View Full Version : De F1 Silly Season thread [Deel3]
Stefan van Renselaar
4 oktober 2008, 22:55
[formule1]
[spacer]
Links:
De F1 Silly Season thread [Deel2] (http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=73429)
De F1 Silly Season thread (http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=63900)
Ander F1 threads:
Formule 1 nieuws en discussie thread (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=35)
F1 & Techniek Thread (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=72)
Zeldzame,speciale,mooie autosport pics thread (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=71)
De Formule 1 uitzendingen op RTL GP (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=73)
De grote online-F1-manager-games thread (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=74)
[spacer]
Ferrari:
Massa en Alonso zijn bevestigd.
McLaren:
Hamilton heeft een meerjarig contract. Kovalainen lijkt onzeker van zijn stoeltje bij McLaren. Raikkonen, Button en Rosberg worden genoemd om Kovalainen te vervangen. Kovalainen zou dan naar een van de nieuwe teams gaan omdat hij inmiddels genoeg Formule 1 ervaring heeft opgedaan.
BMW:
Verlaat de Formule 1, maar het zou overgenomen kunnen worden, maar het team heeft ook geen startplaats voor 2010, een probleem dus.
Renault:
Kubica is bevestigd, maar er moet nog een tweede coureur komen. Glock en Grosjean worden genoemd, maar het zou ook zomaar een GP2 coureur kunnen zijn.
Toyota:
Het lijkt erop dat ze Trulli en Glock kwijt willen. Kobayashi rijd de twee Grand Prix's die hij heeft gereden erg sterk en lijkt dus bijna zeker van een zitje zeker omdat hij een Japanner is. Raikkonen wordt genoemd om zijn teamgenoot te worden. Het probleem is dat de leiding van Toyota nog geen Formule 1 budget heeft gemaakt en dus moeten ze daarop wachten met de beslissingen over hun coureurs, wordt vervolgd.
Red Bull:
Vettel en Webber zullen blijven.
Toro Rosso:
Buemi en Alguersuari lijken hun zitje te kunnen behouden.
Williams:
Barrichello en Hulkenberg gaan in 2010 voor het team rijden.
Force India:
Sutil lijkt bij het team te blijven. (http://www.autosport.com/news/report.php/id/79893) De tweede coureur zou zomaar een Indiër kunnen worden, maar of dat het beste is voor het team?
Brawn:
Kampioen en toch nog geen rijders die je voor het volgende jaar onder contract hebt staan. Button en Rosberg lijken voor Brawn te gaan rijden, nu Barrichello naar Williams gaat.
Campos:
Bruno Senna gaat voor Campos racen, maar wie zijn teamgenoot zou moeten worden? Kovalainen is een optie omdat hij bij McLaren weg zou gaan en wel ervaring in de Formule 1 heeft en dat is handig.
Manor:
Di Grassi zou dicht bij een stoeltje zijn. (http://www.autosport.com/news/report.php/id/79672) Kovalainen zou ook hier een optie zijn.
USF1:
Kyle Busch zou voor 2011 een optie zijn. (http://www.autosport.com/news/report.php/id/79660) Voor hun eerste seizoen zouden ze geen Amerikaanse rijder hoeven/willen hebben, ze zouden er liever een met ervaring willen.
[spacer]
Robert Saalmink
4 oktober 2008, 23:03
Op zich zijn er al een behoorlijk aantal plaatsen bekend. Misschien is het aardig om hier een overzicht incl geruchten van te vermelden in de startpost, Stefan?
Stefan van Renselaar
4 oktober 2008, 23:05
Op zich zijn er al een behoorlijk aantal plaatsen bekend. Misschien is het aardig om hier een overzicht incl geruchten van te vermelden in de startpost, Stefan?
Stond ook niet in jou post op Gamer :p
Maar, ik zal kijken wat ik voor je kan doen ;)
een link met waar ik dat allemaal kan vinden zou dus wel helpen
Robert Saalmink
6 oktober 2008, 12:02
BMW Sauber krijgt Alonso niet:
BMW confirm Heidfeld, Kubica for 2009
The BMW Sauber team will retain both Robert Kubica and Nick Heidfeld in the 2009 season, the German squad announced on Monday.
The team said Christian Klien will stay on as a test driver.
"We see Nick and Robert as a strong driver pairing and Christian as an experienced test driver," said BMW motorsport boss Mario Theissen.
"We are in no doubt that we will again achieve our ambitious aims with them in the team's fourth year."
The announcement ends weeks of speculation regarding the future of Heidfeld, who was yet to be confirmed at the team.
The confirmation also closes to door to Fernando Alonso, who had been linked with a move to BMW. Now the Spaniard has Renault and Honda as his only options for 2009.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/71185
Bramzel
6 oktober 2008, 12:05
Ah, cool. Da's na al die geruchten van de afgelopen weken toch enigzins een verrassing :)
Neo-242
6 oktober 2008, 15:47
Ik denk dat Alonso dan bij Renault blijft. Als hij naar Honda gaat is hij gek:D
Bramzel
6 oktober 2008, 15:55
Ik denk het ook inderdaad, Alonso heeft zowiezo aangegeven zich thuis te voelen bij Renault en er zit daar ook een stijgende lijn in. Dan zou hij redelijk gek zijn als hij naar Honda ging.
petervdveen
6 oktober 2008, 16:10
Een lijstje van alle rijders wat er tot nu toe bevestigd is.
Team|Constructeur|Chassis| Motor |Nr.|Rijder|Testcoureur
Vodafone McLaren Mercedes|McLaren|nnb|Mercedes||Lewis Hamilton
Heikki Kovalainen|nnb
Scuderia Ferrari Marlboro|Ferrari|nnb|Ferrari||Kimi Raikkonen
Felipe Massa|Luca Badoer
Marc Gene
BMW Sauber F1 Team|BMW Sauber|nnb|BMW||Robert Kubica
Nick Heidfeld|Christian Klien
ING Renault F1 Team|Renault|nnb|Renault||nnb
nnb|nnb
Panasonic Toyota Racing|Toyota|nnb|Toyota||Jarno Trulli
Timo Glock|nnb
Scuderia Toro Rosso|Torro Rosso|nnb|Ferrari||nnb
nnb|nnb
Red Bull Racing|Red Bull|nnb|nnb||Mark Webber
Sebastian Vettel|David Coulthard
AT&T Williams F1 Team|Williams|nnb|Toyota||Nico Rosberg
Kazuki Nakajima|Nico Hulkenberg
Honda Racing F1 Team|Honda|nnb|Honda||nnb
nnb|nnb
Force India F1 Team|Force India|nnb|nnb||Giancarlo Fisichella
Adrian Sutil|nnb
Robert Saalmink
6 oktober 2008, 16:13
Mooi overzicht.
Er gaan sterke geruchten dat DiGrassi naar Renault gaat en Bruno Senna naar Toro Rosso. Ik denk dat Honda Button en Barrichello behoudt, en dat Alonso bij Renault blijft.
Darthwillie
6 oktober 2008, 16:34
Ik neem aan dat Alonso BMW heeft afgezegd, ergens heb ik toch het gevoel dat Alonso volgend jaar al bij Ferrari rijdt, maar dat is nergens op gebaseerd meer een voorgevoel.
Stefan van Renselaar
6 oktober 2008, 17:52
Ik neem aan dat Alonso BMW heeft afgezegd, ergens heb ik toch het gevoel dat Alonso volgend jaar al bij Ferrari rijdt, maar dat is nergens op gebaseerd meer een voorgevoel.
Alsof je daar wel wilt rijden??? Of je doet een Albersje, terwijl je weg kan rijden volgens het team of je valt uit met motorpech..... :P
Daniël
6 oktober 2008, 18:31
Alsof je daar wel wilt rijden??? Of je doet een Albersje, terwijl je weg kan rijden volgens het team of je valt uit met motorpech..... :P
Of zij hebben wel een competitieve auto, waar Renault dat dit seizoen niet heeft. :) En het blijft Ferrari, imo toch iets speciaals.
CuqeBaqer
6 oktober 2008, 22:01
Ik wil hem nog wel eens horen als Alonso daar kampioen word. ( mocht hij daar komen rijden ) Ik zou heb ander als Ferrari fan niet erg vinden al ben ik niet altijd eens met hem als persoon geweest.
Bramzel
6 oktober 2008, 22:05
Of zij hebben wel een competitieve auto, waar Renault dat dit seizoen niet heeft. :) En het blijft Ferrari, imo toch iets speciaals.
Dat had McLaren ook, en daar werd hij allesbehalve gelukkig. Ik denk niet dat Alonso ergens heen gaat voor de auto eigenlijk.
Daniël
6 oktober 2008, 22:16
Naja, laat ik het zo zeggen: Als hij een nummer 1 positie bij Ferrari krijgt én hij heeft een competitieve auto. :)
Stefan van Renselaar
6 oktober 2008, 22:23
Naja, laat ik het zo zeggen: Als hij een nummer 1 positie bij Ferrari krijgt én hij heeft een competitieve auto. :)
Kijk maar hoe het nu gaat bij Ferrari. Of ze moeten weer terug naar hun acties dat Barrichello Michael weer eens voorbij moet laten..... :rolleyes:
Daniël
6 oktober 2008, 22:29
Volgens mij is 2e staan in het constructeurskampioenschap op 1 punt achterstand van de nummer 1 best wel het bewijs van een competitieve auto. :)
Peter
6 oktober 2008, 22:32
Stefan doelde denk ik op de nummer 1 positie binnen het team.. die moet je duidelijk verdienen.. Raikkonen stond 2 races terug toch al een flink stuk op achterstand maar Massa kreeg nog steeds niet de nummer 1 positie binnen het team.. Volgens mij bestaat dat niet meer echt sinds het vertrek van Schumacher.
Darthwillie
6 oktober 2008, 23:07
Volgens mij is 2e staan in het constructeurskampioenschap op 1 punt achterstand van de nummer 1 best wel het bewijs van een competitieve auto. :)
jep, met die auto hadden ze alleen dik nr 1 moeten staan in het kampioenschap. Nu je echter 2 coureurs hebt die punten van elkaar afpakken staan ze achter LH/McLaren
Waarschijnlijk stellen ze bij Ferrari zichzelf ook de vraag: is Massa nou zo goed geworden of lijkt dat zo omdat Rakkonen geen schim van zichzelf is en verliezen we het WK met een superieure wagen???????
Bramzel
6 oktober 2008, 23:12
Superieur, superieur, dat lijkt me wat overdreven. Op het droge heeft de Ferrari ietsje de edge, maar in de regen zijn ze nergens meer.
Darthwillie
7 oktober 2008, 00:10
Over het seizoen gezien is die wagen zeker superieur,
-Australie waren vooral de coureurs meer naast dan op de baan maar geef die aan McLaren :blink:
-Maleisie, Bahrain, Spanje en Turkije was het absoluut de beste wagen.
-Monaco was wat pech maar ook daar was de wagen in principe beter.
-Canada is een twijfelgeval
-Frankrijk absoluut wel beter
-GB was door de regen een probleem, was McLaren beter
-Duitsland was McLaren onverslaanbaar
-Hongarije, betere wagen
-Belgie tot de regen net ietsiepietsie beter, door de regen aan het eind een race die voor McLaren was
-Valencia onaantastbaar
-Italie regen en idd eigenlijk voor McLaren
-Singapore tot de tankcomedie en de spins en crashes was Massa de snellere
ik ben absoluut geen Schumacher fan, maar in zijn tijd was dit niet voorgekomen. Zowel de Schumacher periode als de twee kampioenschappen van Alonso en Renault laten zien dat je een eerste coureur moet hebben en niet twee die elkaar punten afpakken. Dat is een van de redenen dat Hamilton nu voorstaat.
Erix
7 oktober 2008, 09:02
ik ben absoluut geen Schumacher fan, maar in zijn tijd was dit niet voorgekomen. Zowel de Schumacher periode als de twee kampioenschappen van Alonso en Renault laten zien dat je een eerste coureur moet hebben en niet twee die elkaar punten afpakken. Dat is een van de redenen dat Hamilton nu voorstaat.Dat is ook een belangrijke reden voor McLaren om door te gaan met Kovalainen. En in mijn ogen tegelijk ook de reden waarom Kovalainen er niet echt aan te pas komt. De auto wordt ontwikkeld richting Hamilton. Dit is denk ik ook waarom Piquet het zo moeilijk heeft naast Alonso (terugdenkend aan Fisichella en Trulli).
speed9
7 oktober 2008, 15:53
ik ben absoluut geen Schumacher fan, maar in zijn tijd was dit niet voorgekomen. Zowel de Schumacher periode als de twee kampioenschappen van Alonso en Renault laten zien dat je een eerste coureur moet hebben en niet twee die elkaar punten afpakken. Dat is een van de redenen dat Hamilton nu voorstaat.
ik wel :innocent: maar bij Michael was het alleen hij op de 1ste plek
maar een team heeft een leider nodig die rust brengt zoals Flavio bij Renault doet en Todd bij Ferrari deed
maar waarom denken jullie dat Alonso Nooit naast michael zat ?
door dat Alonso Altijd de 1ste plek wilt hebben en michael ook dan krijg je het netzoals nu Raikkonen wilt alleen winnen en Massa wilt de titel dus ze pakken elkaars punten Maar ze zijn niet te vergelijken Raikonen niet met Massa en Michael niet met Alonso behalfen dat ze wereldkampioen wilde worden
Face the Slayer
7 oktober 2008, 16:15
Massa en Raikkonen zijn niet eens competent genoeg om een 1ste rijder te zijn.
bobskink
7 oktober 2008, 23:31
Massa en Raikkonen zijn niet eens competent genoeg om een 1ste rijder te zijn.
Mijn eerste reply hier... Wat doet Massa dan verkeerd dit jaar? Waarom hij nu niet op kop staat in het kampioenschap is helemaal zijn schuld niet. Hij is één van de meest constante racers dit jaar, en zowat altijd voor zijn teamgenoot te vinden. Wat moet hij dan nog meer doen.
Massa is gewoon niet populair en was vroeger soms een klungel, zonda dat in de F1 de eerste indrukken je soms 10 jaar blijven achtervolgen.
Jeroen Ursem
7 oktober 2008, 23:39
Kijkend naar hoe een coureur het gedaan heeft dit seizoen, verdient niemand die titel. Hamilton vind ik persoonlijk de sterkste en ik denk dat Massa volgend jaar pas écht een serieuze kanshebber zal zijn. Je kan zeggen wat je wil, maar hij heeft toch wel een paar steekjes laten vallen links en recht.
Enige probleem is Raikkonen dan nog, als die weer op z'n betere kunnen rijd volgend jaar, kan hij weer in de weg zitten van Massa.. Als Hamilton en Mclaren zn vorm kunnen houden en BMW wat doorgroeit word het druk om de prijzen te verdelen volgend seizoen..
Bramzel
7 oktober 2008, 23:44
Kijkend naar hoe een coureur het gedaan heeft dit seizoen, verdient niemand die titel. Hamilton vind ik persoonlijk de sterkste en ik denk dat Massa volgend jaar pas écht een serieuze kanshebber zal zijn. Je kan zeggen wat je wil, maar hij heeft toch wel een paar steekjes laten vallen links en recht.
100% mee eens, 2008 is een jaar zonder echte 'kampioen'.
Darthwillie
7 oktober 2008, 23:56
Mijn eerste reply hier... Wat doet Massa dan verkeerd dit jaar? Waarom hij nu niet op kop staat in het kampioenschap is helemaal zijn schuld niet. Hij is één van de meest constante racers dit jaar, en zowat altijd voor zijn teamgenoot te vinden. Wat moet hij dan nog meer doen.
Massa is gewoon niet populair en was vroeger soms een klungel, zonda dat in de F1 de eerste indrukken je soms 10 jaar blijven achtervolgen.Het 'probleem' dat de meeste mensen met Massa hebben, is dat hij enkel van de eerste rij kan winnen. Komt hij niet de eerste ronde als eerste door dan wint hij niet (tenzij de FIA ingrijpt of zijn teamgenoot problemen heeft :D ) Persoonlijk kan ik me geen race herinneren waarin hij hard moest vechten voor zijn overwinning.
Het beeld is dat hij alleen maar hoog staat omdat zijn wagen goed is, meer niet. Of het terecht is?????:mellow:
bobskink
8 oktober 2008, 01:43
Het beeld is dat hij alleen maar hoog staat omdat zijn wagen goed is, meer niet. Of het terecht is?????:mellow:
Dat geld voor de meeste coureurs, maar je hebt wel een punt.
Dit jaar vind ik toch in tegenstelling tot wat net gezegd is Massa er bovenuit steken, niet super veel, maar toch. Hij heeft de meeste races gewonnen tot nu toe, heeft (mogelijk) gewonnen races toch nog verloren zonder dat hij eraan kon doen. Hij is alleen een beetje saai om te zien winnen, maar dat waren veel wereldkampioenen ook.
Hamilton, de voornaamste tegenstander heeft veel geluk gehad, zijn overwinning in Monaco steekt mij nog altijd ferm tegen omdat het zijn onkunde was die hem de overwinning bezorgde. Maar uiteindelijk is dat niet wat telt.
Ik verwacht trouwens niet dat Kimi echt terug mee zal doen volgend jaar, ik vind dat hij toch iets te hoog wordt ingeschat en zeker niet (meer) de betere is van Massa.
Darthwillie
8 oktober 2008, 10:36
Tja, frankrijk en belgië waren voor massa veel geluk en hongarije weer pech. Wat dat betreft ontlopen ze elkaar niet veel. Kimi ook niet trouwens. (canada, frankrijk, valencia)
speed9
8 oktober 2008, 15:09
100% mee eens, 2008 is een jaar zonder echte 'kampioen'.ag ik wou dat Vettel kampioen werd dit jaar
het is toch een prestatie om te zien dat je met een "B" wagen kunt winnen
Darthwillie
9 oktober 2008, 13:59
Op autosport.com staat een berichtje dat het gerucht gaat dat Santander (een van de weinige banken zonder cashproblemen op dit moment) Ferrari het aanbod heeft gedaan Kimi's salaris voor de komende 2 jaar te betalen (ong. 50 milj) inruil voor zijn ontslag en het contracteren van Alonso :blink: Santander sponsort Ferrari voor volgend jaar.............................................. ......
Bramzel
9 oktober 2008, 14:26
Op autosport.com staat een berichtje dat het gerucht gaat dat Santander (een van de weinige banken zonder cashproblemen op dit moment) Ferrari het aanbod heeft gedaan Kimi's salaris voor de komende 2 jaar te betalen (ong. 50 milj) inruil voor zijn ontslag en het contracteren van Alonso :blink: Santander sponsort Ferrari voor volgend jaar.............................................. ......
Damn, als dat waar is... ga zo'n beslissing eens aan je klanten uitleggen zeg :surrender:
bobskink
9 oktober 2008, 14:53
Damn, als dat waar is... ga zo'n beslissing eens aan je klanten uitleggen zeg :surrender:
Het contract van ING met de F1 en Renault kost 1 miljard euro, ik als klant was direct naar een andere bank gegaan. Wat Santander nu zegt (als het waar is) zou allesbehalve goeie reclame zijn denk ik, maar wel typisch F1
Bramzel
9 oktober 2008, 15:02
Het contract van ING met de F1 en Renault kost 1 miljard euro, ik als klant was direct naar een andere bank gegaan. Wat Santander nu zegt (als het waar is) zou allesbehalve goeie reclame zijn denk ik, maar wel typisch F1
Klopt, maar daar zitten ze aan vast. Dat is allemaal begin vorig jaar getekend en daar zit je voor de tijdsduur aan vast. Dit is een nieuwe deal, die in de huidige tijden niet echt een toonbeeld van goeie PR is ;)
Darthwillie
9 oktober 2008, 15:28
Simpel zat, die 1 miljard is een koopje voor alle exposure die ze krijgen. Als je evenveel mensen wilt bereiken dmv reclames ben je veel meer kwijt. :pinch:
speed9
9 oktober 2008, 18:27
moet echt een roddel zijn . Alonso naast Massa moet een flop worden
want dan Wilt Alonso de 1ste coureur zijn en alle aandacht krijgen
Darthwillie
9 oktober 2008, 18:45
moet echt een roddel zijn . Alonso naast Massa moet een flop worden
want dan Wilt Alonso de 1ste coureur zijn en alle aandacht krijgen
de situatie waarmee ze met Schumacher van 2000 tot 2005 kampioen zijn geworden dus............................................... ..................
TheRealms
10 oktober 2008, 10:30
de situatie waarmee ze met Schumacher van 2000 tot 2005 kampioen zijn geworden dus............................................... ..................
Bovendien zou het hem lukken. Volgens mij is de enige reden dat Massa zo goed lijkt, het feit dat Raikonnen een slecht jaar heeft. Ik ken ook helemaal geen Massa-fans. Alonso zou hem compleet om zijn oren rijden. (En dat is een opmerkelijke uitspraak uit mijn mond, want Alonso is allesbehalve mijn favoriet).
speed9
11 oktober 2008, 14:48
Bovendien zou het hem lukken. Volgens mij is de enige reden dat Massa zo goed lijkt, het feit dat Raikonnen een slecht jaar heeft. Ik ken ook helemaal geen Massa-fans. Alonso zou hem compleet om zijn oren rijden. (En dat is een opmerkelijke uitspraak uit mijn mond, want Alonso is allesbehalve mijn favoriet).
schumacher werdt kampioen met Barlischello (foute spelling) en met massa (of toch niet ?)
alonso werdt kampioen omdat Renault alleen hem alle goede gaf
maar jah :rolleyes: Vettel moet kampioen worden in 2009 of 2010 :thumbup:[
MartijnV
11 oktober 2008, 16:35
Ik denk dat de afkoopsom van het contract van kimi wel iets meer is dan twee jaarsalarisen.
speed9
12 oktober 2008, 11:02
Ik denk dat de afkoopsom van het contract van kimi wel iets meer is dan twee jaarsalarisen.2 jaar + bonus denk ik meer
* ik denk als Ferrari massa Ontslaat dat Alonso dan komt (wat een coureur -_- die massa )
Darthwillie
12 oktober 2008, 11:20
Wel Alonso is wel goed bezig zijn marktwaarde te verhogen. Let op dat hij evenveel overwinningen heeft als Raikkonen en slechts 3 punten achter zijn opvolger bij McLaren ligt.
speed9
12 oktober 2008, 11:25
Wel Alonso is wel goed bezig zijn marktwaarde te verhogen. Let op dat hij evenveel overwinningen heeft als Raikkonen en slechts 3 punten achter zijn opvolger bij McLaren ligt.:rolleyes: 2008 was de jaar voor de Underdogs zo als Toro Rosso,Renault vorig jaar was dat BMW (mede door de FIA-Straf voor Mclaren)
ik denk dat Alonso bij Renault blijft als china enzo ook een podium plek wordt voor hem
Bramzel
12 oktober 2008, 13:47
Ik kan Renault niet echt een underdog noemen. Da's gewoon een topteam wat eerder onder de maat presteerde. Underdogs zijn teams als Williams en inderdaad Toro Rosso.
speed9
12 oktober 2008, 21:27
Ik kan Renault niet echt een underdog noemen. Da's gewoon een topteam wat eerder onder de maat presteerde. Underdogs zijn teams als Williams en inderdaad Toro Rosso.underdog van het jaar 2008 :) maar nu zijn ze "subtop" vind ik maar toro rosso is een gewedig team
Bramzel
12 oktober 2008, 21:28
underdog van het jaar 2008 :) maar nu zijn ze "subtop" vind ik maar toro rosso is een gewedig team
Ook niet. Ook dit jaar was Renault geen underdog maar nog steeds een topteam waarvan je podia mocht verwachten. Dat ze onder de maat presteerden doet daar niks aan af. Toro Rosso is een underdog, Renault niet.
Schumi rulezzzzz
15 oktober 2008, 21:16
Het 'probleem' dat de meeste mensen met Massa hebben, is dat hij enkel van de eerste rij kan winnen. Komt hij niet de eerste ronde als eerste door dan wint hij niet (tenzij de FIA ingrijpt of zijn teamgenoot problemen heeft :D ) Persoonlijk kan ik me geen race herinneren waarin hij hard moest vechten voor zijn overwinning.
Soms wel soms niet. In Hongarije vocht hij zich keurig van P3 naar de leiding bij de start. Wanneer zijn motor niet geploft was, was dat waarschijnlijk zijn beste overwinning ooit geweest. Bovendien zet hij in Maleisië zijn Ferrari uiterst knullig in de grindbak tijdens de race. Dat zijn even 18 punten die hij even heeft laten liggen.
Echter, zo heeft Hamilton precies hetzelfde, ze hebben beide steken laten vallen.
Darthwillie
15 oktober 2008, 22:08
tja, de toppers morsen zoveel punten dat je jezelf afvraagt of ze wel kampioen willen worden :blink:
en of je ze wel toppers mag noemen :innocent:
Robert Saalmink
15 oktober 2008, 22:24
tja, de toppers morsen zoveel punten dat je jezelf afvraagt of ze wel kampioen willen worden :blink:
en of je ze wel toppers mag noemen :innocent:
Alonso zegt er het volgende over:
Alonso: Title rivals fear mistakes
Former world champion Fernando Alonso believes the fear of making mistakes is now a bigger worry for title rivals Lewis Hamilton and Felipe Massa than the pressure of trying to win the crown.
Alonso has good experience of title showdowns following his title successes in 2005 and 2006, and thinks the pressure on drivers changes when the end of the season gets near.
"More than the pressure is also the worry about making a mistake or that something goes wrong in the car," said Alonso.
"You think constantly during the weekend that everything has to go right and you cannot do any mistake driving, or you cannot make a mistake with the car in terms of breaking any part.
"You spend too much effort thinking that anything can go wrong and this is putting some pressure to you every time."
Alonso believes the situation is particularly worrying for the title rivals this year because of Massa's engine failure in Hungary - which highlighted how late in races things can go wrong.
"Every race will be difficult to manage and unpredictable to the last moment in Brazil when you take the flag.
"Massa was winning the race very clear in Hungary and on the last lap you have engine failure, you lose ten points, and this can happen to anyone. And it maybe happens to Lewis as well."
Op Autosport.com. Zonder het in zoveel woorden te zeggen, maar: Kubica maakt een goede kans op de titel als Hamilton en Massa zo doorgaan :D
Jeroen Ursem
15 oktober 2008, 22:31
Laat ze maar dom tegen elkaar rijden, en Kubica naar een P2 :D (kampioen worden met 1 overwinning lijkt me een mooie voor op zijn cv ;))
Stefan van Renselaar
15 oktober 2008, 22:33
Alonso zegt er het volgende over:
Op Autosport.com. Zonder het in zoveel woorden te zeggen, maar: Kubica maakt een goede kans op de titel als Hamilton en Massa zo doorgaan :D
Ja, krijg je als je mensen aan de leiding hebt die nog nooit kampioen zijn geworden :rolleyes:
Ik zie Hamilton overigens precies dezelfde move maken in de GPs van China en Brazilie :D
Bramzel
15 oktober 2008, 22:35
Ja, krijg je als je mensen aan de leiding hebt die nog nooit kampioen zijn geworden :rolleyes:
Tsja, iemand moet het doen als de kampioenen het laten afweten... ;)
Darthwillie
15 oktober 2008, 22:39
Denk dat dit wel klopt, wat dat betreft was Hakkinen in de laatste race van een shoot out een waanzinnig ijskonijn
Bramzel
15 oktober 2008, 22:46
Ik denk ook wel dat het klopt, maar ik zie Hamilton daar niet echt voor aan. Hamilton lijkt me wel iemand die met die druk om kan gaan, terwijl ik Massa wat dat betreft 'paniekeriger' inschat.
Darthwillie
15 oktober 2008, 23:29
Ik ben benieuwd, Hamilton is jong en maakt logischerwijs nog fouten uit onervarenheid. Massa deed afgelopen race wat ik van hem wel verwachtte als het mis gaat, maar dat heeft hij dit seizoen nog niet vaak gedaan.
om maar weer ontopic te gaan heeft Bourdais aangedrongen dat TR voor het einde van het seizoen een beslissing neemt over zijn toekomst. Wel terecht denk ik. Berger is wat rijders betreft een hork naar mijn mening.
Sebastien Bourdais is urging his Scuderia Toro Rosso chiefs to make their mind up about his future at the team before the end of the season.
The Frenchman is keen to remain at Toro Rosso for next year, having delivered some strong performances in recent races.
And although team co-owner Gerhard Berger has said his team are in no rush to decide on their 2009 line-up, and may even wait until after the end of the campaign to finalise matters, Bourdais says he cannot hold out that long.
Bourdais is worried that if he waits until December for Toro Rosso to make their mind up, then he could be left without any racing opportunities for next year if he is told he is not wanted at his current team.
"Well, there is no chance for me," he said about Toro Rosso possibly waiting until after the end of the season to make their mind up.
"I am a professional race car driver and I cannot put everything to wait and wait and wait. If, in December, they choose to go with someone else then I could be left with no seat, so there is no way I can wait for that long.
"At the moment I need a decision, but that is all I can do. It is not really my responsibility from then on. Things are a bit more complex than I would like it to be, and unfortunately I may pay the price, but there is not much I can do about it."autosport.com
Max Downforce
16 oktober 2008, 08:54
Ach als ie geen stoeltje voor volgend jaar heeft....heeft ie in ieder geval zijn integriteit :thumbup: . Ik denk dat we hem niet meer teurg zien.
speed9
16 oktober 2008, 21:14
Ach als ie geen stoeltje voor volgend jaar heeft....heeft ie in ieder geval zijn integriteit :thumbup: . Ik denk dat we hem niet meer teurg zien.
terug
-----------
bourdais ga richting de teambaas denk ik
aangezien ze bij RedBull alle hoop naar RedBullRacing zetten zodat Toro Rosso een teambaas mist enzo maar Bourdais wordt de 2de Schumacher :p als Adviseur bij ToroRosso denk ik
Stancke
16 oktober 2008, 21:24
Ik was in het begin van het jaar niet bepaald voorstander van Bourdais in F1 (vooral Doornbos - Bourdais vorig jaar?) maar de laatste races heeft hij wél degelijk bewezen "iets" te kunnen met de Torro Rosso alleen is dit in de schaduw van Vettel en heeft hij gewoon soms geen geluk. Vooral z'n interview in Spa is mij bijgebleven.
Bourdais volgend jaar in de F1? :thumbup:
YouTube - Bourdais crying
bobskink
16 oktober 2008, 21:42
Shit maat, mannen die wenen zijn zo moeilijk om naar te kijken, ook al zijn F1 piloten in principe niet echt werelds grootste sukkelaars.
Ik vind Bourdais een supercoole gast, moet wel na al die titels in de USA, hopelijk vind hij volgend jaar zijn draai.
speed9
16 oktober 2008, 21:47
Shit maat, mannen die wenen zijn zo moeilijk om naar te kijken, ook al zijn F1 piloten in principe niet echt werelds grootste sukkelaars.
Ik vind Bourdais een supercoole gast, moet wel na al die titels in de USA, hopelijk vind hij volgend jaar zijn draai. :) als hij nog 2009 rijd en in 2010 testcoureur wordt bij ferrari en daboer vervangt vind ik het ook wel een prestatie van hem
Stancke
16 oktober 2008, 21:52
:) als hij nog 2009 rijd en in 2010 testcoureur wordt bij ferrari en daboer vervangt vind ik het ook wel een prestatie van hem
Waarom zou hij niet mogen rijden dan volgend seizoen? Ja, hij is laat op dreef gekomen, héél laat in het seizoen maar hij heeft toch mooie dingen laten zien op het circuit allen zijn de resultaten op papier mager.
Ik geef hem nog een jaar om zich effectief te bewijzen.
speed9
16 oktober 2008, 22:05
Waarom zou hij niet mogen rijden dan volgend seizoen? Ja, hij is laat op dreef gekomen, héél laat in het seizoen maar hij heeft toch mooie dingen laten zien op het circuit allen zijn de resultaten op papier mager.
Ik geef hem nog een jaar om zich effectief te bewijzen.
ik zeg ook als die 2009 (dus nog 1 jaar rijd) en dan bij ferrari (in 2010) Test Coureur wordt of mischien daar nog gaat rijden om massa en Raikkonen te vervangen (ik denk dat Alonso dan er ook rijd)
Stancke
16 oktober 2008, 22:14
ik zeg ook als die 2009 (dus nog 1 jaar rijd) en dan bij ferrari (in 2010) Test Coureur wordt of mischien daar nog gaat rijden om massa en Raikkonen te vervangen (ik denk dat Alonso dan er ook rijd)
Ah, in die context... Had het anders begrepen, sorry:innocent:
Neo-242
16 oktober 2008, 22:15
Dat ze Bourdais nog maar een jaartje houden bij Toro Rosso. De laatste koersen begint hij los te komen en met de slicks zou hij wel eens beter zijn draai kunnen vinden volgend jaar. Toro Rosso met 2 nieuwe piloten lijkt me niet verstandig, wie weet hoeveel inbreng heeft Bourdais gehad in de vooruitgang bij het team?:closedeyes:
Wel vreemd dat hij begon te huilen voor het missen van dat podium. We zagen het Hakkinen ook doen in 1999 in de strijd om de titel, maar dat was toch nog wat anders dan een podiumplaats. Je zou denken dat een meervoudig kampioen Champcar daar toch boven staat?
speed9
16 oktober 2008, 22:20
Ah, in die context... Had het anders begrepen, sorry:innocent:
:innocent: maak nie uit ik maak ook genoeg lees fouten
dus : maar als die nou bij ferrari kan rijden moet die het doen:)
dan zie ik hem F1 kampioen worden en als die daarma de Le mans wint :p kan die het mooi eindige qua coureur zijn
*ik ga bye *
Darthwillie
16 oktober 2008, 22:28
Dat ze Bourdais nog maar een jaartje houden bij Toro Rosso. De laatste koersen begint hij los te komen en met de slicks zou hij wel eens beter zijn draai kunnen vinden volgend jaar. Toro Rosso met 2 nieuwe piloten lijkt me niet verstandig, wie weet hoeveel inbreng heeft Bourdais gehad in de vooruitgang bij het team?:closedeyes:
Wel vreemd dat hij begon te huilen voor het missen van dat podium. We zagen het Hakkinen ook doen in 1999 in de strijd om de titel, maar dat was toch nog wat anders dan een podiumplaats. Je zou denken dat een meervoudig kampioen Champcar daar toch boven staat?
Fanatisme, zoveel kansen krijgt hij niet en dan doet het pijn als je het mist, zeker als je teamgenoot wint. Het moet ook een schok zijn van meervoudige kampioen naar de achterkant van het veld te gaan.
Bramzel
17 oktober 2008, 13:22
Force India gaat door met Fisichella en Sutil:
http://www.nu.nl/news/1794121/47/Force_India_verder_met_Fisichella_en_Sutil.html
Schumi rulezzzzz
17 oktober 2008, 15:22
Had niet anders verwacht, denk dat ze ook niet veel anders kunnen bij FI.
Wat betreft Bourdais, ik vind dat hij nog een jaar bij STR moet blijven. Ben absoluut geen fan van de man, maar toch denk ik dat hij volgend jaar een zeer waardevolle coureur voor STR kan zijn. Je ziet nu al dat hij niet veel meer onderdoet voor Vettel, ze zouden dom zijn als ze hem op straat zetten. Buemi en Bourdais lijkt mij een prima koppel.
joostingh
17 oktober 2008, 15:48
Ik heb denk ik gewoon een raar jaar... Ik ben altijd tegen Alonso geweest omdat ik hem zo'n kwal vond. Alleen heeft hij dit jaar laten zien dat hij kan vechten e.d.
Bourdais had ik altijd zoiets van laat hem maar in Amerika. Maar hij is veel menselijker als ik eigenlijk had verwacht. Je ziet hem ervoor knokken en je ziet ook dat hij wel goed op kan schieten met Vettel. Al met al lijkt het mij een coureur die best wel goed kan zijn voor een team. En ook best wel hard kan gaan (zie de Cart)
CuqeBaqer
17 oktober 2008, 19:11
:) als hij nog 2009 rijd en in 2010 testcoureur wordt bij ferrari en daboer vervangt vind ik het ook wel een prestatie van hem
frank Da boer of Ronald Da boer ?
speed9
17 oktober 2008, 22:03
frank Da boer of Ronald Da boer ?:) ik bedoelde die Testrijder van Ferrari maar weet zijn naam elkekeer niet fout loos te typen
Darthwillie
17 oktober 2008, 23:00
Daar is Bourdais toch echt te goed voor. Ik hoop dat mocht Alonso toch naar Ferrari gaan, hij bij Renault terecht komt.
Bramzel
17 oktober 2008, 23:24
Ondanks dat hij in de schaduw stond van Vettel is Bourdais zeker een dijk van een coureur. De persoon Bourdais mag ik niet zo erg, maar de coureur Bourdais zou ik graag nog wat langer in de F1 zien. Vooral omdat hij er zo lang op heeft moeten wachten, zou het zo sneu voor hem zijn om al na 1 seizoen er weer uit te moeten.
speed9
18 oktober 2008, 15:01
Ondanks dat hij in de schaduw stond van Vettel is Bourdais zeker een dijk van een coureur. De persoon Bourdais mag ik niet zo erg, maar de coureur Bourdais zou ik graag nog wat langer in de F1 zien. Vooral omdat hij er zo lang op heeft moeten wachten, zou het zo sneu voor hem zijn om al na 1 seizoen er weer uit te moeten.
dan moet die weer naar de IRL (voormalig Champcar) of toch de (A)LM in
:thumbup: zeker kan die daar wel Kampioen worden
maar ik zie hem wel voor Williams rijden of BMW (in 2010 )
Schumi rulezzzzz
18 oktober 2008, 18:22
Ah we hebben in insider hier, hoezo gaat hij daar rijden?
Roel Bakker
18 oktober 2008, 19:00
dan moet die weer naar de IRL (voormalig Champcar) of toch de (A)LM in
:thumbup: zeker kan die daar wel Kampioen worden
Omdat ze allebei een blauw met witte auto hebben daar ofzo? Echt die twee teams zijn niet met elkaar te vergelijken dus heb geen idee hoe je erbij komt.
Ik vind echter dat Bourdais gewoon bij torro rosso moet blijven, want hij is de laatste races best aardig bezig en hij heeft nu toch de ervaring die ze anders volgend jaar gaan missen.
speed9
18 oktober 2008, 19:18
Omdat ze allebei een blauw met witte auto hebben daar ofzo? Echt die twee teams zijn niet met elkaar te vergelijken dus heb geen idee hoe je erbij komt.
Ik vind echter dat Bourdais gewoon bij torro rosso moet blijven, want hij is de laatste races best aardig bezig en hij heeft nu toch de ervaring die ze anders volgend jaar gaan missen.
blauw met wit is mooi :laugh:
neh ik zie hem daar wel rijden omdat er bij BMW een voorruit gang zit en dan in 2010 willen ze een vaste man die Weet wat die kan en ervaring heeft
bij Wiliams kan die ook wel aangezien Frank(williams) coureurs wil hebben waar die op kan bouwen en ook Bourdais wilt door groeien
en aangezien toro Rosso afhankelijk is van andere vind ik BMW wel de beste keus dan (eigen motor + fabriek = Eigen auto) want Redbull maakt 2 "dezelfde" wagens dus zijn ze afhankelijk van RedBullRacing of ze een goede auto krijgen (want uiteindelijk krijgen Toro Rosso de "afdankers"en RBR de beste spul)
El Maestro
30 oktober 2008, 19:15
Bourdais vind ik een prima coureur, al weet ik niet zo goed meer wat ie de afgelopen tijd gepresteerd heeft.
Komend weekend pakt Hamilton gewoon het kampioenschap lijkt mij. Ik had liever Massa de titel zien pakken maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Volgend jaar word wel interessant denk ik, hopelijk kunnen BMW en Renault dan meedoen voor de overwinning. Een titelstrijd tussen Kimi, Alonso, Hamilton en Kubica zou me wel super lijken!:p En ja, ik reken volgend jaar weer op Kimi. Het valt me trouwens op dat ie steeds om het jaar goed presteert; 2003 2e in kampioenschap op 2 punten achterstand van Schumi. 2005 2e met 2 punten achterstand op Alonso, 2007 kampioen, nou, 2009 dan maar weer toch?:p
Sander Hogendoorn
30 oktober 2008, 19:54
2005 had 'ie 21 punten achterstand :innocent:;)
F1-gast
2 november 2008, 20:26
Piquet is definitief out.
speed9
2 november 2008, 21:02
Piquet is definitief out.denk het ook dus al Alonso wel blijven om renault te sturen naar de top (dat zijn ze wel na deze 3 fantastische races)
Bramzel
2 november 2008, 21:10
Piquet is definitief out.
Houd eens op met dingen roepen zonder bronvermelding, of zet er bij dat het je vermoeden of mening is. Dergelijke loze kreten voegen weinig toe lijkt me...
Stefan van Renselaar
2 november 2008, 21:26
Houd eens op met dingen roepen zonder bronvermelding, of zet er bij dat het je vermoeden of mening is. Dergelijke loze kreten voegen weinig toe lijkt me...
18-0 en kwalificatie ofzo :closedeyes:
Frankrijk, Duitsland en Europa waaren ook de enige GP's waarin Nelson voor Fernando finishde.... Piquet kwam ook maar 9 keer aan de finish, dus maar 50%.... Alonso finishde 15 keer, dat is dus 84% (ongeveer)
Bramzel
2 november 2008, 21:32
18-0 en kwalificatie ofzo :closedeyes:
Frankrijk, Duitsland en Europa waaren ook de enige GP's waarin Nelson voor Fernando finishde.... Piquet kwam ook maar 9 keer aan de finish, dus maar 50%.... Alonso finishde 15 keer, dat is dus 84% (ongeveer)
Dat is geen bron, da's een statistiek :) Lezen Stefan, lezen ;)
Ja, natuurlijk heeft Piquet een dramatisch seizoen. En ja, op basis van dit seizoen zou hij zeker out moeten zijn bij Renault. Maar als je post Piquet definitief out dan geef je aan dat het al definitief is, al zeker. En het kan aan mij liggen, maar ik heb dat op nog geen enkele website zien staan...
Darthwillie
2 november 2008, 21:35
Alonso heeft wat mij betreft wel zijn waarde bewezen dit jaar, Ik denk dat Renault en Ferrari op dit moment met lege cheques in de rij staan.
Piquet terug komen?? Ik zie het niet gebeuren, hopelijk kan hij bij Torro Rosso aan de slag, hij liet af en toe zien dat hij het wel kan.
Stefan van Renselaar
2 november 2008, 21:43
Ja, daar dacht ik ook al aan, een coureur bij Toro Rosso met wat ervaring, want misschien gaat Bourdais er daar ook uit en komt er een rookie en je wilt geen 2 rookies....
Bramzel
2 november 2008, 21:56
Ja, daar dacht ik ook al aan, een coureur bij Toro Rosso met wat ervaring, want misschien gaat Bourdais er daar ook uit en komt er een rookie en je wilt geen 2 rookies....
Dit jaar hadden ze 2 'rookies', en dat ging prima ;) Plus dat ik liever een goeie rookie zoals Bourdais in mijn team heb dan een Piquet.
Darthwillie
2 november 2008, 22:05
pure speculatie, maar McLaren kan niet gelukkig zijn met Heiki, waarom hem niet vervangen???? Hij heeft nergens Lewis kunnen helpen.
Bramzel
2 november 2008, 22:09
pure speculatie, maar McLaren kan niet gelukkig zijn met Heiki, waarom hem niet vervangen???? Hij heeft nergens Lewis kunnen helpen.
Dan moet er wel een goede vervanger beschikbaar zijn ;) Wie zou jij in die wagen zetten dan, die zeker weten constanter dan Kovalainen is, maar zeker niet zo snel als Hamilton, die niet nog onder contract staat? Met al die eisen wordt het lijstje vrij kort hoor ;) Met Kovalainen weet je wel waar je aan toe bent, das ook maar weer afwachten met een nieuwe 2e man.
Captain Slow
2 november 2008, 22:16
Mocht Bourdais weggaan bij Toro Rosso zou dat misshcien niet eens verkeerde keuze zijn, plus dat ie Ferrari kennis heeft:closedeyes:
ok, flauw die laatste
Darthwillie
2 november 2008, 22:16
Dan moet er wel een goede vervanger beschikbaar zijn ;) Wie zou jij in die wagen zetten dan, die zeker weten constanter dan Kovalainen is, maar zeker niet zo snel als Hamilton, die niet nog onder contract staat? Met al die eisen wordt het lijstje vrij kort hoor ;) Met Kovalainen weet je wel waar je aan toe bent, das ook maar weer afwachten met een nieuwe 2e man.
Bourdais, hoewel DiResta me volgend jaar niet zou verbazen, Hamilton heeft laten zien dat ervaring niet alles is.:innocent:
Bramzel
2 november 2008, 22:20
Bourdais, hoewel DiResta me volgend jaar niet zou verbazen, Hamilton heeft laten zien dat ervaring niet alles is.:innocent:
Bourdais zou een optie zijn, maar het is het de vraag of hij sneller is dan Kovalainen. DiResta is een enorm risico, een risico wat je niet wilt nemen als je aan het shoppen bent voor een rijder die je #1 kan ondersteunen in het kampioenschap. De dikste singleseaters die hij heeft bestuurd zijn F3's, die zou ik zeker nog een jaar in de GP2's of WSbR's laten rijpen voor ik hem in een F1 zette.
Kim Van Der Stichelen
3 november 2008, 00:17
Op Sporza zeiden ze dat Renault in onderhandeling was met een paar rijders voor het 2de zitje: Di Grassi, Grosjean, maar ook met een huidig F1 rijder waar ze niks over kwijt willen.
Verder hoop ik dat Barrichello nog een extra jaartje krijgt. Al is het alleen maar zodanig dat hij ook een echte laatste gp krijgt, en niet ergens tussen 2 seizoenen in gedumpt wordt.
Bramzel
3 november 2008, 00:21
Barrichello moet verstandig zijn, die heeft in de Formule 1 weinig meer te zoeken. Als hij nog een jaar doorgaat word hij echt geen kampioen of zo. Als hij slim is gaat hij nu naar de US. Dicht bij huis, en hij heeft de juiste leeftijd voor een 2e carriere aldaar in een van de populaire amerikaanse klasses. IRL, NASCAR of ALMS of zo.
Darthwillie
3 november 2008, 00:22
autosport zegt dat Alonso en Piquet woensdag bekend worden gemaakt als rijders.
Tazz
3 november 2008, 01:06
Op Sporza zeiden ze dat Renault in onderhandeling was met een paar rijders voor het 2de zitje: Di Grassi, Grosjean, maar ook met een huidig F1 rijder waar ze niks over kwijt willen.
Verder hoop ik dat Barrichello nog een extra jaartje krijgt. Al is het alleen maar zodanig dat hij ook een echte laatste gp krijgt, en niet ergens tussen 2 seizoenen in gedumpt wordt.
dat had ik ook gehoord.. ik viel ook zowat uit de lucht toen.. wie, van de huidige rijders die nog geen contract voor volgend jaar hebben en niet voor renault rijden, zou een plaatsje bij renault kunnen krijgen? Bourdais, Button of Barrichello?
ik denk gewoon dat ze voor volgend jaar Alonso & Piquet gaan houden..
Bramzel
3 november 2008, 01:10
Ik zie op zich in Bourdais wel de perfecte 2e man naast Alonso. Ik denk namelijk niet dat Bourdais het hem als een 2e Hamilton heel zuur kan maken, maar hij is wel snel en ervaren.
Darthwillie
3 november 2008, 01:13
Bourdais heeft ooit ernstig ruzie gehad met Briatore toen hij weigerde een wurgcontract te tekenen, dat is volgens mij nooit meer goed gekomen.
F1-gast
3 november 2008, 07:06
Barrichello moet verstandig zijn, die heeft in de Formule 1 weinig meer te zoeken. Als hij nog een jaar doorgaat word hij echt geen kampioen of zo. Als hij slim is gaat hij nu naar de US. Dicht bij huis, en hij heeft de juiste leeftijd voor een 2e carriere aldaar in een van de populaire amerikaanse klasses. IRL, NASCAR of ALMS of zo.
Maar hij is wel stukken beter dan Button.
Dennis
3 november 2008, 09:32
Maar hij is wel stukken beter dan Button.
mwa, heeft veel punten gesprokkeld in Engeland maar wat heeft ie verder laten zien wat zoveel beter was. In een goede auto denk ik toch dat Button meer kan laten zien.
Darthwillie
3 november 2008, 11:27
Barrichello zag er dit jaar niet slecht uit tegenover button, Autosport.com meldt echter dat Senna dit jaar de Honda gaat testen..........................
Kim Van Der Stichelen
3 november 2008, 11:49
Ik zie op zich in Bourdais wel de perfecte 2e man naast Alonso. Ik denk namelijk niet dat Bourdais het hem als een 2e Hamilton heel zuur kan maken, maar hij is wel snel en ervaren.
Ondanks het feit dat ze niet wisten wie het wel was, waren ze zeker dan het Bourdais niet was.
Robert Saalmink
3 november 2008, 12:20
Brawn zegt dat Honda het gaat doen in 2009. Ik hoop voor hem dat hij gelijk krijgt, maar voorlopig is er veel werk aan de winkel daar. Qua rijders hebben ze niet veel keuze denk ik. Button zal wel blijven maar Barrichello? Misschien dat ze daar een gokje mee nemen met een jonge rijder. Slechter dan nu kan het daar toch niet gaan.
Wat betreft Renault: ik zie echt geen reden om Piquet te belonen met een nog een seizoen bij Renault. Als je zo'n debuutseizoen mag rijden en dan nog een contractverlenging krijgt, dan weet ik niet meer wat je moet doen om eruit geschopt te worden.
Ik denk dat ze bij Renault sowieso Alonso gaan bevestigen, maar waarom niet een nieuw gezicht ernaast? Het enige is natuurlijk dat Alonso de nr 1 is bij Renault, en hij weet wat hij heeft aan Piquet (namelijk: geen bedreiging). Dat zou dan de doorslag moeten geven. Maar dan hadden ze net zo goed Fisichella kunnen houden ;)
Stefan van Renselaar
3 november 2008, 12:41
Ik denk Alonso en Lucas Di Grassi, waarom??? Nou, door de ongeschreven wet dat Renault de "Runner-up" van de GP2 neemt van het GP2 seizoen 2 jaar geleden (Kovalainen en daarna Piquet).
Shaddix
3 november 2008, 14:04
dat is slechts een statistiek natuurlijk..
Robert Saalmink
3 november 2008, 14:40
Ik lees net op Autosport (http://www.autosport.com/news/report.php/id/71983) dat Honda Bruno Senna gaat testen en er openlijk voor uitkomt dat Barrichello dan degene is die op de schopstoel zit.
Shaddix
3 november 2008, 15:15
op deze momenten mis ik extra achterhoede teams waar jonge talenten als Senna mee kunnen debuteren (hoewel Senna ook niet meer zo jong is)
echt spijtig dat we maar 20 wagens hebben in plaats van de beloofde 24
speed9
3 november 2008, 16:02
op deze momenten mis ik extra achterhoede teams waar jonge talenten als Senna mee kunnen debuteren (hoewel Senna ook niet meer zo jong is)
echt spijtig dat we maar 20 wagens hebben in plaats van de beloofde 24
we moge blij zijn dat we Force India ook nog hebben,
als je kijkt naar wat Spyker qua verlies leed en Super Aguri na een half jaar(in 2008) verdween.
eenigste wat ik kan bedenken dat Eclestone de Teams zo zat wordt dat die er zelf (weer) 1 begint.
(maar dat is denk ik alleen maar gedroom)
er gewoon een klante chacies komen, dan kan ProDrive er ook nog komen (als de plannen nog nie dood zijn)en waarschijnlijk nog meer teams
-
mischien raar maar waarom ging Lotus(F1 team) weg uit de F1 ?
Shaddix
3 november 2008, 16:06
ook door geldproblemen dacht ik
ik ben het eens met dat van de klantenchassis, als elke constructeur een klantechassi mag afleveren aan 1 ander team, dan zouden we weer met een mooie grid de formule 1 ingaan zonder dat de constructeurs alles overpakken
Bramzel
3 november 2008, 16:06
mischien raar maar waarom ging Lotus(F1 team) weg uit de F1 ?
Geld was op, een probleem van alle tijden ;)
F1-gast
3 november 2008, 16:23
Net als brabham dus.
lotus is nog samen gegaan in 1995 met pacific als ik me niet vergis.
Maar ook dat was na dat seizoen afgelopen. Chachot had er geen geld meer voor.
speed9
3 november 2008, 16:23
Geld was op, een probleem van alle tijden ;)
dus dat gezegde "de geschiedenis herhaalt zich"klopt dus ? als je naar Super Aguri kijkt ?
*trouwens bedankt Bram voor je antwoord*
ik vind dat er gewoon ruim 12 teams moet zijn
(maar vraag 2 van de dag : Mag je een team beginnen en rijden met maar 1 auto of Moet je er 2 hebben ?)
F1-gast:Net als brabham dus.
LOL terwijl Eclestone nu bijna het meeste geld heeft van de F1 bazen
Stefan van Renselaar
3 november 2008, 16:39
LOL terwijl Eclestone nu bijna het meeste geld heeft van de F1 bazen
Hij verkoopt de rechten aan Tv stations, Radio stations, Game Makers etc. en is dus niet een teambaas....
Brabham:
1988 werd dus gemist en in 1989 was er dus Joachim Luhti. De BT58 werd ontworpen en die werd aangedreven door een Judd motor. Wat wel grappig was is dat Judd ooit ook van Jack Brabham is geweest. Stefano Modena en Martin Brundle reden de BT58 en ze werden 8e in het Constructeurskampioenschap. Modena scoorde tevens het laatste podium voor Brabham.
In het midden van het jaar 1989 werd Joachim Luhti gearresteerd voor belastingontduiking, werd het team verkocht aan Middlebridge Group Limited, wat ook al een F3000 team bezat, ze moesten wel £1.000.000,- lenen om het te kopen en nog steeds was er een geldtekort bij het team. Stefano Modena reed nog steeds voor Brabham en hij ha daar eerst Gregor Foitek als teamgenoot en dat werd daarna David Brabham (de jongste zoon van Jack Brabham). De Argentijnse Sergio Rinland ontwierp de laatste auto’s van Brabham, die werden aangedreven door Judd motoren, behalve dan in 1991, toen dreef een Yamaha ze aan. In 1991 deden Martin Brundle en Mark Blundell het niet zo best, ze scoorde toen 3 punten. In 1992 reden er 3 coureurs voor het team; Eric van de Poele, Giovanni Amati en Damon Hill. Giovanna Amati was de laatste vrouw die probeerde te racen in de Formule 1, zij werd ontslagen nadat haar sponsor niet betaalde. Damon Hill ging toen racen. Ze scoorde niks, nada, noppes in 1992, ze wisten soms zelfs niet te voorkwalificeren. Damon Hill stuurde het team voor het laatste over de finish, tijdens de GP van Hongarije, wel 4 ronden achter de leider. Het team ging failliet. Er werd nog een heel onderzoek ingesteld naar de lening die was verleed aan Middlebridge Group Limited, maar dat leverde eigenlijk niks op. In 1993 werd de fabriek van Brabham overgenomen door Yamaha en zo kwam er een einde aan Brabham, niet dat ze het enige team waren in 1992 hoor, want March Engineering, Fondmetal en Andrea Moda Formula moesten ook hun deuren sluiten.
Lotus:
De Lotus-Honda van 1989 was geen succes en in het midden van datzelfde jaar besloot Ducarouge terug te gaan naar Frankrijk. Frank Dernie werd ingehuurd om hem te vervangen. Lotus verloor de Honda motoren, omdat turbo’s verboden werden, het werden dus Judd’s. Warr vertrok en hij werd vervangen door Rupert Manwaring.
Piquet ging naar Benetton, Nakajima naar Tyrrell en de Judd’s werden ingeleverd voor Lamborghini’s. Derek Warwick en Martin Donnelly werden als vervangers van Piquet en Nakajima ingehuurd. Het seizoen flopte, Donnelly vond bijna de dood bij een heftig ongeluk op Jerez en het ontwerp van Dernie was een grote flop. Om het nog erger te maken verbrak Camel het contract voor de sponsoring
Voormalig Peter Collins en Peter Wright kochten het team over van de familie Chapman en ze namen Mika Häkkinen en Julian Bailey in diens als coureurs. Johnny Herbert nam snel de plaats van Bailey over en voor 1992 kwamen Ford motoren. Het team zat krap in kas en dat merkte je op de baan. Mika Häkkinen scoorde 11 punten in 1992, maar die ging in 1993 naar McLaren. Alex Zanardi, de vervanger van Mika crashte hard op Spa en Pedro Lamy kwam Herbert versterken. Het team scoorde toch wel 12 punten en was zesde in het constructeurs kampioenschap. De Lotus 107, ontworpen door Chris Murphy, kon niet worden gebouwd, omdat er gewoonweg geen geld was. De Muggen-Honda en het oude chassis gaven Herbert en Lamy geen goede uitgangspositie. Zanardi moest het stuur van Lamy overnemen, omdat Lamy zwaar gewond raakte bij een test op het Britse Silverstone. De Lotus-Mugen Honda 109 zou de redding van het team moeten zijn. Philippe Adams betaalde in Spa om achter het stuur te mogen zitten dat om het team wat geld te geven. In Monza was Zanardi terug, met de Lotus 109. Herbert kwalificeerde zich als vierde, maar hij werd door Eddie Irvine met zijn Jordan van de baan geramd. Herbert verklaarde dat hij voelde dat hij de race kon winnen. De dag daarna ging het team eigenlijk failliet Tom Walkinshaw kocht het contract van Herbert over, om hem eerst voor Ligier te laten rijden en dan voor Benetton.
Face the Slayer
3 november 2008, 16:39
Er is maar één F1 baas en dat is Ecclestone.
Vroeger mocht je als team nog meedoen met 1 bolide, maar nu niet meer.
Ik zie dat graag terug, net als een full grid met 26 bolides.
speed9
3 november 2008, 16:49
Er is maar één F1 baas en dat is Ecclestone.
Vroeger mocht je als team nog meedoen met 1 bolide, maar nu niet meer.
Ik zie dat graag terug, net als een full grid met 26 bolides.
:blink:zijn 26 wagens al een Full Grid (wist ik nie)
maar als ik naar de Kredit crisis kijkt zie ik nog wel wat teams uit de F1 gaan (bvb Renault door ING)Williams door de sponsers enzovoort
dus er moeten wel snel wat teams bij komen
bvb een jeugd team van Ferrari
een jeugd team van Mclaren (?Prodrive)
en een BMW jeugd Team :P mischien dat er dan meer coureurs komen die later nog beter worden en mischien WK-kampioen.
F1-gast
3 november 2008, 17:19
maar als ik naar de Kredit crisis kijkt zie ik nog wel wat teams uit de F1 gaan (bvb Renault door ING)Williams door de sponsers enzovoort
en een BMW jeugd Team :P mischien dat er dan meer coureurs komen die later nog beter worden en mischien WK-kampioen.
Pre-qualifying 40 wagens op de baan en gassen maar top tijden als ik dat terug zie op beeld. met life enzo :P
F1-gast
3 november 2008, 17:20
maar kunnen we niet beter een f1 history topic openen ?
waar iedereen terecht kan met zn vragen over de vroegere formule 1 ?
petervdveen
4 november 2008, 11:18
Even een update tussendoor:
Vodafone McLaren Mercedes|McLaren|MP4-24|Mercedes|1
2|Lewis Hamilton
Heikki Kovalainen|nnb
Scuderia Ferrari Marlboro|Ferrari|F2009|Ferrari|3
4|Kimi Raikkonen
Felipe Massa|Luca Badoer
Marc Gene
BMW Sauber F1 Team|BMW Sauber|F1.09|BMW|5
6|Robert Kubica
ING Renault F1 Team|Renault|R29|Renault|7
8|Fernando Alonso
Nelson Piquet|nnb
Panasonic Toyota Racing|Toyota|TF109|Toyota|9
10|Jarno Trulli
Timo Glock|nnb
Scuderia Toro Rosso|Torro Rosso|STR4|Ferrari|11
12|Sébastien Bourdais
nnb|nnb
Red Bull Racing|Red Bull|RB5|Renault|14
15|Mark Webber
AT&T Williams F1 Team|Williams|FW31|Toyota|16
17|Nico Rosberg
Honda Racing F1 Team|Honda|RA109|Honda|18
19|Jenson Button
Rubens barichello|Alexander Wurz
Force India F1 Team|Force India|VJM02|nnb|20
21|Giancarlo Fisichella
Adrian Sutil|nnb
En stafan, ga je hier nog iets mee doen:?
Bram Van Der Stichelen
4 november 2008, 11:23
Ik denk dat je er een te simplistische kijk op hebt hoe zo'n dingen verlopen in de F1, en vooral het prijskaartje ;) Zeggen dat 'er snel wat teams bij moeten bijkomen' is niet zo evident zoals je denkt.
speed9
4 november 2008, 16:00
Ik denk dat je er een te simplistische kijk op hebt hoe zo'n dingen verlopen in de F1, en vooral het prijskaartje ;) Zeggen dat 'er snel wat teams bij moeten bijkomen' is niet zo evident zoals je denkt.
maar als alles Standaart wordt zakken de prijzen ook lijkt mij .
of zou de Motor(toekomst),chasies(toekomst),ECU(nu),
juist de kosten omhoog halen om met standaart dingen toch de prijzen omhoog halen,
want het lijkt mij dat dan elke Team alle andere onderdelen heel lang gaan testen,bewerken,ontwerpen om zo toch de 0,1 secondes van de tijd af te halen.
Bramzel
4 november 2008, 16:08
Het probleem is dat als ze het geld niet aan de motoren of het chassis hoeven uit te geven, ze wel wat anders vinden om het aan uit te geven. Kijk maar naar het NASCAR, wagens die door primitieve techniek goedkoop gehouden worden, maar de topteams die miljoenen uitgeven aan uitlijn techniek om alles optimaal af te stellen en fijn te slijpen.
Budget reductie in de top van de autosport is een illusie. Of het nou F1, LeMans of NASCAR is.
speed9
4 november 2008, 22:11
Het probleem is dat als ze het geld niet aan de motoren of het chassis hoeven uit te geven, ze wel wat anders vinden om het aan uit te geven. Kijk maar naar het NASCAR, wagens die door primitieve techniek goedkoop gehouden worden, maar de topteams die miljoenen uitgeven aan uitlijn techniek om alles optimaal af te stellen en fijn te slijpen.
Budget reductie in de top van de autosport is een illusie. Of het nou F1, LeMans of NASCAR is.jah gelijk heb je wel (alweer XDbram),
,maar er moet toch wel iets zijn zo dat de prijzen omlaag gaan en er Prive-teams gaan meedoen, anders gaan er Prive teams naar Formule 2 (200,000 al voor 1 wagen is goedkoop) en dan daalt de F1, en stijgt de F2 en dat moet niet gebeuren.
Shaddix
4 november 2008, 22:26
dan zie ik een team nog eerder naar de GP2 gaan dan naar die nieuwe Formule 2
CuqeBaqer
4 november 2008, 23:06
Ik vind dat F1 moet zijn dat er lekker vrij ontwikkeld mag worden maar binnen bepaalde limieten.
petervdveen
4 november 2008, 23:30
Ik vind dat F1 moet zijn dat er lekker vrij ontwikkeld mag worden maar binnen bepaalde limieten.
Dan spreek je jezelf toch wel redelijk tegen;) Maar eigenlijk is dat nu ook wel het geval. Je mag alles ontwikkelen totdat het te lelijk word;)
JossNL
5 november 2008, 15:55
Alonso en Piquet rijden ook volgend seizoen voor Renault. Alonso heeft ook nog een contract voor 2010.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/72010
Robert Saalmink
5 november 2008, 16:00
Ik heb al eerder mijn onvrede geuit over een eventuele contractverlenging van Piquet, dus dat zal ik niet meer doen. Alonso voor twee jaar verbaast me trouwens. De markt voor wat de toppers betreft zit de komende jaren dus redelijk dicht (Alonso, Kimi, Massa, Hamilton zitten allemaal aan meer-jarige contracten momenteel).
Bram Van Der Stichelen
5 november 2008, 16:08
piquet nog een jaar? Jezus, hoe slecht moet je dan rijden om daadwerkelijk gewipt te worden? :rolleyes:
RSRoy
5 november 2008, 16:29
piquet nog een jaar? Jezus, hoe slecht moet je dan rijden om daadwerkelijk gewipt te worden? :rolleyes:
Als hij het in het begin van komend seizoen wéér slecht doet ligt ie er na enkele races zeker uit. Zal wel een clausule in het contract staan.
petervdveen
5 november 2008, 16:29
En weer een update:
Vodafone McLaren Mercedes|McLaren|MP4-24|Mercedes|1
2|Lewis Hamilton
Heikki Kovalainen|nnb
Scuderia Ferrari Marlboro|Ferrari|F2009|Ferrari|3
4|Kimi Raikkonen
Felipe Massa|Luca Badoer
Marc Gene
BMW Sauber F1 Team|BMW Sauber|F1.09|BMW|5
6|Robert Kubica
ING Renault F1 Team|Renault|R29|Renault|7
8|Fernando Alonso
Nelson Piquet|nnb
Panasonic Toyota Racing|Toyota|TF109|Toyota|9
10|Jarno Trulli
Timo Glock|nnb
Scuderia Toro Rosso|Torro Rosso|STR4|Ferrari|11
12|Sébastien Bourdais
nnb|nnb
Red Bull Racing|Red Bull|RB5|Renault|14
15|Mark Webber
AT&T Williams F1 Team|Williams|FW31|Toyota|16
17|Nico Rosberg
Honda Racing F1 Team|Honda|RA109|Honda|18
19|Jenson Button
Rubens barichello|Alexander Wurz
Force India F1 Team|Force India|VJM02|nnb|20
21|Giancarlo Fisichella
Adrian Sutil|nnb
Stefan van Renselaar
5 november 2008, 16:42
Krijgt Alonso een mooi record, 35 races achter elkaar je teammate verslaan in de kwalificatie :P
Maar misschien wil ING Piquet daar wel, want hij heeft toch ook een Nederlands paspoort ;)
CuqeBaqer
5 november 2008, 16:47
Dus ? Dan kunnen ze beter een echte Nederlander erin zetten. Talent zat. Enige probleem is dat ze geen geld hebben en als ING voor hun betaald kunnen ze racen.
bobskink
5 november 2008, 16:57
piquet was zo slecht niet vond ik. De Renault was gewoon onbestuurbaar in de eerste helft van het seizoen. Hij heeft ook het eerste podium behaald van het seizoen. Als hij volgend jaar aan zijn qualifying pace kan werken (en de Renault verbetert natuurlijk) zie ik hem nog mooie dingen doen, beter dan Kovalainen alleszins.
F1-gast
5 november 2008, 17:46
Bij renault zijn ze echt op hun achterhoofd gevallen.
speed9
5 november 2008, 19:47
Krijgt Alonso een mooi record, 35 races achter elkaar je teammate verslaan in de kwalificatie :P
Maar misschien wil ING Piquet daar wel, want hij heeft toch ook een Nederlands paspoort ;)dat nederlandse paspoort slaat nergens op
want dan kunnen ze Ho-ping-tun(die Nederlandse Chinees) ook laten rijden want China is een goede markt enzo ,
qua nederlandse talent : er zit genoeg maar "te oud" ,
als je bvb kijkt naar tim/tom cornenel,jos verstappen,C albers,Jeroen blekenmolen,Rober doorenbos,en al die andere talent .
(vraag) zou er ook een Formule Opleiding of Formule School zijn ?
of een soort school om kindere op te leiden tot auto coureur (net ze als in Zeist een Voetbalschool hebben)?
Knight
5 november 2008, 19:48
Als ik zo het lijstje met bevestigde coureurs bekijk, is dat bijna gelijk aan dit seizoen. Alleen Vettel naar Red Bull toe en Coulthard eruit, verder tot nu toe geen wijzigingen. Aantal rijders wissels is wel erg minimaal tot nu toe ;).
Shaddix
5 november 2008, 20:03
(vraag) zou er ook een Formule Opleiding of Formule School zijn ?
of een soort school om kindere op te leiden tot auto coureur (net ze als in Zeist een Voetbalschool hebben)?
betwijfel ik ten sterkste, aangezien je dan je kind vanaf zijn 8ste er al in zou moete stoppen
de veranderingen in de grid zijn inderdaad teleurstellend miniem
speed9
5 november 2008, 20:04
Als ik zo het lijstje met bevestigde coureurs bekijk, is dat bijna gelijk aan dit seizoen. Alleen Vettel naar Red Bull toe en Coulthard eruit, verder tot nu toe geen wijzigingen. Aantal rijders wissels is wel erg minimaal tot nu toe ;).
1: als ik een rare vraag mag stellen ? was DC dit seizoen dan 13de ? want ik mis een nummer 13 .
2: leuk toch als bijna alles het zelfde is als vorig jaar (dan kan je tenminste zien of het aan het auto ligt of aan de coureur)
Mark van Zanten
5 november 2008, 20:16
Er is al jaren geen nummer 13. Volgens mij door bijgeloof waardoor mensen denken dat nummer 13 ongeluk zou kunnen brengen.
speed9
5 november 2008, 20:25
Er is al jaren geen nummer 13. Volgens mij door bijgeloof waardoor mensen denken dat nummer 13 ongeluk zou kunnen brengen.
:huh1: O wist ik nie dat voor hun 13 ongeluk bracht
Tjerk Korving
5 november 2008, 20:39
Niet speciaal voor hun, in het algemeen word van het getal 13 gezegd dat t ongeluk brengt. Vrijdag de 13e valt daaronder, er zijn gebouwen zonder verdieping nummer 13, zonder kamer nummer 13 en weet ik wat allemaal. En in sommige landen brengt 13 juist weer geluk.
bobskink
5 november 2008, 22:28
T'is een domme regel, want ze zouden 7 dan ook moeten verbieden omdat je dan misschien te veel geluk zou hebben.
NS
6 november 2008, 15:50
't is geen regel, 't is meer een gewoonte, geloof ik dan
The world is a strange place and the number 13 has a very important spot in that world. Thirteen is regarded as an unlucky number and the fear of this number is called triskaidekaphobia.
There are various reasons and explanations why the number 13 is unlucky, but it seems that it is not unlucky all over the world, and in some cases it even proves to be lucky for some. However as a general rule humans tend to avoid it.
It is also interesting that in Tarot decks, the 13th card of the Major Arcana is Death and even though death is rarely interpreted literally, it would seem that it is this perception of 13 that also led to its unlucky number classification.
Most tall buildings in the world today have resorted to skipping the 13th floor by numbering it either 14 or 12a.
The Apollo 13 spacecraft also malfunctioned after being launched on April 11th at 13:13 CST, forcing it to return to Earth without a landing on the moon and endangering its crew.
Paul Torchy carried the number 13 on his Delage Grand Prix car in September 1925 when he crashed to his death at the San Sebastian Grand Prix. It is also interesting to note that 13 cars started in this race.
Count Giulio Masetti had the number 13 on his Delage Grand Prix car at the Targa Florio in April 1926. His car rolled over after crashing and killed the 31-year old driver.
It was then decided by the French Automobile Club to eliminate the number 13 and the number 17, which the Italian drivers did not favor at all.
The number 13 has not been in use in Formula One racing since 1976 and has only twice made an appearance at racetracks in the World Championship.
Moises Solana raced with the number 13 on his car at the 1963 Mexican Grand Prix for Scuderia Centro Sud in a BRM. He qualified 11th on the grid and also happened to finish the race placed in 11th spot after only finishing 57 laps after which he experienced an engine failure.
At the British Grand Prix of 1976 when Divina Galica attempted and failed to qualify in a Surtees Cosworth, she was also carrying the number 13 on her car. She qualified in 28 spot but only 26 cars were to take part in the race.
And that was the last time we saw the number 13 in Formula One racing. And it seems as if it will never make an appearance again.
Formula 1 teams are now no longer given the number 13 when car numbers are given out to them. The team now finishing seventh in the previous year's championship will take numbers 14 and 15 as opposed to 13 and 14.
bron: http://formula-1.suite101.com/article.cfm/the_number_13_in_formula_one
Shaddix
7 november 2008, 13:52
ook Di Grassi gaat testen met Honda, dat zijn dus al 3 Brazilianen die kandidaat voor het tweede zitje :)
RSRoy
7 november 2008, 15:48
Kolles en Gascoyne weg bij Force India, evenals de Ferrari motor.
En Sato mag voor een 2e keer testen bij Torro Rosso.
Bron: formule1.nl
Shaddix
7 november 2008, 16:10
jaa, een dag vol nieuws :o
benieuwd wat Kolles en Gasconye nu gaan doen, die mense zoude in de F1 moeten blijven
voor Force India worden het dus Mercedes motoren blijkbaar, en als je het zo aanhoord gaat de deal zich niet enkel beperken tot motoren..
Roel Bakker
10 november 2008, 14:20
Di Resta wellicht toch op weg naar Force India-racestoeltje
Force India is druk bezig om het in 2009 beter te doen dan de nul punten die het dit jaar pakte. Teameigenaar Vijah Mallya zette al het mes in de teamleiding en stuurde teambaas Colin Kolles en chief technical officer Mike Gascoyne de laan uit. Bovendien beëindigde hij het contract met motorenleverancier Ferrari.
McLaren-Mercedes wordt genoemd als de nieuwe partner en daarbij zou de samenwerking zich niet beperken tot de levering van krachtbronnen. Force India wil namelijk ook voorzien worden van KERS (Kinetic Energy Recovery System) en speelt met het idee om daarnaast hulp voor het chassis te vragen aan de Britse renstal.
In ruil daarvoor zou McLaren Paul di Resta als een van de twee racecoureurs willen stallen bij de Indiase renstal. En hoewel Force India met Giancarlo Fisichella en Adrian Sutil al twee rijders voor 2009 heeft, worden de geruchten dat de Schotse DTM-coureur de plek van een van die twee inneemt steeds heviger.
McLaren-teambaas Ron Dennis verklaarde: “Paul heeft het heel goed gedaan tijdens een evaluatie in onze simulator. Wij zijn overeengekomen om te kijken naar de mogelijkheden om hem op te nemen in ons Formule 1-programma, maar dat hoeft niet persé bij McLaren te zijn.”
Bron: www.f1today.nl
Ze zijn bij Force india flink aan het veranderen.
En van mij mogen ze de twee coureurs van force india vervangen, de meest kleurloze coureurs van het veld naar mijn idee.
Darthwillie
10 november 2008, 20:19
Op autosport.com hebben ze het er zelfs over dat McLaren 'geadviseerd' heeft DiResta en DelaRosa te nemen, maar dat ze geen druk zetten :rolleyes:
Heel vreemd dat Paffet kompleet uit beeld is verdwenen, toch benieuwd waarom.
Stefan van Renselaar
10 november 2008, 20:26
Ze zijn bij Force india flink aan het veranderen.
En van mij mogen ze de twee coureurs van force india vervangen, de meest kleurloze coureurs van het veld naar mijn idee.
Joepie, dan hebben we 2x 2 teams die met dezelfde auto's rijden.... :rolleyes:
Ik dacht dat klantenchassis verboden werden, dus niet echt iets wat zin heeft lijkt mij.... :rolleyes:
Fisichella zou ik sowieso naar huis sturen, die kan gewoon niet rijden, Sutil zou ik nog wel overwegen om te houden :rolleyes:
Sutil zou van mij wel mogen blijven als hij al de schade die hij rijdt zelf betaald :rolleyes:
Sander Hogendoorn
10 november 2008, 20:30
Ik zou Fisi nog wel een jaartje houden en Sutil de deur uit doen.:)
Neo-242
10 november 2008, 20:50
Coulthard is zelf gestopt. Gelieve nu ook Fisichella & Barrichello te vervangen! Di Resta lijkt me leuk :thumbup:
Van mij mag Button ook afgedankt worden. Als ik onlangs zag wat die verdient, en hoe inspiratieloos die zijn rondjes reed de afgelopen 2 jaren. Al is de wagen nog zo snot, met zo'n prestatie voel ik mij bedot!
F1-gast
10 november 2008, 21:29
Welcome back pedro de larosa:thumbup:
CuqeBaqer
11 november 2008, 15:18
Welcome back pedro de larosa:thumbup:
?? Jij denkt dat De la Rosa die ook al aardig op leeftijd is gaat rijden ?
speed9
11 november 2008, 16:30
?? Jij denkt dat De la Rosa die ook al aardig op leeftijd is gaat rijden ?Jah want De La Rosa doet prima test werk voor Mclaren en als die bij Force India die kennis kan doorgeven en kan rijden,Zou die Force India een hele grote dienst bewijzen.
Ik zou Fisi nog wel een jaartje houden en Sutil de deur uit doen.:)
laat Sutil maar lekker verder piano spelen.
-
Als Force India F1 de leiding,motor,KERS en auto wil veranderen,
En hulp van Mclaren krijgt : Waarom dan nog Sutil en Fisi laten rijden ?
(jah dan rijden ze als nog voor Mclaren en dat is slecht).
F-I-F1 zal denk ik een soort Toro Rosso worden alleen :innocent: veel slechter dan Mclaren,
(:lol: zal Mclaren niks vinden als ineens Force India tegen Ferrari strijd xD en hun achter de ("B") team staat.)
maar jah toch zonde dat de Ferrari Krachtbron toch wordt verwezen naar de prullebak,
-
Ferrari heeft de snelste motor heeft voor de rechtestuk
Mclaren heeft de snelste motor voor de bochten werk
Dus toch wel lochies dat ze met Mclaren -Mecedes-motoren gaan rijden
Tjerk Korving
11 november 2008, 16:42
Geruchten van coureurs die ergens geplaatst worden krijg je vrijwel altijd bij zulke deals en doorgaans klopt er weinig van. De wagen gaat er niet harder van en afspraken over maximale kosten van klantenmotoren zijn er ook al dus ook daar zijn maar weinig aanleidingen te vinden. En de la Rosa is wat mij betreft al officieel met racepensioen.
Darthwillie
11 november 2008, 18:58
Simon Roberts, McLarens Directeur Operations, treedt met onmiddelijke ingang in dienst van Force India :innocent: Iets zegt mij dat Force India heel hard gaat veranderen in McLaren team B.
KingBee
11 november 2008, 20:09
Het wordt al ontkent dus dat betekent dat je er niet ver naast zit. :p
Whitmarsh: 'Force India geen B-team van McLaren'
'Slechts' een nauwe samenwerking
[11-11-2008] Afgezien van het leveren van motoren via Mercedes krijgt McLaren een flinke vinger in de pap bij Force India. Maar het gaat te ver om van een overname te spreken, zegt McLarens CEO Martin Whitmarsh.
Samenwerken is iets anders dan een overname.
Samenwerken is iets anders dan een overname.
Het is bekend dat McLaren in eerste instantie een nauwe samenwerking met het Prodrive van David Richards op poten wilde zetten, maar dit stierf een vroege dood omdat Richards er niet in slaagde degelijke financiers aan zich te binden.
Nu is er dan alsnog een deal gesloten. Met Force India, dat gaat rijden met motoren van Mercedes, en een versnellingsbak en KERS van McLaren.
Bovendien wordt Simon Roberts de nieuwe chief operations officer, wat hij in het verleden ook al bij McLaren was en krijgt Force India toegang tot McLarens netwerk van onderdelenleveranciers. Het Indiase team heeft daarnaast aangekondigd haar eigen aerodynamische centrum in Brackley uit te breiden.
Van meer inmenging is geen sprake, zegt Whitmarsh in een reactie tegenover Reuters. ,,Het is niet zo dat McLaren Force India overneemt. Wel kijk ik uit naar de dag dat er een Force India-coureur op het podium eindigt. Het plaatje zou perfect zijn als de twee McLarens dan op de eerste twee posities eindigen.”
Hij vervolgt: ,,We zijn in de Formule 1 om te strijden met andere teams en zouden teleurgesteld zijn als de mensen van Force India niet uitkijken naar de dag waarop zij een McLaren het vuur aan de schenen kunnen leggen. Als er iemand is die ons moet verslaan, dan maar Force India.”
Whitmarsh is van mening dat niet alleen Force India profiteert van de gesloten deal, maar dat een en ander ook in het voordeel van McLaren kan werken. En daarmee bedoelt hij niet alleen het vullen van de portemonnee.
,,Door over de schouder van Force India mee te kijken naar de manier van werken binnen het team zullen er zaken zijn die ons opvallen en waarvan wij kunnen profiteren. Als gevolg daarvan kunnen wij ook weer groeien”, is Whitmarsh buitengewoon optimistisch. ,,Ik was niet aan deze hele operatie begonnen als ik er niet van overtuigd was dat we hierdoor in de toekomst meer WK's zullen winnen.”bron:formule1.nl
Roel Bakker
12 november 2008, 11:03
Giedo van der Garde test voor Renault in Barcelona
Giedo van der Garde zal volgende week op het Circuit de Catalunya voor het Franse Formule 1-team van Renault gaan testen, zo kan F1Today.nl exclusief melden. Bronnen binnen het Renault-team weten ons te melden dat Van der Garde naast racecoureur Nelson Piquet Jr. zal testen.
Van der Garde kent een goed jaar. Een succesvol seizoen in de World Series by Renault bracht de Nederlander de titel. Als prijs voor deze titel krijgt Giedo van der Garde nu een Formule 1-test bij Renault.
Manager Jan-Paul ten Hoopen wil echter nog niets bevestigen: "Laten we vandaag even afwachten. Later vandaag komt er een persbericht uit waarin alle details zullen staan. Dan zal er meer duidelijk worden."
Later vandaag meer informatie.
Bron: www.f1today.nl
Ik denk dat het bij een eenmalige test blijft, vanwege zijn kampioenschap in de world series.
JossNL
12 november 2008, 11:48
Jep, maar wie weet komt hij bij Force India terecht, hij zit immers in het McLaren/Mercedes driver programme... :P
KingBee
14 december 2008, 23:38
Van racefreaks:
Force India start in 2009 met Fisichella en Sutil
De knoop is ook bij Force India doorgehakt. Het kleinste team op de grid liet gisteren al weten zich geen zorgen te maken om haar financiën en maaktefoto vandaag haar line-up bekend. De renstal van Vijay Mallya zal volgend seizoen opnieuw van start gaan met Giancarlo Fisichella en Adrian Sutil. Daarnaast maakte het team bekend dat Vitantonio Liuzzi de rol als testrijder op zich zal nemen.
Volgens teameigenaar Vijay Mallya is het aanhouden van Fisichella en Sutil als racecoureurs een voordeel om het maximale uit de nieuwe relatie met McLaren en Mercedes te halen: “Ik geloof er heilig in dat 2009 een prachtig jaar voor dit team wordt”, zei de Indiër. “We hebben met McLaren-Mercedes een nieuwe technische partner, een nieuwe structuur in het management en bovendien hebben we opnieuw een solide line-up.”
“We zijn dankbaar voor de deskundigheid en het advies van onze nieuwe partners, maar we hebben volledig zelfstandig beslist over de rijderskeuze. Met Giancarlo, Adrian en Tonio hebben we een prachtige balans gevonden tussen ervaring en ambitie, en nu dus eveneens consistentie”, aldus Mallya.
Met de bevestiging van Sutil en Fisichella als racecoureurs komt er tevens een einde aan de hardnekkige geruchten dat De la Rosa, die onder contract staat bij McLaren, één van hen zou vervangen.
Toch wel verrassend. Maar of ze ook het seizoen volmaken? Het zou mij niets verbazen als één van de rijders halverwege het seizoen moet vertrekken en vervangen wordt door een McLaren rijder.
Neo-242
19 december 2008, 23:03
van GPUpdate.net:
Barrichello hopes to help Honda F1's new owner
19 December 2008
Rubens Barrichello is eager to continue racing in Formula 1 with the new owners of the Honda Formula 1 team. The team is currently for sale and according to the latest reports talking to three different possible buyers. The team's 2008 race driver, Rubens Barrichello, is still without a contract for next season but hopes to stick with the Brackley based team.
"I told Ross, right now I am into the situation where I am not old and I can still use this as a learning emotion. I am so fired up," Barrichello told Autosport.com. "I told him again that it could be a good time for me to say goodbye and start shouting bad against people for what they have done bad to me, but no. I am ready to race. I have lost half the weight of what I need to lose, and am eager to keep going.
"I don't think it is coincidence that I won the two kart races back in Brazil. Of course, it is at a level of competition that is much lower than F1, but it shows that I am up to it. I think I can use my mentality, plus my speed and my focus on the right stuff right now to really help the team carry on. And I don't want to sign just for one year. I want to sign for two or three years. I also started my career on slicks and I definitely want to finish my career on slicks."
"I have unfinished business in F1. I am sure I can finish higher up, if not winning the championship. I really believe that is what I deserve. It would be a shame not to use the services of someone so eager to do it, plus with all the experience and the speed. It is the right time - and it comes with the willingness to do well.
"If you sign someone with the speed but whose time is over, they will set up the car differently and badly. You are 80 percent of the time going through corners, and you set up the car different compared to someone who comes and wants to go flat out. For me, I am still taking it flat - and sometimes this year in qualifying you have that little pimple on your skin saying 'just remember you are not a boy any more' after the corner. So it is still there very much."
Aan zijn uitspraken te horen hebben we een nieuwe Coulthard gevonden!
Ik hoop van harte dat als er een overnemer wordt gevonden, Barrichello een flinke stamp onder zijn zeurpieten kont krijgt richting Brazilië. Kan ie daar wat kartwedstrijden gaan winnen:thumbup:
Stefan van Renselaar
1 november 2009, 16:34
Het seizoen is nu afgelopen, en daar is de Silly Season :)
Ferrari:
Massa en Alonso zijn bevestigd.
McLaren:
Hamilton heeft een meerjarig contract. Kovalainen lijkt onzeker van zijn stoeltje bij McLaren. Raikkonen, Button en Rosberg worden genoemd om Kovalainen te vervangen. Kovalainen zou dan naar een van de nieuwe teams gaan omdat hij inmiddels genoeg Formule 1 ervaring heeft opgedaan.
BMW:
Verlaat de Formule 1, maar het zou overgenomen kunnen worden, maar het team heeft ook geen startplaats voor 2010, een probleem dus.
Renault:
Kubica is bevestigd, maar er moet nog een tweede coureur komen. Glock en Grosjean worden genoemd, maar het zou ook zomaar een GP2 coureur kunnen zijn.
Toyota:
Het lijkt erop dat ze Trulli en Glock kwijt willen. Kobayashi rijd de twee Grand Prix's die hij heeft gereden erg sterk en lijkt dus bijna zeker van een zitje zeker omdat hij een Japanner is. Raikkonen wordt genoemd om zijn teamgenoot te worden. Het probleem is dat de leiding van Toyota nog geen Formule 1 budget heeft gemaakt en dus moeten ze daarop wachten met de beslissingen over hun coureurs, wordt vervolgd.
Red Bull:
Vettel en Webber zullen blijven.
Toro Rosso:
Buemi en Alguersuari lijken hun zitje te kunnen behouden.
Williams:
Rosberg gaat weg bij het team en GP2 kampioen Hulkenberg lijkt zijn vervanger te gaan worden. Nakajima lijkt onzeker van zijn zitje nu Toyota bij het team weg gaat. Vervanger van Nakajima zou Barrichello kunnen worden, maar dat is onzeker.
Force India:
Sutil lijkt bij het team te blijven. (http://www.autosport.com/news/report.php/id/79893) De tweede coureur zou zomaar een Indiër kunnen worden, maar of dat het beste is voor het team?
Brawn:
Kampioen en toch nog geen rijders die je voor het volgende jaar onder contract hebt staan. Button en Barrichello maken beiden een goede kans, maar het lijkt erop dat Rosberg Barrichello gaat vervangen en dat Barrichello naar het team van Williams gaat.
Campos:
Bruno Senna gaat voor Campos racen, maar wie zijn teamgenoot zou moeten worden? Kovalainen is een optie omdat hij bij McLaren weg zou gaan en wel ervaring in de Formule 1 heeft en dat is handig.
Manor:
Di Grassi zou dicht bij een stoeltje zijn. (http://www.autosport.com/news/report.php/id/79672) Kovalainen zou ook hier een optie zijn.
USF1:
Kyle Busch zou voor 2011 een optie zijn. (http://www.autosport.com/news/report.php/id/79660) Voor hun eerste seizoen zouden ze geen Amerikaanse rijder hoeven/willen hebben, ze zouden er liever een met ervaring willen.
De startpost is ook geüpdate met dit lijstje, ik zou zeggen, laat de geruchten maar komen :)
Neo-242
1 november 2009, 16:41
Hahaha, als ik die vorige posts van me lees is het wel lachen. Ik wou Button en Barrichello eruit, staan die toch maar even 1 en 3 in het WK dit jaar. Zegt genoeg over wat een raar jaar dit was en over hoeveel de wagen zelf bijdraagt tot succes.
Alguersuari mogen ze van mij vervangen bij Torro Rosso. Deed het zowaar nog slechter dan Bourdais.
Sander Hogendoorn
1 november 2009, 16:42
Grosjean zien we ook niet meer terug denk ik, stond zo'n beetje nog vaker naast de baan dan Piquet en kwam nooit in de buurt van Alonso.
Sander Hogendoorn
1 november 2009, 18:56
:thumbup:
Kobayashi set for 2010 Toyota drive
By Jonathan Noble Sunday, November 1st 2009, 17:16 GMT
Kamui Kobayashi is now set to race for Toyota in Formula 1 next year, after team president John Howett said he had been impressed with the youngster in his two outings for the team.
Kobayashi delivered his first F1 points with a strong run to sixth place in Abu Dhabi - helped in part by a brave overtaking move past world champion Jenson Button.
And with Toyota looking for new drivers for next year, Howett said it was likely that Kobayashi would take one of the team's seats in 2010.
"It looks like it," explained Howett. "We will have to give really serious consideration, as he has really shown very good strong results.
"I am very impressed. We were very happy again. What we like is his real fighting spirit. He is not intimidated by anybody. It's very positive."
Howett said that Kobayashi's performances had erased all doubts about his potential – after a difficult season he endured in GP2 this year.
"I think that is why there was some hesitation. We always understood that he was very good in terms of racing spirit. That has been there all through his career, but because partly the GP2 pace did not look competitive, you were always hesitant against the risk.
"It is a lesson definitely that sometimes we should all be braver in our driver choices and not go for the safer risk-hedged decision."
And although experienced drivers Heikki Kovalainen and Adrian Sutil have been linked with Toyota, Howett also suggested that Kobayashi's performances could also prompt the team to take two youngsters.
"I think that is something we are currently discussing. There are some [current] drivers that are not fixed who you would consider, but if they looked not likely then we would prefer to take a brave new direction."
Toyota is likely to firm up its driver line-up after a Japanese board meeting on November 15, where the team's operating budget for 2010 will be signed off.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/79960
Raikkonen_WC
2 november 2009, 07:24
Hoe kan het dat dit een tread is met datums van 2008????
Richard117
2 november 2009, 09:09
Hoe kan het dat dit een tread is met datums van 2008????
Omdat er na die tijd weinig meer verteld is hier? :innocent:
Max Downforce
2 november 2009, 20:25
Kobayashi mag blijven van mij, ik heb met plezier naar zijn acties gekeken :cool:
Garcon Koen
8 november 2009, 14:16
Kobayashi zal ook wel blijven. Heeft in twee wedstrijden heel veel laten zien.
Raikkonen verwacht ik eigenlijk nog steeds bij McLaren, alleen geen idee of het ook daadwerkelijk gebeurt.
cookie
8 november 2009, 18:38
Kobayashi zal ook wel blijven. Heeft in twee wedstrijden heel veel laten zien.
Raikkonen verwacht ik eigenlijk nog steeds bij McLaren, alleen geen idee of het ook daadwerkelijk gebeurt.
Denk niet dat Kobayashi blijft, misschien in de toyota yaris cup ;) Dat ie naar een nieuw team gaat lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
Sander Hogendoorn
8 november 2009, 18:40
Hoezo? Ik denk dat bv. Lotus wel op zoek is naar een snelle jonge coureur met een ervaren rot (Trulli) ernaast.
KingBee
20 januari 2010, 11:01
Doornbos praat met USF1?????
F1 - USF1 et Doornbos
Posté le 20 janvier 2010 dans la catégorie : Rumeurs, Transferts
L’identité des pilotes USF1 est encore un mystère. Mais les échos font état d’approches entre l’équipe américaine et le Robert Doornbos.
Actuellement en Indycar, le pilote hollandais, (ex-pilote Red Bull) a reconnu avoir eu des contacts avec deux nouvelles équipes F1. Avant de choisir de rester aux USA. « Il y a eu quelque discussion avec USF1 et Campos Meta 1 » confirme Doornbos dans une interview pour NU Sport.
Sauf que, de manière prévisible, ses équipes demandent de l’argent : « Ils me demandaient environ 5 millions de dollars (3.4 millions d’euros). » confirme le pilote. Bron: tomorrownewsf1.com
Edit:Ik zie nu op NU Sport dat dit er echt niet inzit, ze vragen 5 miljoen sponsorgeld wat Doornbos niet heeft.
Schumi rulezzzzz
20 januari 2010, 11:09
Voor 5 miljoen kon hij (RD) ook bij Campos rijden. Veel geld, maar ook weer niet exorbitante bedragen. Kan me nog wel wat bedragen herinneren die ene CA moest neertellen bij Midland...
Doornbos zegt heel terecht dat hij voor zoveel geld liever vooraan in de Indycars rijdt, dan stijf achteraan het F1 veld. Laten we eerlijk zijn, zowel USF1 als Campos mogen dit jaar blij zijn met een top 15 resultaat.
Darthwillie
20 januari 2010, 11:17
enige lastige voor Doornbos is dat hij letterlijk zegt: als ik zoveel geld had reed ik gewoon lekker in de indycars vooraan mee.
vrij vertaald, hij heeft geen 5 miljoen sponsorgeld. Ben ook heel benieuwd of hij überhaupt rijdt komend jaar. De zwakke prestaties in combinatie met de crisis maken het moeilijk aan sponsoren te komen
F1-gast
20 januari 2010, 12:24
?? Jij denkt dat De la Rosa die ook al aardig op leeftijd is gaat rijden ?
Oke een jaar later maar toch de Larosa rijdt weer f1.
CuqeBaqer
20 januari 2010, 23:18
Inderdaad ja, vind het wel een aparte keuze aangezien hij nu 38 (?) is. Maar ja Schumi doet het ook alleen heeft hij wat meer talent als De La rosa. Zal denk ik toch met geld te maken hebben.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.