View Full Version : Formule 1 nieuws en discussie thread [Deel 11]
Gerben vd Broek
30 januari 2010, 01:45
En een grote update tijdens een testverbod is wel dapper, minder logisch dan eerdere jaren.
Wat is dapper. Achteraan meerijden en geld teveel hebben, of proberen door dat geld te investeren en via windtunnel analyse je wagen sneller proberen te maken.
Kan me Mclaren van 2009 herinneren, en die kregen het toch ook voor elkaar om de wagen winnend te krijgen. Dat is zelfs in seizoenen waar testen wel mocht bijna niet gelukt. Dus het kan wel. Risicovol, denk het wel. Maar als je je sponsoren tevreden wilt houden en je hebt de beschikking over geld, windtunnels en wat nog meer. Dat moet je wel.
GTE
31 januari 2010, 15:02
De auteur had het van een bron binnen Ferrari, en Motorsport Aktuell kun je van alles noemen, maar geen roddelblaadje dat maar aan bladvulling doet
Het is in ieder geval een blaadje dat wat mij betreft wat al te gretig meedoet met ongefundeerde speculatie en dat ook altijd gedaan heeft. Ik heb sowieso niets met de term 'volgens welingelichte bronnen'. Dat staat in de Story en de Prive ook altijd.
Hoe dan ook, een F1 wagen is gedurende zijn competatieve leven een voortdurend subject van ontwikkeling en zolang de auto nog geen meter heeft gereden, kun je er sowieso geen zinnig woord over zeggen. En als Ferrari nu al een b-spec in de planning heeft opgenomen, is kennelijk niet alleen het probleem al gelokaliseerd, maar ook de oplossing. Nog steeds knap, zo zonder shake down of welke praktijktest dan ook.
Maar goed, we moeten maar zien hoe Ferrari de winter uitkomt en zelfs dan is het seizoen lang. Los daar weer van zet ik mijn geld sowieso niet op Massa of Alonso.
Darthwillie
31 januari 2010, 18:40
Het is in ieder geval een blaadje dat wat mij betreft wat al te gretig meedoet met ongefundeerde speculatie en dat ook altijd gedaan heeft. Ik heb sowieso niets met de term 'volgens welingelichte bronnen'. Dat staat in de Story en de Prive ook altijd.
De schrijver van dit stukje schrijft ook voor Autosport.com ;)
anyway, van de website van James Allen
Deals done over Campos, Stefan and ‘no shows’ in 2010
Posted on | January 31, 2010 | by James AllengravatarcloseAuthor: James Allen Name: James Allen
Email: editor1@jamesallenonf1.com
Site: http://www.jamesallenonf1.com
About: James Allen became ITV Sport’s lead commentator on Formula 1 in October 2001, having deputised for Murray Walker at six races during the 2000 and 2001 seasons. During James’ tenure as commentator, ITV’s race coverage won three consecutive BAFTA awards and the Royal Television Society’s Sports Programme of the Year award. In 2008 James and Martin Brundle were presented with an Autosport Award for their dramatic coverage of the final laps of the Brazilian Grand Prix, ITV’s last F1 race. The BAFTA judges also indicated that the commentary on the final laps had been the decisive factor in swinging the BAFTA ITV-F1’s way.See Authors Posts (358) | 8 Comments
Stefan Grand Prix from Serbia, has announced that it has done a deal to use many of the Toyota F1 assets, a deal that was on the table for all the new teams entering F1 this season.
Meanwhile word is reaching me that A1 GP boss Tony Teixeira has now agreed a deal to acquire Campos, the money is yet to be handed over, however. Campos has a slot on the grid this season, Stefan does not, but wants one badly.
And, intriguingly, with several new teams struggling one way or another, it appears that a deal may have been agreed whereby the new teams will be allowed three ‘no-shows’ at races in the next season.
Nieuwe teams mogen drie keer niet aan de start verschijnen :huh1: absurd en onacceptabel wat mij betreft.
Captain Slow
31 januari 2010, 18:52
Dat is idd een absurde regel:rolleyes:
Als je ergens het geld niet voor hebt moet je iets niet doen, punt. uit.
speed9
31 januari 2010, 19:57
Dat is idd een absurde regel:rolleyes:
Als je ergens het geld niet voor hebt moet je iets niet doen, punt. uit.
3 races niet rijden:blink:
Dan ben je al heel verheen,als je dat wil.
We hebben niet voorniks 18 en meer Races.
Darthwillie
1 februari 2010, 01:00
BREAKING NEWS OVER SCHUMACHER
hij verft zijn haar sinds 2005
http://www.bild.de/BILD/sport/motorsport/formel1/2010/01/31/michael-schumi-schumacher/ich-faerbe-meine-haare.html
Ellu
1 februari 2010, 01:09
Ik kan niet wennen aan je nieuwe avatar Willie;) Maar hoe kom je op dat bericht? Je was opzoek naar tips over haarverfen:rolleyes:
Darthwillie
1 februari 2010, 01:15
even Bild.de bekijken, die zijn helemaal over de rooie sinds Schumacher terug is :laugh:
Wat de avatar betreft, tja, was wat uitgekenen op Fisico.
En nee,haarverven kijk ik zeker niet naar:lol:
GTE
1 februari 2010, 09:56
BREAKING NEWS OVER SCHUMACHER
hij verft zijn haar sinds 2005
http://www.bild.de/BILD/sport/motorsport/formel1/2010/01/31/michael-schumi-schumacher/ich-faerbe-meine-haare.html
Zie je wel dat je van de roddels bent! :p
eansys
1 februari 2010, 09:57
Ik kan niet wennen aan je nieuwe avatar Willie;) Maar hoe kom je op dat bericht? Je was opzoek naar tips over haarverfen:rolleyes:
Haarverven ??? Moet jij geen vloerrecepten gaan zoeken ;)
Maverick
2 februari 2010, 00:19
http://www.lgf1racingfansurvey.com
Allemaal even invullen. Zitten best goede vragen tussen imho.
zoals " De meeste nieuwe circuits zijn niet interessant en hebben een gebrek aan karakter "
Daar kan maar 1 antwoord op volgen natuurlijk :)
Bramzel
2 februari 2010, 01:01
Yep, niet mee eens :) Bahrain, Sepang, Singapore, Istanbul, stuk voor stuk mooie toevoegingen aan de kalender.
[edit] lekkere prutspoll, blijft op 75% hangen met 'Processing'.
Niels Tieman
2 februari 2010, 01:31
Die poll werkt hier prima. :)
f1timmy007
2 februari 2010, 09:47
vind die poll stom, omdat ik onder de 18 ben mag ik zogenaamd geen mening hebben -.- heb toen maar 18-24 aangeklikt
Raikkonen_WC
2 februari 2010, 10:38
vind die poll stom, omdat ik onder de 18 ben mag ik zogenaamd geen mening hebben -.- heb toen maar 18-24 aangeklikt
[SARCASME AAN]
FRAUDE!!!!!! Nu is de hele poll ongeldig! EN BEDANKT!!!!!!! :P
[/SARCASME UIT]
JossNL
2 februari 2010, 12:34
Je mag best een mening hebben, maar je bent niet interessant;)
voor de reclamewereld dan he:p
Raikkonen_WC
2 februari 2010, 12:35
Bron: GPUpdate (http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/227299/fia-past-bandenregels-aan-voor-2010/)
FIA past bandenregels aan voor 2010
De coureurs moeten dit jaar de race beginnen op hetzelfde setje banden als waarmee zij in het laatste deel van de kwalificatie (Q3) hebben gereden. Zo is maandag besloten tijdens een vergadering van de Formule 1-commissie.
Men hoopt dat dit extra strategisch element tot meer spanning zal leiden. Ook is besloten om het aantal setjes droogweerbanden dat een team tijdens een raceweekend mag gebruiken, terug te brengen naar veertien naar elf. En om de teams te stimuleren om tijdens de vrije trainingen de baan op te komen, zal een team voor het begin van de tweede training één setje banden moeten inleveren en voor de start van de derde oefensessie twee setjes. Als een team dit jaar besluit tijdens een training weinig te rijden, betekent dat dus ook dat zij een set banden onbenut laat.
Bron: GPUpdate (http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/227299/fia-past-bandenregels-aan-voor-2010/)
F1-commissie akkoord met nieuw puntensysteem
De Formule 1-commissie is maandag akkoord gegaan met het nieuwe puntensysteem. Zo meldt de internationale autosportbond FIA. De regelwijziging zal deze week nog worden geratificeerd door de World Motor Sport Council.
De puntentelling is dit jaar als volgt:
Eerste plek: 25 punten
Tweede plek: 18 punten
Derde plek: 15 punten
Vierde plek: 12 punten
Vijfde plek: 10 punten
Zesde plek: 8 punten
Zevende plek 6 punten
Achtste plek: 4 punten
Negende plek: 2 punten
Tiende plek: 1 punt
Bron: GPUpdate (http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/227298/verbod-op-dubbele-diffusers-goedgekeurd/)
Verbod op dubbele diffusers goedgekeurd
Vanaf dit seizoen mogen er geen dubbele diffusers meer worden gebruikt in de Formule 1. De Formule 1-commissie heeft hier maandag mee ingestemd.
De toegestane hoogte van de diffuser is bovendien teruggebracht van 175 millimeter naar 125 millimeter. De dubbele diffuser zorgde vorig jaar nog voor een rel in de Formule 1. Sommige teams waren namelijk van mening dat het onderdeel onreglementair was en vochten de legaliteit van de dubbele diffuser aan. Door een maas in de regelgeving bleek het onderdeel echter niet verboden, waardoor de teams die er het seizoen mee begonnen (onder andere Brawn GP), een flinke voorsprong hadden op de rest.
Wat ik me afvraag is, wat er dan gebeurd met de huidige diffusers die ze aan het gebruiken zijn? Alle teams hebben hun auto zo ontworpen zodat de diffuser de meest ideale werking heeft. Zijn deze dan wel toegestaan?
JossNL
2 februari 2010, 12:36
Vanaf DIT seizoen?
Captain Slow
2 februari 2010, 12:37
Gaan we weer. Opnieuw een diffuserrel.:rolleyes:
GTE
2 februari 2010, 12:39
Vanaf DIT seizoen?
beetje vreemd inderdaad. Dan lijkt het me geen nieuwe regel, maar de bevestiging of verduidelijking van de regel die al bestaat. Nu alleen de vraag wie nu zijn diffuser moet aanpassen.
JossNL
2 februari 2010, 12:40
Onzin dus, volgend seizoen:
2011 double diffuser ban
Double diffusers will be banned in 2011 if the Commission’s proposal is accepted.
This will cut the amount of downforce the cars can generate and reduce cornering speeds. Whether it will help cars follow more closely – and thereby increase overtaking – is a subject of much debate.
Robert Saalmink
2 februari 2010, 13:01
Vanaf DIT seizoen?
Ik heb van alle voorgaande berichten begrepen dat de diffuser wijziging vanaf 2011 zou ingaan. Zal dus wel een foutje in het bericht zijn.
Ik vind f1racing.net (hier is die Engelstalig trouwens?) een leuke site voor de foto's soms maar verder schort het daar nog wel eens aan diepgang.
F1-gast
2 februari 2010, 14:49
Vind die punten telling echt crap 7 punten verschil tussen p1 en p2 ? is dat niet een zwaar veredelde Medaille principe ?
Maar goed las dat Stefan GP gwoon naar Bahrain met spullen en al afreist.
Hij mag toch gewoon meedoen aan de vrije trainingen of niet ?
jp_f1
2 februari 2010, 14:49
FIA past bandenregels aan voor 2010
De coureurs moeten dit jaar de race beginnen op hetzelfde setje banden als waarmee zij in het laatste deel van de kwalificatie (Q3) hebben gereden. Zo is maandag besloten tijdens een vergadering van de Formule 1-commissie.
Men hoopt dat dit extra strategisch element tot meer spanning zal leiden. Ook is besloten om het aantal setjes droogweerbanden dat een team tijdens een raceweekend mag gebruiken, terug te brengen naar veertien naar elf. En om de teams te stimuleren om tijdens de vrije trainingen de baan op te komen, zal een team voor het begin van de tweede training één setje banden moeten inleveren en voor de start van de derde oefensessie twee setjes. Als een team dit jaar besluit tijdens een training weinig te rijden, betekent dat dus ook dat zij een set banden onbenut laat.
Volgens mij geldt dit alleen voor de eerste 10 op de grid
Formula 1 teams have approved a rule change that will force the top ten starters to begin the race on the same tyres they set their best qualifying lap on. bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/81199
jp_f1
2 februari 2010, 14:54
Hmmm Stefan GP heeft al spullen naar Bahrein gestuurd. Ben benieuwd wat er straks gaat gebeuren :)
http://www.autosport.com/news/report.php/id/81210
Stefan GP sends equipment to Bahrain
Stefan Grand Prix has shown it remains determined to race in Formula 1 this season, despite having no entry, after sending equipment to the first race in Bahrain.
The Serbian team has made no secret of its intention to join the F1 grid in 2010, having reached provisional agreement with the former Toyota team for technical support - which is believed to include the right to use the Japanese manufacturer's original 2010 car and engine.
And although the team's hopes of getting a late entry rests on one of the current new teams failing to make it, Stefan GP is not holding back in making sure it is ready just in case.
In a statement issued on Tuesday, the team said that it had dispatched items to Bahrain – even though all the new teams remain adamant that they will be on the grid for the season opener.
"Stefan Grand Prix...becomes the first team in F1 history who did send a 40 foot container full of equipment to the race in Bahrain without having entry for 2010 season," said a statement issued by the team.
Stefan GP has said previously that if it does not get an entry, it still plans to test throughout 2010 prior to making a push for a grid slot in 2011.
Raikkonen_WC
2 februari 2010, 15:16
Hmmm Stefan GP heeft al spullen naar Bahrein gestuurd. Ben benieuwd wat er straks gaat gebeuren :)
http://www.autosport.com/news/report.php/id/81210
Leuk, maar euh, met welke coureurs??? Zou grappig zijn als een nieuw team niet aan de start komt, en zij die plaats kunnen innemen, echter zou het makkelijk zijn als ze dan 2 coureurs hadden.....
GTE
2 februari 2010, 15:18
Leuk, maar euh, met welke coureurs??? Zou grappig zijn als een nieuw team niet aan de start komt, en zij die plaats kunnen innemen, echter zou het makkelijk zijn als ze dan 2 coureurs hadden.....
Esteban Tuero en Gaston Mazzacane
:p
Robert Saalmink
2 februari 2010, 15:37
Geeft de Toyota-boedel StefanGP recht op een vaste startplek?
JossNL
2 februari 2010, 15:46
Nee, de Toyota-startplek is voor Sauber... Enige mogelijkheid is dus een 14e team, of ter vervanging van Campos/Lotus (ik denk dat Virgin het wel haalt, misschien USF1 nog een klein vraagteken, maar de slechtste berichten zijn voor Campos en Lotus volgensmij?)
NS
2 februari 2010, 15:46
Nee, aan wat ik gelezen heb, hebben ze helemaal geen startplek. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze "zomaar" wat naar Bahrein sturen, die mensen weten vast iets meer dan ons. Zal er dan toch nog een team afvallen? (en het lijkt me sterk dat ze een 14e team toewijzen, ze hebben toch op de meeste circuits geen ruimte voor 14 teams? Laat staan in Monaco..)
jp_f1
2 februari 2010, 15:48
Nee, BMW-Sauber heeft die plek overgenomen.
Ik denk dat ze er op gaan gokken dat 1 of 2 teams het niet gaan halen (USF1 en/of Campos).
Welke rijders ze daan gaan nemen, is inderdaad een goede. Zover ik weet hebben ze nog niemand, en die 2 die hierboven genoemd zijn, zou ik in ieder geval niet nemen :p
Misschien Villeneuve?
Edit: Hmmm moet toch sneller leren typen :p
F1-gast
2 februari 2010, 15:52
Esteban Tuero en Gaston Mazzacane
:p
ZO slecht was Tuero nog niet hoor hij is alleen gekapt omdat hij geschrokken is door crash met Takagi toen.
.
Of als Minardi me zelf gemaild heeft toen'k er naar vroeg:
"It is still a mystery why Esteban has stopped running, but now has gone a long time so it is not more to follow on important" hij gaf ok teo dat Lavaggi 5miljoen heeft betaald toendertijd maar dat terzijde
Maar denk dat Villeneuve en evntueel Ralf gaan rijden dan.
Face the Slayer
2 februari 2010, 20:17
http://www.lgf1racingfansurvey.com
Allemaal even invullen. Zitten best goede vragen tussen imho.
zoals " De meeste nieuwe circuits zijn niet interessant en hebben een gebrek aan karakter "
Daar kan maar 1 antwoord op volgen natuurlijk :)
Heb het de afgelopen 2 à 3 jaar trouw ingevuld, maar volgens mij vegen ze hun reet mee af of de meesten snappen het niet, gezien significante verbeteringen in de F1 uitblijven.
Pingguest
2 februari 2010, 20:50
Dat neemt niet weg dat iedereen met verregaande interesse en een uitgesproken mening de enquête moet invullen. Het is net als bij het stemrecht: degenen die geen gebruik maken van de mogelijkheden tot inspraak, verspelen hun recht tot beklaag.
Tjerk Korving
2 februari 2010, 21:14
Heb het de afgelopen 2 à 3 jaar trouw ingevuld, maar volgens mij vegen ze hun reet mee af of de meesten snappen het niet, gezien significante verbeteringen in de F1 uitblijven.
Verschil is wel dat dit mede vanuit de FOTA gaat en niet vanuit de FIA zoals de voorgaande enquêtes.
TheRealms
2 februari 2010, 21:25
Dat neemt niet weg dat iedereen met verregaande interesse en een uitgesproken mening de enquête moet invullen. Het is net als bij het stemrecht: degenen die geen gebruik maken van de mogelijkheden tot inspraak, verspelen hun recht tot beklaag.Daar ga je wel de mist in! Als ik niet stem, heb ik niks te maken met de rotzooi die JULLIE veroorzaakt hebben! :P
please note the sarcasm :P
Face the Slayer
2 februari 2010, 21:26
Verschil is wel dat dit mede vanuit de FOTA gaat en niet vanuit de FIA zoals de voorgaande enquêtes.
Jammer dat de FOTA langzaamaan ook met belachelijke voorstellen komt als de FIA. :(
Pingguest
2 februari 2010, 21:49
Daar ga je wel de mist in! Als ik niet stem, heb ik niks te maken met de rotzooi die JULLIE veroorzaakt hebben! :P
please note the sarcasm :P
Wacht maar tot die rotzooi zich tegen jou keert! :devil2:
Stefan van Renselaar
2 februari 2010, 22:05
Nee, de Toyota-startplek is voor Sauber... Enige mogelijkheid is dus een 14e team, of ter vervanging van Campos/Lotus (ik denk dat Virgin het wel haalt, misschien USF1 nog een klein vraagteken, maar de slechtste berichten zijn voor Campos en Lotus volgensmij?)
Ik denk wel dat USF1 het haalt, ze hebben nu tijd genoeg om een hele boel filmpjes op Youtube te zetten, ik denk niet dat ze dat doen als ze hun auto niet af gaan krijgen ;)
http://www.youtube.com/user/USF1Team
Federici
2 februari 2010, 22:43
Lotus zal absoluut niet de factor zijn waaruit de Belgrado Boys hun hoop uit putten. Dat zal zeker Campos zijn, terwijl USF1 ook nog niet zo heel zeker is.
Bramzel
2 februari 2010, 22:46
Aan de naam en het accent te horen zit er ook een Nederlander bij USF1 ;) (2e deel van het filmpje)
YouTube- US F1 Team - In Detail: Building a Nose
jp_f1
2 februari 2010, 22:51
Lotus zal absoluut niet de factor zijn waaruit de Belgrado Boys hun hoop uit putten. Dat zal zeker Campos zijn, terwijl USF1 ook nog niet zo heel zeker is.
Hier een verhaal dat het inderdaad om Campos gaat. Met name om de deal die tussen Campos en Texeira (goed gespeld?) gaat.
Stefan GP breathing down Campos’ neck (http://www.jamesallenonf1.com/2010/02/stefan-gp-breathing-down-campos-neck/)
Author: James Allen Name: James Allen
Email: editor1@jamesallenonf1.com
Site: http://www.jamesallenonf1.com (http://www.jamesallenonf1.com/)
Stefan GP has announced that it has taken the extraordinary step of sending equipment out to Bahrain, the site of the first race of the season, even though it has not yet got an entry for the championship. It has its sights set on the entry currently held by Campos Meta. And Stefan GP have announced a test at Portimao at the end of February.
http://www.jamesallenonf1.com/wp-content/uploads/Picture-433-300x264.png
“Stefan Grand Prix writes history! SGP becomes the first team in F1 history who did send a 40 foot container full of equipment to the race in Bahrain without having entry for 2010 season!” said a statement.
“On Friday 29th January we showed our spirit, and how serious our management and our employees are when they say that we are pushing to get the entry, and that they want to race in 2010 season.
“Anyway we are proud of us, and on our power of will, so we will keep going and show some new people belong in F1.”
Stefan GP has taken over the assets of Toyota’s F1 programme and the cars which the team had developed.
They have also made two interesting hirings; last year they recruited designer Mike Coughlan, who was at the heart of the McLaren spy scandal of 2007 and also former McLaren sporting director Dave Ryan, who was ousted last season following Lewis Hamilton’s episode of lying to the race stewards in Melbourne.
Notwithstanding the Melbourne episode, Ryan is one of the most experienced and respected figures in F1 with a pedigree stretching back to James Hunt’s days.
An experienced hand like Ryan will know the difficulties of getting freight out to early Grands Prix, something some of the other top teams are grappling with as they get up to speed on how F1 works.
They are pushing hard because they are aware that the sale of Campos to A1 GP boss Tony Teixeira is not being met with approval at the higher levels of the sport.
Some of the key staff from Toyota’s programme are still there including technical director Pascal Vasselon. Sources suggest that the cars should be quiet competitive, if given a chance to compete, particularly in qualifying, although the Toyota’s fuel consumption was not as competitive as the benchmark engines and so they may have to run slightly heavier fuel loads in races, if they get the chance to race.
That will depend on the proposed takeover of Campos. Some powerful figures are said to be unsure about it. Ferrari are owed several million euros and it is hard to see how they would approve of him making an entry without settling the debts.
The issue was discussed at yesterday’s F1 commission meeting.
Meanwhile it appears that the proposal for new teams to be allowed to have three ‘no-shows’ at Grands Prix has now been agreed. It appears that these can be taken at any time so it is theoretically possible for a new team to miss the first three races of the season an start at Shanghai on April 18th.
http://www.jamesallenonf1.com/2010/02/stefan-gp-breathing-down-campos-neck/?utm_campaign=UA-7628173-1&utm_medium=twitter&utm_source=twitter
Edit:
Oh ja, Coughlan (die van het McLaren schandaal (Stephney-gate)) is hoofdontwerper bij Stefan GP
jp_f1
2 februari 2010, 22:57
Leuke foto om te zien hoe de airflow om een F1-auto gaat:
http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/large/62256777.jpg?AWSAccessKeyId=0ZRYP5X5F6FSMBCCSE82&Expires=1265145061&Signature=qLyXyiz2NRHvdHshr2q9tVladtk%3D
bron: http://twitpic.com/112dmx
Federici
2 februari 2010, 23:22
Haha, je kunt alles zeggen over Zoran, maar die Belgrado Boys halen wel mooi één van de betere lui binnen in dat team. Gezien de drive waarmee Stefanovich dit allemaal doet kunnen zowel de FIA en de FOTA straks niet meer om Stefan GP heen.
Kimi
3 februari 2010, 10:11
de Belgrado Boys
:laugh:
We hadden naast een Team Germany (Mercedes) en Team England (McLaren) toch al een Team Oostblok met Petrov en Kubica? Dat worden punten op de Hungaroring! :thumbup:
Federici
3 februari 2010, 10:37
:laugh:
We hadden naast een Team Germany (Mercedes) en Team England (McLaren) toch al een Team Oostblok met Petrov en Kubica? Dat worden punten op de Hungaroring! :thumbup:
Haha, ja toch. Lekker juichen op de Kubica tribune! (en die bestaat dus echt op de Hungaroring)
Captain Slow
3 februari 2010, 11:39
Lewis Hamilton: "We zitten op een tijdbom"
[02 februari - 18:27]
McLaren-coureur Lewis Hamilton was vandaag voor het eerst te zien tijdens de testsessie in Valencia. De Brit deed een bijzondere uitspraak. Hij verklaarde tegen News of the World op een tijdbom te zitten, die op elk ogenblik zou kunnen afgaan. Hamilton zegt zich vooral zorgen te maken over de veiligheid.
Vooral de grotere tanks in de auto's vanwege het tankverbod hadden invloed op de concepten van de auto's. Dat betekent dus dat de auto's genoeg brandstof moeten meenemen om de finish te kunnen halen in een Grand Prix. De brandstofhoeveelheden aan boord moeten hierdoor worden verdubbeld.
Lewis Hamilton twijfelt dus aan de veiligheid.
"We zijn er ons allemaal van bewust dat Formule 1 een gevaarlijke sport is en zal blijven. Dat is het risico dat we nemen. Ik ben een racecoureur, stap in een auto en geef vol gas. Dan kan er altijd wel iets gebeuren''.
''De grotere hoeveelheden brandstof zullen gevolgen hebben voor het racen. De auto zal moeilijker te besturen zijn, vooral aan de start met een erg volle tank. De remweg van de auto zal ook toenemen. Wanneer een auto van het circuit afschiet, zal deze meer tijd nodig hebben om af te remmen."
"Dit heeft ook gevolgen voor de snelheid bij een botsing met een muur. De remmen zullen ook meer te verduren krijgen, echter zullen deze wel gebouwd zijn om dit soort krachten te kunnen weerstaan'', aldus Hamilton.
www.f1club.be
Aparte uitspraak. Ik weet zelf niet echt wat ik ervan moet denken. Aan de ene kant is veiligheid belangrijk, maar zo'n groot probleem zal het toch ook niet zijn?
Federici
3 februari 2010, 12:04
Hmm.. De titel van het bericht is schokkender dan het bericht zelf.
MartijnV
3 februari 2010, 13:03
Aan de naam en het accent te horen zit er ook een Nederlander bij USF1 ;) (2e deel van het filmpje)
YouTube- US F1 Team - In Detail: Building a Nose (http://www.youtube.com/watch?v=suhCBcKhbis)
Als ik zo naar de filmpjes van USF1 kijk dan valt me op hoeveel rotzooi er overal nog staat.
Geen idee natuurlijk wanneer het opgenomen is, maar ziet er nog niet professioneel uit.
Vergelijk het maar eens met hoe het er bij mclaren uit ziet.
Kimi
3 februari 2010, 13:06
Als ik zo naar de filmpjes van USF1 kijk dan valt me op hoeveel rotzooi er overal nog staat.
Geen idee natuurlijk wanneer het opgenomen is, maar ziet er nog niet professioneel uit.
Dan noem je ook een smetvrezerig clubje op ;)
Maverick
3 februari 2010, 13:08
Een rotzooi? Ziet er allemaal erg opgeruimd uit voor een werkplaats hoor.
MartijnV
3 februari 2010, 13:33
natuurlijk, maar lege dozen tegen de muur terwijl ze bezig zijn.
Ziet er gewoon niet uit, en ook alle rotzooi op de bureaus.
http://www.youtube.com/watch?v=_NX3tDw4qMI
hier vond ik dat vooral
F1-gast
3 februari 2010, 13:44
Mogen de teams maar met een auto testen ?
bobskink
3 februari 2010, 14:24
Misschien een beetje off topic, maar ik vraag het mij al gans de tijd af.
Waarom mag US F1 wel en mocht Brawn F1 niet?
Captain Slow
3 februari 2010, 14:38
Mag wat wel en mag wat niet?;)
bobskink
3 februari 2010, 15:13
Mag wat wel en mag wat niet?;)
F1 in je naam gebruiken, daarom dat het Brawn GP werd.
Captain Slow
3 februari 2010, 15:31
Die naam is ook volgens mij veranderd.:) Werd gepresenteerd met Us F1, en is nu volgens mij Us Gp.
RSRoy
3 februari 2010, 16:35
Die naam is ook volgens mij veranderd.:) Werd gepresenteerd met Us F1, en is nu volgens mij Us Gp.
En ook weer terug veranderd naar US F1 ;)
Ze mochten geen F1 in hun naam gebruiken totdat ze officieel ingeschreven waren voor het 2010 seizoen ;)
bobskink
3 februari 2010, 17:02
... en Brawn niet?
RSRoy
3 februari 2010, 17:06
... en Brawn niet?
Eerlijk gezegt kan ik de naam Brawn F1 helemaal niet herinneren. Volgens mij kwamen ze meteen met Brawn GP?
speed9
3 februari 2010, 17:10
En ook weer terug veranderd naar US F1 ;)
Ze mochten geen F1 in hun naam gebruiken totdat ze officieel ingeschreven waren voor het 2010 seizoen ;)Brawn was toch ook al gelijk in geschreven.
Anders zou Ecklestone,hun ook niet geholpen hebben denk ik.
F1-gast
3 februari 2010, 17:42
Eerlijk gezegt kan ik de naam Brawn F1 helemaal niet herinneren. Volgens mij kwamen ze meteen met Brawn GP?
Op het hele begin wouden ze als Brawn F1 inschrijven maar dat is gelijk Brawn GP geworden (dat herinner ik me nog)
Tjerk Korving
3 februari 2010, 21:33
natuurlijk, maar lege dozen tegen de muur terwijl ze bezig zijn.
Ziet er gewoon niet uit, en ook alle rotzooi op de bureaus.
http://www.youtube.com/watch?v=_NX3tDw4qMI
hier vond ik dat vooral
Ik zie er niets rommeligs aan eigenlijk. Ze zijn bezig een wagen op te bouwen en hebben het een en ander uitgestald wat verwerkt moet worden. Lijkt me efficiënter dan elke keer richting een magazijn lopen om elk stukje ergens vandaan te plukken. Ofwel, er word gewerkt. :)
Federici
4 februari 2010, 12:48
Heidfeld is definitief de reserverijder van de Silberpfeilen!
Mercedes bevestigt Heidfeld als reserverijder
Nick Heidfeld is dit jaar de test- en reserverijder van Mercedes Grand Prix. Dit heeft het team donderdagochtend bevestigd. Heidfeld reed de afgelopen seizoenen nog voor BMW in de Formule 1.
Snel meer.
Bron :: GPUpdate
Robert Saalmink
4 februari 2010, 12:50
Dat 'later meer' vind ik altijd zo'n onzin...
Heidfeld to be Mercedes reserve driver
Nick Heidfeld is to be the test and reserve driver for Mercedes GP this year, after failing to find a race seat on the grid for 2010.
The German, who left BMW Sauber at the end of last season, had been linked with a drive at Mercedes GP before Michael Schumacher's comeback was confirmed.
After losing out on that seat, Heidfeld was believed to have been in talks with Renault and Lotus for a seat in 2010 - but has now accepted a testing role instead.
Speaking about his move, Heidfeld said: "I am very pleased to be joining the Mercedes GP Petronas Formula 1 Team. It's the team which has attracted the most interest in the close season, not only because of the comeback of Michael Schumacher, but also because this season sees the return of the Silver Arrows cars as a Mercedes-Benz works team for the first time in over 50 years.
"While I would of course have preferred a seat as an active driver, I am really proud to be part of the new Silver Arrows team. I have seen how committed everyone at the team is and I feel the same. I will be doing my very best to support Michael and Nico this year."
Heidfeld will renew his working relationship with Mercedes-Benz, who helped support him as far back as 1997 when he was a junior driver for the German car manufacturer and won the German F3 championship.
His first experience of F1 machinery came at the wheel of a McLaren-Mercedes F1, with whom he became test driver for the 1998 and 1999 season.
Heidfeld's appointment at Mercedes GP means the team now has three German drivers on board - with Schumacher racing alongside Nico Rosberg.
Autosport
Goed voor Heidfeld, hoewel hij liever een race zitje gehad had denk ik.
Federici
4 februari 2010, 18:03
Ik denk Heidfeld nu ook wel op de leeftijd is dat hij niet ten koste van alles een racestoeltje wil. Denk dat dit voor hem ook de beste optie is.
KingBee
4 februari 2010, 20:03
Stefan GP gaat zelfs buiten de baan de competitie aan met Campos en ze doen er alles aan om een startplaats te veroveren voor het seizoen 2010.
Campos is te laat met betalingen aan Dallara voor de bouw van een chassis, nu heeft Dallara waarschijnlijk de rechten voor het chassis verkocht aan Stefan GP. Zelfs als Campos nog geld weet te vinden (bijv. bij een overname), dan nog kunnen ze niet racen omdat ze geen chassis meer hebben! Stefan GP heeft geen plannen om de Dallara auto's te gaan gebruiken. Campos kan het nu wel helemaal vergeten.
Eerlijk gezegd vind ik dat dit niets meer met sport te maken heeft, maar ja de belangen zijn groot.
Bron: motorsport.com
Ralf Schumacher wordt dan waarschijnlijk één van de rijders en het team heeft de steun van Ecclestone.
Requiem84
4 februari 2010, 20:33
Je kunt ze in ieder geval geen gebrek aan daadkracht verwijten.
Ik las ergens anders juist (autosport?) dat Stefan GP een deal met Dallara heeft om het het Toyota chassis door te ontwikkelen in 2010.
speed9
4 februari 2010, 20:49
Je kunt ze in ieder geval geen gebrek aan daadkracht verwijten.
Ik las ergens anders juist (autosport?) dat Stefan GP een deal met Dallara heeft om het het Toyota chassis door te ontwikkelen in 2010.
Mischien met behulp van die andere Chassis?
Het lijkt me wel er op dat Campos,deze race op een f1 plek gaat verliezen zo te horen.
Federici
5 februari 2010, 00:56
Geweldig dat de Belgrado Boys zo'n lef hebben om het spelletje zo te spelen :D
Getuigd inderdaad van voldoende daadkracht en het aanstellen van Mike Coughlan lijkt me een gouden zet.
Je begint al bijna fan te worden van dit team. :)
GTE
5 februari 2010, 01:48
Mike Coughlan lijkt me een gouden zet.
Die rat is nou eenmaal beschikbaar.
Darthwillie
5 februari 2010, 01:51
gek genoeg is hij nog steeds niet aangeklaagd door de Italiaanse justitie, net als Nigel Stepney. Je zou bijna denken dat het komt omdatt er geen zaak is.
Federici
5 februari 2010, 09:36
Genoeg teams die in dat geval handelen vanuit hun eigen 'principes'. Mooi dat hij zijn herkansing gaat krijgen in de Formule 1 :)
GTE
5 februari 2010, 09:58
gek genoeg is hij nog steeds niet aangeklaagd door de Italiaanse justitie, net als Nigel Stepney. Je zou bijna denken dat het komt omdatt er geen zaak is.
je bedoelt dat de spionage niet kan worden bewezen? Als dat zo is, kun je je -in het licht van het rechterlijk oordeel over de straf die de FIA Briatore heeft opgelegd- afvragen of de boete van 100mln wel stand kan houden. Maar misschien zit er een meer procedurele achtergrond achter. Jurisdictie ofzo.
F1-gast
5 februari 2010, 14:40
Kan stefan GP Campos niet beter uit kopen ?
Federici
5 februari 2010, 14:57
Ja, hallo... Campos wil ook aan het avontuur beginnen.. dus uitkopen lijkt me geen optie :glare:
Robert Saalmink
5 februari 2010, 15:00
Kan stefan GP Campos niet beter uit kopen ?
Stefan heeft net de Toyota meuk gekocht, ik denk dat ze daar wel even voldoende aan hebben.
Leuk artikel voor de abonnee's: The race to make the grid in Bahrain (http://www.autosport.com/features/article.php/id/2613)
Stefan Kollee
5 februari 2010, 21:28
Stefan heeft net de Toyota meuk gekocht, ik denk dat ze daar wel even voldoende aan hebben.
Klopt, ik had mijn zakgeld weer binnen dus kon ik weer een paar schaalmodelletjes kopen.
JossNL
9 februari 2010, 13:13
Volgens La Gazzetta dello Sport heeft Todt toegegeven dat teams 3 races mogen missen en dat hoeven nieteens de eerste 3 races te zijn:
FIA president Jean Todt has confirmed Bernie Ecclestone's recent revelation that Formula One teams may sit out three grand prix in 2010 without penalty.
Amid speculation that US F1 and Campos are struggling to get up and running ahead of next month's Bahrain season opener, Ecclestone said the teams were allowed to skip the opening races if necessary. In previous years teams would be hit with serious fines or face being chucked out of the sport if they missed a race, but Todt confirmed there was a provision for sitting out of rounds in 2010.
[ESPN...] (http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/8356.html?CMP=OTC-RSS)
F1-gast
9 februari 2010, 13:15
Vindt het persoonlijk een bagger regel.
maar goed zal wel zijn omdat de andere nieuwe teams niet genoeg financieen hebben (USF1 en Campos)
Pingguest
9 februari 2010, 18:57
Ik vind dit onbegrijpelijk. De reglementen dienen voor elk team te gelden, ongeacht of deze teams al dan niet nieuw in de sport zijn. Het betreft hier een zaak van principe.
Tjerk Korving
9 februari 2010, 19:02
Ik vind dit onbegrijpelijk. De reglementen dienen voor elk team te gelden, ongeacht of deze teams al dan niet nieuw in de sport zijn. Het betreft hier een zaak van principe.
Het geld ook voor alles teams, niet enkel voor de nieuwe teams. Maar het dunkt mij dat sponsoren er niet blij mee zullen zijn als een team races gaat overslaan. En teams die races overslaan missen ook nog eens de mogelijkheid tot halen van punten dus tenzij je financieel in problemen zit is het gewoon onzinnig om gebruik van te maken.
Bramzel
10 februari 2010, 01:19
Ik vind het een mooie tegemoetkoming. Vergeet niet dat diverse teams hebben ingeschreven onder de belofte van de budgetlimiet, die daarna weer opgeheven werd. Dan is een beetje coulance niet verkeerd vind ik. Ook moet je niet vergeten dat ze waarschijnlijk een hoop geld mislopen door die eerste 3 races te missen (sponsorgeld, tv-inkomsten, etc.) dus motivatie om hard te werken is er sowieso wel.
Raikkonen_WC
10 februari 2010, 08:40
Ik vind het een mooie tegemoetkoming. Vergeet niet dat diverse teams hebben ingeschreven onder de belofte van de budgetlimiet, die daarna weer opgeheven werd. Dan is een beetje coulance niet verkeerd vind ik. Ook moet je niet vergeten dat ze waarschijnlijk een hoop geld mislopen door die eerste 3 races te missen (sponsorgeld, tv-inkomsten, etc.) dus motivatie om hard te werken is er sowieso wel.
Het geld niet voor de eerste 3 races, ze mogen door het jaar heen 3 races missen in totaal, dus de eerste, 9de en 14de race als voorbeeld. Het hoeft ook niet aansluitend te zijn.....
Dr.Nono
10 februari 2010, 20:17
De FIA spreekt het anders ferm tegen... :huh1:
Teams warned over missing races
The FIA has told Formula 1's new teams they will be in breach of the sport's regulations if they miss any events this season.
On the back of revelations the Concorde Agreement allows teams to miss up to three races before being deemed to have failed to officially participate, the FIA issued a clarification on Wednesday suggesting that absence from races would not go without penalty.
The FIA stated: "Following recent reports on the interpretation of clauses in the Concorde Agreement concerning the concept of a team's 'participation' in the FIA Formula One World Championship, the FIA wishes to make the following clarification:
"From a sporting and regulatory point of view, each team that has registered for the championship is obliged to take part in every event of the season.
"Any failure to take part, even for just one championship event, would constitute an infringement both of the Concorde Agreement and the FIA Regulations."
The discussion about teams missing three races comes on the back of continued doubts about the chances of new squads Team US F1 and Campos Meta making the first race of the season.
Although both insist they remain on course in their efforts to make the Bahrain Grand Prix, they have faced financial difficulties in recent weeks that have not helped their respective causes.
The uncertainty surrounding these teams comes at a time when Serbian hopeful Stefan GP is pushing for an entry onto the grid - claiming it has the machinery and finances to compete from the first race of 2010.
BRON (http://www.autosport.com/news/report.php/id/81382)
Niels Tieman
10 februari 2010, 20:22
En daar gaan we weer....
Dr.Nono
10 februari 2010, 20:32
FIA vs FOTA
Round 3941....FIGHT! ;)
Bramzel
10 februari 2010, 20:36
En wat heeft de Fota hier precies mee te maken? :huh1:
Niels Tieman
10 februari 2010, 20:48
FOTA was het wel eens met die regeling?
Tjerk Korving
10 februari 2010, 20:49
En wat heeft de Fota hier precies mee te maken? :huh1:
Weinig dunkt me, het idee kwam niet eens van hen maar eerder van Ecclestone. Maar zolang er niets in het Concorde Agreement staat en ook niets door de WMC is besloten kan het officieel niet. En vind het ook totaal niet iets wat er zou moeten komen. Je doet er aan mee of helemaal niet.
Dr.Nono
10 februari 2010, 21:08
FOTA was het wel eens met die regeling?
Dat dacht ik ook ja. Maar kan me ook vergist hebben.
Los daarvan, als Todt als FIA president het een zegt en de rest van de FIA wat anders, dan is dat best wel vreemd... toch?
Captain Slow
10 februari 2010, 22:33
FIA vs FOTA
Round 3941....FIGHT! ;)
Come out fighting at the sound of the bell!:lol:
Raikkonen_WC
11 februari 2010, 12:03
Bron:RTL GP (http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2010/02_februari/11/100211_campos_meta.xml)
'Campos Meta wordt in 2011 Volkswagen'
De Spaanse sportkrant AS meldt donderdag dat Adrian Campos het Formule 1-team Campos Meta 1 heeft verlaten. Formule 1-baas Bernie Ecclestone en teampresident Jose Ramon Carabante van Campos Meta 1 nemen het team over, waarna ze in 2011 de renstal verkopen aan Volkswagen.
Betaling
Door de overname lijkt Campos Meta 1 verzekerd van deelname aan de eerste race van het seizoen in Bahrein. De betalingsachterstand van zes miljoen euro bij chassisbouwer Dallara is voldaan.
Team
Colin Kolles wordt teambaas. De Duitse Roemeen stond eerder aan het hoofd van Midland F1, Spyker en Force India. Het contract van Bruno Senna wordt gerespecteerd. Het team, dat mogelijk nog van naam zal veranderen, moet nu nog op zoek naar een tweede coureur.
Geld
Campos Meta 1 werd geplaagd door financiële problemen. Een deal met A1GP-baas Tony Teixeira ketste af, waarna Ecclestone en Carabante de team redden van de ondergang.
ALle fabrikanten vertrekken, en Volkswagen komt erbij :D Opzich wel goed nieuws voor Senna en het team Campos. Jammer voor Stefan GP
Manuel
11 februari 2010, 12:07
Nog kans voor Verstappen dus.
Richard117
11 februari 2010, 12:15
Nog kans voor Verstappen dus.
Ik denk eerder Albers gezien zijn banden met Kolles ;)
Overigens zou het me niks verbazen als het dan onder de naam Audi wordt aangezien Kolles daar zowel het DTM als de LMS mee deed.
Bramzel
11 februari 2010, 13:12
Audi heeft het DTM en LeMans, F1 zou daar alleen maar aan afleiden. VW is al druk bezig met de F3'tjes, en was volgens geruchten ook in de running als motorleverancier voor het IRL. F1 zou een goeie stap zijn voor VW, wat naast Dakar eigenlijk nog geen high-profile motorsport project heeft.
bobskink
11 februari 2010, 13:23
Ik dacht een miserabelere seizoensstart zoals Lola in 1997 niet kon overtroffen worden. Blijkbaar wel.
Ellu
11 februari 2010, 14:01
Ik las het bericht net en begon bij de naam Kolles al te glimlachen, nu jullie gelijk Albers uit de kast trekken kan mijn dag niet meer stuk. Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd:laugh::laugh:.
Waar zijn toch die winters gebleven dat we iedere dag een ander Jos/RD/CA gerucht lazen:huh1:
Darthwillie
11 februari 2010, 14:03
Ik dacht een miserabelere seizoensstart zoals Lola in 1997 niet kon overtroffen worden. Blijkbaar wel.
is het seizoen al begonnen dan :p Eerste test kan je dit soort problemen verwachten,
Enne Ellu, wat wil je er op inzetten, plafonnetje :laugh:
Captain Slow
11 februari 2010, 14:04
Er is niet heel veel meer over na de vloer:lol::lol:
Richard117
11 februari 2010, 14:22
Ik las het bericht net en begon bij de naam Kolles al te glimlachen, nu jullie gelijk Albers uit de kast trekken kan mijn dag niet meer stuk. Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd:laugh::laugh:.
Waar zijn toch die winters gebleven dat we iedere dag een ander Jos/RD/CA gerucht lazen:huh1:
Ik ben geen fan van Albers en zie het ook niet in hem zitten als F1-coureur. Maar zomaar uit het niets wordt Verstappen erbij betrokken. Terwijl de banden Albers-Kolles (DTM, LMS, F1) duidelijk zijn. Dus als er dan toch op voorhand een naam geroepen wordt, denk ik dat Albers een logischere naam is dan die van Verstappen.
Jeroen Ursem
11 februari 2010, 14:24
Na Schumacher's comeback is blijkbaar alles mogelijk in de gedachten van de F1-fans
Manuel
11 februari 2010, 14:27
En met die gedachten is toch niets mis?
Federici
11 februari 2010, 14:33
En met die gedachten is toch niets mis?
Hoop doet leven Manuel...
al 7 jaar lang... :(
Darthwillie
11 februari 2010, 14:41
je gaat wel een hydraulische pers nodig hebben om Verstappen uberhaupt in zo een wagen te krijgen, volgens mij dieet hij niet mee zo :p
speed9
11 februari 2010, 17:09
Nog even en krijgen we de oude garde weer terug.
Straks komt Mika er ook nog in de geruchten stroom.
Vraag me af waarom Stefan GP niet in de plaats mocht van Campos,mischien door Ecklestone?
Captain Slow
11 februari 2010, 17:16
Even ander nieuws.
Ook Formule 1 op nieuwe lay-out Silverstone
11 februari 2010
De Grand Prix van Groot-Brittannië zal dit jaar op de nieuwe lay-out van Silverstone worden verreden. Zo heeft het circuit in Northamptonshire donderdag laten weten. Speciaal voor de komst van de MotoGP-race wordt een nieuw stuk circuit aangelegd en dit stuk baan zal straks dus ook de Formule 1 worden gebruikt.
De Formule 1-coureurs zullen straks voor Abbey rechts afbuigen naar een nieuw stuk asfalt richting Becketts, om vervolgens met een scherpe bocht weer terug te keren naar Brooklands. Het nieuwe deel van de baan wordt het Arena Complex genoemd en zorgt ervoor dat een ronde straks 760 meter langer is. De bouw van dit nieuwe gedeelte is inmiddels in volle gang en moet volgende maand worden afgerond.
De Britse Grand Prix wordt dit jaar verreden op 11 juli.
www.gpupdate.nl
Heeft er iemand een foto van het nieuwe stuk?
Dennis
11 februari 2010, 17:39
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2009/02/silverstone_2010-2.jpg
Lijkt erop dat er hierdoor, in theorie, 3 extra inhaal mogelijkheden komen.
Tazz
11 februari 2010, 17:52
daar komt ook de nieuwe start/finish als ik mij niet vergis..
Sander Hogendoorn
11 februari 2010, 17:54
Op Autosport.com staat een andere layout:
http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/47282000/jpg/_47282245_silverstone466.jpg
Raikkonen_WC
11 februari 2010, 19:20
jammer, vind de oude baan gaver, waar ze onder die "brug" een snelle rechtse hebben
Niels Tieman
11 februari 2010, 19:33
Het verwijderen van "Bridge" is dan wel jammer eigenlijk. Mooie bocht waar ik leuke (virtuele) herrineringen aan heb. Anderzijds ziet de nieuwe layout er niet slecht uit. :)
Stefan Kollee
11 februari 2010, 19:34
Wel een mooie gedachte dan, dat we tijdens de meeting voor het laatst de F1 op het 'oude' Silverstone hebben gezien:p
Darthwillie
12 februari 2010, 10:40
Volgens mij gaan we zo een leuk jaar tegemoet met de twee Ferrari rijders :p
Alonso calm amid Massa's Spanish media spat
Racing series F1
Date 2010-02-12
By Motorsport.com/GMM
Share |
Fernando Alonso pleaded ignorance on Thursday when asked about an erupting controversy between Felipe Massa and the Spanish press.
Brazilian Massa, who is Ferrari newcomer Alonso's 2010 teammate, was quoted in an interview this week as saying the Spaniard should work to better integrate with the Maranello based team.
The 28-year-old was also quoted as saying that Alonso is no longer F1's best driver, due to the return of Michael Schumacher.
In response, the Spanish newspaper El Mundo Deportivo hit back at Massa in a headline: "Por que no te callas?" (Why don't you shut up?").
The newspaper said Massa is pushing hard against Alonso because he "does not want to go back to being a number two".
"I don't even know what we're talking about," Alonso said at Thursday's Jerez testing.
"Imagine how much we worry about these things here in our team! I felt immediately at ease here in Ferrari and I've been warmly welcomed by everyone. It's like being at home," he insisted.
motorsport.com
Niet verstandig van Massa om zo te laten zien dat je nerveus bent over Alonse :rolleyes:
bobskink
12 februari 2010, 11:05
Niet verstandig van Massa om zo te laten zien dat je nerveus bent over Alonse :rolleyes:
Niet verstandig van Massa om met een Spaanse krant te praten. Ik ben er haast zeker van dat ze zijn woorden verdraaid en in de mond gelegd hebben . F1 piloten zijn zo standaard pr tijdens hun interviews dat ik me moeilijk kan inbeelden dat Massa zich tot zulke uitspraken laat verleiden.
CavaF1
12 februari 2010, 11:09
Niet verstandig van Massa om met een Spaanse krant te praten. Ik ben er haast zeker van dat ze zijn woorden verdraaid en in de mond gelegd hebben . F1 piloten zijn zo standaard pr tijdens hun interviews dat ik me moeilijk kan inbeelden dat Massa zich tot zulke uitspraken laat verleiden.
Groot gelijk, je moet echt wel dom zijn om te geloven dat Massa dat echt gezegd heeft in het begin van het seizoen in volle ontwikkeling.
Darthwillie
12 februari 2010, 11:34
mwoah, Massa heeft de laatste tijd wel meer dingen gezegd die niet zo slim waren. Oa dat hij zeker wist dat Alonso alles van crashgate wist, en dat heeft hij op TV gezegd. :p
en bedankt voor het compliment Cava :lol:
Schumi rulezzzzz
12 februari 2010, 11:44
Massa wil Alonso gewoon verslaan en gooit misschien iets meer middelen in de strijd dan alleen proberen sneller te zijn op de baan. Denk dat het allemaal wel meevalt al zal er toch 1 het onderspit moeten gaan delven dit seizoen.
Darthwillie
12 februari 2010, 11:58
yep, en daar kan ik me dus prima mee vermaken :laugh: vooral als ze denken subtiele steken onder water te geven :p
bobskink
12 februari 2010, 12:06
Wat bedoel je met subtiel? Want subtiel is het niet echt als het waar is wat massa zegt.
Alleszins, ik denk dat de Spaanse pers een beetje bang is van Massa, Hamilton hebben ze ook zwaar onder vuur genomen.
Ik hoop gewoon dat Alonso zijn brains gebruikt en hier niet op reageert.
Darthwillie
12 februari 2010, 12:29
met subtiel bedoel ik dat ze zelden subtiel zijn ;)
bobskink
12 februari 2010, 15:10
met subtiel bedoel ik dat ze zelden subtiel zijn ;)
okay, ik had het niet door, t'was te subtiel:cool:
Robert Saalmink
12 februari 2010, 15:49
Er zijn ook weer wat wijzigingen voor 2010 bekend gemaakt vandaag (Autosport)
FIA to keep fuel weights secret in 2010
The FIA has confirmed there are no plans to publish the starting weights of cars this year, meaning fans will not get an instant glimpse as to which engines are the most fuel-efficient.
Last year, the FIA revealed the weights of cars after qualifying - which showed the different fuel strategies that drivers would be running in the grands prix.
Although there is a ban on refuelling this year, there were some suggestions over the winter that the publication of fuel weights would remain anyway. Had that been the case, then it would have delivered an automatic reference point as to which cars were the most fuel-efficient - as they would carry less fuel than their rivals.
However, in the final version of the 2010 Formula 1 sporting regulations, the FIA has removed the rule that meant the fuel weights were published.
The ban on refuelling will put a greater emphasis on tyre change times this year, and the FIA has moved to stamp out teams using exotic pit machinery to help improve times.
Regulation 23.1 c) states: "Powered devices which assist in lifting any part of a car are forbidden in the pit lane during a race."
The FIA regulations also approve the new points structure (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1), and the fact that those drivers who make it through to Q3 will have to start the race on the same tyres they used to set their best qualifying lap.
There have also been clarifications about the rules relating to the extra test day that teams can have access to in the event of needing a replacement driver in the middle of the season.
The test will only be allowed if the substitute driver has not raced in F1 in the previous two calendar years - and can only take place on a circuit not hosting an F1 race. The test must take place within a period 14 days before and 14 days after the substitution.
Also, if the test takes place and the replacement driver is not needed then the team will have a day of pre-season testing docked from the following year.
There has also been a further tweak of the engine change regulations, relating to what happens if a driver exceeds the maximum eight engines allowed during the season.
The revised 28.4 a) regulation stats: "Should a driver use more than eight engines he will drop ten places on the starting grid at the first Event during which each additional engine is used. If two such additional engines are used during a single Event the driver concerned will drop ten places on the starting grid at that Event and at the following Event."
A new rule has also been imposed stating that if a driver is slow away on the formation lap and loses places, unless he gets back into his original start position by the first safety car line, he will have to start from the pitlane.
In addition, the FIA has confirmed the parts that must be homologated before the start of the 2010 season, and cannot be replaced unless there are proper reliability or safety reasons. They are the survival cell, the principal and second roll structures, front, rear and side impact structures, the front wheel, and the rear wheel.
Roel Bakker
13 februari 2010, 11:24
Jammer dat de start gewichten niet zullen worden vrij gegeven. Juist leuk om te zien welke auto het meeste brandstof verbruikt. Ze doen er ook wel alles aan om de fans zo min mogelijk inzicht te geven in de sport he..
Tjerk Korving
13 februari 2010, 12:32
Jammer dat de start gewichten niet zullen worden vrij gegeven. Juist leuk om te zien welke auto het meeste brandstof verbruikt. Ze doen er ook wel alles aan om de fans zo min mogelijk inzicht te geven in de sport he..
Ik ga er niet vanuit dat het zoveel zal schelen tussen de teams dus wat draagt het bij? Om nou te horen dat het ene team 150 kilo heeft en de andere 155 kilo om maar wat te noemen. Dat draagt nou niet echt veel bij. En bekend is al dat Ferrari minder zuinig is en dat zal niet ineens veranderen.
Niels Tieman
13 februari 2010, 13:11
Michelin heeft toegegeven in gesprek te zijn met de FIA over een terugkeer in de Formule 1.
Voorwaarden
Jean-Dominique Senard zei in een interview met Bloomberg dat de Franse bandenfabrikant 'officiële onderhandelingen' voert en dat "we overwegen terug te keren, maar er is wel een aantal voorwaarden aan verbonden". Zo zou het bandenreglement volgens Renard moeten veranderen met het oog op brandstofbesparing en CO2-reductie.
Leverancier
De Formule 1 is op zoek naar een nieuwe bandenleverancier omdat de huidige fabrikant, Bridgestone, heeft besloten aan het einde van het seizoen te stoppen. Michelin stopte in 2006 met het leveren van rubber in de Formule 1.
Bron: http://www.rtl.nl/%28/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/%29/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2010/02_februari/12/100212_michelin.xml
Neo-242
13 februari 2010, 13:47
Verbazend dat Michelin zo snel weer interesse heeft in de F1 na al wat ze meegemaakt hebben na het Indy-debacle.
bobskink
13 februari 2010, 13:53
Als ze de enigste banden leverancier zijn zie ik niet veel problemen.
Ze willen blijkbaar ook hun imago oppoetsen en milieuvriendelijker gaan, wat ik op zich wel goed vind.
Tazz
13 februari 2010, 14:09
ik hoop echt dat zij het worden eigenlijk..
want andere grote bandenleveranciers zijn er niet voor te vinden.. er doken al namen op van hankook, avon, kumho,.. niet dat ze geen banden kunnen maken, maar ik denk dat ieder van deze geen band kan maken (of de middelen daarvoor heeft) die maar in de buurt van de bridgestone komt..
bobskink
13 februari 2010, 14:10
Toch hoop ik ooit terug Good Year Eagle op de zijkant van een band te kunnen lezen.
Pingguest
13 februari 2010, 14:45
Opmerkelijk dat Michelin onderhandelt met de Formule 1. In de jaren 2005 en 2006 ageerde het Franse merk tegen de standaardisering van de banden en nu zou zij een reglementair opgelegde monopolie ambiëren.
Darthwillie
13 februari 2010, 16:08
waarschijnlijk zit Michelin in een uitstekende onderhandelingspositie. Niemand wil banden leveren. Waarschijnlijk gaan ze wel eisen stellen bijv over leveringen aan productieauto's etc.
Tjello
13 februari 2010, 18:25
Las dacht ik op F1today ? dat er maar een paar fabrikanten zijn welke daadwerkelijk een F1 band kunnen maken.
Ikzelf hoop op 1 van de gerenomeerde merken als Bridgestone, Michelin, Goodyear of Pirelli (volgens mij was Avon ook een optie).
Pingguest
13 februari 2010, 18:29
waarschijnlijk zit Michelin in een uitstekende onderhandelingspositie. Niemand wil banden leveren. Waarschijnlijk gaan ze wel eisen stellen bijv over leveringen aan productieauto's etc.
Vreemd dat weinig fabrikanten interesse hebben. Weliswaar is sprake van een economische crisis, maar de Formule 1 biedt nog altijd goede mogelijkheden tot marketing.
Niels Tieman
13 februari 2010, 18:30
Kumho zou dat ook wel kunnen. Die hebben al vaker rond de tafel gezeten met open-wheel organisatoren. :)
Darthwillie
13 februari 2010, 18:33
Vreemd dat weinig fabrikanten interesse hebben. Weliswaar is sprake van een economische crisis, maar de Formule 1 biedt nog altijd goede mogelijkheden tot marketing.
Stond laatst een artikel in Autosport, op dit moment biedt F1 dat amper. Je wint niet van een tegenstander en zoals afgelopen seizoen werdt er veel geklaagd dat banden niet goed waren.
Pingguest
13 februari 2010, 19:51
Stond laatst een artikel in Autosport, op dit moment biedt F1 dat amper. Je wint niet van een tegenstander en zoals afgelopen seizoen werdt er veel geklaagd dat banden niet goed waren.
Ah ja, het FIA-beleid ondermijnd zichzelf.
Tjello
13 februari 2010, 21:07
Ah ja, het FIA-beleid ondermijnd zichzelf.
Volgens mij eistte Bridgestone om de enige bandenleverancier te zijn.
Tjerk Korving
13 februari 2010, 22:39
Volgens mij eistte Bridgestone om de enige bandenleverancier te zijn.
Nee, de FIA stelde dat er na 2006 maar één banden fabrikant in de Formule 1 zou zijn toegestaan. Michelin had destijds geen zin om die enige fabrikant worden, mede omdat er geen competitie element meer zou zijn en dat werd als niet interessant beschouwd. Ze hebben zich toen eind 2006 terugtrokken en daardoor werd Bridgestone automatisch de banden leverancier vanaf 2007. Dat contract loopt echter eind 2010 af.
Maar interessant om te zien dat Michelin er nu wel over wil denken als er innovatieve mogelijkheden zijn om bijvoorbeeld brandstof te sparen. Michelin is ook een van de banden fabrikanten die daar toch al mee bezig is dus dat is dan een mogelijkheid om zich te profileren. Andere insteek dan een aantal jaar geleden dus.
speed9
14 februari 2010, 11:31
Geef mij maar Good Year.
Ik zelf heb meer gevoel voor Good Year,dan die Michelin,
Het is ook leuk om de Lotus te zien met Good Year banden en ook andere teams er me rijden.
Maar ja 2 banden merken in de F1,zou leuker kunnen zijn,maar ook gevaarlijk IVM limiet op zoeken.
Vraag me wel af of Michelin geen voorkeur krijgt door de FIA,dan die andere "B" merken.
Pingguest
14 februari 2010, 11:37
Welk bandenfabrikant het monopolie krijgt, is mij om het even. Ik begrijp de roep om GoodYear dan ook niet echt.
speed9
14 februari 2010, 11:39
Welk bandenfabrikant het monopolie krijgt, is mij om het even. Ik begrijp de roep om GoodYear dan ook niet echt.
Gaat om uitstraling,de kans om een andere goeie banden merk te hebben en ook omdat Michelin eigenlijk een hele slechte naam heeft in de F1.
Verder zou ik wel bvb Good Year en Avon in de F1 hebben,maar dan met vergelijkende kwalitiet en of voorkeur qua weer.
Ellu
14 februari 2010, 14:45
Michelin liep op het einde alleen maar te huilen dat het allemaal zo oneerlijk was enz. enz. Gevalletje opgeruimd staat netjes (wegwezen met die opa op rolschaatsen). Ik zie ze liever op Pirelli's voorbij komen:innocent:
Pingguest
14 februari 2010, 15:02
Gaat om uitstraling,de kans om een andere goeie banden merk te hebben en ook omdat Michelin eigenlijk een hele slechte naam heeft in de F1.
Verder zou ik wel bvb Good Year en Avon in de F1 hebben,maar dan met vergelijkende kwalitiet en of voorkeur qua weer.
Waarom zou Michelin niet in staat zijn om banden van goede kwaliteit te leveren? Evenmin zie ik de betere uitstraling van GoodYear uit zou gaan.
Michelin liep op het einde alleen maar te huilen dat het allemaal zo oneerlijk was enz. enz. Gevalletje opgeruimd staat netjes (wegwezen met die opa op rolschaatsen). Ik zie ze liever op Pirelli's voorbij komen:innocent:
Michelin kon zich niet vinden in de reglementswijzigingen die voor de jaren 2006 en 2008 waren voorgesteld. Deze waren respectievelijk het opnieuw toestaan van bandenwissels en invoering van de 'control tyre'. Niet onbegrijpelijk, want met het wederom toestaan van bandenwissels werd de schijn van bevoordeling van Ferrari gewekt en invoering van gestandaardiseerde banden staak haaks op het competitieve element van de Formule 1.
Schumi rulezzzzz
18 februari 2010, 14:31
Misschien leuk om te weten, wordt binnekort bekend gemaakt, maar vanaf dit seizoen kan je ook de F1 live timing op je mobiel volgen, handig voor langs de baan ;)
Darthwillie
18 februari 2010, 14:46
kon al op je Iphone, was best aan de prijs, maar werkte goed.
Fabian de Jong
19 februari 2010, 21:59
Campos verkoopt Formule 1-team aan Carabante
Wat al weken in de lucht hing, is nu officieel: Campos heeft het Formule 1-team verkocht. Nieuwe eigenaar is Jose Ramon Carabante, die al aandeelhouder in het team was. Colin Kolles, in het verleden werkzaam voor onder andere Spyker, zal worden aangesteld als nieuwe teambaas.
Financiële moeilijkheden teisterden het Spaanse team al weken en het was nog maar de vraag of de Grand Prix van Bahrein op 14 maart zou worden gehaald. Met hulp van Bernie Ecclestone is het team echter toch gered en kan men zich richten op het debuut in de Formule 1, over een kleine maand.
"Ik wil Bernie Ecclestone bedanken voor zijn geweldige steun om dit team levend te houden", aldus Carabante, die nu volledige eigenaar is van het team. "Het was een race tegen de klok, met als enig doel om twee competitieve auto's in Bahrein te hebben. We hebben nu flink wat werk te doen, maar kijken uit naar een competitief seizoen."
Kolles keert na een jaar afwezigheid weer terug in de Formule 1, en kan niet wachten om te beginnen. "Ik kon deze enorme uitdaging niet negeren en heb er erg veel zin in om mijn krachten te bundelen met een nieuw team", zei de Duitser. "De komende tien dagen zullen we het hele team grondig bekijken en de coureurs voor 2010 bekendmaken."
Bruno Senna had een contract getekend bij Campos, en voorlopig wijst niets erop dat hij niet voor het team zal racen dit jaar. Wie zijn teamgenoot zal worden, is nog niet bekend, maar in de Duitse media verschenen donderdag wel berichten dat US F1-coureur José María López met Carabante in gesprek was.
Bron (http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/228559/campos-verkoopt-formule-1-team-aan-carabante/)
Ben benieuwd of ze het begin nog halen... vast niet.
speed9
19 februari 2010, 22:15
Bron (http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/228559/campos-verkoopt-formule-1-team-aan-carabante/)
Ben benieuwd of ze het begin nog halen... vast niet.
Ik hoop van niet.
Die hele team hangt aan een draadje en willen ze in krap een maand een auto testen en verbeteren?
Geef StefanGP die plaats,die "hebben" al een geldplan enzo
CuqeBaqer
19 februari 2010, 23:01
Dat is waar wat je zegt. Die hebben al het complete Toyota plan uit 2010. En volgens mij ook de cash.
Darthwillie
19 februari 2010, 23:08
het geeft toch wel weer aan hoe de slecht de FIA vorig jaar bezig is geweest. Er waren teams met geld genoeg die afgewezen zijn, oa omdat ze niet met de cosworth wilden rijden.
TheRealms
19 februari 2010, 23:16
het geeft toch wel weer aan hoe de slecht de FIA vorig jaar bezig is geweest. Er waren teams met geld genoeg die afgewezen zijn, oa omdat ze niet met de cosworth wilden rijden.
Als dat echt waar is.... :no: pure corruptie...
speed9
19 februari 2010, 23:19
Als dat echt waar is.... :no: pure corruptie...
De FIA wou in mijn ogen teams met een onafhankelijke motor levering hebben,dus geen Ferrari,Renault,Mecesdes,BMW.
Maar een leverancier,die veel teams een "neutrale"motor kon geven.
Veel teams sloegen,dat aanbod af en mochten niet in het lijstje.
Dus pure coruptie,die gewoon nu verkeerd uitpakt.
Federici
20 februari 2010, 01:35
Klopt helemaal. Stefanovic wilde een rechtszaak aanspannen tegen de FIA, maar heeft daar toen van afgezien omdat hij wist dat hij dan sowieso zijn eigen ruiten in zou gooien.
Pingguest
20 februari 2010, 12:59
Dit heeft voornamelijk met de persoonlijke vetes van Max Mosley te maken. Bekend is dat hij niet goed ligt met onder meer Dave Richards en dus kreeg diens Prodrive geen toegang tot de Formule 1.
bobskink
20 februari 2010, 14:42
Als je F1 gaat rijden en dus moet voldoen aan de regels van de FIA en Bernie moet je niet over corruptie beginnen zagen achteraf.
Darthwillie
20 februari 2010, 15:07
Niet helemaal mee eens, officieel was dat namelijk geen vereiste, dat je cosworth ging gebruiken
maar USF1 lijkt het nu ook niet te halen, ze willen de eerste 4 races missen :rolleyes:
http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/228604/us-f1-wil-eerste-vier-races-van-2010-missen/
Sander Hogendoorn
20 februari 2010, 15:09
Wat een missers weer van de FIA om deze teams een plekje te geven :rolleyes:
Tazz
20 februari 2010, 15:25
uit dat artikel;
Anderson zou het niet begrijpen als het team niet toegelaten wordt in het kampioenschap, omdat het de eerste races niet haalt. "Waarom zouden ze ons een licentie geven, om ons vervolgens eruit te gooien bij de eerste de beste hobbel in de weg? Dat gevoel geven ze me totaal niet.
wat 'n loser :rolleyes:
Darthwillie
20 februari 2010, 15:30
:lol: precies, F1 is zo een vriendelijke wereld, en volgens mij is het niet de eerste hobbel die je tegenkomt als je een kwart van het seizoen moet missen, meer de eerste hobbel die je toegeeft.
Tjerk Korving
20 februari 2010, 15:47
Ik vrees dat de beste man de FIA reglementen en het Concorde Agreement eerst maar eens moeten gaan nalezen. Het is geen zondag middag amateur club. Missen van races is in overtreding zijn van beide.
Kwam deze nog tegen in de FIA reglementen, ook daarvoor komen ze dan wel in aanmerking:
13.7 If in the opinion of the F1 Commission a competitor fails to operate his team in a manner compatible with the standards of the Championship or in any way brings the Championship into disrepute, the FIA may exclude such competitor from the Championship forthwith.
Stefan van Renselaar
20 februari 2010, 16:12
Niet helemaal mee eens, officieel was dat namelijk geen vereiste, dat je cosworth ging gebruiken
maar USF1 lijkt het nu ook niet te halen, ze willen de eerste 4 races missen :rolleyes:
http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/228604/us-f1-wil-eerste-vier-races-van-2010-missen/
De laatste alinea is nog wel het mooiste, de FIA mag natuurlijk niet overkomen als een stelletje prutsers :rolleyes:
Darthwillie
20 februari 2010, 16:25
Heiki heeft na zijn klachten van een dag eerder waar hij zei dat de aerodynamica van de Lotus niet deugde, gisteren zelf geprobeerd er iets aan te veranderen. Zullen ze bij lotus niet blij mee zijn geweest.
http://images.gpupdate.net/large/146083.jpg
Federici
20 februari 2010, 21:20
Oprotten met dat team dus.Hebben lang genoeg gehad om de zaakjes op orde te krijgen. Kom op zeg. Typisch Amerikaans. Hoog van de toren blazen, maar nu de keutel intrekken.
Peter
20 februari 2010, 21:54
Hoog van de toren blazen, maar nu de keutel intrekken.
:lol: Ik lag ff dubbel hier, die kende ik nog niet :p
Robert Saalmink
23 februari 2010, 13:35
Ferrari laat stevig van zich horen over de nieuwe teams en de rol van de FIA daarin. Ze zeggen wel enkele zinnige dingen op zich. Vooral dat de FIA zich beter had kunnen concentreren op behoud van de teams die nu zijn weggelopen in plaats van een onzekere factor te ondersteunen in de vorm van een groot aantal nieuwe teams bijvoorbeeld.
Ferrari slams FIA's new team 'holy war'
Ferrari has attacked the FIA's push to bring new teams into Formula 1, in the wake of the problems currently surrounding Team US F1 and Campos Meta.
With neither outfit yet having a car ready to run, and US F1 hoping to miss the first few races of the season, the sport is facing up to the fact that it will probably not have as full a grid as it had hoped to have for 2010.
And in a column published on Ferrari's official website on Tuesday, the team has openly attacked the FIA's policy of encouraging new teams - labelling it as a 'holy war' – and suggests the sport may have been better off looking after manufacturers like Toyota and BMW, who walked away.
"Of the thirteen teams who signed up, or were induced to sign up, for this year's Championship, to date only eleven of them have heeded the call, turning up on track, some later than others, and while some have managed just a few hundred kilometres, others have done more, but at a much reduced pace," the Ferrari column titled 'the Horse Whisperer' claimed.
"As for the twelfth team, Campos Meta, its shareholder and management structure has been transformed, according to rumours which have reached the Horse Whisperer through the paddock telegraph, with a sudden cash injection from a munificent white knight, well used to this sort of last minute rescue deal.
"However, the beneficiaries of this generosity might find the knight in question expects them to fulfil the role of loyal vassal. All this means, it is hard to imagine the Dallara-designed car showing its face at the Catalunya Circuit, with Sakhir a more likely venue to witness the return of the Senna name to a Formula 1 session.
"The thirteenth team, US F1, appears to have gone into hiding in Charlotte, North Carolina, to the dismay of those like the Argentinian, Lopez, who thought he had found his way into the Formula 1 paddock, (albeit with help from chairwoman Kirchner, according to the rumours) and now has to start all over again.
"Amazingly, they still have the impudence to claim that everything is hunky-dory under the starry stripy sky."
Ferrari also makes it clear it is unimpressed by the situation surrounding Stefan Grand Prix, which is still hoping to secure an entry for this year's championship.
"Next, we have the Serbian vultures," continued the column. "Firstly, they launched themselves into a quixotic legal battle with the FIA, then they picked the bones of Toyota on its death bed.
"Having got some people on board, around whom there was still a whiff of past scandals, they are now hovering around waiting to replace whoever is first to drop out of the game, possibly with backing from that very same knight in shining armour whom we mentioned earlier."
And Ferrari clearly lays the blame for the situation at the door of former FIA president Max Mosley, who clashed with the manufacturers last year in his bid to encourage new teams in.
"This [situation] is the legacy of the holy war waged by the former FIA president," he explained. "The cause in question was to allow smaller teams to get into Formula 1.
"This is the outcome: two teams will limp into the start of the championship, a third is being pushed into the ring by an invisible hand – you can be sure it is not the hand of Adam Smith – and, as for the fourth, well, you would do better to call on Missing Persons to locate it.
"In the meantime, we have lost two constructors along the way, in the shape of BMW and Toyota, while at Renault, there's not much left other than the name. Was it all worth it?"
Ferrari's criticism of the new teams situation is not new, with the Italian outfit having claimed back in May last year that F1 would perhaps be better off rebranding itself as 'Formula GP3' if the grid became full of the new outfits who had originally lodged entries early last year.
Autosport.com (origineel op http://www.ferrari.com/English/News/Pages/100222_GR_Per_chi_suona_la_campana.aspx)
Darthwillie
23 februari 2010, 13:54
:blink::surrender: dat is niet lief :p
Bernie komt er ook niet goed af als knight in shiny armour :lol:
Bramzel
23 februari 2010, 13:58
Het Department of Boohoo bij Ferrari draait weer overuren! Guttegut zeg, maak je eens druk om je eigen...
Tjerk Korving
23 februari 2010, 14:06
Zolang Ferrari de illusie heeft dat drie wagens per team beter is dan een grotere grid op een reguliere manier zal je dit soort gehak blijven houden. Ik ga me rot lachen als een van de nieuwe teams het in een paar jaar voor elkaar zou krijgen om Ferrari te verslaan.
Ferrari heeft ook niet altijd vooraan gestaan en elk team wat nieuwe begint heeft tijd nodig om te groeien. Ronduit triest zoals Ferrari zich op dit gebied de laatste tijd profileert.
Captain Slow
23 februari 2010, 14:31
Helaas moet ik het eens zijn met Ferrari.:)
Virgin Racing heeft net als Lotus z'n auto op de baan gekregen. Virgin heeft meer in het gras gestaan dan rondjes gereden, en heeft ondertussen al problemen gehad met testcoureurs die niet genoeg geld hadden.
Lotus heeft z'n zaakjes beter voor elkaar met een auto die redelijk rondrijdt, met 2 coureurs die de auto aan de finish kunnen krijgen.
Die teams gaan Bahrein halen, de een zal er wel wat beter voorstaan dan de ander.:)
USF1 en Campos mogen zich echter gaan schamen! 3 weken voor het seizoen, en er is nog zoveel onduidelijkheid. Er is geen auto gepresenteerd, er is geen meter getest. Er is geen team line-up bekend gemaakt.
Ambitie heb ik niks op tegen, maar dit is beschamend. De financiële middelen zijn er gewoon niet, en dan moet je niet aan de F1 beginnen. Ik zeg alvast goodbye aan die teams. Regels zijn regels, en de F1 wordt nog ongeloofwaardiger als die teams 4 races mogen missen.:rolleyes:
Darthwillie
23 februari 2010, 14:40
Natuurlijk hebben ze gelijk dat de kruistocht van Mosley, een mooi excuus was voor een aantal fabrikanten om uit te stappen. ECHTER met alleen maar fabrikanten was f1 vreselijk kwetsbaar bij een crisis,. zoals we nu zien. Grootste probleem is dat bij het selectieproces voor nieuwe teams Mosleys ego in de weg zat waardoor teams die hun zaakjes voor elkaar hadden niet geselecteerd zijn.
Het feit dat Ecclestone 2 van de drie nieuwe teams financieel bijstaat is een bedroevende conclussie, dan kun je alleen maar zeggen: you are the weakest link, goodbye
http://static.guim.co.uk/sys-images/Media/Pix/pictures/2007/11/08/WeakestLink460.jpg
GTE
23 februari 2010, 14:51
Het Department of Boohoo bij Ferrari draait weer overuren! Guttegut zeg, maak je eens druk om je eigen...
Wat een onzin.
Je kunt Ferrari deze keer niet van ´huilen´ betichten. De winter gaat voor Ferrari -naar het zich laat aanzien- immers volgens plan. Dat weerhoudt ze er echter kennelijk niet van kritisch te zijn op de huidige staat van de F1. En waarom zou dat anders moeten zijn? Als het gaat over coureurs dan moet het altijd toegejuicht worden als ze zeggen wat ze écht denken ipv de politiek correcte sponsorpraat, en nu Ferrari (heel slim in columnvorm) hetzelfde doet, is het huilen? Overigens denk ik dat de columnist weinig van doen heeft met de ontwikkeling van de F10, dus in zoverre zal het niet van invloed zijn op haar core business.
GTE
23 februari 2010, 14:52
ECHTER met alleen maar fabrikanten was f1 vreselijk kwetsbaar bij een crisis,. zoals we nu zien.
Mwah, de kleine teams zijn nog kwetsbaarder voor crises. Zoals we nu zien...
Darthwillie
23 februari 2010, 14:58
Klopt, dus moet er een mix zijn en de financiele mogelijkheid bestaan voor kleinere teams mee te doen.
Met alle respect maar als het waar is dat Toyota 350 miljoen per jaar in de F1 pompte zijn we niet meer reeel bezig.
Bramzel
23 februari 2010, 15:53
Wat een onzin.
Je kunt Ferrari deze keer niet van ´huilen´ betichten. De winter gaat voor Ferrari -naar het zich laat aanzien- immers volgens plan. Dat weerhoudt ze er echter kennelijk niet van kritisch te zijn op de huidige staat van de F1. En waarom zou dat anders moeten zijn? Als het gaat over coureurs dan moet het altijd toegejuicht worden als ze zeggen wat ze écht denken ipv de politiek correcte sponsorpraat, en nu Ferrari (heel slim in columnvorm) hetzelfde doet, is het huilen? Overigens denk ik dat de columnist weinig van doen heeft met de ontwikkeling van de F10, dus in zoverre zal het niet van invloed zijn op haar core business.
Oh nee hoor, ik heb een schurfthekel aan coureurs als Irvine, Montoya en Villeneuve die alles maar roepen en overal verstand van hebben zonder zelf resultaten neer te zetten die dergelijke uitspraken onderbouwen. En ik heb dus ook een schurfthekel aan zo'n arrogant bericht van Ferrari. Ja, Campos en USF1 zijn niet echt lekker begonnen, en misschien halen ze het niet. Maar Virgin en Lotus hebben toch echt een hoop werk verzet. Natuurlijk zijn er nog problemen, maar wat verwacht je anders van een team met 0 ervaring? Geef ze wat tijd, ze komen er heus wel.
Mwah, de kleine teams zijn nog kwetsbaarder voor crises. Zoals we nu zien...
Oh ja? Williams staat er nog steeds, en BMW, Toyota en Honda zijn pleite. Je kan je focussen op het gepruts van Campos en USF1, maar dan doe je Sauber, Williams, Virgin en Lotus toch echt tekort vind ik.
RSRoy
23 februari 2010, 16:14
En wat dacht je van Red Bull, dat is in wezen ook een prive team :)
speed9
23 februari 2010, 17:32
En wat dacht je van Red Bull, dat is in wezen ook een prive teams :)
edit:cool:
Ik vraag me meer af van op welke basis zijn deze teams in de F1 gekomen?
Bedoel je kan de geld hebben,maar zonder plan kom je er niet ver mee ,of je heb de plan wel maar geen geld.
Of heb ik iets gemist?
Captain Slow
23 februari 2010, 17:33
Red Bull heeft Jaguar en Minardi gekocht.:)
En onder de naam van Red Bull in wat voor taal dan ook laten doorgaan.
speed9
23 februari 2010, 17:40
Ik bedoelde met de nieuwe teams zoals, Virgin enzo.
Als op koping telt,waarom rijd StefanGP nog niet officeel in de F1?
F1-gast
23 februari 2010, 17:45
Ik bedoelde met de nieuwe teams zoals, Virgin enzo.
Als op koping telt,waarom rijd StefanGP nog niet officeel in de F1?
Omdat het hem dat in 95 (right ?) ook niet lukte.
Nee Bernie wacht toch af hoe het met USF1 zal gaan.
maar heeft denk ik meer mee te maken hoe Mosley dat spelletje toendertijd speelde met die verplichtingen van Cosworth.
Tjerk Korving
23 februari 2010, 18:11
Een team kopen is één, dan moet je het nog laten draaien. En laten we wel zijn, zowel Jaguar als Minardi waren geen hoogvliegers.
Jeroen Ursem
23 februari 2010, 18:35
ik heb een schurfthekel aan coureurs als Irvine, Montoya en Villeneuve die alles maar roepen en overal verstand van hebben zonder zelf resultaten neer te zetten
:crying:
Stefan van Renselaar
23 februari 2010, 20:56
Hij is jou vergeten in dat lijstje te zetten? :P
Captain Slow
23 februari 2010, 20:58
Hij is jou vergeten in dat lijstje te zetten? :P
Waarschijnlijk wel ja, deze komt uit een andere thread:p
MS: "Daar heb je die Jeroen Ursem weer, aanwezig pestventje..."
http://images.gpupdate.net/large/145960.jpg
MS: "Altijd maar grappen en grollen, maar sturen ho maar, de etter!"
http://images.gpupdate.net/large/145961.jpg
Engineer: "Kijk uit wat je zegt Michael. Denk aan die legendarische zondag op Imola..."
http://images.gpupdate.net/large/145962.jpg
Grapje natuurlijk Joentje, je bent best liev ;-)
speed9
23 februari 2010, 20:59
Hij houd van hersenloose,bestuurbare,voorspelbare mensen,die altijd doen wat hun sponsoren willen.
Neo-242
23 februari 2010, 21:31
Ik vind het toch wel leuk dat Ferrari zo'n berichten durft te plaatsen:thumbup:
Ik denk dat ze deels gelijk hebben. Vergeet niet dat er vorig jaar geroepen werd dat de F1 zonder Ferrari kan, dat men met de nieuwe teams genoeg in petto had. Dat zal de Italianen die al van bij het begin van het WK onafgebroken aanwezig waren, aardig in het verkeerde keelgat zijn geschoten.
En dan zullen ze het nu niet nalaten om de vinger eens goed in de open wonde te wrijven. Want hoe kan je anders het debuut van de nieuwe teams omschrijven?
Lotus: best voorbereid, betrouwbare wagen, beste package denk ik op termijn
Virgin: goede structuur, maar erg veel aanloop problemen bij de testen.
USF1: wie? Met veel tamtam aangekondigd, maar nog geen auto gezien, amper een rijder.
Campos: tja, eraan beginnen zonder geld. Geen goed plan.
Kijk eens naar debuterende teams als Jordan, Stewart, BAR in hun tijd. Ik weet dat het geen 100% vergelijk is, maar als je niet eens je budget rond krijgt voor je 1ste seizoen F1, waarom ben je er dan uberhaupt aan begonnen?
Of je nu akkoord bent met het statement van Ferrari of niet, het is alleszins weer een serieuze knaller om het seizoen mee te beginnen.
En je mag er donder op zeggen inderdaad, dat als een Virgin of Lotus zich dit jaar voor een Ferrari kwalificeert op snelheid, die nieuwe teams dat niet zullen laten liggen. Zo is het in de F1, dé haaienwereld bij uitstek. Oog om oog, tand om tand.:)
En zo hoort het ook, maar dan ook wel graag óp de baan, ipv de pussies uit te hangen!
Smooth
24 februari 2010, 12:59
Aangezien de teams nu 3 GP's per jaar mogen missen, mag ik me dan verwachten op een algemene boycot van al de teams bij een bepaalde GP in het jaar als ze hun zin niet krijgen bij onderhandelingen met de FIA? Ik vind deze regel alles behalve goed... nu laten ze ons nog 3 GP's wachten om dan toch nog te constateren dat er toch geen Campos/USF1 op de baan gaat staan in de rest van het seizoen. Verloren GP's waar Stefan dan al kon rijden... Kunnen ze niet terug zoals vroeger beginnen? De eerste 26 wagen in de kwalificatie mogen meedoen aan de race?
http://f1-club.clint.be/nieuws/verslag.php?id=362&t=nieuws
Lang geleden dat ik hier nogeens iets gepost heb :p
NS
24 februari 2010, 13:07
Aangezien de teams nu 3 GP's per jaar mogen missen, mag ik me dan verwachten op een algemene boycot van al de teams bij een bepaalde GP in het jaar als ze hun zin niet krijgen bij onderhandelingen met de FIA? Ik vind deze regel alles behalve goed... nu laten ze ons nog 3 GP's wachten om dan toch nog te constateren dat er toch geen Campos/USF1 op de baan gaat staan in de rest van het seizoen. Verloren GP's waar Stefan dan al kon rijden... Kunnen ze niet terug zoals vroeger beginnen? De eerste 26 wagen in de kwalificatie mogen meedoen aan de race?
Dat is al een tijdje terug ontkracht door de FIA, alle teams moeten alle races rijden, als ze dit niet doen is er een straf/uitsluiting.
en pre-kwalificatie hoor je de laatste tijd vaker mensen over, maar die 2 minuten tv-tijd die je genereert als je jezelf niet kwalificeert weegt natuurlijk niet op tegen de kosten die je maakt, niet te vergeten dat sponsors zich niet heel graag binden aan een team dat zich niet eens kan kwalificeren.. oftewel dan ben je als team eigenlijk al ten dode opgeschreven
Smooth
24 februari 2010, 13:36
Dat is al een tijdje terug ontkracht door de FIA, alle teams moeten alle races rijden, als ze dit niet doen is er een straf/uitsluiting.
en pre-kwalificatie hoor je de laatste tijd vaker mensen over, maar die 2 minuten tv-tijd die je genereert als je jezelf niet kwalificeert weegt natuurlijk niet op tegen de kosten die je maakt, niet te vergeten dat sponsors zich niet heel graag binden aan een team dat zich niet eens kan kwalificeren.. oftewel dan ben je als team eigenlijk al ten dode opgeschreven
Vreemd want in onderstaand artikel van 20 februari bevestigden ze nogmaals dat men 3 GP's mag missen. De redactie van F1-club.be zal het waarschijnlijk gemist hebben. :)
http://f1-club.clint.be/nieuws/verslag.php?t=nieuws&id=431
Een pre-kwalificatie is inderdaad commercieel niet zo interessant.
Robert Saalmink
24 februari 2010, 13:37
Het terugkeren van de pre-kwalificatie is ook niet nodig toch met 13 teams?
NS
24 februari 2010, 14:12
Vreemd want in onderstaand artikel van 20 februari bevestigden ze nogmaals dat men 3 GP's mag missen. De redactie van F1-club.be zal het waarschijnlijk gemist hebben. :)
http://f1-club.clint.be/nieuws/verslag.php?t=nieuws&id=431
Een pre-kwalificatie is inderdaad commercieel niet zo interessant.
FIA: "Teams mogen geen enkele race missen"
10 februari 2010
De FIA heeft in een verklaring laten weten dat een team dit jaar geen enkele race mag missen. FIA-president Jean Todt verklaarde dinsdag nog dat een team dit jaar drie Grands Prix mag missen zonder dat daar consequenties aan worden verbonden.
Volgens Todt zou hierover binnen de World Motor Sport Council overeenstemming zijn bereikt. De autosportbond komt nu echter met de volgende boodschap: "Elk team dat zich heeft ingeschreven voor het kampioenschap is verplicht om aan elke race mee te doen. Mocht een team daar niet aan voldoen, ook al gaat het om maar één race, overtreedt zij zowel het Concorde Verdrag als de FIA-reglementen."
http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/227947/fia-teams-mogen-geen-enkele-race-missen/
in jouw artikel staat dat USF1 wel heel graag 4 races wil missen en hopen dat de FIA hiertoe toestemming geeft, wat niet zal gebeuren als ze zich aan bovenstaande regel houden (en dat is ook gewoon logisch)
weet iemand eigenlijk of de 107% regel weer geld?
NS
24 februari 2010, 14:37
De Locstein Group was tot voor kort een van de belangrijkste sponsoren van US F1, maar de wereldwijd opererende financieel diensverlener heeft een einde gemaakt aan de samenwerking en wenst niet langer met het team te worden geassocieerd.
"Locstein heeft verschillende mogelijkheden onderzocht om het bedrijf bekender te maken over de hele wereld, waaronder de Formule 1", is te lezen in de verklaring van het team. "Locstein steunde US F1 door sponsoring, maar toen duidelijk werd dat het team niet het hele seizoen 2010 zou kunnen rijden, hebben we ervoor gekozen om de overeenkomst te beëindigen."
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=21912
Nu is het zeker game over lijkt me...
en:
Bridgestone houdt poot stijf: geen contractverlenging
24 februari 2010
Bridgestone is niet van plan om terug te komen op het besluit de Formule 1 te verlaten na het seizoen 2010. Dat heeft de bandenfabrikant laten weten tegenover GPUpdate.net. De Spaanse media berichtte eerder dat de FIA had gevraagd of Bridgestone toch wilde blijven.
De interesse in het leveren van de Formule 1-banden valt een beetje tegen. Kumho en Hankook lieten eerder al weten geen trek te hebben en Michelin wil alleen terugkomen als de banden een duidelijke rol spelen in het terugdringen van de CO2-uitstoot. Volgens de geruchten heeft de FIA derhalve aangeklopt bij Bridgestone, om te kijken of er niet toch nog een overeenkomst gesloten kan worden. Bridgestone liet echter weten bij zijn besluit te blijven.
"De positie van Bridgestone blijft hetzelfde", aldus de bandenfabrikant. "Het zal niet opnieuw de banden leveren in een nieuw Forrmule 1-wereldkampioenschap. Het huidige contract loopt aan het einde van het seizoen 2010 af."
http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/228748/bridgestone-houdt-poot-stijf-geen-contractverlenging/
dat gaat nog wat worden volgend jaar.. echt iets concreets is er toch nog niet over bekend gemaakt?
Pingguest
24 februari 2010, 14:51
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=21912
Nu is het zeker game over lijkt me...
en:
http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/228748/bridgestone-houdt-poot-stijf-geen-contractverlenging/
dat gaat nog wat worden volgend jaar.. echt iets concreets is er toch nog niet over bekend gemaakt?
De FIA lijkt dan toch werkelijk haar hand te hebben overspeelt. Niet alleen zijn de kostenreducties een illusie gebleken, ook ondermijnen invoering van maatregelen met kostenreducties als doelstelling het voortbestaan van de sport. Daar waar in de jaren '80 enkele teams zonder banden kwamen te staan, dreigt nu het gehele startveld zonder banden komen te staan.
bobskink
24 februari 2010, 15:55
Ik vrees dat met de banden net hetzelfde zal gebeuren als met die nieuwe teams. Halve tweedkeus bandenmakers zullen eropspringen, onvoorbereid en eens het seizoen moet beginnen...wel zover zijn we nog niet.
Ik hoop dat alles een noodzakelijk kwaad is waar de F1 zich moet doorworstelen om hier beter uit te komen, maar op het eerste zicht denk ik niet dat ze eruit zullen leren.
F1 zou in Amerikaanse handen moeten komen, als je bekijkt hoe ze daar met sport omgaan, loonplafonds, grondige samenwerking met overheden om corruptie en omkoping tegen te gaan...
Nu is F1 zoals het voetbal, totaal onbereidwillig om het probleem op een degelijke manier aan te pakken.
NS
24 februari 2010, 16:01
F1 zou inderdaad baat hebben bij Amerikaans leiderschap! De Amerikanen hebben hun kunde wel laten zien met USF1 namelijk :)
speed9
24 februari 2010, 16:52
F1 zou inderdaad baat hebben bij Amerikaans leiderschap! De Amerikanen hebben hun kunde wel laten zien met USF1 namelijk :)
+1:thumbup:
Heel scherp,maar als je ziet hoe Indy en andere race sporten daar word georganiceert,dan mag FIA hier zich wel schamen.
Pingguest
24 februari 2010, 17:04
Ik vrees dat met de banden net hetzelfde zal gebeuren als met die nieuwe teams. Halve tweedkeus bandenmakers zullen eropspringen, onvoorbereid en eens het seizoen moet beginnen...wel zover zijn we nog niet.
Ik hoop dat alles een noodzakelijk kwaad is waar de F1 zich moet doorworstelen om hier beter uit te komen, maar op het eerste zicht denk ik niet dat ze eruit zullen leren.
F1 zou in Amerikaanse handen moeten komen, als je bekijkt hoe ze daar met sport omgaan, loonplafonds, grondige samenwerking met overheden om corruptie en omkoping tegen te gaan...
Nu is F1 zoals het voetbal, totaal onbereidwillig om het probleem op een degelijke manier aan te pakken.
De Amerikaanse kampioenschappen laten zich bovenal kenmerken door standaardisering. De Formule 1 dreigt nu juist door de standaardisering een probleem met de levering van banden krijgen. Een verdere 'veramerikanisering' van de Formule 1 lijkt mijn dan ook zeer onwenselijk.
bobskink
24 februari 2010, 17:15
+1:thumbup:
Heel scherp,maar als je ziet hoe Indy en andere race sporten daar word georganiceert,dan mag FIA hier zich wel schamen.
Dat bedoel ik eigenlijk.
Standaardisering is misschien niet zo super, maar iets meer die richting uitgaan kan volgens mij geen kwaad, want nu dreigt de F1 naar marginaliteit te gaan, het heeft vorig jaar enorm veel qua uitstraling ingeboet en dit jaar zal het er zeker niet beter op worden.
Stefan van Renselaar
24 februari 2010, 18:23
Ik rijd al ZAC en DRTCC en dus zou F1 erbij wel heel erg druk worden :)
Bram Van Der Stichelen
24 februari 2010, 18:42
Ik rijd al ZAC en DRTCC en dus zou F1 erbij wel heel erg druk worden :)
Wordt een beetje oud stefan ;)
Stefan van Renselaar
24 februari 2010, 18:52
Wordt een beetje oud stefan ;)
Meneer is jaloers omdat er geen Bram GP of Bram F1 bestaat :P
Pingguest
24 februari 2010, 19:18
Dat bedoel ik eigenlijk.
Standaardisering is misschien niet zo super, maar iets meer die richting uitgaan kan volgens mij geen kwaad, want nu dreigt de F1 naar marginaliteit te gaan, het heeft vorig jaar enorm veel qua uitstraling ingeboet en dit jaar zal het er zeker niet beter op worden.
Op grond waarvan moet aangenomen worden, dat een verdere standaardisering goed zou zijn voor de sport?
Daniël
24 februari 2010, 20:20
Schrijf ook een boek, Stefan. ;)
Neo-242
24 februari 2010, 21:05
F1 in Amerikaanse handen? Neen... dat nooit van m'n leven!:cursing:
bobskink
24 februari 2010, 21:46
Op grond waarvan moet aangenomen worden, dat een verdere standaardisering goed zou zijn voor de sport?
Weet ik veel, maar zoals het nu voortkabbelt is het alleszins ook niet goed. het kan geen kwaad om dan eens wat inspiratie bij anderen te halen.
TheRealms
24 februari 2010, 21:49
Weet ik veel, maar zoals het nu voortkabbelt is het alleszins ook niet goed. het kan geen kwaad om dan eens wat inspiratie bij anderen te halen.
Jij stemt zeker PVV? :lol:
bobskink
24 februari 2010, 22:53
Ik heb er lang geen kanten een idee van waar je het over hebt. (Nederlander mop zeker?)
Ik heb toevallig gisteren een artikel gelezen over het contrast tussen de Europese en Amerikaanse manier van met sport om te gaan. Feit is dat ze in Europa op het belachelijke af vasthouden aan hun "waarden" bijvoorbeeld, geen videobeelden willen gebruiken, ook al heeft gans de wereld gezien dat Frankrijk naar het WK gaat door een handsbal, die ene man op het veld beslist. In het Amerikan Football wordt deze beslissing op basis van TV beelden tijdens de match nog overroepen. T'is simpel en het is waar iedere supporter al jaren om smeekt.
In F1 gebeuren gelijkaardige zaken, iedereen weet het, maar de top vertikt om er iets aan te veranderen. Als er geracet wordt in de USA zitten de tribunes altijd propvol, bij de F1 krijgen ze de races buiten Europa met moeite gevuld.
Ook niet onbelangrijk, het Amerikaanse systeem is veel beter bestand tegen corruptie en oneerlijke machtsverhoudingen. In Europa wordt er serieus wat gefikst in de sport.
Misschien wat voorbarig en gevoelig voor velen hier, maar wie zegt dat de foute baanwissel van deze nacht niet gefikst is? Er was hier veel mee te verdienen bij de bookies.
Pingguest
25 februari 2010, 00:14
Het huidig probleem met de banden wordt echter veroorzaakt door de standaardisering. Ik zie daarom niet in waarom meer standaardisering tot een oplossing zou leiden.
Federici
25 februari 2010, 01:28
Is daar wat mis mee dan?
Darthwillie
25 februari 2010, 01:33
jep :p
maar om ontopic te gaan:
De FIA gaat op inspectie bij USF1 om te kijken hoever ze zijn en of ze uberhaupt in staat zijn aan de start te verschijnen.
(autosport.com)
TheRealms
25 februari 2010, 01:44
Is daar wat mis mee dan?
Ja :P Anyway:
Sauber stelt Key aan als nieuwe technisch directeur
24 februari 2010
Nog geen 24 uur na zijn vertrek bij Force India, heeft het team van Sauber laten weten dat James Key de nieuwe technisch directeur is van het Zwitserse team. Key was al sinds 1998 actief bij het team dat toen nog Jordan heette, maar vindt het nu tijd voor iets anders.
"De eerste keer dat ik de faciliteiten in Hinwil zag, wist ik direct welke mogelijkheden ik had", aldus Key. "De windtunnel, de supercomputer, het machinepark en de expertise van het team waren zeer overtuigend. Er is flink wat potentieel bij Sauber en in de constant veranderende wereld van de Formule 1 staat het team er erg goed voor."
"Ik ben mijn oude team dankbaar voor de twaalf jaar die ik met ze heb gewerkt, maar nu kijk ik uit naar mijn nieuwe baan. Ik wil Peter Sauber en het team graag bedanken voor deze kans."
Key zal Willy Rampf, die het team heeft verlaten, opvolgen als technisch directeur.
bron:gpupdate.nl
Tjerk Korving
25 februari 2010, 19:22
Aardig stukje inzicht in hoe de dingen lopen bij US F1
Werknemer US F1 klapt uit de school
De twijfels over US F1 nemen toe. Een medewerker van de Amerikaanse renstal is in een interview met motorsport-total.com uit de school geklapt en legt de schuld van de problemen van US F1 bij Ken Anderson, mede-eigenaar van het team.
Project
"US F1 valt uit elkaar, omdat Ken niet in staat is, zo'n project te leiden", aldus de anonieme werknemer. "De Verenigde Staten kunnen volgens mij makkelijk een Formule 1-team op de been brengen. Het is helaas onze pech dat wij in dit project samenwerken met Ken Anderson. Zou men in 2003 na het mislukken van het Falcon-IRL-project de financiën hebben gecontroleerd dan hadden we hier vandaag niet gezeten."
Budget
"Toen wij werden aangenomen, heeft men ons gezegd, dat het budget voor de eerste drie jaar was verzekerd. Geld zou de eerste drie jaar geen probleem zijn."
Dagen
Begin december vorig jaar begon het bij het personeel te dagen dat er problemen waren. Toen vervolgens in januari het salaris te laat werd uitbetaald begon het personeel vragen te stellen.
Bottleneck
"Het werd ons duidelijk dat we in de problemen waren, toen het ontwerpbureau niet aan de verwachte stroom van ontwerpen kon voldoen. Alle beslissingen moesten door Anderson worden goedgekeurd. Dat was de bottleneck."
Plan
"De managers wilden meer personeel, maar Anderson hield de boot af. Hij leidde de firma. We werden gerustgesteld met 'Ken heeft een plan'. Maar het grappige is dat er heel weinig plannen zijn. Ken beantwoordt ook geen mails over ontwerpzaken."
Windsor
Anderson startte het US F1-project met Peter Windsor, maar Windsor liet zijn gezicht zelden zien in de fabriek. "Zonder auto's geen sponsorgeld. Dat lag niet aan de inzet van Windsor. Hij was naïef en geloofde de belofte van Ken dat alles volgens plan verliep. Hij was eigenlijk nog naïever omdat hij het tegendeel niet wilde zien. Het duurde tot eind januari, begin februari dat hij besefte dat we tot ons nek in de problemen zaten. Hij was zichtelijk aangedaan."
Hurley
Ook investeerder en YouTube-oprichter Chad Hurley had pas laat door dat de renstal in de problemen zat. "Chad Hurley bezocht op 15 januari de fabriek en Anderson volgde hem als een schaduw. Hierdoor kon het personeel niet vrijuit spreken."
Plaatje
"Maar toen deed Hurley iets onverwachts. Hij bezocht de fabriek nog een keer, maar toen zonder Anderson. Hij voerde gesprekken met de managers. Toen werd hem een ander plaatje voorgeschoteld en brak hij met Anderson. Hurley weet precies waarom de auto niet klaar is en waar het probleem zit."
Vertrek
"Op dit moment werken nog ongeveer zestig mensen in Charlotte, ongeveer tien zijn vertrokken. Wij horen dat de sponsorgeld los komt, als Ken Anderson vertrekt."
Reactie
Windsor kon volgens motorsport-total.com niet reageren op het interview, omdat hij een eventuele reddingspoging niet wilde ondermijnen. Anderson was wel bereid iets te zeggen.
Mening
"Op dit moment is nog onduidelijk hoe de toekomst van US F1 er uitziet. Er valt niets over te zeggen, omdat het situatie dagelijks verandert. Het verhaal is krom en eenzijdig. Er zijn ook tegenargumenten. Iedereen die bij ons een contract heeft ondertekend wist exact wat er gedaan moest worden om in Bahrein twee auto's aan de start te krijgen. Ik ga niet punt voor punt reageren, want iedereen heeft recht op zijn eigen mening", aldus Anderson.
Bron: www.rtlgp.nl
Captain Slow
25 februari 2010, 19:33
Eenzijdig stukje, maar dat er problemen zijn bij USF1 is wel duidelijk.:)
Rogue
26 februari 2010, 16:53
De safety car voor het komend seizoen wordt de SLS AMG!
Tijdens de start van het wereldkampioenschap Formule 1 2010 in Bahrein (12 t/m 14 maart) zal er een nieuwe safety-car gebruikt worden; de nieuwe Mercedes-Benz SLS AMG.
De SLS heeft de taak om in de Formule 1 voor maximale veiligheid te zorgen. De auto is de opvolger van de SL 63 AMG, die in de afgelopen twee seizoenen dienst deed als Official F1 Safety Car. Net als in de jaren 2008 en 2009 blijft de C 63 AMG Estate dit seizoen dienst doen als Official F1 Medical Car.
De SLS AMG wordt bestuurd door de 38-jarige Duitser Bernd Mayländer, die we kennen als Mercedes-coureur uit de DTM. Hij is gedurende de race paraat in de pitstraat en op aanwijzing van de wedstrijdleiding mogen Mayländer en zijn bijrijder, de 44-jarige Britse FIA-functionaris Pete Tibbetts, een rondje sturen met de SLS.
http://www.autoblog.nl/gallery/Mercedes/SLS_AMG_Safety_car/mercedes_sls_safety_car_2010_001.jpg
http://www.autoblog.nl/gallery/Mercedes/SLS_AMG_Safety_car/mercedes_sls_safety_car_2010_005.jpg
http://www.autoblog.nl/gallery/Mercedes/SLS_AMG_Safety_car/mercedes_sls_safety_car_2010_009.jpg
:thumbup:
Robert Saalmink
26 februari 2010, 16:55
Yep, ies nais!
http://www.h2dj.com/uclaradionews/files/borat-high-five.jpg
CuqeBaqer
26 februari 2010, 17:12
Ik vind het maar een lelijk ding, no joke!
Stefan van Renselaar
26 februari 2010, 18:23
Ik vind het maar een lelijk ding, no joke!
Dat heb ik nou ook..
Darthwillie
26 februari 2010, 23:51
Aardig stukje inzicht in hoe de dingen lopen bij US F1
Geloof ik meteen eerlijk gezegd, toevalligerwijs staat er op autosport.com een stukje over teammanagers. En er lopen een hoop mensen rond die zich managar noemen, maar weinig hebben het talent.
Het is absoluut geen toeval dat mensen als Ron Dennis en Jean Todt jarenlang teams aan de top houden en Toyota en Honda ondanks idiote budgetten het niet lukt.
Robert Saalmink
2 maart 2010, 17:38
Leuke Q&A met Ross Brawn: http://www.formula1.com/news/interviews/2010/3/10481.html
Quoteje:
Q: When do you realistically expect to start winning races?
RB: Bahrain. Our objective is to start in Bahrain. Once we see where everybody is, we’ll see what sort of task that we have to carry out and how we need to react. Our target is always to win the next race. And the next race is Bahrain.
bobskink
2 maart 2010, 21:09
Eindelijk verlost van Hamilton zijn irritante pa
http://www.sporza.be/cm/sporza/auto_motor/F1/100302_hamilton_breuk_vader
Nu zijn madam nog. Zijn broertje vind ik wel plezant, die mag blijven.
Daniël
2 maart 2010, 21:15
Ik vind die vriendin toch een stuk plezanter. :P
Maar serieuzer, vreselijk irritante doos is dat inderdaad. Het boeit mij persoonlijk sowieso niets wie er aanwezig is op het circuit voor een coureur, tenzij diegene een grote naam is of was. Als iemand als Häkkinen bijvoorbeeld weer 'ns een kijkje komt nemen, of een grote man van Ferrari, etc. Dat is nog wel 'ns leuk om te zien. Hoe oud iemand is geworden, maar ook als je een commentator hebt die er verstand van heeft, dat hij er wat over kan vertellen.
Schumi rulezzzzz
2 maart 2010, 21:18
Boeie laten wij blij zijn met het beetje glamour dat de F1 op zijn tijd nog heeft ;)
Face the Slayer
3 maart 2010, 00:10
Ik vind die vriendin toch een stuk plezanter. :P
Maar serieuzer, vreselijk irritante doos is dat inderdaad. Het boeit mij persoonlijk sowieso niets wie er aanwezig is op het circuit voor een coureur, tenzij diegene een grote naam is of was. Als iemand als Häkkinen bijvoorbeeld weer 'ns een kijkje komt nemen, of een grote man van Ferrari, etc. Dat is nog wel 'ns leuk om te zien. Hoe oud iemand is geworden, maar ook als je een commentator hebt die er verstand van heeft, dat hij er wat over kan vertellen.
Ik heb ook een pussycat doll als 'vriendin'. :)
Ik heb ook een pussycat doll als 'vriendin'. :)
Zoiets bedoel je?
http://3.bp.blogspot.com/_NytN3qaDdxY/RxXWUcP-S8I/AAAAAAAAAEI/CAexZW1CAFM/s400/scared-for-life.jpg
edit: dit is geen foto uit de privè collectie!
Face the Slayer
3 maart 2010, 00:15
Scherp! Maar of dat zo verstandig is...
Mark G.
3 maart 2010, 00:33
Zoiets bedoel je?
edit: dit is geen foto uit de privè collectie!
Wat kijkt ze geschrokken? :blink:
Jeroen Ursem
3 maart 2010, 00:45
Die van jou heeft een kleinere mond? :laugh:
Oh zo moeilijk ontopic te blijven zo :p
JossNL
4 maart 2010, 13:31
Vettel geeft demo tijdens Masters of Formula 3
04 maart 2010
Sebastian Vettel zal dit jaar een Formule 1-demo verzorgen tijdens de Masters of Formula 3. Dit heeft Circuit Park Zandvoort bekendgemaakt. De komst van Vettel is het directe gevolg van een samenwerking die Red Bull is aangegaan met het circuit. De Masters of Formula 3 wordt dit jaar gehouden in het weekend van 5 en 6 juni.
Red Bull zal tijdens het weekend van de Masters of Formula 3 een uitgebreid programma verzorgen. Naast de demonstratie van Vettel zal bijvoorbeeld ook de finale van de Red Bull Kart Fight op Zandvoort worden uitgevochten. De Red Bull Kart Fight is een zoektocht naar Nederlands karttalent, waarvoor in april en mei eerst twaalf provinciale voorrondes worden gehouden. De snelste rijders per provincie gaan door naar de finale op Zandvoort. De toegang voor de Masters of Formula 3 is dit jaar gratis, op vertoon van een speciale actieverpakking van Red Bull.
Erik Weijers, de Chief Operating Officer (COO) van Circuit Park Zandvoort, is bijzonder verheugd over de samenwerking met Red Bull. "Naast onze trouwe partner en bandensponsor Kumho Tyres hebben wij wederom twee grote merken aan dit unieke evenement weten te verbinden. Red Bull is wereldwijd niet meer weg te denken uit de auto- en motorsport en het is geweldig dat die activiteiten op internationaal vlak ook in Nederland navolging krijgen. Voor de twintigste edtie van de Masters of Formula 3 krijgen we een fantastisch programma. Met dit programma én de mogelijkheid om het evenement gratis te bezoeken, hopen we op volgepakte tribunes."
Red Bull is dit jaar overigens niet de titelsponsor van de Masters. Dat is RTL GP.
Bron: GPupdate.net
:thumbup:
Robert Saalmink
4 maart 2010, 14:06
Dat is alvast leuk :)
Opvallend nieuws:
Lada, de grootste Russische autofabrikant, heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met het formule 1-team van Renault. De naam Lada komt op de twee bolides en onder meer de overalls van de coureurs en monteurs te staan. Dat meldde de Franse renstal donderdag.
Renault heeft een aandeel van 25 procent in Lada en ziet in Rusland een markt voor omzetvergroting. De Rus Vitali Petrov is voor komend WK-seizoen aangetrokken als coureur. Hij vormt samen met de Pool Rober Kubica het rijdersteam. De Chinese Nederlander Ho-Pin Tung is reserverijder.
De deal werd eerder deze week in Moskou al beklonken. Premier Poetin gaf er publiekelijk zijn steun aan.
Metro
Het wordt dus Lada F1?
Bramzel
4 maart 2010, 14:07
Wel heel zuur voor Jaap van Lagen. Het WTCC project was gestopt wegens 'geen geld' en dan krijg je dit voor je bakkes...
Wel heel zuur voor Jaap van Lagen. Het WTCC project was gestopt wegens 'geen geld' en dan krijg je dit voor je bakkes...
Ja inderdaad. Sowieso jammer dat dat WTCC project is gestopt. Had altijd wel sympathie voor die dikke Ladaatjes.
Darthwillie
6 maart 2010, 18:17
wat een gezwam van Massa zeg
Massa says new teams bad for F1
By Matt Beer Saturday, March 6th 2010, 15:14 GMT
Felipe MassaFelipe Massa has hit out at the new teams joining Formula 1 this season, suggesting that their relatively slow pace is bad for the championship and could pose a danger for the frontrunners.
Massa's Ferrari team has been strongly critical of the way the increased F1 entry was handled, and the Brazilian said the newcomers' lack of speed is a concern for him too.
"I hope they won't be a danger," said Massa in an interview with Italian newspaper Corriere della Sera reprinted on Ferrari's website.
"There are six/seven teams one second apart while those teams are four seconds behind. It's not good for the sport and not good for them: it's like two different series.
"They'll suffer. And we'll suffer too, when we have them in front of us during qualifying."
Lotus and Virgin were several seconds off the pace in pre-season testing, but are confident they will get up to speed given time and mileage, while fellow newcomer Hispania will not run until Bahrain next weekend.
zelfde voor iedereen, niet zeuren en gewoon rijden :thumbdown: kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit van di Montezemelo komt.
(autosport.com)
JossNL
6 maart 2010, 18:48
Bruno Senna is een optimist
“HRT is een seconde sneller dan Lotus en Virgin”
06 maart 2010 — HRT heeft nog geen meter gereden en toch is Bruno Senna al zeer enthousiast. In zijn column op motorsport-magazin.com zegt hij dat de HRT de snelste wagen van de nieuwkomers heeft.
“Ik ben heel blij dat ik maandag op het vliegtuig naar Bahrein kan stappen. We hebben de wagen nog niet getest maar dat moet dan maar in Bahrein gebeuren, tijdens het raceweekend.”
“Door de vertraging die het team heeft opgelopen is de wagen ook minder snel geworden. Zo zullen we nog met een stalen ophanging en remsysteem rijden in de plaats van een van koolstofvezel. Dat maakt de wagen zo’n twintig kilogram zwaarder dan gehoopt. Toch beweert Dallara dat onze wagen een volle seconde sneller is dan de andere nieuwe teams, als er geen problemen zijn met de balans van de wagen.”
“Met Colin Kolles, Geoff Willis en (onze landgenoot) Jacky Eekelaert hebben we een heel ervaren team dat onze wagen moet perfectioneren.”
De neef van de verongelukte drievoudige wereldkampioen verwacht zelf wel wat problemen, wat normaal is bij een nieuw team. Hij acht het realistisch dat HRT, net als Virgin, met hydraulische problemen af te rekenen kan krijgen.
Via F1Journaal.be - origineel @ http://www.motorsport-magazin.com/formel1/news-94059-kolumne-bruno-senna-viel-arbeit-aber-trotzdem-zuversicht.html
Opmerkelijk stukje ook over de ophanging...
speed9
6 maart 2010, 18:52
Bruno Senna is een optimist
Via F1Journaal.be - origineel @ http://www.motorsport-magazin.com/formel1/news-94059-kolumne-bruno-senna-viel-arbeit-aber-trotzdem-zuversicht.html
Opmerkelijk stukje ook over de ophanging...
Back to steel brakes,kijken wat het voordeel/na deel van dat word.
Hopelijk rijd het en staat het niet elke race stil,want dat zou ook een afgang zijn.
Robert Saalmink
6 maart 2010, 19:04
Niet alleen Bruno, ook Kolles heeft al gezegd dat hij denkt dat ze de snelste van de nieuwe teams zullen zijn. We zullen het zien, beetje lef hou ik wel van :)
Federici
6 maart 2010, 19:19
Niet alleen Bruno, ook Kolles heeft al gezegd dat hij denkt dat ze de snelste van de nieuwe teams zullen zijn. We zullen het zien, beetje lef hou ik wel van :)
Ik ook. Hup StefanGP! :blushing:
Neo-242
8 maart 2010, 22:59
Moss injured in lift accident
By Jonathan Noble Monday, March 8th 2010, 10:32 GMT
Sir Stirling Moss is recovering in hospital from serious injuries he suffered in a lift accident at his home over the weekend.
The racing legend fell down three floors of a lift shaft following a malfunction with the lift doors - when they opened on the third floor while the lift was still a floor further up.
Moss broke both ankles and four bones in his feet, plus suffered further damage to his vertebrae, in the fall. Luckily he did not suffer any internal injuries.
Following the accident, Moss was admitted to the London Hospital and then later moved to the Princess Grace Hospital, following the intervention of Professor Sid Watkins. Doctors hope he can be moved out of intensive care later on Monday, and his life is not in danger.
Despite the severity of his injuries, his wife Lady Moss reports him to be in high spirits.
***slik*** rijdt die beste man al zoveel jaren autoraces, moet je met zo'n stom ongeval zware kwetsuren krijgen. Beide enkels gebroken, ziet er niet naar uit dat hij nog gauw achter het stuur zal kruipen dan.
Het nieuws grijpt me extra aan omdat ik Moss ontmoet heb vorig jaar tijdens de 6u van Spa.
Bramzel
8 maart 2010, 23:13
Beide enkels gebroken, ziet er niet naar uit dat hij nog gauw achter het stuur zal kruipen dan.
Ehm, je hebt het wel over Stirling Moss he ;)
Neo-242
8 maart 2010, 23:25
Haha Bram, ik weet het wel, maar toch, is toch geen klein bier op die leeftijd.
Dit is trouwens de lift waar het gebeurde:
http://www.twitpic.com/17dxwt
Het komt van z'n officiële Twitter...
Staan trouwens al een paar positieve berichten op ook, zal dus nog meevallen:
Favourite so far "I see Stirling Moss is still living the high-adrenaline dream. Bungee jumping in a lift shaft at the age of 80".
Has been on the mobile, sounds absolutely fine, just disappointed that they had to cut his Roary the Racing Car braces off!
Bramzel
8 maart 2010, 23:28
Dit bericht kwam ik trouwens ook nog tegen:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/81892
Wat weer bijdraagt aan mijn antipathie voor Massa. Elke keer als hij zijn mond opentrekt lijkt er gezeur uit te komen, vervelend ventje...
Robert Saalmink
8 maart 2010, 23:45
Dit bericht kwam ik trouwens ook nog tegen:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/81892
Wat weer bijdraagt aan mijn antipathie voor Massa. Elke keer als hij zijn mond opentrekt lijkt er gezeur uit te komen, vervelend ventje...
Iets anders kan hij moeilijk zeggen, aangezien Ferrari als team ook al duidelijk zijn mening heeft gespuid.
Darthwillie
8 maart 2010, 23:52
spreken is zilver, zwijgen goud
massa zelf kwalificeerde zich in 2004 gemiddeld 3 seconden achter de pole, als hij daar nou eens aan terugdenkt en dan zijn mond houdt.
Bramzel
9 maart 2010, 00:05
Iets anders kan hij moeilijk zeggen, aangezien Ferrari als team ook al duidelijk zijn mening heeft gespuid.
Hij kan zoals Wilfred al zegt ook gewoon zijn mond houden als hij er niks beters uit kan krijgen.
bobskink
9 maart 2010, 00:43
Als Webber het zegt is iedereen akkoord, als Massa het zegt...
Alleszins, hij heeft gelijk, er moeten slakken zijn in het veld, maar rijdende chicanes zijn nergens goed voor.Weet iemand hoe het zit met de 107% regel in 2010?
Niels Tieman
9 maart 2010, 00:46
107% regel is niet meer actief sinds 2002/2003, geloof ik. :)
Bovendien is het ook gewoon waar. Ik kan me de tijd van Forti nog wel herinneren. Op een zeker moment leken er wel 8 Forti's mee te rijden, zo vaak werden ze gelapt. Maar goed, we zullen wel zien hoe het loopt.
Gerben vd Broek
9 maart 2010, 01:02
Dan moet je ook zo eerlijk zijn en zijn correctie op die uitspraken posten.
Of het dan slim is in de eerste plaats om het zo neer te zetten is een 2de, maar ach, iedereen maakt wel eens fouten.
www.f1-live.com (http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/10379.html)
bobskink
9 maart 2010, 02:08
Dat vind ik dan weer flauw. Een F1 piloot mag gewoon zijn gedacht niet meer zeggen. Raikonen leek stoer omdat hij altijd zijn mond hield, eigenlijk deed hij gewoon aan PR ;)
Max Downforce
9 maart 2010, 08:48
Het is natuurlijk wel zo dat hoe minder je zegt hoe minder je fout kan zeggen. Dus dat was best een slimme strategie van Kimi :thumbup:
CavaF1
9 maart 2010, 10:56
Massa zegt gewoon wat velen denken. Beetje heel veel hypocriet om hem dan af te schieten.
Darthwillie
9 maart 2010, 11:30
Als je het te gevaarlijk vind dat er wagens te langzaam rondrijden moet je een ander beroep kiezen. Die situatie is voor iedereen hetzelfde.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.