PDA

View Full Version : Frex Producten Groeps Aankoop

Roy Visser
13 april 2010, 17:38
Niels Draijer en ik gaan (vrij spoedig) een aantal spulletjes bestellen bij Frex GP uit japan. Aangezien er misschien meerdere mensen zijn die geinteresseerd zijn in spullen daar vandaan, kunnen we misschien de boel in 1 keer bestellen. Het maakt eigenlijk vrij weinig uit kwa kosten, maar in 1 keer een grote bestelling maakt het natuurlijk wel makkelijker en tilt je misschien over de drempel om zelf iets op eigen onderneming te bestellen.

Niels en ik gaan zowiezo voor de Frex Shift + (links op het plaatje)

http://www.frex.com/gp/shifter/032shifthandb01a400.JPG

ik zelf zit nog enorm te twijfelen om ook de Frex Handbrake te bestellen, welke rechts op het plaatje staat.

Beide producten zijn enorm goed vervaardigt, en op vele manieren instelbaar.

voor de echte diehards is er ook nog de Frex ShiftH

http://img.youtube.com/vi/4_fW-tOivkE/0.jpg

filmpjes van de producten:

Shift +
YouTube- Frex Shift+ by Gov

Shift h
YouTube- Frex Shift

Zoals gezegt het maakt voor mij en niels vrij weinig uit kwa kosten (wordt maar 1 euro goedkoper als er meer als 2 mensen geinteresseerd zijn) dus verwacht niet dat we hier langer als een week over gaan doen om te bestellen.

de Frex Shift + kost inclusief verzenden: € +/-118 (iedere persoon extra een euro minder)
Zelfde prijs geld voor de handbrake.

de H shifter zal ongeveer 345 euro gaan kosten incl.

Laat maar even weten via deze thread of er nog meer gegadigden zijn. Ikzelf zal ook een aantal reserve onderdelen bestellen voor het geval er wat mis gaat met 1 van de shifters.

Niels Draijer
13 april 2010, 19:28
Oeh nice startpost Roy ;)
Die handbrake is wellicht ook wel leuk om erbij te hebben alleen werkt dat niet echt met Simbin spellen aangezien daar weinig gerally'd wordt :)

Ben benieuwd hoeveel mensen er mee doen!

Ter aanvulling: De Shift+ (de sequentiële) bevat geen USB stekker maar losse draden die je zelf moet gaan solderen op een USB-board.

Captain Slow
13 april 2010, 20:00
Ik zou een handrem wel heul vet vinden voor Richard Burns Rally, maar ik denk dat ik daar maar ff mee wacht. Maar goed initiatief:thumbup:

Handrem, is die trouwens ook solderen ofzo? Anders begin ik er niet eens aan:)

Roy Visser
13 april 2010, 20:20
ja, alles is soldeer werk, vrij simpel though, gewoon een supergoedkoop controllertje kopen, en daar dan de knoppen van door solderen.

stom dat ik dat vergeten ben te vertellen.

ik ga mijne zo solderen dat ik hem ipv de fanatec shifter kan gebruiken, en de handrem gewoon solderen ergens op een knop in het stuur zelf.

Niels Draijer
13 april 2010, 20:32
De H-Shift wordt overigens wel met USB aansluiting geleverd :)

Robert Saalmink
13 april 2010, 22:33
Ik wilde net vragen wat de default aansluiting is, het moet niet zo zijn dat ze een shifter verkopen van > 100 euro en om het werkend te krijgen moet je er ook een soldeerbout bij kopen?

Niels Draijer
13 april 2010, 23:03
Ik wilde net vragen wat de default aansluiting is, het moet niet zo zijn dat ze een shifter verkopen van > 100 euro en om het werkend te krijgen moet je er ook een soldeerbout bij kopen?

Dat moet je dus wel :)

Captain Slow
13 april 2010, 23:15
Ok, i'm out.:)

Ik heb 2 linkerhanden, beetje zagen, schuren en verven (af en toe dan;)) gaat nog. Ik ga me niet wagen aan solderen hier.

Roy Visser
14 april 2010, 00:26
Ik kan morgen thuis wel even kijken wat de prijs wordt als ik hem voor jullie helemaal usb klaar maak. Mochten jullie of anderen daar in geinteresseerd zijn.

Kim Van Der Stichelen
14 april 2010, 00:31
Die dingen zijn enkel voor pc? Of kun je ze aan de xbox hangen?

Roy Visser
14 april 2010, 02:37
Die dingen zijn enkel voor pc? Of kun je ze aan de xbox hangen?

Ik ga de shifter zo maken dat je hem via dezelfde aansluiting aansluit als een normale fanatec seq shifter. De handrem ga ik op de handrem knop voor forza solderen. Vrij simpel werk in principe, maar je moet het wel durven. Ik moet toch de boel helemaal uit elkaar halen als ik het gt3 stuurtje er op ga zetten :)

de seq shifter moet echt onwijs simpel zijn om op het fanatec stuur aan te sluiten

Tjerk Korving
14 april 2010, 08:58
Hmm, nog even over denken. Klinkt interessant maar heb de schakelpook van de G27 nog niet eens uitgeprobeerd dus eerst eens zien of ik dat überhaupt lekker vind werken voordat ik een alternatief probeer. :D

Maik Peters
14 april 2010, 09:21
de Frex Shift + kost inclusief verzenden: € +/-118 (iedere persoon extra een euro minder)

Laat maar even weten via deze thread of er nog meer gegadigden zijn.

Goeie post!
Ik weet het nog niet. Ik heb nog wel een shifter nodig :)

OJa, ieder persoon; dus als er 5 personen zijn buiten jullie 2 dan gaat de prijs 5euro omlaag?

En over dat solderen, ik zou graag zien wat het kost als jij het soldeert, want van solderen heb ik geen kaas gegeten. :blushing: (pc/xbox)

tnx in advanced!

Roy Visser
14 april 2010, 13:29
Ik denk dat solderen voor alleen de Seq shifter te gebruiken via het fanatec stuurtje, er hooguit 10 euro aan materiaal kosten bijkomt.

voor hem aan te sluiten via usb zal het rond de 25 euro zijn, omdat er dan ook nog een controller aangeschaft moet worden en ik uiteraard wel een goed werkend iets wil samenstellen :)

rinussie
14 april 2010, 15:53
Even nog lol

Sommige games waaronder GTR 2 herkennen niet meer dan 3 controllers.
Dus als je vpp pedalen of een sli-m of pro bezit kan deze gebruiken om de pook aan op aan te sluiten. Hiermee voorkom je een extra controller.

Op de Vpp pedalen controller kunnen nog 16 knopen extra aangesloten worden en op de Sli-m of Pro 14.

Verder ben ik wel geïnteresseerd in de aanschaf van een sequentiële shifter zonder soldeer werk.
Ik kan dat zelf :p

Niels Draijer
14 april 2010, 16:09
Nuttige tips :)
Dan zitten wel al op 3 stuks. Scheelt toch weer aangezien we de verzendkosten kunnen delen.

Roy Visser
14 april 2010, 16:24
Nuttige tips :)
Dan zitten wel al op 3 stuks. Scheelt toch weer aangezien we de verzendkosten kunnen delen.

die zitten al in de prijs he niels!

dus nu wordt het 118 euro PP :)

komt er nog iemand bij, dan 117 euro PP

Niels Draijer
14 april 2010, 18:17
die zitten al in de prijs he niels!

Oooo ok. Scheelt toch weer een euro. Daar moet ik zowaar een half uur voor werken.

Tjerk Korving
14 april 2010, 18:23
Oooo ok. Scheelt toch weer een euro. Daar moet ik zowaar een half uur voor werken.
Voor een factor 9 ga ik erover denken. Anders blijf ik wel op m'n bed. :D

Captain Slow
14 april 2010, 18:27
Maar als we nou met het hele forum bestellen? Dan is ie toch gratis?:p

CuqeBaqer
14 april 2010, 19:28

Toch weer een hamburger bij de Mac met die euro knallers. :p

Roy Visser
14 april 2010, 20:19
De grootste stap kwa kosten besparing was door met ze 2en te gaan bestellen :)

Darthwillie
14 april 2010, 20:35
Maar als we nou met het hele forum bestellen? Dan is ie toch gratis?:p
:laugh: dit systeem gaat idd ergens de mist in bij 119 deelnemers :thumbup:

paulpeter
14 april 2010, 22:53

Je denkt toch niet dat ik alles betaal:laugh:

Bram Kocken
14 april 2010, 23:07
Buhahaha :lol:

Roy Visser
14 april 2010, 23:53
Willen de mensen die echt tot aanschaf over willen gaan, mij even een PM sturen?

Ik wil eigenlijk ZATERDAG de boel gaan bestellen.

Als je mij een PB stuurt is het dus zo goed als definitief, op het forum mag je je twijfels bespreken :)

Niels Draijer
14 april 2010, 23:58
Moet ik als medegrondlegger ook nog een PB sturen?
;)

[twijfel mode]Twijfel nog even of ik die handbrake erbij doe...[/twijfel mode]

Roy Visser
15 april 2010, 00:16
Stuur maar een PBtje als je het zeker weet ;)

ik ga maar 1 keer wat bij frex bestellen, dus wil gewoon niet achteraf spijt hebben. De shifter H is te duur en kan ik niet gebruiken met de PS3/Xbox. Die koop ik dan over een jaar wel bij fanatec :)

Roy Visser
16 april 2010, 13:12
morgen wil ik gaan bestellen, nog geen pm's ontvangen

clipto
16 april 2010, 15:19
Zal vanavond ff gaan meten en zal de afmetingen doorgeven aan jullie en ook stuur ik je dan antwoord op je vragen via PM Roy.
Kwaliteit van het hele spul is serieus verbluffend te noemen!
(*heeft h-brake, h-shift en seq-shift)

Roy Visser
16 april 2010, 15:20
Thanks Jarno!

Bewegende beelden mogen altijd he :thumbup:

Roy Visser
17 april 2010, 02:57
Shifters/Handbrake en spare parts Besteld!

Niels Draijer
17 april 2010, 11:07
Woohoo me too (alleen de Shift+ dan)! Ben benieuwd of de Frex-hype rechtvaardig is. Ga je nu ook met DRTCC zo shiften of denk je dat het je per ronde een paar tienden langzamer maakt?
Nu alleen nog een H-shifter....
Zat te denken aan de SST Lightning. Wellicht een volgend project :P

Roy Visser
17 april 2010, 13:13
Woohoo me too (alleen de Shift+ dan)! Ben benieuwd of de Frex-hype rechtvaardig is. Ga je nu ook met DRTCC zo shiften of denk je dat het je per ronde een paar tienden langzamer maakt?
Nu alleen nog een H-shifter....
Zat te denken aan de SST Lightning. Wellicht een volgend project :P

Met de DRTCC ga ik zeker Seq Shiften, Heb ik al een heel seizoen gedaan :) Langzamer zal het me niet maken denk ik, iig niet veel :)

voor H-Shifter zou ik als ik jouw was even wachten op waar Fanatec mee komt, dat ga ik doen iig ;)

clipto
18 april 2010, 09:36
Afmetingen Frex hardware:

Frex Shift+ (sequentieel):
lengte unit: 16cm
breedte unit: 8cm
hoogte unit: 8,7cm
hoogte unit incl. pook: 20,7cm
let op, in de voorste schakelstand, komt aan de voorzijde de stangconstructie 1 cm naar voren, let hierop bij inbouw in een shifterombouw.

Frex Hshift (8-speed H-stijl):
hoogte unit incl. pook: 20,7cm
let op, in de achterste schakelstand, komt aan de voorzijde de stangconstructie 5 cm naar voren, let hierop bij inbouw in een shifterombouw.

Frex Handb+ (handrem):
hoogte unit incl. pook: 9,5cm
let op, in de ongebruikte schakelstand, komt aan de voorzijde de stangconstructie 4 cm naar voren, let hierop bij inbouw in een shifterombouw.

http://i422.photobucket.com/albums/pp308/Cliptonic/foto6Small.jpg

Ps: Las dat Roy zijn Shifter+ gaat aansluiten via de fanatec shifter aansluiting op het Fanatec stuur.
Ditzelfde heb ik geprobeerd via mijn Fanatec GT3rs, maar daarop wordt hij niet herkend?!
Werkt schijnbaar niet op alle type Fanatecs?

Heb nog altijd geen tijd gehad om alles aan te sluiten, dus alleen de H-shifter werkt nu (want eigen usb aansluiting).
Kwaliteit daarvan is gewoon waanzinnig te noemen, het zal niet de snelste shifter ter wereld zijn, maar ongetwijfeld de meest realistische!
Je voelt gewoon dat je de versnelling echt in een 'gang' moet zetten, prachtig!

Niels Draijer
18 april 2010, 10:11
Wat een setup zeg. Prachtig al die Frex dingen zo onder elkaar.
Nu ga ik weer twijfelen of ik die H-shifter ook niet had kunnen nemen...
Eerst maar eens even de Shift+ proberen ;)

SLI-PRO? :P

clipto
18 april 2010, 10:13
Ja ga komende week verder knutselen ;)
Eerste units zijn al de deur uit gegaan, maar was nogal druk de laatste weken.
Komt nu weer wat ruimte om de units klaar te maken, en dan komt die van jou ook jouw kant uit. (of kom je hem dan ophalen en de Frex units bekijken :))

Niels Draijer
18 april 2010, 10:15
Ophalen natuurlijk ;)

Roy Visser
18 april 2010, 12:18
Ps: Las dat Roy zijn Shifter+ gaat aansluiten via de fanatec shifter aansluiting op het Fanatec stuur.
Ditzelfde heb ik geprobeerd via mijn Fanatec GT3rs, maar daarop wordt hij niet herkend?!
Werkt schijnbaar niet op alle type Fanatecs?

Hmm, zou toch gewoon moeten werken, een knop is een knop. De fanatec shifter heeft 3 draden, en de frex heeft 3 aansluitingen. Weet je zeker dat je de juiste aansluitingen te pakken had?

ps, bedankt voor alle info!!

Roy Visser
18 april 2010, 16:39
Ik heb nog even gekeken voor je jarno, maar het moet gewoon mogelijk zijn om de Seq shifter aan te sluiten via het PS/2 snoer.

ik heb de standaard seq Fanatec Shifter nog maals uit elkaar gehaald, en daar kun je vrij duidelijk zien hoe het in elkaar zit:

http://www.sr-academy.nl/Temp/FanatecSeq_1.jpg

http://www.sr-academy.nl/Temp/FanatecSeq_2.jpg

Je ziet daar vrij duidelijk de gedeelde "grond" en 1 rode draad voor "knop 1" en een zwarte draad met tekst voor "knop 2"

dat geeft je dus 3 snoeren:
1x Grond
1x 5v Knop 1
1x 5v Knop 2

De DFP en Zwarte Momo werken overigens met precies dezelfde techniek, en daar kun je de Shifter ook op aansluiten, dan moet je hem alleen hardwiren.

Ik denk gewoon dat je de pin out niet goed voor elkaar hebt, en dat het daarom niet werkt :)

clipto
18 april 2010, 18:17
Ik plug gewoon de aansluiting van de Frex in de Fanatec?
Zit verder niets hand-gefabriceerds aan... en zou dus gewoon moeten werken lijkt mij, mja werkte op een of andere manier niet.

(je hebt toch niet serieus voor mijn vraag je hele set zitten demonteren he :D)

Roy Visser
18 april 2010, 18:53
Ik plug gewoon de aansluiting van de Frex in de Fanatec?
Zit verder niets hand-gefabriceerds aan... en zou dus gewoon moeten werken lijkt mij, mja werkte op een of andere manier niet.

(je hebt toch niet serieus voor mijn vraag je hele set zitten demonteren he :D)

Aaah, de Frex werkt met een totaal ander systeem joh ;)

En ik heb de boel al vaker uit elkaar gehaald om te kijken hoe het werkt, werd nu tijd voor fotos. Alle spullen van Fanatec zitten relatief gemakkelijk in elkaar. Heb de H-Shifter gisteren ook helemaal uit elkaar gehad, en een hoop dingen aan veranderd. Vanmorgen de laatste finishing touches aangebracht, je hoort nu geen enkele klik meer, en de boel gaat onwijs lekker zwaar :)

Captain Slow
18 april 2010, 19:00
Oh, is zoiets ook mogelijk met de G25 shifter? Dat ding is een drama namelijk:)

clipto
18 april 2010, 19:08
Beetje offtopic ondertussen, maar ja dat is ook mogelijk met een G25.
Heb mijn oude G25 shifter ook voorzien van wat mods destijds, no-click en more-resistance mods eraan toegevoegd, waardoor hij niet meer klikte en zwaarder was qua feel.
effe zoeken op no-click en more resistance mod g25 en je komt waarschijnlijk de uitleg wel ergens op internet tegen.

@Roy; dan zal ik hem toch maar op de SLI aansluiten idd :D

joansom
2 augustus 2011, 00:26
Interesse peiling voor een groupbuy bij frex:

Ik wil binnenkort een Frex seq shifter aanschaffen.
Om de verzendkosten te delen, is het interessant zijn om met meerdere mensen tegelijk te bestellen. Heb je interesse voor een groupbuy bij frex, stuur dan een PB :)

Overbodig, maar toch: zie OP voor de diverse frex producten.

RobS
19 augustus 2011, 01:57
Als er nog iemand iets gaat bestellen bij Frex, kan je mij dat laten weten dan ?
Had graag de shifter gekocht gehad.