View Full Version : DRTCC Algemene Thread
kevin ensing
6 november 2008, 18:12
ik bedoel om in te loggen naar een race/training
en hett spel komt morgen of volgende week
Peter
6 november 2008, 18:17
Als je het spel nog niet hebt lijkt het me niet nodig om te weten waar je kunt inloggen?
Ik zou eerst maar eens afwachten tot je het spel binnen hebt, het dan installeren, opstarten en als je dan in het hoofdmenu bent spreekt het allemaal voor zich. Er staat dan namelijk een button "Multiplayer' en daarmee ga je naar de lobby. Je krijgt dan een lijst met alle servers, daarin zoek je de digitalracing.nl server op en kun je inloggen met het juiste paswoord. Simpel as that. ;)
Roy Visser
6 november 2008, 19:59
Probeer ook inderdaad vooral even rustig alle stappen te doen. In de link die ik je eerder gaf staan namelijk ook alle login details voor de server. Je kunt echter pas inloggen als je de game hebt, en dan is alles vrij logisch. Onderzoek het spel eerst, zodat je handig met de navigatie word, en alles een beetje zelf ontdekt. Hier heb je 100x meer aan dat alles voorgekauwt word, al is dat natuurlijk wel makkelijker..
Let ook even op je typwerk, het komt nogal chaotisch over en je kunt je posts altijd naderhand even editen als je wat vergeten bent of als je het hebt nagelezen :)
Race07 kun je in vrijwel alle winkels kopen, al zul je op het moment vooral GTR-Evolution tegenkomen (dit is een addon voor Race07, maar INCLUSIEF Race07!!)
Race07 alleen is waarschijnlijk wel een stukje goedkoper overigens. Probeer een Mediamarkt/Dynabyte, die hebben ze altijd staan. Succes!
ps, www.bol.com kan ook hehehe
kevin ensing
6 november 2008, 20:07
oke
sorry
en dankjewel
Roy Visser
6 november 2008, 20:14
oke
sorry
en dankjewel
Geen probleem, daar ben je nieuw voor ;)
kevin ensing
7 november 2008, 07:19
ja van je fouten moet je leren
kevin ensing
7 november 2008, 17:54
gaan jullie vanavond ook nog testen
groetjes
Ralffoxx
7 november 2008, 18:05
Ik denk dat de meeste mensen zich bezig houden met ZAC op dit moment of als ze in F3000 rijden daar mee... de DRTCC race is pas Donderdag dus na die andere 2 races genoeg voor iedereen om te testen nog.
Stancke
7 november 2008, 20:26
De laatste tijd kom ik (helaas) niet meer aan veel rijden toe, toch kriebelt het om nog eens vet online te gaan racen!
Bram Kocken
10 november 2008, 11:14
Wat Steven zegt... wordt vandaag/vanavond eerst FPL (Formula Pro League) gereden, dan wordt het weer ff wat minder en enigzins voorbereiden op de DRTCC-track :) Beetje afhankelijk of ik van de reserve-lijst afkom!
Marc Vos
11 november 2008, 14:15
Vanavond nog mensen op de DRTCC server? Is lang geleden.
Mark B
11 november 2008, 14:25
Vanavond nog mensen op de DRTCC server? Is lang geleden.
QUI! wellicht wat later maar heb nog nooit op estoril gereden :)
Marc Vos
11 november 2008, 14:37
Mooi hoop dat er veel mensen komen, ik heb wel zin om is lekker te racen. :)
Sander Hogendoorn
11 november 2008, 18:31
Hoop het ook, heb vanavond wel even tijd voor wat actie :)
Marc Vos
11 november 2008, 22:04
Zo dat waren mooie races. De eerste race vanaf P2 gestart en door een goede start gelijk P1 gepakt. Ik nam me voor om die echt goed te gaan verdedigen. Dat lukt aardig want Sander zat 2 rondes lang vol op mijn bumper maar hij kwam er niet voorbij :D En dat betekende mijn eerste overwinning ooit :thumbup:
Race 2 vanaf P8 en dus laatste. Ik reed goed en had een mooie actie na het rechte stuk op Dennis. Toen kwam ik Mark tegen. Ik had hier een aanrijding mee in de snelle rechter na de eerste bocht. Dit was mijn fout, jij reed daar wel op een andere lijn maar ik had niet gelijk de binnenkant moeten pakken. Daarna met zijn tweeën achteraan aangesloten. In de laatste ronde doe ik nog een poging. Hij was niet helemaal fair maar ik vond het wel meevallen. Waarschijnlijk denk jij hier anders over Mark maar ik vond het wel gaan. Ik schoot net ietsje te ver door. En jij gaf mij daar net niet die halve meter die ik nodig had. Waarschijnlijk had je niet verwacht dat ik daar kwam. Ik heb net de replay gekeken en ik vond het net kunnen.
Maar ik heb me wel weer vermaakt :cool:
Sander Hogendoorn
11 november 2008, 22:12
Inderdaad leuk gevecht, net op de grens maar niet erover :)
Lijkt erop dat dit circuit jou wel ligt (positief bedoeld;))
Marc Vos
11 november 2008, 22:16
Nou ik vind het wel fijn rijden. Niet van die hobbels net als op BHI en Zandvoort. Maar dat gevecht met jou Sander was echt gaaf.
Bram Van Der Stichelen
11 november 2008, 23:12
ik kon werkelijk geen kant op :laugh: Ik moest beslissen welke kant ik ging pakken, maar ik kon niet kiezen doordat Dennis maar bleef slingern :p
This is a private video on Vimeo
Ralffoxx
11 november 2008, 23:20
Ik kan nog een stukje harder denk ik.... had pole maar vergat dat auto clutch uitstond lol. Dus ik kwam niet weg. Daarna werd ik door 2 veel te laat remmende mensen ingehaald. Uhm hopenlijk zien we dat niet te veel in de race donderdag.. Daarna drukte ik volgens mij Mark iets te veel naar buiten... Maar toen opweg naar Marc. Dat werd alleen belemmert door Jerry maar ach me vriendin belde dus maakt het uit. Morgen weer wat testen moet in de 1:46 hoog kunnen.
Darthwillie
11 november 2008, 23:24
maar ach me vriendin belde dus maakt het uit.
je doet er knap luchtig over dat je vriendin het uitmaakt :p
(zo las ik hem in eerste instantie, dacht nog: das lullig :lol: )
Ralffoxx
11 november 2008, 23:26
Zou wat wezen eerst ja zeggen op me huwelijksaanzoek en nu dan paar maand later uitmaken. Het kan...
Dus eigenlijk had ik moeten zeggen mijn verloofde :P
Mark B
12 november 2008, 08:39
Daarna drukte ik volgens mij Mark iets te veel naar buiten...
Weet niet hoe de bocht heet maar vond het niet echt netjes :)
Ken dan zelf de baan nog niet en reed er gisteren voor het aller eerst op maar je duwde me op het grind wat mij achteraan deed sluiten...
@Marc Vos: 1e keer kwam je ineens in mijn achterbak kijken. wellicht komt het door de banen kennis die ik NOG niet heb. 2e keer zeg je dat ik je geen halve meter GAF... weet niet hoe jij er over denkt maar het is geen 5december en geef geen kadotjes weg hier..... je duwt hem gewoon dat gat in en denkt dat ik ruitme ga maken? Ok je was sneller maar dan toch...
Atreidez
12 november 2008, 10:28
Ik heb iig geleerd gisteren dat je in bocht 4 (hairpin linksaf) niet bij iemand aan de buitenkant moet gaan zitten.. Eerst deed iemand het bij mij en als je dan de binnenlijn pakt en naar buiten laat lopen bij gas uit hapt die aan de buitenkant bijna 100% door t zand... Niet veel van geleerd de eerste keer, want 2 rondes later deed ik het zelf en ging ik dus door t grint :D
Marc Vos
12 november 2008, 10:59
Weet niet hoe de bocht heet maar vond het niet echt netjes :)
Ken dan zelf de baan nog niet en reed er gisteren voor het aller eerst op maar je duwde me op het grind wat mij achteraan deed sluiten...
@Marc Vos: 1e keer kwam je ineens in mijn achterbak kijken. wellicht komt het door de banen kennis die ik NOG niet heb. 2e keer zeg je dat ik je geen halve meter GAF... weet niet hoe jij er over denkt maar het is geen 5december en geef geen kadotjes weg hier..... je duwt hem gewoon dat gat in en denkt dat ik ruitme ga maken? Ok je was sneller maar dan toch...
Klopt inderdaad wat je zegt over baankennis. Want je sneed hem verkeerd aan. Al was het daardoor nog mijn fout hoor. Maar ik vond het echt wel meevallen die actie daarna. Ik zal nog is de replay bekijken. Misschien daarna is uitvogelen hoe ik dat hier op het forum kan zetten. Ik ben wel benieuwd naar de reacties van anderen. :)
Mark B
12 november 2008, 11:06
Klopt inderdaad wat je zegt over baankennis. Want je sneed hem verkeerd aan. Al was het daardoor nog mijn fout hoor. Maar ik vond het echt wel meevallen die actie daarna. Ik zal nog is de replay bekijken. Misschien daarna is uitvogelen hoe ik dat hier op het forum kan zetten. Ik ben wel benieuwd naar de reacties van anderen. :)
Ik dus niet en laten we het hier bij houden voor er weer een hele discussie op touw komt.....
Over dat aansnijden is denk voor ieder wat anders..
Zand erover en ik ga nog verder testen..
Marc Vos
12 november 2008, 11:07
Oké is goed ! :)
Bram Van Der Stichelen
12 november 2008, 11:15
Het is duidelijk dat iedereen de testraces wel kan gebruiken :p
Ralffoxx
12 november 2008, 11:40
Iedereen moet ook effe goed het rempunt van bocht 1 weten. Aangezien dat ik het verwachtte en dus niet instuurde anders was Mark B. gewoon vol me zijkant ingereden. Ik heb zo gevoel dat je beste achteraan kan starten :P. Aangezien volgens mij veel mensen daar de fout in zullen gaan.
Mark B
12 november 2008, 12:07
Iedereen moet ook effe goed het rempunt van bocht 1 weten. Aangezien dat ik het verwachtte en dus niet instuurde anders was Mark B. gewoon vol me zijkant ingereden. Ik heb zo gevoel dat je beste achteraan kan starten :P. Aangezien volgens mij veel mensen daar de fout in zullen gaan.
Ik ga gewoon een tijd neerzetten Steven... en niet achteraan starten zoals suggereerd :)
Daarintegen hield jij hem niet meer he in Turn4? Aangezien je mij op het grind duwde ;)
Gerben
12 november 2008, 12:28
Ik ben vanavond te vinden op het altijd mooie Estoril met mijn lieve Alfa!
Ralffoxx
12 november 2008, 12:54
Ik ga gewoon een tijd neerzetten Steven... en niet achteraan starten zoals suggereerd :)
Daarintegen hield jij hem niet meer he in Turn4? Aangezien je mij op het grind duwde ;)
Ik boelde er niet op dat jij achteraan moest starten Mark. Ik had het er over om schade vrij de eerste bocht door te komen dat je daar beter kan staan in het algemeen. En nee ik hield totaal niet in. Maar ach werd in de chicane toch uit de wedstrijd gebeukt dus tja.
Mark B
12 november 2008, 13:19
Ik boelde er niet op dat jij achteraan moest starten Mark. Ik had het er over om schade vrij de eerste bocht door te komen dat je daar beter kan staan in het algemeen. En nee ik hield totaal niet in. Maar ach werd in de chicane toch uit de wedstrijd gebeukt dus tja.
hehehe ach... leermomentjes he
vanavond weer een kans
Stefan van Renselaar
12 november 2008, 16:39
Ik ben vanavond te vinden op het altijd mooie Estoril met mijn lieve Alfa!
Ik kom ook nog wel ff langs :)
Maar dames, geen nieuw deel na 1000 posts??? :huh1:
Bram Van Der Stichelen
12 november 2008, 17:54
dit is het gamer forum niet :rolleyes:
kevin ensing
12 november 2008, 18:25
hoelaat gaan julie vanavond naar estoriel
Ralffoxx
12 november 2008, 18:33
De normale tijden tijdens tests Kevin... ik denk rond 8 uur begint de practice en dan rond uurtje of 9 voten we naar de Q en dan rond 9:20 pm de eerste en daarna 2e race...
Sander Hogendoorn
12 november 2008, 18:36
Ik ben er misschien ook weer even :)
kevin ensing
12 november 2008, 19:04
ik kom mischien ook nog even alleen mn computer wil race 07 niet acsepteren heb nog 1 uur
Quizmaster
12 november 2008, 21:30
hmm... kort maar krachtig zullen we maar zeggen, iedereen had nog al last van lag totdat ik bedacht dat ik wel eens kon laggen... :innocent:
Geen idee waarom, hoop dat het morgenavond niet het geval is.
Edit: Uiteindelijk crashte RACE07 ook, heb de pc maar uitgezet want ik had er genoeg van, toen bleek dat vista allerlei updates had opgehaald en ging installeren
Stefan van Renselaar
12 november 2008, 21:52
Ja, ik had net een enorme lagbui van +/- 40 seconde met dan 1FPS, ik dacht dat R07 gechrashed was :huh1:
Roy Visser
12 november 2008, 21:54
mwoi eerste rondjes estoril niet onfortuinlijk, maar zo na de nachtdienst en 4 uurtjes slaap zit de swing er niet echt in :)
morgen word ook minder prettig aangezien ik eerst de hele middag een kartcompetitie heb, en dan direct nadat het afgelopen is, terug moet om op tijd te zijn voor Q.
spannend dus :)
Quizmaster
12 november 2008, 22:05
Ja, ik had net een enorme lagbui van +/- 40 seconde met dan 1FPS, ik dacht dat R07 gechrashed was :huh1:
Ah, vandaar dat subtiele zetje in de eerste bocht :p, no worries!
Niels Draijer
12 november 2008, 22:13
mwoi eerste rondjes estoril niet onfortuinlijk, maar zo na de nachtdienst en 4 uurtjes slaap zit de swing er niet echt in :)
morgen word ook minder prettig aangezien ik eerst de hele middag een kartcompetitie heb, en dan direct nadat het afgelopen is, terug moet om op tijd te zijn voor Q.
spannend dus :)
Inderdaad spannend Roy. Ik moet echt ff wat doen aan m'n stuur. Met FFB op medium/high/full dan hapert het spel als ik over de curbs ga. Op low heb ik er geen last van en reed ik ook in de 1:46,9 alleen toch mis je die FFB. Morgenavond nog ff aankloten dus alvorens ik mij op de grid vertoon;)
Succes morgen bij het karten:thumbup:
Stefan van Renselaar
12 november 2008, 22:30
Ah, vandaar dat subtiele zetje in de eerste bocht :p, no worries!
Die "beetje" lag was in race 2 ;) Zal wel komen omdat er iemand op een andere PC een mailtje probeerde te verzenden :innocent:
Maar ik zat meer achter me te kijken wat er zat ook ineens iemand naast me waar ik die niet had verwacht :huh1:
Ik kijk trouwens nu al weer uit naar Monza en Valecia....
El Maestro
12 november 2008, 22:43
Ik heb me weer vermaakt!:p
De races gingen over het algemeen best goed en k heb de 3e race zelfs kunnen winnen.:D In de laatste race ook nog een mooie inhaal actie gehad die jammer genoeg niet zo heel goed afliep.
http://img230.imageshack.us/img230/7656/estoriltestraceoh9.jpg
http://img88.imageshack.us/img88/3464/estoriltestrace02gv5.jpg
Tot morgen:p
Button87
12 november 2008, 23:31
Ik wist dat je hem niet zou halen dus ik remde maar wat eerder :lol:
was wel leuk om 2 rondjes het hele veld behalve Bram achter in je nek te hebben. Tot gerben achter me zat en ik verremde ging het aardig goed :D
Ralffoxx
13 november 2008, 00:05
Ik heb alleen maar tikjes gehad vandaag :(.
Bram Van Der Stichelen
13 november 2008, 12:06
liever tikjes op testraces dan in de echte races
Darthwillie
13 november 2008, 12:53
liever tikjes op testraces dan in de echte races
Jij moet eens met Max Mosley bellen :surrender: :lol: :p
Roy Visser
13 november 2008, 13:10
Ik ga voor 2 keer Top 8 en hoop op die manier mijn positie in het kampioenschap te kunnen behouden, mijn verwachtingen zijn vrij laag aangezien ik toch echt wel kapot zal zijn na vanmiddag. Zin heb ik er in ieder geval zeker in!
Captain Slow
13 november 2008, 13:13
Lang leve 6 VWO:rolleyes:
Veel te druk en weinig tijd gehad om te testen, ik ga voor uitrijden. Meer zal er niet inzitten
Tot vanavond:thumbup:
Mark B
14 november 2008, 12:26
Misschien is het leuk om van de DRTCC races ook filmpjes te maken.
Ik ben hier echter geen held in maar zou het eventueel wel willen proberen. Of zijn er andere mensen hier die het gaaf zouden vinden om een film te maken?
Weet bijvoorbeeld van Estoril dat er hele gave momenten tussen zitten...
Met welk programma kan je opnemen en waarmee maak je een gaaf filmpje etc etc?
Ralffoxx
14 november 2008, 12:36
Ik wil dat straks wel doen. Ik gebruik gewoon fraps en windows movie maker.
Ik zit toch hele dagen meestal thuis dus kan ik wel doen. Ga alleen zo naar de opening van het Omnisport centrum hier in Apeldoorn dus daarna tijd zat.
Bram Kocken
14 november 2008, 13:19
Ik wil het ook wel een keer proberen, is een goede oefening voor me in Premiere & After Effects :)
Als Steven deze race doet, doe ik de volgende wel, of een vorige :) (van BH of Zandvoort waren toch geen filmpjes?)
Roy Visser
14 november 2008, 13:33
meerder filmpjes van dezelfde race is ook nooit een probleem :)
als er mensen de laatste versie van fraps nog niet tot hun beschikking hebben, spreek me even aan op msn met het volgende code zinnetje: De geit is gemolken
:)
Bram Kocken
14 november 2008, 13:36
:lol: Tze goot 'as bin mielked! :lol:
Nah, 2e filmpjes van dezelfde race is een beetje dubbelop. Het is dan leuker om na afloop van het seizoen van elke race een soort samenvatting te hebben :)
Bram Van Der Stichelen
14 november 2008, 14:28
:lol: Tze goot 'as bin mielked! :lol:
Nah, 2e filmpjes van dezelfde race is een beetje dubbelop. Het is dan leuker om na afloop van het seizoen van elke race een soort samenvatting te hebben :)
ik vind van niet.Ik was ook al van plan om een kort filmpje te maken van de eerste race van gisteren.
Mark B
14 november 2008, 14:37
ik vind van niet.Ik was ook al van plan om een kort filmpje te maken van de eerste race van gisteren.
waarom een kort filmpje?? waarom niet gewoon van Estoril... ik heb die topic niet voor niks gemaatk omdat ik best bereid ben om iets te maken en ik wil graag momenten weten waar op gelet kan worden zodat het in beeld gebracht kan worden namelijk.
ik ben alleen geen held in het maken van zulke dingen maar ben bereid om het te leren :)
Bram Van Der Stichelen
14 november 2008, 14:46
waarom een kort filmpje?? waarom niet gewoon van Estoril... ik heb die topic niet voor niks gemaatk omdat ik best bereid ben om iets te maken en ik wil graag momenten weten waar op gelet kan worden zodat het in beeld gebracht kan worden namelijk.
ik ben alleen geen held in het maken van zulke dingen maar ben bereid om het te leren :)
Ik was al gisterenavond begonnen, lang voordat je dit topic had geopend. ;)
Bram Kocken
14 november 2008, 15:29
Mensen, gaan we nu elkaar proberen af te troeven met wie er een filmpje maakt? Of van plan is?
El Maestro
14 november 2008, 15:34
Ik denken dat ik origineel was, het lijkt nou wel alsof iedereen een filmpje gaat maken. :P
Nou ja, zie maar wat jullie doen, ik ga eens even aan het werk.
Marc Vos
14 november 2008, 15:45
Ik ga vanavond rijden op Monza misschien zijn er nog mensen die niet met de ZAC bezig zijn ? :)
En het zal inderdaad wel leuk zijn als er wat filmpjes komen over het DRTCC wie ze dan maakt maakt me niks uit :D
Bram Van Der Stichelen
14 november 2008, 21:46
Net al wat rondjes afgelegd op Monza online, en de snelheid zit er al weer vrij goed in. Na 4 rondjes stond er al een 2.00.7 op de tabellen. Ik moet zeker onder de 2 minuten duiken, maar dat komt wel :)
edit: na 9 rondjes zit ik al weer aan de 2.00.1 :D Wat een gaaf circuit blijft dit toch. Hier moet ik veel punten kunnen rapen.
Marc Vos
14 november 2008, 21:59
Ik rijd nog steeds slechte rondetijden, ik krijg er totaal geen snelheid in. Morgen misschien beter. Nu staat mijn tijd op 2.01,638
Stefan van Renselaar
14 november 2008, 23:19
Ik rijd nu 2:01.7xx, maar ik zou theoretisch een 2:01.2xx moeten kunnen rijden ;)
El Maestro
15 november 2008, 11:50
Nou, ik heb gisteren even gewerkt aan het filmpje, en hij is al af.:)
Er zitten nog wat kleine foutjes in, maar ik heb het druk genoeg dit weekend dus laat ik die maar even achterwege. Ik hoop dat jullie het wat vinden.:laugh:
YouTube - DRTCC Estoril
Bram Van Der Stichelen
15 november 2008, 12:04
2e race vond ik prima, het eerste filmpje vond ik wat tekort. Er zaten nog meer leuke voorvalletjes in. De helft van je filmpje is je duel met Jeroen :p
Bramzel
15 november 2008, 12:12
Leuk filmpje, eens met Brams kritiek over het 1e filmpje, maar verschillende hele leuke camerastandpunten en leuke acties.
Daniël
15 november 2008, 12:18
Erg gaaf Jerry! Dat Slome-motion beeld bij die chicane waar je een Alfa lekker ziet driften is ook erg mooi. Ook leuk om te zien dat er echt overal gevechten zijn. :)
El Maestro
15 november 2008, 13:07
Dank u, dank u.:p
Het gevecht met Jeroen is idd wel een erg groot stuk, maar het was voor mij het mooiste gedeelte van Race 1. Er zullen ongetwijfeld nog veel meer van dit soort mooie acties geweest zijn, maar ik heb niet alle momenten kunnen vinden. Daarom vind ik het 'momenten-topic´ ook zo´n goed idee.:p
Als iedereen zo snel mogelijk na de race de spectaculaire momenten weet te noemen kan ik dat in de filmpjes verwerken. Ik hoop dat jullie zo iets bij willen dragen aan een beter filmpje.:laugh:
Tot op Monza!:P
Niels Draijer
15 november 2008, 13:09
Nou, ik heb gisteren even gewerkt aan het filmpje, en hij is al af.:)
Er zitten nog wat kleine foutjes in, maar ik heb het druk genoeg dit weekend dus laat ik die maar even achterwege. Ik hoop dat jullie het wat vinden.:laugh:
YouTube - DRTCC Estoril (http://www.youtube.com/watch?v=iyF6zitxeNw)
Te gek filmpje man!!!:thumbup:
Ferroeni
15 november 2008, 13:48
Nou, ik heb gisteren even gewerkt aan het filmpje
Jerry,
Het is een gaaf filmpje geworden. Ziet er mooi uit. Dank je.
Roy Visser
15 november 2008, 14:26
heel gaaf jerry!
als je hem ergens nog op megaupload oid kunt zetten zodat ik hem kan bewaren voor het archief, dan ben ik helemaal blij :)
Marc Vos
15 november 2008, 15:08
Complimenten Jerry mooi gedaan man.
Ferroeni
15 november 2008, 15:27
edit: na 9 rondjes zit ik al weer aan de 2.00.1 :D Wat een gaaf circuit blijft dit toch. Hier moet ik veel punten kunnen rapen.
Net ook weer even een paar rondjes op Monza gereden en ik kwam nu uit op 2:01.088. Ik denk dat het allemaal heel dicht bij elkaar komt te liggen qua tijden :)
Jeroen Ursem
15 november 2008, 16:00
Super gedaan Jerry! Mooi gebruik van alle camerapunten, en het stuk over de startgrid van race 1 ziet er ook tof uit! :)
Slomo beelden zijn ook top :) Ik heb nu alweer zin in de volgende filmpjes ;)
Bram Van Der Stichelen
15 november 2008, 16:01
Hoe heb jij zo de vloeiende free camera gebruikt?
Ik heb mijn pedalen ingesteld op vooruit en achteruit, werkt best aardig :laugh:
El Maestro
15 november 2008, 16:10
Bedoel je de free cam als ik zeg maar recht boven de auto´s hang, over het rechte stuk?
Ik heb iig gewoon de WASD toetsen gebruikt, en de muis. :p
Dat idee met die pedalen is eigenlijk best wel goed! :p
En iedereen bedankt voor de positieve reacties, krijg alleen maar meer zin in het maken van het volgende filmpje! :D
Bram Van Der Stichelen
15 november 2008, 16:12
Bedoel je de free cam als ik zeg maar recht boven de auto´s hang, over het rechte stuk?
Ik heb iig gewoon de WASD toetsen gebruikt, en de muis. :p
Dat idee met die pedalen is eigenlijk best wel goed! :p
En iedereen bedankt voor de positieve reacties, krijg alleen maar meer zin in het maken van het volgende filmpje! :D
als ik met de gewone toetsen vooruit ga, lukt het nooit goed om met een constant tempo de camera laten te bewegen. met de pedalen kun je dat wel :)
El Maestro
15 november 2008, 16:17
als ik met de gewone toetsen vooruit ga, lukt het nooit goed om met een constant tempo de camera laten te bewegen. met de pedalen kun je dat wel :)
Wat dat betreft werkt het met pedalen inderdaad beter, ik heb steeds kort achter elkaar de toetsen ingedrukt, button-bashen dus.:laugh:
Dat pedalen idee bewaar ik voor het volgende filmpje. :p
Hoe staat het trouwens met jou creatie? Ik ben benieuwd naar je video.
Bram Van Der Stichelen
15 november 2008, 16:18
Wat dat betreft werkt het met pedalen inderdaad beter, ik heb steeds kort achter elkaar de toetsen ingedrukt, button-bashen dus.:laugh:
Dat pedalen idee bewaar ik voor het volgende filmpje. :p
Hoe staat het trouwens met jou creatie? Ik ben benieuwd naar je video.
kut movie maker :censored: geeft telkens een foutmelding, en dan moet ik het afsluiten. Ik ga het filmpje op een andere PC moeten in elkaar steken.
Quizmaster
15 november 2008, 16:30
Leuk filmpje geworden Jerry, keep up the good work :thumbup: Ik weet hoeveel tijd het kost.
El Maestro
15 november 2008, 17:52
kut movie maker :censored: geeft telkens een foutmelding, en dan moet ik het afsluiten. Ik ga het filmpje op een andere PC moeten in elkaar steken.
In Movie Maker mag je project ook niet groter zijn dan 4GB, anders kan ie hem niet renderen. Ik weet niet of dat je probleem is, maar mijn Fraps filmpjes van de race in Estoril zijn in totaal ±20GB groot.
Leuk filmpje geworden Jerry, keep up the good work :thumbup: Ik weet hoeveel tijd het kost.
Danku!:laugh:
Het filmpje is nu te downloaden vanaf MegaUpload (222MB)
http://www.megaupload.com/nl/?d=61NYEBB7
Roy Visser
15 november 2008, 17:56
super, bedankt :)
Bram Van Der Stichelen
15 november 2008, 17:57
In Movie Maker mag je project ook niet groter zijn dan 4GB, anders kan ie hem niet renderen. Ik weet niet of dat je probleem is, maar mijn Fraps filmpjes van de race in Estoril zijn in totaal ±20GB groot.
Danku!:laugh:
ik compress mijn filmpjes eerst met virtual dub, dus ik denk niet dat het daar aan light.
Kim Van Der Stichelen
15 november 2008, 18:12
Die van mij zijn gemiddeld 70Gb ;)
Ralffoxx
15 november 2008, 18:29
ik neem alles halve resolutie op van wat ik normaal heb... elke opname kost me gemiddeld... 2 a 4 gb...
Robert Saalmink
15 november 2008, 19:04
Leuk filmpje, erg mooie cameraposities, zoals bij de start. Wel sluit ik me bij de -opbouwende- kritiek aan dat je veel gevechten gemist hebt helaas. Leerpuntje voor de volgende keer.
paulpeter
15 november 2008, 19:29
Leuk filmpje :thumbup:
Bram Van Der Stichelen
16 november 2008, 14:46
Mijn filmpje klokt voorlopig af boven de 14 minuten, enkel voor race 1 :lol:
Roy Visser
16 november 2008, 15:09
alleen maar mooi!
El Maestro
16 november 2008, 15:58
Ik ben nieuwsgierig, schiet op:lol:
En ik heb zin in Monza, maar ik vind trouwens wel dat je heel snel de waarschuwing krijgt dat je afsnijdt, vooral in de 1e chicane.:huh:
Stefan van Renselaar
16 november 2008, 16:05
En ik heb zin in Monza, maar ik vind trouwens wel dat je heel snel de waarschuwing krijgt dat je afsnijdt, vooral in de 1e chicane.:huh:
Ik snap eigenlijk niet hoe jullie dat voor elkaar krijgen :huh1:
Ik heb het zelf altijd in de 2e chicane en in de Ascari nl.....
Bram Van Der Stichelen
16 november 2008, 16:24
Ik ben nieuwsgierig, schiet op:lol:
eerst moet ik het nog kunnen opslaan. Movie maker komt steeds mekkeren dat het niet kan opgeslaan worden omdat:
1) ofwel de bronbestanden niet op de juiste plaats staan (wat wel het geval is)
2) geen ruimte genoeg is (zeker wel)
3) de plaats waar ik het wil opslaan wel bestaat (ja duh)
Bramzel
16 november 2008, 16:39
Ze zouden die mensen van Microsoft voor straf gewoon eens met hun eigen produkten moeten laten werken, zoals Word, Movie maker of Powerpoint...
Stefan van Renselaar
16 november 2008, 17:29
Ze zouden die mensen van Microsoft voor straf gewoon eens met hun eigen produkten moeten laten werken, zoals Word, Movie maker of Powerpoint...
:lol::lol::lol:
Ja, daarom hebben ze nog allemaal XP draaien daar :laugh:
Maar Movie Maker is echt een stom programma..... Maar het is wel gratis en er zijn bijna geen andere gratis videobewerk programma's, dus je zit eigenlijk opgescheept met Movie Maker....
El Maestro
16 november 2008, 17:42
Ik heb Moviemaker altijd een stuk stront gevonden, maar vroeger gebruikte ik het gewoon omdat ik geen alternatieven wist.:p
Ik gebruik nu Sony Vegas, niet echt heel professioneel maar wel lekker overzichtelijk allemaal.:)
Bram Kocken
17 november 2008, 09:56
Och je kan ook nog Pinnacle kopen voor 5 tientjes... Werkt ook best prima bij normaal montagewerk :)
(maar dit lijkt me meer voer voor een "Video-bewerkingsthread")
Marc Vos
18 november 2008, 19:19
Vanavond mensen te vinden op Monza? Ik waarschijnlijk wel, of ik moet ineens zien dat er op de FPL server volk is. ;)
Bram Kocken
19 november 2008, 09:22
Volgens mij is het elke avond redelijk druk op de FPL-server? Maandag was het iig redelijk druk met een man of 8/9...
Ik moet ff kijken wat het wordt, denk wel dat ik extra tijd moet steken in FPL, wil dat wat worden. DRTCC komt erna wel ;)
Marc Vos
19 november 2008, 16:31
Volgens mij is het elke avond redelijk druk op de FPL-server? Maandag was het iig redelijk druk met een man of 8/9...
Ik moet ff kijken wat het wordt, denk wel dat ik extra tijd moet steken in FPL, wil dat wat worden. DRTCC komt erna wel ;)
Gisteren was er niemand op de FPL server. Bij de DRTCC heb ik even Bram en Steven gezien en om 21:00 heb ik nog wat met Jerry gereden. Ik rijd op Monza nu wel een 2.00,543 dus wel verbeterd. :)
Bram Van Der Stichelen
21 november 2008, 21:56
Van Der Stichelen krijgt wagen cadeau.
------------------------------------------------------------------------
Bram Van Der Stichelen heeft van zijn team, het Fortis Racing Team, een nieuwe wagen cadeau gekregen. Meerbepaald de klassieke M3 E30 touring car wagen. Bram kreeg de verrassing als motivatie voor de rest van het seizoen, dat voorlopig nog niet van een leien dakje gaat (VD Stichelen staat 14e in de stand -red.). "Op deze manier hopen we dat we Bram een extra stimulans te kunnen geven voor de komende weken."
Bram Van Der Stichelen is er dolblij mee. "Dit is echt een van de mooiste bmw's ooit gemaakt. Het eerste wat ik ermee ga doen is de Ring onveilig maken (lacht)"
http://i34.tinypic.com/264tnpy.jpg
Mark B
21 november 2008, 23:19
lol???
Ralffoxx
21 november 2008, 23:25
Een Vlaams opkikkertje
Robert Saalmink
22 november 2008, 01:30
Hij heeft zeker smaak :) ben benieuwd wat je krijgt als je kampioen zou worden!
Stefan van Renselaar
22 november 2008, 10:50
ben benieuwd wat je krijgt als je kampioen zou worden!
Ben je wel helemaal lekker??? :lol: :lol:
Gefeliciteerd he Bram :p
Kim Van Der Stichelen
22 november 2008, 10:51
Hij heeft zeker smaak :)
Toen ik bij hem binnenkwam was hij alle kleuren van de regenboog aan het testen.Ik zei probeer eens rood en voila... ;)
Bram Van Der Stichelen
22 november 2008, 16:09
Hij heeft zeker smaak :) ben benieuwd wat je krijgt als je kampioen zou worden!
Dan komt BMW en mijn team met een speciale 320si uitvoering :innocent:
http://i38.tinypic.com/2eckz6q.jpg
http://i37.tinypic.com/344w7ls.jpg
http://i36.tinypic.com/2eb4o40.jpg
http://i33.tinypic.com/282qjc5.jpg
Marc Vos
22 november 2008, 16:10
Haha zou wel vet zijn. Lijkt wel een DTM wagen zo. :cool:
Maik Peters
24 november 2008, 09:38
MONZA
Nog een paar dagen en dat is het alweer zo ver.
Het geweld van de DRTCC gaat zich begeven op het altijd mooie en zeker uitdagende circuit Monza in Italië.
Hoe staat het met jullie voortgang?
of gelooft men het wel en gaat met gewoon wat rondjes rijden en kijken hoe de wind waait?
Hier in het Drive 4 Fun kamp heeft men nog niet de kans gezien om te rijden. Over enkele minuten zal de vrachtwagen vertrekken. Hiermee hopen we dat er donderdag overdag nog wat testen verreden kunnen worden. Om vervolgens in de avond de race te rijden.
Ferroeni
24 november 2008, 19:44
Bram, goeie sponsor hebt jij joh. En die 320si ziet er ook erg strak uit. Als je met die uitvoering mag rijden, dan maak je wel makkelijker kans op het kampioenschap :)
CuqeBaqer
27 november 2008, 15:14
Het is dat hij in België woont anders ging ik met Wouter Bos praten.
Stefan van Renselaar
28 november 2008, 21:42
Weet iemand zo nog wat er werd gereden op Valencia??? Ik wil zo snel mogelijk zo veel mogelijk testen om zo goed mogelijk voor de dag te kunnen komen ;)
Roy Visser
28 november 2008, 22:34
Pole wordt wel richting de 1.40 denk ik :)
Quizmaster
30 november 2008, 10:35
Wellicht off-topic, maar ik kwam net een tooltje voor RACE07 tegen, het bestaat al een poosje maar ik zag het pas net.
Handig voor de mensen met een G15 toetstenbord, zal het zelf vanmiddag eens proberen.
http://www.vrisom.de/?p=195
Niels Tieman
1 december 2008, 21:57
Deel 2 : http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=192
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.