurd is... voorbanden sleten ong. 7x!! zo hard als de achterbanden.
Snelste tijd met deze setup op Paul Ricard: 1.33.301
Vandaag dus met GTR2XD erbij gereden om wat meer info over de banden te hebben tijdens het rijden en mijn vermoeden werd bevestigd...
De buitenkanten van de banden warmen echt veel sneller op dan het midden en met de hards duurt het dus zo'n 4-5 ronden voor de temps mooi verdeeld zijn.. Dan kun je ook prima een volle tank leegrijden en hoef je nog alleen maar je voorbanden te wisselen denk ik..
Toen de test met softs voortgezet...
Ook hier hetzelfde verhaal, buitenkanten warmen veel sneller op dan het midden maar hier zijn ze na 2 ronden al mooi verdeeld over de band en goed op temperatuur, zodoende heb ik in de 2e en vooral de 3e ronde de meeste grip.
En veel grip, veel meer dan met de hards wat je ook in de tijd terugziet... Meer dan 2 seconden verschil!
aan het einde van de 3e ronde begint het midden van de band al te warm te worden, en vanaf de 4e ronde zie je eigenlijk het midden steeds heter worden en neemt de grip alweer af..
De voorbanden worden vanaf dan ook al te heet, midden van de band in de 5e ronde is al warmer dan 120 graden.
Snelste tijd met de softs: 1.30.955
Ik heb nog even in een run met softs de bandentemps opgeschreven:
Na 1 ronde
Tyre|Temps|Temps|Tyre
LF|84/64/91|87/62/80|RF
LR|78/59/84|82/58/76|RR
Na 2 ronden
Tyre|Temps|Temps|Tyre
LF|99/98/108|107/96/98|RF
LR|87/81/93|91/79/85|RR
Na 3 ronden
Tyre|Temps|Temps|Tyre
LF|101/112/109|108/110/99|RF
LR|89/92/94|92/90/86|RR
Na 5 ronden
Tyre|Temps|Temps|Tyre
LF|101/125/110|107/121/98|RF
LR|92/102/98|97/100/90|RR
Conclusie voor mij: De softs zijn echt alleen maar te gebruiken voor snelle ronden en kwalificatieruns, max 3 getimede ronden achter elkaar. Geven dan wel enorm veel grip en dat gecombineerd met de downforce geeft je echt een briljant gevoel van snelheid.
De hards hebben behoorlijk wat tijd nodig om op temperatuur te komen, geven een stuk minder grip maar slijten ook maar heel weinig. Met de R10 slijten de voorbanden een stuk harder dan achter, maar kan komen door onderstuur in de R10. Moet ik nog verder testen.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik zeer tevreden ben over de banden en hun eigenschappen, naar mijn mening zeer realistisch en een stuk beter dan de GTR2 default tyres. Zoals ze bij de R10 zijn hoort het ook te zijn denk ik.
(moet eerlijk zeggen dat ik weinig tot geen ervaring/kennis heb over de harde slick compound van GTR2, maar een race op softs kunnen rijden en de hards nooit nodig hebben dan is er iets mis denk ik)
een nuttige test dus, misschien hebben jullie er ook nog wat aan :)
Heb ook nog even de setup bijgevoegd, daar ben ik wel redelijk tevreden over behalve het onderstuur dan, dat moet er nog uit.
Peter
10 oktober 2008, 18:03
Paul Ricard HTTT
LMP1||||
Peter vd Kolk|1.33.490|1.33.892|1.30.955|1.35.5--
GT1||||
Monza
LMP1||||
Nieuwe R10 tijd op Paul Ricard, had eerst alles op hards gereden, nu op softs.
Bramzel
10 oktober 2008, 18:04
Super test Peter, heel erg bedankt :)
Niels Tieman
10 oktober 2008, 18:14
Er word heftig getest zo te zien! Belachelijke tijden van sommige, maar ik krijg het niet goed voor elkaar om Paul Ricard soepel in mijn hoofd neer te zetten. Rare doordraaiers, gekke bochten.. :D
Binnenkort maar eens voor een aantal tijden gaat zitten en alvast wennen aan een auto voor de DRES.
Bramzel
10 oktober 2008, 18:17
en alvast wennen aan een auto voor de DRES.
Kijk hierbij wel uit - en dit geldt ook voor anderen: Test nog niet om een auto uit te kiezen. Test álle auto's, om te kijken hoe ze zich tot elkaar verhouden en laat weten wat je daar van vind. Wat dat betreft moeten we met deze carset het stadium nog doorlopen wat we met de ZAC test doorlopen hebben, dus jullie input is belangrijk.
Niels Tieman
10 oktober 2008, 18:22
Kijk hierbij wel uit - en dit geldt ook voor anderen: Test nog niet om een auto uit te kiezen. Test álle auto's, om te kijken hoe ze zich tot elkaar verhouden en laat weten wat je daar van vind. Wat dat betreft moeten we met deze carset het stadium nog doorlopen wat we met de ZAC test doorlopen hebben, dus jullie input is belangrijk.
Ik had het persoonlijk meer over de sfeer van de DRES en de auto's die in die carset zitten. Ik ben 3de coureur dus ik heb sowieso niets te vertellen :innocent: :D
Bram Van Der Stichelen
10 oktober 2008, 19:49
Paul Ricard HTTT
LMP1||||
Bram Van Der Stichelen|-.--.---|-.--.---|-.--.---|1.31.343
GT1||||
Monza
LMP1||||
Ik begin de peugeot beter en beter aan te voelen :)
Bramzel
11 oktober 2008, 01:07
Houd de designstudies en overige zaken maar even in de algemene thread Bram, of maak er een nieuwe voor aan. Dan kunnen we ons in deze thread focussen op de physics.
Bram Van Der Stichelen
11 oktober 2008, 01:11
Houd de designstudies en overige zaken maar even in de algemene thread Bram, of maak er een nieuwe voor aan. Dan kunnen we ons in deze thread focussen op de physics.
will do :)
verwijder de bovenstaande post dan maar
Fabian de Jong
11 oktober 2008, 01:27
will do :)
verwijder de bovenstaande post dan maar
Dat kan jijzelf ook volgens mij. Door naar Bewerk te gaan.
Bram Van Der Stichelen
11 oktober 2008, 01:28
Dat kan jijzelf ook volgens mij. Door naar Bewerk te gaan.
juist ja, vergeten :)
goed, weer on topic
Peter
11 oktober 2008, 12:51
Heren, de testdag zit er al redelijk snel aan te komen.. wordt het een vrije trainingssessie, gaan we een race doen en zoja hoelang gaat die race duren. Is het ook de bedoeling dat de teams samen gaan komen of mag je gewoon vanuit je eigen stekkie meedoen? Ik ben wel benieuwd..
heb namelijk nog geen teamgenoot (stille hint is dit :innocent: :p )
Waar ik ook benieuwd naar was, worden de races allemaal overdag gereden of zullen er ook avond/nachtraces bijzitten?
Robert Saalmink
11 oktober 2008, 13:30
Als aanvulling op Peter's verhaal. Ik heb afgelopen week een aantal ronden Le Mans gereden met de R10, samen met Marnix. Hier hetzelfde verhaal met de slijtage, maar de bandentemperaturen is een ander verhaal. We reden op softs en in no-time waren de achterbanden bloedheet (> 120 graden). Dit ondanks het onderstuur van de R10. Misschien kun je er op Le Mans 1 snel rondje mee als je je outlap rustig aan doet. Maar wat een optie kan zijn (nog niet getest, ga ik nog wel doen) is soft voor en hard achter. Als ik dit getest heb post ik het hier. De bandenspanningen had ik ook laag staan, ongeveer 125-130.
TomG
11 oktober 2008, 14:06
LMP1||||
Tom Gaaff|-,--,---|-,--,---|1.30.524|-,--,---
GT1||||
Monza
LMP1||||
Hey!
Bij deze meteen even een kleine introductie van mijzelf. Ik kwam voor mijn studie naar de mooiste stad van Nederland, Delft. Daar zocht ik een leuk huis om te gaan wonen om het nest van mijn ouders te verlaten. En die vond ik ook! Sinds ruim een jaar woon ik nu in Club Willem 40. Ik trof na een paar dagen ineens een stuurwiel aan op mijn pc met een huisgenoot erachter die met een strakke blik en witte knokkels het (digitale)asfalt aan het verkennen was, Mathijs Twisk. Na een poging gedaan te hebben op hockenheim, inclusief 40 spins en een rondetijd in de buurt van de 40 minuten, toch maar weer het stuur aan Mathijs overhandigd. Af toe in mijn vrije tijd toch maar een paar rondjes rijden en ik had de smaak snel te pakken. Techniek werd beter en de tijden van Mathijs kwamen dichterbij. De laatste tijd lukt het me zelfs om hem af en toe te laten zweten om sneller te rijden als mij. Maar al snel wordt die illusie meestal van me afgepakt. Vooral de laatste keer... Superblij dat ik op paul ricard minstens 3 tiende sneller reed als hem. Totdat Mathijs, die avonds laat binnen strompelde na een feestje met aardig wat pinten in ze kop gestopt te hebben, mij er snoevend hard uitreed. Tja....
Tom Gaaff
Robert Saalmink
11 oktober 2008, 16:39
:lol:welkom Tom :)
Roy Visser
11 oktober 2008, 18:20
Welkom Tom :thumbup:
Flyer
12 oktober 2008, 00:04
Wees welkom.
Mathijs
12 oktober 2008, 01:22
Goed verhaal Tom, lekker kort ook:). En die tijd ga ik er morgen wel weer even af rijden, maar toch goed bezig!
Kim Van Der Stichelen
12 oktober 2008, 15:11
Ik heb even de Peugeot aan de tand gevoeld. De andere wagen laat ik even met rust, om de simpele reden dat als we LMP1 gaan, het zowieso de Peugeot wordt. Niet de juiste instelling, I know, maar het testen komt me even m'n strot uit nu ;)
Anyway, ik had eerst de setup wat aangepast naar mijn voorkeur. Vooral meer downforce gezet dan standaard. Banden soft/soft, omdat we ergens moeten beginnen.
Het resultaat:
http://i38.tinypic.com/1zfhd88.jpg
http://i33.tinypic.com/k535u8.jpg
Soft/Soft is niet de juiste keuze. Na 22 ronden kwam ik met tyre wear vooraan boven de 15, waarna ik besloot te pitten. Ook zou de druk in de band veel minder moeten, maar hij staat al op het minimum. Verder rijden had niet echt zin, want ik had nog zo'n 32L diesel over. Iets minder dan de helft dus.
Achteraan is het een ander verhaal. Niks van slijtage erop, softs is een reeële optie wat de keuze achteraan betreft. Ik heb alleen schrik dat met Hard/Soft de balans helemaal gaat verstoort worden. Maar dat zien we later wel :)
Michael Storm
12 oktober 2008, 22:24
LMP1||||
Michael Storm|1,30,224|1,28,485|1,29,610|1,29,695
GT1||||
Monza
LMP1||||
1.28.485 nu met de dome, heb al eens -0.5 gezeten op s1. :P
http://nl.youtube.com/watch?v=35V0M3_ucJc
EDIT: Geluid loopt 0.2 achter ofzo in het filmpje, geen idee hoe dat komt.
Darthwillie
12 oktober 2008, 22:54
Geluid is een youtube probleem, heeft te maken met hoe jij het filmpje rendert.
Maar.... je hebt het filmpje ook versneld hoop ik :blink::p:thumbup:
Kim Van Der Stichelen
12 oktober 2008, 22:54
Hoe laat rem jij wel niet? :blink:
Bram Van Der Stichelen
12 oktober 2008, 23:03
op het filmpje ziet het er zo eenvoudig uit :p De Dome is wel een enorm stabiele wagen, zeker in vergelijking met de PEugeot. Maar toch, indrukwekkend rondje :)
LUDO-B
12 oktober 2008, 23:05
pffffffff, dit is niet meer normaal.:blink::blink:
Michael Storm
12 oktober 2008, 23:17
Hoe laat rem jij wel niet? :blink:
Het geluid loopt achter, dit had ik ook al een beetje nadat ik hem had opgeslagen met windows movie maker.
Met fraps heb ik het opgenomen met 50FPS, windows movie maker slaat het op met 25FPS....
Bramzel
12 oktober 2008, 23:19
Tijden zijn 1 ding Michael, maar wat zijn verder je bevindingen? Feel, bandenslijtage, verhoudingen tegenover elkaar, etc.?
Peter
13 oktober 2008, 00:46
Ik wou het ook al gaan zeggen maar Bram was me al voor... dus ik zal het niet doen ;)
Bram, misschien mijn vraag over het hoofd gezien, gaan we ook nachtraces rijden of evt. variabel weer?
Kim Van Der Stichelen
13 oktober 2008, 00:47
Ik wou het ook al gaan zeggen maar Bram was me al voor... dus ik zal het niet doen ;)
Bram, misschien mijn vraag over het hoofd gezien, gaan we ook nachtraces rijden of evt. variabel weer?
http://forum.digitalracing.nl/imagesDR/smilies/threadgraphics/logo_dres.jpg
Het logo van de serie heeft een opkomende zon, regen en de maan ;)
Lijkt me dus wel dat we al die dingen gaan tegenkomen ;)
Peter
13 oktober 2008, 00:50
http://forum.digitalracing.nl/imagesDR/smilies/threadgraphics/logo_dres.jpg
Het logo van de serie heeft een opkomende zon, regen en de maan ;)
Lijkt me dus wel dat we al die dingen gaan tegenkomen ;)
scherp Kim, heel scherp :D
Peter
13 oktober 2008, 02:55
http://team.motorsport.phpnet.org/screens/jpbs_creations/Lola%20B08-60.jpg
wholy crap, ik zat eens rond te kijken op zoek naar wat de vorderingen zijn van de Lola maar damn die ziet er ook weer briljant uit. Hopen dat die nog op tijd af is want zou een zeer mooie toevoeging kunnen zijn :cool:
edit: en ik weet niet hoe het met deze zit maar als die op tijd af is ook een hele mooie!
http://team.motorsport.phpnet.org/screens/jpbs_creations/Epsilon%20Euskadi.jpg
Robert Saalmink
13 oktober 2008, 10:04
Prachtig inderdaad, maar ik ben persoonlijk bang dat die niet op tijd af zijn om ook nog uitgebreid te testen en waar nodig tweaks uit te voeren aan de physics.
Bramzel
13 oktober 2008, 10:37
Ik zit een beetje in mijn maag met 2 zaken momenteel waar ik graag meer feedback op zou willen hebben van jullie.
- ten eerste het gedrag van de banden. Qua feel voelen ze wel goed, maar qua bandendruk en temperaturen laten ze echt vreemde waarden zien. Het lijkt me slim om eens met wat andere banden bestanden te testen om te kijken wat die doen.
- ten tweede de snelheid van de Dome. Momenteel is deze én een van de snelsten én een van de meest stabiele, waardoor de Peugeot en Audi eigenlijk (vooral op langere runs) naar een tweede plan worden verwezen. Deze dient dus wel ietsje terug gesnoeid te worden, maar op welk gebied? Mijn idee is dat de Peu en Audi het snelst zouden moeten zijn, maar ook wat lastiger qua handling (wat ze ook wel zijn), en dat de Pescarolo en Dome ietsje langzamer zouden moeten zijn maar weer wat makkelijker te besturen. Nu is dit ook wel het geval, maar is de Dome alleen te snel dus. Reacties?
Robert Saalmink
13 oktober 2008, 11:08
Je redenering klopt denk ik. Het hangt echter ook van je rijstijl af. De Dome rijdt veel lekkerder dan de extreem onderstuurde Audi, toch laat de Audi na een rondje de snellere rondentijden zien bij mij. Ik kan vooralsnog trappen in de Dome wat ik wil, ik kom niet aan de tijden van de Audi. De Peugeot is een typische auto, ik zie de apexen niet vanuit die bak en hij rijdt gek :P maar dat is wellicht setup wise op te lossen.
Wat betreft banden lees ik verschillende dingen. Inderdaad de bandenspanning moet laag maar op Paul Ricard worden de voorbanden te heet terwijl op Le Mans de achterbanden te heet worden. Dan kun je hard-soft of soft-hard gaan proberen maar dat moet ik nog testen, ben ik dit weekend niet aan toegekomen. Ben benieuwd of dat een rijdbare auto oplevert.
Kim Van Der Stichelen
13 oktober 2008, 11:11
Je redenering klopt denk ik. Het hangt echter ook van je rijstijl af. De Dome rijdt veel lekkerder dan de extreem onderstuurde Audi, toch laat de Audi na een rondje de snellere rondentijden zien bij mij. Ik kan vooralsnog trappen in de Dome wat ik wil, ik kom niet aan de tijden van de Audi. De Peugeot is een typische auto, ik zie de apexen niet vanuit die bak en hij rijdt gek :P maar dat is wellicht setup wise op te lossen.
Ik heb net even de dome aan de tand gevoeld, en hij rijdt inderdaad veel makkelijker dan de Peugeot, maar sneller ben ik er nog niet mee.
Bramzel
13 oktober 2008, 11:18
Wat betreft banden lees ik verschillende dingen. Inderdaad de bandenspanning moet laag maar op Paul Ricard worden de voorbanden te heet terwijl op Le Mans de achterbanden te heet worden. Dan kun je hard-soft of soft-hard gaan proberen maar dat moet ik nog testen, ben ik dit weekend niet aan toegekomen. Ben benieuwd of dat een rijdbare auto oplevert.
Vergeet niet dat LeMans een uitzonderlijk circuit is waar zowiezo andere regels gelden wat dat betreft ;) Qua banden temps is het veiliger op de regulier banen zoals Paul Ricard, Monza of Sebring te testen.
Robert Saalmink
13 oktober 2008, 11:20
Misschien, ik denk dat het op Monza ook wel eens die kant op kan gaan. De banden worden namelijk op de rechte stukken het heetst. Oh, en de remmen gaan naar > 900 graden daar, maar dat zal denk ik aan mijn brake duct liggen :D
Captain Slow
13 oktober 2008, 13:12
De Dome rijdt inderdaad het makkelijkst, maar is zeker niet sneller dan de Peugeot en de Audi bij mij.
Peugeot en de Audi zitten sneller op snelheid, maar remmen wat minder goed.
Op Sebring zal de Dome het lekker doen, maar Monza en le Mans zal dat minder zijn.
Roy Visser
13 oktober 2008, 13:14
Ik zit een beetje in mijn maag met 2 zaken momenteel waar ik graag meer feedback op zou willen hebben van jullie.
- ten eerste het gedrag van de banden. Qua feel voelen ze wel goed, maar qua bandendruk en temperaturen laten ze echt vreemde waarden zien. Het lijkt me slim om eens met wat andere banden bestanden te testen om te kijken wat die doen.
- ten tweede de snelheid van de Dome. Momenteel is deze én een van de snelsten én een van de meest stabiele, waardoor de Peugeot en Audi eigenlijk (vooral op langere runs) naar een tweede plan worden verwezen. Deze dient dus wel ietsje terug gesnoeid te worden, maar op welk gebied? Mijn idee is dat de Peu en Audi het snelst zouden moeten zijn, maar ook wat lastiger qua handling (wat ze ook wel zijn), en dat de Pescarolo en Dome ietsje langzamer zouden moeten zijn maar weer wat makkelijker te besturen. Nu is dit ook wel het geval, maar is de Dome alleen te snel dus. Reacties?
ik denk dat er dan toch gekeken gaat moeten worden naar een andere motor, aangezien ik toch bang ben dat je met het veranderen van drag files, enkel de topsnelheid aanpast, en niet het acceleratie vermogen, maar dat moet ik zelf nog even uitvoerig gaan testen.
Michael Storm
13 oktober 2008, 14:09
De dome is vooral stabiel bij de acceleratie tegenover de peugeot en audi.
Ik heb GTR2PD 2.00 gedownload en kan hem opstarten, maar het zal wel aan mij liggen..
Hoe krijg ik daar de informatie van de banden/remmen enz.?
Is die informatie eventueel ook meteen in-game te bekijken i.p.v. alt + tab te gebruiken?
Robert Saalmink
13 oktober 2008, 14:40
De dome is vooral stabiel bij de acceleratie tegenover de peugeot en audi.
Ik heb GTR2PD 2.00 gedownload en kan hem opstarten, maar het zal wel aan mij liggen..
Hoe krijg ik daar de informatie van de banden/remmen enz.?
Is die informatie eventueel ook meteen in-game te bekijken i.p.v. alt + tab te gebruiken?
Op een tweede monitor is het makkelijkst. Je kunt ook GTR2XD gebruiken, de laatste versie werkt ook in Vista (ik gebruik die sinds kort ook). Dan heb je alle info linksboven in je scherm staan (in-game dus).
Michael Storm
13 oktober 2008, 15:58
LMP1||||
Michael Storm|1,30,224|1,28,485|1,29,610|1,27,587
GT1||||
Monza
LMP1||||
De dome is zeker niet de snelste haha.
Heb ook met de peugeot 16 laps gedaan met 1 tank op soft banden waarin de snelste lap 1.28.370 was in lap 16!
http://img146.imageshack.us/img146/7508/grab002jw0.jpg (http://imageshack.us)
http://img146.imageshack.us/img146/grab002jw0.jpg/1/w1280.png (http://g.imageshack.us/img146/grab002jw0.jpg/1/)
Mathijs
13 oktober 2008, 16:16
Jeetje Michael! Wat ga jij belachelijk hard!
Peter
14 oktober 2008, 03:51
Het puntje van de Dome laat ik even voor wat het is, ik hou me eerst even bezig met het testen van de banden.
Ik heb net dus even wat andere banden onder de Audi R10 gemonteerd, aangezien ik daar mijn vorige bandentest ook mee had gedaan.
Ik heb eerst de banden van de PrototypesSCC mod eronder gegooid, in dit geval de LMP900f1c.tyr
een groot drama. Compleet geen grip, rondetijden van 1.43 :D
volgend drama, zie plaatje. Dit is dus al na 1 rondje :blink:
http://img412.imageshack.us/img412/7075/gtr22008101401364632bj6.jpg
En ook hier zien we dat de buitenkanten van de banden een stuk heter worden dan het midden.
Daarna heb ik de Dunlops_GT van GTR2 zelf gebruikt, en deze gaven eigenlijk gelijke resultaten maar toch ook wel weer heel anders :huh1:
ook hier even een screen van, 2 zelfs, de eerste is met de hards, de 2e met de softs :
http://img50.imageshack.us/img50/3050/gtr22008101401572142wr6.jpg
http://img529.imageshack.us/img529/1286/gtr22008101402042576lr2.jpg
Het eerste wat hier opvalt is natuurlijk de lagere temperaturen, het veel kleinere verschil in buiten/midden temperatuur vd banden en de hogere slijtage. Ik kon op het rechte stuk, waar de temperaturen echt heel hoog oplopen gewoon meetellen met de slijtage, leek wel een stopwatch :D
Op zich balen natuurlijk, maar het lijkt er dus wel op dat bepaalde zaken te beinvloeden zijn met de bandenfiles. Zoiezo dus de bandentemperaturen en de bandenslijtage. Tevens de grip maar dat willen we niet lijkt me, hooguit de Dome iets minder :P Of we geven Michael speciale banden ;)
Maar ik vraag me af wat we allemaal veranderd zouden willen zien aan de banden zoals ze nu zijn. Ik kan hooguit 3 dingen bedenken, en er izjn zeker ook goede eigenschappen aan de banden van nu. Korte stints op soft vindt ik zeer realistisch. Lang opwarmen voor hards ook zeer realistisch. Net als het verschil in grip, ook realistisch.
- slijtageverschil voor/achter
- hoge temps op rechte stukken?
- evt. verschil in temperatuur midden/buitenkant band.
Dat zijn dan de zaken die imo evt. aangepast zouden kunnen worden, maar eerst maar eens uitvogelen hoe, maar dat doe ik morgen, nu is het bedtijd :surrender:
TomG
16 oktober 2008, 10:24
[QUOTE=Michael Storm;2275]LMP1||||
Tom Gaaff|-,--,---|-,--,---|1.29.960|-,--,---
GT1||||
Monza
LMP1||||
Gister nog even met de Dome gereden samen met Mathijs, we kregen hem allebei niet sneller als de peugeot of de audi (zoals wel meer mensen hier). Vertel michael! Wat is je geheim? Net nog even 10 rondjes gereden voordat ik weg zou gaan, rij nu constant 1:30'ers met een nieuw ronderecord (1:29,960). Banden temps lopen bij mij nu niet extreem op en houden zich goed. Mijn snelste ronde was op de softs na 10 ronden, dus slijtage valt ook wel mee.
Peter
16 oktober 2008, 16:30
Gister nog even met de Dome gereden samen met Mathijs, we kregen hem allebei niet sneller als de peugeot of de audi (zoals wel meer mensen hier). Vertel michael! Wat is je geheim? Net nog even 10 rondjes gereden voordat ik weg zou gaan, rij nu constant 1:30'ers met een nieuw ronderecord (1:29,960). Banden temps lopen bij mij nu niet extreem op en houden zich goed. Mijn snelste ronde was op de softs na 10 ronden, dus slijtage valt ook wel mee.
Dan ben ik heel benieuwd naar je slijtage waarden en je temperaturen.. zou je binnenkort die eens bij kunnen houden?
Liefst dan ook met wat voor bandenspanningen en cambersettings je rondreed.
TomG
16 oktober 2008, 21:03
Dan ben ik heel benieuwd naar je slijtage waarden en je temperaturen.. zou je binnenkort die eens bij kunnen houden?
Liefst dan ook met wat voor bandenspanningen en cambersettings je rondreed.
Ik had na 9 ronden slijtage van tussen de .50 tot .70, hoogste waarden aan de voorkant. Camber staat op standaardinstellingen, banden rondom op 135kPa. Net weer mijn tijd verbeterd na 4 rondjes 1:29,517 , snelste in de audi :surrender:(*gaat nu een pint adten). Op hoeveel zit jij dan nu Peter?
X,
Tom
Peter
16 oktober 2008, 22:34
Daar snap ik dan helemaal niets van. Ik heb na 10 ronden met de hards een slijtage van rond de 2.7 voor, 0.2 achter...
Vooral de slijtage voor vindt ik echt een groot verschil... Heb je gtr2XD draaien? Dat je de bandenslijtage ingame kan zien?
Ik test nog niet op softs en al helemaal niet op kwalificatiesnelheid, alleen maar op hards maar de paar ronden die ik op softs reed zat ik op 30.3 als snelste. Met hards rij ik nu stabiele 33 laag met af en toe een 32 hoog... default setup alleen camber en bandenspanning aangepast, en rembalans.
dat is dan in de audi R10.
Ik ben op dit moment bezig de tyrefiles aan het testen en aanpassen om meer realistische waarden te krijgen. Ben al zover dat ik met hogere bandenspanningen een mooie verdeling heb maar ik heb zelf ook een gigantisch verschil in slijtage tussen achter en voor dus daar wil ik ook nog naar gaan kijken of ik dat kan rechttrekken. Over een week hoop ik een nieuwe versie van de bandenfiles klaar, die stuur ik dan naar Bram en dan hoop ik dat hij hem in de testset wil opnemen.
Misschien zou je ook eens op de hards kunnen testen met iets langere stints, kijken wat dan je temperaturen doen en je slijtages..
Als we echt met andere bandenfiles gaan rijden heb ik wel zoveel mogelijk testdata nodig.
edit: even terug in de thread gekeken en Gerben en Guyon hadden gelijke testresultaten, dus vreemde temps en veel meer slijtage voor dan achter.
Misschien nog eens goed kijken Tom? ;)
Peter
16 oktober 2008, 23:38
Zo, nuttige test gehad volgens mij. Ik heb dus een en ander aan de bandenfile aangepast. Punten die ik wilde veranderen zijn :
- Zorgen voor meer realistische waarden van bandenspanning
- Zorgen voor meer realistische waarden camber
- Slijtage tussen voor- en achterbanden meer gelijk trekken
- Opwarmen van de banden verbeteren.
Alleen nog maar aan de hard compound gewerkt.
Met de file die ik nu heb ben ik zeker op de goede weg. Mn laatste stint net heb ik gereden met de volledige default setup, bandenspanningen dus 165 front, 170 rear. Camber -3.2 front, -1.8 rear.
na een paar ronden zijn de spanningen in de band rond de 197-197 kpa. De temps van de banden waren behoorlijk te noemen, midden zat mooi tussen de buitenkanten in met een verschil van binnen naar buiten toe van +- 6-7 graden aan de voorkant en 3-4 graden aan de achterkant. temps van de banden waren zo'n 75-80 graden voor, 65-70 graden achter.
Slijtage ging veel mooier gelijk op, voor ietsje harder dan achter, maar dat kan kloppen ivm onderstuur van de Audi.
Er moet zeker nog wel wat gefinetuned worden, cambersettings nog iets meer invloed, en opwarmen van de achterbanden moet nog iets beter, die komen niet mooi op temperatuur maar ik denk dat het de goede kant opgaat.
Nu nog met Bram overleggen of we er wat mee gaan doen en welke kant hij ermee op wil.
Bramzel
16 oktober 2008, 23:55
Hopelijk heb ik dit weekend even tijd voor je Peter. Je doet echt goed werk, sorry dat ik er niet meer tijd aan kan besteden momenteel. Nog een paar DRTCC en ZAC zaakjes afronden en ik heb weer wat meer tijd voor de DRES ;)
Peter
17 oktober 2008, 01:59
Dat geeft niets Bram, ik doe het ook alleen maar omdat ik het leuk vind.
Ik verwacht ook dat als de DRTCC en ZAC eenmaal onderweg zijn mensen meer tijd hebben om te testen.
Voorlopig ga ik lekker door, maar niet teveel want zo kom ik juist achter te liggen voor de ZAc en DRTCC :p
Mathijs
17 oktober 2008, 07:33
Uhhh Tommieboy! Wtf! Je bezorgt mij hoofdpijn op deze manier! haha! Goed bezig
Peter
17 oktober 2008, 09:04
Ik kon het toch even niet laten, heb even een lange run gedaan. 23 ronden met de volgende setupwijzigingen.
Default setup met bandenspanning voor 162 achter 166, camber voor -3,2 achter -2,4
begonnen met 70 liter fuel. Hard tyres.
wagen blijft prima aanvoelen, naar mijn mening is de slijtage te laag. Op deze manier kun je denk ik makkelijk 2 volle stints op 1 setje banden doen en dat vindt ik zelf nogal veel, dan praat je algauw over 60 ronden op 1 setje op Paul Ricard...
http://img442.imageshack.us/img442/4987/gtr22008101707550856gc5.jpg
Bramzel
17 oktober 2008, 11:15
Ik kon het toch even niet laten, heb even een lange run gedaan. 23 ronden met de volgende setupwijzigingen.
Default setup met bandenspanning voor 162 achter 166, camber voor -3,2 achter -2,4
begonnen met 70 liter fuel. Hard tyres.
wagen blijft prima aanvoelen, naar mijn mening is de slijtage te laag. Op deze manier kun je denk ik makkelijk 2 volle stints op 1 setje banden doen en dat vindt ik zelf nogal veel, dan praat je algauw over 60 ronden op 1 setje op Paul Ricard...
Klinkt goed Peter, het lijkt er op dat je het onder controle begint te krijgen :thumbup1:
Qua slijtage deel ik je mening niet echt: het komt op LeMans regelmatig voor dat men banden double- of zelfs triple-stint. In de enduranceracerij laat men vaak de banden meelopen met de rijder, dus als de rijder dan een dubbele stint doet (wat vaak het geval is ivm tijd) laten ze de banden er ook een dubbele stint onderzitten. Ik vind dit voor de harde banden dus wel realistisch eigenlijk.
Robert Saalmink
17 oktober 2008, 11:22
Dat is wel afhankelijk van de warmte, vaak zie je ze 's nachts triple stinten maar overdag minder. Ik ben wel benieuwd naar de slijtage bij warmer weer?
Bramzel
17 oktober 2008, 11:25
Dat is wel afhankelijk van de warmte, vaak zie je ze 's nachts triple stinten maar overdag minder. Ik ben wel benieuwd naar de slijtage bij warmer weer?
Klopt, maar ook overdag doen ze nog dubbele stints. Slijtage bij warm weer ben ik ook wel benieuwd naar ja.
TomG
17 oktober 2008, 12:22
Daar snap ik dan helemaal niets van. Ik heb na 10 ronden met de hards een slijtage van rond de 2.7 voor, 0.2 achter...
Vooral de slijtage voor vindt ik echt een groot verschil... Heb je gtr2XD draaien? Dat je de bandenslijtage ingame kan zien?
Ik test nog niet op softs en al helemaal niet op kwalificatiesnelheid, alleen maar op hards maar de paar ronden die ik op softs reed zat ik op 30.3 als snelste. Met hards rij ik nu stabiele 33 laag met af en toe een 32 hoog... default setup alleen camber en bandenspanning aangepast, en rembalans.
dat is dan in de audi R10.
Ik ben op dit moment bezig de tyrefiles aan het testen en aanpassen om meer realistische waarden te krijgen. Ben al zover dat ik met hogere bandenspanningen een mooie verdeling heb maar ik heb zelf ook een gigantisch verschil in slijtage tussen achter en voor dus daar wil ik ook nog naar gaan kijken of ik dat kan rechttrekken. Over een week hoop ik een nieuwe versie van de bandenfiles klaar, die stuur ik dan naar Bram en dan hoop ik dat hij hem in de testset wil opnemen.
Misschien zou je ook eens op de hards kunnen testen met iets langere stints, kijken wat dan je temperaturen doen en je slijtages..
Als we echt met andere bandenfiles gaan rijden heb ik wel zoveel mogelijk testdata nodig.
edit: even terug in de thread gekeken en Gerben en Guyon hadden gelijke testresultaten, dus vreemde temps en veel meer slijtage voor dan achter.
Misschien nog eens goed kijken Tom? ;)
Wouw, ik weet niet waar ik die waarden vandaan heb gehaald? Ik heb inderdaad ook een veel hogere waarde aan de voorkant (3.14) :blink:
Net heb ik even voor het eerst met harde banden gereden. De eerste ronden zijn ze echt moeilijk op temperatuur te brengen, maar als ze eenmaal warm zijn rijdt hij stabiel. Op de anti-rollbar na standaard setup met harde banden rij ik nu constant 31 met als snelste een 30'er
[noob mode]Wat is een stint trouwens?[/noob mode]
PS: de onderkant van het plaatje is zwart omdat ik anders niet onder de 100kB kwam en ik rij met de account van Mathijs.
Flyer
17 oktober 2008, 12:38
[noob mode]Wat is een stint trouwens?[/noob mode]
Een stint is de periode dat men aan een nieuwe run begint na een pitstop. Een stint is dus van pitstop tot de volgende pitstop. Hierbij kan er wel of geen rijderswissel plaatsvinden. Dit zelfde geldt voor de banden.
Roy Visser
17 oktober 2008, 15:55
Qua slijtage deel ik je mening niet echt: het komt op LeMans regelmatig voor dat men banden double- of zelfs triple-stint. In de enduranceracerij laat men vaak de banden meelopen met de rijder, dus als de rijder dan een dubbele stint doet (wat vaak het geval is ivm tijd) laten ze de banden er ook een dubbele stint onderzitten. Ik vind dit voor de harde banden dus wel realistisch eigenlijk.
zelfde mening hier :)
Peter
17 oktober 2008, 17:55
Oh ok, dat is dan al behoorlijk in de goede richting dus.. om dat echt te testen zou je eigenlijk 2 stints moeten rijden op 1 setje maar daar heb ik voorlopig ffkes de tijd niet voor :)
LUDO-B
17 oktober 2008, 20:49
Oh ok, dat is dan al behoorlijk in de goede richting dus.. om dat echt te testen zou je eigenlijk 2 stints moeten rijden op 1 setje maar daar heb ik voorlopig ffkes de tijd niet voor :)
Met zo'n naam hoor je dat toch te weten Peter.:rolleyes::p
Bramzel
17 oktober 2008, 20:56
Of een halve stint met de tire-wear op 4x ;)
Peter
18 oktober 2008, 01:14
werkt dat ook echt goed dan.. ik heb altijd het gevoel dat dat toch een vertekent beeld kan geven maar heb het nooit getest dus misschien werkt het wel heel goed..
Mathijs
18 oktober 2008, 11:45
LMP1||||
Mathijs Twisk|-,--,---|-,--,---|1.29.364|1,30,574
GT1||||
Monza
LMP1||||
Zo, net weer even los gegaan met de Audi. Dit gaat toch wel de auto worden verwacht ik voor mij dit seizoen. Met de andere auto's mis ik het gevoel om rap te gaan.
Banden: Vooral met softs gereden, die worden echt wel warm, maar opzich houden ze zich prima over een paar ronden. Heb na stints van <10 ronden nooit enige problemen gehad, dus in ieder geval prima voor de kwalificatie of banen met weinig slijtage. Wat te doen met het benzine verbruik eigelijk? Want nu zijn de benzinewagens zuiniger dan de diesels, dat lijkt me beetje raar.
Gerben
20 oktober 2008, 16:39
LMP1||||
Mathijs Twisk|-,--,---|-,--,---|1.29.364|1,30,574
Gerben Kelly|-,--,---|1.30.816|,--,---|,--,---
GT1||||
Monza
LMP1||||
Zit nog wel wat in, maar de auto blijft nogal bottomen...:)
Roy Visser
8 december 2008, 01:33
ik moet toch wel zeggen dat ik de banden briljant vind geworden. Wij hebben 1 triple stint geprobeerd, maar dit leidde toch al gauw tot langzamere rondetijden, en een glibberende achterkant. Dubbele stints gingen perfect. Super gedaan Peter/Bram, mijn complimenten. De slijtage vanwege spins/wielspin vind ik ook briljant, je moet er echt op letten :)
Bramzel
8 december 2008, 01:35
Die eer gaat volledig naar Peter, die heeft echt fantastisch werk geleverd met die banden inderdaad :)
Peter
8 december 2008, 03:26
Roy, bedankt voor het compliment. Overigens vond ik zelf de slijtage van de achterkant een klein tikje te hoog. En natuurlijk heel jammer dat het slijten bij wheelspin alleen bij de achterbanden is en niet bij de voorbanden. Voor al op Sebring was dat met al die gaten geweldig, je kon echt merken als je te fors eroverheen stuiterde!
Verder viel mij op dat de voorbanden (hards) erg slecht op temperatuur kwamen. Bij ons waren ze eigenlijk steeds 65 graden, dus best koud.
Hadden meer mensen daar last van? Verder ben ik erg benieuwd of er mensen zijn die racestints op softs hebben gereden en wat ze daar van vonden.
Overigens zag ik dat we een regenrace gaan krijgen dus waarschijnlijk moeten ook daar de banden even grondig getest en onder handen genomen worden :d
Kim Van Der Stichelen
8 december 2008, 03:42
Ik heb snel even een onboard ronde opgenomen, met als bijhorend nummer het nummer dat me door de periodes tussen het rijden hielp :)
YouTube - DigitalRacing.nl DRES
(Het ziet er beter uit als je op de site zelf in HQ kijkt)
Eric Linssen
8 december 2008, 10:15
Roy, bedankt voor het compliment. Overigens vond ik zelf de slijtage van de achterkant een klein tikje te hoog. En natuurlijk heel jammer dat het slijten bij wheelspin alleen bij de achterbanden is en niet bij de voorbanden. Voor al op Sebring was dat met al die gaten geweldig, je kon echt merken als je te fors eroverheen stuiterde!
Verder viel mij op dat de voorbanden (hards) erg slecht op temperatuur kwamen. Bij ons waren ze eigenlijk steeds 65 graden, dus best koud.
Hadden meer mensen daar last van? Verder ben ik erg benieuwd of er mensen zijn die racestints op softs hebben gereden en wat ze daar van vonden.
Overigens zag ik dat we een regenrace gaan krijgen dus waarschijnlijk moeten ook daar de banden even grondig getest en onder handen genomen worden :d
Idem bij ons Peter. Wij hadden exact dezelfde temperaturen.
Maik Peters
8 december 2008, 11:09
De (lagere) temperaturen waren niet hinderlijk, er was goed (tot zeergoed) op te rijden.
Mathijs
8 december 2008, 11:19
Hey P. wij hadden de race sowieso op softs gereden, maar helaas dus geen data beschikbaar. Ik kreeg de softs wel gewoon goed op temperatuur en kreeg totaal geen temperatuur inde hards, vandaar die keuze. Blijkt dus dat wij uiteindelijk één van de enige waren die op softs zouden zijn gaan rijden. Ikzelf had amper last van slijtage met de softs, Tom iets meer.
Roy Visser
8 december 2008, 12:45
temperaturen waren misschien aan de lage kant, maar totaal niet hinderlijk. Niks meer aan doen :)
voor de regenbanden, zeg het maar wanneer je een test persoon nodig hebt :)
Bramzel
30 januari 2009, 21:59
Met Monza in het vizier hebben we v2.0 van de carset online gezet, waarin de volgende zaken gewijzigd zijn:
- Betrouwbaarheid Dome verbeterd
- Audi Sport Limburg, KTM Racing Team en RARE teams toegevoegd
- Goon Squad livery geupdate
Lees zoals altijd even de readme door voor de details, de carset is te vinden in onze download-sectie:
http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/9-.html
Darthwillie
30 januari 2009, 22:19
lijkt goed te werken , zie net in een kort testje geen dramatisch verlies van motorvermogen. :thumbup:
Goed werk heren :thumbup:
Is de server ook al up to date?
Flyer
30 januari 2009, 22:22
Nee helaas. Die wordt vanavond laat up to date gebracht.
Darthwillie
30 januari 2009, 22:23
:blink: ga ik er dus niet opkomen vanavond :p ga ik wat zinnigs met mijn avond doen :lol:
Rsh_scuderia
8 februari 2009, 19:53
Heeft er iemand bezwaar tegen als het nieuwe team dat gaat mee doen op Road America ook KERS test?
Maik Peters
9 februari 2009, 10:41
Ik niet iig. Hoe meer mensen / zielen bij een TEST hoe beter toch?
Robert Saalmink
9 februari 2009, 10:43
De DRES testserver draait trouwens op Road America. Eerst maar eens op het droge :)
Flyer
9 februari 2009, 11:48
Heeft er iemand bezwaar tegen als het nieuwe team dat gaat mee doen op Road America ook KERS test?
Vertel de pitcrew dat ze rubberen handschoenen aan doen! Als jullie met KERS rijden zijn de verwachtingen voor jullie debuut team wel hoog gespannen.:laugh:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.