View Full Version : meerdere monitoren mogelijk?
Henk Kraal
15 januari 2010, 23:59
Eigenlijk een hele simpele vraag; hoe krijg ik het voor elkaar om de game over meerdere monitoren te spreiden in GTR? Op dit moment heb ik 2 monitoren staan (zal dus niet erg prettig racen met een balk in het midden) maar ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat is.
Vreemd genoeg kan ik hier weinig over vinden op het www?
Fabian de Jong
16 januari 2010, 00:03
Volgende keer slim om erbij te zetten welke game ;)
GTR Evolution weet ik dan wel, hoe je het in moet stellen weet ik niet maar dat hoorde je al @ irc :p
Stiekem editen he!
Ralffoxx
16 januari 2010, 00:05
Je kan een kastje aanschaffen. De Maxtor Triple head to go. Daar kan je extra monitoren door aansluiten. Of je kan de hogere serie van ATI kopen. De 5850 of de 5870 en daar kan je ook 3 monitoren op aansluiten. Weet niet of dat ook bij lagere kan.
Ik heb zelf net een 5870 aangeschaft omdat ik bij mijn 24 inch nog 2 17 inches wil gaan aansluiten voor het racen.
Henk Kraal
16 januari 2010, 00:07
Ik heb een dualhead VGA in me systeem zitten (x1950pro) maar krijg het spel niet gespreid over 2 schermen, ik zie hier nergens de mogelijkheid voor?
Wellicht mis ik iets maar zover ik kan zien is het niet standaard mogelijk, of moet Windows de 2 schermen als 1 grote zien oid?
Roy Visser
16 januari 2010, 00:11
Ik heb een dualhead VGA in me systeem zitten (x1950pro) maar krijg het spel niet gespreid over 2 schermen, ik zie hier nergens de mogelijkheid voor?
Wellicht mis ik iets maar zover ik kan zien is het niet standaard mogelijk, of moet Windows de 2 schermen als 1 grote zien oid?
het laatste idd, en je hebt geen dualhead vga systeem, je hebt gewoon 2 vga uitgangen :)
de triplehead maakt er 1 groot scherm van
f1timmy007
16 januari 2010, 00:47
Ik heb toevalig ook geprobeert of dit mogelijk is, volgens Ati is het mogelijk met kaart vanaf de 3000 series of het was vanaf de 4000 series, als je maar CCC 9.10 of hoger hebt, want daar zit hun Eyefinity bij. Maar mij is het nog niet gelukt met me hd4850. Heb toch duidelijk gezien dat het er stond, ga ik even zoeken. Maar het is nog amper door spellen ondersteund, hier de lijst:http://support.amd.com/us/eyefinity/Pages/eyefinity-software.aspx
Henk Kraal
16 januari 2010, 00:49
Nav Roy zijn berichtje ben ik nog wat gaan graven maar helaas weinig resultaat. Hier heeft Timmy praktisch gelijk, je moet (bij ATI iig) een kaart hebben in de 5xxx serie welke Eyefinity ondersteund zoals hier is te lezen;
http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=260&threadid=119062&highlight_key=y&keyword1=spanning
Op je 4850 zal het dus helaas ook niet gaan werken
Bjorn
16 januari 2010, 01:06
Het kan wel. http://www.kegetys.net/SoftTH/
Dit is software matig. GTR EVO werkt hier goed mee, GTR2 enkel offline.
Ik heb zelf een 9800gtx en een 9600gt met 3 monitoren 22/24/22.
Henk Kraal
16 januari 2010, 01:16
klinkt goed! Van het weekend misschien even een monitor van me vriendin lenen, die kan hopelijk wel even uit de voeten met eentje :innocent:
f1timmy007
16 januari 2010, 01:17
die ga ik even downen, zit hier nu toch al met 2 monitoren dus kan het ook meteen proberen.
Henk Kraal
16 januari 2010, 01:28
In de readme wordt alleen gesproken over 3 monitoren, weet niet of het wel gaat met 2 maar zie je bevindingen graag tegemoet! ;)
f1timmy007
16 januari 2010, 20:45
hmm automatisch vind hij de linker of rechter monitor niet :S ik moet het DirectX3D DeviceID hebben, maar kan dat nergens vinden.
Heb hier ook nog wat leuks, speel nu met zo'n 3d brilletje (red/cyan) wat best wel leuk is. Das met dit programma:http://iz3d.com. PM maar voor meer informatie.
Edit: Ik upload straks even een proefvideo van Garry's Mod. Ben echt verbaast hoe goed het werkt, het enige is dat kleuren minder goed worden, maar verder is het echt super.
Bjorn
17 januari 2010, 01:22
Ik weet idd niet of het überhaupt met 2 monitoren werkt. Met 3 moet het zeker werken.
Bestanden in de RACE 07 map zetten. Je game resolutie wijzigen naar wat het dichtsbij de horizontale resolutie ligt van het totale beeld en game opstarten.
Dat 3D werkt dat met elke monitor?
Ralffoxx
17 januari 2010, 02:19
Na veel proberen lees ik vandaag net dat 1 van je displays minimaal een display poort moet hebben wil de 3 schermen op 1 58xx serie werken. Heel leuk aangezien bij mij er geen een eentje heeft.
Bjorn
17 januari 2010, 09:59
Na veel proberen lees ik vandaag net dat 1 van je displays minimaal een display poort moet hebben wil de 3 schermen op 1 58xx serie werken. Heel leuk aangezien bij mij er geen een eentje heeft.
Ik heb zelf Nvidia, dus weet ik verder weinig of en hoe ATI er mee werkt.
Maar heb je niet toevallig nog je vorige videokaart liggen, of een oudere pci kaart? Als je die erbij zet zou het moeten werken met 3 monitoren.
Het principe achter softTH is dat een hoofd videokaart (een snelle) het hele beeld rendert en de midden monitor van beeld voorziet. Het beeld voor de Linker en de Rechter monitor voegd hij samen en stuurt het naar een buffer, in het buffer wordt het beeld (indien nodig) omgezet naar een ander formaat en via PCI naar de andere videokaart gestuurd die het dan verdeeld over de Linker en Rechter monitor. De 2e videokaart kan dus en heel simpel kaartje zijn omdat het alleen een doorgeefluik is. SoftTH diagram (http://www.kegetys.net/SoftTH/diagram.png)
Mocht je 2 monitoren op de op de hoofd kaart aansluiten dan is het mogelijk dat je een fout melding krijgt en de game niet opstart, die kun je weg door in het SoftTH.cfg de waarde van Multihead te veranderen in 0 of 1.
Niels Draijer
17 januari 2010, 12:33
Denk erom dat SoftTH erg veel vergt van je CPU en GPU... Dit werkt totaal anders dan een TH2GO.
f1timmy007
17 januari 2010, 17:31
hmm misschien moet ik even een onderwerp starten over 3D, want ik ben nu al begonnen aan een site:laugh: De site is sowieso woensdag af dus dan kunnen jullie even wat informatie krijgen. Ik zal vanmiddag nog even kijken of ik een filmpje kan maken, gister met Fraps en gamecam geprobeert maar dat lukt niet, maar heb nu hulp gekregen van een IZ3D medewerker en ik ga vanmiddag een poging doen. Zodra dat filmpje klaar is zal ik hier een link plaatsen.
Bjorn
Ik denk dat het wel moet lukken maar dat zal je toch echt zelf moeten proberen of ik moet vanmiddag nog even testen met dat programmaatje.
Edit: https://files.itslearning.com/data/1149/277/ daar is de site, heel snel in elkaar gezet, maar goed genoeg. Gallery moet nog plaatjes en ik moet nog 1 filmpje maken.
Bjorn
17 januari 2010, 21:30
Ik wil het wel proberen, maar dat moet ik eerst ergens een brilletje vandaan halen.
Ralffoxx
17 januari 2010, 21:51
Word vaak ziek van dat 3d...
f1timmy007
19 januari 2010, 01:39
Hier dan eindelijk mijn filmpje:YouTube- 3D gaming test anaglyph red/cyan Gmod
Hierbij was het effect nog niet zo goed en ik heb screenshots, die morgen op me site komen, die nog een stuk beter zijn. Het enige probleem met die red/cyaan brilletjes is dat allemaal kleuren gaan veranderen. rood zal dus nooit echt rood zijn :(
morgenavond komt er ook nog een ander filmpje met de betere instellingen. Ik zal volgende week ook nog een filmpje van gtr evolution maken, en miss nog meer.
joansom
30 juli 2010, 14:17
Je kan een kastje aanschaffen. De Maxtor Triple head to go. Daar kan je extra monitoren door aansluiten. Of je kan de hogere serie van ATI kopen. De 5850 of de 5870 en daar kan je ook 3 monitoren op aansluiten. Weet niet of dat ook bij lagere kan.
Ik heb zelf net een 5870 aangeschaft omdat ik bij mijn 24 inch nog 2 17 inches wil gaan aansluiten voor het racen.
Ik wil ook naar een triple monitor setup, maar heb nog de nodige vragen.
Als ik het goed begrijp heb je vanaf de ATI 58xx serie geen soft-th nodig?
ik heb nu een 20" monitor, wat kan ik er als beste naast zetten: 2*19, 2*20, of een 20" erbij en een 22" in het midden?
Bij afwijkend formaat krijg je hoogteverschil lijkt me?
Hoe doe je dat bij 24 en 2x17, 90 graden draaien?
Bij 24 en 2*17 worden de 17 inch monitoren idd op zijn kant gezet en het beeld 90 graden gedraaid.
Ik zelf heb 24 2*22 en dat hoogte verschil valt niet echt op of is storend. Tijdens het rijden kijk ik hoofdzakelijk op de 24 en de 22 eigenlijk alleen al er iemand naast me zit.
Zo'n 3 luik geeft je wel meer gevoel dat je in de auto zit :cool:.
joansom
24 september 2010, 13:53
Wil dit weekend mijn 2 extra monitoren kopen, bij Computerland hebben ze paar leuke aanbedingen
Twijfel nog tussen 22" van Iiyama (2208 €144), 23"samsung (2370 188) of 24"Iiyama (2472 led monitor €222) als middenscreen
Twijfels: is 24" niet te groot en heeft led ook meerwaarde voor gaming of is meer bedoeld voor films?
Aan buitenkant komt een 2e iiyama 20" te staan
Probeer het eerst met softTH op mijn 4870, lukt dat niet dan ga ik een 58xx aanschaffen.
Suggesties welkom
Roy Visser
24 september 2010, 14:05
pfoe, ik snap niet helemaal precies wat je wilt doen. Aan de buitenkant komt een 2e 20inch iiyama te staan? Dus dat is de monitor die je nu hebt?
Wat voor resolutie heeft die?
de mooiste oplossing is zowiezo altijd 3 gelijkwaardige schermen, dit is het makkelijkst en werkt het beste. Met verschillende schermen kan ook, maar dan zou ik altijd zorgen dat het middelste scherm het grootst is, en dat de buitenste schermen identiek zijn aan elkaar.
maik heb ik onlangs "geholpen" door hem als middelste monitor een 24 inch aan te raden, en die heeft als buitenste monitoren 22inch. Dit werkt prima, maar mede omdat de 24 inch een resolutie heeft van 1920x1080 en de 22inch 1680x1050. De monitoren zijn in hoogte nagenoeg gelijk en daardoor valt het visueel niet op dat ze minder breed zijn. 3x 24inch is zowiezo gekkenwerk, dat heb ik hier even gehad, maar dan moet je buro wel gigantisch zijn..
Ik zou zowiezo niet kiezen voor een ander "systeem" en dan doel ik op het led gedeelte. Dit ga je namelijk enorm zien in je beeld en daardoor lijken de monitoren die dit niet hebben een stuk fletser, ik zou gewoon 3x lcd doen, dan merk je geen verschil in kwaliteit van je beeld.
in alle gevallen zijn 3 identieke monitoren gewoon het allermakkelijkst en mooist.
joansom
24 september 2010, 14:12
Heb nu inderdaad een 20"iiyama, resolutie 1680
Ok, dus geen led
3x 20" past beste qua formaat maar ïk wil het middenscherm graag wat groter, daarom dacht ik aan 22 of 24
Roy Visser
24 september 2010, 14:33
dan zou ik kiezen voor een extra 20inch en dan je middelste scherm een 22inch met een 16x9 resolutie (1920x1080) Dan zul je een mooie doorlopende band kwa beeld hebben ipv een verspringend beeld doordat je monitoren in grote verschillen.
Henk Kraal
25 september 2010, 11:45
Een ding die je wel wilt met 3 schermen is exact dezelfde resolutie in de hoogte. Ik heb hier aan de buiten kant twee 19" met 1280x1024 gehad met ertussen een scherm met 1680x1050 en dat is erg lelijk doordat het 3de scherm niet native draait.
Ik heb zelf gewoon een post op internet gezet of iemand nog een syncMaster 940bf had 2de hands, binnen een week was het raak, ga hem morgen ophalen in Tilburg :)
Mocht je een nieuw scherm aanschaffen, probeer dan zoals Roy zegt hetzelfde type scherm aan te houden om kleur/contrast verschillen te voorkomen. Indien mogelijk zou ik ook voor een scherm met DisplayPort gaan (praktisch voor Eyefinity), de keus hierin is echter tamelijk beperkt.
Ik ben zelf overigens voor de HD5770 gegaan, prima kaartje, kost niet teveel (140 euro) en ik kan er 3 schermen op kwijt :)
joansom
25 september 2010, 13:01
Ik heb net een bod uitgebracht op MP op een identieke 20'' iiyama (1680x1050). Als middelste scherm neem ik een nieuwe 22" iiyama met 1920x1080
Dan hou ik een klein verschil in hoogte resolutie maar dat is verwaarloosbaar?
Roy Visser
25 september 2010, 13:03
@Henk, begrijp ik nou dat verschillende resoluties midden en buitenscherm niet zo mooi is?
Henk zegt idd van niet, maar ik heb het met me eigen ogen bij Maik Peters gezien (die draait 1680x1050 - 1920x1080 - 1680x1050) en daar viel me helemaal niks geks op. Zag er gewoon keurig uit :)
Henk Kraal
25 september 2010, 15:52
Het beeld is minder scherp doordat 1050 pixels uitgerekt worden over 1080 pixels, ik vind het persoonlijk niet mooi (in windows is het vreselijk wazig) in de game zelf heb je er idd niet zoveel last van maar het is wel aanwezig.
Edit: Mijn middelste scherm had trouwens de meest lage resolutie, dat zal ook nog wel eens verschil kunnen maken....
Maik Peters
25 september 2010, 17:00
wat roy al zegt :D
2x 22 normaal 1x 24 breedbeeld :D
Euh roy... ik draai 3x 1680x1050 :D in games!
of te wel 5040x1050 :D
CueBall
25 september 2010, 19:45
Maakt in feite niet uit welk scherm je gebruikt. Je moet alleen de laagste resolutie aanhouden. Nothing to it.
joansom
25 september 2010, 21:09
Hmm, nog niet geslaagd vanmiddag. Vond die 22'' toch maar klein naast die 24 :p en ook de kleuren van de 22 iiyama 'verbleekten' bij de 24 iiyama en samsung 2494. Liep bijna tegen vijven dus nog maar even uitgesteld tot volgende week. Kan morgen wel 2e hands iiyama 20" ophalen:)
Thnx voor het meedenken trouwens:thumbup:
Bram Kocken
25 september 2010, 23:07
Hmm, nog niet geslaagd vanmiddag. Vond die 22'' toch maar klein naast die 24 :p en ook de kleuren van de 22 iiyama 'verbleekten' bij de 24 iiyama en samsung 2494. Liep bijna tegen vijven dus nog maar even uitgesteld tot volgende week. Kan morgen wel 2e hands iiyama 20" ophalen:)
Thnx voor het meedenken trouwens:thumbup:
Je moet het ook niet gaan vergelijken met wat er in de winkel staat he? Je moet het proberen te visualiseren bij jou thuis...
Overigens zijn er talloze 22" samsungs/iiyama's, ook waarschijnlijk van die 24" zijn er 22"-versies beschikbaar.
20 - 24 - 20 zou ik in ieder geval geen optie vinden, dat verschil is te groot vrees ik..
Wat betreft de kleuren; meestal komen die dingen straight out of the box, direct op demo, calibratie en afstelling doet wonderen :) Dus daar niet te hard op oordelen..
Bjorn
26 september 2010, 12:33
Ik draai hier 22" breedbeeld, 24" breedbeeld, 22" breedbeeld. Resolutie 1680x1050 , 1920x1200, het verschil in hoogte van het beeld is ongeveer 2,5 cm. In game, met softTH, heb ik geen last van opgerekt beeld links of rechts en mijn game resolutie is 5760x1200.
Niels Draijer
26 september 2010, 15:36
Ik zou altijd gaan voor 3 exact gelijke schermen. Als je met andere formaten gaat werken wordt dat een storende factor, althans dat is mijn mening. En 3 x 22" is echt huge! Ik ben nog steeds tevreden met 3 x 19" en dat is ook al meer dan genoeg :)
Bjorn
26 september 2010, 19:01
Wat is die storende factor dan?
Het meeste kijk je toch op je middelste scherm want daar voor je rijd je tegenstander en niet op je zij schermen, daar zie je ze alleen als je ze inhaald :wheelchair:. Veel belangrijker is dat ze stabiel staan en dus b.v. niet bewegen ten opzichte van elkaar.
Henk Kraal
27 september 2010, 08:09
Storende factor kan zijn:
- wazigheid doordat de native resolutie van schermen niet wordt behaald. Met TFT zie je dat behoorlijk heftig
- Vertekening van het beeld doordat het beeld niet doorloopt. Dit heb je ook al door de bezels van je schermen met hetzelfde formaat en geeft een soort vissekom effect
Ik merk dat ik met het rijden vooral op het midden/rechter scherm concentreer en dan kan dit toch wel irritant zijn. Je kijkt toch ook wel rechts doordat je links in de auto zit:
http://files.spenkman.nl/digitalracing/triple_setup.jpg
Roy Visser
27 september 2010, 12:55
Wat zijn de wagens en textures wazig bij jouw henk? Heb je wat veranderd in je Ati settings met betrekking tot mip maps, want als je die op performance zet, dan krijg je dit. Zeker op Quality zetten, zijn de liveries lekker scherp :)
Michael Storm
27 september 2010, 13:41
http://files.spenkman.nl/digitalracing/triple_setup.jpg
Zelfs als ik niet mee rij zijn jullie niet van me af. :thumbup:
Maik Peters
27 september 2010, 14:54
mmzz... welke fov gebruik je henk... want met 3 schermen moest ik het echt op een andere fov zetten om het beeld kloppen te krijgen...
tevens bezels goed zetten helpt echt :)
Goed je schermen op hoogte zetten.
Henk Kraal
27 september 2010, 20:07
Wat zijn de wagens en textures wazig bij jouw henk? Heb je wat veranderd in je Ati settings met betrekking tot mip maps, want als je die op performance zet, dan krijg je dit. Zeker op Quality zetten, zijn de liveries lekker scherp :)
Ik heb de boel op low staan (ingame), ik kan er niet tegen als de fps ook maar even inkakt naar < 40fps. Liever wat minder hoge instellingen maar wel een vloeiend beeld. Dit is overigens met een ati 5770 :)
mmzz... welke fov gebruik je henk... want met 3 schermen moest ik het echt op een andere fov zetten om het beeld kloppen te krijgen...
tevens bezels goed zetten helpt echt :)
Goed je schermen op hoogte zetten.
Ik meen op 75 te zitten, maar zit hier nog mee te spelen. Misschien dat ik terug zak naar 65-70 om wat meer aan de zijkant van de wagen te kunnen zien. Op zich zie ik nu wel voldoende, dus betwijfel of het nodig gaat zijn :)
Tim Meuris
27 september 2010, 23:15
dit lijkt me me nog iets om in de toekomst aan te schaffen.
Iemand hier die al dik spijt van zijn 3 monitoren heeft gehad?
Ben je er ook echt sneller mee of verstevigt het alleen het gevoel van in de wagen te zitten?
Niels Draijer
27 september 2010, 23:42
dit lijkt me me nog iets om in de toekomst aan te schaffen.
Iemand hier die al dik spijt van zijn 3 monitoren heeft gehad?
Ben je er ook echt sneller mee of verstevigt het alleen het gevoel van in de wagen te zitten?
Spijt zeker niet. Het is meer de toevoeging van een extra beleving. Meer gevoel van snelheid omdat alles links en rechts langsvliegt als het ware.
Sneller of langzamer ben je er absoluut niet mee :)
joansom
10 oktober 2010, 20:51
Wilde vandaag een Gef3Ti200 uit mijn oude PC overzetten om tripple screen te proberen. Die paste (natuurlijk) niet in mijn moederbord GA-MA790XT-UD4P.
Kan ik een paar dingen doen.
-2e 4870 erbij zetten maar met softTH wordt rekenkracht van 2e 4870 niet gebruikt volgens mij;
- goedkope 2e kaart erbij puur als extra aansluiting voor 3e monitor
- 5770 van sapphire via eye-infinity maar dit type vereist geen displayport
- 5850/5870 met eye-infinity met actieve/passieve display adapter.
Ik denk dat het de 5770 wordt maar twijfel of hij resolutie van 2x 1680*1050+ 1920*1080 trekt op hight detail?
Later een 2e 5770 erbij is ook een optie, maar huidige mobo heeft maar 1 pcie-x16 slot, of past die ook in pcie-x8?
Wat zouden jullie doen?
Henk Kraal
10 oktober 2010, 22:38
de 5770 gaat het zeker niet trekken, ik heb dus 3x1280x1024 en daarmee wil je echt niet hoger mee gaan dan low ;)
CF is volgens mij wel mogelijk met een x8 slot, mogelijk lever je iets aan prestatie in maar volgens mij is dat niet bijzonder veel.
Bjorn
10 oktober 2010, 22:40
-2e 4870 erbij zetten maar met softTH wordt rekenkracht van 2e 4870 niet gebruikt volgens mij;
Klopt! De 2e videokaart is enkel een doorgeefluik, het beeld wordt volledig op je 1e videokaart gerenderd. Dus de 2e kaart kan een cheapass kaartje zijn.
- goedkope 2e kaart erbij puur als extra aansluiting voor 3e monitor
Als je met SoftTH gaat werken is dit een goede oplossing. Koop een kaartje met 2 monitor aansluitingen, dan kun je eventueel aan de overgebleven aansluiting nog een monitor hangen voor b.v. telemetry.
Ik draai zelf 5760x1200 met een 9800GT en een 9600GT van Nvidia met de settings op medium ongeveer.
joansom
10 oktober 2010, 22:58
4870 is ongeveer gelijk aan 5770 heb ik gelezen, dus dan gaat m'n 4870 ook niet verder komen dan medium settings. Is ook nog eens een 0,5GB ipv 1 GB.
Dan dus op zoek naar een aftandse ati.
Als binnenkort 6000 serie van ati uitkomt, dan wordt 58xx/59xx wellicht beter betaalbaar en kan ik die er alsnog inzetten.
Iemand toevallig een cheapy ati in de aanbieding?
Niels Draijer
10 oktober 2010, 23:33
4870 is ongeveer gelijk aan 5770 heb ik gelezen, dus dan gaat m'n 4870 ook niet verder komen dan medium settings. Is ook nog eens een 0,5GB ipv 1 GB.
Dan dus op zoek naar een aftandse ati.
Als binnenkort 6000 serie van ati uitkomt, dan wordt 58xx/59xx wellicht beter betaalbaar en kan ik die er alsnog inzetten.
Iemand toevallig een cheapy ati in de aanbieding?
Waarom geen 2e hands Matrox Th2Go digital?
joansom
11 oktober 2010, 00:07
Weet je er een te koop voor weinig?
Niels Draijer
11 oktober 2010, 00:18
Weet je er een te koop voor weinig?
Ik heb er nog eentje over maar die geef ik waarschijnlijk aan pa. Kijk eens op marktplaats/tweakers etc. Vast wel iets te vinden :)
Bjorn
11 oktober 2010, 01:08
Waarom geen 2e hands Matrox Th2Go digital?
Een Th2Go kan overweg met verschillende monitor resoluties, je gaf zelf aan dat je 22" 24" 22" hebt, maar kan niet verschillende resoluties weergeven. Dit, 2x 1680*1050+ 1920*1080, wordt dan dus weergeven als 3x 1680*1050. En zover ik weet is de totale resolutie die een Th2Go aan kan gelimiteerd.
widescreengamingforum.com/wiki/TH2Go_FAQ (http://www.widescreengamingforum.com/wiki/TH2Go_FAQ)
SofTH kan wel verschillende resoluties weer geven en is, zover ik weet, niet gelimiteerd qua resolutie.
Kim Van Der Stichelen
22 november 2010, 01:59
Ik ben ook bezig met het opbouwen van een triple screen setup. Mijn schermen (3x 226BW), lijnen niet helemaal precies uit ten opzichte van elkaar. Onderaan stonden de randen tegen elkaar en bovenaan was er een halve cm speling.
Omdat je ze niet kunt kantelen was ik op zoek gegaan naar een VESA voet die kan kantelen, en ik kon kiezen tussen een optie van 150€ of 325€.
Dan maar een uurtje allerhande papiertjes van verschillende diktes onder voeten gepropt. Heb nu maar één mm speling bovenaan meer, morgen wat zwarte tape aan de achterkant van de monitors kleven over de randen zodat er geen licht door de speling kan, en dat staan ze perfect.
De perfecte budget oplossing :thumbup:
Ik hoop tegen vrijdag alles werkend te hebben.
Bjorn
22 november 2010, 23:02
Ik kan helaas de foto niet meer vinden, maar van de week zag ik iemand die een budget triplle setup frame gemaakt had.
3 planken en 2 piano scharnieren was zo'n beetje wat hij had gebruikt.
Kim Van Der Stichelen
25 november 2010, 20:27
Zo mijn eyefinity setup draait :thumbup: Morgen even kijken voor een filmpje :)
Windows loopt ook al vlotter qua gebruiksgemak, toen ik hem eerst opstartte wist ik niet waar eerst kijken :p
Kim Van Der Stichelen
27 november 2010, 20:20
Eerste filmpje, jammer dat het beeld een beetje te helder is, maar je krijgt het idee :)
YouTube - Eyefinty iRacing Test
Roy Visser
27 november 2010, 20:27
gaaf kim!! :thumbup:
Stefan
27 november 2010, 20:53
volgens mij heb je wel een erg kleine field of view gekozen? Heb je iets met de bezel management gedaan? Als ik bij mij kijk dan zit het ventilatiegat links bij de corvette bij mij precies op de lijn van mijn middelste en linker scherm.
Kim Van Der Stichelen
27 november 2010, 20:59
volgens mij heb je wel een erg kleine field of view gekozen? Heb je iets met de bezel management gedaan? Als ik bij mij kijk dan zit het ventilatiegat links bij de corvette bij mij precies op de lijn van mijn middelste en linker scherm.
Ik heb de bezels zo staan dat alsof het deel van het scherm is zeg maar.
Als je dus bijvoorbeeld de tekst ABC hebt staan net aan een overgang staat links A en rechts C terwijl de B verstopt achter het bevel zit :)
FOV heb ik zo rond 90-110° staan, vind het het realistischt aanvoelen.
Robert Saalmink
27 november 2010, 21:12
Goed bezig Kim :)
Niels Draijer
28 november 2010, 10:50
Mooi Kim. Welkom bij de 'club' ;)
Tim Meuris
28 november 2010, 20:07
naaaaaaaaaaaaaaiic:thumbup:e
Maik Peters
30 november 2010, 09:38
SUper kim... welke res gebruik je?
3x 1680x1024?
Ziet er goed uit iig :D
Kim Van Der Stichelen
30 november 2010, 15:27
SUper kim... welke res gebruik je?
3x 1680x1024?
Ziet er goed uit iig :D
Nee 5040x1050 als één desktop ;)
joansom
30 november 2010, 22:37
Very nice !
met welke graka?
Kim Van Der Stichelen
1 december 2010, 15:52
very nice !
Met welke graka?
hd6870 :)
joansom
4 december 2010, 22:06
Ik was nog steeds niet verder gekomen dan 2 iiyama schermen...
MAAR,
zojuist 3x 22'' LED Philips Brilliance C-line (226CL2SB) inclusief actieve miniDisplayport gekocht, kan ik morgen ophalen.
Dan nog een paar weekjes wachten op de nieuwe 69xx serie en mijn 5760*1080 in eyefinity is een feit :D:D
Kan alleen geen fatsoenlijke review vinden van deze monitor :blink:
joansom
7 december 2010, 01:05
hd6870 :)
Kim, kun je alles op high spelen?
Ik dacht hiervoor een 69xx nodig te hebben en 2GB maar las net dat 2GB pas zinvol is bij ultraresoluties (5760 *2160)
Kim Van Der Stichelen
7 december 2010, 01:07
Ik heb eigenlijk nergens last van :)
Ries Notenboom
7 december 2010, 16:47
Iemand nog tips voor een goed frame om te gebruiken voor 3 226bw van samsung ?
Kim Van Der Stichelen
7 december 2010, 17:03
Deze zou zeker 3 226BW's houden en super zijn qua kwaliteit, maar kost een klap geld.
http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=be&l=nl&s=dhs&cs=bedhs1&sku=A3341341&~ck=dellSearch&baynote_bnrank=0&baynote_irrank=4
Maar elke houder die VESA ondersteund en groot genoeg is zou het moeten aankunnen.
Ries Notenboom
7 december 2010, 23:32
Sjesis, dat is nogal geen prijs zeg voor een houder :P Denk dat ik maar met mdf aan de slag ga en alleen 3 van die montage dingen haal die je aan de monitor bevestigd.
Wat ik me wel afvraag als je zo'n triplehead2go digital edition besteld krijg je er vast geen kabels bij. Neem dat hier gewoon een DVI-D single of double link voor gebruikt moet worden ?
Thanks !
Kim Van Der Stichelen
8 december 2010, 10:51
Zijn er nog mensen die bij een triple screen last hebben van een uitgerekte XD in GTR Evo en consoorten?
Maik Peters
8 december 2010, 14:14
heb je een screenshot of zie je het dan niet? :)
ik weet dat het er anders uitziet (waarschijnlijk wat jij bedoelt) dan als ik het op 1 scherm draai.
Kim Van Der Stichelen
8 december 2010, 14:23
http://i56.tinypic.com/16ixixf.jpg
Robert Saalmink
8 december 2010, 14:28
Je naam is te lang :p
Maik Peters
8 december 2010, 14:37
Dat heb ik ook Kim :)
Kim Van Der Stichelen
12 december 2010, 22:04
Is het trouwens mogelijk om in gtr evo bezel compensation te gebruiken? Het duurt altijd een einde eer ik gewent ben dat het niet past. Vooral vervelend omdat de van een bocht plots een meter verschoven word :innocent:
joansom
20 december 2010, 00:26
zojuist mijn 3 led schermen via softth werkend gekregen. Nog ff prutsen met fov om beeld mooi uit te laten komen maar is toch al wel kicken !
Resolutie 5040 x 1050 maar details zijn bagger vanwege mn 4850 512 mB, dus deze week maar eens upgraden naar 5870 / 6950 / 6970 of 5970 :rolleyes:
race07 en gtlegends werkt op deze manier, nog meer spellen dat jullie weten?
joansom
10 januari 2011, 23:29
Dit weekend mijn 6950 geïnstalleerd en draai nu 6004 X 1080 (incl. bezel comp) op 3x 22" led.
Alles op high = Übervet :p
Raikkonen_WC
11 januari 2011, 11:12
Voor degene met meerdere monitoren raad ik het programma ULTRAMON aan. Hiermee kun je diverse bureaubladen selecteren per scherm. Maar nog belangrijker, je kunt de startbalk laten doorlopen op alle schermen. Hierdoor staat het programma dat geopend is op scherm 2 ook in de taakbalk van scherm 2 etc.
Voor verdere info over dit programma kun je me een PM sturen.
Mark B
11 januari 2011, 11:16
Heb het zelf ook :) Werkt inderdaad wel fijn als je bijv. zoals mij met AutoCad werkt zodat je gewoon 2schermen gevuld hebt met je tekenvel :)
Simpelweg: Meer beeldscherm :)
Raikkonen_WC
11 januari 2011, 11:55
Heb het zelf ook :) Werkt inderdaad wel fijn als je bijv. zoals mij met AutoCad werkt zodat je gewoon 2schermen gevuld hebt met je tekenvel :)
Simpelweg: Meer beeldscherm :)
Precies! Gebruik het thuis en op me werk ook al dik 3 jaar. Echt super.
Robert Saalmink
11 januari 2011, 14:05
Vermeld daar dan wel even bij dat Ultramon bijna 40 dollar kost. In Windows 7 mis ik Ultramon niet meer zo erg moet ik eerlijk zeggen.
Raikkonen_WC
11 januari 2011, 14:12
Vermeld daar dan wel even bij dat Ultramon bijna 40 dollar kost. In Windows 7 mis ik Ultramon niet meer zo erg moet ik eerlijk zeggen.
Klopt. Was ik vergeten erbij te zetten. Ik moet zeggen dat ik het zelfs in Windows 7 meteen installeerde. Ik vind het nog steeds een gemis dat dit in Windows zelf niet kan en je hier ene extra programma voor moet kopen.
Robert Saalmink
11 januari 2011, 14:42
Nou, Windows 7 werkt anders juist wel erg goed met twee monitoren out-of-the-box vind ik. Ultramon kan nog meer, maar het overgooien van vensters van je ene monitor naar je andere, twee naast elkaar passend enz met een simpele hotkey combinatie werkt echt super in WIN7.
Raikkonen_WC
11 januari 2011, 14:43
Nou, Windows 7 werkt anders juist wel erg goed met twee monitoren out-of-the-box vind ik. Ultramon kan nog meer, maar het overgooien van vensters van je ene monitor naar je andere, twee naast elkaar passend enz met een simpele hotkey combinatie werkt echt super in WIN7.
Dat klopt. Mij gaat het echt puur om de taakbalk. Dat vind ik echt een gemis dat deze niet automatisch uitbreid over de meerdere schermen.
Quizmaster
17 januari 2011, 15:52
Ik denk er over na om mijn huidige videokaart GTX280 te vervangen omdat ik af en toe tegen kleine fps drops aanloop (en wel de grafische kwaliteit graag op hoog heb). Nu wil ik in de toekomst naar een tripple-screen setup en zit dus te denken aan een ATI vanwege de Eyefinity techniek.
Kan iemand vertellen of mijn huidige systeem dit trekt?
- Intel Core 2 Duo E8600 (3.33 Mhz)
- 4 GB Geheugen
- Asus P5N-D mobo
- 850 Watt voeding
- binnenkort windows 7 (64bit)
Vraag 2: klopt het dat de 5970 sneller is dan de 6970 (aangezien de laatste goedkoper maar wel nieuwer is)?
Gerben vd Broek
17 januari 2011, 17:28
Over de verschillen in de ati's kan ik weinig zinnigs zeggen. Enige waar jij tegen aan (gaat) loopt/lopen is dat je processor de videokaarten niet snel genoeg van data kan voorzien.
even kleine indicatie:
q9450 op 3,2ghz krijg ik met een ati 4890 op 15000 punten in 3dmark 06.
de i7 920 krijgt met die zelfde kaart gemakkelijk 17000 punten. Ofwel zeker bij weer nieuwere generaties kaarten, vermoed ik dat de processor de bottleneck gaat worden. Dus of enkel videokaartupgrade je hier meer frames etc gaat geven, betwijfel ik.
Maik Peters
17 januari 2011, 17:33
Chris, ik vraag mij ook af hoeveel de nieuwe grafische kaart je gaat helpen met jezelfde systeem. 3 schermen en hoge instellingen vergen veel van je systeem EN videokaart.
Dus weet niet of dit echt gaat helpen.
Ik denk dat je dit het meest voor iRacing gaat gebruiken? Ik hoop dat de patch die eraan komt helpt voor het grafische gedeelte. Maar dat weten we ook pas als die uit is.
Hopelijk heb je hier wat aan...
5970 is sneller dan de 6970. althans dat zegt de review op Tweakers.net
Koos
17 januari 2011, 17:36
5970 is sneller dan de 6970. althans dat zegt de review op Tweakers.net
Klopt, maar de 5970 is een dual-gpu kaart. De 6970 een single. ;)
Maik Peters
17 januari 2011, 17:39
Klopt, maar de 5970 is een dual-gpu kaart. De 6970 een single. ;)
ja oke, maar wat wil je er verder mee zeggen?
Dat de dual-gpu de oorzaak is dat hij sneller is of ??? :blushing:
Koos
17 januari 2011, 17:42
ja oke, maar wat wil je er verder mee zeggen?
Dat de dual-gpu de oorzaak is dat hij sneller is of ??? :blushing:
Inderdaad.
Chris verbaasde zich over het feit dat de nieuwere en goedkopere videokaart langzamer is dan de oude. De reden daarvan is dus het verschil in aantal gpu's. En dus is 't een beetje appels met peren vergelijken.
Quizmaster
17 januari 2011, 19:38
Bedankt voor de vlotte en duidelijke uitleg allemaal, bij veel van die grafische testen worden niet de specificaties van het testsysteem vermeldt en of de invloed ervan.
Het gaat me inderdaad om iRacing, met name Spa vraagt erg veel van je systeem maar komt idd een patch voor. Een compleet nieuw systeem ben ik nog niet helemaal aan toe, dat til ik nog maar even over de zomer heen denk ik...
Martijn Mezger
17 januari 2011, 20:01
Gewoon de trial elke maand even installeren en deïnstalleren. Lekker op de gierige hollander stijl, maar het werkt wel!:thumbup:
Nilzz
5 februari 2011, 20:41
Wie kan mij helpen?
Ik ben opzoek naar een programma om bezel compensation toe te passen.
Momenteel heb ik een triple monitor setup staan van samsung aangestuurd door 2 HD6850 kaarten met Eyefinity.
Ondanks dat de monitoren (samsung MD230x3) overal geadverteerd worden als Eyefinity ready blabla etc.
Blijkt het, tot mijn ongenoegen, niet mogelijk bezel correctie to te passen met de CCC.
Ik vraag mij nu dus af of er andere mogelijkheden zijn om de bezel te corrigeren?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Kim Van Der Stichelen
5 februari 2011, 20:48
huh hoe ligt dat dan aan je monitors? Welke fout krijg je als je de bezel compensation start? Ik snap niet echt waarom dat niet zou werken met je monitors?
Nilzz
5 februari 2011, 22:34
Geen error, bezel compensation staat niet in de lijst op het moment dat ik een groep gevormd heb in de CCC...
Kim Van Der Stichelen
5 februari 2011, 23:32
Dat is raar, even voor de duidelijkheid, bij mij staat die in CCC -> Graphics -> Desktops & Displays. Dan moet ik het driehoekje drukken en dan Display Group -> Configure bezel compensation.
Wel raar dat het bij jou niet werk, mischien door Crossfire?
http://www.hardocp.com/images/articles/1266349279CoN8nRW8I8_2_3_l.gif
Kim Van Der Stichelen
5 februari 2011, 23:36
Nog iemand met het probleem:
http://hardforum.com/showthread.php?p=1035483255
Roy Visser
6 februari 2011, 00:19
je moet zowiezo 3 dezelfde monitoren hebben
Nilzz
6 februari 2011, 00:31
Bij mij staat dat ''Add bezel compensation'' er dus niet...
Lijkt erop dat er een probleem is met de EDID info. Dat verklaart ook waarom 1 monitor als md230 (aangesloten via displayport) wordt weergegeven en de andere 2 (aangesloten met DVI) als syncmaster.
So far dus de Samsung md230x3 Eyefinity beeldschermen... :hammer:
Maar niemand tot dusver dus andere software opties die ik eventueel zou kunnen proberen?
Gerben
6 februari 2011, 00:56
je moet zowiezo 3 dezelfde monitoren hebben
Ehmm...dat heeft Nils toch?
joansom
6 februari 2011, 01:11
[QUOTE=Kim Van Der Stichelen;1056915339]Dat is raar, even voor de duidelijkheid, bij mij staat die in CCC -> Graphics -> Desktops & Displays. Dan moet ik het driehoekje drukken en dan Display Group -> Configure bezel compensation.[QUOTE]
Werkt hier ook.
Nilzz, welke versie van ccc heb je, 10.12?
Roy Visser
6 februari 2011, 01:39
Bij mij staat dat ''Add bezel compensation'' er dus niet...
Lijkt erop dat er een probleem is met de EDID info. Dat verklaart ook waarom 1 monitor als md230 (aangesloten via displayport) wordt weergegeven en de andere 2 (aangesloten met DVI) als syncmaster.
So far dus de Samsung md230x3 Eyefinity beeldschermen... :hammer:
Maar niemand tot dusver dus andere software opties die ik eventueel zou kunnen proberen?
laatste drivers al gedownload voor je monitoren? Bij mij herkende de pc mijn monitoren pas als HM2494 na een aantal windows updates (optionele update)
ook dvi aangesloten
Nilzz
6 februari 2011, 22:23
Werkt hier ook.
Nilzz, welke versie van ccc heb je, 10.12?
Catalyst software suite, versie 11.1
@ Roy, de laatste drivers van de samsung site (26-5-2010) zijn geinstalleerd.
Nilzz
12 februari 2011, 16:52
*UPDATE*
Na uitvoerig contact te hebben gehad met zowel technische mensen van samsung als technische mensen van AMD, lijkt de oorzaak gevonden.
Doordat de beeldschermen met verschillende kabels aangesloten worden worden er verschillende protocollen gebruikt, hierdoor ontstaat er een verschil in identificatie van de monitoren.
Er wordt door AMD gewerkt aan een oplossing voor dit probleem, maar helaas is deze nog niet beschikbaar.
De enige oplossing is het gebruik van een Eyefnity 6 grafische kaart met 6 minidisplayport aansluitingen...
Dus wie wil er een eyefinity 6 kaart, bijv de HD 5870 ruilen, tegen 2 hagelnieuwe HD6850 1 GB GDDR5 kaarten?
:D :P
Robert Saalmink
12 februari 2011, 17:02
Kun je ze niet alle drie met DVI aansluiten dan? Of zeg ik nu iets doms? :p
Nilzz
12 februari 2011, 17:04
Is niet zo'n gek idee! ;)
Helaas vereist eyefinity dat minimaal 1 monitor aangesloten wordt via displayport.... :(
Robert Saalmink
12 februari 2011, 17:06
Okay, Eyefiniti en displayport ken ik allemaal niet eigenlijk. Ik wist niet dat er alweer iets nieuws was na DVI en HDMI.
joansom
4 maart 2011, 22:21
http://i56.tinypic.com/16ixixf.jpg
Kim goed nieuws: het probleem van je te brede naam bij tripple screen is opgelost met de nieuwe XD. Keurig klein weergegeven nu. Heb er bijna leesbril voor nodig :p
Kim Van Der Stichelen
4 maart 2011, 22:23
Woohoo :thumbup:
ik hoopte er stiekem al op, maar heb em nog niet getest :thumbup:
petervdveen
9 maart 2011, 14:25
Ik heb even een vraag over AMD eyefinity.
Stel je hebt 2 22" beeldschermen. Is het dan mogelijk om die 2 schermen weer te geven op een extra aangesloten 50" scherm?
Of een andere optie om het 2e aangesloten scherm ook weer te geven op het 3e (maar grotere) scherm.
Sebastiaan van Toly
9 maart 2011, 15:44
@Nilzz. Ik heb onlangs ook een tripple screen set-up gemaakt en dit kabeltje was wel redelijk belangrijk http://tweakers.net/pricewatch/267198/sapphire-active-displayport-naar-dvi-adapter.html. Mijn monitoren hebben geen display port.
Gaan alledrie de monitorkabels vanuit 1 videokaart?
Raikkonen_WC
9 maart 2011, 20:00
Met dat probleem zit ik nu ook. Heb een ATI kaart waar in totaal 3 poorten opzitten, namelijk 2 Displayport poorten, en DVI. Ik heb dus nu 2 kabels van Displayport naar DVI, en nu 2 acers en 1 samsung aangesloten op deze aansluitingen. Ze worden wel alle 3 herkend, alleen krijg ik er maar op 2 tegelijk beeld.
Zal denk ik dan toch een andere VGA kaart worden denk ik?
Sebastiaan van Toly
10 maart 2011, 17:57
Is het een actieve adapter-kabel thingy?
Raikkonen_WC
10 maart 2011, 18:01
Is het een actieve adapter-kabel thingy?
Ja, zo eentje ja.
Sebastiaan van Toly
10 maart 2011, 18:07
In CCC een groep gemaakt?
Raikkonen_WC
10 maart 2011, 18:26
In CCC een groep gemaakt?
Nee?? Moet dit dan om 3 beeldschermen tegelijk te krijgen?
Sebastiaan van Toly
10 maart 2011, 21:08
desktop management, iets met loskoppelen en dan weer een groep van maken.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.