View Full Version : De Formule 1 uitzendingen op TV [Deel2]
Stefan van Renselaar
4 oktober 2008, 22:45
[formule1]
http://www.bramknot.nl/zac2/spacer.gif
Orginele startpost:
RTL akkoord met Olav Mol en Allard Kalff
Olav Mol en Allard Kalff voorzien de Formule 1 de komende drie seizoenen van commentaar. Dit kan F1Racing.nl onthullen.
In mei 2006 werd bekend dat RTL Nederland de uitzendrechten voor de Formule 1 had verkregen voor de seizoenen 2007, 2008 en 2009. Het was echter lange tijd onzeker of commentator Olav Mol mee zou verhuizen van SBS6 naar RTL.
De Jaarclips:
Jaarclip 2008
(LET OP!!!: baggerwaarschuwing!!!)
Jaarclip 2007
2005 en 2006 zijn van SBS6 en dus niet welkom hier
Jaarclip 2003
Jaarclip 2002
Jaarclip 2001
Jaarclip 2000
Jaarclip 1998
Links:
De site van RTL GP Formule 1 (http://www.rtl.nl/sport/rtl_gp/formule1/home/index.xml)
De Formule 1 uitzendingen op RTL GP [Deel1] (http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=71177)
Ander F1 threads:
Zeldzame,speciale,mooie autosport pics thread (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=71)
Formule 1 Nieuws & Discussie thread (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=35)
De F1 Silly Season thread (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=75)
De grote online-F1-manager-games thread (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=74)
F1 & Techniek Thread (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=72)
F1-gast
12 oktober 2008, 08:29
OMG Allard Kalff ga toch naar de paddock toe.
Jeetje zeg 10minen klagen over een coureur jeetje zeg.
speed9
12 oktober 2008, 10:59
Jeetje zeg 10minen klagen over een coureur jeetje zeg.Allard is een zeikerd , en toch snap ik het nog steeds nie waarom Allard samen werkt met Olav mol
die voor en na beschouwing met Allard is gewoon een flop want als kubica effe praat is het gelijk zo van "kan het nog slomer"wat denkt die dan wel als Kimi raikkonen praat ?
ag jah die Route Mobiel met hun stoom motor uitleg hoefde van mij ook niet
Pingguest
12 oktober 2008, 11:02
Jeetje zeg 10minen klagen over een coureur jeetje zeg.
Zijn beklaag was m.i. terecht.
speed9
12 oktober 2008, 11:05
Zijn beklaag was m.i. terecht.(M.I. is toch mijn inziens?)
leg mij maar uit waarom het nodig is om zo lang te klagen over hoe iemand praat (:p als die mij tegen kwam kon die een boek vol met klagte maken)
Darthwillie
12 oktober 2008, 11:08
Ik was het met lang niet alles eens wat Kalff zei, maar vond het wel vermakelijk hoe bevlogen hij was. Hij was echt kwaad, wat emotie kan geen kwaad dat is leuke TV.
speed9
12 oktober 2008, 11:13
Ik was het met lang niet alles eens wat Kalff zei, maar vond het wel vermakelijk hoe bevlogen hij was. Hij was echt kwaad, wat emotie kan geen kwaad dat is leuke TV.
hij had best gelijk dat die niet nog verder er op in ging anders had ie een rechtzaak tegen hem (Zal er ook Nederlandse mensen die voor FIA werken Xd naat rtl GP kijken ?)
Pingguest
12 oktober 2008, 11:14
Ik ben het ook niet altijd eens met Kalff; hij soms wat inconsequent. Zoals ook bij Piquet. Een aantal maanden geleden moest hij nog direkt ontslagen worden en nu juist niet.
speed9
12 oktober 2008, 11:30
Ik ben het ook niet altijd eens met Kalff; hij soms wat inconsequent. Zoals ook bij Piquet. Een aantal maanden geleden moest hij nog direkt ontslagen worden en nu juist niet.dat viel vandaag met met dat PRO-Piquet:innocent:(gelukig)
Jeroen Ursem
12 oktober 2008, 12:32
Laat ze lekker een mening hebben, het zijn maar studio gasten. Ze waren erg hard voor Massa, maar dat kon je wel verwachten..
Sander Hogendoorn
18 oktober 2008, 12:03
Morgen al om 6:45 de voorbeschouwing, dan om 7:55 de Motogp race en om 8:55 de F1 race.
Stefan van Renselaar
18 oktober 2008, 12:10
Morgen al om 6:45 de voorbeschouwing, dan om 7:55 de Motogp race en om 8:55 de F1 race.
Ja, ik dacht al, want ik had aan het begin van het jaar alle tijdstippen opgeschreven en dat was dus 9:00 voor de GP van China en in de gids stond het anders :P
Zeepsop
18 oktober 2008, 21:46
9 uur pas. Maar wel lekker om 6:45 opstaan voorbeschouwing is wel leuk. MotoGP voorproefje en op naar China. Leuk begin van me dag :)
speed9
18 oktober 2008, 21:49
9 uur pas. Maar wel lekker om 6:45 opstaan voorbeschouwing is wel leuk. MotoGP voorproefje en op naar China. Leuk begin van me dag :)
tijdens de RTL Formule 1 van vorige week zijde ze dat het al van af 6:15 de voorbeschouwing is maar nu zie ik het op 6:45 voorbeschouwing en daarna motoGP en dan formule 1 dus wat word leuk kijke :blink: dus dat wordt kijke en slape en dan kijke
jp_f1
19 oktober 2008, 16:49
Ik word echt helemaal ziek van die reclames bij RTL :censored:
Laatste 10 rondjes 2x reclame.
Hoop dat die gasten volgend jaar wat minder reclame uitzenden
(ff stoom afblazen)
DaMaster
19 oktober 2008, 19:45
Het voordeel van 2x reclame in de laatste tien minuten is dat je de 80 minuten er voor 1x minder reclame hebt gehad ;)
Ellu
2 november 2008, 16:21
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2008/10_oktober/articles/081031_rtlgp_manager_gam.xml
Iemand deze game al gespeeld?
Duitse uitgave rebadged naar RTL GP Racing Manager
edit: hoort hier niet zo heel goed thuis, maar ik kom eigenlijk nooit in de andere hokken ;)
Knight
2 november 2008, 16:48
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2008/10_oktober/articles/081031_rtlgp_manager_gam.xml
Iemand deze game al gespeeld?
Duitse uitgave rebadged naar RTL GP Racing Manager
edit: hoort hier niet zo heel goed thuis, maar ik kom eigenlijk nooit in de andere hokken ;)
Is dat niet hetzelfde spel als dit? ;)
http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=134
Ellu
2 november 2008, 16:50
Is dat niet hetzelfde spel als dit? ;)
http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=134
Ik kom het net tegen via google, en ik sluit mij aan bij de review site die Bram plaatste;)
speed9
2 november 2008, 18:04
de Olav Mol -> RTL uitzending is belemmerd door een bliksem inslag dat de normale circuit buitenwerking haaft gesteld zo dat mol nu alleen kan bellen (heeft die genoeg Beltegoed dan XD)
maar dat vind ik best vaag want je zou wel verwachten als er een BackUp(noodsysteem) is als er blikseminslag is of iets anders
want bij Sportza hebben ze wel Dircet Normaal commetaar
tinyriconen
2 november 2008, 18:48
Het commentaar klinkt alsof we naar beelden uit den Ouden Doosch zitten te kijken.
Maar best opvallend dat er geen werkend 'nood-systeem' is. Óf dat het nood-systeem, wat nu gebruikt wordt, van zulke lage kwaliteit is.
speed9
2 november 2008, 18:52
Het commentaar klinkt alsof we naar beelden uit den Ouden Doosch zitten te kijken.
Maar best opvallend dat er geen werkend 'nood-systeem' is. Óf dat het nood-systeem, wat nu gebruikt wordt, van zulke lage kwaliteit is.
nou lekkere "nood"systeem gwn een Inbel verbinding (die overgens wel gelijk loopt met de beelde dus zal wel sataliet-telefoon zijn)
maar zo blijkt dat het erg los geregeld is
Mark G.
2 november 2008, 21:10
Mooie opmerking van Allard Kalff nadat Marcel aankondigde dat er een reactie van Hamilton ging komen.
"Ja, na de reclame zeker?"
joostingh
2 november 2008, 21:12
Naast dat het geluid gewoon slecht was, was het commentaar deze keer dat ook. Hij heeft zo vaak dingen verward dat ik me eraan begon te ergeren als ik eerlijk ben.
Man let op en je mag soms even je mond dichthouden.
NS
2 november 2008, 22:06
ik kreeg met het commentaar een 1994 gevoel :P
RSRoy
2 november 2008, 23:08
ik kreeg met het commentaar een 1994 gevoel :P
Prachtig he, en ach, af en toe de namen van rijders verwisselen...we hebben zelf ook ogen:cool:
Federici
2 november 2008, 23:13
Naast dat het geluid gewoon slecht was, was het commentaar deze keer dat ook. Hij heeft zo vaak dingen verward dat ik me eraan begon te ergeren als ik eerlijk ben.
Man let op en je mag soms even je mond dichthouden.
Mwoah, geluid was slecht door blikseminslag. Ik vond het wel wat hebben eigenlijk.
Forza Olav Mol :)
Ga dr zelf maar es zitten. Maar die discussie is al gevoerd :surrender:
Ellu
3 november 2008, 00:21
Blikseminslag alleen in de commentaarpositie van Mol zeker? ITV had normale audio...
Bramzel
3 november 2008, 00:22
Blikseminslag alleen in de commentaarpositie van Mol zeker? ITV had normale audio...
ITV heeft ook een iets groter budget dan RTL, die zullen wel een eigen schoteltje op locatie hebben ;)
F1-gast
3 november 2008, 07:17
Het back-up systeem wat ze hebben daar is kapot gegaan zelfs door die inslag.
Waardoor je daar ook niks aan hebt, ITV heeft idd een groot budget en zorgt zelf wel voor een back-up systeem.
Wat me alleen verbaasde was dat sporza ook gewoon commentaar had maar hebben die zo'n groot budget ? hebben maar 80% van de races uitgezonden:blink:
Bramzel
3 november 2008, 10:12
Wat me alleen verbaasde was dat sporza ook gewoon commentaar had maar hebben die zo'n groot budget ? hebben maar 80% van de races uitgezonden:blink:
Integendeel, ik denk juist dat die lui niet eens op locatie zitten. Ook omdat ze met zijn 2en commentaar geven, ik denk eerlijk gezegd dat die gewoon met een rits TV's en livetiming in een studio zitten.
Stefan van Renselaar
3 november 2008, 10:40
Integendeel, ik denk juist dat die lui niet eens op locatie zitten. Ook omdat ze met zijn 2en commentaar geven, ik denk eerlijk gezegd dat die gewoon met een rits TV's en livetiming in een studio zitten.
En dan nog :blink:
Bij een normale race vind ik RTL een veel betere kwaliteit hebben. Vond het wel idd een oud gevoel geven, een beetje zoals Muray Walker in de jaren 70-80 :thumbup:
Kim Van Der Stichelen
3 november 2008, 11:06
Ze waren gewoon live ter plekke, of dat probeerden ze ons toch wijs te maken.
Dennis
3 november 2008, 12:30
Tijd dat ze volgend seizoen ook met twee commentatoren gaan werken bij RTL. Kan Olav zich volledig richten op de actie op de baan want hij zat er gisteren echt vaak kompleet naast en haalde iedereen door elkaar.
F1-gast
3 november 2008, 14:52
Tijd dat ze volgend seizoen ook met twee commentatoren gaan werken bij RTL. Kan Olav zich volledig richten op de actie op de baan want hij zat er gisteren echt vaak kompleet naast en haalde iedereen door elkaar.
Daarom moeten ze olav dus houden.
Roel Bakker
3 november 2008, 14:53
Ik vind het toch zo'n onzin dat er zoveel zijn die zich ergeren aan het feit dat Olav Mol af en toe is wat namen door elkaar haalt. Je merkt gewoon aan alles dat zijn hart bij de F1 ligt en ik vind dat hij al die jaren met volle passie de race bij elkaar praat.
Zelfs bij saaiere races vind ik het boeiend om te blijven kijken en dat komt vooral omdat Mol het verslag doet.
Die namen van de coureurs die denk ik er zelf wel bij.
Joost van den Heuvel
3 november 2008, 15:33
ITV heeft ook een iets groter budget dan RTL, die zullen wel een eigen schoteltje op locatie hebben ;)
Bij Sporza hadden ze ook geen problemen met het geluid.
edit: nm.. dat zei iemand al ;)
Ze waren gewoon live ter plekke, of dat probeerden ze ons toch wijs te maken.
Inderdaad. Ze zeiden dingen als "als ik zo naar buiten kijk, denk ik dat het weer gaat regenen".
Anyway, fouten of niet... slecht geluid of niet... bij Olav Mol val je iig niet in slaap door het commentaar.
speed9
3 november 2008, 16:10
ok die geluid was wel verrot ,maar met Olav die de commetaar doet merk je dat bijna niet .
en ik vond het best wel wat hebben, (leek wel als of ik zo'n Look-Back-Filmpje keek van dat ze een vraag stellen aan een F1-Persoon )maar hoe dan ook Olav gaat denk ik wel nog wat jaren mee ,
maar ik hoop dat Allert kalf zijn baan NIET in neemt (man die gast is pas echt slecht vergeleken met Olav)Olav maakt tenminste een Saaie race spannend en hij gooit er gevoel in dat je bij Kalf wel eens mist en dat heeft Olav erg in zijn voordeel getrokken.
en zo als je al zag met dat DC interview met Olav zie je die + punten echt dat omgang van hem ,
denk toch dat hij wel meer kan vragen dan andere interviewers
Bram Van Der Stichelen
3 november 2008, 16:21
de commentators van Sporza zijn wel degelijk steeds ter plekke hoor :) Zoals Joost zegt geven ze daar indicaties genoeg voor tijdens de race zelf. Ook hebben ze toch vaak interviews met de rijders daar.
Face the Slayer
3 november 2008, 16:26
Glock reed heel het eind tot de finish nog erg traag, was gewoon te nat.
Wat een slechte muziek tijdens die jaarclip van rtl zeg, paste gewoon niet bij de F1, hele clip verpest.
Helemaal mee eens, bij F1 beelden hoort opzwepende muziek bij in de (hard) rock/heavy metal categorie.
Een aantal jaren geleden hadden ze het nummer 'Breakthru' van Queen als soundtrack van de jaarclip, super! Weet iemand met welk seizoen dat was?
speed9
3 november 2008, 16:33
Helemaal mee eens, bij F1 beelden hoort opzwepende muziek bij in de (hard) rock/heavy metal categorie.
Een aantal jaren geleden hadden ze het nummer 'Breakthru' van Queen als soundtrack van de jaarclip, super! Weet iemand met welk seizoen dat was?
:innocent: ze hadde gewoon Fuel- Metallica er onder moeten zette of te minste Motorbreath van Metallica ;) bij Fuel krijg je egt een race gevoel
'jah Speed9 is een Metallica Fan:D"
Captain Slow
3 november 2008, 16:34
Bedoel je niet Kind of Magic van Queen? Zo ja 1999
Daniël
3 november 2008, 17:10
Meeh, ik heb de jaarclip gemist. Nu maar hopen dat ik hem op i-net kan vinden.
F1-gast
3 november 2008, 17:14
Meeh, ik heb de jaarclip gemist. Nu maar hopen dat ik hem op i-net kan vinden.
YouTube - RTL GP Formule 1 Jaarclip 2008
Alstublieft :)
Pingguest
3 november 2008, 17:23
Dat moet 1999 zijn geweest. Een aantal jaren geleden maakte ze ook jaarclips voor de wereldkampioen. In 1999 maakte ze bij de clip voor Mika Häkkinen gebruik van 'Kind of Magic'.
De jaarclip van 1998 blijft wat mij betreft de beste.
YouTube - Formule 1 RTL Jaarclip 1998
De juiste muziek en het filmmateriaal in de juiste setting. Helemaal goed.
Stefan van Renselaar
3 november 2008, 17:25
Bedoel je niet Kind of Magic van Queen? Zo ja 1999
1998 was Don't Stop Me Now
Ik heb ook alle RTL jaarclips van die op Youtube stonden in de startpost gezet
Daniël
3 november 2008, 17:35
Ik had 'm al gevonden, maar thanks anyway. ;) Inderdaad geen geweldige clip dit jaar nee.
Maar één ding kan ik alvast zeggen: ik wil het nieuwe seizoen! Nu al!
Ellu
3 november 2008, 18:00
de commentators van Sporza zijn wel degelijk steeds ter plekke hoor :) Zoals Joost zegt geven ze daar indicaties genoeg voor tijdens de race zelf. Ook hebben ze toch vaak interviews met de rijders daar.
Sporza's commentaarpositie op locatie tijdens de GP van België:
http://www.depers.nl/beeld/w178/2007/200711/20071115/binnenland/fotocrop.11-15-2007.0028.jpg
Sporza's tv & livetiming:
http://bigthumbs.marktplaats.nl/kopen/thumbnail/d/6e/317413101.jpg
Sporza Pitreporter:
http://tbn0.google.com/images?q=tbn:DN1PNAxXfsAwfM:http://bp1.blogger.com/_uVv94dfzhSE/RvkGSDcOqXI/AAAAAAAAA08/o96hMwtxgC4/s400/anp20040726192106002.jpg
Genoeg gegrapt over Sporza:rolleyes:
Super Wouter
3 november 2008, 18:15
Sporza > RTL
Bram Van Der Stichelen
3 november 2008, 18:19
Ik zie persoonlijk niet in waarom iedereen nog steeds zo negatief tegenover Sporza staat. De beginjaren waren inderdaad vrij erbarmelijk, maar ik vind toch dat het ondertussen al heel wat verbeterd is. Ok, ze missen soms wel al eens iets, maar het zijn ook maar mensen. Ik betrap me er regelmatig ook op dat ik een rijder voor een andere rijder verwar. Ik had zo ook niet door dat GLock nog door hamilton en vettel werd ingehaald in de laatste bocht.
Max Downforce
3 november 2008, 18:56
Ik mis de pitreporter. Dat gaf toch wel een extra dimensie aan het hele gebeuren. Jammer....misschien komt ie ooit terug.
Voor de rest heb ik sinds lange tijd weer eens de hele voorbeschouwing uitgezeten.... tjeeez wat een drama zeg... op de stukkies Olav na is het echt huilen troef...... Ik denk dat BMW wel enorm blij zal zijn met hun prestigieuze Route Mobiel snelste pitstop award"" :D
Volgend jaar lekker een kwartier voor de race inschakelen, dat vind ik prima.
cookie
3 november 2008, 20:23
Volgende race kunnen we weer lekker op de BBC gaan kijken, ben benieuwd hoe ze het daar gaan doen. Coulthard word daar analist of co-commentator, das al een eerste pluspunt. Geruchten zijn er dat BBC alle sessies live gaat uitzenden op hun extra digitale kanalen, met verschillende feeds (onboard, highlights) en 3 audiotracks (BBC tv commentaar, BBC five radio commentaar, geen commentaar)
Deze winter mijn schotel maar eens op de satelliet gaan richten waar al de BBC kanalen op worden uitgezonden.
Pingguest
3 november 2008, 20:35
Volgende race kunnen we weer lekker op de BBC gaan kijken, ben benieuwd hoe ze het daar gaan doen. Coulthard word daar analist of co-commentator, das al een eerste pluspunt. Geruchten zijn er dat BBC alle sessies live gaat uitzenden op hun extra digitale kanalen, met verschillende feeds (onboard, highlights) en 3 audiotracks (BBC tv commentaar, BBC five radio commentaar, geen commentaar)
Deze winter mijn schotel maar eens op de satelliet gaan richten waar al de BBC kanalen op worden uitgezonden.
Hmm, ik kan alleen BBC1 en BBC2 ontvangen op kabel. Dan zal BBC Grand Prix voor mij zeker niet te zien zijn, of wel?
Max Downforce
3 november 2008, 20:47
Ik heb BBC 1, 2, 3 en 4 en BBC prime. Goh betaal ik toch nog ergens voor :D
DaMaster
3 november 2008, 22:21
Zo, Maxxi aan de digitale TV :p Nadeel is dat 3 en 4 pas na 20.00 starten en je daarvoor CeeBebies oid heb, iig van die Teletubby meuk.
Dus voor 99% procent van de races heb je er niks aan als ze hem op 3 of 4 zetten :( Maar ik gok dat het 2 gaat zijn.
@Commentaar over commentaar @ vorige pagina: Overigens willen dat soort dingen als ik kijk nu uit m'n raam enzo helemaal geen cent zeggen. Ik heb dat Allard Kalf ook eens horen zeggen bij een Live A1GP race en bij een race in Nieuw-Zeeland stond ie 8 uur later mooi Live de Dakar Day te presenteren in Valkenswaard :p
Stefan van Renselaar
3 november 2008, 23:23
Live de Dakar Day te presenteren in Valkenswaard :p
Als hij nou verdwaald in de woestijn tijdens Dakar :laugh: Ik neem aan dat hij weer eens meegaat voor de verandering
Darthwillie
4 november 2008, 00:08
Ik vind het toch zo'n onzin dat er zoveel zijn die zich ergeren aan het feit dat Olav Mol af en toe is wat namen door elkaar haalt. Je merkt gewoon aan alles dat zijn hart bij de F1 ligt en ik vind dat hij al die jaren met volle passie de race bij elkaar praat.
Zelfs bij saaiere races vind ik het boeiend om te blijven kijken en dat komt vooral omdat Mol het verslag doet.
Die namen van de coureurs die denk ik er zelf wel bij.
Ik heb het al vaker gezegd, maar het verwisselen van de namen vind ik niet het probleem, het gebrek aan kennis wel. Dat hij bij de gp van Frankrijk nog steeds denkt dat Heidfeld Q1 met veel benzine voor de race rijdt kan gewoon niet!
Plaats daarbij zijn vooringenomenheid tegen bepaalde rijders en teams en Dartwillie kijkt veel liever naar de belg.
TheRealms
4 november 2008, 01:44
Ik vind het vooral heel erg irritant dat ik mezelf altijd erop betrap dat ik hem constant loop te verbeteren, hij maakt echt superveel fouten, en zoals darthwillie al zei, dan heb ik het niet alleen over namen.
cookie
4 november 2008, 15:33
Hmm, ik kan alleen BBC1 en BBC2 ontvangen op kabel. Dan zal BBC Grand Prix voor mij zeker niet te zien zijn, of wel?
De race word waarschijnlijk gewoon op BBC 1 of 2 uitgezonden. De kwalificaties en trainingen misschien op een digitaal sub-kanaal, zoals je nu al wel eens in beeld ziet op BBC bij sportevenementen "press red for ..." . Dan druk je op de rode knop (als je digitaal kijkt) en dan kun je extra kanalen bekijken.
bij de MotoGP doen ze het nu zo, ook als de race op een slecht tijdstip valt zit die race wel eens verstopt achter de rode knop als ik me goed herinner.
Robert Saalmink
20 november 2008, 00:24
Niet helemaal on topic, maar toch een beetje. Er is meer bekend over de bezetting van het BBC commentary team voor 2009. Kon wel eens een concurrentje worden voor RTL, ben erg benieuwd of ze er een leuke uitzending van maken.
Brundle confirms new BBC role
Award-winning commentator and former grand prix driver Martin Brundle has confirmed that he will be a part of the BBC's new Formula One television presenting team in 2009.
Brundle told guests attending the Autocar Awards, at London's Royal Horticultural Hall, that he had contemplated whether to continue in the role he has occupied for ITV since his retirement from racing at the end of 1996.
"I'm delighted to be able to tell you all that I'll be joining the BBC next year," he said.
"I've been commentating on Formula One for the past dozen years, and I briefly considered calling it a day. But in the end I decided to take up the BBC's offer and I'm now very excited about working for them next year."
F1 supremo Bernie Ecclestone concluded a five-year deal, which includes exclusive rights to radio, mobile and internet broadcasting, with the BBC in March this year.
The BBC is believed to be close to finalising its 2009 line-up, with former Radio 5 Live commentator Jonathan Legard favourite to land the leading commentary role, and the recently-retired David Coulthard set to join as a pundit.
Bron: Autosport.com
henkjan
21 november 2008, 20:03
:laugh::thumbup:Mooie opmerking van Allard Kalff nadat Marcel aankondigde dat er een reactie van Hamilton ging komen.
"Ja, na de reclame zeker?"
F1-gast
21 november 2008, 22:44
Reclame was laatste race wel veel in 20 min 15 min reclame.
Vind het eigenlijk wel triest :(
Face the Slayer
22 november 2008, 22:33
Nog triester is dat de promo voor de openingsrace van de A1GP op Zandvoort nog steeds wordt uitgezonden, wat een randdebielen daar.
Stefan van Renselaar
22 november 2008, 22:41
Nog triester is dat de promo voor de openingsrace van de A1GP op Zandvoort nog steeds wordt uitgezonden, wat een randdebielen daar.
Ja, slaat nergens op..... Maar ze willen natuurlijk mensen lokken die niks van autosport afweten..... :rolleyes:
F1-gast
22 november 2008, 23:30
Vind het triester dat ze NIKS laten weten over de a1gp races wanneer dat weer op tv is.
Pap hier van huh was er vanmorgen a1gp ?
cookie
23 november 2008, 10:32
Vind het triester dat ze NIKS laten weten over de a1gp races wanneer dat weer op tv is.
Pap hier van huh was er vanmorgen a1gp ?
Als je fan bent van een sport weet je normaal gezien wel wanneer het volgende evenement plaatsvind ;)
Tegenwoordig heb je internet om te kijken wanneer iets word uitgezonden, en op de rtl site staan alle autosport uitzendingen netjes in een lijstje.
Wel ongelukkige planning van de reclames, bijna alle inhaalacties van Bleekemolen gemist.
Max Downforce
23 november 2008, 13:35
Staat loeigroot op de visors, de volgende race... :D
Ellu
28 december 2008, 19:00
Allemaal voor de TV vanavond voor het Jaaroverzicht Formule 1 van RTL GP om 22:15 (tijden zullen naar RTL traditie wel weer ziekelijk afwijken dus tune rond 22:00 maar in...)!
Edwin
28 december 2008, 21:40
Goed dat ik dit lees, in de tv gids staat namelijk 22.30. Op internet inderdaad 22.17.:innocent:
speed9
28 december 2008, 22:01
Goed dat ik dit lees, in de tv gids staat namelijk 22.30. Op internet inderdaad 22.17.:innocent: zeker vage reclame tot 22:30 en dan pas wat slap gelul en zeker rond 22:45 de over view
Schumi rulezzzzz
29 december 2008, 11:18
Vond het echt een prima jaaroverzicht, zat goed in elkaar en weinig fouten dit keer. Ook de beelden op het eind waren leuk van Giedo en de nieuwe BMW.
cookie
29 december 2008, 12:03
Was alweer een paar jaar geleden dat ze zo'n goede review hadden (van 2003 ofzo). Ze moeten hun niveau wel weer wat opkrikken met de BBC die vanaf 2009 heel wat kijkers van hun zal inpikken.
RSRoy
29 december 2008, 14:25
Het overzichtje waar de straffen van de FIA in beeld kwamen vond ik ook wel interessant. Eigenlijk is er niemand die echt veel voor of nadeel heeft gehad bij de beslissingen, het komt uiteindelijk allemaal wel redelijk gelijk uit.
Sander Hogendoorn
29 december 2008, 15:01
Het jaaroverzicht staat nog niet op rtlgemist, hopelijk komt het daar wel snel :(
Tjerk Korving
29 december 2008, 15:08
Het jaaroverzicht staat nog niet op rtlgemist, hopelijk komt het daar wel snel :(
Tot nu toe heb ik nog nooit iets van Formule 1 daar gezien. Denk dat het met uitzend rechten te maken heeft e.d.
Ellu
29 december 2008, 17:02
Eerlijk is eerlijk, ik ga niet mierenn***** op kleinigheidjes, het was een prima jaaroverzicht!
Stefan van Renselaar
29 december 2008, 17:57
Het zal wel ASAP op Youtube staan ;)
cookie
29 december 2008, 20:38
Morgen op het oostenrijkse TW1:
SPECIAL FORMEL 1
Christian Klien zeigt auf dem Rettenbachferner in Sölden, wie er als BMW-Sauber-Testpilot ein Auto auf Eis und Schnee bewegt, außerdem gibt es ein mit ihm ausführliches Interview zu den ersten Formel 1 Tests für die Saison 2009. Weiters wird gezeigt, wie Levis Hamilton im McLaren-Werk in Woking in England und später auch noch bei Mercedes in Stuttgart gefeiert wurde. Außerdem zeigt ORF SPORT PLUS zwei Weltmeister auf Abwegen: Sebastien Loeb und Valentino Rossi bei ihren Formel 1 Tests für Red Bull bzw. Ferrari
Mijn duits is niet zo goed maar dat lijkt me een overzicht van wat er sinds Brazilie is gebeurd in de F1 wereld, duurt 1u15min. TW1 zit op de astra satelliet
Federici
30 december 2008, 00:48
Of op Isohunt/Torrentreactor/andere rotsite :P
Face the Slayer
30 december 2008, 15:35
Zal er ook ASAP eraf worden gehaald, Bernie schijnt een regelmatige bezoeker van YouTube te zijn.
Stefan van Renselaar
30 december 2008, 18:00
Zal er ook ASAP eraf worden gehaald, Bernie schijnt een regelmatige bezoeker van YouTube te zijn.
De Jaaroverzichten blijven op Youtube staan en het is door RTL in elkaar gezet, dus niet door FOM (of een van die andere organisaties van Bernie) en dus zal ik niet kunnen inzien waarom het niet zou mogen? Er staan zelfs hele races op youtube..
cookie
30 december 2008, 18:40
De Jaaroverzichten blijven op Youtube staan en het is door RTL in elkaar gezet, dus niet door FOM (of een van die andere organisaties van Bernie) en dus zal ik niet kunnen inzien waarom het niet zou mogen? Er staan zelfs hele races op youtube..
FOM blijft de eigenaar van die beelden, zelfs amateur beelden worden door FOM verwijderd van youtube.
Tjerk Korving
30 december 2008, 21:06
Daarom staat er ook altijd het F1 logo in beeld bij de uitzendingen. Je hebt de uitzendrechten maar niet het eigendom.
speed9
7 januari 2009, 16:40
FOM blijft de eigenaar van die beelden, zelfs amateur beelden worden door FOM verwijderd van youtube.
:blink: is er ook al een formule 1 cencuur dan
(lol bernie die klaagt over "formule 1 beelde op YT maar hij luistert maar al zo graag naar muziek die "illegaal" op YT staat )
Bramzel
7 januari 2009, 19:24
:blink: is er ook al een formule 1 cencuur dan
Heeft niks met censuur te maken, is gewoon (extreme) bescherming van hun eigendomsrecht.
speed9
8 januari 2009, 20:22
Heeft niks met censuur te maken, is gewoon (extreme) bescherming van hun eigendomsrecht.
anti-censuur (ipv Alleen FIA's formule 1 nu dan alleen geen ! FIA's Formule 1 logo's)
ag jah zo lang ik kan kijken naar oude beelden en nieuwe beelden ben ik al blij
Darthwillie
13 januari 2009, 23:16
Op dit moment een uitgebreid interview met Schumacher op ZDF
edit, was een erg leuk interview, hij is duidelijk een stuk meer ontspannen dan vroeger.
Robert Saalmink
14 januari 2009, 00:38
Je bedoelt: hij is los van het pers-regime van Ferrari :p
Darthwillie
14 januari 2009, 00:51
:D wie weet, hij zei zelf dat hij in zijn carriere, hij altijd gesloten was omdat er teveel mensen waren die hij niet vertrouwde.
speed9
14 januari 2009, 11:55
:D wie weet, hij zei zelf dat hij in zijn carriere, hij altijd gesloten was omdat er teveel mensen waren die hij niet vertrouwde.zeker de vriende van Bernie die Michael niet mochten en ook andersom?
Ik denk mede na de gekke mans actie waar mee hij door de ander van de baan te rijden Kampioen werd?(was dat bij Damon hill of later ?)
Maar jah er zijn zo veel Coureurs die gesloten zijn.
Ik noem bvb : Raikkonen,Barrigello(jah nu niet meer na dat die het boekje open deed over MS,ende rest)
Darthwillie
14 januari 2009, 20:07
voor wie het gemist heeft
http://wstreaming.zdf.de/zdf/veryhigh/090113_jbk.asx
RSRoy
14 januari 2009, 23:10
Hij is ook te downloaden via usenet/nieuwsgroepen/ftd als avi bestand :)
cookie
19 februari 2009, 18:43
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/7755219.stm
Info over wat de BBC gaat uitzenden. vrijdag trainingen live op hun extra digitale kanalen en kwali en race live op BBC1. Ze gaan ook een onboard en data kanaal uitzenden zoals het duitse premiere doet :thumbup:
Dus richt een schotel op 28.2 graden oost en dan kan je dat allemaal gratis bekijken (die extra digitale kanalen die onder de "red button" zitten)
Flying John
19 februari 2009, 19:38
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/7755219.stm
Info over wat de BBC gaat uitzenden. vrijdag trainingen live op hun extra digitale kanalen en kwali en race live op BBC1. Ze gaan ook een onboard en data kanaal uitzenden zoals het duitse premiere doet :thumbup:
Dus richt een schotel op 28.2 graden oost en dan kan je dat allemaal gratis bekijken (die extra digitale kanalen die onder de "red button" zitten)
Super !!!!! :cool:
Stefan van Renselaar
19 februari 2009, 20:50
Gaat RTL7 lekker kijkers kosten :cool:
Richard117
19 februari 2009, 21:18
Ik heb via m'n digitale tv abo een hele lading BBC's, wordt het daar ook allemaal op uitgezonden?
Darthwillie
19 februari 2009, 21:22
Ze zullen hun best moeten gaan doen, de tijd dat ze overal mee weg kwamen is voorbij. Dat zag je al bij de reclame om de 5 minuten waar ze mee moesten stoppen. Kijkers hebben nu 2 alternatieven, Belgie en BBC. Concureer er mee zou ik zeggen.
Bramzel
19 februari 2009, 21:28
Woohoo, BBC1 zit hier in het standaard kabel pakket :D Bye bye RTL!
Mathijs
19 februari 2009, 21:41
Ai, mijn ovestap naar digitenne & Alice breekt me nu op vrees ik. Geen BBC1 aanwezig helaas... Of is BBC1 hetzelfde als BBC Prime??
Atreidez
19 februari 2009, 22:02
Nee, is niet hetzelfde.. Maar ik vraag me af of het idd op die bbc 3 en 4 wordt uitgezonden dan. Want ik heb met digi tv via de kabel geen digitale subkanalen onder een rooie knop :P
Tim Wijen
19 februari 2009, 23:11
Top, dat wordt genieten! :D
Pingguest
20 februari 2009, 09:39
Hmm, aangezien ik geen digitale TV heb, ben ik zeer blij met Formule 1 op BBC One. Als Mol een beetje irritant wordt, zap ik gewoon lekker weg!
KingBee
20 februari 2009, 10:13
Het is wel te hopen dat ze het niet in zo'n klein vierkantje met van die zwarte randen uitzenden. In het verleden deden ze dit met MotoGP. Weet iemand waarom ze dit deden?
Tim Wijen
20 februari 2009, 10:35
Het is wel te hopen dat ze het niet in zo'n klein vierkantje met van die zwarte randen uitzenden. In het verleden deden ze dit met MotoGP. Weet iemand waarom ze dit deden?
Nooit last van gehad :huh1:
Darthwillie
20 februari 2009, 10:44
heeft volgens mij te maken met het feit dat ze het ook in breedbeeld of HD uitzenden.
Robert Saalmink
20 februari 2009, 10:53
Dan kregen ze de uitzendingen domweg niet in breedbeeld aangeleverd. F1 is al jaren in breedbeeld dus dat zal wel goed komen.
RSRoy
20 februari 2009, 11:39
Volgens mij heb ik BBC1, 2, 3 en 4 :D
Dan moet ik vast wel iets kunnen opvangen :p
Flying John
20 februari 2009, 20:07
Maar ik vraag me af of het idd op die bbc 3 en 4 wordt uitgezonden dan.
Nee,er was vraag naar maar BBC 3 en BBC 4 zenden alleen maar na 8 uur uit,Reden is dat het tot dan CBBC en CBeebies kinderprogramma's uitzenden.
Nog maar de vraag hoeveel kijker Sporza dit gaat kosten..:D
speed9
22 februari 2009, 18:19
Nee,er was vraag naar maar BBC 3 en BBC 4 zenden alleen maar na 8 uur uit,Reden is dat het tot dan CBBC en CBeebies kinderprogramma's uitzenden.
Nog maar de vraag hoeveel kijker Sporza dit gaat kosten..:D
Denk net zoveel als RTL GP, maar Sporza is saai qua uitleg en grappen die Mol wel maakt, maar Sporza is beter als je oordopjes in doet en allen concentreert op tv kijken.
Zeepsop
23 februari 2009, 11:02
Dan kijk ik toch nog liever naar RTL, anders hoor je dus ook geen motorgehuil.
Robert Saalmink
23 februari 2009, 11:05
Denk net zoveel als RTL GP, maar Sporza is saai qua uitleg en grappen die Mol wel maakt, maar Sporza is beter als je oordopjes in doet en allen concentreert op tv kijken.
De Sporza commentatoren hebben niet de meest opzwepende commentaren inderdaad, maar ze hebben wel een behoorlijke kennis van zaken. Het is maar net waar je voor kiest.
Federici
23 februari 2009, 11:54
De Sporza commentatoren hebben niet de meest opzwepende commentaren inderdaad, maar ze hebben wel een behoorlijke kennis van zaken. Het is maar net waar je voor kiest.
voor Olav Mol dus.. :)
speed9
23 februari 2009, 23:00
voor Olav Mol dus.. :)
:p En Allert Kalf dan ?
jp_f1
23 februari 2009, 23:06
:p En Allert Kalf dan ?
Als die weer in de pit zou staan heb ik er geen probleem mee, maar in de studio vind ik hem toch minder :(
El Maestro
23 februari 2009, 23:14
Ben het afgelopen seizoen werkelijk geen één keer met Allard eens geweest, wat mij betreft mag ´ie ook gewoon weer de pit in en anders gewoon helemaal weg!
cookie
24 februari 2009, 12:11
En BBC heeft net bevestigd wat ze allemaal gaan uitzenden, zelfde link als vorige keer maar nu geupdate met alle details: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/7755219.stm
vooral dit stuk is erg goed nieuws:
The BBC's red button interactive TV service will broadcast live coverage of all on-track sessions - Friday and Saturday practice, qualifying and race.
There will be an additional interactive analysis programme following on from the end of the BBC One coverage of each race.
On race day, viewers will be able to choose from three different video streams.
These will be: the main network feed with a choice of commentary from BBC One and BBC Radio 5 Live; a split screen comprising the main network feed; an in-car camera feed and leaderboard; rolling highlights.
Requiem84
24 februari 2009, 12:17
En BBC heeft net bevestigd wat ze allemaal gaan uitzenden, zelfde link als vorige keer maar nu geupdate met alle details: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/7755219.stm
vooral dit stuk is erg goed nieuws:
Kan dat niet alleen als je in de UK zit?
Pingguest
24 februari 2009, 12:24
De Sporza commentatoren hebben niet de meest opzwepende commentaren inderdaad, maar ze hebben wel een behoorlijke kennis van zaken.
En dat is precies waar het Olav Mol aan ontbreekt; hij schreeuwt liever en haalt bijvoorbeeld historische feiten geheel door elkaar.
Darthwillie
24 februari 2009, 12:31
Ik denk dat Olav voor de casual kijker prima is, maar op het moment dat je er iets meer van weet irriteert hij mateloos. :rolleyes:
Flying John
24 februari 2009, 12:41
Ik vraag me nu net hetzelfde af.Uit de teksten die ik nu ondertussen gelezen heb begrijp ik dat de Kwalificatie en de race live worden uitgezonden en dat we kunnen kiezen tussen 3 audio's.Maar (helaas) worden de oefenritten alleen maar uitgezonden in de UK dankzij hun rode knop.?
cookie
24 februari 2009, 12:42
Nee, gewoon een schotel richten op astra2 en je kan gratis al deze extra bbc kanalen ontvangen. Via de kabel kan je ze niet ontvangen natuurlijk want daar ben je afhankelijk van je kabelaanbieder.
Ik heb 2 weken geleden een ontvangstkop (lnb) bijgeplaatst voor astra 2 en ontvang nu BBC 1, 2, 3, 4 en al hun digitale streams die onder de rode knop zitten in de uk. Deze zijn genaamd "STREAM-0" t.e.m "STREAM-6" . Afgelopen weekend zonden ze daar live snooker en atletiek op uit omdat de live uitzending op BBC2 al afgelopen was omdat daar de gewone avondprogramering van start moest gaan.
Ook ITV (1 t.e.m. 4), channel 4, five, ... zijn gratis te bekijken. Leuke zenders zo op het eerste zicht die niet zo ver achterlopen op Amerika met hun programering van series.
Flying John
24 februari 2009, 12:45
Nee, gewoon een schotel richten op astra2 en je kan gratis al deze extra bbc kanalen ontvangen. Via de kabel kan je ze niet ontvangen natuurlijk want daar ben je afhankelijk van je kabelaanbieder.
Niet iedereen heeft een schotel en ikzelf ben er niet van bewust als ik deze extra dingen kan ontvangen met mijn rode knop ? (Telenet Digitale TV,is ook kabel) De GP2 races zullen ook op de 'rode knop' eindigen naar het schijnt..
Flying John
24 februari 2009, 14:23
Friday 28 March will see the start of the 2009 Formula One (F1) Championship and also marks the return of the world's premier motorsport championship to BBC Television, after an absence of 12 years.
The new-look coverage promises to be the most comprehensive in the history of the sport, with all on-track sessions brought live through TV, Radio, Red Button, broadband and of course BBC iPlayer for any of those missed moments.
F1 fans will be able to customise their viewing experience through BBC Sport's multiplatform offering with options such as: split-screen action, live leaderboard, in-car cameras, choice of commentary, live online streaming, live text, interactive forums, circuit guides and blogs.
TV
BBC TV highlights include:
All 17 races live on BBC One
Every qualifying session live on BBC One (Brazil on BBC Two)
All races and qualifying sessions that finish before 1000 to have full repeat on terrestrial TV later in the day
One-hour evening highlights programme on BBC Three (1900 for all races except Brazil)
BBC Sport's Jake Humphrey will anchor the coverage, with David Coulthard and Eddie Jordan providing expert race insight and analysis. The presentation team will be on location at every race coming live from the Paddock or trackside. Award-winning commentator Martin Brundle and Jonathan Legard will call the race, while Lee McKenzie and Ted Kravitz will bring all of the interviews and action from the pits.
For those viewers who miss the live coverage of the race, there will be another chance to watch the all of the action from start to finish. All races and qualifying sessions that finish before 10am will play out in full later in the day, on terrestrial TV. If viewers would rather tune in for the key parts of the action, they can wait until the evening for a one-hour highlights programme on BBC Three (1900 for all races except Brazil).
Red Button
Standing alongside the terrestrial coverage will be an all encompassing Red Button service. Through the Red Button viewers will be able to access:
All on-track sessions live, including practice, qualifying and race
Choice of three different streams on race day:
The main network feed with a choice of commentary from network and 5 Live
Split screen comprising: main network feed, in-car camera and leaderboard
Rolling highlights
An additional one-hour, post-race, interactive analysis programme with Jake Humphrey, David Coulthard and Eddie Jordan
Every session on the track will be broadcast live on the Red Button. There will be a choice of commentary between main TV network and Radio 5 Live; a split-screen option that will incorporate the main network feed, in-car camera, and a latest leaderboard; and a rolling highlights feed.
As well as the comprehensive on-track coverage, there will be an additional one-hour post-race analysis programme, immediately after the network programme goes off-air, on the Red Button. This will gives viewers the opportunity to share their views on the race's main talking points and to ask questions of the presentation team, Humphrey, Coulthard and Jordan.
BBC Sport website
The BBC Sport website already has a comprehensive Formula One offering, but the site will be relaunched in March to include the following:
Extensive live coverage of every on-track session to include:
Multiple live video streaming, which will mirror the video and audio streams available on the Red Button
An extra high-quality video stream – for the first time you will be able to watch near-televisual quality video of all the action; extending the high quality iPlayer experience to live F1 coverage
Latest leaderboard
Live text commentary
Votes – fans have their say on the big talking points
Extensive post-race video highlights
In addition the site will include:
Latest results and standings
An 'F1 mole', a diary-type blog featuring the latest gossip and inside stories
Murray Walker's video race review following every race of the season
Regular Murray Walker Q&A
Interactive circuit guides including commentated laps with associated telemetry, embedded video footage, imagery and data
Driver and team guides: including video, biogs and Q&As
News stories: all the big stories from the world of F1
Blogs from our F1 experts Jonathan Legard and Andrew Benson, as well as BBC Sport presenter Jake Humphrey, who will share his own personal experiences of F1
Video and text columns from Martin Brundle and Red Bull driver Mark Webber
BBC Sport online will include live streaming of all on-track sessions as well as video highlights from all of the key events. The BBC is also delighted to welcome back Murray Walker to F1 as part of the BBC Sport website team. Walker will be a regular presence on the BBC Sport website, offering his expert insight and passionate perspective on the Grand Prix action and interacting with F1 fans online.
BBC iPlayer
Formula 1 fans will be able to view any action they may have missed through the BBC iPlayer.
All Grands Prix will be available for downloading up to seven days after broadcast. Once the footage has been downloaded, it will be available for viewing for up to 30 days.
BBC Mobile
The BBC mobile offering will include:
Latest news, results and standings
Live text coverage of all race sessions
Video highlights*
*Only available via some mobile operators (tbc)
SB4/DL
Er wordt zelf niet gesproken over support races...
Het schema van de BBC :
Australian GP
* Practice: Friday 27 March, Red Button and BBC Sport website, 0125-0305 & 0525-0705
* Practice: Saturday 28 March, Red Button and BBC Sport website, 0255-0405
* Qualifying: Saturday 28 March, BBC One, 0500-0715
* Qualifying (re-run): Saturday 28 March, BBC One, 1300-1415
* Race: Sunday 29 March, BBC One, 0600-0900 (0700 race start)
* Interactive forum: Sunday 29 March, Red Button, 0900-1000
* Race (re-run): Sunday 29 March, BBC One, 1300-1500
* Highlights: Sunday 29 March, BBC Three, 1900-2000
Federici
24 februari 2009, 17:45
Hmm, met digitale TV zijn deze dingen dus niet beschikbaar begrijp ik dus. Zonde, want het zou een geheeld andere dimensie aan het kijken geven :)
Flying John
25 februari 2009, 12:44
The Chain officiëel bevestigd als intro lied. :wub::thumbup:
BBC confirm return of The Chain
By Edd Straw Wednesday, February 25th 2009, 11:16 GMT
The BBC has confirmed that it will use the iconic Fleetwood Mac song The Chain as the theme for its Formula One coverage this year.
Since the BBC announced last March that the sport would be returning to its schedule for this year, fans have been calling for the song, recorded in 1976, to make a return. At yesterday's media launch of the corporation's F1 coverage, The Chain revealed that it had opted to revive the iconic theme.
"There has been one enormous issue on all the message boards and that was the question of what music we are going to use," said a BBC spokesman. "Whether it's a surprise or not, we'll leave for you to decide."
The revealing of The Chain drew applause from legendary commentator Murray Walker, who was attending the launch and will play a part in the BBC's coverage
Voorbeeld :
YouTube - (UPDATED) F1 BBC 2009 intro: inspiration?
Federici
25 februari 2009, 12:49
Die heb ik ook al gezien en ik vind het een mega coole intro :)
edit :: voor de Britse fans ook wel een fijn gevoel dat er naar hun geluisterd wordt.
speed9
26 februari 2009, 12:29
ik vind die bass intro geweldig.
verder vraag ik me af wat RTL als intro song gaat doen.
Federici
26 februari 2009, 12:31
ik vind die bass intro geweldig.
verder vraag ik me af wat RTL als intro song gaat doen.
Wat dacht je van exacto dezelfde sound?
Hoop eigenlijk wel weer dat ze em helemaal uitzenden en niet inkorten. Charme van die plaat is nu wel weg.. :(
speed9
26 februari 2009, 12:35
Wat dacht je van exacto dezelfde sound?
Hoop eigenlijk wel weer dat ze em helemaal uitzenden en niet inkorten. Charme van die plaat is nu wel weg.. :(
Heeft BBC geen CopyRight er op dan ?
Denk dat er wat speel rechten opstaat dat die daarom 1 minuut duurt,
van mij mogen ze ook wel wat Metal als sound hebben bvb Fuel van Metallica.
Stefan van Renselaar
26 februari 2009, 12:51
Ja, zat er laatst op Youtube nog naar te kijken en daar waren die van de jaren 80 ook ingekort naar 30-40 seconde...
Federici
26 februari 2009, 13:15
Heeft BBC geen CopyRight er op dan ?
Denk dat er wat speel rechten opstaat dat die daarom 1 minuut duurt,
van mij mogen ze ook wel wat Metal als sound hebben bvb Fuel van Metallica.
Vriend, je had het net nog over RTL, dat bedoelde ik dus.
De BBC heeft geen © op hun eigen plaat, omdat het eigenlijk niet hun eigen plaat is. Het is eigenlijk een stuk uit The Chain van Fleetwood Mac, maar het is stukje is wel speciaal voor de BBC opgenomen.
Stefan Kollee
26 februari 2009, 13:28
Het nummer bestond al gewoon dus het is niet speciaal er voor opgenomen, BBC heeft gewoon toestemming van Fleetwood Mac gekregen om een sample van het nummer in het intro te gebruiken.
Federici
26 februari 2009, 13:49
Het nummer bestond al gewoon dus het is niet speciaal er voor opgenomen, BBC heeft gewoon toestemming van Fleetwood Mac gekregen om een sample van het nummer in het intro te gebruiken.
Dat zeg ik toch. Maar het stukje wat de BBC gebruikt is wel opnieuw opgenomen (sneller dan in de plaat zelf)
Darthwillie
26 februari 2009, 14:04
origineel live
http://www.youtube.com/watch?v=GBWp6Us3oEc
bbc stukje begint op ongeveer 2 min 45
cookie
5 maart 2009, 19:38
BBC zend vanaf vandaag op 1 van hun 6 extra digitale kanalen (die onder de "red button" zitten) al een F1 loop uit van een halfuurtje. Muzikale terugblik op de laatste 30 jaar, Murray Walker die zijn favoriete momenten laat zien, interview met Hamilton, interview met de BBC commentatoren (brundle, coulthard, jordan), ...
De moeite waard om te bekijken, goed gemaakte stukjes waren het.
Mooi dat ze al zo vroeg beginnen, en er zijn geruchten dat BBC volledige oude races gaat uitzenden de week voor een GP.
Peter
5 maart 2009, 19:50
Moet iemand me toch eens uitleggen wat nou die 'Red button' is. Ik heb maar 1 rode knop op mn afstandsbediening zitten en daarmee gaat de tv uit :D
Gerben vd Broek
5 maart 2009, 20:42
Dan heb je vast een hele oude afstandsbediening. Ik ga er vanuit dat de RED button de rode knop in het rijtje is bij de 4 kleurtjes. Die je ook voor teletekst kan gebruiken om snel ergens heen te zappen. groen, rood, geel, blauw.
Captain Slow
5 maart 2009, 21:32
Nope. Red is een digitale service bij de BBC. Tenminste bij mij dan:p
Gerben vd Broek
5 maart 2009, 21:34
De IQ-test van paar weken geleden had ook een rode knop functie. Was enkel actief bij UPC tv of iets dergelijks. Was iig maar in beperkte mate beschikbaar. Dus kan ook zijn dat je tv-dienst het niet ondersteund dan.
Weet iig dat ik het niet heb, gezien de schotel die aan de muur hangt :). Jammer dat ik hem nog nooit draaibaar gemaakt heb (motor etc liggen), anders was het makkelijk om ook de bbc te gaan vangen. Maar ja, hou het wel op 19,2 astra. Kan ik iig gewoon de NL-zenders kijken.
Kim Van Der Stichelen
5 maart 2009, 23:40
Werkt dat met telenet digitale tv ook? Als ik BBC opheb, mag ik nog zo vaak op rood drukken er gebeurd niks.
Flying John
6 maart 2009, 17:57
Werkt dat met telenet digitale tv ook? Als ik BBC opheb, mag ik nog zo vaak op rood drukken er gebeurd niks.
Dat komt omdat wij die extra digitale kanalen niet kunnen ontvangen. ;)
Federici
6 maart 2009, 18:02
Dat komt omdat wij die extra digitale kanalen niet kunnen ontvangen. ;)
Maar via satelliet kan het dus wel?
cookie
6 maart 2009, 18:06
Maar via satelliet kan het dus wel?
ja, als je een fta schotelsetje koopt (kan je voor ongeveer 100 euro al wel hebben)
Zie net de promo van RTL GP voor zondag a.s... Geweldig spotje met slotcars van het hele veld en commentaar van Olav Mol tijdens een Grand Prix:thumbup:.
Federici
24 maart 2009, 14:02
Zie net de promo van RTL GP voor zondag a.s... Geweldig spotje met slotcars van het hele veld en commentaar van Olav Mol tijdens een Grand Prix:thumbup:.
Ja, idd! :D Geniaal! :D
Hij staat ook op de site van RTLGP.
Max Downforce
24 maart 2009, 19:53
Hulde! Mooi gemaakt! :cool::rockon:
Bramzel
29 maart 2009, 11:12
Ik heb de thread title maar even aangepast aangezien het niet alleen over RTL GP gaat maar ook over BBC en Sporza.
Ik vond het nieuwe format van RTL GP zonder studio een verademing, heb echt met plezier gekeken. Af en toe nog wat gezapt naar de BBC, maar daar vond ik het toch tegenvallen, vrij saaie bedoening. De race heb ik eerst gekeken op RTLGP, maar bij het eerste reclameblok gezapt naar BBC. Toen ik een poosje later weer eens terugzapte waren ze alwéér met een reclameblok bezig, dus toen heb ik hem lekker op BBC laten staan. Erg fijn commentaar ook daar, dus ik denk dat ik het maar zo doe in het vervolg; voorbeschouwing op RTL, race op BBC ;)
Neo-242
29 maart 2009, 12:40
BBC was super verslaggeving tijdens de race. Voorbeschouwingen interesseren me sowieso maar matig.
Mathijs
29 maart 2009, 12:41
Hier niet de beschikking over BBC, maar gewoon gezapt tussen RTL7 en Sporza. Ik moet zeggen dat ik het gewoon heel erg degelijk vond op RTL7. Plezierig om te luisteren en soms maakt Olav wat foutjes, maar daar heb je mij niet mee, want dan zie ik wel dat het fout zit. Livetiming aan mij kan niets meer gebeuren.
Prima dus!
Richard117
29 maart 2009, 12:54
Wat trouwens te denken van de hele uitleg van Olav over de graphics mbt versnellingen, kers, remkracht ed. Terwijl wij helemaal niets in beeld hadden. En hij maar zeggen: "kijk, nu komt hij over start/finish en wordt het batterijtje weer rood"
Verder vind ik weinig mis met zijn commentaar, goed er zitten fouten in (overkwam Murray Walker, volgens velen de beste commentator, ook vaak) maar het is toch leuk om dan tegen de tv te roepen dat het zus en zo is.
Geeft voor mij toch een extra dimensie aan het kijken, is toch leuker dan de droge stof op een leraar-achige manier vertelde commentaar bij de Belg.
Moet zeggen dat ik de voorbeschouwing zonder studio niet zo best vind. Presentator, Coulthard en Jordan zoals bij de BBC die van alles bespreken vond ik een goed format :thumbup:
Robert Saalmink
29 maart 2009, 13:04
Ik heb RTL niet gezien, dat ga ik nog wel doen uit nieuwsgierigheid. BBC leunt in de voorbeschouwing vooral op het Brtise verhaal (Button etc). Wat wel mooi is om te zien is hoe die Brundle van persoon naar persoon vliegt op de grid. Geweldig :) Wat me ook goed bevalt is dat de gehele voorbeschouwing vanaf het circuit zelf live komt, dat geeft toch net even wat extra sfeer denk ik. Veel meer dan zo'n studio gesprek zoals ze bij RTL altijd hadden. Ook wel leuk: Brundle en DC die de verschillende bochten van het circuit bespreken op niet-jip-en-janneke-taal.
Tim Wijen
29 maart 2009, 14:25
Ik heb echt genoten van de race op de BBC. Geen geschreeuw en gescheld zoals op rtl 7, wat een verademing :D Verder geven ze op de BBC veel deskundiger commentaar. Die hebben duidelijk meer verstand van zaken :thumbup:
Darthwillie
29 maart 2009, 14:28
Ik heb echt genoten van de race op de BBC. Geen geschreeuw en gescheld zoals op rtl 7, wat een verademing :D Verder geven ze op de BBC veel deskundiger commentaar. Die hebben duidelijk meer verstand van zaken :thumbup:
exact mijn mening, ik blijf er ook bij dat het de helft zou schelen als Olav een co-commentator zou hebben.
Max Downforce
29 maart 2009, 16:34
Word ik oud of worden die scorelettertjes steeds kleiner? Moet ik soms een tv van 2 meter breed aanschaffen? Het is fockking niet meer te lezen :blink:
Darthwillie
29 maart 2009, 16:38
nop, wordt steeds kleiner idd.
Heeft er volgens mij mee te maken dat het word uitgezonden in 16:9, en als je een 4:3 TV hebt zie je het erg slecht.
Stefan Kollee
29 maart 2009, 17:21
Bij BBC had ik er anders geen last van, ook vind ik het super hoeveel interviews er in het paddock en voor de race op de grind worden afgenomen op BBC!
Stefan van Renselaar
29 maart 2009, 17:26
Heeft er volgens mij mee te maken dat het word uitgezonden in 16:9, en als je een 4:3 TV hebt zie je het erg slecht.
Nou, de BCC send in 4:3 uit en daarom kon ik hem niet op volledige grote zetten, dus kon ik ook niks lezen op het scherm en moest ik het doen met de live timing...
cookie
29 maart 2009, 18:22
Vanmiddag een stukje van de herhaling op BBC interactive gezien met CBBC commentaar (childrens BBC), dus commentaar gericht op kinderen :laugh: Lachen, gingen ze over naar de pitreporter maar die was zogezegd verkeerd gereden en stond ergens langs een snelweg commentaar te geven :D
En toen de safety car uitkwam zeiden ze dat ze een microfoon in de SC hadden geplaatst en even gingen meeluisteren. Vervolgens speelden ze een geluidsfragment af van een oud koppel dat ruzie aan het maken is over welke weg ze moeten volgen :D
Voor de rest was het nog best goed commentaar, KERS en alle nieuwe regels werden netjes uitgelegd in simpele taal verstaanbaar voor kinderen. Ja, dit commentaar was zelfs nog beter dan wat ze op Sporza doen.
edit: hier een clipje: Dailymotion - Safety Car Mic, a video from Stefmeister2008. safety, car
Federici
30 maart 2009, 10:11
BBC zend inderdaad uit in een ander beeldformaat (imo de beste). RTL7 had dat de vorige twee jaren ook. Misschien mailtje sturen, want Olav begon ook ineens over een graphic die helemaal niet bij ons op het scherm stond. Bij de BBC stondie er wel :) Vond het in ieder geval storend.
De BBC heeft echt een goede uitzending in elkaar geflanst. Veel beter dan RTL7, want dat was echt armoedig. Heb op een gegeven moment alleen maar BBC of Duitse RTL gekeken. Vlak voor de start alsnog overgeschakeld.
Ik voel me bereid om een studiopresentatie te doen haha :D Mét Limburgs accent uiteraard ;)
edit :: De herhaling van de race is beter bekeken dan de race live. Maar nog niet eens 400.000 mensen. Als je beide uitzendigen optelt dan kom je uit op meer dan een half miljoen.. Dat dan weer wel.
Bramzel
30 maart 2009, 12:04
Ik vond de RTL voorbeschouwing juist een verademing zonder studio gebral. Heerlijk, gewoon kale feitjes uit Melbourne, niet teveel gelul er omheen. Ik heb verschillende keren gezapt naar de voorbeschouwing van BBC, maar die heeft me niet een keer kunnen vasthouden eigenlijk. De race daarentegen was veel beter gedaan op BBC; zoals er al eerder werd gezegd in deze post moet Olav gewoon écht een co-commentator hebben.
Kim Van Der Stichelen
30 maart 2009, 12:06
Voorbeschouwing vind ik persoonlijk niks, vertraagd alleen het laatste uur voor de race waardoor het langer duurt.
Van 13u tot 14 probeer ik zo weinig mogelijk aan F1 te denken zodat ik zo niet op de start wacht ;)
Federici
30 maart 2009, 12:51
Ik vond de RTL voorbeschouwing juist een verademing zonder studio gebral. Heerlijk, gewoon kale feitjes uit Melbourne, niet teveel gelul er omheen. Ik heb verschillende keren gezapt naar de voorbeschouwing van BBC, maar die heeft me niet een keer kunnen vasthouden eigenlijk. De race daarentegen was veel beter gedaan op BBC; zoals er al eerder werd gezegd in deze post moet Olav gewoon écht een co-commentator hebben.
Dat snap ik opzich ook wel :)
Vind het alleen jammer dat het allemaal niet live vanuit de paddock is en niet live op de grid. Dat is bij RTL Duitsland en BBC wel het geval. Maargoed.. Dat zal ook een budgetkwestie zijn.
Kim Van Der Stichelen
30 maart 2009, 12:55
Zo was dat extra BBC commentaar dus, zou ik ook wel eens wilen naar luisteren als de gp echt saai is :laugh:
Dailymotion - Safety Car Mic, a video from Stefmeister2008. safety, car
speed9
30 maart 2009, 14:58
De voorbeschouwing op RTL volgens het 'oude' boekje was voor mij echt een verbetering.
Geen poespas over dingen die niet direct met formule 1 te maken had,
zoals de RouteMobiel Pitstop spel.
BBC vond ik een erg ervaren commetaar geven met DC en Eddie Jordan, je hoorde duidelijk verschil vergeleken met Olav, niet dat ik Olav af zeik, want hij doet het goed alleen hij moet het in zijn eentje doen terwijl ze bij BBC met ze 3e doen.
Robert Saalmink
6 april 2009, 01:18
Vandaag zag ik wel de meerwaarde van de BBC. Waar Olaf een uurtje in zijn uppie moet volpraten (wat trouwens wel knap is op zich) heeft de BBC verslaggevers op de 'grid' lopen tijdens de code rood, waarbij teams en rijders worden geïnterviewd. Ondertussen wordt de situatie even doorgesproken met DC en Jordan.
Darthwillie
6 april 2009, 01:23
mee eens, maar toevallig vanavond de IRL race gezien, en daar bleek ook weer dat duo presentatie vele malen beter is. Alard Kalff in zijn eentje slaat vaak de grootste onzin uit, nu heb ik met plezier zitten luisteren. Ik blijf er bij dat Olav heel veel baat zou hebben van een tweede presentator.
Bramzel
6 april 2009, 09:01
Zekers te weten; Mol mistte op een bepaald moment dat iemand wijd ging, omdat hij op zijn timingschermen zat te turen naar de rondetijden van Raikkonen. Dat gebeurt je niet als je met 2 man in de commentaarpositie zit.
joostingh
6 april 2009, 09:39
Ik heb ook naar de BBC gekeken. En ja het is allemaal erg professioneel etc maar ik heb me wel geirriteerd aan de manier van praten over de engelse coureurs en alle andere...
Alsof die engelse altijd de besten zijn. Iets te veel de eigen mening er door geduwd. Wat erg leuk was was Brundle... en dan vooral bij Toyota :D
Robert Saalmink
6 april 2009, 09:56
Leuke aan de BBC is ook de duo presentatie inderdaad. De ene post een stelling of situatie en de ander gaat daarop in, etc. Erg leuk om naar te luisteren.
Daarnaast is het interactieve deel ook erg imposant. Bij UPC werkt dat niet (moet ik ze nog even over bellen, want normaal gezien werkt dat wel) maar op schotel wel (een collega van me heeft dat namelijk). De voorbeschouwing kun je dan kiezen om samenvattingen van oude races op dat circuit te bekijken, en tijdens de race kun je schakelen tussen verschillende commentaarteams, on-board camera's, timing schermen etc.
Stefan van Renselaar
6 april 2009, 16:38
maar ik heb me wel geirriteerd aan de manier van praten over de engelse coureurs en alle andere...
Ja, nu lijkt het alleen om Button en Hamilton te draaien en dan gingen ze ook nog eens uitzenden hoe slecht Ferrari het doet, terwijl McLaren net zo slecht bezig is (misschien niet met de domme gokken, maar hun hebben de leugens tegenover de stewards).... :rolleyes:
speed9
6 april 2009, 16:58
Ja, nu lijkt het alleen om Button en Hamilton te draaien en dan gingen ze ook nog eens uitzenden hoe slecht Ferrari het doet, terwijl McLaren net zo slecht bezig is (misschien niet met de domme gokken, maar hun hebben de leugens tegenover de stewards).... :rolleyes:
:lol: McLaren had gewoon gegokt dat FIA er niet in zou trappen,dat is het gewoon.
Tim Wijen
6 april 2009, 16:58
misschien niet met de domme gokken, maar hun hebben de leugens tegenover de stewards).... :rolleyes:
Dan heb je niet goed gekeken Stefan ;) De hele soap rondom Mclaren is uitgebreid aan bod gekomen tijdens de voorbeschouwingen. Eddie Jordan en David Coulthard waren nu niet bepaald positief over de manier waarop Mclaren heeft gehandeld.
Dat er iets meer aandacht word besteed aan de Engelsen lijkt me niet meer dan logisch. Dat gebeurd hier in Nederland ook al bij een achterhoede coureur (Albers, Doornbos, Verstappen) In Spanje richten ze zich toch ook meer op Fernando Alonso? In Polen richten ze zich weer meer op Robert Kubica etc.
King Of F1
6 april 2009, 18:20
Ik heb ook naar de BBC gekeken. En ja het is allemaal erg professioneel etc maar ik heb me wel geirriteerd aan de manier van praten over de engelse coureurs en alle andere...
Alsof die engelse altijd de besten zijn. Iets te veel de eigen mening er door geduwd. Wat erg leuk was was Brundle... en dan vooral bij Toyota :D
Heb dat idee eigenlijk totaal niet gehad. Natuurlijk hebben ze het wel af en toe over Hamilton en Button,de een is kampioen en de ander de snelste op dit moment. Vond het niet overdreven veel in ieder geval.
Voor mij is het in ieder geval duidelijk de BBC wat mijn voorkeur krijgt, kan er niets slechts over vinden nog. Heerlijk dat er geen reclame is ook :)
Richard117
6 april 2009, 18:42
Leuke aan de BBC is ook de duo presentatie inderdaad. De ene post een stelling of situatie en de ander gaat daarop in, etc. Erg leuk om naar te luisteren.
Dat doet Olav ook.
Met zichzelf.... :p
Nee ik ben ook voor een duo-commentator of tenminste een pitreporter erbij. Want op RTL had je dus totaal geen nieuws vanaf de grid/pitlane tijdens de code rood. Zoals ik eerder al gezegd heb heb ik geen problemen met fouten van een commentator, want niets is zo leuk om te schelden tegen de tv dat het zus en zo is. Geeft toch een beetje beleving aan zo'n uitzending.
Ber*Jupiler
6 april 2009, 20:13
De uitzending op de BCC was echt perfect, maar toen de intro begon moest ik aan mijn eerste "sim" racing dagen denken:
YouTube - 1992 Microprose Formula 1 Grand Prix - Intro
YouTube - BBC F1 Intro Theme 2009 (Official)
Robert Saalmink
6 april 2009, 20:19
Yep, dat viel me meteen op bij de vorige race al. In die tijd gebruikte de BBC ook al dat deuntje namelijk :)
bobskink
6 april 2009, 22:31
Ze gebruiken dat deuntje al lang
YouTube - intro tune BBC F1 1979
Maverick
19 april 2009, 20:59
vandaag toch weer via de BBC gekeken. Eigenlijk vooral voor de reclame. En ik moet zeggen, mensen zeuren wel op olav, maar deze twee kunnen er ook wat van hoor. Ze zijn zo met elkaar en hun verhaal bezig dat ze ontzettend veel missen. Op een gegeven moment gaat het over het feit dat Rosberg op inters 20 seconde tekort komt terwijl we hem 2 minuten eerder weer terug hebben zien wisselen naar extremes en die 20 sec dus zijn stop was. Als ik dat zie aan de kleur van zijn helm dan kunnen zei dit ook hoor. En zo waren er wel meer dingen.
Ik blijf waarschijnlijk ivm reclames wel de bbc kijken dit jaar maar moet zeggen dat ik olav wel mis.
Schumi rulezzzzz
19 april 2009, 21:16
RTL wist vandaag de 2 crashes van de race te missen, die vielen precies in het reclame blok...
Captain Slow
19 april 2009, 21:16
Ik blijf waarschijnlijk ivm reclames wel de bbc kijken dit jaar maar moet zeggen dat ik olav wel mis.
Hij is nooit weggeweest hoor;)
speed9
20 april 2009, 16:41
RTL wist vandaag de 2 crashes van de race te missen, die vielen precies in het reclame blok...helaas dat RTL niet gewoon weet om op een andere manier reclamen te maken, want dit is kansloos mislukt al jaren.
BBC en Sportza hebben op dat gebied wel Full-Race maar missen zo af en toe de beeld kwaliteid,als je kabel heb dan.
mijn keuze was dit weekend RTL7 en bij reclamen BBC :blushing:
Daniël
20 april 2009, 16:48
Het lijkt trouwens wel alsof er dit jaar vaker reclame is tijdens de race? Gelukkig hebben we BBC, dat kijk ik meestal en af en toe zap ik naar good old Olav Mol. :)
Robert Saalmink
20 april 2009, 16:52
Ik keek deze keer op RTL omdat ik de herhaling wilde zien, en het viel me ook op dat er weer een paar reclameblokken waren zonder het kleine schermpje links. Dat hebben ze al vaker gehad, erg vervelend.
Op BBC hadden ze in de live uitzending Mike Gasgoyne erbij zitten, dat was wel interessant begreep ik.
Stefan van Renselaar
20 april 2009, 18:16
Ja, vooral met die SC dat ze even naar hem gingen om over de strategie te praten. Over wat het beste is enzo.
Maar als ze bij RTL tijdens de race gewoon reclame in volledig beeld laten zien, dan zijn ze strafbaar bezig en dan denk ik dat als je dat bij het Commissariaat voor de Media meld, dat ze er dan wel werk van zullen maken. Nu weet ik niet of RTL de reclame echt helemaal vol in beeld had en hoe dat met het Commissariaat zit.
RTL is geen nederlandse zender. Wat ze nu doen is sechts een extra service...
Requiem84
20 april 2009, 18:26
RTL valt idd onder de Luxemburgse mediawet
Max Downforce
20 april 2009, 19:04
Ik zat effe BBC te kijken zaterdag, ze hadden daar maar liefst 5 mensen die het commentaar deden, David Coutlhard, Mike Gascoyne en nog een pipo buiten waren een beetje tegen elkaar aan het leuteren en dan waren er nog de twee commentatoren in het commentaarhokje. Daar kan Olav en RTL natuurlijk nooit tegen op! :blink:
Robert Saalmink
20 april 2009, 20:05
Plus al die goodies onder de rode knop, als je ten minste schotel hebt. Heb ik zelf helaas niet maar het moet erg fraai zijn, ze trekken alles uit de kast daar bij de BBC.
cookie
20 april 2009, 20:17
Plus al die goodies onder de rode knop, als je ten minste schotel hebt. Heb ik zelf helaas niet maar het moet erg fraai zijn, ze trekken alles uit de kast daar bij de BBC.
Erg goed die extra's ja, alle trainingen live. Ze lieten Gascoyne pitreporter spelen tijdens die sessies en die gaf dan allemaal commentaar op de technische nieuwtjes die hij zag.
En een onboardkanaal tijdens de race, ook leuk als het even saai word om daar naartoe te zappen. En na de race gaan ze nog minstens een uur nabeschouwen terwijl de uitzending op BBC 1 al afgelopen is, en dan krijg je met bijna alle coureurs een interview te zien.
Echt de moeite om hiervoor een schotelsetje aan te schaffen als je het nog niet hebt.
Gerben vd Broek
20 april 2009, 21:35
Ik keek deze keer op RTL omdat ik de herhaling wilde zien, en het viel me ook op dat er weer een paar reclameblokken waren zonder het kleine schermpje links. Dat hebben ze al vaker gehad, erg vervelend.
Op BBC hadden ze in de live uitzending Mike Gasgoyne erbij zitten, dat was wel interessant begreep ik.
Tijdens de liverace is er altijd een klein schermpje geweest waar je de boel op kon volgen (nope geen bbc hier :S). Misschien dat het 's middags net anders is geweest, maar weet niet waar je fullscreen reclame heb gezien (en anders ga ik het nakijken, ding volledig op de hd staan).
volgens mij doen ze dat vaker tijdens de herhaling, fullscreen reclame, bij de live race iig niet
King Of F1
20 april 2009, 23:08
Erg goed die extra's ja, alle trainingen live. Ze lieten Gascoyne pitreporter spelen tijdens die sessies en die gaf dan allemaal commentaar op de technische nieuwtjes die hij zag.
En een onboardkanaal tijdens de race, ook leuk als het even saai word om daar naartoe te zappen. En na de race gaan ze nog minstens een uur nabeschouwen terwijl de uitzending op BBC 1 al afgelopen is, en dan krijg je met bijna alle coureurs een interview te zien.
Echt de moeite om hiervoor een schotelsetje aan te schaffen als je het nog niet hebt.
Mits het binnen de tijd past dus. Afgelopen weekend was er geen uur napraten en bijvoorbeeld ook geen persconferentie helaas.
Dr.Nono
21 april 2009, 12:41
Mits het binnen de tijd past dus. Afgelopen weekend was er geen uur napraten en bijvoorbeeld ook geen persconferentie helaas.
Bij de race in China? Jawel hoor, daar was wel een uur napraten op de BBC, en daar zat de persconferentie ook in. (onder de rode knop hebben we het dan).
Of bedoel je de race in Maleisië? Daar heb ik het inderdaad ook niet gezien.
cookie
21 april 2009, 15:27
Wel een uur napraten, op 1 van die extra kanalen dus die je enkel met satelliet kan ontvangen. In Maleisie deden ze dit niet omdat ze tijdens de rode vlag al alles hadden nabeschouwd.
King Of F1
21 april 2009, 18:02
Ik heb het inderdaad niet over de rode knop, die heeft vrijwel niemand buiten de BBC denk ik.
Afgezien van dat ben ik vol lof over de BBC tot nu toe in ieder geval :)
Hoelang is dit contract voor BBC eigenlijk ?
Max Downforce
21 april 2009, 18:12
Ik heb het inderdaad niet over de rode knop, die heeft vrijwel niemand buiten de BBC denk ik.
Afgezien van dat ben ik vol lof over de BBC tot nu toe in ieder geval :)
Hoelang is dit contract voor BBC eigenlijk ?
Playboy TV heeft hem ook :D (en werkt ook niet via de kabel :blink:)
Robert Saalmink
22 april 2009, 08:35
Playboy TV heeft hem ook :D (en werkt ook niet via de kabel :blink:)
Ja, dat zou ik dan weer niet weten natuurlijk...... :innocent::blushing:
Niels Tieman
22 april 2009, 12:50
Nee jij kijkt altijd HustlerTV zeker.. ;) ...
Bramzel
22 april 2009, 13:09
HosselaarTV?:blink:
:lol::lol:
Daniël
22 april 2009, 15:06
*Daniël neemt zich voor om, als hij volgend jaar op kamers gaat, een schotelletje op dak te zetten.:p
Max Downforce
22 april 2009, 17:56
Ja, dat zou ik dan weer niet weten natuurlijk...... :innocent::blushing:
Zag ik toevallig...bij de euh kapper :huh1:
Niels Tieman
22 april 2009, 18:16
Dan heb jij wel een heeeeeeele kinky kapper.. ;)
cookie
22 april 2009, 18:21
Battle of the pundits
Mike Gascoyne is eyeing a regular role as an expert pundit for Britain's television coverage of Formula One.
The former Renault, Toyota and Force India technical boss, ousted by the latter team at the end of 2008, substituted in Shanghai for BBC regular Eddie Jordan.
Former team owner and boss Jordan will be back in the role this weekend in Bahrain, but Gascoyne was a hit with both producers and viewers as he sparred with fellow pundit David Coulthard in China.
The Daily Mail quotes Gascoyne, formerly perhaps the highest paid engineer in Formula
One, as revealing that feedback from his one-off appearance was ‘brilliant’.
The newspaper said Gascoyne, who is also keen to get back into the sport as an engineer, now wants to replace Jordan permanently.
"(He) is making no secret of his ambition to usurp EJ, who will be back for the Bahrain GP," the Daily Mail claimed.
Gascoyne worked for Jordan between 1998 and 2000, before departing for the Benetton/Renault team.
Dat zou goed nieuws zijn, Eddie Jordan voegt niks toe in feite met zijn lange verhalen op een korte vraag ("When I was a teamboss in F1 ...")
Ik had de afgelope GP opgenomen en net toen mijn opname gestart begon zag ik nog een klein stukje over Senna. Was dit een interessant item of waren het maar een paar minuutjes?
El Maestro
11 mei 2009, 15:58
Ik had de afgelope GP opgenomen en net toen mijn opname gestart begon zag ik nog een klein stukje over Senna. Was dit een interessant item of waren het maar een paar minuutjes?
Ongeveer 3 minuten denk ik, stelde niet erg veel voor
Een paar beelden van zijn begravenis stoet, en een interview met Barrichello, maar die herinderde niks van die weekend na zijn Vrijdag trainings ongeluk.
Schumi rulezzzzz
11 mei 2009, 23:44
Heb mezelf betrapt op niet meer terugzappen de afgelopen GP. Keek met live timing en heb de BBC gewoon aan laten staan, zonder dat ik het doorhad. Reclames halen je uit je ritme...
F1-gast
24 mei 2009, 22:00
Ik erger me een beetje aan die klote reclames steeds, heb standaard de volgende zender op bbc of sporza staan tis maar net waar ik zin in heb. En meestal zap k bij het volgende reclame blok pas terug.
Vind raar dat tijdens qualifying geen reclame is maar dat kan aan mij liggen.
Darthwillie
24 mei 2009, 22:07
Tijdens de kwalificatie is de reclame tussen de segmenten. Daar mis je dus niets van de kwalificatie.
Ik heb vandaag compleet BBC gedaan, ze hebben het vaak over Button maar ik vond het prima zo.
Garcon Koen
24 mei 2009, 22:08
Ik erger me een beetje aan die klote reclames steeds, heb standaard de volgende zender op bbc of sporza staan tis maar net waar ik zin in heb. En meestal zap k bij het volgende reclame blok pas terug.
Vind raar dat tijdens qualifying geen reclame is maar dat kan aan mij liggen.
Haha, ik had hier ook last van, zat ik het te volgen op Sporza, dacht ik bij mezelf kijken wat Mol te melden heeft, terugzappen oh ze hebben weer reclame. Vervolgens maar de race gekeken op Sporza.
Ik kijk eigenlijk al sinds het begin van dit seizoen op de BBC en wil echt niet meer terug. Die 5 minuten die Brundle op de grid interviews doet is al interessanter dan hele heel voorbeschouwing van RTL bij elkaar.
Commentaar vind ik ook beter. Doordat ze met z'n 2e zijn merk je gewoon dat ze alles opmerken.
Bramzel
25 mei 2009, 19:35
Ik vind de voorbeschouwing van RTL juist veel beter dan voorgaande jaren en zelfs beter dan die van de BBC. Dat ouwe-lullen gewauwel van DC en EJ boeit me vrij weinig, ik vind het heerlijk hoe Olav Mol nu de pitstraat weer in duikt en hoe ze dat studio gedeelte hebben laten vallen. Voor de race schakel ik dan over naar de BBC, vind de duopresentatie daar gewoon veel beter plus dat er geen reclame's zijn.
Robert Saalmink
25 mei 2009, 22:22
Dat klopt wel, alleen de manier waarop Brundle over de grid schiet met zijn microfoon voor de race, dat moeten ze Allard ook weer laten doen.
Ik vind wel op de BBC bepaalde dingen weer interessant, zo namen ze de on-board beelden van Button's pole lap door met Jenson die daar dan toelichting op gaf, erg leuk om te horen.
Verder is het interactieve deel erg gaaf (zes kanalen!), jammer dat ik dat zelf niet heb :(
Schumi rulezzzzz
25 mei 2009, 22:45
Ik vind de voorbeschouwing voor de kwalificatie al een verademing. Bovendien zie je wanneer RTL in de reclame zit tijdens de kwalificatie interviews met de rijders die al zijn afgevallen. Erg snel en daarom leuk!
Ik erger me alleen aan Eddie Jordan, op een 1 of andere manier kan ik niet naar hem luisteren. DC geeft daarentegen prima commentaar waar je nog wat aan hebt.
Kim Van Der Stichelen
25 mei 2009, 23:16
Dat klopt wel, alleen de manier waarop Brundle over de grid schiet met zijn microfoon voor de race, dat moeten ze Allard ook weer laten doen.
Ik vind wel op de BBC bepaalde dingen weer interessant, zo namen ze de on-board beelden van Button's pole lap door met Jenson die daar dan toelichting op gaf, erg leuk om te horen.
Verder is het interactieve deel erg gaaf (zes kanalen!), jammer dat ik dat zelf niet heb :(
Die was zondag geniaal, die gridwalk van Brundle :) Hello, who are you? tegen random persoon op de grid :)
En even later dan, and Here's Bernie and his daughter. Draait z'n "dochter" zich om blijkt het Geri Halliwell te zijn :lol:
Dr.Nono
26 mei 2009, 14:13
Ik vind de voorbeschouwing voor de kwalificatie al een verademing. Bovendien zie je wanneer RTL in de reclame zit tijdens de kwalificatie interviews met de rijders die al zijn afgevallen. Erg snel en daarom leuk!
Ik erger me alleen aan Eddie Jordan, op een 1 of andere manier kan ik niet naar hem luisteren. DC geeft daarentegen prima commentaar waar je nog wat aan hebt.
Niets aan toe te voegen! :thumbup1:
Knight
13 juni 2009, 20:14
Voor de mensen die morgen avond Le Mans nog niet zat zijn, Andere Tijden Sport maakt er een programma over. Hierin komen Gijs van Lennep en Jan Lammers aan het woord. Ik las in de tv gids dat er beeld materiaal uit de jaren 60 was teruggevonden, waarvan ze schreven dat het nog niet eerder op tv vertoond was. Ik ga zeker even kijken of het wat is.
Andere tijden sport,
Nederland 1, 22.05 - 22.45
Zondag 14 juni
F1-gast
13 juni 2009, 20:32
Ben benieuwd blijf ik wel voor op morgen
Pingguest
19 juni 2009, 10:00
Top Gear's geheim onthuld? Schumacher is The Stig!
donderdag 18 juni 2009 14:09
Volgens een fan van het populaire BBC-autoprogramma Top Gear gaat het programma dit weekend onthullen wie de geheime coureur The Stig is. De fan, die bij de opnamen aanwezig was, klapt alvast uit de school: Het is Michael Schumacher!
Op verschillende sites wordt de mail van de fan gepubliceerd.
Over de identiteiten van The Stig – er zijn er nu verschillende geweest – wordt altijd zeer mysterieus gedaan. De eerste was Perry McCarthy. Toen zijn naam werd onthuld, schreef hij zichzelf uit de serie.
Geruchten
Daarna bleven er over de nieuwe Stig allerlei geruchten komen. Is het Damon Hill, is het Lewis Hamilton of is het Jenson Button? Als we de fan van Top Gear mogen geloven is het dus Schumacher, zevenvoudig wereldkampioen Formule-1.
De 40-jarige Duitser stopte in 2006 met autoracen, maar hij kan de racerij duidelijk niet loslaten. Zo bleef hij testen voor Ferrari, probeerde het op een motor en nu zou hij dus The Stig zijn.
Vriendelijk?
De onthulling valt samen met de start van het nieuwe seizoen Top Gear. Verschillende fans reageren spottend op het nieuws: 'Ze hebben altijd gezegd dat The Stig vriendelijk is, dus Schumacher kan The Stig niet zijn.'
Presentator Jeremy Clarkson heeft altijd gezegd dat The Stig ‘geen mens’ is. Dit is voor liefhebbers dan weer aanleiding om aan te nemen dat het daarom heel goed Schumacher zou kunnen zijn. De Duitser, mogelijk de beste autocoureur ooit, staat namelijk bij velen bekend om zijn onvriendelijke karakter en onsportief gedrag.
Elsevier.nl
Ik ben benieuwd.
Volgens mij zijn het gewoon verschillende personen :)
speed9
19 juni 2009, 15:50
Volgens mij zijn het gewoon verschillende personen :)Of 1 persoon met meer persoonlijkheden:lol:
El Maestro
19 juni 2009, 15:54
Volgens mij heb ik een keer ergens gelezen dat er 3 coureurs zijn die The Stig spelen.
Maar eigenlijk wil ik niet eens weten wie het is, lekker mysterieus toch zo?:)
Schumi rulezzzzz
19 juni 2009, 15:55
Jup, zelfs Tom Coronel is voor 1 keer gevraagd. Het zijn 3 verschillende personen.
bobskink
19 juni 2009, 15:57
iedereen weet ondertussen toch al dat het Ben collins is?
Bramzel
19 juni 2009, 15:58
iedereen weet ondertussen toch al dat het Ben collins is?
Hij is één van de Stigs ja. Maar niet de enige.
bobskink
19 juni 2009, 16:00
Alleszins, als ze het bekend maken hoeft het niet perse waar te zijn wat ze zeggen, waarschijnlijk gaan ze er gewoon een grap van willen maken, Schumacher zou een goede grap zijn.
Stefan van Renselaar
19 juni 2009, 16:52
Vergeet niet dat de Stig altijd een andere lijn heeft als de Formule 1 coureurs, dus het kan Schumacher haast niet zijn.. ;)
Darkone55
19 juni 2009, 16:56
Waarschijnlijk was Schumacher daar voor zo'n star in a reasonably priced car ding.
Meestal is de Stig Ben Collins, dat is al een tijdje bekend. Heikki Kovalainen was het in de Renault F1 die toen een rondje over het Top Gear circuit deed. En daarnaast zijn er nog een aantal andere mensen geweest die eigenaar waren van een auto, en ze wilden niet dat iemand anders er in reed. :innocent:
Max Downforce
19 juni 2009, 18:08
Het is helemaal niet leuk om te weten wie the Stig is..... :blink:
speed9
19 juni 2009, 18:33
Het is helemaal niet leuk om te weten wie the Stig is..... :blink:Vind het al niet leuk om te weten dat hij wel mag rijden in de mooie autos en ik niet.
Wie de stig is daar is maar 1 antwoord op : De stig is de persoon die leuk vind om nog te kunnen rijden, met mooie en snelle auto's.
F1-gast
21 juni 2009, 13:17
De stig blijft gewoon de stig en that's all.
Max Downforce
21 juni 2009, 13:49
De stig blijft gewoon de stig en that's all.
Let's Stig to that.... :thumbup:
(ik weet het..heel slecht... :D)
F1-gast
21 juni 2009, 18:48
Nja weer even m'n beklaag doen.
Vond het nogal belachelijke 5 ronde voor de finish om er nog ff een reclame blok er door heen te jagen.
Martijn Mezger
21 juni 2009, 19:31
Dan moet je ook maar naar de BBC kijken... ;)
speed9
21 juni 2009, 21:03
Dan moet je ook maar naar de BBC kijken... ;)
:pDaar hadden de 35+ man geen last van.
Sander Hogendoorn
21 juni 2009, 21:43
The Stig is:
Michael Schumacher
Martijn Mezger
21 juni 2009, 22:11
Niet.
:P
Schumi rulezzzzz
21 juni 2009, 22:14
Moet zeggen dat ik het een erg leuk interview vond!
Sander Hogendoorn
21 juni 2009, 22:15
http://www.youtube.com/watch?v=-wf129t72mo&e
Net bij TopGear op BBC ;)
Stefan van Renselaar
21 juni 2009, 22:19
Edit: begrijp ik nou goed dat hij het niet is? Heb niet meer verder gekeken :p
Als je verder had gekeken dan had je de ronde van Schumacher gezien. Koppeling slipt, gaat het gras op, rijd de verkeerde kant op en raakt uiteindelijk verdwaald. :lol:
Sander Hogendoorn
21 juni 2009, 22:21
Oh ok :p
Maik Peters
21 juni 2009, 22:38
Geloof er niets van :p
F1-gast
22 juni 2009, 07:11
Nogmaals The Stig is The Stig;)
Je moet niet alles willen weten.
Wie was eigenlijk de "Zwarte" stig die zichzelf dood reed in een jag ?
Darthwillie
22 juni 2009, 10:03
Perry McCarthy
Pingguest
22 juni 2009, 10:12
Ik denk dat The Stig wel degelijk Schumacher is. Maar goed, ik ben benieuwd was ze nu gaan doen, aangezien de huidige Stig is 'onthuld'.
Maverick
22 juni 2009, 10:53
Het was wel duidelijk dat MS de stig niet is. Volgende week zal de stig er dus gewoon weer zijn en weten we nog steeds niet wie het is(/zijn)
cookie
22 juni 2009, 12:45
Ik denk dat The Stig wel degelijk Schumacher is. Maar goed, ik ben benieuwd was ze nu gaan doen, aangezien de huidige Stig is 'onthuld'.
Tuurlijk niet, je zag duidelijk aan het postuur dat het schumacher was in de studio en in die Ferrari. Dat zijn de enige 2 keren dat ie stig gespeeld heeft, in de Suzuki was het weer iemand anders ;)
Schumacher was gewoon te gast met zijn eigen FXX en het leek ze wel grappig om hem te presenteren als The Stig. Volgende week weer de ´gewone´ Stig.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.