PDA

View Full Version : Donaties aan DigitalRacing.nl

Pagina's : [1] 2

Robert Saalmink
9 februari 2010, 19:17
[spacer]
Introductie
DigitalRacing.nl draait al jaren op eigen budget en budget dat uit league sponsoring opgeleverde. Sinds DigitalRacing.nl zelfstandig is gegaan zijn ook de kosten gestegen. Door eerdergenoemde inkomsten konden deze kosten goed gedekt worden.

Zoals ook jullie hebben kunnen merken wordt het steeds lastiger om sponsoren te vinden. Eigen inbreng van de organisatie is ook aan een plafond gebonden en daarom introduceren we nu de mogelijkheid tot doneren.

Hoe werkt het?
Bovenaan in het forum zie je bij benadering onze maandelijkse kosten. Als je daar klikt krijg je de mogelijkheid een donatie te doen met de keuze uit een aantal vaste bedragen of een vrij invulbaar bedrag. Hierna wordt je doorgelinkt naar je Paypal account waarna je de transactie kunt afronden.

Is het verplicht?
Nee, donaties zijn geheel vrijwillig. Evenals de hoogte van het bedrag: we zijn net zo blij met 1 euro als met 50 euro. Alle beetjes helpen! Ook zal -wellicht ter overvloede, maar toch- het doen van een donatie niet leiden tot een speciale status in het forum of voorrang bij deelname aan leagues. Dit zou een oneerlijke situatie creeeren en daar zit niemand op te wachten.

Wat gebeurt er met het geld als er meer binnenkomt dan de kosten?
Al het geld dat boven het maandbudget komt, gaat in 'de pot'. Hiermee bekostigen we de maanden dat er wellicht minder binnenkomt, of we doen er iets leuks mee bij een meeting bijvoorbeeld.

Het totaal wordt niet bijgewerkt
Het kan even duren voordat de status van het totaal aantal donaties wordt bijgewerkt.

Vragen?
Als je nog vragen hebt, dan kun je ze hieronder kwijt, of stel ze via mail of PM aan een van de organisatoren.

Alvast hartelijk dank!
[spacer]
[logo_dr]

Jeroen Ursem
9 februari 2010, 19:23
Eens kijken of het werkt ;) Ik heb in ieder geval al een pb ontvangen :laugh:

Kim Van Der Stichelen
9 februari 2010, 19:23
Eens kijken of het werkt ;) Ik heb in ieder geval al een pb ontvangen :laugh:

Ja hier werkt het natuurlijk niet, maar dat ligt aan mijn kaart, niet aan jullie systeem. Morgen eens richting bank gaan :)

Rogue
9 februari 2010, 19:41
Ik begreep dat Robert mogelijk nog een voorraadje DR stickers heeft? Is het dan geen leuk idee om de mensen die, let's say, meer dan 5 euro doneren een mooie sticker te geven? :)

Anyway, ik zal ook mijn bijdrage leveren ondanks dat ik niks met het hele race-gebeuren te maken heb, maar omdat dit gewoon een geweldig leuke community is die wel een steuntje in de rug verdient. :)

Peter
9 februari 2010, 19:53
Haha, de eerste update is er al, en hij zit al over de 60 euro heen... Het wordt nog een winstgevende site zo :P

Ik zal soon ook wat gaan overmaken, zit alleen nog te twijfelen of ik per maand een bedrag wil storten of 1x per jaar een groot bedrag... Wat heeft de organisatie liever?

Niels Tieman
9 februari 2010, 19:55
Natuurlijk wil k beginnen met het bedanken van de vroege doneerders. :)

@Peter Het liefst per maand. Gek genoeg 'leven' we van maand tot maand. Elke keer als we een maand hebben overleefd ben ik happy. Het klinkt dramatischer als dat het is overigens. DRNL is al jaren gezond, maar dat willen we graag zo houden. :)

Peter
9 februari 2010, 19:59
mooi, dan doe ik het per maand :P

Jeroen Ursem
9 februari 2010, 20:09
Dear Jeroen Ursem,

We just wanted to let you know that your donation has been confirmed.

Donation date: 09-02-10, 18:20
Donation amount: dat hoeft niet iedereen te weten

We are very grateful for your support.

Best Regards,

The Forum Team

:thumbup:

Was ik de eerste? :innocent: (statsgeil, ik weet het)

Niels Tieman
9 februari 2010, 20:10
Nope! Ik was de eerste :P. Je was nummertje 5. :D

Captain Slow
Anders een ideetje om het teveel gedoneerde geld om te zetten naar de DRTCC dvd? Voor de muziekrechten die daarop zitten ofzo:)

Gerben vd Broek
Doneren gaat zo hard nu. Ik wacht nog wel even tot de volgende maand. Immers moet er dan ook geld bij elkaar geraapt worden.

Niels Tieman
9 februari 2010, 20:11
Hmm. De kosten van de DVD staan los van de overige kosten. Als de DVD 25 stuks verkoopt zijn die kosten er volledig uit. :) Daarbij is de DVD iets extra's. De donaties worden gebruikt om de standaard kosten te dekken. :D

Fabian de Jong
9 februari 2010, 20:59
Misschien ook een idee om iDeal mogelijk te maken? Ik weet dat dit mogelijk is maar ben er alleen nooit ingedoken van hoe en wat.

Mossel
9 februari 2010, 21:16
Misschien ook een idee om iDeal mogelijk te maken? Ik weet dat dit mogelijk is maar ben er alleen nooit ingedoken van hoe en wat.

dat lijkt me verstandig :) of gewoon een rekening nr

Niels Tieman
9 februari 2010, 21:25
Ik ben inderdaad wat informatie over iDEAL aan het verzamelen maar daar zitten nog wel wat haken en ogen aan die ik goed moet doornemen. Daarbij krijgt DigitalRacing.nl binnen enkele tijd weer een eigen bankrekening etc, dus dan word dan ook een stuk makkelijker. :)

Tot die tijd laat ik het rekening-nr liever niet continue online staan. Ik kan hem eventueel wel via een PM geven mochten mensen daar geintresseerd in zijn.

:)

Robert Saalmink
9 februari 2010, 21:42
Voor zover mijn ervaring reikt zijn diensten als iDeal en dergelijke niet zonder meer te gebruiken, dan moet je aan heel veel eisen voldoen geloof ik.

Niels Draijer
9 februari 2010, 22:36
Ah, ik mailde Robert al voordat ik dit had gelezen. Ik heb geen paypal maar zie wel graag een iDeal knop. Een vriend van mij implementeert dit al jaren op diverse sites. Mocht er interesse zijn dan kan ik zijn website even doorgeven.
Zolang er dus geen oplossing naast Paypal is kan ik niet doneren. Hopelijk komt hier een oplossing voor :)

Peter
9 februari 2010, 22:37
stuur het geld maar naar mij dan doneer ik het wel voor je :D

Niels Draijer
9 februari 2010, 22:44
Vind ik ook prima hoor.

Niels Tieman
9 februari 2010, 22:46
Er komen oplossing, maar voor nu blijft PayPal de enige optie. Mocht je heel erg graag willen storten mag je me altijd pm-en voor het bankrekening-nummer. ;)

Niels Draijer
9 februari 2010, 22:49
Er komen oplossing, maar voor nu blijft PayPal de enige optie. Mocht je heel erg graag willen storten mag je me altijd pm-en voor het bankrekening-nummer. ;)

Heb jij ff pech Peter. Loop je toch mooi een hele dag rente mis van mijn zuurverdiende centen:p

Dennis
9 februari 2010, 23:23
Top.
Normaal doe ik nooit mee aan dit soort donatie dingen maar voor DR maak ik graag een uitzondering.

El Maestro
9 februari 2010, 23:34
Donatie gedaan!:)

Peter
10 februari 2010, 01:31
Same here, overschrijving gedaan.... ff afwachten of het goed overkomt want een paypall account was bijna leeg, moest dus overgeboekt worden van mn bankrekening maar ik heb dat op automatisch staan, ff zien of dat goed gaat...

Jeroen Ursem
10 februari 2010, 01:43
Score voor een eerste dag is in ieder geval al erg netjes zo te zien :)

Bramzel
10 februari 2010, 01:46
Yep, waarvoor onze hartelijke dank :D

Rogue
10 februari 2010, 02:19
Mooi om te zien dit, helemaal top! :)

Raikkonen_WC
10 februari 2010, 08:30
Donatie gedaan!

eansys
10 februari 2010, 10:09
Ook mijn steentje bijgedragen. Volgens de teller zijn de komende 3 maanden reeds gedekt.

Quizmaster
10 februari 2010, 10:09
Heb ook net een duit in het zakje gedaan, leuk ook dat persoonlijke berichtje van Robert in het engels? :p:lol:

Stefan van Renselaar
10 februari 2010, 10:10
De volgende 3 maanden komen we dus ook wel door :)

Ik kijk volgende maand wel wat ik doneer ;)

Niels Tieman
10 februari 2010, 10:11
Heb ook net een duit in het zakje gedaan, leuk ook dat persoonlijke berichtje van Robert in het engels? :p:lol:

En het berichtje komt indirect ook nog van mij! Snap jij hem nog?! :D:lol:

Maik Peters
10 februari 2010, 10:29
Ojeah, op naar de / over de 200eurie :D

JossNL
10 februari 2010, 10:57
Op naar/over de 250 dan maar ;)

Mark B
10 februari 2010, 11:11
zal vanavond eens wat proberen te doneren, heb het echter net zoals draijer niet echt op paypal :) maar we shall see

Maik Peters
10 februari 2010, 11:24
@Mark B; Je mag ook best wel geld aan mij doneren dan doneer ik het wel via paypal :p

Mark B
10 februari 2010, 11:34
@Mark B; Je mag ook best wel geld aan mij doneren dan doneer ik het wel via paypal :p

Zou een goeie optie kunnen zijn inderdaad

Dennis
10 februari 2010, 11:35
Score voor een eerste dag is in ieder geval al erg netjes zo te zien :)

Ziet er erg goed uit ja. Wat hebben we toch een toffe groep mensen hier :D

Same here, overschrijving gedaan.... ff afwachten of het goed overkomt want een paypall account was bijna leeg, moest dus overgeboekt worden van mn bankrekening maar ik heb dat op automatisch staan, ff zien of dat goed gaat...

Dat werkt erg goed bij Paypal. Heb dat al tijden zo staan en werkt echt perfect.

Bram Kocken
10 februari 2010, 11:39
Bij gebrek aan Paypal ga ik het doen via het rekeningnummer... En meteen maar ff monthly schedulen ;)

Maik Peters
10 februari 2010, 12:35
Nog 10 euro en de komende 4 maanden zijn gedekt :)

btw. gaat Jeroen bijhouden met stats, wie het meeste doneert? (in geld / in keren etc)

Martijn Brouwer
10 februari 2010, 12:46
jullie kunnen ook moneybookers gebruiken 10 x sneller dan paypal en iedereen kan funds op ze moneybookers zetten met ideal of elke andere online bankbetalingen.

Niels Tieman
10 februari 2010, 12:47
Dat het sneller is, is niet helemaal waar. Je donatie, waarvoor dank, is nog 'pending' tot 16 Februari. :)

Martijn Brouwer
10 februari 2010, 12:54
ja klopt dat is paypal duurd een paar dagen een e check,vroeger deed ie dat gelijk maar sinds ik een adres wijziging daar deed doet ie geen directe betalingen meer.het duurd wat langer maar, het komt altijd goed.

Bram Kocken
10 februari 2010, 13:09
btw. gaat Jeroen bijhouden met stats, wie het meeste doneert? (in geld / in keren etc)
Lijkt me niet handig, komen toch alleen maar scheve gezichten van. Niet voor niets dat het ook al in de start-post staat...

Roy Visser
10 februari 2010, 13:10
Zoals beloofd een euro voor iedere overwinning, en een halve euro voor iedere podium plek. Keep up the good work heren :)

Bram Kocken
10 februari 2010, 13:16
Met het oog op het 'overschot', ik hoop dat deze eerste donaties een mooi reserve-potje kunnen vullen, zodat er bij een tegenvaller (een server die op z'n plaat gaat, net als afgelopen dec) er dan zonder al te veel zorgen er een oplossing voor kan komen.

Mijn bijdrage staat in ieder geval voor het einde van iedere maand, dat komt hier ff wat makkelijker uit! :)

Robert Saalmink
10 februari 2010, 13:37
Zoals beloofd een euro voor iedere overwinning, en een halve euro voor iedere podium plek. Keep up the good work heren :)

Aha, nou dan kunnen we even vooruit :thumbup: Ik vraag JR Stats wel even of ze het narekenen :p

Verder heb ik nog niet iedereen bedankt zover, dus bij deze: THANKS!!!!! :D

Jeroen Ursem
10 februari 2010, 13:39

Ah, dat had ik ook als maatstaaf kunnen nemen!

Heb ik wel eens verteld over mijn podiumplek op Imola?

;) Absoluut niet, dit is voor iedereen persoonlijk vind ik, ik kan niet in iedereen's portomonnee kijken en de 1 heeft nou eenmaal meer over voor DRNL dan de ander.

Dat geeft alleen maar scheve gezichten.

Niels Tieman
10 februari 2010, 13:42
:ambulance:

Jeroen Ursem
10 februari 2010, 13:44
:ambulance:

Of baseren op het aantal keer dat ik over Imola begonnen ben :laugh:

Peter
10 februari 2010, 13:45

Toch niet van alle gereden seizoenen in het verleden he? :blink:

Roy Visser
10 februari 2010, 13:52
Toch niet van alle gereden seizoenen in het verleden he? :blink:

Tuurlijk wel!

Peter
10 februari 2010, 14:04
Held!! :thumbup:

Mark B
10 februari 2010, 14:10
Money for nothing and chicks for free! ? :)

Ferroeni
10 februari 2010, 14:10
Bij gebrek aan Paypal ga ik het doen via het rekeningnummer... En meteen maar ff monthly schedulen ;)

Ik heb ook geen Paypal, en geef zelf ook de voorkeur aan electronisch overnamen via mijn rekeningnummer. Maar wat is het rekeningnummer van DRnl?

Mathijs
10 februari 2010, 14:18
I will do the same

:innocent:

Robert Saalmink
10 februari 2010, 14:46
Ik heb ook geen Paypal, en geef zelf ook de voorkeur aan electronisch overnamen via mijn rekeningnummer. Maar wat is het rekeningnummer van DRnl?

Even Niels PM-en :)

Maik Peters
10 februari 2010, 16:11
Volgens mij kan DRNL beter Koste per jaar opschrijven ipv per maand :D
Gaat veel beter! wehehhe...

als het zo doorgaat dan zijn de jaar koste eruit.

Niels Tieman
10 februari 2010, 16:24
Ik moet zeggen dat ik er simpelweg stil van word.. :)

Manuel
10 februari 2010, 16:26
Nog even en dan kunnen we samen op vakantie gaan ;)

Kim Van Der Stichelen
10 februari 2010, 16:30
Ging Niels niet verhuizen binnenkort?
Het komt allemaal wel lekker uit hé

http://fetchblog.com/images/ducktales.jpg

Robert Saalmink
10 februari 2010, 16:35
Damn, uitgelekt! ;)

Niels Tieman
10 februari 2010, 16:43
:innocent:

Ik ontken alles...

Bramzel
10 februari 2010, 16:44
Ik moet zeggen dat ik er simpelweg stil van word.. :)

:stupid:

Raikkonen_WC
10 februari 2010, 17:23
Laat wel weer zien wat voor een hechte groep we zijn. Had het er gisteren nog met Guyon over. Ik kom op veel websites, waar een donatie knop staat. Nog nooit de neiging gehad om te doneren. Toen ik het bij DRNL zag, kon ik niet wachten om te doneren......

Robert Saalmink
10 februari 2010, 17:44
Het is op zijn minst indrukwekkend te noemen inderdaad :)

Bob
10 februari 2010, 17:50
Ja ik keek er net naar en zat er te kijken van WOW! Dit is echt gaaf.
Zo zie je maar weer wat voor 'fanatiekelingen' we zijn en dat we DR.nl gewoon willen behouden als onze dagelijkse bezigheids therapie (positief bedoeld :))
Helemaal goed dit!

Captain Slow
10 februari 2010, 17:51
Ging Niels niet verhuizen binnenkort?
Het komt allemaal wel lekker uit hé

plaatje

:lol::lol::lol::lol:

Stefan van Renselaar
10 februari 2010, 19:11
Gaat echt hard :blink:

Heb ik wel eens verteld over mijn podiumplek op Imola?

Nee, vertel? :p

Fr3d
10 februari 2010, 19:34

niet eens een euro per punt en 2 per pole ?? :innocent:

Bram Van Der Stichelen
10 februari 2010, 19:36
Heel erg mooi dit bedrag al :) Ik heb zelf geen paypal, maar ik zal Kim wel een briefje geven voor mijn bijdrage ;) Kan ie dan gewoon via Paypal overschrijven.

Niels Draijer
10 februari 2010, 20:20
@ Niels Tieman,

Ik heb nu geld naar je overgemaakt maar werkt het zo dat jij dit via PayPal stort middels de donatieknop of zien we het gestorte saldo dat per bankrekening binnenkomt niet meer terug bij het saldo naast de donatieknop?
Snappie? ;)

Niels Tieman
10 februari 2010, 20:21
De mensen die storten richting de bankrekening krijgen van mij een 'confirm' zodra ik het ontvangen heb, maar het zal niet bijgevoegd worden aan de balk omdat die simpelweg gekoppelt zit aan PayPal. :)

Bob
10 februari 2010, 20:30
De mensen die storten richting de bankrekening krijgen van mij een 'confirm' zodra ik het ontvangen heb, maar het zal niet bijgevoegd worden aan de balk omdat die simpelweg gekoppelt zit aan PayPal. :)

Dus er is meer ontvangen dan aangegeven in de balk! :lol: Helemaal goud!
Mijn donatie is ook onderweg! ;)

Jeroen Ursem
10 februari 2010, 20:36
Dikke duim ook naar alle andere leden die gedoneerd hebben, echt top jongens :)

Vind dit stiekum leuker dan de teller van serious request :p

Niels Draijer
10 februari 2010, 20:37

Okidoki:)

Gerben vd Broek
10 februari 2010, 20:44
@^^

Je stond gister toch wel even in de lijst dat je gedoneerd had, maar geen geld kon overmaken. Als dat werkt dan is het mogelijk dat je op die manier wel je bedrag in het systeem zet, en dan kan Niels T het alsnog confirmen en dus zichtbaar maken bovenaan forum?

Niels Tieman
10 februari 2010, 20:47
Het zit hem ook in de overzichtelijkheid en de 'nieuwe' boekhouding die ik aan het maken ben. Dus het is voor mij ook overzichtelijker om de PayPal stortingen en de betaling aan het andere bankrekeningnummer gescheiden te houden op het moment. :)

Niels Draijer
10 februari 2010, 20:48
@^^

Je stond gister toch wel even in de lijst dat je gedoneerd had, maar geen geld kon overmaken. Als dat werkt dan is het mogelijk dat je op die manier wel je bedrag in het systeem zet, en dan kan Niels T het alsnog confirmen en dus zichtbaar maken bovenaan forum?

Da's een goeie. Alleen heb ik geen idee hoeveel ik had ingetikt als zogenaamde donatie. Komt misschien niet overeen met wat ik heb gedoneerd. Anyway, geen idee hoe dat werkt maar eigenlijk boeit het me niet zo. Als ik eraan kan bijdragen dat DRNL op z'n minst quitte speelt ben ik tevreden. Als het getal bij de donatieknop niet volledig is maak ik me er niet druk om.

Ferroeni
10 februari 2010, 21:39
Niet via Paypal, maar net wel gedoneerd naar het speciale rekeningnummer.

Gerben vd Broek
10 februari 2010, 23:02
Da's een goeie. Alleen heb ik geen idee hoeveel ik had ingetikt als zogenaamde donatie. Komt misschien niet overeen met wat ik heb gedoneerd. Anyway, geen idee hoe dat werkt maar eigenlijk boeit het me niet zo. Als ik eraan kan bijdragen dat DRNL op z'n minst quitte speelt ben ik tevreden. Als het getal bij de donatieknop niet volledig is maak ik me er niet druk om.

Zo belangrijk is dat knopje ook niet, maar dacht misschien is het een simpele manier om het overzichtelijk te houden. Maar uiteraard weer penningmeester Niels T dat het beste.

Niels Tieman
10 februari 2010, 23:38
Het komt goed. Ik hou jullie op de hoogte de komende tijd. :D

eansys
10 februari 2010, 23:40
Het zit hem ook in de overzichtelijkheid en de 'nieuwe' boekhouding die ik aan het maken ben. Dus het is voor mij ook overzichtelijker om de PayPal stortingen en de betaling aan het andere bankrekeningnummer gescheiden te houden op het moment. :)

Goed idee,

Maar kan je, voor de kick, ook het gestorte bedrag op de bank vermelden:rolleyes:
Het is zo leuk om die percentage's omhoog te zien gaan :thumbup:

Niels Tieman
10 februari 2010, 23:45
Yep. Ik zal daar morgen even een totaalbedrag van bakken.:D

Jeroen Ursem
10 februari 2010, 23:49
Voorspelling voor eind deze week:

http://img704.imageshack.us/img704/3015/drnlrequest2010.jpg

Niels Tieman
10 februari 2010, 23:51
:lol::thumbup:

Hier word ik écht stil van!

Bramzel
Hahaha :D

Roy Visser
:lol::lol::lol::lol::lol:

Niels Draijer
11 februari 2010, 00:00
:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

Bram Kocken
11 februari 2010, 00:08
OMFG! :lol:
Jij spoort echt voor geen meter!

Robert Saalmink
11 februari 2010, 00:17
Kan iemand Photoshop van Jeroen's PC verwijderen aub? Dit wordt echt te gek! :p

Roy Visser
11 februari 2010, 00:20
Kan iemand Photoshop van Jeroen's PC verwijderen aub? Dit wordt echt te gek! :p

lol, dit is gedaan met paint, dat zit standaard in windows ;)

zie je het talent niet!

Niels Tieman
11 februari 2010, 00:24
Dat is een goede uitdrukking: Ik zie het talent niet... ;)

Jeroen Ursem
11 februari 2010, 00:31
:crying:

El Maestro
11 februari 2010, 00:38
Ik vond hem heel mooi hoor Jeroen!:p

Maik Peters
11 februari 2010, 10:14
Mooi man Jeroen, Talentje!!!!

Bram Kocken
11 februari 2010, 10:35
Dat is een goede uitdrukking: Ik zie het talent niet... ;)
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Niels Tieman
11 februari 2010, 11:09
Ik heb de donaties via de bank toegevoegd aan de balk.

Goal amount for this month: 60 EUR, Received: 407 EUR (680%) is de huidige stand. Wat moet je hier verder nog aan toevoegen..

Bram Kocken
11 februari 2010, 11:18
Euh, een datum voor de meeting op de Nordschleife?

Niels Tieman
11 februari 2010, 11:19
Dat lijkt me niet helemaal in deze thread passen. ;)

Bram Kocken
11 februari 2010, 11:24
Oh! :blink: Is dat een optie dan? :blink:

Maar ik kan niet anders zeggen dan Hulde voor iedereen. En ik hoop ook bijzonder dat mensen een periodieke betaling in gedachten hebben en niet alleen met de hype nu mee doen...

Elke mnd 60 euro is makkelijk te halen met deze community. Of ik moet het heel erg verkeerd inschatten!

Maik Peters
11 februari 2010, 11:25
Zoals al eerder gezegd zou het mogelijk beter kunnen zijn wat de resterende jaarkosten zijn :), omdat de maandkosten al 6x gehaald zijn :)

(je kan het natuurlijk ook zelf uitrekenen maar het geeft zo'n vertekenend beeld.)

Captain Slow
11 februari 2010, 11:39
Naja, de komende maanden kunnen we weer vooruit. Ook mooi om te zien.:)
Ook ik ga een duit in het zakje doen, maar niet deze maand.

Roy Visser
11 februari 2010, 12:55
Zoals al eerder gezegd zou het mogelijk beter kunnen zijn wat de resterende jaarkosten zijn :), omdat de maandkosten al 6x gehaald zijn :)

(je kan het natuurlijk ook zelf uitrekenen maar het geeft zo'n vertekenend beeld.)

Maik het is een donatie knop hé, geen wat zijn de financiele kosten van drnl knop. Doneren is vrij en anoniem, om nou van beide kanten alle financiele plaatjes in te zien is volkomen onnodig (dit ook nog even over je opmerking om donaties op te nemen in de statistieken).

het is volkomen duidelijk zoals het nu is, gewoon iedere maand lekker het tellertje op nul, en de jaarkosten hoeven we ons niet druk over te maken.

en zo moeilijk is het rekensommetje 12x60 toch ook niet ;)

Bramzel
11 februari 2010, 13:02
Wat Roy zegt :) En nog maar weer eens bedankt aan iedereen, dit is echt overdonderend!

Niels Tieman
11 februari 2010, 13:19
Ik kan niets aan Roy zijn tekst toevoegen, dus dat doe ik ook niet. :D

Maik Peters
11 februari 2010, 13:59
Het is wel weer duidelijk.

Quizmaster
11 februari 2010, 14:06
Met dit bericht voeg ik ook helemaal niets toe :lol:

Maik Peters
11 februari 2010, 14:34
Roy, jammer dat je het weer lekker anders opvat ipv wat verder te denken; (ik reageer op jou, omdat je direct op mij reageert, wat je goed recht is).

DRNL heeft een bepaald doel voor ogen met de donatieknop.
Dat is onder andere die 60euro per maand halen. (Dat is geen must, maar het zou leuk zijn dat DRNL wordt gesteund in de koste)

Nu is iedereen / de meeste / velen van ons al zo gretig geweest dat de eerste maand meer dan gehaald is. Als de teller volgende maand op 0 komt vind ik het een vertekenend beeld geven t.o.v. de huidige maand. Hebben we (DRNL peeps) de "gedeelde" kosten (welke kosten dit ook zijn, server kosten, website kosten, overige kosten) gehaald?

DRNL heeft 720 euro (12x60) koste die ze met ons willen delen.
De overige kosten / financiën ben ik niet in geïnteresseerd en dat vraag ik ook niet Roy.

Op dit moment dat ik dit schrijf heeft DRNL 720 (totaalkosten) - 407 (gedoneerde bedrag) = 313euro (jaarkosten) aan kosten over.
Als de teller op 0 komt geeft dat dus een vertekend beeld.

Mogelijk / Blijkbaar kiest DRNL hiervoor of hebben ze er nog niet geheel over nagedacht hoe het te presenteren.
DRNL heeft/had immers niet verwacht dat het zo'n storm zou lopen.
Ik ook niet hoor, maar het is een goed gebaar en DRNL is het waard!

Hopelijk is het nu duidelijker,
zo niet, dan hoor ik het vanzelf,

Bedankt.

Mathijs
11 februari 2010, 14:41
Ik begrijp Maik wel. Maar heb op deze discussie verder niet zoveel toe te voegen, maar Maik, my understanding heb je;)

Bramzel
11 februari 2010, 15:11
Roy, jammer dat je het weer lekker anders opvat ipv wat verder te denken; (ik reageer op jou, omdat je direct op mij reageert, wat je goed recht is).

DRNL heeft een bepaald doel voor ogen met de donatieknop.
Dat is onder andere die 60euro per maand halen. (Dat is geen must, maar het zou leuk zijn dat DRNL wordt gesteund in de koste)

Nu is iedereen / de meeste / velen van ons al zo gretig geweest dat de eerste maand meer dan gehaald is. Als de teller volgende maand op 0 komt vind ik het een vertekenend beeld geven t.o.v. de huidige maand. Hebben we (DRNL peeps) de "gedeelde" kosten (welke kosten dit ook zijn, server kosten, website kosten, overige kosten) gehaald?

DRNL heeft 720 euro (12x60) koste die ze met ons willen delen.
De overige kosten / financiën ben ik niet in geïnteresseerd en dat vraag ik ook niet Roy.

Op dit moment dat ik dit schrijf heeft DRNL 720 (totaalkosten) - 407 (gedoneerde bedrag) = 313euro (jaarkosten) aan kosten over.
Als de teller op 0 komt geeft dat dus een vertekend beeld.

Mogelijk / Blijkbaar kiest DRNL hiervoor of hebben ze er nog niet geheel over nagedacht hoe het te presenteren.
DRNL heeft/had immers niet verwacht dat het zo'n storm zou lopen.
Ik ook niet hoor, maar het is een goed gebaar en DRNL is het waard!

Hopelijk is het nu duidelijker,
zo niet, dan hoor ik het vanzelf,

Bedankt.

Het vertekenende beeld klopt ten dele; er zullen echter ook maanden zijn waarbij het maandbedrag niet gehaald wordt. In dat soort maanden kunnen we de opgebouwde marge weer gebruiken. Het maandbedrag is een indicatie; geen regel.
We hebben hier goed over nagedacht en de gemaakte keuzes zijn bewust.

Dat het zo'n storm zou lopen hadden we inderdaad niet verwacht, maar zien we alleen maar als zegen.

Niels Tieman
11 februari 2010, 15:16
Als ik daar persoonlijk ook nog iets aan toe mag voegen: Het is doneren. Het geen lidmaatschap, geen eis dat je iets geeft aan ons. Je doneert omdat je het bedrijf een warm hart toedraagt en in ons geval plezier (kan) beleven aan het forum en de leagues die wij organiseren.

eansys
11 februari 2010, 15:29
Het vertekenende beeld klopt ten dele; er zullen echter ook maanden zijn waarbij het maandbedrag niet gehaald wordt. In dat soort maanden kunnen we de opgebouwde marge weer gebruiken. Het maandbedrag is een indicatie; geen regel.
We hebben hier goed over nagedacht en de gemaakte keuzes zijn bewust.

Dat het zo'n storm zou lopen hadden we inderdaad niet verwacht, maar zien we alleen maar als zegen.

Oplossing, hou een procententellertje bij... :cool:
Als deze weer tegen de 100% gaat lopen moet er weer gedoneerd worden en laat je hem van oranje naar rood gaan b.v.......(Wanneer doneren wenselijk is)
Iedereen is denk ik wel bereid om te geven (zie die teller omhoog schieten) en een donatie is in mijn ogen niet een periodiek terugkomend iets. Een periodieke betaling vind ik meer een verkapte contributie (mijn persoonlijke mening hoor).

Die rode balk werktte als een rode doek op een stier bij iedereen.:thumbup: Er is enthousiast gedoneerd al zeg ik het zelf. En een ieder naar zijn vermogen denk ik.

Ik persoonlijk vind het grappig dat zo'n groep mensen, waarvan ik er persoonlijk maar heel weinig echt ken, als een collectief vind dat DRNL moet blijven draaien en hier hun steentje aan willen bij dragen.

Ik begrijp Maik dan ook wel. Het gaat er niet om het financiele plaatje van DRNL te zien maar duidelijk te krijgen wanneer donaties nodig zijn zodat de community kan ingrijpen/ondersteunen;)

Gooi het in de beheerdersgroep zou ik zeggen. :tongue_smilie:
Ik ben in iedergeval blij dat ik lid ben van deze community..:rockon:

eansys
11 februari 2010, 15:36
ik durf er bijna niet op te reageren ;)

:lol::lol: Had alleen Bram zijn commentaar gelezen toen ik het schreef. Niets moet, alles mag, dat is in iedergeval het motto......

Weet zeker dat iedereen het beste voor heeft en graag wil meewerken/betalen indien nodig.

Bram Kocken
11 februari 2010, 15:43
Iedereen is denk ik wel bereid om te geven (zie die teller omhoog schieten) en een donatie is in mijn ogen niet een periodiek terugkomend iets. Een periodieke betaling vind ik meer een verkapte contributie (mijn persoonlijke mening hoor).
Dat is inderdaad iets wat voor iedereen anders ligt. Ik heb het bijvoorbeeld wel gedaan, omdat ik hier toch erg veel plezier en tijd in steek. En zou het zeker wel missen als het wegvalt.
Dus dan maar een kleine vrijwillige 'contributie', zodat het financieel in ieder geval iets minder zorgen geeft.

(Daarnaast, ontwikkelingshulp werkt met een vast bedrag over langere termijn beter dan in 1 keer 8 miljoen ;))

Manuel
11 februari 2010, 15:48
Ik vraag me af waarom er eigenlijk zo moeilijk gedaan wordt om dit alles.

Jeroen Ursem
11 februari 2010, 19:42
Ik ook niet, maar dat ik 2 keer lees dat Storm gaat lopen vind ik een groot pluspunt als ik zijn rondetijden de laatste tijd zie :thumbup:

El Maestro
11 februari 2010, 21:43
:lol:

Kim Van Der Stichelen
11 februari 2010, 21:59
Als het budget zo blijft dat zie ik dat als een gunstig teken voor het drtcc :innocent:

Jeroen Ursem
11 februari 2010, 22:01
Als het budget zo blijft dat zie ik dat als een gunstig teken voor het drtcc :innocent:

407 :thumbup: :laugh: :lol:

Peter
14 februari 2010, 01:28
helaas voor Kim, geen 407 meer :D
Wie heeft nu weer 5 euro gedoneerd, had je niet beter 3 euro kunnen doen dan hadden we weer op een mooi rond bedrag komen te staan :laugh:

speed9
14 februari 2010, 11:46
Wie heeft nu weer 5 euro gedoneerd, had je niet beter 3 euro kunnen doen dan hadden we weer op een mooi rond bedrag komen te staan :laugh:
LOL

Wat ik me net bedacht trouwens.
Als je het op een bank rekening gooit,krijg je na een jaar een bepaalde % rente:lol:.

Edit:

Maarja als hun elke maand 100+ euro binnen halen,dan hoeven we voorlopig geen zorgen maken.
Het ging er meer om,om de verlies te comproseren,maar nu:thumbup:is dat een bijzaak denk ik.

Ellu
14 februari 2010, 20:58
Ik zal in een van de komende maanden wat bijdragen, al vind ik het niet erg als Niels & co. een paar tientjes pakken om te verbrassen in de kroeg ;)

Henk Kraal
14 februari 2010, 21:12

Ah lal, die nu pas dat je ook een aangepast bedrag kan storten :P Ach volgende maand maar weer rechttrekken ;)

Jeroen Ursem
15 februari 2010, 14:08
Ah lal, die nu pas dat je ook een aangepast bedrag kan storten :P Ach volgende maand maar weer rechttrekken ;)

€**,01 pakt hij echter niet :p

Henk Kraal
15 februari 2010, 21:15
€**,01 pakt hij echter niet :p

Paypal = Amerikaans? Oftewel **.01 misschien? :innocent:

Robert Saalmink
15 februari 2010, 21:56
Deze Paypal is gewoon Nederlands hoor. Goed telefonisch bereikbaar ook, trouwens.

speed9
18 februari 2010, 16:54
Paypal = Amerikaans? Oftewel **.01 misschien? :innocent:

wat houd die ** in ? 0 6 of ? gewoon **

Maarja even een vraagje : Als je gedoneerd heb,BVB 30 euro,is dat dan ook aftrekbaar van je donatie bij de Meeting, of zit dit apart van alles?

Niels Tieman
18 februari 2010, 16:57
De meeting en andere kosten staan hier volledig los van. :)

speed9
18 februari 2010, 17:07
De meeting en andere kosten staan hier volledig los van. :)

Ok.
Vroeg me gewoon af omdat jullie er over hadden, in geval van overflood,omdat geld te gebruiken bij de meeting.

Wanneer/waar is die eigelijk (in een richtlijn)?.

Fabian de Jong
18 februari 2010, 21:08
Ok.
Vroeg me gewoon af omdat jullie er over hadden, in geval van overflood,omdat geld te gebruiken bij de meeting.

Wanneer/waar is die eigelijk (in een richtlijn)?.
Als die er komt ga maar uit van mei/juni.

Niels Tieman
18 februari 2010, 23:13
En eerder Juni dan mei. ;)

Federici
19 februari 2010, 01:02
En eerder Juni dan mei. ;)

Maar dan is het WK... :P

Darthwillie
19 februari 2010, 01:04
precies, dus toch niets leuks op tv op dat moment :p

Niels Tieman
19 februari 2010, 01:05
Maar dan is het WK... :P

*kuch*Roggel*Lekkerbelangrijk*kuch*... ;)

Zonder al te veel offtopic te gaan, Ik denk dat het verdomd lastig is om overal rekening mee te houden. Straks hebben we een datum voor het WK-veldrijden en vinden de Belgen onder ons dat weer vervelend. :D

Jeroen Ursem
19 februari 2010, 01:12
Zal mij een worst zijn wat er allemaal te doen is, ik ga toch naar de meeting :p

Federici
19 februari 2010, 01:13
*kuch*Roggel*Lekkerbelangrijk*kuch*... ;)

Zonder al te veel offtopic te gaan, Ik denk dat het verdomd lastig is om overal rekening mee te houden. Straks hebben we een datum voor het WK-veldrijden en vinden de Belgen onder ons dat weer vervelend. :D

Niels, je begrijpt best wat ik bedoel hè ;)
Een WK voetbal is absoluut niet te vergelijken met het WK veldrijden, schaatsen, darts en klootschieten bij elkaar :D

Gerben vd Broek
19 februari 2010, 01:16
Zegt een voetbalfanaat. Neem 20 mensen die enkel maar veldrijden leuk vinden en ga lekker naar een voetbalwedstrijd. Echt wel leuke samenkomst. Dus of je het ermee kan vergelijken of niet. Ieder zijn eigen ding, en niet omdat er meer volk achter een bal aanrent is het ineens belangrijker.

Niels Tieman
19 februari 2010, 01:16
Dat ligt eraan hé, waar je intresses liggen.

Federici
19 februari 2010, 01:17
Jammer dat er zo weinig voetbalfanaten hier op het forum zijn.

Jeroen Ursem
19 februari 2010, 01:18
Formule 1 werd de vorige keer ook netjes opgelost, dus ik zie het probleem niet zo :p

Als het weer meezit staat er een groep buiten te lullen en een groep binnen te juichen voor Nederland ;)

Maarja, het heeft geen reet te maken met de donatieknop, dus lijkt me niet het juiste deel van het forum? :p

Gerben vd Broek
19 februari 2010, 01:18
En dat geeft dus precies de reden dat een meeting prima kan doorgaan. Hebben ze gelukkig een weg om er even vanaf te komen.

Kortgezegt: Leuk een wk, maar de wereld stopt niet met draaien daarom.

Jeroen Ursem
19 februari 2010, 01:19
(en lekker rustig op de weg als de wedstrijd al bezig is :p)

Niels Tieman
19 februari 2010, 01:20
Hej, ik weet een leuk onderwerp: DONATIES!

;)

Gerben vd Broek
19 februari 2010, 01:22
;), is de maand al bijna voorbij? Kunnen we weer opnieuw het balkje vullen :P

Jeroen Ursem
19 februari 2010, 01:24
Ja, dan moeten we maar weer aan de slag ;)

Bob
19 februari 2010, 16:58
Hahaha, bij mij is het elke 3mnd :) Persoonlijk zoiets van ik doneer om de 3mnd!
Je kan het zien als een soort van contributie... Maar dan wel waar ik het graag aan uitgeef :)

Roy Visser
21 februari 2010, 11:07
het is alweer een mooi rond bedrag geworden :)

Bram Kocken
2 maart 2010, 15:32
Balk.... moet..... vol...... ;)

Volgens mij is mijn donatie vorige maand niet lekker doorgekomen, aangezien er niets is afgeschreven, dus dat komt vanavond nog ff..

Sander Hogendoorn
3 maart 2010, 17:51
Geld overmaken naar Paypal gaat wel langzaam zeg, maandag heb ik het naar m'n Paypal adres gestuurd, vandaag staat het erop maar nu duurt het nog eens 5 dagen voordat ik het ook daadwerkelijk kan gebruiken :sleeping:

Peter
3 maart 2010, 17:53
Je kunt je rekeningnummer ook aan je paypal account koppelen zodat je geen geld op je paypal hoeft te hebben, het wordt dan gewoon van je rekening afgeschreven... is een soort van machtiging die je dan afgeeft.... weet niet precies hoe het moet maar ik heb het ook en dat werkt prima!

Sander Hogendoorn
3 maart 2010, 17:57
Oh ok, thanks. Ga ik bij de volgende keer doen dan :)

Robert Saalmink
3 maart 2010, 22:15
Hoe dat met rekeningnummers zit weet ik niet, je kunt ook je credit card koppelen in elk geval en dat werkt goed. Je kunt ook -als je betalingen ontvangt op Paypal- van dat saldo weer betalingen doen, of het laten storen naar je credit card account, dat kan ook wel naar een bankrekening denk ik.

Brett Pit
4 maart 2010, 00:37
Pit doneert ook
[spacer]
Heden avond heb ik ook een duit in het zakje gedaan, omdat ook ik graag hier verblijf heb ik mijn volledige inkomsten vanaf het moment van mijn inschrijven op deze website overgemaakt, aangevuld met een symbolische euro.
[spacer]
Brett Pit

Niels Tieman
4 maart 2010, 00:38
http://sc2pod.com/forum//images/smilies/smiley-worship.gif

Rogue
4 maart 2010, 00:57

Darthwillie
4 maart 2010, 01:31
:rolleyes:

:lol::lol::lol::lol::thumbup:

Robert Saalmink
4 maart 2010, 09:46
Woppa, een heus fortuin erbij voor DRNL zeker :p

JossNL
4 maart 2010, 10:00
6 hele euro's :p

Darthwillie
4 maart 2010, 10:13
toch 1/10e van het maandbedrag :thumbup:

Stefan van Renselaar
6 maart 2010, 13:03
Mijn donatie is dus ook doorgekomen, dacht dat er wat mis was gegaan omdat het zo lang duurde :closedeyes:

Niels Tieman
6 maart 2010, 13:47
Zo lang? Je hebt het op 04-03-10 gestort.. (waarvoor dank. :))

Stefan van Renselaar
6 maart 2010, 14:33
Zo lang? Je hebt het op 04-03-10 gestort.. (waarvoor dank. :))

Ik had het gevoel dat het bij andere donaties wat sneller ging, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen :)

Gerben vd Broek
6 maart 2010, 14:37
Ligt er waarschijnlijk ook aan op welke manier je paypal gebruikt (gelinkt met rekening of cc, of zelf geld opzetten). Weet wel dat mijn donatie met 5 uur erna bevestigd was ook. Maar je leest ook dat mensen pas na 5 dagen geld tot hun beschikking krijgen op de paypal, dus zal wel meerdere oorzaken hebben. Waarschijnlijk ook welke bank je achter je paypal hebt hangen. Want als je eigen bank dezelfde is als die van Niels, dan gaat het waarschijnlijk ook sneller.

Captain Slow
6 maart 2010, 16:39
Ik denk dat er bij mij wat fout is gegaan.:) Stond op het punt om te doneren, voordat ik me bedacht dat het handig was om te kijken of er eigenlijk wel geld op die rekening staat.:p Scherm weggeklikt, en verder niks afgerond. Krijg alleen net een berichtje binnen: Bedankt voor je donatie.

Gewoon een automatisch iets neem ik aan?

Stefan van Renselaar
6 maart 2010, 17:16
Ik denk dat er bij mij wat fout is gegaan.:) Stond op het punt om te doneren, voordat ik me bedacht dat het handig was om te kijken of er eigenlijk wel geld op die rekening staat.:p Scherm weggeklikt, en verder niks afgerond. Krijg alleen net een berichtje binnen: Bedankt voor je donatie.

Gewoon een automatisch iets neem ik aan?

Ja, krijg je iedere keer als je via hier naar PayPal gaat :)

Niels Tieman
6 maart 2010, 18:34
Het lijkt me over het algemeen logischer als je via paypal gaat door het in te typen in je adresbalk en niet elke keer een 'donatie' te doen, als dat niet het geval is.

Captain Slow
9 maart 2010, 16:43
Zo, donatie is overgemaakt:)

Sander Hogendoorn
10 maart 2010, 10:35
Mijn donatie is ook net overgemaakt :)

Bram Kocken
10 maart 2010, 13:58
Great.. CC via PayPal is verlopen... gaat ook weer een paar dagen overheen! :(

Bramzel
11 maart 2010, 00:23
Nu we voor de 2e maand op rij ons doel royaal voorbij gaan kan ik toch niet anders dan jullie allemaal weer even een dikke vette veer in de kont te geven. Erg gaaf dat jullie ons zo meehelpen, en ik kan nogmaals garanderen dat alle donaties volledig ten goede zullen komen aan deze community :)

Robert Saalmink
11 maart 2010, 00:28
Allemaal hard wegrennen voor Bram die met z'n veer achter je kont aan zit!!!!!!!!! :blink:

maar hij heeft wel gelijk natuurlijk... :blush:

Niels Tieman
11 maart 2010, 01:32
Het overtreft alle verwachtingen. Het is fijn om te weten dat mensen DRNL een warm hart toedragen. En ik sluit me ook volledig aan bij Bram en Robert: Hartelijk dank voor de donaties!

Rogue
11 maart 2010, 01:58
Het overtreft alle verwachtingen. Het is fijn om te weten dat mensen DRNL een warm hart toedragen. En ik sluit me ook volledig aan bij Bram en Robert: Hartelijk dank voor de donaties!

...zeiden ze vanaf een tropisch eiland. :lol:

Robert Saalmink
11 maart 2010, 09:54
...zeiden ze vanaf een tropisch eiland. :lol:

Shit, de ip adressen vergeten te maskeren!! :surrender:

Mark B
11 maart 2010, 10:33
Erg gaaf dat jullie ons zo meehelpen, en ik kan nogmaals garanderen dat alle donaties volledig ten goede zullen komen aan deze community :)

Zag ik nou een link met "merchandise" op de hoofdpaginga?? ;):lol:

Atreidez
11 maart 2010, 14:29
Kan je ook zien wat totale kosten en totale donaties zijn ergens? Dat geeft denk ik ook een evenwichtiger beeld.. Aangezien de site en leagues al draaide ver voor de donatie optie mogelijk was :)

Robert Saalmink
11 maart 2010, 14:52
Als we alle historische kosten van servers en dergelijke gaan opzoeken dan word je niet vrolijk denk ik ;) is ook niet nodig, we konden het toen goed doen uit sponsor opbrengsten immers.

Bram Kocken
11 maart 2010, 14:55
Totale donaties zou iets zijn voor JR Statistics, om dat bij te houden.
Maar een totaal overzicht van de kosten zullen waarschijnlijk niet zo gauw openbaar op het forum komen, omdat we daar imo simpelweg niets mee te maken hebben.

Voor degene die moeten weten, zal het prima in te zien zijn, maar om dat nu openbaar te gooien voor jan-en-alleman.. Ik zou daar niet aan beginnen.

//edit
Wat me nog bedenk, volgens mij is het streefbedrag een prima uitgangspunt van de hostings-kosten van DR.nl p/maand... Vervolgens kun je dan prima uitrekenen hoe de balans staat, ervan uitgaande dat het vóór het donatie-systeem begon, het financieel goed ging.

//edit2
Wat dus ook in 2 zinnen gezegd had kunnen worden, hè Robert :innocent:

Niels Draijer
12 maart 2010, 14:10
Kan je ook zien wat totale kosten en totale donaties zijn ergens? Dat geeft denk ik ook een evenwichtiger beeld.. Aangezien de site en leagues al draaide ver voor de donatie optie mogelijk was :)

Toch nog even inhakend op jouw post.
Een donatie is een schenking. Het zou mij een worst wezen wat de kosten en/of opbrengsten zijn om deze site/server te onderhouden. Voor mij apart organiseren ze met alle admins een leuk avondje karten. Ik zou dat alleen maar toejuichen.

Wat ik hiermee wil zeggen zijn twee dingen. Ten eerste, DRNL hoeft niet al z'n financiën openbaar te maken. Wat schieten wij ermee op? Helemaal niets.
Ten tweede, schenken is schenken. Je ondersteunt de community, niets meer niets minder. Hoe het geld besteed wordt is geheel de verantwoording van de organisatie. Zij zijn degene die bepalen wat er mee gedaan wordt en in hoeverre ze dit openbaar willen maken. Als "schenker" moet je hierop geen invloed op willen uitoefenen:)

Roy Visser
12 maart 2010, 14:14
Helemaal met ND eens, deze discussie hebben we overigens al eerder gevoert :)

Atreidez
13 maart 2010, 21:04
Met donaties per maand kan je niet echt zien of er een gezond donatieratio is, of een overdreven positief of negatief ratio.. Ik vroeg ook niet om een gespecificeerde rekening. Er staat nu ook een bedrag bij, maar voor mijn part zijn het alleen 2 gekleurde balkjes. Het gaat mij er puur om dat je het alleen maar voor deze maand kan zien.

Maar jullie punt is me helemaal duidelijk hoor.. het slaat alleen totaal niet op mijn post.

speed9
13 maart 2010, 23:48
Toch nog even inhakend op jouw post.
Een donatie is een schenking. Het zou mij een worst wezen wat de kosten en/of opbrengsten zijn om deze site/server te onderhouden. Voor mij apart organiseren ze met alle admins een leuk avondje karten. Ik zou dat alleen maar toejuichen.

Wat ik hiermee wil zeggen zijn twee dingen. Ten eerste, DRNL hoeft niet al z'n financiën openbaar te maken. Wat schieten wij ermee op? Helemaal niets.
Ten tweede, schenken is schenken. Je ondersteunt de community, niets meer niets minder. Hoe het geld besteed wordt is geheel de verantwoording van de organisatie. Zij zijn degene die bepalen wat er mee gedaan wordt en in hoeverre ze dit openbaar willen maken. Als "schenker" moet je hierop geen invloed op willen uitoefenen:)

Breng je ze nou op ideeen?:lol:.

Wij als publiek,hebben niks te zeggen over jullie boekhouding en administratie,maar mischien is het de bedoeling van sommige,dat we kunnen zien,dat 60 euro wel royaal is,of dat jullie nogsteeds in percipe verlies maken,met de vorige seizoenen.

Het is een Donatie/Geschenk en geen lidmaatschap,maar denk dat iedereen hier wel een idee heeft over "goed"besteden,want tenslotte zijn we hier voor de gezelligheid en niet als straf:p

Mischien een ideetje om bvb ook Projecten er bij te zetten,zoals "karten totaal ???euro : er is al xxx gedoneerd.
Of ander idee:
Servers : xxxeuro
Stroom : xxxeuro
Onderhoud : xxxeuro

Want niet elke maand is het zelfde,want er kan mischien wel keer iets fouts gaan,en dan zijn er wel mensen hier,die graag me helpen met de kosten.

Tjerk Korving
14 maart 2010, 13:27
Dat is al een te grote afsplitsing Rick. In principe dekt de 60 Euro puur de maandelijkse kosten van de webhosting en de race server met een kleine marge voor onvoorziene zaken. We maken dus geen verlies maar winst ook zeker niet. Uiteindelijk komt alles ten goede aan de community. :)

speed9
16 maart 2010, 21:38
Dat is al een te grote afsplitsing Rick. In principe dekt de 60 Euro puur de maandelijkse kosten van de webhosting en de race server met een kleine marge voor onvoorziene zaken. We maken dus geen verlies maar winst ook zeker niet. Uiteindelijk komt alles ten goede aan de community. :)

Ok.

Winst maken,mag wel alleen :lol: niet als je tonnen binnen haalt.

Maarja in principe heeft DRNL,maar 720 euro nodig per jaar en alles extra is voor andere dingen(?).
Wat nou als blijkt dat jullie na 3 maanden al zoveel geld hebben,is het dan al gewoon binnen voor de hele jaar of gaan jullie dan concentreren op andere dingen?

Zoals upgrades van server of leuke extra's voor op de meeting(mischien wel vaker in 1 jaar)

Robert Saalmink
17 maart 2010, 10:15
Ok.

Winst maken,mag wel alleen :lol: niet als je tonnen binnen haalt.

Maarja in principe heeft DRNL,maar 720 euro nodig per jaar en alles extra is voor andere dingen(?).
Wat nou als blijkt dat jullie na 3 maanden al zoveel geld hebben,is het dan al gewoon binnen voor de hele jaar of gaan jullie dan concentreren op andere dingen?

Zoals upgrades van server of leuke extra's voor op de meeting(mischien wel vaker in 1 jaar)

Tuurlijk, server reparaties en toekomstige upgrades moet voor gereserveerd worden, denk ook aan licentiekosten van Windows, de games, vBulletin, Joomla, etc. Er komt nog wel wat meer bij kijken dan 12*60.

JossNL
17 maart 2010, 10:50
Tuurlijk, server reparaties en toekomstige upgrades moet voor gereserveerd worden, denk ook aan licentiekosten van Windows, de games, vBulletin, Joomla, etc. Er komt nog wel wat meer bij kijken dan 12*60.
Niet liegen he, Robert. Joomla is as free as it gets. ;)

Robert Saalmink
17 maart 2010, 11:05
Oh ja, dat klopt, maar sommige plug-ins niet.

Darthwillie
17 maart 2010, 11:13
Puur persoonlijk boeit het me niet zo waar het geld voor gebruikt word, stukje vertrouwen in de heren die het jaren zelf betaalden. Het blijft natuurlijk vrijwillig allemaal dat doneren.

Snap ook wel dat het een brok interesse is van mensen die het wel willen weten ;)

Niels Tieman
17 maart 2010, 11:57
Elke cent gaat richting de community. Is het niet voor noodzakelijke dingen dan is het voor bijpassende extra's. Er zijn genoeg kosten voor DigitalRacing.nl om elke cent zorgvuldig te gebruiken. Iedereen die bij de organisatie betrokken is, ongeacht hoe lang dat al is, zal beamen dat we goed nadenken over de stappen die we nemen. Dat geld voor de league-zaken maar zeker voor de financiële zaken.

Tevens is DigitalRacing.nl ook niet verplicht om de financiële status naar buiten te brengen. We zijn geen vereniging of stichting die per jaar duidelijk moet maken waar elke cent heen gaat. Er is al door meerdere mensen, inclusief mezelf, uitgelegd wat een donatie inhoud. In deze situatie is het een kwestie van vertrouwen hebben in de mensen die achter DigitalRacing.nl staan. Ongeacht hoeveel je donatie bedraagt, wij zullen er allen zorg voor dragen dat het terug komt in de community.

Bram Kocken
17 maart 2010, 12:47
T-Man for president!

Het schijnt dat ze op 't Ministerie v Financiën nog een vacature hebben, daar hebben ze ook behoefte aan een charismatische uitleg wat er met het geld gebeurd ;)

Captain Slow
17 maart 2010, 13:52
Niels, ik denk als je gaat navragen dat er weinig mensen wat op tegen zullen hebben als jullie een kleine winst af en toe in de eigen portemonnee steken hoor.:) Maar het is alleen maar mooi als elke cent richting de community gaat:thumbup:

Niels Tieman
17 maart 2010, 14:09
Dat mensen doneren, en de bijpassende reacties, zijn al een bonus en een motivatie om DigitalRacing.nl voort te zetten. Ik denk dat het niet meer dan logisch is om elke donatie terug in de community te stoppen.

Iedereen die zich inzet, of heeft ingezet, voor DigitalRacing.nl (of het eerdere, GPx.gamer(s).nl) doen dit ook met passie voor (virtuele-)autosport. We hebben altijd getracht om wat extra's te bieden richting de community. De eindejaar meetings, 24uur organiseren (ondanks dat dat zijn waterloo vond door het faillissement van het toenmalige SimWorld), maar ook de online extra's verdienen aandacht. Over het algemeen kost het geen geld, maar heel erg veel tijd. Mochten er dan noodzakelijke dingen bekostigd moeten worden zoals de url's, servers, VBulletin, plugins, programma's, games, licenties (etc.) moeten we dat doen vanuit sponsoren en sinds kort de donaties.

Kortom: De "winst" die we eventueel maken kan DigitalRacing.nl beter en mooier maken dan het op het moment is. En de eventuele tegenvallers zijn hopelijk ook gedekt op deze manier. Als dat de eerst komende jaren lukt dan is dat al winst genoeg. :)

speed9
17 maart 2010, 19:40
[..]
Kortom: De "winst" die we eventueel maken kan DigitalRacing.nl beter en mooier maken dan het op het moment is. En de eventuele tegenvallers zijn hopelijk ook gedekt op deze manier. Als dat de eerst komende jaren lukt dan is dat al winst genoeg. :)

:) Het is fijn dat iedereen inzet voor DRNL.
Het donatie systeem is tevens ook een motivatie voor de mensen die DRNL draaiende houden,want het laat ook zien dat we met ze alleen met/zonder donatie laten zien wat DRNL is.
Is het niet door donatie's,maar juist door de sfeer en de positive reacties.

Maar zoals al vaak gezegt is : Doneren is mogen,dus niet verplicht,maar door dat vele mensen doneren geeft het aan dat jullie niet alleen staan:thumbup:.

Ook door dat er elke maand wel nieuwe leden bij komen,laat het zien dat het gezellig is en ook de aandacht trekt van echte (club)racers.

F1-gast
28 april 2010, 13:10
Kan er ook geld ook gewoon met Ideal of via de bank overgemaakt worden ?
Kan er niet goed tegen dat ik 3 á 5 dagen lang niet weet waar mn geld is. En heb beetje slechte ervaringen met paypal

Gerben vd Broek
28 april 2010, 19:27
Stuur Niels Tieman even een PM, die kan je dan waarschijnlijk bankgegevens geven, zodat je "normaal" kan overmaken.

Ruben Laenens
22 mei 2010, 00:04
Wanneer gaan we kunnen inloggen op de homepage? Dat staat nu al één jaar op de homepage:p

edit: Oja sorry dat dit niet echt in de goeie thread staat

Fabian de Jong
22 mei 2010, 00:08
Wanneer gaan we kunnen inloggen op de homepage? Dat staat nu al één jaar op de homepage:p

edit: Oja sorry dat dit niet echt in de goeie thread staat
Ondanks dat het niet de goeie thread is, achter de schermen wordt er hard aan gewerkt ;)

Niels Tieman
11 augustus 2010, 23:23
Zou iedereen zo vriendelijk willen zijn geen donaties meer over te maken naar mijn bank-account.

Bij voorbaat dank.

Darthwillie
11 augustus 2010, 23:26
:blink: nog wel gewoon via de donatie knop?

Niels Tieman
11 augustus 2010, 23:26
Ja, want dat is naar het PayPal account, dat heeft niets te maken met mijn bankrekening. :)

speed9
11 augustus 2010, 23:33
Ja, want dat is naar het PayPal account, dat heeft niets te maken met mijn bankrekening. :)

:lol:OOOW zo werk jij ,geld op je bank + rente en dan op dnrl (het is een grapje)

Ralffoxx
12 augustus 2010, 01:32
Zou iedereen zo vriendelijk willen zijn geen donaties meer over te maken naar mijn bank-account.

Bij voorbaat dank.

Krijgt ie is gratis geld is het nog niet goed.

speed9
12 augustus 2010, 04:17
Krijgt ie is gratis geld is het nog niet goed.

Hij wil niet dat het geld op zijn rug groeit,krijgt die jeuk van:innocent:

Niels Tieman
21 januari 2011, 16:17
[spacer]

Vriendelijk verzoek

Vriendelijke vrienden van DigitalRacing.nl. Sinds een klein jaar hebben we het DigitalRacing.nl-donatie systeem in de wereld gebracht om onze kas te voorzien van de broodnodige inkomsten. Met een geweldige start hebben we aardig wat maanden kunnen draaien, waarvoor we jullie wederom willen bedanken. Toch willen we nogmaals de aandacht vestigen op het donatie-systeem.

Ben je een vaste bezoeker van ons, doe je enthousiast mee aan één van onze competities of heb je een andere goede reden: Dan vragen we je vriendelijk om te doneren.

Het is niet verplicht! Maar elke cent die aan ons gedoneerd zal worden gebruikt om DigitalRacing.nl draaiende te houden!

Overige informatie

De vorige keer was het nog mogelijk om via mijn persoonlijke bankrekening doneren aan DigitalRacing.nl. Dat is niet meer mogelijk. Mocht je toch willen doneren stuur dan een PM en dan komen we er samen wel uit.

Nogmaals bedankt voor alle donaties van het afgelopen jaar en de aankomende donaties in de komende tijd!

Vragen

Heb je nog meer vragen stuur een van de admins dan een PM of kijk even in de startpost van deze thread: http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=84859&postcount=1

[spacer]
[logo_dr]

Raikkonen_WC
21 januari 2011, 16:22
Telt sponsoring ook mee, of is dat weer een ander potje :D

Niels Tieman
21 januari 2011, 16:23
Ander potje :innocent:

:D

Captain Slow
21 januari 2011, 17:08
Is jouw bericht bedoeld om even mensen erop te wijzen dat er een donatieknop is, of is er een geldtekort?:) Mocht het laatste het geval zijn doneer ik ala minuut een bedrag.

Niels Tieman
21 januari 2011, 17:47
Geld tekort is een groot woord, maar we moeten wel weer gaan oppassen. Ik had ook kunnen gaan schreeuwen op het moment dat het al aan de orde was, maar dan waren we in mijn optiek te laat geweest. Tevens is het wel eens goed om mensen op de donatie-knop te wijzen. Niets moet en elke donatie is welkom, dat voorop gesteld. :)

En voordat de vraag gesteld gaat worden ga ik het antwoord ook geven; Nee ik ga niet vertellen hoeveel er nog in kas zit. ;)

Raikkonen_WC
21 januari 2011, 17:49
Is jouw bericht bedoeld om even mensen erop te wijzen dat er een donatieknop is, of is er een geldtekort?:) Mocht het laatste het geval zijn doneer ik ala minuut een bedrag.

Ik denk vooral de eerste. Als het de 2de optie zou zijn doneer ik ook nog ala minuut

Niels Tieman
21 januari 2011, 17:51
Oh nee! Hij begint ook mijn posts niet te lezen. :tank:

Fr3d
21 januari 2011, 19:29
ik zal eens kijken wat ik aan zakgeld op mag maken :)

als het geld opraakt, moet dan de maandelijkse doelstelling niet bijgewerkt worden? Want die wordt toch wel behoorlijk vaak gehaald.

Darthwillie
21 januari 2011, 19:30
dat valt behoorlijk tegen volgens mij, als ik de laatste maanden zo bekijk.

Niels Tieman
21 januari 2011, 20:51
@Fr3d; Het 'doel' is na de eerste 2 / 3 maanden niet meer gehaald. :)

masterwillems
21 januari 2011, 21:59
Als alle 278 mensen nou even €10,- doneren komen we uit op €2780,-.
Wat dus genoeg geld is voor 46 maanden en een beetje, wat er dus op neer komt dat we bijna 4 jaar door kunnen gaan!:thumbup:

Wie gaat de leden PM/E-mail spammen?:innocent:

Niels Tieman
21 januari 2011, 22:12
Ik vind het een heerlijke berekening. ;) :D

Maik Peters
21 januari 2011, 23:46
@Fr3d; Het 'doel' is na de eerste 2 / 3 maanden niet meer gehaald. :)

Mmmzz het was ook wel een mooi bedrag, maar waarschijnlijk ook niet om alle kosten van 2010 te dekken + een beetje ervoor.

Anyway, mijn bijdrage moet nog gestort worden. :cool:

Fr3d
22 januari 2011, 10:37
@ Niels ahhw my bad.

masterwillems
22 januari 2011, 12:10
Ik vind het een heerlijke berekening. ;) :D

Ik ga even door met de berekening :p, als er 30 leden zijn die eenmalig 24 euro willen storten, dan heb je voor een jaar de kosten er uit, wat naar mijn inzien erg goedkoop is voor wat Digital Racing te bieden heeft :).

(Een gemiddelde clan met een website, net zoveel servers voor games of misschien wel minder, met forum en TS betaal je toch al gauw €60,- per jaar (meestal wel met een 13e maand gratis.))

Roy Visser
22 januari 2011, 16:13
(Een gemiddelde clan met een website, net zoveel servers voor games of misschien wel minder, met forum en TS betaal je toch al gauw €60,- per jaar (meestal wel met een 13e maand gratis.))

Even op inhakend, Teamspeak komt uit een eigen potje, mensen die daar dus nooit gebruik van maken betalen daar dus niet voor :)

Niels Tieman
22 januari 2011, 16:16
TS is inderdaad niet van ons. :)

Darthwillie
22 januari 2011, 17:26
Als iedereen op vrijwillige basis want het moet natuurlijk wel kunnen, per competitie waar ze aan meedoen een tientje doneren komen we ook een heel eind denk ik?

Gerben
22 januari 2011, 17:38
Niels zijn melding werpt in ieder geval zijn vruchten af :)

Captain Slow
22 januari 2011, 18:00
Als iedereen op vrijwillige basis want het moet natuurlijk wel kunnen, per competitie waar ze aan meedoen een tientje doneren komen we ook een heel eind denk ik?

Mee eens. En zelfs dat hoeft denk ik niet. Als ieder actief lid 10-20 euro zou doneren kom je al een heel eind denk ik.

Fabian de Jong
24 januari 2011, 12:46
Zow ook maar even een donatie overgemaakt :p

Raikkonen_WC
24 januari 2011, 13:19
Gaat goed. Is al voor 3 maanden aan budget binnen :D

Robert Saalmink
28 januari 2011, 14:59
Het gaat super, dank dank dank!!! :thumbup:

eansys
28 januari 2011, 15:08
Graag gedaan ;)

Robert Saalmink
28 januari 2011, 15:10
Even zien hoe ik de 25 mensen die ik in ruil een overwinning in de ZAC7 heb beloofd, allemaal dit seizoen nog ga helpen, maar daar komen we wel uit :lol:

Mark B
28 januari 2011, 15:11
ur welcome... ik weet wel een manier robert. We ruilen gewoon wagens :D

Darthwillie
28 januari 2011, 15:39
Even zien hoe ik de 25 mensen die ik in ruil een overwinning in de ZAC7 heb beloofd, allemaal dit seizoen nog ga helpen, maar daar komen we wel uit :lol:
Storm vragen of hij iedere race met een andere wagen wil winnen :lol:

maar goed om te zien dat een oproepje zo helpt :thumbup:

Rogue
28 januari 2011, 15:40
Graag gedaan! Waar blijven m'n modpowers? :innocent:

Robert Saalmink
28 januari 2011, 15:45
Graag gedaan! Waar blijven m'n modpowers? :innocent:

Ehm, I may have 'twisted the truth' there a little bit....... :blushing: :innocent:

Michael Storm
28 januari 2011, 18:31

Maik Peters
29 januari 2011, 18:55

Niet gaan miepen als hij dat dan ook doet he! :cool:

Marcel Groen
3 april 2011, 23:45
Voorlopig stop ik een tijdje met simracen... Het wachten is wat mij betreft op een goede opvolgen voor GTR Evo en, belangrijker nog, een eigen huis (momenteel in aanbouw, kost een hoop tijd en gaat nog veel meer tijd kosten maar dan heb je ook wat)! :)

Heren, bedankt voor een hoop mooie races. Organisatie, altijd goed geregeld, een donatie is zeker op zijn plaats.

Fabian de Jong
3 april 2011, 23:52
Jammer Marcel, wie weet tot ooit op de baan :)

Gerben vd Broek
4 april 2011, 00:08
Je moet doen wat je het beste lijkt. Dus hopelijk tot terug op de baan over een tijdje.

Robert Saalmink
4 april 2011, 00:11
Noooooooooooooooooooooooooooooooo! Marcel, jammer! Maar het zat je ook even niet mee de laatste paar races :(

Gerben
4 april 2011, 08:43
Jammer Marcel! Heb de afgelopen seizoenen hier, en bij simracing.nl vaak gave gevechten met je gehad! Hoop dat je na de bouw van je huis weer terug op de baan te zien bent!

Bram Van Der Stichelen
4 april 2011, 13:57
Yes, P3 binnen :thumbup:

:innocent: Jammer om te horen Marcel. Versta je wel een beetje hoor, ben ook niet altijd even tevreden met evo, maar de animo in de cup400 is nu weer zo groot dat ik me altijd lekker amuseer tijdens de races.

Maik Peters
4 april 2011, 15:51
@Marcel; ik vind dit niet echt een donatie, maar begrijp je keuze. Zodra alles achter de rug is kan je weer lekker aan de slag. succes met je verbouwing en tot in de toekomst.

Niels Tieman
4 april 2011, 18:38
Marcel heeft een bedrag gedoneerd als dank voor de organisatie van de league.

Ik hoop je wel weer terug te zien, Marcel. :D

Marcel Groen
4 april 2011, 21:38
Bedankt allemaal en jullie zien me wel weer een keer op de baan verschijnen! :)

Maik Peters
24 december 2011, 01:55
:)
Nog even een kerstkado achterlaten hier op DRNL :)

CuqeBaqer
24 december 2011, 18:20
Jammer dat doneren via Ideal niet mogelijk is. :rolleyes:

Niels Tieman
24 december 2011, 18:29
Dat gaat ook niet gebeuren. :)

Darthwillie
24 december 2011, 19:48
PAYPAL staat is bij mij niet verbonden met een credit card maar gewoon met mijn bankrekening. :)

Zou leuk zijn als we het jaar uitgingen met een groen balkje , al een tijdje niet gezien.

Niels Tieman
24 december 2011, 19:50
Dat is sinds begin dit jaar niet meer gebeurt, helaas.

Jeroen Ursem
24 december 2011, 21:16
Tijd voor een nasleep van Serious Request hier op het forum, mijn donatie is ook onderweg :laugh:

http://img704.imageshack.us/img704/3015/drnlrequest2010.jpg