PDA

View Full Version : Racestuur/gameport converter (eventueel) te leen rondom Arnhem voor zaterdag 27/2?

Henk Kraal
26 februari 2010, 22:54
Morgen is schoonmoeders samen met de dochters naar een show toe, een mooi moment dus om "even" wat rondjes tegen mijn schoonvader te gaan rijden.

Nou heb ik hier een G25 staan en een medion stuur (erg, te erg ik weet het) maar daar is echt niet mee te rijden. Me schoonvader heeft zelf nog een stuurtje staan (Mad Catz puma gt) welke een gameport aansluiting heeft. Nou hebben de hedendaagse computers zo'n poort niet meer. Hij heeft daarom woensdag een converter besteld bij conrad maar hier is nog geen track en trace van beschikbaar.

Nou zijn er een twee situaties welke morgen de boel kunnen verknallen;
1) De converter komt niet op tijd en we beschikken niet over 2 goede stuurwielen
2) De converter komt wel op tijd maar werkt niet naar behoren / drivers zijn niet goed / stuur blijkt te zijn overleden

Nou zou ik deze kans natuurlijk niet graag voorbij laten gaan vandaar mijn verzoek:

Heeft iemand in de omgeving Arnhem (Nijmegen/Apeldoorn mag ook) wellicht iets wat hij/zij zou willen uitlenen indien blijkt dat we geen werkende hardware hebben? Een stuurtje welke gewoon goed werkt (hoeft echt geen G25 oid te zijn maar mag uiteraard wel ;)) of wellicht een converter voor usb<>gameport?

Ik snap dat niemand happig is zijn hardware uit te lenen (zou het zelf ook niet graag doen) maar wellicht kan ik hetzelfde terugdoen door mijn G25 een keertje uit te lenen zodat iemand ook een avondje gezellig kan racen met vriend/vriendin?

Roy Visser
26 februari 2010, 23:02
Ik neem aan dat alkmaar net even te ver is voor je? :)

Henk Kraal
26 februari 2010, 23:09
Hehe, dat is wel net even te ver ja :P

Diesel kost de kop niet maar dat is wel eventjes rijden, niettemin wel tof dat je het zou overwegen (dat neem ik iig aan ;))

Ellu
26 februari 2010, 23:19
Ik kijk wel even voor je boven... uno momento :)

edit: nee was een convertor voor parralel:(

Henk Kraal
27 februari 2010, 00:03
Ah jammer, bedankt voor de moeite in ieder geval! Wie weet heeft iemand hier nog een stuurtje met een parallele aansluiting? :P

Fabian de Jong
27 februari 2010, 00:44
Ik heb nog wel een Microsoft Sidewinder Force Feedback met USB (volgens mij).

Henk Kraal
27 februari 2010, 01:30
Net even met Fabian op IRC zitten babbelen, hij had hem inderdaad liggen dus ik ben morgen voorzien van een goed stuur voor mijn schoonvader.

Hartstikke bedankt!

Darthwillie
27 februari 2010, 01:31
sidewinder is idd een lekker stuur :thumbup: netjes geregeld zo

Fabian de Jong
27 februari 2010, 01:33
Net even met Fabian op IRC zitten babbelen, hij had hem inderdaad liggen dus ik ben morgen voorzien van een goed stuur voor mijn schoonvader.

Hartstikke bedankt!
Altijd handig dat IRC :)

Robert Saalmink
27 februari 2010, 02:17
Ik heb nog deze liggen, maar da's ISA :(

http://www.dpluss.nl/acm.jpg

Fabian de Jong
27 februari 2010, 02:21
Omg dat is wel heul oud :p

Nerd :p

Henk Kraal
27 februari 2010, 02:25
Ik heb hier nog een P3-450 Mhz staan met Isa sloten? Ding heeft 384 MB ram en 2 schijven (4 + 10 GB) en draait Windows 98... Zit zelf nog een Matrox G200 met 16 MB geheugen in....

Zou GTR daarop draaien? :lol:

Darthwillie
27 februari 2010, 09:59
Beter nog!!!! Indycar 2 zal er echt op werken

speed9
27 februari 2010, 10:59
Ik heb hier nog een P3-450 Mhz staan met Isa sloten? Ding heeft 384 MB ram en 2 schijven (4 + 10 GB) en draait Windows 98... Zit zelf nog een Matrox G200 met 16 MB geheugen in....

Zou GTR daarop draaien? :lol:
:lol:Dacht dat mijn pc oud is,maar dat ding is ouder:lol:
Zal een keer voor de lol kijken wat de setup van me pc is.
(zal ik wel netjes plaatse in de tread die er voor bedoelt is)

Fabian de Jong
27 februari 2010, 16:56
Beter nog!!!! Indycar 2 zal er echt op werken
Oe oldschool :thumbup:
Nascar werkt dan ook :)

Darthwillie
27 februari 2010, 17:30
hoewel vreselijk off topic, ovals op in Indycar2 was ik goed in, won wedstrijden met de tegenstand op 125% van hun kunnnen :blink:

krijg het helaas niet werkend met een usb stuur op deze machine :huh1:

Captain Slow
27 februari 2010, 17:56
Even op Marktplaats kijken naar een heul oude pc?:innocent:

Richard117
27 februari 2010, 20:07
Of aan iRacing beginnen :thumbup:

Ellu
28 februari 2010, 00:15
hoewel vreselijk off topic, ovals op in Indycar2 was ik goed in, won wedstrijden met de tegenstand op 125% van hun kunnnen :blink:

krijg het helaas niet werkend met een usb stuur op deze machine :huh1:

Beste wat ik ooit heb gespeeld:blushing:. Met zo'n Trust stuur op de gameport. Heerlijk stug, echt van genoten:p.

Ferroeni
1 maart 2010, 08:49
Henk, waar ik nog wel benieuwd naar ben of het zaterdag nog allemaal gelukt is en of je nog hebt kunnen racen tegen je schoonvader?

Henk Kraal
1 maart 2010, 20:55
Dat is zeker gelukt, een goede 6 uur rondjes gereden. Aangezien hij liefhebber is van formule 1 was het welliswaar de F3000 maar dat maakte niet uit ;)

De nauwkeurigheid van zijn stuurtje liet helaas wel te wensen over, kwamen pas erg laat op het idee om de gevoeligheid lager te zetten (15%) waarmee het sturen veel beter ging.

Als hij dan een keer voor me zat was het ook erg lastig schadevrij langs hem op te komen :P