View Full Version : [ZAC6] Special Event: Nordschleife | 21 02 10
Robert Saalmink
8 februari 2010, 00:12
[spacer]
http://www.digitalracing.nl/images/stories/logos/zac6_logo.jpg
http://www.gamersnet.nl/reviews/gtr_evolution/logo.gif
[spacer]
ZAC6 | SPECIAL EVENT | NORDSCHLEIFE
[spacer]
Inleiding
Voor het volgende evenement gaan we naar een beroemd circuit. Of beter, een berucht circuit. We gaan voor dit Special Event naar de roemruchte Nordschleife.
Het circuit beschrijven heeft weinig zin. Ze noemen het de Groene Hel en niet voor niets. 170 bochten dwars door de bossen, een fors hoogteverschil en verraderlijke stukken zorgen dat je snel veel respect krijgt voor deze baan.
[spacer]
Circuit
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_nurburgring.jpg
Rijles:
YouTube- Nürburgring Nordschleife Record - 7:15
YouTube- Stefan Bellof Nordschleife in 6:11
YouTube- radical SR8 nurburgring
[spacer]
Weerbericht
Geen weerbericht deze keer: default weer.
[spacer]
Uitslagen
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/zac6/20100221_nordschleife/index.html)
REPLAY EN LOGFILES (http://www.digitalracing.nl/zac6/20100221_nordschleife/20100221_nordschleife.rar)
[spacer]
Inschrijven
Om een beeld te krijgen bij het aantal servers dat aangezet moet worden, weten we graag hoeveel van jullie mee gaan doen. Dit werkt eigenlijk zoals het normaal ook werkt: als je niet mee kunt doen, dan dien je je af te melden!
Wil je als gastrijder meedoen, stuur dan even een mailtje aan zac@digitalracing.nl.
DEZE RACE TELT NIET MEE VOOR HET KAMPIOENSCHAP!
[spacer]
Links
ZAC6 Carset (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=533)
ZAC6 reglementen (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/23-.html)
Uitleg pitstops (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=153)
ZAC6 Algemene Thread (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=445)
Thread ZAC6 race 1: Barcelona (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=541)
Thread ZAC6 race 2: Istanbul (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=553)
Thread ZAC6 race 3: Imola (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=560)
Thread ZAC6 race 4: Nurburgring (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=566)
Thread ZAC6 race 5: Donington (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=592)
Thread ZAC6 race 6: Magny Cours (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=630)
Thread ZAC6 race 7: Brno (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=642)
[spacer]
[logo_dr]
Robert Saalmink
8 februari 2010, 00:12
CUP600
NR|TEAM|AUTO|RIJDERS|AFGEMELD
1|Le Coq Sportif Racing|Corvette C6R|Mark Schuttenhelm|
2|Le Coq Sportif Racing|Corvette C6R|Peter van de Kolk|AFGEMELD
5|Dynamic Motorsports|Aston Martin DBR9|Marcel Groen|AFGEMELD
6|Dynamic Motorsports|Aston Martin DBR9|Guyon Waltmans
7|Team DigitalRacing|Aston Martin DBR9|Robert Saalmink
8|Team DigitalRacing|Aston Martin DBR9|Dick Bos|AFGEMELD
9|Supervise Racing|Audi R8|Ludo Bleys|AFGEMELD
10|Supervise Racing|Audi R8|Eric Linssen|
24|Skin Sense Racing|Aston Martin DBR9|Fabian de Jong|AFGEMELD
25|Skin Sense Racing|Aston Martin DBR9|John Vissers|AFGEMELD
27|RM Racing|Aston Martin DBR9|Jerry van Sinderen
28|RM Racing|Aston Martin DBR9|Casper Smit
37|Ultimatecarpage.competition|Corvette C6R|Kim van der Stichelen|AFGEMELD
38|Ultimatecarpage.competition|Corvette C6R|Danny Kappen|AFGEMELD
45|Belgian Lizards|Audi R8|Steven Gabriel|AFGEMELD
46|Belgian Lizards|Audi R8|Ron Bartsch|KAN MEEDOEN
CUP400
53|Le Coq Sportif|BMW M3 GTR|Sander Hogendoorn
54|Le Coq Sportif|BMW M3 GTR|Michel Hekking|
61|Team DRR|Corvette GT2|Ruben de Ruijter
62|HSBC-Racing|Corvette GT2|Marc Vos|
63|HSBC-Racing|Corvette GT2|Martijn Brouwer|AFGEMELD
71|Ultimatecarpage.competition|Corvette GT2|Jeroen Ursem|AFGEMELD
72|Ultimatecarpage.competition|Corvette GT2|Niels Tieman|GEEN DEELNAME
82|Oxygen Racing|BMW M3 GTR|Dennis Gerressen|AFGEMELD
89|Team DigitalRacing|Marcos|Bram van der Stichelen
92|Crown Racing|Mosler|Michael Storm
93|Crown Racing|Mosler|Dennis Douna|AFGEMELD
CUP300
102|SR-Academy|Seat Cupra|Roy Visser|GEEN DEELNAME
106|Rabobank Racing Team|BMW Z4 GTR|Stefan van Renselaar|AFGEMELD
107|Rabobank Racing Team|BMW Z4 GTR|Reggie Biemans|AFGEMELD
111|Team DigitalRacing|Aston Martin DBRS9|Paulpeter Kroon|AFGEMELD
112|Team DigitalRacing|Aston Martin DBRS9|Mark Bentvelzen|AFGEMELD
114|DCR|Gillet Vertigo|Tjerk Korving
115|DCR|Gillet Vertigo|Gerben van den Broek
117|Supervise Racing|Seat Cupra|Emile van der Stel|AFGEMELD
118|Supervise Racing|Seat Cupra|Chris Zijlstra|AFGEMELD
120|Spartanburg Motorsport|BMW Z4 GTR|Marcel Bosman|
121|Spartanburg Motorsport|BMW Z4 GTR|Hans Bosman
125|Team Pringles|BMW Z4 GTR|Bob van Someren|AFGEMELD
126|Team Pringles|BMW Z4 GTR|Maik Peters|AFGEMELD
127|TopHiFi Racing|BMW Z4 GTR|Tim Deelstra|AFGEMELD
128|TopHiFi Racing|BMW Z4 GTR|Eric Nannings|AFGEMELD
132|Zerobarrier|BMW Z4 GTR|Jaap Kleijn
133|Zerobarrier|BMW Z4 GTR|Steven Voss|AFGEMELD
135|Goon Squad|BMW Z4 GTR|Alexander de Vries|
136|Goon Squad|BMW Z4 GTR|Wilfred Rentzenbrink
140|CW40 Racing|BMW Z4 GTR|Mathijs Twisk|GEEN DEELNAME
141|CW40 Racing|BMW Z4 GTR|Tom Gaaff|GEEN DEELNAME
144|Hanzestad Racing|Dodge Viper|Koos de Boer
145|Scuderia Corse Digitali|BMW Z4 GTR|Marnix Breukers|
146|Scuderia Corse Digitali|BMW Z4 GTR|Gerben Kelly|AFGEMELD
GASTRIJDERS
NAAM|KLASSE
Jeroen Jonckers|CUP300
Darthwillie
8 februari 2010, 00:21
kan het alleen maar met muziek zeggen
http://www.youtube.com/watch?v=52d20PK_Kyk
:laugh:
EDIT sheesh, wordt nog kwaliteit in je reactie verwacht ook:huh1:
http://www.youtube.com/watch?v=Q6bARIaMhCM
Robert Saalmink
8 februari 2010, 00:21
Heel schattig maar kan dat dan niet met andere muziek!? :blink:
Jeroen Ursem
8 februari 2010, 00:33
Even meegaand in Wilfred's muzikale smaak, een echte jeugdklassieker van onze Zaanse vriend;
YouTube- DEL SHANNON - I Won't Be There (One of His 1962 Rarities)
Darthwillie
8 februari 2010, 01:10
zou het eventueel ook mogelijk zijn in een andere klasse mee te doen?
Kim Van Der Stichelen
8 februari 2010, 04:27
Wat een saaie baan zeg, ik snap niet waarom iemand hier voor z'n plezier wil op rijden. :innocent: :thumbup:
even nadenken of ik mee ga doen
Mossel
8 februari 2010, 07:32
Hoeveel rondjes/tijd gaan we rijden ?
Peter
8 februari 2010, 08:18
90 minuten, staat in de mail :)
Robert Saalmink
8 februari 2010, 08:52
Ik zal het binnenkort nog even toevoegen, maar we gaan een normaal ZAC schema aanhouden, misschien dat we de kwalificatie iets uitbreiden ;)
Michael Storm
8 februari 2010, 09:36
Volgensmij stond er op simracing.nl ook een methode om de outlap te skippen hier en zo meteen aan je kwali lap te beginnen.
Gerben
8 februari 2010, 09:39
ja na 1 rondje gp circuit niet de ring opgaan maar binnen de pionnetjes nog een keer het gp-gedeelte gaan doen
Ferroeni
8 februari 2010, 09:42
Je kunt ook de bij de pit-in naar buiten rijden en dan rechtsom weer de juiste kant op rijden. Maar ja, geheel netjes is dat niet.
Danny Kappen
8 februari 2010, 10:04
Ik wil hier eigenlijk wel eens met een andere auto rijden, mag dat ook?
GTE
8 februari 2010, 10:04
ja na 1 rondje gp circuit niet de ring opgaan maar binnen de pionnetjes nog een keer het gp-gedeelte gaan doen
Volgens mij werkt dat in EVO/Race07 niet. Dan geldt het truukje dat Ferroeni geeft.
Robert Saalmink
8 februari 2010, 10:11
Kan iemand voor mij eens testen of dat goed werkt in GTR EVO?
Ik wil hier eigenlijk wel eens met een andere auto rijden, mag dat ook?
Kom ik z.s.m. op terug.
Sander Hogendoorn
8 februari 2010, 10:33
Na 1 rondje start finish weer op binnen de pionnetjes kan gewoon. Lijkt mij ook de beste optie :)
Captain Slow
8 februari 2010, 10:33
Ik ken de hele Ring niet:blushing:
Maar ik ga m'n best doen, en we zien wel waar het schip strand.
Waarschijnlijk na 3 rondjes rechtuit in de vangrail.
GTE
8 februari 2010, 10:36
Volgens mij kom je in EVO in het geheel niet op het GP circuit. Het tracé loopt zoals zichtbaar in het filmpje van EDO Competition.
Sander Hogendoorn
8 februari 2010, 10:39
De Nordschleife is zonder het GP circuit waardoor dit inderdaad niet van toepassing is :p
Tenzij het een foutje is en over de Nurburgring gaan rijden (wat incl. het halve GP circuit is, dan kun je wel bij de pitingang weer startfinish op.
Martijn Brouwer
8 februari 2010, 12:16
170 bochten dat is me nogal niet wat zeg,dan moet ik vandaag al beginnen met verkennen:rolleyes: ik ken hem alleen van tv heb er nog nooit geen meter gereden,maar ik ben er zeker bij.het zal wel tof zijn als we een andere auto mochten kiezen maar als dat niet kan vind ik het ook prima.
Martijn Mezger
8 februari 2010, 12:18
Ik denk erover om me in te schrijven als gast rijder, dit lijkt me heel vet!
Robert Saalmink
8 februari 2010, 12:21
170 bochten dat is me nogal niet wat zeg,dan moet ik vandaag al beginnen met verkennen:rolleyes: ik ken hem alleen van tv heb er nog nooit geen meter gereden,maar ik ben er zeker bij.het zal wel tof zijn als we een andere auto mochten kiezen maar als dat niet kan vind ik het ook prima.
Ja, oefenen is hier wel het advies, sterker nog: zelfs na veel oefenen zul je nooit een perfect rondje rijden ;)
Roy Visser
8 februari 2010, 12:22
zelfs na veel oefenen zul je nooit een perfect rondje rijden ;)
Daarom is het zo verslavend :)
Gerben vd Broek
8 februari 2010, 13:10
Wordt nog hard oefenen. Niet verder gekomen dan een aantal bochten rijden ooit.
Ferroeni
8 februari 2010, 13:14
Ik denk erover om me in te schrijven als gast rijder, dit lijkt me heel vet!
+1
Maar het zal wel CUP300 worden denk ik.
Martijn Brouwer
8 februari 2010, 13:14
wat zijn de ronden tijden daar een minuutje of 7 haha
Robert Saalmink
8 februari 2010, 13:54
Je mag een andere auto pakken dan gebruikelijk, als je dat wilt. Dit hoef je ook vooraf niet aan te kondigen bij de organisatie.
eansys
8 februari 2010, 14:15
Je mag een andere auto pakken dan gebruikelijk, als je dat wilt. Dit hoef je ook vooraf niet aan te kondigen bij de organisatie.
Hieruit begrijp ik dat ZAC 600/400 en ZAC 300 op 1 server gaan rijden :innocent:
Maik Peters
8 februari 2010, 14:17
Hieruit begrijp ik dat ZAC 600/400 en ZAC 300 op 1 server gaan rijden :innocent:
Hieruit begrijp ik dat het mogelijk zo zou kunnen zijn dat, naar aanleiding van het aantal aanmeldingen/deelnemers, wordt besloten dat alle klasses (Cup 600,400 en 300) op 1 server gaan rijden... :D
ahum, ik heb mijn afmelding de deur uit gedaan. :blushing:
Robert Saalmink
8 februari 2010, 14:47
Nee, als je een CUP300 selecteert dan lukt het je niet eens om in te loggen op de 600/400 server, zoals gebruikelijk ;)
We baseren het aantal servers uiteindelijk op het aantal deelnemers/afmeldingen. Het is dus mogelijk dat alle klassen op 1 server rijden maar dan moeten we dus ca. 25 afmeldingen krijgen.
Koos
8 februari 2010, 14:52
Binnen je eigen klasse? Of mag je als cup300-rijder ook instappen in een cup600-wagen?
Als dat laatste kan, dan is het misschien toch handig dit van tevoren te (laten) vermelden. Nu kan ik wel de nodige rondjes in de Viper gaan afleggen, maar als het overgrote deel van de deelnemers in een cup400/600 instapt, dan moet ik ook gaan switchen. En dat wil ik dan wel graag weten vóór de avond van de race ;)
Stefan van Renselaar
8 februari 2010, 15:25
Nu hopen dat ik mijn race niet op mijn dak eindig :D
Michael Storm
8 februari 2010, 17:12
Na het GP gedeelte in de outlap ga je niet linksaf naar de Nordschleife maar de laatste bocht van het GP gedeelte in, je blijf fijn aan de binnenkant van de pionnen en je kunt je lap starten. ( Zojuist getest en werkt prima. )
Net 4 rondjes gereden, het verbruik lag hier op 14.35L per ronde :laugh:
Banden slijtage op 5.25 op de achterwielen en 4.75 op de voorwielen per ronde.
Mijn snelste tijd was net 8.15 incl. het GP gedeelte.
Martijn Mezger
8 februari 2010, 17:15
http://www.kraaneveld.nl/images/nordschleife.gif
Deze lay-out klopt niet met de race of wel? Want as far as i know zit deze versie niet in GTR Evo? Net een ronde gereden met de Corvette. Viel me dat even tegen, te lang niet gedaan!
Sander Hogendoorn
8 februari 2010, 18:59
Na het GP gedeelte in de outlap ga je niet linksaf naar de Nordschleife maar de laatste bocht van het GP gedeelte in, je blijf fijn aan de binnenkant van de pionnen en je kunt je lap starten. ( Zojuist getest en werkt prima. )
Net 4 rondjes gereden, het verbruik lag hier op 14.35L per ronde :laugh:
Banden slijtage op 5.25 op de achterwielen en 4.75 op de voorwielen per ronde.
Mijn snelste tijd was net 8.15 incl. het GP gedeelte.
Dat is de Nurburgring versie incl. GP layout :p
Als ik de kalender en threadtiel moet geloven rijden op de Nordschleife wat zonder GP track is.
Stefan van Renselaar
8 februari 2010, 19:13
Dat is de Nurburgring versie incl. GP layout :p
Als ik de kalender en threadtiel moet geloven rijden op de Nordschleife wat zonder GP track is.
Maar in de eerste post staat de layout met het GP stuk erbij..:closedeyes:
Sander Hogendoorn
8 februari 2010, 19:25
Ja, en de server staat ingesteld op Nordschleife ;) (zonder GP layout dus)
Vandaar de onzekerheid.
Marcel Groen
8 februari 2010, 20:03
Te huur, DM Aston Martin DBR9 #5! Voor meer informatie en de voorwaarden, neem maar contact op met Dhr Knot... ;)
Danny Kappen
8 februari 2010, 20:10
Denk dat ik in dat geval de Saab C8 GT2R pak.
Niels Tieman
8 februari 2010, 20:11
Ik ga voor de Saleen. :)
Robert Saalmink
9 februari 2010, 08:51
http://www.kraaneveld.nl/images/nordschleife.gif
Deze lay-out klopt niet met de race of wel? Want as far as i know zit deze versie niet in GTR Evo? Net een ronde gereden met de Corvette. Viel me dat even tegen, te lang niet gedaan!
Bij tijdelijk gebrek aan een van onze eigen trackmaps staat deze er tijdelijk. Volgens mij zit er maar 1 Nordschleife layout in GTR EVO.
Captain Slow
9 februari 2010, 09:22
Als ik bij circuits klik onder het GTR Evo 'hokje' dan kan ik 3 circuits kiezen.
Huidige Nurnburngring
Nordschleiffe
Nordschleiffe + stuk Nurnburg.
Dat is altijd al zo geweest bij mij.:)
Robert Saalmink
9 februari 2010, 09:32
Ok, in de dedicated server zit er maar 1 geloof ik, maar ik zal het eens goed nakijken dan :)
Edit: gechecked, er kan in de dedicated server maar 1 Nordschleife gekozen worden inderdaad, er is geen keuze voor meerdere layouts.
Niels Tieman
9 februari 2010, 12:14
Hij staat inmiddels op de correcte layout. Het is een deel van het GP circuit, waarbij je net voor de Dunlop-Kehre rechtsaf slaat. :)
Robert Saalmink
9 februari 2010, 12:22
Het was mijn fout, in de dedicated server is de 'Nurburgring zonder GP' dus de 'Nordschleife met GP-circuit'. Mijn maandagochtend-momentje op dinsdag :p
Niels Tieman
9 februari 2010, 12:25
Het is niet zo gek hoor. ;)
Je hebt de "Nordschleife". Dat is alleen het oude deel van het circuit waarbij je vertrekt vanuit de oude pitstraat. Dan heb je het Grand Prix deel waar de "Grand Prix" races op verreden worden. En dan heb je ook nog de Nurburgring waarbij het een beetje van het nieuwe deel word verreden en de volledige Nordschleife. :P
Martijn Brouwer
9 februari 2010, 15:24
ik wou net even wat rondjes maken op Nordschleife maar nu is de inlap nog langer geworden bij mij..ik moet nou eerst over het ciruit rijden en dan ga je waar je normaal de laatse bocht neemt voor het rechte stuk sla ik nou linksaf,alleen gaat de tijd niet lopen.
Kim Van Der Stichelen
9 februari 2010, 15:25
ik wou net even wat rondjes maken op Nordschleife maar nu is de inlap nog langer geworden bij mij..ik moet nou eerst over het ciruit rijden en dan ga je waar je normaal de laatse bocht neemt voor het rechte stuk sla ik nou linksaf,alleen gaat de tijd niet lopen.
probeer eens rechtsaf?
Sander Hogendoorn
9 februari 2010, 15:26
Nee, de tijdsmeting ligt nu op start/finish van de normale Nurburgring. Je moet dus niet linksaf de Nordschleife op maar rechtsaf het rechte stuk op (wel binnen de pionnetjes blijven). Scheelt ook weer 7 minuten aan outlap ;)
Martijn Brouwer
9 februari 2010, 15:29
ahaaaa gaat ik dat eens even proberen,bedankt..nou mis ik toch wel dat alt tabben..
Michael Storm
9 februari 2010, 17:02
Dat alt + tab probleem heb ik hier ook.
Gelukkig valt het onder Windows 7 mee, onder XP loopt Race07 niet soepel met een dual core, lijkt verholpen met Windows 7.
Bram Van Der Stichelen
9 februari 2010, 17:12
Alt tab werkt hier sinds zondag ook niet meer. Daarvoor kon ik perfect alt tabben. Is inderdaad vrij irritant.
Bramzel
9 februari 2010, 17:16
Heren, zullen we het weer over het Nordschleife event gaan hebben ipv Alt-tabben? Dat dat hapert na de laatste patch hebben we inmiddels door, moving on...
Ferroeni
9 februari 2010, 19:25
Ik heb net even een volledige outlap gedaan en daarna een volledige ronde en ik kwam met de BMW Z4 op een 9:05.422 uit. Zou sneller moeten kunnen, maar ik ben er op dit moment wel even tevreden over.
Stefan van Renselaar
9 februari 2010, 19:30
Ik heb net even een volledige outlap gedaan en daarna een volledige ronde en ik kwam met de BMW Z4 op een 9:05.422 uit. Zou sneller moeten kunnen, maar ik ben er op dit moment wel even tevreden over.
Ik reed al een 8.44 en ik zag Koos een 8.22 rijden, denk dat 8 minuten rond wel mogelijk is voor de aliens ;)
Michael Storm
9 februari 2010, 20:22
Als je na je 1e stukje over het nieuwe circuit rechtsaf was gegaan in plaats van de Nordschleife op, dan was je tijd begonnen met lopen. :p
Ik zie Michel op de server ook complete outlaps maken. :laugh:
Vanmiddag 7.49.1 gereden met de Lister Storm, nu 7.50.0 en 7.49.9 achter elkaar.. :huh1:
In de kwali kan voor de cup600 net onder de 7.45 denk ik.
Michael Storm
9 februari 2010, 20:26
Ik reed al een 8.44 en ik zag Koos een 8.22 rijden, denk dat 8 minuten rond wel mogelijk is voor de aliens ;)
Gisteren was op de Nordschleife, nu de Nurburgring.
De Nurburgring zal voor de Cup300 ongeveer 1.5min. langer duren ;)
Ferroeni
9 februari 2010, 20:29
Gisteren was op de Nordschleife, nu de Nurburgring.
De Nurburgring zal voor de Cup300 ongeveer 1.5min. langer duren ;)
Dan doe ik het dus op zich nog geeneens zo slecht :)
Edit: 9:01.935
Hekking
9 februari 2010, 21:03
Als je na je 1e stukje over het nieuwe circuit rechtsaf was gegaan in plaats van de Nordschleife op, dan was je tijd begonnen met lopen. :p
Ik zie Michel op de server ook complete outlaps maken. :laugh:
Ik was dan ook lekker aan het raggen in een DBR9 zonder ambitie de auto af te stellen oid :p
extra vroeg terug schakelen voor dat zalige geluid :rolleyes:
Mossel
9 februari 2010, 23:19
Hepie en Hepie moeten in een aparte klasse want dit is niet leuk zo :D
Koos
9 februari 2010, 23:43
Mmm, dat wordt nog wat tijdens de race. Ik verlies in de 3e ronde al fors grip aan de voorzijde van mijn voiture a.g.v. bandenslijtage :surrender:.
Ter info: snelste rondje van de 5 die ik gereden heb, was: 8:43.9.
Robert Saalmink
10 februari 2010, 21:36
De afmeldingen zijn verwerkt in post #2. Ook zet ik er de gastrijders bij.
f1timmy007
11 februari 2010, 08:54
Gister nog een poging gedaan maar me broertje bleef me maar treiteren, ben zo'n 6 keer in de rondte gegaan...
wat ik vooral lastig vind, is dat je op het circuit (GP) toch een stuk meer grip hebt, alhoewel dat wel realistisch is.
GTE
14 februari 2010, 20:56
Vanmiddag 7.49.1 gereden met de Lister Storm, nu 7.50.0 en 7.49.9 achter elkaar.. :huh1:
In de kwali kan voor de cup600 net onder de 7.45 denk ik.
Tja, ik dacht dat ik lekker snel was met mn 8.50m in de CUP300 BMW Z4. Totdat Koos eventjes 8.38 neerzette in zn Viper :blink::surrender::huh1::D
Darthwillie
14 februari 2010, 21:06
LOL, realiseer me opeens dat het een geinige warmup lap gaat worden :lol: minuut of 17 denk ik :p
Kim Van Der Stichelen
14 februari 2010, 21:07
LOL, realiseer me opeens dat het een geinige warmup lap gaat worden :lol: minuut of 17 denk ik :p
We gaan wel de shortcut nemen hé ;)
Tjerk Korving
14 februari 2010, 21:07
We gaan wel de shortcut nemen hé ;)
Weet Robert dat ook? :lol:
Kim Van Der Stichelen
14 februari 2010, 21:09
Weet Robert dat ook? :lol:
Nee, we gaan Robert pole laten scoren en dan kijken hoe die de Nordschleife opstuurt terwijl wij rechtdoor gaan :innocent:
Kan ik weer een clipje met country muziek maken ;)
Kim Van Der Stichelen
14 februari 2010, 21:12
Wie durft het trouwens aan te doen zoals Manthey? Als het veld los gaat en de Nordschleife oprijdt nog een extra rondje GP Strecke doen en dan nog winnen ook later :)
Gerben vd Broek
14 februari 2010, 21:13
Ik denk dat ik me ga afmelden voor deze race. Vind het totaal geen leuke baan. Het heeft een heleboel charme etc omdat het zo historisch is. Maar vind het totaal geen baan waar je een competitierace kunt houden. Zeker niet omdat verschil in wagens hier zo enorm wordt benadrukt. En nu weet ik dat je een andere wagen mag nemen voor dit evenement. Maar dat ga ik ook maar niet doen, want heb al genoeg moeite met wisselen tussen de wagens die ik nodig heb voor competitie. Dus ik wens jullie veel succes met racen. Maar mij niet gezien.
Kim Van Der Stichelen
14 februari 2010, 21:15
Ik vind gewoon een rondje achter iemand rijden charme genoeg hebben op de Nordschleife. Er moet daarom niet eens ingehaald worden :innocent:
YouTube- Ford GT vs. Porsche 911 GT3 RSR
GTE
14 februari 2010, 21:20
Weten we trouwens vooraf wie in welke klasse deelneemt? Dat is, nu je zelf mag kiezen, nog maar de vraag. Ik blijf gewoon mn BMWtje trouw, maar het zou toch lullig zijn als later blijkt dat er vier CUP300's aan de start verschijnen.
Koos
14 februari 2010, 21:31
Weten we trouwens vooraf wie in welke klasse deelneemt? Dat is, nu je zelf mag kiezen, nog maar de vraag. Ik blijf gewoon mn BMWtje trouw, maar het zou toch lullig zijn als later blijkt dat er vier CUP300's aan de start verschijnen.
Nee, dat weten we dus niet. Die vraag had ik ook al gesteld. Ben 't namelijk helemaal met je eens.
Mossel
15 februari 2010, 08:03
ik kom (mits er wat meer Cup300 zijn) in een Vertigo rijden
Robert Saalmink
15 februari 2010, 10:47
Of je mensen nu wel of niet vooraf de auto laat registreren bij de organisatie: er kan altijd een tekort ontstaan. Maar zo'n vaart zal het niet lopen. Zoals het er nu naar uit ziet draaien er twee servers (gezien het aantal deelnemers) en als de CUP600/400 bak vol is, zal de eerstvolgende deelnemer die wil inloggen toch echt alleen nog maar CUP300 kunnen kiezen, bijvoorbeeld. Of andersom.
Jeroen Ursem
15 februari 2010, 13:10
:laugh: wat is dat toch met die Vertigo
ik kom (mits er wat meer Cup300 zijn) in een Vertigo rijden
VERTIGO !!
:thumbup:
Hekking
15 februari 2010, 20:58
Hell yeah ! :p
http://www.youtube.com/watch?v=98W9QuMq-2k
Captain Slow
16 februari 2010, 13:46
Kan iemand me vertellen wat de beste lijn door de Karoussel is? De auto wordt redelijk uit balans gebracht namelijk.:)
Roy Visser
16 februari 2010, 14:15
Kan iemand me vertellen wat de beste lijn door de Karoussel is? De auto wordt redelijk uit balans gebracht namelijk.:)
laag en zorgen dat je de cerbstone (drempel) niet raakt
en vrij logisch dat je wagen daar redelijk uit balans raakt ;)
Captain Slow
16 februari 2010, 14:30
Ok, dacht heel even dat bovenlangs de betere manier was:p
Darthwillie
16 februari 2010, 14:41
bij de tests heb ik een paar keer geprobeerd op zijn dak maar dat was bepaald niet sneller :blushing:
BMW heeft er heel veel moeite mee idd, tenminste mijne wel :)
Stefan van Renselaar
16 februari 2010, 15:55
bij de tests heb ik een paar keer geprobeerd op zijn dak maar dat was bepaald niet sneller :blushing:
BMW heeft er heel veel moeite mee idd, tenminste mijne wel :)
Ja, raar je de kerb aan de binnenkant dan lig je op z'n kop en meestal spin ik als ik hem uit wil komen, maar dat zal wel met de gewichtsverdeling liggen en hoe snel ik op mijn gas wil ;)
GTE
16 februari 2010, 17:29
Ik ben bepaald geen Karousel-deskundige, maar ik probeer hem er maar zon beetje in te laten vallen, dan rustig rollen en evenzo rustig weer op het gas. Maar ja, die bocht is ook niet zozeer tricky als wel één grote boobytrap.
Captain Slow
19 februari 2010, 12:58
Ik zet nu tijden neer van rond de 8:20 in m'n Aston Martin. Ik heb het gevoel dat ik nog een seconde of 25 moet vinden, correct gedacht of niet?
Koos
19 februari 2010, 13:16
Poletijd cup600 zal onder de 7.50 zijn. Jouw tijden zijn voor cup400 rijders ;)
Captain Slow
19 februari 2010, 13:17
Dan zat ik toch redelijk goed met m'n voorspelling:p
Danny Kappen
19 februari 2010, 15:33
Ik ben er niet bij zondag, even een last minute vakantie ingepland :)
Stefan van Renselaar
19 februari 2010, 15:39
Ik zal er ook niet bij zijn, heb een moedervlek net onder mijn schouder weg laten halen en mag nu niet te grote bewegingen met mijn arm maken. Moet ik nog een mailtje sturen?
Bramzel
19 februari 2010, 16:00
Moet ik nog een mailtje sturen?
Dat zijn de regels idd :)
Darthwillie
19 februari 2010, 16:04
maar bram, hij moet nu met zijn neus tikken omdat zijn arm niet werkt :closedeyes:
serieus, sterkte maar Stefan,
zelf zal ik in de cup 300 definitief mee doen!!!!! :thumbup:
Captain Slow
20 februari 2010, 14:05
Hij zit dat nou met pitstops? De pitstraat op het moderne circuit laat je namelijk een ronde 'afsnijden', of zit ik naar de compleet verkeerde pit te kijken?
Darthwillie
20 februari 2010, 14:15
:blink: dat is een goede vraag, darthwillie pit iedere ronde en wint met overmacht :p
Michael Storm
20 februari 2010, 14:31
Volgensmij moet je na de Nordschleife rechts door een gat in de pitmuur om zo de pits te bereiken op het nieuwe gedeelte.
Hoe zit het met de opwarmronde? Het nieuwe gedeelte op een rustig tempo en gas geven vanaf de Nordschleife?
EDIT: Heb net even gekeken en je kunt vanaf de Nordschleife niet de pits in op het nieuwe gedeelte. Ik had bij Simracing.nl gezien dat dit wel kon, maar dit was met een Nordschleife versie van Nogrip.
De enige manier is ergens langs de pitmuur op het nieuwe gedeelte, waar 1 auto door kan :P
Dit kan echter gevaarlijke momenten opleveren.
EDIT2: :P Gewoon de pits ingaan aan het einde van het nieuwe circuit. Hij zat dat extra 'kleine' rondje erbij tellen en dus krijg je een rondje van 27km i.p.v. 24km.
Als je dus 1 pitstop kan uitsparen scheelt dat veel meer dan bij een normaal circuit.
Robert Saalmink
20 februari 2010, 17:32
Je kunt je snelle ronde in kwali beginnen door langs die pilonnen op te rijden, wel binnen de pilonnen blijven en goed opletten op verkeer dat van de Nordschleife af komt knallen.
We gaan trouwens met 1 server draaien, we hebben nu precies 25 man. Nieuwsbrief volgt later vandaag :)
Darthwillie
20 februari 2010, 17:41
maak het pitstop gebeuren wel goed duidelijk!!! is nogal verwarrend
Robert Saalmink
20 februari 2010, 17:49
We kunnen mogelijk ook iedereen verplichten 1 stop te maken, dan is het weer gelijk voor iedereen toch?
Tjerk Korving
20 februari 2010, 17:58
Denk dat je weinig keus hebt om een stop te maken. Op 50 liter haal ik 5 ronden dus met een tank van 65 liter ga je geen 90 minuten volmaken. :)
Frustrerend overigens als je met moeite de Vertigo rondkrijgt in 9:05 en Storm rijd out of the box even 8:42 en ronde later 8:36 met eveneens een Vertigo. Daar gaat m'n kroot even van uit...
Darthwillie
20 februari 2010, 17:59
ik bedoelde meer WAAR de pitingang is, dus dat je eigenlijk het hele GP deel moet rijden, de pits in en dat WEER het hele GP deel als je een pitstop doet.
Hoevaak iemand dat doet is zijn probleem :p
Gerben vd Broek
20 februari 2010, 18:03
Ik heb wel gezegd dat ik niet mee wou gaan doen, maar ach, wil eigenlijk ook geen spelbreker zijn, dus als er nog plaatsje over is, wil ik wel weer meedoen. Maar als je idd 25 man hebt, dan vind ik het prima dat ik dan niet meedoe.
Marc Vos
20 februari 2010, 18:05
Net een rondje gereden zonder spins wat een 8.42 opleverde. Wat een geweldige baan is het, met een hoog snelheidgevoel. Tot de karousel ken ik het vrij aardig maar daarna rijd ik alleen op me indicators.. We zullen zien of we hem uitrijden morgen, ben wel benieuwd hoe we het met die pitstops gaan doen :p
Sander Hogendoorn
20 februari 2010, 18:13
Gewoon de normale GP pitingang gebruiken zoals gezegd, er wordt dan geen ronde bijgeteld als je in de pit over start/finish gaat ;)
Robert Saalmink
20 februari 2010, 18:14
De nieuwsbrief komt er zo aan.
Belangrijkste:
In de kwalificatie is het toegestaan om NA het GP circuit meteen langs de pilonnen op het snelle rondje te beginnen. Let op, je moet BINNEN deze pilonnen blijven, en let GOED op snellere deelnemers die vanaf de Nordschleife aan komen stormen!
De opwarmronde wordt op normale wijze gestart. CUP400 en CUP300 mogen iets afstand nemen. Aan het einde van het GP circuit wordt linksaf gebogen de Nordschleife op, DAT is het moment dat de race start!
Tot slot de pitstops. Je rijdt het GP circuit af, aan het einde kun je normaal de pitlane in om je stop te maken. Na je stop rij je weer het GP circuit rond en daarna weer de Nordschleife op. Dit wordt gewoon bij je ronde opgeteld.
Om het een beetje eerlijk te houden, het volgende:
EEN PITSTOP IS VERPLICHT VOOR ALLE DEELNEMERS!
Ook voor een CUP600 is het lastig maar niet onmogelijk om zonder stop te gaan, maar toch.
Enjoy!
Gerben vd Broek
20 februari 2010, 18:59
Ik heb wel gezegd dat ik niet mee wou gaan doen, maar ach, wil eigenlijk ook geen spelbreker zijn, dus als er nog plaatsje over is, wil ik wel weer meedoen. Maar als je idd 25 man hebt, dan vind ik het prima dat ik dan niet meedoe.
Das waar ook. Ik heb me ook niet officieel afgemeld, dus sta er voorlopig gewoon tussen om te racen. Dan proberen we maar wat morgen. 9.13 gereden als snelste, maar het is echt nog allemaal op de indicatoren. Dus gaat nog vrij moeizaam.
GTE
20 februari 2010, 19:01
Das waar ook. Ik heb me ook niet officieel afgemeld, dus sta er voorlopig gewoon tussen om te racen.
:thumbup:
Koos
20 februari 2010, 19:12
Heb je een keer een auto die voor dit circuit gemaakt is, moet ik 2x de pits bezoeken. 't Is gewoon niet eerlijk...:p
Hoewel 't misschien net aan op 1 stop kan als ik flink ga shortshiften, maar of ik dat risico wil lopen, daar moet ik nog een nachtje over slapen.:innocent:
Ferroeni
21 februari 2010, 12:44
Ik ben vanavond de enige gastrijder (in de CUP300). Maakt het nog uit in welke BMW Z4 ik stap (qua livery dank bedoel ik)? Ik heb het carpack wel geinstalleerd staan, maar ik weet niet of er een speciale DRnl livery is die gebruik kan worden (nog niet op gelet eigenlijk).
Darthwillie
21 februari 2010, 12:46
de wagens van CW40 staan al een tijdje leeg (Mathijs Twisk en Tom Gaaff)
even een stofdoekje erover en ze kunnen rijden :)
f1timmy007
21 februari 2010, 13:39
Ik heb vandaag van 3-5 weer training, dus ik weet niet zeker of ik wel kan rijden. Anders meld ik het daarvoor nog af.
Bram Van Der Stichelen
21 februari 2010, 14:26
Ik weet zelf nog niet eens welke wagen ik ga pakken :p
Marc Vos
21 februari 2010, 15:32
Net een 8.37 gereden en dat was voor mij een hele aardige ronde. Als Sander en Michael in het Cup 300 veld gaan starten dan rijd ik daar wel achter, maar dat is dan maar zo. Deze heren rijden 8.29 :blink: Wel erg leuk om te kijken hoe ze dat dan doen. Op het einde crashte Race 07 bij mij alleen..
Bram Van Der Stichelen
21 februari 2010, 17:37
Met welke wagen rijd je Marc? Je Corvette?
Ik heb net even 2 rondjes gedaan met de Spyker. 8.33. Niet slecht, maar er valt heus nog wat te winnen, een seconde of 4-5 denk ik.
Vraag me alleen af of er genoeg cup400 rijders gaan zijn? Niet echt leuk als ik nu oefen met een cup400 wagen en dan vanavond merk dat er maar 3 mensen zijn. Denk dat het meerendeel toch met de cup300 gaat rijden?
Marc Vos
21 februari 2010, 17:40
Ik rijd inderdaad met me Corvette, ik ken de baan nog niet helemaal dus heb ik ook een wat langzamere tijd. Maar ik ben ook wel benieuwd hoeveel Cup 300 rijders we krijgen. Want ik zag Michael en Sander ook al in een Cup 300 wagen rijden, al zijn ze dan nog steeds een stuk sneller dan ik :p
Bram Van Der Stichelen
21 februari 2010, 17:53
Ik rijd inderdaad met me Corvette, ik ken de baan nog niet helemaal dus heb ik ook een wat langzamere tijd. Maar ik ben ook wel benieuwd hoeveel Cup 300 rijders we krijgen. Want ik zag Michael en Sander ook al in een Cup 300 wagen rijden, al zijn ze dan nog steeds een stuk sneller dan ik :p
Een van de leukere dingen, en tegelijkertijd ook een van de frustrerendste dingen, in het simracen is de Nordschleife leren kennen. Maar eenmaal je hem kent kan je niet stoppen met erop te rijden.
Als je van forza 3 komt is deze versie toch wel ontzettend wennen. Vooral karoussel is helemaal anders, ook qua gevoel.
Ik hoop gewoon dat de mensen hem vanavond gewoon rechthouden, zodat we niet na 1-2 ronden al de helft van het volk kwijt zijn omdat ze hem de muur hebben ingezet. :)
Marc Vos
21 februari 2010, 18:04
Samen met Spa is de Nordschleife het enige circuit waar ik iedere ronde toch weer een adrenalinestoot van krijg, zulke mooie bochten zitten erin met een zeer hoog snelheidsgevoel. Tot Karousel ken ik hem uit me hoofd daarna zijn er kleine stukken bij dat ik op me indicators rijd. Ik heb er zin in voor vanavond.
f1timmy007
21 februari 2010, 18:44
Ik denk dat ik niet kan meedoen, moet nog iets afmaken voor school en duits leren (!), waarschijnlijk weer een onverwachts S.O:blink:
Hekking
21 februari 2010, 18:58
Waaaah :cursing:
Sinds een week hebben we in ons (monumentale)huis last van een ongewenst huisdier, een steenmarter. Nou word ik s'nachts al regelmatig wakker van dat beest als hij over de verwarmingsbuizen loopt op zolder maar nu was vanmiddag ineens m'n internet verbinding weg op m'n zolderkamer. 3 keer raden wat daar de oorzaak van was.
Vanavond mee rijden gaat dus niet lukken:glare:
Something's got to die now :tank:
Darthwillie
21 februari 2010, 19:04
Samen met Spa is de Nordschleife het enige circuit waar ik iedere ronde toch weer een adrenalinestoot van krijg, zulke mooie bochten zitten erin met een zeer hoog snelheidsgevoel. Tot Karousel ken ik hem uit me hoofd daarna zijn er kleine stukken bij dat ik op me indicators rijd. Ik heb er zin in voor vanavond.
heb ik dus ook, na de karoesel wordt het bordjes rijden. IK WIL EEN TOMTOM :p
hoe gaan de blauwe vlaggen staan? Valt me op dat er geen gele vlaggen zijn.
@tim, verstandig maar eh is het geen vakantie? Dat je niet voor niets zit te leren. :)
Bram Van Der Stichelen
21 februari 2010, 19:07
Voor ons was het afgelopen week krokusvakantie. Weet natuurlijk niet of dat ook bij jullie is. Maar ik denk het wel.
Stefan van Renselaar
21 februari 2010, 19:13
@tim, verstandig maar eh is het geen vakantie? Dat je niet voor niets zit te leren. :)
Was het maar zo´n feest... Moet morgen ook weer naar school
Darthwillie
21 februari 2010, 19:15
en ik maar denken dat jullie altijd vakantie hebben :p
f1timmy007
21 februari 2010, 19:23
nope Amstelveen heeft het een week verschoven, wat natuurlijk niet zo leuk is, zit ik volgende week achter me pc... is er niemand online :(
Marc Vos
21 februari 2010, 20:38
Verdomme, race on crasht nu 2x achter elkaar. Tijdens een rondje kreeg ik de melding 'Low video memory' en vervolgens crashte de boel. Ik kom weer terug en terwijl ik op de monitor aan het kijken ben crasht die weer. Als ik terugkom in Windows komt er 'runtime error' te staan..
Op advies van Bram heb ik een Cup 300 BMW gepakt, en ik ging er nog lekker in ook! De eerste keer dat ik er in reed maar dat beviel uitstekend. Vergeleken met de Corvette zeer stabiel en ik kon er lekker mee pushen over de Nordschleife. Na één ronde een 8.55, maar daar konden nog wel 5seconden vanaf. Ik baal er echt van, had zoveel zin om een wedstrijd over de Nordschleife te rijden...
Jeroen Ursem
21 februari 2010, 20:45
Pff... opkomen groene hel raak ik een (volgens mij) onzichtbaar muurtje, meteen klaar..
Baankennis zit wel goed dus had een leuke race voor de boeg, dat was dus snel over :closedeyes:
Niels Tieman
21 februari 2010, 20:58
Tegen beter weten in, toch een aantal rondes gedaan op de nordschleife in de Saleen.
Saleen! :wub:
Bram Van Der Stichelen
21 februari 2010, 21:14
Connectie weg, wat jammer zeg :(
Was ontzettend leuk. Reed lekker 3e in mijn klasse. Een anderhalve ronde Storm achter mij kunnen houden, ontzettend gaaf :cool: En als hij voorbij was sloeg hij er niet in om echt een gat te slaan. Tot ik bij het uitkomen van Karoussel wat stabiliteit verlies en een secondje of 2 verloor. Dan was de vogel gevlogen. Tot ergernis gingen mijn pedalen wat gaan schuiven, waardoor ik wat moest vertragen om ze goed te zetten, waardoor Koos achter me kon aansluiten.
2 minuten later mijn connectie weg :(
Mossel
21 februari 2010, 21:48
mmm zekere 3e plek weg door een lichte spin en "damage not repairable"
zo hard was ie niet:pinch:
Captain Slow
21 februari 2010, 22:17
Wow, ik heb denk een probleempje met Racfe07 hier:blink:
4 maal een ctd gehad vandaag. Excuses voor alles wat hier mee te maken had. OOk na de finish weer zo'n geval. Direct maar een verse install van de Simbin games doen.:)
Robert Saalmink
21 februari 2010, 22:27
Ik had ook een runtime error op Steam, heb ik nog nooit eerder gehad. Misschien een buggy Steam versie?
Mijn Spyker ging lekker, fijne kar om mee te rijden! Helaas was ik de enige CUP400, maar dat had ik pas in de warmup beseft eigenlijk.
In de race had ik in eerste instantie weinig moeite met de CUP300 behalve dat de baan zo krap is dat je er bijna nergens naast kunt komen. Maar na een rondje of drie begon het vermogen af te nemen, de topsnelheid was nog maar 238 (CUP300 liep 4 seconden bij me weg op het lange rechte stuk). Bij mijn pitstop alles wat grijs was maar groen gemaakt maar niets hielp. Dus toen de race maar uitgereden en moeten aanzien hoe ik door enkele CUP300's werd zoekgereden puur op snelheid :(
Wat blijft die Nordschleife toch een gave baan zeg! Echt niet normaal :)
R. de Ruijter
21 februari 2010, 22:27
Wow, ik heb denk een probleempje met Racfe07 hier:blink:
4 maal een ctd gehad vandaag. Excuses voor alles wat hier mee te maken had. OOk na de finish weer zo'n geval. Direct maar een verse install van de Simbin games doen.:)
Hier ook, eerst 1 in practise. Daarna 2 in qualy, waarvan 1 in het laatste gedeelte ervan. Kon hierna de server niet meer joinen :(
Captain Slow
21 februari 2010, 22:29
Ik dacht eerst dat het die Digitalracing.nl skin was die laatst werd gemaakt.:)
Ferroeni
21 februari 2010, 22:32
In 1 woord: geweldig! Wat een gave race heb ik gehad.
Eerste stint zat ik achter Hans Bosman. En de afstand varieerde tussen de 2 en 4 seconden. Toen na 5 ronden de request for pit ingedrukt en toen kreeg ik even een freeze van 7 seconden ofzo, waardoor ik op eens 11 seconden achter lag. Tijdens de pit heb ik Hans wel ingehaald en daarna lagen de afstanden nog dichten bij elkaar. Gewoon 2 seconden. Op een gegeven moment kwam Koos voor bij en ook Hans. Daarna de achtervolging op Hans gedaan met 0,5 seconden afstand. Echt super.
Uiteindelijk 9e geworden. Ik vind het super tof en Hans: bedankt voor deze spannende race. Het leek af en toe net DRTCC zo dicht als we van elkaar zaten :)
Koos
21 februari 2010, 22:32
Erg leuk om op de Nordschliefe te racen :cool:. Heerlijke baan om je rondjes af te leggen :D.
Derde in kwalificatie en race. Al had ik wellicht Mark S. niet meer achterhaald in de race, aangezien ik een 2-stopper heb gedaan/moest doen. En dat kost hier mega veel tijd :closedeyes:.
Maar goed, heb genoten en van mij mag er vaker hier een non-championship-race gehouden worden.
Robert Saalmink
21 februari 2010, 22:38
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/zac6/20100221_nordschleife/index.html)
REPLAY EN LOGFILES (http://www.digitalracing.nl/zac6/20100221_nordschleife/20100221_nordschleife.rar)
Gerben vd Broek
21 februari 2010, 22:44
Q: Redelijk tevreden, door ongeveer 17 seconde van mijn snelste ronde af te rijden. Dus 8.56 best tevreden mee.
R: Redelijke start, kon een rondje of 2-3 goed meekomen en toen spinnetje. Achterstand gereden en op redelijk gelijke afstand mijn ding gedaan. Vervolgens reguliere stop. Om daarna nog 2x terug te komen om schade te repareren. Keertje spliiter eraf en rechterband lek. op 4.5 minuut in het rondje is dat dan nog een best eind. Vervolgens dus fixen en enkel de rechtervoorband gefixed. Kom paar bochten op de nordschleife en blokkeer en zo links de muur in. Areo damage en linkervoorband lek. Dat op 2,5 minuut in een rondje levert je dus een rondetijd op van 13.30. Alles bij elkaar dus stijf laatste geworden. Leuk voor keertje, maar zal niet zo gauw weer meedoen op deze baan.
Darthwillie
21 februari 2010, 22:48
beetje eenzame race gereden, maakte me ernstig zorgen over Tjerk die na een foutje en pitstop op 2 minuten acher me was gekomen maar wel erg inliep, ik zat te rekenen dat het heel krap ging worden, tot hij weer naar binnen ging. daarna Tjerk 3 minuten acher me en Jeroen J. 1,30 voor me.
Wel onwijs gaaf dat ik hem uitgereden heb. :thumbup:
Captain Slow
21 februari 2010, 22:56
Tijd voor een verslagje maar.:)
Tijdens de training weggevallen waardoor ik al chattend weer de kwali binnenkwam. Eerste van de 3 excuses van de avond:p
Prima tijd neergezet, dikke pr, en op weg om de tijd van Jerry er ook nog aan te rijden. Helaas, klein foutje waardoor ik de run moest afbreken.:)
Einde kwali weer een CTD:censored:
Weg p3, maar godzijdank mocht ik aansluiten achter de cup600 auto's.
Jeroen elimineerde zich vrij snel door te proberen dwars door een muurtje te rijden. Schrok me te barsten, en heeft zeker 1,5 rondje geduurd voordat ik weer een beetje kon concentreren. Ondertussen was ik er al een keertje afgeschoven, en ik liep al te balen. Ik begon daarna rustig op Niels in te lopen totdat die er de brui aan gaf.:)
P3 was voor mij, maar helaas lag Jerry toen al 17 seconden voor. Dat gat is heel lang constant gebleven, tot de pitstops eigenlijk. Opeens viel Guyon ook nog weg, dus uitrijden en er zou een 1-2 zijn voor ons. Daarna viel ik terug in tempo en probeerde teveel uit, met wat schuivers en schade tot gevolg. Uitgereden op p2 maar, maar kapotte splitter wel. Denk dat ik even 300 km heb aangetikt daardoor:D
Na de finish weer een ctd:hammer: Nogmaals excuses.
Veel geleerd over de auto vandaag. Kreeg veel meer info door dan met m'n Momo stuurtje, en dat scheelt toch wel erg.:)
En op de Nordschleiffe duurt ff voordat je de weg weet, maar van mij mag het circuit verplicht worden voor elke competitie :D
GTE
21 februari 2010, 23:38
Q - zeer matig. Met mn laatste ronde kon ik een meer fatsoenlijke tijd neerzetten, maar bij het opdraaien van de Dottinger Hohe sprong er een kat op schoot en daar was ik ff niet op bedacht. Realistisch gezien zou het me echter sowieso niet veel plaatsen opgeleverd hebben. Startplek 12 meen ik en dat vond ik wel best.
R - Ik heb me uitstekend vermaakt. Vanaf het begin probeerde ik de Vertigo van Schutterhelm bij te houden. Dat ging op zich redelijk maar ik kon geen partij bieden in het gedeelte na de Karoussel. Bovendien was Robert aan het aandringen en dat had ook mn aandacht nodig. Uiteindelijk werd dat een duel(letje) waarin een paar keer van plaats gewisseld werd. Daardoor was de Vertigo uiteindelijk uit zicht verdwenen. Ik besloot in ronde 5 een gok te wagen door een ronde later te pitten dan de bedoeling was. Dat zou me immers een stop kunnen schelen. Dat werd nog heel spannend. Met nog amper 1 liter brandstof rolde ik de pitlane in. Ik verliet de pitlane zon 18 seconden achter Robert. Dat gat werd langzaam maar zeker kleiner, en uiteindelijk kon ik er vanwege een foutje van Robert voorbij. Ik kon vervolgens meteen weer aan het rekenen, want ik had er niet op gerekend dat ik niet op een ronde zou worden gezet. Dat betekende dus een extra ronde en daar had ik de brandstof niet voor. Ondertussen kwam Koos aangestormd en die moest ik sowieso laten gaan. Mn laatste ronde moest ik echt cruisen (sorry voor iedereen die daarop moest wachten). Maakte voor de klassering niks uit, want de mensen achter mij waren wel gelapt en dus al gefinished. Uiteindelijk zesde. Mn beste klassering tot nog toe, maar ja, geen punten ;)
Ferroeni
22 februari 2010, 07:28
En op de Nordschleiffe duurt ff voordat je de weg weet, maar van mij mag het circuit verplicht worden voor elke competitie :D
+1, alleen kunnen we dan met de DRTCC maar 2 rondjes rijden :)
Tjerk Korving
22 februari 2010, 07:41
beetje eenzame race gereden, maakte me ernstig zorgen over Tjerk die na een foutje en pitstop op 2 minuten acher me was gekomen maar wel erg inliep, ik zat te rekenen dat het heel krap ging worden, tot hij weer naar binnen ging. daarna Tjerk 3 minuten acher me en Jeroen J. 1,30 voor me.
Ik moest zonodig rechtdoor gaan bij de langzame haakse linker ergens halverwege de eerste sector. Heb die bocht al vaker gemist en was kennelijk afgeleid. Dat was dus de suspension rechts voor naar de knoppen. Nog met een redelijk tempo terug kunnen komen naar de pits maar daarna dus een paar minuten achter Wilfred en m'n best gedaan terug te komen.
Dat lukte aardig en na m'n reguliee stop was de achterstand alweer grofweg gehalveerd. Daarna nog een keer een aardig deel van de aero van voren eraf gereden waaronder de splitter. Enige voordeel was dat de Vertigo ineens 256 liep op het laatste rechte stuk maar verder is het knap rot rijden. Eenmaal in de pits reed ik langs Gerben die duidelijk ook schade had gereden en die kwam ik in de opvolgende ronde weer tegen met een mooi vonken spoor, waarschijnlijk lekke band links voor.
Daarna nog een keer schade gereden waardoor ik zo'n 15km/h topsnelheid kwijt was maar de pitcrew was niet echt van plan die te repareren dus toen m'n laatste rondje nog volgemaakt.
Ondanks alles een leuke race maar zonder de fout in het begin had er zeker meer in gezeten. Nu was het voornamelijk rijden zonder iemand in de buurt.
Marc Vos
22 februari 2010, 07:44
Ik baal er nog steeds van dat ik tijdens de kwalificatie 2x een runtime error kreeg. Als ik de verhalen lees hebben er wel meer problemen gehad. Binnenkort nog maar eens een race op de Nordschleife of niet? ;)
Robert Saalmink
22 februari 2010, 09:00
Ja, hier voor het eerst in deze PC historie een runtime error, 1x in practise en 1x na de race in de chat. Runtime error in Steam.exe. Wel had ik -voordat ik kon opstarten- een Steam update. Misschien is die buggy.
Ik was trouwens ook ineens weer al mijn pit presets kwijt! Lekker om daar achter te komen als je nog 1:30 hebt om op de grid te staan...... :( dit is me al eens eerder overkomen, hoe kan ik die backuppen? Dan kan ik ze in zo'n situatie snel terug zetten.
Atreidez
22 februari 2010, 09:42
Beetje bedroevende uitslag, ben gecrashed nl. Stond ook al achteraan het veld na de qual en het ging allemaal niet zo makkelijk. Weinig geoefend natuurlijk, en bijna elke keer wel de voorkant eraf gereden.. Zo ook na 1,5 rondje race dus, en naar binnnen. Tweede keer wilden ze niet meer repareren en dat was voor mij t einde. Zat nog wel mee te kijken, maar gek genoeg kreeg ik een vastloper ofzo? Ik vind het een mooie baan, maar niet in combinatie met deze autootjes. Ik zeg, volgende keer een radical race op the Mother :cool:
Ik was trouwens ook ineens weer al mijn pit presets kwijt! Lekker om daar achter te komen als je nog 1:30 hebt om op de grid te staan...... :( dit is me al eens eerder overkomen, hoe kan ik die backuppen? Dan kan ik ze in zo'n situatie snel terug zetten.
Je reedt met een andere auto als normaal toch? Want pitsettings worden opgeslagen per auto volgens mij :)
Robert Saalmink
22 februari 2010, 09:59
Oh... ja klopt, ik reed met de Spyker. Dat is waar ook! Dat vergeet ik steeds denk ik....
Darthwillie
22 februari 2010, 11:43
eerste overwinning in je klasse dit jaar en je vergeet in welke wagen:huh1: vreemd, ik dacht dat je meteen over wilde stappen rest van het seizoen :laugh:
@Jaap, jij vloog mij trouwens voorbij op het rechte stuk wat voor topsnelheid reed jij :surrender:
Robert Saalmink
22 februari 2010, 11:50
Nee, ik was vergeten dat die presets per auto zijn.
El Maestro
22 februari 2010, 12:16
Een verslagje dan maar:)
Kwalificatie ging op zich wel redelijk. In m´n eerste 2 rondes flink wat fouten gemaakt. M´n derde ronde ging vrijwel foutloos, maar toen kwam ik ongeveer 0,2 liter te kort om de finish te halen..... (Bram zag het live gebeuren:laugh:)
Race
Ik startte vanaf P2 en kon het tempo van Guyon de eerste rondes bijhouden. Nadat hij een foutje maken in de chicane (op het GP circuit) kon ik hem er naast zetten en probeerde hem buitenom in te halen bij het opdraaien van de Nordschleife. Kreeg helaas een flinke tik waardoor ik bijna het GP circuit weer op ging. Hierna heb ik Guyon niet meer gezien.
Een ronde of 2 later stond ik ineens 1e. Neem aan dat Guyon een vastloper had ofzo? Vanaf dat moment een redelijk saaie race gehad. 60 minuten in m´n eentje rondrijden, al is dat op de Nordschleife ook best leuk:)
Als eerste over de streep gekomen, leuk, maar ik heb er niks aan helaas:laugh:
Robert Saalmink
22 februari 2010, 12:20
Mooie dubbel zelfs voor RM Racing :)
El Maestro
22 februari 2010, 12:24
We kunnen de race natuurlijk ook gewoon wel mee laten tellen:innocent:
Wat als ik jou nou een special edition van de DRTCC3 DVD geef? :laugh:
Captain Slow
22 februari 2010, 12:26
Mooie dubbel zelfs voor RM Racing :)
Mijn 1e ZAC finish sinds Istanbul:blink: Doel was finishen, stom om dan op het einde nog even te gaan pushen terwijl er totaal geen druk meer is.
Kim Van Der Stichelen
22 februari 2010, 13:59
Lol ik bedacht me net wat:
Ik deed niet mee omdat ik naar een optreden van Kelly Clarkson ging. Mijn vorige afmelding dateert van maart 2006. Toen deed ik de ZAC2 race op Estoril niet mee... omdat ik naar een optreden van Kelly Clarkson ging :lol:
Atreidez
22 februari 2010, 14:24
@Jaap, jij vloog mij trouwens voorbij op het rechte stuk wat voor topsnelheid reed jij :surrender:
Ja, was default setup met een hoop overhead in de 6e versnelling. Dus wou na dat slippertje weer beetje in ritme komen, en sloot achter je aan, maar toen kwam dat lange rechte stuk en kon met slipstream dus echt 40km/u harder ofzo :D
Bram Van Der Stichelen
22 februari 2010, 21:28
Ik weet trouwens ook waarom Koos een 4 tal seconden sneller was in quali, die viper loopt gewoon 2 seconden in op het lange rechte stuk:laugh: Bij het opgaan van het rechte stuk zat ie zo'n 3.4 seconden achter, en bij het aanremmen voor de rechts linker zat ie onder mijn achtervleugel :p Slipstream helpt ook wat, maar vond het toch treffend.
Was ook grappig om zien hoeveel trager de Vertigo is op het rechte stuk. Reed Mark gewoon voorbij zonder slipstream :p
Tjerk Korving
22 februari 2010, 21:35
De Vertigo moet het niet echt van zn topsnelheid hebben inderdaad, haalde zelf 245 zo'n beetje en heuvelaf wilde het nog wel eens op 250 komen maar dan was het op. In de bochten echter is het ding bij andere Cup300 wagens gewoon een pain in the ass :D
Robert Saalmink
22 februari 2010, 21:45
De Vertigo moet het niet echt van zn topsnelheid hebben inderdaad, haalde zelf 245 zo'n beetje en heuvelaf wilde het nog wel eens op 250 komen maar dan was het op. In de bochten echter is het ding bij andere Cup300 wagens gewoon een pain in the ass :D
Dat was sneller dan mijn Spyker :surrender:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.