View Full Version : De Formule 1 uitzendingen op TV [Deel2]
Robert Saalmink
19 mei 2010, 16:04
Oh ja, dat is wel zo natuurlijk. Als je de Engelse taal niet zo goed machtig bent, dan is het een ander verhaal. Maar kennelijk is het in Wallonië wel op TV, wat ik begrijp uit het artikel? Ik ken zelf geen Belgen die niet meer dan bedreven zijn in zowel Nederlands als Frans.
Richard117
19 mei 2010, 16:29
Oh ja, dat is wel zo natuurlijk. Als je de Engelse taal niet zo goed machtig bent, dan is het een ander verhaal. Maar kennelijk is het in Wallonië wel op TV, wat ik begrijp uit het artikel? Ik ken zelf geen Belgen die niet meer dan bedreven zijn in zowel Nederlands als Frans.
Vlamingen bedoel je?
Want ik heb vorige week op Spa toch weer genoeg Walen gezien die echt geen woord Nederlands begrijpen. Of ze zijn natuurlijk gewoon hele goede acteurs :rolleyes:
Vlamingen bedoel je?
Want ik heb vorige week op Spa toch weer genoeg Walen gezien die echt geen woord Nederlands begrijpen. Of ze zijn natuurlijk gewoon hele goede acteurs :rolleyes:
steeds meer Walen leren wel nederlands idd, maar feit is idd dat toch nog steeds veel meer vlamingen frans kunnen
nuja, met zowel engels als frans heb ik geen enkel probleem, maar zolang er een vlaamse f1 uitzending is, blijf ik daar toch liever naar kijken.. :)
Ruben Laenens
19 mei 2010, 17:44
Vlamingen bedoel je?
Want ik heb vorige week op Spa toch weer genoeg Walen gezien die echt geen woord Nederlands begrijpen. Of ze zijn natuurlijk gewoon hele goede acteurs :rolleyes:Ja klopt Walen doen geen moeite om nederlands te leren :p
Mja terug ontopic zeker:d
Ruben Laenens
19 mei 2010, 17:46
Beste,
Hartelijk dank voor uw reactie. Het is inderdaad zo dat de VRT moet bezuinigen en dat die besparingen ook Sporza en de sportrechten treffen. We moeten dus keuzes maken en dat zijn geen makkelijke keuzes. We kiezen voor enkele “heel sterke” rechten en prioritaire contracten, rechten die we nodig hebben om als VRT Sport relevant te zijn en te blijven. Zo hebben we net het contract voor de wereldbeker veldrijden verlengd en ook de Rode Duivels kan u nog steeds bij ons volgen. Daarnaast blijven we ook aandacht besteden aan minder gemediatiseerde sporten, we programmeren die sporttakken vaak in het zog van populaire evenementen en zorgen er zo voor dat ook die minder gemediatiseerde sporten bij een groot publiek terechtkomen. Zo zit u bijvoorbeeld nog altijd goed voor zeer ruime samenvattingen van elke Grote Prijs motorcross en de Diamond League atletiek. We blijven ook investeren in live verslaggeving van de zaalsporten (basket, volley en handbal op zaterdagavond en zondagmiddag). Enkele heel dure contracten, zoals de F1 en Wimbledon, zijn helaas niet meer haalbaar .
Het is voor ons een moeilijke evenwichtsoefening om een beperkter budget zo efficiënt mogelijk te gebruiken, maar we maken ons sterk dat we u ook in de toekomst een boeiende en kwaliteitsvolle sportverslaggeving zullen kunnen blijven aanbieden.
Met vriendelijke groet,
Linda Van Crombruggen
Klantendienst VRT
---------------------
Het antwoord op mn klacht bij de vrt :p:p
Federici
19 mei 2010, 18:59
Nou Ruben, dat is toch een hele geruststelling; kan je in ieder geval vanavond mooi België - Bulgarije kijken :P
Richard117
19 mei 2010, 21:09
Toch apart dat een grote sport als Motorcross (In België) het moet doen met een ruime samenvatting :blink:
Klacht: volgens Olav was het voor het eerst sinds 1998 dat Barrichello in Monaco niet aan de finish kwam. Kijkt allen:
YouTube- F1 1999 Monaco GP - Official review
Federici
21 mei 2010, 16:39
Nou, dat ene jaartje..
Roel Bakker
21 mei 2010, 16:45
Olav Mol wist ook te vertellen dat Robert Kubica "vloeibaar" Italiaans spreekt!
Wil niet weten hoe dat klinkt.......
Darthwillie
21 mei 2010, 16:49
met een mond vol yoghurt italiaans praten????? :blink:
Nou, dat ene jaartje..
Gewoon even de mierenneukmodus aan:D. Ken je feiten:P Bovendien klinkt Olav schrikbarend uitgeblust:( Pak even een oude video erbij en je schrikt je dood. Waar hij vroeger saaie momenten oppakte met wat nieuws, een leuke annekdote of een stukje diepgang gaat hij nu SBS-achtige presentaties geven *traantje pinkt*
Face the Slayer
21 mei 2010, 20:06
Gewoon even de mierenneukmodus aan:D. Ken je feiten:P Bovendien klinkt Olav schrikbarend uitgeblust:( Pak even een oude video erbij en je schrikt je dood. Waar hij vroeger saaie momenten oppakte met wat nieuws, een leuke annekdote of een stukje diepgang gaat hij nu SBS-achtige presentaties geven *traantje pinkt*
Olav Mol is een instituut, vergeet dat niet. Waarom zou hij nog zijn best moeten doen?
Federici
21 mei 2010, 20:44
Ben het eens dat hij (vooral dit jaar) minder scherp is dan voorheen ooit maar één keer het geval was. Ik heb hem vorige week bij VI zien zitten en hij gaf ook eerlijk toe dat hij het heel jammer vind dat hij niet meer op locatie mag gaan (Allard Kalff en een cameraman sturen is goedkoper).
Stukje motivatieverlies dus maar?
Darthwillie
21 mei 2010, 20:54
Vergeet niet dat zijn vrouw is overleden, dat kan toch behoorlijke impact op een mens hebben.
petervdveen
25 mei 2010, 10:28
Hij zit in Hilversum ipv op locatie. Snap ik dat je daar minder enthousiast van word.
Hij zit ook maar naar een beeldschermpje te kijken..
Federici
25 mei 2010, 13:00
...
Hij zit ook maar naar een beeldschermpje te kijken..
Dat doe je op locatie net zo ;)
Dat doe je op locatie net zo ;)
Op een circuit hangt toch een andere sfeer dan in een studio lijkt me.
F1-gast
25 mei 2010, 16:08
Zo gek vindt ik het niet dat Olav uitgeblust is.
Zoals hier boven gezegd, zijn vrouw is overleden (zo iemand is gewoon gedeeltelijk je leven en zo iemand verliezen is niet niks, en dan ga je gewoon uitgeblust gedeeltelijk demotiverend naar je werk, spreek jammer genoeg uit ervaring), hij zit in de studio, al had ik wel verwacht dat hij bij de europeese grandprix aanwezig zou zijn gewoon op circuits.
Zou bijna zeggen alle f1 fans 10 euro doneren.
Vond het heel raar dat hij tijdens de GP van Spanje en Monaco niet op locatie was. De man woont in Spanje. Is het dan niet goedkoper en handiger en dichterbij om hem naar het cicruit te laten gaan in plaats van naar Hilversum.
En als Kalf toch op locatie is, waarom doet hij dan geen pitreport (tenzij hij op vrijdag of zaterdag alweer vertrekt). Voegt in mijn ogen veel toe, denk maar aan Jack Plooij die roept dat er brand is bij Albers in zijn Minardi tijd. Dat zag je in de uitzending van de FOM niet. Enkel via de SBS camera die Plooij mee had.
Federici
26 mei 2010, 00:19
Op een circuit hangt toch een andere sfeer dan in een studio lijkt me.
Nee, dat klopt natuurlijk ook wel ;)
Maar hij verdiend er wel z'n brood mee, dus een beetje presaties mag wel...
Item op RTL Boulevard over Olav Mol. Hij zou tijdens het ziekbed van zijn vrouw een verpleegster genaaid hebben en nu word hij gechanteerd door de man van dat wijf.
Ongelovelijk wazig verhaal + RTL Boulevard = zeer waarschijnlijk bullshit.:rolleyes:
Darthwillie
1 juni 2010, 20:03
Kluun is er rijk mee geworden door daarover een boekje te schrijven
Haha nou heb na 4x de preview eindelijk het stuk mogen zien. Wat een storm in een glaswater.
Olav: Ik houd me er niet mee bezig.
Vrouw waarmee Olav zou naaien: niets van waar mijn man is geschift
Albert: Ja gelukkig maar blablabla
Oftewel eerst Ellu een uur lang paaien om die ziekteverwekkende items te bekijken alvorens dit te horen...
Ik ben er weer ingetrapt:(
Jeroen Ursem
1 juni 2010, 20:29
Ik doe al niet eens moeite dat soort kansloze programma's te kijken :p (sorry als er fans meelezen)
Robert Saalmink
2 juni 2010, 10:05
Haha nou heb na 4x de preview eindelijk het stuk mogen zien. Wat een storm in een glaswater.
Olav: Ik houd me er niet mee bezig.
Vrouw waarmee Olav zou naaien: niets van waar mijn man is geschift
Albert: Ja gelukkig maar blablabla
Oftewel eerst Ellu een uur lang paaien om die ziekteverwekkende items te bekijken alvorens dit te horen...
Ik ben er weer ingetrapt:(
Two words: UPC Ondemand (en dan doorspoelen) :p
Daniël
13 juni 2010, 21:03
Eddie Jordan die Liuzzi continu Luizzi noemt. :laugh: Maar wat een verademing is dat BBC zeg. Die voorbeschouwing is ook altijd zó veel beter dan op RTL en ook nog 'ns zonder reclame. Ik verbaas me ook telkens weer wat voor een crew ze hebben: Jordan, Coulthard, Brundle, geweldig.
petervdveen
13 juni 2010, 21:07
En dan de nabeschouwing!!!
El Maestro
13 juni 2010, 21:28
Ik will BBC Red Button!:hammer:
Ik ben nog voor de start even naar BBC geswitched en betrapte mezelf erop niet meer teruggezapt te hebben...
cookie
13 juni 2010, 21:34
Ik will BBC Red Button!:hammer:
Dat kan, gewoon satelliet ontvang setje kopen en kijken maar. Staat nu op bij mij, gast is peter sauber (wist niet dat die Engels kon praten, normaal negeerd die vragen in het Engels)
lol, beelden van de kajakrace tussen williams en lotus nu :D
Fabian de Jong
17 juni 2010, 01:37
Ecclestone: No F1 in HD before 2012
Formula 1 fans will have to wait until 2012 for the championship to be broadcast in High Definition, the sport's commercial boss Bernie Ecclestone has predicted, despite increasing calls for the switch.
A recent Formula 1 fan survey showed that a majority of fans were eager for F1 to be broadcast in HD – but leading figures from the sport have told AUTOSPORT that there are still big hurdles to be faced before coverage can step up from standard definition.
While Ecclestone says camera technology is now ready for his F1 production coverage to be done fully in HD, he thinks there still needs to be more fans at home able to watch it in HD, plus enough broadcasters ready to distribute it, before the move can be made. That is why he thinks it may well take until 2012 for the circumstances to be right for F1 to switch to HD coverage.
"We don't want to broadcast unless people want it," Ecclestone said. "I asked in England, the BBC, about it – how many people can receive it? They said about 20 percent of the viewers who watch F1.
"Then, I want to make sure that what we produce is top quality. Before we start seeing the top-top quality that we want, I would say it will probably be 2012 before we can guarantee it."
Ecclestone says the onus is on the broadcasters to have both the desire to have HD coverage, and be sure that there are enough viewers able to watch it at home to make it worth it.
"I said to the broadcasters, 'Are you going to get more viewers? Will more people watch F1 because it is HD or will less people watch it because it isn't?' They really need to have a check and see who has got the right televisions.
"I don't think the average public realize that it is not the television; they have to have something to receive it as well. It is like producing a color signal when people only have black-and-white sets."
Ecclestone has been working in unison with F1 sponsors LG on evaluating HD coverage of F1, and the electronics giant also thinks that there is still another 18 months before the sport can make the switch.
Andrew Barratt, LG's vice president of marketing and global sponsorship, said that evidence of how the technology still needs improving came in Monaco last year when HD cameras tested there could not cope with the vibrations encountered in trying to film cars through the tunnel, as the recording discs kept skipping frames.
"F1 is probably the most technologically complex sport in the world to shoot," Barratt said. "The environments in which they are shooting make it very complex and very difficult.
"It is not an easy thing to do and perfecting it takes time. We've learned with F1 is that the same cameras that shoot all the other sports in the world get under stress in environments like the Monaco tunnel. It takes a long time to get it right.
"You also have to have figured out every single camera. If it is in HD for a while and then you cut to a car and it is not HD it will be a real let down for the viewer. Technologically it is really hard and people don't appreciate how difficult it is. They will figure it out and when they do they will bring it to our house."
Barratt also echoes Ecclestone's view that the main stumbling block is actually whether consumers are ready in big enough numbers to make the HD move economically viable.
"There is an economic model that is required to get it from the track to our house, and all of us have a stake," he said. "It is really easy to say, I would like to have it at home in HD but it is going to cost far more – it is going to cost the broadcaster more and it is going to cost the consumer more.
"When all three of us are ready to get together, then I think it will happen. It is one thing saying you want, but another taking your share of the responsibility to bring it. When we see more people take up HD at home as a basic service, that will be the tipping point. It is on all of us to make it happen – but when it does it will be awesome."
He added: "Bernie said to me the day I met him: 'The day the consumer is truly ready – not saying he is ready – but truly ready, meaning he will pay for it and the broadcasters are ready, I am ready. But I am not going to send down a signal that nobody can digest, because that is just silly.'"
Experiments have taken place at this weekend's Canadian Grand Prix with new 3D cameras – both taking on-track and on-board footage. But although that prompted speculation that F1 could go straight from standard definition from 3D, the technology is still too early in its development phase to even be considered for F1.
"So many people are saying the future is 3D," said Ecclestone. "It is not 3D at all. It is one-and-a-half D."
Bron (http://www.racer.com/ecclestone-no-f1-in-hd-before-2012/article/172370/)
Jammer zeg lijkt me namelijk echt gaaf om de Formule 1 in native HD op 60fps te zien :)
Darthwillie
17 juni 2010, 01:46
mag hopen dat ze het interlaced uitzenden, progressief is toch net minder vloeiend wat bij snelle bewegingen meer opvalt.
Robert Saalmink
17 juni 2010, 01:50
Bron (http://www.racer.com/ecclestone-no-f1-in-hd-before-2012/article/172370/)
Jammer zeg lijkt me namelijk echt gaaf om de Formule 1 in native HD op 60fps te zien :)
Autosport schreef er laatst ook dit nog over in een editorial, erg interessant:
Why F1 in HD will be worth the wait
Amid a clamour for High Definition Formula 1 coverage from fans, LG showed off both HD and 3D footage of the sport in Canada. Jonathan Noble explains why HD will have to wait until 2012 - and 3D rather longer
I saw the future last weekend – and it isn't quite up to it yet.
On the same weekend that Formula 1 began experimenting with filming the sport in 3D, one of the championship's corporate sponsors LG offered a glimpse to a select few media of what the next generation of F1 coverage could be like.
And while F1 in High Definition will be amazing when it happens, if you are holding out for the day when grands prix are broadcast in 3D, do not hold your breath.
There has long been a call by fans for F1 to follow the route adopted by many other sports and get grands prix broadcast in HD. In fact, it was top of the wish list put forward by fans in the recent F1 fan survey conducted by the Formula One Teams' Association (FOTA) in association with LG and F1 Racing.
LG is well aware of the HD push, and it has already done some proper HD filming, when it took a camera crew to last year's Monaco Grand Prix to capture some footage for in-store promotional material.
The extreme demands of filming F1 in HD scuppered the plans initially, however, when the vibrations and noise in the tunnel resulted in the hard drives in the cameras skipping – so lots of frames went missing and the footage was useless. LG had to fly out solid state drives as a matter of urgency.
The result of the hours of footage captured was a three-minute advert that is now being displayed in electrical stores worldwide. LG showed this footage off on one of its state-of-the-art 1080P televisions in Montreal - and it was breathtaking.
The colours were vibrant, the cars and action crystal clear, the detail amazing – you could see bits of rubber flying off the tyres, and amazing deflection of carbon fibre parts as the cars bashed over kerbs.
When HD comes it will be fantastic, but the move from standard definition coverage to HD is far from a simple one – for it is not just a matter of switching Bernie's cameras to HD and fans turning on crystal clear images back at home.
The switchover to HD will involve investment from broadcasters – very few of whom have enough subscribers for HD feed to justify such costs.
Andrew Barratt, who is vice-president of global marketing properties for LG, says he is always asked why he doesn't push harder for HD – and his response is always the same: there are incredible complications in making the switch.
"People say to me, 'you're selling the TVs why are you not pushing harder for F1 to be shot in HD?'" he explained. "I would have asked the same thing before I started working with F1 and I discovered very early on, particularly in Monaco, that it is not as easy as I would have thought to bring that to life.
"Not only it is difficult from the technological point of view to shot around such fast moving cars with all the noise – you also have to consider the number of cameras that exist.
"There is also the question of bandwidth and how this has to upload around the world, with all the satellites.
"Plus, at the end of the day, only five per cent of subscribers actually buy an HD signal. In some countries it is up to 30-40 per cent, but for the most part people buy one of these HD sets, plug it in, then say, 'I have HD' – but they don't actually buy the signal. It is a really complex world. It is the monitors and the signal coming into the house."
During the event Ecclestone predicted 2012 as being when F1 can make the switch to HD – something that Barratt thinks is about right.
"It is an interesting tipping point, and we haven't seen it tip over yet," said Barratt. "None of us in F1 are responsible for that in some ways, because it is the nature of economics. A lot of the broadcasters have incredible expense providing all this content in HD.
"If the pipe you send the data through for a regular broadcast is the equivalent of a straw, then HD is like a drainpipe of information. There is a lot of expense for building the studios, the editing suites, and the broadcast facilities."
Bernie Ecclestone was at the LG event and made it clear that, if the demand from broadcasters was there, then the sport could switch its coverage tomorrow – and he would be willing to invest the money to upgrade all F1's cameras to HD.
But too small a percentage of fans at home are actually able to watch true HD – making it not economically viable.
"We don't want to broadcast unless people want it. I asked in England, the BBC, about it – how many people can receive it?" said Ecclestone. "They said about 20 per cent of the viewers who watch F1. Then I want to make sure that what we produce is top quality. So many people are saying the future is 3D. It is not 3D at all. It is one-and-a-half D.
"I don't think the average public realise that it is not the television, they have to have something to receive it as well. It is like producing a colour signal when people only have black-and-white sets."
While F1 is still to make the switch to HD, other sports are already trialling 3D – with this year's football World Cup final set to be the first to be broadcast in such a way.
LG started experimenting with its own 3D trials in Canada – with cameras situated trackside and in the pits/paddock, plus on-board footage captured from the Virgin Racing and Lotus cars during Friday free practice.
But while the presence of the 3D cameras got the paddock abuzz about the possibility of F1 going that route soon, the message from LG is that unless the technology improves dramatically in the next years, it could take an age to happen – if at all.
Barratt pointed out that while HD cameras can be pulled out of travel bags and start filming trackside in a matter of minutes, a 3D camera can take six men more than one hour to just assemble.
Furthermore, just to point out the difficulties, 3D cameras at the moment do not have the capability to focus manually – it can only be done with a tape measure from a set distance. So if a car is just one metre off-line, the 3D footage will be totally out of focus – which isn't much use for a fast-paced sport like F1.
"I think the move from SD to HD is a very small step because the camera functionality and technology is relatively similar, you are just dealing with a lot more data with the image," said Barratt.
"When you move to 3D it is a completely different world, because it involves very different technology, very different camera skills, and it is a completely different art form that is going to take a while for people to perfect. At the speeds of F1 it is going to be a very complex task.
"Some day it will come, but the cameras have to come first and then I think the sports coverage can come second. Then remember that F1 has different cameras in F1 compared to other sports."
LG showed off some early 3D footage that Virgin Racing had captured during Jerez testing early this year, and the results were not that fantastic.
Using the latest 3D glasses and a new state-of-the-art LG 3D set, there were times – especially during tracking shots when the car was coming towards the camera – that it looked everything you would hope it could be.
But most of the time, especially when the car was moving at speed, the footage seemed out of focus – and the definition even seemed much less than the crystal clear 1080P version.
Barratt also showed off an on-board lap filmed by FOM on a Brawn GP car in Abu Dhabi last year, and while interesting, it was not the fantastic experience that would make it an absolute must for racing fans.
Ultimately, 3D works much better with animation – where the images can be doctored and utilised in a way to truly show off the extra dimension. It could well be the future of gaming well before live F1 becomes a possibility.
"This is the gimmick," Barratt said about 3D. "In the real world it is still going to be HD for a long time. There were an awful lot of black and white TVs before it switched to colour, but 3D is the dream of the consumer.
"3D though is a long time off, and maybe never, there are a lot of hurdles to cross to make it happen."
Ecclestone himself is equally sceptical.
"I don't believe in the 3D," he said, having watched the Virgin Racing footage. "You'll be running around your house saying, 'who has got the glasses?' Even when you get a set where you can watch it without them, you have to sit bang right in front of it."
Forget 3D for now. Let's bring on the HD.
F1-gast
24 juni 2010, 10:54
Ik ben nog voor de start even naar BBC geswitched en betrapte mezelf erop niet meer teruggezapt te hebben...
Ja dat gebeurt hier dus ook steeds.
De uitzendingen van RTL worden naar mij mening steeds slechter, maar dat kan ook aan mij liggen.
Ja dat gebeurt hier dus ook steeds.
De uitzendingen van RTL worden naar mij mening steeds slechter, maar dat kan ook aan mij liggen.
Bij de GP van Canada hadden ze ook weer een studio :S
Heb het maar doorgespoeld tot aan het begin van de race. Zit echt niet te wachten op Kalff die een interessant gesprek moet voeren met Rob Kamphues (?) en Mike Hezemans.
Federici
25 juni 2010, 14:02
Whahaha, die trailer van RTL slaat echt op kaas...
'WK voetbal? Formule 1! Dat is pas spannend!' Slaat natuurlijk nergens op. Als er één sport de laatste jaren saai te noemen is, is het F1 :P
Darthwillie
25 juni 2010, 14:03
'WK voetbal? Formule 1! Dat is pas spannend!' Slaat natuurlijk nergens op. Als er één sport de laatste jaren saai te noemen is, is het F1 :P
daarom volg je het nog????? :huh1:
Federici
25 juni 2010, 14:04
Heb het maar doorgespoeld tot aan het begin van de race. Zit echt niet te wachten op Kalff die een interessant gesprek moet voeren met Rob Kamphues (?) en Mike Hezemans.
Studio? Was gewoon het Kurhaus man, dat afgehuurd is voor VI Oranje. Misschien nog Valencia vanuit het hotel en daarna is het gedaan:rolleyes:
Federici
25 juni 2010, 14:05
daarom volg je het nog????? :huh1:
Tegen beter weten in blijf ik maar op een heel leuke race hopen.. :surrender:
Robert Saalmink
25 juni 2010, 14:46
Dan moet je ook niet zoveel klagen denk ik. Als ik een sport al jaren vervelend vind, zou ik stoppen met kijken. Als je dan toch kijkt, dan vind je er toch iets leuk aan?
Federici
25 juni 2010, 16:09
Dan moet je ook niet zoveel klagen denk ik. Als ik een sport al jaren vervelend vind, zou ik stoppen met kijken. Als je dan toch kijkt, dan vind je er toch iets leuk aan?
Kubica.
Kubica.
Ik voel een mooie romance onstaan:wub:
Tjerk Korving
25 juni 2010, 18:23
Ik kan ook niet echt blij worden van beiden. Kamphues is een veredelde fan en Hezemans heeft altijd al drakerig commentaar gegeven. Kan ze missen als kiespijn. Doe dan gewoon niets en schakel gelijk naar de beelden op de baan en laat Olav de tijd volpraten tot aan de start.
Stefan van Renselaar
25 juni 2010, 20:52
Hahahahahahahahahahyaha als er een sport die saai is, dan is het voetbal wel. Een beetje lam een bal van de ene kant van het veld naar de andere kant van het veld trappen...
Richard117
25 juni 2010, 20:59
Hahahahahahahahahahyaha als er een sport die saai is, dan is het voetbal wel. Een beetje lam een bal van de ene kant van het veld naar de andere kant van het veld trappen...
Zo is op iedere sport wel wat aan te merken, of het zin heeft om je 305km lang rondjes te rijden om vervolgens weer op dezelfde plek uit te komen :innocent:
Zo is op iedere sport wel wat aan te merken, of het zin heeft om je 305km lang rondjes te rijden om vervolgens weer op dezelfde plek uit te komen :innocent:
Daar heb je geen 305km voor nodig hoor :p Na gemiddeld 5km ben je al weer op je beginpunt:p
Ach F1 is nog altijd beter (ja, subjectief ;) ) dan NASCAR.
They're making a left turn :1eye:
Sander Hogendoorn
25 juni 2010, 21:20
Met tennis sla je ook alleen maar een balletje over het net.. gelukkig is het allemaal niet zo simpel ;)
Ralffoxx
25 juni 2010, 21:27
http://www.youtube.com/watch?v=roVKS-rlCc4
Robert Saalmink
25 juni 2010, 21:29
Ja, die is leuk :)
Jeroen Ursem
25 juni 2010, 22:09
Even over het 'modder-gooien'
Kunnen we niet gewoon elkaars hobby/favoriete sport respecteren, het gedrag wat er hier te lezen is vind ik ronduit belachelijk. Ik heb zowiezo een schurfthekel aan mensen die hun eigen 'hekel aan een sport' enorm opdringen bij de liefhebbers van die sport.
Laat elkaar lekker genieten waar je van houd of houd je mond
Robert Saalmink
25 juni 2010, 22:47
Ik had niet de indruk dat e.e.a. echt serieus bedoeld was.
Ik doe al niet eens moeite dat soort kansloze programma's te kijken :p (sorry als er fans meelezen)
Goeie disclaimer in deze post dan:thumbup:
Gerben
25 juni 2010, 22:54
Ik zal maar niet zeggen hoe ik over voetbal denk, want dat werd bijna een keer een kick op teamspeak :P
ff terugkomend op het kamphuus en hezemans verhaal, voor ons "die-hard" race fans boeit het natuurlijk weinig dat die 3 mannen wat zitten te praten. Maar voor de niet-die-hard fans, waar er volgens mij ook heel veel van zijn, is het natuurlijk wel interessant dat ze iets meer (niet veel meer :P ) over het race wereldje te weten komen.
Net zoals met het voetbal commentaar nu op Nederland 1, dat vinden de voetbalfans maar ruk, terwijl ik het best leuk vind en de man niet kan betrappen op fouten of domme opmerkingen. Maar ik heb dan ook de ballen (:lol:) verstand van voetbal natuurlijk.
Ralffoxx
25 juni 2010, 23:02
Heb trouwens zelf steeds meer plezier in het kijken van oval races. Nascar en Indy. Komt ook mede doordat me meisje dat geweldig vind en F1 helemaal niks. En moet zeggen zit toch vaak iets meer actie in (aka ongelukken).
Jeroen Ursem
25 juni 2010, 23:06
Goeie disclaimer in deze post dan:thumbup:
lol, touché :lol:
Maar, ik bied toch direct mijn excuses aan? :innocent:
Federici
26 juni 2010, 10:55
Oplketten.. qualifying is vandaag op RTL4 ivm de TT op RTL7...
Geen nood, de kwalificatie wordt direct na de TT herhaald op RTL7 volgens de tv gids. Hoeven we niet te zappen :thumbup:
Federici
31 juli 2010, 22:08
Twitter van Olav:
Gp belgie gaat met ploeg volledig vanaf lokatie about 4 hours ago via Twitter for iPhone
Prima nieuws dus :)
F1-gast
3 augustus 2010, 15:53
Waarom belgie wel en de rest van Europa niet ?
(Laat me raden is maar 3uur met de auto.... dus slapen kan thuis....)
Robert Saalmink
3 augustus 2010, 16:06
2 uur ;) maar dat zal het wel zijn, ik snap het bericht niet helemaal (4 hours?) maar Spa is dichtbij en veel Nederlanders zullen ook daar zijn. Op zich maakt het me niet uit, ik kijk al vrijwel het hele seizoen naar BBC en mis RTL als kiespijn. Begrijp me niet verkeerd: ik vind het geweldig dat de F1 live in Nederland te zien is, maar ze moeten er toch echt gewoon een goed programma van maken, en dat is het momenteel niet.
Joost van den Heuvel
3 augustus 2010, 16:14
Ik kijk eigenlijk voornamelijk naar de BBC vanwege het ontbreken van reclame en de toegevoegde waarde van de nabeschouwing.
Qua oplettendheid van de commentatoren is er niet zo veel verschil. Ik zie ze op de BBC net zo veel fouten maken als Olav.
Zo was er een paar GPs terug een fles op de baan en op de BBC wisten ze eerst niet wat het was, terwijl dat al eerder via boardradio was gezegd. Voor de zekerheid ff gecheckt en Olav had het wel door.
Face the Slayer
3 augustus 2010, 16:30
2 uur ;) maar dat zal het wel zijn, ik snap het bericht niet helemaal (4 hours?) maar Spa is dichtbij en veel Nederlanders zullen ook daar zijn. Op zich maakt het me niet uit, ik kijk al vrijwel het hele seizoen naar BBC en mis RTL als kiespijn. Begrijp me niet verkeerd: ik vind het geweldig dat de F1 live in Nederland te zien is, maar ze moeten er toch echt gewoon een goed programma van maken, en dat is het momenteel niet.
Dat "4 hours" heeft betrekking op het tijdstip dat het twitterbericht is geplaatst.
cookie
3 augustus 2010, 18:55
Raceverslag op RTL was vroeger veel beter (ook op SBS6 was het beter) Met info vanuit de pit en teamradio wat geen enkel andere zender had in de jaren 2003-2004.
Nu heb je enkel Olav Mol die commentaar geeft op wat op het scherm te zien is, en veel te veel reclame. BBC levert de beste verslaggeving die ik ooit heb gezien, enkel die Jonathan Leggard is een beetje te saai als hoofdcommentator. Gelukkig zit Brundle daar naast om nuttig commentaar te geven.
En met hun 3 kanalen waarop ze de race uitzenden lijkt het al verdacht veel op de digitale service die Bernie vroeger verkocht aan canal+ en andere betaalzenders.
Sinds Silverstone hebben ze naast de normale feed en onboard feed nu ook een driver tracker kanaal :thumbup:
http://img571.imageshack.us/img571/3139/2010germanydrivertracke.jpg
Handig om te zien of er nog veel achterliggers aankomen voor de leiders, of tijdens pitstops.
Federici
3 augustus 2010, 19:28
Waarom belgie wel en de rest van Europa niet ?
(Laat me raden is maar 3uur met de auto.... dus slapen kan thuis....)
Half uur.
speed9
3 augustus 2010, 21:46
Half uur.
Van uit Hilversum,naar Belgie bedoelen ze er mee met '2' uur.
Als het de enige GP word met live van af de baan verslag,dan vind ik het wel erg zielig gedaan bij RTL GP,want engeland en duitsland is ook niet zo ver.
Stefan Kollee
4 augustus 2010, 15:46
Van uit Hilversum,naar Belgie bedoelen ze er mee met '2' uur.
Als het de enige GP word met live van af de baan verslag,dan vind ik het wel erg zielig gedaan bij RTL GP,want engeland en duitsland is ook niet zo ver.
Even rechtzetten dat het niet om afstand gaat, maar om budget. Ik denk dat RTL gespaart heeft om een van de nostalgischste Grand Prix(hoe je het ook schrijft:P) met verslag ter plaatse uit te kunnen zenden. Net als met het verhaal van Valencia, Olav Mol woont om de hoek, maar de commentaarpositie was te duur (volgens RTL).
Pin me hier niet op vast, maar dit is wat ik opvatte uit de berichten van RTL.:innocent:
speed9
4 augustus 2010, 15:51
Even rechtzetten dat het niet om afstand gaat, maar om budget. Ik denk dat RTL gespaart heeft om een van de nostalgischste Grand Prix(hoe je het ook schrijft:P) met verslag ter plaatse uit te kunnen zenden. Net als met het verhaal van Valencia, Olav Mol woont om de hoek, maar de commentaarpositie was te duur (volgens RTL).
Pin me hier niet op vast, maar dit is wat ik opvatte uit de berichten van RTL.:innocent:
:lol:Dus ze vinden Spa goedkoop genoeg om er live uit te zenden,kan wel maar ik vind als je de Recht heb om F1 uit te zenden,dat je het live moet doen en niet via via.
Zelfde als met al die reclames,leuk voor hun irrietand voor ons.
Stefan Kollee
4 augustus 2010, 15:56
:lol:Dus ze vinden Spa goedkoop genoeg om er live uit te zenden,kan wel maar ik vind als je de Recht heb om F1 uit te zenden,dat je het live moet doen en niet via via.
Zelfde als met al die reclames,leuk voor hun irrietand voor ons.
Niet goedkoop genoeg. Met het geld wat ze bespaart hebben door tijdens de andere races niet daar te zijn, kunnen ze nu wel een race meepakken. Je mening respecteer ik, maar even opfrissen: Het is niet een kwestie van moeten doen maar van kunnen doen.
F1-gast
4 augustus 2010, 16:15
Conclusie is gewoon dat RTL niet meer is zoals het ooit was nadat ze de rechten weer terug hadden. Helemaal dat eerste seizoen met, Nederlandsch pratens met Pieket junie-oor.
En Froukje die permanent riep oeh die geile Pieket mag hem wel eens voorlangs en in mn poepert stoppen. hihi
En dan die sjaggo Wielen op gek.
En het is alleenmaar erger geworden, helemaal die reclames in de jaren door.
Om de 10 minuten onderhand... of na 4 rondjes geraced te hebben.
Gelukkig zijn er 4 á 5 zenders waar f1 op gekeken kan worden =) (RTL 7, RTL D, BBC, Sporza (Bels), Aljazeera)
Sorry dit moest er echt uit ff :blushing:
Darthwillie
4 augustus 2010, 16:21
Helaas lijken ze dat laatste niet helemaal te snappen bij RTL, het aantal reclames is idd schrikbarend dit jaar. Las laatst een interview met Olav Mol die eigenlijk zei dat dit is wat ze aanbieden en als het je niet bevalt kijk je toch niet (korte versie dit :laugh: ) maar ik hoor om me heen alleen maar mensen die dan andere zenders gaan kijken.
Manuel
4 augustus 2010, 16:23
Tijdens reclame zap ik inderdaad ook effe door naar onze zuiderburen.
F1-gast
4 augustus 2010, 16:24
Volgens mij moet Mol dat zeggen van ja dit is gewoon wat we aanbieden.
Vanmij mag de f1 wel terug naar Eurosport !
Federici
4 augustus 2010, 17:54
Eurosport? Hell no. Die willen nog reclame midden in een voetbalwedstrijd gooien.. de lijpos
Robert Saalmink
4 augustus 2010, 18:00
Eurosport? Hell no. Die willen nog reclame midden in een voetbalwedstrijd gooien.. de lijpos
Doet RTL dat niet dan?
Bramzel
4 augustus 2010, 18:01
Het is inderdaad opvallend dat RTL er dit jaar een beetje met de pet naar lijkt te gooien, alsof ze van tevoren al de handdoek in de ring hebben geworpen richting BBC.
Federici
4 augustus 2010, 18:06
Doet RTL dat niet dan?
Neen.
Jeroen Ursem
4 augustus 2010, 18:06
Tijdens reclame zap ik inderdaad ook effe door naar onze zuiderburen.
Oef, dat deed ik eerst ook, maar dat is echt zo ontzettend slaapverwekkend, dat ik nu steeds heen en weer zap naar de BBC ;)
Face the Slayer
4 augustus 2010, 18:34
Helaas lijken ze dat laatste niet helemaal te snappen bij RTL, het aantal reclames is idd schrikbarend dit jaar. Las laatst een interview met Olav Mol die eigenlijk zei dat dit is wat ze aanbieden en als het je niet bevalt kijk je toch niet (korte versie dit :laugh: ) maar ik hoor om me heen alleen maar mensen die dan andere zenders gaan kijken.
Staat dat ene interview ergens op het wereld wijde web? Die arrogantie van Mol is behoorlijk misplaatst.
Tjerk Korving
4 augustus 2010, 19:03
Staat dat ene interview ergens op het wereld wijde web? Die arrogantie van Mol is behoorlijk misplaatst.
Olav is er zelf ook niet blij mee dat ze niet op locatie zijn en die zal vast zelf ook wel minder reclame tussendoor willen. Maar het is eenmaal zoals het is en het budget om op locatie te zijn is er niet. Olav is en blijft een werknemer en dan heb je de keus om te accepteren wat je baas wil of op te stappen en hij maakt er dan dus liever maar het beste van en hoopt op betere tijden.
Ze doen op BBC verschrikkelijk hun best en ze maken een pracht programma maar persoonlijk vind ik het nog steeds net wat ontspannender kijken in het Nederlands met Olav. Met mijn Engels is weinig mis maar het vergt een stuk meer concentratie en meestal meer volume van de TV om het echt goed te kunnen volgen en begrijpen.
Een goed voorbeeld is denk ik de interviews die ze op BBC tijdens de voorbeschouwing van Hongarije met Frank Williams hadden. Ik vind het een reuze interessante man en heb het ook zo goed mogelijk proberen te volgen maar ik heb de helft gewoon niet verstaan. De man praat ook niet zo heel duidelijk meer maar wat had ondertiteling handig geweest...
El Maestro
4 augustus 2010, 19:14
Ik blijf het toch belachelijk vinden dat je met zo'n idiote hoeveelheid reclames slechts één keer in het seizoen op locatie aanwezig kan zijn... Bovendien vind ik het toch een soort van 'respectloos'. We hebben het hier toch over een wereldkampioenschap! Ik vind niet dat je daar reclames doorheen mag donderen. Ik zou de reacties van alle voetbalfans dit WK wel eens willen zien als er Cillit Bang voorbij komt op 't scherm terwijl er gescoord wordt....
Maar hé, RTL kan het wat mij betreft lekker uitzoeken, ik kijk wel BBC!
Mark G.
4 augustus 2010, 19:32
Een goed voorbeeld is denk ik de interviews die ze op BBC tijdens de voorbeschouwing van Hongarije met Frank Williams hadden. Ik vind het een reuze interessante man en heb het ook zo goed mogelijk proberen te volgen maar ik heb de helft gewoon niet verstaan. De man praat ook niet zo heel duidelijk meer maar wat had ondertiteling handig geweest...
Je zou hem bij de voorbeschouwing misschien op teletekst 888 kunnen zetten. Vaak zijn de stukken die niet live zijn dan ondertiteld.
jp_f1
4 augustus 2010, 22:40
ook de live stukken zijn ondertiteld, maar lopen niet helemaal synchroon. Is wel makkelijk om te lezen wat hij nu eigenlijk gezegd heeft. Kon Williams lang niet altijd goed volgen en dan is de (vertraagde) ondertiteling best handig ;)
F1-gast
5 augustus 2010, 11:18
Ik heb bij BBC ook vaak moeite om het te verstaan, vooral als de interviewer een ander accent heeft dan diegene die wordt geïnterviewd.
Ben benieuwd hoe RTL het volgend jaar gaat aanpakken.
maybe maar 2 popidols ipv 5 ? en maybe toch maar snachts van die sex gevallen waar dronken en over geile mensen heen kunnen bellen, of beter nog die bel spel snollen snachts oh wat heb ik me toen vermaakt:lol: verdienen ze ook veel op.
Jeroen Ursem
5 augustus 2010, 11:19
Mooiste vond ik wel een keer dat het midden in de nacht was, dat er nog zo'n sms-sex chat was voor de race. Begonnen er ineens smsjes binnen te komen met "go Schumi" enzo :lol:
F1-gast
5 augustus 2010, 11:26
haha ja wat een tijden waren dat zo voor de gp van australie ofzo:thumbup:
ma goed dit gaat denk ik te ver offtopic :P ?
Captain Slow
5 augustus 2010, 17:33
En ik was 14 toen dat gebeurde met die sms zooi, nog steeds trauma's van:surrender:
Richard117
12 augustus 2010, 15:41
Ik blijf het toch belachelijk vinden dat je met zo'n idiote hoeveelheid reclames slechts één keer in het seizoen op locatie aanwezig kan zijn... Bovendien vind ik het toch een soort van 'respectloos'. We hebben het hier toch over een wereldkampioenschap! Ik vind niet dat je daar reclames doorheen mag donderen. Ik zou de reacties van alle voetbalfans dit WK wel eens willen zien als er Cillit Bang voorbij komt op 't scherm terwijl er gescoord wordt....
Zo zijn de Nederlandse regels dus ook, volgens de Nederlandse wet is het verboden om reclame uit te zenden tijden een live sport evenement. Maar RTL is Luxemburgs, en niet Nederlands ;)
Raikkonen_WC
12 augustus 2010, 15:56
Half uur.
Rij je wel hard. Vanuit Geleen is het nog steeds 45 min rijden hoor. En jij wootn iets verder weg van Geleen......
moet wel zeggen dat ik de kwalificatie er ook bij ben in SPA!!!! verheug me er nu al op!
joostingh
12 augustus 2010, 16:49
Tja... er zijn zoveel wereldkampioenschappen die niet uitgezonden worden. Dus daar zit in niet zo mee. Ik vind het eigenlijk alleen maar irritant en daarom zap ik dan naar de BBC. Echter vind ik ze daar zo pro engels (wat logisch is) dat ik me daar ook aan stoor dus snel weer terug ga.
schumacher180
12 augustus 2010, 18:18
Ik kijk de F1 races op Sporza.. Enkel de kwalificaties kijk ik nog op RTL.. Ik word niet goed van die reclame's onder de race. :(
petervdveen
12 augustus 2010, 19:39
Dan nog liever RTL.
Dat commentaar van sporza vind ik echt niet om aan te horen...
schumacher180
12 augustus 2010, 19:41
Dan nog liever RTL.
Dat commentaar van sporza vind ik echt niet om aan te horen...
Dat vind ik nou juist zo geweldig, die belgen xD..:p
Federici
12 augustus 2010, 22:31
Rij je wel hard. Vanuit Geleen is het nog steeds 45 min rijden hoor. En jij wootn iets verder weg van Geleen......
moet wel zeggen dat ik de kwalificatie er ook bij ben in SPA!!!! verheug me er nu al op!
Ok, dan rijden we inderdaad hard. We hebben het ooit in 32 minuten gehaald :thumbup:
F1-gast
13 augustus 2010, 10:02
even vraag tussen door waar wordt WRC nog uitgezonden ? Naast Eurosport met de samenvatting en rtl rallyreport die 300weken nadat de rally is verrreden er verslag van doen ?
En uhm ook Moto GP ik had het gezien op BBC2 maar laatst was het daar niet meer ?
Richard117
13 augustus 2010, 10:08
even vraag tussen door waar wordt WRC nog uitgezonden ? Naast Eurosport met de samenvatting en rtl rallyreport die 300weken nadat de rally is verrreden er verslag van doen ?
En uhm ook Moto GP ik had het gezien op BBC2 maar laatst was het daar niet meer ?
WRC komt op MotorsTV :)
F1-gast
13 augustus 2010, 10:20
Nevermind je hebt gelijk daar heb k het laatst ook opgekeken:blushing: wat een blunder..
cookie
13 augustus 2010, 11:59
Motogp is altijd live op BBC, meestal op BBC2. Soms op BBC3 of op 1 van hun extra digitale kanalen.
Ook Sport1 (duitsland) zend de MotoGP uit. Die zenden ook alle vrije trainingen uit op vrijdag.
Fabian de Jong
24 augustus 2010, 15:45
Nou voor iedereen die zeikt op de presentatoren van ik kan dat beter blablabla hier je kans :p
TV PRESENTATOR ( m/v )
Profiel:
* Je bent een talentvolle presentator;
* Je bent een bevlogen verteller en vooral tekstvast;
* Je bent sociaal vaardig en nieuwsgierig;
* Je durft uit te dagen;
* Je kunt snel verbanden leggen;
* Je bent autogek;
* Je hebt een goede stem.
Functie-eisen:
* Je hebt kennis van of ervaring met de media en/of het vak van presenteren;
* Je hebt aantoonbare affiniteit met auto, autosport en rally sport;
* Je bent flexibel en/op diverse locaties en werktijden inzetbaar;
* Je bent aantoonbaar breed geïnteresseerd, journalistiek kritisch.
Op korte termijn beschikbaar.
Aantal uren en vorm dienstverband (freelance-contract) in overleg.
Procedure:
Indien u geïnteresseerd bent dan ontvangt CarChannel graag uw cv, een motivatiebrief, een (presentatie) foto en een geluidsopname (uitsluitend MP3 of WAV) van maximaal 3 minuten waarin u laat horen wat u als presentator kunt. Uw Sollicitatie dient u te sturen aan CarChannel, Postbus 2223, 1200 CE te Hilversum of talent@carchannel.tvDit e-mailadres is beschermd tegen spambots.
Bron (http://www.carchannel.tv/index.php/vacatures)
:p
NS
24 augustus 2010, 18:44
aah carchannel, hebben ze die presentator die zat te schelden tijdens een crash eruit gewerkt? ;)
Ellu
26 augustus 2010, 01:38
Nou voor iedereen die zeikt op de presentatoren van ik kan dat beter blablabla hier je kans :p
Wil eerst weten wat het opleverd;)
eansys
26 augustus 2010, 09:34
Wil eerst weten wat het opleverd;)
Een nieuwe vloer.:whistling:
Ellu
26 augustus 2010, 11:50
Een nieuwe vloer.:whistling:
Een klein stukje nieuw zeil mag ook hoor:D
Darthwillie
26 augustus 2010, 12:24
Wat zend carchannel uit? Sta je dan commentaar te leveren bij de dorpscross van een boerengat of zenden die ook kwaliteit uit?
Bramzel
26 augustus 2010, 13:54
Wat zend carchannel uit? Sta je dan commentaar te leveren bij de dorpscross van een boerengat of zenden die ook kwaliteit uit?
DTM, DTM, DTM, DTM, DTM en DTM. En af en toe ook nog DTM en DTM ;)
Darthwillie
26 augustus 2010, 13:58
:closedeyes: ga ik meteen solliciteren, bratwurst der Schneider, mit dem sauerkraut und Paffet :thumbup: 4 jaar duits gehad :blushing:
RSRoy
26 augustus 2010, 14:16
DTM, DTM, DTM, DTM, DTM en DTM. En af en toe ook nog DTM en DTM ;)
En de BTCC race van Brands Hatch :p
Richard117
26 augustus 2010, 14:46
En heel veel aandacht voor de 24h van de Nurburgring, de ene na de andere documentaire komt langs. Volgens mij hebben ze er van ieder merk een :p
En de Indycar hebben ze natuurlijk :)
Federici
26 augustus 2010, 15:35
Ik voldoe eigenlijk aan alle punten, maar er is maar één ding waarom ik het er niet op durf te wagen: mijn accent... :blushing:
Denk niet dat iedereen op een (Zuid) Limburgs accent zit te wachten.
Sander Hogendoorn
26 augustus 2010, 16:06
Wablief?
Federici
26 augustus 2010, 16:19
Wablief?
:crying::crying: Dat bedoel ik dus :(
Darthwillie
26 augustus 2010, 16:20
ach, dit vonden ze ook goed dus een accent maakt niet uit
http://www.dumpert.nl/mediabase/969421/99fe4205/indy_500_crash.html
Federici
26 augustus 2010, 16:23
Zo! Die Plooij laat er geen gras over groeien. Ik vond hem al erg matig als pitreporter, maar dit slaat werkelijk alles! :D
Daniël
26 augustus 2010, 18:10
Mijn stem heb je, Angelo. Limburgs is alleen maar sexy! En Roy is 't daarmee eens.
Bramzel
26 augustus 2010, 18:24
Hmm, wij maar denken dat Daniël zo'n hosselaar was, vindt hij ondertussen Angelo's stem sexy...
Darthwillie
26 augustus 2010, 19:04
Hmm, wij maar denken dat Daniël zo'n hosselaar was, vindt hij ondertussen Angelo's stem sexy...
Is hij nu al door alle vrouwen heen..........................:blink: :surrender:
cookie
14 september 2010, 13:27
Mogelijk nieuwe commentators bij BBC volgend jaar. Brundle z'n contract loopt af, en naar het schijnt wil die niet meer samenwerken met Legard. Dus nu word verwacht dat ze Legard gaan vervangen door iemand met wie Brundle wel nog wil samenwerken. Zouden in de running zijn: Charlie Cox, Ben Edwards en Lee Diffy
Hopelijk word het Ben Edwards, echt de beste commentator die er is.
Sander Hogendoorn
14 september 2010, 13:28
Zolang Brundle maar blijft, ik zou er geen problemen mee hebben als Legard verdwijnt eerlijk gezegd :)
Pingguest
14 september 2010, 13:49
Mogelijk nieuwe commentators bij BBC volgend jaar. Brundle z'n contract loopt af, en naar het schijnt wil die niet meer samenwerken met Legard. Dus nu word verwacht dat ze Legard gaan vervangen door iemand met wie Brundle wel nog wil samenwerken. Zouden in de running zijn: Charlie Cox, Ben Edwards en Lee Diffy
Hopelijk word het Ben Edwards, echt de beste commentator die er is.
Waarom kunnen de BBC-commentatoren niet met elkaar door één deur?
F1-gast
14 september 2010, 13:51
Te groot ego
Bramzel
14 september 2010, 13:58
Te groot ego
Beetje loze opmerking zonder bron of onderbouwing.
Mark G.
14 september 2010, 16:53
Ben Edwards zou mooi zijn. Commentaar bij het BTCC vind ik altijd erg prettig.
Face the Slayer
14 september 2010, 17:47
Beetje loze opmerking zonder bron of onderbouwing.
Waarschijnlijk gehoord van een vriend van hem in Engeland, een vriendin van die vriend (een via via verhaal zeg maar) heeft een relatie met iemand van de BBC.
bobskink
14 september 2010, 21:50
hehe,
Maar meestal is dat wel de reden waarom twee commentators niet goed overeenkomen, ofwel gaat het om geld, maar dat is dan meestal ook verbonden aan de ego's.
Ellu
15 september 2010, 00:00
Eddie Jordan dan ook exit please:)
Raikkonen_WC
15 september 2010, 11:41
Waarschijnlijk gehoord van een vriend van hem in Engeland, een vriendin van die vriend (een via via verhaal zeg maar) heeft een relatie met iemand van de BBC.
HAHA :D :thumbup::thumbup:
cookie
16 september 2010, 19:34
De BBC commentator kwestie staat nu nu ook op de eurosport site te lezen
http://uk.eurosport.yahoo.com/15092010/23/bbc-f1-ditch-legard-cox.html
Fabian de Jong
1 oktober 2010, 19:11
Formule1 volgend jaar in HD
Formule One Managemant (FOM) wil vanaf volgend jaar alle Formule1-races in native HD kwaliteit registeren. Dat is een jaar eerder dan werd verwacht. Naast HD gaat FOM het komende jaar ook meer experimenteren met 3D. Op dit moment worden alle beelden nog in SD-kwaliteit aan televisiezenders aangeleverd.
Bernie Ecclestone, de 80-jarige baas van de Formule1, heeft dit afgelopen week tegen internationale media verklaard. De woorden van Ecclestone worden serieus genomen omdat hij een kwart van de aandelen heeft in de FOM, dat als productiepartner van de Formule1 dient. Ecclestone is overigens van mening dat de huidige SD-beeldregistratie al van zeer goede kwaliteit is. Echter het aantal HD-zenders in de gehele wereld wordt alleen maar groter. En deze moeten de huidige SD-beeldaanvoer technisch opwaarderen naar een HD-beeldformaat. Dit is voor de Formul1 reden om de overschakeling naar HD een jaar te vervroegen.
Bron (http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=3708)
w000000000t !!!
Te vet :D
Neo-242
1 oktober 2010, 20:49
Legard mag er uit van mij, ik vind 'm een echte kwast. Hoe die ook altijd op een niet-passelijke manier begint te roepen bij start en finish. In de replays in het eerste uur van kwali of race valt het ook zo hard op. Echt een vreselijke vent vind ik dat.
Bramzel
2 oktober 2010, 12:41
HD, eindelijk! Kijk er echt naar uit, Eurosport zendt het WTCC al uit in HD en dat maakt toch wel echt verschil hoor.
Fabian de Jong
2 oktober 2010, 13:18
HD, eindelijk! Kijk er echt naar uit, Eurosport zendt het WTCC al uit in HD en dat maakt toch wel echt verschil hoor.
Nu alleen hopen dat RTL7 ook daadwerkelijk het in HD gaat uitzenden.
Bramzel
2 oktober 2010, 13:24
Tsja, ik kijk toch BBC...
bobskink
2 oktober 2010, 13:56
HD maakt de race niet spannender ofzo en hdmi kabel kost teveel.
Tjerk Korving
2 oktober 2010, 13:58
HDMI kabel kost teveel? Die kabels kan je al voor een paar Euro hebben. Dure kabels zijn met digitale verbindingen zoals HDMI e.d. namelijk complete onzin.
Bramzel
2 oktober 2010, 13:59
Dan kijk je toch gewoon analoog? Kan ook gewoon ;)
Kim Van Der Stichelen
2 oktober 2010, 13:59
Maar een HD Tv kan er wel vanaf en een kabeltje van 30€ niet? ;)
bobskink
2 oktober 2010, 14:44
Maar een HD Tv kan er wel vanaf en een kabeltje van 30€ niet? ;)
nope :thumbup: voor eens ben ik de gierige hollander.
Alle games die ik op mn TV speel zijn Sega Mega Drvie en Super Nintendo, dus nog weinig behoefte voor hdmi. Ik vind die kabels gewoon belachelijk duur en wacht tot ik er eentje voor 5€ op de kop kan tikken.
Kim Van Der Stichelen
2 oktober 2010, 14:54
nope :thumbup: voor eens ben ik de gierige hollander.
Alle games die ik op mn TV speel zijn Sega Mega Drvie en Super Nintendo, dus nog weinig behoefte voor hdmi. Ik vind die kabels gewoon belachelijk duur en wacht tot ik er eentje voor 5€ op de kop kan tikken.
Die van mij waren 7€ ;) Ze zijn er dus wel ;)
Tjerk Korving
2 oktober 2010, 16:07
Via allekabels.nl (http://www.allekabels.nl/hdmi_kabel.html?gclid=CJCoh8OftKQCFYkqDgodhn6Zyw) heb je er zelfs al een voor €0,75 dus hoe goedkoop wil je het hebben. Ofwel, de traditionele winkel voorbijgaan en lekker op het internet zoeken. :)
De simpelste HDMI kabel is goed genoeg. Het is een digitaal signaal, ofwel eentjes en nulletjes. Die gegevens komen aan of ze komen niet aan. Factoren als snelheid of signaal verlies is niet aan de orde daarbij. Vergulde kabels bijvoorbeeld zijn dan ook totale nonsense.
bobskink
2 oktober 2010, 16:52
bedankt voor de info, ik zal er eens werk van moeten maken.
Fabian de Jong
2 oktober 2010, 16:52
Via allekabels.nl (http://www.allekabels.nl/hdmi_kabel.html?gclid=CJCoh8OftKQCFYkqDgodhn6Zyw) heb je er zelfs al een voor €0,75 dus hoe goedkoop wil je het hebben. Ofwel, de traditionele winkel voorbijgaan en lekker op het internet zoeken. :)
De simpelste HDMI kabel is goed genoeg. Het is een digitaal signaal, ofwel eentjes en nulletjes. Die gegevens komen aan of ze komen niet aan. Factoren als snelheid of signaal verlies is niet aan de orde daarbij. Vergulde kabels bijvoorbeeld zijn dan ook totale nonsense.
Er is ooit een onderzoek geweest tussen de meest goedkope HDMI kabels en de duurste.
Uitslag: het maakt geen zak uit :p
Robert Saalmink
2 oktober 2010, 16:53
En weer back op topic graag. Bobskink kan nog jaren in normaal SD blijven kijken als hij dat wilt. Iemand adviseren op een kabeltje kan ook via PM....
Ik vind het goed nieuws, want het zou eerder pas in 2012 of 2013 gaan plaatsvinden. BBC HD bestaat al en is nu nog een verzamelkanaal, maar ook daar zijn plannen om BBC1 en BBC2 afzonderlijk geheel in HD te gaan doen. RTL heb ik het hele jaar al niet gekeken eigenlijk, BBC maakt gewoon een uitstekend programma en als je satelliet hebt nog mooier, met al die subkanalen, alternatief commentaar van o.a. Alan McNish enz enz. Simpelweg een coverage die F1 waardig is.
Fabian de Jong
3 oktober 2010, 15:42
Ik vind het goed nieuws, want het zou eerder pas in 2012 of 2013 gaan plaatsvinden. BBC HD bestaat al en is nu nog een verzamelkanaal, maar ook daar zijn plannen om BBC1 en BBC2 afzonderlijk geheel in HD te gaan doen. RTL heb ik het hele jaar al niet gekeken eigenlijk, BBC maakt gewoon een uitstekend programma en als je satelliet hebt nog mooier, met al die subkanalen, alternatief commentaar van o.a. Alan McNish enz enz. Simpelweg een coverage die F1 waardig is.
Het ziet er alleen niet naar uit dat BBC1 HD in Nederland beschikbaar komt ;)
Fabian de Jong
6 november 2010, 14:13
Formule1 volgend jaar mogelijk nog niet in HD
Nadat eerder bekend werd dat alle Formule1-races in het seizoen 2011 voor televisiezenders in native HD kwaliteit beschikbaar zou zijn zit er nu toch weer in kink in de kabel. Technische problemen staan de HD-registratie van de Formule1 mogelijk in de weg.
De beeldregistratie van de Formule1-races wordt in eigen beheer verzorgd. Eerder werd gezegd dat vanaf de eerste race in 2011 deze beeldregistratie standaard in HD-kwaliteit zou zijn. Formule1-baas Bernie Ecclestone heeft nu echter onverwacht toch een voorbehoud gemaakt. Volgens Ecclestone is het mogelijk dat de upgrade van SD naar HD van de centrale beeldregistratie een jaar later, dus vanaf het raceseizoen 2012, pas gaat plaatsvinden. De techniek om de racewedstrijden in HD-kwaliteit te kunnen weergeven is volgens de Formule1-baas hiervoor nog niet gereed.
Sterker nog, zelfs al beslist men volgend jaar de upgrade naar HD te maken dan nog zullen alle beelden niet van native HD kwaliteit zijn. Minimaal de helft van alle beelden zijn dan in SD-kwaliteit te zien. De problemen liggen vooral bij de zogenaamde “in-car camera’s”. Met de huidige techniek zijn deze nog te groot en te zwaar om in de formule1-auto’s te monteren. Ook zijn er problemen met de dubbele bandbreedte die nodig is om HD-beelden van deze camera’s vanaf het circuit naar de registratiewagen te zenden.
Er is twijfel over technische problemen waarover Ecclestone nu spreekt de daadwerkelijke reden is voor het mogelijke uitstel van de overgang naar HDTV. Ecclestone zou namelijk voorzichtig zijn geworden met de introductie van nieuwe technologieën, zoals HDTV, nu duidelijk is geworden betaaltelevisieaanbieders hiervoor niet extra willen betalen.
Bron (http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=3942)
Wat een lul is het zeg, vooral dat stukje over die in-car camera, dat zit al jaren in de Indycar wagens dus waarom zou het niet in een Formule 1 kunnen.
Richard117
6 november 2010, 14:38
Vooral die laatste opmerking zegt alles. Het gaat gewoon om de poen. En Ecclestone loopt liever achter qua technologie dan dat hij een paar dollar minder aan inkomsten heeft. Nu maar hopen dat de tv zenders hun poot stijf houden en laten zien dat Ecclestone van hun afhankelijk is, en niet andersom.
speed9
6 november 2010, 14:54
boeiend als de F1 wagens 20 kilo zwaarder word,deden ze vroeger ook.
Verder ja uitgaven is voor hem een probleem,maarja.
Heb geen hd tv dus zou me een worst zijn.
Federici
6 november 2010, 16:50
http://c0013538.cdn1.cloudfiles.rackspacecloud.com/x2_34c20f8
Een preview van EJ's outfit van vandaag :D
Fabian de Jong
6 november 2010, 16:55
Vooral die laatste opmerking zegt alles. Het gaat gewoon om de poen. En Ecclestone loopt liever achter qua technologie dan dat hij een paar dollar minder aan inkomsten heeft. Nu maar hopen dat de tv zenders hun poot stijf houden en laten zien dat Ecclestone van hun afhankelijk is, en niet andersom.
En toch vind ik het vreemd. Formule 1 loopt kwa techniek voorop met autosport ten opzichte van alle andere klassen en dan nog steeds slechte beeldkwaliteit.
Je zou toch zeggen dat bij een klasse al Formule 1 ook top technologie moet zijn.
Blijkbaar niet dus.. Ecclestone mag van mij echt opzouten en laat is een nieuwe garde aanrukken ipv dat middeleeuwse volk.
Bramzel
6 november 2010, 17:04
F1 loopt qua TV-registratie dramatisch achter, iets wat pijnlijk duidelijk wordt als je bijv. naar Amerikaanse series kijkt of naar de Australian V8 Supercars.
W@llierossi
7 november 2010, 14:16
http://c0013538.cdn1.cloudfiles.rackspacecloud.com/x2_34c20f8
Een preview van EJ's outfit van vandaag :D
Volgens mij kijkt EJ te veel Big Bang Theory :laugh:
Nu alleen nog een coltrui met een alien pin :lol:
Tazz
7 november 2010, 14:27
Straks om 15u35 op de vlaamse zender een documentaire over alle nog levende wereldkampioenen (die in Bahrein waren samengekomen)
met aansluitend dus de GP verslaggeving :)
Federici
7 november 2010, 14:29
Volgens mij kijkt EJ te veel Big Bang Theory :laugh:
Nu alleen nog een coltrui met een alien pin :lol:
Op Twitter raakten Lee en Jake maar niet uitgepraat over het tenue van EJ ;)
cookie
7 november 2010, 16:12
F1 loopt qua TV-registratie dramatisch achter, iets wat pijnlijk duidelijk wordt als je bijv. naar Amerikaanse series kijkt of naar de Australian V8 Supercars.
Onbegrijpelijk ja, van 1997 tot 2002 liep F1 voorop qua TV registratie met de digital+ service waarop je de race op 6 kanalen kon volgen. Dat was te duur dus werd het opgedoekt, en sindsdien hebben ze dat niveau niet meer gehaald. De meeste van die mensen zijn in 2005 nog wel door A1GP ingezet voor de TV beelden, en dat was eraan te zien want die races waren haast perfect in beeld gebracht.
Nu bij de F1 dikwijls slechte regie, slechte timing graphics (bij motogp is het veel duidelijker in quali) en nog geen HD. Met het introduceren van breedbeeld waren ze ook 10 jaar te laat in 2007. Dus HD zal iets voor het jaar 2014 worden vrees ik.
speed9
7 november 2010, 16:14
Onbegrijpelijk ja, van 1997 tot 2002 liep F1 voorop qua TV registratie met de digital+ service waarop je de race op 6 kanalen kon volgen. Dat was te duur dus werd het opgedoekt, en sindsdien hebben ze dat niveau niet meer gehaald. De meeste van die mensen zijn in 2005 nog wel door A1GP ingezet voor de TV beelden, en dat was eraan te zien want die races waren haast perfect in beeld gebracht.
Nu bij de F1 dikwijls slechte regie, slechte timing graphics (bij motogp is het veel duidelijker in quali) en nog geen HD. Met het introduceren van breedbeeld waren ze ook 10 jaar te laat in 2007. Dus HD zal iets voor het jaar 2014 worden vrees ik.
komt mede dat er in sommige landen de FOM geen regie doet,maarja.
F1 is er om uit gemolken te worden.
cookie
7 november 2010, 20:36
komt mede dat er in sommige landen de FOM geen regie doet,maarja.
F1 is er om uit gemolken te worden.
Enkel Monaco en Japan worden niet door FOM gedaan, en dat zijn niet de enige races die slechte regie hebben.
Fabian de Jong
15 november 2010, 01:45
Dit is wel een mooi filmpje van iemand die uitlegt wat je nodig moet hebben om in HD te kunnen schieten tijdens een Hockey wedstrijd.
Sony HDC-3300 HD Super Motion Camera at Boston Bruins Hockey on Vimeo
Alleen de races in Japan worden in native HD uitgezonden alleen zijn deze beelden alleen voor Japanners te zien de rest van de wereld moet het doen met de brakke SD beelden.
Hier een stukje HD, je ziet het verschil echt wel.
YouTube - 2007 Japanese GP in HD
Fabian de Jong
19 november 2010, 15:53
En daar gaan we weer :P
Formule1 volgend jaar mogelijk toch in HD
Kan de liefhebber van de snelle raceauto volgend jaar de Formule1 nu wel of niet in HD-kwaliteit bekijken? Dat is de vraag die boven het nieuwe Formule1-raceseizoen 2011 blijft hangen. F1-baas Ecclestone lijkt nu voor het komende seizoen toch weer voor HD te kiezen.
En daar is een reden voor. Elektronicafabrikant LG is namelijk vanaf volgend raceseizoen de nieuwe officiële partner van de Formule1. Hoewel Ecclestone natuurlijk geheel andere redenen voor de ommezwaai geeft lijkt het toch meer dan duidelijk dat LG de belangrijkste reden is. Voor LG is het van belang dat de Formule1 nieuwe, verkoop stimulerende, televisietechnieken gaat ondersteunen. Daarbij gaat het niet alleen om HDTV en 3D-TV.
De eerdere redenen van Ecclestone, te weinig HD-kijkers en de techniek die nog niet geschikt zo zijn voor on board HD-beelden, lijken plots niet meer te gelden. Ecclestone heeft in zijn ommezwaai twee stappen gemaakt. Een paar weken geleden werd de kans op enkele F1-races in HD-kwaliteit in het seizoen 2011 genoemd. Nu gaat men er zelfs vanuit dat het hele seizoen in HD-kwaliteit beschikbaar gaat komen. Onduidelijk is nog of distributeurs extra geld moeten betalen om de F1-races in HD-kwaliteit beschikbaar te krijgen.
Bron (http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=4004)
Nu LG de hoofdsponsor wordt acht ik de kans op native HD kwaliteit toch een stuk groter geworden is.
Darthwillie
19 november 2010, 16:08
Morgen om 14:00 op de BBC het jaaroverzicht!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fabian de Jong
19 november 2010, 16:30
Morgen om 14:00 op de BBC het jaaroverzicht!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En aanstaande zondag om 14:30 op RTL7 het jaaroverzicht.
Robert Saalmink
19 november 2010, 16:38
En daar gaan we weer :P
Nu LG de hoofdsponsor wordt acht ik de kans op native HD kwaliteit toch een stuk groter geworden is.
Voortaan braaf quoten met bronvermelding ;)
Fabian de Jong
19 november 2010, 18:14
Voortaan braaf quoten met bronvermelding ;)
Oh shit was ik het weer vergeten.
Heb het toegevoegd :)
KingBee
16 december 2010, 20:14
Legard exit and replacement to be confirmed by BBC
Following months of speculation, the BBC is to axe the unpopular Jonathan Legard from its F1 commentary team in 2011 - and Crash.net has learned who it is that will replace him...
The BBC is set to confirm that Jonathan Legard will no longer form part of its F1 commentary team next year, and that he is to be replaced alongside Martin Brundle by David Coulthard.
We have learned from a source close to Legard that the former Radio 5 Live man's contract will not be renewed into 2011, following two seasons in the F1 commentary box during which the 49-year-old failed to hit it off with Brundle and committed a number of well-publicised gaffes.
Crash.net understands that Brundle – a favourite both amongst F1 fans and inside the corporation – has successfully persuaded the BBC to replace Legard with his fellow former grand prix ace Coulthard, a driver who triumphed 13 times in the top flight between 1995 and 2003. The Scot will dovetail his new commentating duties with his ongoing punditry role alongside ex-team owner Eddie Jordan and the Beeb's anchorman Jake Humphrey.
Whilst a BBC spokesman told us that 'we're still looking at our line-up for next year's F1 coverage', Crash.net has been reliably informed that Legard's replacement by Coulthard is a done-deal, with the lack of chemistry and personality clash with Brundle a key factor in the decision. MotoGP commentator Charlie Cox had previously been mooted as the most likely candidate to take over the reins.
'DC' ranked seventh out of the 13 choices we proposed to you in our poll back in September as to who should partner Brundle in 2011, with Legard tenth. David Croft was your runaway favourite with 20 per cent of the vote, with current ITV BTCC commentator Ben Edwards second.
Let us know what you think of the move in our comments section by using the link below.Bron: crash.net
Hèhè, dat werd tijd. Coulthard is een hele verbetering. Nu Eddie Jordan nog......
Bramzel
16 december 2010, 20:16
Woah, nice! Ik keek al alleen BBC maar RTL maakt (helaas voor ze) helemaal geen kans meer zo!
Requiem84
16 december 2010, 20:21
Heerlijk! Af en toe leidde het overdreven commentaar van Leggard erg af.
Alleen heb ik m'n twijfels of het echt Coulthard zal worden. Dan zouden ze breken met de traditionele rol van 'Colour' commentator (Leggard) + de analist (Brundle). Je kan Coulthard moeilijk de rol van colour commentator geven. Dan zou Croft of Edwards een veel logischere keuze zijn.
Tazz
16 december 2010, 20:25
Hopelijk zien we Lee McKenzie ook wat meer :)
KingBee
16 december 2010, 20:28
Af en toe leidde het overdreven commentaar van Leggard erg af.
Het was gewoon irritant op een gegeven moment.
Bramzel
16 december 2010, 20:32
Ik moet zeggen dat ik me nooit echt gestoord heb aan het enthousiasme van Leggard, ik vond hem wat dat betreft best ok. Wat ik echter wel irritant vond was dat hij regelmatig zaken mistte, waarna hij door Brundle moest worden gecorrigeerd. Dat hoort gewoon niet op dat niveau.
cookie
16 december 2010, 20:39
Coulthard en Brundle lijkt me niet te werken, dat zijn dan 2 experts maar geen commentator erbij. Het droom paar voor mij zou Ben Edwards met Brundle zijn.
Maar alles is beter dan die droogkloot van een Legard :D Misschien dat Brundle wel hoofdcommentator wil spelen en dat dan Coulthard zijn rol van expert over neemt.
Requiem84
16 december 2010, 20:44
Even wat Legard quotes:
"Button from Vettel from Webber etc."
"Oh theres all sorts of problems there!!"
"Battle has been joined it seems"
"He's on a charge!!"
"Can you believe it?"
"He's been given a drive through penalty OH HO HO!!!"
"Here we are with Sebastian Buemi, never mind that where's Button? Jenson Button!! Lets concentrate on Vettel, he's on a flying lap!!"
"And he's done it!!"
"Nico Rosberg is the highest ranking Williams"
"Hamiltons right up the back of Lewis Hamilton"
"Actually what happened to Trulli?" ( I would hope that he would be able to tell us)
"Pick anything out" *When referring to team radio*
KingBee
16 december 2010, 20:48
Vooral die eerste. Jeuk jeuk jeuk!
Richard117
17 december 2010, 23:56
Laat John Hindhaugh het maar doen, zoals die Radio Le Mans doet is echt geweldig :thumbup:
Die weet op MotorsTV een RC race nog van commentaar te voorzien of het de beslissing van het WK F1 is.
Dan ben ik meteen om naar de BBC ;)
Dennis
18 december 2010, 10:14
Twee kenners. Ik weet niet of dat echt lekker zal werken. Als ik DC hoor praten wordt ik daar ook niet direct enthousiast van. Beetje droog en wetenschappelijk vind ik hem klinken.
Ben benieuwd.
Pingguest
18 december 2010, 13:43
Ik had geen problemen met Legard. Inderdaad was hij onpopulair bij de Engelsen, maar zoals door sommigen op Ten-Tenths toegegeven kwam dat vooral omdat hij Murray Walker niet is. Vergeet niet dat James Allen ook zeer onpopulair was.
Tazz
21 december 2010, 19:47
Volgend jaar zal de F1 in België uitgezonden worden op VT4 (SBS België) in de plaats van Canvas :)
cookie
21 december 2010, 20:55
Volgend jaar zal de F1 in België uitgezonden worden op VT4 (SBS België) in de plaats van Canvas :)
Goed dat een vlaamse zender de rechten heeft, maar ik persoonlijk blijf toch gewoon BBC kijken.
Benieuwd of ze alle races live uitzenden, want de MotoGP zenden ze niet live uit als het een avond race is. En de kwalificatie van de MotoGP geven ze ook niet.
Rogue
21 december 2010, 21:00
Oh goody! Nu krijgen jullie ook last van reclameonderbrekingen... :laugh: Dé hoofdreden waarom ik al 2 jaar non-stop F1 op de BBC kijk. :)
Ellu
27 december 2010, 00:17
https://www.racing-underground.com/images/screenshots/39631.jpg
Iemand gezien of 't nog wat was? Ze zijn bij Sporza altijd erg scheutig met het woord "superlatieven". Ik vind het een dom, vreselijk woord :laugh:
Tazz
27 december 2010, 00:21
niet gezien nee..
op sporza hebben ze iig nog geen woord gezegd ivm het verliezen van de uitzendrechten.. slechte verliezers? :p
op vt4 zal de commentaar in ieder geval wel al een stuk beter zijn, want daar acht ik de kans heel groot dat Peter Baert terug het commentaar zal doen, en dat is tenminste een man die zijn vak kent
10 jaar geleden op Ka2/2BE was die al goed :)
CavaF1
27 december 2010, 23:26
Peter Baert trok op geen bal. Puur favoritisme en zijn compagnon Verellen zaliger was niog een grotere ramp.
Details waren nog een groter probleem voor hen als bij de combinaties bij Sporza.
Op zijn forum was hij de held en dulde geen tegenspraak of een andere visie. Dus laat die maar weg om een lang verhaal kort te maken:thumbup:
Neo-242
27 december 2010, 23:38
Baert is wel een stuk beter dan die mummies van Sporza:closedeyes:
Bram Van Der Stichelen
28 december 2010, 00:18
Baert is wel een stuk beter dan die mummies van Sporza:closedeyes:
dit. IK heb ook altijd genoten van Baert. Een man die tenminste echt een passie heeft voor motorsport.
Daarnet op ESPN classic was er een jaaroverzicht van het seizoen 1970. Echt genoten zeg :wub: De hele sfeer die toen werd uitgeademend, daar kan de f1 van vandaag gewoon niet tegenop.
Daarna kwam het overzicht van 1971, die heb ik maar even opgenomen en later bekijken. Voor mensen die het ook kunnen ontvangen: in de loop van deze week worden ze nog een aantal keer heruitgezonden :)
Dennis
28 december 2010, 10:11
Dat is altijd mooi om te zien. Ik blijf me altijd verbazen om hoe ze toen over veiligheid dachten als je dat met nu vergelijkt.
Bram Van Der Stichelen
28 december 2010, 10:56
Dat is altijd mooi om te zien. Ik blijf me altijd verbazen om hoe ze toen over veiligheid dachten als je dat met nu vergelijkt.
Het gekste was toch wel de Mexicaanse GP. Daar stond het publiek gewoon langs het rechte stuk op het gras langs de baan, zonder afsluiting. De race was eerst een uur uitgesteld en de rijders zelf trachtten de supporters aan te manen om achter de hekkens te gaan staan, maar dat deden ze niet, dus hebben ze toch gewoon maar gestart. :p
cookie
28 december 2010, 12:51
Peter Baert trok op geen bal. Puur favoritisme en zijn compagnon Verellen zaliger was niog een grotere ramp.
Details waren nog een groter probleem voor hen als bij de combinaties bij Sporza.
Op zijn forum was hij de held en dulde geen tegenspraak of een andere visie. Dus laat die maar weg om een lang verhaal kort te maken:thumbup:
Ben ik het voor 1 keer mee eens :D Baert kent er misschien wel iets van, maar races van commentaar voorzien kan hij niet, ook zijn manier van praten was zeer vermoeiend om naar te luisteren, altijd pauzes in het midden van zinnen.
Ze kunnen beter iemand nieuw nemen voor het commentaar.
Kim Van Der Stichelen
28 december 2010, 15:31
Die ene van Exqi sport weet ook wel waarover die praat, is dat Gert Vermersch ofzo niet?
cookie
11 januari 2011, 12:53
http://www.autosport.com/news/report.php/id/88857 Eindelijk officieel dat Legard er niet meer bij is dit jaar :thumbup: later vandaag waarschijnlijk nieuws wie hem vervangt
Sander Hogendoorn
11 januari 2011, 12:54
Oh ik dacht dat het al officieel was dat Coulthard naar Brundle zou plaatsnemen :)
Requiem84
11 januari 2011, 15:11
http://www.autosport.com/news/report.php/id/88857 Eindelijk officieel dat Legard er niet meer bij is dit jaar :thumbup: later vandaag waarschijnlijk nieuws wie hem vervangt
Kleine tribute aan Legend (F1 Fanatic)
Jonathan Legard – a short tribute.
Down the hill,
And towards turn one,
Jenson BUTT-on,
Pushes on.
Pole for Ferrari,
Is going to be tough,
Here comes Fernando,
IS THIS GOOD ENOUGH?!
Webber is flying,
But so too is Vettel,
As Nico Rosberg,
Is joining the battle.
THERE’S PROBLEMS THERE!
Is that a Ferrari?!
Nope, it’s actually,
Jaime Alguersuari.
SOOT-il has lost it,
And KOO-bica too!
That was the last thing
They needed to do!
I’m sorry there Martin,
You’ll just have to wait,
I’ve just been informed,
That Petrov is eighth.
Hamilton wins!
He’ll surely be happy,
But will he be champion,
Come Abby-Dabby?
:thumbup:
Neo-242
11 januari 2011, 22:34
Ik zal zijn ongepast kunstmatig geroep & getier niet missen, ik vond hem niet geschikt.
Bram Van Der Stichelen
11 januari 2011, 22:55
http://www.autosport.com/news/report.php/id/88861
Brundle als hoofdcommentator en DC als 'bijzitter'.
Zal wat wennen zijn om Brundle als hoofdcommentator bezig te horen na jaren van bijzitter. Maar ik vind het sowieso een hele goeie commentator. Leuk duo!
Robert Saalmink
11 januari 2011, 23:17
Onder de rode knop had je al vaak Alan McNish als commentator op BBC. Die moet je naast Brundle zetten wat mij betreft.
Fabian de Jong
12 januari 2011, 00:00
Ben benieuwd of de FOM nog van plan is om alles in native HD uit te gaan zenden aangezien het weer even stil is geweest rondom dat punt.
Rogue
12 januari 2011, 00:16
Ben benieuwd of de FOM nog van plan is om alles in native HD uit te gaan zenden aangezien het weer even stil is geweest rondom dat punt.
Volgens mij hebben ze al de voor en tegens een tijdje terug al eens naast elkaar gelegd en toen gezegd dat het vooralsnog praktisch onhaalbaar is helaas. :)
Niels Tieman
12 januari 2011, 00:25
Onder de rode knop had je al vaak Alan McNish als commentator op BBC. Die moet je naast Brundle zetten wat mij betreft.
Chandhok deed het ook heel erg leuk tijdens de vrije trainingen.
Requiem84
12 januari 2011, 00:27
Sky Duitsland gaat Native HD uitzenden in Duitsland. Dat betekent dat de FOM het ook HD moet aanleveren.
Requiem84
12 januari 2011, 12:19
http://www.autosport.com/news/report.php/id/88873
Formula 1's move to true High Definition television coverage in 2011 has been officially confirmed by the sport's broadcast chiefs, AUTOSPORT can reveal.
Amid intense speculation over the last 24 hours about F1 television plans for this year, after Sky Germany announced that it was going to broadcast in HD, Formula One Management has now affirmed that all channels that have a deal to show the sport will be given an HD feed.
After detailed investigations over the winter into whether it can deliver a proper HD service, plus checks that new equipment that it has brought in will be ready on time, AUTOSPORT has learned that FOM informed broadcasters on Tuesday that it was going ahead with 'native' HD coverage.
FOM has invested in equipment that is good enough to ensure that it can download the data to broadcasters at a high quality rate of 42MB of data per second - and the broadcast will be in 1080i resolution.
All trackside cameras will be full HD, but due to the technical complexity of on-board cameras these will be remain upscaled Standard Definition cameras for now.
Several broadcasters have already confirmed their plans to show true HD coverage in 2011 - including Sky Germany and Globo in Brazil - with other channels set to follow suit immediately.
AUTOSPORT understands the BBC is almost certain to show the High Definition coverage on its HD channel, and then downscale the signal so it is suitable for its terrestrial channels.
The British broadcaster has so far not made public its broadcast plans for this year, however, but says announcements about what it intends to do will be made in the next few weeks.
Formula 1 supremo Bernie Ecclestone said last year that the move to HD coverage would only come when broadcasters felt the public were really ready to receive it, and that he could guarantee the quality would be good enough.
"We don't want to broadcast unless people want it," Ecclestone told AUTOSPORT at the Canadian Grand Prix. "I asked in England, the BBC, about it - how many people can receive it? They said about 20 per cent of the viewers who watch F1. Then I want to make sure that what we produce is top quality."
Robert Saalmink
12 januari 2011, 12:20
Ja, en nu nog BBC HD op de kabel graag!
cookie
12 januari 2011, 12:39
Mcnish kan ik me niet herinneren dat die commentaar heeft gegeven op BBC, het is altijd Anthony Davidson onder de rode knop. Heel soms word die vervangen als ie een Le Mans series race heeft.
En nu zal ik eindelijk eens gaan kijken voor een HD ontvanger, nu word het pas de moeite om over te stappen.
Robert Saalmink
12 januari 2011, 12:47
Oh shit, ben ik dan zo in de war? :blink:
Raikkonen_WC
12 januari 2011, 12:58
Bedenk ik me nu even hardop, heeft Ziggo RTL7 HF op de digitale ontvanger? Thuis even nakijken. Wel goed nieuws dat het voortaan in HD wordt uitgezonden. En zoals Robert al zegt, hopelijk krijgen we snel BBC HD
cookie
12 januari 2011, 14:15
Bedenk ik me nu even hardop, heeft Ziggo RTL7 HF op de digitale ontvanger? Thuis even nakijken. Wel goed nieuws dat het voortaan in HD wordt uitgezonden. En zoals Robert al zegt, hopelijk krijgen we snel BBC HD
F1 zal waarschijnlijk worden uitgezonden op BBC1 HD , dat is niet hetzelfde als BBC HD. Dus hou daar rekening mee.
BBC HD heeft een aparte programmatie, BBC1 HD zend hetzelfde uit als de normale BBC1.
Fabian de Jong
12 januari 2011, 15:20
Nee heeft Ziggo niet, Ziggo krijgt alleen RTL4HD de andere RTL HD zenders volgen later dit jaar.
Maar het is alsnog niet duidelijk of RTL7 Formule 1 wel in native HD gaat uitzenden.
Heb maar is een mail naar RTL gestuurd.
Als iedereen dit nou doet hebben we misschien meer kans :)
Contact Formulier RTL (http://www.rtl.nl/service/rtlnederland/publieksvoorlichting/faq_new/home/) en dan op "STAAT UW VRAAG ER NIET BIJ" klikken en dan op "Mailformulier" klikken :)
Robert Saalmink
12 januari 2011, 15:38
UPC heeft al aardig wat HD zenders, maar nog geen BBC helaas. Ik heb er laatst eens een bericht over gestuurd.
Off-topic: Fabian, zou jij het woordje 'is' iets selectiever kunnen gebruiken? Ik loop elke keer vast op jouw zinnen en duurt het een tijdje voordat ik door heb wat er nu eigenlijk moet staan. Persoonlijk irritatiefactortje.....
Neo-242
12 januari 2011, 20:31
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar zal de F1 dan niet meer te zien zijn op de gewone BBC 1?
Niellie
12 januari 2011, 22:11
Daar is nog niets over gezegd.
schumacher180
12 januari 2011, 23:51
Off-topic: Fabian, zou jij het woordje 'is' iets selectiever kunnen gebruiken? Ik loop elke keer vast op jouw zinnen en duurt het een tijdje voordat ik door heb wat er nu eigenlijk moet staan. Persoonlijk irritatiefactortje.....
Dat had je toen ook een keer in een van mijn posts... Ik meen die ene keer toen ik iets vertelde over dat iemand een F1C MOD had gepost van mij onder zijn naam op een site met allemaal leechers.. Dat was in een van de 'Moment van de dag' topics.;)
Maar "is" is gewoon "eens", als ik praat zeg ik ook altijd "is" ipv "eens" bedenk ik me nu ineens.:lol:
Ik ga trouwens vanaf dit jaar ook alles op BBC kijken, ben eigenlijk ook best wel benieuwd of dat het commentaar van de BBC me bevalt.:laugh:
GTE
13 januari 2011, 00:34
Ik ben ergens in de tweede helft van seizoen 2009 naar de BBC geswitched en never looked back. Werkelijk op ieder denkbaar front veel beter dan wat RTL ons voorschotelt. Nu heb ik Olav nooit een echt goeie commentator gevonden, maar dat terzijde. Dat Legard zijn biezen heeft gepakt kan het programma overigens slechts ten goede komen. Nu nog iets meer Lee McKenzie. Ja, ik vind haar leuk. Sue me.
Robert Saalmink
13 januari 2011, 00:40
Dat had je toen ook een keer in een van mijn posts... Ik meen die ene keer toen ik iets vertelde over dat iemand een F1C MOD had gepost van mij onder zijn naam op een site met allemaal leechers.. Dat was in een van de 'Moment van de dag' topics.;)
Maar "is" is gewoon "eens", als ik praat zeg ik ook altijd "is" ipv "eens" bedenk ik me nu ineens.:lol:
Ik ga trouwens vanaf dit jaar ook alles op BBC kijken, ben eigenlijk ook best wel benieuwd of dat het commentaar van de BBC me bevalt.:laugh:
Oh ja, da's waar ook. Het hangt dan ook nog wel van de zin af. Maar die zin van Fabian begon zo: Heb maar is een mail... Tot ik zie wat daar de eigenlijk bedoelde zinsopbouw is, zie ik alleen maar een opsomming van wat woorden. Kan er niets aan doen, ik ben taalkundig verre van slecht maar dit soort dingen leest gewoon voor geen meter wat mij betreft. Tijd win je er ook niet mee volgens mij ;)
Robert Saalmink
13 januari 2011, 01:02
Jake Humprey op Twitter:
Just to clear it up. Still EJ, DC and I doing F1 build up DC nips off to join MB in comm box B4 race. Race and then post race show ALL IN HD
Het is wat cryptisch maar volgens mij zegt 'ie dat alles hetzelfde blijft maar DC rent naar de commentaarpositie voordat de race begint. Er staat alleen niet echt bij of Martin Brundle ook nog zijn gridwandeling doet.
schumacher180
13 januari 2011, 10:31
Oh ja, da's waar ook. Het hangt dan ook nog wel van de zin af. Maar die zin van Fabian begon zo: Heb maar is een mail... Tot ik zie wat daar de eigenlijk bedoelde zinsopbouw is, zie ik alleen maar een opsomming van wat woorden. Kan er niets aan doen, ik ben taalkundig verre van slecht maar dit soort dingen leest gewoon voor geen meter wat mij betreft. Tijd win je er ook niet mee volgens mij ;)
Ik begrijp wat je bedoeld, ik zelf ben taalkundig behoorlijk sterk.. Al typ ik behoorlijk snel waardoor mijn zinnen soms nergens op lijken.. Mocht het hier een keer gebeuren heb ik er ook geen problemen mee als iemand me daar even op attendeert.. Soms heb ik ook gewoon weinig tijd om te checken of mijn zin wel klopt.:huh1:
Ik weet, is raar maar ik praat en eet ook best snel... Ben gewoon een snelle gast.:lol:
Ik hoop trouwens dat Martin Brundle goed commentaar geeft, vele in de RaceSimulations community zeggen dat dat commentaar van hem nergens op lijkt. Ik ben erg benieuwd.:laugh:
Robert Saalmink
13 januari 2011, 13:02
Ik ben ergens in de tweede helft van seizoen 2009 naar de BBC geswitched en never looked back. Werkelijk op ieder denkbaar front veel beter dan wat RTL ons voorschotelt. Nu heb ik Olav nooit een echt goeie commentator gevonden, maar dat terzijde. Dat Legard zijn biezen heeft gepakt kan het programma overigens slechts ten goede komen. Nu nog iets meer Lee McKenzie. Ja, ik vind haar leuk. Sue me.
Too bad... Van Lee's Twitter:
So many questions from you all! I am doing the same role for BBC F1 this season, yes it is in HD and no i won't be doing the grid walk!
GTE
13 januari 2011, 13:06
She can walk my grid any day....
:surrender:
:D
cookie
13 januari 2011, 18:26
net gelezen op BBC site: kwalificatie en race worden uitgezonden op BBC 1 HD, 's avonds highlights op BBC HD. Weet dat hier in Belgie op de kabel alleen BBC HD word aangeboden momenteel, dus de race live kijken in HD via BBC niet lukken via de kabel. Op satelliet zie ik dat ze wel beide te ontvangen zijn.
en nog een nieuwe pit lane reportster voor de BBC F1 tijdens de vrije trainingen: Natalie Pinkham
http://www.bbc.co.uk/pressoffice/pressreleases/stories/2011/01_january/13/pinkham.shtml
Fabian de Jong
13 januari 2011, 18:34
Officieel: Formule 1 dit jaar in HD-kwaliteit
Het Formula One Management (FOM) heeft woensdag bevestigd dat de Formule 1 dit jaar in HD aan de televisiezenders zal worden aangeboden. Het is vervolgens aan de zenders of zij het signaal ook in HD-kwaliteit naar de kijkers doorsturen.
Het Duitse Sky heeft al laten weten dat zij de Formule 1 dit jaar in HD zal uitzenden en het FOM verwacht dat meer zenders spoedig bekend zullen maken dat zij naar HD overstappen. Of RTL Nederland ook in HD gaat uitzenden, is nog niet bekend.
Wereldwijd kijken er jaarlijks meer dan 500 miljoen mensen naar de Formule 1.
Bron (http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/250348/officieel-formule-1-dit-jaar-in-hd-kwaliteit/)
Als ik het dus goed begrijp krijgen de zenders al het HD signaal binnen alleen is het aan de zender om te bepalen of deze het ook in HD gaan uitzenden.
Requiem84
13 januari 2011, 18:40
net gelezen op BBC site: kwalificatie en race worden uitgezonden op BBC 1 HD, 's avonds highlights op BBC HD. Weet dat hier in Belgie op de kabel alleen BBC HD word aangeboden momenteel, dus de race live kijken in HD via BBC niet lukken via de kabel. Op satelliet zie ik dat ze wel beide te ontvangen zijn.
en nog een nieuwe pit lane reportster voor de BBC F1 tijdens de vrije trainingen: Natalie Pinkham
http://www.bbc.co.uk/pressoffice/pressreleases/stories/2011/01_january/13/pinkham.shtml
Zo Nathalie, waardoor ik net gecrasht ben precies aan 't einde van de pitstraat waar jij stond? Sorry wat was je vraag ook alweer?
http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2008/04_02/PinkhamMTX_468x771.jpg
Raikkonen_WC
19 januari 2011, 11:33
Zo Nathalie, waardoor ik net gecrasht ben precies aan 't einde van de pitstraat waar jij stond? Sorry wat was je vraag ook alweer?
Damm, dat is pas een pitspoes :D
Fabian de Jong
30 januari 2011, 19:11
Formule1 in HD op RTL niet zeker: Nog geen live HD mogelijk
Autoraceliefhebbers moeten nog even geduld hebben. Het is op dit moment namelijk nog niet zeker of RTL Nederland op haar HD-zender RTL 7 HD de Formule1 autoraces ook daadwerkelijk in native HD gaan uitzenden. De grondslag: technische redenen.
De Formule1 maakt dit raceseizoen de stap naar HDTV. Alle races zullen aan alle uitzendgerechtigden in HD-kwaliteit worden aangeboden. Daarbij gaat men alle beelden, dus ook de live-beelden vanuit de cockpit van de racewagen, in native HD kwaliteit aan de televisiezenders aanbieden. Hiertoe heeft de organisatie van de Formule1, die de beeldregistratie in eigen beheer uitvoert, voor elke raceweekeind een volledige transponder via één van de satellieten aan de Clark Belt tot haar beschikking. De native HD beelden zullen met een bandbreedte van 42 mbps in MPEG2 worden aangeboden. Dit staat garant voor een uitstekende HD-beeldkwaliteit.
Maar het is dus nog niet zeker of de Nederlandse autoraceliefhebber dit moois via de Nederlandse uitzendgerechtigde RTL Nederland kan bekijken. De Formule 1 wordt wel op RTL 7 HD uitgezonden. De kans is echter aanwezig dat dit in opgewaardeerd SD gebeurt. John de Jong, hoofd distributie van RTL Nederland, tegenover Totaal TV: “Op dit moment kunnen we dit nog niet concreet toezeggen, aangezien er additionele kosten gemaakt moeten worden.” Volgens De Jong gaat RTL Nederland dit jaar nieuwe stappen op het gebied van HDTV zetten. “RTL is op meerdere fronten aan het werk om, naast films en series, die meer en meer in HD worden uitgezonden, ook andere programma categorieën in native HD te gaan uitzenden.”
Die additionele kosten bestaan in een investering om live programma’s, sportwedstrijden en evenementen in HD te kunnen uitzenden. Erland Galjaard maakte in een interview na zijn verkiezing van Omroepman van het Jaar 2010 voor de ASTRA-microfoon al bekend dat RTL 4 de finale van de talentenshow The Voice of Holland in native HD kwaliteit had willen uitzenden. Maar ook toen stond de techniek dit in de weg. Het interview, in 3D, met Erland Galjaard is op het Astra 3D-demokanaal op de Astra3-satelliet te bekijken.
Bron (http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=4421)
Godver de godver de Nederlandse omroepen die lappen echt alles aan hun laars om HD maar uit te stellen :(
Tjerk Korving
30 januari 2011, 21:45
Als je de techniek nog niet voorhanden hebt word het ook knap lastig. :)
Maar hoeveel mensen zullen er kijken in HD op dit moment? Geen idee wat de percentages zijn maar ik in elk geval niet.
Fabian de Jong
30 januari 2011, 21:46
Maar hoeveel mensen zullen er kijken in HD op dit moment? Geen idee wat de percentages zijn maar ik in elk geval niet.
Ik iig wel :)
Requiem84
30 januari 2011, 22:17
Kip en het ei verhaal ook een beetje misschien.
Hoeveel mensen zouden bereid zijn een HD pakket aan te schaffen als Formule 1 ook in HD uitgezonden wordt?
En niet alleen F1, maar ook alle voetbalwedstrijden, films etc etc. Hoe groter het aanbod, hoe groter de incentive om over te stappen.
Fabian de Jong
30 januari 2011, 22:28
Hoeveel mensen zouden bereid zijn een HD pakket aan te schaffen als Formule 1 ook in HD uitgezonden wordt?
En niet alleen F1, maar ook alle voetbalwedstrijden, films etc etc. Hoe groter het aanbod, hoe groter de incentive om over te stappen.
Er wordt ook veel meer in HD uitgezonden dan de mensen in Nederland denken op de zenders hier.
Komt omdat de zenders/omroepen ook niet duidelijk maken wat er nou in HD uitgezonden wordt.
En nee dat wat op de HD kanalen uitgezonden wordt is niet pre definitie ook meteen HD.
Ellu
31 januari 2011, 00:40
Als voorbereiding van mijn bezoek aan Melbourne alvast de races van 98 en 99 gekeken, maar wat een geweldige registratie van die races door Mol & Kalff:thumbup:
Pingguest
31 januari 2011, 11:30
Wat een lekker hapje.
cookie
31 januari 2011, 15:10
Er is wel RTL7 HD maar ze kunnen er geen HD op uitzenden? Dat moet toch gewoon mogelijk zijn met een kleine investering bij RTL
Ik heb zo gauw ik het nieuws vernam dat F1 in HD komt, een HD ontvanger aangeschaft. Ik ben zeker dat meer mensen dat hebben gedaan.
BBC 1 HD en BBC HD zijn mooie zenders die al veel in native HD uitzenden, voor de rest heb ik nog Servus TV HD, ARD HD, ZDF HD, ITV HD en Arte HD. Enkel gratis HD zenders. Dus het aanbod is nog niet geweldig, maar live sport is meestal wel in HD op deze zenders. Ik kan bijbetalen voor de Nederlandse en Belgische zenders in HD maar daar zijn misschien 1 of 2 echte HD uitzendingen per dag op te zien.
Snap ook niet goed dat sommige zenders al aan 3D zitten te denken terwijl ze nog niet fatsoenlijk in HD uitzenden.
Robert Saalmink
31 januari 2011, 15:13
Niet live kennelijk. Ze moeten eens aan Eurosport vragen hoe dat moet :(
Face the Slayer
31 januari 2011, 19:31
Wat een gezeur om HD zeg. Ik vind het veel belangrijker dat de F1 aantrekkelijker wordt om op tv te volgen.
Fabian de Jong
31 januari 2011, 23:04
Er is wel RTL7 HD maar ze kunnen er geen HD op uitzenden? Dat moet toch gewoon mogelijk zijn met een kleine investering bij RTL
Ik heb zo gauw ik het nieuws vernam dat F1 in HD komt, een HD ontvanger aangeschaft. Ik ben zeker dat meer mensen dat hebben gedaan.
BBC 1 HD en BBC HD zijn mooie zenders die al veel in native HD uitzenden, voor de rest heb ik nog Servus TV HD, ARD HD, ZDF HD, ITV HD en Arte HD. Enkel gratis HD zenders. Dus het aanbod is nog niet geweldig, maar live sport is meestal wel in HD op deze zenders. Ik kan bijbetalen voor de Nederlandse en Belgische zenders in HD maar daar zijn misschien 1 of 2 echte HD uitzendingen per dag op te zien.
Snap ook niet goed dat sommige zenders al aan 3D zitten te denken terwijl ze nog niet fatsoenlijk in HD uitzenden.
Dat 3D is een overgehypte bende laat ze eerst maar is native HD fixen.
Verder is er meer native HD op de Nederlandse tv dan je denkt, bekijk de eerste post hier maar is klik (http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=37198.0). Dat topic wordt elke keer bijgewerkt als er wat nieuws in native HD uitgezonden wordt.
Niet live kennelijk. Ze moeten eens aan Eurosport vragen hoe dat moet :(
Alleen RTL kan nog geen HD live uitzenden.
SBS6 kan dit wel na veel geklaag 2 wedstrijden terug van het Nederlands elftal en de NOS kan het al sinds het afgelopen WK.
Niels Tieman
1 februari 2011, 12:32
De NOS kan het al jaren. Niet alleen dit WK is uitgezonden op HD maar ook het vorige EK is uitgezonden op HD. Dat was best verbluffend om te zien, toen. :D
Fabian de Jong
1 februari 2011, 17:49
De NOS kan het al jaren. Niet alleen dit WK is uitgezonden op HD maar ook het vorige EK is uitgezonden op HD. Dat was best verbluffend om te zien, toen. :D
De NOS kan alleen nog niet 2 HD uitzendingen tegelijk uitzenden :(
Fabian de Jong
17 februari 2011, 23:37
Formule1 niet in HD-kwaliteit op RTL 7 HD
De kogel is nu uiteindelijk door de kerk. Het nieuwe Formule1 raceseizoen is op RTL 7 HD alleen in opgewaardeerd SD en dus niet in native HD kwaliteit te zien. Dat heeft de televisiezender aan Totaal TV bevestigd.
De Formule1 maakt volgende maand de overstap naar HDTV. Dat wil zeggen alle beelden van de Formule1-races, inclusief de cockpit van de Formule1 bolide, daadwerkelijk van HD-kwaliteit zijn. De uiteindelijke registratie wordt, doormiddel van een 42 Mbps MPEG2 aanvoerfeed, dan ook in native HD aan televisiezenders aangeboden. Europese televisiezenders als BBC en RTL Deutschland hebben aangekondigd via beschikbare HD-kanalen de Formule1 dan ook in native HD kwaliteit uit te gaan zenden.
Tot vandaag was het echter onduidelijk of de Nederlandse uitzendgerechtigde van de Formule1-races, de commerciële televisiezender RTL 7, via haar HD-kanaal daadwerkelijk in HD-kwaliteit gaat uitzenden. RTL Nederland moet namelijk om live-programma’s in HD te kunnen uitzenden nog een laatste upgrade in het uitzendtraject doorvoeren. Het gaat hier om een HD-upgrade van de glasvezelverbinding tussen Hilversum en Luxemburg. RTL Nederland maakt voor televisiezenders namelijk nog steeds gebruik van een Luxemburgse uitzendlicentie en dient daardoor officieel alle programma’s via Luxemburg uit te spelen. Live programma’s die in Nederland gemaakt worden dienen dus naar de uitzendstraat in Luxemburg te worden gespeeld. Daar wordt dan weer het eindresultaat naar Hilversum terug uitgespeeld. De verbinding van Luxemburg naar Hilversum is al wel geschikt voor HD-beeldoverdracht.
Onno Posthuma, woordvoerder van RTL Nederland, bracht vandaag in een reactie aan Totaal TV duidelijkheid over de Formule1-races voor het komende seizoen: “RTL 7 verslaat de Formule1 dit jaar hetzelfde als in het afgelopen jaar.” Dat houdt dus in dat op het HD-kanaal RTL 7 HD de Formule1 in opgewaardeerd SD te zien zal zijn. De verwachting is dat later dit jaar de glasvezelverbinding tussen Hilversum en Luxemburg wel voor HD-overdracht geschikt is gemaakt. Vanaf dat moment kunnen alle HD-zenders van RTL Nederland theoretisch live-programma’s in HD-kwaliteit uitzenden. De kans lijkt echter klein dat wanneer dit het geval is de Formule1 vanaf dat moment wel in HD-kwaliteit wordt uitgezonden.
De Nederlandse televisiekijker die de Formule1 graag in HD-kwaliteit wil beschikken moet daarom nu definitief de toevlucht tot de schotelantenne nemen. Via de Astra2-satelliet is de Formule1 wel live in HD-kwaliteit op het HD-kanaal BBC One HD te bekijken. Dit HD-kanaal wordt ongecodeerd op deze satelliet uitgezonden en is in Nederland met relatief kleine schotelantennes te ontvangen. Later op de dag waarop de Formule1-races plaatsvinden is een uitgebreide samenvatting in HD-kwaliteit op het HD-kanaal BBC HD te zien. Dit HD-kanaal kan men eveneens ongecodeerd via de Astra2-satelliet bekijken. Dit HD-kanaal wordt echter ook door diverse Nederlandse televisieaanbieders aangeboden. Abonnees van Ziggo, KPN iTV en Glashart Media moeten echter tot 1 juni geduld hebben. Vanaf deze dag wordt BBC HD namelijk bij deze televisieaanbieders pas doorgegeven.
Bron (http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=4518)
Zo jammer, nu zal RTL nog meer kijkers weg zien gaan naar BBC of RTL Duitsland.
Bramzel
17 februari 2011, 23:39
Nog even wachten dus, vanaf 1 Juni ook BBC HD bij de Ziggo.
cookie
18 februari 2011, 11:58
F1 commentator op VT4 word Kris Wauters, een muzikant van Clouseau :rolleyes: Deed ook al MotoGP commentaar dit jaar, de paar keren dat ik hem bezig heb gehoord was ik niet echt onder de indruk.
erwin_78
18 februari 2011, 12:47
Nog even wachten dus, vanaf 1 Juni ook BBC HD bij de Ziggo.
ga je wachten op een samenvatting van de racen dan?
Goed lezen BBC HD is namelijk niet BBC one HD.
Bramzel
18 februari 2011, 13:07
We'll see.
Sander Hogendoorn
15 maart 2011, 00:30
Vooralsnog alleen geruchten, maar ik hoop echt dat BBC nog even door gaat :surrender:
BBC stopt mogelijk met F1-uitzendingen
In de Britse media zijn geruchten opgedoken dat de BBC overweegt om de Formule 1-uitzendingen te staken. Het management van de zender zou ook overwegen om Wimbledon niet meer uit te zenden. Reden hiervoor is dat het budget vanaf 2014 met 20% verminderd zal gaan worden.
Volgens The Guardian spendeert de BBC momenteel veertig miljoen pond per jaar aan de Formule 1, waarbij het contract nog doorloopt tot en met 2014, maar mogelijk eerder beëindigd zal worden. De Formule 1-uitzendingen worden bij de omroep niet gezien als kernproduct en bovendien kosten ze extreem veel geld, terwijl bezuinigingen noodzakelijk zijn.
De BBC wilde niet reageren op de geruchten, maar mochten ze doorgaan dan is dit slecht nieuws voor de Nederlandse kijkers, omdat de Britse F1-programma's altijd goed bekeken worden door mensen uit Nederland.
http://sport.fok.nl/nieuws/434452/1/1/50/bbc-stopt-mogelijk-met-f1-uitzendingen.html
Richard117
15 maart 2011, 01:07
Voor de mensen die via de BBC kijken zal het misschien vervelend zijn. Maar die hebben weinig te klagen want je kan het ook gewoon via RTL7 kijken. Met de MotoGP bv is het alweer een heel ander verhaal, dat was hier in Nederland van TV verdwenen en zijn we dus echt afhankelijk van buitenlandse zenders. (ja ook nu nog, want het zit achter de decoder verstopt)
Darthwillie
15 maart 2011, 01:10
RTL7 levert een complete wanprestatie met F1, vind ik geen echte optie.
uh...same here, dus als BBC-vaste klant heb ik wel degelijk wat te klagen als zij wegvallen. Maar goed, we zien wel.
TheRealms
15 maart 2011, 02:05
Same here, ik kijk alleen nog maar naar de BBC voor de Formule1 in principe, zou echt balen zijn als dat op zou houden.
Tjerk Korving
15 maart 2011, 20:27
Wanprestatie waarmee precies? Ze zenden de kwalificatie en de races uit en daar gaat naar mijn idee weinig mis. Goed, er is vrijwel geen ruimte voor overige verslaggeving maar om het nou als wanprestatie te duiden.
Wellicht kan er eens worden nagedacht waarom er zulke absurde bedragen in rond gaan. Die 40 miljoen van de BBC vind ik niet misselijk en al zullen ze er bij RTL minder voor betalen, het blijven klauwen met geld in tijden dat vrijwel geen enkele zender kan strooien met geld. Het blijft iets waar je geen miljoenen kijkers per uitzending mee trekt en dus zal het hooguit glad uitkomen financieel.
Darthwillie
15 maart 2011, 20:32
overschot aan reclame, slechte verslaggeving, verslaggeving niet vanaf de gp waardoor er nog meer gemist word.
Dat valt bij mij onder wanprestatie ;)
Richard117
15 maart 2011, 20:48
Het is misschien geen optimale kwaliteit die ze bieden. Maar blijkbaar is dit de manier waarop RTL het financieel allemaal rond kan krijgen. De BBC biedt volgens jullie betere kwaliteit maar smijt met zoveel geld dat ze het blijkbaar niet kunnen betalen en daardoor op het punt staan om er mee te stoppen. Met als gevolg dat het straks niet meer via de BBC te volgen is.
Als ik de keuze krijg tussen een kwalitatief wat mindere of helemaal geen uitzending, dan is dat voor mij een hele makkelijke hoor. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit?
Bovendien hou ik er wel van als er in de verslaggeving wat foutjes zit en dat je lekker tegen de tv kan schelden dat hij het verkeerd ziet en dat jij het beter gezien heb. Als ik alles perfect voorgedragen wil krijgen ga ik wel een documentaire kijken, maar niet naar een Live verslag van een sportwedstrijd. Daar wil ik emotie en enthousiasme horen.
Bovendien, Murray Walker wordt door velen als de beste F1 verslaggever gezien. Maar die maakte in zijn commentaar ook de ene na de andere fout.
Tjerk Korving
15 maart 2011, 20:48
Geld, geld en geld zijn de drie (deel)oorzaken daarvan denk ik zo Wilfred.
Ik weet niet wat RTL betaald voor de rechten maar bedragen als 6-9 miljoen heb ik in het verleden met het stuivertje wisselen met SBS al voorbij zien komen volgens mij. Nou was het bij SBS al helemaal drama overigens met Shownieuws niveau presentatoren. Zie het maar terug te verdienen met wat zal het zijn, maximaal drie tot vierhonderd duizend kijkers per keer. Allerhande shows plukken ze van de buis als het zulke hoeveelheden kijkers trekt.
Waar ik sowieso niet op zit te wachten zijn experts (lees hobbyist) als Rob Kamphues en coureurs (lees irritante betweterige negatieveling) als Mike Hezemans en dergelijke. Als het op zulke figuren draait hoeft van mij een studio en voorbeschouwing al niet, dan doe ik het met alle plezier zonder. Laten we wel wezen, veel "beter" dan dat valt er niet te strikken.
Met Olav Mol en Allard Kalff hebben we zo'n beetje het beste niveau qua kennis wat we kunnen krijgen totdat er iemand opstaat die bewijst dat het beter kan. Die heb ik ook nog niet gezien tot nu toe. We zullen het ermee moeten doen. :D
Face the Slayer
15 maart 2011, 21:33
Ik wil Ruud ter Weijden terug!
Robert Saalmink
15 maart 2011, 23:19
BBC kan nog voldoende besparen. Onder die Red Button bijvoorbeeld zit nog een heleboel speelgoed voor de fans, maar dat kost wel geld natuurlijk.
Als ik de keuze krijg tussen een kwalitatief wat mindere of helemaal geen uitzending, dan is dat voor mij een hele makkelijke hoor. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit?
Ik hoef die keuze niet te maken, omdat het vooralsnog nog steeds zo is dat de BBC een geweldig programma neerzet, met eerlijke, deskundige verslaggeving. Bovendien zijn ze duidelijk leidend wat de journalistiek in de paddock betreft, waardoor ze letterlijk iedereen voor de camera krijgen.
Bovendien hou ik er wel van als er in de verslaggeving wat foutjes zit en dat je lekker tegen de tv kan schelden dat hij het verkeerd ziet en dat jij het beter gezien heb. Als ik alles perfect voorgedragen wil krijgen ga ik wel een documentaire kijken, maar niet naar een Live verslag van een sportwedstrijd. Daar wil ik emotie en enthousiasme horen.
Bovendien, Murray Walker wordt door velen als de beste F1 verslaggever gezien. Maar die maakte in zijn commentaar ook de ene na de andere fout.
Ik heb geen problemen met af en toe een fout. En de opwinding van Walker wat steevast werd gevolgd door een doodkalme, relativerende James Hunt leverde ons onvergetelijke televisie op. Wat me het meest aan Olav stoort is de 'air' waarmee hij verslag doet. Het is niet te geloven welke vrijheden die man zich meent te moeten aanmeten als het gaat om het beoordelen van de rijders. Meer dan eens kan dat kennelijk niet eens zonder ronduit te gaan schelden. Daarbij is het ook nog eens zo dat hij zich daarbij niet laat hinderen door de feiten, laat staan dat hij even de feiten onderzoekt voordat hij zijn oordeel velt. Dat vind ik niet alleen slechte verslaggeving, dat vind ik domweg onfatsoenlijk.
Daarbij vind ik dat hij voor iemand die al sinds 1993 in het wereldje verkeert, ontluisterend weinig verstand heeft van het spelletje. Als ik kijk naar de informatie die je via de BBC van Martin Brundle en Ted Kravitz krijgt dan is het des te pijnlijker dat Olav eigenlijk al jaren niet verder komt dan wat gebrabbel over compounds en kleine vleugeltjes en flapjes. Om nog maar te zwijgen over tactisch inzicht of beter, het gebrek daaraan. Maar goed, we hebben het hier over iemand die tot op de dag van vandaag (denk ik tenminste, ik heb al anderhalf jaar geen F1 race meer op RTL gekeken) een plotselinge verbetering in rondetijd verklaart met de constatering dat ie dus lichter aan het worden is.
Maar inderdaad, ieder zijn mening en als ik weer op RTL ben aangewezen, heb ik het daar maar mee te doen.
Requiem84
16 maart 2011, 00:13
Afgezien daarvan, was de verslaggeving een zestal jaar geleden op RTL een stuk beter. Wat kost het nu om naar elke race en pitreporter mee te sturen? Dat voegt zoveel toe!
Als je eenmaal BBC F1 gekeken hebt is het TENENKROMMEND om naar een uitzending van RTL te kijken. De hele beleving van de race is daar ontzettend veel minder. Ik heb helaas geen BBC, maar ik ga altijd bij een vriendin BBC kijken.
Darthwillie
16 maart 2011, 00:24
Geld, geld en geld zijn de drie (deel)oorzaken daarvan denk ik zo Wilfred.
Ik weet niet wat RTL betaald voor de rechten maar bedragen als 6-9 miljoen heb ik in het verleden met het stuivertje wisselen met SBS al voorbij zien komen volgens mij. Nou was het bij SBS al helemaal drama overigens met Shownieuws niveau presentatoren. Zie het maar terug te verdienen met wat zal het zijn, maximaal drie tot vierhonderd duizend kijkers per keer. Allerhande shows plukken ze van de buis als het zulke hoeveelheden kijkers trekt.
Tja, kun je je natuurlijk afvragen als het een beter programma wordt ze misschien meer kijker krijgen waardoor het weer makkelijker te betalen wordt.
Richard117
16 maart 2011, 01:14
Afgezien daarvan, was de verslaggeving een zestal jaar geleden op RTL een stuk beter. Wat kost het nu om naar elke race en pitreporter mee te sturen? Dat voegt zoveel toe!
Ik weet niet meer waar ik het pas geleden gelezen heb. Maar dat ging over de hele situatie wel/geen motogp op de Nederlandse tv. Daar werd dus uitgelegd dat een verslaggever ter plekke inderdaad niet zo heel duur is. Maar alle verbindingen die naar Nederland gemaakt moeten worden zijn dat dus wel.
Ik neem aan dat dit in de F1 niet anders is.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.