View Full Version : FPL3 algemene thread - Inschrijving gesloten
Tjerk Korving
28 maart 2010, 16:07
[spacer]
http://www.xs4all.nl/~tkorving/digitalracing/logo_fpl3.png
[spacer]
FPL3 Introductie
Alweer het tweede Formula ProLeague seizoen is achter de rug. Michael Storm wist de titel bij de coureurs voor de tweede keer op rij binnen te slepen en hetzelfde geld voor Crown Racing bij de teams. Een uiterst sterke combinatie om te verslaan dus. Paulpeter Kroon werd wederom tweede en nieuwkomer Stephane Rouault wist beslag te leggen op de derde plaats in de stand. De opkomst was beter als tijdens het eerste seizoen en het seizoen mag dan ook zeker een succes genoemd worden.
Bij deze kondigen we dan ook aan dat FPL3 op 31 mei 2010 van start zal gaan. Het nieuwe seizoen, bestaande uit wederom 10 races, zal van start gaan op het circuit van Bahrein en traditioneel op hoge snelheid eindigen op Monza. De kalender overtreft de vorige twee qua invulling en zal hopelijk in combinatie met de Formula Master wagens garant staan voor mooie races.
Voor de fans van open wheel racing is dit de klasse om aan deel te nemen. De races zullen wederom plaatsvinden op de maandagavond. We zullen gebruik maken van Race On met de daarin aanwezige Formula Master wagens.
[spacer]
Wijzigingen ten opzichte van FPL2
Ten opzichte van het afgelopen seizoen zijn er een aantal veranderingen doorgevoerd waarbij onderstaande de belangrijkste zijn:
Invoering van Race On
Overschakeling naar Formula Master wagens
[spacer]
Inschrijven
De inschrijvingsperiode loopt tot en met zondag 18 april 2010.
Inschrijvingen na 18 april 2010 maar nog voor de start van het nieuwe seizoen komen automatisch op de reservelijst. Na de start van het seizoen worden er géén nieuwe aanmeldingen geaccepteerd.
Aanmeldingen kunnen per e-mail worden verstuurd naar fpl@digitalracing.nl met vermelding van de volgende gegevens:
Teamnaam
Voor -en achternaam alle rijders
Forum nickname alle rijders
E-mail adres alle rijders
MSN Messenger adres alle rijders
Een team kan bestaan uit minimaal één en maximaal twee rijders.
De startnummers worden in eerste instantie verdeeld aan de hand van het kampioenschap van vorig seizoen, waarbij de kampioen automatisch de nummer 1 krijgt. In geval van een nieuwe inschrijving worden de startnummers opvolgend verdeeld op volgorde van inschrijving en indien mogelijk op aangegeven voorkeur.
[spacer]
Carset
Voor de FPL3 word gebruik gemaakt van een eigen carset. Templates voor Race On zijn te downloaden (http://www.race-game.org/raceon/downloads.htm) via de Race On website. Er kan ook gebruik gemaakt worden van de door ons beschikbaar gestelde Formula Master template (http://www.xs4all.nl/~tkorving/digitalracing/Formula_Master_Body.rar). Daarop is de bovenste plane van de achtervleugel reeds voorzien van het verplichte DigitalRacing.nl en te kiezen in twee kleuren variaties.
Livery, helm en overalls dienen uitsluitend ingeleverd te worden in PSD-Formaat, verpakt als ZIP of RAR bestand. Deze kunnen per e-mail worden verstuurd naar fpl@digitalracing.nl. Dit kan tot uiterlijk zondag 9 mei 2010. Na deze datum word geen materiaal meer geaccepteerd.
Aandachtspunten:
Deelnemers die geen livery of helm inleveren krijgen een blanco livery toegewezen
Het toepassen van de startnummers op de wagen(s) is verplicht.
De startnummers dienen te worden geplaatst op de neus en de 'wing end plates' van de achtervleugel
De bovenste 'plane' van de achtervleugel dient te worden vrijgehouden voor sponsoring
Als je de hele auto compleet wilt hebben dien je 4 PSD's per auto in te leveren.
De auto
De helm
De overall voor van buiten de auto
De overall voor in de cockpit cam
Overalls kunnen uiteraard voor 2 rijders binnen een team gelijk zijn.
Let op! Bij de Formula Master wagens dient voor de helm de template 'Helmet Type2' gebruikt te worden en niet 'Helmet Type1' zoals bij de F3000's.
[spacer]
Test server
We draaien de test server 24/7, mits er geen officiële races zijn van andere competities.
Inloggen via de lobby
Server: DigitalRacing.nl FPL
Password: test
elke deelnemer wordt geacht zich conform de reglementen te gedragen
[spacer]
Tijdschema
Het tijdschema gedurende de race ziet er als volgt uit:
Sessie|Tijd
Practice 2/joinen|19:30 – 20:00
Kwalificatie|20:00 – 20:20
Warmup/pauze|20:20 – 20:25
Race| 20:25 - 150 kilometer
[spacer]
Kalender
Race|Datum|Circuit|Informatie
1.|31 mei|Bahrein|Add On (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=24226)
2.|14 juni|Shanghai|Add On (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=24484)
3.|28 juni|Imola|RaceOn
4.|13 september|Istanbul|Race07
5.|27 september|Laguna Seca|RaceOn
6.|11 oktober|Indianapolis|Add On (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=17634)
7.|1 november|Hockenheim|Add On (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=12596)
8.|15 november|Spa Francorchamps|Add On (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=10696)
9.|29 november|Suzuka|Add On (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=7556)
10.|13 december|Monza|RaceOn
Het in Race On aanwezige circuit van Estoril zal fungeren als standaard back-up voor de add on circuits op de kalender. Mocht het op enig moment nodig blijken deze in te zetten, dan zal er een nieuw back-up circuit worden gekozen.
[spacer]
Downloads
FPL3 reglementen (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/29-.html)
FPL3 carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/28-.html)
Formula Master Body template (http://www.xs4all.nl/~tkorving/digitalracing/Formula_Master_Body.rar) (Inclusief verplichte DR.nl sponsoring)
Race On car templates (http://www.race-game.org/raceon/downloads.htm)
[spacer]
Deze titels worden gebruikt in FPL3
http://www.xs4all.nl/~tkorving/digitalracing/FPL3_titels.png
[spacer]
[logo_dr]
Tjerk Korving
28 maart 2010, 16:08
Deelnemerslijst FPL3
#|Teamnaam|Naam
1|Crown Racing|Michael Storm
2|Crown Racing|Gerben Kelly
3|BSRT|Paulpeter Kroon
4|BSRT|Mark Bentvelzen
5|KoelTec|Michael Koel
6|KoelTec|Stephane Rouault
7|Zerobarrier|Jaap Kleijn
8|Zerobarrier|Steven Voss
9|DCR|Gerben van den Broek
10|DCR|Tjerk Korving
12|Scuderia Corse Digitali|Tim Deelstra
16|Oxygen Racing|Dennis Gerressen
17|Oxygen Racing|Mark van Zanten
20|WolnerGP|Patrick Cloosterman
21|WolnerGP|Paul Gelissen
22|Top Gear|Sybren Wiersma
26|Le Coq Sportif Racing|Mark Schuttenhelm
27|Le Coq Sportif Racing|Jerry van Sinderen
28|Bosman Motorsport|Marcel Bosman
30|Rabobank Racing Team|Stefan van Renselaar
31|Rabobank Racing Team|Peter van der Veen
32|JV Motorsport|Jelle Vogels
34|SimTech Racing BMW|Peter van de Kolk
35|SimTech Racing BMW|Dennis de Braal
39|VDS Motorsport|Eric Nannings
Reservelijst FPL3
#|Teamnaam|Naam
11|Scuderia Corse Digitali|Ruben Laenens
14|Boiling Point Racing|Koos de Boer
15|Boiling Point Racing|Fred Visser
18|Team DigitalRacing|Robert Saalmink
19|Team DigitalRacing|Niels Tieman
23|Top Gear|Casper Smit
24|ZAR|Wilfred Rentzenbrink
25|ZAR|Daniël Kleijn
29|Bosman Motorsport|Michael Bosman
36|DSR|Steven Frederiks
38|VDS Motorsport|Kim Van Der Stichelen
40|Rothmans Porsche Racing|Bram Van Der Stichelen
41|Rothmans Porsche Racing|Marc Vos
42|Team Tabasco|Bart de Visser
Daniël
28 maart 2010, 16:27
:thumbup:
Het begint weer helemaal te kriebelen hier. Hopelijk kan ik meer races meedoen dan die lullige 2 van vorig seizoen.
Hele toffe kalender ook trouwens!
Captain Slow
28 maart 2010, 16:29
Hele nette kalender mensen. Ik ga me inschrijven.:)
Michael Storm
28 maart 2010, 16:31
Die kalender :cool:
Het begint hier ook weer te kriebelen. De formule wagens zijn toch nog het leukste om te rijden. :D
Darthwillie
28 maart 2010, 16:33
suzuka, Laguna, Spa, gave keuzes!!!! :thumbup:
Ga me inschrijven voor de reservelijst, heb echt geen tijd voor een volledig seizoen.
Ruben Laenens
28 maart 2010, 16:39
Nice, ik denk dat ik me ook ga inschrijven:D
Dennis
28 maart 2010, 20:38
Echt een top kalender. Zal vanavond even de inschrijving de deur uit doen.
Mark van Zanten
28 maart 2010, 20:40
Erg mooie kalender! De circuit beloven een erg mooi seizoen. Ik kijk er naar uit!
Gerben
28 maart 2010, 23:43
Erg gave kalender!!! Heb er nu al weer zin aan!
rveerd
29 maart 2010, 00:24
Het ziet er allemaal erg leuk en uitdagend uit en zou er weer graag deel van uitmaken.
Ik heb na het GP4 seizoen in 2006 mijn stuur niet meer aangeraakt en ben dit jaar weer begonnen met rondjes rijden. (F3000 - GTR Evolution) Het bevalt me zo goed dat ik weer ben gaan twijfelen om eventueel weer wedstrijden te gaan rijden.
In welke rol ik dat wil gaan doen weet ik nog niet precies, maar ik zie me als een soort "reserve"/testcoureur om te kijken of ik nog kan meekomen met de rest. Heb namelijk geen idee of de snelheid bij mij er nog steeds in zit. Het spel is toch anders dan GP4 en ik zal de "feeling" met de auto moeten opbouwen.
Mocht een team een leuke "uitdaging" hebben dan sta ik daar voor open!
Darthwillie
29 maart 2010, 00:25
er wordt vaak genoeg op de testserver gereden, mooi moment om te kijken hoe het gaat.
Niels Tieman
29 maart 2010, 00:34
Scuderia Corse Digitali zoekt in principe nog coureurs. :)
Captain Slow
29 maart 2010, 11:44
En ik maar denken dat je dat project niet doorzette.:laugh:
Atreidez
29 maart 2010, 22:15
Mooie kalender hoor :) Wordt leuk kampioenschap!
Mossel
29 maart 2010, 22:20
Inschrijvingen van Le Coq Sportif zijn de deur uit :)
Kim Van Der Stichelen
30 maart 2010, 02:46
wow er zit wel een super lange break in het midden van het seizoen :)
Peter
30 maart 2010, 08:26
wow er zit wel een super lange break in het midden van het seizoen :)
Ik hoop dat we die break eens opgevuld zien worden met wat off season races, met bijvoorbeeld de radicals, mini's of caterhams, of de Alfa vs BMW...
dat zou een leuke opvulling van de vakantieperiode zijn :)
Tjerk Korving
30 maart 2010, 08:33
De 'zomerstop' word veroorzaakt door de vakantie perioden. Van noord naar zuid ben je daar vrijwel twee maanden aan kwijt doordat het ene deel vroeg en het andere deel laat vakantie krijgt. Deze keer hebben we maar besloten er omheen te werken in plaats van later te starten zoals bij FPL2. :)
Een opvulling met off season races kan zeker wel. Sowieso zijn ZAC6 en DRTCC4 dan ook alweer klaar dus tijd genoeg.
f1timmy007
30 maart 2010, 12:19
Ziet er erg leuk uit de kalender, begin nu toch de neiging te krijgen om me in te schrijven... heb alleen nog geen team, maar daar kijk ik nog wel even naar;)
Captain Slow
31 maart 2010, 22:17
Er is een t-cam beschikbaar voor de FM. Als ik die nu gebruik dan word ik van de server gekickt. Kan er iets gedaan worden zodat die camera wel geaccepteerd wordt?:)
Om deze gaat het: http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=23559
Tjerk Korving
31 maart 2010, 22:31
Er is een t-cam beschikbaar voor de FM. Als ik die nu gebruik dan word ik van de server gekickt. Kan er iets gedaan worden zodat die camera wel geaccepteerd wordt?:)
Om deze gaat het: http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=23559
Als ik het zo zie dan vervangt het de originele cam file van de Formula Master wagens waardoor de server het ziet als een game mismatch. Als het op de server zou worden doorgevoerd, duikt waarschijnlijk hetzelfde probleem op bij iemand die aangepaste cam file niet gebruikt en dat is weer niet wenselijk. Vooralsnog laten we het zoals zodat we geen problemen veroorzaken.
Brett Pit
1 april 2010, 00:17
Rentzenbrink deal in kannen en kruiken
[spacer]
Aan de vooravond van de DRTCC race in Hockenheim toonde Wilfred Rentzenbrink vol trots een schoudertas met daarin een getekend FLP3 contract, voor welke team hij uit zal komen wilde hij nog niet zeggen maar hij mompelde wel iets wat door een vertaler bij ons op de redactie vertaald werd als: "oh dat worden pitbabes in overvloed."
Later op de dag spotte een oplettende baanmarshall Rentzenbrink terwijl hij een eerste shakedown deed op Hockenheim met zijn nieuwe wagen.
http://img17.imageshack.us/img17/7739/aqaqaqaqaqaqaqq.jpg`
[spacer]
Brett Pit
Robert Saalmink
1 april 2010, 00:19
Woah, nice one!
Gerben
1 april 2010, 00:28
Mooie wagen Wilfred!!! :D
Niels Tieman
1 april 2010, 11:23
Wilfred! Hele dikke kudos. Geweldige mooie wagen, mijn complimenten! :D
Captain Slow
1 april 2010, 12:03
Daar gaat m'n poging om de mooiste bolide van het veld te hebben:cursing:
Zonder grappen er over te maken Wilfred, een hele mooie wagen. :thumbup:
Je gaat echt heel hard vooruit met painten:thumbup:
Darthwillie
1 april 2010, 12:33
en dan wordt hij door contractonderhandelingen misschien niet eens gebruikt :blushing:
wat ik wel leuk vind is dat je met Martini heel veel kanten op kunt, de DRES wagen en ZAC wagens lijken in niets op deze wagen.
Bram Kocken
1 april 2010, 12:36
wat ik wel leuk vind is dat je met Martini heel veel kanten op kunt,
Dat heet zwalken, is een logisch gevolg na heel veel Martini ;)
Darthwillie
1 april 2010, 12:43
:lol: :thumbup: alleen drink ik geen alcohol :laugh:
Niels Tieman
1 april 2010, 12:57
Jij bent dus eigenlijk de slechtste coureur om hun product te promoten? Was Kimi niet geintresseerd in het stoeltje naast je? ;)
Bram Kocken
1 april 2010, 13:33
Of ene J.Bond?
Darthwillie
1 april 2010, 13:38
Mijn teamgenoot is een combi van beiden!!! Het stoeltje is al bezet, hij bezit de charme en stijl van James Bond en drinkt als een student!!!!! :thumbup:
Peter
1 april 2010, 13:48
Twisk gaat FPL rijden? :)
Dennis
1 april 2010, 14:40
Maandag shakedown van de ORF002...
Mark B
1 april 2010, 18:51
Twisk gaat FPL rijden? :)
:lol::lol::lol: :thumbup::thumbup:
Mark van Zanten
1 april 2010, 21:45
Mooie wagen Wilfred! Hopelijk gaan we hem in de FPL3 tegenkomen:)
Tjerk Korving
1 april 2010, 22:08
Morgenavond komt er onder de start post een eerste update van de inschrijvingen. Tot nu toe zijn er 6 teams met in totaal 12 rijders ingeschreven.
Captain Slow
2 april 2010, 12:10
Hmm, dan maar snel de 2e rijder presenteren:cool:
Bramzel
2 april 2010, 12:22
Potverdikke Wilfred, daar flik je het alweer. Onwijs nette auto weer!
braaltje
2 april 2010, 18:12
zijn er nog team op zoek naar een 2e rijder? met de nadruk op 2e.... mijn 1e stapjes in een online league :blush:
Niels Tieman
2 april 2010, 18:42
Je moet ergens beginnen Braaltje! :D
braaltje
3 april 2010, 15:50
zijn er nog teams op zoek naar een 2e rijder? met de nadruk op 2e.... mijn 1e stapjes in een online league :blush:
misschien handig om iets meer over mijn race capaciteiten te vermelden (bedankt f1timmy2007 :thumbup:). gas en rempedaal zijn bekend ;) ik kan niet refereren aan verreden online races of leagues want die zijn er niet...
offline kan ik redelijk vlot mijn rondjes draaien, races tegen de a.i. op 100% rijd ik tegen de punten aan. ben alleen nog niet constant genoeg in de langere wedstrijden. setup maken ben ik ook niet echt een ster in.... ken de principes wel maar kan ze moeilijk in de praktijk toepassen... mochten alle stoeltjes bezet zijn zal ik me als privateer inschrijven :)
El Maestro
3 april 2010, 16:43
Misschien is het ook handig om een tijd te plaatsen op een bepaald circuit, en vergeet niet alle hulpmiddelen uit te zetten :)
Ruben Laenens
3 april 2010, 17:23
auto Clutch mag aanblijven uiteraard:p
Bram Van Der Stichelen
3 april 2010, 22:19
Mag me dit seizoen niet vergeten in te schrijven. Als er iemand nog een 2e rijder zoekt, laat maar iets horen. Met een teamgenootje is het altijd leuker.
braaltje
4 april 2010, 02:51
Misschien is het ook handig om een tijd te plaatsen op een bepaald circuit, en vergeet niet alle hulpmiddelen uit te zetten :)
heb je gelijk in El Maestro :)
ik ben op bahrein aan het rijden en kom nu tot 1.57.6xx
alleen autoclutch ;)
Ruben Laenens
4 april 2010, 13:04
Ik las dat Tjerk ook aan die tijd kwam dus het is helemaal niet zo slecht:p
Daniël
4 april 2010, 13:06
1.59-er zei Tjerk in de set-upthread. Alien Storm heeft een 51-er gereden, maar die gebruikt doping!
Stefan van Renselaar
4 april 2010, 13:20
1.59-er zei Tjerk in de set-upthread. Alien Storm heeft een 51-er gereden, maar die gebruikt doping!
Ik dacht aan een turbo op de turbo..
Maar ik was eens aan het kijken hoe snel ik nou in zo'n Formule Masters ben en toen schrok ik omdat ik zoveel achter de aliens lag, maar dat blijkt dus normaal te zijn :closedeyes:
Mark van Zanten
4 april 2010, 13:29
Zo te zien is mijn 1:55.8 van gister dan niet eens zo slecht. Moet zeggen dat Bahrein toch wel leuk is om op te rijden.
Daniël
4 april 2010, 13:53
Ik heb eigenlijk nog niet echt getest op Bahrain, een paar rondjes maar wel hele toffe baan. Ik ben wel heel blij dat we nog op de "oude" lay-out rijden hehe.
Ik heb wel al heel wat rondjes op Oschersleben en Sepang gereden, heerlijke wagentjes zijn het. Echt een goede keuze. Jammer dat ze niet meer zo snel zijn als de F3000, maar dat maakt ze ook veel leuker denk ik.
Dennis
4 april 2010, 16:05
Zo te zien is mijn 1:55.8 van gister dan niet eens zo slecht. Moet zeggen dat Bahrein toch wel leuk is om op te rijden.
Ik vind vooral die linker hairpin waarin je echt in de bocht remt heel leuk.
Is het trouwens mogelijk dat alle banen voor komend seizoen op de server gaan draaien?
Ruben Laenens
4 april 2010, 22:28
1.55.6 zit ik momenteel op Bahrein, best tevreden na mn lange pauze:p
Mark van Zanten
4 april 2010, 22:43
Jammer genoeg niet tot de 1:54 gekomen die er in zat, maar het een erg geslaagde en leerzame test.
rveerd
6 april 2010, 19:05
Mocht iemand nog opzoek zijn naar een plekje in een 'nieuw' team dan hoor ik het graag!
petervdveen
7 april 2010, 00:25
Na de aankoop van RaceOn heb ik besloten om maar eens een gokje te wagen en mij in de wereld van online racen te gaan begeven..
De laatste keer dat ik een echt race gereden heb was met gp4 in de proleague, dus ik moet nog maar even zien of ik er nog wat van kan..
Maar als er dus nog iemand is die er een tweede rijder bij zou willen hebben. (Met de nadruk op 2e) Ik denk namelijk niet dat ik echt voor punten ofzo zal kunnen gaan.
Moet eerst maar weer eens de auto op de baan leren houden.;)
Gerben
7 april 2010, 08:43
Nou makkelijker kan het niet zijn, neem contact op met Ron, diegene in de post boven de jouwe ;)
rveerd
7 april 2010, 09:37
nou makkelijker kan het niet zijn, neem contact op met ron, diegene in de post boven de jouwe ;)
1+1= 2 ;-)
Paul Gelissen
7 april 2010, 10:02
Morgenavond komt er onder de start post een eerste update van de inschrijvingen. Tot nu toe zijn er 6 teams met in totaal 12 rijders ingeschreven.
Komt er nog een update van de inschrijvingen?
Tjerk Korving
7 april 2010, 12:17
Komt er nog een update van de inschrijvingen?
Mede door de opmerking van Casper nog daarmee gewacht om iedereen de kans te geven om rijders e.d. te presenteren. Nou is iedereen daar ook niet razend snel mee merk ik maar anders doen we het vooralsnog enkel met teamnamen.
Paul Gelissen
7 april 2010, 13:19
Prima :)
Tjerk Korving
7 april 2010, 22:14
Onder de startpost staat bij deze een gekuiste versie van de inschrijvingen tot nu toe. Coureurs staan vermeld bij de teams waar al een 'persbericht' van is geweest in de geruchten thread en anders TBA totdat dit alsnog gebeurd of de inschrijving is gesloten. Meer geruchten voer dus. :D
Darthwillie
7 april 2010, 22:17
:thumbup: 21 aanmeldingen al, volle server zou mooi zijn.
JossNL
8 april 2010, 10:55
Zelden Aanwezig Racing zal geen plekje op de startlijst krijgen neem ik aan? :p
Gerben
8 april 2010, 11:13
Hmm ik zal mijn nieuwe teambaas eens aan zijn jas trekken :P;)
Marc Vos
8 april 2010, 17:26
Ik zal me spoedig ook inschrijven samen met me teamgenoot. Er moeten nog wat 'zaken' besproken worden m.b.t. motorleverancier, livery en teamnaam. Als ik me teamgenoot nog eens op MSN ziet komt dat wel goed :p
Paul Gelissen
9 april 2010, 15:40
Nice dat inschrijvingenlijst goed vol begint te lopen.
Worden er voorafgaande aan de start van het seizoen mogelijk nog testraces georganiseerd?
Tjerk Korving
9 april 2010, 21:08
Sowieso willen we voordat de start van het seizoen een van de add on circuits testen waar we binnen DigitalRacing nog nooit op gereden hebben. Dan kan de keuze vallen op Bahrein en Suzuka waarbij eerstgenoemde al een aantal weken zonder klachten draait dus ik denk dat het dan Suzuka word. Een goede datum moeten we nog prikken.
Ondertussen is de lijst met inschrijvingen ook weer aangevuld en staat de teller op 15 teams met in totaal 29 man.
Patrick Cloosterman
10 april 2010, 12:15
Het is wel wennen zeg deze wagen in vergelijking met gp4. Maar ik begin de wagen een beetje onder controle te krijgen. Sinds mn nieuwe stuurtje gaat het eigenlijk alleen maar beter. Ik rijd nu 54ers op Bahrain, dus het begint de goede kant op te gaan :cool:
Ik vind dit wel een leuke baan :thumbup:
Ralffoxx
10 april 2010, 12:39
Inschrijvingen per 9 april
#|Teamnaam|Naam
1|Crown Racing|Michael Storm
2|Crown Racing|Gerben Kelly
|KoelTec|TBA
|KoelTec|TBA
|Zerobarrier|TBA
|Zerobarrier|TBA
|DCR|Gerben van den Broek
|DCR|Tjerk Korving
|Scuderia Corse Digitali|TBA
|Scuderia Corse Digitali|TBA
|Oxygen Racing|Dennis Gerressen
|Oxygen Racing|Mark van Zanten
|Team DigitalRacing|TBA
|Team DigitalRacing|TBA
|WolnerGP|Patrick Cloosterman
|WolnerGP|Paul Gelissen
|Zelden Aanwezig Racing|TBA
|Zelden Aanwezig Racing|TBA
|Top Gear|Casper Smit
|Top Gear|TBA
|Le Coq Sportif Racing|TBA
|Le Coq Sportif Racing|TBA
|Bosman Motorsport|TBA
|Bosman Motorsport|TBA
|Rabobank Racing Team|TBA
|Rabobank Racing Team|TBA
|JV Motorsport|Jelle Vogels
|SimTech Racing|TBA
|SimTech Racing|TBA
Wij zijn toch ook ingeschreven :P
Vind het jammer dat ik niet mee kan doen! Die wagens zijn zo leuk om mee te rijden! :D
Daniël
11 april 2010, 02:46
Ik heb letterlijk een paar rondjes op Bahrein gereden, 1.57-er neergezet. Maar ik weet vrijwel zeker dat zelfs ik seconde of anderhalf sneller kan. De achterkant van m'n auto is nogal gewillig om de baan te verlaten, maar belangrijker: ik heb nog veel te weinig rondjes op de baan gereden. Mijn lijnen en rempunten zijn nog verre van goed. Ik ga hopelijk morgen wat long runs doen, ook even kijken hoe het qua brandstofverbruik en bandenslijtage zit.
Bahrein is wel echt een heel gaaf circuit om op te rijden! Die snelle bochten zijn een genot om door te blazen, de langzame secties kun je sneller door dan je denkt en die ene dubbele linker is verschrikkelijk lastig.
En je mist die extra snelheid van de F3000 echt niet! :thumbup:
Peter
12 april 2010, 17:14
Bahrein is inderdaad een heel gaaf circuit om te rijden, had het niet verwacht eerlijk gezegd ;) De Master is ook een erg lekker wagentje, maar het is even zoeken naar de juiste balans.. Net even wat getest, en een tijd van 1.55.8 neergezet, maar daar hoop ik nog wel wat af te snoepen.. al zal de eerste paar races mij niet om de snelheid gaan maar puur het leren rijden met open wheelers en vooral hoe het rijdt met anderen om je heen want volgens mij is dat wel even wat anders dan in GT's
Gerben
12 april 2010, 18:17
Bahrein is inderdaad een leuke baan. Ik had zonet een 54.2 staan
maar de pole gaat zeker een 52'er worden voor de aliens, 53'ers em 54'ers voor de subtop
Michael Storm
12 april 2010, 18:40
Bahrein is inderdaad een leuke baan. Ik had zonet een 54.2 staan
maar de pole gaat zeker een 52'er worden voor de aliens, 53'ers em 54'ers voor de subtop
De pole gaat zeker een 51er worden ;):p
Patrick Cloosterman
12 april 2010, 19:12
Kan je niet sneller als dat dan? :p
CuqeBaqer
12 april 2010, 23:15
Storm wil het gewoon spannend houden maar als het eenmaal zover is knalt hij er een 49'er uit. :p
Darthwillie
13 april 2010, 10:14
Kan je niet sneller als dat dan? :p
psychologische oorlogsvoering??? cool :D dit kan nog een leuk seizoen worden.
Tjerk Korving
14 april 2010, 16:26
De inschrijvingen zijn weer bijgewerkt tot en met vandaag.
Let op: inschrijven kan nog tot en met zondag 18 april, nog slechts 4 dagen te gaan. Inschrijvingen na die tijd belanden automatisch op de reservelijst.
Darthwillie
14 april 2010, 16:41
meer dan 30 inschrijvingen????? je zou zeggen dat we een vol veld krijgen iedere race! Gaaf.
Marc Vos
14 april 2010, 16:58
Binnen 4 dagen meer nieuws over de plannen van mijn persoontje en een andere drnl'er. ;)
Dat worden dus nog 2 inschrijvingen extra, FPL loopt lekker vol zo. :)
Paul Gelissen
15 april 2010, 13:45
De inschrijvingen zijn weer bijgewerkt tot en met vandaag.
Let op: inschrijven kan nog tot en met zondag 18 april, nog slechts 4 dagen te gaan. Inschrijvingen na die tijd belanden automatisch op de reservelijst.
Is de voorlopige inschrijvingslijst ingedeeld op voorlopige volgorde van directe toelating?
Tjerk Korving
15 april 2010, 14:02
Is de voorlopige inschrijvingslijst ingedeeld op voorlopige volgorde van directe toelating?
De voorlopige inschrijvingslijst loopt in eerste instantie op volgorde van het teams kampioenschap van vorig seizoen en daarop volgen de nieuwe teams op volgorde van inschrijving.
Wie op de vaste lijst en reservelijst komt word zo snel mogelijk na sluiting van de inschrijving bepaald. Deelname binnen een bestaand team hoeft niet per definitie een plaats op de vaste lijst te betekenen.
Overigens kan het, zoals bij elke DigitalRacing league, absoluut positief zijn als nieuwe deelnemers zich laten zien op de test server. Een goed beeld van een deelnemer draagt altijd bij aan de keuze voor vaste of reservelijst. :)
Paul Gelissen
15 april 2010, 15:44
Thanks voor de reply. Betekent dit dat het mogelijk is dat van één team, een coureur wel en de andere niet op de reservelijst wordt geplaatst?
Darthwillie
15 april 2010, 15:48
sowieso heb ik bijv expliciet gevraagd op de reservelijst te staan. Volgens mij mijn teamgenoot ook al. Dus dat zijn er al twee die niet op de vaste lijst zullen komen.
Daniël
15 april 2010, 15:52
Ook mijn teamgenoot en ik kiezen beiden voor de reservelijst. Mijn teammaat zou sowieso de eerste races missen door z'n vermeende drankprobleem en ook ik ben niet echt vaak aanwezig.
Het wordt wel 'ns tijd dat er een presentatie van deze kant komt!
Tjerk Korving
15 april 2010, 16:40
Thanks voor de reply. Betekent dit dat het mogelijk is dat van één team, een coureur wel en de andere niet op de reservelijst wordt geplaatst?
Dat kan gebeuren inderdaad.
Patrick Cloosterman
16 april 2010, 20:50
Kan het kloppen dat de server niet draait? Wilde paar laps rijden maar zie hem niet meer in mn lijstje staan?
Tjerk Korving
16 april 2010, 21:45
Kan het kloppen dat de server niet draait? Wilde paar laps rijden maar zie hem niet meer in mn lijstje staan?
Dan zal die waarschijnlijk niet opgestart zijn na de DRTCC race van gisteren. Zal 'm een slinger geven.
Edit: is zo te zien tien minuten geleden opgestart.
Patrick Cloosterman
16 april 2010, 23:15
Mooi :thumbup:
alleen beetje jammer dat t hier voor geen meter wilde op de baan :sweatdrop:
Tjerk Korving
17 april 2010, 10:13
De inschrijvingen zijn wederom bijgewerkt.
Voor degenen die nog in willen schrijven, dit kan nog tot en met morgen (18 april). Daarna word het sowieso reservelijst.
Ralffoxx
18 april 2010, 01:02
Vandaag weer wat rond gereden. Kan nog steeds niet lekker met deze wagens rijden. Vooral omdat ik gevoel van feedback van de wagen mis. Snelheid is ook zeker ver te zoeken voor mijn gevoel.
Tjerk Korving
18 april 2010, 12:39
Vandaag weer wat rond gereden. Kan nog steeds niet lekker met deze wagens rijden. Vooral omdat ik gevoel van feedback van de wagen mis. Snelheid is ook zeker ver te zoeken voor mijn gevoel.
De snelheid krijg ik er ook nog niet echt in maar Bahrein lijkt het wel te versterken. Tijdens de test op Shanghai kwam ik goed mee maar op Bahrein wil het er nog niet uitkomen.
Dennis
18 april 2010, 13:39
Is het trouwens mogelijk dat de server zo wordt ingesteld dat alle track uit de kalender beschikbaar zijn. In ieder geval tot een week of twee voor de 1e race.
Marc Vos
18 april 2010, 14:40
De inschrijving is de deur uit. Binnenkort zal er een mooi persberichtje volgen in de desbetreffende topic. De plannen voor de livery zien er allemaal goed uit. Ik verheug me dan ook al op de eerste race. :)
Bram Van Der Stichelen
18 april 2010, 16:01
Mijn inschrijving is ook de deur uit. Op het laatste moment, maar dat maakt niet uit :) NU nog even 3dsmax instaleren en hopen dat ik die brazil plugin werkend krijg met W7, en dan eens kijken voor een livery.
Tjerk Korving
18 april 2010, 21:54
Is het trouwens mogelijk dat de server zo wordt ingesteld dat alle track uit de kalender beschikbaar zijn. In ieder geval tot een week of twee voor de 1e race.
Dat zullen we waarschijnlijk binnenkort gaan regelen maar er zal sowieso ook nog een test voor Suzuka komen dus wellicht is het ook handig die eerst aan een test te onderwerpen.
Zojuist is ook de lijst met inschrijvingen weer van een update voorzien. Voor maandag avond staat het publiceren van de volledige lijst in de planning met daarbij ook de startnummers zodat iedereen die kan verwerken op de wagens. In de loop van de week zal dan de verdeling nog worden gemaakt tussen de vaste lijst en reserve lijst.
Voor degenen die de tel kwijt zijn: 38 man. :D
Bram Van Der Stichelen
18 april 2010, 22:01
Heel mooi die 38 man :) Laten we hopen dat de server nu vol genoeg zal zitten elke race.
Darthwillie
18 april 2010, 22:25
Dat is een mooie vooruitgang op vorig seizoen. Hopelijk volle servers dit jaar :thumbup:
Kim Van Der Stichelen
18 april 2010, 22:34
Morgen wordt de line-up van VDS Motorsports bekend gemaakt. Aangezien Bram reeds bij een ander team getekend heeft, hebben we een nieuwe rijder aangetrokken :) Of het een andere VDS is, of iemand totaal nieuw, of een gekend iemand binnen drnl zullen jullie morgen zien :)
Ralffoxx
19 april 2010, 01:02
Spannend :) *tromgeroffel*
Atreidez
19 april 2010, 11:07
Ik zit al een half uur met koffie in me hand in de lege perszaal te wachten hier.. Een tijd had toch wel handig geweest :p
VDS Motorsport
19 april 2010, 11:16
dat wordt toch minstens 15u hoor. enneuh koffie? dat moet dan de overschot van de drtcc prestentatie zijn.
Atreidez
19 april 2010, 12:00
Ah, vond het al apart dat me lepel rechtop bleef staan :D
Darthwillie
24 april 2010, 01:54
is de man van Imola niet ingeschreven???????
Jeroen Ursem
24 april 2010, 09:07
is de man van Imola niet ingeschreven???????
:p
Nee, alle teams zitten vol en dus ik laat even een seizoentje schieten (wat me ook niet slecht uitkomt ;))
Captain Slow
28 april 2010, 14:36
http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=27105
Er is een on-officiële mod gemaakt voor de FM. De auto oogt nu iets bruter imo.
Ik neem aan dat deze mod mismatches geeft online>:)
joostingh
28 april 2010, 16:32
Ik denk dat dat niet gaat werken idd. Maar is niet erg want de FM ziet er nu ook al erg mooi uit. Vele malen mooier dan de F3000!
Tjerk Korving
30 april 2010, 11:00
[spacer]
De server draait vanaf nu met alle circuits van de FPL3 kalender.
Installatie van alle add-on tracks is aan te raden zodat altijd op de server kan worden ingelogd. De juiste versies zijn te vinden via de kalender van de startpost.
Momenteel is de server op Suzuka gezet maar het staat iedereen uiteraard vrij om door de kalender te wandelen.
[spacer]
Tjerk Korving
6 mei 2010, 22:06
[spacer]
Even ter herinnering. Inleveren van carset materiaal kan tot en met aanstaande zondag 9 mei. Ofwel op moment van schrijven nog iets meer dan drie dagen de tijd.
Tot op heden is er slecht van twee teams (JV Motorsport en Oxygen Racing) materiaal ontvangen. Houd het a.u.b. niet langer vast dan nodig.
[spacer]
Darthwillie
6 mei 2010, 23:21
wij hebben alles klaar, op de helm van mijn teamgenoot na en die krijg ik pas vrijdag.
Captain Slow
6 mei 2010, 23:32
Zelfde hier eigenlijk.:) Auto is klaar maar de helm van m'n teamgenootje niet
Robert Saalmink
7 mei 2010, 00:29
Maakt niet uit, als die dingen die niet af zijn er uiterlijk zondag ook niet zijn, dan verzinnen we daar zelf iets voor. En dat wil je niet ;)
Captain Slow
8 mei 2010, 00:55
Misschien een beetje laat. Maar ik heb het gevoel dat ik een andere template voor de suits nodig heb voor de FM. Ik krijg de raarste pakken te zijn. External werkt zoals ie moet werken, maar internal is ruk. Ik zie het gezicht vd coureur bijv. op de handen. Klopt niks van:blushing:
Tjerk Korving
8 mei 2010, 12:21
Voor zover ik weet zijn de suits voor alle wagens hetzelfde Casper. Zit er niet iets gespiegeld ofzo?
paulpeter
8 mei 2010, 14:37
Materiaal voor Crown Racing is verstuurd (livery + int suit + ext suit)
Tevens mijn eigen helm ook opgestuurd.
Ralffoxx
8 mei 2010, 15:49
Zerobarrier en Boiling Point materiaal word later vandaag opgestuurd. Moet nog wat kleine dingen doen en dan komt de mail.
Darthwillie
8 mei 2010, 20:05
Alles opgestuurd van TEAM ZAR, Laat het seizoen maar beginnen!!!! :thumbup:
Federici
8 mei 2010, 20:40
Ik zal vanavond wellicht nog een blanco livery inleveren.
Niels Tieman
8 mei 2010, 20:41
Blanco? Waar zijn je kleuren heen dan?
Kim Van Der Stichelen
8 mei 2010, 20:56
Blanco? Waar zijn je kleuren heen dan?
gewassen op 60°ipv 40 :lol:
Ralffoxx
9 mei 2010, 01:56
bij deze alles van BP en ZB ingeleverd. :)
Federici
9 mei 2010, 06:08
Er is voor ons team een oplossing op komst. Het faillissement is van de baan ;)
Niels Tieman
9 mei 2010, 16:32
Your Welcome ;)
Patrick Cloosterman
9 mei 2010, 16:49
Dat is mooi! :thumbup:
Dus ik hoef niet met mn blokfluit op het station te gaan zitten spelen?
Federici
9 mei 2010, 17:15
Your Welcome ;)
:blushing:
Danke bitte! :cool:
Captain Slow
9 mei 2010, 23:18
FF paniek hier opeens. Ik had startnummer 23 aangevraagd ivm sponsoractie van Vodacom (Player 23).
Wordt er net door Sybren op gewezen dat we nummer 24 en 25 hebben op het forum. Zijn dat de nummers die op de auto moeten staan of is dat gewoon inschrijfnummer?:)
Darthwillie
9 mei 2010, 23:22
yup, wij hebben 22-23
Nu zou ik het geen probleem vinden te switchen met 24-25 en wil ik ook best een update van de body doen als de organisatie het goed vind. Neem aan dat Daniel het ook OK vind. Hij had nog geen promotie schoudertassen laten maken voor zover ik weet. :laugh:
Captain Slow
9 mei 2010, 23:25
Ik zou je eeuwig dankbaar zijn Wilfred. Was ik al trouwens:p
Het is niet meer dan jammer als het niet gaat, maar het zou net iets leuker zijn als het wel kan.:)
Hè shit, nu moet ik die Martini-bikinitopjes met de nummers erop terugsturen.
Jeroen Ursem
10 mei 2010, 21:09
Hè shit, nu moet ik die Martini-bikinitopjes met de nummers erop terugsturen.
Dan laten ze die toch gewoon uit? :innocent:
Ligt het aan mij of is de FPL server down?
Robert Saalmink
17 mei 2010, 10:38
Ligt het aan mij of is de FPL server down?
Die was na de DRES2 race van gister niet opnieuw aangezet, maar draait inmiddels weer, heb hem nu aangezet.
Michael Storm
17 mei 2010, 15:45
Over 2 weken is de 1e race. Er zijn 38! aanmeldingen. :thumbup:
Wordt er nog een testrace met de nieuwe carset gereden volgende week?
Hoe zit het met de vaste en reservelijst? :)
Ralffoxx
17 mei 2010, 16:28
Net op Laguna Seca gereden. Dat is toch geen masters circuit man. Je gaat daar een halve km naar beneden als je iets te hard daar aankomt vlieg je gewoon en kan je je auto wel afschrijven. Ook vooral smal dat baantje bah na 3 rondjes had ik het al gezien lol.
Robert Saalmink
17 mei 2010, 16:40
Ja, als je er wel drie hele rondjes hebt gereden dan is je mening absoluut gefundeerd...
Ralffoxx
17 mei 2010, 16:54
Zoals jij zegt idd 3 hele. Op de afgebroken rondjes dus na. Denk dat ik zelfs wel een aardig rondje neer gezet heb maar dan nog vind ik het absoluut geen formule circuit.
Roy Visser
17 mei 2010, 17:03
Zoals jij zegt idd 3 hele. Op de afgebroken rondjes dus na. Denk dat ik zelfs wel een aardig rondje neer gezet heb maar dan nog vind ik het absoluut geen formule circuit.
zit je al onder de 1.18 dan? :P
Ralffoxx
17 mei 2010, 17:08
zit je al onder de 1.18 dan? :P
Zei ik dat ik een snel rondje had gereden dan? :P
Lezen is ook lastig voor sommige mensen he ;)
Er onder zit ik er trouwens nog niet nee
Robert Saalmink
17 mei 2010, 17:10
Laguna Seca is geen makkelijk circuit, je hebt zo twee wielen in het zand, de Corkscrew is pittig en de baan is smal. Maar hij geeft veel voldoening vind ik, maar het duurt even voordat je goed rond komt. Akelig rustig tempo beginnen en langzaam opvoeren. ALMS daar is ook gaaf om te zien.
Marc Vos
17 mei 2010, 17:17
Dat is inderdaad over 14 dagen al. Ik ben benieuwd wanneer de carset uitkomt + de vaste lijst. Met zoveel aanmeldingen zal dat nog lastig genoeg zijn voor de organisatie..
Net ff wat rondjes gereden op LS en ja het is wat smal en een nieuwe laagje glad asfalt zou geen kwaad kunnen maar man o man. Wat een onwijs gevoel van snelheid heb je er met de FM. Heerlijke baan.
Roy Visser
17 mei 2010, 18:16
Zei ik dat ik een snel rondje had gereden dan? :P
Lezen is ook lastig voor sommige mensen he ;)
Er onder zit ik er trouwens nog niet nee
je zegt zelf dat je wel een aardig rondje heb gereden, dat vind ik onder de 1.18. Een snel rondje is richting de 1.17 ;)
nou wat betreft dat lezen.... ;)
Captain Slow
17 mei 2010, 18:23
Laguna was altijd geweldig met de Champars, verwacht dus eigenlijk hetzelfde voor de FM:)
El Maestro
17 mei 2010, 18:36
Zit nou alsjeblieft niet te zeiken over een circuit terwijl je nog geen eens een race er op hebt gereden.... :rolleyes:
Stefan van Renselaar
17 mei 2010, 18:38
Laguna Seca is juist een masterlijk circuit voor de FM :)
Ralffoxx
17 mei 2010, 18:39
Kom ik over 2 dagen wel terug Jerry ;)
Captain Slow
17 mei 2010, 18:53
Kom ik over 2 dagen wel terug Jerry ;)
Niet al te lullig bedoelt, maar als je over 2 dagen op iets wilt terugkomen had je toch ent zo goed 2 dagen kunnen wachten met je post?:huh1:
Michael Storm
17 mei 2010, 18:54
Valt me wel op dat als een circuit een beetje technisch wordt. Je het gelijk zit af te kraken. ;)
Ralffoxx
17 mei 2010, 18:58
Niet lullig bedoelt, maar jij wilt graag alleen een mening als je een race er hebt gereden schijnbaar kan je anders geen mening hebben. Wat ik al een vreemd vind. Maar morgen heb ik een race op LS waar ik zwaar tegenop kijk ivm crashes die ik voorzie aangezien niet iedereen zoals ook hier niet altijd even goed oefent voordat ze gaan rijden. Daarom ook vandaag begonnen met testen en al hoewel ik gevoel heb dat ik weet wanneer te remmen etc vind ik nog altijd een knaken baan voor dit soort auto's.
El Maestro
17 mei 2010, 19:06
Er zijn al zat circuits geweest waar ik van te voren weinig van verwachtte, maar die uiteindelijk toch voor geweldige races zorgde.
De organisatie doet z´n best om een frisse, nieuwe kalender neer te zetten en nog zonder enige ervaring wordt het circuit al afgekraakt. Vind ik gewoon niet netjes. Kijk nou maar eerst wat het wordt. :)
Roy Visser
17 mei 2010, 19:07
IK vind dat je gewoon even wat geduld moet hebben voordat je na 3 rondjes al de boel gaat lopen afzeiken. Wat voor info geef je daar nou eigenlijk mee af, en wat wil je er bereiken? Denk je nou echt dat de organisatie serieus met dat soort opmerkingen om kan gaan? Als jij geoefent hebt met een WTCC auto dan vind ik het niet meer dan logisch dat je er na 3 rondjes nog geen feeling in heb zitten met een totaal andere auto.
je brengt het gewoon weer super onhandig steven.
Ralffoxx
17 mei 2010, 19:24
Was geen WTCC wagen Roy. Ik geef aan dat ik het totaal geen Formule circuit vind mag ik dat vinden of mag dat hier op dit forum niet valt me wel op dat meningen hier niet mogen of wel? Ik vind dat LS geen Formule circuit is punt. Klaar. Simpel toch?
Ik vind het een super mooi circuit voor langzame auto's die tegen een stootje kunnen. En heb geweldige races gezien van de MotoGP er op. Maar formule nah sorry.
Stefan van Renselaar
17 mei 2010, 19:29
Was geen WTCC wagen Roy. Ik geef aan dat ik het totaal geen Formule circuit vind mag ik dat vinden of mag dat hier op dit forum niet valt me wel op dat meningen hier niet mogen of wel? Ik vind dat LS geen Formule circuit is punt. Klaar. Simpel toch?
Jou eerste post is meer geschreven als een feit dan als een mening, er staat nergens het woordje vind in..
[Edit] Volgens mij kun je ook gewoon op Laguna Seca met formule auto's een mooie race hebben.
El Maestro
17 mei 2010, 19:29
Kijk, das al een stuk mooier geformuleerd:)
Misschien is zijn race afstand wel 3 rondjes?? :innocent: :) (grapje)
Mijn ervaring met mindere circuits is hetzelfde als die van Jerry, achteraf bleek het echt gigantisch gaaf te zijn.
Al met al staat dit circuit niet voor niets op de kalender. De organisatie zal hier echt wel over nagedacht hebben. Ik vind het een gave/uitdagende kalender en kijk weer uit naar het nieuwe seizoen! Zijn vast circuits waar je het wel naar je zin hebt Steven ;) Dan heb je deze tenminste al gehad :thumbup:
Ralffoxx
17 mei 2010, 19:36
Zijn er genoeg Mark alleen ik weet dat ik een race ga missen. Alleen het is nou net niet de van LS jammer genoeg lol.
valt me wel op dat meningen hier niet mogen of wel?
Zoals wel vaker gezegd richting verschillende personen. Iedereen mag hier zijn mening geven echter is het de toon bepaald hoe mensen daarop reageren. Als je het allemaal even wat genuanceerder en wel overwogen brengt zullen de reacties ook een stuk genuanceerder zijn.
Anyway. Nog tot eind september om te oefenen op LS. Tijd zat dus.
Kim Van Der Stichelen
17 mei 2010, 20:17
Het is wel werken achter het stuur hier :)
Maik Peters
17 mei 2010, 20:53
Werken is het zeker... 19.8 met 40L niet onaardig... maar laat zeker nog te veel liggen in sector 2... ach... valt weinig over te zeggen als je maar 10rondjes rijd :P
Ralffoxx
17 mei 2010, 21:00
Zo mijn opzet is geslaagd zo te zien. Heb mensen wel aan het rijden gebracht ;)
braaltje
17 mei 2010, 21:10
Anyway. Nog tot eind september om te oefenen op LS. Tijd zat dus.
gelukkig wel zeg, ik glij alle kanten op :surrender: maar goed, niet het enige circuit waar er nog wat werk aan de winkel is :blushing:
Bram Van Der Stichelen
17 mei 2010, 21:30
Waarom is iedereen hier al bezig over LS terwijl het over 2 weken in Bahrein te doen is? :p
Waarom is iedereen hier al bezig over LS terwijl het over 2 weken in Bahrein te doen is? :p
Laguna Seca is een stuk leuker en uitdagender dan dat plak asfalt in de woestijn? :laugh: Al moet ik zeggen dat Bahrein echt een heerlijke baan is om op te rijden. Ik denk niet dat ik de eerste wedstrijd mee kan doen, maar dat lag al in de lijn der verwachting.
Laguna Seca blijft wel echt een hele gemene baan. Aanremmen bij de corkscrew én de corkscrew zelf zijn vreselijk, dat is nog veel oefenen.
Stefan van Renselaar
17 mei 2010, 21:56
Bahrein blijkt inderdaad ook een lekker baan te zijn om op te rijden :) Dacht bij het kijken van F1 altijd dat erop rijden net zo saai is als ernaar kijken :p
Ruben Laenens
17 mei 2010, 22:08
Damn ik verlies bij Laguna Seca bij het indraaien steeds mn achterkant van die formula masters, iemand set up tips?
Want zo kan ik echt niet rijden, als ik iedere bocht meot gaan tegensturen:p
Captain Slow
17 mei 2010, 22:10
Jongens kom op he:p LS is nog een paar maanden weg en nu al om setups bedelen? Wie zegt dat het niet gaat regenen?
Ruben Laenens
17 mei 2010, 22:22
Casper wat is dat nu voor 'n opmerking? Ik merk gewoon wat overstuur en ik vraag of iemand hier tips voor heeft. Trouwens ik heb het niet enkel bij LS maar bij de meeste circuits.
In bahrain neit omdat ik storm's setup gebruik:)
Bram Van Der Stichelen
17 mei 2010, 22:25
Casper wat is dat nu voor 'n opmerking? Ik merk gewoon wat overstuur en ik vraag of iemand hier tips voor heeft. Trouwens ik heb het niet enkel bij LS maar bij de meeste circuits.
In bahrain neit omdat ik storm's setup gebruik:)
Ik vind het gewoon ook een beetje appart om iedereen hier al zien te oefenen voor Laguna terwijl Bahrein er binnen 2 weken aankomt. Je hebt nog tijd genoeg om op Laguna te gaan oefenen. IK zou nu eerder op Bahrein gaan oefenen als ik jou was :)
En over Storm zijn setup: de gouden regel op vlak van storm zijn setups is dat meestal alleen storm er zelf goed mee kan rijden. Verwacht niet dat je plots op 2 gaat staan hoor.
Captain Slow
17 mei 2010, 22:26
Tis niet alleen tegen jou hoor Rubens:) Maar verder verwoord Bram mijn mening al goed genoeg.:)
Om iedereen alvast een beetje in de stemming te brengen:
YouTube- Digital Racing Formula Pro League Seizoen 3 Intro
Klik voor HD
Jeroen Ursem
18 mei 2010, 22:39
Goed bezig :)
Robert Saalmink
18 mei 2010, 23:05
Gaaf gedaan!
Ruben Laenens
18 mei 2010, 23:14
Mooie preview op de circuits =d
Vet Dennis.... :D :thumbup: Echt cool, brengt lekker het gevoel van racen naar boven met al die vette bochten in beeld!
Niels Tieman
18 mei 2010, 23:17
Geweldig Dennis! :D Dit geeft inderdaad een heerlijk sfeertje weg. :D
Gerben vd Broek
18 mei 2010, 23:28
Geweldig leuk om zo te zien, maar je bent 1 onderschrift vergeten op het einde van het filmpje. One Champion: M. Storm :D
Thnx mannen. Het is de bedoeling dat ik ook filmpjes ga maken van de races zelf. Moet alleen nog ergens de tijd vandaag zien te halen :p
Thnx mannen. Het is de bedoeling dat ik ook filmpjes ga maken van de races zelf. Moet alleen nog ergens de tijd vandaag zien te halen :p
Helemaal toppie :thumbup::thumbup:
Maik Peters
19 mei 2010, 10:08
Moet alleen nog ergens de tijd vandaag zien te halen :p
Daar dus!
http://www.devrije.nl/archives/tijdmachine.jpg
lekker gedaan hoor :thumbup:
Nog 11 dagen te gaan :laugh:
Gaan we alle 40 rijden :blink::huh1:
Tjerk Korving
20 mei 2010, 14:05
Nog 11 dagen te gaan :laugh:
Gaan we alle 40 rijden :blink::huh1:
Druk druk druk. Deze week in principe de scheiding tussen vaste en reserve lijst. Heeft wat vertraging opgelopen door allerlei redenen.
Carset hopelijk vlak na het komend weekend.
Maar hoe vet zou het zijn als je zonder problemen, lagvrij met z'n 40-en kon starten. :laugh: Dat zou echt ziek zijn. Niet bijster verstandig denk ik, maar goed.
Jammer genoeg kan ik al sowieso niet meedoen aan de eerste race, maar dat was wel verwacht. Gaat me er niet van beletten aankomend weekend rondjes te rijden op de server, zou leuk zijn als meer mensen meedoen. :)
Gerben vd Broek
20 mei 2010, 14:30
Ik zou toch ergens eens mijn eerste trainingsrondjes moeten gaan maken ;)
wanneer kunnen we een testrace verwachten? Met zo een krappe tijd zul je net zien dat het in mijn late dienst valt en ik niet mee kan doen :p
Ruben Laenens
21 mei 2010, 20:56
1.55.1 op Bahrein momenteel, iemand nog tijden om ff te meten waar ik ongeveer zit?:p
Hopelijk haal ik nog ergens 1.54.x
Patrick Cloosterman
21 mei 2010, 21:01
Laatste laps die ik deed vorige week waren hoge 53ers (offline practice).
Ik zal dit weekend eens een race gaan testen. Heb namelijk nog geen idee hoe een pitstop werkt :blushing:
Heb er wel zin in :)
Stefan van Renselaar
21 mei 2010, 21:07
1.55.1 op Bahrein momenteel, iemand nog tijden om ff te meten waar ik ongeveer zit?:p
Hopelijk haal ik nog ergens 1.54.x
Storm had al 51'ers gereden ;)
Ralffoxx
21 mei 2010, 21:09
Stap 1. Druk op het pitrequest knopje om je pitstop aan te vragen.
Stap 2. Rij de pitstraat in en zorg er voor dat je voor de witte lijn 60 rijdt.
Stap 3. Pitlimiter aan (kan ook net voor de lijn)
Stap 4. Nu krijg je het pitmenu in beeld (kan je tijdens het racen ook aanvragen) zorg er voor dat alles geselecteerd is wat je denkt te willen veranderen (of bijtanken) en druk op confirm.
Stap 5a. Zoek je plaatsje op en sta optijd stil (en in je neutraal)
Stap 5b. (optioneel) Zet je motor uit en als ze getankt hebben weer aan.
Stap 6. Als je op de grond komt weer rustig gas geven zorg er wel voor dat je pitlimiter nog aan staat.
Darthwillie
21 mei 2010, 21:09
Storm had al 51'ers gereden ;)
http://img208.imageshack.us/img208/6827/pict4826.th.jpg (http://img208.imageshack.us/i/pict4826.jpg/) :innocent:
vinkje :blink:
:lol: maar serieus, heb ik ook 55ers gedaan dus je moet harder kunnen ruben. Helaas kan ik sowieso de eerste 3 wedstrijden zeker niet meedoen.
Tjerk Korving
21 mei 2010, 21:26
De schifting voor wat betreft vaste en reservelijst is gemaakt en verwerkt in de deelnemerslijst onder de startpost. Zoals al vaker geconcludeerd is zoiets geen gemakkelijke keuze, zeker niet met zo'n hoeveelheid deelnemers, maar hebben we deze naar eer en geweten proberen te maken.
We gaan er vanuit dat de reservelijst voldoende zal rouleren dus iedereen zal zeker meermaals aan de beurt komen. :)
Veel plezier dit seizoen en de startpost voor Bahrein zal binnenkort ook gaan verschijnen.
Darthwillie
21 mei 2010, 21:33
Reservelijst gevraagd en dus geen klachten, wel heel erg leuk zo een lange lijst en vooral die hele hoop nieuwe namen :thumbup:
Stefan van Renselaar
21 mei 2010, 21:36
Ik had twijfels of ik de vaste lijst zou halen, kijkend naar de startnummers, maar nu weet ik dat ik sowieso mee kan doen, dus dan kan ik dit weekend beginnen met oefenen op Bahrein :)
Ruben Laenens
21 mei 2010, 21:38
jammer dat ik op de reservelijst sta maar gelukkig kan ik wel meteen beginnen :D (vermoed ik toch of is het niet volgens degene die vanboven staat:p)
Marc Vos
21 mei 2010, 21:41
Balen dat ik en me teammaat Bram op de reservelijst staan, zonde van die mooie wagen. :p De eerste 2 races verwacht ik zowiezo niet mee te doen, maar daarna zullen we nog geregeld aan rijden toekomen. Dit gebeurt vaak in een league, de eerste wedstrijden willen deelnemers er per se bij zijn, maar later in de competitie wegen de minpunten toch net wat zwaarder dan de pluspunten om mee te doen, met als gevolg dat er meer afmeldingen zijn. Hopelijk wordt het voor ons nog wel een leuk seizoen. :)
Overigens wil ik niet negatief doen over het besluit. De organisatie zal het ook moeilijk hebben gevonden om de lijst vast te stellen, geen kritiek dus. :)
Captain Slow
21 mei 2010, 21:42
Zelfde gevoel ook hier Marc, zonde dat ik die wagen niet echt kan showen on-track. :p
Robert Saalmink
21 mei 2010, 21:47
Balen dat ik en me teammaat Bram op de reservelijst staan, zonde van die mooie wagen. :p De eerste 2 races verwacht ik zowiezo niet mee te doen, maar daarna zullen we nog geregeld aan rijden toekomen. Dit gebeurt vaak in een league, de eerste wedstrijden willen deelnemers er per se bij zijn, maar later in de competitie wegen de minpunten toch net wat zwaarder dan de pluspunten om mee te doen, met als gevolg dat er meer afmeldingen zijn. Hopelijk wordt het voor ons nog wel een leuk seizoen. :)
Overigens wil ik niet negatief doen over het besluit. De organisatie zal het ook moeilijk hebben gevonden om de lijst vast te stellen, geen kritiek dus. :)
Het was echt een klus, zeer sterk deelnemersveld. Maar de reservelijst kan heel snel gaan, zie DRTCC. Daar sta ik op reserve en heb alle races nog kunnen deelnemen.
Marc Vos
21 mei 2010, 22:00
Het was echt een klus, zeer sterk deelnemersveld. Maar de reservelijst kan heel snel gaan, zie DRTCC. Daar sta ik op reserve en heb alle races nog kunnen deelnemen.
Dat begrijp ik zeker. Ik zie dat er wat debutanten de kans wordt gegeven om gewoon iedere wedstrijd mee te doen, en daar is niks mis mee. Ik ben zelf ook op de vaste lijst gezet toen in de DRTCC, en toen stonden er ook wat vaste DR leden op de reservelijst. Toen was ik ontzettend blij, nu zijn de rollen eigenlijk omgekeerd. En inderdaad maar hopen dat we met de Porsche bolide zoveel mogelijk races kunnen rijden.
Bram Van Der Stichelen
21 mei 2010, 22:00
Dat begrijp ik zeker. Ik zie dat er wat debutanten de kans wordt gegeven om gewoon iedere wedstrijd mee te doen, en daar is niks mis mee. Ik ben zelf ook op de vaste lijst gezet toen in de DRTCC, en toen stonden er ook wat vaste DR leden op de reservelijst. Toen was ik ontzettend blij, nu zijn de rollen eigenlijk omgekeerd. En inderdaad maar hopen dat we met de Porsche bolide zoveel mogelijk races kunnen rijden.
Inderdaad :) En de helft van de tijd zal je toch gewoon kunnen meedoen ;) bahrein kan ik normaal nog meedoen. De 2e wordt eentje dat ik ga missen.
:thumbup: helemaal top ik sta gewoon op de vaste startlijst
Zal de eerste 2 races me waarschijnlijk wel moeten afmelden :unsure:
Heb op 1 juni en 15 juni steeds een examen, 26 juni ben ik er zeker bij
Kim Van Der Stichelen
21 mei 2010, 22:06
Persbericht uitgegeven door Kim VDS:
Meh
:p
Mikeman
21 mei 2010, 23:10
Ik heb er toch even een uurtje over na moeten denken of ik zou reageren op het uitkomen van de startlijst/reservelijst. Maar goed ik moet toch even het volgende kwijt:
Ik ben zeer teleurgesteld dat ik niet alle races mee mag/kan doen. Ik heb vorige week speciaal Race 07/Race On aangeschaft vanwege deze league. Voor mij voldoet gtr2 nog altijd, dus het was geen noodzaak. Sinds ik Race 07/Race On geïnstalleerd heb, heb ik al flink wat rondjes baghrain gereden, dit om een beetje goed voor de dag te komen.
Wat ik dan erg vind, is het feit dat ik tijd vrij heb moeten maken om te kunnen trainen en dus andere hobbys heb moeten laten, dit tot ergernis van vrienden/collega.
Zo zie je maar: nooit te fanatiek ergens aan beginnen voordat je zekerheid hebt dat het doorgaat.
Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp heel goed dat het samenstellen van de lijst niet gemakkelijk is en dat dit dan ook een hele opgave is voor de betrokkenen.
Hoop dat ik verderop in het seizoen nog eens kan deelnemen. Ik zal echter geen tijd meer vrij maken om te trainen, totdat ik zeker weet dat ik mee kan doen. Andere hobby gaat nu gewoon voor.
Groeten,
Michael Bosman
P.s.: Misschien een tip voor volgend jaar, inschrijvingen verwerken op basis van wie t eerst komt, die t eerst maalt, en duidelijk een maximum aangeven
Jeroen Ursem
21 mei 2010, 23:21
Nou, het gaat anders al jaren goed hoor. Je mag ook aannemen dat er geselecteerd word op een manier die echt het beste is.
Mensen die hier al langer meerijden hebben vaak voorrang en ook activiteit op het forum en testservers word meegenomen. (voor zover ik weet)
Vind jou reactie nogal kort door de bocht en een reservelijst geeft ook nog vaak kans op een aantal races.
Roy Visser
21 mei 2010, 23:24
Je wat vaker op het forum en de testservers laten zien is toch ook wel een enorme Pré hier binnen de leagues.
Wie het eerst komt het eerst maalt is nooit een goede oplossing.. Er zijn zat mensen die op het moment van inschrijven wat anders te doen hebben, waarom zouden zij dan pech moeten hebben, terwijl iemand anders die vrijwel nooit op het forum komt of op testservers rijd en pas 1 week het spel heeft (je bent 1 week bezig met een hobby en gelijk je vrienden en je collega's op je nek trouwens?) voorrang moeten hebben op iemand die duidelijk bezig is met de league en het forum?
even duidelijker aanwezig zijn, vanaf december 21 posts is enorm magertjes, en helpt absoluut niet :)
Darthwillie
21 mei 2010, 23:36
Het lullige voor de organisatie is dat vrijwel iedereen dolgraag op de vaste lijst wil staan, en helaas zit aan ieder systeem nadelen. Praktijk wijst uit dat de reservelijst behoorlijk hard zal gaan en je niet verbaast moet zijn als je nog redelijk vaak zal meedoen.
Persoonlijk vind ik het al heel goed dat er een aantal 'vaste' krachten op de reservelijst staat. (niet voor hun maar dat er gepoogd is een mix van vaste deelnemers en nieuwkomers te maken) Verder ben ik bijv maar voor een race of 4 beschikbaar dus zal je zien dat die lijst korter is als je denk.
Hoop dat je toch nog vaak op de testserver bent, want ook dat is een groot deel van de lol van een seizoen en anders gaan we vrolijk verder in de dres tegen elkaar strijden ;)
Je wat vaker op het forum en de testservers laten zien is toch ook wel een enorme Pré hier binnen de leagues.
Zoals Roy dit verwoord, zo heb ik het ook mogen ondervinden in de drtcc competitie, het eerste seizoen op de reservelijst, het 2e seizoen meteen als vaste rijder.
Nu ben ik zelf ook geen enorme poster op het forum, maar ik ben wel regelmatig op het forum en op de testserver te vinden. Je laten zien en tonen dat je interesse hebt is altijd goed.
Dat aan de hand hiervan geselecteerd wordt, is opzich niets mis mee.
Tjerk Korving
21 mei 2010, 23:44
Je maakt altijd een goede kans om mee te doen Michael, reken maar dat de reservelijst best goed doorstroomt.
Dit seizoen zijn er veel nieuwe aanmeldingen en zie het dan maar te beoordelen. Verleden in de league, activiteit op forum en op server en of iemand al in meerdere DigitalRacing leagues deelneemt tellen allemaal mee maar zelfs dan kan je niet gemakkelijk zeggen van die wel en die niet. Nieuwelingen moeten ook de kans krijgen maar ook die kunnen niet allemaal een plaats krijgen. Puur op snelheid kan je ook niet gaan selecteren want ook deelnemers met minder ervaring moeten een kans kunnen krijgen.
Mocht er gedurende het seizoen iemand van de vaste lijst om wat voor reden wegvallen zal er iemand van de reservelijst worden gevraagd voor de vaste lijst dus dat bied in die situaties ook kansen. Niet dat je er op moet rekenen dat er iemand wegvalt maar het kan. En meerijden op de reservelijst bied altijd weer kansen voor een volgend seizoen boven iemand die nieuw binnen komt.
Kunnen er van alles over schrijven maar er zullen altijd deelnemers teleurgesteld zijn en begrijpelijk.
Mikeman
22 mei 2010, 00:18
@Roy: Naar mijn weten ben ik al iets langer dan een week met deze hobby bezig (volgens mij rij ik mee in de DRES2, kan zijn dat ik me vergis, denk het echter niet!). Wat het posten op forums betreft, het lijkt me moeilijk om je mening te geven over een league (in dit geval de FPL), zonder dat je het spel hebt.
Had ik geweten dat het aantal posts op het forum meetelt, dan wist ik het wel. Wat willen jullie weten: Welke muziek ik nu luister? Welke auto ik rij? Hoe mijn racesim eruitziet?.... Denk dat jullie mijn punt wel begrijpen. Feit is dat je uit het aantal forumposts niet kunt afleiden hoe fanatiek iemand daadwerkelijk is.
@Tjerk: Dat ik altijd kans maak om mee te doen, dat begrijp ik. Het is alleen nu even een tegenslag zeg maar.
Ik kreeg na de DRES2 race op road america de vraag hoeveel ik geoefend had, en kort samengevat was dat veel te weinig. Dus mijn simpele gedachte was: Dan moet je meer oefenen voor de FPL en voor toekomstige DRES2 races.
En daar was ik dus al mee bezig, wel offline, maar ook hier weer: had ik geweten dat de aanwezigheid op de testserver een beetje meetelde, dan had ik wel online geoefend, geen probleem.
Roy Visser
22 mei 2010, 00:29
@Roy: Naar mijn weten ben ik al iets langer dan een week met deze hobby bezig (volgens mij rij ik mee in de DRES2, kan zijn dat ik me vergis, denk het echter niet!). Wat het posten op forums betreft, het lijkt me moeilijk om je mening te geven over een league (in dit geval de FPL), zonder dat je het spel hebt.
Had ik geweten dat het aantal posts op het forum meetelt, dan wist ik het wel. Wat willen jullie weten: Welke muziek ik nu luister? Welke auto ik rij? Hoe mijn racesim eruitziet?.... Denk dat jullie mijn punt wel begrijpen. Feit is dat je uit het aantal forumposts niet kunt afleiden hoe fanatiek iemand daadwerkelijk is.
Je post doet vermoeden dat je speciaal extra veel ging oefenen sinds je 1 week RaceOn hebt.. Het gaat ook niet om het aantal posts, maar als jij interesse hebt in een league, dan post je er toch wel wat vaker, en laat je je een stuk meer zien. Het gaat niet om het aantal posts, maar DRNL is niet alleen voor het racen, het is ook een Community, en daar hoort ook het offtopic gedeelte bij, waardoor je wat "naamsbekendheid" krijgt. En dat geeft ook aan hoe zeer iemand met de community bezig is.
Dat noem ik fanatiek, als ik dan iemand ook nog vaak op de livetiming zie rijden, dan weet ik genoeg. Jouw ben ik nog niet tegengekomen op de livetiming, en je geeft nu ook zelf aan dat je voor de laatste dres race (waar meer als een maand tussen de races zit) je amper geoefend hebt, dan speelt ook dat mee.
Dat jij sinds de Dres Race (wat vorige week was) veel offline geoefend hebt, dat maakt niet uit, want dat is dan nog steeds die ene week die ik eerder opnoemde..
Het is over het algemeen vrij bekend dat je je meer in de kijker rijd door op de testserver rond te rijden, wat meer "into" the community had je ook dat als extra informatie gegeven.
Het is van niemand hier iets niks persoonlijks, maar het feit dat je vrij nieuw, onbekend, en weinig op de servers bent geweest helpt je gewoon niet om op een vaste lijst te komen. Zo hebben we wel vaker mensen gehad die 4 of 5 posts enorm enthusiast zijn en zich inschrijven, maar dan als puntje bij paaltje komt en er een mailtje verstuurd moet worden van "waar blijft je skin" en mensen dan reageren met "oh was ik ingeschreven?" geeft wel aan dat er juist opgepast wordt met "nieuwe" mensen.
Als jij hier al een half jaar op het forum zit, en je post dagelijks wat, dan geeft dat een veel betere indicatie van iemands toewijding als dat jij zegt dat je offline veel rijd.
Zoals verwacht op de reservelijst (hadden het niet voor niets gevraagd dat te doen), maar een mooie lijst deelnemers! Ik had eigenlijk niet zó een grote toename van het aantal deelnemers verwacht, omdat meesten toch wel RACE On nog moesten kopen -dacht ik. Tof om te zien dat iedereen er blijkbaar zo'n zin in heeft! :thumbup:
Ralffoxx
22 mei 2010, 02:57
Een hele mooie lijst en denk dat het aardig close gaat worden. Word een lastig seizoen. Vooral omdat ik nog steeds geen ene pot kan breken met de Masters wagen.
Oxygen Racing in full effect aanwezig. Heb er zin in. Laat die carset maar komen.
Captain Slow
22 mei 2010, 11:54
@ Michael, ik snap dat het even lastig te kroppen is, ik moest ook even slikken hier. Maar ik weet gewoon zeker dat de organisatie hier z'n uiterste best doet om ervoor te zorgen dat er over alle leagues een goed en eerlijk deelnemersveld is.
Ik heb gewoon door tijdgebrek me de laatste tijd niet echt op de servers kunnen laten zien, en hetzelfde geld voor het DRTCC. En Race on heb je vast nog wel ergens anders voor nodig.:)
Tjerk Korving
22 mei 2010, 13:38
Nog een opmerking over de vaste en reservelijst. Dit seizoen word er harder opgetreden voor wat betreft het niet afmelden en desondanks niet komen opdagen. Identiek met de regels zoals die in DRTCC4 golden dus. Dat is dit seizoen ook een stuk relevanter dan vorig seizoen toen we geen echte reservelijst hadden.
Twee keer niet afmelden zonder geldige reden en niet komen opdagen is dan dus ook een permanente verhuizing van de vaste naar de reservelijst. Bij één keer niet afmelden en niet komen opdagen word de plaats enkel voor de eerstvolgende race vergeven aan een deelnemer van de reservelijst.
Atreidez
22 mei 2010, 14:01
Mooie lijst met deelnemers :) Competetief veld, en dat wordt nog hard werken komend seizoen. Goed dat er scherp opgelet gaat worden ook met afmelden, met de reservelijst moet het dan zeker mogelijk zijn om elke race een nagenoeg vol veld te hebben. En fanatieke deelnemers op reserve kunnen in theorie hun vaste plek dus alsnog verdienen als er slackers zijn op de vaste lijst.
Heb er zin in :thumbup:
Robert Saalmink
22 mei 2010, 14:05
@Tjerk: Dat ik altijd kans maak om mee te doen, dat begrijp ik. Het is alleen nu even een tegenslag zeg maar.
Ik kreeg na de DRES2 race op road america de vraag hoeveel ik geoefend had, en kort samengevat was dat veel te weinig. Dus mijn simpele gedachte was: Dan moet je meer oefenen voor de FPL en voor toekomstige DRES2 races.
En daar was ik dus al mee bezig, wel offline, maar ook hier weer: had ik geweten dat de aanwezigheid op de testserver een beetje meetelde, dan had ik wel online geoefend, geen probleem.
Dit is wel erg zwart wit, het is niet per se zo dat je verplicht online moet oefenen, het helpt alleen wel om jezelf in de kijker te rijden, we beoordelen mensen ook op inzet en gewilligheid. Maar we zullen het NOOIT voor elkaar krijgen om een reservelijst te maken waar iedereen blij mee is, die illusie hebben we ook niet. Wat Tjerk al zegt, we hebben voor deze league ook mensen voorrang gegeven die niet al in drie andere leagues meerijden, daarom zie je ook best wat 'bekende' namen op de reservelijst staan om nieuwkomers een kans op de vaste lijst te geven.
Daarbij wil ik _nogmaals_ benadrukken dat die lijst heel snel door loopt waarschijnlijk. Er staan teams op de reservelijst op eigen verzoek, omdat die al inzien dat ze niet alle races kunnen meedoen. DRTCC heb ik elke race nog kunnen mee rijden, zo snel roeleert het daar. Tip, zorg dat je op MSN beschikbaar bent op de race avond, voor de race, vaak is dat een mooie bron voor de organisatie om snel een reserverijder te zoeken als iemand last-minute afmeld of PC problemen heeft.
Captain Slow
22 mei 2010, 17:31
In dat geval Robert, kan ik de msn hebben van de FPL opperhoofden?:)
Darthwillie
22 mei 2010, 17:33
oppergod@hotmail.com denk ik????
ìk sta er mooi samen met Koos op de reserve lijst zoals aangevraagd was.
Ik hoop een paar leuke races mee te pikken, het zal mijn eerste ervaring gaan worden met de open wheelers .. :cool:
Mikeman
22 mei 2010, 18:12
@Robert: Daar kunnen we wat mee:thumbup:. Mag ik aub de msn adressen van de fpl-bevelhebbers:D. Uiteraard in een pb'tje.
Gr, Michael
Robert Saalmink
22 mei 2010, 18:37
Die van mij zie je middels het iccoontje onder mijn naam links <<< maar het is gewoon mijn normale DRNL e-mail adres, heeft ook in alle ZAC nieuwsbrieven gestaan trouwens. Doe zelf alleen niets met de FPL verder he ;)
Shrimp Tabasco
25 mei 2010, 14:38
Ik zal ook ff een mailtje versturen om op de reservelijst te komen.
Lijkt mij wel erg leuk om eens een race mee te doen.
Heb alleen geen team dus doe dan graag mee als privateer :)
Robert Saalmink
25 mei 2010, 14:56
Ik zal ook ff een mailtje versturen om op de reservelijst te komen.
Lijkt mij wel erg leuk om eens een race mee te doen.
Heb alleen geen team dus doe dan graag mee als privateer :)
Helaas, je bent aan de late kant:
De inschrijvingsperiode loopt tot en met zondag 18 april 2010.
Shrimp Tabasco
25 mei 2010, 14:58
Helaas, je bent aan de late kant:
Huh? er staat toch..
Inschrijvingen na 18 april 2010 maar nog voor de start van het nieuwe seizoen komen automatisch op de reservelijst. Na de start van het seizoen worden er géén nieuwe aanmeldingen geaccepteerd.
?
Robert Saalmink
25 mei 2010, 15:02
Die inschrijfdatum is er niet voor niets, en dan nog, 5 weken na de uiterste inschrijfdatum... Bedenk echter ook dat het carset materiaal al ingeleverd had moeten moeten worden. De eerste race is volgende week al en de carset wordt nu de laatste hand aan gelegd. Maar stuur even een mailtje aan fpl@digitalracing.nl en wie weet. Ik ga daar in principe niet over.
Hehe, lees de quote die Bart plaatste nog eens door Robert. ;) Het seizoen is nog niet begonnen, dus hij komt gewoon automatisch op de reservelijst, volgens dat citaat.
Robert Saalmink
25 mei 2010, 15:13
Ik zeg alleen dat ik hem weinig kans geef maar ik ga daar niet over. Ik weet dat de carset al bijna klaar is en het niet wenselijk is daar een vertraging in te bouwen, maar wellicht zijn er reserve liveries die er zo ingejast kunnen worden of zo.
Maik Peters
25 mei 2010, 15:15
DRNL reserve / gastrijder livery :)
Tjerk Korving
25 mei 2010, 17:05
DR.nl reserve livery is al van de band gerold. Stond al in de planning om te maken dus wat dat betreft zou het geen probleem vormen.
Ruben Laenens
25 mei 2010, 18:11
Wanneer komt het reglement?
Tjerk Korving
25 mei 2010, 18:14
Wanneer komt het reglement?
Nog voor de start van het seizoen. Gaat allemaal lukken maar het is een drukke planning. :)
Mark van Zanten
25 mei 2010, 22:56
Vet om te zien dat ik op de vaste lijst terecht ben gekomen! Van de week nog even een paar keer goed testen en ik ben klaar voor de eerste race!
Kunnen we de carset vandaag nog verwachten :rolleyes:
Hoop het stiekem nog even niet! :) Wordt druk gewerkt aan de presentatie van BSRT :P
Tjerk Korving
26 mei 2010, 13:58
Dat is de bedoeling. Nog kwestie van een paar toevoegingen en wat mij betreft in de loop van de avond online. :)
Kan niet wachten.
Kan niet wachten.
Jawel!!!! :innocent:
Tjerk Korving
26 mei 2010, 21:38
[spacer]
Vanaf nu is de FPL3 carset v1.0 te downloaden. De carset is te vinden via de download sectie op de website én via de link onderaan de startpost van de ze thread die naar dezelfde locatie verwijst.
Het FPL3 reglement is in principe ook afgerond en word intern nog nageplozen zodat deze binnenkort, hopelijk morgen (donderdag) ook online kan gaan.
De start thread voor Bahrein volgt morgen (donderdag). Aan de late kant door alles wat er nog geregeld moest worden maar, de server draait momenteel het circuit met hogere temperaturen als voorbereiding op wat komen gaat.
[spacer]
Maik Peters
26 mei 2010, 21:41
Ook al doe ik niet mee.... meteen ff downloaden! :D
Darthwillie
26 mei 2010, 21:49
wow, kan niets anders zeggen dan wat een fraaie carset!!!!!! :thumbup:
Heel erg vet. Super carset geworden.
braaltje
26 mei 2010, 22:08
daar zitten wat pareltjes bij zeg :thumbup: zo word het niet erg om een paar keer ge-lapped te worden ;)
Mark van Zanten
26 mei 2010, 22:25
Dat is lekker thuis komen zeg. Meteen even de carset bekeken: wat een prachtige carset is het geworden zeg! :thumbup: voor de painters!
petervdveen
27 mei 2010, 11:38
Heel erg mooi geworden!! :D
Mooie bakken zitten er tussen hoor, top! :)
Klein probleempje wel met alle int_driver suits, ogen en de simbin copyright zitten op de handen :( Is toch de/een foute template geweest dan...
Tjerk Korving
27 mei 2010, 14:38
Klein probleempje wel met alle int_driver suits, ogen en de simbin copyright zitten op de handen :( Is toch de/een foute template geweest dan...
Er is maar één universele interne en externe template voor alle beschikbare wagens dus dat moet dan al seizoenen lang zo zijn.
Dan is het al seizoenen lang zo ;) Of de Formula Master int_driver zit toch wat anders in elkaar.
Captain Slow
27 mei 2010, 15:03
Mensen, dat heb ik dus al eerder geroepen en toen was het mijn fout. Maargoed, als dit de foute template is is er ook een goede.:)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.