PDA

View Full Version : De Formule 1 uitzendingen op TV [Deel2]

Pagina's : 1 2 3 4 [5]

Requiem84
30 juli 2011, 16:55
De meeste voetbalclubs in landen als Spanje en Engeland staan er niet bepaald florissant voor: de meesten hebben geen sluitende begrotingen, enorme schulden opgebouwd en onder permanente druk om door een multimiljonair opgekocht te worden. Het is dan ook slechts een kwestie van tijd voordat deze luchtbel uit elkaar spat.

In de eerste plaats geldt dat niet voor alle clubs. Bijvoorbeeld Arsenal heeft geen enkele schuld en doet toch goed mee in de competitie.

In de Primera Divsion zijn het vooral Barcelona en natuurlijk Real Madrid met exorbitante schulden. Een groot deel vaart daar echter een redelijke koers.

Daarnaast valt het te bezien of dit een luchtbel is en of deze uit elkaar spat. Dat zijn voorspellingen en geen feiten.

Darthwillie
30 juli 2011, 18:28
Voetbal is er iedere week en meerdere wedstrijden per week. Dan is een fikse bijdrage beter uit te leggen. F1 zal maar 10 wedstrijden zijn en als je die in HD wilt zien kost dat 610 pond :blink:

Captain Slow
30 juli 2011, 18:59
Ik vind de uitleg die erbij wordt gegeven ook belachelijk. Je bereikt helemaal geen nieuwe mensen namelijk.:rolleyes:
Dit vind ik zelf een schokkend en vooral onnadenkende uitspraak, uiteraard weer van mijn meest geliefde teambaas.... jawel Kolles.:thumbup:

Ecclestone met with teams on Friday afternoon to inform them of the details of the deal - which could net each outfit a extra benefit of around £1 million per season over its duration - with the Sky/BBC deal bringing in around £55 million per year, compared to the estimated £40 million per season that BBC currently pays for exclusive rights.

HRT team boss Colin Kolles said any F1 squads criticising Ecclestone for the move were wrong, because of the huge financial benefits the new deal brings to teams.

"If you would ask my colleagues after the meeting with Bernie Ecclestone, everybody is very happy," Kolles told AUTOSPORT. "Bernie has shown again to his people, who are criticising him, what fantastic deals he has done.

"He has also done fantastic for the fans because it is not only 10 races on BBC live, you also have the other 10 races on at prime time, at 6pm, on BBC - which is even better because I don't believe that someone likes to wake up at 4am to watch an F1 race.

"This will bring much increased viewership and it brings a quite amazing deal to the stakeholders of F1. I think Bernie has shown again what a fantastic job he is doing and this has to be really appreciated."

Komt hiervandaan: http://www.autosport.com/news/report.php/id/93507

Neo-242
30 juli 2011, 20:10
Die Kolles :D Echt, deze hele soap rond de uitzendingen in Engeland is niet te geloven. Ik hoop voor Ecclestone dat het nog een staartje krijgt in de toekomst ;)

Tim Wijen
2 augustus 2011, 20:38
Hoe Murray Walker erover denkt:

‪BBC F1 2011 - Murray Walker's view on new F1 TV rights deal‬‏ - YouTube

Captain Slow
2 augustus 2011, 23:45
Reële kijk op de situatie wel:)

Robert Saalmink
3 augustus 2011, 08:37
Ergens op Twitter gelezen dat als elke BBC-F1-kijker eenmalig 5 pond lapt, de bezuinigingen voor de komende twee jaar behaald zijn en de BBC dus kan blijven uitzenden. Waar kan ik betalen!?

Niels Tieman
3 augustus 2011, 11:44
Het punt is alleen; Niet elke BBC-betaler heeft daar zin in. Ik ben het wel eens met Murray, maar het blijft een vervelende stap die genomen moet worden. De BBC maakt de beste uitzendingen voor de Formule1 van (in mijn optiek) en het is jammer dat die 10 races verdwijnen achter een decoder.

cookie
3 augustus 2011, 12:17
Ergens op Twitter gelezen dat als elke BBC-F1-kijker eenmalig 5 pond lapt, de bezuinigingen voor de komende twee jaar behaald zijn en de BBC dus kan blijven uitzenden. Waar kan ik betalen!?

inderdaad, ik betaal zelfs graag veel meer om het enkel op BBC te behouden tot 2018.

Robert Saalmink
3 augustus 2011, 12:20
Het was puur een theoretische berekening door een fan op basis van bezuinigingen vs kosten.

Darthwillie
3 augustus 2011, 12:38
Walker brengt het goed en duidelijk. en de meeste mensen snappen het ook wel, echter geeft de BBC fenomenale bedragen uit aan de olympische spelen volgend jaar, dat wordt ze kwalijk genomen dat daar geen bezuinigingen plaatsvinden.

Of Sky een goede kwaliteit neer gaat zetten is ook geen probleem, het probleem is dat de kosten extreem zijn voor het gebodene. 500 pond voor 10 races. En ongeacht dat moeten die mensen nog steeds hun BBC geld betalen.

Wat ook nogal wat woede veroorzaakt is dat Bernie nog geen 3 maanden terug sky compleet afzeek en woordelijk zei dat F1 niet achter de decoder zou verdwijnen. Nu probeert hij dat me vreselijk opzichtige onzin te verkopen. Diep triest is ook dat autosport (een geweldig blad) vreselijk opzichtig reclame maakt voor de sky deal en hun lezers als vreselijk dom behandelt in de artikelen daarover.

We gaan het meemaken, F1 races op de BBC trekken gemiddeld 4 miljoen kijkers met per race pieken van 6 miljoen. De verwachting is dat een kwart overblijft. Daar gaan sponsoren niet blij van worden. Zeker niet sponsoren die op de europese markt gericht zijn.

Captain Slow
3 augustus 2011, 12:39
Ouch, als dat 25% wordt dan zullen sponsoren daar zeker niet blij mee zijn.:surrender:

Requiem84
3 augustus 2011, 12:40
Het is wel tekenend dat heel de wereld valt over de deel van notabene de Britse televisie. Elk land heeft haar eigen verantwoordelijkheid om een goede coverage van Formule 1 te geven.

Nederland en België zijn niet al te best, maar Duitsland bijvoorbeeld heeft toch wel een degelijk team staan wat Formule 1 bekommentarieert en bespreekt?

Jeroen Ursem
3 augustus 2011, 12:50
Daar zeg je wat, misschien moeten we daar naartoe uitwijken (alleen hebben ze daar ook reclame toch?)

Word het weer als vroeger, reclame zappen tussen RTL en RTL7.

Voor de liefhebbers;

RTL Duitsland (http://www.loi.nl/talen/duits/duits_voor_beginners/index.htm)

cookie
3 augustus 2011, 14:52
Het is wel tekenend dat heel de wereld valt over de deel van notabene de Britse televisie. Elk land heeft haar eigen verantwoordelijkheid om een goede coverage van Formule 1 te geven.

Nederland en België zijn niet al te best, maar Duitsland bijvoorbeeld heeft toch wel een degelijk team staan wat Formule 1 bekommentarieert en bespreekt?

Brundle zegt aan het begin van elke race goeie dag aan de miljoenen rond de wereld die meekijken naar de BBC feed. Onder andere Australië en Canada gebruiken het commentaar van de BBC (en wie weet nog wel meer landen). Logisch want waarom speciaal commentators inhuren als je het commentaar van BBC kan gebruiken. Sky zal waarschijnlijk niet zomaar hun commentaar op de races delen met de rest van de wereld tenzij daar zwaar voor betaald word.

Tjerk Korving
3 augustus 2011, 17:49
Er zullen er hier meerderen rondlopen die me geen gelijk gaan geven maar we mogen in Nederland blij zijn dat elke race live word uitgezonden op RTL7. Je hebt reclames en dat kan irritant zijn maar het is nog altijd veel meer dan half seizoen live en wat samenvattingen. Dan kan je gaan klooien met streams die kwalitatief minder zijn en nog een berg zooi in het beeld erbij geven maar als dat geen achteruitgang is weet ik het niet.

De motivaties om geen RTL te kijken met Olav Mol zijn voor mijn gevoel ook voor het merendeel gebaseerd op aannames en constateringen van jaren geleden terwijl het commentaar momenteel echt niet zo slecht is als word beweerd. Als je er al instapt met het idee van dit is bagger dan is het dat ook maar wel grotendeels door de eigen instelling.

Richard117
3 augustus 2011, 18:05
Er zullen er hier meerderen rondlopen die me geen gelijk gaan geven maar we mogen in Nederland blij zijn dat elke race live word uitgezonden op RTL7. Je hebt reclames en dat kan irritant zijn maar het is nog altijd veel meer dan half seizoen live en wat samenvattingen. Dan kan je gaan klooien met streams die kwalitatief minder zijn en nog een berg zooi in het beeld erbij geven maar als dat geen achteruitgang is weet ik het niet.

De motivaties om geen RTL te kijken met Olav Mol zijn voor mijn gevoel ook voor het merendeel gebaseerd op aannames en constateringen van jaren geleden terwijl het commentaar momenteel echt niet zo slecht is als word beweerd. Als je er al instapt met het idee van dit is bagger dan is het dat ook maar wel grotendeels door de eigen instelling.

:stupid:
Ik verbaas me er ook over dat er mensen zijn die klagen als er aan Sky betaald moet worden. Maar als ze moeten betalen om het bij de BBC te houden is het plotseling geen probleem ;)

Wat mij nog het meest verbaasd is dat Bernie altijd geroepen heeft dat de mensen langs het circuit hem niet interesseren. De mensen voor de TV zijn belangrijk, want die zien 60+ rondjes langs allemaal verschillende sponsors langs het circuit staan. Maar als je het van het openbare net haalt raak je toch een hoop incidentele kijkers kwijt, lijkt me voor sponsors ook niet echt aantrekkelijk.

Straks rijden we in allemaal landen zonder publiek langs het circuit en zijn ze een hoop tv kijkers kwijt. Goed bezig hoor :thumbup:
Je kunt natuurlijk wachten tot het moment dat ze in andere landen dit voorbeeld gaan volgen.

NS
3 augustus 2011, 18:23
Ik verbaas me er ook over dat er mensen zijn die klagen als er aan Sky betaald moet worden. Maar als ze moeten betalen om het bij de BBC te houden is het plotseling geen probleem ;)

Tsja om het bij de BBC te houden, dan gaat het misschien wel om de eerder genoemde 5 pond. Laten we zeggen dat mensen dat willen bijdragen, maar dan uitgebreider en elke race die 5 pond betalen aan de BBC, dat is 100 pond voor 20 races = 115 euro en dus 5,75 euro per race. Prima bedrag toch?

Je kan het ook niet doen. Dan kan je de helft van de races gratis kijken! De andere helft moet je echter een abonnement aanschaffen voor 500 pond, is 50 pond per race, dat is 57,50 euro per race ofzoiets.....tsja.

Requiem84
3 augustus 2011, 18:30

Het is een beetje als... elke dag bruine bonen eten en denken dat bruine bonen echt lekker zijn, totdat je vervolgens een goede Italiaanse pasta voor je neus krijgt. Dan denk je: 'had ik maar eerder geweten dat die pasta bestond, die is zoveel lekkerder!'.

Ik heb in mijn huidige huis geen BBC en kijk sinds kort noodgedwongen weer naar RTL voor de F1 races. Het verschil met de beleving van op de BBC kijken is zo groot, dat ik de laatste races op een stream gekeken heb met het commentaar van Brundle en Coulthard.

Olav doet zijn best en voor fans die niet elke dag fora en autosport sites afstruinen is hij prima, maar voor fans die meer verdieping willen, komt hij ernstig tekort.

Gecombineerd met de reclames van RTL en het verschil van niveau in de voorbeschouwing is BBC voor mij echt een genot. Ik kijk Formule 1 sinds 1994 en heb nog nooit op zo'n meeslepende, diepgravende en prettige manier de races gepresenteerd zien worden.

Darthwillie
3 augustus 2011, 18:40

dan zie ik deze quote van Mol en dan weet ik weer waarom ik niet kijk
#rtlgp Jarno Trulli moet een ophouden met zeiken en weer eens gas gaan geven, of er gewoon lekker mee stoppen http://bit.ly/qFDGF1

Als Button de winst had gepakt door een chicane af te snijden had niemand dat geaccepteerd, nu is dat bij Trulli gebeurd, iemand die Mol al loopt af te fikken sinds 2004, moet die niet gaan 'zeiken'. nare man.

prijsverschil, 5 pond per jaar voor 20 races of 500 voor 10 :closedeyes:

Richard117
3 augustus 2011, 18:40
Tsja om het bij de BBC te houden, dan gaat het misschien wel om de eerder genoemde 5 pond. Laten we zeggen dat mensen dat willen bijdragen, maar dan uitgebreider en elke race die 5 pond betalen aan de BBC, dat is 100 pond voor 20 races = 115 euro en dus 5,75 euro per race. Prima bedrag toch?

Je kan het ook niet doen. Dan kan je de helft van de races gratis kijken! De andere helft moet je echter een abonnement aanschaffen voor 500 pond, is 50 pond per race, dat is 57,50 euro per race ofzoiets.....tsja.

Maar voor dat geld heb je wel een compleet TV pakket. Als je alleen voor de F1 kijkt is dat erg prijzig. Maar als je ook het voetbal en andere programma's kijkt heb je al meer waar voor je geld.
Sowieso vind ik dat je als buitenlander al bijzonder blij mag zijn dat je al die tijd over de rug van de Britse belastingbetaler een mooi programma hebt mogen kijken.

Jeroen Ursem
3 augustus 2011, 19:02
Kunnen ze niet bij de BBC een beschaafde tussenstand balk gebruiken waar een sponsor aanvast hangt? Vast wel een bedrijf die daar oren naar heeft :p

Tjerk Korving
3 augustus 2011, 19:27
Olav doet zijn best en voor fans die niet elke dag fora en autosport sites afstruinen is hij prima, maar voor fans die meer verdieping willen, komt hij ernstig tekort.
Daar heb je zeker een punt. Maar hoeveel procent van de kijkers zal elke dag het nieuws van de Formule 1 tot op de voet volgen? Het is verhoudingsgewijs denk ik een kleine groep en de grote horde kijkers zal er al veel minder mee zitten.

dan zie ik deze quote van Mol en dan weet ik weer waarom ik niet kijkJij ergert je er duidelijk aan en ik heb iets van het zal wel. Als dat een fractie van het commentaar op Formule 1 gerelateerde zaken beslaat zal het me echt een worst wezen.

Richard117
3 augustus 2011, 19:32
Kunnen ze niet bij de BBC een beschaafde tussenstand balk gebruiken waar een sponsor aanvast hangt? Vast wel een bedrijf die daar oren naar heeft :p

Volgens mij hebben we alleen in Nederland reclames op de Publieke Omroep. Dus denk dat die ouderwetse Engelsen in de stress schieten als dat gebeurt :p
Maar in Amerika en Australië is het idd heel normaal dat ieder shot (onboard, vaste camera waar ze dicht langs de muur komen), tussenstand balkje (in tijd, op snelheid, per klasse, chassis bouwer, motor bouwer) of speciale gebeurtenis (snelste pitstop, kopstart bij motorcross) een aparte sponsor heeft die genoemd en getoond wordt.

Bram Van Der Stichelen
3 augustus 2011, 19:36
Het is een beetje als... elke dag bruine bonen eten en denken dat bruine bonen echt lekker zijn, totdat je vervolgens een goede Italiaanse pasta voor je neus krijgt. Dan denk je: 'had ik maar eerder geweten dat die pasta bestond, die is zoveel lekkerder!'.

Ik heb in mijn huidige huis geen BBC en kijk sinds kort noodgedwongen weer naar RTL voor de F1 races. Het verschil met de beleving van op de BBC kijken is zo groot, dat ik de laatste races op een stream gekeken heb met het commentaar van Brundle en Coulthard.

Gecombineerd met de reclames van RTL en het verschil van niveau in de voorbeschouwing is BBC voor mij echt een genot. Ik kijk Formule 1 sinds 1994 en heb nog nooit op zo'n meeslepende, diepgravende en prettige manier de races gepresenteerd zien worden.

Toen ik een weekje in Nederland zat heb ik ook de GP van Duitsland moeten bekijken op de RTL, en ik mistte echt constant de BBC met Brundle en Coulthard. Zoals je zegt is dat wel goed voor mensen die F1 niet super intensief volgen en gewoon een raceje willen meepakken, maar echt diep ingaan op bepaalde situaties of topics doet ie nooit niet. Om nog maar te zwijgen van dat kinderachtige commentaar soms waar mijn tenen van gaan krom staan.

Bramzel
3 augustus 2011, 20:04
Mol mist gewoon een sidekick. Iemand die hem scherp houdt, een extra paar ogen. Hoeft van mij niet eens een coureur te zijn, iemand als de hier eerdergenoemde Nelson Valkenburg zou echt perfect naast Mol passen volgens mij.

speed9
4 augustus 2011, 02:20
wat mij opvalt is dat de voorbeschouwing bij rtl7 steeds korter worden en niet elke team meer een eigen-nieuws tijd heeft,nu is het Ferrari,mclaren,rbr en nu intervieuw bvb.

ze rekken het behoorlijk op met hun beste circuit en nieuwe vraag,maar geef mij het oude voorbeschouwing met echt nieuws.

Jeroen Ursem
4 augustus 2011, 08:47
Ja.. 'ouderwets' pitnieuws, met

‪Carlos - The Silmarillia‬‏ - YouTube

en

‪René et Gaston - Vallée De Larmes‬‏ - YouTube

als briljante pitsnieuws achtergrond muziek :wub:

Ag, misschien als BBC achter de decoder verdwijnt dat ze bij RTL7 weer meer hun best kunnen doen op de voorbeschouwing ;)

jp_f1
4 augustus 2011, 09:15
Ja.. 'ouderwets' pitnieuws, met

‪Carlos - The Silmarillia‬‏ - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=jP4Nirzpls8)

en

‪René et Gaston - Vallée De Larmes‬‏ - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=K-ORr6smSOo)

als briljante pitsnieuws achtergrond muziek :wub:

Ag, misschien als BBC achter de decoder verdwijnt dat ze bij RTL7 weer meer hun best kunnen doen op de voorbeschouwing ;)

Hmmm, de ouderwetse nieuwtjes uit de pits :)
Daar ging ik altijd wel voor zitten.

Robert Saalmink
4 augustus 2011, 09:19
Hmmm, de ouderwetse nieuwtjes uit de pits :)
Daar ging ik altijd wel voor zitten.

De rest van de grand prix kijk je staand?

Richard117
4 augustus 2011, 09:20

:lol:

jp_f1
4 augustus 2011, 09:44

petervdveen
4 augustus 2011, 12:47

Tazz
4 augustus 2011, 12:51

Stefan van Renselaar
4 augustus 2011, 13:06

Jeroen Ursem
4 augustus 2011, 13:35

Stelletje lolbroeken op het forum :p

Captain Slow
4 augustus 2011, 13:55
:lol:;)

speed9
4 augustus 2011, 17:07
:lol::laugh:

Maar vind het vroeger echt beter dan wat ze nu fixen bij rtl7

Roy Visser
4 augustus 2011, 17:36
:lol::laugh:

Maar vind het vroeger echt beter dan wat ze nu fixen bij rtl7

Volgens mij gaat het met "the silmarilla" pitsnieuws over een periode die jij onmogelijk bewust mee hebt gemaakt ;) Toen kon je figuurlijk nog niet eens spellen bij wijze van spreken :p

ps, als je lang naar jeroen zijn post kijkt, dan gaan de smilies in een golf beweging rollen! (muhahaha weer 3 minuten van je leven afgepakt door het staren naar gifjes!)

speed9
4 augustus 2011, 18:30
Volgens mij gaat het met "the silmarilla" pitsnieuws over een periode die jij onmogelijk bewust mee hebt gemaakt ;) Toen kon je figuurlijk nog niet eens spellen bij wijze van spreken :p

ps, als je lang naar jeroen zijn post kijkt, dan gaan de smilies in een golf beweging rollen! (muhahaha weer 3 minuten van je leven afgepakt door het staren naar gifjes!)

Ik kan me nog dingen herinneren van toen Verstappen in zijn Arrows reed en het nog niet bij Sbs6 was.

GTE
4 augustus 2011, 20:37
Ik kan me nog dingen herinneren van toen Verstappen in zijn Arrows reed

Dat is 2000-2001. RTL zendt de F1 uit sinds seizoen 1993. Ze namen het toen over van Eurosport. Ja ja, Bert Devies met zijn snelste ontbijttelevisie ter wereld en de brandvrije broekzakken. Roept tegenwoordig nog wat op Carchannel.

Richard117
4 augustus 2011, 21:12
Dat is 2000-2001. RTL zendt de F1 uit sinds seizoen 1993. Ze namen het toen over van Eurosport. Ja ja, Bert Devies met zijn snelste ontbijttelevisie ter wereld en de brandvrije broekzakken. Roept tegenwoordig nog wat op Carchannel.

Die man is pas verschrikkelijk om naar te luisteren.
Luister daar maar eens een uurtje naar, ik denk dat er dan niemand ooit nog over Olav Mol durft te klagen :lol:

speed9
4 augustus 2011, 21:39

Toen BAR ook rond reed en Schumacher machtig was.

Is er nog F1 op de belgische Sportza of is die al een tijdje weg?

even andere vraagje: is er een site waar je bvb elke race van elk jaar kan zien ipv jaaroverzicht van RTL 5 ( van 1994 etc)?

Niels Tieman
4 augustus 2011, 21:40
Rick, heb je weer vakantie? ;)

Ik ben benieuwd wat de komende tijd ons gaat brengen. Waar de Formule1 ook komt ik zal het toch wel kijken. Het gaat me om de sport ondanks dat de stijl van de BBC een lust is voor het oog. :)

speed9
4 augustus 2011, 21:46
Rick, heb je weer vakantie? ;)

Ik ben benieuwd wat de komende tijd ons gaat brengen. Waar de Formule1 ook komt ik zal het toch wel kijken. Het gaat me om de sport ondanks dat de stijl van de BBC een lust is voor het oog. :)

Ja.

Maar ik vroeg me serieus ook echt af of het nog op de belgische tv was.

Ontopic:
RTL GP F1 Jaaroverzicht 1995, race 16 GP van Japan
Ben "alles" van 1994 tot nu (1995) aan het kijken.

Dat soort timer balkjes zouden nu ook wel handig zijn met sponsers ipv reclame blokken.

Stefan van Renselaar
4 augustus 2011, 22:20
De Formule 1 uitzendingen op TV [Deel 3] (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=1325)