PDA

View Full Version : 3d Max

Pagina's : 1 [2]

Bram Kocken
26 april 2010, 17:10
Ah, right... cool :D Opzich kan ik je text zo wel volgen, zal er vanavond wel eens naar kijken dan! :D
Mocht ik er niet uitkomen, kom ik nog wel 'zeuren' om afbeeldingen ;)

Stefan van Renselaar
8 juni 2010, 20:32
Is er iemand die voor mij misschien een render kan maken? :)

R. de Ruijter
10 juni 2010, 13:44
Heb een probleem met het installeren van de Brazil plugin.

Ik kon 3dsmax 9 gewoon gebruiken zonder de brazil plugin. Maar na het Installeren van de plugin, toen ik 3dsMax weer opstarte kreeg ik deze foutmelding:

"The procedure entry point ??0String@@QAE@PAD@Z could not be located in the dynamic link library MAXscrpt.dll "

waarneer ik de foutmelding afsluit sluit het progamma zich af.

Roy Visser
10 juni 2010, 14:02
ik ben bang dat er op het forum alleen hulp geboden kan worden als het de officiele versie van Brazil betreft, aangezien het een plugin is van ongeveer 1000 euro, betwijfel ik het :)

kun je beter even contact zoeken met mensen via msn :)

joostingh
10 juni 2010, 14:12
Zo erg is het niet Roy, want er word niet aangegeven of deze versie wel of niet legaal is...

Even een vraag: heb je 3dsMax 9 of heb je 3dsMax 2009. Is namelijk een groot verschil. En heb je dan ook de juiste versie van Brazil?

Waarschijnlijk krijg je het volgende scherm of niet?

http://i44.tinypic.com/2qbvsiq.jpg
Wanneer niet het geval heb je waarschijnlijk geen 3dsMax 9.

Heb je de daadwerkelijke plugins in de juiste mag geinstalleerd? Dit moet zijn:
C:/3dsmax9/plugins/Brazil/plugins

De laatste vraag: draait de licence server eigenlijk wel. Die heet sfmgr.exe deze kan eventueel via een command screen gestart worden door daar naar de map te gaan waarin sfmgr.exe staat en daar het volgende commando te geven: sfmgr.exe -start

* Mochten de admins die niet juist vinden dan mogen jullie natuurlijk de post verwijderen*

R. de Ruijter
10 juni 2010, 14:24
Zo erg is het niet Roy, want er word niet aangegeven of deze versie wel of niet legaal is...

Even een vraag: heb je 3dsMax 9 of heb je 3dsMax 2009. Is namelijk een groot verschil. En heb je dan ook de juiste versie van Brazil?

Waarschijnlijk krijg je het volgende scherm of niet?

plaatje
Wanneer niet het geval heb je waarschijnlijk geen 3dsMax 9.

Heb je de daadwerkelijke plugins in de juiste mag geinstalleerd? Dit moet zijn:
C:/3dsmax9/plugins/Brazil/plugins

De laatste vraag: draait de licence server eigenlijk wel. Die heet sfmgr.exe deze kan eventueel via een command screen gestart worden door daar naar de map te gaan waarin sfmgr.exe staat en daar het volgende commando te geven: sfmgr.exe -start

* Mochten de admins die niet juist vinden dan mogen jullie natuurlijk de post verwijderen*

Ik heb 3ds max 9, en ik krijg inderdaad dat bericht. Versie van Brazil plugin is 1.2.21 als het goed is.

En ik heb de map 3dsmax onder programfiles staan. Maar ik neem aan dat dat niet het probleem is.

Volgens mij draait de license server ook goed.

Bram Kocken
10 juni 2010, 18:33
aangezien het een plugin is van ongeveer 1000 euro, betwijfel ik het :)

Er bestaat een edu-licence ;)

Niels Tieman
7 juli 2010, 11:54
Het DRNL seizoen zit er weer op. Ondanks dat we druk bezig zijn om achter de schermen het nieuwe seizoen in elkaar te zetten, heb ik toch weer tijd om een oud project op te pakken. De pitbox wel te verstaan. Ik heb besloten de huidige staat van de pitbox na te kijken en de UV-mapping aan te pakken waar nodig. Daarna komt er een simpele opzet van de textures en word hij, in samenwerking met JW Oostingh (Joostingh) omgezet naar 3D-Max en V-Ray. Het word vooralsnog een beta-release, om daarna nieuwe dingen toe te voegen en te verbeteren. Tevens hoop ik dat de community inspringt met texture-updates en eventueel nieuwe 3d-props. :)

De huidige staat van de pitbox:

http://members.home.nl/tieman/DRNL/huidigestaat.jpg

Bram Kocken
7 juli 2010, 12:05
Wil je weten dat ik er vanmorgen toevallig aan dacht? Ik kreeg namelijk een idee'tje voor een presentatie :P

Daarvoor heb ik een pitbox nodig, natuurlijk kan ik hem zelf maken, maar mogelijk kan ik die van jou ook gebruiken :D Keep us posted!

Dennis
10 juli 2010, 12:14
Is er voor de TDi ergens een 3dmax scene te vinden. Heb al via google gezocht maar niets gevonden, alleen de normale seat scene.

Niels Tieman
10 juli 2010, 12:21
Je kunt dezelfde scene gebruiken. :)

Dennis
10 juli 2010, 14:21
Komt de motorkap er dan niet heel slecht uit te zien?

Niels Tieman
10 juli 2010, 15:37
Neehoor, dat werkt prima. :)

joostingh
13 augustus 2010, 20:54
Niet mijn model maar wel mijn render :D (is wel een work in progress)

http://foto-uploaden.nl/imgs/458_italia.bmp

Bramzel
14 augustus 2010, 14:01
Ik vind je glans toch wat te soft Jan-Willem. Het is nu net alsof de lak satijnglans heeft ipv volledige glans.

Roy Visser
14 augustus 2010, 16:06
Ik vind je glans toch wat te soft Jan-Willem. Het is nu net alsof de lak satijnglans heeft ipv volledige glans.

idd, lijkt wel een parelmoer lak geworden

Niels Tieman
14 augustus 2010, 16:09
En probeer de schaduw minder 'geel' te maken. :)

joostingh
14 augustus 2010, 16:09
idd, lijkt wel een parelmoer lak geworden

Het is ook een matalic lak dus dat is in principe juist :P

Robert Saalmink
14 augustus 2010, 16:31
De kleur in het echt is inderdaad ook parelmoer-achtig:
http://www.autoguide.com/gallery/gallery.php/d/86065-4/DSC_1857.JPG
Zo stond hij in Frankfurt vorig jaar.

sanderr
1 oktober 2010, 12:51
Ik gooi er ook een vraagje in...
Pascal en ik willen ook de website van Team Elite/Fetherlite een beetje opleuken met strakke renders. Ik werk zelf alleen meestal met Lightwave/modo en niet met 3DMax. Moet op zich niet zo'n probleem zijn.
Maar wel als ik niet de goede files e.d.d. kan vinden.
Is het misschien interessant dat ik een plukje webspace opoffer voor een verzameling van de juiste files met de juiste UV mapping voor onze DRTCC templates bijvoorbeeld?
Als het even kan zonder enige plugin muk natuurlijk, of anders gewoon categorisering voor files + Brazil plugin en/of files + VRay en/of files - alles.. ;)
Opdat iedereen die iets werkends heeft qua scenes/objecten dat op de betreffende plek zou kunnen neerzetten o.i.d.?

Interesse?

joostingh
1 oktober 2010, 13:11
Zou ik misschien eens wat dingen van je mogen zien. Want die dingen zijn natuurlijk handig. Echter gebruiken de meeste mensen hier wel 3dsMax. Daarbij gebruik ik altijd Vray, puur omdat ik daar zelf het meeste mee kan en het meest mee gewerkt heb.

Daarbij ga ik niet over welke dingen online te zetten. Maar ik zou best wel eens Lightwave willen proberen.

Roy Visser
13 maart 2011, 20:24
Heeft iemand nog een 3DS max scene in bezit van de 997 RSR (het liefst inclusief template van Bram Knot)

Een collega van me is er naarstig naar opzoek en wil ze gaan gebruiken voor het laten zien van Liveries die hij aanbied als Decals (voor echte modellen)

joostingh
13 maart 2011, 23:07
Bedoel je die gebruikt is in de ZAC? Want die is erg lastig te maken namelijk...

Roy Visser
14 maart 2011, 00:39
Bedoel je die gebruikt is in de ZAC? Want die is erg lastig te maken namelijk...

Hoe bedoel je te maken? Heb renders gezien van zowel de supervises als de drnl wagens. Dan zou er dus een render scene ergens moeten rondzweven. Op Archeo staat er wel eentje, maar voor me gevoel waren de renders die hier gepost werden de modellen iets beter kwa kwaliteit, al ligt dat ook misschien wel aan perfecte templates die Mr Knot altijd in elkaar weet te zetten :)

joostingh
14 maart 2011, 10:26
Niels en ik zijn druk bezig geweest de nieuwe auto's voor de ZAC in 3dsMax te zetten. Zodat iedereen deze ook kan renderen e.d. De Porsche heeft hier nog een aantal moeilijkheden mee vandaar...

De 430 is wel al gelukt.

http://forum.digitalracing.nl/attachment.php?attachmentid=670&d=1300094717

Maar de Porsche nog niet.

En de scene die volgens mij is gebruikt is gewoon de standaard van Archeos. Maar Bram weet daar meer van omdat hij deze renders gemaakt heeft.

Bramzel
14 maart 2011, 17:23
Hoe bedoel je te maken? Heb renders gezien van zowel de supervises als de drnl wagens. Dan zou er dus een render scene ergens moeten rondzweven. Op Archeo staat er wel eentje, maar voor me gevoel waren de renders die hier gepost werden de modellen iets beter kwa kwaliteit, al ligt dat ook misschien wel aan perfecte templates die Mr Knot altijd in elkaar weet te zetten :)

Die van Archeo is de gebruikte renderscene, maar die is vrij brak inderdaad vergeleken met het NFS Shift model dat we nu gebruiken. Zou ik afraden dus. Hij kan ook het Shift model in Evo tekenen en er dan screenshots van maken en die bewerken?

joostingh
2 maart 2012, 21:38
http://foto-uploaden.nl/imgs/458_italia_c4_1280.jpg

Heb vanavond even Cinema 4d geïnstalleerd en ben even aan het klooien geweest. Deze heb ik verkleint.

PS Render tijd voor 1680*1050 = 38 seconden

Gerben
2 maart 2012, 21:40
Blijft een gave bak die 458!!