View Full Version : FPL3: Testsessie Estoril - 15/02/2010
Gerben vd Broek
9 februari 2010, 14:17
[spacer]
http://members.home.nl/tieman/FPL3/FPL3_logo_bling_forum.png
[spacer]
Nu FPL2 is afgelopen staat, zoals velen waarschijnlijk verwachten, de FPL3 voor de deur. Om FPL3 vorm te geven gaan we weer een test houden. Met de komst van Race On, die bij FPL3 verplicht wordt gesteld, zijn er ook weer nieuwe auto's bijgekomen om mee te racen. Nu is de F3000 en leuke snelle bak, maar een lastige om er goed mee vooruit te komen. Race On bied nu ook de Formule Masters. Deze wagens zijn een klein beetje langzamer dan de F3000, maar veel vriendelijker in rijgedrag.
Om nu te gaan testen of deze wagens geschikt zijn voor de FPL3, gaan we een test houden met deze wagens. Deze test gaat plaatsvinden op het circuit van Estoril, juist ook om de vergelijking te kunnen maken met de F3000 auto's kwa snelheid.
[spacer]
Testvariabelen
- Formule Masters
- Verplichte stop, via server ingesteld, dus er komt een pitwindow.
- Zwarte vlag regel, waarbij blauwe vlag enkel een mededeling is
- Een wat langere vrije training, zodat er meer getest kan worden
[spacer]
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_estoril.jpg
[spacer]
Preview Estoril
Het circuit van Estoril, gelegen in Portugal, is een voormalig Formule 1 circuit. De bochten hebben geen namen, Curva 1 tot en met Curva 13 vormen de gehele baan, die in de geschiedenis een aantal malen van layout is gewijzigd.
De huidige layout gaat vanaf start-finish scherp rechtsaf, waarna een redelijk snelle rechterknik volgt die leidt tot een hairpin. Hierna gaat het stevig heuvelop richting nog een hairpin die leidt tot het binnenste rechte stuk. Dit is ondanks een flauwe knik geheel vol gas.
Hierna volgt weer een hairpin met een tricky exit omdat de baan hier iets afloopt. Hierna volgen twee rechterbochten waarna het stevig aanremmen is voor een lastige chicane, zeer krap en behoorlijk steil waardoor we hier regelmatig twee wielen van de grond zien komen.
Hierna is het via een flauwe rechterknik naar een linkerbocht, die leidt naar de lange doordraaier richting start-finish. Deze is net niet vol gas en het kan veel snelheid schelen op het rechte stuk als je hier niet lekker uit komt.
[spacer]
Circuit Informatie
Circuit: Estoril
Lengte: 4,148 km
Ronden: 37
Afstand:153,476 km
[spacer]
Tijdschema
Het tijdschema gedurende de race ziet er als volgt uit:
Sessie|Tijd
Practice 2/joinen|19:00 – 20:00
Kwalificatie|20:00 – 20:20
Warmup/pauze|20:20 – 20:30
Race| 20:30 - 150 kilometer
[spacer]
Uitslagen
Eerst Racen
[spacer]
Links
Het FPL2 reglement (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/20-.html)
[spacer]
Deelnemerslijst
Vrij voor een ieder die wil meedoen.
Darthwillie
9 februari 2010, 14:26
leuk, goed idee. Erg blij met de blauwe vlaggen! :thumbup:
Niels Tieman
9 februari 2010, 14:26
Yeah baby! :D I'm in. :D
Captain Slow
9 februari 2010, 14:27
I'm in aswell:)
Mark B
9 februari 2010, 14:37
whoohoo i'm in!
Ralffoxx
9 februari 2010, 15:20
Estoril waarom Estoril lol... maar ben er bij
Dennis
9 februari 2010, 15:24
D'r bij.
f1timmy007
9 februari 2010, 16:08
Ik hoop dat ik dan al race on heb want dan doe ik zeker mee :)
Marc Vos
9 februari 2010, 16:35
Misschien ben ik er ook bij. Even kijken hoelaat ik maandag vertrek, om een feestje te houden in het zuiden hier... ;) Formula Masters zijn interessante wagentjes dus ik ga zowiezo wat testen met ze. Als ik maandagavond zie dat de server niet vol is kan ik ook nog overwegen om 45 min van de race mee te pakken natuurlijk. :)
Stephane Rouault
9 februari 2010, 17:48
Ik ga proberen er bij te zijn. Heb een blessure aan mijn schouder waardoor ik op het moment niet te lang achter elkaar kan racen. Dus even afwachten hoe dat zich ontwikkeld.
Heb even een paar rondjes gereden met de formula masters.. vind het wel vette wagentjes om mee te racen. Ze hebben meer grip, en betere balans dan de f3000. Ze zijn wel een stuk langzamer op het rechte stuk, maar ik vond dit niet vervelend. Al met al denk ik dat deze wagentjes zo'n 4 tot 10 sec langzamer zijn dan f3000, ligt beetje aan het circuit.
Atreidez
9 februari 2010, 18:06
Leuk, een masters race :D Ben er zeker bij! Gaaf ook om verplichte stop optie aan te hebben, ben wel benieuwd hoe dat gaat.
Gerben
9 februari 2010, 19:57
Ik ben er ook bij!
Bob
9 februari 2010, 20:41
FUCK! ik kan er niet bij zijn :( Formule masters zijn echt te vet gewoon.. *jammer*
Mossel
9 februari 2010, 21:36
aangezien ik de masters echt super vind ben ik ook voornemens mee te doen :) moet alleen een legale copie scoren ... weet iemand het beste adres voor een koopie ?
Gerben vd Broek
9 februari 2010, 21:38
_ _ _ _ _
5 letters beginnend met S en je doet het met meerderen samen.
In een winkel zou ik zo even niet weten.
Mossel
9 februari 2010, 21:39
hehehe
Koos
9 februari 2010, 22:00
Toevallig ben ik maandag vrij, dus ben normaal gesproken van de partij :).
Dennis
9 februari 2010, 23:03
aangezien ik de masters echt super vind ben ik ook voornemens mee te doen :) moet alleen een legale copie scoren ... weet iemand het beste adres voor een koopie ?
Heb voor mijn steam aanschaf even op ebay gekeken maar dat scheelde maar 5 euro tov steam. Heb hem toen maar gewoon daar gekocht.
Peter
10 februari 2010, 14:08
Aangezien er nog geen algemene topic is voor de FPL3, plaats ik het hier maar even.
Ik weet niet wat de bedoeling is met de kalender maar er is eensupergaaf circuit beschikbaar voor Race07.. Autodromo Internacional Algarve
dat lijkt me nu echt een circuit voor een openwheel series...
linkje: http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=24636
Manuel
10 februari 2010, 14:53
Circuit heb ik een tijdje geleden gedownload, echt een supergaaf circuit.
Nu is er alleen een probleem met de AI cars, die vliegen echt letterlijk van de baan in de laatste bocht. Ik en nog andere mensen hebben hier melding van gemaakt, en ik lees zojuist dat er deze week een update gaat komen waarin dit probleem verholpen moet zijn.
Echt een aanrader dit circuit!
Mossel
10 februari 2010, 20:28
Race on is ie nu via Steam aan het downen dus ben erbij in principe :)
paulpeter
10 februari 2010, 22:36
Mijn ervaring na 1 kwali rondje en 1 race van 8 rondjes. Leuke wagentjes:)
Leuke open wheeler en veel minder tricky dan de snelle f3000 rakkers.
eansys
11 februari 2010, 10:07
FUCK! ik kan er niet bij zijn :( Formule masters zijn echt te vet gewoon.. *jammer*
Nou Bob, niet getreurd hoor, ik kijk wel of ik mee kan doen :thumbup:
Ik ken alleen het hele circuit nog niet :blink:
Maik Peters
11 februari 2010, 10:40
Ik ga erbij proberen te zijn, IFM's zijn gaaf. Niet dat ik er veel mee heb gereden, maar een rondje of 40 totaal.
Iig veel leuker dan de F3000 imo. (iig voor mij)
Mossel
11 februari 2010, 10:59
Waren voor mij gister ook de eerste serieuze rondjes :)
Er zit een mooie balans in de auto's en vind het echt geweldig rijden!
Ook wat ronden op BRNO gereden en dan is het helemaal opvallend hoe soepel ze sturen. Denk dat je met deze auto best close kan rijden
Niels Tieman
11 februari 2010, 11:03
Gister voor het eerst wat serieus testwerk gedaan in de Formula Masters tesamen met wat andere op het circuit. Ze rijden geweldig en ze zien er geweldig uit. Ze hebben veel grip, ze sturen direct. Het enige waar ik persoonlijk aan moet wennen zijn de remmen. Geweldige auto's!
Dennis
11 februari 2010, 11:19
Het enige waar ik persoonlijk aan moet wennen zijn de remmen. Geweldige auto's!
Dat viel mij ook op ja. Ze blokkeren zo op het eerste gezicht nogal makkelijk. Verder top wagentjes.
Niels Tieman
11 februari 2010, 11:21
Ja, al lijken ze daar weer geen last van de ondervinden bij de slijtage.
Ik had wel een apart moment toen ik achter Jeroen reed. Achterkant sloeg vast op het rechte stuk, ik draaide een rondje de grindbak in en de motor ging uit. Ik heb het flauwe vermoeden dat het weer een "tieman-plof" was maar zeker weten doe ik het niet. :)
Gerben
11 februari 2010, 11:40
Jaja, ze zijn weer terug van weggeweest. De enige echte Tieman blow ups! :D
Niels Tieman
11 februari 2010, 11:50
Je moet doen waar je goed in bent hé! :D
Ralffoxx
11 februari 2010, 11:50
Vanavond waarschijnlijk ga ik maar is de Masters uitlaten. Ze zijn zo wie zo veel mooier dan de F3000 maar op 1x een raceje na nooit echt veel mee gereden.
Mark B
11 februari 2010, 12:02
Jaja, ze zijn weer terug van weggeweest. De enige echte Tieman blow ups! :D
Zeg jij nou maar niks Gerben "Grasshopper" Kelly ;) :thumbup:
Captain Slow
11 februari 2010, 12:32
Bleh, niet vooruit te branden met zo'n ding. 1:33,8xx. Dat moet toch harder kunnen.
Dennis
11 februari 2010, 12:33
Bleh, niet vooruit te branden met zo'n ding. 1:33,8xx. Dat moet toch harder kunnen.
Aan de tijden van gisteren gezien is dat nog best ok hoor.
Martijn Brouwer
11 februari 2010, 13:19
ik vind het ook superwagens rijden echt heerlijk,en het ziet er echt super strak uit.wel lijkt het me moeilijk om hier een dikke 35 laps constant mee te rijden.maar dat is dan ook weer een uitdaging..
Ralffoxx
11 februari 2010, 13:22
Wat werd er gisteren zo'n beetje gereden!?!?
Mossel
11 februari 2010, 13:24
33 in de race
Martijn Brouwer
11 februari 2010, 13:27
1.33 in de race dat is wel aardig hard..ik kwam aan een 134 2 in practice met voor 8 laps aan feul mee..
Mark B
11 februari 2010, 13:29
1.33 in de race dat is wel aardig hard..ik kwam aan een 134 2 in practice met voor 8 laps aan feul mee..
Ach ik kwam niet verder dan een 1:35.2 gisteren :) Maar weet nu wel waar de oorzaak ligt ;)
Martijn Brouwer
11 februari 2010, 13:31
en waar ligt de oorzaak dan?
Captain Slow
11 februari 2010, 13:56
Benzine waarschijnlijk;)
Mark B
11 februari 2010, 14:03
Gisteren achter gekomen dat ik niet volgas rij... althans. Hij hapert!
Michael Storm
11 februari 2010, 14:09
Gisteren 4 laps in offline practise, 1.31.2 als snelste.
De wagens liggen veel beter op de weg, echter de langzame chicane is best wel ondersturend nog.
Het remmen was wel even wennen, ze blokkeren wat sneller nu.
Jammer dat ze wat minder hard gaan dan een F3000. Maar eigenlijk hou ik van formule wagens waarmee je kan gooien zoals je wil.
Jeroen Ursem
11 februari 2010, 14:19
*hoopt dat Michael op Brands Hatch Indy reed* :surrender:
Mossel
11 februari 2010, 14:28
.
:blink:
Darthwillie
11 februari 2010, 14:40
Sheesh Storm, we gebruiken de Masters wagens niet de F3000, even lezen zo een draadje :laugh: :surrender:
Captain Slow
11 februari 2010, 15:03
Ok, we zetten Storm in een Formule BMW, de rest in een Formule Masters, en dan is het zo ongeveer wel gelijk getrokken:p
Marc Vos
11 februari 2010, 18:20
Ik had de wagens dinsdag even getest. Zoals anderen ook al aangeven, ze blokkeren vrij snel, sturen wel lekker direct in, wegligging is via een basissetup al heel aardig. Het lijkt me dus wel een interessante klasse. Zoals gezegd ben ik er maandag misschien bij, even kijken hoeveel animo er is en dan kan ik altijd nog een halve race rijden.
Edit: Heeft iemand een programma waarmee ik die helm kan weghalen? Ik vind het namelijk iets te groot in het spel waardoor je minder zicht heb.
Manuel
11 februari 2010, 20:06
@ Marc:
http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=23565
Marc Vos
11 februari 2010, 20:26
Dank! :thumbup:
Mark van Zanten
13 februari 2010, 22:46
Als ik op tijd thuis ben kom ik zeker even langs voor de testrace! Heb offline al de nodige rondjes gereden met de Formule Masters en vind ze echt heerlijk.
Ralffoxx
14 februari 2010, 19:19
Net wat rondjes gereden en ging al aardig kan nog wel hier en daar wat beter maar gewoon heerlijk relaxed rijden met deze wagens
Mark B
15 februari 2010, 08:52
Gisteren dus mijn pedalen van de G25 eens opengemaakt en schoongemaakt.
Hopelijk is de hapering verdwenen maar vrees het ergst :(
Voor de rest hoop ik op tijd te zijn, want dat gaat ook nog meespelen
Atreidez
15 februari 2010, 12:43
Ik doe vooral voor plezier mee vanavond, want met een 1m34 half met weinig benzine aan boord behoor ik niet echt tot de verrassingselementen :)
Niels Tieman
15 februari 2010, 13:16
Dan sluit ik me gewoon aan bij Jaap en dat word het alsnog gezellig, achterin. :D
Kim Van Der Stichelen
15 februari 2010, 13:17
Dan sluit ik me gewoon aan bij Jaap en dat word het alsnog gezellig, achterin. :D
Vergelijk jij jezelf vorige week niet met Storm op de server? :innocent:
Gerben vd Broek
15 februari 2010, 13:28
Ik doe vooral voor plezier mee vanavond, want met een 1m34 half met weinig benzine aan boord behoor ik niet echt tot de verrassingselementen :)
+1, Heb vorige week even wat gereden en kwam tot een 34.2. Zat wel ruimte voor verbetering tot 33.5. Maar voordat je dat kan rijden. Te weinig getest en vanmiddag ook niet teveel tijd om extra te testen. Dus vanavond maar lekker rondcrossen in dat eerste uur dat er een langere vrije training is. Beetje testen wat slijtage is, wat benzineverbruik is etc. Zal best een vrachtje goede data uitkomen. Het racen is de extra saus :).
Kim Van Der Stichelen
15 februari 2010, 13:29
Ik kan er helaas niet bijzijn, moet werken vanavond :(
Niels Tieman
15 februari 2010, 13:49
Vergelijk jij jezelf vorige week niet met Storm op de server? :innocent:
Neuh dat valt wel mee hoor. Mijn rondetijden zijn te wisselvallig en na een loop van tijd heb ik nogsteeds last van de schouders dus dan komen de foutjes wat sneller. Maar het zijn gewoon verschrikkelijk leuke bolides om mee te racen en je kunt enorm goed op iemand zijn versnellingsbak hangen, en dat is verslavend.
Robert Saalmink
15 februari 2010, 13:49
Ik helaas ook niet :( :(
Mark B
15 februari 2010, 14:31
Ach heren, ik kwam niet verder dan een 1:35.2xx vorrige week :)
Ook al heb ik gisteren mijn pedalen van binnen gereinigd vraag ik me nog steeds af hoe ik ze kan kalibreren want als ik ze vol in trap heb ik nog steeds dat hij een beetje heen en weer gaat.. dus niet dat hij vol gas geeft :(
En om nu een nieuw stuur te kopen heb ik even het geld niet voor
Gerben vd Broek
15 februari 2010, 19:11
Misschien kan je hem calibreren zodat nagenoeg vol intrappen de 100% gas is. Dan sluit je dat 'wiebel'stukje uit.
El Maestro
15 februari 2010, 20:35
Kan helaas niet meedoen vanavond mannen. Voel me beroerd:(
Edit; wil het eigenlijk toch wel graag proberen, stop wel als het niet gaat
Marc Vos
15 februari 2010, 20:40
Ik kom er ook zo aan! Om tien uur ga ik pas carnavallen, dus kan ik de race nog mooi even meepakken ;)
Robert Saalmink
15 februari 2010, 21:54
Eerder thuis dan ik dacht. Zit nu op de live timing te kijken. Storm pakte de pole met 0.004 voor Stephane, en de hele race zitten ze al bovenop elkaar, net als Niels en Koel trouwens. Als dat een voorbode is voor de FPL3, dan zie ik in 1 race al meer gevechten dan in een half seizoen FPL2 :)
Captain Slow
15 februari 2010, 21:59
Ouders thuis, afgeleid, de muur in.:blushing:
Tja, wat moet ik van die auto's zeggen. Ik had er meer van verwacht om eerlijk te zijn. Ik vind ze vrij bleekjes om het zo maar te noemen. Misschien loop ik er binnenkort nog warm voor, maar op het moment valt het me toch iets tegen.:)
Niels Tieman
15 februari 2010, 22:21
Wat een geweldige race! De eerste stint een supergevecht gehad met Michael Koel. Ik had wel een pitstop gedaan maar zonder de banden te wisselen. Effect: een DQ. Kortom de pitstop-window werkt prima. :D
Ik zal later vanavond of morgenvroeg een beter verslag posten. :D
Marc Vos
15 februari 2010, 22:23
Het was wel een aardige race, had wat gevechten met Jerry, Casper en Mark. Maar toen de pitstops kwamen werd ik 2x achter elkaar weggestuurd bij me crew. De derde keer drukte ik pas op confirm toen ik stil stond, en toen tankte ze wel. Natuurlijk helemaal naar achteren gezakt, en ik vond me situatie zo uitzichtloos dat ik het maar heb opgegeven, echt niemand was in de buurt om nog een gevecht te beginnen. Opgeven doe ik eigenlijk nooit, nu ga ik maar wat eerder richting de pub. :)
@Casper, het leek alsof je bak vastliep. Ik keek achterom naar Jerry en opeens spin jij midden op het rechte stuk :p
Mark B
15 februari 2010, 22:25
Dit is een drama :( ene keer geeft hij 100% gas en andere keer rij ik 15km/h zachter :( Morgen maar weer eens een poging om m'n pedalen te fixen. Voor de rest leuke eerste paar rondjes gehad.
Jammer dat iemand (weet de naam even niet) me volgens mij helemaal niet zacht en me af sneed waardoor ik het grind op moest zoeken
Captain Slow
15 februari 2010, 22:27
@Casper, het leek alsof je bak vastliep. Ik keek achterom naar Jerry en opeens spin jij midden op het rechte stuk :p
Denk eerder dat dat een polletje was. Zat met 1 wiel in het gras namelijk. Wel veel duw-en-trek-werk tussen ons vanavond.
Marc Vos
15 februari 2010, 22:30
Denk eerder dat dat een polletje was. Zat met 1 wiel in het gras namelijk. Wel veel duw-en-trek-werk tussen ons vanavond.
Ja klopt, ik moet zeggen dat ik de breedte van de wagen moeilijk kon inschatten, volgende keer beter. :)
El Maestro
15 februari 2010, 22:32
Toch maar even geprobeerd om nog wat te rijden. Kwali overgeslagen en als 18e gestart. Eerste paar rondes lekker kunnen inhalen en nog een mooi gevecht met Mark van Zanten gehad. In ronde 5 gespind en suspension damage opgelopen. Na de stop waarbij ik alleen voorbanden verwisselde werd de auto nogal...onbestuurbaar. Na de zoveelste spin maar gestopt, werd onderhand weer een beetje misselijk ook (niet van de spins trouwens :laugh:).
Leuke autootjes, hopelijk kan ik bij de volgende testrace wat langer rijden.
Mossel
15 februari 2010, 22:35
Te gek dit !! P3 getraind maar na 2 bochten 13e of zo .. daarna de hele race met PP naar voren gereden en stuivertje gewisseld.
kickuh dit
paulpeter
15 februari 2010, 22:38
Te gek dit !! P3 getraind maar na 2 bochten 13e of zo .. daarna de hele race met PP naar voren gereden en stuivertje gewisseld.
kickuh dit
Ik vroeg me af en toe alleen af of je wel aan het doorrijden was of me weer aan het opwachten was:laugh:
Maar op het eind miste je me een keer toen ik bij uitkomen chicane binnen zat;)
Gerben vd Broek
15 februari 2010, 22:53
Door die rotchicane heel wisselende rondetijden gereden. Zo rijd je dicht op je snelste van de race, en volgende ronde weer seconde langzamer. Denk dat je daarom wel eens meer of minder het idee hebt dat je op elkaar aan het wachten bent.
En het leek idd dat Mark je niet gezien, of niet verwacht had dat je bij die bocht ernaast zou zitten. Nu kwam jij wel erg goed die chicane door geloof ik. Maar vond het niet erg dat jullie samen eraf stuiterde, want leverde bij 2 plekken op :).
Q: 1ste ronde mijn pr gezet, en ook niet meer verbeterd daarna. En zo kom je op p6 uit geloof ik.
R: Goede start, direct plaatsje winst. Kon redelijk aanhaken bij gevecht van Niels en Koel om P3. Om uiteindelijk weer eens te spinnen bij de chicane. Terug verwezen naar de 7de plek. Weer aanhaken, althans ongeveer gelijke achterstand, maar wel constant. Vervolgens stopt Niels (DQ dus) en gaan PP en Mark eraf. Dus toch nog P4.
Redelijk leuke autootjes. Niet overdreven listig, maar als ie misgaat ook bijna niet te houden. Vond zeker als je kurb verkeerd raakte, of er net overheen kwam dat je echt passagier aan het worden was. In mijn optiek was de bandenslijtage te laag, maar lag zeker aan mijn rijstijl dat ik de banden zo enorm kon sparen. Nu is het met een pitwindow weer vervelend dat je verplicht banden moet wisselen, want anders kan ik er nog wel eens voordeel mee halen. Zat niet boven de 10 slijtage, waar anderen toch lekker bij de 20 zaten. Apart.
Mossel
15 februari 2010, 23:07
Ik vroeg me af en toe alleen af of je wel aan het doorrijden was of me weer aan het opwachten was:laugh:
Maar op het eind miste je me een keer toen ik bij uitkomen chicane binnen zat;)
Ja .. dat was jammer ... dacht niet dat je daar al was ;)
Atreidez
15 februari 2010, 23:17
Qual was ik 13e geloof ik, ik kreeg er ook niet meer snelheid in.
Race start was ok, eerste bochten beetje duwen trekken, en toen stand proberen te houden in de groep ergens rond p9/p10. Paar kwamen er wel makkelijk langs, anderen dwongen meer, en anderen maakte een foutje. Veruit meeste rondes achter Gerrisen gereden op zo'n 2sec. Jerry kwam er toen aan en heeft me nog ingehaald, maar meteen maar stop gemaakt (ronde 21?). Daar bleef ie eerst 5 secondes op niks doen staan voor ie ging tanken.. Eenmaal bij wegrijden achter Ursem door de pitstraat, maar die stond op ronde en moest m meteen ergens er voorbij gooien maar ging mis. Gespint dus en tijd verloren, en 2 rondes later op 7sec van Jerry weer op p10 rondrijden. Uiteindelijk vielen er wat mensen weg, werd nog gelapt en op 1lap gefinished op p7.
De auto's in combinatie met fpl race setup... Hmmm, ik ben er nog niet over uit. Aan de ene kant rijden ze wel lekker, je kan wat meer gooien (chicane estoril niet meegeteld, blijft een kutding, ook in 08 versie), en idd de banden slijten amper. Toch mis ik de power, het geluid (beetje non reden :D ), en de zwaarte van de auto wat je merkt in FF.
Ook in combo weer met tanken en veel rondes doet het eigenlijk minder aan.. Je ziet ook in het echt dat met dit soort klasses niet getankt wordt, en er een verplichte stop is (2 banden minimaal) om meer een soort tussenwedstrijd te makan in de discipline pitten. Met dit soort auto's zou ik een 2 race setup interessanter vinden als een lange race met pitstopstrategie omdat qua gevoel de auto's niet in de buurt komen van een snelle Formule simulatie, waar zo'n tankstop dus niet bij past.
Darthwillie
15 februari 2010, 23:34
tja, leuke auto's maar ook trickie, zeker als de banden wat eraf gingen.
wel weer veel last van blauwe vlaggen, dacht dat er geen waarschuwingen zouden zijn als ze zo ingesteld waren.
Leuk begin van de race, had het idee dat Jeroen op me wachtte, maar wel leuk gehad, top moment was dit, einde rechte stuk, van buiten naar binnen Eric Nanninga, Jeroen Ursem en Darthwillie in de testliverie van dit seizoen.
http://img709.imageshack.us/img709/2127/9999999.jpg
en hoewel ik als laatste finishte lag het niet aan de inzet. :p
http://img175.imageshack.us/img175/663/888888.jpg
Mark van Zanten
15 februari 2010, 23:43
De tweede DRNL race waarin ik mee doe, wat me bijzonder goed is bevallen.
Q: P10 uit m'n hoofd, met een nieuw PR. Erg tevreden met het resultaat.
R: De eerste 7 ronde redelijk druk bezig geweest met gevechten. Erg leuk gevecht met Jerry, en daarna geprobeerd om naar Jaap Kleijn(?) toe te rijden, maar dat gat bleef ongeveer gelijk. Tot ik in ronde 15 bij het uitkomen van de chicane ineens iemand in een verkeerde richting met verkeerde snelheid stil zie staan en uit reflex opzij stuur en rem. Helaas m'n neus en ophanging daarbij gesloopt. Meteen maar m'n stop gedaan op dat moment en vanaf dat moment m'n rondjes gedraaid en aan het eind nog geprobeerd dicht bij Dennis Gerressen te komen.
Ik dacht dat 37 rondjes best lang zou zijn, maar het viel me allemaal reuze mee.
De auto's zelf rijden prima, maar net als Gerben erg weinig slijtage. Op het moment dat ik de pits in reed (ronde 15) had ik volgens het pitmenu nog 82% band over. Het zijn wel auto's waar je lekker mee kan gooien.
Niels Draijer
15 februari 2010, 23:50
Vettt! Ik doe volgende keer ook mee...
Ralffoxx
15 februari 2010, 23:55
Ik zeker ook. Had wel wat rondjes gedaan van tevoren maar vannacht zwaar ziek geweest dus geen goede dag om te racen. Maar ik vind het hele leuke wagentjes. Maar ga zo te zien nog wel iets te langzaam.
Tjerk Korving
16 februari 2010, 09:27
wel weer veel last van blauwe vlaggen, dacht dat er geen waarschuwingen zouden zijn als ze zo ingesteld waren.
Kwam er na de race achter dat de vlaggen nog op "full" stonden ingesteld in plaats van "black only" waarbij je enkel de waarschuwing zou krijgen. Naaide mezelf hierdoor helaas ook een stop & go aan omdat ik me dacht te kunnen ontdoen van een ronde.
Het pitwindow ben ik eigenlijk nog niet over uit wat ik ervan vind. Het haalt een deel strategie eruit, mede doordat je verplicht word banden te wisselen. De brandstof tank dwingt al een pitstop af dus op maximaal 75% zal je sowieso al een stop moeten maken. Maar er zijn ook allerhande variaties mogelijk qua tijdstip van een stop. En slijten je banden amper dan kan je nog eens kiezen voor enkel brandstof.
f1timmy007
16 februari 2010, 10:50
Als ik het zo hoor was het echt vet... had ik toch maar net overwogen om te gaan racen, maar ik was ziek :S
Darthwillie
16 februari 2010, 15:54
volgens mij moeten we deze wagens nog een keer testen als ik het zo lees, Spa een idee :innocent: :thumbup:
eansys
16 februari 2010, 16:09
tja, leuke auto's maar ook trickie, zeker als de banden wat eraf gingen.
Leuk begin van de race, had het idee dat Jeroen op me wachtte, maar wel leuk gehad, top moment was dit, einde rechte stuk, van buiten naar binnen Eric Nannings, Jeroen Ursem en Darthwillie in de testliverie van dit seizoen.
http://img709.imageshack.us/img709/2127/9999999.jpg
en hoewel ik als laatste finishte lag het niet aan de inzet. :p
Was inderdaad een leuk moment. Jeroen was je heel duidelijk aan het opwachten (heeft hij verderop in de race ook enkele malen bij mij gedaan) en ik was gewoon beestachtig snel op het rechte stuk. Met gemak reed ik daar 242 en in de slipstream zelfs 252. In eerste instantie wilde ik tussen jullie door rijden maar Jeroen sloot naar het midden. Toen maar buitenom...:thumbup:
Ik moet zeggen dat ik zo'n gevecht wel grappig vind alleen die gasten vooraan gaan overal rete hard. Rijden gewoon 5 seconde per ronde sneller... :blink:
Een extra test zou derhalve niet overbodig zijn :thumbup:
Mossel
16 februari 2010, 20:59
benne dr ook lapcharts
Niels Tieman
16 februari 2010, 21:02
Wa zeide gij min jong?! :D
Ik neem aan dat ze er wel zijn. Waarschijnlijk zal Tjerk of Gerben ze wel online kunnen zetten. :)
Gerben vd Broek
16 februari 2010, 22:14
Ik weet nog steeds niet hoe ik ze produceer, en Tjerk is zoals gebruikelijk druk met zijn studie op de dinsdagavond. Dus die komen pas morgen op zijn vroegst. Eigenlijk is dat de hele FPL2 ook al zo geweest. Dus ze komen wel, maar heeft even klein beetje geduld nodig.
Tjerk Korving
17 februari 2010, 21:04
[spacer]
Uitslagen
FPL2 Estoril Test - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20100215_estoril/index.html)
FPL2 Estoril Test - Replay (http://www.digitalracing.nl/fpl2/20100215_estoril/FPL2_Test_Race_Estoril.rar)
[spacer]
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.