PDA

View Full Version : [ZAC5] Testrace maandag 6 oktober 2008: The Russian Ring

Robert Saalmink
5 oktober 2008, 01:48
[spacer]

[logo_zac5]

AANKONDIGING: GROTE TESTRACE
OP THE RUSSIAN RING

[spacer]

Op maandagavond 6 oktober houden we een grote test met de huidige carset versie v0.4 (of misschien een nieuwere versie, hou het forum in de gaten). De carset kun je hier (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/6-.html) downloaden.

Daarnaast testen we een nieuwe track, de Russian Ring. Deze kun je vanaf onze website (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/4-.html) downloaden.

In game heb je meerdere keuzes, we rijden de SHORT version.

Het is uiteraard de bedoeling dat we zoveel mogelijk feedback en wat onderling vergelijk kunnen maken, dus we hopen op een grote opkomst! Dus bel oma af, verbrand je agenda, maandagavond ben je 'van ons' ):]

Schema:
-maandag 6 oktober 2008
-vanaf ca. 19u00 inloggen, practise
-kwalificatie vanaf 20u00
-race vanaf 20u20, 30 minuten
-maximaal 28 deelnemers

We houden de sessies relatief kort, maar lang genoeg om een goed beeld te krijgen van het circuit. ZAC-waardig of te veel problemen? Wij denken dat hij kwalitatief goed is, maar een grote test zal het leren. Graag zien we uiteraard jullie ervaringen terug in het forum of in onze mailbox.

De bedoeling is om hierna hooguit nog enkele tweaks te doen en dan is de carset in elk geval definitief. Persoonlijk denk ik dat we dan een mooie uitbreiding hebben gedaan met auto's die de moeite waard zijn.

[spacer]

http://members.chello.nl/r.saalmink/russianring.jpg

[spacer]

Links:
Russian Ring (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/4-.html)
ZAC5 carset v0.4 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/6-.html)
Russian Ring @ Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Autodrom_Moscow)

[spacer]

Uitslagen
LOGFILES EN REPLAY (http://www.digitalracing.nl/zac5/20081006_russianring_test/files/20081006_russian_ring_testrace.rar)
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/zac5/20081006_russianring_test/lapcharts/index.html)

[spacer]

[logo_dr]

Kim Van Der Stichelen
5 oktober 2008, 11:34
Ik zal er zijn :)

Niels Tieman
5 oktober 2008, 11:36
Ik zal er, waarschijnlijk, ook bij zijn. Leuke track, kijken of het past binnen onze kalender.

Bramzel
5 oktober 2008, 12:20
I'll be there :)

Roy Visser
5 oktober 2008, 13:40
ik ben er waarschijnlijk ook bij :thumbup:

Quickshifter
5 oktober 2008, 14:41
Kan ik weer niet :P Sorry guys t zit ff niet mee wat DRNL betrefd.

Gave site trouwens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!'

GR Alex

Robert Saalmink
5 oktober 2008, 14:45
Kan ik weer niet :P Sorry guys t zit ff niet mee wat DRNL betrefd.

Gave site trouwens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!'

GR Alex

Prioriteiten he, ik zie het alweer. Gevalletje reservelijst :P

Mathijs
5 oktober 2008, 19:28
Helaas heren! Ik kan er wederom ook niet bij zijn. Moet nog het eea afhandelen na mijn studiereis.

W@llierossi
5 oktober 2008, 21:37
Present!

LUDO-B
5 oktober 2008, 21:41
Ik hoop er ook op tijd bij te zijn, zal wel krap worden op dat baantje denk ik.:whistling:

Bramzel
5 oktober 2008, 21:42
Ik hoop er ook op tijd bij te zijn, zal wel krap worden op dat baantje denk ik.:whistling:

Dat is juist wat we willen testen ;)

paulpeter
5 oktober 2008, 21:51
Gelukkig kan ik deze keer wel:surrender:

Danny Kappen
6 oktober 2008, 00:16
Ik bedacht me vandaag dat ik morgen tot 9 uur college heb, dus ik kan er toch niet bij zijn, maar ik hop daarna nog wel even langs op de server.

Koos
6 oktober 2008, 10:49
Tja, door de weeks ben ik merendeels 's avonds aan het werk (heb om deze reden ook niet ingeschreven voor de competitie bij SNL). Vanavond ben ik dus ook 'aan de arbeid'. Helaas.

Overigens: is er een reden om de testraces op verschillende door-de-weekse dagen te organiseren in plaats van de vaste raceavond (zondag)?
Zondag is de enige dag in de week dat ik dus zeker weet dat werk geen roet in het eten kan gooien :p

Robert Saalmink
6 oktober 2008, 10:55
Tja, door de weeks ben ik merendeels 's avonds aan het werk (heb om deze reden ook niet ingeschreven voor de competitie bij SNL). Vanavond ben ik dus ook 'aan de arbeid'. Helaas.

Overigens: is er een reden om de testraces op verschillende door-de-weekse dagen te organiseren in plaats van de vaste raceavond (zondag)?
Zondag is de enige dag in de week dat ik dus zeker weet dat werk geen roet in het eten kan gooien :p

De eerstvolgende zullen we op zondag doen :) er is niet speciaal een reden voor, maar zo komt het nu eenmaal uit eigenlijk.

Super Wouter
6 oktober 2008, 14:19
Ik kom ook effe zwabberkonten.

Robert Saalmink
6 oktober 2008, 14:21
Ik kom ook effe zwabberkonten.

Goed zo, dan heb ik een mikpunt :laugh:

Atreidez
6 oktober 2008, 14:45
Geen drtcc vanavond zo te zien :D Succes met de testrace jongens!

Tim Wijen
6 oktober 2008, 16:54
Jammergenoeg ben ik om 9 uur pas klaar met werken :(

Maik Peters
6 oktober 2008, 18:13
Ik kom ook een rondje wagen :)

Federici
6 oktober 2008, 18:27
Ben er straks ook bij! :D

Quizmaster
6 oktober 2008, 20:27
Vorige grote testrace had ik een ctd, nu kan ik helaas niet meedoen... :unsure:

W@llierossi
6 oktober 2008, 20:52
Sorry heren, CTD en nu zie ik de server niet meer in de lobby.

Veel plezier!

Bramzel
6 oktober 2008, 20:54
CTD's zonder Trace worden genegeerd Guyon. Die readme zit niet voor niets bij de carset...

W@llierossi
6 oktober 2008, 21:11
Je hebt gelijk. Serverprobleem lag aan eraan dat mijn profilemode ineens op novice stond... :blink:

Hierbij de trace!

Federici
6 oktober 2008, 21:40
Verdomme.. kwam niet meer weg uit de pitstraat. Maar wat een rare start?! Ineens stond er een Porsche op de weg en die kon ik nooit meer ontwijken. Volgens mij was dat de auto van PP. en ik raakte Bram ook nog. Sorry, maar jullie stonden ineens stil..

Bram Van Der Stichelen
6 oktober 2008, 21:42
het was weer vlug afgelopen vandaag. Na nog geen 3 ronden iets te vroeg de laatste bocht ingestuurd en tegen de bandenmuur (lees betonnen muur) ingegaan. Hem nog proberen naar de pits te brengen om toch nog wat rondjes af te leggen, maar net na de laatste sector ging de dbr9 in vlammen op.

Ik vind het persoonlijk niet zo'n leuk circuit, en al zeker niet geschikt voor de Zac. Veel te smal, en dubbelen gaat echt een bitch worden. De layout zelf vind ik ook al niet echt bij deze serie passen.

Hekking
6 oktober 2008, 21:51
Potverdorie, sorry wouter dat ik je test race vernaggelde. Ik kwam met het rechter wiel in het grind en stuurde tegen, vervolgens krijgt de auto weer grip en gaat op hoge snelheid aan de andere kant het gras in. Omdat ik vanuit me race sim niet binnen twee tel bij me escape knop kon werd jij het slachtoffer van mijn fout:angry:
Nogmaals sorry

Eigenlijk nog een reden om deze race niet in de Zac kalender op te nemen imo
Het ontbreken van een vangrail daar is funest

Mossel
6 oktober 2008, 21:56
Te klein en te krap .. laatste deel (vanaf de hairpin) bijna niet te doen om een Cup400 in te halen ...

die nieuwe kever loopt ook wel heel erg hard :surrender: moest echt me best doen om PP in te halen

Bramzel
6 oktober 2008, 22:00
Eigenlijk nog een reden om deze race niet in de Zac kalender op te nemen imo

Of jou niet in de league toe te laten, zelfs Jeroen kan die wagen nog rechtuit laten rijden op een recht stuk :p :laugh:

Jeroen Ursem
6 oktober 2008, 22:03
:huh:

Bramzel
6 oktober 2008, 22:07
Verdomme.. kwam niet meer weg uit de pitstraat. Maar wat een rare start?! Ineens stond er een Porsche op de weg en die kon ik nooit meer ontwijken. Volgens mij was dat de auto van PP. en ik raakte Bram ook nog. Sorry, maar jullie stonden ineens stil..

Maik had last van lag, dus er stond opeens een M3 stil op de baan die ik (en anderen) niet meer konden ontwijken.

:huh:

:flowers:

Hekking
Ja hé het was een test carset he, Wees blij dat ik het aan durvde om de kreukelzone van een 430 te testen :innocent:

Robert Saalmink
LOGFILES EN REPLAY (http://www.digitalracing.nl/zac5/20081006_russianring_test/files/20081006_russian_ring_testrace.rar)
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/zac5/20081006_russianring_test/lapcharts/index.html)

Bramzel
6 oktober 2008, 22:08
Vaut in de Lapcharts URL Robert.

[edit] beide URLs werken niet

paulpeter
6 oktober 2008, 22:09
Te klein en te krap .. laatste deel (vanaf de hairpin) bijna niet te doen om een Cup400 in te halen ...

die nieuwe kever loopt ook wel heel erg hard :surrender: moest echt me best doen om PP in te halen

Was jij dat in die Saleen:blushing:? Sorry voor dat tikje toen je terug de baan op kwam, na je spin. Was beetje verrast door je snelheid verlies. Had ik iets beter op moeten letten. Dacht namelijk zo aan te kunnen sluiten bij je.

Maik had er niet echt zin in en begon traag uit de laatste bocht. Wist niet zeker of ik er al langs moest, dus hield in. Roy gelijk in me nek. Vervolgens op het lange rechte stuk stond Maik ineens stil. Kon nergens heen. Vervolgens klapte Bram en Angelo er ook nog op. Lekke band en wat schade. Vervolgens met z'n 3-en gezellig naar de pits. Met wat extra peut en nieuwe banden weer de baan op gegaan. Kwam achter Peter terecht. Die kon ik na een foutje inhalen, vervolgens nog Roy gegroet die aan spookrijden leek te denken;). Jeroen die zijn auto in de muur parkeerde. En wouter die zijn motor aan het opblazen was. Rijden ging nog redelijk goed. Redelijk constant 31'ers kunnen draaien.

Slijtage viel nog mee aan de hand van het gehele glijwerk, goed te doen. Pits werkte goed. Het is alleen wel opletten bij het verlaten van de pits. Je hebt niet echt zicht op wat er uit die bocht komt. Zou daar een extra knop voor rechts kijken voor moeten instellen. Maar het blijft tricky.

Conclusie: Leuk baantje, alles werkt naar behoren. Alleen de baan is niet echt breed, je kunt nergens echt heen als het fout gaat. Pits uitgang is beetje tricky. En verschil cup600 en cup400 is erg klein wat problemen met lappen opleverd.

Jeroen Ursem
6 oktober 2008, 22:11
Even over de testsessie

De baan is leuk, maar erg hectisch met gemixte klasse, laatste sector kan je nergens aan de kant voor de cup600 wat het ook niet makkelijk maakt. Als een cup600 een foutje maakt in de eerste ronde (wat snel kan gebeuren met 14 man cup600) is zijn race zo goed als voorbij, dat kost zoveel tijd om door het cup400 veld heen te ploegen..

(Staat daar trouwens iets over in de regelementen? Je vecht op zo'n moment toch voor positie, plus dat het bijna altijd tijd kost iemand voorbij te laten..)

Een zware touché of dik je rempunt missen is levensgevaarlijk hier, op een paar punten zit je dan zo op een ander deel van het circuit.

Mocht er plotseling voor de DRTCC nog een circuit nodig zijn is deze wel aardig, maar voor de ZAC is het voor mijn mening een dikke nee.

Roy Visser
6 oktober 2008, 22:16
http://www.delaatstemeter.nl/wp-content/uploads/2008/02/geschikt.jpg

buiten het feit dat ik me behoorlijk klote voel, kon ik ook niet echt lekker rondrijden over het circuit, ik had de spyker nergens onder controlle, en dat leidde in de race tot 3 spins, wat al meer is als 2 seizoenen ZAC bijelkaar :P, kan ook aan mij liggen op dit moment, maar ook vorige week kon ik er niet echt een lekker ritme vinden, moet met de spyker echt op die manier rijden wil ik de rest bij kunnen houden. De baan is volgens mij wel bug vrij, al had ik in P2 wat fps problemen, die maik ook op dat moment had toen hij met me mee keek. Tijdens de race echter helemaal nergens last van gehad, wat ik wel had verwacht, waarschijnlijk toeval dus. Verder vind ik het circuit te krap en te weinig ruimte voor uitwijken om er serieus over heen te kunnen racen met 28 man. Ik had op een gegeven moment een saleen achter me in de laatste sectie, en ik had niet het idee dat ik hem heel veel ophield, maar je word er zeker in een echte race volgens mij bloedje nerveus van omdat je nergens echt voor hem aan de kant kunt. Zeker als het 28 keer gebeurd (2 keer gelapt)

leuk circuitje voor cupracen en hotlappen, niet voor een Zac race ben ik bang.

Robert Saalmink
6 oktober 2008, 22:20
Nog even mijn mening dan.

Mijn baan is het niet. Ik denk dat het met een wat lossere 911 wel leuk kan zijn. In de race stond ik op mediums, wat een garantie was voor ijsrijden. Helaas geen potten kunnen breken. Bij de start was een M3 achter me erg enthousiast weg, en boorde zich in mijn achterkant. Nu sta ik altijd open voor iets nieuws maar dit beviel me niet ;)

Geconstateerde 'bugs':
-In de kwali dat hij 1 ronde niet afklokte (klok bleef op s/f doorlopen, ik was er nergens afgegaan)

-Ik schoot rechtdoor in de derde sector, kwam bijna op een ander stuk baan terecht. Na veel pijn en moeite weer terug de baan op kunnen komen (het punt waar ik de baan verliet), helemaal achteraan het veld. Krijg ik een stop and go voor cutting :angry:

Bram Van Der Stichelen
6 oktober 2008, 22:23
Waarom wou je me niet meer voorbij bij de opwarm ronde? :p

Robert Saalmink
6 oktober 2008, 22:35
Ik wil ook graag nog iedereen bedanken voor de opkomst en de feedback! :thumbup1:

Waarom wou je me niet meer voorbij bij de opwarm ronde? :p

Als je bij de start om wat voor reden dan ook betrokken bent bij een incident, en waarbij andere auto's je voorbij gaan, moet je het veld laten passeren en achteraan sluiten volgens de reglementen. Omdat het een testrace betreft heb ik me voor deze keer de vrijheid gegund om dan achteraan de CUP600 te gaan rijden.

Dix5
6 oktober 2008, 22:53
Ook ik vind de baan minder geschikt om de redenen hiervoor door anderen al genoemd.
Deze keer kon ik wel meteen joinen en had geen problemen zoals de vorige test.
Alleen had ik een moment een stortterend beeld toen Bram mij aan het inhalen was.
Ik hem maar heb laten gaan. :cool:

Eric Linssen
6 oktober 2008, 23:01
Race zonder noemenswaardige problemen kunnen rijden. Was wel leuk om weer eens te rijden sinds lange tijd..

Roy stond dwars op de baan en er was al bijna geen ruimte om hem te passeren, dus krap is het wel. Lijkt me wel een superbaan om cupraces te houden eerlijk gezegd.

By the way, persoonlijk vind ik het wel jammer dat zolder niet meer mee doet. Die baan trekt mij één of andere manier wel.... ;-)

Peter
6 oktober 2008, 23:28
Weinig toe te voegen aan de verhalen...
De baan zit prima in elkaar, maar is imo veel te krap en smal om een ZAC race op te houden... Een cuprace daarentegen zou hier wel heel leuk kunnen zijn...
Elise, BMW Z3M, de Mini's uit Race07, misschien als er ooit nog eens een Porsche Cup(je) gereden gaat worden, dan is het een prima geshcikte baan denk ik..

Heb wel het idee dat de baan in zn algemeen weinig grip bied.. veel overstuur en glijwerk, en niet alleen van mij zag ik al wel :P

wat me ook opviel, vooral in de chicane na het lange rechte stuk maar ook paar andere stukjes, je kunt heel makkelijk wijd uitkomen zonder een cut-warning te krijgen en dit kan flink tijdswinst zijn, dat is ook wel jammer..

Lag aan het einde van de race ruim op P1 in Cup400 en heb toen besloten maar een stopje te gaan maken, kon ik nog even een snelle ronde neerzetten, maar ik kreeg ook meteen een stop&go en de race was ene ronde later al afgelopen, met nog 6 minuten op de klok... dus dat schoot niet op...

Vraag ik me wel af, stel dat ik in een race besluit om in de ena laatste ronde een snelle stop te maken, volgas door de pit heen jaag om tijd te winnen en dan dus een stop&go krijg, dan hoef ik die niet uit te zitten, GTR2 doet daar niets mee als je op het einde van de race een S&G krijgt?

Bramzel
6 oktober 2008, 23:35
wat me ook opviel, vooral in de chicane na het lange rechte stuk maar ook paar andere stukjes, je kunt heel makkelijk wijd uitkomen zonder een cut-warning te krijgen en dit kan flink tijdswinst zijn, dat is ook wel jammer..

Mwoah, die kerbs daar zijn vrij rottig, ik betwijfel ten sterkste of je er veel mee wint als je daar wijd gaat. Binnen de lijnen daar is altijd sneller geweest voor mij dan wijd gaan.

Vraag ik me wel af, stel dat ik in een race besluit om in de ena laatste ronde een snelle stop te maken, volgas door de pit heen jaag om tijd te winnen en dan dus een stop&go krijg, dan hoef ik die niet uit te zitten, GTR2 doet daar niets mee als je op het einde van de race een S&G krijgt?

GTR2 niet, maar wij wel. Als je je zo gaat misdragen mag je een ander kampioenschap opzoeken ;) Dergelijke grappen tolereren we niet. (en ja, ik weet ook wel dat je dat nooit zou doen :p)

Mossel
6 oktober 2008, 23:36
Race zonder noemenswaardige problemen kunnen rijden. Was wel leuk om weer eens te rijden sinds lange tijd..

Roy stond dwars op de baan en er was al bijna geen ruimte om hem te passeren, dus krap is het wel. Lijkt me wel een superbaan om cupraces te houden eerlijk gezegd.

By the way, persoonlijk vind ik het wel jammer dat zolder niet meer mee doet. Die baan trekt mij één of andere manier wel.... ;-)

wel binnen de lijnen blijven he ;)

Stancke
7 oktober 2008, 00:35
Zijn er screenshots van?

Federici
7 oktober 2008, 00:44
Baan is idd prima, maar te krap om een gemixte competitie te houden als ZAC. Voor DRTCC uitermate geschikt lijkt me :)

Danny Kappen
7 oktober 2008, 01:20
Ik heb net ook even een paar rondjes gereden op de russian ring, vind het eigenlijk wel een grappig, klein baantje. Het is erg krap, maar dat maakt het juist wel leuk, ik zou er best een zac race op willen rijden :)

Maik Peters
7 oktober 2008, 09:21
Ik heb een hoop geleerd.

Niet alleen de carset of de baan maar ook een stukje ZAC en vooraan rijden en bepalen wanneer we weg mochten. Sorry, de procedure was mij enigsinds onbekend :D vandaaar dat het chaotisch ging :D

Afè, het rijden ging goed (prac, qualy, warmup) toen de start... OEPS!! ik ging te snel van start want ik had moeten wachten... hihi.. er ontstond wat chaos.

Toen rechtestuk het bleek dat ik daar een lag had ofzo, ik zelf heb niets gemerkt. Ik heb ook geen idee hoe het kwam, wel weet ik dat ik op een gegeven moment gedisconnect ben van de server :(, het ging net zo lekker.

Al met al... wat een avond.
Russian Ring is wel leuk en interessant, maar niet geschikt voor ZAC5.

Wat wordt de volgende testtrack?

Super Wouter
7 oktober 2008, 10:48
Potverdorie, sorry wouter dat ik je test race vernaggelde. Ik kwam met het rechter wiel in het grind en stuurde tegen, vervolgens krijgt de auto weer grip en gaat op hoge snelheid aan de andere kant het gras in. Omdat ik vanuit me race sim niet binnen twee tel bij me escape knop kon werd jij het slachtoffer van mijn fout:angry:
Nogmaals sorry

Het was prima timing; mijn koffie werd koud.

Kim Van Der Stichelen
7 oktober 2008, 18:43
Alles is eigenlijk al gezegd. Ik vond het wel een leuke baan, paar aardige combinaties erin die sneller voelen dan ze zijn.
Grafisch was het een beetje kaal, maar het kan ermee door.
Of het goeie ZAC-baan is, dat laat ik aan de organisatie over. Foutjes heb ik in elk geval niet gezien. Maar met 28 man erop zal erg krap worden.