PDA

View Full Version : [GEZ] Ovalracers

Daniël
24 april 2010, 11:47
Hee mensen, een vraagje.

De laatste tijd zit ik op m'n xboxje NASCAR2009 te doen. Een hele vermakelijke game, maar met één groot nadeel: het heeft me een beetje verslaafd toen geraken aan de ovals. Het is echt een compleet andere tak van autosport, maar zelfs met slechts een stom controllertje in je handen geeft het echt een kick om in een groep auto's te rijden.

Vandaar dat ik nu eigenlijk verder wil kijken naar andere games waar je goed op ovals kunt rijden. Het liefst simulation en op de PC (daar ik geen xboxstuurtje heb), maar ook wat meer arcaderacers -zoals NASCAR2009- zijn welkom. Nu weet ik dat iRacing verrekt goed schijnt te zijn, maar budgettair is dat op 't moment geen optie, omdat ik alleen in het weekend kan racen, als ik bij m'n ouders ben en dan heb ik het geld er niet voor over. Daarnaast heb ik rFactor hier nog liggen, wellicht zijn er goede mods daarvoor te vinden? Ook heb ik hier nog IndyCar Series liggen (niet 2004, de originele), maar ik kan me niet meer herinneren of dat nou iets was. Tevens ben ik bekend met NR2003, maar waar ik die vandaan zou moeten halen. :huh1:

Overigens zoek ik ook wel een game met een redelijke AI. Ik wil ook lekker met volle startvelden een offlinerace kunnen rijden. Zal ik waarschijnlijk zelfs het meest doen. :) Ik vroeg me af of jullie dus nog meer suggesties hadden.

Bram Van Der Stichelen
24 april 2010, 11:53
Zoals je zelft zegt: NR2003. Is gewoon het game dat je moet hebben wil je ovaalracers. Je moet inderdaad een beetje zoeken wil je hem legaal krijgen (en soms je portefeuille eens wat meer opendoen), maar het is gewoon nog steeds de beste ovaalracer die er is, zeker met de talloze mods die op het net zweven.

Sander Hogendoorn
24 april 2010, 12:10
NR2003 inderdaad, beste Nascar game ooit met (iRacing niet meegeteld) en geniale AI kan ik me nog herinneren :)

Voor 50 euro kun je hem wel op Ebay vinden, en nieuw in seal voor 150 :p

http://shop.ebay.nl/i.html?_nkw=nascar+2003&_sacat=0&_trksid=p3286.m270.l1313&_odkw=nascar+2003&_osacat=0&bkBtn=

Fabian de Jong
24 april 2010, 12:26
Eigenlijk bizar dat mensen er zoveel voor durven te vragen.

Robert Saalmink
24 april 2010, 12:32
Woah, ik heb goud in mijn kast staan kennelijk! Maar die game wordt nog steeds veel gespeeld, ook online.

Daniël
26 april 2010, 16:02
Ok, thanks voor de antwoorden mensen. Dat wordt toch de NR2003-jacht openen.

Richard117
26 april 2010, 17:30
NR2003 inderdaad, beste Nascar game ooit met (iRacing niet meegeteld) en geniale AI kan ik me nog herinneren :)

Voor 50 euro kun je hem wel op Ebay vinden, en nieuw in seal voor 150 :p

http://shop.ebay.nl/i.html?_nkw=nascar+2003&_sacat=0&_trksid=p3286.m270.l1313&_odkw=nascar+2003&_osacat=0&bkBtn=

Ik zal maar niet zeggen hoe ik eraan gekomen ben :p
Iemand had hem destijds bij de release 2x gekocht en eentje in seal in de kast gelegd. Die heb ik een aantal jaar geleden gekregen, enige kosten die ik had was een kadobon om te bedanken :thumbup:
en 3x raden hoe ik aan die kadobon gekomen ben... :innocent:

Overigens zou ik toch iRacing zeggen. Dat is op dit moment toch wel de top qua oval racen. Dat de prijs mensen tegen staat kan ik me dan ook wel weer inkomen. Ik speel het nu 9 maanden en vind het het geld dubbel en dwars waard. Maar ieder hierin zijn eigen mening natuurlijk!

Daniël
26 april 2010, 17:38
Als ik de gehele week de beschikking had over een racestuurtje en m'n racepc, dan had ik iRacing al eerder serieus overwogen. Daar dat niet 't geval is, zal iRacing (nog) geen optie zijn.

Overigens had ik NR2003 al een keer eerder wat minder legaal verkregen, maar ik wil toch liever 't doosje in m'n kast. Beetje jammer dat 'ie zo duur is dan.

Sander Hogendoorn
26 april 2010, 18:19
Overigens zou ik toch iRacing zeggen. Dat is op dit moment toch wel de top qua oval racen. Dat de prijs mensen tegen staat kan ik me dan ook wel weer inkomen. Ik speel het nu 9 maanden en vind het het geld dubbel en dwars waard. Maar ieder hierin zijn eigen mening natuurlijk!

iRacing is inderdaad het beste voor oval racen (zelfde makers als NR2003), maar Daniël gaf aan dat hij graag offline met een vol veld en goede AI wil racen, wat dat betreft is NR2003 de beste keus :)