View Full Version : De Formule 1 uitzendingen op TV [Deel2]
in de Suzuki was het weer iemand anders ;)
Dat vraag ik me af hoor!
:laugh:
speed9
22 juni 2009, 16:10
Toen MS onthuld werd.
Je zag hoe die zat op de bank,typisch Schumacher houding,
toen de helm er af ging wisten we het zeker,maar MS heeft hooguit 2 keer gereden als The Stig.
Roy Visser
22 juni 2009, 16:29
Ik denk dat The Stig wel degelijk Schumacher is. Maar goed, ik ben benieuwd was ze nu gaan doen, aangezien de huidige Stig is 'onthuld'.
LoL, scheelt weer een hoop posts die ik in de toekomst niet meer serieus hoef te nemen ;)
Houding Postuur en bewegingen kloppen absoluut niet met The Stig die je al die tijd ziet rijden, manier van rijden is ook totaal anders. Wat wel grappig is dat The Stig en Schumi wel als enigste Exact dezelfde lijnen rijden, waar alle andere F1 coureurs de eerste bocht anders namen. Ben Collins is gewoon The Stig, maar dat maakt me verder niet uit, het is ondertussen gewoon een legende "The Stig" en staat synoniem voor iemand die onverslaanbaar is. Geweldige stunt van BBC om het nieuwe seizoen top gear te promoten overigens.
Bramzel
22 juni 2009, 17:25
Kunnen we de TopGear discussie in de TV-series thread houden? Dat heeft verder vrij weinig met Formule 1 uitzendingen te maken.
Nogmaals The Stig is The Stig;)
Je moet niet alles willen weten.
Wie was eigenlijk de "Zwarte" stig die zichzelf dood reed in een jag ?
Dood of dood? McCarthy leeft nog zover mij bekend?:P
edit: sorry Bram, had browser niet refreshed;)
Bramzel
22 juni 2009, 17:32
Kunnen we de TopGear discussie in de TV-series thread houden? Dat heeft verder vrij weinig met Formule 1 uitzendingen te maken.
Laatste keer. Top Gear discussies in deze thread (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=131).
Ik zei toch sorry:crying:
Bramzel
22 juni 2009, 18:12
Ghehe, toen had ik de browser nog niet gerefreshed ;)
F1-gast
12 juli 2009, 11:47
Mooie docu nu op rtl 7 van lammers in 1992
Ellu
22 augustus 2009, 13:58
Zit al 2 weken naar een misselijk makend powerpoint niveau promotje van RTLGP te kijken, "Schumacher stopte in 2006, en hij komt niet terug, dit weekend: GP Europa", met de verwerpelijke voice-over van De Politie Op Je Hielen.
Heb er nog wel een paar:
Jos Verstappen stopte in 2003, en komt niet terug, dit weekend: GP Europa
Zsolt Baumgartner scoorde 1 punt in 2004, dit weekend: GP Europa
Het KNMI maakt het weeralarm regionaal, dit weekend: GP Europa
* rode ader uit nek wegwrijft en BBC opzoekt * :blushing:
Niels Tieman
22 augustus 2009, 14:41
Ik denk dat je het anders moet bekijken. Toen Ferrari en Schumacher bekend maakte dat hij terug zou komen heeft RTL daar reclames over gemaakt. Nu komt hij niet terug en moeten ze hun eigen reclames verantwoorden. Ik vind het geen slechte reclame / leader met het oog op de 'fout' die ze gemaakt hebben. :)
Schumi rulezzzzz
22 augustus 2009, 17:25
Zit al 2 weken naar een misselijk makend powerpoint niveau promotje van RTLGP te kijken, "Schumacher stopte in 2006, en hij komt niet terug, dit weekend: GP Europa", met de verwerpelijke voice-over van De Politie Op Je Hielen.
Ja maar het mooie komt nog, dan zeggen ze er achteraan: "nuuuu heeft Ferrari Luca Badoer!!!!!!!!!"... Alsof mensen dat ook maar iets boeit :D
Doe voiceover is idd echt verschrikkelijk, je hoort gewoon aan zn stem dat hij er de ballen verstand van heeft.
Tjerk Korving
23 augustus 2009, 10:38
Heb heel die promo nog nooit gezien maar de voice over van zo'n inleidende promo zegt verder weinig over het programma wat volgt. Laten we reëel zijn, we zijn in Nederland gewoon niet zo goed in zulke dingen als bijvoorbeeld de Engelsen.
Probleem van zulke intro's is dat je op een punt komt dat je of in herhalingen gaat vallen of dat er gewoon weinig bijzonders te melden is.
Stefan van Renselaar
23 augustus 2009, 10:48
Die voice-over spreekt volgens mij alle promo's van RTL in, voor alle 4 de zenders. Die krijgt per dag gewoon een aantal blaadjes in zijn handen die hij moet inspreken en hij zal die teksten dan ook zelf niet hebben verzonnen....
GTE
23 augustus 2009, 17:35
RTL probeert er altijd nogal onbeholpen iets spectaculairs van te maken. Zelfs Allard ging daarin wel erg ver bij de aankondiging van de race. Beetje krampachtig vind ik dat. Olav wordt ook steeds meer een karikatuur van zichzelf. Wat een droevige idioot is dat toch ook.
Sander Hogendoorn
23 augustus 2009, 17:39
Alleen al door die aankondigingen van Kalff wil ik zo snel mogelijk naar de BBC zappen. Ik kijk trouwens alleen de eerste paar minuten van de RTL voorbeschouwing, zodra BBC begint ben ik weg daar.
Robert Saalmink
23 augustus 2009, 21:06
BBC was goed vandaag vond ik. Ik heb RTL geheel geskipped vandaag. Lekker scherp ook dit keer van Jordan nadat Whitmarsh met droge ogen zat te vertellen dat de pitstop niet echt fout ging maar dat ze de race sowieso niet gewonnen zouden hebben. Jordan: 'Martin can talk all he wants...' :p
cookie
23 augustus 2009, 21:26
BBC was goed vandaag vond ik. Ik heb RTL geheel geskipped vandaag. Lekker scherp ook dit keer van Jordan nadat Whitmarsh met droge ogen zat te vertellen dat de pitstop niet echt fout ging maar dat ze de race sowieso niet gewonnen zouden hebben. Jordan: 'Martin can talk all he wants...' :p
In de nabeschouwing ook leuk hoe Jordan Vettel het vuur aan de schenen legde. Hij bleef maar doovragen welke teams interesse in hem hadden getoond maar Vettel wou het niet zeggen en werd wat geirriteerd van Eddie :P Mij irriteerd Jordan soms ook maar vandaag was ie wel goed, ook grappig hoe fanatiek hij naar Schumacher zat te gebaren in de voorbeschouwing.
Neo-242
23 augustus 2009, 21:55
BBC is gewoon geweldig, hoewel ik het commentaar tijdens de races soms minder vind. Het duurde bvb. wel even voor ze in de gaten hadden dat Button Webber had laten voorgaan vanwege het snijden van de chicane.
Maar de voor en na beschouwingen zijn absoluut top:thumbup:
Geweldig hoe ze na het podium meteen naar Jordan & Coulthard over gaan en je dan nog het podium zelf ziet. Ze zitten gewoon midden in de actie:)
Eddie Jordan zit er soms wel wat naast, maar het is een verademing om eentje te zien die geen blad voor de mond neemt. Hahahaha!
Federici
25 augustus 2009, 11:56
DC maakte zaterdag ook enkele messcherpe opmerkingen richting Ferrari en Luca Badoer :D
Leuk om te zien en te horen. Eddie Jordan stoort me trouwens helemaal niet, al is het maar omdat hij gewoon zegt wat hij ervan vind.
Richard117
25 augustus 2009, 13:36
Zat nog in Griekenland dus heb Valencia via de Duitse RTL moeten kijken.
Als eerste was die tv dood aan het gaan en ontbraken de rood-tinten. Dus alles met blauw en geel was goed, maar waar rood in hoort te zitten was gewoon zwart-wit. Kan RTL niks aan doen, maar het was wel een ramp om te kijken.
Waar RTL wel wat aan kan doen zijn de reclames, wat zijn die ongelofelijk lang zeg. Dan mogen we hier in Nederland nog blij zijn.
Maar ik was allang blij dat ik het daar kon volgen, dus ik klaag verder niet. Maar ik weet wel dat ik niet vrijwillig naar de Duitse RTL gaat zitten kijken ;)
Tjerk Korving
25 augustus 2009, 17:59
Voorbeschouwingen van de Duitse RTL waren sowieso een paar jaar terug kwalitatief best ok. Daarna werd het van de kabel gemikt dus geen idee hoe het toen verder is gegaan.
Schumi rulezzzzz
25 augustus 2009, 18:19
Heb de GP van Hongarije moeten volgen via de Franse TV1 oid, dat is denk ik vergelijkbaar met het Duitse RTL. Ze hebben 3 reclameblokken gedurende de race, alleen duren deze rustig een minuut of 7... Dan hebben wij het niet slecht met reclameblokken van anderhalve minuut en een klein schermpje. Maar ach, meestal vergeet ik na het eerste reclameblok terug te zappen vanaf de BBC en merk ik het niet eens.
Zeepsop
13 september 2009, 20:06
Ik vind de feiten van het Piquet-schandaal van RTLGP erg duidelijk, maar met deze voice-over is het net een een Peter R. de Vries montage... Wel goed filmpje, tho!
Stefan van Renselaar
13 september 2009, 20:09
Ik vind de feiten van het Piquet-schandaal van RTLGP erg duidelijk, maar met deze voice-over is het net een een Peter R. de Vries montage... Wel goed filmpje, tho!
Wat werd daar dan zoal verteld? Niet iedereen kijkt meer naar RTL7 ;)
Darkone55
13 september 2009, 20:48
Het was nogal suggestief...
Pingguest
14 september 2009, 20:08
Wat me trouwens het gehele seizoen opvalt is dat RTL in mindere mate en dikwijls van andere, minder duidelijke graphics gebruik maakt dan de BBC. Een voorbeeld is het overzicht van de serie eerste pitstops. RTL vertoont deze aan de zijkant van het scherm, de BBC aan de onderkant. Gezien de opbouw zijn deze graphics gewoon van de FOM.
cookie
14 september 2009, 20:39
Wat me trouwens het gehele seizoen opvalt is dat RTL in mindere mate en dikwijls van andere, minder duidelijke graphics gebruik maakt dan de BBC. Een voorbeeld is het overzicht van de serie eerste pitstops. RTL vertoont deze aan de zijkant van het scherm, de BBC aan de onderkant. Gezien de opbouw zijn deze graphics gewoon van de FOM.
Er zijn 2 feeds die FOM beschikbaar stelt, 16:9 en 4:3 safe. RTL gebruikt de 16:9 feed waarin de graphics geplaatst worden zonder rekening the houden met de 4:3 safe zone.
BBC gebruikt de 4:3 safe feed, want in Engeland zend de BBC analoog niet in 16:9 uit, maar in 4:3. Als ze de feed die RTL7 gebruikt zouden pakken dan zien de analoge kijkers de graphics niet aan de zijkant van het scherm.
Maar je krijgt bij beide gewoon dezelfde info te zien, welliswaar op andere plekken in beeld geplaatst.
cookie
20 september 2009, 17:18
Las in Formule1.nl afgelopen week dat het TV contract in Nederland weer vernieuwd moet worden. Zou SBS het terug willen kopen? In het artikeltje stond dat RTL hun contract wou uitbreiden en content holder wil worden, wat inhoud dat ze alle sessies mogen uitzenden (zoals BBC).
Hopelijk gaan ze GP2 gewoon live uitzenden volgend jaar, en misschien dat vandaag een voorproefje was met de sprint race die ze volledig (maar niet live) uitzonden.
Tjerk Korving
20 september 2009, 18:14
Laat het maar bij RTL blijven. Anders zit je weer tegen een jaar aan te hikken waarbij je maar moet afwachten wat je kwalitatief krijgt voorgeschoteld. Als RTL meer zou willen gaan uitzenden dan zou dat alleen maar mooi zijn.
Pingguest
20 september 2009, 18:56
Ik vond de uitzendingen bij SBS van een lager, soms zelfs bedenkelijk niveau. Bij SBS deed men te populair, hetgeen helaas deels werd overgenomen door RTL toen zij de rechten opnieuw verkreeg.
Tjerk Korving
20 september 2009, 18:58
SBS is gewoon een platvloerse kampingzender, meer kan ik er niet van maken. Dit jaar vind ik RTL weer goed te doen en dat ze het studio gedeelte hebben geschrapt helpt daar aan mee. Tegen de BBC valt moeilijk op te boxen maar TV maken lijkt simpelweg bij de Britten in het bloed te zitten.
Jeroen Ursem
20 september 2009, 19:31
Als de F1 weer bij SBS komt te liggen krijg je elk reclameblok vooruitzichten van SBS programma's. Wat ze nu ook doen bij shownieuws/hart van nederland.
Lekker als nieuws brengen, terwijl het een grote promo is.. net als Joling trouwens, die gebruikt SBS ook alleen maar om zichzelf te promoten.
En Patty Brard dan zeker als presentatrice... :thumbdown:
cookie
20 september 2009, 19:33
Als de F1 weer bij SBS komt te liggen krijg je elk reclameblok vooruitzichten van SBS programma's. Wat ze nu ook doen bij shownieuws/hart van nederland.
SBS zend geen reclame uit tijdens de race, dat vond ik een enorm pluspunt.
Darthwillie
20 september 2009, 19:34
Lekker als nieuws brengen, terwijl het een grote promo is.. net als Joling trouwens, die gebruikt SBS ook alleen maar om zichzelf te promoten.
En Patty Brard dan zeker als presentatrice... :thumbdown:
Maar geen reclameblokken TIJDENS de race. Die mogen bij SBS niet :thumbup:
Tjerk Korving
20 september 2009, 19:53
Dan nog heb ik liever de Formule 1 bij RTL mét reclame dan bij SBS zonder reclame.
Schumi rulezzzzz
20 september 2009, 20:12
SBS is gewoon een platvloerse kampingzender, meer kan ik er niet van maken.
Ik zou het niet beter kunnen omschrijven :thumbup: Ofja Tokkiezender.. maar komt op hetzelfde neer.
F1 terug op SBS zou ik alleen al direct afkeuren vanwege het feit dat Jack Plooij dan weer zou terugkeren. Van die vent krijg ik echt tranen in mijn ogen, alsjeblieft niet!
Als RTL haar contract gaat uitbereiden, graag! GP2 uitzenden.. graag! Moet zeggen dat GP2 toch vaak leukere races heeft dan F1 en nu er een Nederlander succesvol begint te worden maakt dat het alleen maar leuker.
Stefan van Renselaar
20 september 2009, 21:51
F1 terug op SBS zou ik alleen al direct afkeuren vanwege het feit dat Jack Plooij dan weer zou terugkeren. Van die vent krijg ik echt tranen in mijn ogen, alsjeblieft niet!
Olav Mol en Alard Kalf dan :lol:
Tjerk Korving
20 september 2009, 23:20
Olav Mol en Alard Kalf dan :lol:
Die 2% die Kalff doet valt te overleven en Olav vind ik persoonlijk niets mis mee. Binnen Nederland is er simpelweg niemand die het beter kan. Aangezien ik naar een groter scherm kijk als hem en verder geen afleidingen heb zoals pratende mensen, timing en weet ik wat allemaal kunnen foutjes me totaal ook niet boeien. Het is geen blindegeleidenhond.
JossNL
21 september 2009, 09:38
Die 2% die Kalff doet valt te overleven en Olav vind ik persoonlijk niets mis mee. Binnen Nederland is er simpelweg niemand die het beter kan. Aangezien ik naar een groter scherm kijk als hem en verder geen afleidingen heb zoals pratende mensen, timing en weet ik wat allemaal kunnen foutjes me totaal ook niet boeien. Het is geen blindengeleidehond.
Amen:) Hier ook totaal geen moeite met Mol, sterker nog, hij heeft mijn voorkeur.
tinyriconen
21 september 2009, 10:58
Persoonlijk vond ik de combinatie Olaf Mol + Rick Winkelman wel geslaagd. En for the love of God houd het bij RTL. SBS gaat ieder jaar steeds verder en verder achteruit en ik ben bang dat het absolute dieptepunt nog niet bereikt is. Wat een waardeloze zender toch. Commercie op z'n ergst. Een harde actiefilm onderbreken voor een half uur Hart van Nederland, Shownieuws en Piet. Of, net zo erg, Joling! "He hallo, mag ik even?"
Face the Slayer
21 september 2009, 18:52
Gewoon Gerard Joling als pitreporter nemen.
Tjerk Korving
21 september 2009, 19:25
Daar heeft ie geen kracht meer voor. Maar nee, ik hoop echt van harte dat RTL de rechten houd en/of zelfs nog uitbreid.
GTE
21 september 2009, 22:57
Ik vind Mol echt één groot drama. Hij maakt er zonder ook maar een greintje zelfspot de Grote Olav Mol Show van. En zijn taalgebruik is af en toe om te janken. Als mijn kinderen (die ik niet heb) zich zo zouden uiten, zou er ns een goed opvoedkundig gesprek van moeten komen en dan heb ik het nog niet eens over het geschreeuw dat soms bij mij de huiskamer in komt rollen. En de man heeft gewoon geen verstand van het spelletje, terwijl het toch zo simpel is. Neuh, BBC is prima.
Roel Bakker
22 september 2009, 10:31
Ik vind Mol echt één groot drama. Hij maakt er zonder ook maar een greintje zelfspot de Grote Olav Mol Show van. En zijn taalgebruik is af en toe om te janken. Als mijn kinderen (die ik niet heb) zich zo zouden uiten, zou er ns een goed opvoedkundig gesprek van moeten komen en dan heb ik het nog niet eens over het geschreeuw dat soms bij mij de huiskamer in komt rollen. En de man heeft gewoon geen verstand van het spelletje, terwijl het toch zo simpel is. Neuh, BBC is prima.
Erg kort door de bocht dit, maar als je dit nou ook nog eens kon onderbouwen!
Olav Mol is de goede man op die positie op dit moment. Met zijn duidelijke taal begrijpt juist elke leek het spelletje en dat is een kunst. En daarbij komt dat ik zijn uitspraken juist wel mooi vind..van de saaiste races maakt hij nog een spektakel en dat siert hem.
Marc Vos
22 september 2009, 15:37
Beetje overdreven GTE, tuurlijk er zijn mensen die dat beter zouden kunnen doen. Maar het heeft toch ook wel zijn charme om bij iedere fout die Olav Mol is even af te kraken? Ik heb ook wat races bij de BBC gekeken en daar maken ze ook wel eens een fout, los van het feit dat RTL écht niet kan tippen aan de voor- en nabeschouwing van de BBC. Helaas mis ik de gesprekken met Jordan en Coulthard omdat we sinds 1 maand digitale tv hebben.
GTE
22 september 2009, 19:41
Beetje overdreven GTE, tuurlijk er zijn mensen die dat beter zouden kunnen doen. Maar het heeft toch ook wel zijn charme om bij iedere fout die Olav Mol is even af te kraken?
Nou niet zozeer een fout, maar gewoon een compleet gebrek aan inzicht. Bijvoorbeeld de conclusie dat een racewagen zn tanks bijna leeg heeft omdat ie ineens sneller gaat, getuigt van een gebrekkig begrip. De tanks zijn immers iedere ronde leger dan de ronde daarvoor, dus die gedachtenkronkel gaat al niet op. Het is in ieder geval tekort door de bocht.
Maar ik erger me gewoon het meest aan dat gevloek, getier en gescheld af en toe. Hij kan zich kennelijk alles veroorloven. Trekt conclusies zonder ook maar één feit te kennen. Ook dat popiejopie gedoe als ie een coureur interviewt. De meeste lijken mee te doen uit pure beleefdheid. Het is gewoon een heel naar, onbeleefd en onbehagelijk heerschap.
Marc Vos
22 september 2009, 19:50
Zoals je het op deze manier zegt ben ik het ook wel met je eens. :) Want dat slijmerige gedoe tegen de coureurs wordt ook wat vervelend.
Max Downforce
22 september 2009, 20:08
Nou niet zozeer een fout, maar gewoon een compleet gebrek aan inzicht. Bijvoorbeeld de conclusie dat een racewagen zn tanks bijna leeg heeft omdat ie ineens sneller gaat, getuigt van een gebrekkig begrip. De tanks zijn immers iedere ronde leger dan de ronde daarvoor, dus die gedachtenkronkel gaat al niet op. Het is in ieder geval tekort door de bocht.
Nou... volgens mij is het zo dat als je bijna leeg bent je, ten opzichte van de anderen die net getankt hebben evenals tov je eigen rondetijden, steeds sneller bent/wordt. Dus dat begrijp ik wel. Het verschil neemt dan meer toe dan in de eerste fase waarin de fuelload veel groter is bij iedereen en de verschillen dus kleiner zijn.
(ik vind het niet zo mooi opgeschreven maar hopelijk is het wel te begrijpen)
Darthwillie
23 september 2009, 00:05
Heb echt helemaal hetzelfde als GTE. Foutjes als je vergissen in coureur boeit me niet. Gebeurt overal, Murray Walker stond bekend om de vele fouten die hij maakte maar hij gaf ze gewoon grif toe.
Wat mij steeds meer ging ergeren, het naar je eigen mening toe praten. Mol heeft al een tijdje terug besloten dat Trullie en Fisi op moeten stappen en baseert daar zijn commentaar ook op. Het degenererende commentaar over de Trulli-train, alsof het bewijst dat Trulli niet kan racen, ipv respect hebben dat Trulli die wagen op een onmogelijke plaats gekwalificeerd heeft en daarom een hele rits veel snellere wagens achter zich heeft. Het gezwets over de knikker van montoya :rolleyes: Na al die jaren nog steeds niet doorhebben dat 'meeklappen' met een andere coureur tijdens pitstops nergens opslaat.
Dieptepunt was voor mij de tijd dat Albers en Doornbos in 1 team reden. Een commentator die werkt voor 1 voor de twee coureurs zou juist extra zijn best moeten onpartijdig over te komen.
GTE
23 september 2009, 00:18
Nou... volgens mij is het zo dat als je bijna leeg bent je, ten opzichte van de anderen die net getankt hebben evenals tov je eigen rondetijden, steeds sneller bent/wordt. Dus dat begrijp ik wel. Het verschil neemt dan meer toe dan in de eerste fase waarin de fuelload veel groter is bij iedereen en de verschillen dus kleiner zijn.
(ik vind het niet zo mooi opgeschreven maar hopelijk is het wel te begrijpen)
Ja, ik snap je punt wel, maar als iemand een keer een snelste rondetijd neerzet, dan verbindt Olav daar zomaar de conclusie aan dat dus zijn tanks leger raken. Dat klopt wel, maar Olav vergeet voortdurend dat de tanks iedere ronde, iedere kilometer, iedere meter leger raken, dus dat zegt op zichzelf niet zoveel.
En als een team via pitstops een concurrent inhaalt, dan noemt hij dat een briljante strategie. Volgens mij heeft zo snel mogelijk tanken en bandenwisselen op zichzelf weinig met strategie te maken. Hooguit indien het geen geplande stop betreft, maar dat is zelden het geval.
Dan dat gescheld op (vroeger) Sauber, omdat Sauber, volledig tegen de zin van de heer Mol in, gewoon een degelijke strategie hanteerde. Mol vond dat ze maar ns avontuurlijk moesten zijn (waarom dat alleen voor Sauber zou moeten gelden heeft hij nooit uitgelegd) en dus maar ns licht moesten kwalificeren. Dat dat alleen leuk is voor de zaterdag, niet voor de zondag, de dag waarop de punten worden verdeeld, lijkt niet tot hem door te dringen. Bovendien vind ik het not done om je eigen mening als gezaghebbend te presenteren.
Het complete, niets ontziende afzeiken van teams en/of rijders als het een keer niet gaat en het evenzo niets ontziende ophemelen als er succes wordt behaald. Er zit bij hem kennelijk niks tussen in.
Maar goed, ik mag niet klagen. Ik ben dik tevreden met het programma van de BBC (ook al valt daar ook wel wat op aan te merken af en toe).
speed9
26 september 2009, 16:49
Ja, ik snap je punt wel, maar als iemand een keer een snelste rondetijd neerzet, dan verbindt Olav daar zomaar de conclusie aan dat dus zijn tanks leger raken. Dat klopt wel, maar Olav vergeet voortdurend dat de tanks iedere ronde, iedere kilometer, iedere meter leger raken, dus dat zegt op zichzelf niet zoveel.
En als een team via pitstops een concurrent inhaalt, dan noemt hij dat een briljante strategie. Volgens mij heeft zo snel mogelijk tanken en bandenwisselen op zichzelf weinig met strategie te maken. Hooguit indien het geen geplande stop betreft, maar dat is zelden het geval.
Dan dat gescheld op (vroeger) Sauber, omdat Sauber, volledig tegen de zin van de heer Mol in, gewoon een degelijke strategie hanteerde. Mol vond dat ze maar ns avontuurlijk moesten zijn (waarom dat alleen voor Sauber zou moeten gelden heeft hij nooit uitgelegd) en dus maar ns licht moesten kwalificeren. Dat dat alleen leuk is voor de zaterdag, niet voor de zondag, de dag waarop de punten worden verdeeld, lijkt niet tot hem door te dringen. Bovendien vind ik het not done om je eigen mening als gezaghebbend te presenteren.
Het complete, niets ontziende afzeiken van teams en/of rijders als het een keer niet gaat en het evenzo niets ontziende ophemelen als er succes wordt behaald. Er zit bij hem kennelijk niks tussen in.
Maar goed, ik mag niet klagen. Ik ben dik tevreden met het programma van de BBC (ook al valt daar ook wel wat op aan te merken af en toe).
Soms praat die over dingen waar van wij denken "WTH"maar je vergeet dat hij zo wat elke F1 race dicht er bij en soms er naast staat.
Daarnet had die wel mooi gelijk : Dat Massa kan zeggen dat die de F1 aan kan,maar dat weten we wel beter.
Die gast van Topgear met zijn Dragcar race was na 2 jaar nogsteeds niet de oude en hoeft al helemaal geen F1 te rijden.
Micheal schumacher ook niet na die motor crash en rijd dus geen F1(voorlopig).
Dus zo zijn er wel meer mensen die na een crash 1 á 2 jaar niet fit meer zijn.
Pingguest
26 september 2009, 17:29
Het valt me op dat Olav Mol nog altijd niet de post-kwalificatie parc fermé lijkt te begrijpen. Wanneer Barrichello in Q2 sneller is dan zijn teamgenoot Button, komt hij met de conclusie dat de Braziliaan een minder volle tank heeft. Sorry Olav, maar in Q2 wordt door iedereen gereden met een nagenoeg lege tank.
JossNL
26 september 2009, 18:23
Hij weet het wel degelijk, want hij zei aan het begin van Q2 nog iets met "rammen met lege tank", maar die link legt ie dan aan het eind weer niet. Beetje raar, maargoed. Misschien moeten we het hem ff melden op zn blog :P
Pingguest
26 september 2009, 18:53
Het is een indicatie dat Mol het eigenlijk niet begrijpt. Van een Formule 1-commentator die geacht wordt de kijker het spelletje uit te leggen, mag toch wel beter worden verwacht.
Schumi rulezzzzz
26 september 2009, 21:31
Het valt me op dat Olav Mol nog altijd niet de post-kwalificatie parc fermé lijkt te begrijpen. Wanneer Barrichello in Q2 sneller is dan zijn teamgenoot Button, komt hij met de conclusie dat de Braziliaan een minder volle tank heeft. Sorry Olav, maar in Q2 wordt door iedereen gereden met een nagenoeg lege tank.
Sterker nog, hij denkt nog steeds dat gasten als Sutil en Fisichella vandaag niet met een volledig lege tank in Q1 reden, begint hij weer een heel verhaal over 3 tienden en 10kg brandstof.
Maargoed, qua stemgeluid en enthousiasme kan er niemand tippen aan Mol, hij mag het van mij nog jaren doen. Zolang ik t spelletje zelf maar begrijp ;)
cookie
26 september 2009, 21:32
Volgend jaar mag ie daar niet meer in missen, alleen nog maar low fuel rondjes.
NS
27 september 2009, 13:34
op rtl een interview met giancarlo fisichella - force india :')
Montoya90
27 september 2009, 13:40
Ik erger me eigenlijk meer aan Allard Kalf. Wat heeft die man een vervelende irritante manier van verslag geven. Ook zijn woord gebruik is af en toe erg kinderachtig. Voorbeeldje:
"bla bla... wanneer rubens barrichello zijn auto in de muur parkeert, en dat is natuurlijk heel erg.............jammer" :closedeyes::closedeyes:
Dennis
27 september 2009, 18:37
Maargoed, qua stemgeluid en enthousiasme kan er niemand tippen aan Mol, hij mag het van mij nog jaren doen. Zolang ik t spelletje zelf maar begrijp ;)
Ik vind die van de BBC ook heel erg goed. Ben z'n naam ff kwijt. Dat Brundle er naast zit voegt ook een hoop toe omdat hij heel anders tegen de races aan kijkt.
Gewoon tijdens de race even contact met Ross Brawn is ook te briljant. Gaf een hoop inzicht in het feit waarom Button ineens voor Rubens reed.
speed9
27 september 2009, 18:49
Mischien bedoeld die meer benzine voor meerdere rondens?
Neem aan dat die niet dement is.
Maarja soms is Mol wel irritant maar hij gooit ook zijn passie in het verhaal.
Allert Kalf moet gewoon oprotten en Jack Plooi moet weer terug.
Of Rick Winkelman en Olav zou ook goed zijn.
Max Downforce
27 september 2009, 19:00
Ik vond het wel grappig. Mol zei vandaag over Barrichello dat ie per seconde een rondje dichterbij kwam :thumbup:
Toen ik effe zapte hadden ze het op de BBC ook over de Trulli Train :lol:
JossNL
27 september 2009, 19:07
Ik vond het wel grappig. Mol zei vandaag over Barrichello dat ie per seconde een rondje dichterbij kwam :thumbup:
Toen ik effe zapte hadden ze het op de BBC ook over de Trulli Train :lol:
En aan het eind van de race was de gemiddelde snelheid 155 kilometer per jaar:closedeyes:
Stefan van Renselaar
27 september 2009, 19:24
Ik vind die van de BBC ook heel erg goed. Ben z'n naam ff kwijt. Dat Brundle er naast zit voegt ook een hoop toe omdat hij heel anders tegen de races aan kijkt.
Jonathan Legard ;)
Soms vind ik hem trouwens niet helemaal neutraal als hij weer staat te schreeuwen wie de grand prix wint :p
Pingguest
27 september 2009, 21:14
En aan het eind van de race was de gemiddelde snelheid 155 kilometer per jaar:closedeyes:
Wat betreft de veiligheid zit het wel snor, in de Formule 1.
Richard117
27 september 2009, 22:06
Ach ja, als jullie 2uur vol moeten lullen zit er zeker geen verspreking in? :thumbup:
Dat is nou wel het laatste waar ik me druk om kan maken.
Feit is dat Olav het enthousiast brengt en dat is bv beter dan de Belg. Daar hebben ze het enthousiasme van een lege melkfles.
En over Jack Plooij moeten we het maar helemaal niet hebben. Die vent heeft echt geen idee waar het spelletjes overgaat, en dat bleek ook wel uit de antwoorden die coureurs gaven.
Allard Kalff heeft de pech dat de coureurs van zijn generatie (waar hij tegen geraced heeft), zoals Hakkinen, Frentzen en Herbert niet meer rijden. Met dat soort coureurs had hij zo'n goede band dat hij daadwerkelijk met echte inside informatie kwam.
Face the Slayer
28 september 2009, 13:08
Ach ja, als jullie 2uur vol moeten lullen zit er zeker geen verspreking in? :thumbup:
Wij zijn dan ook maar mensen, Olav Mol is een instituut.
Pingguest
28 september 2009, 14:21
Een enkele onjuistheid is geen probleem, maar Olav Mol maakt als volwaardig commentator met jarenlange ervaring toch werkelijk te veel fouten.
Richard117
28 september 2009, 16:03
Een enkele onjuistheid is geen probleem, maar Olav Mol maakt als volwaardig commentator met jarenlange ervaring toch werkelijk te veel fouten.
Ik heb het niet over inhoudelijke fouten. Maar over versprekingen, dus zoals die 155 kilometer per jaar of een rondje per seconde dichterbij komen. Dat zijn versprekingen die iedereen kan maken als hij 2uur achter elkaar aan het woord is. Vind het niet terecht om hem daar op af te rekenen ;)
speed9
28 september 2009, 17:45
Ik heb het niet over inhoudelijke fouten. Maar over versprekingen, dus zoals die 155 kilometer per jaar of een rondje per seconde dichterbij komen. Dat zijn versprekingen die iedereen kan maken als hij 2uur achter elkaar aan het woord is. Vind het niet terecht om hem daar op af te rekenen ;)
XD 155 km per jaar reed alleen die japanner Ide, Mr CrashCourse:lol:.
Ach als jullie mij late praten een 2 uur lang, maak ik meer fouten dan dat Olav in zijn leven:rolleyes:
Stefan van Renselaar
28 september 2009, 18:32
Nee, wij rekenen hem af op Alonso en Piquet voor meer als 3 rondes verwarren terwijl Martin Brundle dat binnen 5 seconde heeft hersteld... :rolleyes:
Ellu
13 oktober 2009, 11:51
OLAV BLIJFT OOK THUIS
13 oktober 2009
Allard neemt de honeurs waar.
Ik had liever een gezellige posting gemaakt maar soms kan het eenvoudigweg niet, maar ik wil jullie wel op de hoogte brengen.Door verslechterende omstandigheden mbt tot mijn zieke vrouw reis ik niet af naar Brazilie. Allard gaat naar Sao Paulo om de rijders te ondervragen en de voorbeschouwing gestalte te geven. Dat komt zeker goed. Verder kan ik julie beloven dat wij er alles aan gaan doen een fraaie uitzending te maken van de race die misschien wel de beslissing van het WK van 2009 gaat zijn.
grtz
Olav
http://www.rtl.nl/sport/rtl_gp/formule1/weblog/olav.xml
Jammer:(
Schumi rulezzzzz
13 oktober 2009, 12:59
Heel vervelend voor Olav. Waarom proberen ze geen andere commentator dan Allard, die heeft al bewezen er niks van te bakken!
Federici
13 oktober 2009, 13:00
Er staat niet dat Allard de wedstrijd van commentaar gaat voorzien. Gaat Olav dat dan vanuit zijn huiskamer doen ofzo?
Robert Saalmink
13 oktober 2009, 13:47
Nou ja..... je kunt het wel concluderen...
OLAV BLIJFT OOK THUIS
Allard neemt de honeurs waar.
Richard117
13 oktober 2009, 15:42
Nou ja..... je kunt het wel concluderen...
Dat is jouw conclusie, maar Olav zegt toch duidelijk wat Allard daar gaat doen:
Allard gaat naar Sao Paulo om de rijders te ondervragen en de voorbeschouwing gestalte te geven.
Maar ik ben ook wel benieuwd hoe ze het gaan doen met het commentaar. Zou Olav dan idd gewoon in de studio gaan zitten voor het commentaar?
Ellu
13 oktober 2009, 15:54
Dat is jouw conclusie, maar Olav zegt toch duidelijk wat Allard daar gaat doen:
Maar ik ben ook wel benieuwd hoe ze het gaan doen met het commentaar. Zou Olav dan idd gewoon in de studio gaan zitten voor het commentaar?
Neem aan dat als Olav thuis blijft er ook wel een serieus gegronde reden is (en die weten we ook) dan zal hij vast ook niet in de commentaar-douchecabine van RTL gaan zitten, immers woont hij in Spanje.
Richard117
13 oktober 2009, 15:55
immers woont hij in Spanje.
Dat is waar, helemaal vergeten :blushing:
Er staat niet dat Allard de wedstrijd van commentaar gaat voorzien. Gaat Olav dat dan vanuit zijn huiskamer doen ofzo?
dan heeft ie tenminste een groot scherm ;)
Darthwillie
13 oktober 2009, 18:29
Ongeacht wat hij doet zondag, een triest verhaal voor Olav en zijn gezin
speed9
13 oktober 2009, 18:32
Ongeacht wat hij doet zondag, een triest verhaal voor Olav en zijn gezin
Ja,hopelijk komt alles wel goed met haar.
en zelfs als die naar Brazilie kon werdt het denk ik ook niks,zelfde als jullie naar jullie werk gaan en je vrouw/meisie is ziek,dan werk je ook niet prettig.
Hopelijk wordt de commetaar van Alard iets leuks en niet Bla dit en bla dat.
Roel Bakker
13 oktober 2009, 18:54
Gelukkig rijdt Piquet niet meer, anders wordt het één grote chauvinistische show met verhalen over Piquet's Nederlandse moeder :hammer:
Stefan van Renselaar
13 oktober 2009, 19:25
Gelukkig rijdt Piquet niet meer, anders wordt het één grote chauvinistische show met verhalen over Piquet's Nederlandse moeder :hammer:
:lol:
Jammer voor Olav én het Nederlandse publiek, zitten de mensen die geen BBC kunnen ontvangen of niet weten dat de BBC ook F1 uitzend met Kalf opgescheept... :rolleyes:
Ellu
13 oktober 2009, 20:20
Mol verklaarde tegenover Formule1.nl dat hij wel het verslag zal doen van de kwalificatie en de race, maar dan vanuit Hilversum. Op die manier is hij slechts twee dagen van huis.
http://www.formule1.nl/nieuwsbericht/10-34-9897.html
beter!
Schumi rulezzzzz
13 oktober 2009, 21:32
http://www.formule1.nl/nieuwsbericht/10-34-9897.html
beter!
Dat is inderdaad goed nieuws! Ben benieuwd of hij nu ook een stuk scherper is en minder fouten maakt omdat hij zich puur op de monitor en de tijden kan concentreren.
Ellu
13 oktober 2009, 23:33
Ben benieuwd of hij 't met de beelden en de livetiming gaat doen die wij ook kunnen bekijken, en of er delay tussen beelden en audio zit.
Bramzel
13 oktober 2009, 23:35
Liever Olav vanuit NL dan Allard vanuit Brazilie ;) De heer Kalff is een verdienstelijk coureur en de live-verslaggeving vanuit de auto afgelopen zondag tijdens de GT4 race was leuk, maar qua commentaar ben ik absoluut geen fan van hem.
Richard117
13 oktober 2009, 23:48
Liever Olav vanuit NL dan Allard vanuit Brazilie ;) De heer Kalff is een verdienstelijk coureur en de live-verslaggeving vanuit de auto afgelopen zondag tijdens de GT4 race was leuk, maar qua commentaar ben ik absoluut geen fan van hem.
Allard hoort in de pits thuis.
En toen types als McNish, Herbert en Hakkinen er nog rondliepen was hij op zijn best. Dat zijn vrienden en die deden hun verhaal dan toch op een andere manier.
Nu wordt het wat moeilijker voor hem omdat er nog maar weinig coureurs rijden die hem goed kennen, en dus hetzelfde doen als bij de andere journalisten. Barrichello denk ik als enige nog.
GTE
15 oktober 2009, 22:00
Feit is dat Olav het enthousiast brengt en dat is bv beter dan de Belg. Daar hebben ze het enthousiasme van een lege melkfles.
Ik weet niet wat jij onder enthousiasme verstaat, maar ik word niet enthousiast van iemand die zijn geld verdient met praten, maar ondertussen wel bij vlagen ronduit onbeschoft taalgebruik de ether in slingert bij evenzo onbeschofte stemvolumes. En ja, als ik bij het uitoefenen van mijn functie zoveel relevante fouten zou maken als Olav, dan zat ik inmiddels al een poosje thuis.
Wat Allard betreft, die vond ik in zijn Sportnet (begin jaren negentig) erg goed bij de Indycar-verslagen, maar die is inmiddels ook veel te druk met popi doen en rijders te pas en vooral te onpas bekritiseren.
Wie is overigens die nieuwe op Eurosport? Die had veel te doen tijdens Le Mans afgelopen seizoen. Dat vond ik al wel een verbetering. Iemand met kennis van de sport en respect voor de deelnemers. Zit potentie in.
Richard117
15 oktober 2009, 22:30
Ik weet niet wat jij onder enthousiasme verstaat, maar ik word niet enthousiast van iemand die zijn geld verdient met praten, maar ondertussen wel bij vlagen ronduit onbeschoft taalgebruik de ether in slingert bij evenzo onbeschofte stemvolumes. En ja, als ik bij het uitoefenen van mijn functie zoveel relevante fouten zou maken als Olav, dan zat ik inmiddels al een poosje thuis.
Wat Allard betreft, die vond ik in zijn Sportnet (begin jaren negentig) erg goed bij de Indycar-verslagen, maar die is inmiddels ook veel te druk met popi doen en rijders te pas en vooral te onpas bekritiseren.
Wie is overigens die nieuwe op Eurosport? Die had veel te doen tijdens Le Mans afgelopen seizoen. Dat vond ik al wel een verbetering. Iemand met kennis van de sport en respect voor de deelnemers. Zit potentie in.
Jij vind het blijkbaar onbeschoft, maar ik vind het enthousiasme als iemand met passie verslag doet van de wedstrijd. Daar hou ik meer van dan de droge stof die de belgen de lucht inslingeren.
Vergelijk het met school. Welke lessen waren er nou leuker, die van leraren die monotoon droge stof zitten te dicteren of van leraren die met plezier en enthousiasme les geven?
Wie dat op Eurosport is weet ik niet. Le Mans zat ik zelf op het circuit en heb dus alleen Radio Le Mans gehoord. En als ik hier thuis Eurosport kijk is dat met het Engelse geluidskanaal, wederom omdat die enthousiaster zijn en dus leuker om te horen. ;)
TheRealms
15 oktober 2009, 22:39
Jij vind het blijkbaar onbeschoft, maar ik vind het enthousiasme als iemand met passie verslag doet van de wedstrijd. Daar hou ik meer van dan de droge stof die de belgen de lucht inslingeren.
Vergelijk het met school. Welke lessen waren er nou leuker, die van leraren die monotoon droge stof zitten te dicteren of van leraren die met plezier en enthousiasme les geven?
Wie dat op Eurosport is weet ik niet. Le Mans zat ik zelf op het circuit en heb dus alleen Radio Le Mans gehoord. En als ik hier thuis Eurosport kijk is dat met het Engelse geluidskanaal, wederom omdat die enthousiaster zijn en dus leuker om te horen. ;)
Helemaal eens, maar ik ben het dan ook vrijwel nooit met GTE eens :P
Ferrari_Enzo
15 oktober 2009, 23:04
Sinds wanneer is je stem spontaan verheffen onbeschoft?... :huh1: Wanneer er een mooie inhaalactie is sta ik ook te schreeuwen voor de TV uit enthousiasme...
Beter dan dat de commentator saai monotoon gaat lullen. Dan krijg je juist het idee dat het hem niet zo interesseert.
GTE
15 oktober 2009, 23:06
Ik denk dat je best 'passioneel' kan zijn zonder te schreeuwen, onbeschofte, puberale taal te gebruiken en deelnemers met straffe bewoordingen af te serveren als ze ns een fout maken. Maar goed, daar denken we kennelijk anders over. Persoonlijkheidskwestie.
Ik zat niet op school omdat ik het leuk vond, ik zat er om wat te leren en nogmaals er is een verschil tussen enthousiasme en het presenteren van De Grote Olav Mol Show, terwijl je toch gewoon een sportprogramma van (deskundig) commentaar moet voorzien. Wat dat 'deskundig' betreft, ik blijf erbij dat Olav geen flauw benul van racen heeft.
GTE
15 oktober 2009, 23:07
Sinds wanneer is je stem spontaan verheffen onbeschoft?...
Ik zou het nog een keer lezen, want dat is geen correcte weergave van mijn post. Scheelt mij weer typen. Dank u wel.
Ferrari_Enzo
15 oktober 2009, 23:16
Ik zou het nog een keer lezen, want dat is geen correcte weergave van mijn post. Scheelt mij weer typen. Dank u wel.
Excuus, ik begrijp nu wat je bedoeld. Echter, wanneer hij enthousiast reageert wanneer iemand een fout maakt dan begrijp ik dat hij zijn stem spontaan verheft, ongeacht of het onbeschoft taalgebruik is of niet.
Dat hij überhaupt onbeschoft taalgebruik eruit slingert is een ander verhaal.
Federici
16 oktober 2009, 00:24
GTE.. ik vind je stiekem een huilebalk. Er zijn weinig mensen die zitten te wachten op een saaie droogkloot als commentator (zie Belg, RTL Duitsland). Het team van RTL Duitsland is natuurlijk erg deskundig, maar kan mij (op de voorbeschouwing na) geen moment boeien tijdens de wedstrijd. Hetzelfde geld voor de saaie Belg en het BBC commentaar vind ik ook best saai als ik eerlijk ben.. :)
Peter
16 oktober 2009, 00:46
Jullie gaan nu kiezen tussen 2 kwaden.. of heel saai of een Olav die nu eenmaal veel fouten maakt en liever wat van zijn enthousiasme inlevert om meer bij de les te blijven. tevens mag het wel iets minder subjectief allemaal...
Het kan toch ook foutloos en normaal zonder daarbij supersaai te zijn?
Ellu
16 oktober 2009, 00:47
Hey! Er zit een knop op je tv!
Die zit trouwens ook op dit forum, daarmee bespaar ik mij ergenis van mensen die ik niet kan hebben:P
Alternatieven voor ons allen:
wil je Mol? RTL7
wil je kwaliteit? BBC
wil je pulp? Sporza
heb je luxe? SkyDigital:P
GTE
16 oktober 2009, 00:48
GTE.. ik vind je stiekem een huilebalk.
Dat hoeft niet stiekem hoor. Ik snap op mijn beurt niet hoe men uit mijn posts meent te kunnen afleiden dat ik pleit voor droogkloterige commentatoren. Ik heb ook helemaal geen probleem met Olav's enthousiasme, maar ik vind het onvoldoende om zijn tekortkomingen te compenseren. En ja, ik heb liever een commentator die zo nu en dan wat nuttige informatie geeft dan een commentator die mij te pas en te onpas zijn mening door de strot drukt. Voortdurend die verontwaardigde toon als er iets gebeurt dat hem niet zint, zoals een zaterdag-Telegraaf in chocoladeletter formaat kan koppen dat het allemaal een 'schande' is.
Ik behoor tot de groep die zelf wel tot een mening kan komen en daarom geef ik de voorkeur aan een commentator die zich zoveel mogelijk beperkt tot een toelichting op de feiten. Bij Olav is een aanrijding tussen twee of meer partijen nog geen twee seconden oud, of hij heeft de schuldige al aangewezen. Soms zelfs als je alleen nog maar uitrollende (of tollende) wagens ziet.
En in de Schumacher jaren kon hij aan de rug (ja, de RUG) van Jean Todt zien dat ze bij Ferrari teleurgesteld waren over de prestaties in de kwalificatie. Ja, dan denk ik al snel: "man, lazer op". Dat hoeft nu niet meer. Nu heb ik de BBC, dat qua entertainmentswaarde al wint, enkel omdat het zo hilarisch is om Brundle kriskras over de startgrid te zien rennen (en die er wel in slaagt om relevante vragen te stellen én relevante antwoorden te krijgen). Dus als jullie lekker bij RTL blijven plakken, zijn we allemaal blij en is dit eigenlijk een overbodige discussie.
Roel Bakker
16 oktober 2009, 10:48
...
Bla Bla
En in de Schumacher jaren kon hij aan de rug (ja, de RUG) van Jean Todt zien dat ze bij Ferrari teleurgesteld waren over de prestaties in de kwalificatie. Ja, dan denk ik al snel: "man, lazer op". Dat hoeft nu niet meer. Nu heb ik de BBC, dat qua entertainmentswaarde al wint, enkel omdat het zo hilarisch is om Brundle kriskras over de startgrid te zien rennen (en die er wel in slaagt om relevante vragen te stellen én relevante antwoorden te krijgen). Dus als jullie lekker bij RTL blijven plakken, zijn we allemaal blij en is dit eigenlijk een overbodige discussie.
Waarom is het zo erg dat iemand onbeschoft op jou overkomt als je dat simpelweg zelf ook ben?
Darthwillie
16 oktober 2009, 10:57
En ja, ik heb liever een commentator die zo nu en dan wat nuttige informatie geeft dan een commentator die mij te pas en te onpas zijn mening door de strot drukt.
Dit is idd ook mijn grootste probleem met Olav, beste voorbeeld in deze Trulli, waarvan Olav sinds Frankrijk 2004, toen Barrichello er in de 1 na laatste bocht langs kwam, de pik op heeft. Hij zal geen kans onbenut laten om degenererend over de Trulli-train te praten als bewijs dat Trulli niet kan racen. Nergens komt het in hem op te concluderen dat de rest gewoon slechter kwalificeert.
De knikker van Montoya was ook zo een voorbeeld. Ik herinner me nog een race waar je Montoya naast zijn wagen zag staan en meteen weer het verhaal kwam dat de knikker in Montoya's hoofd weer mis zat, tot de herhaling liet zien dat zijn motor opblies. Dat vind ik onvergefelijke fouten.
Maar goed, ieder zijn ding, Eigenlijk is het mooi dat Olav er is voor mensen die dat prettig vinden en de BBC voor mensen die dat waarderen.
Ellu
16 oktober 2009, 11:01
Maar goed, ieder zijn ding, Eigenlijk is het mooi dat Olav er is voor mensen die dat prettig vinden en de BBC voor mensen die dat waarderen.
Amen:thumbup:
GTE
16 oktober 2009, 11:51
Waarom is het zo erg dat iemand onbeschoft op jou overkomt als je dat simpelweg zelf ook ben?
Poeh jij hanteert wel hele strenge eisen als je het enkele DENKEN ´man lazer op´ al onbeschoft vind. En ik zal hier geen hele verhandeling geven over de stelling dat ´onbeschoftheid´ per definitie in gedrag, en dus niet slechts in een enkele gedachte, ligt besloten, want wie zit dáááár nou op te wachten!?
Ik sluit me bij Willie aan: ieder moet maar het kanaal inschakelen met de commentator(s) waar hij/zij de voorkeur aan geeft. Heerlijk toch, zon vrij land?
Schumi rulezzzzz
16 oktober 2009, 12:02
De meest ideale situatie in mijn ogen is het commentaar van Mol en de beelden van BBC. Ben alleen bang dat je dan twee tv's naast elkaar moet neerzetten met het geluid van de BBC uit en van RTL 7 aan :P
Robert Saalmink
16 oktober 2009, 12:47
En UPC die dan ook die rode knop functionaliteit eens gaat doorgeven... dat is echt heel gaaf.
Roel Bakker
16 oktober 2009, 13:30
Poeh jij hanteert wel hele strenge eisen als je het enkele DENKEN ´man lazer op´ al onbeschoft vind. En ik zal hier geen hele verhandeling geven over de stelling dat ´onbeschoftheid´ per definitie in gedrag, en dus niet slechts in een enkele gedachte, ligt besloten, want wie zit dáááár nou op te wachten!?
Ik sluit me bij Willie aan: ieder moet maar het kanaal inschakelen met de commentator(s) waar hij/zij de voorkeur aan geeft. Heerlijk toch, zon vrij land?
Het gaat mij er niet om of de stelling 'man lazer op' onbeschoft is. Het valt mij gewoon op dat jij je zo openlijk irriteert aan Olav Mols onbeschofte taal gebruik, terwijl jij je ook op dergelijke wijze uit op dit forum. En daardoor dus per definitie een uiting van je gedrag................
GTE
16 oktober 2009, 13:54
Het valt mij gewoon op dat jij je zo openlijk irriteert aan Olav Mols onbeschofte taal gebruik, terwijl jij je ook op dergelijke wijze uit op dit forum. En daardoor dus per definitie een uiting van je gedrag................
Ik zou serieus niet weten hoe mijn forumgedrag kan worden uitgelegd als onbeschoft. Ik kan me ook niet herinneren dat ik forummers heb uitgescholden of te pas en te onpas in mijn formuleringen met geslachtskenmerken (of delen daarvan) gooi. Maar goed, als dat allemaal wel zo is, mijn excuus.
Roel Bakker
16 oktober 2009, 14:07
Ik zou serieus niet weten hoe mijn forumgedrag kan worden uitgelegd als onbeschoft. Ik kan me ook niet herinneren dat ik forummers heb uitgescholden of te pas en te onpas in mijn formuleringen met geslachtskenmerken (of delen daarvan) gooi. Maar goed, als dat allemaal wel zo is, mijn excuus.
Er is niks mis met je forumgedrag hoor..je lokt meestal goede discussies uit.;)
Begrijp me goed, ik bedoel het niet als persoonlijke aanval op je hoor.
Het ging er gewoon om dat je Olav Mol als onbeschoft bestempelt, maar dat je een paar posts daarna ook op een vrije grove manier over zijn gedrag sprak. Ik vond dat nogal tegenstrijdig.
Laten we weer ontopic gaan..
Richard117
18 oktober 2009, 21:48
Dit is idd ook mijn grootste probleem met Olav, beste voorbeeld in deze Trulli, waarvan Olav sinds Frankrijk 2004, toen Barrichello er in de 1 na laatste bocht langs kwam, de pik op heeft. Hij zal geen kans onbenut laten om degenererend over de Trulli-train te praten als bewijs dat Trulli niet kan racen. Nergens komt het in hem op te concluderen dat de rest gewoon slechter kwalificeert.
BBC, RTL Duitsland en TF1 hebben het ook over de Trulli-train. Dus niet doen alsof dit iets van Olav alleen is ;)
Face the Slayer
18 oktober 2009, 22:31
Commentaar van Olav was vandaag best goed te doen, alleen jammer dat hij bepaalde gebeurtenissen vaak bizar of waanzinnig vindt.
Ellu
19 oktober 2009, 00:00
Ging indd wel lekker, maar niet hardop zeggen want dan gaat RTL nog meer knaken besparen door niet meer op locatie uit te zenden :P
Daniël
19 oktober 2009, 00:21
Niets mis mee toch? Laat Olav lekker thuis en stuur dan van het geld dat je bespaart een goede pitreporter erheen!
Ellu
19 oktober 2009, 00:46
Niets mis mee toch? Laat Olav lekker thuis en stuur dan van het geld dat je bespaart een goede pitreporter erheen!
Good one!
Captain Slow
19 oktober 2009, 15:53
Even iets anders, ik dacht gisteren na het tafeltennis op Eurosport op te vangen dat ze de FIA presidentsverkiezingen live gaan uitzenden.
Zou wel gaaf zijn:)
22:15 als ik het helemaal goed herinner.
Ellu
22 oktober 2009, 04:23
Gesignaleerd op digitale HD TV van UPC: RTL7 en RTL8 HD kanalen... zou het dan zo zijn dat... ;)
Robert Saalmink
22 oktober 2009, 08:56
Gesignaleerd op digitale HD TV van UPC: RTL7 en RTL8 HD kanalen... zou het dan zo zijn dat... ;)
Op de BBC heb je dat al langer, volgens mij zenden zij het echter ook niet in HD uit. Wel met red button functies, erg gaaf maar die stomme kabelaar hier ondersteund het niet :(
Darthwillie
22 oktober 2009, 09:03
Laatste race van het seizoen gingen ze volgens mij HD uitzenden.
RSRoy
22 oktober 2009, 10:46
Zou wel mooi zijn als ze ook aan de HD gaan.
Al moet ik zeggen dat wij nu wel wat problemen hebben met Ziggo HD.
Richard117
22 oktober 2009, 10:54
Ik las laatst ergens dat het contract van RTL dit jaar afloopt en dat ze druk aan het onderhandelen zijn om het uitgebreidere pakket te krijgen. Wat in zou houden dat ze alle vrije trainingen uit mogen zenden, dat ze via internet uit mogen zenden en ook terug te kijken is en volgens mij ook HD-tv.
Heb alleen geen flauw idee meer waar ik dat gelezen heb en kan er zo snel ook niks over terugvinden.
Schumi rulezzzzz
22 oktober 2009, 11:01
Ik zou het toejuichen, echter als ik de kijkcijfers van de races dit jaar bekijk vraag ik me af waarom ze uberhaupt zouden willen uitbereiden. De cijfers waren dit jaar echt slechter dan ooit, voorheen keken er minimaal een miljoen mensen naar de GP Brazilie in de avond, maar dit jaar 650.000. Dat is maar een voorbeeld, want de Europese races die 's middags werden uitgezonden trokken zo'n 4 tot 500.000 kijkers, dat is gewoon veel te weinig. Wellicht heeft dit te maken met de races die dit jaar echt om te huilen waren, 'onbekende' mensen die voor het kampioenschap vochten en er rijdt al een tijdje geen Nederlander meer mee...
RSRoy
22 oktober 2009, 11:10
er rijdt al een tijdje geen Nederlander meer mee...
Dit is het grootste probleem. Als er Nederlanders mee doen worden we allemaal chauvinistisch en vindt men het geweldig. Dat is bij alle sporten zo. Ik bedoel wie keek er naar darten voordat van Barneveld op niveau mee ging doen?
Richard117
22 oktober 2009, 11:13
En met de BBC heeft RTL er denk ik ook wel een concurrent bij gekregen. ;)
Darthwillie
22 oktober 2009, 11:16
Ik zou het toejuichen, echter als ik de kijkcijfers van de races dit jaar bekijk vraag ik me af waarom ze uberhaupt zouden willen uitbereiden. De cijfers waren dit jaar echt slechter dan ooit, voorheen keken er minimaal een miljoen mensen naar de GP Brazilie in de avond, maar dit jaar 650.000. Dat is maar een voorbeeld, want de Europese races die 's middags werden uitgezonden trokken zo'n 4 tot 500.000 kijkers, dat is gewoon veel te weinig. Wellicht heeft dit te maken met de races die dit jaar echt om te huilen waren, 'onbekende' mensen die voor het kampioenschap vochten en er rijdt al een tijdje geen Nederlander meer mee...
Ik denk dat het heel interessant zou zijn om te kijken hoeveel nederlanders er naar de BBC of Belgie kijken. RTL heeft het aantal reclames behoorlijk omhoog geschroeft en de meeste fanatieke volgers lijken een beetje olav mol moe.
Mijn vermoeden is dat het aantal kijkers niet omlaag is, maar dat ze ergens anders kijken.
Schumi rulezzzzz
22 oktober 2009, 11:54
Mijn vermoeden is dat het aantal kijkers niet omlaag is, maar dat ze ergens anders kijken.
Zou heel goed kunnen, is inderdaad een interessant gegeven om te onderzoeken!
JossNL
22 oktober 2009, 12:01
Ik heb het niet zo met kijkcijfers, sinds het schandaaltje op Geenstijl. 1250 kastjes van mensen met zwijgplicht, maar toch 10% die zich daar niet aan houden en zeggen regelmatig te knoeien met hun input. Ieder kastje stelt zo een 5000/6000 huishoudens voor. Maarja, het zal allemaal wel kloppen :)
Robert Saalmink
22 oktober 2009, 12:08
Ik heb het niet zo met kijkcijfers, sinds het schandaaltje op Geenstijl. 1250 kastjes van mensen met zwijgplicht, maar toch 10% die zich daar niet aan houden en zeggen regelmatig te knoeien met hun input. Ieder kastje stelt zo een 5000/6000 huishoudens voor. Maarja, het zal allemaal wel kloppen :)
Het schandaaltje ken ik niet, maar de genoemde methode lijkt mij vrij achterhaald, met digitale TV lijkt het me een druk op de knop en je weet hoeveel mensen er keken.
JossNL
22 oktober 2009, 12:11
Het schandaaltje ken ik niet, maar de genoemde methode lijkt mij vrij achterhaald, met digitale TV lijkt het me een druk op de knop en je weet hoeveel mensen er keken.
Zo werkt dat dus niet, nee. Bij kijkonderzoek is het namelijk van belang de leeftijdgroep/geslachtgroep te weten van de kijkers. Dus die moeten dat iedere keer handmatig in zo een kastje invullen wie er kijken.
Gegevens van digitale tv zijn onbruikbaar omdat je dan niet weet wie/wat er kijkt. Ik neem aan dat dat (nog) niet gebruikt wordt.
Jeroen Ursem
22 oktober 2009, 13:27
Als ik ook zo'n kastje zou hebben zouden de kijkcijfers er al heel anders uitzien :p
Schumi rulezzzzz
22 oktober 2009, 14:09
Ja ik heb dat ook gezien ja, ach ben het eigenlijk helemaal met je eens, het systeem is ook zwaar achterhaald... Maargoed vele zenders bepalen aan de hand van deze cijfers nog steeds het beleid, inclusief de sponsoren dus het zal ook wel een beetje de waarheid zijn.
cookie
22 oktober 2009, 15:43
Op de BBC heb je dat al langer, volgens mij zenden zij het echter ook niet in HD uit. Wel met red button functies, erg gaaf maar die stomme kabelaar hier ondersteund het niet :(
de Kabel zal waarschijnlijk nooit die red button functie uit kunnen zenden want dat is exclusief voor Groot Brittannië. via satelliet kan het wel.
Laatste race zal waarschijnlijk toch niet in HD uitgezonden worden, staat niet in de BBC HD programma gids. Tenzij dit nog aangepast word. Waren enkel geuchten dat Abu Dhabi het HD debuut zou worden, waarschijnlijk is het alleen een test en word het dan in 2010 geïntroduceerd.
Dennis
22 oktober 2009, 16:16
Wat loopt Europa toch hopenloos achter op dit gebied. Afgelopen Indycar seizoen volledig in HD gevolgd en ook alle series worden daarin de USA in HD uitgezonden. Toch jammer.
Schumi rulezzzzz
22 oktober 2009, 16:24
Wat loopt Europa toch hopenloos achter op dit gebied. Afgelopen Indycar seizoen volledig in HD gevolgd en ook alle series worden daarin de USA in HD uitgezonden. Toch jammer.
Mag ook wel, want die races zijn slaapverwekkend haha.. :P
Nee Europa zal snel volgen, net als alles wat uit de USA komt...
Ellu
22 oktober 2009, 17:07
Afgelopen Indycar seizoen volledig in HD gevolgd en ook alle series worden daarin de USA in HD uitgezonden.
Maar dat heb je achteraf via internet verkregen, zijn op internet ook wel HD uitzendingen van Japan te vinden en verschillende kanalen wereldwijd zenden de races upscaled in "HD" uit. Neemt niet weg dat ze als eersten in HD uitzenden, maar voor hun is het national, F1 is meer global.
Red Button optie zou ik graag terug zien bij digitale TV maar die kans schat ik voorbij 0,0% immers de vuistregel: alles wat goed is verdwijnd achter decoder of uit het pakket:P (uit een tijd dat ik vrij vroeg digitale tv adopteerde om kanalen als RTL en N-TV te aanschouwen voor F1 coverage.
Misschien dat ze de race upscaled uitzenden op de RTL7 HD, ik zal de eerste zijn het te melden haha:thumbup:
Red Button optie
maar hij heeft het toch gered? :p
Max Downforce
22 oktober 2009, 18:52
Als je de race in AD HD kijkt......is het in een kwartiertje voorbij :blink:
Face the Slayer
22 oktober 2009, 19:15
Als je de race in AD HD kijkt......is het in een kwartiertje voorbij :blink:
Normaal gesproken ook.
Federici
1 november 2009, 19:31
Wanneer komt de jaarclip? Of kunnen ze die niet voldoende vullen met dit zeer saaie seizoen?
Mark G.
1 november 2009, 19:38
Wanneer komt de jaarclip? Of kunnen ze die niet voldoende vullen met dit zeer saaie seizoen?
Die hebben ze toestraks na de persconferentie al uitgezonden.
El Maestro
1 november 2009, 19:38
Die werd aan het eind van de uitzending getoond. Vond hem niet echt denderend....:rolleyes:
Pingguest
1 november 2009, 20:20
Olav Mol geeft mij toch het idee dat de commentatoren door de FIA zijn geïnstrueerd om bovenal positief te zijn over de sport. Onder de fans is de algehele opinie dat de baan in Abu Dhabi weinig spannend en verheffend is, maar Mol tracht het te verkopen als de beste op de kalender.
Fabian de Jong
1 november 2009, 21:19
Die hebben ze toestraks na de persconferentie al uitgezonden.
Nee hoor, de echte moet nog komen namelijk:
Zo 27 nov. 22.30-00.00 uur RTL GP: Formule 1 - Jaaroverzicht
Mark G.
1 november 2009, 21:29
De jaarclip duurt maar een paar minuten ;). En die is wel degelijk vanmiddag al uitgezonden, zoals elk jaar eigenlijk bij RTL.
Robert Saalmink
7 november 2009, 14:01
Er start NU een F1 2009 terugblik op BBC1 van een uur, voor de geïnteresseerden.
petervdveen
7 november 2009, 14:46
Mm.. lees het nu pas:huh1:
Ferrari_Enzo
7 november 2009, 15:03
Zapte er toevallig langs, was wel een mooi overzicht vond ik zo. :) Gave beelden.
Ellu
12 november 2009, 18:27
Zondag 27 November 2009 bestaat niet:p
Ellu
17 november 2009, 15:33
Slightly offtopic:
WRC heeft een 3 jarige overeenkomst gesloten met MotorsTV, dat zou betekenen eindelijk weer wat fatsoenlijks op dat kanaal:laugh:. Overigens word de overeenkomst met Eurosport niet verlengt.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80179
cookie
18 november 2009, 16:04
Spijtig dat het WRC zo oninteresant is tegenwoordig, en daar geeft MotorsTV dan heel hun budget van 2010 aan (waarschijnlijk). Hoop dat ze toch nog wat andere raceklassen kunnen strikken voor live uitzendingen. Liefst ALMS en NASCAR. het Nascar contract met Engelse betaalzender Sky loopt immers af op het einde van dit jaar.
Robert Saalmink
18 november 2009, 16:11
De hoop op ALMS heb ik al opgegeven na 2009 :( wat een waardeloze coverage. De races die ze wel uitzonden, was dan wel weer integraal.
Captain Slow
18 november 2009, 16:19
Mocht Raikkonen besluiten naar het WRC te gaan dan heeft Motorstv een gouden greep gedaan.
Dan krijgen ze echt heel veel kijkers erbij, kijkers die eurosport niet had.
Ellu
19 november 2009, 14:50
De aantal keren dat ik MotorsTV kijk is op 1 hand te tellen, ze hadden altijd wel nette DTM coverage maar de beeldkwaliteit daarvan was echt om te janken.
Robert Saalmink
19 november 2009, 15:14
Het afgelopen half jaar is de beeldkwaliteit prima (op UPC), ze hebben het toen naar breedbeeld omgezet en sindsdien is het in orde.
Ellu
19 november 2009, 15:43
Het afgelopen half jaar is de beeldkwaliteit prima (op UPC), ze hebben het toen naar breedbeeld omgezet en sindsdien is het in orde.
Dat klopt, maar toen waren de goede series al weg:(
Robert Saalmink
19 november 2009, 16:16
Klopt inderdaad.
Fabian de Jong
11 december 2009, 23:33
En hier ook maar even posten: Zondag 27 December om 22:30 tot 0:00 wordt op RTL7 het Formule 1 - Jaaroverzicht uitgezonden.
F1-gast
18 december 2009, 13:45
Las gister dat het niet zeker was dat er komende jaren formule 1 wordt uitgezonden in Nederland (iig op een nederlandse tv zender). Omdat Ecclestone(d) enorme bedragen vraagt weer....
Terwijl er van de zomer nog verhalen gingen dat RTL de vrijetrainingen en al live wou gaan uitzenden op een speciale digitale zender.
petervdveen
18 december 2009, 14:30
Las gister dat het niet zeker was dat er komende jaren formule 1 wordt uitgezonden in Nederland (iig op een nederlandse tv zender). Omdat Ecclestone(d) enorme bedragen vraagt weer....
Terwijl er van de zomer nog verhalen gingen dat RTL de vrijetrainingen en al live wou gaan uitzenden op een speciale digitale zender.
Bron?
Ellu
18 december 2009, 14:33
Formule 1 Magazine.
F1-gast
18 december 2009, 14:50
Bron?
Idd stond in formule 1 magazine van gister.
En dat ze live de vrije trainingen etc wouden uit zenden stond meen ik daar ook in of op hun site weet het al niet meer.
RSRoy
27 december 2009, 21:32
Vanavond om 22.30 zou het RTL GP Formule 1 jaaroverzicht nog een keer uitgezonden worden ;)
Ellu
27 december 2009, 21:34
Was hij al eerder uitgezonden dan?
F1-gast
28 december 2009, 11:53
Was hij al eerder uitgezonden dan?
Nee, nou ja na de laatste race maar dat was toch niet echt een samenvatting ?
Roel Bakker
28 december 2009, 20:00
Nee, nou ja na de laatste race maar dat was toch niet echt een samenvatting ?
Dat was de jaarclip..van pak weg 3minuten.
Gister was het een jaaroverzicht van anderhalf uur.
Ellu
28 december 2009, 20:27
Daarom mijn reactie :)
Overigens hulde voor RTL voor een "decent" overzicht. Hoe ze een redelijk "laf" seizoen zo spectaculair voor weten te schotelen. Uiteraard inclusief het diep diep diep sneue "Schumi verliet ons" filmpje (c'mon eerst de Monza06 persco laten zien en dan de tranen van 2000 persco erachteraan plakken).
Doet me denken aan het FIA overzicht van 2002 en 2004, een "saai" seizoen werd me toch spectaculair gebracht.
cookie
29 december 2009, 17:01
Daarom mijn reactie :)
Uiteraard inclusief het diep diep diep sneue "Schumi verliet ons" filmpje (c'mon eerst de Monza06 persco laten zien en dan de tranen van 2000 persco erachteraan plakken).
Dus toch, dacht dat ik het verkeerd had gezien ofzo want dat huilen deed ie inderdaad niet in 2006. Echt slecht dat ze dat zo deden :P
Captain Slow
19 februari 2010, 11:06
RTL behoudt uitzendrechten Formule 1
19 februari 2010
RTL heeft de uitzendrechten voor de Formule 1 weten te behouden. Zo heeft de zender bekendgemaakt. RTL heeft een overeenkomst voor drie jaar gesloten.
"De komende drie jaar zal RTL 7 de races in de Formule 1 uitzenden. Er waren meerdere partijen in de race voor deze rechten, maar RTL wist die te bemachtigen."
Nieuw is dat herhalingen van de races te zien zullen zijn op RTL Gemist.
www.gpupdate.nl
Geen verandering dus. Er wordt niks vermeld of het RTL nou gelukt is het contract zo te maken dat ze ook de vrijdagtrainingen mogen uitzenden.:)
Robert Saalmink
19 februari 2010, 11:15
De hele race terug zien via RTL gemist is wel relaxt. Maar geen nieuws over HD? :(
Bramzel
19 februari 2010, 11:36
Dat uitzending gemist is wel heel erg fijn zeg!
Darthwillie
19 februari 2010, 11:38
Bernie is van mening er nog niet genoeg interesse is voor HD (vertaling hij wil de hoofdprijs ontvangen maar de stations willen dat nog niet betalen)
http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_news_item.php?fes_art_id=39947http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_news_item.php?fes_art_id=39947
JossNL
19 februari 2010, 11:43
De hele race terug zien via RTL gemist is wel relaxt. [...]
Ik zou jezelf niet teveel op verheugen. Ik wilde een Dakar gemist zien en wat denk je? Moet je 1.20 euro voor dokken. OK, het is geen vermogen, maar het gaat om het principe.
Robert Saalmink
19 februari 2010, 11:59
Ik zou jezelf niet teveel op verheugen. Ik wilde een Dakar gemist zien en wat denk je? Moet je 1.20 euro voor dokken. OK, het is geen vermogen, maar het gaat om het principe.
Tja, valt me nogal mee. Gratis is leuker natuurlijk, maar voor die enkele keer dat een race moet missen, kan ik met die 1,20 dat toch weer even lekker kijken wanneer het mij uit komt.
Stefan van Renselaar
19 februari 2010, 12:40
Tja, valt me nogal mee. Gratis is leuker natuurlijk, maar voor die enkele keer dat een race moet missen, kan ik met die 1,20 dat toch weer even lekker kijken wanneer het mij uit komt.
Via wat minder legale bronnen doe ik het gratis... En dan heb ik geen gezeik met dat de stream zit te bufferen
Robert Saalmink
19 februari 2010, 13:36
Via wat minder legale bronnen doe ik het gratis... En dan heb ik geen gezeik met dat de stream zit te bufferen
Mwoah, op UPC loopt dat allemaal prima tegenwoordig. Ik kan me de laatste storing niet eens meer herinneren, zo lang geleden.
Federici
19 februari 2010, 13:36
RTL Gemist werkt anders heel erg goed hoor :)
Ellu
20 februari 2010, 00:42
http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_news_item.php?fes_art_id=39947http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_news_item.php?fes_art_id=39947
Standard Low Solution. Volgens mij zijn de huidige uitzendingen gewoon SD... Journalistiek anno 2010:rolleyes: lekker zeiken ware het de enige echte Albert Verlinde. Kwaliteit huidige broadcast is dik in orde, het is alleen geen HD. Klaar. [PUNT]
Erg tof persbericht van RTL ook, er waren andere geïnteresseerden maar we hebben het toch weer geflikt. NOS en SBS lijken mij onwaarschijnlijk, wie anders? Omroep Gelderland? RTL heeft net zo lang gewacht op een uitgekleed contract voor een lage prijs dunkt mij;). Beetje mazzel met de terugkeer van Schumacher, een leuke babbel eromheen en hoppa een persbericht is geboren:closedeyes:.
FOM komt echt niet op de blote knietjes bij RTL smeken om een deal. Eerder andersom. Uitzendinggemist kan mij gestolen worden (lang leve analoge kabel) en waarschijnlijk nog steeds geen footage op vrijdag, de enige specialiteit van SBS in 2004 (op Veronica voor Top Gear).
Zo, mijn gal is op :)
Face the Slayer
20 februari 2010, 15:57
Nederlander.
Ellu
21 februari 2010, 15:42
News for the Dutch. Carchannel (Digital channel) acquired the rights to broadcast IRL in Holland and Indy Lights.
They will also broadcast BTCC, DTM, Nurnburgring 24 and F3.
Artikel ook op racexpress.nl geloof ik.
Mark G.
21 februari 2010, 15:44
Woei, BTCC live zou wel mooi zijn!
Captain Slow
21 februari 2010, 15:55
Zenden ze al een tijdje uit hoor:)
Indycar is wel mooi nieuws
Pingguest
21 februari 2010, 17:36
Nederlander.
Ben jij een Belg dan? :huh1:
:D
JossNL
21 februari 2010, 17:37
Gezien z'n signature wel;)
Stefan van Renselaar
21 februari 2010, 17:48
Gezien z'n signature wel;)
:lol:
Fabian de Jong
21 februari 2010, 19:05
Artikel ook op racexpress.nl geloof ik.
Hier het artikel: Klik (http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=21719)
cookie
21 februari 2010, 19:58
Hier het artikel: Klik (http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=21719)
Slecht nieuws, die zender zit niet op de satelliet dus geen IRL op tv voor mij in 2010 :(
RSRoy
22 februari 2010, 13:17
Woei, BTCC live zou wel mooi zijn!
Ze zenden nu ook regelmatig volledige races uit van het afgelope BTCC seizoen. Alleen is de kwaliteit wel vaak om te huilen :huh1:
Federici
22 februari 2010, 20:20
Van Olav's weblog:
Beloofd is beloofd
oke dan,..Witte Rook!!!
Afgelopen weekend is er eind gekomen aan de onderhandelingen en dus kan ik stellen dat ik er ook in 2010 weer zal zijn als commentator bij alle races op RTL7. Het belooft een waanzinning seizoen te worden waarbij ik hoop op gewelidge gevechten op de baan en veel minder geleuter achter de groene tafel bij de FIA. De teams moeten de politiek in de kast zetten en alle aandacht op de baan richten. Over de exacte invulling van het programma is nu nog nites te melden, de komende dagen gaan we daar met de voltallige redactie een flink aantal bomen over opzetten.
grtz
Olav
Bron :: Olavmol.nl
Gelukkig. Olav is er weer bij in 2010! :D
GTE
22 februari 2010, 20:26
Ik wist niet eens dat er sprake van was dat Olav het niet zou doen. Al vanaf 1993 een vaste waarde. Voor die tijd moest ik het doen met het stemgeluid van Bert Devies van Eurosport. Tja... Toen had je nog de zondagochtend warmup live. De snelste ontbijttelevisie van Nederland. Good times.
Tjerk Korving
22 februari 2010, 21:44
Ik wist niet eens dat er sprake van was dat Olav het niet zou doen. Al vanaf 1993 een vaste waarde. Voor die tijd moest ik het doen met het stemgeluid van Bert Devies van Eurosport. Tja... Toen had je nog de zondagochtend warmup live. De snelste ontbijttelevisie van Nederland. Good times.
Het zal ook meer bedoeld zijn dat nu RTL de rechten houd, Olav het blijft doen. Wat weer de vraag zou zijn als het ineens weer naar SBS zou zijn gegaan om wat te noemen. Ze zien je op een gegeven moment ook aankomen als je maar blijft job hoppen tussen die twee tv stations. :)
Federici
22 februari 2010, 23:36
Het zal ook meer bedoeld zijn dat nu RTL de rechten houd, Olav het blijft doen. Wat weer de vraag zou zijn als het ineens weer naar SBS zou zijn gegaan om wat te noemen. Ze zien je op een gegeven moment ook aankomen als je maar blijft job hoppen tussen die twee tv stations. :)
Feit is wel geweest dat SBS destijds in 2004 niet alleen de rechten overnam, maar ook het complete productieteam van RTL. Denk dat de rechtenhouders liever niet direct het hele roer om willen gooien. Zelf weten ze ook wel dat er genoeg alternatieven zijn op het open net.
F1-gast
23 februari 2010, 13:02
Gelukkig blijft de F1 op RTL.
Zag me al zitten met de Bels omdat os pap amper engels verstaat het Where are you from ? en How are you ? gaat um al te ver.
Gelukkig RTL :D:thumbup:
En volgens mij kon je Dakar toch gewoon gratis zien op de site ?
iig heb er niet voor betaald ofzo. Of bedoelen jullie de live beelden.
Bramzel
23 februari 2010, 13:05
En volgens mij kon je Dakar toch gewoon gratis zien op de site ?
iig heb er niet voor betaald ofzo. Of bedoelen jullie de live beelden.
Ze bedoelen het terugkijken op internet.
F1-gast
23 februari 2010, 13:13
Dat is toch gewoon gratis ?
Ik kon ze iig gewoon bekijken.
Robert Saalmink
23 februari 2010, 13:43
RTL4/5/6/7/8 aanzetten
Rode knop drukken
Tadaa. Dat bedoelen ze denk ik.
JossNL
23 februari 2010, 13:46
Niet ik, in ieder geval. Als je een Dakar aflevering (dus niet de tidbits) wilde kijken de dag er na (misschien dat ze later wel gratis waren?), via RTLGemist.nl of via RTLGP.nl/dakar moest je betalen.
Edit; Even gecheckt, moet er nu nog voor betalen. Het is 1.30 trouwens, for the record ;)
http://www.rtl.nl/components/sport/rtl_gp/dakar/miMedia/217625/217638.rtlvideo.29742106.RTL_Gp_Dakar_2010_s8_a13. xml
F1-gast
23 februari 2010, 16:46
Zal dalijk thuis eens kijken ben nu op werk nog.
Face the Slayer
23 februari 2010, 18:27
Fries van geboorte. ;)
Niels Tieman
23 februari 2010, 19:00
Must... resist... temptation....
Pingguest
23 februari 2010, 19:33
Fries van geboorte. ;)
Het één sluit het ander nog niet uit, hé? :laugh:
Darthwillie
24 februari 2010, 00:23
Dus eigenlijk Fries de Slayer :p
could not resist temptation :laugh:
bobskink
3 maart 2010, 17:33
Zaterdag 6 maart 14.00 uur BBC
Formula1. Jenson Button's Glorious Season
Dat belooft.
Hopelijk kan iemand het opnemen en online zetten, want ik ben niet thuis.
cookie
3 maart 2010, 20:21
Zaterdag 6 maart 14.00 uur BBC
Formula1. Jenson Button's Glorious Season
Dat belooft.
Hopelijk kan iemand het opnemen en online zetten, want ik ben niet thuis.
herhaling, gewoon het 2009 jaaroverzicht.
Dennis
4 maart 2010, 19:28
herhaling, gewoon het 2009 jaaroverzicht.
Je bedoeld een samenvatting van de 1e helft van het seizoen? ;)
Roel Bakker
6 maart 2010, 10:16
Ik weet niet of dit al gemeld was, maar morgen gaan ze bij rtl7 is de kickoff van het nieuwe F1 seizoen:
Formule 1 Terugblik 2009
07-03 om 13:20, RTL 7
Formule 1 Kick-off 2010
07-03 om 15:00, RTL 7
Federici
6 maart 2010, 10:38
Heel misschien zie ik de Kick-Off nog.. maar grotere kans dat ik in de Kick-Off (supportershome) zit in Kerkrade.. ;)
Schumi rulezzzzz
11 maart 2010, 15:10
Olav
Ik mis hem nu al. We begonnen samen een jaartje of 20 geleden en dit jaar zit Olav Mol in een commentaarcel in… HILVERSUM! Okay, Allard is hier en een cameraman maar toch het gaat om het gevoel, de sfeer en de sensatie. Olav kennende doet hij echt wel zijn best er iets moois van te maken maar na een race of drie gaan we het verschil echt horen! Jammer!
Natuurlijk kan het maar je stuurt een voetbalverslaggever ook naar het stadion. Bij het schaatsen had een stuk langer geduurd voordat we door hadden gehad dat Gerard een foutje maakte als men in Hilversum het commentaar had gedaan. Ach, ondertussen mag de NOS gewoon commerciële televisie maken. Of ben ik echt de enige die het vreemd vond dat we bij ieder wissewasje naar de reclame gingen tijdens de Olympische Spelen?
Bij deze wens ik Olav succes… Zouden ze bij RTL wel genoeg budget hebben gehad als ze ’s ochtends eerst naar Londen zouden vliegen… Oh ja, daar was ik al over aan het klagen geweest!
Bron: Frits van Eldik
Het wordt met het jaar kariger bij RTL. Nu ook geen opmerkingen van Olav, zoals "dr klinkt een auto anders dan de anderen op t rechte stuk!"..
Zonde! :surrender:
Pingguest
11 maart 2010, 15:17
Ik ga gewoon naar de BBC kijken.
Robert Saalmink
11 maart 2010, 15:19
Zucht... erg jammer inderdaad. Eens zien hoe het gaat hoewel ik al steeds vaker bij de BBC bleef plakken.
Pingguest
11 maart 2010, 16:20
Ik was sowieso een liefhebber van de BBC. De commentatoren zijn zeer accuraat en beschikken over meer kennis. Wellicht speelt de Britse race-traditie alhier een rol.
Robert Saalmink
11 maart 2010, 16:28
Het is kiezen tussen kennis (BBC) en -soms- smakelijke sensatie (Olav) voor de meesten.
Sander Hogendoorn
11 maart 2010, 16:34
Erg jammer..
Darthwillie
11 maart 2010, 16:37
Allard is toch onsite, die geeft toch info door?
Allard zal wel zaterdagmiddag naar huis gebonjourd worden...
Fabian de Jong
12 maart 2010, 17:42
Allard zal wel zaterdagmiddag naar huis gebonjourd worden...
Hmm dat denk ik niet, na de race etc maakte ze ook nog vaak interviews etc he ;)
Pingguest
12 maart 2010, 17:53
Hmm dat denk ik niet, na de race etc maakte ze ook nog vaak interviews etc he ;)
In het verleden, ja. Wie zegt dat RTL ook dit jaar nog interviews gaat afnemen?
De service van RTL is wel erg karig. Voor een goede kwaliteit van de dienstverlening is eigenlijk wel vereist dat de commentatoren op het circuit aanwezig zijn. RTL moet er dan ook niet van op kijken wanneer de kijkcijfers dit jaar een stuk lager zullen uitpakken.
Las gisteren uit een F1 Magazine uit eind 1996 een heel stuk over het rechten verhaal (toen nog hoogst onzeker of het bij RTL zou bijven en met welke commentator). History repeats :p.
Ik ben zeker fan van Olav Mol maar walg van de RTL coverage dus zal vaak naar BBC en Sporza zappen.
Hier alleen nog maar BBC. Martin Brundle zich een weg zien banen over een stampvolle grid, af en toe een vrouwelijke concurrentreporter beetje zieken, is al heel entertaining op zich.
Tjerk Korving
13 maart 2010, 16:24
Vandaag gewoon RTL gekeken tijdens de kwalificatie maar als je het niet weet merk je het simpelweg niet dat Olav Mol in Hilversum verslag doet van het gebeuren.
Ook al heb ik totaal geen probleem met het volgen van Engels, het is in het Nederlands naar mijn mening toch net wat soepeler volgen.
CuqeBaqer
13 maart 2010, 16:53
Olav heeft het wel vaak over het nieuwe stuk. Heb een aantal keer gehoort dat hij het niks vond en elke keer dat ze er reden zei hij : En dit is dat nieuwe stuk. Maar goed van hem kan ik het wel hebben
Fabian de Jong
14 maart 2010, 00:30
Vandaag gewoon RTL gekeken tijdens de kwalificatie maar als je het niet weet merk je het simpelweg niet dat Olav Mol in Hilversum verslag doet van het gebeuren.
Ook al heb ik totaal geen probleem met het volgen van Engels, het is in het Nederlands naar mijn mening toch net wat soepeler volgen.
Viel me wel op dat het geluid van Olav wel slechter was dan voorgaande jaren.
Dennis
14 maart 2010, 09:07
Ik hou het dit seizoen gewoon weer bij de BBC. Al mogen ze meneer Jordan daar wel de laan uit sturen. irritant mannetje.
petervdveen
14 maart 2010, 12:08
Het valt me op dat het beeld van rtl nu nóg later is als vorige jaren. Het loopt nu meer dan 5 seconden achter op de live timing.. Zal waarschijnlijk komen omdat de beelden eerst naar hilversum moeten en er daar nog eens de stem van olav aan toegevoegd moet worden, maar dat stoort me wel eigenlijk.
Trouwens gisteren ook de nieuwe mobile applicatie van F1.com uitgeprobeerd en die doet het echt super..
Mocht iemand nog de QLF van RTL Gemist willen zien, gebruik dan deze link die op de site staat:
http://www.rtl.nl/components/sport/rtl_gp/formule1/miMedia/220064/220065.s4m.31912191.RTL_Gp_Formule_1_-_Bahrein_kwalificatie_s4_a1.xml
Hij doet het niet? Nee indd! Lekker verrot weer:thumbup:
Binnenkort geen F1 meer op Vlaamse TV?
17 maart 2010 — De Formule 1 dreigt van de Vlaamse tv-zenders te verdwijnen ...
De VRT gaat een drastsich besparingsplan doorvoeren waarbij men ondermeer zo’n 10 procent wenst te besparen op de werkingsmiddelen van de programma’s. Dit zou eveneens tot gevolg hebben dat een aantal programma’s zelfs geschrapt zouden worden.
Bij de VRT bekijkt men momenteel ook op welke sportuitzendingen men kan besparen en meteen komt daarbij de Formule 1 in beeld. Er zou bij de VRT dan ook al de concensus bestaan om niet meer mee te bieden voor de nieuwe F1-rechten.
Dat zou er meteen voor zorgen dat de Formule 1 dan niet meer te zien is via een Vlaamse zender, tenzij een andere tv-zender de rechten wenst over te nemen. Veel zenders staan er echter niet voor te springen.
“De programma’s die wegvallen, zijn de dingen waar we niet meer voor gaan. Stel dat we Formule 1 schrappen - en dat is een zeer reële piste - dan vallen de Formule 1-programma’s weg. We gaan dus kijken welke contracten allemaal aflopen en die dan aftoetsen aan onze prioriteiten.”
“Onze prioriteiten? De sporten die ons beroeren, zoals voetbal, wielrennen, tennis met Vlaamse insteek.”
Het ziet er dus naar uit dat de Vlaamse F1-fan binnenkort naar de zender van onze Waalse vrienden mag zappen. Gelukkig is het aanbod via de digitale tv nog ruim te noemen. Ook zenders zoals BBC en het Duitse RTL zenden de Formule 1 uit. Onze talenkennis zal er alvast wel bij varen ...
ja lap
ik heb er geen problemen mee om op de BBC te kijken, maar gaan ze nu echt zover gaan, dat er geen enkele vlaamse zender nog F1 uitzendt omdat er zogezegd niet genoeg interesse is? echt alles moet hier blijkbaar wijken voor de heilige 3 (voetbal, wielrennen, tennis)
Richard117
17 maart 2010, 11:04
ja lap
ik heb er geen problemen mee om op de BBC te kijken, maar gaan ze nu echt zover gaan, dat er geen enkele vlaamse zender nog F1 uitzendt omdat er zogezegd niet genoeg interesse is? echt alles moet hier blijkbaar wijken voor de heilige 3 (voetbal, wielrennen, tennis)
Het is al heel wat dat er in 1 land 2 zenders met dezelfde uitzendrechten zijn :)
bobskink
17 maart 2010, 11:11
Ik zou het niet erg vinden, ik keek trouwens sowieso al naar La Une, veel gepasioneerdere commentaar.
Maar op Sporza doen ze te weinig met de (dure) rechten. Kwalificaties worden amper uitgezonden, als er voorbeschouwingen zijn dan doen ze dat saai in de studio. Nochtans is Sporza zeer goed in een volledig thema, setting en leuke sfeer creëren rond een sportevenementen, maar als het om F1 gaat zij ze nogal lui.
Schumi rulezzzzz
17 maart 2010, 11:19
Ik zou het niet erg vinden, ik keek trouwens sowieso al naar La Une, veel gepasioneerdere commentaar.
Maar op Sporza doen ze te weinig met de (dure) rechten. Kwalificaties worden amper uitgezonden, als er voorbeschouwingen zijn dan doen ze dat saai in de studio. Nochtans is Sporza zeer goed in een volledig thema, setting en leuke sfeer creëren rond een sportevenementen, maar als het om F1 gaat zij ze nogal lui.
Ik wist niet dat de F1 nog op Sporza was, vroeger zapte ik er nog wel eens heen als er reclame was bij RTL, maar nu pendel ik tussen de BBC en RTL als ik nog wakker ben. :P
Richard117
22 maart 2010, 21:20
Net bij Holland Sport Doornbos met een eerbetoon aan Senna.
De uitzending zal morgen ofzo wel op uitzendinggemist staan ;)
speed9
22 maart 2010, 22:15
Net bij Holland Sport Doornbos met een eerbetoon aan Senna.
De uitzending zal morgen ofzo wel op uitzendinggemist staan ;)
Zag ik net.
Volgens mij niet iets nieuws,alleen van uit zijn ogen.
Me pa kwam 5 minuten na dat het afgelopen was"Is het al bezig over Senna":lol:
EXQI Sport toont interesse in F1-uitzendrechten
Op het einde van dit seizoen loopt het contract rond de uitzendrechten van de Formule 1 van de VRT-sportzender Sporza af. Sporza liet ons eerder al weten dat ze hun contract waarschijnlijk niet gaan verlengen. De digitale zender EXQI Sport toont wel interesse.
"Indien de rechten voor de Formule-1 betaalbaar zijn en indien we die commercieel kunnen terugwinnen, zal EXQI Sport zich zeker kandidaat stellen," liet hun netmanager Stefan Van Loock weten aan onze redactie. "Momenteel is dit echter nog niet aan de orde."
EXQI Sport is de digitale sportzender die in oktober 2008 van start ging, met nationaal bereik, in twee landstalen en ook in full HD. De zender is opgericht voor regionale sporten, nieuwe internationale competities en geeft aandacht aan minder gemediatiseerde sporten. EXQI Sport maakt deel uit van de Alfacam Group.
dat was wel te verwachten :)
Kim Van Der Stichelen
26 maart 2010, 20:57
dat was wel te verwachten :)
Hebben die het budget daar wel voor? Hoop het wel, Exqi is tenminste een zender waar autosport wel aandacht krijgt :thumbup:
Boneless
6 mei 2010, 16:35
Allen,
Ik kom zojuist tot de conclusie dat ik aankomende zondag de GP van Spanje moet missen. Via google lees ik een nieuwsbericht dat RTL alle GP's via rtlgemist gaat herhalen. Echter: als ik nu (just to be sure) op RTLgemist zoek naar eerdere GP's dan vang ik bot.
Weet iemand hier hoe ik de races terug kan zien?
Allen,
Ik kom zojuist tot de conclusie dat ik aankomende zondag de GP van Spanje moet missen. Via google lees ik een nieuwsbericht dat RTL alle GP's via rtlgemist gaat herhalen. Echter: als ik nu (just to be sure) op RTLgemist zoek naar eerdere GP's dan vang ik bot.
Weet iemand hier hoe ik de races terug kan zien?
via de diepten van internet kan je vast wel iets terugvinden ;) en anders evt kijken of je het kan opnemen (of door iemand kan laten opnemen)
Tjerk Korving
6 mei 2010, 21:15
Via RTL Gemist kan je het gedurende twee weken programma's terugkijken en daarna vervalt het.
Schumi rulezzzzz
7 mei 2010, 15:17
De F1 kan je terugkijken, tegen betaling van 99 cent als ik mij niet vergis.
De F1 kan je terugkijken, tegen betaling van 99 cent als ik mij niet vergis.
Volgens mij het standaard RTL tarief van € 1,30
Voor de satteliet ontvangers hier: momenteel zijn veel zenders uncrypted door een storing bij KanaalDigitaal:
http://tweakers.net/nieuws/67290/canaldigitaal-en-tv-vlaanderen-kampen-met-coderingsstoring.html
Net even wat uitgetest en meesten zijn indd FTA, alleen ES2 vooralsnog niet.
Voor de satteliet ontvangers hier: momenteel zijn veel zenders uncrypted door een storing bij KanaalDigitaal:
http://tweakers.net/nieuws/67290/canaldigitaal-en-tv-vlaanderen-kampen-met-coderingsstoring.html
Net even wat uitgetest en meesten zijn indd FTA, alleen ES2 vooralsnog niet.
ES 2 halen ze van een poolse provider vandaan, en die hebben geen problemen met de codering.
de vrije trainingen in Monaco zijn/waren trouwens te zien op Eurosport FR, ik heb 'm voorlopig gratis bij Telenet digitaal :)
Federici
14 mei 2010, 11:12
Blijft natuurlijk jammer dat Olav niet op locatie is.. Hij zit vanavond bij Wilfred, René en Johan aan tafel bij Voetbal International :P
Flying John
15 mei 2010, 10:05
Zag net per toeval dat ClubRTL de GP2 races gaat uitzenden! :)
Race 1 delayed en Race 2 live. :thumbup:
Uitzend schema:
14:45 - 15:50 Race 1
15:50 - 17:05 Race 2 Live
Sander Hogendoorn
16 mei 2010, 13:04
Bleh, ik denk ik ga even het eerste stukje van de rtlgp voorbeschouwing kijken, maar Olav Mol vertelt alles alsof hij tegen een stel kinderen van 10 die net voor het eerst kijken praat :rolleyes:
Bleh, ik denk ik ga even het eerste stukje van de rtlgp voorbeschouwing kijken, maar Olav Mol vertelt alles alsof hij tegen een stel kinderen van 10 die net voor het eerst kijken praat :rolleyes:
Net zoals toen bij SBS, om de drempel van F1 kijken te verlagen (voor het SBS volk)...:closedeyes:
El Maestro
16 mei 2010, 18:05
Die Allard Kalff dan! Bij dat stukje met die helmen van de McLaren coureurs klonk het alsof ie tegen een paar kleuters zat te praten! :lol:
Sander Hogendoorn
16 mei 2010, 18:33
Niet gezien, toen had ik allang overgezapt naar de BBC :p
Overigens was de regie ook naadje :(
petervdveen
18 mei 2010, 21:11
Die Allard Kalff dan! Bij dat stukje met die helmen van de McLaren coureurs klonk het alsof ie tegen een paar kleuters zat te praten! :lol:
Hij leek zelf wel een kleuter die net twee snoepjes heeft gekregen..
Geen F1 meer op de VRT
19 mei 2010 — Zoals enkele maanden geleden reeds aangekondigd bestond de kans dat de VRT de F1-uitzendingen zou schrappen. Die kogel is nu definitief door de kerk.
De VRT moet besparen en dat doet het vooral door te besparen op de sportprogramma’s. De Formule 1 is daarbij één van de aangekondigde slachtoffers.
“De programma’s die wegvallen, zijn de dingen waar we niet meer voor gaan. Stel dat we Formule 1 schrappen - en dat is een zeer reële piste - dan vallen de Formule 1-programma’s weg. We gaan dus kijken welke contracten allemaal aflopen en die dan aftoetsen aan onze prioriteiten. Onze prioriteiten? De sporten die ons beroeren, zoals voetbal, wielrennen, tennis met Vlaamse insteek,” dat zei een medewerker van de VRT vlak voor de start van het F1-seizoen, toen de eerste details van het besparingsplan begonnen uit te lekken.
Vanaf het seizoen 2011 zullen er geen F1-uitzendingen meer zijn op één of canvas, waardoor de VRT fors kan besparen op ondermeer de dure uitzendrechten van de formule 1.
Het is erg twijfelachtig of een andere Vlaamse zender de F1-uitzendrechten wil kopen. Gelukkig zijn er voor de Vlaamse F1-fan voldoende alternatieven zoals onze Waalse vrienden, het Britse BBC en de Duitse zender RTL.
Bron: f1journaal.be
Robert Saalmink
19 mei 2010, 13:16
Helaas, maar persoonlijk zal ik de uitzendingen op de VRT niet missen nu BBC het uitzendt.
Kim Van Der Stichelen
19 mei 2010, 14:51
Helaas, maar persoonlijk zal ik de uitzendingen op de VRT niet missen nu BBC het uitzendt.
Yep, zolang de BBC F1 blijft uitzenden kijk ik toch op de BBC :)
Ruben Laenens
19 mei 2010, 14:57
Omfg wat een kutzakken, echt schandalig hoe weinig aandacht de autosport krijgt.
BBC is zeer goed alternatief maar ik kan niet perfect Engels ofzo, dus er zijn redelijk wat dingen die ik niet versta daar :/
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.