PDA

View Full Version : Echt rijden: programma en inschrijvingen!

Robert Saalmink
30 april 2010, 22:32
[overig]

[spacer]

http://circuitdag.keversite.nl/images/rdw_circuit.jpg

[spacer]
Inleiding
Zoals uit de animo check al bleek hebben we een echt rijden programma samen gesteld. Dus nu eens een echt stuur in je handen, om jezelf en je auto beter te leren kennen. Ook bleek dat er veel animo was voor het rally rijden, vandaar dat dit onderdeel is opgenomen in het programma en daar wordt ruim de tijd voor vrijgemaakt! Wanneer dit onderdeel werkelijk aanslaat sluiten we een vervolg in de toekomst niet uit ;)

De dag zal een competitie element bevatten, en het zal hoe dan ook gekenmerkt worden door ouderwetse DRNL gezelligheid!!!

[spacer]
Programma
Samen met Michael Koel is een mooi programma samengesteld. De training zal plaatsvinden op zaterdag 28 augustus 2010, om 10 uur beginnen en is afgelopen om 17 uur. De locatie is het RDW testcicuit in Lelystad.

-Ontvangst vanaf 9:30 met kopje koffie
-Rem, schakel, kijk en stuurtechniek
-Bochtentechniek
-Voertuigbeheersing op gladde epoxy cirkel in combinatie met uitwijk oefening op epoxy strook.
-Mooi uitdagend parcours met Rally Micra
-Afsluiting met prijsuitreiking en een drankje

Er zal een prijs zijn voor de snelste drie mensen in de Rally Micra, dus dit is je kans om te laten zien dat je niet alleen op het virtuele circuit talent hebt!

Het programma zal ook voorzien in een eenvoudige lunch (broodjes) met drankjes op de baan zelf, om de kosten laag te houden en de rijtijd te maximaliseren.

[spacer]
Prijs
Aanbieding (bij minimaal 10 personen) EUR 210,- incl. btw p.p. Dit is gezien het programma een hele scherpe prijs waar Michael ons een groot plezier mee doet! Meerijders, fotografen en kijkers betalen EUR 20,- voor o.a. de kosten van de lunch.

LET OP: NIEUW PROGRAMMA, ZIE HIERONDER!!!

[spacer]
Aanmelden
Aanmelden kan via organisatie@digitalracing.nl. Wij stemmen de aanmeldingen dan af met Michael Koel. Je aanmelding moet uiterlijk zondag 1 augustus binnen zijn. Ook als je alleen komt kijken of als passagier mee komt, dien je je even op te geven. Zodra je je aanmeldt, krijg je een mailtje met de gegevens m.b.t. het voldoen van het bedrag. Uiteraard is deelname geheel op eigen risico, let wel dat de kans dat er iets met je auto gebeurt minimaal is en er gereden wordt onder professionele en ervaren begeleiding.

[spacer]
Vragen
Vragen kun je in dit topic stellen, ook zullen we een lijst bij houden van de aanmeldingen.

[spacer]
http://www.digitalracing.nl/images/drivingscool.jpg
[logo_dr]
[spacer]

Robert Saalmink
30 april 2010, 22:33
[spacer]
Nieuw programma
Samen met Michael Koel is een herzien programma samengesteld. Hieronder zoals Michael Koel het mij overtuigend wist te brengen :)

Vier onderdelen! Waarvan drie met eigen auto. Voor de verbetering van de rijvaardigheid. We zullen dan echt onwijs veel kunnen leren. Ben ik van overtuigd. Het is niet alleen maar onderstuur en overstuur. Maar we gaan de oorzaak ervan bekijken en het gevolg van bepaalde situaties.

Natuurlijk zullen we ook heerlijk gaan kijken of we die auto zo lang mogelijk dwars kunnen houden op de gladde rotonde. En lekker remmen en uitwijken. Maar ook basis onderdelen zoals remmen, schakelen, kijken: waar kan je het beste naar kijken op bepaalde momenten. Dit zullen wij (Ik & Kevin Abbring) de mannen leren!

Wij zullen de middag afsluiten met een klein parcours racen met een (1x E36 325 race BMW) op tijd natuurlijk!

Hou er rekening mee dat er NIEMAND onder de 18 is toegestaan!

[spacer]
Nieuwe datum
De nieuwe datum is bekend:

Zaterdag 25 september 2010

Dit was de enige mogelijkheid, de weken daarna zitten ook al helemaal volgeboekt. Duur: van 13:00 tot 17:00.

[spacer]
Nieuwe prijs
Dit kan Michael ons aanbieden voor 160 euro. Hiervoor is minimaal een groep van 10 deelnemers nodig, en is dus 50 euro minder dan het oude programma. Bij te weinig inschrijvingen zal het helaas niet door gaan.

[spacer]
Inschrijven
Aanmelden kan via organisatie@digitalracing.nl. Wij stemmen de aanmeldingen dan af met Michael Koel. Je aanmelding moet uiterlijk zondag 5 september binnen zijn. Ook als je alleen komt kijken of als passagier mee komt, dien je je even op te geven. Let op dat je, ook als kijker, 18 jaar of ouder moet zijn. Zodra je je aanmeldt, krijg je een mailtje met de gegevens m.b.t. het voldoen van het bedrag.

LET OP: Heb je je al aangemeld voor de eerste training, dan krijg je nog een mailtje. Dit kun je voor zijn door alvast te laten weten op bovengenoemd e-mail adres of je op de nieuwe datum van de partij zult zijn.

[spacer]
[logo_dr]

Rijders:
Nr|Naam
1|Robert Saalmink
2|Henk Kraal
3|Michel Hekking
4|Mark Geilen

Toeschouwers:
Nr|Naam

Roy Visser
30 april 2010, 23:14
Ik moet nog even vrijregelen, maar zo als het er nu uitziet kwa vrije dagen, gaat dat zeker lukken!

Fabian de Jong
1 mei 2010, 01:14
Ziet er top uit!

Het is nu alleen nog een beetje ver weg om me direct aan te melden, zodra de datum wat dichterbij zal zijn zal ik zeker kijken of ik de aanmelding de deur uit kan sturen :)

Martijn Mezger
1 mei 2010, 01:28
Helaas, de 28ste zit ik nog in Italië, anders was ik gekomen als kijker/fotograaf. :)

Jeroen Ursem
1 mei 2010, 02:26
Ik moet nog even een paar nachtjes slapen of ik als kijker of als deelnemer er zal zijn. Ik ben er in ieder geval wel bij ;)

Bram Kocken
1 mei 2010, 11:44
Zelfde als Jeroen, erbij zijn, jazeker, nog even bekijken of dat ook achter het stuur zal zijn!

Jammer Martijn, dat is dan al 1 fotograaf die we moeten missen :(

RSRoy
1 mei 2010, 17:01
Ziet er top uit!

Het is nu alleen nog een beetje ver weg om me direct aan te melden, zodra de datum wat dichterbij zal zijn zal ik zeker kijken of ik de aanmelding de deur uit kan sturen :)

Dat geld ook voor mij :)

Henk Kraal
1 mei 2010, 21:01
Welke activiteiten worden er met de eigen auto gedaan en wat zijn de risico's / slijtages welke hierbij van toepassing zijn?

Als ik het goed begrijp zijn de technische vaardigheden met de eigen auto en wordt het parcours met andere auto's uitgevoerd?

Bovenstaande wil ik even voor de volledigheid weten maar eigenlijk staat de inschrijving al vast ;)

KoelTec
1 mei 2010, 22:16
Welke activiteiten worden er met de eigen auto gedaan en wat zijn de risico's / slijtages welke hierbij van toepassing zijn?

Als ik het goed begrijp zijn de technische vaardigheden met de eigen auto en wordt het parcours met andere auto's uitgevoerd?

Klopt helemaal ;)

Kim Van Der Stichelen
1 mei 2010, 22:19
Volgende week eens met m'n baas gaan praten dat ik de 28ste echt niet kan werken, 3 maand op voorhand lijkt me tijd genoeg :)

Henk Kraal
1 mei 2010, 23:00
Klopt helemaal ;)

En de aanmelding is de deur uit! Lijkt me een uitermate leuke kans om mijn auto en DR leden beter te leren kennen ;)

Mark B
2 mei 2010, 13:13
Hmmm beetje klote dit :) Ben zelf 27aug jarig en vier standaard altijd de dichtsbijzijnde zaterdag met een bbq en feestje...
jammerrrrrrrr maar ik verwacht de foto's en filmpjes :):thumbup:

Henk Kraal
2 mei 2010, 14:57
Hmmm beetje klote dit :) Ben zelf 27aug jarig en vier standaard altijd de dichtsbijzijnde vrije zaterdag met een bbq en feestje...
Leuk! ik ben er ook bij! :):thumbup:

Correctie ;)

Roy Visser
8 mei 2010, 19:02
Ook aanmelding verstuurt :)

Maik Peters
10 mei 2010, 11:15
Één vraagje:
1. Wat is het maximale aantal deelnemers? (10 is minimaal)

Robert Saalmink
10 mei 2010, 11:17
Nou, dat zal rond de 13 liggen, als het er meer worden dan gaan we kijken of we het kunnen opsplitsen naar twee groepen.

Jeroen Ursem
21 mei 2010, 18:00
Knoop doorgehakt, ik ga er wel heen, maar doe niet mee. Ik vind €210,- persoonlijk een hoop geld.

Martijn Mezger
21 mei 2010, 18:36
Hmm dat weekend zit ik op de Nürburgring. Kan dus helaas niet komen kijken, tenzij ik alleen de zondag ga.

Bram Kocken
25 mei 2010, 13:54
Ik heb het er ook even over gehad en afgewogen... Hoewel ik het programma met Micra's eigenlijk niet wil missen, vind ik het niet verstandig om met m'n eigen auto deel te nemen aan het 'ochtend'-programma.

Dus ik kom absoluut kijken, ik neem ook de filmcamera mee en zal genieten van de heerlijke broodjes! :D Maar ik zal niet achter het stuur kruipen..

Is er nog een limiet aan 'toeschouwers' is dat geen probleem?

Robert Saalmink
25 mei 2010, 14:16
Jammer Bram, mag ik vragen waarom niet?

Bram Kocken
25 mei 2010, 14:32
Tuurlijk :)

Onze auto (Rover 25 uit '99) heeft nu in 1,5 jaar tijd al meer gekost aan onderhoud en reparaties dan onze aanschafprijs. En de problemen die er waren, zijn (kijkende naar de km van 75000km) niet echt normaal voor onze auto. We zijn daarom 'wat' voorzichtiger geworden.
Een mogelijke reparatie als gevolg van het rondtollen met de auto willen we liever niet 'opwekken' door onze eigen auto te gebruiken in een antislip-cursus.
Nu weet ik dat de kans op schade minimaal is, ook door de goede begeleiding en gecontroleerde omgeving, maar het risico durven we niet te lopen.

Ik spreek overigens in de 'we'-vorm omdat ik niet alleen beslis over de auto. Het is het dagelijks vervoer voor m'n vriendin, die zou dus ook dubbel getroffen worden als er iets met de auto gebeurd (én een reparatie, én geen vervoer).

joostingh
25 mei 2010, 16:13
Knoop doorgehakt, ik ga er wel heen, maar doe niet mee. Ik vind €210,- persoonlijk een hoop geld.

Vind ik ook, en misschien dat ik wel even kom kijken... al moet ik hiervoor mijn trainingsschema gaan nakijken of ik mogelijkheden heb.

De dag ervoor ook al een bruiloft zodat ik eerst in een Noorse kerk in Rotterdam mag zitten en vervolgens een feest in Oegstgeest heb... En dan de volgende dag nog terug rijden :S

Na ja zal ook wel goed komen :D

Robert Saalmink
25 mei 2010, 16:40
Daarom hebben we de kosten ook zo goed mogelijk proberen te benaderen in de animo check thread.

Maik Peters
25 mei 2010, 16:46
Daarom hebben we de kosten ook zo goed mogelijk proberen te benaderen in de animo check thread.

Houdt rekening met kosten die tussen de 150 en 180 euro zullen liggen.

Er zit toch een redelijk verschil tussen :)
Anyway... ik ben aan het sparen en inschrijven laat nog even op zich wachten.

Tevens moet ik kijken of ik met de peugeot of met de renault kom.
Renault heeft nieuwe turbo nodig :( a 600/700 euro ofzo.
Peugeot is lease. mmmm Maar vind het wel belangrijk dat je een / of je auto goed onder de knie moet hebben.

El Maestro
25 mei 2010, 16:50
Dus ik kom absoluut kijken, ik neem ook de filmcamera mee en zal genieten van de heerlijke broodjes! :D Maar ik zal niet achter het stuur kruipen..

Hmmm, breng me niet op ideeën :p

Robert Saalmink
25 mei 2010, 16:54
Houdt rekening met kosten die tussen de 150 en 180 euro zullen liggen.

Er zit toch een redelijk verschil tussen :)

Toen was de Micra nog niet ter sprake, toen die werd voorgesteld door Michael was de animo daarvoor vrij groot. Hij is echter wel ietsje duurder. We hebben getracht een mooi mix te vinden.

Bram Kocken
25 mei 2010, 17:04
Hmmm, breng me niet op ideeën :p
Mag wel, maken we er een mooie reportage van :D
We hebben getracht een mooi mix te vinden.
Oh ja, dat wilde ik nog wel nageven bij jullie, het is een prachtig initiatief en gebalanceerde dag! :D Daarvoor hulde!

Roy Visser
25 mei 2010, 17:10
Die helaas niet door gaat als er niet meer mensen interesse tonen ;)

Bram Kocken
25 mei 2010, 17:12
True true... even niet aan gedacht. Desalniettemin is het organisatorische werk een hulde waard :)

Henk Kraal
25 mei 2010, 20:54
Pfff maar 4 inschrijvingen zover... ik kan wellicht het aantal inschrijvingen wel boosten als invites welkom zijn. Zeker ben ik er niet van maar wie weet ;)

Fabian de Jong
25 mei 2010, 23:38
Pfff maar 4 inschrijvingen zover... ik kan wellicht het aantal inschrijvingen wel boosten als invites welkom zijn. Zeker ben ik er niet van maar wie weet ;)
Vergeet niet dat de datum nog ver weg is he ;)

Jeroen Ursem
25 mei 2010, 23:41
Waarom zo laat mogelijk inschrijven als het nu al kan. Als je het graag wil, schrijf je dan gewoon in. "Ik weet niet wat ik dan ga doen" zie ik vaak... wtf, tegen die tijd staat er dan gewoon wat in je agenda en moeten andere dingen maar wijken :p

Maik Peters
26 mei 2010, 00:06
Daar zit wat in Jeroen Ursem :)

Maik Peters
31 mei 2010, 10:20
Bij deze officieel aangemeld :)

Kim Van Der Stichelen
31 mei 2010, 15:33
Lekker Maik.
Komaan mensen, was zoveel animo voor en nu het voor echt is hoor je bijna niks van inschrijvingen...

Maik Peters
31 mei 2010, 16:15
Ik snap het wel... Zo'n idee is heel leuk... en zou je graag aan mee willen doen. Totdat de uiteindelijke kosten komen. Maar dan nog.. even sparen, wat zakgeld hieraan opmaken.. en you are ready to go :)

Afè, het is een boel geld, maar de ervaring zal er niet minder om zijn. :D

Robert Saalmink
31 mei 2010, 16:26
Had ik al verteld dat alle deelnemers een persoonlijke knuffel krijgen van Niels??

Bram Kocken
31 mei 2010, 16:56
Verdienen jullie er dan zoveel aan :blink:

Robert Saalmink
31 mei 2010, 17:41
Mensen let ook even op het volgende:

Ook als je alleen komt kijken of als passagier mee komt, dien je je even op te geven.

Dit i.v.m. de planning en lunch kosten etc. Als je je niet hebt opgegeven, ook al ben je passagier of toeschouwer, dan kom je het terrein niet op helaas.

El Maestro
31 mei 2010, 18:31
Zal ik anders met m'n brommer meedoen?:p

Zou wel wat worden op die epoxy cirkel :lol:

Hekking
31 mei 2010, 19:09
Mmm, over drie weken heb ik ook zekerheid of ik met de bimmer kom
Lift nodig JW ? :)

Niels Tieman
1 juni 2010, 12:58
Had ik al verteld dat alle deelnemers een persoonlijke knuffel krijgen van Niels??

Over welke Niels hebben we het precies?! :laugh:

Martijn Mezger
1 juni 2010, 13:05
-oh verkeerd gelezen nvm-

joostingh
1 juni 2010, 17:17
Mmm, over drie weken heb ik ook zekerheid of ik met de bimmer kom
Lift nodig JW ? :)

Ik woon wel bij je in de buurt maar zo dichtbij ook niet :P

En daarbij heb ik een bruiloft de avond ervoor in Oegstgeest... dus ik zit erover te denken ergens daar in de buurt te blijven slapen.. want 's nachts weer naar huis... liever niet.

Robert Saalmink
16 juni 2010, 11:44
Zijn er nog mensen die twijfelen?

Darthwillie
16 juni 2010, 12:12
nee, ik twijfel niet. Ik stuur vanavond de mail. Vriend van me zou ook mee willen doen, weet niet of dat kan/de bedoeling is?

El Maestro
16 juni 2010, 12:22
Het lijkt me wel leuk om mee te komen als cameraman. :)
Ik kreeg laatst ineens een hoop vette ideeën, heb bijvoorbeeld nog een camera die stuk mag voor wat spectaculaire close-up shots :p

Kan er wel een leuk videoverslag van maken!

Jeroen Ursem
16 juni 2010, 12:55
Kans is vrij groot aanwezig dat ik precies dan op vakantie ben, dus mijn toeschouwerheid is nog onzeker.

En dat nou net op het moment dat ik begon te twijfelen toch als deelnemer mee te doen :closedeyes:

Kim Van Der Stichelen
26 juni 2010, 12:33
Komaan nog 3 man voor deze unieke ervaring :)

Hekking
27 juni 2010, 13:16
Hoezo nog 3 ? er staan er tot dus ver nog maar 6 op de lijst ? :blink:
Nou kan ik bij deze wel bevestigen dat ik er ook bij ben :thumbup:

Kim Van Der Stichelen
27 juni 2010, 13:17
Hoezo nog 3 ? er staan er tot dus ver nog maar 6 op de lijst ? :blink:
Nou kan ik bij deze wel bevestigen dat ik er ook bij ben :thumbup:

Weet ik maar ik ga er eigenlijk wel van uit dat het met 9 man ook wel kan doorgaan moeten we echt niet aan 10 komen.

Roy Visser
27 juni 2010, 15:19
Henk Kraal had het nog over een collega/vriend die wel mee wilde, en volgens mij had wilfred ook nog wel iemand met interesse?

Roy Visser
11 juli 2010, 17:59
Verdacht stil in deze thread, kunnen we er zo langzamerhand van uit gaan dat dit daadwerkelijk doorgaat?

Kim Van Der Stichelen
11 juli 2010, 18:30
Nou inderdaad, angstig stil hier :(

Robert Saalmink
11 juli 2010, 18:40
Ik was een weekje op vakantie, ik pik morgen e.e.a. weer op.

Kim Van Der Stichelen
15 juli 2010, 15:23

En Robert, je houd er de spanning wel in... :surrender:

Darthwillie
15 juli 2010, 15:45
Waarschijnlijk aan het kijken of de Lancia zo een dagje aankan :innocent: :p

petervdveen
15 juli 2010, 16:12
Je pikt morgen e.e.a. op? Dat zijn alle verloren onderdelen die nu langs de weg liggen???:innocent:

Kim Van Der Stichelen
20 juli 2010, 01:29
Mag ik even vragen naar een update? Heb vrij genomen die dag maar als het niet doorgaat wil ik natuurlijk wel mijn baas kunnen verwittigen dat ik die dag wel kom werken :)

Henk Kraal
20 juli 2010, 20:17
/me duim draait

Maik Peters
26 juli 2010, 12:30

:surrender:

Any news Robert?

Robert Saalmink
26 juli 2010, 12:56
Ja, ik denk dat Michael op vakantie is, ik krijg hem niet te pakken :( Ik heb wel zijn auto gezien zaterdag, maar de bestuurder was beduidend ouder :D

Maar vergeet niet, de uiterste inschrijfdatum is nog niet verstreken, en eerder dan dat moment hoeven we feitelijk niet te evalueren wat we gaan doen. Maar omdat ik begrijp dat daar behoefte aan is, doe ik mijn best.

Maik Peters
10 augustus 2010, 16:32
Robert any news?

Hoeveel aanmeldingen zijn er nu?
Wat gaat er gebeuren?

Robert Saalmink
10 augustus 2010, 16:42
Ik begrijp het, sorry.

Ik probeer (zonder gekheid) al twee weken mijnheer Koel te pakken te krijgen via diverse communicatielijnen. Zodra dat gelukt is, komt er nieuws.

Maik Peters
10 augustus 2010, 16:45
Oke, bedankt Robert.

Robert Saalmink
12 augustus 2010, 00:01
Eindelijk meneer Koel gesproken :)

BELANGRIJK!!!!!

Na enige radiostilte kunnen we nu eindelijk wat duidelijkheid verschaffen omtrent dit evenement.

Allereerst blijkt dat op de gekozen datum, 28 augustus 2010, het circuit niet beschikbaar is wegens werkzaamheden aan het circuit. Dit was ten tijde van de inschrijvingen nog niet voorzien en vernamen we pas zeer kort geleden. Daarnaast is tevens de animo nu te laag, met zes inschrijvingen is het niet mogelijk het programma aan te bieden tegen de beloofde kosten.

Dit houdt het volgende in: we gaan voor het evenement een nieuwe datum prikken. Deze wordt hopelijk uiterlijk komend weekend bekend gemaakt. Reken op een datum ergens einde september. Daarnaast gaan we het programma aanpassen waardoor het goedkoper wordt en er hopelijk meer inschrijvingen zullen volgen.

Zodra de nieuwe datum bekend is, nemen we met de ingeschreven personen specifiek even contact op over de inschrijving, of deze moet blijven bestaan of niet.

Als er vragen zijn dan kun je me mailen, PM-en of ze gewoon hier posten natuurlijk.

Jeroen Ursem
12 augustus 2010, 00:04
:thumbup:

We wachten af :)

Peter
12 augustus 2010, 00:19
Eindelijk meneer Koel gesproken :)

BELANGRIJK!!!!!

Na enige radiostilte kunnen we nu eindelijk wat duidelijkheid verschaffen omtrent dit evenement.

Allereerst blijkt dat op de gekozen datum, 28 augustus 2010, het circuit niet beschikbaar is wegens werkzaamheden aan het circuit. Dit was ten tijde van de inschrijvingen nog niet voorzien en vernamen we pas zeer kort geleden. Daarnaast is tevens de animo nu te laag, met zes inschrijvingen is het niet mogelijk het programma aan te bieden tegen de beloofde kosten.

Dit houdt het volgende in: we gaan voor het evenement een nieuwe datum prikken. Deze wordt hopelijk uiterlijk komend weekend bekend gemaakt. Reken op een datum ergens einde september. Daarnaast gaan we het programma aanpassen waardoor het goedkoper wordt en er hopelijk meer inschrijvingen zullen volgen.

Zodra de nieuwe datum bekend is, nemen we met de ingeschreven personen specifiek even contact op over de inschrijving, of deze moet blijven bestaan of niet.

Als er vragen zijn dan kun je me mailen, PM-en of ze gewoon hier posten natuurlijk.

Als er ene mogelijkheid is om niet mijn eigen auto te hoeven gebruiken doe ik ook graag mee, afhankelijk van of ik die dag kan.
De reden dat ik nu niet ingeschreven had was dat ik het toch een tikkie te duur vond terwijl ik ook nog eens mn eigen auto moest gebruiken...

Ik blijf het zeker in de gaten houden!

Roy Visser
12 augustus 2010, 12:51
bedankt voor de update, zaten op me werk aardig te wachten op een definitief "ok" voor de vrije dag :)

KoelTec
12 augustus 2010, 15:37
Heb Robert net een nieuw voorstel verzonden! :) Stuk goedkoper!

Robert Saalmink
12 augustus 2010, 16:00
Alleen broodjes eten en brommers kieken, ja zo kan ik het ook ;)

Maik Peters
13 augustus 2010, 12:58
Ik ben benieuwd :D

Vooral naar de datum.

Kim Van Der Stichelen
13 augustus 2010, 15:53
Niet 25 september...
Niet 25 september...
Niet 25 september...
Niet 25 september...
Niet 25 september...

:innocent:

Roy Visser
13 augustus 2010, 15:56
Niet 25 september...
Niet 25 september...
Niet 25 september...
Niet 25 september...
Niet 25 september...

:innocent:

ik duim met je mee :thumbup:

misschien verstandig om voor 2 data te kijken zodat er meer kansen zijn voor deelnemers :)

KoelTec
14 augustus 2010, 09:04
26 september?

Henk Kraal
14 augustus 2010, 11:12
Dan zou ik wel tijd moeten hebben in ieder geval :)

Kim Van Der Stichelen
14 augustus 2010, 15:47
26 september klinkt prima :)

Jeroen Ursem
14 augustus 2010, 15:52
Ik zie liever een poll of gewoon een datum dan dat we zo in het topic gaan roepen wanneer we kunnen en wanneer niet :p

Kim Van Der Stichelen
14 augustus 2010, 15:57
Dan krijgen we weer 15 stemmen en 6 inschrijvingen zoals laatst
Heb dan liever dat mensen die zeker kunnen gewoon hun voorkeur geven

Niels Tieman
14 augustus 2010, 15:58
Het lijkt me eerst verstandig dat Robert, als Organisatie, dingen met Michael bespreekt voordat we het hier bespreken. :)

Robert Saalmink
14 augustus 2010, 17:42
Lol, de keuze is beperkt en afhankelijk van of de baan die dag beschikbaar is. Een poll heeft derhalve weinig zin.

Darthwillie
14 augustus 2010, 18:22
Het lijkt me eerst verstandig dat Robert, als Organisatie, dingen met Michael bespreekt voordat we het hier bespreken. :)
logisch en praktisch, your no fun anymore :p

Jeroen Ursem
14 augustus 2010, 19:40
Lol, de keuze is beperkt en afhankelijk van of de baan die dag beschikbaar is. Een poll heeft derhalve weinig zin.

Wel als daar de dagen instaan wanneer die baan beschikbaar is :p

Roy Visser
14 augustus 2010, 19:44
Wel als daar de dagen instaan wanneer die baan beschikbaar is :p

ik denk dat dat principe volkomen langs robert heen gaat :p

KoelTec
15 augustus 2010, 01:53
Maandag komt er een poll!:)

Robert Saalmink
15 augustus 2010, 13:55
Ik bedoel, eerst kijken welke dagen beschikbaar zijn, dan misschien een poll. Andersom heeft geen zin mannen.

Roy Visser
15 augustus 2010, 15:51
Ik bedoel, eerst kijken welke dagen beschikbaar zijn, dan misschien een poll. Andersom heeft geen zin mannen.

Ja daar gingen wij natuurlijk al vanuit, je denkt weer veel te moeilijk :D

Hopelijk komt er een datum mooi voor mij uit vanwege mijn ploegendienst, scheelt weer een vrije dag :)

Robert Saalmink
18 augustus 2010, 18:02
[spacer]
Nieuw programma
Samen met Michael Koel is een herzien programma samengesteld. Hieronder zoals Michael Koel het mij overtuigend wist te brengen :)

Vier onderdelen! Waarvan drie met eigen auto. Voor de verbetering van de rijvaardigheid. We zullen dan echt onwijs veel kunnen leren. Ben ik van overtuigd. Het is niet alleen maar onderstuur en overstuur. Maar we gaan de oorzaak ervan bekijken en het gevolg van bepaalde situaties.

Natuurlijk zullen we ook heerlijk gaan kijken of we die auto zo lang mogelijk dwars kunnen houden op de gladde rotonde. En lekker remmen en uitwijken. Maar ook basis onderdelen zoals remmen, schakelen, kijken: waar kan je het beste naar kijken op bepaalde momenten. Dit zullen wij (Ik & Kevin Abbring) de mannen leren!

Wij zullen de middag afsluiten met een klein parcours racen met een (1x E36 325 race BMW) op tijd natuurlijk!

Hou er rekening mee dat er NIEMAND onder de 18 is toegestaan!

[spacer]
Nieuwe datum
De nieuwe datum is bekend:

Zaterdag 25 september 2010

Dit was de enige mogelijkheid, de weken daarna zitten ook al helemaal volgeboekt. Duur: van 12:30 tot 17:00.

[spacer]
Nieuwe prijs
Dit kan Michael ons aanbieden voor 160 euro per deelnemer. Hiervoor is minimaal een groep van 10 deelnemers nodig, en is dus 50 euro minder dan het oude programma. Bij te weinig inschrijvingen zal het helaas niet door gaan.

[spacer]
Inschrijven
Aanmelden kan via organisatie@digitalracing.nl. Wij stemmen de aanmeldingen dan af met Michael Koel. Je aanmelding moet uiterlijk zondag 5 september binnen zijn. Ook als je alleen komt kijken of als passagier mee komt, dien je je even op te geven. Let op dat je, ook als kijker, 18 jaar of ouder moet zijn. Zodra je je aanmeldt, krijg je een mailtje met de gegevens m.b.t. het voldoen van het bedrag.

LET OP: Heb je je al aangemeld voor de eerste training, dan krijg je nog een mailtje. Dit kun je voor zijn door alvast te laten weten op bovengenoemd e-mail adres of je op de nieuwe datum van de partij zult zijn.

[spacer]
[logo_dr]

Maik Peters
18 augustus 2010, 18:09
Dit klinkt ook wel gaaf en bij voorbaad al gezellig en leerzaam :)

Kim Van Der Stichelen
19 augustus 2010, 00:47
kan niet :(
kut kut kut voel me wel genaaid

Roy Visser
19 augustus 2010, 00:50
ik ben bang dat ik ook niet kan :(

KoelTec
19 augustus 2010, 03:41
Een week eerder kan wel ;) Alleen dan is Robert op vakantie :P

Robert Saalmink
19 augustus 2010, 10:06
Vanavond gaat het mailtje de deur uit. We gaan kijken hoeveel aanmeldingen er zijn op 5/9 en dan besluiten we of het door kan gaan. Het is nu 50 euro goedkoper geworden.

Inderdaad, een week eerder was er nog een datum, maar ten eerste is het wel handig als er iemand van de organisatie ook daadwerkelijk aanwezig is ;) ten tweede is mijn ervaring met kort vooruit plannen niet goed: hoe verder de datum weg ligt, hoe beter voor de planning en aantal deelnemers meestal.

Hekking
20 augustus 2010, 15:16
Jep , het staat vast, ik ben er wel bij :thumbup:

KoelTec
20 augustus 2010, 17:35
Jep , het staat vast, ik ben er wel bij :thumbup:

Top, geloof mij.. Het word echt leuk!! :D

Mark G.
21 augustus 2010, 18:39
Ik heb ook interesse, maar moet even kijken of ik vrij kan krijgen op m'n werk.. Als dat mogelijk is dan ben ik erbij!

Fabian de Jong
21 augustus 2010, 20:43
Als er niks geks gebeurt en ik kan een auto fixen dan wil ik ook meedoen €160 klinkt toch wel wat leuker dan €210 euro :p

Bram Kocken
22 augustus 2010, 18:47
Qua geld is het wel interessant, echter is het door het gebruik van je eigen auto nog steeds niet voor mij besteed.. Jammer, maar helaas!

Ik hoop in ieder geval dat er voldoende animo is dat het wel doorgaat, want ik vind het een bijzonder gaaf initiatief :)

Kim Van Der Stichelen
22 augustus 2010, 18:56
Waarom is het qua gebruik van eigen wagen niet intressant? Bang voor mechansische problemen?

Roy Visser
22 augustus 2010, 18:58
Waarom is het qua gebruik van eigen wagen niet intressant? Bang voor mechansische problemen?

hij heeft een Rover

Kim Van Der Stichelen
22 augustus 2010, 18:59
I see. Jammer Bram :(

Hekking
22 augustus 2010, 20:00
Qua geld is het wel interessant, echter is het door het gebruik van je eigen auto nog steeds niet voor mij besteed.. Jammer, maar helaas!

Ik hoop in ieder geval dat er voldoende animo is dat het wel doorgaat, want ik vind het een bijzonder gaaf initiatief :)

Ow als je auto echt het probleem is zou je ook die oefeningen gerust in mijn wagen mogen doen hoor :)

Robert Saalmink
25 augustus 2010, 13:13
Kom op mannen! Ik heb al precies NUL inschrijvingen binnen :(

Darthwillie
25 augustus 2010, 13:56
lijkt erop dat ik niet kan die datum, MOET om half 3 in zaanstad zijn, dat gaat hem dus helaas niet worden. Balen :(

Kim Van Der Stichelen
25 augustus 2010, 13:57
3 van de 6 mensen die zich eerst hadden ingeschreven kunnen al niet, loopt lekker zo

KoelTec
25 augustus 2010, 15:34
Kom op mannen! Ik heb al precies NUL inschrijvingen binnen :(

Die week ervoor kunnen mensen wel Robert;)

Mark G.
25 augustus 2010, 17:42
Ik heb vrij dan, mijn inschrijving komt eraan!

Henk Kraal
27 augustus 2010, 21:35
Beetje laat, maar agenda is leeg en de inschrijving is zojuist verzonden, sorry voor de late reactie Robbert :innocent:

Mark G.
27 augustus 2010, 23:34
Dat zijn dus al twee inschrijvingen?

Henk Kraal
28 augustus 2010, 01:53
Jup, geloof dat de datum niet helemaal lekker valt voor iedereen :P

Hekking
28 augustus 2010, 12:46
Vanavond gaat het mailtje de deur uit. We gaan kijken hoeveel aanmeldingen er zijn op 5/9 en dan besluiten we of het door kan gaan. Het is nu 50 euro goedkoper geworden.

Dat mailtje heb ik nooit gehad, is dat allemaal wel goed gegaan ?

Robert Saalmink
28 augustus 2010, 17:52
Michel, ik had je eerste aanmelding ook nooit ontvangen denk ik, kan die in elk geval al nergens terug vinden. Iedereen die zich in 1e instantie heeft aangemeld heeft toen meteen een bevestigingsmailtje gehad en later dus die 2e mail. Ik heb de hele mailbox doorzocht (ik gooi nooit iets weg) en heb jouw 1e aanmelding nergens. Wel van vanmorgen, voor deze herziene circuitdag. Die is wel binnen.

De huidige aanmeldingen zijn bijgewerkt in post 2.

Mark G.
29 augustus 2010, 16:41
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoeveel deelnemers moeten er minimaal zijn om het door te laten gaan?

Robert Saalmink
29 augustus 2010, 16:49
Staat in de 2e post: 10 man.

Kim Van Der Stichelen
7 september 2010, 21:00
Het gaat dus niet door neem ik aan?

Niels Tieman
8 september 2010, 12:47
Robert is nu op vakantie tot en met 24 September. Ik neem aan dat er daarna meer nieuws is, maar vooralsnog heb ik begrepen dat het er niet goed uit ziet.
Ik zal contact met hem opnemen en vragen om meer duidelijkheid. :)

Niels Tieman
9 september 2010, 21:15
[spacer]

Het programma is afgelast

Door weinig animo is het evenement in overleg met Michael Koel (voorlopig) afgelast.

[spacer]
[logo_dr]

Roy Visser
9 september 2010, 21:21
blijft jammer, helaas konden kim en ik nu echt gewoon niet vanwege de datum :(

Henk Kraal
11 september 2010, 10:58
Erg spijtig dat er niet genoeg inschrijvingen waren, wellicht een andere keer dan maar :)

Daniël
18 september 2010, 11:43
Wellicht een stomme vraag, maar was het geen mogelijkheid om de heren van Simracing erbij te betrekken?

Niels Tieman
18 september 2010, 14:17
Daar is al contact over geweest, zover ik begreep. Maar ook met die mensen is het animo niet geweldig. Het zal nog opgepikt worden zodra Robert van vakantie terug is. :)

Roy Visser
18 september 2010, 14:35
het aantal mensen hier wat interesse heeft is wel voldoende, maar er moet gewoon een dag gevonden worden waarop iedereen kan :)

Kim Van Der Stichelen
18 september 2010, 15:29
Gezien de kostprijs en het benodigde animo zou ik gewoon, voor een volgende poging, een datum pikken die zeker nog een voldoende aantal maanden verwijderd is.
Bijvoorbeeld in Januari de inschrijvingen starten voor een dag in Augustus :)
Al zou ik wel de vakantiemaanden proberen te vermijden.

Niels Tieman
18 september 2010, 16:04
het aantal mensen hier wat interesse heeft is wel voldoende, maar er moet gewoon een dag gevonden worden waarop iedereen kan :)

Maar dat is niet goed te doen. Dat is namelijk altijd een probleem. Maar ik ben er van overtuigd dat Robert hier wel iets op weet te vinden. Het is een kwestie van geduld. (En nee, niet het nummer van Rowwen héze)

Raikkonen_WC
22 september 2010, 10:30
Maar dat is niet goed te doen. Dat is namelijk altijd een probleem. Maar ik ben er van overtuigd dat Robert hier wel iets op weet te vinden. Het is een kwestie van geduld. (En nee, niet het nummer van Rowwen héze)

rustig wachten op die dag, dat heel Holland LIMBURGS LULT. Dat heel Holland LIMBURGS LULT!!!!!!!!!

:D:D:D:D:D

Tjerk Korving
22 september 2010, 14:08
Och, dat zijn toch maar twee provincies. :D

Richard117
23 september 2010, 00:51
rustig wachten op die dag, dat heel Holland LIMBURGS LULT. Dat heel Holland LIMBURGS LULT!!!!!!!!!

:D:D:D:D:D

Daar heb je idd wel wat geduld voor nodig ja :p

Jeroen Ursem
23 september 2010, 00:54
http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlboulevard/2007/07_juli/overige/images/z-Geduld,-Jimmy--arthur-oud.jpg

:huh1:

Bramzel
23 september 2010, 13:44
Jeumig Jeroen :lol:

Fabian de Jong
23 september 2010, 14:46
Een poll aanmaken met verschillende datum? En dat iedereen op de dagen dat die kan kan stemmen.

Niels Tieman
23 september 2010, 17:44
Het circuit moet open zijn, Organisatoren moeten kunnen, en dan krijg je het feit dat sommige wel en sommige niet kunnen. Dat probleem is altijd potentieel aanwezig. Robert zal het oppikken zodra hij terug is van vakantie. :)

Kortom; zoals meerdere keren is aangegeven: Geduld. Er komt vanzelf een oplossing. :)

Robert Saalmink
28 september 2010, 12:05
Ja, jammer dat dit niet door kon gaan, ondanks een goede animocheck. Zo zie je maar weer dat dat ook niet veel zegt.

De datum ver vooruit aankondigen maakt niet veel uit. Dat was in het eerste geval al zo (we kondigen de datum van augustus al in april aan) en toch was er te weinig animo. Dit kwam deels door het programma (wederom, ondanks de animo check) en misschien de prijsstelling, hoewel die, geloof ons, erg scherp was. De datum bleek toen ook nog eens niet beschikbaar (circuit werd verbouwd) wat ook niet echt hielp.

Wat mij opviel is dat er toch opvallend veel mensen zijn die het niet met de eigen auto aandurven. Het is 100x veiliger dan de openbare weg (immers; groot open vlakte en geen tegenliggers), en je leert je eigen auto juist beter kennen, dus dat was erg jammer.

Wat mij betreft proberen we dit nog eens, maar dan misschien in het voorjaar een keer. Tegen die tijd komen we er weer op terug. In elk geval wil ik ook Michael Koel via deze weg nog even bedanken voor alle moeite!

Ralffoxx
29 september 2010, 01:17
Tja ik zou het wel willen :) geen auto en geen rijbewijs ;) misschien na 3 November is weer proberen Robert?!?
Lol als ik dan slaag ;).

KoelTec
7 oktober 2010, 16:31
Racecursus Assen:

Eind van de maand hebben we weer veel inschrijvingen. (3daagse cursus!)

Mooi filmpje van 1 van de vele starts van een race. Prachtig om te zien zo een race met mensen die niet veel tot zeer weinig ervaring hebben. :D:thumbup:

http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=613259&‏

3m28sec vind ik een mooi moment :P

Kim Van Der Stichelen
7 oktober 2010, 16:40
Hoe vreemd allemaal "wrakken" aan de start en dan af en toe zo'n witte 1 serie ertussen :p

KoelTec
7 oktober 2010, 16:44
Haha ja! Maar zo een " WRAK " leer je meer van dan van zo een 1 serie :P

Kim Van Der Stichelen
7 oktober 2010, 16:54
Ik dacht eerder aan het feit dat een ouwe 325 iets minder erg is om in de muur te zetten dan een 1 serie ;)

Michael Storm
7 oktober 2010, 17:03
Racecursus Assen:

Eind van de maand hebben we weer veel inschrijvingen. (3daagse cursus!)

Mooi filmpje van 1 van de vele starts van een race. Prachtig om te zien zo een race met mensen die niet veel tot zeer weinig ervaring hebben. :D:thumbup:

http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=613259&‏

3m28sec vind ik een mooi moment :P

Vind het erg om het voorbij te laten gaan, maar op dit moment even andere dingen die gedaan en betaald moeten worden. :p

Hoelang is trouwens zo'n licentie geldig als je er geen gebruik van maakt d.m.v. racen? 1 jaar? 3 jaar?

KoelTec
7 oktober 2010, 17:25
Vind het erg om het voorbij te laten gaan, maar op dit moment even andere dingen die gedaan en betaald moeten worden. :p

Hoelang is trouwens zo'n licentie geldig als je er geen gebruik van maakt d.m.v. racen? 1 jaar? 3 jaar?

Je kan 2 licenties halen tijdens examen.

1 = club (alleen in Ned. te gebruiken)
2 = E.U (Europees)

Als je club haalt, moet je 3 races uitrijden zonder problemen (zoals aanrijdingen veroorzaakt etc) dan krijg je ook E.U

Zo een licentie is altijd geldig ook al race je niet.. 1 ding wat je wel elk jaar moet doen is een keuring laten doen van je zelf ;) En elk jaar zo rond de uhm 160 euro?? ofzo betalen voor een nieuwe licentie.

www.raceschool.nl

Michael Storm
7 oktober 2010, 17:39
Je kan 2 licenties halen tijdens examen.

1 = club (alleen in Ned. te gebruiken)
2 = E.U (Europees)

Als je club haalt, moet je 3 races uitrijden zonder problemen (zoals aanrijdingen veroorzaakt etc) dan krijg je ook E.U

Zo een licentie is altijd geldig ook al race je niet.. 1 ding wat je wel elk jaar moet doen is een keuring laten doen van je zelf ;) En elk jaar zo rond de uhm 160 euro?? ofzo betalen voor een nieuwe licentie.

www.raceschool.nl

Elk jaar nieuwe licentie aanvragen ben ik nog van vroeger gewend toen ik nog deed karten. Maar dacht dat je in de echte autosport ook elk jaar of om de 3 jaar nieuwe licentie zou moeten halen als je geen race zou rijden.

Maar dan is er al 1 zorg minder :p
Hoef dus geen rekening te houden dat ik perce moet racen om het recht op de licentie te behouden.

KoelTec
20 oktober 2010, 17:55
http://www.raceschool.nl/pdt_rac_circuit_training.php

Is dit iets voor jullie? :D Er is nog plek voor zaterdag! ;)

Roy Visser
20 oktober 2010, 17:56
Zaterdag gaat hier niet lukken, maar enorme aanrader!!!!!!!

(als je nou eerder had gepost ;) )

Roy Visser
20 oktober 2010, 18:28
Zaterdag gaat hier niet lukken, maar enorme aanrader!!!!!!!

(als je nou eerder had gepost ;) )

Herstel!!!

Zaterdag gaat wel lukken, ik ben van de partij!!! :thumbup::thumbup:

straks nog even vragen of jeroen mee wilt als passagier (of iemand anders natuurlijk) en dan ga ik me inschrijven!

Bob
20 oktober 2010, 18:50
Kom je dan ook bakje doen in Almere Roy? Of is dat dan weer om rijden ivm de weg die jij rijdt! Ik neem aan Lelystad - Enkhuizen ;)

Roy Visser
20 oktober 2010, 18:52
Zal even kijken, maar denk dat ik na zon dag aardig kapot ben Bob :)

Mathijs
20 oktober 2010, 19:10
Vet roy! Verwacht wel een mooi verslag van die dag!

Kim Van Der Stichelen
20 oktober 2010, 19:59
En toen waren we met 2.... :innocent:

Roy Visser
20 oktober 2010, 20:03
En toen waren we met 2.... :innocent:

Gaat weer gezellig worden kim! :D

Jeroen Ursem
20 oktober 2010, 20:21
straks nog even vragen of jeroen mee wilt als passagier (of iemand anders natuurlijk) en dan ga ik me inschrijven!

Ik zou graag willen, maar zaterdagochtend tot 13:30 is voor mij een no-go

Anyway, als ik wel mee was gegaan was ik voor geen goud nog eens bij Kim ingestapt :blink:

Roy Visser
20 oktober 2010, 20:23

Anyway, als ik wel mee was gegaan was ik voor geen goud nog eens bij Kim ingestapt :blink:

Doh inderdaad vergeten!

Met kim wordt lachen :p

Kim Van Der Stichelen
20 oktober 2010, 20:24

Toch super dat je in een 307 een race-ervaring hebt meegemaakt die zelfs Roy en z'n 200+ paarden niet kunnen evenaren :innocent:

Roy Visser
20 oktober 2010, 20:31
Toch super dat je in een 307 een bijnadood-ervaring hebt meegemaakt die zelfs Roy en z'n 200+ paarden niet kunnen evenaren :innocent:

even gefixed :p

Kim Van Der Stichelen
20 oktober 2010, 20:33
Bijna dood-ervaring? Ursem is ook niet veel gewoon hé...

Jeroen Ursem
20 oktober 2010, 20:42
elke keer als ik in iets zit wat meer als 10° kantelt krijg ik flashbacks en zweet aanvallen :blink:

KoelTec
20 oktober 2010, 21:12
elke keer als ik in iets zit wat meer als 10° kantelt krijg ik flashbacks en zweet aanvallen :blink:

Jeetje, maar volgens mij moet ik wel naast Kim zitten :rolleyes:;)

Kim, vertel eens...... ;)

Kim Van Der Stichelen
20 oktober 2010, 21:18
Jeetje, maar volgens mij moet ik wel naast Kim zitten :rolleyes:;)

Kim, vertel eens...... ;)

Half rondje Nordschleife met Jeroen als co :innocent:

http://rapidshare.com/files/141069035/ns260808.rar

KoelTec
20 oktober 2010, 22:22

Haha leuk om te zien en te horen! ;)

Heb Jeroen ook wel is naast mij gehad, in een auto waarin ik nog nooit gereden had haha.. :D

Jeroen Ursem
20 oktober 2010, 23:22
Haha leuk om te zien en te horen! ;)

Heb Jeroen ook wel is naast mij gehad, in een auto waarin ik nog nooit gereden had haha.. :D

Dat viel me nog alles mee :thumbup:

Maar je hield je nogal in toen volgens mij :rolleyes:

Roy Visser
20 oktober 2010, 23:34

Alle leuke stukjes heb je er uit geknipt (waar je toetert enzo :innocent:)

moest wel een beetje inhouden :innocent:

Kim Van Der Stichelen
23 oktober 2010, 21:58
Was SUPER-gaaf :thumbup: Net thuisgekomen, later wat meer neertypen. Volgens de boordcomputer 268 km op het circuit afgelegd. :thumbup: Vind het als ik het na-reken erg veel maar het kan niet anders ;)

Coming soon on drnl: The Ursem experience by R. Visser :lol:

Kim Van Der Stichelen
23 oktober 2010, 23:08
Was vroeg opstaan vandaagn, 5u eruit en 5u45 vertrokken voor de trip naar Lelystad. Op aanraden van Roy nog een pitstop gemaakt voor wat lucht in de banden te blazen, je weet maar nooit.
Was een uurtje of 3 rijden, dus ik zou ruim om tijd zijn en had geen stress op de weg ernaartoe. Had zelfs nog tijd om een blokje om te rijden door een wegomlegging.
Was als eerste aangekomen en werd opgewacht door de instructeurs, waaronder onze Michael Koel :)
Wat koffie genomen, knoeiboel van gemaakt, goed begin dus :lol: Ondertussen kwamen de eerste mede cursisten aan. Een scirocco, dan nog één, daarna nog ééntje, en nog paar erna. 5 scirocco's, dat kon al tellen. Kwam nog een Honda S2000 bij, en tot mijn opluchting, een Volvo en een Astra Break 1.9 :innocent:
Eerst allemaal een kort stukje theorie over rijlijnen en zithouding en een paar schrikverhalen over shadegevalletjes. :lol:
Nou goed, richting circuit dan. Ik start de motor en er gaat een alarm af. Bandenspanning linksvoor te laag. Echt hé. Proberen te negeren maar dat alarm bleef me irriteren.
Eerst even 2 ronden in collonne circuit verkennen, waarna we werden onderverdeeld in 3 groepen, waarna de instructeurs zelf even je wagen rondreden met jezelf als passagier. Ging nog snel vooruit met Michael aan het stuur, alleen zelf doen hé, da's wat anders ;)
Dan kwam Michael naast je zitten, lekker voor de zenuwen :lol: Paar correcties moeten maken op lijnen die net strak genoeg waren, ja hij's streng hoor die Michael :innocent:
Was in de voormiddag nog wat tijd over en toen mochten we nog even vrij rijden. Helmpje aan en gaan met dat ding. Kwartiertje later en zonder al te veel problemen gaan lunchen. Band linksvoor hield prima dus geen actie nodig :)
Tijdens de lunch (die trouwens erg ruim was qua keuze), begon het iets te regenen, en de baan lag nat. Slik.
Toen was er tot 16u vrij rijden, en de baan droogde aardig op, kwam zelfs een droge lijn op :)
Ondertussen hadden Michael en z'n collega's pylonnetjes gezet woorder je de goeie lijn moet rijden of je reed de kegeltjes omver :innocent: Paar keer eentje een duw gegeven maar ging allemaal prima.
Daarna even gepit en wat foto's van Roy genomen. Toen kwam Roy ook pitten en bood aan even mee te rijden. Als je uit die boot van mij komt ligt die Leon beenhard op de weg, en hard dat die ging :thumbup: Daarna even Roy met mij meegereden, ging er totaal anders aan toe qua weggedrag :lol:
En toen gingen de hemelsluizen over. De baan zeiknat, vette spay overal en erg tricky om te rijden. Paar keer de ABS ingegerepen waardoor ik vet doorschoot, elke keer schrikken. ESP deed overuren in de regen, bijna elke bocht vol aanslaan :lol: Ging wel lekker, had op een gegeven moment Roy achter me en duurde langer dan ik dacht eer die me inhaalde :)
Paar keer pauze genomen nog, helm aan + hete wagen resulteerde toch wel in een erg benauwd gevoel na een rondje of 10.
Toen was het 4u en gingen we 2 rondjes op de banken van 60° rijden. Het eerste moment dat je scheef gaat is echt een vreemd gevoel, je hangt gewoon en je zit niks anders dan asfalt voor je. (en een vette spray van de 10 wagens voor je) Je kunt het denk ik het beste beschrijven als een beetje een dronken gevoel :)

Dan moet ik alleen nog even Michael en z'n collega's bedanken voor deze onvergetelijke dag! Dank mannen :thumbup:

Foto's en hopelijk beeldmateriaal komt later :)

Rogue
24 oktober 2010, 00:35
Mooi verslag Kim, ben benieuwd naar het beeldmateriaal! :)

Fabian de Jong
24 oktober 2010, 00:46
Vet Kim, staat hier ook op het verlanglijstje maar eerst maar is sparen :p

Kim Van Der Stichelen
24 oktober 2010, 18:18
Na een sms van Roy even naar de voorbanden gaan kijken, die zijn dus zo goed als rijp voor de schroothoop. < 1mm profiel nog :lol: Nog 2 weekjes en dan de Bridgestones er weer onder leggen :)

Net weer even linksvoor gaan oppompen, nog steeds hetzelfde. Puur uur later alarm weer weg. Denk dus eerder aan een brakke sensor :)

Kim Van Der Stichelen
24 oktober 2010, 18:39
Klein voorsmaakje:

In de pitlane, even de boel laten afkoelen voor een nieuwe run :)

http://i54.tinypic.com/hsq1bb.jpg

Roy Visser
24 oktober 2010, 18:51
ik kan nog steeds niks met me eigen computer, deze foto even geschoten op verzoek van kim. Ben bij me ouders en daar via een omweg de foto via me gsm op imageshack gezet en de link hier over getypt. Excuses voor de omvang..

zie hier waarom ik met droog weer iedereen inhaalde, en met nat weer helaas het af moest leggen tegen 2 scirocco's (de rest haalde ik nog wel allemaal in :thumbup: )

http://img264.imageshack.us/img264/4365/24102010250.jpg

de wielspin die ik plotseling kreeg bij het inkomen van de turbo op de korte rechte stukken maakt in ene veel meer "sense" dan mijn verklaring van "hey daar licht volgens mij olie"

Voor de circuittraining had ik nog 1.5 mm over BOVEN de nokjes voor slijtage....

morgen maar weer even nieuwe bandjes halen!

ps 80 liter gebruikt voor 275km op het circuit :innocent:

Niels Draijer
24 oktober 2010, 20:18
Fakkin hell :D

Kim Van Der Stichelen
24 oktober 2010, 20:21
Fakkin hell :D

Daar zeg je het, in vergelijking met die band zijn de mijne in nieuwstaat :lol:

http://i56.tinypic.com/15wxwxw.jpg

Martijn Mezger
24 oktober 2010, 20:30
Goed bezig Roy! :lol:

Niels Draijer
24 oktober 2010, 21:08
Daar zeg je het, in vergelijking met die band zijn de mijne in nieuwstaat :lol:

http://i56.tinypic.com/15wxwxw.jpg

Fakkin hell again :D

Mathijs
25 oktober 2010, 01:19
Whaaa, lekker bezig geweest mannen!!

Robert Saalmink
25 oktober 2010, 10:36
Juist, daar zijn banden voor bedoeld! :D Top heren!

Kim Van Der Stichelen
25 oktober 2010, 15:56
Ik had trouwens gehoopt op één tank terug thuis te komen, zou me net gelukt zijn denk ik maar na 30km met het reservelampje opgereden te hebben toch maar even gaan tanken :(
Toen ik vertrok uit Lelystad zei de BC dat ik nog voor 105km diesel aan boord had. De hele rit in NL aan 90km achter vrachtwagens gehangen om diesel te sparen en net voor Breda had ik nog net genoeg diesel om thuis te raken (150km brandstof voor 140km te gaan). Stond toen wel al in het rood dus besloten Antwerpen te halen en dan daarna even een tankstation te zoeken :)

Robert Saalmink
25 oktober 2010, 15:59
Waarom niet even diesel gehaald, is in NL goedkoper dan in de meeste andere landen in Europa.

Kim Van Der Stichelen
25 oktober 2010, 16:01
Waarom niet even diesel gehaald, is in NL goedkoper he.

Omdat ik pas ter hoogte van Breda besloot te tanken en dan sta je zo in België ;)
En naar de prijzen had ik niet echt gekeken. :)

KoelTec
25 oktober 2010, 19:58
Leuk jongens dat jullie er waren! :D Misschien volgende keer meer forum leden?

Zou leuk zijn! :thumbup:

Kim Van Der Stichelen
25 oktober 2010, 20:56
Leuk jongens dat jullie er waren! :D Misschien volgende keer meer forum leden?

Zou leuk zijn! :thumbup:

Zeker! :thumbup:

Kim Van Der Stichelen
26 oktober 2010, 13:23
Onboard beelden! :lol:
Wel even in 720p bekijken ;)

YouTube - Peugeot 307 Hdi Politie Circuit Lelystad

Robert Saalmink
26 oktober 2010, 13:29
Kim, zijn er eigenlijk rondetijden bijgehouden?

Kim Van Der Stichelen
26 oktober 2010, 13:30
Kim, zijn er eigenlijk rondetijden bijgehouden?

Nee, maar we hebben ze wel getimed achteraf aan de hand van de video's ;)

Peter
26 oktober 2010, 13:53
die Roy ook, 'Sow die is echt bang!'
'oh een vrouw achter het stuur!'

en hoe die dat dan ook zegt :lol:

Gaaf filmpje mannen, ken het circuitje trouwens nog precies van de keer met de motor :)

KoelTec
26 oktober 2010, 17:20
Geinig filmpje :thumbup:

Wie is die kerel die daar zo gevaarlijk loopt bij 0m34sec? :closedeyes:

Kim Van Der Stichelen
26 oktober 2010, 17:25
Geinig filmpje :thumbup:

Wie is die kerel die daar zo gevaarlijk loopt bij 0m34sec? :closedeyes:

Dit verdacht uitzient persoon? Geen idee, kwam je overal wel tegen :innocent:

http://i52.tinypic.com/28wjpg4.jpg

Rogue
26 oktober 2010, 17:58
Dit verdacht uitzient persoon? Geen idee, kwam je overal wel tegen :innocent:

http://i52.tinypic.com/28wjpg4.jpg

Groene vlag, gewoon doorrijden dus! :laugh:

Richard117
26 oktober 2010, 18:30
Gaaf filmpje mannen, ken het circuitje trouwens nog precies van de keer met de motor :)

Ik heb er inmiddels 2x met de motor gereden en volgend jaar nog een keer, als ik de volgende Voortgezette Rijopleiding ga doen. Overigens heb ik met de motor toen een top van ergens rond de 230km/h gehaald. Maar ik vind het voor de auto eigenlijk ook wel aan de kleine kant hoor.
Overigens hoor ik jullie het hebben over "dit keer het paaltje niet raken". De bocht ervoor staat zo'n wit paaltje. Met de motor was het de kunst om hem met je knie net niet te schampen en vanaf daar het gas weer open te draaien. Zijn van die kleine dingen die meteen herkenbaar weer terug komen.
Op de motor werken ze niet met pionnen, maar wijst de instructeur aan waar je moet sturen en waar je naar moet kijken. Dit is trouwens een training als zijnde op de openbare weg, dus er wordt maar 1 helft gebruikt. Omdat de andere kant zogezegd voor de tegenliggers is. Bij de vervolgcursus die ik volgend jaar wil doen gebruiken we wel de hele breedte.

YouTube - VRO 1 ritje achter de marshal

Maar leuk om zo te zien en ongetwijfeld leerzaam, want met zulke dagen leer je altijd. Al is het alleen maar dat je geheugen even opgefrist wordt :thumbup:

W@llierossi
26 oktober 2010, 19:35
Gaaf hoor heren!

Zo te zien hebben jullie je goed vermaakt:thumbup:.

Marc Vos
26 oktober 2010, 19:49
Mooie beelden heren. Het lijkt me wel lastig om op een motor niet naar het asfalt voor je te kijken maar naar wat er 20 meter verder gebeurt. Komende zomer eerst me autorijbewijs halen en een jaar later me motorrijbewijs. Het rijden op me Zundapp vind ik al ontzettend gaaf, maar daar stopt de snelheid bij 65, en ietsje harder is toch ook wel leuk.. Suzuki GS 500e lijkt me een prima beginnersfiets voor mij, maar goed dit is wel allemaal ver vooruit kijken..:)

Ik kijk uit naar het verslag met filmpjes en foto's van Roy :D

Kim Van Der Stichelen
26 oktober 2010, 19:51
Overigens hoor ik jullie het hebben over "dit keer het paaltje niet raken". De bocht ervoor staat zo'n wit paaltje. Met de motor was het de kunst om hem met je knie net niet te schampen en vanaf daar het gas weer open te draaien.

Het hele circuit stond of lag vol met hulpjes om de rijlijn aan te duiden, al dan niet door de organisatie daar opzettelijk gezet :)

Bocht 1 had dat kapotgereden stuk asfalt, dan had je dat witte paaltje bij de pit, die 90° bocht had dat kleine rode paaltje en bij uitrijden van de chicane had je op de apex z'n klein stukje uitstekend asfalt net naast de witte lijn waar ik altijd naar mikte :)

Ben eigenlijk wel benieuwd om Zandvoort eens te testen op iRacing, want zoals ik Tarzan nam zaterdag heb ik nog nooit gedaan in simracen ;)

Kim Van Der Stichelen
26 oktober 2010, 19:51
Ik kijk uit naar het verslag met filmpjes en foto's van Roy :D

Ik ook :blushing:

Ferroeni
26 oktober 2010, 20:57
Onboard beelden! :lol:
Wel even in 720p bekijken ;)

Kim en Roy, gaaf filmpje. Het lijkt niet zo hard te gaan. Maar het leuke is dat je in de 3e ronde hoort aan de banden in de eerste bocht naar rechts dat het tempo toch wat hoger ligt dan in de eerste ronde.

Zo te zien hebben jullie je wel vermaakt.

En wat betreft het bandenverbruik: :blink: Dat is best hard gegaan. Hoeveel rondjes hebben jullie over het circuit gedaan? En was het alleen dit circuit?

Kim Van Der Stichelen
26 oktober 2010, 21:45
Als ik het zo bereken heb ik ongeveer 105 rondjes gedaan :) (Baanlengte schat ik op 2.4km met 268 gereden km's)
+ 6km kombaan :)

Roy Visser
27 oktober 2010, 00:52
Nou eindelijk tijd voor mijn verhaaltje :)

Het begon voor mij vrijdag al, de wagen in orde brengen voor een mooi dagje circuit racen. Alle vloeistoffen gechecked, Gekeken naar de plaatsing van de ABS Zekering en uiteraard alle banden op Track Day spanning (2.5bar voor 2.7bar achter) Ook nog even gekeken naar het profiel en dat zat voor nog zeker op 2mm boven de nokjes (die aangeven dat je band echt aan vervanging toe is, in totaal dus nog zon 4mm) Achter was geen probleem overigens.

Op de dag zelf lekker vroeg vertrokken, en om half 10 was ik aanwezig. Nog lekker een half uurtje kunnen aclimatiseren en babbelen met kim, waarna het "theorie" gedeelte begon.

Michael Koel kan het allemaal zeer prettig en duidelijk vertellen en het doel van de dag was gewoon zeer duidelijk, lekker veel rijden en proberen zoveel mogelijk op te pakken van de instructeurs. Hierna gingen we het circuit op, eerst een kleine 20 rondjes gewoon rustig aan, iedere keer ging een instructeur 2 rondjes rijden bij iemand in de auto, totdat ze dat bij iedereen gedaan hadden, en daarna precies hetzelfde, maar dan met de bestuurder zelf achter het stuur. Dat michael naast mij zat en mijn wagen dus voorop reed, ging het al gauw te hard voor de personen achter ons (stiekem wel grappig :p)

Hierna mochten we zelf de baan op, gewoon vrij rondrijden, maar absoluut niet inhalen. De instructeurs zette langzaam aan als meer pilonetjes uit om er voor te zorgen dat mensen ook daadwerkelijk de lijnen gingen rijden zoals het hoorde. Dit was een 20tal minuutjes vrij rijden waarna de lunch volgde (goed verzorgt!) Hierna gingen we weer de baan op, en nu was het echt vrij rijden, met toegestaan inhalen op het lange rechte stuk. Nu werd het echt leuk en ging ik er als meer voor, ondertussen werden er nog meer "dwing" pionen neergezet om te zorgen voor de juiste lijnen. Eerlijk gezegt heb ik geen enkel keer nodig gehad dat ik mijn lijn aanpaste vanwege dat er in ene pionen stonden en op een gegeven moment maakte ik helemaal geen gebruik meer van de pionen. Iets wat in het eerste gedeelte van het circuit perfect ging, maar aan het einde van het circuit pakte ik daardoor net niet de juiste lijn (iets wat ik zelf niet doorhad). Toen ik dacht dat ik zo hard mogelijke lijn gevonden had heb ik kim aan boord meegenomen om te filmen. Kim vond duidelijk de grip en de snelheid van de leon impressive :) Nadat ik hierna bij kim had meegereden, heb ik Michael gevraagt om mee te rijden om me te helpen. Die haalde de zweep er even over in de laatste sectie, door me later te laten insturen en meer asfalt te gebruiken. Wat ik vooral vond helpen was de aanmoediging dat het goed ging, maar bovenal het feit dat hij gewoon me stuur vast hield en de stuuruitslag verminderde bij lichte onderstuur. Iets wat ik zelf met simracen ook altijd aanraad (en doe), maar in het echt is de knop wat moeilijker om te zetten, michael deed dat voor me :) Toen ik eenmaal doorhad dat dat prima ging, deed ik het precies hetzelfde en had ik er vertrouwen in dat de wagen (en ik) het allemaal prima aankon.

Hierna werd het helaas wel te nat voor de wagen en moest de EPS/TCS echt aan om het voor mezelf in toom te houden en niet in oncontrolleerbare situaties terecht te komen. Ik kon echter wel merken dat deze hulpjes mijn snelheid in bochten en uitacceleratie enorm omlaag gooide. Iets wat achteraf gezien wel duidelijk is vanwege de staat van de banden. Op het droge en natgeregende circuit was ik voor me gevoel het snelste aangezien ik alle wagens die meereden meerdere keren inhaalde (waaronder: S2000, RX8, Race E36 2.5, S3 en Scirocco R (265pk) en Stage 2 Scirocco met 290pk) Maar dat het circuit doorweekt raakte moest ik het toch echt afleggen tegen de 2 snelste sciroccos met hun elektronische sperdiff en vermogen (en het feit dat hun ver na het maximaal toegestane rempunt remde aan het einde van het rechte stuk). Ik gooide zelf ook de snelheid op het rechte stuk wat omlaag, waar ik in droog/vochtig nog 185 haalde op het rempunt, ging ik nu voor een veilige 140. Maar ook al was het nat, het was nog steeds big smile werk!

Ik heb tegen het einde nog een instructeur aan boord gehad (Elran Nijenhuis) maar het was vrij duidelijk dat Michael daar toch echt wel veel meer ervaren in is. Echt veel adviezen had hij niet meer (of ik reed natuurlijk gewoon perfect :p) dus hebben het maar over zijn racecarriere gehad :) Achteraf gezien had ik ook graag nog de andere instructeur in de wagen gehad (Charrel Zwolsman), het is niet iedere dag dat je een Champcar en 24h van Le Mans rijder in de wagen hebt :)

Al met al echt een bijzonder gave ervaring, en een aanrader voor IEDEREEN wiens interesse ligt in Racen, je auto maakt echt niet uit, Kim heeft net zo veel plezier gehad als ik, ondanks dat hij minder dan de helft heeft van mijn vermogen. Ik kan alleen maar zeggen dat als Michael nog eens iets voor DRNL organiseerd dat je het gewoon moet doen, je hebt gegarandeerd een top dag!

bijgevoegt nog even een aantal zeer vette shots, en uiteraard een paar rondjes onboard!

http://www.sr-academy.nl/CircuitTraining/CT1.jpg

http://www.sr-academy.nl/CircuitTraining/CT2.jpg

http://www.sr-academy.nl/CircuitTraining/CT3.jpg

http://www.sr-academy.nl/CircuitTraining/CT4.jpg

http://www.sr-academy.nl/CircuitTraining/CT5.jpg

http://www.sr-academy.nl/CircuitTraining/CT6.jpg

http://www.sr-academy.nl/CircuitTraining/CT7.jpg

http://www.sr-academy.nl/CircuitTraining/CT8.jpg

http://www.sr-academy.nl/CircuitTraining/CT9.jpg

http://www.sr-academy.nl/CircuitTraining/CT10.jpg

http://www.sr-academy.nl/CircuitTraining/CT11.jpg

YouTube - Seat Leon Cupra R - Lelystad Politie Circuit

Robert Saalmink
27 oktober 2010, 01:09
Mooie verhalen en filmpjes, thanks! Echt gaaf :thumbup: Het is lastig beoordelen vanaf zo'n filmpje natuurlijk, maar het lijkt alsof je met een voorwielaandrijver echt flink anders rijdt dan met een 4WD. Ik heb zelf niet echt veel ervaring met potente FWD's, maar in het filmpje zijn er momenten dat ik denk 'met die Delta had ik allang het gas er weer op gehad'. Logisch natuurlijk, daarbij stuurt 'ie het merendeel van zijn vermogen naar achteren. Wel is het remmen lekker laat zo te zien, ik moet met die Delta voor de bocht echt helemaal klaar zijn met alles om die zware neus ingestuurd te krijgen :( En ik heb niet van die sexy Brembo spullen :( Nogmaals, is lastig te zien vanaf een filmpje.

Overigens ziet het er uit alsof er (bewust?) niet echt de grenzen werden opgezocht, klopt dat of is dat een vertekend beeld?

Roy Visser
27 oktober 2010, 01:13
Mooie verhalen en filmpjes, thanks! Echt gaaf :thumbup: Het is lastig beoordelen vanaf zo'n filmpje natuurlijk, maar het lijkt alsof je met een voorwielaandrijver echt flink anders rijdt dan met een 4WD. Ik heb zelf niet echt veel ervaring met potente FWD's, maar in het filmpje zijn er momenten dat ik denk 'met die Delta had ik allang het gas er weer op gehad'. Logisch natuurlijk, daarbij stuurt 'ie het merendeel van zijn vermogen naar achteren. Wel is het remmen lekker laat zo te zien, ik moet met die Delta voor de bocht echt helemaal klaar zijn met alles om die zware neus ingestuurd te krijgen :( En ik heb niet van die sexy Brembo spullen :( Nogmaals, is lastig te zien vanaf een filmpje maar dat idee heb ik erbij.

Het wegdek was wel al vochtig hier overigens, mijn potente turbo moet ik ook rekening meehouden, mocht van michael niet eerder op het gas als dat ik volgas kon houden (1 gas moment) vanwege wielspin of tractie verlies moest ik af en toe wel 4 keer licht liften met het wegtrekken uit een bocht :) (en dat mocht niet ;) )

4wd is zowiezo veel vroeger op het gas natuurlijk, maar op het droge zou mijn "slimme" onderstel niet veel achterlopen op jouw (ik wil het dit eigenlijk niet noemen maar een betere oplossing heb ik niet) "verouderde" chassis/aandrijflijn

Hoe bedoel je trouwens niet de grenzen opgezocht? Je moet niet naar de autos voor mij kijken he, ik reed behoorlijk strak langs de binnenkanten van de bocht (goed door de modder heen en paaltjes rakend) aan de buitenkant hield ik wat meer ruimte over, vanwege de natte witte strepen wilde ik daar niet in ene grip verliezen. Nadeel van dit circuit is het gebrek aan uitloop, en zeker met veranderende vochtige omstandigheden ga je toch wel een persoonlijke veiligheids marge inbouwen (voor mij ongeveer 40cm aan de buitenkant van het circuit overhouden)

Ik snap dus niet wat je bedoeld met niet de grenzen opgezocht, de lijnen zijn namelijk zeker wel de snelste, en dat zullen ook de snelste zijn met jouw 4wd. Denk dat je daardoor "denkt" dat de snelheid er uit gehaald wordt ;)

Robert Saalmink
27 oktober 2010, 01:17
Hij is wel streng he :surrender:

Roy Visser
27 oktober 2010, 01:19
Hij is wel streng he :surrender:

heb me post even aangepast robert, ik ben namelijk erg benieuwd over jouw grenzen verhaal :)

Robert Saalmink
27 oktober 2010, 01:35
Ik doelde met die grenzen niet op de lijnen van mijn auto en jouw auto. Een lijn is een lijn en er is maar 1 lijn de snelste, meestal. Ik doelde met het grenzen-verhaal meer op het feit dat het er allemaal smooth uitziet, alsof je aan het cruisen bent :p het ziet er op film niet zo snel uit als het daadwerkelijk was, denk ik?

Lijnen zijn hetzelfde inderdaad, FWD of 4WD. Er zijn alleen momenten dat ik met die Delta -zo lijkt het vanaf het filmpje he...- veel eerder op het gas had gekund. Nogmaals, ik heb wel aardig wat potente FWD's gereden maar nooit langer dan een dagje of zoiets, en zelf heb ik nog nooit een FWD-auto in bezit gehad. Dus misschien vergis ik me wel, maar jouw verhaal van een iets nattige baan met versleten banden zou het al wel verklaren. Er is een stevige bak water voor nodig om wielspin te genereren met die Delta namelijk.

PS dit is geenszins kritiek he, vind het erg gaaf allemaal :)

Kim Van Der Stichelen
27 oktober 2010, 01:38
Robert we deden het echt niet kalm aan hoor, volgens mij komt het door de zoom op het filmpje :)
Op het rempunt na S/F deden we 140 & 180km/h en dat zie je echt niet op dat filmpje :)

En smooth? Hoor je die banden van mij niet gillen en soms de hele wagen kraken in de bochten? :p

Roy Visser
27 oktober 2010, 01:40
Ik doelde met het grenzen-verhaal meer op het feit dat het er allemaal smooth uitziet, alsof je aan het cruisen bent :p het ziet er op film niet zo snel uit als het daadwerkelijk was, denk ik?

Smooth is juist goed Robert ;) Ik ben inderdaad bang dat het op film lang niet zo overkomt als dat het echt was. Want ik doe het toch echt niet rustig aan, vergeet niet dat ik in die versnelling tussen de 50 en de 140 rijd. In ze 2 was met het natte wegdek echt niet te doen. Voor de duidelijkheid, op de chicane rijd ik dus af met 140kmh voordat ik rem, einde rechte stuk 185. Dat komt helaas niet echt over op film, daar heb je wel gelijk in :)

Robert Saalmink
27 oktober 2010, 01:43
Met smooth bedoelde ik meer dat cruisen ;)

Ik zal toch een keer mee moeten ben ik bang... begint te kriebelen hier!

Kim Van Der Stichelen
27 oktober 2010, 01:43
met smooth bedoelde ik meer dat cruisen ;)

ik zal toch een keer mee moeten ben ik bang... Begint te kriebelen hier!

doen!

Kim Van Der Stichelen
27 oktober 2010, 12:56
Ik heb even geprobeerd het verschil tussen de wagens te zien door een picture in picture video te maken :)

Je ziet dat ik sneller uit de laatste bocht kom door verkeer maar dat de Leon me zo terugpakt, en van dan af word het verschil alleen maar groter :)

YouTube - Cupra R - 307 HDI - PiP - Lelystad Politie Circuit

Roy Visser
27 oktober 2010, 12:59
Pfff als we even hadden gewacht met filmen had ik ook die mooie droge lijn gehad! :)

Kim Van Der Stichelen
27 oktober 2010, 13:00
Pfff als we even hadden gewacht met filmen had ik ook die mooie droge lijn gehad! :)

Die droge lijn lag er maar heel even toch, als we langer gewacht hadden had ik in zware regenval gereden ;)

Roy Visser
27 oktober 2010, 13:01
Dat is waar :)

Kim Van Der Stichelen
27 oktober 2010, 15:15
Dat is waar :)

Wat ik achteraf wel jammer vind, dat we niet even in de regen gefilmt hebben :)

Bram Kocken
27 oktober 2010, 15:25
Met smooth bedoelde ik meer dat cruisen ;)
Als ik zo zie hoeveel moeite Kim heeft om de camera gericht te houden, zie ik wel dat het niet comfortabel was.. Dat is voor mij het voornaamste verschil in de filmpjes. Qua lijnen en snelheden zitten jullie boven de gemiddelde rijder daaro, schat ik. (Die Opel uitgezonderd, die zal de gehele dag zich behoorlijk opgelaten gevoeld hebben met steeds auto's zo achter je)

Roy, valt het te vergelijken met die stukjes polder die we vorig jaar eens hebben gedaan (met Jeroen erbij), qua rijstijl & g-krachten? Of was dat meer smijt-werk?

Roy Visser
27 oktober 2010, 23:39
Als ik zo zie hoeveel moeite Kim heeft om de camera gericht te houden, zie ik wel dat het niet comfortabel was.. Dat is voor mij het voornaamste verschil in de filmpjes. Qua lijnen en snelheden zitten jullie boven de gemiddelde rijder daaro, schat ik. (Die Opel uitgezonderd, die zal de gehele dag zich behoorlijk opgelaten gevoeld hebben met steeds auto's zo achter je)

Roy, valt het te vergelijken met die stukjes polder die we vorig jaar eens hebben gedaan (met Jeroen erbij), qua rijstijl & g-krachten? Of was dat meer smijt-werk?

Dat stukje dat ik even reed was identiek, hier was de grip alleen minder, maar reed net zo op het randje. Pak niet voor niets vol het modder in de eersste bocht en naast het asfalt in de knik naar rechts in de chicane :)

kim zei nog dat hij het echt niet lang vol zou houden met er naast zitten, puur omdat je het stuur niet vast hebt en je echt alle kanten op gegooid wordt. Jij weet hoe kuipstoelerig de recaros zijn en dat je daar niet zo maar ongemakkelijk in zit

ging echt wel hard!

Bram Kocken
29 oktober 2010, 09:22
Dat stukje dat ik even reed was identiek, hier was de grip alleen minder, maar reed net zo op het randje.Vanwege de weersomstandigheden, denk ik? Pak niet voor niets vol het modder in de eersste bocht en naast het asfalt in de knik naar rechts in de chicane :)Toen dacht ik idd even: Ouch, arme schokbreker :laugh:

kim zei nog dat hij het echt niet lang vol zou houden met er naast zitten, puur omdat je het stuur niet vast hebt en je echt alle kanten op gegooid wordt. Jij weet hoe kuipstoelerig de recaros zijn en dat je daar niet zo maar ongemakkelijk in zit

ging echt wel hard!
Ja exact, dat kon ik wel opmaken uit de wobbly-beelden :)

Sounds good fun, maar dan wel in een oude geleende/gehuurde GTI ofzo.

Robert Saalmink
29 oktober 2010, 09:54
Geleende zelfs? Zullen je vrienden blij van worden. 'Waar heb je hem eigenlijk voor nodig?' ... euh...... :D

Maar het idee is natuurlijk mede dat je je eigen auto beter leert kennen. Als je dan niet in je eigen auto deelneemt, dan is dat idee al ter ziele.

Bram Kocken
29 oktober 2010, 10:06
Maar het idee is natuurlijk mede dat je je eigen auto beter leert kennen. Als je dan niet in je eigen auto deelneemt, dan is dat idee al ter ziele.
Is ook wel weer zo... maar de kans is groter dat ik de loterij win, dan dat ik onze auto daarvoor zal gebruiken :)

Sander Hogendoorn
29 oktober 2010, 12:14
Leuk om te lezen en zien Roy en Kim :)

Kim Van Der Stichelen
31 oktober 2010, 14:48
Roy in achtervolging op 12:30

YouTube - prodrive08

Ik probeer aan te klampen bij een scirocco op 5:30

YouTube - prodrive12

Roy Visser
31 oktober 2010, 21:20
haha tof!

(dat knipperlichtje van mij ook, hoe cocky :rolleyes: )