PDA

View Full Version : 3d Max

Pagina's : [1] 2

Ralffoxx
4 oktober 2008, 01:45
Ik zoek de modellen voor 3d max... ben met een paar auto's bezig en zie ze graag terug in 3d max ivm presentatie etc... zoek o.a. de Honda Accord 2007, Seat Leon en BMW 320i.
Wie kan me aan deze modellen van Race 07 helpen?
Bedankt alvast :)

Roy Visser
4 oktober 2008, 02:22
op deze website staan alle 3DS files voor R07

http://www.raceskinning.de/

wel even registreren helaas.

voor GTR2/GTREvo:

http://www.archeoskins.com/index.php

Ralffoxx
4 oktober 2008, 02:42
Dank U en nu geef me je Setups als je toch met Honda gaat rijden bij DTCC :P

Bramzel
4 oktober 2008, 10:49
Hopelijk gaat Archeo echt alle GTR Evo wagens verwerken in zijn scenes, inclusief de normale WTCC wagens. Zijn scenes zijn toch nog altijd het beste namelijk, beter dan die van Raceskinning.de.

Erix
4 oktober 2008, 11:28
Een nadeel van de scenes vind ik dat ze Brazil materials gebruiken. Voor een leuke render kan je net zo goed Max materials gebruiken.

Ralffoxx
4 oktober 2008, 12:09
Bij mij laad ie de body template nie :(.
Ik heb 3d max 2009 en ik krijg een zwarte auto te zien.

Bramzel
4 oktober 2008, 12:11
Heb je de Brazil plugin wel geinstalleerd?

Stefan van Renselaar
4 oktober 2008, 12:39
Je moet 3DS max 8 (dus niet 2008, maar gewoon 8) hebben ;)

Niels Tieman
4 oktober 2008, 13:06
Een nadeel van de scenes vind ik dat ze Brazil materials gebruiken. Voor een leuke render kan je net zo goed Max materials gebruiken.

Compleet mee eens. Het enige nadeel aan de andere renderscenes dan de huidige is de problemen die je daarmee binnen haalt. Vaak zijn ze te zwaar of te slecht afgewerkt en/of crashen ze vaak om 'rare' redenen.

Ralffoxx
4 oktober 2008, 17:58
Ik heb de brazil 2.0 plugin geinstalled maar hij kan wat dll's niet vinden krijg nog steeds een zwarte wagen in 3d max 8 nu

Stefan van Renselaar
4 oktober 2008, 18:01
Ik heb de brazil 2.0 plugin geinstalled maar hij kan wat dll's niet vinden krijg nog steeds een zwarte wagen in 3d max 8 nu

Heb je die wel als demo gedowned??? En niet illegaal???

Ralffoxx
4 oktober 2008, 18:09
ik run een demo

en het zijn trouwens dlr's van brazil die me errors geven. :(

Bramzel
4 oktober 2008, 18:45
Je moet 3DS max 8 (dus niet 2008, maar gewoon 8) hebben ;)

Dat maakt echt niks uit, ik heb gerenderd met Max 7 en Max 2009 en alles er tussen, werkt gewoon met alle versies.

Ralffoxx
4 oktober 2008, 18:50
kan anders iemand anders me helpen met een mooie presentatie foto maken van me bak....
Ik krijg het niet werkend op me vista 64 bitje :(.
hier een foto met me error dan laad die de auto .... rare is dat de wielen etc wel geshowed maar niet de skin van de wagen zelf. http://www.namtu.org/missing.jpg

Niels Tieman
4 oktober 2008, 19:03
Hij lijkt de library's van brazil niet te kunnen vinden. Dat zou te maken kunnen hebben met een 'problematische' install en eventueel met Windows 64bits, maar daar durf ik niet teveel over te roepen.

Ralffoxx
4 oktober 2008, 20:04
Zou iemand voor mij dan een presentatie foto willen maken van mijn wagen?!? anders add me op me msn ralffoxx@hotmail.com :) zou het zeer fijn vinden als iemand dat kan doen

Maik Peters
4 oktober 2008, 20:06
Strange Ralffoxx, Weet je zeker dat je de pluggin goed geinstalleerd hebt?
Heb hem vandaag weer werkend gekregen op vista 64bit en max 9.

Niet dat deze post je veel helpt, want ik ben een noob op dit gebied, maar check de bijgeleverde readme of installer file. staan soms wel eens handige tips /trucs in die je zooooooo over het hoofd ziet.

Ralffoxx
4 oktober 2008, 20:09
ik heb de brazil plugin van hun website af gehaalt en geinstalleert.
Dus zie niet echt wat ik dan fout zou kunnen doen. En de installatie van 3d max 8 ging ook prima en het programma werkt ook goed dus snap het niet helemaal.

Niels Tieman
4 oktober 2008, 20:11
Steven, spreek me maar even aan op MSN. :)
Ik zal voor DRTCC renders maken als de carset klaar is. :)

Ralffoxx
5 oktober 2008, 16:14
Ja niels :P als je online bent :P....
Kan iemand vandaag een screentje voor me maken? me wagen is klaar en ik wou hem graag presenteren :)...
Add me anders effe op msn Ralffoxx@hotmail.com mag ook als je gewoon een grote fan van mijn stijlloos rijden bent :P

Erix
6 oktober 2008, 14:36
Compleet mee eens. Het enige nadeel aan de andere renderscenes dan de huidige is de problemen die je daarmee binnen haalt. Vaak zijn ze te zwaar of te slecht afgewerkt en/of crashen ze vaak om 'rare' redenen.Ik haal normaal gesproken die brazil materials weg en maak nieuwe. Maar ik besef dat de meesten hier dat zelf niet kunnen. Misschien tijd om hierover een leuke tutorial te maken?

Bram Van Der Stichelen
6 oktober 2008, 16:17
Kim heeft hier een 3dsmax cd liggen, maar die wil hier nog steeds niet instaleren.

Ik probeer het programma te instaleren, maar hij geeft telkens dit bericht:

http://i36.tinypic.com/73kop1.jpg

Ik heb deze fout al eens gekregen toen ik Bioshock wou instaleren, en dat heb ik kunnen oplossen door de windows installer up te daten naar de laatste versie. Die laatste versie toen is vandaag nog steeds de laatste versie, dus het probleem ligt niet bij een oude windows installer versie. (3.1. Er is een 4.5, maar dat is voor sp3)

Heeft iemand enig idee aan wat dit zou kunnen liggen?

joostingh
7 oktober 2008, 10:54
Zoek het juiste MSI file eens op en probeer deze te installeren. Ik heb zo geen idee waarin die exact staat maar het lijkt erop dat de setup.exe naar een file verwijst die niet aanwezig is.

Succes

Bram Van Der Stichelen
7 oktober 2008, 18:26
Zoek het juiste MSI file eens op en probeer deze te installeren. Ik heb zo geen idee waarin die exact staat maar het lijkt erop dat de setup.exe naar een file verwijst die niet aanwezig is.

Succes

waar zoeken? Op mijn PC?
Ik heb gezocht (op mijn pc) naar het bestandje, en had een heleboel resultaten. is het bestand dat je bedoelt soms msiexec.exe?

Erix
7 oktober 2008, 18:45
Je kunt het ook op de CD zelf vinden. Probeer Max te installeren vanaf de CD in plaats van via de auto-installatie popup.

Bram Van Der Stichelen
7 oktober 2008, 19:31
Je kunt het ook op de CD zelf vinden. Probeer Max te installeren vanaf de CD in plaats van via de auto-installatie popup.

dat blijkt wel te werken :thumbup:
maar ik zit eigenlijk nog steeds met dit probleem nu:
http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=76013

maar alvast bedankt voor die tip :)

joostingh
8 oktober 2008, 11:10
Helaas Bram zou ik dan gewoon SP3 gaan installeren... want anders blijf je problemen houden met de installer.

En bij Windows van nieuw naar oud gaan is vaak erg lastig :S

Bram Van Der Stichelen
8 oktober 2008, 16:49
Helaas Bram zou ik dan gewoon SP3 gaan installeren... want anders blijf je problemen houden met de installer.

En bij Windows van nieuw naar oud gaan is vaak erg lastig :S

We hebben het hier al geprobeerd, maar blijkbaar zijn er problemen met sp3 in combinatie met amd computers (http://www.tomshardware.com/news/Windows-XP-SP3,5334.html)

Niels Tieman
8 oktober 2008, 17:02
Heren, laten we het wel ontopic houden aub. :)

Bram Kocken
11 december 2008, 11:54
Heren,

Voor aanvang van de competities was er een thread, waarin de 4 leagues onthuld werd. Die thread (die ik niet kan vinden overigens) opende met een afbeelding met de 4 auto's, uit elke league.
Nu wilde ik graag weten hoe de maker (wie was dat? :)) dat effect heeft gedaan met het doek over de auto...

Alvast bedankt!

Robert Saalmink
11 december 2008, 12:04
Beter zoeken ;) http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=74919

Inmiddels zijn de doeken er af natuurlijk, ik geloof dat Niels die render gedaan had.

Bram Kocken
11 december 2008, 13:19
Ja, die zocht ik!
Had alleen niet op G.nl gezocht...

Ga ik Niels even benaderen voor meer informatie :)

joostingh
11 december 2008, 13:26
Niels heeft de doeken erover gelegd de rest van de renderscene komt van mij uit. Let wel erop dat deze via de VRay shader gemaakt zijn.

Bram Kocken
11 december 2008, 15:07
Render scene komt van jou?
Je bedoelt de lineup, van de verschillende auto's en het licht/etc?

Wat ik eigenlijk wil maken is een auto, zoals deze bijvoorbeeld op RaceDepartment.com staan, daar een doek overheen leggen.

joostingh
11 december 2008, 15:39
Het doek heeft Niels gedaan. Hier zijn ook verschillende plugins voor. Cloth is er 1 van.

Ik heb nog niet gezocht op google maar ik weet zeker dat er wel een tutorial voor is. En volgens mij heeft 3dsMax ook zelf al een cloth reactor erin zitten. Hoe deze werken... geen idee. Maar het behoord goed te gaan.

Niels is op dit moment heel erg druk dus kan even moeilijk reageren. Maar wanneer hij kan zal hij dit zeker wel doen :D

Bram Kocken
11 december 2008, 16:05
Thanks, was nog niet toegekomen aan het cloth-gedeelte (was nog aant skinnen) maar ga hier wel mee aan het googlen!

Dankje!

joostingh
11 december 2008, 17:00
You're welcome

En als er vragen zijn kan je me die eventueel ook op msn vragen.

Bram Kocken
11 december 2008, 17:44
En die heb ik!

M'n cloth collide wél met een duffe box, maar niet met die auto die er staat!

En om nu die hele auto te gaan nabouwen met boxes/cylinders/tubes, etc...?

Ik voeg je wel ff toe!

joostingh
11 december 2008, 17:58
Moet je de auto even als 1 groep gaan aanmaken en connecten met je cloth (wat je ook met die box hebt gedaan)

Bram Kocken
11 december 2008, 18:13
Dat werkte niet... Hij ziet de groep niet, om mee te colliden?

joostingh
12 december 2008, 01:03
http://www.evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=135&unfold=exclusive

Hier staat een video uitleg... misschien staat hier nog wat hulp in...

Maik Peters
12 december 2008, 10:53
Vraagje, heeft iemand hier en 3dmax. Vrachtwagen + trailer file? Want ik wil wat leuke renders maken enzo :)

joostingh
12 december 2008, 11:20
pfff die heb ik wel gehad maar nooit gebruikt dus verwijderd...

Ik zal even gaan kijken of ik hem nog ergens kan vinden maar ik acht de kans erg klein.

Maik Peters
12 december 2008, 11:37
pfff die heb ik wel gehad maar nooit gebruikt dus verwijderd...

Ik zal even gaan kijken of ik hem nog ergens kan vinden maar ik acht de kans erg klein.

Als je wil heel erg graag.

Alvast bedankt voor de moeite.

Bram Kocken
12 december 2008, 12:31
Verder zijn er op internet ook een hoop sites met 3ds-models... Veel betaalde, maar ongetwijfeld ook gratis (en dus kwalitatief minder).

Kan nu even niet voor je zoeken, maar ik kan me voorstellen dat het er wel is

joostingh
12 december 2008, 12:33
www.evermotion.org is daar één van.

En die heeft ook gratis Hi-poly modellen (van een Fiat 500 bijvoorbeeld)

Maik Peters
12 december 2008, 13:14
Verder zijn er op internet ook een hoop sites met 3ds-models... Veel betaalde, maar ongetwijfeld ook gratis (en dus kwalitatief minder).

Kan nu even niet voor je zoeken, maar ik kan me voorstellen dat het er wel is

www.evermotion.org is daar één van.

En die heeft ook gratis Hi-poly modellen (van een Fiat 500 bijvoorbeeld)

Ik heb ook gezocht op diverse gratis sites, maar was tot op heden nog niet tegengekomen wat ik zocht.

Vandaar mijn vraag aan jullie... had tevens wel verwacht dat ik weer naar het internet verwezen zou worden. maar toch :)

Iig bedankt alvast voor het zoeken en kom je het toch tegen laat maar weten! :innocent:

Bramzel
12 december 2008, 13:44
http://forum.gamer.nl/showpost.php?p=1908846&postcount=11 :)

Geef maar even een gil op MSN. Wel op een avond aub, overdags ben ik aan het werk en kan ik dus niet bij de files.

joostingh
12 december 2008, 13:46
http://forum.gamer.nl/showpost.php?p=1908846&postcount=11 :)

Geef maar even een gil op MSN. Wel op een avond aub, overdags ben ik aan het werk en kan ik dus niet bij de files.

Dan ga ik ook dat ff vragen aan je :D die wil ik ook wel namelijk :D

Maik Peters
12 december 2008, 14:03
Kijk eens aan :) Vetjes... Ik neem spoedig contact met jou op :)

Roy Visser
12 december 2008, 14:50
anders even uppen ergens bram, ik wil ze ook graag hebben :)

Robert Saalmink
12 december 2008, 15:04
Of ze ouderwets e-mailen, of zijn ze te groot?

Maik Peters
12 december 2008, 15:05
Whehehe.... Wat gaan jullie er allemaal doen joh ;) Vast hetzelfde als ikke :D

joostingh
12 december 2008, 15:13
Ik vind het gewoon gaaf om zo'n ding te hebben en daar iets mee te gaan doen. Zo heb ik meer dingen nu gedownload waar ik mee ga werken. Niet helemaal legaal maar ja je moet wat...

Bramzel
12 december 2008, 15:18

24Mb ;)

Maik Peters
12 december 2008, 15:56

24Mb ;)

Ik had het ook al ergens in je post gezien.. op het andere forum.
Niet groot en dat voor een paar modellen?!

:)

Bram Kocken
12 december 2008, 17:30
Damn, die zijn vet :D

Habbah!

Bramzel
13 december 2008, 21:07
Bij deze (http://www.bramknot.nl/drnl/trucks_n_trailers_scene.rar) de vrachtwagens, er zitten diverse trucks en trailers in de max file, dus kijk maar welke je het beste bevalt ;)

Maik Peters
14 december 2008, 12:22
Tnx Bramzel :)

Roy Visser
14 december 2008, 12:36
super bram :)

joostingh
27 januari 2009, 16:55
Nu het hier echt een aparte draad is geworden voor het editten van Auto's en natuurlijk ook het presenteren hiervan zou ik willen aangeven dat wanneer er vragen zijn betreffende 3dsMax dat die ook gesteld gaan worden.

Dan gelieve niet over het installeren van bepaalde zaken (kan natuurlijk wel maar is moeilijk van een afstand te beoordelen) maar meer van hoe kan ik bepaalde materialen maken. Wat zijn goed shaders (bijv. Brazil en Vray...) en wat zijn goede instellingen daarvoor.

Ik en een aantal anderen hebben inmiddels een blokje kaas gegeten van 3dsMax en kunnen misschien op deze manier helpen om iedereen wat wijzer te maken. Want uiteindelijk blijft het zelf presenteren van je auto natuurlijk leuker als dat iemand anders het gemaakt heeft.

Laten we hopen dat de tread net zo'n succes word als in het gamer.nl tijdperk.

Vraag Bram Kocken:

Nou, ik kan inderdaad wel wat hulp gebruiken straks, als ik m'n renders wil maken. Ik heb nu nog erg veel last van noise/grain, maar dat zit in de Brazil-plugin.

Roy heeft het weten op te lossen Dus het is mogelijk!

Antwoord JW:
Noise parameters zijn inderdaad wel op te lossen. Houd er wel rekening mee dat dan de rendertijd niet een beetje omhoog gaat.

Hoe minder noise hoe meer rendertijd. (voorbeeld, zelfde auto, zelfde materialen, zelfde shader maar alleen een render zonder noise en eentje met een beetje (als je hem verkleind zie je het niet. Zonder noise een rendertijd van 4 uur en met een beetje noise 10 minuten...) dus daar moet je wel rekening mee houden... en zo erg als dit hoeft het niet te zijn hoor...

Onderstaande is wat ik zo op google kon vinden:
http://area.autodesk.com/index.php?ACT=44&fid=29&aid=13667_sY0QCPuQ7CsReZpcvVj0

Bij bovenstaande plaatje (Krijg je wanneer je op F10 drukt) de volgende zaken aanpassen:

van ander forum:

try this...turn your final gather settings to medium and then turn the interpolate num. over fg points to 100 or 150....then set your diffuse bounces to 2 or 3...under your render presets you have noise filtering (speckle reduction) set to high...turn this back to standard...i don’t believe that you need to change this...also what are your exposure control settings? try posting a screen shot of this as well

Roy Visser
27 januari 2009, 16:57
in het geval van bram is het echt gewoon een foutje met de brazil plugin JW :) Ik had het eerst ook, leek wel geen AA in te zitten, en klopte gewoon niet. Na wat aangeklooi met het verplaatsen van plugins en het aanwijzen daarvan, werkte het in een keer.

me is zo blij als een kind dat ik nu ook gewoon de STCC wagens kan renderen :)

joostingh
27 januari 2009, 17:00
in het geval van bram is het echt gewoon een foutje met de brazil plugin JW :) Ik had het eerst ook, leek wel geen AA in te zitten, en klopte gewoon niet. Na wat aangeklooi met het verplaatsen van plugins en het aanwijzen daarvan, werkte het in een keer.

me is zo blij als een kind dat ik nu ook gewoon de STCC wagens kan renderen :)

Misschien nog wel wat leuke tips voor je dan ergens van een site geplukt:

http://ixbtlabs.com/articles2/brazil-1/

Roy Visser
27 januari 2009, 17:21
het spijt me heel erg JW, maar dat soort dingen is toch beter als het uitgelegt word, er staat een hele hoop in, maar het kan net zo goed in het russisch staan :) Ik heb geen idee wat voor nut het allemaal heeft en invloeden, misschien voor 3ds experts, maar voor mij gaat dat echt al veel te diep op iets in, en zonder duidelijk voorbeeld wat het met "onze" 3ds wagens voor effect heeft, zie ik niet wat ik er mee kan bereiken :)

Bram Van Der Stichelen
27 januari 2009, 17:28
ga ook even een vraagje stellen. Heb namelijk wat problemen met het renderen van de stcc wagens. HEt renderen gaat normaal, alleen klopt het gewoon niet wat hij als eindresultaat geeft. Zie foto:

http://i41.tinypic.com/2w38di1.jpg

joostingh
27 januari 2009, 17:31
het spijt me heel erg JW, maar dat soort dingen is toch beter als het uitgelegt word, er staat een hele hoop in, maar het kan net zo goed in het russisch staan :) Ik heb geen idee wat voor nut het allemaal heeft en invloeden, misschien voor 3ds experts, maar voor mij gaat dat echt al veel te diep op iets in, en zonder duidelijk voorbeeld wat het met "onze" 3ds wagens voor effect heeft, zie ik niet wat ik er mee kan bereiken :)

Roy,

heb je gelijk in. Het is meestal ook abacadabra...

Ik zal dan ook gaan proberen dit als voorbeeld eens te gaan maken met betrekking op het renderen van auto's. Moet eerst even mijn dingetjes afmaken (wat ik aan het testen ben) van Vray en zal dan weer eens in Brazil gaan duiken.

Natuurlijk zou het misschien wel handig zijn wanneer mensen een handige tutorial hebben gevonden op internet deze hier ook neer te zetten. Dit is meer de uitleg achter het programma.

Zal dus proberen hier iets leesbaars van te maken :D

joostingh
27 januari 2009, 17:50
ga ook even een vraagje stellen. Heb namelijk wat problemen met het renderen van de stcc wagens. HEt renderen gaat normaal, alleen klopt het gewoon niet wat hij als eindresultaat geeft. Zie foto:

http://i41.tinypic.com/2w38di1.jpg

Bram,

Even per vraag op het plaatje:

Willekeurige fouten
Dit komt omdat het dak (en ook alle onderdelen) uit 2 verschillende vlakken over elkaar bestaat. (Spellen ondersteunen vaak geen double sided textures)

Dit kan je oplossen door het plafond van het interieur eruit te halen. Wanneer dit is gebeurt is het dak helemaal goed. (hiervoor moet je wel de auto converteren naar een editable poly, selecteer de auto, druk op rechtermuisknop en selecteer "convert to" en dan komt er een menu waarin je editable poly kan selecteren)

Rare kleuren
Dit is de reflectie. Aangezien de grond niet reflecteert en er geen rechtstreekse lamp/lichtbron op de zijkant zit word dit donkerder rood. Ligt dus niet aan de shader of de shape.

Rare blokjes
Het is en blijft een game model, hierdoor zijn ze iets minder gedetailleerd als zelf gemaakte shapes. Dit kan opgelost worden door verticals te welden. Hierdoor worden de normals (de kant waar het licht naartoe reflecteert) gereset en goed gezet.

Hiervoor moet je ook de auto naar editable poly converten en dan via de modifier (menu aan de rechterkant en dan tweede tabblad) deze punten (verticals) welden. Hiervoor moet je wel de shape geselecteerd hebben en dan ook dat de verticals zichtbaar zijn.

wat ook soms wil werken is om er een smooth overheen te laten gaan. Dit kan ook in de modifier. (Mesh Smooth en Turbosmooth werken niet.)

Richard Blokker
27 januari 2009, 18:40
Dit is ook een mooi stukje render-werk:

http://www.simracing.nl/uploads/RichardBlokker/Auto+Huis.jpg

(hoop dat duidelijk is :P)

Bram Van Der Stichelen
27 januari 2009, 18:53
Hoe komt dat Gerben dat optrekje kan permiteren? Ik krijg bijlange nog niet zoveel van het team :mad:

Roy Visser
27 januari 2009, 18:54
Dat is gerben zijn auto niet :innocent:

Richard Blokker
27 januari 2009, 23:00
Dat is mijn Auto, zelfde versie als Roy en Gerben bij digital gebruiken. Alleen deze voldoet/aangepast aan simracing.nl regels :D

Roy Visser
27 januari 2009, 23:41
Dat is mijn Auto, zelfde versie als Roy en Gerben bij digital gebruiken. Alleen deze voldoet/aangepast aan simracing.nl regels :D

das helemaal niet waar!

Ralffoxx
28 januari 2009, 01:40
http://www.namtu.org/error.jpg

Ik krijg die error als ik de honda wil inladen.
Heb het niet met de peugeot 908 of met de seat alleen met die Honda tot nu toe. Wie kent dit en weet dit op te lossen?

Roy Visser
28 januari 2009, 01:42
hmm vreemd, ik herken hem niet, heb je de 3ds file van dezelfde maker?

Ralffoxx
28 januari 2009, 01:58
de peugeot niet maar de seat is wel van de zelfde maker.
Ga morgen is kijken of ik met 3ds max 8 het zelfde probleem heb of nie.
Probeerde het nu met 7 maar 8 nog niet geprobeerd dus die morgen maar is installeren.

Richard Blokker
28 januari 2009, 09:21
das helemaal niet waar!

Naja, zo begreep ik het :P

Mark van Zanten
28 januari 2009, 10:11
http://www.namtu.org/error.jpg

Ik krijg die error als ik de honda wil inladen.
Heb het niet met de peugeot 908 of met de seat alleen met die Honda tot nu toe. Wie kent dit en weet dit op te lossen?

Ik heb exact dezelfde error als ik een willekeurige scene van RACE07/GTR:E/STCC wil inladen. Is het niet zo dat de (meeste van die) scenes zijn gemaakt met 3DS9. Zou dat niet deze error kunnen geven als je 'm met 3DS7 wil openen?!

joostingh
28 januari 2009, 10:23
Wanneer je een file die opgeslagen is met 3dsMax9 wilt openen met een oudere versie krijg je volgens mij een andere melding. Dit kan namelijk niet.

En deze ken ik zo niet. Zal eens proberen de honda bij mij te openen. Bij mijn weten heb ik geen problemen gehad. Ik gebruik zelf 3dsMax8 met Brazil en Vray als plug-ins.

Ralffoxx
28 januari 2009, 12:58
ik heb nu ook 3dsmax8 en nu werkt het wel :)

joostingh
28 januari 2009, 13:11
Kijk dan heeft daar het probleem in gelegen. Ik heb eigenlijk teveel versies van 3dsMax en ik gebruik op dit moment alleen 8. 9 en 2009 zijn stabieler maar voor compabiliteit met andere mensen is 8 op dit moment het beste.

CuqeBaqer
28 januari 2009, 18:17
Iemand die voor mij wat renders wil maken als mijn wagen klaar is ?

Bram Kocken
28 januari 2009, 19:08
Tuurlijk :)

Ik heb het hier nu ook goed werkend. Hoop in de komende tijd nog even wat leuke extra's te leren in 3ds, zodat ik helemaal thuis ben in het programma :D

Spreek iemand aan die een render kan verzorgen, dan komt dat echt wel goed!

joostingh
29 januari 2009, 00:11
Raymond.

Natuurlijk willen mensen wel een render voor je maken :D zo zijn er vele die dit kunnen en willen. Maar echt het is leuk om eens mee te gaan stoeien. En natuurlijk kost dit veel tijd maar misschien moeten we maar eens wat standaard al redelijk scenes gaan geven o.i.d.

Dan kan iedereen wat zaken proberen namelijk.

CuqeBaqer
29 januari 2009, 00:24
Het hoeft van mij allemaal niet zo spectaculair gewoon 1 a 2 simpele render's is voor mij al meer dan genoeg. Ik denk dat ik morgen de auto helemaal af heb als ik er tevreden over ben.

Roy Visser
29 januari 2009, 01:49
Raymond, als je me even toevoegt via msn, dan kan ik je morgen overdag even assisteren met renderen :)

joostingh
29 januari 2009, 12:48
Ik kan ook wel supporten... maar dit kan pas morgen avond...

Overdag gewoon werken en vanavond trainen en les hebben in Hilversum.

Ferroeni
29 januari 2009, 22:17
Ik heb een livery voor de DRTCC2 klaar. Is er iemand die voor mij een mooie render kan en wil maken? Alvast bedankt.

Bram Kocken
29 januari 2009, 22:18
Ik heb een livery voor de DRTCC2 klaar. Is er iemand die voor mij een mooie render kan en wil maken? Alvast bedankt.
Sure thing, geef maar een gil op MSN hoor :)

Ferroeni
29 januari 2009, 22:21
Sure thing, geef maar een gil op MSN hoor :)

Gil... :-) Maar wat zijn je msn gegevens? Ik heb je net wel opgezocht op ICQ, maar ik weet niet of je dat nog gebruikt.

Bram Kocken
29 januari 2009, 22:26
Haha, nee joh! Staan ze niet in mn profiel? :blink:
Effe aanpassen dan.

en check PM :)

CuqeBaqer
30 januari 2009, 00:12
Oke de auto is klaar wie heeft wat tijd om een paar leuke renders van mijn Bmw te maken ? Dan upload ik ze even op rapidshare of anders stuur ik het op msn even. Die gene moet me maar even pm'en als die tijd heeft. Alvast bedankt !

Kim Van Der Stichelen
1 februari 2009, 19:08
Ik heb een probleem. Ik heb vandaag 3dsmax opnieuw geinstalleerd, maar nu heb ik dit bij STCC en RACE07 scenes, ik kan niet m'n volledig scherm gebruiken :huh1:

http://i40.tinypic.com/fjjl3n.jpg

GTR scenes van archeo zijn wel goed trouwens.

joostingh
2 februari 2009, 01:19
Ik heb een probleem. Ik heb vandaag 3dsmax opnieuw geinstalleerd, maar nu heb ik dit bij STCC en RACE07 scenes, ik kan niet m'n volledig scherm gebruiken :huh1:

http://i40.tinypic.com/fjjl3n.jpg

GTR scenes van archeo zijn wel goed trouwens.

Dat heet een save frame. Die kan je weghalen:

linksboven in je viewport zie je iets staan van "user" of "camera1" etc daar kan je op klikken. Dan kan je aangeven dat je save frame uit wil zetten.

Alleen is het wel handig want het save frame laat exact zien welk gebied er gerenderd kan gaan worden.

Kim Van Der Stichelen
2 februari 2009, 01:37
Dat heet een save frame. Die kan je weghalen:

linksboven in je viewport zie je iets staan van "user" of "camera1" etc daar kan je op klikken. Dan kan je aangeven dat je save frame uit wil zetten.

Alleen is het wel handig want het save frame laat exact zien welk gebied er gerenderd kan gaan worden.

Dank je, dat was het, wist niet dat je daarop kon klikken :)
Vreemde is wel dat als ik nu de wagen schermvullend maak, hij hem toch helemaal rendert.

Sander Hogendoorn
3 februari 2009, 12:04
Ik ben nu de trial versie van 3dmax aan het downloaden, geen idee hoe het werkt maar heb een aantal guides die me er doorheen moeten leiden om een paar renders te maken :D

Edit: hm zit ik 3dmax 2009 te downloaden, zijn de scenes voor 3dmax 2008.. maakt dat niet uit of werkt dat niet?

joostingh
3 februari 2009, 12:28
Je kan scenes uit oude 3dsMax versies wel openen in een nieuwe versie van 3dsMax. Maar ik weet niet in de standaard setup een shaderplugin is gebruikt. Zo ja dan ben ik er niet zeker van dat deze werken op 3dsMax2009.

Roy Visser
3 februari 2009, 13:36
alle scenes die je tegenwoordig download gebruiken de splutterfish brazil plugin. Die zul je dus ook nodig hebben Sander. Er staat een trial versie op de splutterfish website:

http://splutterfish.com/sf/WebContent/Rio

wel even registreren, max resolutie voor renders is dan 1100x500 geloof ik

Sander Hogendoorn
3 februari 2009, 14:02
Heb net de trial versie geinstalleerd, brazil plugin er overheen, scene gedownload maar dan krijg ik dezelde missing dll's error als Steven eerder in deze thread.

Wil het nu met 3dmax 2008 proberen, maar kan nergens een trial vinden (op de site is alleen nog maar 2009).

Roy Visser
3 februari 2009, 14:08
hmm, ik heb 3dsmax 9, en dat werkt wel prima

(2009 en 9 zijn niet hetzelfde) misschien kan je die ergens downloaden?

Sander Hogendoorn
3 februari 2009, 14:46
Heb op RD een pack gevonden met alle scenes ontwikkeld in 3d max 2009 en deze werkt wel :)

Sander Hogendoorn
3 februari 2009, 15:36
Heb nu dit gedaan met een standaard auto:

http://img16.imageshack.us/img16/3955/boeme5.png (http://imageshack.us)

En nu het volgende: Voor mijn skin heb ik 3 psd files (body, windows & windows int.). Hoe kan ik deze naar een .max file overzetten zodat ik er een render van kan maken?

joostingh
3 februari 2009, 15:46
Heb nu dit gedaan met een standaard auto:

http://img16.imageshack.us/img16/3955/boeme5.png (http://imageshack.us)

En nu het volgende: Voor mijn skin heb ik 3 psd files (body, windows & windows int.). Hoe kan ik deze naar een .max file overzetten zodat ik er een render van kan maken?

Dit kan vrij eenvoudig en ik ga de truc speciaal even doen.

Sluit 3dsMax af.

Kijk hoe de bestanden heten welke de bodytexture en de window texture bevatten. (alphachannel van de windows is meestal een _ti file)

Sla je psd files op met de namen en van hetzelfde type als die van de scene.

Open hierna je scene en je ziet je textures verschijnen.

Maik Peters
3 februari 2009, 15:56
Sluit 3dsMax af???? Gewoon scene afsluiten en opnieuw laden (nadat je de bijbehorende files hebt overschreven) is genoeg :)

Niels Tieman
3 februari 2009, 16:00
Precies, als je dan 'even' je viewport beweegt maakt hij een update. Er zit overigens wel een fout in 3D-MAX dat hij dat vertikt en dan moet je de renderscene gewoon opnieuw openen. :)

joostingh
3 februari 2009, 16:17
Ik sluit het voor de zekerheid altijd af. Bij het resetten van de scene welke je later weer laad en bij de optie van Niels blijkt dat 3dsMax in combinatie met Brazil enorm on stabiel word.

Helaas heb ik dit al te vaak gemerkt inmiddels.

Niels Tieman
3 februari 2009, 16:25
Brazil is sowieso verdomd onstabiel, maar dat is al jaren bekend. :)

Sander Hogendoorn
3 februari 2009, 16:27
Ok dank, nu moet ik alleen nog de .psd's converteren naar .tga's en dan overschrijven met de oude files neem ik aan?

De files in de scene zijn namelijk .tga en ik heb .psd files en kan ze nu dus niet overschrijven.

joostingh
3 februari 2009, 16:30
Ok dank, nu moet ik alleen nog de .psd's converteren naar .tga's en dan overschrijven met de oude files neem ik aan?

De files in de scene zijn namelijk .tga en ik heb .psd files en kan ze nu dus niet overschrijven.

helemaal juist.

Bram Kocken
3 februari 2009, 16:33

Save As... en dan Targa (TGA) selecteren uit het onderste lijstje ;)

Overigens, mogen we hieruit opmaken dat Sander in een Leon gaat rijden? ;)

Sander Hogendoorn
3 februari 2009, 16:47
Thx jongens, is gelukt. Binnenkort beeldmateriaal ;)

Save As... en dan Targa (TGA) selecteren uit het onderste lijstje ;)

Overigens, mogen we hieruit opmaken dat Sander in een Leon gaat rijden? ;)

Jep, had ik ook al in het onofficiele lijstje geupdate :)

Bram Kocken
3 februari 2009, 16:50
Ah ok, dat had ik nog ontdekt :D
Maar ben benieuwd naar het eindresultaat!

Sander Hogendoorn
3 februari 2009, 18:24
Hm, de textures zijn goed. Ik krijg alleen de ramen niet zoals ze horen, ook o.a. de achterlichten blijven grijs.

Ik heb de windows en windows_ti als tga bewaard, genaamd naar de files zoals ze in de scene heten en vervolgens copy & replace.

Doe ik nog iets fout?:p

Roy Visser
3 februari 2009, 18:27
Hm, de textures zijn goed. Ik krijg alleen de ramen niet zoals ze horen, ook o.a. de achterlichten blijven grijs.

Ik heb de windows en windows_ti als tga bewaard, genaamd naar de files zoals ze in de scene heten en vervolgens copy & replace.

Doe ik nog iets fout?:p

de TI files zijn de alpha channels, dat is als je hem normaal opent dus een soort zwart wit versie van je window file, welke de verschillende vormen van transparantie aangeeft voor de ramen. Ik weet niet hoe je de TI file nu gesaved hebt? gewoon een extra versie van je normale ramen?

Sander Hogendoorn
3 februari 2009, 18:40
Thx Roy, heb het al :)

Ik zat steeds met het _int te kloten zonder dat ik daar iets mee hoefde te doen :surrender:

Sander Hogendoorn
4 februari 2009, 11:56
Nog een vraagje: Wat voor plug in heb ik nodig om hogere resolutie renders te maken? Met Brazil kan ik max. tot 640x480 gaan en zou wel wat hogere resoslutie willen.

Of kan ik dat nu ook al doen maar zie ik iets over het hoofd?

Bram Kocken
4 februari 2009, 11:58
Je kan met de demo maximaal renderen tot 1024x511, tenminste, met de demo die ik had...

joostingh
4 februari 2009, 12:27
Euhm... tja legaal kan je dan volgens mij helaas weinig.

Eventueel kan je de texture wel even mailen en dan maak ik een render ervan.

Ik heb dan de windowtexture en de shape texture nodig. (maak dan wel een aantal verschillende renders dat je kan kiezen welke het mooiste is)

Sander Hogendoorn
4 februari 2009, 12:49
Oki :)

Heb inmiddels renders voor de presentatie van mijn auto. @ JW: ik stuur je even een mailtje :)

Stefan van Renselaar
5 februari 2009, 19:56
Weet iemand zo waar ik de Render Sences voor STCC kan downloaden???

R. de Ruijter
5 februari 2009, 20:04
Weet iemand zo waar ik de Render Sences voor STCC kan downloaden???

http://www.racingpaintshop.com/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=35&id=149&Itemid=257

Bram Kocken
5 februari 2009, 20:07
o.a. op www.raceskinning.de

Stefan van Renselaar
5 februari 2009, 20:41
Okay, bedankt :)

Ralffoxx
6 februari 2009, 15:00
uhm help...

krijg sinds vandaag deze error bij me 3d max... als ik iets wil gaan renderen kapt ie
SplutterFish: Brazil r/s license error - Render Halted
Unable to acquire a WORKSTATION license
==================
Error Details:
==================
BCASTTIMEOUT:
Received an invalid response from SplutterFish NetMgr to license req
==================
Host Info:
==================
Brazil r/s V1.2.21

3ds max 6000.13.0.3328

weet iemand een oplossing?

Niels Tieman
6 februari 2009, 15:07
Het lijkt erop of je SFMGR(.exe) niet helemaal soepel werkt en daarom je geen toegang verleent tot een licensie. Al een 'reinstall' geprobeerd? :)

Edit: OF probeer wat JW hieronder zegd :)

joostingh
6 februari 2009, 15:24
Na die foutmelding kan je aangeven waar je licence server staat. Deze even op localhost zetten en dan op accept klikken (kan ook ok zijn)

Dan zoek hij de sfmgr (server) opnieuw op.

(dit kan voorkomen bij verandering van PC naam e.d.)

Quizmaster
9 februari 2009, 14:01
Het lijkt erop of je SFMGR(.exe) niet helemaal soepel werkt en daarom je geen toegang verleent tot een licensie. Al een 'reinstall' geprobeerd? :)

Edit: OF probeer wat JW hieronder zegd :)

een snelkoppelin van sfmgr(.exe) op je bureaublad plaatsen en dan 388x opstarten totdat hij het doet, duurt ff maar werkt uiteindelijk altijd.

vraag: De auto's in de scenes die ik heb voor Race07, Evo en STCC glanzen niet of nauwelijks. Zijn dit instellingen in 3dsmax en zo ja, is dit eenvoudig te verhelpen? of moet ik andere (betere) scenes zoeken.

In de scenes die ik van Archeoskins heb, glanzen de auto´s wel goed.

Bram Kocken
9 februari 2009, 14:06
Verschillen vond ik eigenlijk alleen in de vloer de wel of niet reflecteert.
En persoonlijk vind ik zo'n spiegel onder de auto niet echt mooi, dus kan ik prima leven met de scenes voor Race07/GTR/STCC :)

Quizmaster
9 februari 2009, 14:07
Ik heb het niet over de spiegel hoor (die kun je eventueel wel verwijderen), bij mij glanzen de auto´s totaal niet...

http://i442.photobucket.com/albums/qq145/Quizmaster_screenshot/BMWE9003.jpg

joostingh
9 februari 2009, 14:16
een snelkoppelin van sfmgr(.exe) op je bureaublad plaatsen en dan 388x opstarten totdat hij het doet, duurt ff maar werkt uiteindelijk altijd.

vraag: De auto's in de scenes die ik heb voor Race07, Evo en STCC glanzen niet of nauwelijks. Zijn dit instellingen in 3dsmax en zo ja, is dit eenvoudig te verhelpen? of moet ik andere (betere) scenes zoeken.

In de scenes die ik van Archeoskins heb, glanzen de auto´s wel goed.

Even de material instellingen vergelijken... is er een falloff geselecteerd bij de reflectie etc...

Maak anders daar maar even een screenshot van.

Quizmaster
9 februari 2009, 14:22
Even de material instellingen vergelijken... is er een falloff geselecteerd bij de reflectie etc...

Maak anders daar maar even een screenshot van.

Daar ben je me meteen al kwijt, ik heb maar beperkte kennis van 3dsmax.
Ik heb al zelfs eens vaker in het material ´gebeuren´ gekeken en zie daar wel reflectie en dergelijke staan maar als ik daar wijzigingen in aanbreng, lijkt er niets te veranderen.~

Kan jij misschien een screenshot plaatsen? weet ik waar ik naar moet zoeken :)

Robert Saalmink
9 februari 2009, 14:53
Ik heb op mijn 386 voor het laatst met 3D Studio gewerkt. Ik weet nog wel dat het veel verschil maakt of je een object van plastic of van glas maakt, bijvoorbeeld.

Ralffoxx
10 februari 2009, 01:10
weee hij doet het weer... weet iemand ergens de helm te vinden voor 3d max?

Bram Kocken
10 februari 2009, 01:48
Holy shit, net Resident Evil: Degeneration gezien... dat is 1 grote trailer van Autodesk :D Als je ziet wat ze daarmee maken, dan zijn de dingen wie wij ermee doen echt een lachertje!

@Steven
Kun je wachten tot morgen, kan ik je een Driver-render-scene sturen :)

Martijn Mezger
14 februari 2009, 19:23
Iemand hier een held met 3ds max?
Ik wil graag een render van mijn Volvo C30 voor de DRTCC hebben.
3ds max heb ik, scenes voor de C30 kan ik nergens vinden, De Brazil Plugin, welke ik moet hebben weet ik ook niet. Iemand die voor mij een render kan maken, en daar tijd/zin in heeft?

Roy Visser
14 februari 2009, 19:44
Iemand hier een held met 3ds max?
Ik wil graag een render van mijn Volvo C30 voor de DRTCC hebben.
3ds max heb ik, scenes voor de C30 kan ik nergens vinden, De Brazil Plugin, welke ik moet hebben weet ik ook niet. Iemand die voor mij een render kan maken, en daar tijd/zin in heeft?

voeg me maar even toe op msn martijn

<---

joostingh
16 maart 2009, 16:46
Even aan het zoeken geweest en wat leuks gevonden... nu alleen nog uitvinden hoe dit gedaan word...

http://www.sektor-41.com/forum/attachment.php?attachmentid=6492&d=1234393154
http://www.sektor-41.com/forum/attachment.php?attachmentid=6491&d=1234392014

Dit is dus allemaal nep :'(

Bram Kocken
16 maart 2009, 18:28
Wauw! :blink:

joostingh
5 juni 2009, 01:05
Even een tip voor de mensen die 3dsMax 9 gebruiken op Windows Vista. Hier komt altijd een foutmelding naar voren dat de file DxDDS.bmi niet geladen kan worden o.i.d.

De link hieronder geeft het bestand die de oude kan vervangen. Hierdoor is die foutmelding helemaal weg.
http://gatornet.net/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownloaddetails&lid=6&ttitle=DxDDS.bmi

Daarnaast blijkt ook dat de viewports (de schermen binnen 3dsMax) raar alles kunnen weergeven wanneer je Vista gebruikt. Hiervoor de volgende zaken instellen:

The white flickering viewports are because you havent disabled Desktop Compisition. You MUST disable it by right clicking on the max icon, going to the compatability tab, and disabling visual themes and desktop composition
CGTALK als bron gebruikt

Ik heb namelijk deze problemen op dit moment en moet deze de eerste hielp mij. Nu de tweede nog even proberen.

Bram Kocken
5 juni 2009, 10:38
Mm, wat je ook nog kan doen is SP2 downloaden van de Autodesk-site... die verholp bij mij een aantal wazige bugs :)

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps/dl/item?siteID=123112&id=9593622&linkID=9241177

Dennis
24 juni 2009, 19:10
Hoe krijg ik in 3ds verschillende auto's in één scene? Het lukt mij prima om een auto te kopiëren zodat je de voor en achterkant kunt zien, echter heb ik geen idee hoe ik bijvoorbeeld een F3000 en een WTCC wagen in een shot krijg.

Niels Tieman
24 juni 2009, 19:42
File > Merge > F3000.max file opzoeken. Dingen importeren die je wilt importeren via de lijst en dan op DONE. :)

Bram Kocken
24 juni 2009, 20:04
Voor de zekerheid & het overzicht is het aan te raden om dan wel de auto's in z'n geheel gegroupeerd te hebben...

Zou voor mij ook niet de eerste keer zijn dat ik óf allerbei meshes overschrijf, of ineens met een hele brei aan meshes zit :)

Bram Van Der Stichelen
25 juni 2009, 15:49
Brazil instalatie lijkt gelukt te zijn. Kan iemand me vlug nog eens zeggen hoe ik de kwaliteit van de 'preview' naar boven kan krijgen?

http://i42.tinypic.com/256r3ts.jpg

Ralffoxx
25 juni 2009, 15:54
F9 om te renderen?

Bram Van Der Stichelen
25 juni 2009, 15:55
F9 om te renderen?

Is niet wat ik bedoel ;) Als ik gewoon de scene laad wil ik dat de auto ook al in mooie kwaliteit wordt weergeven. Ik ga niet telkens gaan renderen om elke kleine update te gaan inspecteren ;)

Ralffoxx
25 juni 2009, 16:03
ow dat doe ik altijd wel :P aangezien een render ook maar een paar sec duurt.

Robert Saalmink
25 juni 2009, 16:19
ow dat doe ik altijd wel :P aangezien een render ook maar een paar sec duurt.

Ik heb er geen verstand van, maar ik begreep juist van kenners dat renderen een enorme tijdrovende klus is...

Bramzel
25 juni 2009, 16:21
Ik heb er geen verstand van, maar ik begreep juist van kenners dat renderen een enorme tijdrovende klus is...

Hangt van je settings af. Als je alle effecten uitzet dan is hij erg rap klaar, maar ziet het er niet uit. Voor painten maakt dat echter niks uit.

Roy Visser
25 juni 2009, 16:22
de vraag ging echter niet over renderen, maar het preview shot ;)

Robert Saalmink
25 juni 2009, 16:54
Er wordt toch echt over een 'render' gesproken van enkele seconden... of ben ik nu gek...

Bram Van Der Stichelen
25 juni 2009, 16:55
Er wordt toch echt over een 'render' gesproken van enkele seconden... of ben ik nu gek...

Maar dat is mijn vraag niet ;)

Bram Van Der Stichelen
25 juni 2009, 16:58
Heb de oplossing intussen zelf gevonden :)

Roy Visser
25 juni 2009, 17:08
Heb de oplossing intussen zelf gevonden :)

Zou je hem hier willen delen voor de rest? :)

Bram Van Der Stichelen
25 juni 2009, 17:16
Zou je hem hier willen delen voor de rest? :)

customize -> preferences -> viewports -> configure driver -> deze instellingen:

http://i42.tinypic.com/25gxaqe.jpg

Dennis
25 juni 2009, 17:39
Zijn er trouwens ook scenes voor de RACE 07 helmen?

Heb al gegoogled maar kon niets vinden.

Roy Visser
25 juni 2009, 17:41
Zijn er trouwens ook scenes voor de RACE 07 helmen?

Heb al gegoogled maar kon niets vinden.

even voor je geupped: Driver en Helmet Scene (http://home.tiscali.nl/royvisser/Temp/Driver%203DS.rar)

Dennis
25 juni 2009, 17:54
even voor je geupped: Driver en Helmet Scene (http://home.tiscali.nl/royvisser/Temp/Driver%203DS.rar)

Super :thumbup:

Bram Kocken
25 juni 2009, 20:11
Brazil instalatie lijkt gelukt te zijn. Kan iemand me vlug nog eens zeggen hoe ik de kwaliteit van de 'preview' naar boven kan krijgen?

http://i42.tinypic.com/256r3ts.jpg

Dat vroeg ik me laatst ook al, maar eigenlijk niet naar gezocht :) Dus thanks!

En de officiele term voor die schermen zijn "viewports" :) Voor mis-communicatie, in de toekomst.

Bij mij duurt het renderen tussen 3 en 5 minuten, beetje afhankelijk hoe close ik op de auto gerenderd wil hebben... Een shot door het achterraam, naar voren duurt >5min, maar een render als op de meeting werd uitgedeeld is in 3mins wel gepiept :)

Ralffoxx
26 juli 2009, 13:25
zijn er hier mensen die in 3ds max 2009 het brazil spul hebben werken. En zo ja hoe?
Want ik krijg een dll error als ik hem nu opstart.
Heb hem zelfde geinstalleerd als bij 8 maar hij start nu gewoon niet meer op door de error. Als ik de lijn in plugin.ini weg haal dan doet het programma het prima alleen kan ik dan niet renderen.

[Help]
Backburner User's Guide=C:Program Files (x86)Autodesk3ds Max 2009helpBackburner_User_Guide.pdf
Flight Studio Reference=C:Program Files (x86)Autodesk3ds Max 2009helpFlight Studio Reference ACAP.chm
mr Production Shader Library=C:Program Files (x86)Autodesk3ds Max 2009helpmr.production.shaders.pdf
FBX Plug-in Help=C:Program Files (x86)Autodesk3ds Max 2009helpfbxindex.html
mental ray Reference=C:Program Files (x86)Autodesk3ds Max 2009helpmr_reference.chm
Backburner Installation Guide=C:Program Files (x86)Autodesk3ds Max 2009helpBackburner_Install_Guide.pdf
mr Arch & Design Viz Shaders=C:Program Files (x86)Autodesk3ds Max 2009helpmr.architectural.shaders.pdf
[Directories]
brazil=C:Program Files (x86)Autodesk3ds Max 2009pluginsBrazil

Dat is mijn ini file.
En
http://namtu.org/images/error.jpg
is de error die ik krijg.

Kim Van Der Stichelen
26 juli 2009, 18:10
Heeft iemand een echte handleiding voor cloth ism race07/gtr modellen?
Ik heb alle tutorials gevolgd, en een cloth over een basic vorm lukt, maar over een wagen krijg ik altijd vreemde vormen in m'n cloth.

Stefan van Renselaar
26 juli 2009, 23:24
Kan iemand voor mij renders maken van mijn DRTCC bolide?

Bram Kocken
27 juli 2009, 00:19
Heeft iemand een echte handleiding voor cloth ism race07/gtr modellen?
Ik heb alle tutorials gevolgd, en een cloth over een basic vorm lukt, maar over een wagen krijg ik altijd vreemde vormen in m'n cloth.
Ja, dat zou ik ook wel retevet vinden om te hebben/weten.

Niels Tieman
28 juli 2009, 18:57
Als het wat rustiger is dan zal ik daar een tutorial over maken. Opzich is het niet zo verschrikkelijk lastig om de basis-principe te snappen. Het enige nadeel; Max wil wel eens crashen als je het doek & onderliggende object rendert. En het kost wat tijd. Tevens zijn sommige modellen een pain in the ass omdat ze elke keer 'apart' voorwerpen voort brengen ipv een doek.

:)

Bram Kocken
28 juli 2009, 20:24
Toen ik me ermee bezig heb gehouden, kreeg ik vooral de ruzie met rigid-body's en de max-cloth. Geen idee of ik dat nu nog steeds zou hebben :)

Kim Van Der Stichelen
28 juli 2009, 20:28
Toen ik me ermee bezig heb gehouden, kreeg ik vooral de ruzie met rigid-body's en de max-cloth. Geen idee of ik dat nu nog steeds zou hebben :)

Dat heb je als je de reactor cloth gebruikt idd, als je de modifier cloth gebruikt heb je dat niet :)

Bram Kocken
28 juli 2009, 20:30
Ja, klopt, daar had ik toen een tut'je van gevolgd :)
(in alle onwetendheid;))

Kim Van Der Stichelen
28 juli 2009, 20:33
Ja, klopt, daar had ik toen een tut'je van gevolgd :)
(in alle onwetendheid;))

Hahaha ik ook, gewoon doen wat ze zeggen en dan lukt het wel, maar als je der een wagen ondergooit krijg ik overal fouten.
Ik veronderstel dat de fout ergens bij de cloth properties onder step zit, maar die mag ik veranderen, er gebeurd niks. :(

Kim Van Der Stichelen
4 augustus 2009, 00:02
Ik had net even het idee om ipv een cloth over een wagen te proberen, eens een cloth over een mannetje te gooien, dat werkte, dus het probleem zit em ergens in de scenes van de auto's :)

http://i28.tinypic.com/11rt06f.jpg

Jeroen Ursem
4 augustus 2009, 00:10
Heej, word je rijder bij Wicked Weasel? :p

Kim Van Der Stichelen
4 augustus 2009, 00:12
shit betrapt ;)
Ah ja heb je tenminste één betrouwbaar iemand in de wagen dan ;)

Stefan van Renselaar
4 augustus 2009, 00:14
shit betrapt ;)
Ah ja heb je tenminste één betrouwbaar iemand in de wagen dan ;)

Volgens mij heeft Jeroen geen meter gereden voor Wicked Weasel :innocent:

Kim Van Der Stichelen
4 augustus 2009, 00:15
Volgens mij heeft Jeroen geen meter gereden voor Wicked Weasel :innocent:

precies ;)

Jeroen Ursem
4 augustus 2009, 00:18
Heb in Monza gereden ;)

Bjorn
4 augustus 2009, 00:55
Ik had net even het idee om ipv een cloth over een wagen te proberen, eens een cloth over een mannetje te gooien, dat werkte, dus het probleem zit em ergens in de scenes van de auto's :)

http://i28.tinypic.com/11rt06f.jpg
Zou dat niet te makken hebben met riggen?

joostingh
14 augustus 2009, 12:41
Vraag:

Ik zou graag Brazil willen installeren voor 3dsMax9 op windows Vista. Alleen word de sfgmgr.exe niet opgestart. (dit is de licentie server) Dit word tegen gehouden door Vista.

Heeft iemand enig idee hoe deze wel te kunnen opstarten.

Bjorn
15 augustus 2009, 00:50
Welke versie gebruik je?

Het is wel een oud topic:http://splutterfish.com/forums/showthread.php?t=20338&highlight=sfmgr

joostingh
15 augustus 2009, 10:42
Ik heb versie 1.2.66 voor 3dsMax9... dus zou moeten werken...

Bjorn
15 augustus 2009, 15:14
Ik weet dat oudere versies niet werken onder vista, over versie 1.2.66 weet ik helaas niets.

joostingh
22 september 2009, 16:00
Een probeersel van mij.

Bjorn
22 september 2009, 22:51
Een probeersel van mij.

Helemaal zelf gemaakt? :thumbup1:

joostingh
23 september 2009, 00:24
Helemaal zelf gemaakt? :thumbup1:

Nee is het game model uit GTR evo

joostingh
23 september 2009, 14:36
Nog wat geprobeerd... nu eens kijken met een andere kleur auto... :S

Roy Visser
5 november 2009, 12:10
YouTube- Ford SHELBY vs CAMARO vs JEEP vs VAZ 2107 vs HELICOPTER - My cars (showreel)...

voor de mensen die de funny pics thread niet bekijken, dit is wat je dus kunt met 3DSmax :)

Kim Van Der Stichelen
5 november 2009, 12:34
wauw, echt serieus mooi :)

Maik Peters
5 november 2009, 16:07
Dat is pas serieus werk... echt RESPECT!

f1timmy007
9 december 2009, 17:56
Had die ook al gezien op een ander forum, maar er zit inderdaad veel werk in. Hoop dat hij bij een game-ontwikkelaar komt, want die kwaliteiten heeft hij wel.

Edit: Was een tijd geleden ook al begonnen met zmodeler, eerste auto en nog super WIP (work in progress).
http://img705.imageshack.us/img705/3640/passatscreen1.jpg

Ralffoxx
26 januari 2010, 13:22
Ik heb een probleempje.
Ben met mijn Ladatje bezig alleen ik gebruik altijd veel 3ds max 8 om de wagens te bekijken of alles op zijn plaats zit. Nu heb ik alleen een 3ds max 9 file kunnen vinden voor de lada en die laad ie in 8 natuurlijk niet. En installeren van 9 wilt ie brazil niet opstarten en anders zelfs helemaal niks renderen bij mij in windows 7. Krijg errors. 3ds max 2010 wil bij mij brazil niet opstarten iemand een oplossing?

Zoals Niels tegen mij zei misschien kan iemand de max 9 omzetten naar 8? Weet niet of dat mogelijk is?

Niels Tieman
26 januari 2010, 13:23
of een ander format, zodat je in elk geval kan zien wat je aan het doen bent. :)

joostingh
26 januari 2010, 13:44
Ik heb een probleempje.
Ben met mijn Ladatje bezig alleen ik gebruik altijd veel 3ds max 8 om de wagens te bekijken of alles op zijn plaats zit. Nu heb ik alleen een 3ds max 9 file kunnen vinden voor de lada en die laad ie in 8 natuurlijk niet. En installeren van 9 wilt ie brazil niet opstarten en anders zelfs helemaal niks renderen bij mij in windows 7. Krijg errors. 3ds max 2010 wil bij mij brazil niet opstarten iemand een oplossing?

Zoals Niels tegen mij zei misschien kan iemand de max 9 omzetten naar 8? Weet niet of dat mogelijk is?

Het is niet mogelijk om een 3dsMax 9 file om te zetten naar 3dsMax 8. Daarbij werkt 3dsMax 8 niet goed op Vista dus ik neem aan ook niet op Windows 7.

Daarbij zou ik nog helemaal niet gaan kijken naar 3dsMax 2010.

3dsMax 9 is op dit moment qua plugins een goede om te gebruiken (aangezien je die plugins toch niet koopt) Voor 3dsMax 2009 heb je echter wel een andere versie van de plugin nodig. (weet zo even niet welke uit mijn hoofd)

Wanneer je die plugin hebt geinstalleerd dan moet je misschien nog even aangeven waar de licence server staat. Dit is dan gewoon altijd je eigen PC aangezien je sfmgr.exe op je PC hebt draaien. Deze moet je dan ook van online afhalen en naar je PC verwijzen.

Een mogelijkheid is dat iemand die de lada wel kan openen het model gaat bewerken en er een 3ds file van maakt. Alleen moet je dan nog wel je hele scene hierna nog aan opmaken. Hiervoor heb je wel wat kennis nodig van 3dsMax.

Erix
26 januari 2010, 15:43
Doet max9 het wel zonder de plugins? Dan kun je je max9 file naar .obj exporteren. Die kun je in max8 openen.

Ralffoxx
26 januari 2010, 16:36
3dsMax 8 werkt prima in Windows 7 alleen 3ds max 9 dus totaal niet bij mij. Krijg niks normaal geopend ik ga even proberen wat Erik zeg alleen krijg al een error bij het opstarten dus of die het zonder plugin gaat laden betwijfel ik.

Niels Tieman
14 februari 2010, 18:00
Zijn er mensen die foto's hebben van pitboxen? En geen halve foto's maar daadwerkelijk goede foto's waar je wat informatie uit kunt halen? :)

Robert Saalmink
14 februari 2010, 18:02
Ik heb op die FIA GT testdag een paar jaar terug op Spa wel wat geschoten Niels. Wat zoek je?

Niels Tieman
14 februari 2010, 18:07
Eigenlijk gewoon informatie. Wat staat er in een pitbox, hoe hebben ze dat opgebouwd, details. etc :)

Niels Tieman
15 februari 2010, 18:54
Eigenlijk ben ik sowieso gewoon opzoek naar foto's van de pitstraten. :) Google doet een hoop, maar misschien dat mensen ook hun eigen gemaakte foto's willen delen. :)

Niels Tieman
16 februari 2010, 20:56
De reden voor aanvraag van de informatie

http://members.home.nl/tieman/testpit_multiple.jpg

Ik vind het persoonlijk altijd een van de leukste tijden van een league. De presentaties van nieuwe teams en nieuwe livery's waar mensen enorm veel tijd in hebben gestoken. Helaas komt het dan vaak voor dat er een standaard-brazil-render uit de kast word getrokken om zo'n mooie bolide te showen.

Aangezien ik mezelf wat meer 3d-werk wil aanleren en de wens had om een leukere scene te maken ben ik de afgelopen dagen maar eens gaan kijken naar de mogelijkheden. Dit is tot op heden het resultaat. Het is natuurlijk toch flinke Work In Progress, maar misschien vinden sommige mensen het wel leuk om dit een beetje te volgen en ideeen aan te dragen. Als de scene klaar is zal ik hem beschikbaar maken voor de DRNL Community.

Alle textures (in de pitbox bijvoorbeeld) zijn aan te passen naar eigen smaak, en natuurlijk kun je elke mogelijke bolide erin plakken die maar kunt vinden. Zoals eerder aangegeven: Er zijn nog een hoop details en die ontbreken en eventuele ideen zijn meer dan welkom. :)

El Maestro
16 februari 2010, 20:57
Yeah! Prachtig geworden Niels!:thumbup:

Marc Vos
16 februari 2010, 20:58
Erg leuk idee! Veel respect voor hoe je dit weer in elkaar zet :thumbup:

Daniël
16 februari 2010, 21:24
Heel gaaf! Wel grappig, want ILE (of was 't nou IWE:P) heeft tijden terug voor GP4, of iig zmodeler ook zoiets gemaakt. Volgens mij heb ik tijdje terug hier nog oproepje daarvoor geplaatst.

Maar echt super Niels! Dergelijke scenes voegen altijd een hoop toe aan presentaties. Je had ook een scene met een truck voor zm geloof ik. :)

Stefan van Renselaar
16 februari 2010, 21:30
Heel gaaf! Wel grappig, want ILE (of was 't nou IWE:P) heeft tijden terug voor GP4, of iig zmodeler ook zoiets gemaakt. Volgens mij heb ik tijdje terug hier nog oproepje daarvoor geplaatst.

Maar echt super Niels! Dergelijke scenes voegen altijd een hoop toe aan presentaties. Je had ook een scene met een truck voor zm geloof ik. :)

Bedoel je dan alleen de pitbox? Die kan ik even voor je opzoeken :P En volgens mij heb ik ook nog ergens een losse truck staan op mijn HDD :)

Daniël
16 februari 2010, 21:38
Volgens mij was het inderdaad alleen een aantal pitboxen. Ik weet niet meer though, is ook alweer goede 4-5 jaar geleden hehe. Ik ben jammer genoeg heel veel van m'n GP4-bestanden kwijt geraakt.:( Maar misschien is het wel weer 'ns leuk om er mee aan de slag te gaan! Misschien kan ik je van't weekend even aanstoten op msn!

Stefan van Renselaar
16 februari 2010, 21:59
http://i45.tinypic.com/51d9js.jpg

http://i48.tinypic.com/2lk5sn8.jpg

http://i45.tinypic.com/30vozo3.jpg

Allemaal met een .psd template en natuurlijk volledig gemapt. Niels, mocht je hier wat aan hebben, geef dan maar een gil (niet te hard natuurlijk) ;)

22,8 Gb aan GP4 dingen op mijn PC nog :blushing:

Mark van Zanten
16 februari 2010, 22:10
Erg vette scene Niels! Erg benieuwd hoe de scene uiteindelijk wordt.

Bram Kocken
17 februari 2010, 11:18
Ik heb de models nog niet gezien, maar wat mij een 'nadeel' lijkt, is dat GP4 en producten uit die tijd toch al aardig verouderd zijn.
Als ik naar die truck kijk, daar kun je tegenwoordig toch 100x mooiere dingen voor tekenen.. :)

Erix
18 februari 2010, 12:36
Je bent lekker bezig Niels :)
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Robert Saalmink
18 februari 2010, 12:41
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Ik niet.

http://ibelieveinhumans.com/wp-content/uploads/2009/12/2009-12-28_pinocchio-paradox.jpg

:innocent:

Roy Visser
18 februari 2010, 12:55
http://ibelieveinhumans.com/wp-content/uploads/2009/12/2009-12-28_pinocchio-paradox.jpg

Hmmm, als pinokkio zegt dat zijn neus gaat groeien, en dat gebeurt dan verteld hij toch de waarheid, maar als hij niet groeit, dan liegt hij en zou hij dus wel moeten groeien. My brain hurts!

eeeeeeuhmmmmmmmm.... :P

Bram Kocken
18 februari 2010, 13:35
:lol:
Denk nou niet zoveel na over een plaatje! Is slecht voor je herstel! :P

Robert Saalmink
18 februari 2010, 15:10
It's complicated...

Niels Tieman
18 februari 2010, 15:38
http://members.home.nl/tieman/testpit_closeup.jpg

Misschien vinden sommige het leuk om het bij te houden, of met ideeen te komen aan de hand van de WIP plaatjes. :)

Bob
18 februari 2010, 15:40
Ik zag hem gisteravond al. Maar nu je de DRNL achtergrond heb staan is die werkelijk stunning :D :thumbup:

Roy Visser
18 februari 2010, 15:52
Nice niels!

De grotere teams (dus teams die zoals bij jouw ook achtergronden en aankleding gebruiken) hebben meestal ipv dat soort kleine monitoren, een 4 tal lcd schermen aan de muur hangen met motec/rondetijden/standings/video informatie :)

Robert Saalmink
18 februari 2010, 16:24
Zeker fraai!

Ik ben ooit bij Aston Martin binnen geweest op Le Mans (het GT1 team). In de pitbox waren het toen voornamelijk laptops, en in een aparte, afgesloten ruimte achterin de pitbox om en nabij de 30 schermen waar een man of zes naar zaten te staren met allerlei data erop.

Niels Tieman
18 februari 2010, 16:31
*knip*

Laptop word aan gewerkt. :)

Bram Kocken
18 februari 2010, 16:33
Ik zou de schermen groter maken... Zo lijken ze me nog niet goed leesbaar van een afstandje?

Niels Tieman
18 februari 2010, 16:35
Worden ze dan niet gewoon compleet onrealistisch groot? Het zijn probs hé. Kortom; Scenevulling. Dan zijn de aanwezige details leuk, maar ze hoeven niet persé leesbaar te zijn lijkt me. :)

Robert Saalmink
18 februari 2010, 16:40
Bij Ferrari hebben ze een tijdje levensgrote foto's van hun rijders aan de muur gehad, kunnen we dat ook met mij doen? :innocent:

Darthwillie
18 februari 2010, 16:42
Dhr Saalmink 0 - Onverstandige opmerkingen 1 :laugh:

Niels Tieman
18 februari 2010, 16:43
Of het kan? Jahoor..
Of ik dat ook ga doen? Neehoor..

:D

Bram Kocken
18 februari 2010, 16:48
Worden ze dan niet gewoon compleet onrealistisch groot? Het zijn probs hé. Kortom; Scenevulling. Dan zijn de aanwezige details leuk, maar ze hoeven niet persé leesbaar te zijn lijkt me. :)
Moet eerlijk zeggen dat ik de afmetingen niet goed kan schatten... Maar zoals ik nu zie/schat, zijn het schermen van een 22/24" ?

Maar als ik Roy z'n post goed interpreteer, doelt hij op schermen van 32/37", waarop de belangrijkste info voor het team staat (dus technisch personeel etc, wat normaal niet achter een beeldscherm zit).

Correct me if I'm wrong :)

Bij Ferrari hebben ze een tijdje levensgrote foto's van hun rijders aan de muur gehad, kunnen we dat ook met mij doen? :innocent:
Waarom niet? Als jij dat perse wil, bij je render... :P

Niels Tieman
18 februari 2010, 16:55
Er zit nogal veel verschil in pitboxen. De ene heeft meerdere schermen en een hoop laptops. De ander heeft grote schermen en een groep mensen achter een scherm hangen. :D

Maar misschien dat ik wel meerdere opties in kan bouwen. :)

Bramzel
18 februari 2010, 17:00
Ik zou de beeldschermen ietsje groter maken; het lijken nu monitoren terwijl dat vaak LCD tv's zijn van minimaal 32".

Verder zou ik denk ik de bestickerde walls segmenteren. Lange muren uit 1 stuk kom je eigenlijk alleen in de F1 tegen, in de meeste kampioenschappen gebruiken ze echter pitwalls die bestaan uit segmenten waarmee ze de pitbox inrichten.

Niels Tieman
18 februari 2010, 17:07
Ik denk dat ik meerdere versies ga (proberen) te geven zodat mensen kunnen kiezen welke opzet ze gebruiken. Ik wilde een renderscene die niet continue dezelfde zou zijn in een presentatie en dan is het wel verstandig om mensen ook wat keuze te geven. :)

Alternatief voor deze muren stond inderdaad in de planning. Net zoals schermen die Red Bull f1 gebruikte voor hun presentatie van hun bolide. :)

Bram Kocken
18 februari 2010, 17:14
Of in ieder geval een soort van "opberghok" erbij met verschillende mogelijkheden ;)
Dat je eventueel je eigen pitbox-scherm erin kan gebruiken, maar ook weg kan laten...

Soort van een gymzaal, met zo'n ruimte ernaast met alle toestellen :D

Niels Tieman
18 februari 2010, 17:21
Je kunt gewoon de 'hide' en 'unhide' gebruiken in het Max-menu. Dan zie je "Monitor-Style1" etc. Dat gaat ook met verschillende ondergronden gebeuren etc. :)

Ik ben wel van plan deze scene op een bepaald punt te releasen en hem dan up te daten en objecten los aan te bieden zodat mensen hem wel kunnen gebruiken. :)

Bram Kocken
18 februari 2010, 17:27
Awesome Niels!

Laatste vraagje... Het is 3Ds Max 9 met Brazil-render?
Of heb je de Brazil-render niet perse nodig?

Roy Visser
18 februari 2010, 17:30
die monitoren die ik destijds tijdens de LMS allemaal zag op Spa waren allemaal 32inch kwa grootte en zaten aan elkaar als een soort video muur van 4 schermen (2 hoog 2 breed)

je zou er eventueel ook nog meerdere groups van kunnen maken dat je zelf de optie hebt om uit laptops, normale schermen of wall mounted schermen te kiezen :)

heb je nog veel ideeen nodig voor randapperatuur?

Niels Tieman
18 februari 2010, 17:47
Alle ideeen zijn welkom. Ik zeg niet dat elk idee bij de eerste release aanwezig zal zijn, maar wie weet in de toekomst. :)

Niels Tieman
19 februari 2010, 17:33
Update van gisteravond

Zo ziet de renderscene er nu uit. Rechts de box die je kunt vol gooien met spullen. Links de box die alle (of in elk geval vele) objects gaat behuizen. :)

http://members.home.nl/tieman/testpit_wip1.jpg

Een view van de spullen tot op heden (die zijn gemapped). De schermen die je ziet (1,2,3 etc) zijn los van elkaar, dus kun je op elk mogelijk wijze naast elkaar zetten. :)

Het is donker in deze pitbox want de lampen zijn daar niet aanwezig. :)

http://members.home.nl/tieman/testpit_wip2.jpg

Bram Kocken
19 februari 2010, 17:36
Sweet stuff :D
Lekker droog ook! "Daar zijn geen lampen aanwezig" ;)

Daniël
19 februari 2010, 18:08
Heel gaaf Niels! Ziet er erg goed uit.

Dit was 't dingetje van ILE trouwens:
http://img360.imageshack.us/img360/9864/pckill26xr.jpg

Dennis
21 februari 2010, 10:44
kan ik trouwens in 3dm op een makkelijke manier een soort van doek over mijn auto krijgen? Wil een soort teaser maken voor de FPL3.

Niels Tieman
21 februari 2010, 12:47
Je kunt dat op 2 manieren doen. De standaard Cloth gebruiken of SimCloth gebruiken. Zover ik weet is die plugin gratis.

Simcloth: http://www.spot3d.com/simcloth/

En anders heb ik nog wel een object file voor je. Al is die kwaliteit niet geweldig omdat ik zelf nog niet echt goed door had hoe alles werkte. :D

Edit: Ik kom er net achter dat het een doek is voor de F3000.

Dennis
21 februari 2010, 21:25
Bedankt voor de tip. Ik krijg het echter niet helemaal werkend. Als ik gewoon een box teken en daar het cloth op toepas gaat het goed. Doe ik echter hetzelfde met de FM auto dan geeft simcloth een error. Het lijkt erop dat hij niet met de scene van de FM overweg kan. Het lijkt me dat ik hier iets voor moet aanpassen alleen kom ik er niet uit wat precies. Enig idee?

Niels Tieman
21 februari 2010, 22:01
Heb je de complete FM al ge-grouped? Dus dat het niet allemaal losse objecten zijn maar gezien word als 1 object.

Dennis
21 februari 2010, 22:11
Heb je de complete FM al ge-grouped? Dus dat het niet allemaal losse objecten zijn maar gezien word als 1 object.

Jup. Als ik het goed begrepen heb moet ik de auto via simcloth optie als deflector aangeven en de plane shape als cloth. Echter als ik dat doe gaat het mis. Als ik de FM even buiten de simcloth opties laat gaat alles gewoon goed. Voeg hem toe als deflector krijg ik een error. Probeer ik het dan een 2e keer dan crashed 3dmax zelfs.

Niels Tieman
21 februari 2010, 22:13
Nou "zelfs" is niet nodig hoor. 3dmax en plugins etc zijn over het algemeen niet de meest stabiele factor. Wilde je gewoon een doek over de auto of wilde je daar nog iets speciaals mee doen? :)

Robert Saalmink
24 maart 2010, 15:32
Niels, voor je pitbox: zo zat Peugeot erbij in Sebring:
http://members.chello.nl/r.saalmink/pitbox.jpg

Bram Kocken
24 maart 2010, 15:38
Klapstoeltjes! Die had Niels nog niet! :D

Niels Tieman
24 maart 2010, 15:49
Ah coolio :D. Dat is wel bruikbaar. :D

Bram Van Der Stichelen
10 april 2010, 16:53
Kan er iemand me vertellen of de Brazil plugin voor 3dsmax9 ook werkt op een windows 7 64bit systeem?

Zou graag gaan beginnen met een fpl wagen in elkaar te flansen, maar dan heb ik liefst meteen de mogelijkheid om een rendertje te maken van mijn progresss.

Dennis
10 april 2010, 16:57
Kan er iemand me vertellen of de Brazil plugin voor 3dsmax9 ook werkt op een windows 7 64bit systeem?

Zou graag gaan beginnen met een fpl wagen in elkaar te flansen, maar dan heb ik liefst meteen de mogelijkheid om een rendertje te maken van mijn progresss.

Ik heb dan wel de 32bit 3dsmax draaien maar dat werkt wel goed. Alleen soms werk brazil ineens niet, dan geeft hij aan dat hij geen verbinding met de server ofzow kan maken. ff rebooten en dan werkt het ineens weer wel.

Niels Tieman
26 april 2010, 16:19
Ik heb zojuist besloten om de pitbox aan te passen richting V-Ray en uit te brengen onder het v0.1 motto. Wie weet welke ideeën er nog los komen. Dan kan ik ondertussen verder aan 0.2 (of verder). :)

Het zal wel richting Juni/Juli worden dat dat gebeurd. :)

joostingh
26 april 2010, 16:21

Hey Bram,

Ik heb nog geen werkende Brazil gevonden. Maar ik raad je dan ook aan om geen Brazil te gebruiken. Loopt erg vaak vast en maakt gewoon niet de mooiste reflecties.

Scanline is voor die testrenders voldoende.

Bram Kocken
26 april 2010, 16:25
Ik heb zojuist besloten om de pitbox aan te passen richting V-Ray en uit te brengen onder het v0.1 motto. Wie weet welke ideeën er nog los komen. Dan kan ik ondertussen verder aan 0.2 (of verder). :)

Het zal wel richting Juni/Juli worden dat dat gebeurd. :)
Cool Niels, heb je al 'nieuws' sinds de laatste screens?

Hey Bram,

Ik heb nog geen werkende Brazil gevonden. Maar ik raad je dan ook aan om geen Brazil te gebruiken. Loopt erg vaak vast en maakt gewoon niet de mooiste reflecties.

Scanline is voor die testrenders voldoende.
Over dat gesproken, de scanline wil de textures van Brazil toch ook niet weergeven, bij mij werden ze dan altijd compleet zwart?
Hoe doe jij dat dan?

Niels Tieman
26 april 2010, 16:27
Laatste screens zijn niet zo gek veel anders dan degene die eerder online stonden. Er zal wel een hoop veranderen als er een v-ray instelling in gaat. Ik ga proberen de rendertijd zo kort mogelijk te houden maar het zal wel een heftig feestje worden ;).

Bram Kocken
26 april 2010, 17:17
Wat is 'heftig' ? :P
ik zie hier op m'n stage renders voorbij komen >2,5u.. verdeeld over meerdere machines :P Nou zijn dat ook geen superpc's, maar toch :D

Niels Tieman
26 april 2010, 17:18
Het moet ook wel leuk blijven voor de gebruiker, toch? :)
En ik heb nog geen idee hoeveel tijd het zal innemen, daar zal ik de scene eerst voor moeten verbouwen. :)

Bram Kocken
26 april 2010, 17:19
Begrijpelijk... we wachten rustig af!

joostingh
26 april 2010, 17:52
Cool Niels, heb je al 'nieuws' sinds de laatste screens?

Over dat gesproken, de scanline wil de textures van Brazil toch ook niet weergeven, bij mij werden ze dan altijd compleet zwart?
Hoe doe jij dat dan?

Het is mogelijk de texture te vervangen dus ook de materials. (dit doe ik ook omdat ik met Vray werk)

Hiervoor ga je naar de materialeditor (op M drukken) ga naar een bolletje (material slot) en zeg daar dat je een material daar wil toekennen (is de rechter knop onder verschillende material slots)

Ga hier naar scene en selecteer bijvoorbeeld: Chassis. Dan zie je dat daar "not supported" bij staat. deze kan je dan vervangen voor bijvoorbeeld standaard. Moet je alleen de diffuse nog toewijzen aan de door jou getekende texture.

(heb nu even geen max voor me staan dus zal even kijken of ik er nog plaatjes van kan maken)