View Full Version : Echt rijden: animo-check!
Robert Saalmink
31 maart 2010, 23:34
[overig]
[spacer]
http://circuitdag.keversite.nl/images/rdw_circuit.jpg
Beste simmers,
Online tegen elkaar racen is natuurlijk heul heul heul gaaf. Onder onze forumleden zitten echter ook enkele autoliefhebbers die ook wel eens offline iets willen. Nu hebben we daar een idee voor, min of meer los van DigitalRacing.nl.
We hebben de mogelijkheid om tegen een aantrekkelijk tarief een mooi programma te kunnen regelen in Lelystad, met dank aan Michael Koel. De invulling is nu nog niet precies bekend maar zal in elk geval enkele aantrekkelijke elementen bevatten en een competitie element. Dit alles op een afgesloten terrein.
Het doel is natuurlijk:
-Je leert je eigen auto beter kennen
-Je leert bij over voertuigbeheersing
-Stukje competitie onderdeel
-Het is retegezellig!
Na afloop is er gelegenheid om elkaars auto te swaffelen en na te praten onder het genot van een drankje.
Echter...
Voordat we dit verder KUNNEN gaan organiseren willen we eigenlijk een idee krijgen van de animo hiervoor. We moeten namelijk een groepje bij elkaar zien te krijgen van eigenlijk minimaal een man of 10. Houdt rekening met kosten die tussen de 150 en 180 euro zullen liggen. Je moet minimaal 18 jaar zijn (geldt ook voor een eventuele passagier) en een rijbewijs hebben.
Je kunt hieronder laten weten of je hier wel trek in hebt! Je hoeft niet per se een Cossie, LCR of een of andere sportwagen te hebben, mijn persoonlijke ervaring is dat dit soort dagen in een knalgele Lupo ook erg spannend kunnen zijn! Je zit nergens aan vast door animo te tonen trouwens, maar wees wel serieus zodat we een reëel beeld krijgen.
Geef hieronder dus aan of je serieus interesse hebt om aan een dergelijke dag mee te doen, houdt hierbij rekening met de genoemde kosten en een datum ergens vlak na de zomervakantie (eind augustus/september) waarschijnlijk.
Bedankt!
[spacer]
http://www.digitalracing.nl/images/drivingscool.jpg
[logo_dr]
[spacer]
Animo:
-
[spacer]
Martijn Mezger
31 maart 2010, 23:36
Ik zal niet mee doen, maar als ik kan op die dag kom ik wel kijken en foto's maken.
Iemand moet het doen he!
Jeroen Ursem
31 maart 2010, 23:42
Zou graag willen, maar de APK valt elk jaar al zo duur uit, ik denk niet dat mijn auto geschikt is voor zoiets ;)
Kijken of ik ergens een auto'tje kan lenen :whistling:
Roy Visser
31 maart 2010, 23:43
Serieus Interesse!
vorige keer met Michael was ook heel Koel :thumbup:
Rogue
31 maart 2010, 23:43
IK KOM OOK FOTOGRAFEREN! En jullie verblijden met mijn aanwezigheid natuurlijk. :)
Martijn Mezger
31 maart 2010, 23:46
IK KOM OOK FOTOGRAFEREN! En jullie verblijden met mijn aanwezigheid natuurlijk. :)
Dan meet ik jou ook eens :thumbup:
En de rest natuurlijk, hehe. Ik kom met de Mondeo dan:innocent:
Maik Peters
31 maart 2010, 23:48
Lijkt me vet KOOL!
Ik moet van Roy zeggen dat ik serieus interessen heb!
Ik zeg: Ik heb serieus interessen!
Rogue
31 maart 2010, 23:49
Dan meet ik jou ook eens :thumbup:
En de rest natuurlijk, hehe. Ik kom met de Mondeo dan:innocent:
Inderdaad, zo lang trekken we al op met dezelfde mensen, maar we hebben elkaar nog nooit gezien. :D
Niels Draijer
31 maart 2010, 23:52
Elkaars auto swaffelen :lol:
Bij mij hangt het af van het programma. Een semi slipcursus heeft voor mij geen zin meer ;)
Ben benieuwd en een goed initiatief!
Ralffoxx
31 maart 2010, 23:55
Leuk alleen geen auto en geen rijbewijs lol. :) Maar ga al paar keer karten met de handbal dus :).
Maar heel leuk idee
Darthwillie
31 maart 2010, 23:57
Moet ergens een auto zien te scoren na het dieptrieste overlijden van el twingo maar zeker interesse!
Fabian de Jong
1 april 2010, 00:11
Ondanks dat ik dit al een keer gedaan heb lijkt het me toch weer leuk om te doen, tevens omdat ik het toen in een auto gedaan heb waarbij alle safety meuk nog aanstond en geen idee heb hoe dit uit moest.
Wel zou ik nog precies willen weten wat er allemaal gedaan gaat worden, lijkt me namelijk wel tof om over de snelheidsbaan te gaan aangezien ik dit toen gedaan heb (zat niet in die cursus).
Al dien ik als ik dan nog geen eigen auto heb wel toestemming te hebben van mijn vader ;) voor het misbruiken van zijn auto :p
Richard117
1 april 2010, 00:14
Oei dat klinkt wel leuk, maar of mijn Kalos er nou zo geschikt voor is :lol:
Tevens kan ik op dit moment het geld niet missen, maar wellicht dat dat snel veranderd als ik weer aan het werk ben.
Kim Van Der Stichelen
1 april 2010, 06:48
Ik heb ook wel serieus intresse :) Kom ik het terrein wel vol dieseldampen hangen :innocent:
RSRoy
1 april 2010, 08:14
Ik heb ook wel interesse :)
Het is wel afhankelijk in welke staat de Cosworth dan is en wat het weer doet :)
KoelTec
1 april 2010, 09:20
Zijn er bepaalde dingen die jullie zouden willen doen? Kan ik kijken of ik er een leuk programma van kan maken. :)
RSRoy
1 april 2010, 10:36
Mij gaat het vooral om wagenbeheersing. Competitie boeit me vrij weinig eerlijk gezegt.
Bram Kocken
1 april 2010, 10:52
Het lijkt mij ook zeer de moeite waard. In de bijna 6jr dat ik nu m'n rijbewijs heb zeg ik denk ik al 5jr dat ik een keer een anti-slip-cursus wil doen, maar ervan komen doet het niet!
Enige dingetje wat ik me afvraag, hoe 'schadelijk' is het voor de auto? Ik weet dat het een gebruiksobject is en dat een auto best een stootje kan hebben, maar heeft het een heavy impact op bijvoorbeeld je banden etc?
Reden waarom, als ik zie hoe de Astra's van Slotemakers op Zandvoort eruit zien.... en zie het dus niet zitten om een dag veel lol te hebben en veel te leren, om vervolgens een week later bij de garage een extra beurt in te moeten lassen.
KoelTec
1 april 2010, 10:57
Qua slijtage is het echt totaal niet veel. Veel mensen die komen ook met die gedachte maar komen aan het einde van de dag er echt altijd achter dat dat dus totaal niet het geval is. Ook omdat je veel rijd op gladwegdek (epoxy-laag met water), hierop slijt een band echt 0. Sterker nog, je neemt altijd een beetje van de epoxy laag mee via de band. ;)
Roy Visser
1 april 2010, 11:02
Je moet alleen je auto niet van te voren wassen, dat heeft niet zoveel nut :p
El Maestro
1 april 2010, 11:05
Lijkt me gaaf, maar dan zou het wel eind september moeten zijn en dan had ik een Toyota Previa meegenomen:lol:
Gaat hem helaas niet worden dus, maar ik vind het een leuk initiatief! Volgende keer misschien:)
Captain Slow
1 april 2010, 11:06
Jammer dat we die Peugeot 106 nou verkocht hebben, die was perfect geweest voor dit. Een Panda met city mode niet echt:p
Ik twijfel nog ff:)
Bram Kocken
1 april 2010, 11:08
In dat geval toon ik ook serieus interesse ;)
Zoals Roy ook zegt, mijn voorkeur zou dan voornamelijk uitgaan naar het leren kennen van je auto, dus dingen als:
* de grenzen van de remmen
* wanneer er onderstuur optreedt, en hoe je dat effectief oplost
* informatie over 'slippen', het eventueel kunstmatig opwekken en dus ook opvangen en afwenden..
Het competitie-element is voor mij ook ondergeschikt :) want dat is geen competitie met die 1.4 >_<
En, als ik het filmpje van de site kijk (Pro
Drive, right?) niet zo belerend over de (imo) logische dingen als stoelhouding etc? :P
Je moet alleen je auto niet van te voren wassen, dat heeft niet zoveel nut :p
Ja daaag, ik zal aankomen met een smerige auto... Dan ken je Chantal nog niet :lol:
Roy Visser
1 april 2010, 11:14
Je zult je nog verbazen over hoe competatief je kunt zijn met je 1.4 op een slalom hoor bram ;)
de vorige keer had ik gewonnen met de slalom, maar de nummer 2 was ook gewoon een 1.6 met 100pk. Die toch een aantal wagens met 2.5x het vermogen achter zich hield :)
Persoonlijk zou ik wel weer een stapje verder willen als de vorige keer. Misschien een groter circuitje uitleggen? :)
Mark B
1 april 2010, 11:26
Kan je misschien eindelijk een Starlet spotten!!! :lol::thumbup:
Bram Kocken
1 april 2010, 11:28
maar de nummer 2 was ook gewoon een 1.6 met 100pk.Woeh, die 100pk heb ik ook :P Al zal dat na 10jr wel wat minder zijn, maar goed ;)
Persoonlijk zou ik wel weer een stapje verder willen als de vorige keer. Misschien een groter circuitje uitleggen? :)
Meneer wil weer een advanced-cursus, standaard is niet voldoende :rolleyes:
mag ik dan wel meerijden? ^^
Robert Saalmink
1 april 2010, 11:39
Ik denk dat we een mooie combinatie moeten vinden van wat onderdelen m.b.t. wagenbeheersing en wat leuks op snelheid. En een competitie element wil niet zeggen dat je per se snel moet zijn, het mooiste FWD-dwars-ga-rondje op de epoxyrotonde is ook punten waard wat mij betreft :p
Roy Visser
1 april 2010, 11:57
het mooiste FWD-dwars-ga-rondje op de epoxyrotonde is ook punten waard wat mij betreft :p
:thumbup::thumbup:
http://home.tiscali.nl/royvisser/Temp/RV_Dorifto-1.jpg
Bram Kocken
1 april 2010, 11:59
Naja, wat het programma ook wordt... het wordt in ieder geval een gezellige dag met hopelijk leuke auto's :D
Richard117
1 april 2010, 12:29
Is het trouwens de bedoeling dat dit in een weekend gedaan wordt, of een doordeweekse dag?
Na een nachtje geslapen te hebben begin ik het eigenlijk steeds leuker te vinden, gewoon lachen met een Kalos er tussen. Er moet toch iemand de clown zijn :lol:
Fabian de Jong
1 april 2010, 12:50
Is het trouwens de bedoeling dat dit in een weekend gedaan wordt, of een doordeweekse dag?
Na een nachtje geslapen te hebben begin ik het eigenlijk steeds leuker te vinden, gewoon lachen met een Kalos er tussen. Er moet toch iemand de clown zijn :lol:
Precies en eigenlijk maakt het geen bal uit met wat voor auto je komt, ten eerste je leert er echt wel wat van en ten tweede elke auto ligt anders op de weg. De keer dat ik ging en de baan was bezet wat inhield dat jezelf naast de baan stond, zag je heel snel de ene auto sneller onderuit gaan dan de andere dus al kom je met een tractor, gewoon komen.
Gerben vd Broek
1 april 2010, 13:24
dus al kom je met een tractor, gewoon komen.
Tis dat het allemaal wat te ver rijden is voor de tractor, maar anders :)
Bramzel
1 april 2010, 17:45
Even afhankelijk van de beschikbare centen, maar ik heb wel serieus interesse!
CuqeBaqer
1 april 2010, 19:38
Ik heb ook serieus interesse mits het op een gunstige datum valt. :)
Roy Visser
1 april 2010, 19:43
volgens mij zitten we boven de 10! :thumbup::thumbup::thumbup:
Peter
1 april 2010, 19:43
Klinkt wel heel erg leuk! Hangt inderdaad even van de datum af, en of ik mn vrouw kan overhalen de auto af te staan :D
anders doe ik de proeven gewoon op de motor :lol:
Fabian de Jong
1 april 2010, 19:50
Klinkt wel heel erg leuk! Hangt inderdaad even van de datum af, en of ik mn vrouw kan overhalen de auto af te staan :D
anders doe ik de proeven gewoon op de motor :lol:
Als ze zijwieltjes hebben waarom niet :p
Jeroen Ursem
1 april 2010, 20:56
Zijn er bepaalde dingen die jullie zouden willen doen? Kan ik kijken of ik er een leuk programma van kan maken. :)
Als je een stuk of 10 Aygo'tjes kan regelen, kunnen we voetballen :thumbup:
Fabian de Jong
1 april 2010, 21:15
Als je een stuk of 10 Aygo'tjes kan regelen, kunnen we voetballen :thumbup:
Dat zal wel heel gaaf wezen :p
clipto
1 april 2010, 21:34
Mijn auto is nog in opbouw :(
Wel jammer, leek me érg cool om m'n MR2 weer eens de sporen te geven...
Kim Van Der Stichelen
4 april 2010, 13:51
Mogen auto's met een Belgische plaat trouwens wel deelnemen? :blushing:
Martijn Mezger
4 april 2010, 13:54
Waarom niet? Je mag er volgens mij ook rijden zonder kentekenplaat :p
Kim Van Der Stichelen
4 april 2010, 13:57
Waarom niet? Je mag er volgens mij ook rijden zonder kentekenplaat :p
Zonder kentekenplaat? De verzekering zal lachen bij een ongeval denk ik
Jeroen Ursem
4 april 2010, 14:02
Als die verzekeraar van jou weet wat je allemaal doet met die Peugeot zou hij niet zo lachen denk ik :p
Kim Van Der Stichelen
4 april 2010, 14:05
Als die verzekeraar van jou weet wat je allemaal doet met die Peugeot zou hij niet zo lachen denk ik :p
Ja jij weet er in elk geval alles van :laugh:
een paar jaar geleden had ik een auto waar ik dit graag mee zou doen, maar met de cuore gaat dit em niet worden :D
Martijn Mezger
4 april 2010, 15:28
Zonder kentekenplaat? De verzekering zal lachen bij een ongeval denk ik
Op een circuit ben je sowieso niet verzekerd, dus dat maakt dan ook niet uit.;)
Kim Van Der Stichelen
4 april 2010, 15:34
Maar we gaan ook helemaal niet op circuit :)
Omgekeerd zelfs, zijn zat verzekeringen die korting geven als je een stage op zo'n cursus volgt.
Richard117
4 april 2010, 15:42
Dit geldt iig voor motor rijden op het circuit. Maar er zijn verzekeringsmaatschappijen die verschil maken tussen circuitrijden om de snelheid(dus als er een tijd oid geklokt wordt) of bij een rijvaardigheidstraining. Bij dat laatste heb je professionele begeleiding en dat kan soms verschil maken voor de verzekering ;)
Zoals Kim ook zegt geven sommige maatschappijen korting op je premie als je rijvaardigheidstrainingen volgt.
Rogue
4 april 2010, 22:52
een paar jaar geleden had ik een auto waar ik dit graag mee zou doen, maar met de cuore gaat dit em niet worden :D
Aawwhh, ik heb altijd al een kubus willen zien rollen. :( ;)
paulpeter
5 april 2010, 11:23
Ik heb ook serieus interesse om hier aan mee te doen:)
KoelTec
8 april 2010, 18:02
Ik zal 1 deze dagen wel even met voorstel programma komen.. Kijken of jullie dat leuk vinden.. en om eventueel hier en daar (of helemaal :P) aan te passen! ;)
Roy Visser
8 april 2010, 18:04
Drag Strip :D
KoelTec
8 april 2010, 18:22
Oké de volgende vraag:
Optie 1: We gaan dingen doen met eigen auto? Dus je leert hierbij je auto beter kennen. Onder - Overstuur etc..
Optie 2: Heb 3 rally Nissan's (zoals hieronder). En daarmee kunnen we leuke dingen doen. En laten onze eigen auto met rust.
Mooi rallyparcours met handrem bochtjes op tijd bijvoorbeeld. En de beste 3 gaan met de prijzen naar huis! :)
Daarbij krijg je wel wat wachttijd af en toe, maar neem aub aan van mij dat dat soms wel erg goed uitkomt, best zwaar namelijk ;) Die wachttijd is natuurlijk niet lang als je zo een dagje gaat rijden met een mannetje of 10.
http://www.sr-academy.nl/drivingscool/NissanMicraRally.jpg
Let me know!! :broem:
Roy Visser
8 april 2010, 18:23
Optie 2!!!!!! :thumbup::thumbup::thumbup:
gymkhana style :)
misschien is er wel genoeg animo voor 2 van dit soort dagjes, 1 met je eigen auto, en de andere met de micra's
mij mag je voor beiden in ieder geval inschrijven ;)
kan me voorstellen dat er mensen zijn die 1 van de 2 graag willen, meer klanten voor jouw meneer koel!
Kim Van Der Stichelen
8 april 2010, 18:26
Optie 2 lijkt lekker ja. Maar optie 1 wil ik ook wel... :p
Daniël
8 april 2010, 18:51
Aargh, waarom ben ik nou niet gelijk begonnen met m'n rijbewijs. :P Ziet er supergaaf uit!
Martijn Mezger
8 april 2010, 18:54
Naja, het is op een circuit, dus een rijbewijs is niet nodig, toch?
Tenminste, dat ik was ik ooit een keer heb meegekregen.
Maik Peters
8 april 2010, 18:55
gaaf man... afhankelijk waar de meeste animo voor is kies ik die :D whaha...
terwijl 2 toch wel erg leuk lijkt... hihi...
Fabian de Jong
8 april 2010, 19:06
Ze klinken allebei erg gaaf, maar is het niet een optie om een mix te maken tussen beide opties?
En even oefenen wat een auto doet als er aan de handrem getrokken word ;) Aangezien niet iedereen dit zomaar doet met zijn eigen auto, of het is niet mogelijk :p
Bijvoorbeeld eerst leren omgaan met over en onderstuur, om vervolgens wat proeven te doen met een Nissan.
Roy Visser
8 april 2010, 19:17
Naja, het is op een circuit, dus een rijbewijs is niet nodig, toch?
Tenminste, dat ik was ik ooit een keer heb meegekregen.
het is het RDW circuit he, rijbewijs verplicht, en minimale leeftijd van passagier is 18 ;)
Niels Draijer
8 april 2010, 19:28
Als het één van bovenstaande opties is dan meld ik mezelf niet aan. Ik spreek uiteraard puur alleen voor mezelf :)
Optie 1: Grappig maar twee dingen die me tegenstaan. Ten eerste weet ik onderhand wel wat m'n auto doet in onder- of overstuur situaties. Ten tweede heb ik geen zin om m'n eigen auto te 'mishandelen'.
Optie 2: Grappig alleen vind ik een rally Micra niet echt uitdagend. Ik ga veel liever in bijvoorbeeld een Clio het circuit rond met een instructeur ernaast dan dat ik een rally-parcourtje afleg.
Afijn, wel een leuk initiatief voor de gegadigden:)
Bramzel
8 april 2010, 19:30
Mwoah Niels, ik vind je wel erg gemakkelijk bij optie 1. Ten eerste weet ik zeker dat ook iemand die al eens wat gestoeid heeft met zijn auto enorm veel kan leren op zo'n dag, en ten tweede mishandel je je auto amper op zo'n skidpad.
Doe mij optie 2 maar :) Al was het in de eerste plaats al omdat ik dan geen auto hoef te lenen ;)
Roy Visser
8 april 2010, 19:35
Optie 1: Grappig maar twee dingen die me tegenstaan. Ten eerste weet ik onderhand wel wat m'n auto doet in onder- of overstuur situaties. Ten tweede heb ik geen zin om m'n eigen auto te 'mishandelen'.
Pfff je weet toch wel hoe zuinig ik op mijn spulletjes ben, dan zou je toch moeten weten dat ik dit ook niet zou doen mocht het enige vorm van schade hebben?
het enige wat je kunt oplopen is een deuk in je reputatie omdat je hier zegt dat je wel weet wat er gebeurt, en straks gewoon achterstevoren staat ;)
Niels Draijer
8 april 2010, 19:46
Pfff je weet toch wel hoe zuinig ik op mijn spulletjes ben, dan zou je toch moeten weten dat ik dit ook niet zou doen mocht het enige vorm van schade hebben?
het enige wat je kunt oplopen is een deuk in je reputatie omdat je hier zegt dat je wel weet wat er gebeurt, en straks gewoon achterstevoren staat ;)
Ik val toch niemand persoonlijk aan. Ik zeg dan ook niet dat ik schade ga rijden o.i.d. maar als ik een auto tot het uiterste wil testen op bijvoorbeeld een droge baan (denk dat de meesten van ons toch wel een slipcursusje hebben gehad op een natte baan) dan gaat dat ten koste van m'n bandjes/remmen etc. Overigens is mijn auto niet gemaakt voor circuitgebruik maar dat terzijde;)
Nogmaals, het is de keuze die ik voor mezelf maak. Als mensen er geen probleem mee hebben om met hun eigen auto gaan rijden is dat alleen maar prima. Denk alleen dat het voor mij niet zoveel zin heeft.
Als ik zo'n dag doe wil ik wel iets leren en zou ik dus liever een aantal onderdelen zien die ook terugkomen in de cursus voor je race-licentie.
Dus misschien moet ik in oktober dat papiertje maar eens gaan halen:)
Darthwillie
8 april 2010, 20:15
zou optie 2 mijn voorkeur hebben.
Roy Visser
8 april 2010, 20:21
woooohooo :D
al meerdere mensen voor optie 2 :D
Peter
8 april 2010, 20:35
Mijn voorkeur gaat ook voor optie 2, al is het maar omdat ik dan mijn vrouw niet hoef over te halen de auto af te staan :p
Bovendien lijkt het me erg leuk om eens met zo'n auto (tje) ;) te crossen/rijden
paulpeter
8 april 2010, 21:01
Mijn voorkeur zou gaan naar optie 2. Heb verder totaal geen ervaring met slipcursussen en limieten opzoeken van een auto, dus als dat dan niet perse in je eigen auto hoeft, heb ik dat liever. :)
Ferroeni
8 april 2010, 21:06
Michael Koel, leuk dat je dit kan organiseren.
Optie 2 lijkt me wel leuk om mee te doen.
Optie 1 zou ik ook wel willen doen, maar ik weet niet of de leasemaatschappij daar moeilijk over gaat lopen doen. Maar dat zou ik natuurlijk vooraf kunnen navragen.
Maar mijn voorkeur gaat uit naar Optie 2.
Richard117
8 april 2010, 21:13
Beide opties spreken mij aan, dus het programma gaat niet mijn keuze beinvloeden. Overigens heb ik geen slipcursus oid gevolgd dus dat zou sowieso nieuw voor mij zijn. Enige ervaring die ik op het circuit heb is de Lamborghini Experience van Race Planet op Zandvoort en met mijn motor op het politiecircuit in Lelystad.
Darthwillie
8 april 2010, 21:21
en met mijn motor op het politiecircuit in Lelystad.
Geinig, lang terug? Een vriend van mij was jaren terug instructeur van cursussen gevorderd motorrijden die via de politie gegeven werden.
Richard117
8 april 2010, 21:33
Geinig, lang terug? Een vriend van mij was jaren terug instructeur van cursussen gevorderd motorrijden die via de politie gegeven werden.
2 jaar geleden :)
Overigens was dit georganiseerd door Suzuki en Triumph en de begleiding was van de politie instructeurs.
Darthwillie
8 april 2010, 21:40
2 jaar geleden :)
Overigens was dit georganiseerd door Suzuki en Triumph en de begleiding was van de politie instructeurs.
zo een instructeur was hij ook, maar al langer terug dus je hebt hem niet gehad.
Om terug on topic te gaan (sorry) voor mij is optie 2 aantrekkelijker aangezien ten eerste ik dit jaar al een slipcursus ga doen, ten tweede hoe vaak rijdt je in een rallywagen rond, ten derde heb ik geen auto en om nou met een geleende hyundai I10 aan te komen :blushing: :laugh:
Roy Visser
8 april 2010, 21:54
9 man voor optie 2!!!
:D:D:D
Stefan van Renselaar
8 april 2010, 21:57
ten derde heb ik geen auto en om nou met een geleende hyundai I10 aan te komen :blushing: :laugh:
Rijd de Clio niet meer?
Roy Visser
8 april 2010, 21:59
Rijd de Clio niet meer?
Blasphemy!
Twingo!
Darthwillie
8 april 2010, 22:04
Blasphemy!
Twingo!
AMEN, en nee Stefan, de Twingo is niet meer, en gaat 1 dezer dagen naar de sloop.
Peter
8 april 2010, 22:20
en met mijn motor op het politiecircuit in Lelystad.
Dat is toch dit circuitje? Heb daar ook een keer met de motor gereden, erg leuk, maar dat is dus niet het circuit waar we deze keer op gaan rijden?
http://img242.imageshack.us/img242/118/lelycircuit.jpg
Fabian de Jong
8 april 2010, 22:25
Geen idee Peter het zou dit kunnen zijn, maar ik heb op de baan gereden die als je jou plaatje pakt hier rechtsboven zit, deze dus klik (http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.457618,5.513098&spn=0.009649,0.01929&t=h&z=16).
Peter
8 april 2010, 22:27
Op die baan heb ik ook gereden, nou ja, niet op de baan zelf maar op die grote cirkel, daar heb ik het examen voertuigbeheersing voor mijn motorrijbewijs gedaan...
Andere vraag, is er al een periode bekend wanneer dit gaat plaatsvinden? Zou het liefst zo snel mogelijk een datum hebben ivm vrij vragen, maar periode is ook wel lekker ivm vakanties etc. die er nog aan zitten te komen :)
Fabian de Jong
8 april 2010, 22:32
Op die baan heb ik ook gereden, nou ja, niet op de baan zelf maar op die grote cirkel, daar heb ik het examen voertuigbeheersing voor mijn motorrijbewijs gedaan...
Dat stuk asfalt wat jij namelijk laat zien is voor wat ik weet de testbaan voor autofabrikanten.
KoelTec
8 april 2010, 22:51
Op deze baan is het inderdaad ;) Niet helemaal natuurlijk, ivm er ook altijd testen bezig zijn.
http://www.intsaab2009.com/wp-content/gallery/main/rdw_tcl.jpg
Richard117
8 april 2010, 23:08
Dat is toch dit circuitje? Heb daar ook een keer met de motor gereden, erg leuk, maar dat is dus niet het circuit waar we deze keer op gaan rijden?
http://img242.imageshack.us/img242/118/lelycircuit.jpg
Met de motor heb ik inderdaad het onderste circuit gereden, dus die met dat lange rechte stuk en die kronkels ernaast. Het andere baantje, met die witte vlakken, is het ANWB testcentrum. Daarboven overigens nog de wedstrijdcircuits voor motorcross, stockcar etc.
Het terrein waar deze dag gehouden gaat worden ligt iets verderop, direct naast het vliegveld.
Bram Kocken
9 april 2010, 10:08
Om het even terug te brengen naar het topic :innocent:
Oké de volgende vraag:
Optie 1: We gaan dingen doen met eigen auto? Dus je leert hierbij je auto beter kennen. Onder - Overstuur etc..
Optie 2: Heb 3 rally Nissan's (zoals hieronder). En daarmee kunnen we leuke dingen doen. En laten onze eigen auto met rust.
Mooi rallyparcours met handrem bochtjes op tijd bijvoorbeeld. En de beste 3 gaan met de prijzen naar huis! :)
Daarbij krijg je wel wat wachttijd af en toe, maar neem aub aan van mij dat dat soms wel erg goed uitkomt, best zwaar namelijk ;) Die wachttijd is natuurlijk niet lang als je zo een dagje gaat rijden met een mannetje of 10.
http://www.sr-academy.nl/drivingscool/NissanMicraRally.jpg
Let me know!! :broem:
Lastig lastig! Optie 1 is vooral praktisch van aard, omdat je je eigen auto leert kennen. Optie 2 lijkt me vooral dikke fun en algemene kennis van het gedrag van een auto.
Ik stem eigenlijk voor 2 dagen, aangezien ik het beide wel zou willen.
Voor dit moment ga ik dan toch voor optie 2 omdat, wat Niels D ook aangeeft, er dan geen 'mishandeling'/belasting is voor m'n eigen vervoer (wat toch al redelijk onderhoudsgevoelig is :surrender:
Weliswaar hou ik me aanbevolen voor een optie 1, in de toekomst :D
En meneer Koel, erg gaaf dat je dit zo wil organiseren! :thumbup:
Roy Visser
9 april 2010, 11:57
10 man voor optie 2
*doet een dansje*
Fabian de Jong
9 april 2010, 12:06
/me doet ook een dansje.. geen idee waarom :p
Anyway is het ook goed als ik bijv mijn broertje meeneem heeft wel zijn rijbewijs en dat hij dan ook mee doet? Vast wel maar ik dubbelcheck even :p
Roy Visser
9 april 2010, 12:14
Zolang die gewoon betaald lijkt me dat geen probleem :)
denk wel dat met 3 autos, 12 een mooi deelnemer aantal is. Anders gaat het ten koste van rijd tijd. Ik heb Robert nog niet gehoord, die zal ook wel mee willen doen, en misschien nog wat anderen. Ik durf het niet echt te zeggen als statement, maar drnl members zouden in mijn persoonlijk opzicht natuurlijk voorrang krijgen op je broertje (no offense tegen je broertje natuurlijk :) )
Hoe groter de groep, hoe minder speeltijd in de micra's. En dat laatste vind ik wel belangrijk als je er bijna 200 euro voor betaald :)
Fabian de Jong
9 april 2010, 12:17
Heb je gelijk in Roy, maar stel we komen op 11 man uit of zo dan zou mijn broertje persoon nummer 12 kunnen zijn om het een mooi aantal te laten zijn.
Roy Visser
9 april 2010, 12:19
Heb je gelijk in Roy, maar stel we komen op 11 man uit of zo dan zou mijn broertje persoon nummer 12 kunnen zijn om het een mooi aantal te laten zijn.
Ja inderdaad :)
weet ook niet wat voor aantal Michael in zijn hoofd heeft natuurlijk. Misschien als we met nog meer man zijn, dat de dag dan langer duurt oid.
Robert Saalmink
9 april 2010, 12:23
Zo'n groepje van 10-12 man is het beste inderdaad, denk ik. Mensen die ook willen inschrijven maar geer DRNL member zijn moet wel een mouw aan te passen zijn, ik wil bij volle bak wel DRNL members voorrang geven.
Ik wil zelf hoe dan ook met de Delta even wat dingen doen, tegen die tijd zit de schroefset er ook onder en dan wil ik wel even wat zaakjes uitproberen. Maar misschien dat we een mooie mix kunnen bedenken, ik zal het even met Michael overleggen.
Jeroen Ursem
9 april 2010, 12:43
Anders kopen we er een Micra bij van het doneerbedrag :laugh:
Bram Kocken
9 april 2010, 15:30
Ouch... 1 Micra, 100 active members... serieuze wachttijd ;)
rammstein_fan
11 april 2010, 01:59
Ik heb ook serieuze interesse Het liefst optie 1 maar 2 is ook gruwelijk
Hekking
11 april 2010, 10:47
Waaah:love: Altijd al is m'n bimmer op een circuit los willen laten, van de Nordsleife komt het ook nog niet van de komende tijd en dit lijkt me inderdaad een leuke gelegenheid m'n auto te leren kennen. Zo af en toe sideways een rotonde af gummen heb je op een gegeven moment ook wel gezien:p.
Optie 1 voor mij dus
Ik hoop dat een achterwiel aangedreven auto een beetje te handhaven is op zo'n spek glade baan
Henk Kraal
11 april 2010, 15:18
Ik moet zeggen dat me dit ook wel erg leuk lijkt, bij deze dus nog een geďnteresseerde rijder ;)
Mijn voorkeur gaat vooralsnog ook naar optie 2 uit in ieder geval! :)
Maik Peters
15 april 2010, 09:30
Is er een update beschikbaar?
Of is dit te kort dag?
Ben benieuwd hoe of wat. :)
KoelTec
19 april 2010, 19:07
Meneer Saalmink, neemt u is contact met mij op ;)
Maik Peters
20 april 2010, 07:19
Aha, er komt een update :D
~Keep up the good Work!~
Ik ga even trollen in de topic, maar kunnen we niet een keer achter Martijn Mezger aan rijden naar de Nordschleife:D Ik durf niet alleen:blushing:
Roy Visser
28 april 2010, 21:29
Moet toch maar eens grondig met meneer Koel gaan praten over iets van een PR mannetje, updates en toevoegingen aan het topic laat hij toch wat draadjes vallen ;)
Robert Saalmink
28 april 2010, 22:23
Nee nee, dat ligt niet aan hem. We zijn druk bezig aan het plannen, programmaatje maken, prijs vaststellen, datum prikken. Het is bijna rond, binnenkort komt er via mij de nodige info :)
Martijn Mezger
28 april 2010, 22:28
Ik ga even trollen in de topic, maar kunnen we niet een keer achter Martijn Mezger aan rijden naar de Nordschleife:D Ik durf niet alleen:blushing:
Hoi!
Je mag best achter me aan rijden als ik me rijbewijs heb hoor, ken de weg wel zo'n beetje uit me hoofd nu.:lol:
Robert Saalmink
28 april 2010, 22:33
Hou het wel even on-topic mannen :) zoals ik al zei, binnenkort meer nieuws, zodra ik het laatste bericht binnen heb van Koel maken we de boel bekend!
Robert Saalmink
30 april 2010, 21:34
Mannen, bedankt voor de animo check en zoals dat hoort, het vervolg: http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=780 :thumbup:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.