View Full Version : De Grand Prix van Australië 2010
De tweede race van het seizoen! Een race op Albert Park, het semi-stratencircuit van Melbourne (Australië)!
http://www.fia.com/public/f1-2010/images/albert_park.jpg
De Grand Prix van Australië werd voor het eerst op Albert Park georganiseerd in 1996 en werd de seizoensopener. Doordat seizoen '95 in Adelaide werd afgesloten, waren er toen dus twee Australische Grand Prix' achter elkaar.
Om even iets verder terug in de tijd te gaan, Adelaide had in 1991 speciaal voor de kijker een nachtje nutteloos opblijven georganiseerd, want de seizoensafsluiter waarbij het kampioenschap al beslist was in het voordeel van Ayrton Senna, werd na 14 ronden beëindigd vanwege de extreme regenval. Na de race werden er halve punten uitgedeeld.
http://home.kabelfoon.nl/~bvand/4584.jpg
In 2006 was Albert Park voor het eerst geen seizoensopener, vanwege de Commonwealth Games die toen plaatsvonden. Dit jaar is dat weer het geval,
Zoals al eerder vermeld was de eerste race in 1996, waar er al gelijk groots spectakel plaatsvond toen Martin Brundle in de Jordan iets te enthousiast aan de allereerste ronde bezig was en door de lucht vloog:
http://b.f1-facts.com/ul/a/44
In dezelfde race debuteerde Jacques Villeneuve en reed hij met zijn Williams gelijk naar de pole, in de race zou hij achter Damon Hill als 2e eindigen. Jos Verstappen reed ook nog een stukje mee, nadat hij als 12e gestart was, hield zijn Footwork er in de 15e ronde mee op, door een motorprobleem.
YouTube- Villeneuve vs Hill @ Australian GP 1996
1997 zorgde ervoor voor het eerst in 50 wedstrijden weer eens een auto van McLaren won, met Coulthard achter het stuur, doordat favoriet Villeneuve in de eerste bocht eruit gereden werd door Eddie Irvine, Arrows had ook geen goed weekend, rijder Diniz haalde in de kwalificatie de 107% niet en werd pas toegelaten tot de race toen er kon worden aangetoond dat hij technische problemen had.
Verstappen zorgde dit jaar voor de spektakel, door in de 3e ronde van de race, in zijn Tyrrel, met hoge snelheid de baan te verlaten waarbij hij hoog door de lucht vloog voordat hij tot stilstand kwam.
http://www2.raisport.rai.it/mf1/1997/australia/verstappen.jpg
En 1997 bracht ons natuurlijk Lola!
YouTube- 1997 Australian GP practice - Rosset spins
Een verslagje van 1999:
YouTube- F1 1999 Australian GP - official review
2001 was het jaar wat vooral herinnerd word door het tragische ongeval tussen Jacques Villeneuve en Ralf Schumacher, waarbij een marshall om het leven kwam doordat een 49 centimeter brede band door een gat van 50 centimeter in het hek kwam en hem raakte.
http://i141.photobucket.com/albums/r41/tysoe4/Jacques_Villeneuve_Australian_GP-1.jpg
Ook was dit het jaar dat Fernando Alonso (Minardi, 12e) en Kimi Raikonnen (Sauber, 6e) hun debuut maakten in de Formule 1. Jos Verstappen reed de race ook uit en eindigde als negende.
YouTube- Australian Grand Prix 2001 Start
2002 begon vliegend, toen Ralf Schumacher zijn Williams zich achterin de Ferrari van Rubens Barichello boorde:
http://www.grandprix.com/jpeg/phc/paus02/start3-lg.jpg
Het was het begin van een chaotische eerste ronde die afgesloten werd met gelijk al 8 uitvallers. Arrows bracht het er niet beter vanaf, beide auto's wilden niet eens van de startrij vertrekken en moesten de pitstraat in geduwd worden. Toen de auto van Heinz-Harald Frentzen het weer deed besloot hij gelijk te vertrekken, door het rode licht van de pitstraat en kreeg hij na een aantal ronden een zwarte vlag. Teammaatje Bernoldi kreeg zijn auto ook niet aan de praat, stapte in de reserveauto en ontving daarvoor eveneens een zwarte vlag. Alex Yoong maakte gebruik van de vele uitvallers (namelijk 14) en reed in zijn Minardi lang rond in de punten, maar door remproblemen viel hij terug naar de 7e plaats, iets waar de heren van Minardi natuurlijk erg blij mee waren. Michael Schumacher won uiteindelijk de race, wat niet echt voorspelbaar was naderhand, hij won dat seizoen 11 van de 17 races.
2003:
YouTube- F1 Australian Grand Prix 2003 [Round 1]
Het weekend van 2005 liet gelijk het nadeel van het nieuw ingevoerde kwalificatiesysteem zien. Aan het begin van de kwalificatiesectie (waarin de rijders 1 voor 1 een rondje hadden om een tijd neer te zetten) was de baan aan het opdrogen en dacht iedereen dat dat zo door zou gaan, maar nadat Giancarlo Fisichella zijn snelste ronde had gezet begon het ineens te regenen, waardoor hij op de zondag helemaal vooraan stond, met wat langzamere auto's achter zich die van de regen hadden geprofiteerd, als buffer voor de snellere teams.
http://www.grandprix.com/jpeg/phc/paus05/sun/fisichella2-lg.jpg
Na de start nam Fisichella dan ook de leiding om deze niet meer uit handen te geven en te winnen. Veel noemenswaardigheden zijn er niet, behalve de uitval van Christian Albers door een kapotte versnellingsbak in de 16e ronde en in ronde 43 Nick Heidfeld die een poging waagt Michael Schumacher in te halen, door de Duitser op het gras word geduwd, waarna de twee met elkaar in aanraking komen en allebij uitvallen.
YouTube- F1 2006 Australian GP - Crash day
In 2006 was het Montoya die in de opwarmronde zijn auto al achterstevoren zette, waarna hij haastig terug naar zijn plek reed en nog een plekje won omdat Fisichella zijn motor af had laten slaan en vanuit de pits moest starten. Later herhaalde hij dit nog eens bij een safetycar-periode. Jenson Button begon de race vanaf de pole position en in de eerste bocht was er gelijk al chaos toen Trulli, Rosberg en Massa tegen elkaar botsten en de race moesten beeindigen.
http://www.f1-gp.info/wp-content/uploads/2009/10/Australian-Grand-Prix-2006.jpg
Na drie ronden moest Button de leiding afgeven aan Alonso, die een prima race reed en op 3 rondjes na de gehele verdere race heeft geleid. Met 1,8 seconden voorsprong op Kimi Raikonnen was hij de winnaar. Michael Schumacher deed het minder goed en stopte ermee in de 32e ronde, toen hij van de baan spinde. Scott Speed had bijna het eerste puntje voor Toro Rosso binnen maar na de finish kreeg hij een tijdstraf van 25 seconde vanwege het negeren van gele vlaggen en werd zo naar de 9e plek verbannen. Na in totaal 51 rondjes aan de leiding te hebben gereden was Fernando Alonso de winnaar. Christijan Albers startte als 17, en eindigde uiteindelijk als 11e op 1 rondje achterstand, voor beide Super Aguri's. Button zette zijn auto enkele meters voor de finish aan de kant met een kapotte motor, om zo een straf in de race erna te voorkomen.
http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/41512000/jpg/_41512744_alonsokisstrophy416.jpg
2008 was de eerste race voor het team van Force India. De race zelf begon erg chaotisch. Nelson Piquet ramde Fisichella, die de strijd moest staken en in bocht drie kwamen Mark Webber, Anthony Davidson, Jenson Button en Sebastian Vettel met elkaar in aanraking, waarna ze allen uitvielen. Raikonnen profiteerde hiervan en ging van de 14e naar de 8e plek. Hamilton leidde de race ondertussen voor Kubica. Na 26 ronden kwamen Massa en Coulthard hard met elkaar in aanraking en zo viel rijder na rijder af. Hamilton bleef stug doorrijden terwijl zo ongeveer het hele veld langzaam uitviel door verschillende ongelukjes of problemen. Uiteindelijk won hij voor Heidveld en Rosberg, en haalden maar zes rijders de finish.
YouTube- 2008 Australian Grand Prix
En de race van 2009:
YouTube- Formula 1 2009 - Australia by FIA
En natuurlijk nog wat statistiekjes!
Meest gewonnen:
4 Michael Schumacher
2 David Coulthard
1 Lewis Hamilton, Damon Hill, Mika Häkkinen,
Eddie Irvine, Giancarlo Fisichella, Jenson Button, Fernando Alonso,
Kimi Räikkönen
Meeste Pole Positions:
3 Mika Häkkinen, Michael Schumacher
2 Jacques Villeneuve, Jenson Button
1 Lewis Hamilton, Giancarlo Fisichella, Rubens Barrichello,
Kimi Räikkönen
Meest op de eerste rij gekwalificeerd:
5 Rubens Barrichello
4 Michael Schumacher
3 Mika Häkkinen, David Coulthard
2 Giancarlo Fisichella, Jenson Button, Jacques Villeneuve
1 Lewis Hamilton, Damon Hill, Heinz-Harald Frentzen,
Kimi Räikkönen, Robert Kubica, Jarno Trulli, Fernando Alonso
Meeste snelste ronden:
4 Kimi Räikkönen
3 Michael Schumacher
1 Heikki Kovalainen, Mika Häkkinen, Nico Rosberg,
Jacques Villeneuve, Rubens Barrichello, Heinz-Harald Frentzen, Fernando Alonso
Meest gescoorde punten:
51 Michael Schumacher
41 Fernando Alonso
39 David Coulthard
38 Rubens Barrichello
31 Kimi Räikkönen
23 Giancarlo Fisichella
22 Lewis Hamilton
21 Juan Pablo Montoya, Nick Heidfeld, Ralf Schumacher
20 Eddie Irvine
16 Mika Häkkinen
15 Heinz-Harald Frentzen
14 Jacques Villeneuve
13 Jenson Button
11 Nico Rosberg
10 Damon Hill
Bramzel
22 maart 2010, 22:13
De startpost laat gelijk zien waarom Albert Park een van mijn favoriete races van het seizoen is. Altijd spektakel!
Robert Saalmink
22 maart 2010, 22:13
Lekkere startpost, bedankt!
King Of F1
22 maart 2010, 22:30
Een note wellicht nog:
In de nacht van zaterdag op zondag gaat ook de zomertijd in (klok van 2u naar 3u).
Vergeet je de klok vooruit te zetten, ben je een uurtje te vroeg wakker :)
TheRealms
22 maart 2010, 22:37
Laten we dan hopen dat het dit jaar weer een spektakel wordt, ik vrees het ergste....
Markie
22 maart 2010, 23:10
Laten we dan hopen dat het dit jaar weer een spektakel wordt, ik vrees het ergste....
http://www.abload.de/img/weer_melbournec35w.gif
er is hoop :innocent:
speed9
22 maart 2010, 23:11
Een note wellicht nog:
In de nacht van zaterdag op zondag gaat ook de zomertijd in (klok van 2u naar 3u).
:lol:Of je word een uur te laat wakker zoals ik vorig jaar met een race.
Vind het vervelend die zomer tijden:surrender:.
Ik hoop dat schumacher de winst pakt en Alsono 2de en Vettel op 3.
Schumi rulezzzzz
22 maart 2010, 23:53
Laat het maar regenen en choas enzo, benieuwd hoe deze auto's gaan in de regen. Denk dat Ferrari hier sterk kan zijn.
Joost van den Heuvel
23 maart 2010, 02:25
Als het maar niet weer zo erg wordt als in 2008. Dat was toch net ff wat te veel spektakel. :B
Mark B
23 maart 2010, 08:23
Wat een geweldige openingspost!
Kan mij nog goed herinneren dat PP en Bob hier vorrig jaar waren bij mij en dat ik de grootste moeite had om mijn ogen open te houden toen :)
Hopen dat ik dit jaar wel bij de les ben haha.. Heb er zin in!
Vettel gok ik op 1 gevolgd door Alonso/Massa
Dennis
23 maart 2010, 08:29
Een note wellicht nog:
Te laat ;)
Hoe laat begint de race eigenlijk?
Mark B
23 maart 2010, 08:48
Te laat ;)
Hoe laat begint de race eigenlijk?
Grand Prix Australië
26 mrt.
02:30-04:00 1e vrije training
06:30-08:00 2e vrije training
27 mrt.
04:00-05:00 3e vrije training
07:00-08:00 Kwalificatie
28 mrt.
08:00 Race
bobskink
23 maart 2010, 09:07
Leuke startpost.
Melbourne is inderdaad een cool circuit, en als de race dan wat saai is, hij is als openen veel leuker om naar te kijken dan Bahrein.
Ik kan me wel inbeelden dat Red Bull met Vettel hier weer van de partij is. Het zou leuk zijn mocht Webber ook zijn zaakjes voor elkaar krijgen en eens beter doet dan de 5de plaats. Ik gun het hem wel dat hij op eigen bodem wint. Schumacher zie ik toch alweer moeilijk het podium halen.
Ik vraag me ook af of Ferrari na de kwalificaties weer van motor zal wisselen.
eansys
23 maart 2010, 09:28
Grand Prix Australië
26 mrt.
02:30-04:00 1e vrije training
06:30-08:00 2e vrije training
27 mrt.
04:00-05:00 3e vrije training
07:00-08:00 Kwalificatie
28 mrt.
08:00 Race
Hou er rekening mee dat aankomend weekend de klok weer een uur vooruit gaat :sleep1:. Zou lullig zijn als je als liefhebber hierdoor de race mis.:blink:
edit : Je hebt gelijk Casper.... Niet gezien...
Captain Slow
23 maart 2010, 09:53
pst;) Kijk eens boven je;)
Mathijs
23 maart 2010, 10:42
Een note wellicht nog:
Volgens mij, zoals later ook gezegd, te laat wakker... Want dan denk je dat het 7 uur is, maar is het, omdat de klok een uur naar voren gaat, 8 uur.
Pingguest
23 maart 2010, 12:09
Een mooie startpost, NS!
Ik kijk uit naar deze race. Melbourne kent altijd spectakel!
Maik Peters
23 maart 2010, 12:18
Precies Ruben, het mag gezegd worden... top post.
Ik denk Vettel, waarom... tja hij is gewoon goed bezig....
Face the Slayer
23 maart 2010, 14:10
Ik ben bang dat de race op een teleurstelling uitloopt. :(
Schumi rulezzzzz
23 maart 2010, 14:19
Ah joh beetje positief, hopen dat Chandhok ofzo een mooie SC situatie veroorzaakt en het halverwege gaat regenen. :P
Robert Saalmink
23 maart 2010, 14:20
En toch ga je weer kijken he.
Bramzel
23 maart 2010, 14:20
Ik had niet anders van je verwacht...
Face the Slayer
23 maart 2010, 14:26
En toch ga je weer kijken he.
Hehe, klopt. Raar is dat eigenlijk.
bobskink
23 maart 2010, 14:47
Ik ook wel een beetje, als het treintje rijden wordt ik hoop vooral op een safetycar op een interessant moment. Normaal gezien doet de safetycar altijd mee in Melbourne.
Captain Slow
23 maart 2010, 15:09
Ik zit nog te twijfelen of ik vroeg m'n nest uit ga of de herhaling in de middag ga kijken. Heb niemand om voor te juichen dus ik denk dat ik in de middag ga kijken.:)
Een mooie startpost, NS!
Ik kijk uit naar deze race. Melbourne kent altijd spectakel!
Dank u allen! ;)
Schumi rulezzzzz
23 maart 2010, 15:37
Ik zit nog te twijfelen of ik vroeg m'n nest uit ga of de herhaling in de middag ga kijken. Heb niemand om voor te juichen dus ik denk dat ik in de middag ga kijken.:)
Ik ga al jaren voor de tussenoptie. DVD recorder aan en bij wakker worden aanzetten, dan maakt het ook niet uit of de race al afgelopen is of niet, je kan gelijk kijken en dan is het net zo live ;)
Kim Van Der Stichelen
23 maart 2010, 15:45
Ik heb dat ook al vaak gedaan de laatste jaren, maar elke keer opnieuw mis ik het "live-gevoel", en dan ga ik als het saai is kijken wie won en dan stop ik met kijken :laugh:
Bramzel
23 maart 2010, 16:33
8u is zo vroeg toch niet? Voor een zondag is het wat vroegjes, maar 't is geen 4u in de morgen.
Kim Van Der Stichelen
23 maart 2010, 16:35
8u is zo vroeg toch niet? Voor een zondag is het wat vroegjes, maar 't is geen 4u in de morgen.
Was vroeger wel zo ;)
bobskink
23 maart 2010, 17:22
8 uur is mega laat. Vroeger zat ik gewoon tot 4 of des noods 6 uur op café, maar 8 uur vind ik toch een beetje teveel van het goede.
Schumi rulezzzzz
23 maart 2010, 17:27
8 uur is mega laat. Vroeger zat ik gewoon tot 4 of des noods 6 uur op café, maar 8 uur vind ik toch een beetje teveel van het goede.
Red Bull, Belfast: http://f1.gpupdate.net/nl/gallery.php?catID=4941
Stefan van Renselaar
23 maart 2010, 17:44
Ik snap niet waarom ze het verplaats hebben, om 8 uur zullen er niet heel veel mensen zijn die rond aan het zappen zijn en zo op F1 terecht komen. Daarnaast gaat bij de meeste mensen de tv op zondag pas 's middags aan...
Face the Slayer
23 maart 2010, 19:10
Ik snap niet waarom ze het verplaats hebben, om 8 uur zullen er niet heel veel mensen zijn die rond aan het zappen zijn en zo op F1 terecht komen. Daarnaast gaat bij de meeste mensen de tv op zondag pas 's middags aan...
En 's ochtends netjes naar de kerk. Zouden meer mensen moeten doen.
speed9
23 maart 2010, 19:14
:innocent:Sarcasme ?
Ik verheug me er op en zet me wekker al op zaterdag +1 uur :lol:
petervdveen
23 maart 2010, 20:52
Met een beetje geluk is de race net afgelopen als ik weg moet.. En anders maar iets sneller rijden :p
Dennis
23 maart 2010, 21:10
Ugh. Weet nog niet eens of ik dan al thuis ben. De DVR staat in ieder geval op scherp.
Atreidez
24 maart 2010, 17:32
Lijkt me wel gaaf keer natte race te zien in Melbourne :)
Pingguest
24 maart 2010, 18:16
Lijkt me wel gaaf keer natte race te zien in Melbourne :)
Werd deze race in 2003 ook niet deels in de regen verreden?
CavaF1
24 maart 2010, 23:38
Degoutant is het om 8uur. Dan worden de kids net wakker. Gelukkig is het zomeruur dan kan ik toch al een vol uur zien.
Bramzel
25 maart 2010, 00:46
Degoutant is het om 8uur. Dan worden de kids net wakker. Gelukkig is het zomeruur dan kan ik toch al een vol uur zien.
Aanstellen is ook een vak...
Robert Saalmink
25 maart 2010, 00:48
Je kinderen leren om F1 te kijken ook :lol:
Joost van den Heuvel
25 maart 2010, 12:36
:innocent:Sarcasme ?
Ik verheug me er op en zet me wekker al op zaterdag +1 uur :lol:
Hehe, het is 'eigenlijk' om 7 uur idd.
CavaF1
26 maart 2010, 09:12
Aanstellen is ook een vak...
Gast wat is uw probleem want ik zie het niet. Ik geef enkel de melding dat het een kloteuur is.
Als jij als admin dergelijke uitspraken wil doen, chapeau....
Darthwillie
26 maart 2010, 09:25
Eerste vrije trainingen zitten er op, kubica en hamilton waren de snelsten.
EDIT gebaseerd op foute info. Waar gaat het heen als we het internet al niet meer kunnen vertrouwen
Pingguest
26 maart 2010, 09:34
Eerste vrije trainingen zitten er op, kubica en hamilton waren de snelsten. Opvallend genoeg Schumacher twee keer rapper dan Rosberg
Twee keer? Tijdens de eerste sessie was Schumacher ruim 1,4 seconden langzamer dan Rosberg.
petervdveen
26 maart 2010, 09:46
Gast wat is uw probleem want ik zie het niet. Ik geef enkel de melding dat het een kloteuur is.
Als jij als admin dergelijke uitspraken wil doen, chapeau....
Het was gewoon een persoonlijke mening van hem persoonlijk, niet als admin zijnde. Dat hij toevallig admin is doet er niet toe, ook hun hebben zo hun eigen mening.
Robert Saalmink
26 maart 2010, 09:55
En er is meteen een bak regen overheen gegaan daar. Laat maar vallen!
Darthwillie
26 maart 2010, 10:06
Twee keer? Tijdens de eerste sessie was Schumacher ruim 1,4 seconden langzamer dan Rosberg.
:huh1: in mijn mailbox heb ik een lijstje waar Schumacher en Rosberg andersom staan. Die lijkt idd niet te kloppen. Vreemd.
Sander Hogendoorn
26 maart 2010, 11:16
15. Alonso Ferrari 1:29.025 + 3.224 20
16. Vettel Red Bull-Renault 1:29.134 + 3.333 19
17. Massa Ferrari 1:29.591 + 3.790 21
De kanshebbers met racefuel, ziet er weer close uit :)
Darthwillie
27 maart 2010, 08:57
grappig, op de BBC zeggen ze dat het gerucht gaat dat Red Bull de rijhoogte kan wijzigen tijdens het rijden en ze daarom zo hard kunnen in een kwalificatie sessie.
Stefan van Renselaar
27 maart 2010, 09:02
grappig, op de BBC zeggen ze dat het gerucht gaat dat Red Bull de rijhoogte kan wijzigen tijdens het rijden en ze daarom zo hard kunnen in een kwalificatie sessie.
Zal wel op zo'n zelfde manier gaan als McLaren dat doet met hun luchthapper.
Jeroen Ursem
27 maart 2010, 09:06
pff weekend begint weer goed zo, dacht dat het om 8 uur begon :p
Wat is er met Hamilton gebeurd?
Darthwillie
27 maart 2010, 09:10
Hij kreeg hem niet op snelheid
Sander Hogendoorn
27 maart 2010, 09:27
Wat een rondje van Vettel, laatste sector was prachtig om te zien :thumbup:
Pingguest
27 maart 2010, 09:45
Wat was dat een fantastisch ronde van Vettel! Mooie drift maakte hij in de laatste sector.
Pingguest
27 maart 2010, 09:49
M.i. is een dergelijk systeem verboden.
Darthwillie
27 maart 2010, 09:58
Mijn idee ook, maar als ze een manier hebben waardoor ze de regels omzeilen schijnt het te mogen. Ferrari lijkt het ook te hebben en McLaren heeft al toegegeven ook aan een dergelijk systeem te werken.
CavaF1
27 maart 2010, 10:01
Wat was dat een fantastisch ronde van Vettel! Mooie drift maakte hij in de laatste sector.
Maar die drift kwam niet onverwacht want hij was heel de bocht aan het corrigeren dus hij verwachte hem wel.
Pingguest
27 maart 2010, 10:13
Maar die drift kwam niet onverwacht want hij was heel de bocht aan het corrigeren dus hij verwachte hem wel.
Dat maakt de drift niet minder mooi.
Darthwillie
27 maart 2010, 10:18
grappig is ook dat Mercedes hun beide coureurs een laatste rondje heeft laten doen op harde banden, zij hebben mogen dus op de harde banden starten, dat kan in de race een voordeel zijn.
speed9
27 maart 2010, 10:24
pff weekend begint weer goed zo, dacht dat het om 8 uur begon :p
Wat is er met Hamilton gebeurd?
:lol:Ik had gister me wekker +1 uur gedaan,bleek nog niet nodig,maarja was wel op tijd.
Leek er op dat het ging regenen in Q3.
Het viel nog erg mee,alleen beetje spetters,want iedereen bleef door rijden.
Vettel zijn niet snelste ronden was alsnog sneller dan Alonso en de rest:surrender:
Wat zijn die snel zeg,als ze dat morgen doen dan is het 1-2 Redbull.
Stefan van Renselaar
27 maart 2010, 10:57
Hij kreeg hem niet op snelheid
Dat én hij had geen brandstof voor nog een snel rondje aan het einde van Q2, hij had maar brandstof voor 2 snelle rondjes. ;)
Dennis
27 maart 2010, 11:07
Mijn idee ook, maar als ze een manier hebben waardoor ze de regels omzeilen schijnt het te mogen. Ferrari lijkt het ook te hebben en McLaren heeft al toegegeven ook aan een dergelijk systeem te werken.
Als ik de BBC goed begreep hebben andere teams ook zo'n systeem waarbij je het makkelijk in de pits kan veranderen. Niet tijdens het rijden.
In Q1 trouwens een mooi shot van Fisico. Dat gezicht sprak echt boekdelen. Wat zal die balen dat ie niet gewoon bij FI is gebleven.
Federici
27 maart 2010, 14:16
Aardige kwalificatie. Hopelijk gaat het nét na de start behoorlijk gieten :)
Markie
27 maart 2010, 14:53
M.i. is een dergelijk systeem verboden.
We zullen het snel, zover dat gaat bij de FIA, weten.
Brawn calls for suspension ruling (http://www.autosport.com/news/report.php/id/82461)
Red Bull (lekkere ronde van Vettel :cool: ) en Ferrari toch wel een stuk sneller dan McLaren/Mercedes, hoop dat dat gat snel kleiner wordt. Hopelijk een leuke 1e bocht en wat regen gedurende race om het allemaal wat spannender te maken.
Requiem84
27 maart 2010, 15:07
Opvallend dat de Red Bulls in de kwalificatie verreweg onderaan staan bij de speedtrap. Lager dan alle nieuwekomers!
Hamilton en Button hard bovenaan door het ingenieuze vent systeem van Mclaren, zo'n 15 km/h boven Red Bull, als dat in de race ook zo is kunnen we misschien nog wat leuk inhaalacties verwachten.
Tjerk Korving
27 maart 2010, 15:42
Ik kan niet meer terugvinden waar maar voor wat betreft de Red Bull las ik al een suggestie dat de lagere rijhoogte wellicht word bereikt door met een pal de terugslag van de vering te beperken waardoor de wagen als het ware laag word gehouden. Als het echt zo simpel is vraag ik me af of je het kan verbieden aangezien je denk ik niet verplicht bent een bepaalde veerweg te hebben en je dus vrij staat die te beperken.
Joost van den Heuvel
27 maart 2010, 16:26
Opvallend dat Button 4e is en Hamilton in Q2 afviel (11e).
Idem Kubica (9e) en Petrov (18e) al was dat verschil ook wel te verwachten na Bahrein.
Alonso kon de Red Bulls goed bijbenen. Ben benieuwd naar de race. :)
jammer dat het niet meer zoals vroeger om 4u begint :(
dan toch nog maar ff gaan slapen, en hopen dat ik er straks weer uit geraak..
Maverick
28 maart 2010, 04:22
idd, jammer. ga ook nog snel een paar uurtjes meepakken :)
8:00 is nog ver weg, ik ga er nog even onder!:p
Darthwillie
28 maart 2010, 08:14
RACEDAY!!!! :p
goedemorgen allemaal :) en er word regen verwacht tijdens de race :thumbup:
Sander Hogendoorn
28 maart 2010, 08:47
De eerste druppels gaan nu vallen :thumbup:
Darthwillie
28 maart 2010, 08:57
gokje op intermediate zou wel eens heel goed kunnen werken
EDIT alleen gokt iedereen op inters:laugh:
Fabian de Jong
28 maart 2010, 09:09
Zo dat begint al lekker :p
Stefan van Renselaar
28 maart 2010, 09:12
gokje op intermediate zou wel eens heel goed kunnen werken
EDIT alleen gokt iedereen op inters:laugh:
Je had slicks kunnen nemen als je schade had en terug moest naar de pits. Het is nu eigenlijk droog, ik zou de gok wel hebben genomen.
Pingguest
28 maart 2010, 09:17
Lekkere actie van Alonso.
Darthwillie
28 maart 2010, 09:18
denk dat Button zijn race verpest op dit moment
edit herstel, Button is snel
Pingguest
28 maart 2010, 09:24
Webber is te laat met wisselen.
Pingguest
28 maart 2010, 09:34
Wie zegt dat Formule 1 saai is?
Darthwillie
28 maart 2010, 09:38
Wie zegt dat Formule 1 saai is?
jij meestal toch??? :p :lol:
maar het bewijst, er moet grip af, dan racen ze wel.
Stefan van Renselaar
28 maart 2010, 09:50
De Red Bull is snel, maar Vettel moet maar eens finishen zonder problemen, een net als vorig jaar..
Pingguest
28 maart 2010, 09:53
Dit is waarom bijtanken verboden is: men
moet op de baan inhalen!
Darthwillie
28 maart 2010, 09:54
leek alsof de remmen vastsloegen of de ophanging brak bij vettel :huh1:
Darthwillie
28 maart 2010, 10:21
nu het droog is wordt inhalen steeds moeilijker :huh1:
Stefan van Renselaar
28 maart 2010, 10:32
Hamilton bewijst weer eens dat hij heel slecht met banden om kan gaan.
Stefan van Renselaar
28 maart 2010, 10:34
Dank je wel Webber :P
Darthwillie
28 maart 2010, 10:40
Webber moet zich kapot schamen om deze race, zoveel fouten :blink:
Wel briljant verdedigt van Alonso
RBR begint 1 en 2 en finisht 9e, daar kan je toch niet tevreden over zijn.
Nette race van Button!!!
héhé weer eens genieten zeg. Mooie race geweest
clipto
28 maart 2010, 10:47
Heerlijke race inderdaad, op het puntje van de bank zitten kijken.
Prachtig :D
Darthwillie
28 maart 2010, 10:48
denk dat Button zijn race verpest op dit moment
:blushing: beschamende post van Darthwillie :blushing:
:lol:
f1timmy007
28 maart 2010, 10:58
Ben blij dat ik toch ben opgestaan om live te kijken, was inderdaad erg leuk:)
Ow en ff een huldiging voor Karun Chandok, die de finish heeft gehaald.:thumbup:
Sander Hogendoorn
28 maart 2010, 11:05
Zo jammer dat de race was afgelopen. Ik was helemaal gefocust op het treintje Kubica/MassaAlonso/Hamilton/Webber/Rosberg tot ik ineens zag dat er nog maar 3 rondjes te gaan waren :surrender:
Heel sneu voor Vettel, twee keer gaat hij op de overwinning af en twee keer mechanische problemen.
Ik snap trouwens niet waarom Ferrari Alonso niet voor liet gaan, hij was op een gegeven moment zoveel sneller en Massa maakte fout na fout, ik denk dat Alonso Kubica wel kon pakken en wie weet hoe dichtbij hij nog bij Button kon komen..
Jeroen Ursem
28 maart 2010, 11:07
Button super gegokt, Kubica strak gereden, Ferrari's vrij kleurloos en geluk dat Mclaren Hamilton z'n kansen om zeep hebben geholpen.
Rosberg weer eens vast op z'n 4e 5e stek :p
Schumacher tegenvallend, ondanks de pech in de eerste ronde had hij toch sterker terug moeten komen, hij reed tenslotte bij Alonso die toch nog 4e werd..
Webber moet zich diep, diep, diep gaan schamen, wat een optreden, ronduit belachelijk.
Vettel weer pech, hopen dat hij er goed bovenop komt, hij is momenteel gewoon de sterkste rijder, nu alleen het materiaal nog op orde.
*edit
Grappig dat niemand Button heeft ingevuld in de poll :lol:
Bramzel
28 maart 2010, 11:10
Wat een race zeg! Kunnen we volgend jaar niet gewoon 10x Melbourne op de kalender zetten? Melbourne, ander circuit, Melbourne, etc. :p
Fantastische races van Button, Kubica, Alonso en Hamilton, waarbij die laatste twee meer pech hadden dan ze verdienden. Hamilton had podium gehad als McLaren hem niet binnen had gehaald.
Webber moet zich schamen, zo snel en dan zoveel fouten maken, hij heeft het echt verprutst. Vettel zal diep gefrustreerd zijn, 2x riant aan de leiding en 2x buiten zijn schuld geen podium.
En tot slot een finish voor HRT! Go Chandhok :D
speed9
28 maart 2010, 11:13
Erg strake race,als regen de inhaalkansen bevorderd,laat het dan maar elke keer regenen.
Button was wel een erge gokker,maar hij eindigt als 1ste.
Vond Schumi wel tegen vallen,maar denk dat hij niet goed om kan gaan met de wagen,want Rosberg rijd wel lekker met de wagen.
Ik denk dat Webber nog een straf aan zijn broek krijg ook,van wege dat met Hamilton.
Bramzel
28 maart 2010, 11:23
Viel het trouwens anderen ook op dat je nog voor de start kon zien dat Alonso niet weg zou komen? Hij stond als enige in de hele linkerrij teveel naar links, met 2 wielen op de witte lijn / asfaltnaad die daar liep. Beetje dom...
Sander Hogendoorn
28 maart 2010, 11:29
Viel het trouwens anderen ook op dat je nog voor de start kon zien dat Alonso niet weg zou komen? Hij stond als enige in de hele linkerrij teveel naar links, met 2 wielen op de witte lijn / asfaltnaad die daar liep. Beetje dom...
Zag het ook al inderdaad, het werd nog tegen Schumacher op de radio gezegd dat hij zo veel mogelijk naar rechts (voor ons links) moest gaan staan. Ik dacht al bij mezelf 'ja dat snapt elke coureur toch wel', nou niet dus :p
Hier werd wel mooi duidelijk dat de refuel ban op dit soort momenten wel goed werkt. Met een extra pitstop voor iedereen zouden we geen mooi slot als nu hebben gekregen denk ik.
*edit
Grappig dat niemand Button heeft ingevuld in de poll :lol:
Hoezo, hij ging toch niet als eerste de eerste bocht in? ;)
Bramzel
28 maart 2010, 11:32
Hamiltons reactie na afloop van de race bij de BBC -1
Dat ben ik niet met je eens. Hij heeft gewoon gelijk dat McLaren's beslissing om binnen te komen niet de juiste was, en toen ze er over doorvroegen gaf hij met een 'We'll see' aan dat hij de rest wel zou bespreken als hij met het team gepraat had. De frustratie meegenomen die hij ongetwijfeld zal hebben gehad vond ik dat een vrij nette reactie.
Fantastische races van Button, Kubica, Alonso en Hamilton, waarbij die laatste twee meer pech hadden dan ze verdienden. Hamilton had podium gehad als McLaren hem niet binnen had gehaald.
En Alonso zou ook zeker 1ste of 2de zijn geworden indien Button hem in de eerste bocht niet achterstevoren had getikt..
Laatste na de 1ste ronde, na een derde van de race al achter Massa en uiteindelijk nog 4de worden.. heel knap resultaat nog lijkt me
CavaF1
28 maart 2010, 11:35
Ben blij dat ik toch ben opgestaan om live te kijken, was inderdaad erg leuk:)
Ow en ff een huldiging voor Karun Chandok, die de finish heeft gehaald.:thumbup:
Wat een opoffering??:rolleyes:
Moeten we hier lyrisch over gaan doen??? Elke regenrace is een spektakel. Volgende week een race waarop een camion rond zn as draaien en het zal weer treintje rijden worden.
Ik ben zeer content dat Hamilton op zn plaats wordt gezet door Button. Een rijder kiest de banden. Button kiest er als eerste voor om slicks te gaan halen en Hamilton laat zich naar de slachtbank brengen door binnen te komen.
Hamilton heeft in dergelijke situaties het charisma van een knikker terwijl Button de ballen heeft om zelf een beslissing te nemen.
Ik ben nooit een fan geweest van Button maar deze race heeft hij dubbel en dik verdiend.
Voorts heeft Massa geluk dat het enigste briljante moment van hem deze race hem veel heeft opgeleverd. Zn start was één van de betere in jaren overall maar wat dan volde was een opéénstapeling van foutjes die hem eigenlijk weinig verlies hebben opgeleverd. Dat kan je ook een verdienste noemen natuurlijk dat hij dan de schade weet te beperken.
Alonso heeft zichzelf de das omgedaan. Button kreeg gewoon geen plaats bij de start.
Sander Hogendoorn
28 maart 2010, 11:37
Vond dat Button niet veel fout deed hoor. Ze gingen met 3 wijd de bocht in en als er dan niemand eieren voor z'n geld kiest gebeurt er dit. Alonso kon ook niet anders dan insturen aangezien Schumacher weer vlak daarnaast zat.
Verder wel top gereden van Alonso, binnen een rondje of 20 weer aan de achterkant van Massa terwijl hij terugviel tot P20 ofzo. Jammer dat de teamleiding dat alleen niet inzag :)
Markie
28 maart 2010, 11:38
Zoals ik al zei, sprinkler instalaties :thumbup: Volgende week Maleisië, dus dat zit daar ook wel weer goed :innocent:
Race zelf, Button gokt uit frustratie over eigen tempo op intermeds goed en wint, na wederom een Red Bull failure, de race. :cool:
Kubica, goede start en niets fout gedaan :thumbup:
Hamilton laat weer zien meer talent te hebben dan de rest (buitenom in bocht 11 :cool::cool: ) , misschien op Alonso (waarom Ferrari?, Massa was trager) na en had waarschijnlijk p2 zeker gehad als zijn team de juiste beslissing had genomen (geforceerd door Webber/Rosberg). eens met Bram, ik zou ook zwaar fefrusteerd zijn na/tijdens de race.
Webber :surrender: :surrender: en Schumi, te oud :blushing: of toch schade na de 1e bocht, hij moet i.e.g. aan de bak de volgende races.
,
Bramzel
28 maart 2010, 11:38
En Alonso zou ook zeker 1ste of 2de zijn geworden indien Button hem in de eerste bocht niet achterstevoren had getikt.
Mwoah, dat was Alonso's eigen schuld. Button zat er ver genoeg naast om 'recht op ruimte' te hebben. Als iemand zijn voorwiel naast je sidepod heeft dan kan je niet gewoon insturen alsof er niemand zit.
speed9
28 maart 2010, 11:39
Zag het ook al inderdaad, het werd nog tegen Schumacher op de radio gezegd dat hij zo veel mogelijk naar rechts (voor ons links) moest gaan staan. Ik dacht al bij mezelf 'ja dat snapt elke coureur toch wel', nou niet dus :p
Hier werd wel mooi duidelijk dat de refuel ban op dit soort momenten wel goed werkt. Met een extra pitstop voor iedereen zouden we geen mooi slot als nu hebben gekregen denk ik.
Volgens mij hebben sommige 2 stoppers en andere 1 stopper,dus qua extra pitstop begrijp ik niet echt.
Valt me trouwens nog steeds op dat de teams,niet sneller gaan dan bvb 5 seconde over een stop,dacht dat we richting de 3 seconde gingen.
Markie
28 maart 2010, 11:41
Mwoah, dat was Alonso's eigen schuld. Button zat er ver genoeg naast om 'recht op ruimte' te hebben. Als iemand zijn voorwiel naast je sidepod heeft dan kan je niet gewoon insturen alsof er niemand zit.
+1 Fout Alonso en geluk dat er zo snel een safety car kwam voor Alonso......... wat een klapper had dat trouwens kunnen zijn (nog beroerder bedoel ik) voor Hulkenberg, die Sauber kwam met bijna volle snelheid binnen zeilen.
Stefan van Renselaar
28 maart 2010, 11:43
Plaats|Rijder|Punten nu|Punten vorig jaar
1.|Alonso|37|15
2.|Massa|33|14
3.|Button|31|12
4.|Hamilton|23|9
5.|Rosberg|20|8
6|Kubica|18|8
7.|Vettel|12|5
8.|Schumacher|9|3
9.|Liuzzi|8|2
10.|Webber|6|1
11.|Barrichello|5|1
Tot nu toe niet heel erg veel verschil met de puntentelling van vorig jaar :)
Darthwillie
28 maart 2010, 11:44
Hij had Schumacher aan zijn linkerkant, daar kon hij niet heen, hij moest wel insturen.
http://images.gpupdate.net/large/149221.jpg
Ik vond de radio van Alonso trouwens briljant
-Hamilton is gaining 1.5 sec per lap on you
-ok, I don't wanna know
:laugh:
Maar vooral de discussie waarom anderen de pits in gingen, gewoon een heel verhaal, knap dat ze de rust en tijd hebben om daar mee bezig te zijn.
JossNL
28 maart 2010, 11:46
Ik vond de radio van Alonso trouwens briljant
-Hamilton is gaining 1.5 sec per lap on you
-ok, I don't wanna know
:laugh:
QFT!:thumbup:
CavaF1
28 maart 2010, 11:46
Als Webber Hamilton niet had geraakt had Hamilton waarschijnlijk gewoon voor Alonso gefinished en zou het een 'great call' van het team zijn geweest om hem 2x te laten stoppen... De frustratie druipt er natuurlijk af omdat én je teamgenoot op ervaring de race heeft gewonnen én je geelimineerd bent door Webber maar ga dan niet zulke dingen over je team roepen. Zeker niet op zo'n toontje.
Het waren nog twee ronden en Alonso had al laten blijken dat je er zonder enorm veel risico niet langskomt dus waarschijnlijk voor Alonso gefinished... no way.
Bramzel
28 maart 2010, 11:49
Als Webber Hamilton niet had geraakt had Hamilton waarschijnlijk gewoon voor Alonso gefinished en zou het een 'great call' van het team zijn geweest om hem 2x te laten stoppen... De frustratie druipt er natuurlijk af omdat én je teamgenoot op ervaring de race heeft gewonnen én je geelimineerd bent door Webber maar ga dan niet zulke dingen over je team roepen. Zeker niet op zo'n toontje.
Da's niet waar. Voor zijn pitstop lag hij 4e, vast achter Kubica. Met Vettels uitvallen zou hij dus 3e zijn geworden, en misschien wel 2e als hij Kubica had kunnen pakken.
Door zijn pitstop viel hij terug tot achter Alonso, al had hij Alonso nog gepakt dan had hij nog steeds een plek verloren aangezien hij 4e was geworden achter Massa.
Verder zij hij het gewoon netjes, wat had hij dan moeten zeggen? 'Geweldig gedaan'? Dit is wat hij zei (van Autosport.com):
"To sum up the race I think I probably had one of the drives of my life and unfortunately, due to the strategy, I was put further back and then I got taken out by Mark Webber," Hamilton told the BBC.
"I'm happy with the job that I did. I think I honestly drove my heart out today and I think I deserved better than what I ended up with, but I'll keep fighting to the next race."
"All I know is the guys do, always, a fantastic job, but the strategy was not right," he said. "Everyone else in front of me did one stop and for some reason I did two."
When asked whose decision the second stop had been, Hamilton replied: "I don't know, we'll find out."
Ik kan het met de beste wil van de wereld niet denigrerend of respectloos vinden.
Markie
28 maart 2010, 11:50
Niet waar, zonder call had die derde gelegen, zo niet 2e (na uitval Vettel).....zo wie zo voor de Ferrari's
Bram, je typt te snel :P
Tjerk Korving
28 maart 2010, 11:50
Ik vraag me enkel af of Hamilton zoveel tijd had kunnen winnen zonder banden wissel en of hij z'n banden nog zo lang had mee kunnen laten gaan.
speed9
28 maart 2010, 11:52
Viel me op dat Sauber weer last had van die voorvleugel of had die japaner wat geraakt.
Wat een klapper op Hulkenberg:blink:,en dan dat die er van uit ging dat die verder kon rijden,als die niet vast bleef zitten in de grintbak:surrender:
:huh1:verder vond ik die Rem problemen bij Vettel,zo van wow het had erger gekunt bvb na een rechte stuk ofzo.
@ Tjerk : Denk het niet,als je ze banden zag en hoe die aan het eind er mee liep te stampen,dan had die mischien nog 2 rondens door kunnen rijden,maar meer niet.
Markie
28 maart 2010, 11:53
Ik vraag me enkel af of Hamilton zoveel tijd had kunnen winnen zonder banden wissel en of hij z'n banden nog zo lang had mee kunnen laten gaan.
Ze waren niet slechter, gezien zijn snelheid op dat moment, dan die van de mensen om hem heen, dus waarom niet?
Marc Vos
28 maart 2010, 12:00
Vannacht was ik om 3 uur thuis na een feestje maar ik heb geen spijt dat ik eruit ben gegaan. Ik vond het een geweldige race, en ik begin toch wel een fan van Alonso te worden. Hij kwam bij mij altijd wel over als een sympathieke en goede coureur. Maar nu die bij 'mijn' team rijdt begin ik hem steeds meer te waarderen. Erg knap hoe die van achteruit zich weer naar voren werkt, dat deed Schumacher gewoon slecht helaas. :)
Stefan van Renselaar
28 maart 2010, 12:01
Ze waren niet slechter, gezien zijn snelheid op dat moment, dan die van de mensen om hem heen, dus waarom niet?
Volgens mij liep hij over de radio naar het team te klagen over zijn banden.. Hamilton had het echt niet uitgehouden.
Markie
28 maart 2010, 12:03
Volgens mij liep hij over de radio naar het team te klagen over zijn banden.. Hamilton had het echt niet uitgehouden.
Dat waren de nieuwe ;)
Bij die anderen, die niet stopten, zag je dat de "graining" eraf werd gereden en de band weer beter werd na verloop van tijd.
Stefan van Renselaar
28 maart 2010, 12:14
Dat waren de nieuwe ;)
Bij die anderen, die niet stopten, zag je dat de "graining" eraf werd gereden en de band weer beter werd na verloop van tijd.
Ik bedoel, als hij over nieuwe banden al klaagt, dan zal hij het alleen maar moeilijker hebben gehad met oude banden.
Bramzel
28 maart 2010, 12:16
Ik bedoel, als hij over nieuwe banden al klaagt, dan zal hij het alleen maar moeilijker hebben gehad met oude banden.
Klopt, maar dat zouden de mensen om hem heen net zo hebben, dus dan zou hij er niks mee verliezen.
Daniël
28 maart 2010, 12:21
1.|Alonso|37|15
2.|Massa|33|14
3.|Button|31|12
4.|Hamilton|23|9
5.|Rosberg|20|8
6|Kubica|18|8
7.|Vettel|12|5
8.|Schumacher|9|3
9.|Liuzzi|8|2
10.|Webber|6|1
11.|Barrichello|5|1
Leuk dat je het bijhoudt, Stefan. :)
Jammer genoeg ben ik door m'n wekker heen geslapen, dus werd ik een half uur te laat wakker. Toch nog veel actie gezien, dus dat was wel tof. Nu leek het erop dat men vrij gemakkelijk dicht achter elkaar kon rijden viel me op. Leek dat maar zo of kwam het door de grote verschillen in racepace of lag het misschien aan de baan?
Ik zat trouwens op puntje van m'n bed (hehe) toen Hamilton Alonso aan het aanvallen was. Ik ben Webber in ieder geval heel dankbaar. :p
Marc Vos
28 maart 2010, 12:28
Jammer genoeg ben ik door m'n wekker heen geslapen, dus werd ik een half uur te laat wakker. Toch nog veel actie gezien, dus dat was wel tof. Nu leek het erop dat men vrij gemakkelijk dicht achter elkaar kon rijden viel me op. Leek dat maar zo of kwam het door de grote verschillen in racepace of lag het misschien aan de baan?
Vorig seizoen dacht ik (en ik was niet alleen :p) dat de nieuwe regels echt geholpen hadden, en dat inhalen en het dicht op elkaar rijden makkelijker was geworden. In de rest van het seizoen bleek dat niet waar te zijn, dus ik denk dat het aan het circuit ligt.
Martijn Mezger
28 maart 2010, 12:45
Als iemand een link heeft om de race te downloaden: Graag!
Wekker stond nog een uur achter en heb hem niet gehoord :lol:
Sander Hogendoorn
28 maart 2010, 12:46
Straks is de herhaling ;)
En om 18:00 ook nog eens een samenvatting.
Daniël
28 maart 2010, 12:47
En hij zal binnen uurtje of wat wel op FTD staan. ;)
cookie
28 maart 2010, 12:57
Wat een race van Hamilton :eek: Ongelooflijk wat een inhaalmanoeuvres die weer uit z'n mouw schudde. En had Webber niet vergeten te remmen dan had ie volgens mij Alonso nog gepakt.
Verschillende strategieën maken de race leuk zie je maar weer. Dat hadden we nu dankzij de regen. Spijtig dat een 2 stopper niet beter uitpakte dus dat zal in Maleisie wel weer niemand gaan proberen.
Wat mij betreft voeren ze een boostknop in zoals in de Superleague Formula en niet een regelbare achtervleugel zoals ze op BBC in de nabeschouwing bespraken.
Want ik vrees dat deze race een uitschieter was dankzij de regen.
bobskink
28 maart 2010, 13:10
Goeie race.
Vettel: alweer pech, alweer morele winnaar.
Button:Ik geloof niet in zijn strategie, volgens mij was het een wanhoopsdaad die goed uitpakt. Hij was net ingehaald door zijn teamgenoot. Had geluk dat Vettel uitviel en Massa's pitstop de mist inging. (weet iemand wat ze daar gefoefeld hebben?)
Alonso en Massa: Super volwassen gereden, Alonso heeft ondanks alle tegenslagen zich cool gehouden. Massa, zoals hij zelf zegt tijdens de persconferentie, heeft veel punten gepakt op een plaats en moment dat hij dat zelden doet.
Hamilton: Heeft nog altijd geen verstand in zijn kop zitten, eerst zijn akkefietje met de politie en nu voor de camera zijn eigen renstal zo bekritiseren, ook al heeft hij gelijk en snapt hij duidelijk de banden regels niet, ik ook niet trouwens.
Martijn Mezger
28 maart 2010, 13:11
Straks is de herhaling ;)
En om 18:00 ook nog eens een samenvatting.
De herhaling mis ik ook, dan moet ik weg. En de samenvatting zou kunnen, maar wil graag de hele race zien.:thumbup:
Pingguest
28 maart 2010, 13:14
Wat een race van Hamilton :eek: Ongelooflijk wat een inhaalmanoeuvres die weer uit z'n mouw schudde. En had Webber niet vergeten te remmen dan had ie volgens mij Alonso nog gepakt.
Verschillende strategieën maken de race leuk zie je maar weer. Dat hadden we nu dankzij de regen. Spijtig dat een 2 stopper niet beter uitpakte dus dat zal in Maleisie wel weer niemand gaan proberen.
Wat mij betreft voeren ze een boostknop in zoals in de Superleague Formula en niet een regelbare achtervleugel zoals ze op BBC in de nabeschouwing bespraken.
Een boostknop zoals in de Superleage Formula komt tamelijk kunstmatig op mij over. Voorts moet gezegd worden dat de Formule 1-auto's thans al een soortgelijke, niet-kunstmatig boost al hebben: coureurs kunnen de motor 'rijker' zetten en daarmee enige tijd meer motorvermogen krijgen.
In de jaren '80 boden de turbo-motoren een echte boost. Het is dan ook toe te juichen dat de FIA hoogstwaarschijnlijk per 2013 de turbo's wil herinvoeren.
TheRealms
28 maart 2010, 13:25
Yeah!! My man!! :-D
Geweldig om als Button supporter eindelijk weer een overwinning te zien, en wederom verdient! Consistent gereden, zich niet gek laten maken, goed op z'n banden gelet (let wel, hij heeft drie kwart van de race op zachte! banden gereden! En ok, wellicht was de pitstop een gokje, maar hij nam wel een enorm risico, en dat het goed uitpakte is alleen maar goed! Way to go!!
BUTTOOOOOOON!!!! :D
El Maestro
28 maart 2010, 13:40
Geweldige race!
Had eerst wat problemen met wakker worden aangezien m'n wekker het niet meer deed. Ik had m'n mobiel als wekker gezet en hem vast een uur vooruit gezet, maar dat bleek hij zelf ook nog een keer te doen. Werd dus te vroeg wakker:lol:
Maar wat een idiote actie van Webber zeg... kunnen ze bij RedBull Kimi even opbellen?
En zwaar klote van Vettel weer. Begint een beetje op Raikkonen te lijken in z´n tijd bij McLaren; snel, maar wordt steeds genekt door onbetrouwbaarheid. Waarom altijd bij coureurs die ik support:laugh:
Bram Van Der Stichelen
28 maart 2010, 13:44
Mwa, het was toch geen zuivere regenrace? Het heeft de eerste tiental ronden geregend, en daarna was het gewoon een droograce vond ik, en die heeft ook genoeg spektakel opgeleverd :)
heb het interview van huilie hamilton gemist..
Kan hem ook nog niet vinden via google. Ben benieuwd wat ie nu gezecht heeft
Sander Hogendoorn
28 maart 2010, 14:05
Hamilton een huilie noemen terwijl je niet eens weet wat hij gezegd heeft?
Hij zei gewoon dat zijn strategie uiteindelijk niet werkte.
CavaF1
28 maart 2010, 14:12
Hamilton een huilie noemen terwijl je niet eens weet wat hij gezegd heeft?
Hij zei gewoon dat zijn strategie uiteindelijk niet werkte.
Gewoon is veel gezegd, hij brak zijn team helemaal af. Als hij wint kan hij hen niet genoeg bedanken maar owee als het hem tegenzit. Het zal zelden zijn eigen fout zijn.
Misschien maar eens wat spaarzamer met de banden omgaan om te beginnen.
Bramzel
28 maart 2010, 14:20
Gewoon is veel gezegd, hij brak zijn team helemaal af. Als hij wint kan hij hen niet genoeg bedanken maar owee als het hem tegenzit. Het zal zelden zijn eigen fout zijn.
Misschien maar eens wat spaarzamer met de banden omgaan om te beginnen.
Hij brak zijn team helemaal af? Ik heb het interview op de vorige pagina gequote, en dit is echt schromelijk overdreven. Hij was teleurgesteld over de beslissing, en gaf dat zonder het team af te breken aan. En hoezo spaarzamer met de banden omgaan? Was er enig teken dat hij zijn banden aan het opfikken was dan? Alle mannen voor hem finishten zonder problemen, waarom had hij dat niet gekund?
Ik ben absoluut geen Hamilton fan, maar ik vind de kritiek op hem onterecht. Een fout van het team heeft hem gewoon punten gekost, en daar mag je best teleurgesteld over zijn.
Sander Hogendoorn
28 maart 2010, 14:21
"All I know is the guys do, always, a fantastic job, but the strategy was not right," he said. "Everyone else in front of me did one stop and for some reason I did two."
Hij zegt dat zijn team het zoals altijd goed heeft gedaan, en dat de strategie niet de juiste bleek te zijn.
Fabian de Jong
28 maart 2010, 14:28
Was er enig teken dat hij zijn banden aan het opfikken was dan?
Ja die was er ;) In een radio fragmentje die ze lieten horen tijdens de race.
Martijn Mezger
28 maart 2010, 14:35
Ah kan nu toch de herhaling kijken. Mooi!
speed9
28 maart 2010, 14:39
Ah kan nu toch de herhaling kijken. Mooi!
Haha,moet je dan niet naar je tv kijken ipv je monitor:thumbup:.
Ik ga zo ook weer kijken*draait hoofd 45 graden*,nog steeds voorbeschouwing.
Dadelijk de race en op alle details letten en dan eten:lol:
Stefan van Renselaar
28 maart 2010, 14:39
Was er enig teken dat hij zijn banden aan het opfikken was dan?
Dat doet hij altijd ;)
cookie
28 maart 2010, 14:41
Nu zegt een rijder eens gewoon zijn mening en dan noemt iedereen hem een janker of slecht verliezer. Eindelijk geen pr praatje en gewoon toegeven dat je teleurgesteld ben.
Net als Barrichello vorig jaar na de Duitse GP, gewoon je mening zeggen. Ik juich dit soort commentaar alleen maar toe na de race, zo kom je nog eens wat te weten.
speed9
28 maart 2010, 14:43
Dat doet hij altijd ;)
Smaakt toch niet rubber verbranden voor een kangeroe:lol:
In Australie enzo bieden ze kangeroe vlees aan omdat het minder Co2 uitstoot.
De banden van Massa zagen er ook niet zo best uit,geeft aan wie er zuinig rijd met de banden en wie niet.
Pingguest
28 maart 2010, 14:44
Helemaal mee eens, cookie. Laat coureurs hun mening verkondigen, zodat wij tenminste weten wat er zich afspeelt.
Yatta! kreeg opeens een heel erg Heroes gevoel toen Button dat riep :p
speed9
28 maart 2010, 14:47
Webber ontvangt reprimande voor botsing
28 maart 2010
Mark Webber heeft van de wedstrijdleiding in Australië een reprimande gekregen voor zijn botsing met Lewis Hamilton, in de slotfase van de race. De Australiër botste achterop de Brit, waarna beide coureurs in de grindbak terecht kwamen.
Webber en Hamilton hadden net het gat naar Fernando Alonso en Felipe Massa dichtgereden, toen het incident gebeurde. Hamilton was de druk bij Alonso aan het opvoeren en Webber zat op zijn beurt dicht achter de McLaren. Webber remde echter veel te laat voor de dertiende bocht, waardoor hij achterop de McLaren knalde en beide wagens in de grindbak spinden. Het duo kon wel verder rijden, maar voor de Brit zat er niet meer in dan een zesde plaats, terwijl de Australiër, na een pitstop voor een nieuwe voorvleugel, genoegen moest nemen met de negende plek.
De stewards laten het dus bij een officiële waarschuwing voor Webber.
Hij heeft nog geluk met de officiele waarschuwing i.p.v een ban of start straf.
Bramzel
28 maart 2010, 14:47
Yatta! kreeg opeens een heel erg Heroes gevoel toen Button dat riep :p
Haha, dat had ik ook! :D
Sander Hogendoorn
28 maart 2010, 14:55
Ja die was er ;) In een radio fragmentje die ze lieten horen tijdens de race.
Dat was met zijn tweede set banden toen hij achter Alonso vast zat ;)
Martijn Mezger
28 maart 2010, 15:02
Herhaling start zo @ RTL7 voor de liefhebbers.
Wat een race van Hamilton :eek: Ongelooflijk wat een inhaalmanoeuvres die weer uit z'n mouw schudde.
Die move op Rosberg was fenomenaal.
Dennis
28 maart 2010, 15:05
Wat een fantastische race zeg. Heb in tijden niet zo genoten van een formule 1 race. Er zat echt alles in. regen, inhaal acties, strategie en drama. Echt een super race.
Darthwillie
28 maart 2010, 15:08
Herhaling start zo @ RTL7 voor de liefhebbers.
ook op de BBC, zonder reclame
ook op de BBC, zonder reclame
en véééééééééééééééééééééééél beter commentaar.
Darthwillie
28 maart 2010, 15:16
en véééééééééééééééééééééééél beter commentaar.
:thumbup:
die crash van Kobayashi op Hulkenberg was ook niet mis trouwens, dat had behoorlijk vervelend af kunnen lopen.
Dennis
28 maart 2010, 15:22
die crash van Kobayashi op Hulkenberg was ook niet mis trouwens, dat had behoorlijk vervelend af kunnen lopen.
Zeker, hij raakte hem gelukkig nog wat aan de voorkant en niet vol in de zijkant.
bobskink
28 maart 2010, 15:22
Er is nog maar weinig over Schumacher gepraat :laugh:
Dennis
28 maart 2010, 15:24
Ik kreeg een beetje een flashback naar Monaco waar Coulthard maar niet voorbij Bernoldi kwam. Als het zo door gaat doet ie er goed aan om het bij een seizoen te houden. Als je ziet hoe Alonso door het veld heen ging was het dus wel mogelijk.
Hulde trouwens ook voor Liuzi. Als die zo door blijft gaan zal hij zeker aanspraak maken voor een stoeltje bij een top team.
Whats there to say? Hij kwam vlak achter Alonso de baan weer op na de pitstops, maar hij had, laten we zeggen, wat moeite met het passeren van Alguesuari (of zoiets). Ik snap echt niet dat hij hier lol aan beleeft. Nog drie races en Heidfeld zit in die auto.
Weer een gevalletje afvallende voorvleugel? Overkwam hem op de vrijdag ook al (zij het dat dat in relatie stond met een touche). Spijtig voor Hulkenberg. Vooralsnog leeft hij niet op tegen mijn verwachtingen, maar er is nog tijd.
Pingguest
28 maart 2010, 15:32
Zowel Hulkenberg als Schumacher er dus uit, GTE? Het seizoen is nog geen twee races oud, maar beiden zijn nu al afgeschreven? De Britse pers is er niets bij.
euhm...nee, lees nog ns goed wat ik over Hulkenberg opmerk. Schumacher heeft zijn tijd wat mij betreft inderdaad gehad. Ik zie hem echt niet winnen van Vettel, Alonso, Hamilton etc. etc. Dus wat valt er voor hem nog te halen?
speed9
28 maart 2010, 15:44
euhm...nee, lees nog ns goed wat ik over Hulkenberg opmerk. Schumacher heeft zijn tijd wat mij betreft inderdaad gehad. Ik zie hem echt niet winnen van Vettel, Alonso, Hamilton etc. etc. Dus wat valt er voor hem nog te halen?
De lol.
Bedoel kom op zeg,de auto reed 2de helft vorig jaar steeds rond plek 6.
Vergeet niet "alles" is anders dan 2006,maar ook gewoon van de rijders zijn anders.
Schumacher wil een scherpe auto,en dat is deze wagen niet .
De lol.
Dan moet ie een leuke hobby gaan zoeken. En in 2006 is ie ook al verslagen in een rechtstreeks duel. Zn laatste titel was sowieso in 2004. In F1 is dat een eeuwigheid geleden.
speed9
28 maart 2010, 15:51
Dan moet ie een leuke hobby gaan zoeken. En in 2006 is ie ook al verslagen in een rechtstreeks duel. Zn laatste titel was sowieso in 2004. In F1 is dat een eeuwigheid geleden.
:pWat kan jij hier halen dan?...oja
5 jaar is veel ja,maar moet hij perse de titel winnen dan?
Bedoel maar hij rijd omdat die de team wil helpen(eigelijk gewoon Ross Brawn enzo) en omdat die wou racen en er nu wel klaar voor was.
Van mij part rijd die tot ze 43ste door,dan is en blijft het gewoon even leuk.
Bramzel
28 maart 2010, 15:52
Natuurlijk doet hij weer mee om voor een titel te gaan, het is Schumacher ;) Denk je dat hij uit liefdadigheid is ingestapt bij Mercedes?
Ik zie het allemaal wel, ik trek nog geen conclusies voor de helft van het seizoen.
speed9
28 maart 2010, 15:57
Natuurlijk doet hij weer mee om voor een titel te gaan, het is Schumacher ;) Denk je dat hij uit liefdadigheid is ingestapt bij Mercedes?
Ik zie het allemaal wel, ik trek nog geen conclusies voor de helft van het seizoen.
Dat die aan de titel denk betekend niet gelijk dat die um moet halen.
Want anders zou je ook kunnen zeggen waarom rijd Glock enzo,want die halen nog voorlopig geen titel.
Dan kunnen we wel zeggen, ja BrawnGP kon dat wel : Ja met een hele jaar door ontwikkelde Honda en een goeie motor met toevallig de beste paket,maar de 2de helft was in mij ogen slecht.
Als Schumacher na 5 Gp's nog steeds geen top 5 plek heb,dan kan je wel zeggen dat het aan de auto lig of aan Schumacher zelf.
Martijn Mezger
28 maart 2010, 16:02
Olav Mol :lol:
"Als deze jongens een gaatje zien hangen ze hem er meteen in"
Nou nou :p
Neo-242
28 maart 2010, 16:08
Toppers:
F1: zoals altijd als de sport door iedereen wordt verguisd omwille van een saaie race, komen ze af met spektakel van de bovenste plank. Je zou bijna gaan denken dat ze het erom doen. De timing is meestal perfect ;)
Melbourne: op deze baan gebeurt meestal wel wat, daarom ben ik er ook zo fan van!:D
Vettel: had de race alweer onder controle tot de Red Bull opnieuw een mankement vertoonde.
Button: wie had aan het begin van het seizoen verwacht dat Button in de 2de race al zou winnen voor McLaren? Niemand toch. Hij zet al degene die riepen dat hij enkel kon winnen in een superieure Brawn (waaronder ik) toch een mooie neus. Top gedaan en een sublieme bandenkeuze op het juiste moment. Iedereen, ook de BBC dacht dat het te vroeg was.
Alonso: begin van de race was niet super, maar als je met zoveel achterstand toch 4de wordt, dan ben je aardig aan het racen:) Ik wed niet tegen hem voor de titel. Alleen een reeks dominante overwinningen van Vettel zal hem kunnen stoppen vermoed ik. Hij is nu al aan het rijden & tellen voor de kampioenschapspunten.
Kubica: in zijn 2de race voor Renault een podium is absoluut super! Renault zit er beter bij dan vorig jaar en dat mocht ook wel. Indrukwekkend en motiverend voor het team & voor Robert.
Rosberg: raapt weer het meeste punten voor Mercedes en heeft Schumacher er onder... hadden ook niet velen verwacht denk ik.
Lotus & HRT aan de finish: HRT haalt zonder testen toch een wagen aan de finish. Toch best goed voor een 2de race als je vergelijkt met Virgin!
Hamilton: wat een inhaalacties van hem gezien:blink: Hij heeft er wel zijn banden mee verkloot naar het einde toe, maar mij best hoor met dit spektakel!:thumbup:
Floppers:
Webber: tweede race op rij een absolute flopper. Hoort op dit moment echt niet in zo'n snelle auto thuis. Ik hoop eerlijk gezegd Raikkonen sneller in die Red Bull te zien.
Red Bull: snelle wagen, maar niet bedrijfszeker. Oude Ron (Dennis)-talk: "To finish first, first you have to finish":D
Schumacher: Schumi in zijn glorietijd had de race gewonnen in deze omstandigheden, of minstens op het podium gestaan. Nu is een sobere 10de plaats zijn deel. Had zonder de problemen meer naar voren gestaan uiteraard, maar de Schumacher magic is ver te zoeken.
Virgin: doen echt niets goed op dit moment. Zijn hun snelheidsvoordeel al kwijt aan Lotus.
Sauber: had véél meer verwacht van dit team bij de seizoensstart. Jammer!
Martijn Mezger
28 maart 2010, 16:38
Bizar dat Button vanaf rondje 6 op z'n slicks heeft gereden...
Neo-242
28 maart 2010, 16:46
Dat bevestigt dat Button goed weet hoe hij met zijn banden moet omgaan, ook vanwege zijn smooth driving. Als alles meezit, haalt hij er enorm voordeel uit. Als hij de wagen moet smijten staat hij niet vooraan. Aan McLaren om hem een auto te geven die bij die stijl past. Alleen is dat niet Hamilton's stijl natuurlijk;)
Ik vind het geweldig dat er al meteen wrevel in het pak zit. Schumacher/Alonso, Button/Hamilton/McLaren. Heerlijk toch, daar doen we het voor, niet die saaie PR-praat:D
Joost van den Heuvel
28 maart 2010, 16:59
Mooie race hoor. Helaas weer pech voor Vettel. Was wel benieuwd of ie nog zou gaan stoppen (denk het wel eigenlijk). Fantastische overwinning van Button. Gewaagde actie om (als eerste) op slicks over te stappen (al was dat volgens hemzelf vooral omdat de wagen met intermediates slecht aanvoelde) en dan daar ook nog de hele race op uit te rijden.
Robert Saalmink
28 maart 2010, 17:03
Zeer aangename race om te zien, niet voor niets zo vroeg eruit gegaan dus! Schumacher had vooral pech bij de start, zonder die extra stop voor de vleugel had hij misschien wat beter erbij gezeten, maar dat is koffiedik kijken. Hamilton heeft nu openlijk kritiek op de strategische beslissingen bij McLaren, ik denk dat hij vooral jaloers is op de gok die Button wel nam en hij niet. Wel opmerkelijk, hij reed namelijk een dijk van een race. Overigens verbaasde het me dat hij de Ferrari's niet voorbij kon komen, toch is inhalen op het droge dus nog erg moeilijk.
Red Bull moet zijn zaakjes eens goed voor elkaar zien te krijgen, wereldtitels win je niet met pole positions alleen. Die auto moet heel blijven en de rijders moeten eruit halen wat erin zit, en dat gebeurde in de eerste twee races van 2010 nog niet helemaal vlekkeloos.
En die Kubica, gewoon blijven trappen en dan tweede worden :) ik ga vanavond eens zijn rondetijden vergelijken, ben benieuwd hoe dat eruit ziet.
Requiem84
28 maart 2010, 17:05
Mijn god, wat een geweldige race!
Doordat inhalen d.m.v. pitsstrategieën niet echt meer mogelijk is hebben de rijders een veel grotere incentive om te moeten inhalen en dat hebben we kunnen zien! De meest sicke moves gezien vandaag, heerlijk.
Button Button is net als een goede fles wijn, met de jaren is hij gerijpt en zie je niet meer de jeugdige enthousiasme foutjes zoals vroeger bij BAR (kwalificatie Barcelona 2005 bijv). Het is waar wat de kenners zeiden, als geen ander kan hij z'n banden conserveren en gewoon praktisch een hele GP op 1 set softs rijden! (en ook nog eens de snelste zijn van de 1 stoppers) Hulde!
Kubica Rijdt meer als een solide Duitser, maar o,o, wat zullen ze bij Renault blij zijn dat ze iemand hebben binnen gehaald die podia kan halen terwijl het eigenlijk niet kan. Solide, verdedigend een van de beste en geen énkele stuurfout kunnen zien op tv.
MassaIs een soort Button, maar dan iets minder. Als het goed gaat gaat hij enorm hard, wisselen de omstandigheden en moet Massa zich snel aanpassen weet hij het niet meer. Een van de mindere in de damp conditions. Als Ferrari even het motorknopje in de pits had ingedrukt van Massa had Alonso in ieder geval nog tweede kunnen worden.
AlonsoGecalculeert risiconemend gedrag. Ik voorspel dat Alonso of wereldkampioen wordt, of tot de laatste races heel ver komt. De Schumacher van de nieuwe generatie.
Hamilton Ik kan alleen maar stamelen... Hier zijn toch geen woorden voor? Dit is de allerbeste racer die ik ooit gezien heb. Superlatieven zijn hier gewoon niet meer mogelijk. Misschien conserveert hij z'n banden niet zo goed als Button, misschien is hij niet zo constant en doeltreffend als Alonso en misschien is hij niet zo solide als Kubica, maar god, wie kan er met zoveel risico en zoveel dodelijke precisie inhaalmanoeuvres uithalen als Hamilton? Voor mij de Valentino Rossi qua inhalen in de F1. (mede geholpen door een goed werkend F-duct systeem natuurlijk:rolleyes:).
MclarenHulde voor de tactische zet met Button, die Button kennelijk zelf initieerde, waarvoor we de tactici bij Mclaren dus niet hoeven te danken kennelijk. De zet om Hamilton binnen te halen leek niet erg doordacht, alsof ze ervan uit gingen dat de Ferrari's en Kubica sowieso ook nog zouden pitten. Dat heeft ze een 1-2 of zekere 1-3 gekost.
WebberDie altijd op de proppen komt met wijze en vaderlijke quotes en vaak de 1e is om met de vinger te wijzen naar een roekeloze ander, reed echt rond als een gefrustreerde kip. In poker noemen we dat Tilt. Harde tilt. Te hard op zoek om zich te bewijzen voor z'n thuispubliek, de Red Bull bobo's om contractverlenging te verdienen en misschien ook wel zichzelf.
Red Bull Ik krijg stevige Mclaren déja-vu's. Vooral de jaren dat Hakkinen meermaals 'that's racing' moest quoten als z'n Mclaren weer om een of andere reden brak. Adrian Newey creaties hebben een dubbelzijdig patent, zowel op snelheid als onbetrouwbaarheid. Misschien onder Newey iemand aanstellen die de balans tussen snelheid en 9-dubbele betrouwbaarheid in het oog houdt.
Al met al een race om heel de zondag een onuitwisbare smile van te hebben. Maar de vraag rest, hoe leuk zou het zijn geweest als het niet geregend had?
Joost van den Heuvel
28 maart 2010, 17:10
Oh ja, Alonso +1 voor z'n communicatie met de pit crew. Dat was echt om dubbel te liggen! :thumbup:
Over Hamilton's kritiek op het team. Tja, dat is een beetje zoals Rubens vorig jaar een paar keer t.o.v. Brawn GP. Vraag is dus of het puur een fout is van het team of dat Button het inzicht heeft om niet alleen naar het team te luisteren maar ook zelf de strategie te bepalen.
KingBee
28 maart 2010, 17:35
Geweldige race. En alvast een voorzichtige pluim richting de FIA voor het aanstellen van vaste racestewards. Hoewel Massa teveel zijn lijn verdedigde toen geloof ik Webber achter hem zat.
Face the Slayer
28 maart 2010, 17:47
Wat zijn de ouderwetse grindbakken heerlijk; 9 van 10 keer is het voor de coureur afgelopen, zoals het hoort. In de semi-natte omstandigheden bood de race genoeg spektakel, maar op een nagenoeg droge baan kwam het welbekende inhaalprobleem toch weer aardig de hoek om kijken. Ook in de F1 viert het opportunisme hoogtij gezien de reacties na de eerste en tweede GP van het seizoen.
Neo-242
28 maart 2010, 17:53
Red Bull Ik krijg stevige Mclaren déja-vu's. Vooral de jaren dat Hakkinen meermaals 'that's racing' moest quoten als z'n Mclaren weer om een of andere reden brak. Adrian Newey creaties hebben een dubbelzijdig patent, zowel op snelheid als onbetrouwbaarheid. Misschien onder Newey iemand aanstellen die de balans tussen snelheid en 9-dubbele betrouwbaarheid in het oog houdt.
Absoluut! Ik begin ook een aardig Hakkinen/Raikkonen/Mclaren gevoel te krijgen bij Vettel & Red Bull/Newey. Supersnel, maar niet voldoende finishes door de broze mechaniek.
Gelukkig maar of we hadden al een dominante seizoensstart gehad ;)
Jeroen Ursem
28 maart 2010, 17:58
Ben het op zeker hoogte wel met Olav Mol eens, Vettel heeft uit deze 2 races wel meer gehaald dan de eerste 2 van vorig jaar. En dat kan nou net het verschil zijn aan het einde van het seizoen.
Is wel een beetje goed nieuws zoekerig uit 2 enorme pech situaties, maar zit toch wel wat waarheid in ;)
Pingguest
28 maart 2010, 18:02
Wat zijn de ouderwetse grindbakken heerlijk; 9 van 10 keer is het voor de coureur afgelopen, zoals het hoort. In de semi-natte omstandigheden bood de race genoeg spektakel, maar op een nagenoeg droge baan kwam het welbekende inhaalprobleem toch weer aardig de hoek om kijken. Ook in de F1 viert het opportunisme hoogtij gezien de reacties na de eerste en tweede GP van het seizoen.
De meeste mensen zijn kort van memorie. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb me vanmorgen goed vermaakt. Dat de Formule 1 te kampen heeft met structurele problemen staat buiten kijf, maar dat maakte de race van vandaag niet minder interessant.
Schumi rulezzzzz
28 maart 2010, 21:08
Vermakelijke race, gebeurde genoeg!
Er was hier iemand die de huidige puntenstand vergeleek met die van vorig jaar, ben benieuwd of die toevallig een update gemaakt heeft ;)
Darthwillie
28 maart 2010, 21:10
stefan doet dat
1.|Alonso|37|15
2.|Massa|33|14
3.|Button|31|12
4.|Hamilton|23|9
5.|Rosberg|20|8
6|Kubica|18|8
7.|Vettel|12|5
8.|Schumacher|9|3
9.|Liuzzi|8|2
10.|Webber|6|1
11.|Barrichello|5|1
Federici
28 maart 2010, 21:29
@ Reqiuem:
Vergelijk Kubica aub NOOIT met een Duitser. Je zal het vast niet verkeerd bedoelen, maar dit is absoluut niet nodig. :)
@ Reqiuem:
Vergelijk Kubica aub NOOIT met een Duitser. Je zal het vast niet verkeerd bedoelen, maar dit is absoluut niet nodig. :)
Want anders komt ie een tik uitdelen?:P
Schumi rulezzzzz
28 maart 2010, 21:46
stefan doet dat
Thanks, so far niks bijzonders dus!
Federici
28 maart 2010, 21:58
Want anders komt ie een tik uitdelen?:P
Polen met Duitsers vergelijken doe je maar lekker met Miroslav Klose ofzo :)
"Solide Duitser" interpreteer ik als een Duitse auto (audi, bmw) degelijk ten top dus. Neem aan dat jij moeite hebt met het feit dat Duitsland eens ongewenst op "visite" kwam in Polen?:p
Federici
28 maart 2010, 22:09
"Solide Duitser" interpreteer ik als een Duitse auto (audi, bmw) degelijk ten top dus. Neem aan dat jij moeite hebt met het feit dat Duitsland eens ongewenst op "visite" kwam in Polen?:p
Ach, die twee volken liggen elkaar niet meer zo prima ;) Kan je toch best begrijpen. Ik reageerde wat te emotioneel ;)
Daniël
28 maart 2010, 22:43
Nu we het toch over vloeren hebben. Ellu, hoe is het met de jouwe?
TheRealms
28 maart 2010, 23:59
Haha, ik zit nog na te genieten! BUTTOOOOOON! YEAH! :D
Verder slaan Requiem en Neo de spijker op z'n kop!
Darthwillie
29 maart 2010, 00:02
LOL, na alle jaren dat jij als Buttondebesta door het leven ging zonder succes voor hem is het je gegund :thumbup:
RSRoy
29 maart 2010, 11:49
Zeer vermakelijke race gezien gisteren. Laat in Maleisie ook maar een drupje regen vallen :)
Joost van den Heuvel
29 maart 2010, 13:54
Een drupje ja, een moesson nee (zie discussie vorig jaar).
Hm, de race is in hetzelfde weekend als vorig jaar (eerste weekend van April), maar start nu een uur eerder. Zou dat genoeg zijn? :laugh:
Schumi rulezzzzz
29 maart 2010, 14:37
Nou, toch zou een heel kort moessonntje wel leuk zijn! :D
Voor de race in Sepang moet je veel downforce hebben, dus ben benieuwd hoe Red Bull en Ferrari daar ten opzichte van elkaar staan.
Markie
29 maart 2010, 15:08
Nou, toch zou een heel kort moessonntje wel leuk zijn! :D
Sepang 10-day outlook (http://www.weather.com/weather/tenday/MYXX0031) :cool:
Federici
29 maart 2010, 16:57
Hiephoi! :D
Manuel
29 maart 2010, 17:06
YouTube- Jos Verstappen - Malaysian Grand prix 2001
:thumbup: + 1
Federici
29 maart 2010, 17:07
YouTube- Jos Verstappen - Malaysian Grand prix 2001 (http://www.youtube.com/watch?v=IF27M5xKZJo)
Ik mis die tijden :'(
speed9
29 maart 2010, 17:34
Toen kon je gewoon heel dicht achter elkaar rijden.
Eigenlijk moest Jos ook zijn comeback maken,alleen al om te zien of de oude rotten (Barichello,Button,Schumacher,Webber enzo)hem de baas konden zijn.
Toen kon je gewoon heel dicht achter elkaar rijden.
kan nu ook nog. Dat hebben we afgelopen zondag nog gezien.
Eigenlijk moest Jos ook zijn comeback maken,alleen al om te zien of de oude rotten (Barichello,Button,Schumacher,Webber enzo)hem de baas konden zijn.
Ten opzichte van Jos kun je Button en Webber moeilijk oude rotten noemen, maar los daarvan zouden ze alle vier hun handen nauwelijks vol hebben aan Jos. En dan laat ik nog buiten beschouwing dat zn fitness waarschijnlijk te wensen over laat.
speed9
29 maart 2010, 18:02
kan nu ook nog. Dat hebben we afgelopen zondag nog gezien.
Ten opzichte van Jos kun je Button en Webber moeilijk oude rotten noemen, maar los daarvan zouden ze alle vier hun handen nauwelijks vol hebben aan Jos. En dan laat ik nog buiten beschouwing dat zn fitness waarschijnlijk te wensen over laat.
Weet niet,als je eenmaal een goeie F1 conditie had,dan dat je dat automatisch ook best wel aanblijft trainen(Qua zelfbeeld).
Darthwillie
29 maart 2010, 18:10
laatste foto die ik van Jos zag zou het moeite kosten hem in de cockpit te krijgen :laugh:
Sander Hogendoorn
29 maart 2010, 18:14
Link? :p
speed9
29 maart 2010, 18:19
laatste foto die ik van Jos zag zou het moeite kosten hem in de cockpit te krijgen :laugh:
Hahah dan geven we hem toch een vloer dieet:lol:samen eten met Ellu.
Maarja mischien dat het gaat regenen en schumacher eindelijk een keer de GP wint
Stefan van Renselaar
29 maart 2010, 18:20
Hij doet toch wel nog aan vechtsporten?
Darkone55
29 maart 2010, 18:37
Hmm. Pas werd hier een artikel gepost over iemand die zei dat het goed voor de F1 zou zijn om banden met minder grip te hebben, om zo het inhalen te bevorderen.
Gisteren in de race konden ze heel erg dicht achter elkaar rijden toen iedereen net op slicks reed. De baan was toen nog wat vochtig (en koud) en gaf dus nog niet heel veel grip. Ik zat te twijfelen bij dat artikel, maar als ik zo kijk heeft 'ie wel een punt.
De slicks hebben ook de remweg heel erg verkort, wat het ook lastig maakt om dichtbij te komen, en daarnaast is er dus heel weinig speling vanwege die band wat betreft ideale lijn. Ik heb het idee dat downforce ook veel meer effect heeft op banden met veel grip, in vergelijking met banden met weinig grip, kan dat? Als banden in dat geval minder grip hebben, heeft een gebrek aan downforce (als ze te dicht achter elkaar rijden) dus ook minder effect. Of lul ik nu heel vaag?
Toen de baan opgedroogd was en warmer werd, werd het ook weer steeds lastiger om in te halen.
Nouja, misschien wel een goed idee dus; banden met minder grip en minder goede remmen.
Bramzel
29 maart 2010, 18:57
http://www.youtube.com/watch?v=IF27M5xKZJo"YouTube- Jos Verstappen - Malaysian Grand prix 2001[/url]
Je kan vetklep grappen maken, vechtsport grappen maken, of op andere wijze de gebruikelijke bekrompen Nederlandse 'hoge-bomen-vangen-veel-wind' houding uitdragen, maar als ik dit zie wordt ik gewoon weer apetrots op Verstappen. Wat een gaaf filmpje en wat een gave race was dat.
Bram Van Der Stichelen
29 maart 2010, 18:59
Wordt Maleisië dit seizoen op het normale uur gereden (voor ons rond 8u 's morgens), of weer in de middag?
Bramzel
29 maart 2010, 19:01
Volgens mij 1 uurtje eerder dan vorig jaar, dus wel weer eind ochtend / begin middag.
[edit] 10u 's ochtends: http://f1.gpupdate.net/nl/grand-prix/maleisie/
Marc Vos
29 maart 2010, 19:13
Je kan vetklep grappen maken, vechtsport grappen maken, of op andere wijze de gebruikelijke bekrompen Nederlandse 'hoge-bomen-vangen-veel-wind' houding uitdragen, maar als ik dit zie wordt ik gewoon weer apetrots op Verstappen. Wat een gaaf filmpje en wat een gave race was dat.
Helemaal mee eens, dat schijnt zo te gaan in Nederland je sporthelden altijd wat afkraken. Je kan zeggen wat je wilt over Verstappen maar de man is wel snel en heeft toch een dikke 100 GP's achter z'n naam staan.
Face the Slayer
29 maart 2010, 19:16
Hmm. Pas werd hier een artikel gepost over iemand die zei dat het goed voor de F1 zou zijn om banden met minder grip te hebben, om zo het inhalen te bevorderen.
Gisteren in de race konden ze heel erg dicht achter elkaar rijden toen iedereen net op slicks reed. De baan was toen nog wat vochtig (en koud) en gaf dus nog niet heel veel grip. Ik zat te twijfelen bij dat artikel, maar als ik zo kijk heeft 'ie wel een punt.
De slicks hebben ook de remweg heel erg verkort, wat het ook lastig maakt om dichtbij te komen, en daarnaast is er dus heel weinig speling vanwege die band wat betreft ideale lijn. Ik heb het idee dat downforce ook veel meer effect heeft op banden met veel grip, in vergelijking met banden met weinig grip, kan dat? Als banden in dat geval minder grip hebben, heeft een gebrek aan downforce (als ze te dicht achter elkaar rijden) dus ook minder effect. Of lul ik nu heel vaag?
Toen de baan opgedroogd was en warmer werd, werd het ook weer steeds lastiger om in te halen.
Nouja, misschien wel een goed idee dus; banden met minder grip en minder goede remmen.
Het heeft meer effect om de auto's een stuk minder downforce te laten genereren.
Richard117
29 maart 2010, 19:17
Precies, in de LMS heeft hij toch bewezen nog altijd de snelheid te hebben. Dat verlies je mi ook niet zomaar. Hij is conditioneel misschien niet meer zoals de F1 coureurs, maar qua talent en pure snelheid weet ik zeker dat hij niet onder doet voor boven genoemde F1 coureurs. Buiten mijn eigen inzicht, hecht ik ook nog altijd veel waarde aan de uitspraken van Schumi die altijd gezegd heeft dat Jos op een kart niet voor hem onderdeed.
Darkone55
29 maart 2010, 19:40
Het heeft meer effect om de auto's een stuk minder downforce te laten genereren.
Het is niet de downforce zelf, maar de 'dirty air', auto's die niet in de slipstream kunnen rijden omdat de lucht te verstoord is. Maar blijkbaar heeft die dirty air minder effect als de banden minder grip hebben.
Of je moet gewoon de vleugels afschaffen. Maar dan bedenken ze wel weer wat, aangezien downforce zo belangrijk is om snel door de bochten te gaan. Dan maken ze van de auto zelf wel een vleugel (wat toch al min of meer het geval is). Waardoor je weer hetzelfde effect krijgt als nu..
Maar geef toe, die achterlijke vleugels zoals nu, dat heeft weinig effect gehad...
CavaF1
29 maart 2010, 21:03
Volgens mij 1 uurtje eerder dan vorig jaar, dus wel weer eind ochtend / begin middag.
[edit] 10u 's ochtends: http://f1.gpupdate.net/nl/grand-prix/maleisie/
Dan dacht ik dat 8uur een degoutant :cool:uur was, 10 uur is nog veel erger. Zucht..........
Echte fans zullen altijd opstaan voor de F1, al de rest die steevast alles opnemen zijn ramptoeristen.
O my god, hier gaan er weer een paar niet gelukkig mee zijn. :thumbup:
Federici
29 maart 2010, 21:05
Wat een tijden zeg.. Geen touw aan vast te knopen...
Zal dus rustig aan moeten gaan stappen.. ;)
Pingguest
29 maart 2010, 21:06
Het is niet de downforce zelf, maar de 'dirty air', auto's die niet in de slipstream kunnen rijden omdat de lucht te verstoord is. Maar blijkbaar heeft die dirty air minder effect als de banden minder grip hebben.
Thans dient een achterligger ongeveer één tot anderhalf seconde sneller te zijn dan diens voorligger, om tot een behoorlijke inhaalactie te komen. In de regen zijn de verschillen in rondetijden tussen coureurs groter dan in droge omstandigheden, waardoor inhalen eenvoudiger gaat. Bovendien is ook de aerodynamica in natte omstandigheden minder effectief, omdat de snelheden lager liggen.
Maar ter inspiratie, zou de Formule 1 wellicht kunnen kijken naar het onderstaande filmpje. :)
YouTube- Formula 1 1971 Round 09 Italy Monza Highlights Natural Sound
Jeroen Ursem
29 maart 2010, 21:16
Blijft jammer dat Verstappen z'n carriere de verkeerde volgorde gedaan heeft ;) Was mooi geweest te beginnen bij een minder team en te eindigen bij een topteam. Maarja, heb evengoed al de races genoten, ook al was het af en toe gewoon klote dat hij uitviel enzo.
Ben toen in Hockenheim geweest (oude layout!) elke keer gashoorntje drukken als hij langskwam, als enige op die tribune. Je had de gezichten van die duitsers om me heen moeten zien toen hij ineens op het grote scherm voor ons als DNF in beeld gebracht werd :laugh:
Pingguest
29 maart 2010, 21:22
:blushing: beschamende post van Darthwillie :blushing:
:lol:
:blackflag:
Troost je met de gedachte dat je niet de enige was. :laugh:
Stefan van Renselaar
29 maart 2010, 21:23
Echte fans zullen altijd opstaan voor de F1, al de rest die steevast alles opnemen zijn ramptoeristen.
:lol::laugh:
Blijft jammer dat Verstappen z'n carriere de verkeerde volgorde gedaan heeft ;) Was mooi geweest te beginnen bij een minder team en te eindigen bij een topteam.
Op zich begon ie goed als testrijder bij een topteam. Hij kon er ook niet zoveel aan doen dat Lehto zn nek brak. Toen kon ie met zn hele entourage (zn vader en toenmalig vriendin Mariet (die nu een collega van mij blijkt te zijn)) plotsklaps naar Brazilie.
En Maleisie 2001 mag dan een uitschieter geweest zijn, behoudens dat heeft hij zn belofte in geen velden of wegen waargemaakt. Ik vergeleek hem altijd met Panis en Frentzen omdat zij beide in dezelfde race debuteerden en ja, dan is het met Jos wel behelpen gebleven. Iets van 17 puntjes in totaal ofzo. Maar goed, zn persoonlijkheid zal hem ook meer dan eens in de weg hebben gezeten vermoed ik zo.
Darkone55
29 maart 2010, 21:34
Thans dient een achterligger ongeveer één tot anderhalf seconde sneller te zijn dan diens voorligger, om tot een behoorlijke inhaalactie te komen. In de regen zijn de verschillen in rondetijden tussen coureurs groter dan in droge omstandigheden, waardoor inhalen eenvoudiger gaat. Bovendien is ook de aerodynamica in natte omstandigheden minder effectief, omdat de snelheden lager liggen.
Ja, en als banden minder grip hebben liggen de snelheden ook lager. Op die manier worden er waarschijnlijk ook meer foutjes gemaakt. Ach, waarom proberen ze 't niet gewoon, veel slechter kan het toch niet worden. :P
Richard117
29 maart 2010, 22:18
Op zich begon ie goed als testrijder bij een topteam. Hij kon er ook niet zoveel aan doen dat Lehto zn nek brak. Toen kon ie met zn hele entourage (zn vader en toenmalig vriendin Mariet (die nu een collega van mij blijkt te zijn)) plotsklaps naar Brazilie.
En Maleisie 2001 mag dan een uitschieter geweest zijn, behoudens dat heeft hij zn belofte in geen velden of wegen waargemaakt. Ik vergeleek hem altijd met Panis en Frentzen omdat zij beide in dezelfde race debuteerden en ja, dan is het met Jos wel behelpen gebleven. Iets van 17 puntjes in totaal ofzo. Maar goed, zn persoonlijkheid zal hem ook meer dan eens in de weg hebben gezeten vermoed ik zo.
Argentinië '95 en '96, Canada 2000 en 2001, Monza 2000 en Oostenrijk 2001 vergeten? Zeker gezien het materiaal waar hij destijds reed is het gewoon knap om zoveel "uitschieters" te hebben.
Face the Slayer
29 maart 2010, 22:24
Dan dacht ik dat 8uur een degoutant :cool:uur was, 10 uur is nog veel erger. Zucht..........
O my god, hier gaan er weer een paar niet gelukkig mee zijn. :thumbup:
Heb je weer stoertjes gegeten, knul?
Bramzel
29 maart 2010, 22:29
Heb je weer stoertjes gegeten, knul?
Het zou op zich niet verkeerd zijn om weer eens een positieve post te maken. Je laatste is al weer van een aantal maanden terug volgens mij...
Face the Slayer
29 maart 2010, 22:43
Misschien moet jij eens naar de opticien...
;)
Bram Van Der Stichelen
29 maart 2010, 23:07
;)
Nouja, ik zie je anders ook meestal replys plaatsen waar niemand iets aan heeft.
Vind 10u ook echt een degoutant uur. 12u of 8u was prima, dat is ofwel recht in de ochtend, of vlak op de middag. 10u is daar zo kut middenin.
Peter
29 maart 2010, 23:10
please, leg eerst even uit wat degoutant is want dat is volgens mij echt een typisch Belgisch woord :)
Darthwillie
29 maart 2010, 23:11
zaterdag trouwen vrienden van me, en zondag om 6 uur 's ochtends moet ik een vriend van me helpen die dominee is :blink::surrender:
Denk dat ik 10 uur erg vroeg vindt dan :laugh:
please, leg eerst even uit wat degoutant is want dat is volgens mij echt een typisch Belgisch woord :)
degoutant
1) Afkeerwekkend 2) Afschuwelijk 3) Dringend in de internationale telegrafie 4) Kopletter 5) Onsmakelijk 6) Onuitstaanbaar 7) Walgelijk
Bramzel
29 maart 2010, 23:12
;)
Misschien moet jij eens wat minder negatief en sarcastisch zijn. Het overgrote merendeel van je posts is dat namelijk, en om nou te zeggen dat ik dat een fantastische bijdrage aan het forum vind... Enige positiviteit op zijn tijd zou geen kwaad kunnen.
Walgelijk, misselijkmakend ;)
TheRealms
29 maart 2010, 23:15
LOL, na alle jaren dat jij als Buttondebesta door het leven ging zonder succes voor hem is het je gegund :thumbup:
Dankjewel, ik heb lang moeten wachten, maar zijn tijd is gekomen, ik hoop dat hij nog wat meer voor mekaar krijgt dit jaar! :D
P.S. Ik sta er heeeel erg op, maar toch even mijn pet MET handtekening showen! :D
(Nurburgring 2005)
http://twitpic.com/1bt56f
Darthwillie
29 maart 2010, 23:27
Toen had je nog oren :blink: :laugh:
maar wel gaaf zo een pet met handtekening, maar ben jij niet al fan sinds 2003 of 4?
Jeroen Ursem
29 maart 2010, 23:29
Walgelijk, misselijkmakend ;)
Nou nou, hij vraagt alleen maar naar een betekenis van een woord hoor
Argentinië '95 en '96, Canada 2000 en 2001, Monza 2000 en Oostenrijk 2001 vergeten? Zeker gezien het materiaal waar hij destijds reed is het gewoon knap om zoveel "uitschieters" te hebben.
Ja, maar je ziet dus dat je de goede races van Jos op bijna letterlijk één hand kunt tellen. Dat is mijn punt!
Bramzel
29 maart 2010, 23:44
Klopt, maar 't was allemaal wel met inferieur materiaal. Pedro de la Rosa heeft zijn prestaties in de Arrows niet na kunnen doen, en die zit nu wel in de Sauber.
Wat ik echter wel eens ben met wat iemand anders al zei is dat zijn karakter en de stugge houding van Rothengatter in onderhandelingen misschien het een en ander negatief hebben beinvloed.
Nou ja, hij heeft in ieder geval Le Mans al ns gewonnen (in zn klasse).
Bramzel
29 maart 2010, 23:51
Yep, een deal die voor zover ik weet tot stand kwam zonder Rothengatter ;) Ik hoop dat een team als Peugeot of Audi hem nog een keer uitnodigd.
Darthwillie
30 maart 2010, 00:05
Mijn mening over Verstappen is heel makkelijk, hij bezit bakken met talent, alleen heeft hij er amper gebruik van weten te maken.
Het fanatisme van Albers gecombineerd met het racetalent van Jos zou een waanzinnige rijder op hebben geleverd.
Bramzel
30 maart 2010, 00:06
Het fanatisme van Albers gecombineerd met het racetalent van Jos zou een waanzinnige rijder op hebben geleverd.
Combineer het met de charme van Doornbos en je hebt helemaal een winner ;) Maar we zullen zien wat de volgende generatie gaat brengen. Max Verstappen, Nyck de Vries, etc.
TheRealms
30 maart 2010, 00:12
Toen had je nog oren :blink: :laugh:
maar wel gaaf zo een pet met handtekening, maar ben jij niet al fan sinds 2003 of 4?
Klopt, eind 2003 ongeveer, maar op een of andere rare manier heb ik al heel vroeg een liefde voor engeland, de engelse cultuur en engelsen gekregen, was op mijn 6de al fan van Damon Hill :P
Mijn ouders hebben me in 2005 meegenomen naar Nurburgring, was echt geweldig, gelukkig deed Jenson toen (net als bijna alle coureurs, goed geregeld daar!) een signing sessie! Heb ook nog een foto met Sato, is ff opzoeken XD
Sorry voor de offtopic-heid trouwens :P
Robert Saalmink
30 maart 2010, 00:39
Houden we de topictitel een beetje in de gaten mannen?
Schumi rulezzzzz
30 maart 2010, 11:03
Misschien een idee om de afgelopen 3 pagina's die min of meer over Maleisië gingen te mergen in een nieuwe Maleisië thread. Wie wil? :P
Face the Slayer
30 maart 2010, 13:41
Misschien moet jij eens wat minder negatief en sarcastisch zijn. Het overgrote merendeel van je posts is dat namelijk, en om nou te zeggen dat ik dat een fantastische bijdrage aan het forum vind... Enige positiviteit op zijn tijd zou geen kwaad kunnen.
Sorry, ik heb een nare jeugd gehad. Daar kun je toch wel begrip voor tonen?
Bramzel
30 maart 2010, 13:59
Begrip wel, maar 't is geen excuus om alleen maar dingen af te kraken. Probeer er gewoon eens wat meer op te letten.
speed9
30 maart 2010, 14:26
Sorry, ik heb een nare jeugd gehad. Daar kun je toch wel begrip voor tonen?
Er is een gezegte : Na regen komt zonnenschijn(ofzo iets),grijp dit moment als een nieuwe begin.
Back to topic :
Als Australie net zo onvoorspelbaar is als Maleisie,dan kan het nog wel leuk zijn.
Hopelijk kan Schumi en Vettel laten zien wat regen racen is.
Darthwillie
30 maart 2010, 14:36
in alle consternatie van de race is het bijna niet opgemerkt dat Schumi een wereldstart maakte:blink: Als hij niet door Button/Alonso geraakt was schat ik in dat hij als 4e de eerste ronde door was gekomen.
Marc Vos
30 maart 2010, 18:18
in alle consternatie van de race is het bijna niet opgemerkt dat Schumi een wereldstart maakte:blink: Als hij niet door Button/Alonso geraakt was schat ik in dat hij als 4e de eerste ronde door was gekomen.
Hehe, goed dat je het zegt, want dat hebben de meeste even over het hoofd gezien. Want wat als hij de 1ste ronde als 4de doorkwam dan had tie in ieder geval niet achter die Algeirsarie gezeten. Helaas had Schumacher niet de kwaliteit die Alonso wel had om het veld door te gaan.
Darthwillie
31 maart 2010, 21:53
ik vond de manier waarop hij uiteindelijk voorbij kwam aan alsiezwaaris trouwens ook niet mis, was een plek waar je het niet vaak ziet.
Richard117
31 maart 2010, 22:15
En was Schumi ook niet terug gekomen om van het racen te genieten? Hij heeft van een gevecht om de 14e plek misschien wel meer genoten dan in een groot gat naar de finish rijden zoals in Bahrain.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.