View Full Version : Presentatie:DRNL/Online racing.
speed9
24 maart 2010, 17:25
Nou zoals de titel zegt : Presentatie over DRNL en Online racing.
Voor Maatschappijleer moet ik een presentatie houden over een Vereniging/club/team/Organisatie.
Ik kreeg toestemming van me leraar tevens me mentor,om het over DRNL en dus over Online racing te houden.
Nu moet ik voor me Presentatie een aantal dingen hebben :
Infomatie(over online racing en DRNL)
Foto's (Van ingame en Race simulators of gewoon race setup)
Historie(Van DRNL en Online racing)
Een Intervieuw (Van een DRNL-league team/rijder)
Dus hier bij vraag ik mensen van de comunitie DRNL(Dus rijders/leden) om Foto's van Race setup's/Simulatoren(van je zelf uiteraard anders kan ik net zo goed op internet zoeken.)
En ook Bvb je DRNL "prijzen kast" en infomatie over Spec's.
Je kunt me PM sturen of vraag me Email via PM.
Bij voorbaad dank.
Bram Kocken
24 maart 2010, 17:40
Om je alvast een voorzetje te geven m.b.t. de foto's van sim's: De grote "Mijn simulator" thread (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=66)
Flinke lijst van technische geavanceerde (o.a. N. Draijer met 3 schermen, of rinussie met een soortgelijke setup) of juist meer qua looks erg gaaf (R.Visser met compleet afgewerkte sim, of Heinz_39 met een formule-look).
Voor de info over online racen en DR.nl, zou ik een van de heren van admin aanspreken, die kunnen je met meer info voorzien dan wat de klas interessant vind ;)
Een deel daarvan staat ook op de homepage van DR.nl: Hoe het allemaal begon (http://www.digitalracing.nl/index.php/component/content/article/40-nieuws/66-digitalracingnl-hoe-het-allemaal-begon.html)
En de interviews, denk dat je iedereen hier wel kan aanspreken, dus voor jezelf moet je dan even beslissen of je een 'favoriet' hebt..
Eventuele achtergrond info over bepaalde rijders kun je vinden in Algemene DR Stats (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=271) en specifiek over bepaalde rijders in de Rijders uitgelicht-thread (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=347)
En mocht je nog behoefte hebben aan een 'profiel' van een doorsnee simracer, deze heb ik voor je. Vorige blok gemaakt voor school. Zal m ff erbij zoeken en attachen :)
Bij deze dus:
Daniël
24 maart 2010, 17:46
En dit staat op de frontpage over de geschiedenis: http://www.digitalracing.nl/index.php/component/content/article/40-nieuws/66-digitalracingnl-hoe-het-allemaal-begon.html
Ondertussen hebben we natuurlijk weer anderhalf jaar geschiedenis geschreven. :thumbup:
Gerben vd Broek
24 maart 2010, 18:10
Let er wel op, dat als je foto's van setups gebruikt (zoals de aangehaalde setupfoto's van Niels, Rinus, Roy of wie dan ook), dat je van die personen ook de toestemming hebt om die foto's te gebruiken. Niets iedereen is even gecharmeerd als zijn foto's overal verschijnen (ondanks dat het een vrij besloten bedoeling heeft in een klas).
speed9
24 maart 2010, 18:17
Let er wel op, dat als je foto's van setups gebruikt (zoals de aangehaalde setupfoto's van Niels, Rinus, Roy of wie dan ook), dat je van die personen ook de toestemming hebt om die foto's te gebruiken. Niets iedereen is even gecharmeerd als zijn foto's overal verschijnen (ondanks dat het een vrij besloten bedoeling heeft in een klas).
Klopt,vandaar deze tread.
Ik kan wel knip en plak van de treads zelf,maar met deze doel ik meer van door de mensen zelf geven samen stelling.
(bedoel in in andere treads staan wel foto's,maar neem aan dat niet elke gebruikt mag/kan worden i.b.m (?)persoonlijke spullen.
Het is zeg maar meer gericht op mensen,die zich aanbieden I.P.V zo maar wat uitzoeken.
@ Bram Kocken : Qua statistieken en historie weet ik wel te vinden,maar wou meer eigen beleving (en ja natuurlijk wel de hoofd punten van DRNL.)
en zoals daniel zegt : het is onder tussen weer anderhalf jaar verder.
Je mag als je wil wel foto's van mijn simulator gebruiken. Ik heb een ander soort simulator als de meeste hier. De mijne is gebaseerd op een formule auto. Merk is Hyper en komt uit Australie. Hier in Nederland wordt hij ook wel een Bernax genoemd naar de importeur van deze simulator voor Europa.
http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=21760&postcount=247
Zolang je me achternaam en adres niet noemt vind ik het best. ;)
Bram Kocken
24 maart 2010, 20:43
@ Bram Kocken : Qua statistieken en historie weet ik wel te vinden,maar wou meer eigen beleving (en ja natuurlijk wel de hoofd punten van DRNL.)
en zoals daniel zegt : het is onder tussen weer anderhalf jaar verder.
Het was ook maar een startpunt... Met wat linkjes naar her & der op de site/forum.
Wat bedoel je precies met eigen beleving? Hoe men het verblijf hier ervaart, als 'lid van DR.nl'?
Jeroen Ursem
24 maart 2010, 21:22
Wanneer heb je de presentatie? Dan kom ik wel even langs als 'de man die ooit P3 reed op Imola'
;) :p
Wanneer heb je de presentatie? Dan kom ik wel even langs als 'de man die ooit P3 reed op Imola'
OMFG....
Gaaf dat je daar je presentatie over mag houden :)
Tjello
24 maart 2010, 22:27
Ja Jeroen, vertel dat verhaal nogeens ter verduidelijking :lol:
Bjorn
24 maart 2010, 22:53
Mocht je van de heren hier geen toestemming krijgen om foto's van hun zelf in actie :rolleyes: in hun simpotje te gebruiken, dan kun je er hier hier (http://ryuuji.blog.ocn.ne.jp/photos/cockpit_owner_in_the_worl/index.html) genoeg vinden die toch al op het net staan.
je mag mijn zelf bouw setup ook gebruiken.
Staat in het topic zoals aangegevn door bram. Foto's en evt verdere info kan ik je ook geven indien gewenst
El Maestro
24 maart 2010, 23:43
Gaaf, ik mocht nooit presentaties over dat soort dingen houden:p
Kwam deze screen nog tegen in een mapje, vind ik stiekem wel een hele mooie:)
http://img697.imageshack.us/img697/6643/valerr1.jpg (http://img697.imageshack.us/i/valerr1.jpg/)
Verder kun je m'n filmpjes ook gebruiken als je wil, na de presentatie op de beamer ofzo:D
Martijn Mezger
25 maart 2010, 00:08
Gaaf dat je hier een presentatie over mag houden. Wij moesten altijd hele saaie onderwerpen kiezen want school was niet leuk volgens onze docent :lol:
Robert Saalmink
25 maart 2010, 00:17
Persoonlijk vind ik het best interessant om voor een vak als maatschappijleer te laten zien hoe een online community kan werken. Erg leuk :)
Jeroen Ursem
25 maart 2010, 00:27
Zet even een potje neer om te demonstreren hoe dat nou werkt met het doneren ;)
Bjorn
25 maart 2010, 00:35
Neem de presentatie op op video en post het hier. zodat wij er ook van kunnen leren. :D
Maatschappijleer :unsure:
Mark B
25 maart 2010, 11:02
Mocht je hulp nodig hebben rick kan je altijd contact met me opnemen!
Heb vanaf maandag toch niet zo veel te doen..... :rolleyes::innocent:
Dennis
25 maart 2010, 11:48
Persoonlijk vind ik het best interessant om voor een vak als maatschappijleer te laten zien hoe een online community kan werken. Erg leuk :)
Vooral het community gedeelte zou goed belichten. Met als voorbeeld oa de meeting en dingen als TS aangezien het voor maatschappijleer is.
Maik Peters
25 maart 2010, 12:55
Rick zoals ook gezegd via de PM ligt helaas mijn racestoel momenteel uit elkaar.
Voor wanneer moet de presentatie geregeld zijn?
Bram Kocken
25 maart 2010, 13:02
Ik denk dat Rick bang is geworden van de hulp ;) Zoveel had ie waarschijnlijk ook niet verwacht :D
speed9
25 maart 2010, 14:24
Ik denk dat Rick bang is geworden van de hulp ;) Zoveel had ie waarschijnlijk ook niet verwacht :D
:lol:Valt nog mee hoor hahaah.
Ben bezig met alles te verzamelen(noem het Hamsteren).
Alle hulp is wel welkom hoor,hoemeer hoe beter:laugh:.
@ Bram Kocken : Als lid bedoelde ik meer van : hoe is de beleving op de server,samenwerking en onder steunende hulp op de forum en meningen.
Niels Tieman
25 maart 2010, 14:50
Mocht ik iets moeten of kunnen doen, dan weet je me te vinden. :)
speed9
25 maart 2010, 15:07
Mocht ik iets moeten of kunnen doen, dan weet je me te vinden. :)
:laugh:In me post vak toch:laugh:
Zal je zo wel even een PM sturen met gewoon wat vragen.
Bram Kocken
25 maart 2010, 15:11
@ Bram Kocken : Als lid bedoelde ik meer van : hoe is de beleving op de server,samenwerking en onder steunende hulp op de forum en meningen.
Ik denk dat je met dit topic de spijker op z'n spreekwoordelijke kopje hebt geslagen. Je hebt een perfect antwoord op dat aspect ;)
En bijvoorbeeld met het topic Circuit tekenen (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=684) ook, iemand heeft een idee of maakt wat, en iedereen denkt mee, tekent wat, geeft tips, etc...
speed9
25 maart 2010, 15:28
Ik denk dat je met dit topic de spijker op z'n spreekwoordelijke kopje hebt geslagen. Je hebt een perfect antwoord op dat aspect ;)
En bijvoorbeeld met het topic Circuit tekenen (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=684) ook, iemand heeft een idee of maakt wat, en iedereen denkt mee, tekent wat, geeft tips, etc...
:laugh:Goed toch:laugh:
Het is eigenlijk wel erg veel werk om een goed lopende idee te hebben voor bvb een presentatie over DRNL/Online racing.
Je kan zowat echt alle kanten op met online racen en met DRNL ook wel.
Hoe meer ik er aan werk hoe groter de smile op me face word,zegmaar.
Mark B
25 maart 2010, 16:44
Het is eigenlijk wel erg veel werk om een goed lopende idee te hebben voor bvb een presentatie over DRNL/Online racing.
Je kan zowat echt alle kanten op met online racen en met DRNL ook wel.
Hoe meer ik er aan werk hoe groter de smile op me face word,zegmaar.
Probeer anders eerst eens op een rijtje te zetten wat je precies wilt vertellen en zo een indeling te maken van je presentatie.
Begin met de hoofdindeling en werk dat verder uit.
Bijv:
1- Inleiding
2- Kern
3- Slot / Conclusie
4- Vragen
Zo kan je dan per kopje schrijven waar je het over wil gaan vertellen.
Je ideeën onderverdelen in deze kopjes zodat je een beetje het overzicht bewaard. Zodra je het overzicht hebt over je werk kan je het verder uitwerken.
Probeer het gewoon op papier te zetten en het aan te vullen.
Zoals alle mensen hier, u know to find me ;):thumbup:
Darthwillie
25 maart 2010, 16:45
bedenk bijv waarom mensen bij een community zitten ipv losse races rijden. Er is een reden dat hier een behoorlijk vaste kern zit :thumbup:
speed9
25 maart 2010, 16:52
bedenk bijv waarom mensen bij een community zitten ipv losse races rijden. Er is een reden dat hier een behoorlijk vaste kern zit :thumbup:
:laugh:We willen toch allemaal weten hoe de vloer smaakt:innocent:
Waarom er mensen hier zitten : gezeligheid en voor de niveau,want je kan races rijden tegen een computer,maar dat voelt fake vergeleken met competities met mensen,die zelf beslisingen maken en een eigen tempo hebben.
mijn idee qua inleiding = Online racen (hoe het begon en waarom er nu comunity's zijn en wat dat inhoud)
Dan de hoofd : Wat DRNL is en de geschiedenis.
Midden stuk : Wat voor leagues DRNL heeft en de verschillen.
En slot : info over race's,cars,circuits en natuurlijk de organisatie en mensen op het forum.
en dan wat fotos tussen door en heel mischien een filmpje aan het eind.
Darthwillie
25 maart 2010, 17:00
Waarom er mensen hier zitten : gezeligheid en voor de niveau,want je kan races rijden tegen een computer,maar dat voelt fake vergeleken met competities met mensen,die zelf beslisingen maken en een eigen tempo hebben.
yup, maar dat kan ook online zonder dat je hier zit, ik kan ook met franse of engelse competitites meedoen. Een deel van je verhaal zou je kunnen laten gaan over de meerwaarde van Digitalracing ten opzichte van anoniem tegen anderen online racen (idee'tje maar )
speed9
25 maart 2010, 17:13
yup, maar dat kan ook online zonder dat je hier zit, ik kan ook met franse of engelse competitites meedoen. Een deel van je verhaal zou je kunnen laten gaan over de meerwaarde van Digitalracing ten opzichte van anoniem tegen anderen online racen (idee'tje maar )
Wist niet dat je als Niet DRNL lid ook op de servers kon rijden.
Of begrijp ik je verkeerd?
Captain Slow
25 maart 2010, 17:15
Wilfred bedoelt een server zonder paswoord waar iedereen kan joinen.:)
Bram Kocken
25 maart 2010, 17:17
Inderdaad... het is die extra dimensie die het toevoegt. Je kan online racen en je kan online racen..
Voorbeeld:
In het eerste geval doe je het tegen willekeurige figuren, die toevallig in dezelfde server zitten. Je start de race, 1e bocht krijg je een tik, je staat achterste-voren en vervolgens ga je gefrustreerd een inhaal-race rijden, knalt m overal grof langs en voor je het weet is het 1 grote destruction-derby!
In het tweede geval is het tegen mensen die je 'kent' die met hetzelfde motief op de grid staan. En als je dan een tikje krijgt, krijg je je plek terug..
En naderhand kun je genieten van de lol op het forum, een fucking vette replay op DVD en toeleven naar de volgende race in de league...
En het is allebei online ;)
speed9
25 maart 2010, 17:17
Wilfred bedoelt een server zonder paswoord waar iedereen kan joinen.:)
Ok.
DRNL is meer een club verband racen ten opzichten van direct-open-en-anoniem-racen.
Niet dat DRNL voor aparte mensen of niet vrij voor iedereen is,maar meer met leden ipv echte onbekenden.
Of sla ik de plank (weer)mis?
[edit]@ Bram Kocken : ik snap je punt en dat ga ik ook gebruiken in die presentatie.
Het gaat meer om Online in club verband racen(in een kort verhaaltje)en dan DRNL als "club" zeg maar.
Wat me nu te binnen schiet is dat ik een foto/grafic nodig heb van elke race league(qua wagens).
Bram Kocken
25 maart 2010, 17:20
Ok.
DRNL is meer een club verband racen ten opzichten van direct-open-en-anoniem-racen.
Niet dat DRNL voor aparte mensen of niet vrij voor iedereen is,maar meer met leden ipv echte onbekenden.
Of sla ik de plank (weer)mis?
Nope.. that's it.
Door je in te schrijven in een community verplicht je je aan bepaalde regels en 'eisen'.
Bij een public (servers zonder password) is dat niet.
Darthwillie
25 maart 2010, 17:24
en je krijgt er iets voor terug, hulp bijv. bij het painten van een wagen, setup tips etc.
speed9
25 maart 2010, 17:25
Nope.. that's it.
Door je in te schrijven in een community verplicht je je aan bepaalde regels en 'eisen'.
Bij een public (servers zonder password) is dat niet.
Of hoewel in mij ogen
Community online races : Rijden met vertrouwen van vrienden/leden onder elkaar,dat je aan de regels houd en gezellig houd binnen en buiten de online circuit.
En niet doelt op expres mensen irriteren of van de baan rijden.
en in een community kan je altijd hulp krijgen bij alles en ook over meeste dingen hebben.
Niet alleen Racen,maar ook bvb hoe je dag is.
Online anoniem rijden : Voordeel anoniem,nadeel je zou in pricipe alles kunnen doen en mensen dus ook bij jou.
En je heb geen feedback voor als je problemen heb
Racen doe je voor de lol en niet om de stress :thumbup:
Bram Kocken
25 maart 2010, 17:28
Goede conclusie, uit de afgelopen 10 posts :thumbup:
Community moet je tijd en energie insteken, Public is easy entry. Maar bij een community krijg je veel meer plezier ervoor terug, waar een public dat niet altijd heeft.
speed9
25 maart 2010, 17:31
Goede conclusie, uit de afgelopen 10 posts :thumbup:
Community moet je tijd en energie insteken, Public is easy entry. Maar bij een community krijg je veel meer plezier ervoor terug, waar een public dat niet altijd heeft.
Moet je na gaan hoe saai het was,als we niet eens over presentaties en andere dingen konden hebben.
Een Community is een uitgebreide hobby,die aansluit op online racen.
El Maestro
25 maart 2010, 18:51
Jep, mooi verwoord:)
speed9
28 maart 2010, 13:59
Hey.
Ik heb een beetje hulp nodig.
Ik zoek foto's/plaatjes van de ZAC,DRES,en andere leagues,heeft iemand een link of tip qua tread.
Roy Visser
28 maart 2010, 14:32
Hey.
Ik heb een beetje hulp nodig.
Ik zoek foto's/plaatjes van de ZAC,DRES,en andere leagues,heeft iemand een link of tip qua tread.
frontpage even afstruinen voor alle race verslagen :)
speed9
28 maart 2010, 14:50
frontpage even afstruinen voor alle race verslagen :)
Ok,want had ronde 1 gepakt maar vond alleen filmpjes.
Mischien dat ik verkeerd zocht.
speed9
5 april 2010, 17:39
De vragen van de interview
1#: Hoe kwamen jullie op het idee om DRNL te beginnen
2:is online racen tegen anderen vergelijk baar met Simracen?(Online als arcade en sim als simulatie)
3:zijn jullie als drnl ook bezig voor de jeugt(zeg maar alles onder de 25)
4: Hoe werkt DRNL als Communitie in vergelijking met open servers(free to join zegmaar)
5 zijn er voordelen aan een communitie
6 hoelang speel jij zelf een online race game : zo ja met welke begon je
7 Jullie hebben verschillende competities : kan je daar nog wat oververtellen/over kwijt
8 welke competitie zou je haast als beginnende online/sim racer me (moeten)beginnen
9 hebben jullie nog toekomst plannen bvb andere competities ?
10 : Zijn er ook prijzen voor de winnaars.
De vragen staan nu zeg maar openbaar,dus iedereen mag ze invullen via post(gwn kopie en dan je antwoord in andere kleur.)of via pm
BTW : Alle DRNL zaken zoals bvb : sinds wanneer ze begonnen en toekomst plannen en of ze ook bezig zijn met de jeugt : die zijn voor de moderatoren.
Ruben Laenens
6 april 2010, 00:39
Vraag ook wat over de meeting, wat goed in het kader van maatschappijleer past
Darthwillie
6 april 2010, 01:08
-
2:is online racen tegen anderen vergelijk baar met Simracen?(Online als arcade en sim als simulatie)
bedoel ja dan offline? dan ja is het zeker anders, toch veel intenser als je weet dat er echte personen aan het werd zijn
volgens mij zijn er merendeel onder de 25 jaar aanwezig
4: Hoe werkt DRNL als Communitie in vergelijking met open servers(free to join zegmaar)
toch meer sociale controle en de zekerheid dat je niet tegen mensen rijdt die het niets interesseert en dus gaan rammen als je wilt passeren.
groter groepsgevoel, er is meer hulp van anderen oa vqua setup tips, hulp bij het maken van skins. en bijvoorbeeld bij DRES gaat het zover dat je bij elkaar op bezoek gaat om te rijden.
gp1 kwam uit in 1992 dus rond die tijd begonnen :surrender:
7 Jullie hebben verschillende competities : kan je daar nog wat oververtellen/over kwijt
-
8 welke competitie zou je haast als beginnende online/sim racer me (moeten)beginnen
oefenen op de testserver voor je aan een competitie begint
9 hebben jullie nog toekomst plannen bvb andere competities ?[/B]
eeuwige roem
joostingh
6 april 2010, 14:17
1: Hoe kwamen jullie op het idee om DRNL te beginnen
-
Online is vele malen anders dan offline racen. Dit omdat er dan een echt mens aan het rijden is. Deze heeft andere reacties en er zijn grotere verschillen in snelheid. Daarbij is de AI (dat de PC rijd) nooit zo goed dat het een mens kan vervangen.
Merendeel is volgens mij onder de 25 dus ja!
DRNL is een groep mensen die een gezamenlijke hobby hebben. Naast dat men tegen elkaar rijd heb je ook mogelijkheden om gewoon te kunnen kletsen. Zie DRNL meer als een groep vrienden die elkaar op straat voorbij lopen omdat ze elkaar niet herkennen. Bij openservers weet je nooit wie er nog meer rijden. Dit zorgt voor rommelige races, geen waarden en normen en dus minder plezier.
Mensen leren kennen met dezelfde hobby waarvan je wat kan leren. Daarbij beslaat DRNL heel Nederland en Vlamingen dus een gebied waar je anders niet zo snel mensen leert kennen.
Ik ben begonnen met racegames met GP1 (Heet volgens mij gewoon Gran prix) Daarna de GP reeks afgewerkt. Uiteindelijk pas online gaan rijden met GTR. Echter ben ik te traag en te druk om daadwerkelijk met een league te gaan meedoen...
De leagues zijn erg duidelijk mijns inziens. Voor ieder wat wils. De ene vind het leuk om een korte race te hebben met veel close racing en de ander rijd graag in open wheels klasses. Vandaar ook die 4 leagues die nu aanwezig zijn. (Organisatie: Verbeter me maar wanneer nodig)
Als beginnende zou ik eerst puur de tests meedoen. Hier kan je veel van leren en zodoende de regels leren kennen en sneller worden. Mocht je nu snel genoeg zijn en wil graag een competitie meedoen denk ik dat de DRTCC een goede klasse is om mee te beginnen.
9 hebben jullie nog toekomst plannen bvb andere competities ?
-
Roem!
Jeroen Ursem
6 april 2010, 21:54
-
AI is bij weinig games echt goed, net als bij racegames laat dat te wensen over, als je dan daadwerkelijk achter je stuur kruipt samen met anderen van over de hele wereld (hier enkel belgië/nederland) rijd je tegen mensen die écht proberen en écht ruimte geven etc.
Grotendeels is onder de 25 werd er gezegd, maar ik denk eerder dat het de gemiddelde leeftijd is, ikzelf ben 28.
Free servers is het welbekende public gedrag, schelden en beuken waar het maar kan, degene waar je tegen racet zie je tenslotte toch nooit meer terug in je leven (dat is in ieder geval de insteek van veel te veel online-gamers)
In een community daarentegen rijd je tegen mensen die de regels respecteren en daar word ook op gelet mocht dit niet het geval zijn. Daarnaast bied het veel meer, er zijn er genoeg die naast het racen contact hebben of dingen ondernemen. Community's zijn altijd meer dan je verwacht als buitenstaander. Meetings, vriendschappen, noem het maar op, er vloeit van alles uit voort.
Zie hierboven
Ik speel al games zolang ik een computer had, schuin hangend achter het toetsenbord in GP2 de formule 1 wagens rond te rijden. Online kwam later pas, 'in mijn tijd' was 2-player bij iemand thuis nog heel gewoon, samen het toetsenbord delend heb ik vele uren Need for Speed-asfalt voorbij zien flitsen met Roy naast me.
DRES is een samenkomen van simmers, een 6 uursrace waar je echt goed voor moet gaan zitten. Erg competatief, maar zeker ook vermakelijk
De overige competities ZAC, FPL en DRTCC zijn seizoenen met vele races en erg close gevechten. Ze zijn op doordachte data neergezet, zodat je niet elke dag een race hebt, of dat het niet samenvalt met een feestdag of formule 1 wedstrijd bijvoorbeeld.
Altijd beginnen met de testservers, wellicht een keer een gastwagen pakken tijdens een race als je denkt je spiegels en wagen onder controle te hebben. Uiteraard pas na het doornemen van de regels, zodat je niet onnodig mensen irriteert ( "is het nu een staande of een rollende start?" )
9 hebben jullie nog toekomst plannen bvb andere competities?
-
Eeuwige roem werd al genoemd, ik ben dan ook 1 van de gelukkigen die daar nog elke dag van geniet.
Stefan Kollee
6 april 2010, 22:36
Eeuwige roem werd al genoemd, ik ben dan ook 1 van de gelukkigen die daar nog elke dag van geniet.
De winnaars, niet voor de personen die derde op Imola zijn geworden:innocent:!
Ik weet dat je ook wel eens gewonnen hebt
El Maestro
6 april 2010, 22:38
Oh Rick, ik vond nog een mooi plaatje wat ik ooit gemaakt heb op een public server:lol:
http://img638.imageshack.us/img638/4134/racesteam20090125202936.png (http://img638.imageshack.us/i/racesteam20090125202936.png/)
Een perfect voorbeeld van hoe het er daar aan toegaat:laugh:
Jeroen Ursem
6 april 2010, 22:43
:blink:
Ik zie mezelf als een winnaar van die P3 :p
Richard117
6 april 2010, 22:58
Is een vraag voor de organisatie
Arcade is gewoon zo hard mogelijk rijden zonder nadenken. Is ook leuk, maar Simracen is wat mij meer aanspreekt. Daarbij benader je races zoals professionele coureurs dat ook doen. Je simuleert de werkelijkheid
Ik denk dat een community als deze wel bewijst dat (online) games niet alleen voor jeugd is, maar dat het iets voor alle leeftijden is
Open servers zijn lekker anoniem en zodoende voor iedereen bereikbaar. Helaas ook voor de rotte appels. Na deze race verdwijnen ze weer en kom je ze hopelijk nooit meer tegen. In een community als DRNL kent iedereen elkaar en communiceert ook buiten de races met elkaar. Het simpelst is natuurlijk via het forum, maar in sommigen gevallen ook in real life. Het voordeel van open servers is dat je er ieder moment van de dag een race mee kan pakken, bij een community ben je toch afhankelijk van het schema wat er georganiseerd wordt. iRacing combineert het open server en community gevoel. Iedereen is geregistreerd en zodoende is niemand anoniem. Je kunt iemand dus op zijn gedrag aanspreken. Het open server gevoel krijg je doordat er 24/7/365 races te rijden zijn.
Zie hierboven
Ik ben eind jaren '80 begonnen met Grand Prix van Accolade. Met GP2 voor het eerst eens online wat geprobeerd, maar internet was toen nog iets bijzonders en vooral erg prijzig. Dus dat is bij proberen gebleven. Met F1 2002 (en de bijbehorende GTR mod, het begin van Simbin) ben ik voor het eerst echt online actief geworden. Sinds 2005 ben ik actief in online Simrace league's.
Zie antwoorden van anderen
Sowieso goed kennisnemen van de regels die er gelden op een server. Dan zit je reguliere rijders niet in de weg tijdens bv het testen. Als je er klaar voor bent om te racen kan ik het DRTCC adviseren. Korte maar heftige races met toerwagens. Deze auto's zijn niet bijzonder snel en zodoende makkelijk om mee te beginnen. Vervolgens een overstap wagen naar snellere auto's zoals GT's of Open Wheelers. Maar het DRTCC is zeker geen beginnersklasse, dus daar lekker blijven racen is zeker geen probleem
9 hebben jullie nog toekomst plannen bvb andere competities?
Dat lijkt me een vraag voor de organisatie
Plezier hebben is toch de mooiste prijs van allemaal? Dus het maakt niet of je dit haalt uit een gevecht om de 1e plek of om de laatste plek. Al is winnen natuurlijk altijd leuker. Hier bij DRNL is niet meer als eeuwige roem te verdienen. Maar andere (buitenlandse) leagues komt het wel voor dat er voor prijzen gereden worden. Dit kan variëren van een geldprijs tot een seizoen racen op echte circuits
Richard117
6 april 2010, 23:06
Oh Rick, ik vond nog een mooi plaatje wat ik ooit gemaakt heb op een public server:lol:
http://img638.imageshack.us/img638/4134/racesteam20090125202936.png (http://img638.imageshack.us/i/racesteam20090125202936.png/)
Een perfect voorbeeld van hoe het er daar aan toegaat:laugh:
Ik heb anders ook weleens een league gereden waar dit in de 1e ronde gebeurde. Is overigens ook meteen mijn laatste race daar geweest ;)
YouTube- Big Megane Crash
Fabian de Jong
6 april 2010, 23:28
Hey ik wist niet dat er een nieuwe Destruction Derby game uit was :p
Darthwillie
7 april 2010, 00:35
Zie daar toch wel een paar Rossetjes rijden :blink: :surrender:
Darthwillie
8 april 2010, 01:39
Een halve community is compleet geschokt door het overlijden van mederacer Martijn Brouwer, die de meesten van ons nooit ontmoet hebben behalve op de digitale baan. Dat is het verschil dat een forum kan maken. Zo een verbondenheid kun je niet krijgen op open server. Maar geeft een extra dimensie aan het racen.
speed9
8 april 2010, 18:59
Een halve community is compleet geschokt door het overlijden van mederacer Martijn Brouwer, die de meesten van ons nooit ontmoet hebben behalve op de digitale baan. Dat is het verschil dat een forum kan maken. Zo een verbondenheid kun je niet krijgen op open server. Maar geeft een extra dimensie aan het racen.
Een plaats voor vrienden en racers,die samen een DRNL-band hebben ook voor na de dood.
De presentatie hoeft pas volgende week af,dat is dus extra meegenomen nu die erg veel vorm krijgt en bijna klaar is.
Maik Peters
10 april 2010, 09:11
Rick, ik zou hem nog wel ff naar de organisatie sturen, voor mogelijke tips en trics..
Als een soort van review.... (hier moeten de jongens natuurlijk wel tijd voor hebben :) )
Anders naar één van de andere DRNL leden... (mij bijvoorbeeld, ik lees het graag even voor je door).
Suc6
Niels Tieman
10 april 2010, 11:40
Jahoor, geen probleem. Stuur maar langs. :)
speed9
10 april 2010, 11:50
:closedeyes:Even helemaal afmaken,bekijken,en kijken wat beter kan endan stuur ik hem wel door .
Is er een mirror omdat te uploaden?
Bram Kocken
10 april 2010, 11:53
Kan je m niet gewoon mailen? niels@digitalracing.nl ?
Of is hij zo excessive groot?
speed9
10 april 2010, 12:57
Kan je m niet gewoon mailen? niels@digitalracing.nl ?
Of is hij zo excessive groot?
:innocent:3mb maar,maar bedoel van als straks 1/3de van de forum die powerpoint wil,dan kan ik moeilijk iedereen toevoegen en 1 voor 1 toe sturen.
Gerben vd Broek
10 april 2010, 13:43
Het is nu even voor review. Als je straks een definitieve inleverversie hebt, dan zullen wij hem denk ik zelf wel even kunnen hosten, voor diegene die hem willen zien/lezen.
Jeroen Ursem
10 april 2010, 13:44
Lezen? Ik wil bij die presentatie zijn :thumbup:
Mark B
10 april 2010, 13:48
Ben zelf ook erg benieuwd!
Daniël
10 april 2010, 13:55
Als gastspreker bij Rick's presentatie: dé man van Imola?
Jeroen Ursem
10 april 2010, 13:57
Rick moet ook tijd krijgen om te kunnen praten :innocent:
Mark B
10 april 2010, 13:58
Rick moet ook tijd krijgen om te kunnen praten :innocent:
Hou jij toch een signeersessie buiten het lokaal? ;)
Niels Tieman
10 april 2010, 14:01
Maar dan luistert er niemand meer naar Rick! :(
speed9
10 april 2010, 14:46
Maar dan luistert er niemand meer naar Rick! :(
:thumbup:Goed toch haha.
Maar ik zal hem wel door sturen naar Niels of Robert.
Alpha(test)-versie: PowerPoint (http://www.nielstieman.nl/drnl/DigitalRacing.rar)
Niels Tieman
17 april 2010, 13:06
Je hebt een PM Rick. :)
speed9
17 april 2010, 13:13
Je hebt een PM Rick. :)
Gelezen en ge-terug-gestuurt
Niels Tieman
17 april 2010, 13:15
De wijzigingen ook al gechecked? ;)
Roy Visser
17 april 2010, 13:16
Jeroentje heeft nog nooit gewonnen ;) Dat maakt de P3 zo bijzonder :P
speed9
17 april 2010, 13:20
De wijzigingen ook al gechecked? ;)
Ja.
:thumbup:10+.
Voor al de DRTCC en de rest qua foto's.
Zal denk vanavond de Q&A Iets kleiner maken(dus alle extra's die dubbel klinken beetje weg halen).
Verder geweldig.
Niels Tieman
17 april 2010, 13:24
Ik hoop dat er je er iets aan hebt. Persoonlijk vind ik het wel een mooi gebaar dat er iemand een presentatie op school houd. Ik ben benieuwd hoe er gereageerd gaat worden. :D
speed9
17 april 2010, 13:25
Ik hoop dat er je er iets aan hebt. Persoonlijk vind ik het wel een mooi gebaar dat er iemand een presentatie op school houd. Ik ben benieuwd hoe er gereageerd gaat worden. :D
haha ik hoop op een 7+ voor mij(en voor die 2de persoon).
:lol:Wil hem ook wel houden op de meeting hoor,alleen jullie weten zelf meer dan ik .hahaha.
Mark B
17 april 2010, 21:02
haha ik hoop op een 7+ voor mij(en voor die 2de persoon).
:lol:Wil hem ook wel houden op de meeting hoor,alleen jullie weten zelf meer dan ik .hahaha.
Het is altijd leuk hoe iemand anders er tegenaan kijkt rick! :)
Ik zag in ieder geval dat mijn auto deel uit mag maken van jouw presentatie :thumbup:
Daniël
17 april 2010, 21:04
Ik vind het een goed idee Rick! Houd 'm maar op de meeting. :P
speed9
18 april 2010, 13:37
Ik vind het een goed idee Rick! Houd 'm maar op de meeting. :P
:lol:met of zonder tomaten show:lol:.
Ik hoop gewoon dat die goed gaat en ik een ruime voldoende mag hebben.
Moet wel lukken met niels tieman en Rober saalmink :),die me hielp met de PP zelf.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.