View Full Version : De F1 Silly Season thread [Deel3]
F1-gast
21 december 2011, 19:57
Hoop niet dat Senna naar Williams vertrekt, vind dat eerlijk gezegd meer iemand die op zijn achternaam rijdt, dan op grond van talent.
Neo-242
21 december 2011, 20:02
Bruno Senna bij Williams, het zou héél erg mooi zijn. Ik denk dat hij meer in zijn mars heeft dan wat ie de afgelopen 2 jaar kon tonen. De meesten vergeten voor het gemak dat hij half het seizoen pas is ingestapt bij Renault/Lotus. Nooit makkelijk...
Requiem84
21 december 2011, 20:07
Inderdaad. Vervolgens was hij in de kwalificatie Petrov toch een aantal keer knap te snel af.
Het is wel te begrijpen dat het iets langer duurt voordat je racepace in orde is. Qua pure snelheid zat het bij Lotus Renault wel goed.
Richard117
21 december 2011, 20:08
Ik denk dat Bruno het afgelopen half jaar wel heeft bewezen dat hij niet alleen vanwege zijn achternaam coureur is. Of hij goed genoeg is om langdurig en succesvol F1 coureur te zijn weet ik niet. En zijn achternaam opent ook zeker deuren, maar ik vind niet eerlijk tov hem om alles daar maar op af te schuiven.
Hij heeft mij bij Renault iig positief verrast ;)
Federici
21 december 2011, 20:21
Op Twitter gonst het inderdaad ook van de geruchten. Het is nu in elk geval afwachten. Ik zou het jammer voor Barrichello vinden in ieder geval...
Neo-242
21 december 2011, 21:53
Heeft Barrichello niet genoeg kansen gehad dan? Bij Ferrari had hij naar eigen zeggen nooit de kansen gekregen die hij waard was, maar ook bij Brawn moest hij het afleggen tegen Jenson Button mét gelijke kansen. Bij Williams was hij aangetrokken om een goede wagen te ontwikkelen, maar 2 jaar verder zien we hoe die wagen ontwikkeld werd... veel zal op conto van Sam Michael te schrijven zijn, maar toch.
Sander Hogendoorn
21 december 2011, 21:58
Williams deed het met Nico Rosberg en vorig jaar met Barrichello toch gewoon goed voor een privéteam. 2011 was gewoon slecht maar de jaren daarvoor zaten ze gewoon netjes in de middenmoot met veel uitschieters naar P4-5-6 :)
Bramzel
21 december 2011, 22:20
Heeft Barrichello niet genoeg kansen gehad dan? Bij Ferrari had hij naar eigen zeggen nooit de kansen gekregen die hij waard was, maar ook bij Brawn moest hij het afleggen tegen Jenson Button mét gelijke kansen. Bij Williams was hij aangetrokken om een goede wagen te ontwikkelen, maar 2 jaar verder zien we hoe die wagen ontwikkeld werd... veel zal op conto van Sam Michael te schrijven zijn, maar toch.
Vind ik ook, Barrichello heeft zijn kansen gehad en niet (volledig) gebruikt, tijd om ruimte te maken voor de volgende generatie.
schumacher180
21 december 2011, 22:37
Wel is het zo dat in de tweede seizoenshelft van 2009, Red Bull en McLaren vaak sneller waren als de Brawn's. Maar toch slaagde Barrichello er in om nog twee wedstrijden te winnen, iets wat Button niet meer lukte.
cookie
21 december 2011, 23:24
Wel is het zo dat in de tweede seizoenshelft van 2009, Red Bull en McLaren vaak sneller waren als de Brawn's. Maar toch slaagde Barrichello er in om nog twee wedstrijden te winnen, iets wat Button niet meer lukte.
idd, als Rubens die wagen vanaf het begin v/h seizoen perfect naar zijn smaak had gehad was hij kampioen geworden. Ook een aantal pitstop strategieën werkten in het begin v/h jaar in zijn nadeel.
Bramzel
21 december 2011, 23:30
Tsja, als als als. Rubens heeft meerdere seizoenen bij kampioenschapswinnende teams gereden. Dan kan je lijsten met excuses bedenken, maar uiteindelijk is het hem gewoon niet gelukt. Wat heeft hij nou nog te bereiken? Zeg de F1 lekker vaarwel en ga kijken of je LeMans of de Indy500 kan winnen, daar kan hij nog wel even mee.
Darthwillie
22 december 2011, 00:35
Senna ontkent zelf dat hij getekend heeft, maar geeft wel toe dat er onderhandelingen zijn.
Zou toch raar zijn, Senna in een Williams met Renault motoren :huh1:
RSRoy
22 december 2011, 09:58
Rothmans sponsering gaat in ieder geval niet terug keren kan ik je verzekeren :p
petervdveen
22 december 2011, 10:49
Waarom zouden ze bij williams senna verkiezen boven bijvoorbeeld sutil.
Die schat ik toch een stuk hoger in..
Federici
22 december 2011, 11:06
Geld. Meer zou ik namelijk niet kunnen bedenken. Sutil heeft namelijk een topseizoen gereden.
Darthwillie
22 december 2011, 11:07
Senna brengt meer geld mee denk ik
Peter
22 december 2011, 11:39
Hoop niet dat Senna naar Williams vertrekt, vind dat eerlijk gezegd meer iemand die op zijn achternaam rijdt, dan op grond van talent.
Pfff wat een gelul zeg... Iemand met een 'achternaam' loopt altijd tegen dit soort prietpraat aan en zal daarom alleen maar beter moeten zijn dan een ander om daadwerkelijk gewaardeerd te worden.
Senna heeft bewezen gewoon goed te kunnen rijden en verdiend mi gewoon een plekje in de F1, hartstikke mooi om hem bij Williams te zien, nu de Williams nog een iets betere auto dan afgelopen jaar en dan zullen we wel zien hoe hij het doet.
Neo-242
22 december 2011, 11:47
ik schat Senna hoger in dan Sutil, al is het alleen maar voor de inzet. Sutil kreeg pas het vuur in zijn kont dit jaar toen vrij duidelijk werd dat Hulkenberg kans maakte op zijn zitje. Too late!
schumacher180
23 december 2011, 14:30
Tsja, als als als. Rubens heeft meerdere seizoenen bij kampioenschapswinnende teams gereden. Dan kan je lijsten met excuses bedenken, maar uiteindelijk is het hem gewoon niet gelukt. Wat heeft hij nou nog te bereiken? Zeg de F1 lekker vaarwel en ga kijken of je LeMans of de Indy500 kan winnen, daar kan hij nog wel even mee.
Zou Rubinho graag in de IndyCar zien, zou goed zijn voor zowel hem als de sport.:)
Robert Saalmink
23 december 2011, 15:32
Zou Rubinho graag in de IndyCar zien, zou goed zijn voor zowel hem als de sport.:)
Olaf Mol twitterde een gerucht dat Rubens bereid zou zijn om vijf miljoen uit eigen portemonnee te betalen om bij Williams te kunnen blijven zitten...
F1-gast
24 december 2011, 18:48
Olaf Mol twitterde een gerucht dat Rubens bereid zou zijn om vijf miljoen uit eigen portemonnee te betalen om bij Williams te kunnen blijven zitten...
Ja hoorde het ook eerste wat in me opkwam.... niet doen Rubens gewoon uit de formule 1 stappen.
Kreeg nogal een forse flashback met de Williams grandprix ltd. aandelen.... mooie praatjes van Sir Frank Williams maar wel 6% van mn geïnvesteerde geld zien verdampen.....
Denk dat Rubens dat zelfde gevoel zal gaan krijgen, of Williams moet zich ineens meer gaan concentreren op hun F1 project, dan de andere projecten die ze hebben lopen.
Bramzel
24 december 2011, 19:31
Denk dat Rubens dat zelfde gevoel zal gaan krijgen, of Williams moet zich ineens meer gaan concentreren op hun F1 project, dan de andere projecten die ze hebben lopen.
Dat is onzin, ander onderdeel van het bedrijf, net zoals Lotus, McLaren en Red Bull dat doen. Sterker nog, wie zegt dat de technologietak de rest niet draaiende heeft gehouden?
Niels Tieman
24 december 2011, 19:44
+1...
Tjerk Korving
24 december 2011, 20:16
Ik denk dat de technologie tak van Williams absoluut bijdraagt aan de financiën van Williams en dat doen ze slim. En voor elke tak heb je andere mensen dus het een hoeft het ander niet te benadelen.
Overigens dacht ik dat Olav Mol in een van de laatste races berichtte dat Williams voor 2012 geen coureur(s) nodig zou hebben die geld mee brengen omdat de financiën er goed bij zouden staan. Ze zouden dus een coureur kunnen kiezen op kwaliteit en ervaring.
Darthwillie
24 december 2011, 20:30
Williams heeft Coughlan aangenomen als ontwerper, Sam Michael is weg, net als Patrick Head. Ze hebben de Renault motor erbij. Het zou beter moeten gaan zou je denken.
Bramzel
24 december 2011, 21:34
Overigens dacht ik dat Olav Mol in een van de laatste races berichtte dat Williams voor 2012 geen coureur(s) nodig zou hebben die geld mee brengen omdat de financiën er goed bij zouden staan. Ze zouden dus een coureur kunnen kiezen op kwaliteit en ervaring.
Ah, daarom zit Maldonado er nog ;)
Tjerk Korving
25 december 2011, 10:19
Nou ja, de tweede coureur dan. :D
Al moet ik toegeven dat Maldonado het tweede deel van het seizoen degelijker reed dan in de eerste helft waar hij het knap verprutste. Niettemin zie ik 'm niet als een talent waar geen beter coureur voor te vinden is. Net als van der Garde overigens die ook veel te lang heeft rondgehangen in de GP2. Wat goed is komt snel in de racerij doorgaans.
Requiem84
25 december 2011, 10:27
Hoeveel slechter dan Barrichello was hij uiteindelijk dit jaar?
F1-gast
25 december 2011, 11:26
Dat is onzin, ander onderdeel van het bedrijf, net zoals Lotus, McLaren en Red Bull dat doen. Sterker nog, wie zegt dat de technologietak de rest niet draaiende heeft gehouden?
Dat is ook helemaal geen probleem, echter staat die technologische tak van Williams niet op de voorgrond, op de voorgrond staat het Formule 1 team van Frank Williams, hierop is geïnvesteerd door mensen, er wordt dan gekeken naar het Formule 1 team hoe het zich presenteert, en vergeleken met de mooie praatjes is het compleet mis gegaan, als er na 4races alleen maar een neerwaardse spiraal is verwacht je ofcourse een verklaring als investeerder/belegger, die is er nooit gekomen. Waarop vele hun conclusie toen hebben getrokken.
Maar goed het is ook een fout van mijn kant misschien, door als fan te investeren in een op de beursgenoteerde formule 1 team, als je verliest ga je het team toch op een manier benaderen/bekijken.
Bramzel
25 december 2011, 23:31
Hoeveel slechter dan Barrichello was hij uiteindelijk dit jaar?
Mijnsinziens horen ze beide niet (meer) in de F1 thuis, dus maakt het uit? ;)
Requiem84
26 december 2011, 11:21
Ja, dat maakt zeker uit. Ik denk niet dat je met droge ogen kunt beweren dat Barrichello 2 jaar geleden Button nog versloeg en wedstrijden won en nu ineens abominabel slecht rijdt. Hij is wellicht niet meer op z'n allerhoogste niveau, maar Barrichello kun je absoluut nog als maatstaf beschouwen.
Goed beschouwd heeft Maldonado het qua pure snelheid niet zo slecht gedaan. Hij was af en toe wat onstuimig en maakte regelmaieg foutjes. Maar als rookie heeft hij het niet slecht gedaan. Het is zijn imago en de Venezuelaanse olie dollars die hem een (onterecht) slechte reputatie geven.
Bramzel
26 december 2011, 11:35
We'll have to agree to disagree then :)
Niels Tieman
29 december 2011, 13:26
http://www.nusport.nl/formule-1/2703649/alguersuari-weg-bij-toro-rosso-aanvaring.html
Dit filmpje kende ik nog niet, maar het zal hem niet populairder hebben gemaakt binnen Red Bull.
Neo-242
29 december 2011, 13:32
Die Marko is me toch ook een figuur zeg. Hahaha, moet hij in plaats van Vettel komen klagen?
CuqeBaqer
29 december 2011, 13:36
Ik vind Alguersuari steed meer een held. Ondank dat ik fan van Vettel ben geworden vind ik dat hij hier toch gelijk heeft.
Bramzel
29 december 2011, 13:55
Ik vind Alguersuari steed meer een held. Ondank dat ik fan van Vettel ben geworden vind ik dat hij hier toch gelijk heeft.
Ik niet. In de eerste bocht van dat filmpje gaat hij al megawijd, dus het is al een flutrondje. Ga dan gewoon gelijk aan de kant, je weet dat je in een zusterteam rijdt en dat dat consequenties heeft.
GTE
29 december 2011, 14:29
Ik niet. In de eerste bocht van dat filmpje gaat hij al megawijd, dus het is al een flutrondje. Ga dan gewoon gelijk aan de kant, je weet dat je in een zusterteam rijdt en dat dat consequenties heeft.
Onzin. Jaime is Vettel niets verplicht en Vettel weet (of hoort te weten) dat in de F1 wel eens voorkomt dat je door een andere deelnemer in je snelle ronde wordt gehinderd. Als die hinder zodanig is dat het onreglementair wordt, dan zal de wedstrijdleiding ingrijpen. Zo niet, dan niet en dan is er ´dus´ niks aan de hand en moet Vettel maar een volgende poging voor een snelle ronde wagen. Dat is ook een beetje waar hij voor is ingehuurd dunkt me.
Dat vervolgens dan Marko een grote bek komt hebben vind ik overigens prima. We hebben het over Helmut Marko. De man is een raving idiot.
Bramzel
29 december 2011, 14:32
Mag je lekker vinden, ik zie dat anders. Wie betaald die bepaald, je krijgt je loon van Red Bull, dus dan heb je naar ze te luisteren. Je bent onderdeel van een team, als je volledig je eigen gang wilt gaan moet je lekker voor jezelf beginnen.
Montoya90
29 december 2011, 15:08
Mag je lekker vinden, ik zie dat anders. Wie betaald die bepaald, je krijgt je loon van Red Bull, dus dan heb je naar ze te luisteren. Je bent onderdeel van een team, als je volledig je eigen gang wilt gaan moet je lekker voor jezelf beginnen.
Dat is lekker makkelijk in 1 richting geredeneerd. Red Bull betaald, dus moet je maar koste wat het kost, doen wat er gezegd wordt. Dat zijn meer militaire praktijken.
Red Bull heeft/had Alguersuari in dienst omdat hun denken/dachten dat zij er zelf beter van zouden worden. Het is niet zo dat Red Bull aan liefdadigheid doet en Alguersuari zo graag wilt helpen omdat het zo'n aardige jongen is, er staat dus wel degelijk al iets tegenover het betalen van Alguersuari.
Over de situatie zelf kan ik weinig zeggen aangezien er te veel onbekende factoren zijn. Kwalificatie of vrije training ? waren de rijders relatief belangrijke dingen aan het testen tijdens dat rondje ? etc etc.
Jeroen Ursem
29 december 2011, 15:12
Tijdens het filmpje hoor je volgens mij 'saturday practise' of iets in die vorm. Dus ik zie het probleem eigenlijk niet zo, bekrompen reactie van zowel Vettel als Helmut Lotti
Darthwillie
29 december 2011, 15:27
Onzin. Jaime is Vettel niets verplicht en Vettel weet (of hoort te weten) dat in de F1 wel eens voorkomt dat je door een andere deelnemer in je snelle ronde wordt gehinderd. Als die hinder zodanig is dat het onreglementair wordt, dan zal de wedstrijdleiding ingrijpen. Zo niet, dan niet en dan is er ´dus´ niks aan de hand en moet Vettel maar een volgende poging voor een snelle ronde wagen. Dat is ook een beetje waar hij voor is ingehuurd dunkt me.
Dat vervolgens dan Marko een grote bek komt hebben vind ik overigens prima. We hebben het over Helmut Marko. De man is een raving idiot.
Gezien het feit dat Jaime zijn stoeltje kwijt is denk ik dat hij er achter is gekomen dat hij weldegelijk verplicht was Vettel niet te hinderen.
En de man die jij zo makkelijk een idiot noemt is wel verantwoordelijk voor het drivers programma van Red Bull. Dus degene die beslist wie wel en niet blijft. Ook hier weer het verschil tussen theorie en praktijk.
joostingh
29 december 2011, 16:00
Het betrof een vrije training (staat ook in de tekst) en dan vind ik het belachelijk. Wanneer dit tijdens een race of kwali gebeurt ok... maar een vrije training...
GTE
29 december 2011, 16:25
Gezien het feit dat Jaime zijn stoeltje kwijt is denk ik dat hij er achter is gekomen dat hij weldegelijk verplicht was Vettel niet te hinderen.
Poeh, nou ga je wel heel gemakkelijk mee in de suggestie dat dit voorval ten grondslag ligt aan het vertrek van Jaime. Het is in ieder geval niet de lezing van Toro Rosso.
En de man die jij zo makkelijk een idiot noemt is wel verantwoordelijk voor het drivers programma van Red Bull. Dus degene die beslist wie wel en niet blijft. Ook hier weer het verschil tussen theorie en praktijk.
Wat is er dan zo briljant aan het driversprogramma van Red Bull? Ik ken de heer Marko niet persoonlijk maar ik heb in de media nog niks van hem voorbij zien komen dat een intelligente geest verraadt. Integendeel dus.
En als je zo opgewonden gaat staat doen omdat je oogappeltje in een vrije training geen vrij baan krijgt, zie ik daarin alleen maar bevestiging van mijn beeld van de heer Marko.
Tjerk Korving
29 december 2011, 16:36
In een vrije training moet je niet al te zeer gaan miepen, iedereen wil z'n rondjes kunnen doen zonder dat je aan de kant moet voor iemand die sneller is. Volgens mij moet Marko dat ook kunnen begrijpen al was het zeker geen briljant rondje die het waard was om af te maken.
Maar om één zo'n incident ga je geen coureur ontslaan. Na drie seizoenen ben je geen aankomend talent meer en daar heeft het met hem en Buemi grotendeels op gehangen. Niet goed genoeg bevonden, exit en tijd voor een volgende om de kans wel te pakken.
Federici
29 december 2011, 18:52
Ik kan me niet voorstellen dat ze hem op basis van dit incident aan de kant hebben geschoven.
Wel vind ik dat ze daar niet zo moeten piepen. Kom op zeg.
Requiem84
29 december 2011, 18:58
Ik denk ook niet dat Darthwillie bedoelt dat Alguersari alleen vanwege dit incident ontslagen is. Maar het speelt doorgaans niet in je voordeel wanneer je het topmanagement van je bedrijf ontevreden maakt... Dit lijkt me vrij duidelijk.
Dit soort kleine incidenten zullen zeker meewegen. Daarnaast is het in topsport een goed gebruik om elkaar flink de waarheid te zeggen. Daar is niets mis mee.
Alleen lijkt de waarheid van HM iets overdreven. In ieder geval vond hij het nodig om een statement te maken zodat het een volgende keer niet voorkwam.
GTE
29 december 2011, 22:02
Maar toch vind ik het wat anders als Jaime van Franz Tost op zn falie zou krijgen dan van Helmut Marko. Die zit toch bij een ander team. Dat ze vanuit dezelfde hoek gefinancierd worden, zou niet uit moeten maken.
Requiem84
29 december 2011, 22:18
Ik denk dat je het te sec bekijkt. RB trekt wel degelijk aan de meeste touwtjes bij Toro Rosso. De rijdersbeslissing wordt niet alleen door TR genomen in ieder geval.
Zowel Buemi als Alguersari zijn goede coureurs, maar niet van de buiten categorie. In hun zoektocht naar een eventuele vervanger van Vettel en sowieso Webber heeft RB dus besloten om twee nieuwe coureurs een jaar de kans te geven bij TR.
GTE
30 december 2011, 09:16
Ik denk dat je het te sec bekijkt. RB trekt wel degelijk aan de meeste touwtjes bij Toro Rosso. De rijdersbeslissing wordt niet alleen door TR genomen in ieder geval.
Dat zal best, maar dat betekent toch niet dat de rijders van TR in de dagelijkse gang van zaken verantwoording hebben af te leggen aan HM? Die hebben verantwoording af te leggen aan FT. Dat zowel HM als FT op hun beurt verantwoording afleggen aan DM doet daar toch niet aan af. Ik denk dat iedereen raar zou opkijken als FT een grote bek tegen SV ging staan hebben omdat laatstgenoemde JA in een vrije training niet snel genoeg ruim baan gegeven zou hebben. En terecht, want ook dat zou nergens op slaan.
joostingh
30 december 2011, 09:20
Ik las net over deze situatie dat waarschijnlijk Vettel al twee ronden achter Alguersari zat... dus al langer opgehouden werd.
cookie
30 december 2011, 11:52
Ik las net over deze situatie dat waarschijnlijk Vettel al twee ronden achter Alguersari zat... dus al langer opgehouden werd.
Maar het blijft maar een vrije training, Vettel had best terug kunnen zakken om vrije baan te creëren. Hij was al kampioen dus wat maakt zo 1 of 2 verpeste rondjes dan uit.
Fragment komt uit de uitstekende season review blu-ray by the way. 6 uur lang, heb hem gisteren bekeken en is zeker aan te raden. Veel team radio die niet op tv te horen was, en veel extra onboard beelden.
Neo-242
8 januari 2012, 19:48
Hoewel hij in mijn ogen wel ergens gelijk heeft, kan Marko het niet nalaten nog eens na te trappen...
Red Bull's Helmut Marko says ousted Toro Rosso duo Sebastien Buemi and Jaime Alguersuari had enough chances to prove their worth in Formula 1
Red Bull advisor Helmut Marko says Sebastien Buemi and Jaime Alguersuari were given enough time to demonstrate whether they were potential grand prix winners, and lost their Toro Rosso seats because they failed to do so.
Buemi and Alguersuari had driven for Red Bull's junior Formula 1 team since the start and middle of the 2009 season respectively, but have been dropped in favour of Daniel Ricciardo and Jean-Eric Vergne for 2012. While Alguersuari's future is currently uncertain, Buemi will remain in the Red Bull fold as a reserve driver.
Toro Rosso team boss Franz Tost said last month that the driver decision had been taken to ensure STR remained a training ground for the next generation of Red Bull F1 stars rather than a home for established drivers. Marko - who oversees the firm's driver development - believes Buemi and Alguersuari had sufficient opportunities to show what they could do, and proved adequate rather than exceptional.
"Toro Rosso was created to give young drivers a chance," Marko told Gazzetta dello Sport. "Alguersuari and Buemi had it for three years and after this time it's possible to evaluate a driver's development.
"We haven't seen in them any possibility of growth. Both are worthy of grand prix racing, but for us that's not enough: we need winners."
Marko said he did not foresee any changes in Toro Rosso's role in the near future, even though it was becoming increasingly independent from Red Bull since having to switch to being a chassis constructor in its own right in 2010.
"It will certainly remain an Italian team based in Faenza, oriented towards young drivers," he said. "But Toro Rosso will have to keep developing more and more autonomously."
He also expects STR's Ferrari engine deal to continue.
"The contract is on for 2012; at the moment I can't say what will happen in the future, but up to now we are very satisfied with this co-operation," Marko said.
Bron:http://www.autosport.com/news/report.php/id/96917
Ferrari_Enzo
17 januari 2012, 13:02
Senna appears to join Williams
Bruno Senna appears to have joined Williams for the 2012 season after being listed on the team website as a driver.
Williams has been waiting to announce its second driver alongside Pastor Maldonado, with Rubens Barrichello and Adrian Sutil also thought to have been in the frame. However, it appears that Senna has landed the seat as a profile on the Williams website reads: "Bruno joins Pastor Maldonado at Williams F1 for the 2012 FIA Formula One World Championship season starting in Australia on the 18th March."
More to follow
Bron: espnF1
Niels Tieman
17 januari 2012, 13:22
Bruno heeft er zelf ook al over getwitterd, dus er zal wel een kern van waarheid in zitten. :)
Niellie
17 januari 2012, 13:29
En Barrichello heeft er ook al over getweet.
twitter friends..I won't be driving the Williams car this year.I wish my friend @BSenna all the best..the future is wide open
Robert Saalmink
17 januari 2012, 13:59
Mannen, al die speculatie, terwijl Autosport.com het al bevestigd brengt:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/97056
Niels Tieman
17 januari 2012, 14:03
Het is geen speculatie. Bruno twitterde er zelf over. Idem aan een aantal mensen van de BBC crew. Het staat ook op http://www.williamsf1.com/ overigens. :)
Robert Saalmink
17 januari 2012, 14:23
dus er zal wel een kern van waarheid in zitten. :)
Het is geen speculatie. Bruno twitterde er zelf over. Idem aan een aantal mensen van de BBC crew. Het staat ook op http://www.williamsf1.com/ overigens. :)
;)
"Zal wel een kern van waarheid in zitten" lees ik als speculatief, vandaar Niels ;)
Gerben
17 januari 2012, 14:46
Goed voor Bruno, jammer voor Rubens :( hem gunde ik nog wel een seizoen.
Ik had het persoonlijk mooier gevonden als Rubens en Bruno komend seizoen bij Williams hadden gereden en ze Maldonado eruit hadden geknikkerd. Mooi afscheidsjaar voor Rubens en diezelfde Rubens zou Bruno erg veel kunnen leren uit al zijn ervaring dit jaar. Maar helaas... :)
cookie
17 januari 2012, 14:58
Goed voor Bruno, jammer voor Rubens :( hem gunde ik nog wel een seizoen.
Ik had het persoonlijk mooier gevonden als Rubens en Bruno komend seizoen bij Williams hadden gereden en ze Maldonado eruit hadden geknikkerd. Mooi afscheidsjaar voor Rubens en diezelfde Rubens zou Bruno erg veel kunnen leren uit al zijn ervaring dit jaar. Maar helaas... :)
idd, Maldonado een jaartje derde piloot en dan in 2013 weer dat zitje van Rubens terug aan hem geven.
Ben wel blij dat Senna in de F1 blijft na zijn goede invalbeurt bij Renault. Spijtig van Barrichello dat hij zo de F1 verlaat langs de achterdeur.
Neo-242
17 januari 2012, 19:09
Barrichello heeft kansen genoeg gehad, het is tijd voor een andere generatie. Ik zie Senna graag in f1. Toch vreemd dat ook hij nu in een williams stapt. Zal ergens toch raar voelen denk ik.
Niels Tieman
17 januari 2012, 19:44
;)
"Zal wel een kern van waarheid in zitten" lees ik als speculatief, vandaar Niels ;)
Dat kan ik me indenken, ja. :)
GTE
17 januari 2012, 21:43
Een Senna in een Williams. Voelt nog steeds niet goed.
Darthwillie
17 januari 2012, 23:59
Heb daar om twee redenen geen goed gevoel bij, ten eerste een Senna in een Williams-Renault :huh1: ten tweede ben ik bepaald niet onder de indruk van Bruno als coureur.
Bizar eigenlijk dat zijn oom een coureur als Prost verving, die van Williams kon vertrekken na een kampioenschap en nu Barrichello en Senna vechten om een plekje in een achterhoedeteam :blink:
Bramzel
18 januari 2012, 01:49
Dus, Williams is nu officieel afgezakt naar een achterhoedeteam met 2 paydrivers? Tijd zal het uitwijzen, maar ik heb er geen goed gevoel over. Ze hadden grote woorden over dat ze het lek te boven hadden, dat het afgelopen seizoen hun ogen had geopend. En dan komen ze aan met Senna en Maldonado, een middelmatige en een matige coureur. Erg jammer...
Requiem84
18 januari 2012, 08:08
Dus, Williams is nu officieel afgezakt naar een achterhoedeteam met 2 paydrivers? Tijd zal het uitwijzen, maar ik heb er geen goed gevoel over. Ze hadden grote woorden over dat ze het lek te boven hadden, dat het afgelopen seizoen hun ogen had geopend. En dan komen ze aan met Senna en Maldonado, een middelmatige en een matige coureur. Erg jammer...
Jij herhaalt jezelf, dus mag ik mezelf ook herhalen ;).
Maldonado deed het tov goed voor een Rookie. Senna was zonder veel ervaring in de Renault al gelijk even snel dan wel niet sneller dan Petrov in de kwalificaties.
Dit is geen rijdersduo a la Button/Hamilton, maar dat kan je op dit moment van Williams ook niet verwachten. Echter is het een degelijk duo dat, mocht de auto goed genoeg zijn, zeker voor een enkele verrassing gaat zorgen. Ik sla je quote in ieder geval even op in de lijst die we aan 't einde van het jaar moeten evalueren :p
Mathijs
18 januari 2012, 11:02
Jij herhaalt jezelf, dus mag ik mezelf ook herhalen ;).
Maldonado deed het tov goed voor een Rookie. Senna was zonder veel ervaring in de Renault al gelijk even snel dan wel niet sneller dan Petrov in de kwalificaties.
Dit is geen rijdersduo a la Button/Hamilton, maar dat kan je op dit moment van Williams ook niet verwachten. Echter is het een degelijk duo dat, mocht de auto goed genoeg zijn, zeker voor een enkele verrassing gaat zorgen. Ik sla je quote in ieder geval even op in de lijst die we aan 't einde van het jaar moeten evalueren :p
Ik denk wat Bram probeert te zeggen is dat er wel betere rijders op dit moment zonder stoeltje in de F1 zijn dan Bruno Senna, maar Senna meer doekoes meeneemt en daarom dit zitje heeft.
Bramzel
18 januari 2012, 12:03
Ik denk wat Bram probeert te zeggen is dat er wel betere rijders op dit moment zonder stoeltje in de F1 zijn dan Bruno Senna, maar Senna meer doekoes meeneemt en daarom dit zitje heeft.
Juistem :)
Requiem84
18 januari 2012, 12:40
Op Sutil na, ben ik benieuwd aan wie je dan denkt?
Sander Hogendoorn
18 januari 2012, 12:47
Ik ben bang dat Sutil ondanks zijn goede seizoen weinig kans meer heeft op een goed zitje. Misschien testrijder bij Mercedes en in 2013 instappen?
Raikkonen_WC
18 januari 2012, 12:48
Schat je Stutil echt hoger in dan Senna? Ik bedoel, Senna moet zich echt nog bewijzen. Maar Sutil vind ik toch ook echt een gevalletje NET niet. Zo'n Fisichella/Truli achtige.....
Mathijs
18 januari 2012, 12:51
Op Sutil na, ben ik benieuwd aan wie je dan denkt?
Sutil idd. Verder heb ik Buemi en Alguersuari ook hoger zitten dan Senna. Ander goede optie voor Williams was wat mij betreft Heidfeld geweest. Ook veel ervaring en heeft ook Petrov verslagen.
Schat je Stutil echt hoger in dan Senna? Ik bedoel, Senna moet zich echt nog bewijzen. Maar Sutil vind ik toch ook echt een gevalletje NET niet. Zo'n Fisichella/Truli achtige.....Kijk, een NET niet rijder is op dit moment gewoon prima voor Williams. Kijk naar wat Fisichella kon met de Force India bijvoorbeeld. Nu heb je bij Williams een rijders duo met anderhalf seizoen ervaring, lijkt mij voor de ontwikkeling en basis gewoon vrij matig als er ook mannen rondlopen die al een veelvoud van die jaren in de F1 hebben doorgebracht. 1 Pay driver ala Maldonado is nog wel acceptabel wat mij betreft, maar 2 pay drivers is gewoon zonde.
Face the Slayer
18 januari 2012, 18:20
Wat maakt het uit wie er rijdt bij Williams. Geen enkele coureur zal de Williams beter later presteren.
Requiem84
18 januari 2012, 18:25
Sutil idd. Verder heb ik Buemi en Alguersuari ook hoger zitten dan Senna. Ander goede optie voor Williams was wat mij betreft Heidfeld geweest. Ook veel ervaring en heeft ook Petrov verslagen.
Kijk, een NET niet rijder is op dit moment gewoon prima voor Williams. Kijk naar wat Fisichella kon met de Force India bijvoorbeeld. Nu heb je bij Williams een rijders duo met anderhalf seizoen ervaring, lijkt mij voor de ontwikkeling en basis gewoon vrij matig als er ook mannen rondlopen die al een veelvoud van die jaren in de F1 hebben doorgebracht. 1 Pay driver ala Maldonado is nog wel acceptabel wat mij betreft, maar 2 pay drivers is gewoon zonde.
Dat je met Buemi en Alguersari ook niet aan de top komt, hebben we twee seizoenen TR bewezen. Kaliber net niet.
Heidfeld en is te langzaam in de kwalificatie. Petrov waste zijn neus. In races deed hij het aardig, maar hij kon het team ook niet op sleeptouw nemen.
Waarom niet eens een 'talent' proberen? De verschillen tussen genoemde coureurs zijn niet zo levensgroot. Daarom vind ik het een overdreven reactie om Williams' keuze gelijk op geld af te schuiven, dat is simpelweg niet terecht.
Ongetwijfeld speelt het deels een rol, maar in z'n totaliteit is deze keuze goed te begrijpen en te rechtvaardigen.
Tjerk Korving
18 januari 2012, 18:44
Sutil heeft naar mijn idee na teveel seizoenen geroepen dat hij best naar een beter team toe kon maar dat hij liever bij Force India bleef. Dat heeft hij dus jaar na jaar gedaan zonder nou echt briljante dingen te laten zien. Veel verder dan "slechts" een goede coureur staat hij wat mij betreft niet. Een potentiële kampioen zit er niet in en ik heb hem Force India evenmin echt op sleeptouw zien nemen. Als hij echt betere opties had in die jaren had hij die moeten nemen. Reputatie bouwen, ervan profiteren daar waar het beter is en wanneer je de kans krijgt en dan kan je altijd nog Schumacher in zijn vroegere jaren gaan nadoen en een team proberen op te leuken.
Bramzel
18 januari 2012, 18:46
Waarom niet eens een 'talent' proberen? De verschillen tussen genoemde coureurs zijn niet zo levensgroot. Daarom vind ik het een overdreven reactie om Williams' keuze gelijk op geld af te schuiven, dat is simpelweg niet terecht.
'Talent', je zet het inderdaad al tussen aanhalingstekens. Want wat je zegt over Buemi en Alguersuari kan je net zo goed zeggen over Senna. De jongen kan heus sturen, maar het zal nooit een Vettel worden. Waarom dan niet de gok nemen en een van de snelle jongens uit de GP2 pakken? Waarom niet Riccardicio eens vragen?
Neo-242
18 januari 2012, 22:04
Waarom niet Riccardicio eens vragen?
Wie is Riccardicio?
Darthwillie
18 januari 2012, 22:07
Alguesuari zou mijn voorkeur hebben, niet langzaam en al een aantal jaren ervaring, zelfde geld voor Sutil, die uiteindelijk toch DiResta, die als talent wordt gezien verslagen heeft.
Bramzel
18 januari 2012, 22:11
Wie is Riccardicio?
Sorry, Ricciardo bedoel ik.
Neo-242
19 januari 2012, 19:48
Die rijdt toch volgend jaar al voor Torro Rosso dacht ik? Of heb ik dat mis?
Bramzel
19 januari 2012, 20:24
Inmiddels wel ja ;) ging me vooral om het voorbeeld.
Sander Hogendoorn
27 januari 2012, 15:53
Bianchi derde rijder bij Force India, had ik niet zien aankomen:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/97196
Ferrari_Enzo
27 januari 2012, 17:21
Misschien vanwege de Ferrari motoren die achterin liggen.
Tazz
27 januari 2012, 19:24
Misschien vanwege de Ferrari motoren die achterin liggen.
Naar mijn weten liggen daar nog steeds Mercedes motoren in ;)
Ferrari_Enzo
27 januari 2012, 19:34
Naar mijn weten liggen daar nog steeds Mercedes motoren in ;)
Woeps, je hebt helemaal gelijk! :laugh: In dat geval is het inderdaad verrassend.
Mr-Coffee
29 januari 2012, 13:39
Ik gun het Bruno Senna van harte, een goed seizoen, met lekker punten pakken.
Maar het lijkt erop dat Williams de kant op gaat zoals vroeger met teams als Brabham en Tyrrell gebeurde.
Dus oude topteams die verzakken tot een middenmoot competitor.
Darthwillie
29 januari 2012, 13:43
staat een heel interessant artikel over op autosport.com. Het wordt te moeilijk voor jonge coureurs om in de F1 te belanden
Formula 1's talent logjam
With veteran drivers' F1 careers lasting longer and fewer small teams to give newcomers chances, rising stars are finding they have nowhere to go after GP2 - and Marcus Simmons reckons that's bad news for the sport
By Marcus Simmons
AUTOSPORT chief sub-editor
Start 1975 British grand prix
YouTube is a horrendous timewaster; a couple of weeks ago I found myself watching footage, on a whim, of the 1975 British Grand Prix – the first Silverstone round of the world championship I attended as a young lad.
While watching it I realised that, barring Mario Andretti, not one of the 26 qualifiers for the race had been in F1 for more than five years and two months. And Andretti's participation since 1968 had only been intermittent.
Looking at the records, the most-experienced grand prix starter in that 1975 field was Ronnie Peterson – a 'veteran' of 72 races. Can you imagine that today? If you took out all the 2012-season F1 drivers who've started more than 72 grands prix, you'd lose Mark Webber, Lewis Hamilton, Jenson Button, Fernando Alonso, Felipe Massa, Nico Rosberg, Michael Schumacher, Kimi Raikkonen, Heikki Kovalainen, Jarno Trulli (although he may already be gone, depending on what happens at Caterham), Pedro de la Rosa and even our baby-faced double champion Sebastian Vettel, while Timo Glock is currently on the bubble, on exactly 72 starts.
Start 2011 Brazilian Grand Prix
Half the current F1 field have 72 or more starts to their name © LAT
The thing is, in 1975 there was no feeling that this field of relative newcomers was lacking in quality. Quite the opposite, in fact. Apart from Andretti and Peterson, those who had already won GPs (in British GP grid order) comprised Carlos Pace, Niki Lauda, Clay Regazzoni, Jody Scheckter, Emerson Fittipaldi, Carlos Reutemann, James Hunt and Jochen Mass. Future winners included Vittorio Brambilla, Patrick Depailler, John Watson, Jacques Laffite and Alan Jones. And there was the lost generation of Tom Pryce (who sat on pole position) and Tony Brise. A stunning field by any standards.
At the time, F1 was always fresh and exciting, with a host of top-line drivers and hardly anyone who'd been knocking around for years without a hope of winning. It kept the interest up, with a seemingly never-ending stream of new talent able to fight it out at the very front of the field.
Okay, one big reason for this was the almost-ubiquitous Cosworth DFV engine, while the highly-dangerous nature of the sport during this era played its part, too. In the 1970s it was a good year that passed without an F1 fatality, and those who did survive would sometimes retire after one championship, happy to enjoy the fruits of their efforts – wealth and health.
By contrast, a day before my donning of the old rose-tinted specs to watch YouTube, a couple of us had been chatting in the office about the possible departure from F1 of veterans Rubens Barrichello and Trulli. The feeling was that, even given that they are supremely talented exponents of their art, the situations in which they found themselves in 2011 – struggling to get anywhere near the points positions – meant that they were contributing very little to the sport. Far better, perhaps, that they appreciate the fantastic innings they've had and head into honourable retirement, freeing up opportunities for newcomers to get their break in F1.
Claudio Langes Eurobrun 1990 San Marino Grand Prix
More teams, like Eurobrun, existed 20 years ago, giving more drivers F1 chances © LAT
Our office chat also covered the ridiculous situation whereby the GP2 Series, which is supposed to be for the stars of tomorrow, has suffered the knock-on effects of the F1 logjam. How daft it is that drivers such as Luca Filippi, Giedo van der Garde, Sam Bird and Davide Valsecchi haven't had at least a chance to measure themselves in F1 competition…
None of us was suggesting that any of them are necessarily as good as Barrichello or Trulli (and bearing in mind the stellar junior records of these two veterans, that would be tough), but the sad thing is that they may never get the chance to prove otherwise.
These guys would almost certainly have found F1 drives had they been about in the late 1980s, when the boom in F1 entries meant pre-qualifying thrillers on Friday mornings. Would Valsecchi have been lining up for his fifth season in Formula 3000 (the GP2 of the day)? No, he'd probably have been trying to get a Scuderia Italia Dallara around quicker than van der Garde's EuroBrun, Filippi's Osella and Bird's Onyx.
Instead, they have formed their own logjam purely through their lack of opportunity to progress, and who's to say Esteban Gutierrez, Fabio Leimer, Marcus Ericsson, Stefano Coletti and all the GP3 boys won't now form their own jam behind this?
I don't really know the answer to this, and fundamentally I'm against the imposition of black-and-white rules and regulations that fail to recognise the million shades of grey in any situation, but we need a way of increasing the turnover of F1 drivers so that the same old faces don't hog the same old seats year after year. Cheaper F1 and 40-car fields would be good, but that's not going to happen overnight…
Renault Clio Cup Brands Hatch 2011
The average Clio Cup driver in 2011 was younger than his GP2 counterpart © LAT
For the time being, there are very few fresh winds blowing through the upper echelons of the sport, and that's having a knock-on effect all the way down the ranks. Whoever would have thought that the Renault Clio UK Cup, which used to be the preserve of semi-pro thirty and fortysomethings having a bit of fun, would have a median average driver age of seven months younger than GP2 at their respective 2011 final rounds? In fact, five of those Clio boys hadn't even been born when Michael Schumacher made his F1 debut.
Twenty years ago, most of those kids would have been fighting it out in Star of Tomorrow Formula Ford, but now they go straight from karts to saloons. Why? Because it's almost impossible to make progress in single-seaters; in some ways it's due to that logjam, in others because the diminishing resources available for the sport are being poured into the same old drivers year after year.
Something's gone wrong somewhere…
dat heeft idd met kosten en te weinig teams te maken.
rammstein_fan
30 januari 2012, 19:02
Bianchi word dus testrijder bij FI omdat aldus NU.nl Kubica naar Ferrari gaat als 3de coureur om in 2013 Massa te vervangen. Ja dat is dus logisch
http://www.nu.nl/sport/2727888/ferrari-strikt-kubica-als-testrijder.html
'Ferrari strikt Kubica als testrijder'
Laatste update: 30 januari 2012 12:56 info
AMSTERDAM - Robert Kubica is in beeld om na zijn revalidatie van het rally-ongeluk dat hij begin 2011 had, te gaan testen voor Ferrari. Volgens Italiaanse media is de Poolse Formule 1-coureur door Ferrari een testrol gegarandeerd.
Kubica staat nu bijna een jaar aan de kant door het zware letsel aan hand, arm en been dat hij opliep bij een zware crash in de Rally van Andora.
Vorige maand ging bij een val op een gladde weg in Italië de breuk in zijn rechterbeen weer open, maar dat werpt Kubica niet verder terug omdat het herstel van zijn hand sowieso langer inneemt.
In algemene zin verloopt de revalidatie van de Pool goed. Zo zou hij zijn hand inmiddels goed heen en weer kunnen bewegen en levert alleen het draaien nog problemen op. Inmiddels heeft Kubica zijn eerste kilometers in een straatauto er op zitten.
Het contract dat de enkelvoudig Grand Prix-winnaar met Lotus had is ontbonden en dat maakt voor Kubica de weg vrij om bij Ferrari te testen.
Dat zou hij in juni gaan doen in een twee jaar oude Ferrari F10, die is uitgerust met een vanaf 2014 verplichte 1,6-liter V6 turbo, zo schrijft Omnicorse.
Massa
Momenteel werkt Kubica er hard aan om snel plaats te kunnen nemen in een Formule 1-simulator, waarna het echte testwerk voor hem kan beginnen.
De Pool wordt al lang gelinkt aan Ferrari, waar het contract van Felipe Massa eind 2012 afloopt. Kubica heeft al aangegeven dat hij alleen wil terugkeren als hij honderd procent is.
Bramzel
30 januari 2012, 21:32
Wel slim. Zo kunnen ze in 2013 kiezen uit 2 rijders met ervaring. Als Kubica weer de oude kan worden kan hij naast Alonso echt een dreamteam vormen. Als hij z'n oude niveau niet kan halen hebben ze aan Bianchi een mooi alternatief.
Darthwillie
30 januari 2012, 21:35
Eerlijk gezegd geloof ik er geen snars van. Kubica is nog niet eens in staat te rijden, kan me echt niet voorstellen dat Ferrari dat risico aan gaat. Niet alleen fysiek maar ook zijn psychische gesteldheid is onzeker.
Robert Saalmink
30 januari 2012, 21:40
Het risico is nu juist laag. Met dit contract houden ze hem weg bij andere teams. Zonder hem direct aan een racezitje te verbinden.
Mr-Coffee
30 januari 2012, 21:43
Nu maar hopen dat ie in de winter van 12/13 niet weer een rally auto met een vangrail probeert te kruisen of een been breekt ofzo.
Want het heeft Robert echt niet meegezeten het afgelopen jaar.
Federici
30 januari 2012, 22:21
Naja, ik ga maar van het positieve uit; ik ken een andere coureur die na zijn beenbreuk sterker dan ooit terugkwam ;)
Darthwillie
31 januari 2012, 08:28
Joe Saward heeft op de geruchten gereageerd
From Italy comes a story that Ferrari is waiting for Robert Kubica to return to health and will then test him. Alas, I fear that this is largely wishful thinking. Every credible source that I have in Poland is saying that Robert’s primary battle is to be able to lead a normal life in the future. If he is lucky he might be able to compete in some form of motorsport, but I have yet to hear anyone suggest that there is any serious hope that he will get back to F1 in the future. It is a question of mechanics more than anything else. If Robert’s nerves, sinews and muscles are all working as they should be working then nobody really doubts that he has the drive and willpower to make a comeback in F1. But if things are not perfect and, for example, there are problems with rotating an arm in a certain way, or with the sensitivity of a hand, then t is very unlikely that he will ever be able to get back to where he was. It would be terribly sad if this was the case, as Robert is a man who was standing on the verge of major stardom. We will see what transpires, but it is not wise to get one’s hopes up at the moment. It is a year since the accident and that gives you an indication of just how serious the injuries were.
http://joesaward.wordpress.com/2012/01/30/a-bit-of-this-and-a-bit-of-that/
Bram Kocken
31 januari 2012, 08:40
Nuchtere woorden :)
Mr-Coffee
31 januari 2012, 19:48
Naja, ik ga maar van het positieve uit; ik ken een andere coureur die na zijn beenbreuk sterker dan ooit terugkwam ;)
Dat is waar. :thumbup:
Daniël
31 januari 2012, 20:03
Maar jammer genoeg is er bij Kubica veel meer kapot dan een bot in het been. :( Ik heb het al voor zijn ongeluk gezegd: ik zou Kubica graag naast Alonso in een Ferrari willen zien. Laten we hopen dat hij net zo sterk terugkomt, maar ik denk niet dat het een realistische gedachtegang is.
Robert Saalmink
3 februari 2012, 09:13
Karthikeyan bij HRT in 2012: http://www.autosport.com/news/report.php/id/97277
Mark B
3 februari 2012, 09:16
Vandaag de presentatie van Force India :thumbup:
Altijd al een mooie wagen gevonden, kijken wat er vandaag uit de hoge hoed komt :)
Sander Hogendoorn
3 februari 2012, 09:20
Karthikeyan bij HRT in 2012: http://www.autosport.com/news/report.php/id/97277
Om hem er op de helft van het seizoen weer uit te gooien zeker :p
Had liever een jong talent gezien, maar die zal wel niet zoveel geld meenemen als Karthikeyan.
jp_f1
3 februari 2012, 09:30
Om hem er op de helft van het seizoen weer uit te gooien zeker :p
Had liever een jong talent gezien, maar die zal wel niet zoveel geld meenemen als Karthikeyan.
Fixed :)
Federici
3 februari 2012, 09:52
Toch jammer dat men weer voor Karthikeyan kiest. Best zonde in een verder prima startveld.
Sander Hogendoorn
3 februari 2012, 10:06
Verkeerd.
Mr-Coffee
3 februari 2012, 10:21
Lijkt wel of Karthikeyan praktisch een abonnement heeft bij HRT.
Had dan Tonio erin gehouden.
Neo-242
3 februari 2012, 20:03
Karthikeyan is als een kwaal, dat blijft maar terugkomen :D
Triest.
Richard117
3 februari 2012, 20:09
Op zich is Karthikeyan geen slechte coureur. Maar hij heeft het nu een paar keer geprobeerd en nu is het leuk geweest. Tijd voor een ander, Kartikeyan is niet iemand die je in de F1 mist. Maar hij is goed genoeg om in klasses net onder de F1 leuk mee te rijden.
Federici
4 februari 2012, 10:48
Van der Garde inderdaad als derde coureur naar Caterham.
Van der Garde test- en reserverijder bij Caterham
Giedo van der Garde is komend seizoen officieel test- en reserverijder bij het team van Caterham. De Nederlander zal deelnemen aan de testsessies ter voorbereiding op het seizoen en rijden in de eerste vrije trainingen op vrijdag.
"Ik ben erg blij om deel uit te kunnen maken van Caterham en ik ben zeer enthousiast over de volgende stap in mijn carrière binnen de Formule 1", reageerde Van der Garde, die zes tot acht vrijdagtrainingen toegezegd heeft gekregen. "Het team is fris en er werken fantastische mensen. Tony Fernandes is uiterst ambitieus en hij heeft een heleboel zeer goede mensen samengebracht die deze ploeg naar toekomstig succes kunnen leiden. Ik verheug me erop om nog meer te leren en vooruit te gaan met het team, op en naast de baan. Ik voel me fit. Ik ben er zowel fysiek als mentaal klaar voor. Natuurlijk heb ik veel tijd doorgebracht met jongens die nu in de Formule 1 rijden en ik voel dat ik klaar ben voor deze stap.”
"We zijn verheugd om Giedo als reservecoureur in onze familie te kunnen verwelkomen", zei teambaas Tony Fernandes. "Hij heeft zeer veel potentie en is bij ons bekend sinds het begin van zijn loopbaan. Zijn optredens in de GP2, met name in 2011, maken van Giedo een van de grootste beloftes in de autosport. Om hem te contracteren als reservecoureur is een echte overwinning voor ons team. We zijn benieuwd naar hoe hij zich zal ontwikkelen gedurende het gehele seizoen."
Heikki Kovalainen en Jarno Trulli zijn dit jaar de racerijders van Caterham.
Bron : GPUpdate
Darthwillie
4 februari 2012, 11:54
Ben benieuwd, heb zelf weinig met Guido maar voor hem leuk dit te bereiken zullen we maar zeggen :p
Zijn grote kans is wel dat er diverse geruchten gaan dat Trulli helemaal niet zeker is daar en als er iemand met een grotere zak geld komt die kan instappen.
Mr-Coffee
4 februari 2012, 19:49
En dan is het nog maar de vraag of Guido genoeg geld bij zich heeft om alsnog dat racezitje te bemachtigen.
Darthwillie
5 februari 2012, 01:36
En dan is het nog maar de vraag of Guido genoeg geld bij zich heeft om alsnog dat racezitje te bemachtigen.
mag ik je voorstellen aan Guido's schoonvader
Marcel Boekhoorn
Marcel Martinus Jacobus Johannes Boekhoorn
Marcel Martinus Jacobus Johannes Boekhoorn (Nijmegen, 30 oktober 1959) is een Nederlands ondernemer en investeerder. Hij maakte zijn fortuin met de aan- en verkoop van Telfort.
Boekhoorn heeft een opleiding tot registeraccountant gevolgd. In het verleden heeft hij bij Deloitte & Touche gewerkt. Hij is opgenomen in de Quote 500, in 2005 op de vijftigste plaats, in 2006 op de 22e plaats en van de 20e plaats in 2007 naar de 19e positie in 2008. In 2009 staat hij met een geschat vermogen van 1,1 miljard op de 19e plaats.[1]. In 2010 steeg Boekhoorn naar de 13e plaats in de lijst. [2] In 2011 daalde hij één plaats en bezit nu de 14e plaats met een geschat vermogen van 1,2 miljard euro.
Een van Boekhoorns eerste vennootschappen heette Bowolar, wat naar verluidt stond voor Boekhoorn wordt lachend rijk.
Zijn kantoor is gevestigd in Ouwehands Dierenpark (Rhenen) dat hij in 2000 kocht en winstgevend wist te maken (onder meer door opnames van de jeugdserie ZOOP). Kim Boekhoorn, zijn dochter, speelde in de gelijknamige film (zoop).
[bewerken]Werkwijze en projecten
In 1999 was hij een van de investeerders in het door Roel Pieper begeleide ‘broncode’-project van de inmiddels overleden computerreparateur Jan Sloot.
Boekhoorn is geen 'bedrijvendokter' die uitsluitend slechtdraaiende ondernemingen koopt. Hij zoekt bedrijven in nichemarkten en fuseert ze met goed draaiende ondernemingen in dezelfde sector. Met een nieuw management wordt de onderneming vervolgens weer verkocht.
Deze methode heeft Boekhoorn voor het eerst toegepast bij Bakker Bart. Later, in 2005, herhaalde hij deze strategie met het toen verlieslijdende Telfort. Hij verkocht dit bedrijf aan KPN waarmee hij zo'n 300 miljoen euro verdiende[3]. Andere sucessvolle exits van Boekhoorn waren de verkoop van spuitbussenfabrikant Motip Dupli aan het management en Intermediate Capital Group, de verkoop van de koekjesfabriek Cocachoc aan Succhard, de verkoop van telecom- en internetprovider Novaxess aan Easynet en de verkoop van vliegsimulatorbouwer SIM Industries.
Ook het gratis dagblad De Pers wordt sinds de start in januari 2007 gefinancierd door Boekhoorn[4]. In onroerend goed laat Boekhoorn zich ook niet onbetuigd.
[bewerken]N.E.C.
Marcel Boekhoorn is al sinds zijn jeugd supporter van voetbalclub N.E.C.. Ook is hij al vele jaren betrokken als sponsor en beschikt hij over een eigen logebox in het Goffertstadion. In het seizoen 2003/2004 was hij de belangrijkste geldschieter in het aantrekken van Andrzej Niedzielan en Edgar Barreto voor voetbalclub N.E.C.. Ook voor het behoud van andere spelers heeft Boekhoorn geïnvesteerd in de voetbalclub. In het seizoen 2005/2006 trok hij zich terug met als reden zijn eigen veiligheid. Op de achtergrond is hij echter nog steeds actief en ook is hij bij bijna alle thuiswedstrijden van 'zijn' club te vinden in zijn loge.
[bewerken]Privé
Eind 2006 scheidde Boekhoorn van zijn vrouw. In 2007 had hij een kortstondige relatie met fotomodel en actrice Tatjana Simić.
wikipedia
Guido zou geld genoeg moeten hebben, McGregor, zijn sponsor is bijv ook van zijn schoonvader.
jp_f1
5 februari 2012, 10:41
Waarom schrijven jullie (bijna) allemaal Guido terwijl het gewoon Giedo is?
Mr-Coffee
5 februari 2012, 12:34
Ja, klopt, het is idd Giedo.
En wat die centenzak betrefd zit dat zo te zien dus wel snor.
Alleen ff Tony overhalen om Ome Jarno te ditchen, want een pensioen kan voor hem iig geen kwaad.
Of nog wat leuke jaartjes in GT ofzo.
Face the Slayer
5 februari 2012, 18:07
Jammer dat Junior Strous geen plaats heeft kunnen bemachtigen voor het aankomende seizoen.
Neo-242
5 februari 2012, 18:10
Jammer dat Junior Strous geen plaats heeft kunnen bemachtigen voor het aankomende seizoen.
:lol::lol::lol:
Richard117
5 februari 2012, 18:12
Dan maar de Indycar hé :lol:
Darthwillie
5 februari 2012, 22:21
wie weet vervangt hij Massa nog :p
Federici
5 februari 2012, 22:56
:lol::lol:Jammer dat Junior Strous geen plaats heeft kunnen bemachtigen voor het aankomende seizoen.
:lol: :thumbup:
Sander Hogendoorn
10 februari 2012, 14:10
Ik begrijp nu wel waarom Williams voor Maldonado heeft gekozen :p
http://imagenes.lapatilla.s3.amazonaws.com/site/wp-content/uploads/2012/02/maldonado.jpg
http://www.lapatilla.com/site/2012/02/07/66-millones-dolares-paga-pdvsa-por-ver-correr-a-pastor-maldonado-documento/
Raikkonen_WC
10 februari 2012, 14:16
Als dit echt is JA, dan snap ik het:-)
Mr-Coffee
10 februari 2012, 19:21
Leuk zakcentje.
Neo-242
10 februari 2012, 20:46
Kan me echt niet voorstellen dat die factuur legitiem is, voor dit soort bedragen zullen wel wat meer posities gedetailleerd moeten worden wil een boekhouding dit betalen:D
Als het wel echt is, tja, hoe decadent en onprofessioneel gaat het er dan aan toe zeg in het F1 wereldje!
jp_f1
17 februari 2012, 11:05
Trulli eruit, Petrov erin
http://www.autosport.com/news/report.php/id/97552
Vitaly Petrov will race with the Caterham team during the 2012 season, taking Jarno Trulli's place at the squad, it was confirmed on Friday.
The Russian had been linked with the outfit for several weeks despite the veteran Italian having a contract with the team he had raced for since the 2010 season.
Petrov was left without a racing drive after Renault - now Lotus - signed Kimi Raikkonen and Romain Grosjean for the 2012 season.
The 27-year-old from Vyborg, Russia, will partner Heikki Kovalainen at Caterham.
"This is a very exciting day for me," said Petrov. "I would like to thank Tony, Kamarudin Meranun and SM Nasarudin for giving me the chance to join a team that made its F1 debut at the same time as me, and has grown from one of the new teams to a serious force for future honours.
"The passion and spirit that Tony and the whole team have to keep moving forwards is infectious, and I am honoured to be able to join them and play my part in helping the team mount a serious challenge to the teams ahead in 2012 and for many seasons to come.
"I have been training hard all winter and am ready to get back into the cockpit and go to work. From what I have seen already, our new car is another good step forward from 2011 and now I cannot wait to see how it feels when we get to Barcelona. I would also like to take this chance to thank all my fans and partners for their support and their patience."
Petrov made his Formula 1 debut with Renault in 2010 after finishing runner-up to Nico Hulkenberg in the GP2 Series the previous year.
He has scored 64 points, including a podium finish at the season-opening Australian Grand Prix last year.
Trulli, 37, is left without a Formula 1 drive for the first time since he made his grand prix debut with Minardi in 1997.
"I want to take this chance to thank Tony, Kamarudin, SM Nasarudin, Riad, Mike and everyone in the team for the two seasons we had together," said Trulli.
"From zero we built up and established a solid F1 team. I'm really proud to have been part of it. I understand the decision the team has made and I want to wish to the whole team the very best of luck for the season ahead."
Team boss Tony Fernandes said the decision to replace Trulli had not been an easy one.
"It was not an easy decision to bring Vitaly in to replace Jarno, but it was one we made to ensure that we give fresh impetus across the whole team and with a realistic eye on the global economic market," he said.
"Jarno has an incredible natural talent behind the wheel, and his winning record and longevity in the sport will bear testament to that talent in the Formula 1 annals forever, but now it is time to open a new chapter in our team's story, and Vitaly is the right person to help us do that."
It will be the first time since 1971 than an Italian driver is not on the grid for the start of a Formula 1 season.
Manuel
17 februari 2012, 11:08
Dus ook geen Giedo v.d. Garde.
Robert Saalmink
17 februari 2012, 11:16
Goeie move.
Niels Tieman
17 februari 2012, 11:27
Had je dat verwacht?
Manuel
17 februari 2012, 11:29
Op Jos hoef ik niet meer te hopen... dus zou het leuk zijn geweest dat Giedo erbij was gekomen.
jp_f1
17 februari 2012, 11:33
Althans qua race-coureur
Niels Tieman
17 februari 2012, 11:34
Op Jos hoef je al jaren niet meer te hopen. Er zijn genoeg mensen die dat (te) lang hebben vol gehouden. En ik verwacht niet dat Giedo een F1-stoeltje gaat krijgen anytime soon. Ik gun het hem van harte, maar in de Formule1 kom je daar niet zo ver mee.
Darthwillie
17 februari 2012, 11:40
Giedo had ik wel verwacht eigenlijk, maar jarno was wat mij betreft wel door zijn houdbaarheidsdatum heen. Goed voor vitaly
TheRealms
17 februari 2012, 11:40
Mooi, werd hoog tijd dat Trulli de F1 ging verlaten, zat er al enkele jaren op te wachten, die man heeft zijn beste tijd al lang en breed gehad.
Niels Tieman
17 februari 2012, 11:41
Wat me wel op valt is dat de oudere, bekendere coureurs met een bekende naam via de achterdeur vertrekken. Trulli, Barrichello. Toch is dat zonde. :)
TheRealms
17 februari 2012, 11:43
Dat is wel deels hun eigen schuld, door hun F1 avontuur zo lang uit te rekken. David Coulthard bijvoorbeeld heeft dat beter gedaan en heeft zijn helm zelf aan de wilgen gehangen toen hij merkte dat hij niet meer het niveau had wat de jonge honden lieten zien en hij zelf ooit had.
Face the Slayer
17 februari 2012, 11:59
Wat me wel op valt is dat de oudere, bekendere coureurs met een bekende naam via de achterdeur vertrekken. Trulli, Barrichello. Toch is dat zonde. :)
Hoezo opvallend? Dit is vaak genoeg in het verleden gebeurd.
Federici
17 februari 2012, 12:29
Werd wel eens tijd, al vind ik het niet heel erg chique van Caterham om het een maand voor de start van het seizoen zo te doen.
Naja, Petrov heeft weer een stoeltje, dat vind ik wel fijn :)
Joost van den Heuvel
17 februari 2012, 15:30
Dus ook geen Trulli Train meer? :p
Tjerk Korving
17 februari 2012, 17:51
Bij Trulli vraag ik me al jaren af waarom hij eigenlijk nog reed. In interviews kwam er doorgaans enkel geklaag uit en echt eens flink vastbijten en gaan met het hok zat er in de races evenmin in.
Giedo, die verwacht ik hooguit nog eens in een race stoeltje vanwege sponsorgeld maar niet door puur talent. Anders ben je niet drie jaar bezig in de GP2 en dan nog geen kampioen worden.
Tazz
17 februari 2012, 18:17
Dus ook geen Trulli Train meer? :p
mss nu The Petrov Locomotive?
Jeroen Ursem
17 februari 2012, 18:25
vd Garde had op zich een kleine kans in het seizoen Trulli te vervangen, die zat toch al op de schopstoel. Nu Petrov daar instapt zie ik vd Garde voorlopig helemaal niet instappen. Ook volgend seizoen niet.
Neo-242
17 februari 2012, 19:12
Nou heeft Trulli eindelijk zijn power steering, mag hij vertrekken. Altijd al onzin vinden uitkramen die beste man!
Robert Saalmink
17 februari 2012, 19:20
Nou heeft Trulli eindelijk zijn power steering, mag hij vertrekken. Altijd al onzin vinden uitkramen die beste man!
Hij had al power steering he. Was alleen niet tevreden met de afstelling ervan.
NS
22 februari 2012, 13:26
http://www.motorsport.com/f1/news/mercedes-eyes-new-two-year-deal-for-schumacher/
Feb.22 (GMM) Mercedes is eyeing a new two-year contract extension for Michael Schumacher, according to the major German newspaper Bild.
The seven time world champion, having returned to F1 with the famous German marque in 2010, has not decided whether or not to continue his comeback beyond this season.
"Bild knows that Mercedes wants to keep him," said the newspaper, after the Brackley based team's new W03 car was launched in Barcelona.
The report said Mercedes has decided to offer Schumacher, 43, a new two-year deal through 2014. "Before we talk to any other candidate, our first contact will definitely be Michael," confirmed team boss Ross Brawn. Schumacher commented: "I'll decide when the time is right."
Neo-242
22 februari 2012, 19:57
Ik heb het gevoel dat hij niet verdergaat als er dit jaar niet minstens een podium te behalen valt met de W03.
Mr-Coffee
22 februari 2012, 20:40
Schumacher stopt op zijn 50ste?
F1 coureurs gaan kwa leeftijd de good ol'boys van NASCAR achterna?
Jeroen Ursem
22 februari 2012, 20:44
Ik weet niet wat het record is in de formule 1, maar misschien wil Schumi dat record van de oudste deelnemer ook nog even meenemen :p
Het meeste aantal gp's is hij nu ook langzaam aan het binnenhengelen.
bobskink
22 februari 2012, 21:33
Ik weet niet wat het record is in de formule 1, maar misschien wil Schumi dat record van de oudste deelnemer ook nog even meenemen :p
Ik denk soms ook dat hij alle records wil, maar hij moet toch inzien dat het haast onmogelijk is. Barichello kan hij pas vanaf dit seizoen beginnen bijbenen en Vettel en Alonso lopen serieus in met de punten.
Jeroen Ursem
22 februari 2012, 21:50
Ik denk niet dat hij zich zorgen maakt over de punten, gezien deze achterlijk veranderd zijn (ja, ik haat statistieken vervuiling door die wijziging)
Richard117
22 februari 2012, 22:15
Louis Chiron is de oudste GP deelnemer, 55 jaar 9 maanden en 19 dagen. Voordat hij dat gehaald heeft zijn we dus nog wel ff bezig:innocent:
speed9
22 februari 2012, 22:24
Louis Chiron is de oudste GP deelnemer, 55 jaar 9 maanden en 19 dagen. Voordat hij dat gehaald heeft zijn we dus nog wel ff bezig:innocent:
1 smilie: :wheelchair:
gewoon een opa-racewagentje maken met verwarming en muziek
bobskink
22 februari 2012, 23:34
(ja, ik haat statistieken vervuiling door die wijziging)
Ik denk dat weinigen het oneens zijn.
Die nieuwe puntentelling is nu ondertussen al 3 jaar aan de gang als ik het goed heb, en nog steeds weet ik niet hoeveel punten iedereen krijgt, behalve dat de eerste 25 punten krijgt en de 10de het laatste puntje.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.