View Full Version : De Grand Prix van Bahrein 2010
bobskink
24 februari 2010, 22:31
Genoeg geleuterd en gediscussieerd, we raken er toch niet uit. Tijd dat de feiten voor zich gaan spreken, en dit kan alleen maar door eindelijk te gaan racen.
http://mm.motor21.com/%2FEspa%F1ol%2FDeportes%2FMotor%2FF%F3rmula_1%2FNo ticias%2F63874/bahrein2_des.jpg
14 maart is het zover, over goed twee weken gaat voor de 7de keer de Grand Prix van Bahrein van start.
Voor de tweede keer is Bahrein ook de opener.
Dit is het plannetje:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e4/Bahrain_International_Circuit--Endurance_Circuit.svg/800px-Bahrain_International_Circuit--Endurance_Circuit.svg.png
rondes: 49
Circuit lengte: 6.299 km
En de zeer fraaie ligging :whistling:
http://smblog.com.ar/blog/wp-content/bahrein_des.jpg
Het is ook alweer 4 jaar geleden dat de winnaar van de opener niet de uiteindelijke winnaar van het kampioenschap was. Toen was de eer voor Fisichella, maar werd de opener gereden in Australië
Vorig jaar stonde de wijlen Toyota's op 1 en 2 na de kwalificaties (Glock werd 3 plaatsen achteruitgezet). Op het podium moesten ze echter vrede nemen met de derde plaats. Op plaats twee stand Vettel en op de eerste plaats, de toen ongenaakbare Brawn GP met Button achter het stuur.
http://data.rtl.nl/_internal/gridimage_v3!0/e425bvs3d0xkl8qd2lnvv1v2d65e1y.jpeg
De recordhouders zijn de nieuwe Ferrari teammaatjes, Massa en Alonso met telkens twee overwinningen. Schumacher won er de eerste keer en wereldkampioen Button vorig jaar, de race kan dus tellen qua indicator voor de rest van het seizoen (normaalgezien ;) )
2009 Jenson Button (Brawn-Mercedes)
2008 Felipe Massa (Ferrari)
2007 Felipe Massa (Ferrari)
2006 Fernando Alonso (Renault)
2005 Fernando Alonso (Renault)
2004 Michael Schumacher (Ferrari)
Wie doet er allemaal mee deze race of dit jaar, niemand die het exact weet, maar hier de voorlopige lijst:
McLaren Mercedes
Jenson Button (1)
Lewis Hamilton (2)
Mercedes Grand Prix
Michael Schumacher (3)
Nico Rosberg (4)
Red Bull Racing
Sebastian Vettel (5)
Mark Webber (6)
Scuderia Ferrari
Felipe Massa (7)
Fernando Alonso (8)
AT&T Williams F1 Team
Rubens Barrichello (9)
Nico Hulkenberg (10)
Renault F1
Robert Kubica (11)
Vitaly Petrov (12)
Force India F1
Adrian Sutil (14)
Vitantonio Liuzzi (15)
Scuderia Toro Rosso
Sebastien Buemi (16)
Jaime Alguersuari (17)
Lotus F1 Team
Jarno Trulli (18)
Heikki Kovalainen (19)
HRT
Karun Chandhok? (20)
Bruno Senna (21)
Team US F1
Jose Maria López (22)
??? (23)
Virgin Racing
Timo Glock (24)
Lucas Di Grassi (25)
Sauber
Kamui Kobayashi (26)
Pedro de la Rosa (27)
Voor degenen die het vergeten zijn, dit jaar zien we ook Michael Schumacher terug. De ene wereldkampioen eruit, een oude in plaats.
Wie durft zich aan een voorspelling te wagen?
Op één of andere manier werkt het komende seizoen ongelooflijk in op de nieuwsgierigheidspieren.
- Kan Schumacher zijn oude nieuwe terug halen.
- Wie wint de interne teamstrijd, Button of Hamilton, Massa of Alonso?
- Zijn Ferrari en MCLaren terug 100%
- Kan Brawn met zijn nieuwe team hetzelfde stuntje herhalen?
- Welke teams komen er nu eigenlijk aan de start?
http://www.f1wolf.com/wp-content/uploads/2008/05/michael-schumacher-jordan.jpg
Bramzel
25 februari 2010, 09:51
Mooie opening Bob!
Robert Saalmink
25 februari 2010, 10:02
Zeker :) en ik heb er ook zin in! Ben wel erg benieuwd naar de nieuwe teams en naar de verhoudingen vooraan. Ik gok dat McLaren en Ferrari de dienst gaan uitmaken, met in hun kielzog Mercedes en Red Bull. De battle of the world champions is on, met Schumacher, Hamilton, Button en Alonso.
Raikkonen_WC
25 februari 2010, 10:16
WHOEHOE!!!! Het aftellen kan beginnen! Kan niet wachten!!!!!
Dennis
25 februari 2010, 10:27
Whoohoo. De 1e 1-2 voor Ferrari dit jaar :thumbup:
speed9
25 februari 2010, 11:00
Ik vind het een poep circuit,om daar de F1 te laten openen,
maar dat is mijn mening.
Ik denk dat Ferrari deze race wel de troon zou eisen,samen met Mclaren en denk Mecedes.
Als teams met deze baan,al problemen hebben met de banden of de auto zelf,dat ze de komende tijd genoeg werk hebben.
Raikkonen_WC
25 februari 2010, 11:12
Ik voorspel 1) Hamilton, 2) Vettel, 3) Alonso, 4) Schumi, 5) Webber, 6) Button
Atreidez
25 februari 2010, 11:18
Ik heb er dinsdag nog gereden (oude versie), maar voor de rijders is het echt wel een leuke baan. Mooie punten om in te halen ook, niks mis met het circuit. Het land en omgeving daarentegen, tja... En dat nieuwe stuk heb ik ook zo me twijfels over :)
En Schumi, die gaat gewoon een badoertje doen natuurlijk :D
Daniël
25 februari 2010, 11:39
Beide Ferrari's voor schumacher, zou mijn ideale top 3 zijn. Het nieuwe gedeelte lijkt me maar een raar kronkelbaantje.
speed9
25 februari 2010, 11:40
ik gok op :
1:Schumi,2: Vettel,3:Massa 4:Webber,5:Alonso,6:Hamilton.
Atreidez
25 februari 2010, 12:11
Als we toch gaan voorspellen, ik ook dan maar -
1. Alonso
2. Rosberg
3. Hamilton
4. Button
5. Vettel
6. Schumacher
Darthwillie
25 februari 2010, 12:23
whoohooo bijna weer een gp
1-Alonso
2-Vettel
3-Hamilton
eigenlijk zou er een sticky draadje moeten zijn met alle voorspellingen
Ik durf er namelijk wel een paar aan voor dit jaar
-Schumacher wint voor de helft van het jaar een race
-Raikkonen rijdt minimaal 1 race in een door red bull gesponsorde wagen
-Alonso wordt kampioen
-Rosberg haalt de helft van het aantal punten van Schumacher.
:blink: en nu kijken of ik er iets van weet :thumbup:
Captain Slow
25 februari 2010, 12:33
Die van Raikkonen vind ik een hele gewaagde Wilfred:)
Raikkonen_WC
25 februari 2010, 12:40
Die van Raikkonen vind ik een hele gewaagde Wilfred:)
Echter zou het me niks verbazen als het zou gebeuren..... Webber vroegtijdig weg, of anders even bij Toro Rosso? Al zie ik dat laatste niet snel gebeuren, omdat Raikkonen een winnende auto wil.
Ik durf het volgende wel aan:
- Hamilton word Kampioen, Vettel 2
- Schumacher wint 4 races
- Alonso eindigd hoger dan Massa
- Er komen zeker 3 rijderswissels dit jaar
Darthwillie
25 februari 2010, 12:44
Bild (en op F1 zijn die goed geinformeerd) meldt al dat Raikkonen een optie heeft voor volgend jaar bij Red Bull, gezien het beperkte aantal testdagen zou het helemaal niet dom zijn hem dan een paar races in een Torro Rosso te laten doen als training MOCHT hij terug willen komen.
Dennis
25 februari 2010, 12:49
Als we dan toch gaan voorspellen.
- Massa wordt (makkelijk) kampioen.
- Alonso wordt 2e.
- Ferrari wint minimaal 75% van de races.
- Van de nieuwe teams is er aan het eind van het seizoen nog maar één over.
Raikkonen_WC
25 februari 2010, 12:55
Als we dan toch gaan voorspellen.
- Massa wordt (makkelijk) kampioen.
- Alonso wordt 2e.
- Ferrari wint minimaal 75% van de races.
- Van de nieuwe teams is er aan het eind van het seizoen nog maar één over.
Snap niet dat iedereen Massa zo hoog heeft zitten? Ondanks dat ik een hekel heb aan Alonso, schat ik hem echt een stuk hoger in dan Massa. En Alonso is naar het team gehaald als nieuwe leider. Massa zal heel snel als slaafje van Alonso gaan dienen. Massa had 1 kans in 2008. En dat kwam doordat iedereen veel pech had. Dichterbij zal hij niet meer komen.
Bramzel
25 februari 2010, 13:03
Eens met Raymond, ik zie ook niet in waarom Massa zo goed zou gaan presteren.
petervdveen
25 februari 2010, 13:17
Als de ferrari tijdens de kwalificatie's snel is zie ik massa wel kampioen worden.
Massa is snel tijden de kwali's en als hij de race op de eerste of tweede rij start wil hij nog wel eens winnen..
Robert Saalmink
25 februari 2010, 13:30
Massa heeft hele sterke races gereden in zijn carriere. Degene die hij won deed hij meestal met overmacht, waarbij de rondetijden steevast goed bleven terwijl die van anderen begonnen achter te blijven. Een beetje zoals Hamilton dat ook kan. Het enige is dat Massa dat de ene race meesterlijk kan, en de volgende race bijv. 7e wordt. Als hij dat lek boven water had gekregen dan was het allang goed gekomen met hem.
Darthwillie
25 februari 2010, 13:33
Het gevoel dat ik bij Massa heb, is dat hij zo goed is als zijn wagen, doet de wagen het niet goed lukt het hem niet er iets extra uit te halen, maar we gaan het zien
het leuke van dit jaar is dat ik nog geen duidelijke favoriet uit de tests heb zien komen.
f1timmy007
25 februari 2010, 13:34
ik vind dat sommige teveel van massa vragen, en andere beschouwen hem als afval. Alonso en Massa zijn allebei twee klasse coureurs en zullen niet onderdoen voor elkaar. Over Schumi kan ik nog niks zeggen, punten gaat hij wel halen, maar podium zou al moeilijk worden. Ik geloof wel dat hij fit is en het zal ook geen badoer worden, die Bernie rijd nog harder :lol:
speed9
25 februari 2010, 13:37
Mijn voorspellingen:
Schumi wint 5 Gp's
Vettel word kampioen,Alonso 2de en Schumi 3de in het wk.
Van de nieuwe teams komt StefanGP aan de start IPV USF1.
Dat Ferrari de Constructeurs titel pakt.
Berni Ecklestone aftreed.
En we aan het eind maar 11 Teams overhouden.
Richard117
25 februari 2010, 13:46
Als we dan toch seizoensvoorspellingen doen:
- Een Duitser wordt wereldkampioen
- Alle teams die het hele seizoen meerijden halen punten
- 3 coureurs worden gedurende het seizoen vervangen
- In Melbourne valt er pas voor het eerst iemand stil met brandstoftekort
- Ik voorspel dit jaar 4 regenraces/deels natte baan
bobskink
25 februari 2010, 13:51
Berni Ecklestone aftreed.
yeah right,
Ik ga alle voorspellingen eens in een topicje plaatsen, zodat ze niet meer veranderd kunnen worden.
Ikzelf weet helemaal niet wat te voorspellen, maar als de helft van de gemaakt voorspellingen uitkomen beloofd het een leuk jaar te worden.
Maar om dan zelf ook iets te voorspellen:
- Hamilton kampioen
- Schumacher wint één race en stopt na dit seizoen alweer.
- Ook Button wint maar één race en doet er volgend jaar het seizoen teveel bij.
- Webber aan de kant geschoven (ten onrechhtte, want red Bull zal het in het algemeen niet goed doen.
- Alonso wint enkele races maar zijn wagen is niet consistent genoeg.
- Massa wint de GP van Turkije.
- Rosberg scoort meer punten dan Schumy, maar wint geen race.
Wat ik hoop dat er gebeurt:
Het seizoen wordt beslist in de laatste race, Massa haalt het daar van Hamilton en Alonso die elkaar gans het jaar het leven zuur hebben gemaakt.
Schumacher wint geen enkele race. (sorry, maar ik gun hem geen 92 overwinningen).
Robert Saalmink
25 februari 2010, 13:52
De vraag bij heel Mercedes is natuurlijk: hoe ver was BrawnGP met de ontwikkeling van de 2010 auto op het moment dat Mercedes de boel overnam? Ik denk dat dat wel eens kon tegen vallen.
Darthwillie
25 februari 2010, 13:54
die Bernie rijd nog harder :lol:
Bernie heeft in de jaren 50 niet onverdienstelijk wedstrijden gereden ;)
Stefan van Renselaar
25 februari 2010, 14:08
En Schumi, die gaat gewoon een badoertje doen natuurlijk :D
Stem daar dan ook voor :P Maar een volledige Badoer gaat toch niet lukken, de nieuwe teams zouden nog achter hem staan.
Ik ga nog geen voorspellingen doen, dat de ik de tweede race wel :p
Captain Slow
25 februari 2010, 14:13
Hebben we een Brit met startnummer 23 en een Mercedesmotor aan de start dit jaar? Dan gok ik daar op als wk winnaar:laugh:
Darthwillie
25 februari 2010, 14:16
Ik ga nog geen voorspellingen doen, dat de ik de tweede race wel :p
Dan is het makkelijk :p nu met weinig info kun je het veel spectaculairder mis hebben
Eerste race om 1 uur 's middags is wel raar trouwens, niet meer gewend
Raikkonen_WC
25 februari 2010, 14:28
Dan is het makkelijk :p nu met weinig info kun je het veel spectaculairder mis hebben
Eerste race om 1 uur 's middags is wel raar trouwens, niet meer gewend
Ben ik met je eens. Vond het altijd heerlijk voor de eerste race lekker vroeg op te staan....
El Maestro
25 februari 2010, 15:33
Hmmm, ik zie Alonso dit jaar wel kampioen worden. Titelkandidaten denk ik Massa, Vettel, Hamilton en Schumi.
En dan in 2011 Kimi in de RedBull van Webber hopelijk:p
Raikkonen_WC
25 februari 2010, 16:21
Ik denk zelf dat de gevechten zullen gaan tussen: Vettel, Hamilton, Alonso, Button (door het constant rijden) en maybe Schumie. Massa, tja, al eerder gezegd, wordt zoek gereden door Alonso. Massa wint alleen als hij vanaf de eerste rij start
Max Downforce
25 februari 2010, 16:31
Ik ga ook wat voorspellingen doen:
- Minimaal 3 races ga ik halverwege in slaap vallen (letterlijk)
- Mijn kinderen zullen minimaal 30% van al het commentaar van Olav overstemmen met gewauwel.
- Er minstens 2 acties dit seizoen van Schumi zijn die veel stof op doen waaien.
- Alonso tijdens de GP van Spanje een enorme blunder begaat en hij moet smeken bij de koning om hem zijn nationaliteit niet af te nemen (idd, ik ben geen fan).
- Bernie Eikelsteen beseft dat magere hein niet met geld te koop is als die hem dit jaar toch echt komt halen.
- Flavio B. met nog meer vunzige details komt over het sexleven van Max Mosley.
- Ik uit kijk naar het seizoen en niet kan wachten op de 1e race.
En nu effe serieus:
- Schumi pakt de 8e titel
- Vettel wordt 2e
- Alonso 3e (liever niet maar ik moet realistisch zijn...)
cookie
25 februari 2010, 18:24
Zonde dat de eerste race op een baan plaats vind zonder karakter, evenals de laatste race. Ik hoop op een spannend seizoen zoals 2008 en 2007. Altijd bang afwachten tot de eerste trainingen en hopen dat er niet 1 team een stuk sneller is dan de rest.
bobskink
25 februari 2010, 18:40
Ik ga ook wat voorspellingen doen:
- Minimaal 3 races ga ik halverwege in slaap vallen (letterlijk)
- Mijn kinderen zullen minimaal 30% van al het commentaar van Olav overstemmen met gewauwel.
- Er minstens 2 acties dit seizoen van Schumi zijn die veel stof op doen waaien.
- Alonso tijdens de GP van Spanje een enorme blunder begaat en hij moet smeken bij de koning om hem zijn nationaliteit niet af te nemen (idd, ik ben geen fan).
- Bernie Eikelsteen beseft dat magere hein niet met geld te koop is als die hem dit jaar toch echt komt halen.
- Flavio B. met nog meer vunzige details komt over het sexleven van Max Mosley.
- Ik uit kijk naar het seizoen en niet kan wachten op de 1e race.
En nu effe serieus:
- Schumi pakt de 8e titel
- Vettel wordt 2e
- Alonso 3e (liever niet maar ik moet realistisch zijn...)
Plezant lijstje.
Goed dat je me er aan herinnert dat Schumacher weer het één en ander kan gaan uithalen waar de rest niet zo blij mee zal zijn.
Ik kijk er vooral naar uit dat Hamilton hem iets gelijkaardigs terug lapt.
Het zijn beide starters die nogal van hun lijn durven afwijken, hopelijk levert het spectakel op.
Jeroen Ursem
25 februari 2010, 19:55
Mijn voorspellingen:
- Schumacher wint alle races, rijd alle snelste rondes en pole positions.
- FIA doet wanhopige pogingen de spanning weer terug te brengen door achterlijke straffen uit te delen aan de verkeerde mensen.
- Ferrari slaat de plank volledig mis en finisht elke race buiten het podium.
Ik hoop stiekem dat de spanning er lang in blijft, het bij de laatste race pas echt beslist word. Meer als 3 coureurs dan nog kans maken op de titel. En dat deze dan behaald word door een niet Ferrari coureur.
Face the Slayer
25 februari 2010, 23:04
Ik gok op een overwinning voor Alain Prost.
NS
25 februari 2010, 23:24
mijn voorspelling dan:
USF1 red het tóch! Drie uur voor de start van de kwalificatie hebben ze eindelijk de auto's in elkaar gezet. Maar wie gaat er dan toch rijden? Esteban Tuero krijgt kans op een wereldcomeback a la Michael Schumacher en kwalificeert zich als laatste op 38 en een halve minuut achterstand, auto 2 met daarin een onbekende rijder kwalificeert zich op een respectabele 18e plek en na een chaotische race wint deze USF1 auto met, wat enige momenten later duidelijk wordt, achter het stuur; Max Verstappen!
:')
CavaF1
26 februari 2010, 00:40
Eens met Raymond, ik zie ook niet in waarom Massa zo goed zou gaan presteren.
Gewoon omdat hij goed is in een goede wagen.
bobskink
26 februari 2010, 09:00
In 2008 was Massa soms als Schumacher, hij won overtuigend en het was soms behoorlijk saai, hij stond er telkens als je het niet verwachtte en kraakte nooit, tegen alle verwachtingen in. T
och denk ik dat het dit jaar voor Massa weer van kleine dingen gaat afhangen. Of hij in mentaal even sterk staat als in 2008, wat doet Alonso en is Massa eigenlijk terug de oude, want na zijn crash heeft hij nog altijd niet aan serieuze competitie gedaan.
Mark B
26 februari 2010, 09:10
Forza India :thumbup:
Pingguest
26 februari 2010, 09:58
Ik gok op een overwinning voor Alain Prost.
Ik acht een overwinning voor John Surtees waarschijnlijker.
Bramzel
26 februari 2010, 10:28
Gewoon omdat hij goed is in een goede wagen.
Mwoah, ik zie hem nog veel te veel fouten maken in goede wagens, dus daar ben ik het niet mee eens. Niet zo goed als een hoop anderen op de grid momenteel.
speed9
26 februari 2010, 12:43
We weten wel 1 ding,als je de kwali verprutst.
Dat je dan echt een top dag moet hebben om andere in te halen,die net (ongeveer) zo zwaar zijn als jij.
Vraag me af wie dit seizoen,de meest opvallende Aero-Upgrade heeft,en/of rijders wissel.
Mark B
26 februari 2010, 15:57
Vraag me af wie dit seizoen,de meest opvallende Aero-Upgrade heeft,en/of rijders wissel.
Begin je daar nu al over :) Seizoen is nog niet eens begonnen man ;):)
Joost van den Heuvel
27 februari 2010, 00:54
Ik zie nu pas dat er "nooit" een wagen met nummer 13 in de Formule 1 meedoet. In 1976 was er wel iemand met nummer 13. Die had geen punten gescoord, maar dat terzijde.
Ben benieuwd hoe dit jaar de verhoudingen liggen. De kaarten zijn iig weer flink door elkaar geschud.
Ik gok er maar ff op dat Michael net in de punten gaat rijden (2 of zo).
Markie
27 februari 2010, 01:52
De vraag bij heel Mercedes is natuurlijk: hoe ver was BrawnGP met de ontwikkeling van de 2010 auto op het moment dat Mercedes de boel overnam? Ik denk dat dat wel eens kon tegen vallen.
Vroeg mij dat ook al af en ik denk dat M.S. er zelf antwoord opgeeft ;)
Schumacher rules out early victories (autosport.com) (http://www.autosport.com/news/report.php/id/81742)
"At the moment we are not perfectly in the position we would like, probably to be competitive enough to win the first races," Schumacher told reporters on Friday.
"But we are working hard, the season is long, and the main issue is not to be too far off. This is very difficult to judge right now, the real picture."
Sander Hogendoorn
27 februari 2010, 11:07
Alonso, Massa, Webber, Hamilton, Vettel. Mijn top 5 voorspelling :innocent:
JossNL
27 februari 2010, 11:12
Vroeg mij dat ook al af en ik denk dat M.S. er zelf antwoord opgeeft ;)
Schumacher rules out early victories (autosport.com) (http://www.autosport.com/news/report.php/id/81742)
"At the moment we are not perfectly in the position we would like, probably to be competitive enough to win the first races," Schumacher told reporters on Friday.
"But we are working hard, the season is long, and the main issue is not to be too far off. This is very difficult to judge right now, the real picture."
Zijn ze bij Mercedes blijkbaar niet blij mee:p
Mercedes schijnt niet blij te zijn met de uitspraken die Schumacher gisteren heeft gedaan, en wil graag laten zien dat de wagen erg snel en betrouwbaar is vandaag.
Om extra kracht bij te zetten is er een speciale internationale persconferentie ingelast met Michael Schumacher om 13:15, waar Schumacher opnieuw de pers te woord zal staan. Dit keer zal het een stuk positiever worden ten opzichte van gisteren, zo verwacht de Duitse media. Schumacher zal moeten vertellen dat de wagen juist erg snel is en de overwinningen wel mogelijk zijn.
F1today.nl live update
NS
27 februari 2010, 11:14
wat klinkt dat dan toch geloofwaardig :)
Sander Hogendoorn
27 februari 2010, 11:17
Idd, kunnen ze beter wat low fuel runs doen, de snelste tijd zetten en dan pas zeggen dat het toch wel goed gaat.
Jeroen Ursem
27 februari 2010, 11:32
Schumacher die probeert naar mijn mening zich wat minder de favorietenrol te geven.
GTE
27 februari 2010, 16:36
Zijn ze bij Mercedes blijkbaar niet blij mee:p
Dus Schumacher gaat draaikonten:
Schumacher said on Friday that he did not expect the team to be in a position to win races early in the year, but changed his mind on Saturday after analysing the data in more detail.
Speaking on Saturday afternoon, Schumacher said: "Yesterday I was a little bit pessimistic before I studied the data. I mentioned it after not having studied the data, afterwards it looks much more reasonable than I thought.
"This was just initial feeling, but it looks like maybe we were running more fuel than others yesterday and that's why the time didn't look so good. Looking at the results and the data, it looks very reasonable - not too bad."
aldus autosport.com
Darthwillie
27 februari 2010, 16:40
bah, wat een gewauwel, het verleden heeft mij geleerd dat hoe de situatie ook is, uiteindelijk Schumacher wel wint :rolleyes: :lol:
maar om even een idee te geven Rosberg deed vanochtend een 1m20.686 voor het begon te regen.
eansys
27 februari 2010, 20:00
Wow, wat een voorspellingen allemaal...
Ik doe geen voorspelling want dan moet er straks weer iemand een stuk uit de vloer eten of iets anders wat HIJ roept...:laugh:
Neo-242
27 februari 2010, 20:41
Ik vond het al zo raar dat Schumacher ineens twee verschillende meningen heeft op korte tijd. Hoe belachelijk van Mercedes. Dat de auto niet voor de winst zal kunnen gaan de eerste races, lijkt me duidelijk. Met of zonder Schumacher. Toch wel straf dat de Duitsers hun sterpiloot meteen terugfluiten. Zal hij niet erg blij mee zijn :)
Schumi rulezzzzz
1 maart 2010, 10:05
Bahrein valt niet in de smaak: "Ik weet zeker dat de Formule 1 rijders gaan klagen"
Het circuit van Bahrein, waar half maart de kick-off van het F1-seizoen van start gaat, heeft wat veranderingen ondergaan. Jeroen Bleekemolen, die afgelopen dagen testte op het circuit denkt dat het niet in de smaak gaat vallen bij de Formule 1-piloten.
"Het nieuwe gedeelte van het circuit valt enorm tegen", verklaarde de Porsche SuperCup-kampioen van 2008 en 2009. "Het is ontzettend langzaam en er is heel weinig grip. De bocht die nu wegvalt, was erg leuk en je had een paar mooie bochtencombinaties achter elkaar. Daar kon je in een mooi ritme komen, maar dat is er niet meer bij. Ik weet zeker dat de Formule 1-rijders hierover gaan klagen op de vrijdag na hun eeste training. Er kwam iemand aan mij vragen wat ik ervan vond en ik zei dat het oude circuit veel leuker is en niet begreep waarom we op deze variant gaan rijden. Dat bleek iemand van de koninklijke familie te zijn en keek meteen niet zo blij. De koninklijke familie heeft namelijk besloten dat dit stuk circuit erbij komt. Na het ultra moderne circuit van Abu Dhabi vonden ze dat ze ook iets nieuws moesten hebben. Ook de FIA was een beetje verbaasd over het nieuwe circuit toen ze het kwamen keuren."
"Een voordeel is wel dat het voor iedereen gelijk is. Dus het is voor iedereen minder leuk. En het is wel een lastig gedeelte, zowel voor de rijder als voor de afstelling. Dus daarom ben ik blij dat we al gereden hebben, want we hebben voor de kwalificatie maar 45 minuten vrije training. En door de lange ronden doen we meer dan tweeënhalve minuut over een rondje. Meteen de langzaamste rondentijd van het seizoen."
Bron: racexpress.nl
Zal me niets verbazen als ze in 2011 weer over het 'oude' gedeelte van de baan rijden...
JossNL
1 maart 2010, 10:09
Tsja, had het al wel voorspelt van het plaatje dat het langzaam was. Trouwens een epic quote:
"Een voordeel is wel dat het voor iedereen gelijk is. Dus het is voor iedereen minder leuk."
Sander Hogendoorn
6 maart 2010, 12:32
Geef mij maar het normale circuit, het ziet er nou niet echt leuk uit :)
YouTube- Red Bull: Mark Webber previews the Bahrain GP
Martijn Brouwer
6 maart 2010, 12:39
zoo dat is een aardige simulator..daar kan ik me wel een daggie of wat in vermaken:)
Neo-242
7 maart 2010, 19:32
Waar ik erg benieuwd naar ben, zijn de verhoudingen tussen de teams in warme & koudere omstandigheden. We hebben een serieus aantal wintertesten gekend, maar de temperaturen waren daar nooit representabel voor de gemiddelde Grand Prix. Zoals we in het verleden vaker hebben gezien, durven de prestaties van banden & de wijze waarop de wagens ermee omgaan, heftig verschillen van de temperaturen en condities. Om nog maar van de invloed op motor & rem-koeling te zwijgen. Ik ben alvast benieuwd:)
CavaF1
8 maart 2010, 11:32
http://f1-club.clint.be/nieuws/verslag.php?id=514
Gewoon te zot voor woorden. Onder de 2 seconden dat wil ik echt wel eens zien. Dat wil zeggen dat de persoon met de wheelgun de wielmoer al los moet hebben voor dat de wagen op zn hoogste punt staat opgekrikt.
Als ik aaneem dat de tijd begint te lopen vanaf dat de wagen stilstaat, dan heb je een halve seconde om een band eraf te halen, een halve seconde om de band erop te zetten, en een tiende of 3 om de moer weer vast te zetten.
Gewoon gekkenwerk, chapeau voor het team dat dat voor mekaar krijgt. Al denk ik wel dat ze die mannen op winterkamp hebben gestuurd bij wijze van spreken om het voor mekaar te krijgen.
Ik zie die mannen hun training al helemaal voor me. Diegene die de banden eraf moeten halen hebben ongetwijfeld specifieke gewichttraining met een medecinnebal gehad in de houding waarop ze die band moeten plaatsen of verwijderen. Reekskes van 100 ofzo.
Robert Saalmink
8 maart 2010, 11:38
Vroeger deden ze het in ca. 4 seconden, de snelle crews soms ietsje sneller maar dat was het dan ook wel. Of de manier van tijdmeting moet aangepast zijn sindsdien. Wielmoersleutels e.d. zijn misschien ook verbeterd sindsdien.
Maar we zullen zien he :)
cookie
8 maart 2010, 11:50
In de DTM zien we ook suppersnelle pitstops van 3 seconden, maar die hebben wel hulp van een ingebouwde krik in de wagen. Snap niet waarom de F1 dat niet verplicht, champcar en indycar gebruiken dit ook zonder problemen. Nu moet er altijd een monteur voor die wagen gaan staan om hem op te krikken, niet altijd zonder risico bij het aan komen rijden
RSRoy
8 maart 2010, 13:29
In de DTM zien we ook suppersnelle pitstops van 3 seconden, maar die hebben wel hulp van een ingebouwde krik in de wagen. Snap niet waarom de F1 dat niet verplicht, champcar en indycar gebruiken dit ook zonder problemen. Nu moet er altijd een monteur voor die wagen gaan staan om hem op te krikken, niet altijd zonder risico bij het aan komen rijden
Het heeft ook wel z'n charme vind ik :)
bobskink
8 maart 2010, 13:59
Het heeft ook wel z'n charme vind ik :)
Vind ik ook, en waarschijnlijk ook de reden waarom ze het nog zo doen. Maar safe is het waarschijnlijk niet echt, zeker nu dat de auto niet naar beneden kan gekrikt worden om nog op de lading benzine te wachten. Het zal wachten worden op het eerste incident.
bobskink
9 maart 2010, 19:57
Ik heb HRT geupdate, maar doet US F1 nu echt niet mee? dan flikker ik ze eruit. Zoja, blijven de nummers dan nog dezelfde?
jp_f1
9 maart 2010, 20:28
Volgens mij zijn de nummers laats een keer vrij gegeven.
1 Jenson BUTTON (GBR) VODAFONE McLAREN MERCEDES (GB)
2 Lewis HAMILTON (GBR) VODAFONE McLAREN MERCEDES (GB)
3 Michael SCHUMACHER (D) MERCEDES GP PETRONAS FORMULA ONE TEAM
4 Nico ROSBERG (D) MERCEDES GP PETRONAS FORMULA ONE TEAM
5 Sebastian VETTEL (DEU) RED BULL RACING (AUT)
6 Mark WEBBER (AUS) RED BULL RACING (AUT)
7 Felipe MASSA (BRA) SCUDERIA FERRARI MARLBORO (I)
8 Fernando ALONSO (ESP) SCUDERIA FERRARI MARLBORO (I)
9 Rubens BARRICHELLO (BRA) AT&T WILLIAMS (GB)
10 Nico HÜLKENBERG (D) AT&T WILLIAMS (GB)
11 Robert KUBICA (POL) RENAULT F1 TEAM (FRA)
12 Vitaly PETROV (RUS) RENAULT F1 TEAM (FRA)
14 Adrian SUTIL (D) FORCE INDIA F1 TEAM (IND)
15 Vitantonio LIUZZI (I) FORCE INDIA F1 TEAM (IND)
16 Sébastien BUEMI (CH) SCUDERIA TORO ROSSO (I)
17 Jaime ALGUERSUARI (ESP) SCUDERIA TORO ROSSO (I)
18 Jarno TRULLI (I) LOTUS RACING (MAL)
19 Heikki KOVALAINEN (FIN) LOTUS RACING (MAL)
20 TBA HRT F1 TEAM (ESP)
21 Bruno SENNA (BRA) HRT F1 TEAM (ESP)
22 Pedro DE LA ROSA (ESP) BMW SAUBER F1 TEAM (CH)
23 Kamui KOBAYASHI (J) BMW SAUBER F1 TEAM (CH)
24 Timo GLOCK (DEU) VIRGIN RACING (GB)
25 Luca DI GRASSI (BRA) VIRGIN RACING (GB)
Note: The USF1 Team have indicated that they will not be in a position to participate in 2010.
bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/81829
Neo-242
9 maart 2010, 22:09
Het mag nu echt wel terug gaan beginnen zeg!:thumbup:
Het lijk wel een eeuwigheid geleden, sinds als die sensationele nieuwtjes in het silly season.
De eerste GP zal al vlug een licht werpen op:
- verhoudingen tussen de teams
- niveau van Michael Schumacher
- achterstand van de nieuwe teams
- gevolgen van het verbod op bijtanken
- héél interessante teamduels (Alonso-Massa, Hamilton-Button, Schumacher-Rosberg, Vettel-Webber)
Laat maar komen!!:laugh:
Federici
9 maart 2010, 23:02
Het mag nu echt wel terug gaan beginnen zeg!:thumbup:
Het lijk wel een eeuwigheid geleden, sinds als die sensationele nieuwtjes in het silly season.
De eerste GP zal al vlug een licht werpen op:
- verhoudingen tussen de teams
- niveau van Michael Schumacher
- achterstand van de nieuwe teams
- gevolgen van het verbod op bijtanken
- héél interessante teamduels (Alonso-Massa, Hamilton-Button, Schumacher-Rosberg, Vettel-Webber)
Laat maar komen!!:laugh:
I totally agree!! :thumbup:
Daniël
10 maart 2010, 08:15
Hamilton-Button en Schumacher-Rosberg noem ik geen interessante teamduels hehe. Hamilton zal zeker gehakt maken van Button denk ik. Hamilton is het Mclarenlieverdje, de échte nummer één. Hetzelfde geldt voor Schumacher. Daarbij schat ik dat Schumacher en Hamilton ook gewoon stuk betere coureurs zijn dan hun teammaten. Ben nooit zo overtuigd geweest van Button en Rosberg. :)
Nevertheless, ik heb er zin aaaaaaaaaaaan!
Boneless
10 maart 2010, 08:42
... Hetzelfde geldt voor Schumacher. Daarbij schat ik dat Schumacher en Hamilton ook gewoon stuk betere coureurs zijn dan hun teammaten.
Al had je dit eind 2006 geroepen had ik instant met je ingestemd. Ik ben echter tijdens de testen niet helemaal overtuigd geraakt van het niveau van Schumacher, met name tijdens de racesimulaties leek hij iets op de snelheid van Rosberg te moeten inboeten. Uiteindelijk blijft het natuurlijk Schumacher en de youtube-compilaties van zijn laatste race in Brazil 2006 tonen aan in wat voor top-vorm hij toen nog verkeerde, maar eerst maar eens zien!
Robert Saalmink
10 maart 2010, 09:10
Hey, it's cousin Boneless! :p (fans van het genre snappen 'm)
Qua (race)snelheid heeft Schumacher best wel wat races zijn teamgenoot moeten laten voorgaan in het verleden. Er toch weer staan wanneer het moet, daar is hij nogal goed in...
Schumi rulezzzzz
10 maart 2010, 10:00
Heidfeld: "Red Bull is favoriet voor Bahrein"
[10 maart - 09:36]
Volgens Nick Heidfeld is er een duidelijke favoriet voor de seizoensopenende race in Bahrein, die dit weekend wordt verreden op het circuit van Sakhir.
Naar aanloop van de eerste Grand Prix van het jaar lijkt het erop dat de top vier - Ferrari, Red Bull, McLaren en Mercedes - door enkele luttele tienden van een seconde worden gescheiden.
Naar verluidt zou het Mercedes zijn die onderaan deze rangorde bengelt, maar het Duitse team is van plan om, wat de Duitse pers een superdiffuser noemt, te lanceren tijdens de vrije oefensessies die vrijdag van start gaan.
Eerder deze week werd naar verluidt ook een nieuwe voorvleugel voor de Mercedes W01 uitgeprobeerd op een Engels vliegveld met testrijder Heidfeld achter het stuur.
"De Red Bull is duidelijk de beste wagen," vertelde de 32-jarige Duitser aan Auto Motor und Sport. "Het is bijna schrikwekkend hoe gemakkelijk Vettel en Webber in staat zijn om op de limiet te rijden."
Heidfeld denkt dat Red Bull de ware snelheid van haar door Adrian Newey ontworpen RB6 probeerde te verbergen doorheen de tests door met meer benzine te rijden dan haar rivalen.
In de tussentijd, terwijl de media vooral haar ogen richt op de sensationele comeback van Michael Schumacher, zou het mogelijk kunnen zijn dat de zevenvoudige wereldkampioen voorbijgesneld wordt door zijn 24-jarige teamgenoot. Dat zei alvast zijn manager Willi Weber.
Hij vertelde dat Schumacher niet houdt van de neiging van de W01 om te ondersturen, terwijl teambaas Ross Brawn zei: "Nico voelde zich een beetje beter in de wagen dan Schumacher tijdens de testdagen."
Bron: F1-Club.be
Schumacher houdt niet van een onderstuurde auto.. Mag toch voor hem hopen dat Rosberg hem niet te vaak de baas is. Lijkt me wel degelijk een interessant teamduel!
Atreidez
10 maart 2010, 12:06
Ik heb altijd al gedacht dat Rosberg sneller zal zijn dan Schumi aankomend seizoen :P
Pingguest
10 maart 2010, 12:28
De Ferrari F2003-GA had eveneens de neiging tot onderstuur, maar Der Schumi werd er wel kampioen in.
Jeroen Ursem
10 maart 2010, 12:59
Hey, it's cousin Boneless! :p (fans van het genre snappen 'm)
Geef mij maar sailcat :thumbup:
Federici
10 maart 2010, 13:37
Geef mij maar sailcat :thumbup:
of gewoon Earl and Flem ;)
Tosemime
10 maart 2010, 14:21
Sailcat :lol:
joostingh
10 maart 2010, 17:01
http://images.gpupdate.net/large/147308.jpg
http://images.gpupdate.net/large/147334.jpg
Het ziet ernaar uit dat ook Ferrari nu zo'n gat heeft de rug van de airbox (zoals Mclaren heeft)
Stefan Kollee
10 maart 2010, 17:04
Kunnen we tevens uit deze foto opmaken dat de sharkfin loszit of is het een soort van kliksysteem (à la lego)?
Schumi rulezzzzz
10 maart 2010, 19:38
Kunnen we tevens uit deze foto opmaken dat de sharkfin loszit of is het een soort van kliksysteem (à la lego)?
Ja, maar wel met twee schroefjes om het echt vast te zetten.
De Ferrari F2003-GA had eveneens de neiging tot onderstuur, maar Der Schumi werd er wel kampioen in.
Was echter wel een jaar waar hij tussen twee dominante seizoenen in wel het meeste moeite mee had.
Neo-242
10 maart 2010, 22:08
Schumacher lijkt me wel een pak beter race inzicht te hebben dan Rosberg. Die heeft het bij Williams te vaak verprutst in de races om van mij nog veel vertrouwen te krijgen.:closedeyes:
Maar op snelheid, zeker in qualifying zou hij wel eens kunnen verrassen.
Persoonlijk denk ik ook dat Red Bull sneller is dan ze tot nu toe hebben laten zien. Hetzelfde denk ik van Ferrari op gebied van lange runs.
Als je die tijdengrafiekjes van Massa & Alonso zag tijdens hun long runs zat er totaal geen evolutie in de tijden, hoewel je met het verbranden van brandstof toch lichter wordt en sneller zou moeten gaan.:)
Schumi rulezzzzz
10 maart 2010, 22:51
Het verlies aan gewicht weegt weer op tegen de banden die steeds harder slijten, dus dat hoeft niet raar te zijn. Lijkt me ook niet dat ze in een racesimulatie expres langzamer gaan rijden dan de auto kan.
heeft Renault nou trouwens een grotere tank in een auto met dezelfde wielbasis als vorig jaar weten te proppen of hebben ze gewoon een heel zuinige motor? of hebben ze ondertussen, net als de rest van de teams, ook een auto met een langere wielbasis dan vorig jaar en heb ik dat gewoon gemist?
Captain Slow
10 maart 2010, 23:21
@ Ellu.
Hoe wordt het vloer-eten vastgelegd? Foto's of met video's?;)
Darthwillie
10 maart 2010, 23:24
heeft Renault nou trouwens een grotere tank in een auto met dezelfde wielbasis als vorig jaar weten te proppen of hebben ze gewoon een heel zuinige motor? of hebben ze ondertussen, net als de rest van de teams, ook een auto met een langere wielbasis dan vorig jaar en heb ik dat gewoon gemist?
Las ergens dat Renault een hogere tank heeft waardoor het zwaartepunt hoger licht, zij denken dat in combinatie met de kortere wielbasis dat een voordeel is.
Federici
11 maart 2010, 15:21
http://images.gpupdate.net/large/147421.jpg
Trulli dacht volgens mij dat de trainingen al vandaag waren ;)
Schumi rulezzzzz
11 maart 2010, 15:28
Of hij heeft de afgelopen maanden geschiedenis gestudeerd...
Bramzel
11 maart 2010, 18:01
Of hij had gewoon een PR event net zoals bijna iedereen ;)
Federici
11 maart 2010, 18:05
Of hij had gewoon een PR event net zoals bijna iedereen ;)
Klopt inderdaad, zal wel vlak voor de verplichte fotosessie geschoten zijn :)
Federici
11 maart 2010, 18:28
http://images.gpupdate.net/large/147541.jpg
Wat een helm zeg! :D
Vind die pakken van Lotus wel heel erg mooi :)
Ben echt super benieuwd naar zaterdag/zondag!!
Schumi rulezzzzz
11 maart 2010, 18:48
Over helmen gesproken, deze van Heidfeld vind ik wel erg vet!
http://images.gpupdate.net/large/147535.jpg
speed9
11 maart 2010, 18:56
Valt op dat de helmen,meer old skool worden.
Dat is best wel mooi,ipv die Button 2009 helmen enzo.
Pingguest
11 maart 2010, 19:20
Of hij heeft de afgelopen maanden geschiedenis gestudeerd...
Hoezo?
TheRealms
11 maart 2010, 19:24
Hoezo?
Mussolini :innocent:
Federici
11 maart 2010, 19:35
Mussolini :innocent:
Ik moest eraan denken, maar had niet echt het idee datie dat bedoelde eigenlijk :laugh:
http://images.gpupdate.net/large/147541.jpg
Wat een helm zeg! :D
wat een charme! wat een uitstraling! :cool:
Bramzel
11 maart 2010, 20:43
wat een charme! wat een uitstraling! :cool:
Wat een gave dat je daar sarcastisch over kan doen op basis van een foto!
Autosport.com had een interview met hem, en de journalisten twitterden toch behoorlijk positief over hem. Of hij een goede coureur is moet hij gaan bewijzen, maar charme heeft hij dus volgens de mensen die hem gesproken hebben wel.
heeft ie nu zijn unibrow weggeschoren? :p
@ Ellu.
Hoe wordt het vloer-eten vastgelegd? Foto's of met video's?;)
Ik ga ff kijken waar ik het minst ziek van word en dan zal ik een foto posten...
Darthwillie
11 maart 2010, 23:50
De McLaren is door de technische keuring heengekomen (autosport.com) dat gezeur zijn we voor deze race tenminste af :thumbup:
Boneless
12 maart 2010, 08:04
Nog meer mensen die niet kunnen insignen op Formula1.com voor de live timing? De invoervelden voor emailadres en password verdwijnen continu binnen 1 tiende van een seconde :(
Federici
12 maart 2010, 08:27
Die nieuwe tvgraphics zien er ook prima uit :)
moet de ´vent´ worden begrepen als ´driver adjustable bodywork´ als bedoeld in artikel 3.18 van de FIA tecnical code?
Artikel 3.18:
3.18 Driver adjustable bodywork :
A single closed section situated each side of car centre line in the volume bounded by :
- lines 450mm and 800mm in front of the front wheel centre line ;
- a vertical plane which intersects these lines at a distance 250mm from the car centre line ;
- and the inboard face of the bodywork described in Article 3.7.5 ;
is allowed to change incidence while the vehicle is in motion within a maximum range of 6°, provided any
such change maintains compliance with all of the bodywork dimensional regulations.
Alteration of the incidence of these sections must be made simultaneously and may only be commanded
by direct driver input and controlled using the control electronics specified in Article 8.2. Except when the
car is in the pit lane, a maximum of two adjustments may be made within any single lap of a circuit.
Dan is de volgende vraag of de knie van de rijder kan worden beschouwd als een ´electronic´ als bedoeld in artikel 8.2 (er staat immers ´commanded by direct driverinput´ EN ´using the control electronics specified in article 8.2´)
Artikel 8.2:
8.2 Control electronics :
8.2.1 All components of the engine, gearbox, clutch, differential and KERS in addition to all associated actuators
must be controlled by an Electronic Control Unit (ECU) which has been manufactured by an FIA
designated supplier to a specification determined by the FIA.
The ECU may only be used with FIA approved software and may only be connected to the control system
wiring loom, sensors and actuators in an manner specified by the FIA.
8.2.2 All control sensors, actuators and FIA monitoring sensors will be specified and homologated by the FIA.
Each and every component of the control system will be sealed and uniquely identified and their identities
tracked through their life cycle.
These components and units may not be disassembled or modified in any way and seals and identifiers
must remain intact and legible.
8.2.3 The control system wiring loom connectivity will be specified by the FIA.
8.2.4 Pneumatic valve pressure may only be controlled via a passive mechanical regulator or from the ECU and
its operation will be monitored by the ECU.
8.2.5 The car hydraulic system will be monitored by the ECU.
8.2.6 The ECU will be designed to run from a car system supply voltage of 12V nominal provided by a
homologated voltage regulator.
Pingguest
12 maart 2010, 09:00
Live-stream auf Deutsch:
http://www.justin.tv/dantespicmotor#r=z3M09SI~
Jeroen Ursem
12 maart 2010, 09:09
Ze worden steeds sneller bij de FIA ;)
Federici
12 maart 2010, 09:09
Live-stream auf Deutsch:
http://www.justin.tv/dantespicmotor#r=z3M09SI~
Dat was de stream dan.. Zijn weer alles uit de lucht aan het halen.. :surrender:
Robert Saalmink
12 maart 2010, 09:10
Nog meer mensen die niet kunnen insignen op Formula1.com voor de live timing? De invoervelden voor emailadres en password verdwijnen continu binnen 1 tiende van een seconde :(
De velden blijven hier wel staan maar de boel werd niet meer herkend. Ik hem me opnieuw moeten registreren.
joostingh
12 maart 2010, 09:13
Ik heb me ook opnieuw moeten registreren maar dit ging erg snel.
Daarbij Sutil is de snelste op het moment :D
Pingguest
12 maart 2010, 09:17
De FOM is lekker bezig.
Pingguest
12 maart 2010, 09:18
http://www.ilemi.com/427/1/Watch-GP-Bahrain-Practice-1/
Pingguest
12 maart 2010, 09:22
Glock bezig aan een snel rondje. :D
Sander Hogendoorn
12 maart 2010, 09:28
Die nieuwe tvgraphics zien er ook prima uit :)
Jep, ziet er goed uit :)
Federici
12 maart 2010, 09:29
Senna weer on track!
Schumi rulezzzzz
12 maart 2010, 09:33
Angstaanjagende momenten net op de baan toen Senna door een aantal man voorbij gestreefd werd, daar moet echt nog wel wat gang in komen!
Grappig ook om te zien dat Glock op het laatst toch nog sneller gaat dan de Lotussen.
Pingguest
12 maart 2010, 09:33
Ik voorspel: Sutil wordt kampioen! :D
Sander Hogendoorn
12 maart 2010, 09:38
Als de 107% regel nog van toepassing was zouden we met 18 auto´s op de grid staan zondag :p
Federici
12 maart 2010, 09:43
Nou.. toe maar Kubica :) Niet verkeerd met die Renault. En Sutil uiteraard ook een topprestatie.
Pingguest
12 maart 2010, 09:44
Wat betreft de 107%-regel wil ik wel iets opmerken. Deze regel werd in 1996 ingevoerd om langzame auto's te weren van de race. In 2003 werd deze regel met invoering van het nieuwe kwalificatieformat inclusief de post-kwalificatie parc fermé, afgeschaft. Terecht, want deze regel verdroeg zich niet met het streven om de coureurs te laten kwalificeren met auto's die louter voor de race zijn afgesteld.
Er lijken stemmen op te gaan om deze regel wederom in te voeren. Daarmee ben ik niet eens. Hoewel de coureurs per 2010 weer zullen kwalificeren met een minimale hoeveelheid brandstof, blijft de post-kwalificatie parc fermé van kracht. M.i. zou de 107%-regel nog steeds niet passen in het huidig kwalificatieformat.
Federici
12 maart 2010, 09:52
Wat betreft de 107%-regel wil ik wel iets opmerken. Deze regel werd in 1996 ingevoerd om langzame auto's te weren van de race. In 2003 werd deze regel met invoering van het nieuwe kwalificatieformat inclusief de post-kwalificatie parc fermé, afgeschaft. Terecht, want deze regel verdroeg zich niet met het streven om de coureurs te laten kwalificeren met auto's die louter voor de race zijn afgesteld.
Er lijken stemmen op te gaan om deze regel wederom in te voeren. Daarmee ben ik niet eens. Hoewel de coureurs per 2010 weer zullen kwalificeren met een minimale hoeveelheid brandstof, blijft de post-kwalificatie parc fermé van kracht. M.i. zou de 107%-regel nog steeds niet passen in het huidig kwalificatieformat.
Nee precies. Daarom denk ik dat iemand alleen een ballonnetje heeft opgelaten..
Vroeger had je coureurs er tussen zitten die helemaal niets in de Formule 1 te zoeken hadden. In 1996 hebben ze dat toen ingevoerd om mensen als Deletraz uit de Formule 1 te weren. Denk dat iedereen van het huidige veld wel het niveau aankan.
Mark B
12 maart 2010, 09:54
Forza India!! :thumbup::lol:
Schubinho
12 maart 2010, 10:09
Schumacher langzaamste van alle Mercedes aangedreven auto's :surrender:
Federici
12 maart 2010, 10:29
Schumacher langzaamste van alle Mercedes aangedreven auto's :surrender:
Dat trektie wel weer recht hoor :) Toch denk ik dat Rosberg op dit moment de snellere van de twee Mercedes-coureurs is.
Neo-242
12 maart 2010, 10:31
Deze eerst sessie is uiteraard maar aftasten. Ik denk niet dat de tijden representatief zijn voor de qualifying.
Captain Slow
12 maart 2010, 10:32
WTF:blink: Sutil snelste, Kubica 3. En de Hispania Racing auto's die geen tijd neerzetten:rolleyes:
cookie
12 maart 2010, 10:38
WTF:blink: Sutil snelste, Kubica 3. En de Hispania Racing auto's die geen tijd neerzetten:rolleyes:
Ik snap niet waarom die teams altijd nog de helft van FP1 aan die wagens sleutelen. Zie toch dat die wagens klaar zijn om te gaan rijden en benut heel de sessie om te testen. Toch zeker bij HRT dat nog niet heeft gereden. Je gaat me toch niet zeggen dat ze Senna's wagen geen 70 minuten vroeger klaar konden hebben.
Wel mooi dat Force India bovenaan staat. Waarschijnlijk zat er wel wat verschil in benzine dat aan boord was bij alle teams (Sauber heel zwaar denk ik) maar wat zou het mooi zijn als niet 1 van de favorieten die eerste race wint.
Captain Slow
12 maart 2010, 10:41
Trouwens, heeft iemand Ellu nog gezien?:innocent:
KingBee
12 maart 2010, 10:45
e gaat me toch niet zeggen dat ze Senna's wagen geen 70 minuten vroeger klaar konden hebben.
Zover ik weet zijn die pas op het allerlaatste moment binnengekomen. Kan dus wel kloppen.
Timmie
12 maart 2010, 11:49
iemand een nieuwe stream voor FP2 :innocent:
bobskink
12 maart 2010, 12:01
ik zoek hier iets
http://nl.justin.tv/directory/sports/auto_racing?order=hot&lang=all#r=cvpWq44~
bobskink
12 maart 2010, 12:03
http://nl.justin.tv/jo31_#r=cvpWq44~
JossNL
12 maart 2010, 12:07
Krijg je om de 3 minuten een waarschuwing dat het maximaal aantal mensen in jouw land aan het kijken is :P
http://eplsite.com/chanel3.html
Daar niet, maar wel met Russisch commentaar ofzo.
bobskink
12 maart 2010, 12:09
http://www.p2pstation.net/
Toch lange rondjes. Het kan toch niet gemakkelijk zijn voor de piloten om de baan goed te leren kennen. In Bahrein zie je je rempunt soms zeer moeilijk liggen omdat de bocht net na een heuvel ligt, het lijkt een vervelende combinatie, zeker voor de newbies die hier nooit gereden hebben en vandaag ook niet veel rondjes gaan afleggen. Ik heb al enkele foutjes gezien, ook bij de ervaren piloten.
Captain Slow
12 maart 2010, 12:29
En het eerste handje van Button richting een Lotus is een feit:)
http://www.hqtv.com.pl/newtv/
alleen onverstaanbaar commentaar ;)
bobskink
12 maart 2010, 12:37
toch zwaar om naar te luisteren dat Russisch koeterwaals
JossNL
12 maart 2010, 12:38
alleen onverstaanbaar commentaar ;)
Klinkt Pools:) Michaella Schumacher!
Roy Visser
12 maart 2010, 12:41
gewoon in engels kijken joh:
http://eplsite.com/chanel1.html
die loopt wel 4 minuten achter he ;)
Timmie
12 maart 2010, 12:47
edit: zoals NS als zei
en hij begint te zeuren over maximaal aantal streamers
Sander Hogendoorn
12 maart 2010, 12:50
Dat was bijna de eerste die de muur in gaat, ging nog net :surrender:
Jeroen Ursem
12 maart 2010, 12:50
Dat was bijna de eerste die de muur in gaat, ging nog net :surrender:
Daar zat niet zoveel tussen inderdaad :laugh:
Darthwillie
12 maart 2010, 12:51
trouwens best knap hoe Renault die liverie heeft weten te verpesten met dat HP logoe :rolleyes:
ja lelijk he
4 seconden tussen 1-12, 9 seconden tussen 1-20
wordt er bijna nostalgisch van! ;)
Sander Hogendoorn
12 maart 2010, 13:01
Die HSR is echt een ramp auto volgens mij, 13 seconden achter de kop :blink:
Roy Visser
12 maart 2010, 13:02
Als bruno niet harder gaat krijgt hij nog problemen met een rondje achter de safety car aan..
Als bruno niet harder gaat krijgt hij nog problemen met een rondje achter de safety car aan..
Als de rest van het veld achteruit gaat rijden dan houd ie ze nog niet eens bij waarschijnlijk :p
bobskink
12 maart 2010, 13:16
Dat is na 9 ronden al gelapt worden.
Het lijkt er voorlopig op dat het te doen is om wie een Mercedes motor heeft. Ferrari is maar zwakjes, ik hoop voor de spanning dat ze met veel benzine rijden.
El Maestro
12 maart 2010, 13:33
Hmm, en Bruno´s HRT lazert uit elkaar bij het aanremmen?
Sander Hogendoorn
12 maart 2010, 13:34
Er viel in ieder geval iets af, het remmen zelf zag er ook niet echt super uit.
Schubinho
12 maart 2010, 14:01
Vergeet niet dat HRT nog met stalen (:blink:) remmen rijdt. Ze hebben nog geen tijd/geld gehad om carbonschijven te ontwikkelen.
Pingguest
12 maart 2010, 14:04
Ik denk dat de nieuwe teams inderdaad een blamage zijn voor de sport.
JossNL
12 maart 2010, 14:04
Vergeet niet dat HRT nog met stalen (:blink:) remmen rijdt. Ze hebben nog geen tijd/geld gehad om carbonschijven te ontwikkelen.
En ophanging... Desalniettemin kan je ze nog niet afschieten op snelheid, zijn de eerste 15 rondjes. Ik denk dat ze Lotus/Virgin wel bij kunnen halen, zij het niet tijdens deze GP.
eansys
12 maart 2010, 14:14
Trouwens, heeft iemand Ellu nog gezien?:innocent:
Ben inderdaad ook wel benieuwd hoe de vloer smaakt. Schumacher gaat nl. 100% zeker aan de Qualificatie beginnen....:thumbup:
Darthwillie
12 maart 2010, 14:15
Schumi moet de race starten, Ellu kan nog hopen op voedselvergiftiging :p
Ik vind helemaal niet dat de nieuwe teams een schande zijn. Laten we rustig kijken aan het eind van het jaar. Het is niet niet zomaar in te stappen.
Markie
12 maart 2010, 14:17
Hij is net iets sneller als de GP2 practice van vanmorgen, misschien dat die daar even ervaring op moet gaan doen ;)
,
Robert Saalmink
12 maart 2010, 14:34
No way :blink:
RSRoy
12 maart 2010, 14:36
No way :blink:
Jep, dat heb ik ook gelezen op autosport als ik me niet vergis.
Robert Saalmink
12 maart 2010, 14:38
Dat dat wordt toegestaan.............
Darthwillie
12 maart 2010, 14:41
het zou best een briljante zet kunnen zijn, zeker door het hogere startgewicht zou de slijtage misschien beter te controleren te zijn dan met carbon remmen.
Captain Slow
12 maart 2010, 14:58
Hoe heette die Pakistanees ookalweer in de A1GP die de safetycar niet eens kon bijhouden?:laugh:
Doet me een beetje denken aan dat tempo van Hispania racing
Federici
12 maart 2010, 15:18
Hoe heette die Pakistanees ookalweer in de A1GP die de safetycar niet eens kon bijhouden?:laugh:
Doet me een beetje denken aan dat tempo van Hispania racing
Dat was toch onze vriend Nur Ali? :D
TheRealms
12 maart 2010, 15:48
Hij of Enrico Toccaccello
bobskink
12 maart 2010, 16:19
Nog erger, Bruno S kan de schuld ten minste op zijn wagen steken.
Schumi rulezzzzz
12 maart 2010, 16:26
De pole tijd met de oude GP2 auto van vanmiddag lag op 2:07.087. Dat is een tiende langzamer dan de tijd van Bruno Senna. Kan je nagaan hoe 'snel' Chandhok zal zijn, als hij uberhaupt al in actie zal komen dit weekend.
Ga er maar vanuit dat ze niet mogen starten zondag als het gat rond de 10 seconden blijft liggen.
Jep, dat heb ik ook gelezen op autosport als ik me niet vergis.
Mmm ik had gelezen dat het om stalen ophangingen ging, van remmen had ik niets gehoord?
Darthwillie
12 maart 2010, 16:28
waarom niet? 107% regel is niet meer van toepassing.
Schumi rulezzzzz
12 maart 2010, 16:30
De FIA heeft verklaard de ontwikkelingen van HRT extra goed in de gaten te houden, wanneer ze te langzaam zijn zouden er passende maatregelen getroffen worden.
Bramzel
12 maart 2010, 16:36
HRT rijdt inderdaad met stalen remmen. Dit hoeft echter niks uit te maken; Zanardi en Ralf Schumacher reden in 1999 met verschillende remmen, Zanardi met staal, Ralf met carbon. De verschillen in remkracht waren nagenoeg gelijk, carbon is alleen wat slijtvaster en beter bestand tegen hitte dan staal. Professionele coureurs als Senna en Chandhok zullen hier echter prima mee om weten te gaan.
Schumi rulezzzzz
12 maart 2010, 16:42
Het grote voordeel van carbon schijven is dat ze een stuk lichter zijn lijkt me.
Federici
12 maart 2010, 16:50
HRT rijdt inderdaad met stalen remmen. Dit hoeft echter niks uit te maken; Zanardi en Ralf Schumacher reden in 1999 met verschillende remmen, Zanardi met staal, Ralf met carbon. ...
Dat was toch ook het jaar dat Ralf podiums scoorde en Zanardi geen één punt pakte ? :blushing: :surrender:
Pingguest
12 maart 2010, 17:28
het zou best een briljante zet kunnen zijn, zeker door het hogere startgewicht zou de slijtage misschien beter te controleren te zijn dan met carbon remmen.
Dat lijkt mij geen issue. Remmen van koolstofvezel worden sinds begin jaren '80 gebruikt.
Sander Hogendoorn
12 maart 2010, 17:30
Het lijkt me ook niet echt veilig om 2 rookies met zo goed als 0 tracktime de race in te sturen in ook nog eens een wagen die nog niet getest is..
bobskink
12 maart 2010, 19:07
Hoe komen ze er pas nu op om zulke foto's te maken:
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/03/bahraingrandprix_practice_2010-11.jpg
Het zou zo cool zijn als we zulke foto's van ieder seizoen hadden.
PS, de HRT is eigenlijk en kartonnen bord.
http://foto-uploaden.nl/img/0/omycjc7.png
Faal:p
bobskink
12 maart 2010, 19:26
Ras echte Hollander. Maar je hebt wel gelijk, die race reed hij zelfs niet.
bobskink
12 maart 2010, 19:27
PS, de poll sluit deze avond
speed9
12 maart 2010, 19:40
Als test coureur toch,of zit ik er 2 jaar er naast?
JossNL
12 maart 2010, 19:41
Het was Australie 2001.
speed9
12 maart 2010, 19:44
Het was Australie 2001.
O ok,Faal dan.:lol:
Dat soort foutjes mogen gewoon niet:p. Denk dat het halve forum hier de debuutraces van het voltallige veld kan opnoemen en dan zit er bij de FOM iemand te pitten:innocent:
Dr.Nono
12 maart 2010, 21:54
Ik vind deze ook wel apart: sinds wanneer is 'Spain' een plaats en geen land??
speed9
12 maart 2010, 22:03
Ik vind deze ook wel apart: sinds wanneer is 'Spain' een plaats en geen land??
Gewoon losjes tussen de regels lezen,zelfde als : waar kom je vandaan : spanje.
Robert Saalmink
12 maart 2010, 23:43
Bruno Senna kan een gevoel voor humor niet ontzegd worden...
Senna happy after 'great start' for HRT
Bruno Senna labelled his first laps at the wheel of the HRT F1 car as a 'great start' following the team's maiden outing in practice in Bahrain.
Senna, whose team had not turned a wheel before today, managed three installation laps in the morning and then completed 17 rounds in the second session.
The Brazilian finished over 11 seconds off the pace.
Senna admitted he was relieved to finally hit the track, and is confident the team can now begin to make progress.
"It was certainly a relief to make history this morning," said Senna. "The car ran as planned and everyone is happy and proud. There is still a lot of work ahead of us.
"Three laps this morning and seventeen this afternoon is a great start. Of course, we could not try the car at its limits.
"I am confident that we will be working ahead and I want to congratulate my mechanics, engineers and the whole team for their incredible hard work."
Team-mate Karun Chandhok's car was fired up today, but the Indian was unable to take to the track and is looking forward to driving tomorrow.
"I was hoping that it would be in condition to run fully a bit later than my team-mate's," he said.
"We know that all systems are working and with the third free practice still ahead of us we can still look positively at the start of our first weekend of racing."
Sander Hogendoorn
13 maart 2010, 09:33
FP3:
speed9
13 maart 2010, 09:50
FP3:
Hebben ze tijdwaarnemings problemen,want op F1gp update staat dat in de live verslag?
JossNL
13 maart 2010, 09:52
Hebben ze tijdwaarnemings problemen,want op F1gp update staat dat in de live verslag?
Zou wel eens kunnen, want mijn timing gaat nu in fastforward:laugh: Massa deed net 4 rondjes in 15 seconden, haha.
speed9
13 maart 2010, 09:55
Zou wel eens kunnen, want mijn timing gaat nu in fastforward:laugh: Massa deed net 4 rondjes in 15 seconden, haha.
:lol:haha,heerlijk die doorspoel-move,haha rijden ze gelijk erg snel.
Hopelijk word het morgen geen 1 grote zooitje,met al die nieuwe teams.
Sander Hogendoorn
13 maart 2010, 10:08
Pos Driver Team Time Laps
1. Alonso Ferrari 1:54.099 14
2. Rosberg Mercedes 1:54.368 + 0.269 13
3. Webber Red Bull-Renault 1:54.500 + 0.401 15
4. Schumacher Mercedes 1:54.533 + 0.434 13
5. Vettel Red Bull-Renault 1:54.646 + 0.547 16
6. Massa Ferrari 1:54.739 + 0.640 14
7. Button McLaren-Mercedes 1:55.000 + 0.901 14
8. Kubica Renault 1:55.331 + 1.232 15
9. Liuzzi Force India-Mercedes 1:55.432 + 1.333 11
10. Hulkenberg Williams-Cosworth 1:55.461 + 1.362 13
11. Sutil Force India-Mercedes 1:55.521 + 1.422 13
12. Hamilton McLaren-Mercedes 1:55.860 + 1.761 8
13. de la Rosa Sauber-Ferrari 1:56.063 + 1.964 14
14. Barrichello Williams-Cosworth 1:56.259 + 2.160 15
15. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:56.295 + 2.196 17
16. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:56.504 + 2.405 16
17. Kobayashi Sauber-Ferrari 1:56.530 + 2.431 13
18. Petrov Renault 1:56.811 + 2.712 16
19. Glock Virgin-Cosworth 1:59.173 + 5.074 10
20. Kovalainen Lotus-Cosworth 1:59.789 + 5.690 15
21. Trulli Lotus-Cosworth 2:01.259 + 7.160 5
22. Senna HRT-Cosworth 2:04.001 + 9.902 11
23. di Grassi Virgin-Cosworth 2
24. Chandhok HRT-Cosworth
Voorspelling voor quali dan maar:
1. Alonso
2. Massa
3. Rosberg
KingBee
13 maart 2010, 10:25
En Karun Chandhok gaat dit weekend al niet meer in actie komen. Om mee te mogen doen met de quali moet een rijder minstens 3 rondjes in FP3 gereden hebben......
Darthwillie
13 maart 2010, 10:26
Chandhok heeft geen rondje gedaan dit weekend. Senna verliest 40km/u op S2 :surrender: geinig.
McLaren lijkt niet supersnel trouwens.
Voorspelling
1 alonso
2 schumacher
3 vettel
Tjerk Korving
13 maart 2010, 10:34
De 5 seconden van Glock in de Virgin vind ik nog wel meevallen als ik het zo bekijk. Goed, het is niet in de top zoveel maar met de ervaring die ze hebben en problemen vooraf kunnen ze gedurende het seizoen nog wel aansluiting vinden dunkt me. Idem met Lotus denk ik maar bij HRT gaan ze een moeilijke eerste tijd tegemoet.
JossNL
13 maart 2010, 10:51
De 5 seconden van Glock in de Virgin vind ik nog wel meevallen als ik het zo bekijk. Goed, het is niet in de top zoveel maar met de ervaring die ze hebben en problemen vooraf kunnen ze gedurende het seizoen nog wel aansluiting vinden dunkt me. Idem met Lotus denk ik maar bij HRT gaan ze een moeilijke eerste tijd tegemoet.
Ach, Senna is in 1 sessie tijd al van 12 naar 10sec gegaan. Vergeet niet, nogmaals, dat dit de eerste ronden zijn van HRT. Die andere 2 teams hebben er toch al een testweek op zitten.
Dat de tweede auto niet klaar is, helpt natuurlijk niet.
CavaF1
13 maart 2010, 10:51
5 seconden op de langste baan van het seizoen is niet eens zo slecht.
Federici
13 maart 2010, 10:54
5 seconden op de langste baan van het seizoen is niet eens zo slecht.
Zo bekijk ik het inderdaad ook maar :) Op een baantje als Interlagos heb je dat eigenlijk al gehalveerd.
Sander Hogendoorn
13 maart 2010, 10:54
Op RTL gaat zo de voorbeschouwing op het hele seizoen van start, BBC begint om 11:10 met voorbeschouwing op de quali zelf.
Mathijs
13 maart 2010, 10:55
Uitgaande van 1.54 als rondetijd dan is 2.02 de 107% tijd. Al met al valt het dus wel mee, daar zit Senna dan 2 sec. boven, maar zoals Reggie als zegt, ze hebben nu al 2sec. goed gemaakt binnen 20 rondes tijd.
CuqeBaqer
13 maart 2010, 11:18
Zojuist idd begonnen op RTL7.:thumbup:
Bramzel
13 maart 2010, 11:27
Ik las op de twitter van een Britse verslaggever dat HRT gister met geknepen Cosworth motoren heeft gereden en dat ze alleen om die reden al verwachten 2 seconden sneller te zijn vandaag.
Ik kan me ook niet voorstellen dat het ding echt zo langzaam is. Dallara bouwt die GP2's; die zullen echt wel weten wat ze met meer aerodynamica en meer vermogen aan moeten.
Federici
13 maart 2010, 11:40
Ik las op de twitter van een Britse verslaggever dat HRT gister met geknepen Cosworth motoren heeft gereden en dat ze alleen om die reden al verwachten 2 seconden sneller te zijn vandaag.
Ik kan me ook niet voorstellen dat het ding echt zo langzaam is. Dallara bouwt die GP2's; die zullen echt wel weten wat ze met meer aerodynamica en meer vermogen aan moeten.
Hmmm.. klinkt inderdaad anders. Zou inderdaad ook niet zo raar zijn om die eerste sessies op 'safe' te spelen. :)
Ben daarom extra benieuwd straks.
Federici
13 maart 2010, 11:43
Ohja; tabakssponsoring is ook weer toegestaan!
http://images.gpupdate.net/large/147783.jpg ;)
Niels Tieman
13 maart 2010, 11:44
Wat is dat toche en enorm gave helm, auto en livery! :D
Federici
13 maart 2010, 11:47
Wat is dat toche en enorm gave helm, auto en livery! :D
En ik heb em als schaalmodel!! Touch me! ;)
Bramzel
13 maart 2010, 11:53
Toch een speciaal gevoel; de BBC commentators op de bankjes zien zitten achter de Bahrain pits waar ik zelf 5 jaar geleden ook op heb gezeten :D
CuqeBaqer
13 maart 2010, 12:13
En we zijn onderweg ! :thumbup: Btw nieuwe tv lay-out vind ik erg strak.
Stefan van Renselaar
13 maart 2010, 12:19
HRT valt me nog wel mee eigenlijk :)
Stefan Kollee
13 maart 2010, 12:25
Btw nieuwe tv lay-out vind ik erg strak.
Inderdaad strak, maar ik vind het wel een gemis dat dat rijtje links in beeld er niet meer staat. Want nu moet je de hele tijd wachten op een update van tijden.
Darthwillie
13 maart 2010, 12:27
respect voor Chandiok, die tijd vind ik heel indrukwekkend voor iemand die nog niet gereden had in die wagen :thumbup:
Stefan van Renselaar
13 maart 2010, 12:27
Ohja; tabakssponsoring is ook weer toegestaan!
http://images.gpupdate.net/large/147783.jpg ;)
Volgens mij mag dat blijven zitten op de auto als het er al op stond tijdens de race waarin die auto al gebruikt was.
Darthwillie
13 maart 2010, 12:29
is het niet zo dat het in Bahrain verboden is niet te roken :p Die kan dat allemaal niet schelen :laugh:
Schumi rulezzzzz
13 maart 2010, 12:47
Oke duidelijk, het gaat tussen de Ferrari's en Red Bull in Q3. De rest komt er niet aan heb ik het idee. Button maar net op P10, ziet er nog niet goed uit.
Rogue
13 maart 2010, 12:51
Volgens mij mag dat blijven zitten op de auto als het er al op stond tijdens de race waarin die auto al gebruikt was.
Naar mijn weten is Rothmans geen sigaretten-merk meer, dus zou er geen probleem moeten zijn om die naam op de auto te hebben. :) Dat was echt een onwijs gave auto inderdaad. :)
Heel erg fijn dat we weer begonnen zijn, zat me er echt op te verheugen! :thumbup:
CuqeBaqer
13 maart 2010, 13:03
Knap van Sutil en eigenlijk het heel Force India team.
Martijn Mezger
13 maart 2010, 13:08
Livestream anyone?
Darthwillie
13 maart 2010, 13:09
wat een rondje van Vettel :blink: ik hoop voor webber dat hij een foutje maakte ergens. Raar laatste rondje van Alonso, langzame middensector. Wel fijn om te zien dat Massa gezond is!
Livestream anyone?
euhm, het is al afgelopen hoor :D
JossNL
13 maart 2010, 13:10
wat een rondje van Vettel :blink: ik hoop voor webber dat hij een foutje maakte ergens. Raar laatste rondje van Alonso, langzame middensector. Wel fijn om te zien dat Massa gezond is!
Webber verloor 1sec in de middelste sector, lijkt me een fout gemaakt hebben inderdaad. Zelfde voor Alonso, maar dan 'slechts' 3 tienden. Middensector geeft nogal wat foutjes.
Bramzel
13 maart 2010, 13:11
De lijst (van Autosport.com):
Pos Driver Team Q1 Q2 Q3
1. Vettel Red Bull-Renault 1:55.029 1:53.883 1:54.101
2. Massa Ferrari 1:55.313 1:54.331 1:54.242
3. Alonso Ferrari 1:54.612 1:54.172 1:54.608
4. Hamilton McLaren-Mercedes 1:55.341 1:54.707 1:55.217
5. Rosberg Mercedes 1:55.463 1:54.682 1:55.241
6. Webber Red Bull-Renault 1:55.298 1:54.318 1:55.284
7. Schumacher Mercedes 1:55.593 1:55.105 1:55.524
8. Button McLaren-Mercedes 1:55.715 1:55.168 1:55.672
9. Kubica Renault 1:55.511 1:54.963 1:55.885
10. Sutil Force India-Mercedes 1:55.213 1:54.996 1:56.309
11. Barrichello Williams-Cosworth 1:55.969 1:55.330
12. Liuzzi Force India-Mercedes 1:55.628 1:55.653
13. Hulkenberg Williams-Cosworth 1:56.375 1:55.857
14. de la Rosa Sauber-Ferrari 1:56.428 1:56.237
15. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:56.189 1:56.265
16. Kobayashi Sauber-Ferrari 1:56.541 1:56.270
17. Petrov Renault 1:56.167 1:56.619
18. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:57.071
19. Glock Virgin-Cosworth 1:59.728
20. Trulli Lotus-Cosworth 1:59.852
21. Kovalainen Lotus-Cosworth 2:00.313
22. di Grassi Virgin-Cosworth 2:00.587
23. Senna HRT-Cosworth 2:03.240
24. Chandhok HRT-Cosworth 2:04.904
All Timing Unofficial
Martijn Mezger
13 maart 2010, 13:12
euhm, het is al afgelopen hoor :D
Ik zag het al ja, weer te laat:blushing:
Darthwillie
13 maart 2010, 13:13
Webber verloor 1sec in de middelste sector, lijkt me een fout gemaakt hebben inderdaad. Zelfde voor Alonso, maar dan 'slechts' 3 tienden. Middensector geeft nogal wat foutjes.
yup, zie het,dat verklaart een hoop idd.
Net op de BBC interview met Barrichello
-only a few places behind Micheal Schumacher
-Yes and I have new tyres
LOL
Joost van den Heuvel
13 maart 2010, 13:15
Mooie top 3! :D
Beetje suf dat de audio en video tijdens de pers conferentie niet synchroon liepen. Moesten ze van Massa ff een Smurf maken om het te fixen. :lol:
edit:
Gaan die HRTs nu ook meerijden? Beetje veel verschil. Worden ze elke 12-15 ronden gelapt door de leider. :blink:
Dat verklaart Alonsos opmerking over de tijden tijdens de pers conferentie.
Ook leuk om te zien dat Rosberg tot dusver sneller is dan Schumacher.
Darthwillie
13 maart 2010, 13:20
volgens mij was dat ook een briljant rondje van Hamilton, naar mijn gevoel hoort die wagen niet op p4
Sander Hogendoorn
13 maart 2010, 13:28
Apart dat de meeste rijders in Q3 ruim langzamer waren dan in Q2.. 0,5 tot 1 sec. is best veel terwijl het gewoon low fuel was.
JossNL
13 maart 2010, 13:29
edit:
Gaan die HRTs nu ook meerijden? Beetje veel verschil. Worden ze elke 12-15 ronden gelapt door de leider. :blink:
Moeten ze eerst 12-15 rondjes achter elkaar kunnen rijden natuurlijk;)
Joost van den Heuvel
13 maart 2010, 13:31
@ Sander
Ze hebben eigenlijk maar 1 rondje gereden en een klein foutje is snel gemaakt (aldus Alonso). Ook moeten ze deze banden nog in de race gebruiken. Misschien ligt het daar aan.
@ Joss
:lol:
Robert Saalmink
13 maart 2010, 13:31
Ik ben wel benieuwd hoe de verhoudingen morgen liggen. Misschien dat Sutil iets kan, er van uitgaande dat die op harde banden stond (volgens Olav (was bij iemand met Digitenne, dus geen BBC :( )).
En het is maar de kwalificatie. Ik verwacht Mercedes/Brawn nog wel wat beter in de race, net als Hamilton eigenlijk.
Schumi rulezzzzz
13 maart 2010, 13:33
volgens mij was dat ook een briljant rondje van Hamilton, naar mijn gevoel hoort die wagen niet op p4
Nee inderdaad, dat gaf Hamilton eigenlijk ook toe in het interview op de BBC. Te weinig downforce, ze komen een seconde tekort in de middelste sector. Zelfs met snorkel komen ze tekort :D
Verwacht morgen toch een Ferrari overwinning, volgens mij zijn ze ijzersterk in de longrun en vriendelijker voor de banden dan Red Bull.
Pingguest
13 maart 2010, 13:37
De BBC verwacht dat Barrichello een goede race gaat rijden. Hij start namelijk 11e en mag dus starten op nieuwe banden van compound naar keuze.
Neo-242
13 maart 2010, 14:04
De BBC verwacht zoveel:D
Als je het nuchter bekijkt is Red Bull & Ferrari een seconde sneller dan de andere teams, zo groot waren de verschillen vorig jaar nooit.
Webber was aan het prutsen, anders stond hij 4 denk ik.
Hispania viel me nog reuze mee, ongelooflijk dat Chandhock nog een redelijke tijd neerzet, 2 seconden trager dan Bruno Senna. Zo zie je maar, als het erom spant, kunnen alle teams toch op de baan komen.
Vettel of Alonso wint de race morgen.
McLaren had met hun limo enorme last van de hobbels op het circuit, verbaast me niets met zo'n lange wielbasis.
En Rosberg heeft tot hiertoe Schumacher dik onder de duim, wie had dat nou verwacht?:) Ik denk dat Michael blij mag zijn dat hij vorig jaar niet onvoorbereid in die Ferrari van Massa is gestapt. Ik twijfel er sterk aan of hij beter had kunnen presteren in die omstandigheden dan Fisichella.
Ik ben wel benieuwd hoe de verhoudingen morgen liggen. Misschien dat Sutil iets kan, er van uitgaande dat die op harde banden stond (volgens Olav (was bij iemand met Digitenne, dus geen BBC :( ))
Dat treft. Morgen krijg je BBC. :thumbup:
Vettel of Alonso wint de race morgen.
Toch maar even afwachten hoe de verhoudingen zijn mbt tyrewear. Ja ja, tyres zijn weer een issue!
Schumi rulezzzzz
13 maart 2010, 14:43
Ik krijg echt een enorm Minardi gevoel bij die HRT :thumbup:
http://images.gpupdate.net/large/147894.jpg
cookie
13 maart 2010, 15:23
Zo'n grote verschillen beloven alles behalve een spannend seizoen. vorig jaar kon je nog denken dat Red Bull en Ferrari minder benzine hadden maar dit is nu de echte snelheid.
Hopelijk is deze sessie niet representatief voor de echte krachtverhoudingen
Darthwillie
13 maart 2010, 16:09
dit zegt niets, een wagen moet nu goed zijn met weinig maar ook met heel veel benzine, de coureur moet zich aan kunnen passen aan het verschil daartussen in de loop van de wedstrijd, banden zijn een factor
Schumacher gaf in een interview toe dat hij nog niet 100% scherp is, laat wat mij betreft meteen weer zien dat het onzin is om te beweren dat iedereen wel in zo een wagen kan rijden. Misschien de basis maar om echt snel te zijn vraagt toch dat beetje meer.
Jeroen Ursem
13 maart 2010, 16:11
Heb je Richard Hammond toen niet gezien in die Renault F1? :laugh:
Die man heeft toch menig supercar onder de kont gehad, maar zo'n F1 is nog niet zo makkelijk ;)
YouTube- Richard Hammond drives F1 Renault R25 car at Silverstone - Top Gear - BBC Autos
Darthwillie
13 maart 2010, 16:14
:thumbup: briljante tv was dat !!!
http://www.youtube.com/watch?v=XbFR6ag-tJM
Bram Van Der Stichelen
13 maart 2010, 16:15
Kon natuurlijk ook zijn doordat Hammond nauwelijks boven het stuurtje uitkwam. :p
Jeroen Ursem
13 maart 2010, 16:17
Kon natuurlijk ook zijn doordat Hammond nauwelijks boven het stuurtje uitkwam. :p
Heb je wel eens een formule 1 coureur in het echt gezien? :laugh:
Schumi rulezzzzz
13 maart 2010, 16:38
Heb je wel eens een formule 1 coureur in het echt gezien? :laugh:
Ik wil net zeggen, Hammond is groter dan Massa ;)
Pingguest
13 maart 2010, 16:58
Zo'n grote verschillen beloven alles behalve een spannend seizoen. vorig jaar kon je nog denken dat Red Bull en Ferrari minder benzine hadden maar dit is nu de echte snelheid.
Hopelijk is deze sessie niet representatief voor de echte krachtverhoudingen
Doordat de nieuwe regelgeving verwacht ik dat de verhoudingen niet overeen zullen komen met die gedurende de race.
Doordat de nieuwe regelgeving verwacht ik dat de verhoudingen niet overeen zullen komen met die gedurende de race.
Laten we het hopen. De enige waarborg voor spannende races is een zo groot mogelijk verschil tussen de verhoudingen in de kwalificatie en de verhoudingen in de race. De afgelopen tien jaar heeft de FIA lijnrecht in strijd met dat uitgangspunt gehandeld in haar regelgeving. Laten we hopen dat we weer de goede kant uitgaan.
CavaF1
13 maart 2010, 18:42
Massa heeft meteen alle kritikasters de mond gesnoerd. Hij is gewoon terug en een potentiele titelkandidaat. En die zijn niet dik gezaaid ondanks de testsessies die very close waren.
Sander Hogendoorn
13 maart 2010, 18:44
Als McLaren hetzelfde kunstje flikt als vorig jaar staan ze halverwege het seizoen 1,5 seconde voor op de rest :p
CavaF1
13 maart 2010, 18:46
Mclaren mag hun nieuwe diffuser niet gebruiken trouwens. Zal wel een goedmakertje zijn tov de andere teams.
Darthwillie
13 maart 2010, 18:53
hoe dat zo niet?
bobskink
13 maart 2010, 19:19
Coole top 3, Rosberg voor zijn teamgenoot, dat hij er maar al aan begint te wennen. :thumbup:
Nog iets nieuws opgemerkt, ze lopen terug in kortje broekjes door de pitstraat.
Neo-242
13 maart 2010, 19:44
Mij stoort wel een beetje de low profile aanpak van Schumacher bij Mercedes, of tenminste zo laten ze het uitschijnen. Tijdens de teamlaunch sprak men nog van de wereldtitel. Bijgestelde perspectieven?
Ik vind de Mercedes GP wel een van de mooiste wagens qua shape. Vooral de airbox en die kam achteraan ipv de hele haaievin is mooi.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.