PDA

View Full Version : Racesim hardware thread [Deel 3] | Stuurtjes en pedalen

Pagina's : 1 2 3 4 [5]

Roy Visser
23 augustus 2011, 10:16
Ik bedoel eigenlijk dat je sturen kan verwisselen op die Elite (?) behuizing Roy.

Zoals Jeroen zei. ;)

Ik denk dat ik of de uitleg te duidelijk probeer te doen, of dat je denkt dat het om 1 basis gaat, ik zal het nog even duidelijk proberen uit te leggen :)

Het gaat hier dus om 2 "stuurtjes" (stuurtjes als in Basis station, inc stuur eventueel)

ClubSport Wheel (de CSW)
- Zwarte Basis met de zwarte zijkanten, station welke zonder stuurwiel verkocht wordt, het stuurtje uit het filmpje van de vorige pagina
- Quick Release oplossing voor de Stuurwielen, Sturen zijn dus on the fly verwisselbaar voor bijvoorbeeld GT of F1 look
- Werkt op de PC en PS3

plaatje waarop duidelijk ook de zijkanten (zwart) en de Quick Release (rode kraag) zichtbaar is: klik (http://www.sr-academy.nl/Racesim_Hardware/Fanatec/Fanatec_NEW_4.JPG)

CSR Elite Wheel
- Zwarte Basis maar met de rode zijkanten (koelribben), stuurtje wordt met stuurwiel geleverd
- Geen Quick Release systeem, het stuurwiel zit vastgemonteerd op de basis.
- Werkt op de PC/PS3/Xbox360

plaatje waarop duidelijk de zijkanten (rood) en het ontbreken van de Quick Release zichtbaar is: klik (http://www.sr-academy.nl/Racesim_Hardware/Fanatec/Fanatec_NEW_6.JPG)

[spacer]

Misschien dat je in de war raakt door de benaming en denkt dat Elite de beste is, maar bij fanatec is ClubSport de benaming voor de top of the line.

Het stuurtje wat je ziet op de rode basis (de CSR Elite) is dus niet te plaatsen op de zwarte basis (Clubsport Wheel) en andersom. Dit omdat de CSR Elite geen Quick Release naaf heeft.

Als je dus stuurtjes wilt kunnen verwisselen on te fly, zit je vast aan de Clubsport Wheel basis welke 450 euro zonder stuurwiel kost. Wil je geen stuurtje on the fly kunnen wisselen, en vind je het stuurwiel op de CSR Elite prima, dan ben je 500 euro kwijt voor die complete set.

hoop dat het duidelijk voor je is John, ik denk dat je in de war bent geraakt en vergat dat het hier om 2 stuurtjes gaat en niet om 1 :)

John
23 augustus 2011, 10:32
Misschien dat je in de war raakt door de benaming en denkt dat Elite de beste is, maar bij fanatec is ClubSport de benaming voor de top of the line.

Het stuurtje wat je ziet op de rode basis (de CSR Elite) is dus niet te plaatsen op de zwarte basis (Clubsport Wheel) en andersom. Dit omdat de CSR Elite geen Quick Release naaf heeft.

Als je dus stuurtjes wilt kunnen verwisselen on te fly, zit je vast aan de Clubsport Wheel basis welke 450 euro zonder stuurwiel kost. Wil je geen stuurtje on the fly kunnen wisselen, en vind je het stuurwiel op de CSR Elite prima, dan ben je 500 euro kwijt voor die complete set.

hoop dat het duidelijk voor je is John, ik denk dat je in de war bent geraakt en vergat dat het hier om 2 stuurtjes gaat en niet om 1 :)
Oké, dank je wel Roy voor de uitleg. Ik vind inderdaad het quick release systeem zo mooi omdat je dan van stuur kan wisselen. Ik begrijp nu dat ik dan de Clubsport Wheel basis en dan bv 2 stuurtjes moet hebben.

Als het mogelijk is zou ik graag een keer willen testen. :blushing: Ik heb namelijk een keertje het fanatec stuur van Raimond Bogerd mogen proberen maar dat beviel me toen totaal niet. Of dat nu met zijn instellingen of met mijn gewenning aan de G25 te maken had of met een combinatie daarvan, geen idee.

Roy Visser
23 augustus 2011, 10:34
Oké, dank je wel Roy voor de uitleg. Ik vind inderdaad het quick release systeem zo mooi omdat je dan van stuur kan wisselen. Ik begrijp nu dat ik dan de Clubsport Wheel basis en dan bv 2 stuurtjes moet hebben.

Als het mogelijk is zou ik graag een keer willen testen. :blushing: Ik heb namelijk een keertje het fanatec stuur van Raimond Bogerd mogen proberen maar dat beviel me toen totaal niet. Of dat nu met zijn instellingen of met mijn gewenning aan de G25 te maken had of met een combinatie daarvan, geen idee.

Testen is altijd mogelijk wanneer ik het hier heb staan, zal wel een DRNL open dag worden :thumbup:

John
23 augustus 2011, 10:38
Testen is altijd mogelijk wanneer ik het hier heb staan, zal wel een DRNL open dag worden :thumbup:
Geweldig Roy.

Roy Visser
24 augustus 2011, 01:48
Voor de mensen die bang zijn dat ze hun simulator aan moeten passen vanwege de andere behuizing van de CSW/CSR Elite, er komen adapter platen zodat de stuurtjes identiek gemonteerd/hoogte/hoek zijn als Logitechs G25/G27

scheelt weer voor mensen met setups die zo specifiek gebouwt zijn dat verstelmogelijkheden miniem zijn!

Ferroeni
24 augustus 2011, 07:34
Roy, dat is goed nieuws. Voor die CSP van Fanatec zijn al platen beschikbaar om te monteren op de playseat. Dat heeft Bob gedaan. Als er nu ook nog platen komen voor het stuurtje wordt het alleen nog maar aantrekkelijker.

Ber*Jupiler
24 augustus 2011, 09:23

Ik ben zeker aant overwegen om ClubSport Wheel (de CSW) te kopen met een F1 rim, maar dan wil ik eerst de belt drive een keer ervaren, laat maar komen die group buy!!! :thumbup:

Roy Visser
24 augustus 2011, 10:00
Toch grappig dat er na het posten van het filmpje de directe reacties waren of dit wel een slimme zet was van fanatec, en dat het stuurtje ver boven het budget lag, om dan na een paar dagen alleen al hier op DRNL bijna 10 geinteresseerde te hebben had ik zelf ook niet verwacht :)

Darthwillie
24 augustus 2011, 13:13
ik wel, dit is een hardcore forum. Hoewel de cynicus in mij heeft geleerd dat 10 geďnteresseerden iets heel anders is als 10 kopers ;) en natuurlijk zullen ze gaan verkopen, twijfel ik niet aan, vraag is gewoon of ze genoeg verkopen om het break even point te overschrijden..

Zoals ik al schreef hoop ik echt dat ik mij vergis maar ik zie een xbox bezitter gewoon niet zo snel een stuur van 500 euro kopen. Forza 4 is heel leuk, maar samen met F1 2011 ongeveer het enige racespel op de Xbox. En hoeveel mensen spelen Forza 3 nu nog? GT5 is een heel snelle zachte dood gestorven op de PS3, en ook daar kan ik me weinig games voor de geest halen die een stuurtje van dit kaliber vereisen. Dan blijven alleen de PC gebruikers echt over, en dan denk ik dat een stuur als dit is een forse investering voor een bedrijf als Fanatec is, en ik heb vaker bedrijven te snel zien groeien en daardoor in elkaar storten. Een stuur als dit vraagt uitstekende ondersteuning, iets waar het bij fanatec nog aan schort als je even op internet googled.

Als ze daar slim zijn proberen ze een deal met Iracing te maken, dan heb je een doelgroep die en geld heeft, en geld wil uitgeven EN kwaliteit waardeer. Kortom je doelgroep

Kort samengevat, ik twijfel er niet aan dat dit een geweldig stuurtje is, ik twijfel wat of de doelgroep groot genoeg is om er voldoende af te zetten. En ik herhaal, ik hoop dat ik me zwaar vergis.

PS heb even een mailtje naar Rutte gestuurd dat gezien de belangstelling hier we kunnen concluderen dat de crisis voorbij is :lol:

Roy Visser
24 augustus 2011, 14:04
ik wel, dit is een hardcore forum. Hoewel de cynicus in mij heeft geleerd dat 10 geďnteresseerden iets heel anders is als 10 kopers ;) en natuurlijk zullen ze gaan verkopen, twijfel ik niet aan, vraag is gewoon of ze genoeg verkopen om het break even point te overschrijden..

Zoals ik al schreef hoop ik echt dat ik mij vergis maar ik zie een xbox bezitter gewoon niet zo snel een stuur van 500 euro kopen. Forza 4 is heel leuk, maar samen met F1 2011 ongeveer het enige racespel op de Xbox. En hoeveel mensen spelen Forza 3 nu nog? GT5 is een heel snelle zachte dood gestorven op de PS3, en ook daar kan ik me weinig games voor de geest halen die een stuurtje van dit kaliber vereisen. Dan blijven alleen de PC gebruikers echt over, en dan denk ik dat een stuur als dit is een forse investering voor een bedrijf als Fanatec is, en ik heb vaker bedrijven te snel zien groeien en daardoor in elkaar storten. Een stuur als dit vraagt uitstekende ondersteuning, iets waar het bij fanatec nog aan schort als je even op internet googled.

Als ze daar slim zijn proberen ze een deal met Iracing te maken, dan heb je een doelgroep die en geld heeft, en geld wil uitgeven EN kwaliteit waardeer. Kortom je doelgroep

Kort samengevat, ik twijfel er niet aan dat dit een geweldig stuurtje is, ik twijfel wat of de doelgroep groot genoeg is om er voldoende af te zetten. En ik herhaal, ik hoop dat ik me zwaar vergis.

PS heb even een mailtje naar Rutte gestuurd dat gezien de belangstelling hier we kunnen concluderen dat de crisis voorbij is :lol:

Je wilt niet weten hoeveel mensen er nog Forza 3 en GT5 spelen :) Ik durf haast te wedden dat de opbrengsten van de Xbox360 stuur kopers direct naar de ontwikkeling gaan van de andere stuurtjes. Het enige verschil tussen de GT3RS en de GT2 is op dit moment een ander hoofd moederbordje (ik heb er hier eentje liggen, en kan in 10 minuten van een GT3RS een GT2 maken). Alle andere onderdelen zijn identiek, naast dat ze ongetwijfeld royalties moeten betalen voor xbox, is het stuurtje 70 euro duurder, daar zal ongetwijfeld wat extra winst opzitten als op de GT3RS

Vergeet niet dat de Turbo S eerst gelimiteerd was op 10.000 stuks, en dat hierna toch maar besloten is om met een nieuw Xbox stuurtje te komen.

Ik denk en weet haast wel zeker dat je je enorm vergist in de gigantische markt van zowel GT5 als Forza, ook al is het op dit forum redelijk snel af getamt met de eerste, GTplanet en het Forza Motorsport forum zijn kwa community nog altijd een factor 100 keer groter als een Racedepartment. Mensen met 3 Xbox360's voor een triple screen setup zijn geen toevalligheden. Voor de prijs van 3 Xbox 360's, 3 LCD tv's en een Fanatec stuurtje, heb je vanaf de release uit 2005 gewoon een combinatie waar je zelfs tot vandaag de dag perfect multiscreen mee kan racen. Moet jij eens proberen met je top of the line pc uit 2005 zonder tussentijdse upgrades :)

Onderschat de console racer markt niet, die is nog steeds meerdere malen groter als de Simrace PC markt :)

Fanatec is toendertijd inderdaad enorm over de kop gegaan vanwege de immense groei en vraag naar stuurtjes, iets waar ze veel van geleerd hebben en enorm aan hebben geinvesteerd de laatste 6 maanden. Precies de reden dat pre-orderen van de nieuwe stuurtjes niet meer mogelijk is, in ieder geval niet een half jaar voor release. Die eerste klap hebben ze gemaakt, en de nare smaak zit bij een hele hoop mensen helaas nog in de mond. Ik zie ze niet zo snel nogmaals die fout maken. Al is dat ook een groot gedeelte "hoop".

Kijk maar eens naar het Thrustmaster T500RS stuurtje, en hoeveel mensen je die wel niet ziet gebruiken op GTPlanet.

Thomas en Darin zijn overigens enorm actief in het iRacing topic over het nieuwe stuurtje met het beantwoorden van vragen en luisteren naar ideeen.

En inderdaad interesse is heel anders als daadwerkelijk aanschaffen, al gok ik dat we toch minimaal aan 5 stuks komen hier op het forum :)

Richard117
24 augustus 2011, 20:30

Ik weet niet of dat zomaar gaat, die hebben al een deal met Thrustmaster :)

Roy Visser
26 augustus 2011, 10:47
En wederom dient het om mensen zo veel mogelijk te willen informeren en helpen, aangezien mensen het toch opvalt dat die Roy Visser overal komt met advies, raad en kennis ;) Derek Spears wil mij zijn laatste creatie sturen in de vorm van een Sequential shifter, zodat ik die in een review kan vergelijken met mijn Frex.

Altijd tof en ik zal de review uiteraard ook op "het thuisfront" plaatsen ;)

ow en nog even dit:

I am sure you will like the GT wheel ;)

It is a licensed 100% replica of a race car wheel rim.

SUWEEEEEET

Stefan
26 augustus 2011, 11:03

ow en nog even dit:

SUWEEEEEET

Kan ik hem alvast bij je in backorder zetten? :D

Fabian de Jong
26 augustus 2011, 15:44

ow en nog even dit:

SUWEEEEEET
Laat me raden een Porsche wheel? Of zijn ze die licentie kwijt?

Kim Van Der Stichelen
26 augustus 2011, 15:44
Ik hoop eentje zonder logo's :innocent:

Roy Visser
26 augustus 2011, 17:33
Ik hoop eentje zonder logo's :innocent:

Ik ben bang dat je met licensed toch echt wel iets van een logo er op krijgt :)

Niels Draijer
26 augustus 2011, 23:39
Count me in Roy. Dit is wat ik zoek met een quick release :)

RobS
27 augustus 2011, 12:56
En wederom dient het om mensen zo veel mogelijk te willen informeren en helpen, aangezien mensen het toch opvalt dat die Roy Visser overal komt met advies, raad en kennis ;) Derek Spears wil mij zijn laatste creatie sturen in de vorm van een Sequential shifter, zodat ik die in een review kan vergelijken met mijn Frex.

ow en nog even dit:

SUWEEEEEET

Hey Roy Super nieuws om dit hier weeral te mogen lezen :-)
Als hem goed is misschien ook eens kijken voor een gezamelijke aankoop te plannen ?

Roy Visser
27 augustus 2011, 13:47
Hey Roy Super nieuws om dit hier weeral te mogen lezen :-)
Als hem goed is misschien ook eens kijken voor een gezamelijke aankoop te plannen ?

Sequentiele shifters hebben niet zo'n grote fanclub, en de mensen die dat wel zijn hebben er al 1 :)

John
27 augustus 2011, 19:17
Sequentiele shifters hebben niet zo'n grote fanclub, en de mensen die dat wel zijn hebben er al 1 :)
@ RobS: Joan Somers (Joansom) heeft een paar weken geleden hier een interesse peiling voor een groupbuy voor een sequentiele shifter gepost. ;)

Roy Visser
27 augustus 2011, 19:21
@ RobS: Joan Somers (Joansom) heeft een paar weken geleden hier een interesse peiling voor een groupbuy voor een sequentiele shifter gepost. ;)

Joan heeft die volgens mij ondertussen ook al een paar weken geleden besteld ;)

Kim Van Der Stichelen
27 augustus 2011, 19:59
Ik ben bang dat je met licensed toch echt wel iets van een logo er op krijgt :)

Mwa het stuur van de 911 GT2 heeft er al geen Porsche logo op, dus ik heb goeie hoop.

Roy Visser
27 augustus 2011, 20:01
Mwa het stuur van de 911 GT2 heeft er al geen Porsche logo op, dus ik heb goeie hoop.

Huh? Volgens mij vergis je je ergens in? :)

Kim Van Der Stichelen
27 augustus 2011, 20:03
Huh? Volgens mij vergis je je ergens in? :)

Nou ik bedoelde de 911 RSR zoals die in de GT2 LMS rijdt, niet de 911 GT2 zoals je hem in de showroom kunt kijken ;)

Roy Visser
27 augustus 2011, 20:12
Nou ik bedoelde de 911 RSR zoals die in de GT2 LMS rijdt, niet de 911 GT2 zoals je hem in de showroom kunt kijken ;)

Ik dacht dat je het over het fanatec GT2 Stuurtje had :p

driedubbel misverstand :p

John
27 augustus 2011, 20:17
Ah, oké.

RobS
28 augustus 2011, 01:29
Ah, oké.

Toch bedankt voor de info John.
Ik had het toen ook gezien , maar raar maar waar ik had toen geen interesse voor zo een shiter, maar nu ik me een beetje vast gebeten heb in de Corvette leek het me het leuk om zo een shifter te gaan gerbruiken.

Maar nu wacht ik even Roy zijn revieuw af over de shifter van Derek.

John
28 augustus 2011, 12:23
Toch bedankt voor de info John.
Ik had het toen ook gezien , maar raar maar waar ik had toen geen interesse voor zo een shiter, maar nu ik me een beetje vast gebeten heb in de Corvette leek het me het leuk om zo een shifter te gaan gerbruiken.

Maar nu wacht ik even Roy zijn revieuw af over de shifter van Derek.
Graag gedaan. En het is inderdaad heel erg leuk om een sequentiele shifter te gebruiken. Bij iedere auto die zo'n ding heeft gebruik ik hem ook.

Roy Visser
28 augustus 2011, 16:54
Heeft er iemand hier al zelfbouw CST pedalen in elkaar gezet? Naar mijn weten heeft Bjorn er ervaring mee en zal die ook even pm-en, maar ik zit er over na te denken om een combinatie te maken tussen een Clubsport pedalen set en de CST sets. Dit om bepaalde design flaws er uit te halen. Volgens mij moet het wel mogelijk zijn om zoeits voor elkaar te maken, maar ben erg benieuwd naar plekken waar ik de basis onderdelen bij elkaar kan schrapen.

Zal Todd Canon zelf ook even een email sturen. Maar meer ervaringsdeskundige met zelfbouw pedalen, laat wat van je horen! :)

joansom
28 augustus 2011, 20:29

Yep klopt. Trouwens, status: (still) waiting for shipping information ?!
Dacht dat verzenden ca 2 weken duurde? Hopelijk komt ie deze week :)

joansom
28 augustus 2011, 20:31
Heeft er iemand hier al zelfbouw CST pedalen in elkaar gezet? Naar mijn weten heeft Bjorn er ervaring mee en zal die ook even pm-en, maar ik zit er over na te denken om een combinatie te maken tussen een Clubsport pedalen set en de CST sets. Dit om bepaalde design flaws er uit te halen. Volgens mij moet het wel mogelijk zijn om zoeits voor elkaar te maken, maar ben erg benieuwd naar plekken waar ik de basis onderdelen bij elkaar kan schrapen.

Zal Todd Canon zelf ook even een email sturen. Maar meer ervaringsdeskundige met zelfbouw pedalen, laat wat van je horen! :)

Ron en Jarno, toch?

Roy Visser
28 augustus 2011, 21:38
Ron en Jarno, toch?

Ah heb het topic inderdaad gevonden op snl. Vooral veel DHZ en Ebay werk dus :) Eerst maar eens met Meneer Pannekeet praten over wat loadcell opties, dat is eigenlijk hetgeen wat ik wil verbeteren aan de set, aangezien ik de huidige manier nog even te onbetrouwbaar vind als je zoals ik een van de allereerste sets hebt waarbij de boel nog wel eens wilt blijven plakken. Aangezien ik laatst mijn reserve set (welke ook van de eerste lichting was) verkocht heb, misschien maar eens een extra set aanschaffen en de huidige echt helemaal custom maken voor overhangend :)

Roy Visser
29 augustus 2011, 15:32
Kijken of Todd dit gedeelte wil verkopen, ga ik die zo ombouwen voor gebruik met de clubsports :)

http://www.sr-academy.nl/Temp/Parts.jpg

Jarninho
29 augustus 2011, 18:32
Hey, das een std beam loadcel! Die kan ik wel voor je regelen denk ik :)

Roy Visser
29 augustus 2011, 18:42
Hey, das een std beam loadcel! Die kan ik wel voor je regelen denk ik :)

yup was ook al de bedoeling om je daar even over aan te spreken ;)

30kg/60kg zijn degene die hij zelf gebruikt. Zijn volgens mij nog redelijk prijzig :)

Jarninho
29 augustus 2011, 21:46
yup was ook al de bedoeling om je daar even over aan te spreken ;)

30kg/60kg zijn degene die hij zelf gebruikt. Zijn volgens mij nog redelijk prijzig :)

Ligt eraan wat je prijzig vindt... :p zal zodra ik de gelegenheid heb eens kijken of ik zo'n ding mee kan snaaien voor weinig. Ben voorlopig niet op de zaak maar zal her en der eens polsen.

Weet jij trouwens wat dat ding met die balg eromheen is? Zit daar vloeistof in ofzo?

Roy Visser
29 augustus 2011, 21:55
Ligt eraan wat je prijzig vindt... :p zal zodra ik de gelegenheid heb eens kijken of ik zo'n ding mee kan snaaien voor weinig. Ben voorlopig niet op de zaak maar zal her en der eens polsen.

Weet jij trouwens wat dat ding met die balg eromheen is? Zit daar vloeistof in ofzo?

ik heb geen idee, volgens mij iets van een cilinder achtig iets. Vind die complete pedalenset ook echt heel gaaf, maar 1300 dollar is wel prijzig...

http://i53.tinypic.com/2ibyl9s.jpg

Ron
31 augustus 2011, 09:30
Ik heb idd een DIY set en ik heb er echt geen moment spijt van gehad. Het is wel wat werk maar je kan er alles aan veranderen kwa slag en de druk van de rem gas en koppeling.

http://www.ebay.com/itm/LOAD-CELL-30kg-NEW-OIML-High-Precision-/350484060887?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item519a7a5ad7 hier heb ik mijn 30kg load cell gehaald voor ongeveer 30euro incl.

http://www.berghspecialproducts.nl/shop/def.aspx?g=180000%5E180600 Hier heb ik de stangkoppen gehaald.

http://nl.farnell.com/vishay&CMP=KNC-GNL-FNL-GEN-SUP-G12?s_kwcid=TC|14820|vishay||S|b|7497315037 Heb ik mijn potmeter's gehaald.

Bij een modelbouw winkel de kleine stangkoppen voor de potmeter.

LC controller van leo bodnar. Bij de meeste wel bekend maar zet het toch maar bij. Als je een Frex Shifter of Handbrake aansluit op de bodnar LC controller kan deze een shift of wat missen per ronde. Ik zelf heb er enkeld last van met de simbin serie de rest werkt prima (iracing, rfactor en dirt3)

Misschien een goede tip, pak de 60kg load cell :)

Roy Visser
31 augustus 2011, 10:54
Thanks Ron! :)

Roy Visser
31 augustus 2011, 16:09
GT stuurtje voor de fanatec csw basis wordt 350mm. Exact dezelfde maat als het orgineel. Erg benieuwd naar onderhand!

Sander Hogendoorn
31 augustus 2011, 17:36
Ik vond de overstap van 270mm (Logitech) naar 300mm (Fanatec) al groot :p

Ben ook wel benieuwd :)

Sander Hogendoorn
3 september 2011, 10:14
Je kunt je nu opgeven als Betatester voor de nieuwe stuurtjes van Fanatec:

http://www.virtualr.net/fanatec-is-looking-for-beta-testers-sign-up-now/

http://www.911wheel.de/?q=node/6175

Lijkt me wel leuk, er staan alleen al een man of 40-50 die een comment hebben neergezet :p

cookie
3 september 2011, 14:14
Je moet een PS3 en Xbox360 hebben, dat maakt de selectie al een stuk kleiner lijkt mij.

Roy Visser
3 september 2011, 14:16
Je moet een PS3 en Xbox360 hebben, dat maakt de selectie al een stuk kleiner lijkt mij.

Mwoi, als je de meeste reacties bekijkt vergeten ze sowieso de helft in te vullen. Wie niet waagt blijft maagd ;)

Richard117
3 september 2011, 16:44
Had me interessant geleken om eens kennis te maken met Fanatec.
Maar ben een deel van die testperiode al op vakantie waardoor ik veel minder tijd heb om er aandacht aan te besteden.
Ben wel PS3 en Xbox360 bezitter, dus ik val in de doelgroep :p

Roy Visser
4 september 2011, 17:37
Zo, mijn Clubsport pedalen eens helemaal omgegooid. Rem en Koppelingspedaal "even" van plek verwisseld. Met de pedalen zo dicht op elkaar had ik altijd wat probleempjes met het relaxed zitten en een goed gevoel er in te krijgen, kan nu weer een stuk "wijdbeenser" en minder krampachtig zitten. Beetje zoals een hele hoop volk hier de koppeling van de G25/G27 als rem gebruikt :)

Wel weer even wennen, maar denk wel dat het beter uitkomt kwa gevoel en precisie, en in ieder geval kwa krampachtigheid.

Nu alleen nog zorgen dat ik in een paniek situatie niet vol de koppeling intrap :p

Had niet verwacht dat ik er zo lang over zou doen, maar hoefde in ieder geval niks te solderen/verlengen, dat had ik dan ook weer niet verwacht.

speed9
4 september 2011, 23:22
(schaam mode) Ik heb sinds vandaag een hele oude Trashmaster race stuurtje waar een Grandprix 1 sticker op zit,hij werkt via een serial poort (het stuurtje) en de pendalen via ps2 (muis/toetsenbord ingang).

Nu heb ik een vraagje: bij welke oude spel zou zo'n stuurtje nog werken en daarbij : zijn er software patchs om het te laten werken op windows xp / ubuntu natty?

Wou een concept maken voor retro-gaming (game op ouderwetse consols etc),maar dan met een pc in mijn huis (gewoon voor mij zelf).

Wou iemand wat weten over dit of moet het specifieker zijn of is het kansloos?
(/schaam mode off)

Bramzel
4 september 2011, 23:25
Zet een oude 486 in elkaar dan zal je er vast nog games als GP2, NFS1 en NASCAR1 mee kunnen spelen. Of je daar echter gelukkig van wordt...

Ik ga gewoon weer hetzelfde advies herhalen wat bijna iedereen hier al eens geroepen heeft: werken, sparen en gewoon goed spul kopen ipv continu blijven doorklooien met oude rotzooi.

Niels Tieman
4 september 2011, 23:26
Ik heb een Déjŕ vu....

(Oftewel; Ik ben het met Bram eens..)

Roy Visser
4 september 2011, 23:37
Goh, dit lijkt totaal niet op hetgeen wat ik in het moment van de dag topic gepost heb :p

Jeroen Ursem
5 september 2011, 00:00
Ik ga gewoon weer hetzelfde advies herhalen wat bijna iedereen hier al eens geroepen heeft: werken, sparen en gewoon goed spul kopen ipv continu blijven doorklooien met oude rotzooi.

+1 :closedeyes:

petervdveen
5 september 2011, 10:07
Kunnen we niet ergens instellen dat rick hier alleen in dit topic kan posten als er het woord 'nieuw' en 'gekocht' in voorkomt?:p

Roy Visser
5 september 2011, 10:55
Wat CSW Productie fotos van Thomas zijn Blog

http://www.911wheel.de/?q=node/6570

http://www.sr-academy.nl/Temp/CSW_Blog_1.jpg

http://www.sr-academy.nl/Temp/CSW_Blog_2.jpg

http://www.sr-academy.nl/Temp/CSW_Blog_3.jpg

http://www.sr-academy.nl/Temp/CSW_Blog_4.jpg

http://www.sr-academy.nl/Temp/CSW_Blog_5.jpg

En een sneak peak van het GT Stuur, vind de vorm wel gaaf, erg benieuwd naar de voorkant :)

Darthwillie
5 september 2011, 11:15
zijn die pedalen op de een na laatste foto ook een sneak peak?

Robert Saalmink
5 september 2011, 11:18
Ziet er degelijk uit allemaal zeg!

Fabian de Jong
5 september 2011, 11:22
Oe hebbe hebbe hebbe.

/me checkt zijn rekening... kut :(

John
5 september 2011, 11:25
GT stuurtje voor de fanatec csw basis wordt 350mm. Exact dezelfde maat als het orgineel. Erg benieuwd naar onderhand!
Ik heb eens even de rolmaat erbij genomen maar helaas komt 350mm niet uit in mijn race seat. Ik kom dan met mijn armen/ellebogen tegen de "kuipranden" van mijn seat aan. En dan staan m'n polsen in een erg onnatuurlijke houding. Misschien dat het formule stuurtje wel kleiner is maar ik wilde juist zo graag van stuur kunnen wisselen. Ik baal hier wel van zeg.

Robert Saalmink
5 september 2011, 11:30
Tijd voor een mod :)

Fabian de Jong
5 september 2011, 11:35
Ik heb eens even de rolmaat erbij genomen maar helaas komt 350mm niet uit in mijn race seat. Ik kom dan met mijn armen/ellebogen tegen de "kuipranden" van mijn seat aan. En dan staan m'n polsen in een erg onnatuurlijke houding. Misschien dat het formule stuurtje wel kleiner is maar ik wilde juist zo graag van stuur kunnen wisselen. Ik baal hier wel van zeg.
Met een hamer past alles :)

Roy Visser
5 september 2011, 12:05
zijn die pedalen op de een na laatste foto ook een sneak peak?

Dat zijn CSR Elite pedalen, die komen tussen de Clubsports en de normale pedalenset te zitten :)

El Maestro
5 september 2011, 15:43
Damn, ik wil zo'n stuurtje! :laugh:

Kan er overheen gelezen hebben, maar zou ik m'n G25 pedalen kunnen blijven gebruiken met dit stuur?

Kim Van Der Stichelen
5 september 2011, 15:53
Ik dacht dat alles in Duitsland gemaakt werd nu?

Niellie
5 september 2011, 16:00
In Europa zitten ook Aziaten :p

Kim Van Der Stichelen
5 september 2011, 16:02
In Europa zitten ook Aziaten :p

Ja, maar ik vroeg in m'n reply (voor ik editte) al of het toeval kon zijn ;) Anyway, in z'n blog staat wel degelijk china;)

Niellie
5 september 2011, 16:04
Weet je wat ze meestal doen, de laten de onderdelen in bijv. China maken. Maar ze zetten het dan in Duitsland in elkaar en dan zeggen ze dat het in Duitsland gemaakt is.
Zo'n dingen kloppen meestal niet helemaal 100%.

Roy Visser
5 september 2011, 16:05
Ik dacht dat alles in Duitsland gemaakt werd nu?

Ik eigenlijk ook, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn. Hopelijk is Quality Control een stuk aangescherpt. Dit stuurtje mag absoluut geen fouten bevatten en ik hoop ook dat alles echt op de rit staat bij het uitbrengen ervan.

Kan er overheen gelezen hebben, maar zou ik m'n G25 pedalen kunnen blijven gebruiken met dit stuur?

Yup, gewoon met een adaptertje die waarschijnlijk zelfs bij het stuurtje geleverd wordt

El Maestro
5 september 2011, 16:08
Nice, dan is het sparen nu officieel begonnen!:p:)

speed9
5 september 2011, 18:36
Zet een oude 486 in elkaar dan zal je er vast nog games als GP2, NFS1 en NASCAR1 mee kunnen spelen. Of je daar echter gelukkig van wordt...

Je las me doel niet: Retro gaming.......:surrender:

Daarbij ik kocht het niet ik kreeg het,omdat iemand van de project (retrogaming .everywhere)deze stuurtjes weg wou gooien omdat die er al wat had staan en ik maar zonde vond om weg te laten gooien.

Nu heb ik deze (mischien waardeloze ding) van de crusher gered,en mischien is die bruikbaar.

:laugh:*kwijl* +1

Ron
5 september 2011, 18:54
Hopelijk is Quality Control een stuk aangescherpt. Dit stuurtje mag absoluut geen fouten bevatten en ik hoop ook dat alles echt op de rit staat bij het uitbrengen ervan.

+1

Ik vind dat fanatec mooie spullen maakt en hoop dat dit stuurtje een succes word :D en vooral ook betrouwbaar. Denk dat ze dan als warme broodjes over de toonbank gaan :cool:

Edit: Hoop ook dat er een one side QR systeem komt :)

Gerben
5 september 2011, 19:08
Dat zijn CSR Elite pedalen, die komen tussen de Clubsports en de normale pedalenset te zitten :)

Ik vind die nieuwe pedalen mooier dan de clubsports qua uiterlijk, maargoed ben dan ook meer van het rechttoe rechtan ;) :P

Bjorn
5 september 2011, 21:28
(schaam mode) Ik heb sinds vandaag een hele oude Trashmaster race stuurtje waar een Grandprix 1 sticker op zit,hij werkt via een serial poort (het stuurtje) en de pendalen via ps2 (muis/toetsenbord ingang).

Nu heb ik een vraagje: bij welke oude spel zou zo'n stuurtje nog werken en daarbij : zijn er software patchs om het te laten werken op windows xp / ubuntu natty?

Wou een concept maken voor retro-gaming (game op ouderwetse consols etc),maar dan met een pc in mijn huis (gewoon voor mij zelf).

Wou iemand wat weten over dit of moet het specifieker zijn of is het kansloos?
(/schaam mode off)

Dat is idd een oud stuurtje, ik meen zelfs dat dat het 1e stuurtje was wat er op de markt kwam. Ik heb er hier ook 1 staan en zover ik weet is daar geen driver voor nodig. Op de doos, ja die heb ik ook nog, staat dat het geschikt is voor windows 3.11 :huh: en windows 95 :pinch:. Misschien dat 98 er ook nog wat mee kan, maar xp geen idee. Retro gaming :thumbup::thumbup:

Post eens een foto, want de grandprix 1 die ik ken en hier heb heeft geen pedalen, maar 2 flippers achter het stuur voor rem en gas.

Joost van den Heuvel
6 september 2011, 16:46
Volgens een bericht op virtualr.net lijkt de vorm van het stuurtje erg veel op dat van een BMW M3 GT2:

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/bmw_m3_gt_race_car_pull_quotes_7_cd_gallery_zoomed .jpg

Het klopt natuurlijk niet helemaal. Boven het midden zit bijvoorbeeld een extra stukje (voor rev/schakel lampjes neem ik aan).

Maar zo zou de voorkant dus misschien er ongeveer uit komen te zien.

Bramzel
6 september 2011, 16:53
Beetje spuit 11 van VirtualR, want het gros van de GT-stuurtjes ziet er zo uit.

Peter
6 september 2011, 17:57
Is dat nu echt een zwartgespoten golfballetje als pookje in die BMW?? :blink::p

Roy Visser
7 september 2011, 10:19
Nice, dan is het sparen nu officieel begonnen!:p:)

Hmm, Toch minder compatible als Thomas deed voorkomen in de interviews (betreffende pedalen):

http://forum.digitalracing.nl/attachment.php?attachmentid=792&stc=1&d=1315383439

De CSR Elite is dus wel met alles compatible, maar de CSW dus niet en werkt alleen met digitale pedalen. Als je de CSW wilt zul je toch over moeten stappen naar de CSR Elite pedalen of de Clubsports, wat de prijs toch wel een kleine 140-200 euro duurder maakt.

Of je kunt van je huidige pedalenset een standalone versie maken, G25/G27 -> bodnar kabel -> hogere resolutie en standalone

Robert Saalmink
7 september 2011, 10:51
De CSW is dus eigenlijk alleen interessant voor mensen met een X-box. Als je als Simracer toch al 500,- aan het spenderen bent, kan 600,- ook nog wel.

Roy Visser
7 september 2011, 10:57
De CSW is dus eigenlijk alleen interessant voor mensen met een X-box. Als je als Simracer toch al 500,- aan het spenderen bent, kan 600,- ook nog wel.

Kijk nog een keertje goed robert, en goed op de afkortingen letten.

http://www.sr-academy.nl/Temp/Knipselcompare.JPG

nog maals

CSW

Stuurtje PS3/PC, begin prijs 600 euro (basis 450 euro, goedkoopste stuurtje 150 euro)

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/08/clubsport.jpg

CSR Elite

Stuurtje PS3/PC/Xbox360, prijs 500 euro

http://pinoytutorial.com/techtorial/wp-content/uploads/2011/06/forza-motorsport-csr-1.jpg

de CSW is dus voor mensen met een Xbox juist NIET interessant.

Robert Saalmink
7 september 2011, 11:20
Dat bedoel ik ook, ik had overigens goed gekeken, de hele lijst doorgenomen, anders had ik die conclusie (waar je verder niet op ingaat trouwens, is kennelijk niet belangrijker dan een typefoutje over de naam?) niet kunnen trekken he. Dat het alleen een typefoutje in de naam betreft had je vast ook wel kunnen bedenken.

Roy Visser
7 september 2011, 11:30
Dat bedoel ik ook, ik had overigens goed gekeken, de hele lijst doorgenomen, anders had ik die conclusie (waar je verder niet op ingaat trouwens, is kennelijk niet belangrijker dan een typefoutje over de naam?) niet kunnen trekken he. Dat het alleen een typefoutje in de naam betreft had je vast ook wel kunnen bedenken.

Typefoutje in de naam en dan ook de prijs die je er aan vast hangt? Als het enkel een typefoutje in de naam had geweest had ik je daar op verbeterd, maar nu hang je ook de juiste prijs aan de naam, waardoor het er erg op lijkt dat je je enorm vergist en er geen enkele aanwijzing is op typefout.

Als ik CSW verander voor CSR Elite (wat ook weer wat anders is als CSR daar niet van ;) ) dan kloppen de prijzen namelijk weer niet met de conclusie die je trekt. Als ik even de correcte gegevens invult zoals jij het waarschijnlijk bedoelde, dan wordt het helemaal een vreemd verhaal en dan snap je wel waarom ik je probeer te verbeteren

De CSR Elite is dus eigenlijk alleen interessant voor mensen met een X-box. Als je als Simracer toch al 500,- aan het spenderen bent, kan 500,- ook nog wel.

Ik probeer gewoon ieder beetje onduidelijkheid uit deze thread te houden aangezien er mensen (zoals jijzelf) zijn die behoorlijk lijken te struikelen over de types, als ik ieder moment aangrijp om dit zo duidelijk mogelijk uit te leggen (nadat mensen daar de mist mee ingaan) dan is dat alleen maar goed toch?

De CSR Elite is inderdaad alleen interessant voor mensen met een Xbox360, maar het is ook een interessant stuurtje voor mensen die het QR systeem niet interessant genoeg vinden, evenals de andere opties. Ik gok namelijk dat het CSW stuurtje met een soortgelijk rond stuurtje (en niet het F1 stuurtje wat imo niet past wanneer je een GT wagen rijd) richting de €750 gaat komen kwa prijs. En dan is 500 euro toch wel een stuk voordeliger, ook al heb je geen Xbox360

als extra:
Als je gebruik wilt maken van het QR (-Quick Release) systeem zul je sowieso 2 stuurtjes in bezit hebben, tenzij je je sim zo hebt gebouwt dat je er zonder het stuur af te nemen er gewoon niet in komt. Het goedkoopste QR stuurtje is de F1, die 150 euro is. De GT zal volgens mij wat prijziger worden, maar laten we voor argumentssake er ook 150 euro van maken. Dan zul je dus gewoon 750 euro betalen voor een stuurtje, waarbij je ook enkelt fanatec pedalen kunt gebruiken en dit voor sommige mensen de prijs nog meer op zal schroeven omdat ze de overstap maken vanaf Logitech.

De CSR Elite die kwa behuizing en werking vrijwel hetzelfde is, komt op 500 euro, en daar werken alle pedalensets op van Logitech (G25/G27) en Fanatec. Wat voor sommige mensen misschien een stuk aantrekkelijker is.

Hoop dat dit een beetje duidelijk is :)

Robert Saalmink
7 september 2011, 11:34
Het klopt precies als je in mijn conclusie CRW vervangt voor CSRE. 1e post bovenaan deze pagina.

Edit: ik wist niet dat 599 eigenlijk 750 moest zijn om een goed vergelijk te kunnen maken, dat blijkt ook niet uit het schemaatje. Dan is het verschil wel groot ja.

Roy Visser
7 september 2011, 11:42
Het klopt precies als je in mijn conclusie CRW vervangt voor CSRE. 1e post bovenaan deze pagina.

Ja maar dan snap ik de laatste zin uit die 1e post op deze pagina niet? Het doet mij vermoeden dat je de CSR Elite als 599 ziet kwa prijs en de CSW op 499 kwa prijs.

edit: of je bedoelt het zo dat mensen die geen xbox hebben maar wel zo'n stuurtje willen die 100 euro wel bijlappen om over te stappen naar de CSW.

maar ik hoop wel dat je begrijpt dat zo'n typefoutje wel even de hele interpretatie van je post omver gooit aangezien ik nu pas denk te begrijpen wat je bedoelt.

Robert Saalmink
7 september 2011, 11:46
Dat is inderdaad niet wat ik bedoel.

De versie met goede benaming zou luiden:

De CSRE is dus eigenlijk alleen interessant voor mensen met een X-box. Als je als Simracer toch al 500,- aan het spenderen bent, kan 600,- ook nog wel.

Ik zeg hier: als je een Xbox hebt, ben je veroordeeld tot de CSRE. Als je simracer met PC bent zoals er hier veel rondhangen, en je bent al bereid veel geld uit te geven aan een stuurtje, dan is de keuze tussen 500 of 600 euro ook niet meer echt een struikelblok. Dan ga je voor al die extra 'yes' aanduidingen en extra features voor slechts 100 euro extra toch altijd voor de CSW? Dan ga je niet 100 euro besparen en al die extra features mislopen.

De conclusie zou ik willen aanpassen als de CSW inderdaad 750 gaat kosten, in dat geval wordt het prijsverschil wel erg groot.

Roy Visser
7 september 2011, 11:48
Dat is inderdaad niet wat ik bedoel.

De versie met goede benaming zou luiden:

Ik bedoel te zeggen: als je een Xbox hebt, ben je veroordeeld tot de CSRE. Als je simracer met PC bent zoals er hier veel rondhangen, en je bent al bereid veel geld uit te geven aan een stuurtje, dan is de keuze tussen 500 of 600 euro ook niet meer echt een struikelblok. Dan ga je voor al die extra 'yes' aanduidingen en extra features voor slechts 100 euro extra toch altijd voor de CSW? Dan ga je niet 100 euro besparen en al die extra features mislopen.

De conclusie zou ik willen aanpassen als de CSW inderdaad 750 gaat kosten, in dat geval wordt het prijsverschil wel erg groot.

Ik had net mijn post boven je geedit toen ik erachter kwam dat je het misschien op die manier bedoelde, dat duurde dus even.

De CSW gaat overigens zo duur worden als je zelf wilt natuurlijk. De basis is 450 euro, dan kun je zelf beslissen hoeveel stuurtjes je er extra bij koopt natuurlijk en het stuurtje zo duur maken als je zelf wilt. Minimale prijs blijft dus gewoon 600 euro :)

Robert Saalmink
7 september 2011, 14:40
M.a.w. je hebt de 'optielijst' nodig om de exacte prijs van jouw stuurtje te kunnen vaststellen uiteindelijk. We wachten af :)

Jarninho
7 september 2011, 15:07
De CSW gaat overigens zo duur worden als je zelf wilt natuurlijk.

F*ck. Dat gaat dus duur worden... ;)

Mathijs
7 september 2011, 15:19
maar ik hoop wel dat je begrijpt dat zo'n typefoutje wel even de hele interpretatie van je post omver gooit aangezien ik nu pas denk te begrijpen wat je bedoelt.
Mwa, niet mee eens, ik begreep in 1 klap wat Robert bedoelde, zelfs met de typefout...
Ik had net mijn post boven je geedit toen ik erachter kwam dat je het misschien op die manier bedoelde, dat duurde dus even.

De CSW gaat overigens zo duur worden als je zelf wilt natuurlijk. De basis is 450 euro, dan kun je zelf beslissen hoeveel stuurtjes je er extra bij koopt natuurlijk en het stuurtje zo duur maken als je zelf wilt. Minimale prijs blijft dus gewoon 600 euro :)
Oké, dus de 600 euro is dus de CSW + formula 1 stuur. Dus dan hoef je geen stuurtjes meer bij te kopen om te kunnen racen. Dat is idd. nog wel te overleven. Kan je later altijd de boel nog uitbreiden

Peter
7 september 2011, 15:42
Oké, dus de 600 euro is dus de CSW + formula 1 stuur. Dus dan hoef je geen stuurtjes meer bij te kopen om te kunnen racen. Dat is idd. nog wel te overleven. Kan je later altijd de boel nog uitbreiden

maar nog wel een set pedalen want die van de G25 kun je niet gebruiken en er zitten geen pedalen bij?

Mathijs
7 september 2011, 16:00
maar nog wel een set pedalen want die van de G25 kun je niet gebruiken en er zitten geen pedalen bij?
True, maar dat moet je bij die andere ook als je ervan uitgaat dat je geen compatable pedalen hebt (in mijn geval).

Stefan
7 september 2011, 16:16

Zoals Roy eerder aangaf kun je de G25/G27 pedalen gewoon blijven gebruiken mits je de Bodnar kabel aanschaft. Doormiddel van deze kabel maak je de pedalenset standalone. Bijkomend voordeel is dat de resolutie ook nog eens wordt vergroot.

http://www.leobodnar.com/products/DFPG25conn/

Ron
7 september 2011, 19:04
Fanatec Interview and New Elite Announcement @ Gamescom 2011 - YouTube

Het xbox stuurtje krijgt ook een soort van release systeem op 5:30 te zien. Helaas geen quick release maar goed. Ben benieuwd :)

cookie
9 september 2011, 12:56
Thrustmaster komt ook met een F1 stuur voor PC en PS3
http://a.yfrog.com/img859/2140/f3aj.jpg
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2011/09/alon_mass_ferr_monz_2011-1.jpg

Ziet er ook erg mooi uit. Misschien iets meer plastic dan dat Fanatec stuur, dus waarschijnlijk goedkoper (ik las iets van €199 op codemaster forum) en pedalen inbegrepen vermoed ik.

Robert Saalmink
9 september 2011, 13:18
Als alle functies ook ondersteund worden in bijv. F1 2011 is het een leuke combo natuurlijk!

Captain Slow
9 september 2011, 13:40
Doet me denken aan dat andere F1 stuur van Thrustmaster. was ook niet verkeerd trouwens:)

Roy Visser
9 september 2011, 14:49
Nice, mooi dat thrustmaster zich weer wat meer in die sector gaat begeven, goed voor de concurrentie :)

Verstandig om het goedkoper te houden en hem op die manier zo ruim onder de fanatec F1 te plaatsen, gooien ze die markt dicht :)

joostingh
9 september 2011, 15:53
Nice, mooi dat thrustmaster zich weer wat meer in die sector gaat begeven, goed voor de concurrentie :)

Verstandig om het goedkoper te houden en hem op die manier zo ruim onder de fanatec F1 te plaatsen, gooien ze die markt dicht :)

Hmm ik denk dat ik misschien heel snel wel eens een nieuw stuur kan aanschaffen. Vind die van thrustmaster erg leuk!!! moet zeggen dat mijn huidige ook goed bevalt.

Bart Hendrikx
9 september 2011, 17:28
Nice, en wie heeft er hier een Thrustmaster?.................. BART

Richard117
9 september 2011, 18:01
Lang geleden had ik een Thrustmaster stuur :p
De F360:

http://img.tomshardware.com/us/2002/05/24/pc_racing/thrustmodenaprovolant.jpg

Gerben
9 september 2011, 18:13
Mijn eerste stuurtje was een Thrustmaster, namelijk deze:

http://media.ldlc.com/photos/00/00/35/35/ME0000353508_2.jpg

Deze is ook pas weggegaan nadat hij echt kapot was. Zelf toendertijd nog een keer gefixed door draadjes van de voeding op de printplaat te solderen, omdat de stekker niet meer werkte volgens mij. De opvolger was een Logitech, de zwarte MOMO, en tot nu toe nog steeds trouw aan de mannen van Logitech.

Robert Saalmink
9 september 2011, 21:20
Amateurs :innocent:
http://s3.amazonaws.com/kpsurplus_images/ff8b25b02b676e0bfeef14d989515118993b4bf2.jpg

Stefan van Renselaar
9 september 2011, 21:26
Amateurs :innocent:
http://s3.amazonaws.com/kpsurplus_images/ff8b25b02b676e0bfeef14d989515118993b4bf2.jpg

Laat Rick toch eens..... :rolleyes:

Jeroen Ursem
9 september 2011, 21:28
Ik zat vroeger als kind altijd al met dit in m'n handen mee te sturen in de auto :p

http://www.fotokringheemskerk.nl/cms/wp-content/uploads/2010/11/schilderstape.gif

Robert Saalmink
9 september 2011, 21:58
Mijn eerste stuurtje ooit heb ik zelf gemaakt. Alles bedacht samen met een vriend van me (Jeroen, sommigen kennen hem als de F1 n00b), potmeters gekocht, een doos technisch lego opengetrokken, een oude goedkope joystick gesloopt en aan de slag. Alles was af, er moest alleen nog een essentieel onderdeel op: een stuurwiel. Creativiteit kent geen grenzen en bij de lokale Xenos werd al snel een prima object gevonden, te weten een houten ontbijtbordje. Na nog wat meten en zagen uiteindelijk een prima stuur :thumbup: afklikbaar ook, heeft Fanatec nu pas :innocent:

Later is het geheel in een cockpit gebouwd inclusief autostoel, het stuurdeel kon je wegklappen en dan kon je vanaf de zijkant flightsticks en throttle opklappen en had je ineens een flightsim :)

Dit was in de tijd dat het eerste echte PC stuurtje nog bedacht moest worden volgens mij, en aangezien ik al heul oud ben, een grijs verleden :)

Bjorn
9 september 2011, 23:13
Mijn eerste stuurtje ooit heb ik zelf gemaakt. Alles bedacht samen met een vriend van me (Jeroen, sommigen kennen hem als de F1 n00b), potmeters gekocht, een doos technisch lego opengetrokken, een oude goedkope joystick gesloopt en aan de slag. Alles was af, er moest alleen nog een essentieel onderdeel op: een stuurwiel. Creativiteit kent geen grenzen en bij de lokale Xenos werd al snel een prima object gevonden, te weten een houten ontbijtbordje. Na nog wat meten en zagen uiteindelijk een prima stuur :thumbup: afklikbaar ook, heeft Fanatec nu pas :innocent:

Later is het geheel in een cockpit gebouwd inclusief autostoel, het stuurdeel kon je wegklappen en dan kon je vanaf de zijkant flightsticks en throttle opklappen en had je ineens een flightsim :)

Dit was in de tijd dat het eerste echte PC stuurtje nog bedacht moest worden volgens mij, en aangezien ik al heul oud ben, een grijs verleden :)
:worthless:

Fabian de Jong
10 september 2011, 00:49
:worthless:
With stupid ^

Captain Slow
10 september 2011, 00:56
Mijn eerste stuurtje ooit heb ik zelf gemaakt. ........)

Met alle respect Robert, maar volgens mij hebben wij minstens 1 ding gemeen: 2 linker handen;). Of was er een tijd dat jij handig was?:)

Bjorn
10 september 2011, 10:16
................... Alles bedacht samen met een vriend van me.............................

:whistling:

speed9
10 september 2011, 12:28
Dat is idd een oud stuurtje, ik meen zelfs dat dat het 1e stuurtje was wat er op de markt kwam. Ik heb er hier ook 1 staan en zover ik weet is daar geen driver voor nodig. Op de doos, ja die heb ik ook nog, staat dat het geschikt is voor windows 3.11 :huh: en windows 95 :pinch:. Misschien dat 98 er ook nog wat mee kan, maar xp geen idee. Retro gaming :thumbup::thumbup:

Post eens een foto, want de grandprix 1 die ik ken en hier heb heeft geen pedalen, maar 2 flippers achter het stuur voor rem en gas.

Er zaten pendalen erbij,alleen nu ik jou bericht lees twijfel ik nu zelf ook of ze bij elkaar horen.

Ik zal binnenkort (binnen paar weken:lol:) foto's maken.
Laat Rick toch eens..... :rolleyes::) een jonkie dat houd van retrogaming...:lol:

:thumbup: Dat is pas gaaf om te lezen,soms is zelfbouwen sneller dan wachten op sommige bedrijven.

With stupid ^
+1

Darthwillie
10 september 2011, 12:48
lang terug maar ik had een van de eerste thrustmaster t1b sturen en daar zaten pedalen bij, met rottige veren die vaak kapot gingen.

Robert Saalmink
10 september 2011, 21:52
lang terug maar ik had een van de eerste thrustmaster t1b sturen en daar zaten pedalen bij, met rottige veren die vaak kapot gingen.

Maar een handgeschreven brief naar Thrustmaster en twee weekjes wachten bij je brievenbus zorgde wel voor een envelopje met gratis nieuwe veren :thumbup:

Darthwillie
10 september 2011, 22:15
:blink: nooit geweten, ijzerwaren winkel om de hoek had een goede klant aan me, die verkochten vrijwel gelijke veren.

Roy Visser
11 september 2011, 12:25
Hmm, het schijnt toch de bedoeling te zijn dat het Thrustmaster F1 stuurtje een vervanger is voor het normale stuurtje op de T500RS. Het is geen Quick Release, maar wel bijzonder simpel om het stuurtje te vervangen.

Interessante ontwikkeling, de totaalprijs is lager dan de optie waar fanatec mee komt, en dan zelfs inclusief pedalen :)

T500RS €420
F1 Stuur €200

€620 euro voor een complete set dus met 2 stuurtjes en pedalenset die in een handomdraai van F1 naar GT stijl gaat.

wat meer info:

http://www.virtualr.net/ferrari-f1-wheel-rim-for-thrustmaster-t500-rs-unveiled/

cookie
11 september 2011, 16:01
Hopelijk brengen ze het toch als appart stuursetje uit, want ik heb die t500rs niet dus het zou makkelijker zijn om dat stuur te kopen met het ferrari stuur er al op. Maar al die knoppen, hoe werken die als er geen draden zijn?

Roy Visser
11 september 2011, 22:26
Hopelijk brengen ze het toch als appart stuursetje uit, want ik heb die t500rs niet dus het zou makkelijker zijn om dat stuur te kopen met het ferrari stuur er al op. Maar al die knoppen, hoe werken die als er geen draden zijn?

Moet je eens kijken naar je toetsenbord, die sluit je aan via usb en heeft me toch een hoop "knoppen"

usb zijn ook maar 4 aders :) Zal ongetwijfeld een soort stekker achtig iets zien waar het stuurtje ingeplugged wordt, volgens mij kun je op het filmpje zelfs zoets zien wat lijkt op een 4 tal pootjes :)

Peter
11 september 2011, 22:31
lijkt op een soort van PS/2 achtige aansluiting te zijn...

Niels Tieman
20 september 2011, 16:05
Je kunt de nieuwe Clubsport ( Fanatec Forza Motorsport CSR Wheel, the CSR Shifter and the CSR Elite pedals ) Fanatec spullen pre-orderen. :)

Roy Visser
20 september 2011, 18:37
Je kunt de nieuwe Clubsport ( Fanatec Forza Motorsport CSR Wheel, the CSR Shifter and the CSR Elite pedals ) Fanatec spullen pre-orderen. :)

Bijna Goed :) Alleen het woordje Clubsport moet uit die post en het is perfect :thumbup:

Het Clubsport (CSW) stuurtje en het CSR Elite stuurtje zijn dus nog niet te preorderen. Dit om vergissingen te voorkomen :)

Gerben
20 september 2011, 18:45
Hier een 3-tal links met foto's van de Clubsports V2 (?????) en foto's van het Forza stuur:

http://blogs.yahoo.co.jp/rmjhj650/26357470.html

http://blogs.yahoo.co.jp/rmjhj650/26389990.html

http://blogs.yahoo.co.jp/rmjhj650/26427875.html

De tekst is in het Japans, maar het gaat mij vooral om de foto's van dit:

http://img4.blogs.yahoo.co.jp/ybi/1/d8/26/rmjhj650/folder/522972/img_522972_26389990_0?1315505618

http://img4.blogs.yahoo.co.jp/ybi/1/d8/26/rmjhj650/folder/522972/img_522972_26389990_1?1315505618

Roy Visser
20 september 2011, 18:50
Die clubsports zijn aangepakt door een Japanse modder. Thomas is er wel erg van onder de indruk, maar het is nog niks van Fanatec zelf officieel :)

Dat Forza stuurtje is nog 1 van de oudere, de officiele versie krijgt namelijk niet dat glimmende zwart als stuur, maar een zwart rubberen coating :)

Zwelgbast
20 september 2011, 21:12

Je hebt geluk, zo te lezen komt hij ook compleet

http://www.bit-tech.net/news/hardware/2011/09/13/thrustmaster-announce-t500-f1-integral-raci/1

Ik ga in ieder geval voor het losse stuur. Waar zo te zien ook gewoon flippers achterop het stuur zitten

http://ts.thrustmaster.com/download/accessories/Manuals/FerrariF1/Ferrari_F1_Wheel_User_Manual.pdf

Roy Visser
20 september 2011, 21:20
Ah, ik had al zoeits gehoord, maar de middelste draaiknoppen zijn gewoon dummies bij het thrustmaster stuurtje.. Zonde :(

speed9
21 september 2011, 13:18
Jammer dat die oude trushmaster aansluiting nergens op past (waarschijnlijk bij oudere computers wel).

Dan maar gebruiken als dummy voor mijn zusje xD

Bjorn
21 september 2011, 17:41
Gamepoort usb adapter? https://www.netwerkwinkel.com/Alle-aansluitkabels-connectors/USB/USB-adapters/Gameport-adapter-USB-A-naar-D-Sub15-20cm-K5306-020-p_1250.html

Darthwillie
21 september 2011, 17:57
Dat stuur is ouder dan Rick zelf :p

speed9
21 september 2011, 20:12
Dat stuur is ouder dan Rick zelf :p

Alleen die amd 1.15ghz onder mijn bed heeft zo'n poort,maar daar moet ik weer de hdd er in zetten etc gezeik.

En het is voor mijn broertje meer xd en mij (retro gaming)

Roy Visser
23 september 2011, 12:57
http://www.youtube.com/watch?v=AiwyWdHzlXk#!

hmm, nu begrijp ik het ook niet meer, volgens dit zouden de draaiknoppen in het midden van het stuur weer wel moeten werk :)

Zwelgbast
24 september 2011, 20:38
Ik haal dat niet uit het fimpje?

En als je ook kijkt in de handleiding zie je ook dat de draaiknoppen in het midden geen functie hebben.
http://ts.thrustmaster.com/download/...ser_Manual.pdf

Hoe dan ook ik hoop hem deze week binnen te krijgen en dan hoor je het wel.

Niels Tieman
25 september 2011, 17:39
http://www.fanatec.de/html/pw_overview.htm <--

Handige lijst van Fanatec - producten.

cookie
26 september 2011, 20:12
Ik haal dat niet uit het fimpje?

En als je ook kijkt in de handleiding zie je ook dat de draaiknoppen in het midden geen functie hebben.
http://ts.thrustmaster.com/download/...ser_Manual.pdf

Hoe dan ook ik hoop hem deze week binnen te krijgen en dan hoor je het wel.

Ben benieuwd, mijn voorkeur gaat nu uit naar dit Thrustmaster stuur omdat je het kan kopen als een complete set met pedalen, en het ziet er meer F1 uit dan de Fanatec.

Zwelgbast
28 september 2011, 20:53
Nou vanmiddag binnengekomen en zojuist erop gezet.
Ga hem zo uitproberen, maar zoals verwacht zijn de middelste knoppen echt
voor de show.
De rest voelt goed en solide aan.

Mijn bevindingen zet ik er later nog bij.
Al mijn collega's stonden in ieder geval te kwijlen toen die binnenkwam :thumbup:

http://img545.imageshack.us/img545/4026/dsc01210j.jpg
By zwelgbast (http://profile.imageshack.us/user/zwelgbast) at 2011-09-28

http://img192.imageshack.us/img192/9616/dsc01211p.jpg

http://img402.imageshack.us/img402/3839/dsc01212x.jpg

http://img706.imageshack.us/img706/9200/dsc01213zc.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/706/dsc01213zc.jpg/)

Jeroen Ursem
28 september 2011, 20:56
Sorry hoor, maar schakelaars voor de show?

Dat vind ik nou echt compleet waardeloos. Verder ziet het stuur er wel netjes uit.

Darthwillie
28 september 2011, 21:12
zonde van die middelste schakelaars maar sodemieters wat ziet dat stuurtje er mooi uit zeg :wub:

Mathijs
28 september 2011, 21:46
Sorry hoor, maar schakelaars voor de show?

Dat vind ik nou echt compleet waardeloos. Verder ziet het stuur er wel netjes uit.
Denk dat er wat concessies gedaan zijn om de prijs redelijk te houden. Een F1 stuurtje kost al snel tienduizenden euro's ;).

Zwelgbast
28 september 2011, 22:28
Na wat geklooi om de laatste firmware erop te zetten
(goed lezen wil wel eens helpen :blushing:)
Alles uitgetest en ik vind hem geweldig. Hij voelt heel goed aan en de knoppen laten zich prettig bedienen.
Voor F1 2011, stuurhoek op 270 ingesteld, en in het spel de deadzones en alles op 0% en het rijdt gewoon heerlijk.
Je kan heel goed merken dat ze samen hebben gewerkt aan dit stuur.

Inderdaad wel jammer van die nep knoppen, maar ik kan het nu al niet bijhouden, laat staan dat alles zou werken.
Zowieso kan de PS3 daar niet mee overweg en zal het stuur te duur worden.
En de "knoppen" weglaten zal geen opties zijn geweest ivm de Ferrari licentie.
En dat stijgerende paardje erop is gewoon goed voor de verkoopcijfers.

Ben benieuwd, mijn voorkeur gaat nu uit naar dit Thrustmaster stuur omdat je het kan kopen als een complete set met pedalen, en het ziet er meer F1 uit dan de Fanatec.

Als je nog geen T500 hebt kan je ook de Integral versie kopen met het F1 stuur er al op. Maar hou dan wel rekening ermee dat je geen GT stuur erbij krijgt en je ook geen vaste schakelflippers hebt.
En als je een losse T500 koopt en een los F1 stuur ben je net zo duur uit als een integral versie.

Of die beter is dan de Fanatec durf ik niet te zeggen.Voor mij in ieder geval wel, maar ik kon gewoon niet wennen aan de clubsport pedalen vanwege de plaatsing en vanwege de loadcell. Daarnaast vond ik mijn stuur ook niet super afgewerkt voor het geld en werkten sommige knoppen niet echt lekker.

cookie
28 september 2011, 22:36
Wauw, ziet er geweldig uit. GT stuurtje hoef ik niet te hebben dus ga gewoon voor de hele F1 set. Wanneer is hij verkrijgbaar in Nederland of Belgie? Op Amazon.co.uk zie ik een release date van 28 oktober. Maar daar bestellen komt duurder uit volgens mij.

Darthwillie
28 september 2011, 22:40
Ben heel benieuwd naar je ervaringen, ik heb dezelfde gewenningsproblemen met de clubsport pedalen gehad. Mijn G25 begint nu wel op leeftijd te komen dus als dit heel goed is zou ik zeker overwegen deze te kopen.

Damn hij is echt heeeel mooi om te zien :thumbup:

Zwelgbast
28 september 2011, 23:58
De integral set ben ik pas een keer tegengekomen
http://www.buyonline.nl/producten/product/6440433/thrustmaster_ferrari_f1_wheel/
Maar ook daar staat geen datum bij.

Als je het los doet kan je het morgen al hebben staan bij wijze van spreken.
En nogmaals je krijgt er meer voor. Maar goed dat is jouw keuze.

Ben heel benieuwd naar je ervaringen, ik heb dezelfde gewenningsproblemen met de clubsport pedalen gehad. Mijn G25 begint nu wel op leeftijd te komen dus als dit heel goed is zou ik zeker overwegen deze te kopen.

Damn hij is echt heeeel mooi om te zien :thumbup:

En als jij of Willie hem een keer zouden willen proberen stuur maar een pm.
Ik heb toen ook getwijfeld zeker omdat ik met me Fanatec het voor mij verkeerd had gedaan en deze met verlies verkocht.
Ik heb toen ook gevraagd in de winkel of ik hem binnen de normale afkoelingsperiode terug mocht brengen. En dat was geen probleem mits ik alle stickers enzo maar liet zitten.
Maar het stuur en de pedalen vind ik echt heerlijk. Force feedback is erg sterk en pedalen gaan zwaar maar wel goed doseerbaar. En het hele set voelt ook stevig aan en is zeker geen Thrustmastertje zoals ik van vroeger ken.

Over de de service kan ik zelf niks zeggen. Wel hoor ik goede verhalen dat als er iets mis is, je vrijwel direct je complete set kan omwisselen voor een nieuwe.

Nu nog even wachten op de shifter, want daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Zit nog even te zoeken en hij is ook in België te koop. Sterker nog er staat binnenkort leverbaar.
http://www.redcoon.be/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B326933/cid/8037/Thrustmaster_Ferrari_F1_Wheel_Integral_T500/

Sander Hogendoorn
30 september 2011, 21:17
CSR Wheel review door Shaun Cole:

Forza Motorsport CSR Wheel by Fanatec - Review - YouTube

Darthwillie
30 september 2011, 23:04
En als jij of Willie hem een keer zouden willen proberen stuur maar een pm.
Ik heb toen ook getwijfeld zeker omdat ik met me Fanatec het voor mij verkeerd had gedaan en deze met verlies verkocht.
Ik heb toen ook gevraagd in de winkel of ik hem binnen de normale afkoelingsperiode terug mocht brengen. En dat was geen probleem mits ik alle stickers enzo maar liet zitten.
Maar het stuur en de pedalen vind ik echt heerlijk. Force feedback is erg sterk en pedalen gaan zwaar maar wel goed doseerbaar. En het hele set voelt ook stevig aan en is zeker geen Thrustmastertje zoals ik van vroeger ken.

mooi aanbod, dank je, ik ga de g25 nog zeker een half jaartje gebruiken en dan kom ik zeker je ervaringen opvragen. :thumbup:

Bram Van Der Stichelen
1 oktober 2011, 13:14
Dat csr stuurtje ziet er wel interessant uit. Alleen hoorde ik hem niet zeggen dat het ook compatibel is met g25 pedalen? Dacht dat ik de g27 hoorde, maar van de g25 hoorde ik niets. Anders zou het wel weer een dure grap worden.

El Maestro
1 oktober 2011, 13:19
Zijn exact dezelfde pedalen, alleen de plaatsing is iets anders geloof ik tussen de G25 en G27. Dat zal verder geen problemen geven :)

Niellie
2 oktober 2011, 08:44
BMW M3 GT2 rim for Fanatec ClubSport wheel - YouTube

Holy s...! Wat ziet dat er vet uit zeg.

Roy Visser
2 oktober 2011, 09:13
Inderdaad, perfect!!

lekker groot ook!

Niels Tieman
2 oktober 2011, 10:17
Geen Porsche-stuur. Halleluja. ;)

Hij ziet er goed uit, maar ik heb voorlopig nog andere dingen op mijn verlanglijstje staan. :)

Ferroeni
2 oktober 2011, 12:12
Dat BMW stuur ziet er echt goed uit. Mooi kerstkadootje :)

Bram Van Der Stichelen
2 oktober 2011, 12:41
En hoeveel moet dat grapje kosten? Ziet er inderdaad gaaf uit.

Roy Visser
2 oktober 2011, 12:47
En hoeveel moet dat grapje kosten? Ziet er inderdaad gaaf uit.

tussen de €150 en €300, precieze prijs is nog echt niet bekend helaas

Bram Van Der Stichelen
2 oktober 2011, 13:28
tussen de €150 en €300, precieze prijs is nog echt niet bekend helaas

Valt best mee, had gedacht rond de 500€ gezien de bouwkwaliteit van dat ding. ook Xbox compatible of enkel PC/PS3?

Niellie
2 oktober 2011, 13:30
Dit stuur is toch voor de CSR Elite? Dan is die alleen voor de PC en PS3.

Kim Van Der Stichelen
2 oktober 2011, 13:48
Jammer, een logo erop :(

Wel erg gaaf hoor, maar ik hoopte op iets zonder logo's :(

pjd
2 oktober 2011, 14:23
Waar kan ik mijn bestelling plaatsen?

Vond al die andere Fanatec sturen er veels te lomp uitzien:innocent:...maar met dit GTR stuur raakt Fanatec bij mij eindelijk de goede snaar.:thumbup:

Robert Saalmink
2 oktober 2011, 14:40
Bij wie moet ik lobbyen voor een limited edition DRNL stuur? :p

Kim Van Der Stichelen
2 oktober 2011, 14:42
Bij wie moet ik lobbyen voor een limited edition DRNL stuur? :p

Wel een goed idee, BMW logo eruit lepelen en iets drnl achtigs erin :thumbup:

Niels Tieman
2 oktober 2011, 15:58
Dat valt te fixen. ;):)

waveline
2 oktober 2011, 20:14
Gaat die csr module onder een hoek kunnen geplaatst worden? Ik zie dat er voetjes vanvoor aan hangen.

Roy Visser
2 oktober 2011, 20:26
Gaat die csr module onder een hoek kunnen geplaatst worden? Ik zie dat er voetjes vanvoor aan hangen.

Met dat tussenstuk kun je hem enkelt exact hetzelfde plaatsen als de huidige Porsche sturen

is een soort adapter voor mensen die nu een fanatec Porsche wiel gehardmount hebben, en maakt zodoende dus ook gebruik van dezelfde mounting points :)

Valt best mee, had gedacht rond de 500€ gezien de bouwkwaliteit van dat ding. ook Xbox compatible of enkel PC/PS3?

Ho Ho, is enkel het stuur zelf he, Stuur plus CSW basis kost dan tussen de 600 en 750 euro ;)

PC en PS3 compatible

Dit stuur is toch voor de CSR Elite? Dan is die alleen voor de PC en PS3.

CSW is PC en PS3, CSR Elite is PC/PS3/Xbox360

waveline
2 oktober 2011, 20:34
mijn gt2 rs is gehardmount, dus gewoon adapter bijkopen en de csr erop zetten.

Roy Visser
2 oktober 2011, 20:40
mijn gt2 rs is gehardmount, dus gewoon adapter bijkopen en de csr erop zetten.

Geen CSW?

waveline
2 oktober 2011, 20:43
ja de csw, die met dat BMW stuurtje

Roy Visser
2 oktober 2011, 20:48
ja de csw, die met dat BMW stuurtje

;) bbb

Niellie
4 oktober 2011, 08:58
Oh nu snap ik het Roy. Ik dacht dat de CSW de CSR Elite was.
Maar je hebt dus de
CSW (met quick release)
CSR Elite
CSR

Al die namen is in het begin nogal verwarrend.

Roy Visser
4 oktober 2011, 18:56
Review exemplaar ontvangen van Derek Spears zijn Pro Shifter

http://www.derekspearedesigns.com/0_0_0_0_250_188_csupload_36136716_large.jpg

ergens in de komende 7 dagen even een mooie review over schrijven en tegenover de Frex Shift+ zetten :)

initial thoughts, erg zwaar!

RobS
5 oktober 2011, 12:45
Review exemplaar ontvangen van Derek Spears zijn Pro Shifter

http://www.derekspearedesigns.com/0_0_0_0_250_188_csupload_36136716_large.jpg

ergens in de komende 7 dagen even een mooie review over schrijven en tegenover de Frex Shift+ zetten :)

initial thoughts, erg zwaar!

Ik heb hem gisteren ook aangekeregen Roy.
Ik vind hem goed, maar ik kan hem natuurlijk niet als U vergelijken met de Frex.
Alleen maar met de G25 shifter maar dat kun je niet echt vergelijken.
Ik ben dus zeer benieuwd naar je revieuw Roy.

Gisteren al een hele avond mee gereden in GEEN elke shift gemist wat bij de G25 jammer genoeg regelmatig gebeurde

Het grote nadeel wat ik nu al merk t.o.v. de Frex is dat hij geen standaard mount heeft. ik heb hem Via 2 L ijzers gemount maar omdat de veer zo sterk is trek ik mijn hele mount systeem bijna mee.

Dus ik weet wat ik de komende dagen kan gaan doen een degelijk mount zoeken voor de Pro.

naish
5 oktober 2011, 16:50
Ik ben nieuw hier op het forum,maar omdat hier veel known-how zit omtrent Fanatec CSP post ik hier mijn eerste bericht.

Sinds een paar weken gaat mijn gaspedaal van mijn CSP niet meer helemaal voluit. Nou voor heel eventjes en zakt daarna weer een stukje terug. Ik heb de schroefjes van de sensor al aangedraait en alles schoongemaakt maar dat heeft maar even geholpen. Iemand een idee wat het kan zijn. Ik heb trouwens al naar Fanatec support gemailt maar nog geen antwoord gehad.

Roy Visser
5 oktober 2011, 16:55
Ik ben nieuw hier op het forum,maar omdat hier veel known-how zit omtrent Fanatec CSP post ik hier mijn eerste bericht.

Sinds een paar weken gaat mijn gaspedaal van mijn CSP niet meer helemaal voluit. Nou voor heel eventjes en zakt daarna weer een stukje terug. Ik heb de schroefjes van de sensor al aangedraait en alles schoongemaakt maar dat heeft maar even geholpen. Iemand een idee wat het kan zijn. Ik heb trouwens al naar Fanatec support gemailt maar nog geen antwoord gehad.

Hey,

heb je het imbusje onder het pedaal al vastgeschroeft (degene die het ronde staafje met de magneet erin vast maakt aan het blokje?)

Als je niet precies weet welke ik bedoel geef maar een gil. als je aan de achter/onderkant tegen het pedaal aankijkt moet je hem zien zitten :)

Mocht deze supervast zitten en het probleem blijft, geef even een gil dan geef ik het je email adres waarmee je direct in contact komt met fanatec support :)

naish
5 oktober 2011, 18:43
Ik heb aan de zijkant de imbusjes vastgedraaid. Maar niet aan de onderkant. Ik zal vanavond even kijken

Roy Visser
5 oktober 2011, 19:44
Ik heb aan de zijkant de imbusjes vastgedraaid. Maar niet aan de onderkant. Ik zal vanavond even kijken

Ja die aan de onderkant is belangrijk voor de positie van de magneet. Je Kunt je voorstellen dat als die los zit, de magneet iedere keer heel licht kan verschuiven waardoor hij afwijkt van de gecalibreerde positie (de gecalibreerde positie is de verste positie die je het pedaal in kunt drukken vanaf het moment dat je de pedalen aanraakt na een reboot van de PC of het Stuurtje)

naish
5 oktober 2011, 21:48
Ik denk dat ik het heb gevonden. Ik had om de travel van het pedaal te verminderen iets in de schaft gedaan. Dus heb de set uitelkaar gehaald. Alles goed vastgezet en dat stukje plastic eruit gehaald. Net een half met iRacing gereden en hij blijft nu goed functioneren.

Roy Visser
5 oktober 2011, 22:00
Ah, ja als dat verschuift dan kan het ook kloten natuurlijk.

mocht je de slag willen verkorten kun je dat ook doen door het draadeind verder uit te draaien :)

naish
9 oktober 2011, 17:59
Is dit wat? Heeft iemand hier ervaring mee?

http://www.derekspearedesigns.com/Sequential-Shifter.html

Roy Visser
9 oktober 2011, 18:03
Ik heb hem hier liggen en ga hem binnen een week reviewen (de pro versie) en vergelijken met mijn Frex Shift+

vind in eerste opzicht de veer te zwaar, de hoek van de slag te groot en onhandig dat er geen enkele manier is om hem even snel te mounten.

wel bullitproof :)

(ps, bezig met het openen van deel 4 van deze thread)

naish
9 oktober 2011, 18:42
Dus wel een goed ding. Hij ziet er namelijk wel een beetje oenig uit.

Roy Visser
9 oktober 2011, 18:50
Dus wel een goed ding. Hij ziet er namelijk wel een beetje oenig uit.

yeah een stuk robuuster als het filmpje doet ogen.

en verder in deeltje 4!

http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=1361