PDA

View Full Version : [ZAC6] Ronde 13: Spa-Francorchamps | 09 05 10

Pagina's : 1 [2]

Roy Visser
10 mei 2010, 23:36
Tops!!!

Sorry, ben nog een newb dus ik zoek me nog een ongeluk :)

Sorry, soms ben ik wat te 'straightforward' :)

Openingsposten lezen is zowiezo van iedere thread die je bezoekt enorm verstandig, juist als newb ;)

Robert Saalmink
11 mei 2010, 11:21
Betreffende de weatherfile op Spa-Francorchamps

Onze weerman heeft zichzelf betrapt op een foutje helaas. Alle zaken staan netjes verwerkt in het bestand dat bijgehouden wordt. Alle weather files worden ook praktijkgetest voordat ze goedgekeurd worden. Dit testen is nodig om te zien of het spel of een add-on track er geen vreemde gedachten op nahoudt.

Echter is bij het uploaden per abuis de testfile gekozen. De testfile bevat exact dezelfde weersomstandigheden als de echte file, alleen de temperaturen waren een paar graden hoger. Geen grote verschillen maar wel in strijd met wat we aangekondigd hadden natuurlijk.

We betreuren dit uiteraard enorm. We beseffen ons echter ook dat een foutje maken menselijk is en Niels zal onze weerman dan ook slechts straffen met 20 zweepslagen in plaats van de gebruikelijke 40.

Maik Peters
11 mei 2010, 11:24
Nou dit vind ik nou ook helemaal top...

Toegeven dat er een fout in zat... Helaas heeft het voor een enkeling minder leuke gevolgen gehad.

Btw.. zweepslagen is wel een beetje 2.0

Sander Hogendoorn
11 mei 2010, 11:25
Krijg ik nu ook een nieuwe motor voor de M3? ;) Op kosten van de weerman uiteraard :P

joostingh
11 mei 2010, 11:34
Betreffende de weatherfile op Spa-Francorchamps

Onze weerman heeft zichzelf betrapt op een foutje helaas. Alle zaken staan netjes verwerkt in het bestand dat bijgehouden wordt. Alle weather files worden ook praktijkgetest voordat ze goedgekeurd worden. Dit testen is nodig om te zien of het spel of een add-on track er geen vreemde gedachten op nahoudt.

Echter is bij het uploaden per abuis de testfile gekozen. De testfile bevat exact dezelfde weersomstandigheden als de echte file, alleen de temperaturen waren een paar graden hoger. Geen grote verschillen maar wel in strijd met wat we aangekondigd hadden natuurlijk.

We betreuren dit uiteraard enorm. We beseffen ons echter ook dat een foutje maken menselijk is en Niels zal onze weerman dan ook slechts straffen met 20 zweepslagen in plaats van de gebruikelijke 40.

OMG doen ze bij DRNL aan lijfstraffen...

Niels Tieman
11 mei 2010, 11:34
Krijg ik nu ook een nieuwe motor voor de M3? ;) Op kosten van de weerman uiteraard :P

Die belt je asap op als zijn wonden zijn geheeld.

Atreidez
11 mei 2010, 11:36
Weermannen maken toch nooit fouten.. die geven altijd de schuld aan El Niņo :D

;)

Bram Kocken
11 mei 2010, 11:36
OMG doen ze bij DRNL aan lijfstraffen...
Tja... 'het aangename met het nuttige verenigen' ;)

Darthwillie
11 mei 2010, 11:43
Tja... 'het aangename met het nuttige verenigen' ;)
:blink: :surrender:

verder kan het gebeuren, pech gewoon.
Wel grappig dat er tussen de regels door verschrikkelijk veel info wordt weggeven trouwens :lol:

Niels Tieman
11 mei 2010, 12:59
Vertel... ;)

Darthwillie
11 mei 2010, 13:45
pijn is fijn schijnt de lijfspreuk van de admins te zijn :p

Bramzel
11 mei 2010, 17:58
Nee, pijn is een emotie, die kan je uitschakelen :p

Captain Slow
11 mei 2010, 19:24
Knock two times on the head to turn off:lol::lol:

Peter
14 mei 2010, 19:26
Ik zou er niet voor kiezen om zonder XD te rijden. Bevat zeer bruikbare informatie.
Ten aanzien van je standpunt om extra marge in te bouwen, ben ik het met je eens. Gisteravond na het laden van de race-setup de koeling van de remmen nog vergroot en tevens mijn achtervleugel nog een tandje hoger gezet (van 8 naar 9). Gewoon om wat zekerheid in te bouwen.

Om hier nog even op terug te komen... iedereen/veel personen/aantal mensen (doorhalen wat niet van toepassing is) die met XD rijdt heb ik dit seizoen gehoord over het omgaan met de motor, snel teruglopende enginehealth, problemen met de temps en weet ik niet wat. Ik rijd met evo zonder XD en heb het hele seizoen met een duct van 3 gereden en nog nooit problemen gehad.. dus wat Marnix al zei, wat niet weet wat niet deert....

Tjerk Korving
14 mei 2010, 20:29
Om hier nog even op terug te komen... iedereen/veel personen/aantal mensen (doorhalen wat niet van toepassing is) die met XD rijdt heb ik dit seizoen gehoord over het omgaan met de motor, snel teruglopende enginehealth, problemen met de temps en weet ik niet wat. Ik rijd met evo zonder XD en heb het hele seizoen met een duct van 3 gereden en nog nooit problemen gehad.. dus wat Marnix al zei, wat niet weet wat niet deert....
Vind ik toch wat te gemakkelijk. :)

Op Imola had ik een ploffende motor en de races daarvoor waren ook naadje. Zonder xD tool hadden de eerste twee ook een plof geweest want dan had ik de motor zeker niet gespaard. Puur doordat ik de toeren van de Vertigo in de races na Imola heb teruggeschroefd van 7100 naar 7000 hebben de motoren het daarna gehouden.

Je hoeft er niet constant naar te loeren maar het kan je net wat meer info leveren die je kan helpen om beter te rijden en zoveel mogelijk uit de wagen te halen. Koeling op motor en remmen kan je enkele tienden opleveren en daar is het een ideaal hulpmiddel bij. De banden managen gaat net even makkelijker als je ontdekt dat je in bepaalde bochten veel teveel warmte erin jaagt en je daarop kunt inspelen.

Ik had voorafgaand aan dit seizoen geen enkele ervaring met dit soort wagens, de 9 jaar voorafgaand hieraan puur met Formule wagens gereden. Ik moet zeggen dat de xD tool absoluut heeft geholpen om inzicht te krijgen op wat mijn rijden voor invloed had op de wagen en hoe dat beter op elkaar af te stemmen. Het vergt ook simpelweg een andere benadering.

Het is geen "must" maar het kan zeker bijdragen aan een setup die beter voor je werkt en het het oppoetsen van de rijstijl.

Voor wat betreft brandstof. Kwestie van berekenen van het aantal ronden wat in 90 minuten gaat en daar een paar ronden bij gooien. :)

Gerben vd Broek
14 mei 2010, 20:43
Eerder dat Marcel (?) ervoor kiest Mark links in te halen en Bram bijna via het gras aan de rechterkant..

Even over marge in de setup. Ik snap ook nooit dat mensen tekort (of net genoeg) benzine meenemen, als ik het uitreken, doe ik altijd +10 liter in de ZAC, bij de DRTCC neem ik 1 of 2 rondes meer mee. Gewoon voor de zekerheid. Die 10 liter maakt me echt niet (nog) langzamer.

(ja ik kwam zonder benzine te staan in de FPL, maar dat was omdat ik zo onder de indruk was van Robert dat ik mijn gillende pitcrew negeerde)

Over de brandstof ben ik het in principe met je eens. Ik ga nooit op marginaal weg, enkel pas ik hem tussendoor wel eens wat aan. Enkel was die aanpassing iets te enthousiast op spa, wat maar net goed ging. De keuze om het te doen was puur om nog een kans te maken op P3 in het kampioenschap. Ik had de hoop dat Maik nog een fout zou maken met de pitstop en verkeerde banden eronder. En als ik dan wel de juiste had, zou ik elke seconde nodig hebben voor een mogelijke inhaalactie. Dus daarom krapper gezet. En bijna verkeerd gegokt.