PDA

View Full Version : DRES: alle geruchten, persberichten en teampresentaties

Pagina's : [1] 2

Danny Kappen
4 oktober 2008, 13:01
[logo_dres]

Ik heb maar even het topic gepakt van de ZAC, leek me wel tijd voor een DRES-geruchten thread :) Hier alvast de aftrap:

Teamnaam|Klasse|Auto|Rijder 1|Rijder 2
nnb|nnb|nnb|Fabian de Jong|Danny Kappen

Niels Tieman
4 oktober 2008, 13:08
:D Geweldig Danny!
Als jullie net zo hard gaan als in de ZAC dan word het nog een hefitg verhaal.. :)

Roy Visser
4 oktober 2008, 13:47
Magisch Trio?

Een teamkampioenschap zonder het dynamische duo Ursem en Visser (3 jaar op rij winnaar van teamkampioenschap Cup400 ZAC) is bijna niet voor te stellen. Voor de DRES word er een derde naam aan de line up toegevoegt in de vorm van de "andere" Cup400 rijder van Ultimatecarpage.competitions Cup400 afdeling. We hebben helaas nog geen officiël persbericht mogen ontvangen, maar de heren zijn wel vaak gespot in de Peugeot 908 Hdi Fap, enkelt de heer Ursem was helaas van de week niet aanwezig tijdens de test in de Peugeot, maar wij vermoeden dat hij zijn handen vol had aan de presentatie van zijn DRTCC Team. We hopen snel op meer informatie rondom dit rijders Trio

Teamnaam|Klasse|Auto|Rijder 1|Rijder 2|Rijder 3
nnb|LMP|Peugeot 908 Hdi Fap|Maik Peters|Jeroen Ursem|Roy Visser

Kim Van Der Stichelen
4 oktober 2008, 14:51
nnb|LMP|Peugeot 908 Hdi Fap|Jeroen Ursem|Maik Peters|Roy Visser
nnb|nnb|nnb|Kim Van Der Stichelen|Bram Van Der Stichelen

Peter
4 oktober 2008, 18:38
nnb|LMP|nnb|Peter van de Kolk|nnb|nnb

Ik heb nog geen idee met wie ik samen een team ga vormen, ik zal maar eens snel wat mensen gaan benaderen... straks moet ik de races alleen rijden :surrender: wat natuurlijk niet de bedoeling is ;)
Als er mensen zijn die hetzelfde probleme hebben, schroom niet me te benaderen..

Ben alleen wel benieuwd of er veel geinteresseerden zullen zijn voor de GT1 klasse, das toch minder interessant dan de proto's denk ik...

Een vraagje, als het startveld nou heel klein/niet vol lijkt te gaan worden, wordt er dan ook buiten dr.nl geadverteerd? ik denk dan aan simracing.nl, of om internationaal te gaan racesimcentral..

Bramzel
4 oktober 2008, 18:52
nnb|nnb|nnb|Guyon Waltmans|Bram Knot|Niels Tieman

Voila ;)

Ben alleen wel benieuwd of er veel geinteresseerden zullen zijn voor de GT1 klasse, das toch minder interessant dan de proto's denk ik...

Persoonlijk maakt het me niet eens zoveel uit waarik in rijd, het speciaalste lijkt me gewoon de ervaring van echt met meerdere mensen samen een wagen delen. Als het GT1 veld achterblijft qua deelnemers dan zou ik geen problemen hebben daarin mee te doen.

Een vraagje, als het startveld nou heel klein/niet vol lijkt te gaan worden, wordt er dan ook buiten dr.nl geadverteerd? ik denk dan aan simracing.nl, of om internationaal te gaan racesimcentral..

As is verbrande turf ;) Eerst maar eens zien hoe het loopt, dan zien we daarna wel verder. Ik heb al wat ijzers in het vuur her en der, dus dat komt wel goed.

PS: Peter, zet eens je naam in je profiel ;) Ik had nu pas door dat je Peter vd Kolk was :D

Niels Tieman
4 oktober 2008, 18:57
Ik hoop eerlijk gezegd op een aantal GT1's. Ik zou het persoonlijk geen probleem vinden in plaats te nemen in de GT tussen al het Prototype geweld.

Robert Saalmink
4 oktober 2008, 18:59
nnb|LMP|nnb|Marnix Breukers|Robert Saalmink|nnb

Federici
4 oktober 2008, 19:05
nnb|LMP|nnb|Marnix Breukers|Robert Saalmink|nnb
nnb|nnb|nnb|Angelo Wolner|Mark Geilen|

BSR-Wix
4 oktober 2008, 19:56
Hallo Jongens . eerst en vooral congrats met het vernieuwde forum.

Vraagje:

Kunnen we ook als team uit belgie aanmelden voor de online races? Het endurance concept lijkt me een zeer leuk initiatief en ik zou met plezier met een BSR team willen meedoen.

groeten

Wim aka Wix

http://www.bsim-racing.com

Bramzel
4 oktober 2008, 20:01
Zeker zeker! Er staat zelfs al een Belgisch team bij, dat van Bram en Kim van der Stichelen ;) Dus een afvaardiging van BSR is van harte welkom.

Captain Slow
4 oktober 2008, 20:27
Voordat ik me ga inschrijven me'n temagenoot hebben wij een verzoek.

Dit seizoen willen wij reclame gaan maken voor het goede doel, en wij hebben het CCF (Cheetah Conservation Fund) voor uitgekozen.
Cheetahs zijn op dit moment zwaar bedreigde diersoorten, en wij zijn van mening dat dit meer onder de aandacht moet komen.

Heeft iemand hier de kunsten om een soort van Toro Rosso skin ala Cheetah te painten?
We zouden als auto de Audi R10 Diesel willen.

Wat er op de auto moet staan!

CCF
Run for the Cheetah (slogan van CCF)
www.cheetah.org ergens op de auto.

Kleurschema maakt ons niet echt uit, zolang het maar refereert aan het CCF of een Cheetah.

Alvast bedankt,

Jerry en Casper

Bramzel
4 oktober 2008, 20:32
Ik had toch op MSN al gezegd dat ik dat wel wou doen? ;)

Captain Slow
4 oktober 2008, 21:51
Ik had toch op MSN al gezegd dat ik dat wel wou doen? ;)

Bij deze hebben wij Bram Knot aangenomen als onze schilder.:thumbup:

Bramzel
4 oktober 2008, 23:47
Even nummertjes toegevoegd voor het overzicht ;)

Nr|Team|Klasse|Auto|Rijder 1|Rijder 2|Rijder 3
1|nnb|nnb|nnb|Fabian de Jong|Danny Kappen
2|nnb|LMP|Peugeot 908 Hdi Fap|Jeroen Ursem|Maik Peters|Roy Visser
3|nnb|nnb|nnb|Kim Van Der Stichelen|Bram Van Der Stichelen
4|nnb|LMP|nnb|Peter van de Kolk|nnb|nnb
5|nnb|nnb|nnb|Guyon Waltmans|Bram Knot|Niels Tieman
6|nnb|LMP|nnb|Marnix Breukers|Robert Saalmink|nnb
7|nnb|nnb|nnb|Angelo Wolner|Mark Geilen|

Mathijs
5 oktober 2008, 02:30
Nr|Team|Klasse|Auto|Rijder 1|Rijder 2|Rijder 3
8|CW40-Racing|nnb|nnb|Mathijs Twisk|Tom Gaaff

GTE
6 oktober 2008, 00:16
Jullie vragen je natuurlijk af wie toch die Marnix Breukers is die kennelijk deel uitmaakt van het team van jullie Big Kahuna (als eerste rijder nog wel! :broem:). Nou, dat ben ik dus. TheForummerFormerlyKnownAsQuino, maar voor jullie gewoon GTE (een nieuw forum, een nieuwe naam).

Ik heb er in ieder geval erg veel zin in. Nu alleen nog ff een nieuw stuurtje bemachtigen, zodat er ook nog even geoefend c.q. getest kan worden.

Niels Tieman
6 oktober 2008, 01:00
Marnix! Top dat je ook de weg naar ons nieuwe forum hebt gevonden!
Een G25 logitech geen optie voor je?

Robert Saalmink
6 oktober 2008, 02:15
Marnix heeft mijn Momo Force teveel racestress gegeven :hammer:

But I don't blame him :innocent: hij had al een zwaar eerste leven achter de rug en Marnix had natuurlijk ook e.e.a. in te halen wat betreft simracen :D

Hoe dan ook, welkom :D

W@llierossi
6 oktober 2008, 21:32
Marnix, leuk je hier te zien! :D

Veel succes met je teamgenoot :thumbup::laugh:...

Robert Saalmink
7 oktober 2008, 12:22
Veel succes met je teamgenoot :thumbup::laugh:...

What's that supposed to mean? :blink: :angry:

;)

Captain Slow
7 oktober 2008, 15:46
Niet echt een gerucht:p
Maar op de website staat dat er met GTR gereden zal worden, en volgens mij moet dit GTR2 zijn

Robert Saalmink
7 oktober 2008, 15:51
Niet echt een gerucht:p
Maar op de website staat dat er met GTR gereden zal worden, en volgens mij moet dit GTR2 zijn

Waar staat dat precies?

Captain Slow
7 oktober 2008, 16:09
Waar staat dat precies?
Onder het kopje links> DRES

En dan de laatste zin

Mark van Zanten
8 oktober 2008, 00:35
Ik vind het wel een heel raar gerucht hoor :smartass:

Niellie
8 oktober 2008, 12:29
Nr|Team|Klasse|Auto|Rijder 1|Rijder 2|Rijder 3|Rijder 4
9|Limbo Racing Team|nnb|nnb|Eric Linssen|Niel Hekkens|Paul Hoppe|Marc Dieters|

Het Limbo Racing Team is nog steeds bezig met onderhandelingen met de coureurs.

Bramzel
8 oktober 2008, 12:30
Gaaf! Welkom mannen, ik heb zo'n gevoel dat het qua gezelligheid wel goed gaat zitten bij jullie :p

LUDO-B
8 oktober 2008, 12:59
Hola, 4 bekenden.:thumbup::thumbup:

Flyer
8 oktober 2008, 13:28
9|Limbo Racing Team|nnb|nnb|Eric Linssen|Niel Hekkens|Paul Hoppe|Marc Dieters|[/b]
10|Supervise Racing|LMP|nnb|Ludo Bleys|Dick Bos|Emile vd Stel|?|

Een vierde rijder wordt nog gezocht. Woonplaats Rotterdam - Den Bosch omgeving is het handigst.

GTE
9 oktober 2008, 00:32
Zo vandaag, ver van het spiedende oog van de pers, de eerste setup-evaluaties afgewerkt. Daar kan ik verder dus ook niks over zeggen ;)

Guyon: ja, met de grote baas in één team. Het voelt een beetje als een auto delen met Bernie Ecclestone. Maar ja, ik moet het er maar mee doen he ;) Ach, ik kan nog wel wat leren van die ouwe :D

Bram Van Der Stichelen
9 oktober 2008, 18:38
Van Der Stichelen overleeft horror crash.
Marseille - Drama op het franse circuit van Paul Ricard gisterenmiddag rond 4 uur. Bram Van Der Stichelen ging net beginnen aan zijn oefensessie voor het opkomende DRES kampioenschap, toen het volledig fout ging. Bij het ingaan van de eerste snelle linkse stuurde de Belg iets te vroeg in, en knalde vol in de muur. De Peugeot 908 vatte onmiddellijk vuur, en werd vervolgens in een verwoestende vlucht de baan over gekatapulteerd. De tollende wagen kwam terecht in de andere muur met een enorme impact, om zo opnieuw over de baan heen geslingerd te worden. Het duurde een kleine minuut vooraleer de brandweer en marshalls ter plekke konden komen, waardoor de Peugeot nog een volle minuut in lichterlaaie stond. De wagen zelf is rijp voor de schroothoop.

Het spreekt voor zich dat er nog geen reacties van de rijder zelf zijn, die onmiddelijk na de crash met de helikopter werd weggebracht.
Het kan een klein mirakel genoemd worden dat de jonge belg, die nu in het ziekenhuis ligt met verschillende verwondingen, dit kan voort vertellen.

De beelden, die u hieronder kan bezichtigen, spreken boekdelen.

YouTube - serious crash @ paul ricard

Kim Van Der Stichelen
9 oktober 2008, 18:43
Kim Van Der Stichelen ontslaat Bram!

In een reactie laat Kim van der Stichelen weten dan hij een andere teamgenoot zoekt voor het komende dres kampioenschap. Zo'n noob fouten kan ik echt niet tolereren. Het is al erg genoeg dat de Peugeot voor de schroothoop is, maar dat het door Bram z'n schuld is, is de druppel. Ik zei em al dat hij niet goed genoeg is als rijder, maar hij wou het toch proberen. Puur amateurisme, aldus Kim.

Roy Visser
9 oktober 2008, 18:50
Visser en teamgenoten ook teleurgesteld in Jonge Belg

"Zonde, zonde, zonde" Dat waren de enige woorden die uit Visser zijn mond kwamen na het ernstig ongeluk op Paul Ricard van vanmorgen. Zijn eerste bezorgdheid was overigens over Bram, maar nadat deze zonder ernstige verwondingen uit het ziekenhuis was ontslagen, sloeg Visser om. "aangezien we allemaal nog op zoek zijn naar wagens en contracten, heeft peugeot ons maar 1 wagen ter beschikking gesteld, welke door hulp van een schema over alle testteams verdeeld word. BVDS was de eerste die vandaag de baan op mocht, en werd nadrukkelijk verteld dat dit andere koek is als alle andere wagens waarin hij gereden heeft. Als beginner moet je het juist rustig aan doen, maar meneer ging gelijk de eerste ronde al vol over het rechte stuk heen, met deze crash tot gevolg. Zonde, want onze beurt in de wagen, was na de belgen"

Bram Van Der Stichelen
9 oktober 2008, 19:15
"Het was een vrij harde crash ja"
Marseille - Bram Van Der Stichelen werd deze morgen ontslagen uit het ziekenhuis van Marseille, en zal vrij vlug opnieuw achter het stuur kunnen kruipen. "Dat hoop ik althans. Het is niet alleen mijn fysieke toestand, maar blijkbaar zijn er ook al mensen die zich vragen stelden bij de crash."

Van Der Stichelen kan zelf uitleggen wat er gebeurde. "Je moet er rekening mee houden dat ik net een hele tijd aan het testen was met de Dome. In vergelijking met de Peugeot is dit een heel wat makkelijkere wagen om op het circuit te houden. Toen ik de pitstraat uitreed was het onmiddelijk weer wennen, maar ik had blijkbaar nog teveel de Dome in de vingers. Ik wou insturen, maar deed iets te fel, waardoor ik enorm zwaar crashte. Ik heb ondertussen de beelden gezien, en het was een vrij harde crash ja (lacht)"

Maar niet iedereen kon er mee lachen. Kim Van Der Stichelen, broer en teamgenoot van de Belg was buiten bezorgd, ook zeer teleurgesteld in zijn teamgenoot. Geruchten gingen de ronde dat hij zelf op zoek ging naar een nieuwe rijder, maar die werden door zowel Kim en het team ontkent. "Voorlopig zien we geen redenen om Bram uit het team te weren. Iedereen maakt wel eens fouten."

De crash brengt ook andere teams in de problemen. de Peugeot 908 is namelijk geen massaproduct. De franse autofabrikant had 1 wagen ter beschikking gesteld voor alle teams, waar ze om de beurt mee mogen testen.
Roy Visser was niet mals voor zijn Belgische collega. "Als beginner moet je het juist rustig aan doen, maar meneer ging gelijk de eerste ronde al vol over het rechte stuk heen, met deze crash tot gevolg. Zonde, want onze beurt in de wagen, was na de belgen".

Bram Van Der Stichelen heeft zich ondertussen geëxcuseerd bij de andere teams, maar het is maar de vraag of dat zal voldoende zijn. "Ik besef maar al te goed dat ik in de fout ben gegaan, en dat dit een doorn in het oog is voor de rest van de teams die nog wilden testen met de Peugeot. Het enige wat ik kan doen is mij excuseren.

Het is nog niet bekend wat Peugeot gaat doen in deze situatie. Insiders beweren dat er een nieuwe 908 zal geleverd worden aan de teams, al is dat nog niet formeel bevestigd. Als het verhaal zou kloppen is het maar de vraag of Bram Van Der Stichelen nog achter het stuur zou mogen kruipen. "Ach, daar maak ik me voorlopig geen zorgen over. Alle grote namen maken wel eens fouten, waarom zou een nieuweling er geen mogen maken? Het enige waar ik me nu mee bezig houdt is een volle revalidatie. Ik heb nog steeds last van mijn nek, en ook de rug speelt voorlopig nog parten. Maar dat zal wel beteren."

De eerste DRES race staat gepland voor 7 december op het Amerikaanse Sebring.

Darthwillie
9 oktober 2008, 19:49
Schokkende beelden :blink: Gelukkig dat de verwondingen meevallen :thumbup:

Ik ben gisteren wat aan het rijden geweest en vind het heerlijke wagens om mee te rijden alleen............... weigerde de pitcrew van audi ook maar iets uit te voeren :blink: bleven maar roepen dat de motor uit moest terwijl die al uit stond:oops: weet niet of dat aan mijn kant een probleem is of niet?????? Ga het straks nog nog eens proberen, gisteren in de nachttest om 1:30 had ik ff geen puf meer

paulpeter
9 oktober 2008, 19:50
9|Limbo Racing Team|nnb|nnb|Eric Linssen|Niel Hekkens|Paul Hoppe|Marc Dieters|[/b]
11|Crown Racing|nnb|nnb|Michael Storm|Paulpeter Kroon|

Kim Van Der Stichelen
9 oktober 2008, 20:34
3|VDS Motorsport|nnb|nnb|Kim Van Der Stichelen|Bram Van Der Stichelen

Robert Saalmink
9 oktober 2008, 21:21
Gelukkig geen gewonden, hooguit een gekraakt ego en een boze teambaas. Harde klap!

DBR Steven
9 oktober 2008, 22:10
12|nbb|nbb|nbb|Steven Gabriël|Gert Callewaert

Nog een Belgisch Team die zich graag zou aanmelden voor de competitie

Rechtstreeks vanuit Racingleague overgewaaid:D

Jeroen Ursem
9 oktober 2008, 23:52
Ook Ursem zwaar teleurgesteld over Van der Stichelen

Niet de eerste keer dit seizoen kwam Jeroen Ursem weer eens te laat bij zijn team, "Echt, hoe krijgt hij het voor elkaar?" Was dan ook zijn reactie. "De schoonmaaksters vertelde over het ongeval terwijl ze de laatste spullen aan het inpakken waren, wat een aap is die Bram ook." Ursem, die nog geen meter heeft gereden dit seizoen moet zich eerst nog zien waar te maken, maar het word hem wel moeilijk gemaakt nu de Peugeot fabriek weer een nieuwe 908 moet fabriceren.

Bram Van Der Stichelen
10 oktober 2008, 00:47
Ook Ursem zwaar teleurgesteld over Van der Stichelen

Niet de eerste keer dit seizoen kwam Jeroen Ursem weer eens te laat bij zijn team, "Echt, hoe krijgt hij het voor elkaar?" Was dan ook zijn reactie. "De schoonmaaksters vertelde over het ongeval terwijl ze de laatste spullen aan het inpakken waren, wat een aap is die Bram ook." Ursem, die nog geen meter heeft gereden dit seizoen moet zich eerst nog zien waar te maken, maar het word hem wel moeilijk gemaakt nu de Peugeot fabriek weer een nieuwe 908 moet fabriceren.

zeg, een beetje zachtaardiger kan ook hé :crying:

Jeroen Ursem
10 oktober 2008, 01:01
Ursem maakt eindelijk 1e meters met de 908

"Vandaag heb ik toch nog in een verse Peugeot 908 mogen rijden, de nederlandse en belgische overheid zijn bijgesprongen toen de door hun gesponsorde coureur slecht in het nieuws kwam" Wist Ursem ons te vertellen, hij was Bram daar dan ook erg dankbaar voor. "Altijd fijn een sponsor te hebben die achter je staat, in goede en in slechte tijden"

De wagen werd wel na de rit nog even nagekeken op de nodige slijtage voor de tests van deze week die ermee gepland staan. Onze cameraploeg was erbij en heeft het filmpje zojuist bij ons binnengebracht.

YouTube - 1e Meters in de 908

Bram Kocken
10 oktober 2008, 01:08
And? Hoe is het gevoel met de wagen? Denk je dat je er constante tijden in kan rijden?

Jeroen Ursem
10 oktober 2008, 01:11
Ja ik heb er wel vertrouwen in, maar de remmen moeten wel nog wat naar mijn smaak bijgesteld worden. Word zowiezo nog spannend een setup te vinden die mij en mijn teamgenoten kunnen gebruiken :p

joostingh
10 oktober 2008, 01:12
LOL @ Jeroen!

GTE
10 oktober 2008, 01:41
Team #6 overweegt klacht tegen team #2

Geruchten dat coureur J. Ursem, rijdend voor team#2 met financiele hulp van zowel de Nederlandse als de Belgische overheid onlangs een eerste test heeft afgelegd, zijn naar verluid voor team #6 aanleiding geweest om zich nu al, ruim voor het begin van het raceseizoen, in het strijdgewoel te mengen. De van overheidswege geboden steun zou volgens de juridische adviseurs van team # 6 gekwalificeerd moeten worden als staatssteun die zonder toestemming van de Europese Commissie is verboden.

De hardnekkige suggestie dat team #6 reeds een verzoek tot voorlopige voorziening zou hebben ingediend bij de president van de rechtbank te Den Haag teneinde de terugvordering van in ieder geval het Nederlandse deel te bewerkstelligen en zelfs een rechtstreekse klacht bij de Europese Commissie zou hebben ingediend werd door een woordvoerder van het team echter direct naar het rijk der fabelen verwezen.

De officiele reactie van team #6 luidt: Wij hebben kennis genomen van de geruchten en volledigheidshalve enige informatie ingewonnen. Feit is echter dat wij onze financiele huishouding op orde hebben en dat wij voor het overige niet geinteresseerd zijn in de wijze waarop onze gewaardeerde concurrenten hun financien regelen, noch zullen wij daarover een oordeel geven. Wij zijn van plan de concurrentie uitsluitend in een sportieve context, dus op de baan, aan te gaan.

Andere teams waren vooralsnog niet beschikbaar voor commentaar.

:p

Roy Visser
10 oktober 2008, 01:43
Het was helaas meneer B. van der Stichelen die staatssteun ontving ;)

ps:

onderhand al 12 teams, gaat de goede kant op :)

Bramzel
10 oktober 2008, 01:47
Reactie Peugeot Sport op crash Van Der Stichelen

Nice - Peugeot Sport heeft bij monde van Michel Barge een reactie gegeven op het ongeluk van Van Der Stichelen, eerder vandaag op het circuit van Paul Ricard. In een korte verklaring liet Barge optekenen: "Prutser."

GTE
10 oktober 2008, 01:51
Het was helaas meneer B. van der Stichelen die staatssteun ontving ;)

het is maar goed dat team #6 (voorlopige naam) zich tot sportieve concurrentie beperkt...

:whistling:

Robert Saalmink
10 oktober 2008, 01:58
Ursem maakt eindelijk 1e meters met de 908

"Vandaag heb ik toch nog in een verse Peugeot 908 mogen rijden, de nederlandse en belgische overheid zijn bijgesprongen toen de door hun gesponsorde coureur slecht in het nieuws kwam" Wist Ursem ons te vertellen, hij was Bram daar dan ook erg dankbaar voor. "Altijd fijn een sponsor te hebben die achter je staat, in goede en in slechte tijden"

De wagen werd wel na de rit nog even nagekeken op de nodige slijtage voor de tests van deze week die ermee gepland staan. Onze cameraploeg was erbij en heeft het filmpje zojuist bij ons binnengebracht.

YouTube - 1e Meters in de 908 (http://www.youtube.com/watch?v=dKGpRkZQs34)

Ik vind dit een hele prestatie. Ik weet niet of je het zicht uit de cockpit kent vanuit de 908 maar dat is vrijwel nihil. Toch knap dat Jeroen heeft kunnen uitkijken naar zowel links als naar rechts voor het oversteken van de straat :innocent:

GTE
10 oktober 2008, 02:04
Ja en dat op de parkeerplaats van de plaatselijke buurtsuper...

Roy Visser
10 oktober 2008, 02:46
Ja en dat op de parkeerplaats van de plaatselijke buurtsuper...

ik zou de parkeerplaats voor de touristenfahrten ingang van de nordschleife toch niet de plaatselijke buurtsuper willen noemen :rolleyes:

Bram Van Der Stichelen
10 oktober 2008, 10:41
geweldig al deze posts :laugh:

joostingh
10 oktober 2008, 10:50
Reactie Peugeot Sport op crash Van Der Stichelen

Nice - Peugeot Sport heeft bij monde van Michel Barge een reactie gegeven op het ongeluk van Van Der Stichelen, eerder vandaag op het circuit van Paul Ricard. In een korte verklaring liet Barge optekenen: "Prutser."

ROFLOL!

Captain Slow
10 oktober 2008, 18:36
13|Top Gear|LMP1|nnb|Casper Smit|Jerry van Sinderen|3e rijder gezocht!

Heb Top Gear er ook nog bijgezet, een 3e coureur zouden Jerry en ik graag zien. Omgeving Leiden/ Den haag

Bram Van Der Stichelen
10 oktober 2008, 20:00
Van Der Stichelen toch gespot in de peugeot
marseille - Blijkbaar heeft de enorme zware crash van een paar dagen geleden geen kwaad bloed gezet bij de Franse autofabrikant, aangezien de Belg vandaag opnieuw werd gespot in de Peugeot 908.

"Ja, Peugeot heeft me toch opnieuw de kans gegeven om de wagen te testen. Ik heb voorlopig maar 1 rondje mogen rijden, maar kwam toch direct aan een 1.31, wat zeker niet slecht is voor één rondje." zei Van Der Stichelen achteraf.

Een ander opvallend gegeven in het VDS motorsport team was dat Kim Van Der Stichelen niet beter kon doen dan een 1.41 op het snelle Franse circuit. De reden daarvoor is ondertussen bekend. "Kim had het briljante idee om op het lange rechte stuk ipv van volledig rechtdoor te gaan, in het midden linksaf te slaan op een gegeven moment, terwijl ie natuurlijk gewoon rechtdoor moest. En dan ging hij mij ontslaan voor mijn zogenaamde 'noob' fout."

het rondje kan hieronder bekeken worden.
YouTube - lap @ paul ricard

Bram Van Der Stichelen
11 oktober 2008, 01:11
Ben even al wat aan het oefenen met de 908 template die we normaal gezien zeker gaan gebruiken. Het is zeker niet makkelijk om hier mee direct te gaan painen :p Dit heb ik voorlopig:

http://i33.tinypic.com/2ih1ag1.jpg

Bram Van Der Stichelen
11 oktober 2008, 01:38
Kim Van Der Stichelen kwam met volgend ontwerp naar de tekentafel. Na een minuut stilte van de grafisch designers werd kim vriendelijk verzocht om de kamer te verlaten.

http://i35.tinypic.com/2qk5ov9.jpg

Darthwillie
11 oktober 2008, 01:56
iets paarser????

http://www.vm-motorsport.nl//Static/Images/UserUpload/TKFotoAlbum788.jpg

Roy Visser
11 oktober 2008, 02:27
http://home.tiscali.nl/royvisser/Temp/Peugeot-1.jpg

even beetje mee gepriegeld en geprobeerd de koepel alla studiemodel te maken. Niet makkelijk :huh1:

Kim Van Der Stichelen
11 oktober 2008, 11:44
http://home.tiscali.nl/royvisser/Temp/Peugeot-1.jpg

even beetje mee gepriegeld en geprobeerd de koepel alla studiemodel te maken. Niet makkelijk :huh1:

Die koepel heeft de gewone 908 ook hoor, alleen valt het minder op ;)

Bram Van Der Stichelen
11 oktober 2008, 13:13
het kleurenschema wat proberen omgooien:

http://i35.tinypic.com/a4757a.jpg

Mossel
11 oktober 2008, 13:17
wordt niet makkelijk om de originele livery te overtreffen

Robert Saalmink
11 oktober 2008, 13:34
Het is hierboven al een aantal malen gelukt ;) ik vind de originele Peugeot livery een afschuwelijke ;) smaak he...

Bram Van Der Stichelen
11 oktober 2008, 21:44
http://i35.tinypic.com/67vaya.jpg

paar kleine updates :)

Gerben
13 oktober 2008, 16:35
14|HART|LMP1|nnb|Gerben Kelly|JimPaul Hertroijs

;)

GTE
13 oktober 2008, 23:27
Ah, dat betekent dan waarschijnlijk dat Robert en ik definitief als tweemans team aan de start verschijnen. Ik ben zo blij dat dit geen rodelen is...

Anyway, 14 teams, looking good!

Robert Saalmink
16 oktober 2008, 16:59
Think again, Marnix ;)

6|nnb|LMP|nnb|Marnix Breukers|Robert Saalmink|Peter van de Kolk
14|HART|LMP1|nnb|Gerben Kelly|JimPaul Hertroijs

Eric Linssen
17 oktober 2008, 01:22
Er breken drukke tijden aan voor Peter van de Kolk als ik bovenstaande lijst eens goed bestudeer ;-)

Peter
17 oktober 2008, 02:00
Dan doen we het zo

4|nnb|nnb|nnb|Guyon Waltmans|Bram Knot|Niels Tieman
5|nnb|LMP|nnb|Marnix Breukers|Robert Saalmink|Peter van de Kolk
6|nnb|nnb|nnb|Angelo Wolner|Mark Geilen|
7|CW40-Racing|nnb|nnb|Mathijs Twisk|Tom Gaaff
8|Limbo Racing Team|nnb|nnb|Eric Linssen|Niel Hekkens|Paul Hoppe|Marc Dieters|[/b]
9|Supervise Racing|LMP|nnb|Ludo Bleys|Dick Bos|Emile vd Stel|?|
10|Crown Racing|nnb|nnb|Michael Storm|Paulpeter Kroon|
11|nbb|nbb|nbb|Steven Gabriël|Gert Callewaert
12|Top Gear|LMP1|nnb|Casper Smit|Jerry van Sinderen|3e rijder gezocht!
13|HART|LMP1|nnb|Gerben Kelly|JimPaul Hertroijs

Robert Saalmink
20 oktober 2008, 12:07
RPM Motorsport kondigt deelname DRES aan

Een nieuw team, RPM Motorsport, zal gaan deelnemen aan de DigitalRacing.nl Endurance Series.

RPM Motorsport: what's in a name. "Daar hoefden we natuurlijk niet lang over na te denken: als je coureurs Robert, Peter en Marnix heten, dan kun je ook bijna niet anders, toch?" aldus Robert Saalmink, die voor het eerst in lange tijd 'breekt' met Team DigitalRacing. "Teamgenoot Niels heeft voor deze serie elders onderdak gevonden, daarnaast was het voor mij een mooie gelegenheid om een team te vormen met Marnix, waarmee ik al sinds mijn middelbare school bevriend ben. We hebben altijd veel Grand Prix 2/3/4 gereden en sinds enige tijd is Marnix verslaafd aan de Le Mans-auto's en -tracks. Ik ben bang dat ik hem heb aangestoken!"

De zoektocht begon naar een derde rijder om de racetijd van zes uur op humane wijze te verdelen. "Op een bepaald moment kwam Peter van de Kolk in beeld als serieuze optie. Hij is flink aan het testen voor de bandenfabrikant, dus dat kan ons een edge geven wellicht. Hij heeft de beschikking over een schat aan data. Daarnaast is Peter een goede en constante rijder", aldus Robert, die zelf ook niet mag klagen over constant rijden: zijn laatste DNF in endurance racing was alweer in de ZAC2 op Watkins Glen, maart 2006.

Marnix Breukers: "Ik ben erg verheugd met de kans die RPM Motorsport mij biedt. Het wordt ongetwijfeld een fantastisch kampioenschap met grote namen op zowel het gebied van de deelnemers, de auto's als de circuits. Ik kan alleen maar keihard mijn best doen, ervaring opdoen en ervoor zorgen dat ik een serieuze bijdrage lever aan de kampioenschapaspiraties van RPM Motorsport. Ik heb er alle vertrouwen in. Het team opereert ongelofelijk professioneel en met de technische bijdragen en rijderscapaciteiten van mijn teammaten zit het wel snor".

Peter van de Kolk: "Al vanaf het moment dat de DRES werd aangekondigd ben ik bezig geweest om het plaatje rond te krijgen. we hadden verschillende opties lopen maar er kwam eigenlijk niets concreets van de grond. We hadden de plannen al klaar om een team in te zetten alleen het vinden van een 2e rijder bleek voor ons een te groot probleem. Toen Robert mij benaderde om hun team te komen versterken heb ik dan ook niet lang hoeven na te denken om ja te zeggen. De "package" is gewoon zeer goed te noemen. Het team opereert erg professioneel en we hebben nu een sterke line-up van rijders. Ik kijk er erg naar uit om samen met Robert in een team uit te komen, deze man werd jaren geleden al de Big Kahuna genoemd en zo een titel krijg je niet zomaar natuurlijk. Robert is een erg ervaren coureur en heeft een zeer goede reputatie als het om uitrijden gaat. Ik kan me geen race herinneren waar ik deelnam en Robert is uitgevallen en dat zegt voor mij genoeg. Marnix is dan misschien nieuw binnen het dr.nl wereldje hij heeft ook zeker zijn sporen verdiend in diverse open-wheel kampioenschappen. Hij oogt zeer leergierig en qua snelheid gaat het zeker goedkomen. We behoren wellicht niet tot de snelste rijders op de baan maar in een race van 6 uur kan zeer veel gebeuren en ik kan me geen betere teamgenoten bedenken dan Robert en Marnix. Ik heb natuurlijk al veel tests afgelegd voor de bandenleverancier van de league en er staan nog een aantal tests op het programma en dit zal mij zeker een voordeel geven. Het gaat in ieder geval een zeer mooi seizoen worden!".

De auto is nog een onzekere factor. Het team is nog in onderhandeling met meerdere fabrikanten en zal naast een performance-kwestie ook een budgetaire kwestie worden. Ook de sponsoren zijn nog niet bekend gemaakt.

JohnV
20 oktober 2008, 12:57
Heren,

Ik ben er ook over aan het nadenken om deel te nemen aan deze league. Ik zou het graag doen als 3e of 4e rijder, aangezien ik waarschijnlijk niet alle 4 dagen kan vrijmaken. Als er mensen zijn in de buurt van Eindhoven die nog een 3e of 4e rijder zoeken, laat het dan maar horen!

paulpeter
20 oktober 2008, 20:01
Heren,

Ik ben er ook over aan het nadenken om deel te nemen aan deze league. Ik zou het graag doen als 3e of 4e rijder, aangezien ik waarschijnlijk niet alle 4 dagen kan vrijmaken. Als er mensen zijn in de buurt van Eindhoven die nog een 3e of 4e rijder zoeken, laat het dan maar horen!

John, je kunt bij ons altijd mee doen als je wilt, zitten in Belfeld tijdens de races (net onder Venlo);)

JohnV
21 oktober 2008, 15:59
John, je kunt bij ons altijd mee doen als je wilt, zitten in Belfeld tijdens de races (net onder Venlo);)

Klinkt als een goede optie...

Fabian de Jong
21 oktober 2008, 17:10
Klinkt als een goede optie...
Enschede is wat te ver weg he :p

Flyer
29 oktober 2008, 12:31
Een kleine aanpassing/toevoeging in het Supervise Racing team. We zijn in principe rond met John Vissers. Tijdens de tests komt John ons versterken en hopen met hem een akkoord te bereiken over volledige deelname aan de DRES.

Emile van der Stel
Team manager Supervise Racing

Alleen laatste wijziging staat in Bold

1|nnb|nnb|nnb|Fabian de Jong | Danny Kappen
2|nnb|LMP|Peugeot 908 Hdi Fap|Jeroen Ursem | Maik Peters|Roy Visser
5|RPM Motorsport|LMP|nnb|Marnix Breukers|Robert Saalmink|Peter van de Kolk
8|Limbo Racing Team|nnb|nnb|Eric Linssen|Niel Hekkens|Paul Hoppe|Marc Dieters|
9|Supervise Racing|LMP|nnb|Ludo Bleys|Dick Bos |Emile vd Stel|John Vissers|

JohnV
29 oktober 2008, 14:44
Een kleine aanpassing/toevoeging in het Supervise Racing team. We zijn in principe rond met John Vissers. Tijdens de tests komt John ons versterken en hopen met hem een akkoord te bereiken over volledige deelname aan de DRES.

Emile van der Stel
Team manager Supervise Racing

1|nnb|nnb|nnb|Fabian de Jong | Danny Kappen

Ik ben verheugd met mijn akkoord met Supervise Racing racing.
Hopelijk kan ik een paar mooie stinds meepakken in deze competitie.
Ik wil toch nog even Crown Racing bedanken voor hun aanbod! Het was moeilijk kiezen, maar de locatie Den Bosch/Lommel heeft de doorslag gegeven....

Darthwillie
12 november 2008, 02:56
zou het eventueel mogelijk zijn nog een team op de reservelijst te zetten???

Mijn eventuele teamgenoot en ik zouden, zo als het er nu naar uitziet, maximaal twee races mee kunnen doen (Monza /Sebring) Zou vervelend zijn daarvoor een vaste plek te claimen terwijl we zeker niet voor de overwinning gaan :blushing: :surrender:

LUDO-B
12 november 2008, 08:33

Mijn eventuele teamgenoot en ik zouden, zo als het er nu naar uitziet, maximaal twee races mee kunnen doen (Monza /Sebring) Zou vervelend zijn daarvoor een vaste plek te claimen terwijl we zeker niet voor de overwinning gaan :blushing: :surrender:

Er kunnen volgens mij 28 teams meedoen, waarom dan een reservelijst?
Er zullen zeker niet meer dan 28 teams deelnemen denk ik.

Bramzel
12 november 2008, 11:35

De inschrijvingen zijn nog niet begonnen, dus dat kan zeker nog wel ;)

Ralffoxx
12 november 2008, 12:52
IK hoop dat ze in december een medicijn voor mij vinden waardoor leven wat aangenamer word voor mij waardoor ik hier ook mee wil gaan doen.

Darthwillie
12 november 2008, 13:19
Er kunnen volgens mij 28 teams meedoen, waarom dan een reservelijst?
Er zullen zeker niet meer dan 28 teams deelnemen denk ik.
Ik dacht mee, voor het geval er meer dan 28 teams meedoen en had niets met het tijdstip en het tellen van rijders te maken :innocent:

Bramzel
22 november 2008, 13:00
Morgen is de laatste inschrijvingsdatum mensen! Houd hier rekening mee.

Roy Visser
23 november 2008, 11:51
zo, wij hebben ons ook ingeschreven.

ik weet niet of iedereen op de geruchtenlijst al ingeschreven staat? misschien verstandig om even wat lijntjes uit te gooien op andere fora?

paulpeter
23 november 2008, 14:20
Ik heb ons (Crown-Racing) afgelopen vrijdag ook ingeschreven

Kim Van Der Stichelen
23 november 2008, 14:22
VDS Motorsport is ook al ingeschreven.

Captain Slow
23 november 2008, 14:23
Top Gear heeft zich ook ingeschreven

Darthwillie
23 november 2008, 23:53
WTM racing heeft zich ingeschreven, helaas heeft 1 potentiële coureur deze week moeten afhaken maar Darthwillie en Mark Jansen gaan hun uiterste best doen. Het doel van dit jaar in een beperkt programma is ervaring opdoen om volgend jaar voor de titel te gaan :innocent:

Kim Van Der Stichelen
23 november 2008, 23:56
7 teams gekend dus, wie heeft zich nog niet kenbaar gemaakt? ;)

Ralffoxx
24 november 2008, 00:33
Ik had graag mee gedaan maar reizen en dan nog racen zie ik erg tegen op. Vooral omdat ik geen auto heb zou ik dan ook nog is met trein en bus moeten doen. Anders had ik graag mee gedaan. Misschien volgend jaar.

Danny Kappen
24 november 2008, 02:16
UT Carsport heeft zich ook in geschreven :) Persbericht volgt zsm.

1|UT Carsport|LMP1|Audi R10|Fabian de Jong | Danny Kappen

Gerben
24 november 2008, 08:21

Maik Peters
24 november 2008, 10:32
zie ik het goed en is team HART opgeheven?

Robert Saalmink
24 november 2008, 10:37
5|RPM Motorsport|LMP|Audi R10|Marnix Breukers|Robert Saalmink|Peter van de Kolk

Roy Visser
24 november 2008, 10:51
2|Wicked Weasel|LMP|Peugeot 908 Hdi Fap|Jeroen Ursem|Maik Peters|Roy Visser

Maik Peters
24 november 2008, 11:20

Nu conform de afgesproken standaarden :thumbup:

Kim Van Der Stichelen
24 november 2008, 11:27

3|VDS Motorsport|LMP1|Peugeot 908 Hdi Fap|Kim Van Der Stichelen|Bram Van Der Stichelen

paulpeter
24 november 2008, 20:01
3|VDS Motorsport|LMP1|Peugeot 908 Hdi Fap|Kim Van Der Stichelen|Bram Van Der Stichelen
10|Crown Racing|LMP|Audi R10|Michael Storm|Paulpeter Kroon|

Flyer
25 november 2008, 00:19
3|VDS Motorsport|LMP1Peugeot 908 Hdi Fap|Kim Van Der Stichelen|Bram Van Der Stichelen
9|Supervise Racing|LMP|Audi R10|Ludo Bleys|Dick Bos |Emile vd Stel|John Vissers|
10|Crown Racing|LMPAudi R10|Michael Storm|Paulpeter Kroon|
[/QUOTE]

Flyer
25 november 2008, 00:20
3|VDS Motorsport|LMP1Peugeot 908 Hdi Fap|Kim Van Der Stichelen|Bram Van Der Stichelen
9|Supervise Racing|LMP|Audi R10|Ludo Bleys|Dick Bos |Emile vd Stel|John Vissers|

Gerben
25 november 2008, 09:22
zie ik het goed en is team HART opgeheven?

eyes like a eagle!:)

Niellie
25 november 2008, 10:41
8|Limbo Racing Team|LMP1|Audi R10|Eric Linssen|Niel Hekkens|Paul Hoppe|Marc Dieters|

Bramzel
25 november 2008, 10:47
Nr|Team|Auto|Rijder 1|Rijder 2|Rijder 3|Rijder 4
1|UT Carsport|Audi R10|Fabian de Jong | Danny Kappen
2|Wicked Weasel|Peugeot 908 Hdi Fap|Jeroen Ursem|Maik Peters|Roy Visser
3|VDS Motorsport|Peugeot 908 Hdi Fap|Kim Van Der Stichelen|Bram Van Der Stichelen
4|RPM Motorsport|Audi R10|Marnix Breukers|Robert Saalmink|Peter van de Kolk
5|CW40-Racing|nnb|Mathijs Twisk|Tom Gaaff
6|Limbo Racing Team|Audi R10|Eric Linssen|Niel Hekkens|Paul Hoppe|Marc Dieters|
7|Supervise Racing|Audi R10|Ludo Bleys|Dick Bos |Emile vd Stel|John Vissers|
8|Crown Racing|Audi R10|Michael Storm|Paulpeter Kroon|
9|nbb|nbb|Steven Gabriël|Gert Callewaert
10|Top Gear|nnb|Casper Smit|Jerry van Sinderen|3e rijder gezocht!

Captain Slow
25 november 2008, 11:24
3|VDS Motorsport|Peugeot 908 Hdi Fap|Kim Van Der Stichelen|Bram Van Der Stichelen
10|Top Gear|Dome S102|Casper Smit|Jerry van Sinderen|

Het worden wel steeds minder teams:blushing:

Darthwillie
25 november 2008, 11:31
Volgens mij zie ik WTM-racing er nog niet tussen staan.

Bramzel
25 november 2008, 12:02
Dan moet je hem er even tussen zetten Willie ;)

Darthwillie
25 november 2008, 12:35
Ik internet nu op een telefoon :-) gaat daarmee niet lukken. Doe ik vanavond wel ff

Mathijs
25 november 2008, 14:30
5|CW40-Racing|Audi R10|Mathijs Twisk|Tom Gaaff

Darthwillie
25 november 2008, 20:54
10|Top Gear|nnb|Casper Smit|Jerry van Sinderen|3e rijder gezocht!
11|WTM racing|Dome|Wilfred Rentzenbrink|Mark Jansen

bij deze

Bramzel
26 november 2008, 00:31
11|WTM Racing|Dome S102|Wilfred Rentzenbrink|Mark Jansen

Kim Van Der Stichelen
26 november 2008, 01:01
De wagen waarmee VDS Motorsport aan de start zal komen:

http://i37.tinypic.com/1zf7ep4.jpg

http://i37.tinypic.com/4q3qxc.jpg

http://i38.tinypic.com/291bwuh.jpg

Bramzel
26 november 2008, 01:03
Herkenbaar Peugeot met een duidelijk Belgisch tintje :D Erg fraai :thumbup1:

Flyer
26 november 2008, 01:29
Ja gaaf VDS Motorsport. :thumbup:

Danny Kappen
29 november 2008, 18:20
UT Carsport met een Audi R10 naar de DRES

UT Carsport zal met een Audi R10 deelnemen aan de DRES. Rijders van dienst zijn Fabian de Jong en Danny Kappen. De teamnaam verwijst naar de campus van de Universiteit Twente, waar beide coureurs een optrekje hebben. Het prachtige design van de Audi is te danken aan Bram Knot, die wederom een huzarenstukje heeft afgeleverd.

http://home.student.utwente.nl/d.j.m.kappen/utcarsport_audi_1.jpg

http://home.student.utwente.nl/d.j.m.kappen/utcarsport_audi_2.jpg

http://home.student.utwente.nl/d.j.m.kappen/utcarsport_audi_3.jpg

Het enige wat we na de presentatie uit Fabian’s mond konden optekenen was: “GAAAAF!”. Enige tijd later gaf Fabian aan: “ik kijk echt uit naar de eerste race. We hebben inmiddels een aantal testsessies achter de rug en het gaat de goede kant op”. Danny vult aan: “we zullen de races bij Fabian thuis rijden, wat voor mij wel een redelijke omschakeling was. Het heeft even geduurd vooraleer ik het gemis van twee bierkratjes onder m’n stoel en een douchemat onder m’n stuur had gecompenseerd. Op dit moment kan ik nog niet tippen aan de tijden van Fabian, maar desondanks ziet het er goed uit voor de eerste race. Uitrijden is het credo en dan zien we wel waar we uitkomen”.

Stefan van Renselaar
29 november 2008, 18:38
Strakke skin :)

Captain Slow
29 november 2008, 18:45
29 november 2008
Otjiwarongo, Namibia

Top Gear CCF presenteerde vandaag zijn auto voor het hoofdkwartier van de "sponsor". Het team zal voor het goede doel rijden dit seizoen. Andere sponsoren zijn in weggelaten om zoveel mogelijk publiciteit te tekken voor het CCF.
Seatholder en coureur Casper Smit had er het volgende over te melden: "Ik wilde al langer wat doen om de Cheetah te helpen in zijn race om te overleven, het CCF is dan een logische partner. Wij hopen met deze livery aandacht te trekken voor het CCF en hiermee de Cheetah dus te helpen."

Over de vraag wie er zo'n fantastisch design had gemaakt was hij duidelijk: "Bram Knot heeft het design voor zijn rekening genomen. Voor het DRTCC maakte hij al schitterende ontwerpen dus het contact was snel gemaakt."

Het doel voor dit seizoen is om uit te rijden en zoveel mogelijk in beeld te komen.

http://img83.imageshack.us/img83/271/dometopgear2du7.jpg (http://imageshack.us)
http://img340.imageshack.us/img340/6177/dometopgear3zl3.jpg (http://imageshack.us)
http://img340.imageshack.us/img340/9572/dometopgear4nk8.jpg (http://imageshack.us)

Robert Saalmink
29 november 2008, 18:48
Nette wagens hoor! Ik vind vooral de UT Carsport bak erg fraai!

Darthwillie
29 november 2008, 18:51
Mooie wagens :thumbup: Cheetah is erg origineel!!!!

Flyer
29 november 2008, 18:54
Beide wagens zijn zeer fraai. De UT Carsport Audi is erg stijlvol geworden, terwijl de Dome van TOP GEAR uniek is. Goed om te zien dat iedereen weer zijn uiterste best heeft gedaan om ook deze carset weer tot een nieuw hoogtepunt te brengen.

De inbreng van Bramzel is natuurlijk onmisbaar in deze. Hulde iedereen :thumbup:.

Roy Visser
29 november 2008, 19:15
terwijl de Dome van TOP GEAR uniek is.

wacht nog maar even met het uniek :P :rolleyes:

Flyer
29 november 2008, 19:21
Roze is niet mijn kleur Roy, sorry.

Fabian de Jong
29 november 2008, 19:38
*proest* En toen zat mijn toetsenbord onder...

Stefan van Renselaar
29 november 2008, 20:57

Daar hadden ze het op TS2 al over :laugh:

Captain Slow
29 november 2008, 21:44
Tijdens de shakedown direct een geplofte motor:unsure:
Hebben meerdere mensen dit bij iets te snel terugschakelen?

Roy Visser
29 november 2008, 21:47
http://home.tiscali.nl/royvisser/GTR2/Presentatie%20Wicked%20Weasel/Wicked%20Weasel%20Title.jpg

Presentatie DRES 2008/2009

WickedWeasel is een nog redelijk onbekende merknaam binnen de DRNL wereld, verder als persoonlijke sponsor van Jeroen Ursem zijn ze nooit binnen gedrongen (DRC1), maar het werd dan toch tijd voor een eigen Team. De keuze is gevallen op de DRES league, aangezien dit een redelijk korte serie betreft en er zo vrij snel kan worden gezien of het de investering voor volgende seizoenen en eventuele andere klasses waard is. Met 3 ucp.competition coureurs achter het stuur van de welbekende Peugeot 908 HDI FAP hebben ze wel gelijk een hoop bekende namen aangetrokken, en alles lijkt erop dat deze bolide niet alleen op gaat vallen vanwege zijn (op zijn minst gezegt) merkwaardige livery.

Hoofd WickedWeasel Timo Hong: "De livery is binnen de racewereld zeker opvallend te noemen, maar hij is wel helemaal in overeenstemming met hetgeen waar wij voor staan, Gedurft en Controversieel. Met namen zoals Ursem en Visser waarvan we weten dat ze het als team onwijs goed doen, en "nieuweling" Peters die erg goed met de 2 heren overweg kan, moet het kwa sfeer binnen het team ook wel goed zijn, het wachten is op de eerste resultaten van komende zondag!"

Hierbij de wickedweasel Peugeot 908 HDI FAP

http://home.tiscali.nl/royvisser/GTR2/Presentatie%20Wicked%20Weasel/Peugeot-WW-pres6.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/GTR2/Presentatie%20Wicked%20Weasel/Peugeot-WW-pres1.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/GTR2/Presentatie%20Wicked%20Weasel/Peugeot-WW-pres2.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/GTR2/Presentatie%20Wicked%20Weasel/Peugeot-WW-pres3.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/GTR2/Presentatie%20Wicked%20Weasel/Peugeot-WW-pres4.jpg

http://home.tiscali.nl/royvisser/GTR2/Presentatie%20Wicked%20Weasel/Peugeot-WW-pres5.jpg

Niels Tieman
29 november 2008, 21:54
Mooi roze is niet lelijk! Hij zal in ieder geval opvallen, op elk moment van de virtuele dag :D

Stefan van Renselaar
29 november 2008, 22:07
Gefeliciteerd Roy, je hebt Honda van 2007*2008² overtroffen :P :laugh:

Ben ik blij dat ik het bij het DRTCC hou :p

Marc Vos
29 november 2008, 22:07
Hij is zeker uniek en dat mag ik wel.

Kim Van Der Stichelen
29 november 2008, 22:20
Gaaf ding Roy, een speciale league zoals de DRES mag wel een paar speciale wagens hebben :)

Mark G.
29 november 2008, 22:44
Hahhaah dat bovenaanzicht is echt geniaal :P

Eric Linssen
29 november 2008, 23:44
daar zit wel erg mooi spul tussen...
die van Kim en die van de UT zijn mijn voorkeuren...

Maik Peters
30 november 2008, 00:03
Dat ziet er toch beter uit dan ik dacht Roy :D

getStringfromObj() whahah :)

Darthwillie
30 november 2008, 01:23
Beetje silk cut jaguar achtig :thumbup:

ps beetje off-topic maar Pakano lighting als sponsor???? beetje nieuwsgierig hoe die daar komen :huh1:

Tijdens de shakedown direct een geplofte motor:unsure:
Hebben meerdere mensen dit bij iets te snel terugschakelen?
jep, dome motor vraagt toch behoorlijk wat voorzichtigheid. :blushing:

Jeroen Ursem
30 november 2008, 01:45
ps beetje off-topic maar Pakano lighting als sponsor???? beetje nieuwsgierig hoe die daar komen :huh1:

Omdat ik daar werk.. :D

Nu ben ik op mijn beurt weer benieuwd waarom je dat wilt weten :blink:

Roy Visser
30 november 2008, 01:47
Pakano Lighting = Jeroen zijn werk
Logica = Maik zijn werk
Corus = Roy zijn werk

:)

Darthwillie
30 november 2008, 01:47
Omdat ik in de celsiusstraat werk wat daar net 200 meter vandaan is :lol: en wel eens langs pakano ben gereden

wereld is niet zo groot :p

Roy Visser
30 november 2008, 01:48
Omdat ik in de celsiusstraat werk wat daar net 200 meter vandaan is :lol:

wereld is niet zo groot :p

lol, als je ooit een groene zafira ziet met kinderstoeltjes achterin en een volwassen versie van Bart Simpson achter het stuur, dan is dat Jeroen :rolleyes:

Darthwillie
30 november 2008, 01:56
lol, als je ooit een groene zafira ziet met kinderstoeltjes achterin en een volwassen versie van Bart Simpson achter het stuur, dan is dat Jeroen :rolleyes:
:blink:
http://www.totalgamingnetwork.com/main/picture.php?albumid=140&pictureid=986

raar beeld :innocent:

annyway, de wagen is fraai, eigenlijk allemaal tot nu toe, ik zal proberen van onze wagen ook nog een presentatie te krijgen.

Robert Saalmink
30 november 2008, 04:13
Zie ik nou een string op die auto?

:laugh:

Stefan van Renselaar
30 november 2008, 04:26
Zie ik nou een string op die auto?

:laugh:

Nu je het zegt :laugh:

Flyer
30 november 2008, 16:30
Gisteren presenteerde Supervise Racing het team waarmee het zal gaan deelnemen aan de DigitalRacing.nl Endurance Serie. In aanwezigheid van de hoofdsponsor van het team en tevens de serie sponsor, Track Jack, was een geselecteerd gezelschap uitgenodigd op het circuit van Spa-Francorchamps. De auto werd goed ontvangen en door teambaas en rijder, Emile van der Stel, gedurende enkele ronden op het circuit aan het overige publiek getoond.

http://www.supervise-racing.nl/fotos/R10-19b.jpg

http://www.supervise-racing.nl/fotos/R10-20.jpg

http://www.supervise-racing.nl/fotos/R10-1.jpg

http://www.supervise-racing.nl/fotos/R10-3.jpg

Er viel wel één kleine teleurstelling te melden. Alhoewel zijn naam nog op de auto stond, werd duidelijk dat Ludo Bleys zich heeft terug getrokken voor deelname aan de DRES. Emile van der Stel: “Het heeft geen zin hier veel woorden aan vuil te maken. Ludo heeft de beslissing zelf genomen en in goed overleg met het team. Wanneer Ludo daar behoefte aan heeft mag hij de redenen naar buiten brengen, dat laat ik graag aan hem over. Natuurlijk vinden wij het jammer dat hij er niet bij is. Dick Bos en John Vissers zullen naast mij plaatsnemen in de Audi. In deze combinatie heb ik alle vertrouwen en kijk met veel plezier uit naar de eerste race op Sebring.”

http://www.supervise-racing.nl/fotos/R10-6.jpg

Naast het onbekende en mysterieuze Track Jack staan ook de bekende sponsoren van het Supervise Racing team op deze Audi R10 TDI. Michelin is de bandenleverancier en Shell voorziet het team van de nodige vloeistoffen. RTL GP, Omega en Oakley ondersteunen de inschrijving van Supervise Racing in de DRES. Wat er precies achter Track Jack schuil gaat bleef voor alle aanwezige nog een groot raadsel. Ook Emile van der Stel en de overige teamleden hielden hun lippen stijf op elkaar. “Het enige wat ik kan zeggen is dat Track Jack met een product op de markt zal komen in het eerste kwartaal van 2009 dat geheel nieuw is en nog niet beschikbaar is op de markt,” aldus de teambaas van Supervise Racing.

De Audi is ontworpen door de vaste art director van het team, Chris Zijlstra.
Door de pr afdeling van Supervise Racing is er een kort filmpje beschikbaar gesteld van de onthulling op Spa dat via de volgende link te downloaden is: PROMO film R10 (http://www.megaupload.com/?d=PSM7X1RL)

Daniël
30 november 2008, 16:41
Schitterende bakken! Die laatste heeft écht een superdesign en zoals algemeen bekend is ben ik een groot liefhebber van roze!

Captain Slow
30 november 2008, 16:43
Mooie bak zeg:thumbup:

Robert Saalmink
30 november 2008, 18:04
Mooie bak, leuk filmpje!

Eric Linssen
30 november 2008, 20:31
Geweldige auto Emile...

Met de credits aan Chris uiteraard ook

Roy Visser
30 november 2008, 22:59
nette presentatie en wagens jongens :thumbup:

Robert Saalmink
30 november 2008, 23:15
RPM² Motorsport presenteert Audi R10 TDI DRES

RPM² Motorsport kondigde eerder al aan deel te gaan nemen aan de DRES. De keuze is gevallen op de Audi R10 TDI, na lang wikken en wegen. "De auto bevalt ons alle vier het beste" aldus Robert Saalmink.

Wat ons meteen brengt op het volgende: waren er niet drie rijders in het team? "Klopt. Maar we hebben op het laatste moment Michel Hekking aangetrokken als vierde man. Hij komt ons team versterken in verband met verplichtingen van de overige teamleden op de DRES racedata. We zijn erg blij om Michel in ons team te hebben. En wat betreft de teamnaam: RPM stond voor onze voorletters (Robert, Peter, Marnix) en daar hebben we nu een kwadraatje aan toegevoegd, we hebben immers twee M'en nu!"

Als sponsor is Sunoco aangetrokken, wat een mooie klassieke livery oplevert. "Credits hiervoor gaan naar Bram Knot, die had toch tijd zat dus die bood aan onze auto te painten. De sponsor was toen al aangetrokken, dus wat dat betreft was hij wel aan deze kleuren gebonden. Maar het levert een prachtige klassieke livery op, al zeg ik het zelf".

http://members.chello.nl/r.saalmink/rpm_audi_1.jpg
http://members.chello.nl/r.saalmink/rpm_audi_2.jpg
http://members.chello.nl/r.saalmink/rpm_audi_3.jpg

Flyer
30 november 2008, 23:21
Een echte klassieker RPM2 mannen. Toppertje! :thumbup:

Bram Van Der Stichelen
30 november 2008, 23:21
zo dat is een enorm mooie wagen zeg :thumbup:

Quizmaster
30 november 2008, 23:25
BRILJANT!

Maik Peters
30 november 2008, 23:41
Nettuh! bakkuh!!!!! :D

Hekking
1 december 2008, 00:13
Ik dacht dat er in m'n contract stond dat ik een droge werkruimte kreeg :boat::D

Peter
1 december 2008, 00:19
Ik dacht dat er in m'n contract stond dat ik een droge werkruimte kreeg :boat::D

Krijg je ook, je wist nog niet dat je erbij bent gehaald om de koffie en cake te verzorgen? Lekker droog in de pitbox :lol:
Ow, je moet alleen wel af en toe even wat bandjes wisselen als wij binnenkomen, en liefst ook nog wat vloeistoffen in de wagen gooien. en ff een poetsdoekje over ons helmvizier halen, maar verder kun je het rustig aan doen hoor. :laugh:

GTE
1 december 2008, 00:59
Je mag hier vast niet vloeken maar @#%$% wat een GAVE WAGEN HEBBEN WIJ!!! Dat heb je mooi bij mekaar gepaint Bram! :thumbup:

Overigens ben ik sowieso (weer) bijzonder onder de indruk van de creatieve gaven van sommige mensen hiero.

Mark G.
1 december 2008, 01:17
Overigens ben ik sowieso (weer) bijzonder onder de indruk van de creatieve gaven van sommige mensen hiero.

hahah ja, ik kijk tegenwoordig meer uit naar de liveries van de community dan van de real life racewagens :P

John
18 december 2008, 22:56
12 | ? | ? | Fred Visser | John Oldenburg

Ik heb maar even de laatste lijst gequote en Fred en mij erbij gezet. Teamnaam en auto zijn nog niet bekend maar daar word aan gewerkt.

rinussie
31 december 2008, 01:08
12 | ? | ? | Fred Visser | John Oldenburg
13|RARE Endurance Team | Audi R10 | Rinus Janssens | Albert Priem | Jarno Hogeweg
14|RARE Endurance Team | Audi R10 | Erwin Levasier | Robin Tol | Jarno Hogeweg

Jarno staat bij beide teams omdat Albèrt de race op Monza er niet bij is na Monza rijdt hij met Erwin en Robin mee )als het goed is .
Skin volgt nog.....

Dan heb ik nog 1 vraagje:
Is het inschrijf nummer ook het startnummer ??? Want ik weet niet of mijn team genoten nummer 13 zien zitten lol

Darthwillie
31 december 2008, 01:15
Nee, wij rijden bijv met nr 15 (als we nog rondrijden na de 18e ronde :D )

(team WTM hebben we het hier over )

rinussie
31 december 2008, 01:48
Ok

Volgende 2 vragen :blushing:

Waar kan ik de nummer platen downloaden en

Waar kan ik zien welke startnummer al in gebruik zijn ?

Darthwillie
31 december 2008, 02:08
Dit is de lijst tot nu toe

Inschrijvingen

#:|Team:|Auto:|Rijders:|Livery:|Deelname
3|Crown Racing|Audi R10|Paulpeter Kroon, Michael Storm|http://www.digitalracing.nl/images/stories/dres/cars/3.jpg|
5|UT Carsport|Audi R10|Fabian de Jong, Danny Kappen|http://www.digitalracing.nl/images/stories/dres/cars/5.jpg|
7|RPM² Motorsport|Audi R10|Robert Saalmink, Peter van de Kolk, Marnix Breukers, Michel Hekking|http://www.digitalracing.nl/images/stories/dres/cars/7.jpg|
8|VDS Motorsport|Peugeot 908|Kim van der Stichelen, Bram van der Stichelen|http://www.digitalracing.nl/images/stories/dres/cars/8.jpg|
9|Supervise Racing|Audi R10|Dick Bos, Emile van der Stel, John Vissers|http://www.digitalracing.nl/images/stories/dres/cars/9.jpg|
11|Wicked Weasel|Peugeot 908|Roy Visser, Jeroen Ursem, Maik Peters|http://www.digitalracing.nl/images/stories/dres/cars/11.jpg|
13|Limbo Racing Team|Audi R10|Marc Dieters, Paul Hoppe, Niel Hekkens, Eric Linssen|http://www.digitalracing.nl/images/stories/dres/cars/13.jpg|
15|Team WTM|Dome S102|Wilfred Rentzenbrink, Mark Jansen|http://www.digitalracing.nl/images/stories/dres/cars/15.jpg|
18|Top Gear CCF|Dome S102|Casper Smit, Jerry van Sinderen|http://www.digitalracing.nl/images/stories/dres/cars/18.jpg|Afgemeld
27|Belgian Lizards|Audi R10|Steven Gabriël, Gert Callewaert|http://www.digitalracing.nl/images/stories/dres/cars/27.jpg|
40|CW40Racing|Audi R10|Mathijs Twisk, Tom Gaaff|http://www.digitalracing.nl/images/stories/dres/cars/40.jpg|
47|Goon Squad|Dome S102|Alexander de Vries, Gerben Bijhold|http://www.digitalracing.nl/images/stories/dres/cars/47.jpg|

Volgens mij weet Bram (Bramzel) alles van de nummers etc.

rinussie
31 december 2008, 02:57
ok thnx,

Kom er morgen of overmorgen op terug ik ga nu slapen :sleeping:

Bramzel
31 december 2008, 10:04
De nummerplaten passen wij toe; de gekozen nummer kan je inderdaad zien in het lijstje hierboven :) Tof dat jullie mee doen!

Robert Saalmink
31 december 2008, 13:42
Welkom heren. Alle startnummers en dergelijke zijn ook al enige tijd op de site te vinden uiteraard.

rinussie
31 december 2008, 15:52
Ok mooi,

Ik zal de org nog een mail sturen met de officiële inschrijving en de gegevens van alle rijders.

Voor nu een prettig uiteinde en kijk uit met vuurwerk :thumbup:

John
31 december 2008, 19:01
Ok mooi,

Ik zal de org nog een mail sturen met de officiële inschrijving en de gegevens van alle rijders.

Voor nu een prettig uiteinde en kijk uit met vuurwerk :thumbup:

:stupid:

Ralffoxx
31 december 2008, 21:02
binnenkort nog wel meer nieuwtjes ;)

Robert Saalmink
6 januari 2009, 10:32
Over teampresentaties gesproken: Bram heeft een fraaie set renders gemaakt en deze zijn te bewonderen op de site. Ga naar leagues, kies de DRES en kijk bij Deelnemers > Teampresentaties. Geniet!

Ferroeni
6 januari 2009, 18:06
Ondanks dat ik geen Peugeot-fan ben, vind ik dat wel de mooiste wagen van de DRES.
Enne: supermooie renders.

DBR Steven
6 januari 2009, 21:54
Over teampresentaties gesproken: Bram heeft een fraaie set renders gemaakt en deze zijn te bewonderen op de site. Ga naar leagues, kies de DRES en kijk bij Deelnemers > Teampresentaties. Geniet!

echt super renders Bram :thumbup:

Maik Peters
7 januari 2009, 09:49
Precies!

Bram bedankt :), mooi werk!

rinussie
12 januari 2009, 00:56
Voor de DRES twee skins inelkaar geflanst. Ik had niet veel tijd en ben niet zo goed met skinnen dus hier en daar zijn ze niet helemaal precies zoals het zou moeten...

RARE 1 Erwin Robin en Jarno

http://www.simracing.nl/uploads/Rinussie/10.jpg

http://www.simracing.nl/uploads/Rinussie/9.jpg

RARE 2 Albèrt Rinus en Jarno

http://www.simracing.nl/uploads/Rinussie/13.jpg

http://www.simracing.nl/uploads/Rinussie/12.jpg

Bram Van Der Stichelen
12 januari 2009, 01:14
Ik vind em mooi :)

Darthwillie
12 januari 2009, 01:46
Netjes stijlvolle wagen :thumbup:

Maik Peters
12 januari 2009, 11:28
Gewoon strak! :cool:

Robert Saalmink
12 januari 2009, 11:33
Ja, netjes!

Bram Kocken
12 januari 2009, 20:08
Voor de DRES twee skins inelkaar geflanst. Ik had niet veel tijd en ben niet zo goed met skinnen dus hier en daar zijn ze niet helemaal precies zoals het zou moeten...

RARE 1 Erwin Robin en Jarno

http://www.simracing.nl/uploads/Rinussie/10.jpg

http://www.simracing.nl/uploads/Rinussie/9.jpg

RARE 2 Albèrt Rinus en Jarno

http://www.simracing.nl/uploads/Rinussie/13.jpg

http://www.simracing.nl/uploads/Rinussie/12.jpg

Misschien op details niet perfect (zoals je zelf zegt), maar de eenvoud is treffend! En zwart/oranje is sowieso een sterke combinatie!

Daniël
14 januari 2009, 00:42
Inderdaad, en zo is het helemaal een mooie combinatie! Eenvoud siert de mens zegt men, maar duidelijk ook auto's!

Ralffoxx
14 januari 2009, 18:42
Team Zerobarrier stiekem bezig aan een DRES project!!!

Apeldoorn 14/1/09 Vandaag in Apeldoorn is er stiekem gewerkt aan een DRES project.
Het Zerobarrier Team is druk bezig aan de wagen die gisteren binnen gekomen is. Welk merk wagen en wat de specificaties zijn is onbekend maar het lijkt er op dat na de race in Monza Zerobarrier ook klaar voor de strijd is. Steven Voss kwam naar buiten gelopen maar wou niks kwijt. Uit Steven zijn mond kwam alleen dit." Ik ben nu bezig met de race van aanstaande donderdag op Valencia in de DRTCC. Maar achter deze deuren bevindt zich inderdaad een nieuw project. Maar als het zover is laten we jullie zeker meer weten." Of Steven dit project ook samen met Jaap Kleijn is ook nog onbekend. Later hopelijk meer informatie over het Zerobarrier DRES project.

Limbo Racing Team
25 januari 2009, 02:50
Voor de race van Monza is er een persbericht uitgebracht door het "Limbo Racing Team".

Na de race van Sebring die succesvol verliep met een zinderend einde met 3 bolides binnen 10 seconden na 6 uur racen, werd uiteindelijk met 1 ronde diesel tekort nog de bijna zekere 3 plek verspeeld.

Het team was daarom echter niet minder enthousiast over deze endurance formule en er is besloten sateliet team op te richten voor de race van Monza. Het team zal door het leven gaan als "Audi Sport Limburg" en zal hetzelfde officiële fabrieksmateriaal ter beschikking krijgen. Als rijders zijn de zeer talentvolle coureurs "Ron Bartsch" en "Bart Appeldoorn" aangetrokken. Met hun ervaring binnen Racingleague.nl zullen de resultaten niet lang op zicht laten wachten.

We vonden Ron Bartsch beschikbaar voor commentaar: "Bart en ik stonden al een tijdje open voor deze klasse maar wilden persé met een Audi aan de start verschijnen. Na de aangeboden test hadden we meteen een goed gevoel bij dit merk. De jarenlange goede contacten met Audi maakten de onderhandelingen een stuk makkelijker. Binnen de racingleague GT competitie vormen Bart en ik ook al jaren een team, dus in de ondelinge samenwerking hebben we ook het volste vertrouwen."

De auto zal op zeer korte termijn gepresenteerd worden.
"Het enige wat we daar over kwijt willen op dit moment is dat het team officieel door Audi zal worden ondersteund."

Limbo Racing Team
25 januari 2009, 02:50
De financiele crisis grijpt overal om zich heen, echter niet in het Limburgse land.....

Na het reeds bekende "Limbo Racing Team" en het gisteren gepresenteerde satelietteam "Audi Sport Limburg" is vanavond bekend geworden dat er budget is vrij gekomen voor een 3e team. De naam zal volgens de geruchten "Kirchroa Racing" worden echter wordt zondag bekend pas gemaakt....

"Niel Hekkens" zal met de in Sebring opgedane ervaring het team komen versterken en "Robbie Linssen" heeft met een flink budget een stoeltje kunnen inkopen....

een reactie van de teammanager:
"We zijn heel verheugd om met 2 nieuwe teams te kunnen verschijnen.... Van Niel weten we wat hij kan, want hij heeft een geweldige job voor ons gedaan in Sebring waar hij een belangrijk aandeel had in de behaalde punten. Die ervaring vonden wij belangrijk om ook in dit nieuwe team erbij te krijgen. Ook hebben wij er alle vertrouwen in dat Robbie tot een positieve verrassing in staat is, ondanks de nog geringe ervaring met de Audi R10.. Zonder zijn financiële steun hadden we zeker niet dit 3e team zo professioneel kunnen opzetten, ook al beschikken we hier niet over het officiële fabrieksmateriaal . We kijken vol verwachting uit naar de race op Monza"

De Teams zijn nu als volgt verdeeld:
Nr. 13 Limbo Racing Team
Marc Dieters; Paul Hoppe; Eric Linssen
Nr. 14 Audi Sport Limburg
Ron Bartsch; Bart Appeldoorn
Nr. 16 Naam nog bekend te maken
Niel Hekkens; Robbie Linssen

Peter
25 januari 2009, 03:47
Heel goed bezig heren!
Met daarbij de heren van Rare met 2 teams komt het totaal aantal deelnemers op 16! wie had dat gedacht :thumbup:

John
25 januari 2009, 03:49
Had je het KTM Racing Team ook al mee geteld Peter?

Peter
25 januari 2009, 04:25
Gemist John :blushing: sorry!

dan zitten we dus al op een 17 wagens! Heb er stiekem nu wel spijt van dat we niet voor de Pescarolo hebben gekozen, al die Audi's hier :p of rijden jullie wat anders John?

edit: ik zie het al, ik had je post in het simracing forum nog niet gezien. Ook ene Audi dus :D Ziet er goed uit ook.

van de 17 deelnemers dus 12 Audi's! Ben benieuwd of de Peugeots de audi's achter zich gaan laten, die dingen lopen toch net een stukkie harder maar zullen ook veel listiger zijn in de chicanes gok ik.

Fr3d
25 januari 2009, 18:44
jaja

en met een beetje geluk wordt dit de auto van John en mij:

http://img124.imageshack.us/img124/5986/audir10ktmracingteamff9.jpg

Captain Slow
25 januari 2009, 18:55
Muiterij bij Top Gear CCF?

Het gerucht gaat dat de coureurs van Top Gear CCF geen zin hebben om op Monza te gaan rijden. Nadat iedereen toch van de schrik was bijgekomen werd er wat nagevraagd. Coureur Smit had er het volgende over te zeggen: "Er is van een mug een olifant gemaakt. Jerry en ik hebben aangegeven niet te zullen rijden als de betrouwbaarheid niet in orde is. Het heeft voor ons geen zin om 15 rondjes te rijden en dan uit te vallen. Wij zullen gewoon rijden als de betrouwbaarheid in orde is. Het team is hard bezig om dit te garanderen, en wij hebben het volste vertrouwen in ze."

Wordt ongetwijfeld vervolgd
[een klein persberichtje]

Darthwillie
25 januari 2009, 19:09
watjes :p er wordt hard aan gewerkt is al gezegd, komt denk ik wel goed met de nieuwe update. Dan gaan wij Dome teams die jongens van Audi en Peugeot wel laten zien hoe het moet :innocent: :thumbup:

Flyer
25 januari 2009, 19:57
We zijn er nog steeds mee bezig en houden jullie vanzelfsprekend op de hoogte als we de betrouwbaarheid niet 'genoeg' hebben kunnen verbeteren. Het zal wel wat last minute worden vrees ik.

Voor de Dome teams een vraag. Is er door jullie reeds getest op Monza? Zo ja, kunnen jullie aangeven na hoeveel ronden de motor ploft bij jullie? Rijden jullie met volle open lucht inlaat?

Van de week getest met de oude physics en ik kreeg de motor niet aan het ploffen. Zelfs niet met veel te vroeg terugschakelen. Graag jullie input.

Darthwillie
25 januari 2009, 20:04
er is getest, te vroeg terugschakelen is ploffen :blink: Radiator vol open en toeren verlagen helpt, maar daar wordt de wagen niet sneller van :p

Captain Slow
25 januari 2009, 20:26
Bij mij ploft ie ook hoor:blushing:
Maar ik zal eens erg rustig aan doen ipv normaal. Resultaten komen na dit weekend

fablex
25 januari 2009, 20:58
We zijn er nog steeds mee bezig en houden jullie vanzelfsprekend op de hoogte als we de betrouwbaarheid niet 'genoeg' hebben kunnen verbeteren. Het zal wel wat last minute worden vrees ik.

Voor de Dome teams een vraag. Is er door jullie reeds getest op Monza? Zo ja, kunnen jullie aangeven na hoeveel ronden de motor ploft bij jullie? Rijden jullie met volle open lucht inlaat?

Van de week getest met de oude physics en ik kreeg de motor niet aan het ploffen. Zelfs niet met veel te vroeg terugschakelen. Graag jullie input.
Tot dusver is de langste test aan-een-stuk van het Goon Squad 3 uur. Het lijkt er op dat de grootte van de lucht-inlaat zeer weinig invloed heeft op de 'slijtage' van de motor. Bij aanvang van de test is de motor maximaal 97%. Lucht inlaat op '4' Hiervan is na 3 uur stevig door karren 84% over. Als je te ver door trekt in de versnellingen is de slijtage overigens aanzienlijk groter. Als het niveau onder 80% daalt geeft de Judd binnen een paar rondjes de geest. Te snel terug schakelen betekend accute dood van de bejaarde V10. Ter vergelijking: De R10 is bij ons met de inlaat op '1'!!!! nog 100% na 3 uur testen. Het brandstof verbruik van de Dome is overigens stevig te noemen. Is het de organisatie bekend det de LMP1 diesels volgens de officiele regels maximaal 75 liter branstof aan boord mogen hebben?! Succes net de verbeteringen! Goon_1

Kim Van Der Stichelen
25 januari 2009, 23:08
Kunnen we niet gewoon de motoren onschendbaar maken? Ik weet niet van Wicked Weasel en de Audi's maar ik heb de Peugeot met 98% motorstatus aan de finish gebracht. En dat leek me redelijk onschendbaar.

Flyer
26 januari 2009, 01:08
Uit de engine file van de Dome blijkt inderdaad dat de levensduur minder is als van de Audi. Audi 15000 seconden, Dome - Judd 10800. Grappig genoeg is die levensduur van een Audi motor dus ook geen 6 uur ;).

Ook de maximum toeren is van de Judd veel kritischer. We hopen snel van een deskundige op het gebied van physics een antwoord te hebben hoe dit aan te passen.

Het aanpassen van een enkel punt lijkt voor de hand te liggen, maar we willen exact weten wat we doen.

We hopen snel nieuws te brengen.

Roy Visser
26 januari 2009, 12:14
is er nog gedacht aan het remmen probleem ook?

Bramzel
26 januari 2009, 12:29
Yep, maar of dit ook al voor Monza gefixt gaat worden is nog onzeker.

Darthwillie
26 januari 2009, 17:15
Welk probleem met de remmen hebben we het nu over, onze remmen deden het de hele race prima :rolleyes: :lol:

Bramzel
26 januari 2009, 17:24
Haha :D

GTE
27 januari 2009, 23:54
vers van de pers, heet van de naald:

RPM2 test op Monza. Eerste klap een daalder waard?

In de aanloop naar de race van aanstaande zondag, zette een aantal DRES-teams hun eerste schreden op het donkergrijze asfalt van Autodromo di Monza. Ook RPM2 was van de partij, met maar liefst twee wagens. Respectievelijk chassis 003, gereden door Marnix Breukers en chassis 002 -vermoedelijk ook de racewagen voor zondag- gereden door Robert Saalmink. Breukers verklaarde desgevraagd:

"Ik heb mij hoofdzakelijk beziggehouden met het vinden van een kwalificatie setup. We waren al een eind op weg met de setup door middel van onze simulaties in de werkplaats en eenmaal op het circuit hebben we nog wat laatste aanpassingen verricht. Met een uiteindelijke beste tijd van 1.29.047 ben ik zeker niet ontevreden. De Peugeots van Wicked Weasel zijn echter nog steeds een klasse apart. Maar goed, de race is lang en alles kan veranderen. Zeker hier op Monza zit het ongeluk in een klein hoekje en dat hebben we vandaag helaas aan den lijve ondervonden. Gelukkig niet al teveel schade, maar het moet niet te vaak gebeuren. Het is nu zaak de race-setup verder te perfectioneren, maar daarbij verwacht ik weinig problemen. We zien de race met vertrouwen tegemoet."

De Peugeot's van Wicked Weasel, winnaars van de eerste race van het seizoen in Sebring, eindigden de dag aan kop in de rondetijdentabel met tijden van in de 28.5

Robert Saalmink
28 januari 2009, 00:41
Nou, volgens mij heb ik chassis 002 t/m 009 afgeschreven vandaag :(

;)
Nee, ik was inderdaad aan het race setuppen vandaag, die kwalitijd van je haal ik trouwens nog niet Marnix!

Ik merkte wel dat 325-330 de max is van de Audi. De Peugeot schijnt 240 te lopen!! :(

GTE
28 januari 2009, 02:06
240? Dan zouden we ze toch moeten kunnen hebben!

GTE
28 januari 2009, 02:07
trouwens, als je 30.6 rijdt met een race-setup, dan moet ik ook nog even aan de bak...

Maik Peters
28 januari 2009, 09:44
240? Dan zouden we ze toch moeten kunnen hebben!

Wilde net zegguh :D

Wil het niet verklappen maar het kan harder :lol:

Michael Storm
28 januari 2009, 10:04
Dan doe je toch iets verkeerd Robert, de Audi loopt hier bijna 340... de Peugeot zou me niks verbazen als die 350 of 360 blaast.

Robert Saalmink
28 januari 2009, 10:11
Ik heb vleugel op 3 of 4 als ik me niet vergis, jij dan Michael? Ik mag blij zijn met 330. Heb geen kwali fuel gereden trouwens, kan nog wel een verschil maken maar 10 km/u?

Darthwillie
28 januari 2009, 10:39
voel me een beetje lullig met de 317 van de dome :blink: misschien bodemplaat eruit halen en meelopen :blink:

http://www.strangevehicles.com/images/content/112354.jpg

wat doen de andere Dome teams? of hebben die nog niet getest?

Captain Slow
28 januari 2009, 13:47
Rond de 330 dacht ik. Maar ik ga er vanavond toch echt ff voor zitten. 34'ers is racepace in het donker nu. Niet bijster snel, maar constant.

Roy Visser
28 januari 2009, 14:30
Dan doe je toch iets verkeerd Robert, de Audi loopt hier bijna 340... de Peugeot zou me niks verbazen als die 350 of 360 blaast.

350 in Kwali Spec :)

Robert Saalmink
28 januari 2009, 14:53
Tering... maar dan is nog altijd mijn vraag niet beantwoord hoe ik die Audi boven de 330 krijg. Of rijden jullie met vleugel op 1?

rinussie
28 januari 2009, 15:08
Tering... maar dan is nog altijd mijn vraag niet beantwoord hoe ik die Audi boven de 330 krijg. Of rijden jullie met vleugel op 1?

In Quali loopt de RARE Audi ter hoogte van het 200mtr bord 345 maar dan moet parabolica wel goed gaan :) en anders iets minder

Robert Saalmink
28 januari 2009, 15:20
Het woordje 'hoe' gemist? ;) ik ga vanavond eens testen met vleugel op 1 dan.

Darthwillie
28 januari 2009, 15:28
Rond de 330 dacht ik. Maar ik ga er vanavond toch echt ff voor zitten. 34'ers is racepace in het donker nu. Niet bijster snel, maar constant.
off line zijn die 34 ook te doen, online nog niet geprobeerd. bandenslijtage is wel een giga probleem bij ons. Achter redden zachte banden het een halve stint, harde blijven koud. :huh1:

Roy Visser
28 januari 2009, 15:33
off line zijn die 34 ook te doen, online nog niet geprobeerd. bandenslijtage is wel een giga probleem bij ons. Achter redden zachte banden het een halve stint, harde blijven koud. :huh1:

koud is niet erg wilfred, bij ons worden de hards ook nooit warm. Ze rijden wel veel fijner als de softs, maar je moet ze wel 2 rondjes op temperatuur laten komen (65 graden ofzo)

en robert, probeer gewoon eens wat spoiler standen :)

Darthwillie
28 januari 2009, 15:52
ah, top tip :thumbup: ik dacht dat ze veel warmer moeten.

fablex
28 januari 2009, 19:38
De Goon Dome haalt 320 met storm in de rug. Wat is het wachtwoord van de test server?

Darthwillie
28 januari 2009, 19:42
wachtwoord is test

ik zal vanavond eens kijken wat we kunnen doen.

Peter
28 januari 2009, 20:11
Een berichtje vers uit Italie van RPM2 Motorsport

Eerder deze week wisten wij u al te melden over de test van het team op Monza. Robert Saalmink en Marnix Breukers namen de honeurs waar omdat Peter vd Kolk en Michel Hekking nog verplichtingen elders hadden. Inmiddels heeft van de Kolk zich bij het team in Italie gemeld en meteen vanmiddag de wagen uitgebreid getest. Er was al bekend dat er problemen waren met de topsnelheid van de Audi en na een aantal rondjes kwam vd Kolk dan ook weer binnen. "Niet te besturen die auto!" kregen we nog mee en monteurs werden direct aan het werk gezet door vd Kolk om de wagen te verbeteren. Inmiddels lijkt het probleem gevonden en later op de middag vloog de R10 aan zeer hoge snelheden over het circuit. Na een sessie van zo'n 3 uur totaal meldde vd Kolk zich nog even bij onze verslaggever.

Ik had van het team al gehoord dat er wat problemen waren, maar ondanks die problemen werden er, vooral door Marnix, al hele rappe tijden gereden. Na een 3-tal ronden in de wagen had ik meteen al een idee waar de problemen zaten en gelukkig zijn ze opgelost. De wagen is nu een stuk beter te besturen en ik ben ervan overtuigd dat we zondag goed mee kunnen komen. Het is voor Robert en Marnix natuurlijk de eerste race in deze competitie dus het zal voor hun nog even wat onwennig zijn maar ik heb er alle vertrouwen in. Ook voor technische problemen ben ik niet bang, inmiddels hebben we de apparatuur die op Sebring voor een storing zorgde vervangen, dus zouden we de race uit moeten kunnen rijden. Tevens is de wagen nog meer geoptimaliseerd voor de lange zit met financiele medewerking van Robert en Playseats, dus doorzitverschijnselen zijn ook verleden tijd.

Lachend spoedde vd Kolk zich naar het motorhome om wat te rusten, want voor vanavond staat alweer de volgende test in de planning. Saalmink en Breukers zullen dan de wijzigingen die vd Kolk aan de wagen heeft gedaan gaan testen en zo hopen ze vanavond de laatste puntjes op de I te zetten voor aankomende zondag.

Kim Van Der Stichelen
28 januari 2009, 20:45
350 in Kwali Spec :)

353 :innocent:

Roy Visser
29 januari 2009, 02:07
353 :innocent:

maar rijd je dan ook 1.27 ;)

clipto
29 januari 2009, 12:06
Dat rijdt toch niemand mag ik hopen?
(begon er net een beetje vertrouwen in te krijgen... :wacko:)

Darthwillie
29 januari 2009, 12:10
Er lopen hier een paar buitenaardsen rond die dat waarschijnlijk wel kunnen :blink: Hoog tijd voor dopingcontrole moet ik zeggen :thumbup: :lol:

Robert Saalmink
29 januari 2009, 12:49
Nou, als ik 28'ers kan halen dan ga ik -op basis van behaalde resultaten in het verleden- van uit dat Roy een 27'er kan rijden. Of hij moet me zwaar teleurstellen ;)

GTE
29 januari 2009, 15:12
Gisteravond, toen iedereen weg was en ik dus de baan voor mij alleen had, kwam ik in Q-setting tot 29.1 Dus een 27-er moet er zeker wel inzitten (maar dus niet voor mij!). Ik ga mij vanaf nu maar toeleggen op de racepace. Ook niet onbelangrijk.

Mathijs
29 januari 2009, 17:06
Ik ben alleen maar bezig met de race pace. Heb me vroeger vaak teveel toegelegd op de kwali in de zac en daar heb je al na 30min. race spijt van.
Zeker hier is de racesetup zeer belangrijk. Kwali setup wordt gewoon gevalletje race setup iets kritischer afgesteld (fuel, diff, softs etc.)

Peter
29 januari 2009, 17:34
Gisteren reed ik in kwali-trim een 28 half en zou ik door gaan oefenen dan kan ik daar misschien wel een 27er van maken maar ik gebruik de spaarzame tijd die ik nu nog heb liever ook voor de race-trim
Gisteren reed ik hele mooie 30ers met als snelste ronde een 29.9 maar in het donker is het inderdaad wat lastiger... ik hou het dus voorlopig net als de rest maar op 31ers, mocht het dan toch harder gaan valt het alleen maar mee :D

Fr3d
29 januari 2009, 18:37
31'ers? dan kan het leuk worden:innocent:

Ralffoxx
17 februari 2009, 17:39
Zerobarrier DRES presentatie

Zerobarrier komt vandaag met hun Stijlloze Peugeot DRES wagen.
Jaap Kleijn en Steven Voss gaan een poging wagen aan het lange racen.
Steven zei eerder vandaag het volgende: "Ik hoop dat we leuk mee kunnen doen. Ik verwacht geen wonderen we zijn immers nieuw bij deze klasse. Maar ik hoop op een leuke ervaring met deze beesten van wagens".
Jaap vroegen we ook om commentaar maar toen we hem vroegen wat die er van verwachtte begon die hard te lachen. Even later toen die daarmee klaar was zei die het volgende:"Ik vind t spannend, en maak me zorgen over de beschikbare tijd om te testen. quali en start zal geen probleem zijn, maar uitrijden is de uitdaging."

http://www.namtu.org/peugeotzb.jpg

Darthwillie
17 februari 2009, 17:48
weer een team erbij :thumbup: en leuk dat het een peugeot is en geen Audi

Flyer
17 februari 2009, 17:54
Welkom Zerobarrier. En weer een Peugeot erbij, super. :D

Bramzel
17 februari 2009, 18:00
Heel gaaf mannen, en kudo's voor de wagen keuze :D Houd er in het ontwerp alleen wel nog even rekening mee dat er een nummerplaat op de zijkant moet komen, waar hadden jullie die in gedachten?

Ralffoxx
17 februari 2009, 18:09
in het midden tussen de word nu lid en geenstijl logo :P

die reclame hoef je niet te zien hoor :D

Bram Van Der Stichelen
17 februari 2009, 19:10
Het lijkt wel een inverse wagen van het WW team :innocent:

Ralffoxx
17 februari 2009, 19:11
heb die wagen nooit echt gezien :P dus ik zou het niet weten :D

Atreidez
17 februari 2009, 19:12
Ik moet nog steeds testrijden. Maar de wagen ziet er iig snel uit, dus dat moet goedkomen! :P Welk nummer rijden we eigenlijk mee?

Robert Saalmink
17 februari 2009, 20:08
Jaaah! Weer een zwarte auto! Die zwarte Dome was ook al zo goed zichtbaar in het donker...... :surrender:

Wel mooi ding verder :)

Kim Van Der Stichelen
17 februari 2009, 20:09
Ik dacht net hetzelfde Bram, het plaatje laade voor ik wat las en ik dacht eerst dat Roy een nieuwe wagen voor WW gemaakt had

Maik Peters
18 februari 2009, 09:42
Kijk eens aan nog een Peugeot :) Dat gaat de goede kant op!
Wel erg donker idd, hopelijk levert dat geen problemen op in een nacht race whaha..

Robert Saalmink
18 februari 2009, 09:55
Dat van die Dome was geen grapje, dat ding zag je écht slecht in Monza! Gelukkig hoorde je hem nog wat, dat is met die Peug wel anders.

Fabian de Jong
18 februari 2009, 16:06
Dat van die Dome was geen grapje, dat ding zag je écht slecht in Monza! Gelukkig hoorde je hem nog wat, dat is met die Peug wel anders.
Ben het met Robert eens, als het kan kijk dan even naar de achterkant en probeer daar een fel kleurtje in te krijgen of zo. Want de andere Dome was in Monza vrijwel niet te zien.

Niels Tieman
3 maart 2009, 13:04
Team Digitalracing presenteert R10

Dinsdag 3 Maart - Roosendaal - 3 Bekende coureurs binnen de DigitalRacing.nl competities bundelen hun krachten om samen deel te nemen aan de DR Endurance Series. Mark Bentvelzen, Gerben Kelly en Niels Tieman hebben samen met Audi een deal gesloten voor de laatste 2 races van het DRES seizoen.

“We hebben een fantastisch team” zei Gerben Kelly. “Het is altijd lekker om met bekende in een team te zitten en audi nog meer kans op een overwinning te geven. Het is jammer dat de onderhandelingen laat op gang kwamen en dat we maar 2 races mee kunnen doen, maar we gaan het er beste van maken!”

Het is ongebruikelijk dat er zoveel Audi R10 TDI sportwagens op de grid staan. “Er is veel vraag naar onze bolides geweest aldus ” zei Dr Collin Kolles. “We hebben voor de DRES besloten iedereen een kans te geven die een goed sluitend plan kan laten zien. Team DigitalRacing.nl heeft al jaren een naam alles goed voor elkaar te hebben dus de onderhandelingen met ons waren kort maar krachtig.”

De aankomende race op Road America zal de vuurdoop zijn voor Bentvelzen en Tieman. Kelly sluit zich op LeMans bij het team aan.

“Het is toch altijd weer mooi om te kleuren van DigitalRacing op een bolide te zien” zei Tieman. Mark Bentvelzen wist nog toe te voegen dat hij zeer content was met het gekozen team en de aansluitende sponsoren. "We hopen de goede lijn binnen alle competities van Team DigitalRacing door te trekken en het alle tegenstanders lastig te maken!"

http://img407.imageshack.us/img407/713/r10.jpg

Einde persbericht

Roy Visser
3 maart 2009, 13:21
ik vind hem zeer geslaagt :)

Kim Van Der Stichelen
3 maart 2009, 13:23
Kijk dan is nu een aangename verrassing :)

Ferroeni
3 maart 2009, 13:46
Een mooie aanvulling op de reeds aanwezige teams binnen de DRES idd.

Veel succes.

Darthwillie
3 maart 2009, 13:54
Ah weer een auto meer om in te halen :laugh:

top weer een extra team.

Robert Saalmink
3 maart 2009, 15:03
Leuke kar Niels! Ik wist niet eens dat je ging meedoen, je vertelt mij ook nooit wat! :(

Niels Tieman
3 maart 2009, 15:14
Jij bent ziek ;) dus jij moet rustig aan doen! :D

Gerben
3 maart 2009, 20:22
Vette bak!!! En ik mag er ook nog eens in rijden !:D:D

Flyer
4 maart 2009, 04:34
Leuk mannen! Het wordt nog een groot startveld zo. :thumbup:

Maik Peters
4 maart 2009, 08:44
Ziet er strak uit heren! Top!

GTE
4 maart 2009, 13:16
jaja, eerst een kijkje in de keuken (lees: pitbox en hospitality unit) van de concurrentie en dan snel een eigen team starten!

Maarre, vette bak! Try to keep up! :p

Rsh_scuderia
23 maart 2009, 16:27
http://www.speedarena.com/news/uploads/features/12.jpg

Na het testwerk op Road America heeft AA Connection zich van zijn beste kant laten zien.
Zowel de Pole Position als ook de snelste ronde stond op naam van dit team.
Helaas is er door een verkeerde berekening een fout gemaakt met de brandstof. hierdoor kwam het team stil te staan met nog 2 ronde te gaan.

"Het eigenlijk doel, een podium op Le Mans, is nog steeds inzicht. De data die wij hebben verkregen vanuit deze race is cruciaal voor succes tijdens onze aanval op Le Mans." Aldus teammanger Jean Todt.
Geruchten over een nieuwe versie van KERS wordt bevestgd, noch ontkend.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/42/05Spa_04OrecaAudi.jpg
Een privetest op Spa Franchorchamps legde de problemen niet vast met de brandstofmeter, maar de aanstaande test op het Bugatti circuit als ook een lange afstandsrun op Monza, de 1000 km van Nurburgring en Silverstone moeten de puntjes op de i gaan zetten voor dit nieuwe en beloftevolle team.

http://farm1.static.flickr.com/157/436087705_14f59f1918.jpg?v=0

Voor diegene met een hoge resolutiescherm zullen waarschijnlijk de images overkomen als het ware echte actiefoto's.

GTE
23 maart 2009, 17:02
Jullie komen nog aardig mee met zon bejaarde R8 :blink: