PDA

View Full Version : Formule1 2010 teampresentaties en wintertests

Pagina's : 1 2 3 4 [5]

Schumi rulezzzzz
1 maart 2010, 21:05
"Nieuwe Lotus slechter dan Minardi" - Heikki Kovalainen

Volgens Heikki Kovalainen is de nieuwe Lotus T127 slechter dan de Minardi uit 2003.

Kovalainen testte in 2003 2 dagen voor Minardi op het circuit van Vallelunga. Toen de Fin door media uit eigen land werd gevraagd de twee auto's te vergelijken zei hij het volgende: "Het is moeilijk omdat de banden zo anders zijn. Maar Lotus komt waarschijnlijk meer aerodynamische grip tekort dan Minardi ten op zichten van de topteams."

De Minardi uit 2003 kwam ongeveer 5 seconden tekort ten op zichten van de top, Jarno Trulli denkt dat Lotus ongeveer 4 seconden tekort zal gaan komen.

Het verschil in banden en motoren is in 2010 echter veel kleiner dan 2003 waardoor het verschil vooral in het chassis zit. Volgens Kovalainen, vorig jaar nog in een winnende auto bij McLaren, is de aerodynamica Lotus grootste probleem.

Volgens teambaas Tony Fernandes heeft Lotus deze winter volop progressie gemaakt en zou het gat naar de topteams van 8 naar 3,5 seconde geslonken zijn.

Bron: f1news.nl

Ben benieuwd hoe lang Kovalainen nog doorgaat met het afzeiken van zijn team, want dit is al de zoveelste sneer... Alsof hij zo geweldig is, heeft de afgelopen twee jaar geen deuk in een pakje boter gereden in een auto die regelmatig goed genoeg was voor de overwinning.

Robert Saalmink
1 maart 2010, 21:10
Tja, Trulli is het met hem eens alleen zegt hij het iets subtieler. http://www.autosport.com/news/report.php/id/81768

Captain Slow
1 maart 2010, 21:19
en op Gpupdate lees ik dit dan weer:blink:

Kovalainen: "Het gaat beter dan ik had verwacht"

Heikki Kovalainen is erg tevreden over hoe het team van Lotus het tot dusver heeft gedaan tijdens de tests. De 28-jarige Fin hoopt nu dat hij een goede race kan hebben in Bahrein en de andere nieuwe teams daar achter zich kan laten.

"Alles bij elkaar genomen was het een zeer goede test", zei Kovalainen tegen GPUpdate.net. "Volgens mij hebben we erg veel progressie geboekt. Als je kijkt naar hoe het ging in Jerez, waar we een crash en wat technische problemen hadden, en naar de afgelopen week in Barcelona, dan is dat een wereld van verschil. Jarno heeft tijdens zijn twee dagen behoorlijk wat ronden weten te rijden en ik heb op de laatste dag ook nog meer dan zestig ronden kunnen doen. In de middag was er een hydraulisch probleem, maar in de ochtend wist ik 55 ronden af te leggen en daar was ik behoorlijk tevreden over."

Kovalainen was op de laatste dag in Barcelona bijna een seconde sneller dan Lucas di Grassi in de Virgin. "Ik voelde me vanochtend gelijk op mijn gemak in de auto. Ik kon meteen tot het uiterste gaan", vertelde de voormalig McLaren-coureur. "Ik had in de middag graag nog wat langere runs gedaan, maar daar kwam het dus helaas niet van. Als je echter naar de tijden kijkt en je je bedenkt dat we maar vijfeneenhalve maand hadden om een auto te bouwen, dan vind ik het vrij indrukwekkend hoe we nu bezig zijn. Ik heb ook al erg positieve reacties gehad van de jongens bij McLaren. Zij vinden ook dat de Lotus er geweldig uitziet, dus dat is bemoedigend."

"Het gaat beter dan verwacht, moet ik eerlijk zeggen", vervolgde Kovalainen. "Toen ik bevestigd werd door het team, twijfelde ik nog of we wel op tijd klaar zouden zijn voor de eerste tests. Het team had de auto echter eerder op het circuit dan ik had verwacht, dus dat is goed. Natuurlijk moeten de prestaties nog iets beter worden, maar de tijden zijn gezien de omstandigheden respectabel. We mogen tevreden zijn. We zullen als een professioneel raceteam aan de start verschijnen in Bahrein. Mijn doel is om die race te finishen en hopelijk kunnen we de andere nieuwe teams voorblijven. Ik denk dat dat ons doel moet zijn."

Kovalainen verwacht dat de hydraulische problemen voor de start van het seizoen wel opgelost zullen zijn. "Het hydraulische systeem lijkt op dit moment nog onze zwakke plek", zei hij. "We hebben er al een paar keer problemen mee gehad. We zijn het systeem constant aan het verbeteren, maar telkens als we het ene probleem hebben opgelost, lijkt er ergens anders een nieuw probleem te ontstaan. Maar volgens mij zijn de problemen wel steeds kleiner van aard. Het gaat alleen bijvoorbeeld alleen nog om connectoren die niet honderd procent functioneren. Ik maak me dus niet al te veel zorgen. We zullen er in de fabriek nog eens goed naar kijken en de laatste problemen daar oplossen, zodat we in Bahrein de race kunnen uitrijden."

Rare jongens die Lotus gasten:laugh:

Robert Saalmink
1 maart 2010, 21:23
Precies, dat lijkt ook al meer op wat er op Autosport stond. Het is ook maar wat je als website wilt melden.

Stefan van Renselaar
1 maart 2010, 21:32
We hebben nu 40 pagina's gehad, maar is het misschien handig om nog in dit topic te blijven, aangezien de winter tests al bijna afgelopen zijn? :)

joostingh
1 maart 2010, 22:06
best times from the barcelona test

lewis hamilton mclaren-mercedes mp4-25 80.472 0
mark webber red bull-renault rb6 80.496 0.024
felipe massa ferrari f10 80.539 0.067
nico h�lkenberg williams-cosworth fw32 80.614 0.142
fernando alonso ferrari f10 80.637 0.165
adrian sutil force india-mercedes vjm03 80.667 0.195
sebastian vettel red bull-renault rb6 80.667 0.195
nico rosberg mercedes w01 80.686 0.214
michael schumacher mercedes w01 80.745 0.273
rubens barrichello williams-cosworth fw32 80.87 0.398
kamui kobayashi bmw sauber-ferrari c29 80.911 0.439
pedro de la rosa bmw sauber-ferrari c29 80.973 0.501
vitantonio liuzzi force india-mercedes vjm03 81.056 0.584
sebastien buemi toro rosso-ferrari str5 81.413 0.941
jenson button mclaren-mercedes mp4-25 81.45 0.978
jaime alguersuari toro rosso-ferrari str5 81.571 1.099
vitaly petrov renault r30 82.523 2.051
robert kubica renault r30 83.175 2.703
jarno trulli lotus-cosworth t127 85.059 4.587
heikki kovalainen lotus-cosworth t127 85.251 4.779
timo glock virgin-cosworth vr-01 85.942 5.47
lucas di grassi virgin-cosworth vr-01 86.16 5.688
fairuz fauzy lotus-cosworth t127 88.002 7.53

distance covered at all tests in 2010
data from three days at valencia, eight at jerez and four at barcelona (not counting private tests):

Driver total laps total distance (km)
felipe massa 851 3724.613
fernando alonso 821 3628.883
rubens barrichello 779 3416.536
nico h�lkenberg 766 3379.41
jaime alguersuari 745 3306.634
robert kubica 753 3291.08
michael schumacher 728 3219.194
nico rosberg 704 3103.823
sebastien buemi 660 2913.643
jenson button 647 2876.765
lewis hamilton 645 2861.905
sebastian vettel 570 2581.164
pedro de la rosa 578 2536.691
kamui kobayashi 571 2526.824
mark webber 521 2345.578
vitaly petrov 422 1868.898
vitantonio liuzzi 409 1846.01
adrian sutil 390 1763.467
jarno trulli 313 1425.008
timo glock 204 922.153
lucas di grassi 185 837.34
heikki kovalainen 162 731.864
fairuz fauzy 152 690.308
paul di resta 107 473.796
gary paffett 86 344.43

model total laps total distance (km)
f10 1672 7353.496
fw32 1545 6795.946
w01 1432 6323.017
str5 1405 6220.277
mp4-25 1378 6083.1
r30 1175 5159.978
c29 1149 5063.515
rb6 1091 4926.742
vjm03 906 4083.273
t127 627 2847.18
vr-01 389 1759.493

engine total laps total distance (km)
ferrari 4226 18637.288
mercedes 3716 16489.39
cosworth 2561 11402.619
renault 2266 10086.72

Wel leuke info van http://www.ferrarif1world.com/

Schumi rulezzzzz
1 maart 2010, 22:14
Heb echt het gevoel dat Ferrari het maximale uit de testdagen heeft gehaald, man wat hebben die veel gereden! Hierbij dus bewezen door de cijfers, Massa en Alonso hebben beide zo'n 12 GP afstanden afgelegd!

Robert Saalmink
1 maart 2010, 22:42
We hebben nu 40 pagina's gehad, maar is het misschien handig om nog in dit topic te blijven, aangezien de winter tests al bijna afgelopen zijn? :)

Dat hadden we al besloten inderdaad.

Ferrari_Enzo
1 maart 2010, 23:02
Zo hee, ze hebben wel flink wat gereden daar bij Ferrari!
Heb in jaren niet zo'n goed geval gehad bij de snelheid en vooral betrouwbaarheid van Ferrari als dit jaar. :)
Mocht wel weer eens tijd worden.

Ellu
1 maart 2010, 23:28
Ik wou nog even toevoegen dat ik ervan overtuigd ben dat de 1998 McLaren inderdaad die extra achterrrem had:turned:

TheRealms
1 maart 2010, 23:33
Shit, Jenson daar ga je al, held van me! Kom op! Probeer me andere favoriet is flink te snel af te zijn XD

KingBee
2 maart 2010, 00:18
Foto van de Red Bull en de uitlaten die onder de voorwielophanging geplaatst zijn. Wat is het nut? Extra lucht naar de diffuser? Lijkt mij niet de reden, immers ga je van het gas af dan werkt het niet meer.
http://www.upload.ee/image/421346/djm1028fe52.jpg

Mochten Campos en StefanGP het toch redden om in Bahrein aan de start te verschijnen dan kan zich het volgende voordoen: de eerste qualificatieronde zullen de oude teams binnen blijven om banden te sparen, want de nieuwkomers zullen onder normale omstandigheden sowieso de laatste startplaatsen pakken.

Ellu
2 maart 2010, 00:21
Denk dat je erin gestonken bent door Red Bull ;)

http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-nieuws/229143/red-bull-racing-zet-concurrenten-op-dwaalspoor/

KingBee
2 maart 2010, 00:34
Ik denk het niet, volgens mij zijn juist de uitlaten die bovenop zitten nep.

Jeroen Ursem
2 maart 2010, 00:35
correct ;)

Ellu
2 maart 2010, 00:37
* ik moet leren lezen (mental note).

speed9
2 maart 2010, 16:44
Foto van de Red Bull en de uitlaten die onder de voorwielophanging geplaatst zijn. Wat is het nut? Extra lucht naar de diffuser? Lijkt mij niet de reden, immers ga je van het gas af dan werkt het niet meer.

Mochten Campos en StefanGP het toch redden om in Bahrein aan de start te verschijnen dan kan zich het volgende voordoen: de eerste qualificatieronde zullen de oude teams binnen blijven om banden te sparen, want de nieuwkomers zullen onder normale omstandigheden sowieso de laatste startplaatsen pakken.

Voorwielophanging? je bedoelt achterwiel op hanging neem ik aan?

Zelf denk ik dat StefanGP niet helemaal achter aan zou rijden,als ze mee mogen doen.
Ze rijden tenminste met de (?)door ontwikkelde Toyota.
Ik gok dat VirginGP helemaal achter aan gaat rijden.

Tjerk Korving
2 maart 2010, 18:37
Denk eerder dat je Lotus achteraan gaat vinden, achter Virgin. Als die de hydraulische problemen onder controle hebben dan denk ik dat ze er niet eens zo heel slecht voor gaan staan. Aerodynamisch gezien is de Lotus een klap minder als de Virgin.

speed9
2 maart 2010, 18:42
Denk eerder dat je Lotus achteraan gaat vinden, achter Virgin. Als die de hydraulische problemen onder controle hebben dan denk ik dat ze er niet eens zo heel slecht voor gaan staan. Aerodynamisch gezien is de Lotus een klap minder als de Virgin.

Minder Aero is alleen goed op lange,rechte stukken of snele circuits,dus helemaal niet op Bahrein.

Gerben
2 maart 2010, 18:47
Minder Aero?

Virgin heeft een beter aerodynamisch pakket dan de mannen van Lotus, en daarom zal Virgin op de rechte stukken EN in de bochten sneller zijn dan de lotus.

Minder downforce is goed voor de snelheid op rechte stukken, echter is downforce aan te passen in de setup. De kunst is een goede balans tussen snelheid op het rechte stuk en grip in de bochten te vinden.

Tjerk Korving
2 maart 2010, 18:57
Ik bedoel "aerodynamisch gezien minder" ook niet zoals jij dat denkt Rick. De Lotus heeft gewoon een slechter aerodynamisch pakket als de Virgin dus over het geheel zijn ze niet echt in het voordeel. Wat Gerben dus al zegt.

Bij Lotus zijn ze erg conservatief te werk gegaan door de weinige tijd en aan de Virgin zie je al aan dat die al veel meer hebben zitten schaven aan het ontwerp.

speed9
2 maart 2010, 19:03
Ik bedoel "aerodynamisch gezien minder" ook niet zoals jij dat denkt Rick. De Lotus heeft gewoon een slechter aerodynamisch pakket als de Virgin dus over het geheel zijn ze niet echt in het voordeel. Wat Gerben dus al zegt.

Bij Lotus zijn ze erg conservatief te werk gegaan door de weinige tijd en aan de Virgin zie je al aan dat die al veel meer hebben zitten schaven aan het ontwerp.

Ok bekeek het waarschijnlijk te letterlijk,maarja we zien het over paar weken wel,wie der goed rijd of juist niet.

Ik hoop dat de race FIA-neutraal wordt,zonder team voor/na delen,en ook geen hele vage straffen.
Zijn er trouwens nog opvallede FIA uitspraken/waarschuwingen op UsF1 na?
(op ontopic te blijven)

KingBee
2 maart 2010, 20:12
Geruchten gaan dat de test van StefanGP niet doorgegaan is omdat ze financiële problemen hebben en ze Toyota nog geld schuldig zijn en dus niet omdat ze geen banden hadden. Ik zou het toch wel een vreemd verhaal vinden als ze het toch halen en mee mogen doen, en die hele procedure van de FIA van vorig jaar zo omzeilen. Er is ook nog niet eens iets bekend of het chassis van de 2010 Toyota wel aan de crashtest voldoet. Ik zie het allemaal niet gebeuren.

Ferrari_Enzo
2 maart 2010, 21:44
Ik ben het inmiddels wel zat al die nieuwe teams... geen van alle teams heeft de zaken echt goed op orde. Ik kan me wel vinden in de uitspraken van Ferrari :rolleyes:
Op deze manier is het nou niet een aanwinst voor de Formule 1 te noemen.

GTE
2 maart 2010, 21:46
Volgens autosport.com is het over en uit voor USF1

Tjerk Korving
2 maart 2010, 22:58
Ik ben het inmiddels wel zat al die nieuwe teams... geen van alle teams heeft de zaken echt goed op orde. Ik kan me wel vinden in de uitspraken van Ferrari :rolleyes:
Op deze manier is het nou niet een aanwinst voor de Formule 1 te noemen.
De manier waarop teams als Lotus en Virgin de Formule 1 binnenkomen is ook niet te vergelijken met de manier waarop Toyota bijvoorbeeld de Formule 1 in kwam. De nieuw teams hebben pas in september 2009 bevestigd gekregen dat ze konden deelnemen en dan is het ronduit knap dat die twee teams zo ver zijn gekomen in vijf maanden tijd. Vergeet niet dat Toyota een compleet seizoen had ter voorbereiding en dat hebben benut om te testen.

Je kan je weliswaar voor een deel voorbereiden voordat je definitief word toegelaten maar de grote stappen en uitgaven ga je pas doen als je zeker bent. Een doorsnee topteam word helemaal gek als ze maar vijf maanden hebben.

Neo-242
2 maart 2010, 23:10
Wat een bende losers daar in het USF1 management! Al maanden aangekondigd op het autosportforum dat het zou mislukken door iedereen die de wandel van deze heren reeds kenden, en ze hebben gelijk gekregen.
Echt belachelijk!:rolleyes:

Dus van de 4 nieuwe teams:

Lotus: best voorbereid, trage wagen, maar wel betrouwbaar = ervaring opdoen in F1
Virgin: constante hydraulische lekken op de wagen, rijdt geen koers uit in het begin, let maar op
USF1: gestopt nog voor ze begonnen zijn, ondanks het typisch Amerikaans hoog van de toren blazen
Campos: tja, komen ze nu of komen ze niet? En worden het dan rijdende chicanes? Een schande...

StefanGP: tja, wat moet je daar van zeggen, we hebben er eigenlijk evenveel van gezien tot nu toe dan van USF1: wat seat fittings, rijder met het duimpje omhoog, wat shipping-documenten(spannend zeg!) & that's it.

Ferrari mag dan wel arrogant zijn met hun uitspraken, het is wel de waarheid. De nieuwe teams maken geen serieuze indruk. Een & ander is natuurlijk te wijten aan de veel te late selectieprocedure van de FIA. Wéér schieten ze zich in eigen been. Het rommeltje op de grid achteraan dit jaar lijkt wel op de shit van begin jaren 90.:blink:

Ellu
2 maart 2010, 23:14
Volgens autosport.com is het over en uit voor USFail

fixed:laugh:

Schumi rulezzzzz
2 maart 2010, 23:20
Ferrari mag dan wel arrogant zijn met hun uitspraken, het is wel de waarheid. De nieuwe teams maken geen serieuze indruk. Een & ander is natuurlijk te wijten aan de veel te late selectieprocedure van de FIA. Wéér schieten ze zich in eigen been. Het rommeltje op de grid achteraan dit jaar lijkt wel op de shit van begin jaren 90.:blink:
Niks aan toe te voegen, alleen dat ik van Stefan GP wel wat verwacht, aangezien dat gewoon een doorontwikkelde Toyota is (sterker nog, het is een Toyota), wat is de basis een prima chassis is. Het gebrek aan testen is na de eerste vier races opgeheven, dan zouden ze gewoon mee moeten komen. Helaas hebben ze twee dramatische coureurs, dus punten zullen er niet inzitten.

Neo-242
2 maart 2010, 23:31
Ik verwacht een statement van de FIA dat er een positie vacant is voor 2011, maar dat we StefanGP dit jaar niet op de grid zien.

Tjerk Korving
2 maart 2010, 23:37
Wellicht scheelt het nog dat Stefan GP de steun lijkt te hebben van Ecclestone dus wie weet zijn ze daar nog gevoelig voor.

Federici
2 maart 2010, 23:51
Go StefanGP!
Laat dan zien die Servische vlaggen ipv die Amerikaanse losers. Tsjonge.. wat een prutsers :)

Niels Tieman
2 maart 2010, 23:58
Go StefanGP!
Laat dan zien die Servische vlaggen ipv die Amerikaanse losers. Tsjonge.. wat een prutsers :)

Uitkijken wat je roept in dit forum hé. Er zijn ook nogsteeds mensen die vloeren op moeten eten. StefanGP heeft ook aardig wat negatieve signalen uit laten varen de laatste tijd en de geruchten zijn ook niet van dusdanige aard dat ik daar 100% vertrouwen in heb. ;)

ixque
3 maart 2010, 00:00
Ik heb zo'n gevoel dat dit niet het laatste team is dat omvalt dit jaar (voor zover USF1 heeft bestaan natuurlijk).

Darthwillie
3 maart 2010, 00:18
Grappige is dat Jacques Villeneuve waarschijnlijk geen recht heeft op een superlicentie :blink: Niet genoeg F1 kilometers de afgelopen jaren. Tenzij mijn kennis van de regels echt niet klopt :D

Kim Van Der Stichelen
3 maart 2010, 00:19
Grappige is dat Jacques Villeneuve waarschijnlijk geen recht heeft op een superlicentie :blink: Niet genoeg F1 kilometers de afgelopen jaren. Tenzij mijn kennis van de regels echt niet klopt :D

Nee, maar was regel D in de sectie licenties niet dat er uitzonderingen gemaakt kunnen worden?

Jeroen Ursem
3 maart 2010, 00:21
Hij is tenslotte ex-wereld kampioen, misschien is daar wel een regel voor :p

Ellu
3 maart 2010, 00:24
Uitkijken wat je roept in dit forum hé. Er zijn ook nogsteeds mensen die vloeren op moeten eten. StefanGP heeft ook aardig wat negatieve signalen uit laten varen de laatste tijd en de geruchten zijn ook niet van dusdanige aard dat ik daar 100% vertrouwen in heb. ;)

Laat Schumacher eerst maar eens de race starten:p

Schumi rulezzzzz
3 maart 2010, 00:27
Laat Schumacher eerst maar eens de race starten:p
Nou daar heb ik nu wel 100% vertrouwen in :) Ik wens je alvast succes!

Federici
3 maart 2010, 00:31

Mochten het betalingsachterstanden zijn tov Toyota dan heb ik er alle vertrouwen in. Ik gok er gewoon op dat zij het wel goed maken op het moment dat zij ook daadwerkelijk het startbewijs voor dit seizoen gaan krijgen.

(was hier niet van plan om de vloer op te gaan eten, wordt met al dat grind erg korrelig ;))

NS
3 maart 2010, 00:54
Nee, maar was regel D in de sectie licenties niet dat er uitzonderingen gemaakt kunnen worden?

was het niet zo dat een wereldkampioen automatisch weer mee kan doen? Er staat me iig iets bij dat wereldkampioenen 1 of andere status krijgen, ik weet alleen niet meer precies wat ..

RSRoy
3 maart 2010, 09:40
Ik zou het eigenlijk wel leuk vinden als de nieuwe teams niet meteen hard gaan. Toen Minardi nog mee reed had ook iedereen er sympathie voor. Helemaal als ze een keer in de buurt van de top 6 kwamen in een regenrace ofzo :)

RSRoy
3 maart 2010, 12:30
Nog wat Campos (Hispania Racing F1 Team) nieuws.

The Campos Meta 1 team will race under the name HRT F1 - Hispania Racing F1 Team - following Jose Ramon Carabante's acquisition of the Spanish outfit last month.

The decision was announced on Wednesday morning, together with the news that the team will be presented in Murcia, Spain on Thursday.

It is expected HRT will then confirm Bruno Senna and Karun Chandhok as its racing drivers, with Jose Maria Lopez believed to be on the verge of securing a deal to become the team's reserve following the collapse of US F1.

AUTOSPORT understands that team founder Adrian Campos, who sold his stake in the team to Carabante last month, will stay onboard as executive vice-president.

Hispania Racing, named after one of Carabante's companies, said it will continue to push with plans to build its base in Murcia, but it is expected to operate from Campos's factory in Alzira, Alicante in the meantime.

The team will be led by Colin Kolles, who has appointed as team principal and managing director last month.

"The new team name signifies a new birth for our Formula 1 ambitions and highlights the incredible effort that is going on behind the scenes to ensure we make a successful debut in Bahrain on 14 March," said Kolles on Wednesday.

"While we are a new team in the paddock, we will be very proud to stand alongside such legendary names as Ferrari, McLaren, Williams and Lotus, as we hope to build our own reputation in the coming years."

bobskink
3 maart 2010, 13:12
Ik zou het eigenlijk wel leuk vinden als de nieuwe teams niet meteen hard gaan. Toen Minardi nog mee reed had ook iedereen er sympathie voor. Helemaal als ze een keer in de buurt van de top 6 kwamen in een regenrace ofzo :)
Ja, met dat verschil dat Minardi al heel lang meedeed en een beetje geschiedenis met zich meedroeg. Ik had niet zoveel sympatie voor Forti, Pasific of Forza India...

Captain Slow
3 maart 2010, 13:53
En we gaan gelijk door. Beide berichten komen van www.f1today.nl

Webber over chaos met nieuwe teams: “Het is gênant”

Het voornemen van de internationale autosportbond FIA voor dertien teams op de grid was een leuke gedachte, maar twee van de beoogde nieuwkomers zorgen voor een chaos. US F1 komt in 2010 helemaal niet in actie, Campos Meta 1/Hispania Racing reed nog geen meter maar wil in Bahrein wel aan de start verschijnen.

De Formule 1-wereld denkt er het zijne van. Red Bull Racing-coureur Mark Webber kijkt met schaamrood op de kaken toe. Aan het Australische persbureau AAP liet hij weten: “Dit is gênant. Het is ongelooflijk dat teams wiens auto’s nog geen centimeter gereden hebben aan Grands Prix willen deelnemen. Dat zie je normaal gesproken alleen in tekenfilms als Mickey Mouse of Tom en Jerry.”

En deze is voor Jeroen:laugh:
Shakedown Campos Meta 1 mogelijk op circuit van Imola

Het doek voor US F1 is voor 2010 inmiddels gevallen, het andere twijfelgeval Campos Meta 1 doet er alles aan om de seizoensopening in Bahrein wel te halen. De Spaanse krant El Mundo bericht dat morgen een persconferentie met het nodige nieuws op het programma staat.

Karun Chandhok zal daar bevestigd worden als tweede coureur naast Bruno Senna. Jose Maria Lopez en Pastor Maldonado zijn gegadigden voor de positie van reserverijder. Een naamswijziging van Campos Meta 1 naar Hispania Racing lijkt ook in de maak.

Adrian Campos krijgt mogelijk alsnog een plek in de renstal. De oprichter en naamgever van Campos Grand Prix zou de rol van vice-president gaan bekleden. Het team hoopt voordat het afreist naar Bahrein nog een shakedown met de auto uit te voeren. Als locatie heeft Campos Meta 1 daar het circuit van Imola voor in gedachten. De fabriek van chassisbouwer Dallara ligt daar namelijk niet heel ver van vandaan.

Jeroen Ursem
3 maart 2010, 13:56
:blushing: Imola..

Schumi rulezzzzz
3 maart 2010, 13:57
Die andere nieuwe teams kunnen een voorbeeld nemen aan Virgin en Lotus, weinig zeuren en gewoon rijden (mits de auto het doet :P)...

Robert Saalmink
3 maart 2010, 14:50
Genant is het goede woord inderdaad. Is toch ook vreemd allemaal. Zoals US F1, die niet een paar races te laat zijn, maar gewoon een compleet jaar uitstel vragen. Hoe verkeerd kun je dingen inschatten? Terecht dat de boel daar op slot gaat.

Als ik de FIA was dan liet ik Virgin en Lotus toe en de rest kan tot 2011 wachten en dan bewijzen dat ze het gaan redden door er bij het pre-season testen verplicht bij te zijn bijvoorbeeld.

Captain Slow
3 maart 2010, 17:16
Wat vrolijker nieuws:laugh: bron; www.f1today.nl
Branson: “Virgin probeert de Formule 1 nog sexyer te maken”

Virgin Racing was in de eerste maanden van 2010 een opvallende verschijning. Op de baan teisterden hydraulicaproblemen de nieuwe renstal, maar naast het asfalt toonde het Britse team zich als een ontspannen equipe. Helemaal wat Virgin-baas Richard Branson voor ogen had toen hij besloot om bij Manor Grand Prix in te stappen.

Branson in de Evening Standard: “Wat ik vorig jaar ontdekte is dat een miljard mensen de Formule 1 volgt, en het overgrote deel doet dat zeer fanatiek. Het merk Virgin behoort bij de twintig grootste merken ter wereld, dus onze betrokkenheid in de Formule 1 is goed voor het merk.”

“De Formule 1 is een een sexy beest en wij proberen deze sport nog een beetje sexyer te maken. Het is spannend, het is leuk en dat zijn eigenschappen die ook op Virgin van toepassing zijn. We steunen graag de underdog. Vorig jaar was dat Brawn GP, nu zijn wij het. Wij beleven meer plezier aan de support aan een nieuwe team dan aan een grote cheque uitschrijven voor een gevestigd team.”

“We verwachten ooit als winnaar uit de bus te komen, maar we zullen dit jaar niet net zoveel geluk hebben als in 2009. Het is zaak om ons respectabel te presenteren en iets op te bouwen voor de komende jaren. We verwachten geen zeges, er staat geen druk op. Het team gaat zijn best doen en hopelijk klimmen we langzaam maar zeker op. In ons tweede jaar willen we in het linkerrijtje staan en misschien kunnen we in jaar drie voor de top vijf gaan.”

Nou, de naamkeuze wordt opeens een stuk duidelijker:lol:

Richard117
3 maart 2010, 17:17

Jaime Alguersuari stapte in een raceweekend voor het eerst van zijn leven in een F1 auto. Na 8 races gereden te hebben heeft hij pas voor het eerst een testrit in een F1 auto gedaan.
Waarom zou een ex-wereldkampioen, die voor Peugeot de laatste jaren op hoog niveau heeft gereden dan geen superlicentie krijgen?

Darthwillie
3 maart 2010, 17:32
alsiezwaaris reed in een feederserie, als je daar bepaalde resultaten in haalt kwalificeer je jezelf ook voor een superlicentie.

Richard117
3 maart 2010, 17:45
alsiezwaaris reed in een feederserie, als je daar bepaalde resultaten in haalt kwalificeer je jezelf ook voor een superlicentie.

Hier (http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/2A9404B6E4C8FE4EC12575FA00440479/$FILE/Annexe%20L_2009_09.07.20.pdf/) overigens de volledige regelgeving qua FIA licenties. Officieel zou Villeneuve er dus idd geen recht op hebben. Maar het lijkt me dat een Wereldkampioen F1 en Indy 500 winnaar via die speciale commissie toch wel een superlicentie krijgt ;)

Darthwillie
3 maart 2010, 17:57
By exception, if supported by the Safety Commission, the FIA
World Motor Sport Council may approve the issue of the Super
Licence to persons judged by the Council to have met the intent
of the qualifi cation process.

het zal idd via deze regel moeten gebeuren dan. Lijkt me idd niet echt een probleem, Ik bedacht het me gewoon. Heb ik wel eens :blushing:

Federici
3 maart 2010, 18:51
De fans van StefanGP wachten nu op het verlossende bericht van de FIA en ome Bernie.

http://www.welt.de/multimedia/archive/1232705626000/00738/eng_tennis_serbia_B_738974g.jpg

Ellu
3 maart 2010, 20:52
Toch ben ik bang dat het net zo'n flop gaat worden als MidlandF1:P

Die hadden wel leuke Merchandising.

http://sale.images.woot.com/Dinosaurs_Who_Are_Communist_for_Some_ReasonldjStan dard.png

Federici
3 maart 2010, 20:53
Naja, ik denk dat de basis bij StefanGP een stuk beter is. :)

GTE
3 maart 2010, 21:41
Laat dat StefanGP maar lekker wegblijven met hun veel te grote bek. Als Toyota hun kar al niet succesvol kan maken, dan zie ik dat die Serviers ook niet zomaar doen. Coughlan of niet.

Tjerk Korving
3 maart 2010, 21:44
Laat dat StefanGP maar lekker wegblijven met hun veel te grote bek. Als Toyota hun kar al niet succesvol kan maken, dan zie ik dat die Serviers ook niet zomaar doen. Coughlan of niet.
Precies, lukte bij Honda ook niet. ;)

Darthwillie
3 maart 2010, 22:23
stefan gp staat niet op de definitieve lijst van de FIA, staan maar 12 teams op. USF! heeft aangegeven niet mee te kunnen doen

autosport.com

Neo-242
3 maart 2010, 23:08
En zoals ik al voorspelde, geen StefanGP op de grid in 2010.
Het zou een kaakslag voor de F1 zijn geweest als de FIA zo kort voor de eerste GP nog een team zou toelaten.

Federici
4 maart 2010, 00:10
FIA maffia!

Federici
4 maart 2010, 00:12

Nee, die Yanks dan?
Weet niet wat jij tegen dit team hebt, maar ik vind het knap dat zij zo willen doorzetten. Eén en al maffia; FIA honden!

Jeroen Ursem
4 maart 2010, 00:17
Vind het niet meer dan logisch deze beslissing, valt mij op dat Campos met 0 tracktime mee mag doen.

Leerjaar okee, maar als ze de 107 procent regel tot leven wekken zou geen van deze nieuwe teams zich kwalificeren vrees ik.

Vind het fijn dat je alles wat nieuw is toejuicht Angelo, maar je kan ook een beetje reël blijven.

CuqeBaqer
4 maart 2010, 00:23
Stefan GP koop Toyota op en heeft dus al een F1 basis de rest van de teams had nog niks en die worden wel toegelaten. Ben wel met Angelo eens dat het maar raar is dat Stefan GP niet mag rijden. ( Ondanks dat de team naam crap is )

GTE
4 maart 2010, 00:23
Nee, die Yanks dan?
Weet niet wat jij tegen dit team hebt, maar ik vind het knap dat zij zo willen doorzetten. Eén en al maffia; FIA honden!

Met USF1 was ik ook niet echt ingenomen. Maar laat ik het omdraaien, vanwaar deze welhaast blinde bewondering voor een team dat letterlijk nog NIKS heeft gedaan, behalve de boedel van Toyota opkopen en wat containers naar Bahrain te sturen? Vooralsnog heeft StefanGP alleen nog maar een grote bek gehad. Ik ben in ieder geval niet onder de indruk.

Darthwillie
4 maart 2010, 00:30
het feit dat ze die containers al verstuurd hebben (iets dat zowel Campos als USF1 niet gedaan hebben) zorgt ervoor dat ik er nu al meer vertrouwen in heb. Verder zitten ze voor een groot deel in dezelfde situatie als Brawn vorig jaar. Een goed ontwikkeld chassis. Lijkt me dat ze betere papieren hebben dan de helft van de nieuwe teams.

GTE
4 maart 2010, 00:49
Een goed ontwikkeld chassis. Lijkt me dat ze betere papieren hebben dan de helft van de nieuwe teams.

Laten we even vooropstellen dat StefanGP helemaal geen papieren (als in startrechten) heeft. Die kunnen dus onmogelijk beter zijn dan de papieren van Virgin en Lotus. Bovendien weten we niets van het chassis van Toyota. Daar kunnen we alleen maar naar gissen en het is niet onwaarschijnlijk dat Toyota de plank misslaat. In het gunstigste geval zal het een middelmatig chassis zijn geweest waarbij het nog maar de vraag is of StefanGP over de gelden en de kunde beschikt dat chassis naar behoren te laten werken, laat staan te ontwikkelen. Ik heb op zich niks tegen StefanGP (behalve dan die grote bek) maar het lijkt met niet terecht om voetstoots aan te nemen dat ze meer dan een getalmatige toevoeging aan het startveld zou leveren.

Darthwillie
4 maart 2010, 01:25
als we haren gaan kloven doe ik mee :thumbup:

je weet best dat het ik nergens beweer dat ze een startbewijs hebben, de opmerking beter papieren slaat op de kans dat ze het beter zouden kunnen doen dan de helft van de nieuwe teams MOCHTEN ze meedoen

kleine analyse van de nieuwe teams
-USF1, doen niet mee, dus daar zouden ze het hoe dan ook beter dan doen
-campos, geen meter gereden, niemand weet of ze een auto hebben, en die zou ontwikkeld zijn door een een een externe ontwerpstudio die al jaren geen F1wagen ontwikkeld hebben. Kans dat je met een door Toyota ontwikkelde auto het beter doet is goed aanwezig
-Virgin, staat vaker stil dan hij rijdt, ontwikkeld zonder windtunnel, iets waar andere ontwerpers hun vraagtekens bij zetten (adrian Newey oa)
-Lotus, volgens de coureurs aerodynamisch rampzalig.

zo gek is die opmerking dus niet

GTE
4 maart 2010, 01:54
Ik ben zo vrij om vast te stellen dat van de vier genoemde teams in ieder geval twee teams (Virgin en Lotus) veel verder zijn dan StefanGP als het gaat om deelname aan het F1 seizoen en dat we daarbij blijven gissen welke 'sportieve kwaliteit' SGP geleverd zou hebben, áls zij daadwerkelijk zou hebben deelgenomen.

Ik vind het namelijk nogal wat om zo maar aan te nemen dat een chassis van Toyota zondermeer goed is. Dat team bulkte van het geld maar kreeg het niet voor elkaar. Wat maakt een Toyota-chassis uberhaupt beter dan een Dallara-chassis? SGP is gewoon één groot vraagteken en met een grid van 24 auto's denk ik niet dat we er ook maar iets aan missen als wie die pseudo-Toyota's niet op de grid zien in 2010.

Raikkonen_WC
4 maart 2010, 08:23
Ik ben het wel met Angelo eens. Ik had Stefan GP echt een plekje gegund. Ze toonden iig veel LEF, en hadden best een goed pakket. Ben benieuwd of ze nu gaan doorzetten mbt het zijn van een TESTTEAM

Captain Slow
4 maart 2010, 11:09
Met USF1 was ik ook niet echt ingenomen. Maar laat ik het omdraaien, vanwaar deze welhaast blinde bewondering voor een team dat letterlijk nog NIKS heeft gedaan, behalve de boedel van Toyota opkopen en wat containers naar Bahrain te sturen? Vooralsnog heeft StefanGP alleen nog maar een grote bek gehad. Ik ben in ieder geval niet onder de indruk.

Brutalen hebben de halve wereld;) En niet brutalen de andere helft:innocent:

EDIT

Geen Stefan GP dus

Geen startbewijs voor Stefan GP
Kwam eerder deze week de Amerikaanse Droom al tot een einde, nu is er nog een droom in duigen gevallen. Stefan GP, het team dat nog geen startbewijs had, maar wel de auto klaar had, Kazuki Nakajima gecontracteerd had en dichtbij een deal was met Jacques Villeneuve heeft al het werk voor niks verzet. De FIA kent het team namelijk geen startbewijs toe.

“We hebben de verschillende opties in ogenschouw genomen en bevestigen nu dat het op deze korte termijn niet mogelijk is om een vervangend team een startbewijs toe te kennen,” zo luidde de verklaring van de FIA. “Binnenkort zal de FIA details naar buiten brengen betreffende een nieuwe selectie procedure voor kandidaten die in 2011 aan de start willen verschijnen.”

www.autosportnieuws.be

Federici
4 maart 2010, 13:01
Kom op jongens, allemaal in Servische shirts de races aanschouwen. Dit als protest.
26 auto's zijn altijd leuker dan 24 :)

Denk nog altijd dat de auto van StefanGP sneller is dan die Campos/Hispania. :)

Niels Tieman
4 maart 2010, 13:09
Ik doe wel een Frans shirt aan, dan steun ik de FIA in deze. Waarom? Omdat het kan.

Bram Kocken
4 maart 2010, 13:22
Doe mij maar gewoon een spannende race, met veel actie en leuke momenten...
Vind ik veel belangrijker dan de naam op de auto :)

Jeroen Ursem
4 maart 2010, 13:53
Denk nog altijd dat de auto van StefanGP sneller is dan die Campos/Hispania. :)

Ik heb echt geen flauw idee, volgende week krijgen we het te weten ;)

Hoe ging dat vroeger eigenlijk? Forti bijvoorbeeld, hoe kwam die in de formule 1? Kan me niet voorstellen dat er ooit een formule 1 team is toegelaten met een grote bek die nog nooit een rijdende wagen op de baan gezet hadden.

Darthwillie
4 maart 2010, 13:56
Ik vind het namelijk nogal wat om zo maar aan te nemen dat een chassis van Toyota zondermeer goed is. Dat team bulkte van het geld maar kreeg het niet voor elkaar. Wat maakt een Toyota-chassis uberhaupt beter dan een Dallara-chassis? SGP is gewoon één groot vraagteken en met een grid van 24 auto's denk ik niet dat we er ook maar iets aan missen als wie die pseudo-Toyota's niet op de grid zien in 2010.
http://static.rp-online.de/layout/showbilder/42665-brawn2.jpg
;) dat dachten we bij Brawn ook

en ook in de F1 verandert er niets

Teams seek McLaren wing clarification

By Jonathan Noble Thursday, March 4th 2010, 08:48 GMT

Red Bull Racing boss Christian Horner has revealed that his team and Ferrari are seeking clarification from the FIA about the legality of McLaren's rear wing design.

The design of the MP4-25 was the subject of discussion during last week's final pre-season test at Barcelona in Spain - amid suggestions that the layout of its airbox and engine cover was helping to stall the rear-wing at high-speed and delivering the car extra straight-line performance.

Now, Horner has revealed, his team and Ferrari have taken the matter to the FIA to ask whether the governing body believes it to be legal.

"There's a bit of a fuss over McLaren's rear wing," Horner said during a lunch with British newspaper journalists.

"They have a slot on it and they can pick up a lot of straight-line speed. I think it will get resolved before the first race. We've asked the FIA for clarification although I think Ferrari are probably more excited than we are to be honest."

Horner said that the introduction of wing slot-gap separators several years ago was designed to stop attempts to stall wings - but he thinks the McLaren design could be being used as a way of getting around the regulations.

"Basically, if you stall the wing you take all the drag off it and pick up straight-line speed," he said. "It's something that's been done quite a lot over the years but with the wing separators you're not supposed to do that.

"Our question ultimately will be: 'Is it clever design or is it in breach of the regulations'?"

He added: "They must be very confident that it's legal. I would think it will be legal."

McLaren confident of wing legality

By Jonathan Noble Thursday, March 4th 2010, 10:27 GMT

McLaren believes there will be no legality issue with the design of its rear wing, despite Red Bull Racing chief Christian Horner revealing that his team is seeking clarification from the FIA over the matter.

Horner told the British newspaper media that his outfit and Ferrari were unhappy about the way that McLaren was using the airbox and engine cover to help stall the rear wing of the MP4-25 - which could give the team a straight-line advantage.

"There's a bit of a fuss over McLaren's rear wing," Horner was quoted as saying. "They have a slot on it and they can pick up a lot of straight-line speed.

"I think it will get resolved before the first race. We've asked the FIA for clarification although I think Ferrari are probably more excited than we are to be honest."

McLaren has, however, moved to play down the matter - and says it is not only sure the design is wholly within the regulations but also has questioned whether Ferrari are as upset as Red Bull Racing.

A spokesman for the Woking-based team said: "We're very confident that our car is entirely legal - and we're not aware of any protest. In fact, we've spoken to Ferrari this morning and they're not aware of any protest either."

Ferrari sources have confirmed to AUTOSPORT that the team has no intention of taking the matter further, and have ruled out the possibility of it lodging a protest.

beiden autosport.com. lijkt me eenzelfde discussie als vorig jaar, verschil in interpretatie tussen de letter van de wet en de geest van de wet.

Bramzel
4 maart 2010, 14:08
Ik doe wel een Frans shirt aan, dan steun ik de FIA in deze. Waarom? Omdat het kan.

+1! :thumbup:

Captain Slow
4 maart 2010, 15:02
Van f1today.nl afgeplukt. Wat een huilebalk:rolleyes: Als je zonder geld van je sponsor niet eens je auto kunt bouwen had je race 3 niet eens gehaald.:blushing:

Teambaas Anderson geeft tekst en uitleg waarom US F1 niet racet

Het doek voor US F1 voor dit jaar is gevallen, de Amerikaanse renstal doet niet mee. Voor 2011 zal het team proberen opnieuw een startbewijs te bemachtigen, maar het is geen gegeven dat de internationale autosportbond FIA de open plek op de grid toekent aan US F1. Teambaas Ken Anderson gaf in gesprek met Autosport tekst en uitleg over het hoe en waarom zijn renstal de grid van 2010 niet haalt.

“De gebeurtenissen in januari leverden ons een achterstand op. We hadden een sponsor die om wat voor reden dan ook de verplichtingen niet nakwam. Dan heeft het geen nut meer om te proberen om dit jaar te racen. We misten alle tests en tijdens het seizoen is testen verboden. We gaan er niet staan puur om het staan, dat zou voor iedereen slecht zijn. Bij alle nieuwe teams zag je problemen om de tests te halen. Zonder tests is het heel moeilijk om problemen tijdens de races op te lossen.”

“Wat we nu willen doen is hergroeperen, de auto voor 2011 afronden en ergens in de zomer of herfst testen. Dan zijn we echt gereed om volgend jaar te racen. Het was de bedoeling dat we in maart vorig jaar al duidelijkheid zouden hebben, maar door de hele rel rond het budgetlimiet duurde dat veel langer. We kregen pas een startbewijs op 12 juni en de Concorde Agreement volgde pas op 31 juli. Die verloren vier maanden maakten het lastig, maar niet onmogelijk. Alleen kwam daar in januari het probleem met de sponsor bij en daardoor liepen we vast”, aldus Anderson.

EDIT

Ben lekker snel vandaag:p

Officieel: Chandhok tweede coureur bij Hispania
04 maart 2010

Karun Chandhok is dit jaar de teamgenoot van Bruno Senna bij Hispania Racing. Zo heeft het team, dat eerder nog onder de naam Campos Meta opereerde, donderdag bekendgemaakt tijdens een bijeenkomst in het Spaanse Murcia. Met de bevestiging van Chandhok is de volledige Formule 1-grid voor 2010 bekend.

"We waren erg onder de indruk van Karun's prestaties in de GP2-klasse", motiveerde teambaas Colin Kolles zijn keuze voor Chandhok. "India is bovendien een geweldig land. Het is geweldig voor deze sport om een Indiase coureur op de grid te hebben, vooral als we straks voor het eerst naar India afreizen." Volgens Kolles is het team nu klaar voor de eerste race in Bahrein. "Na een ongelooflijke race tegen de klok zijn we nu klaar voor het begin van het seizoen. Ik geloof echt dat we nu een goede basis hebben om op verder te bouwen. We zullen nu als team moeten blijven groeien."

Chandhok en Senna worden bij Hispania Racing herenigd. In 2008 reden zij nog samen voor iSport in de GP2. Chandhok won in totaal twee GP2-races.

0 testdagen gehad, hij zal het lastig krijgen.

Stefan van Renselaar
4 maart 2010, 16:25
( Ondanks dat de team naam crap is )

:hammer::hammer:

Neo-242
4 maart 2010, 18:29
Chandhok, dat is een hele aanwinst zeg! De eerste racende weerwolf:lol:

Het Honda - Brawn GP verhaal was een sprookje, dat niet zou herhaald worden door Toyota - Stefan GP. Vergeet niet dat Ross Brawn daar een jaar ontwikkeling van de vorige Honda voor geofferd had, iets dat men bij Toyota heel zeker niet heeft gedaan. Verder schat ik Ross Brawn wel wat hoger in qua kennis & management dan een rijke Rus met veel geld.:)

cookie
4 maart 2010, 19:53
http://img25.imageshack.us/img25/5048/img0586647x231.jpg
De Hispania F1

Ellu
4 maart 2010, 19:59
Chandhok, dat is een hele aanwinst zeg! De eerste racende weerwolf:lol:

Het Honda - Brawn GP verhaal was een sprookje, dat niet zou herhaald worden door Toyota - Stefan GP. Vergeet niet dat Ross Brawn daar een jaar ontwikkeling van de vorige Honda voor geofferd had, iets dat men bij Toyota heel zeker niet heeft gedaan. Verder schat ik Ross Brawn wel wat hoger in qua kennis & management dan een rijke Rus met veel geld.:)

Serviër:lol:.

Eindelijk eens een golf van nieuws, zaten we in December nog om verlegen! Ook vind ik dat Angelo zijn bewondering niet onder stoelen of banken hoeft te steken, teminste die toon maak ik op uit berichten van anderen.:(

Dennis
4 maart 2010, 20:26
http://img25.imageshack.us/img25/5048/img0586647x231.jpg
De Hispania F1

Wat een drukke auto zeg. Al die sponsoren maken het design er niet mooier op :innocent:

Neo-242
4 maart 2010, 20:48
Dat ziet er wel een héél simpele auto uit, zoals de Lotus.
Als dat trouwens de eerste foto moet zijn van je wagen, zo'n vaag shot!:lol:

JossNL
4 maart 2010, 20:56
Die van de voorkant is niet veel beter:
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/03/71510090-470x352.jpg

Dit is beter:
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/03/71514640-4b3d095ccfc40e8ee3b62f46fcae7ad3.4b8feb8b-full.jpg

Jeroen Ursem
4 maart 2010, 21:01
Mooi kleurschema :thumbup:

Darthwillie
4 maart 2010, 21:07
dus daarom is de donatieknop opeens actief :blink: :lol:

Federici
4 maart 2010, 21:08
Ik vind het eigenlijk niet eens zo verkeerd hoor :)
De kleur lijkt me toch meer matzwart of is het nou gewoon grijs?

Bramzel
4 maart 2010, 21:27
Is grijs. En ik vind het een mooie wagen!

JossNL
4 maart 2010, 21:33
http://i48.tinypic.com/2ywwx2v.jpg

Grijs, inderdaad ;)

Federici
4 maart 2010, 21:33
Nog wat foto's;

http://www.racexpress.nl/imgitems/article/2010/03/_SEP0263.jpg
http://www.racexpress.nl/imgitems/article/2010/03/_SEP0288.jpg
http://www.racexpress.nl/imgitems/article/2010/03/_SEP0287.jpg

speed9
4 maart 2010, 21:35
Valt op dat de F1 wagen van nu,allemaal van die ingewikkelde spiegels hebben,als je die er af rijd of alle 2 mag je dan wel door rijden dan?

Wel een mooie wagen,lijk wel een RBR wagen.

GTE
4 maart 2010, 21:39
Doet me op een of andere manier een beetje denken aan de Sauber van 1992.

Sander Hogendoorn
4 maart 2010, 21:41
Een Red Bull/Ferrari achtig neusje, verder ziet het er eigenlijk te simpel uit om snel te kunnen zijn denk ik, who knows :)

TheRealms
4 maart 2010, 22:30
Wat een enorme brake ducts!! :|

Neo-242
4 maart 2010, 22:37
Ik hoop voor beide rijders van niet, maar dit team haalt volgens mij einde 2010 niet, let op mijn woorden...

Het lijkt anno 2010 echt enorm moeilijk om sponsors te vinden zeg!:blink:

RSRoy
4 maart 2010, 22:42

Credit crisis? :rolleyes:

Robert Saalmink
4 maart 2010, 23:10
Wie heeft die auto ontworpen eigenlijk?

Tazz
4 maart 2010, 23:27
Dallara

KingBee
4 maart 2010, 23:30
Ik vind 'm niet heel slecht. Maar ja, mooi betekent nog niet snel.

Nog even over StefanGP, voor mijn gevoel hangt er teveel een Joep van de Nieuwenhuyzen "geurtje" aan 'm, een wat vage achtergrond en reputatie: zo heeft volgens de keulse krant Express het bedrijf van Zoran Stefanovic (AMCO) Toyota onterecht medegedeeld dat het samenwerkte met de duitse Defensie en de European Space Agency. Sterker nog, twee andere duitse bedrijven zijn zelfs niet bekend met het feit dat AMCO militaire technologie zou ontwikkelen.

De FIA is gewoon de voorgeschiedenis van hem en zijn bedrijf nagegaan en kwamen al snel tot de conclusie dat ze het team niet moesten toelaten.

Bramzel
4 maart 2010, 23:31
Ik heb ergens gelezen dat er nogal wat Servische staatssteun in StefanGP zit.

NS
4 maart 2010, 23:45
wat een amateuristische foto's :')

maar wel een gave auto eigenlijk!

Markie
5 maart 2010, 00:17
Ik hoop voor beide rijders van niet, maar dit team haalt volgens mij einde 2010 niet, let op mijn woorden...

Voor dat het team van eigenaar wisselde, stond al in de Spaanse pers (AS Sports) vermeld dat dit zou gebeuren, met steun van ome Bernie. Dus ik denk dat ze het einde wel halen, ook omdat die zelfde krant meldde dat volgend jaar het team in handen komt van VolksWagen.

Maar we zullen wel zien of die het bij het juiste eind hadden. want de foto's zien er niet al te hoopvol uit :surrender:
,

Federici
5 maart 2010, 00:34
Ik vind 'm niet heel slecht. Maar ja, mooi betekent nog niet snel.

Nog even over StefanGP, voor mijn gevoel hangt er teveel een Joep van de Nieuwenhuyzen "geurtje" aan 'm, een wat vage achtergrond en reputatie: zo heeft volgens de keulse krant Express het bedrijf van Zoran Stefanovic (AMCO) Toyota onterecht medegedeeld dat het samenwerkte met de duitse Defensie en de European Space Agency. Sterker nog, twee andere duitse bedrijven zijn zelfs niet bekend met het feit dat AMCO militaire technologie zou ontwikkelen.

De FIA is gewoon de voorgeschiedenis van hem en zijn bedrijf nagegaan en kwamen al snel tot de conclusie dat ze het team niet moesten toelaten.

AMCO is toch gewoon een bedrijf in medische apparatuur?
Die Van Nieuwenhuyzen zei altijd over zichzelf dat hij de ontdekker was van de Chinese markt en was gewoon een 'investeerder'.

Zoran is zéker niet zo iemand. Feit is dat hij al jaren geleden wilde instappen in de Formule 1, maar toen al helemaal niet serieus genomen werd. Kijk, de randzaken (zoals de website) hebben bij hem niet de hoogste prioriteit. Hij wilde er staan met zijn team. De FIA heeft veel te lang geloofd in die Yanks met hun grote bek. StefanGP is hier andermaal de dupe van.

Bah. :closedeyes:

Joost van den Heuvel
5 maart 2010, 01:23

Is dat net zoiets als met dat LADA op de Renaults? :laugh:

http://images.gpupdate.net/newsnew/146973.jpg

Raikkonen_WC
5 maart 2010, 08:53
Ik vind het echt geen redbull/ferrari achtig neusje. Eerder Virgin. Die heeft net zo'n neus met zo'n knik.

Federici
5 maart 2010, 09:12
Ik vind het echt geen redbull/ferrari achtig neusje. Eerder Virgin. Die heeft net zo'n neus met zo'n knik.

Precies. En dat vind ik dan weer zo'n Minardi 2000/2001 neus...

Pingguest
5 maart 2010, 10:24

Oh, gaan we terug naar de vooroorlogse periode met staatssteun voor de autosport? :huh1:

Bramzel
5 maart 2010, 10:43
Oh, gaan we terug naar de vooroorlogse periode met staatssteun voor de autosport? :huh1:

Vooroorlogs? Landen sponsoren aan de lopende band autosport, denk alleen al aan hoeveel geld Maleisië richting Stewart F1 en Minardi sluistte.

Schumi rulezzzzz
5 maart 2010, 13:05
Die Dallara ziet er best strak uit, een stuk beter dan bijvoorbeel de Lotus! Let's wait and see of ie ook op gang de brengen is.

Neo-242
5 maart 2010, 23:30
Wordt Pepsi een sponsor van Hispania Racing Team?

http://i45.tinypic.com/1zyxbp.jpg

Stefan van Renselaar
5 maart 2010, 23:32
Wordt Pepsi een sponsor van Hispania Racing Team?

http://i45.tinypic.com/1zyxbp.jpg

Dat lijkt me een Photoshop, of heb ik dat?

jp_f1
5 maart 2010, 23:39
Geen idee of het waar is, maar ik vind het wel een mooie livery zo

Federici
5 maart 2010, 23:42
Geen idee of het waar is, maar ik vind het wel een mooie livery zo

Sowieso een Photoshop, aangezien Pepsi sinds kort een nieuw logo heeft :)

Sander Hogendoorn
5 maart 2010, 23:42
Is een photoshop, van dezelfde maker:

http://img695.imageshack.us/img695/4558/hispania2.jpg

http://img237.imageshack.us/img237/2572/greenl.jpg

http://img691.imageshack.us/img691/2899/bluex.jpg

http://i270.photobucket.com/albums/jj119/Pmpcaddy/Rasta.jpg

Laat in ieder geval duidelijk zien dat de echte livery veel beter had gekund ;)

speed9
5 maart 2010, 23:56
Is een photoshop, van dezelfde maker:

http://img691.imageshack.us/img691/2899/bluex.jpg

Laat in ieder geval duidelijk zien dat de echte livery veel beter had gekund ;)
Die vind ik persoonlijk het mooist,al die blauw :thumbup:

Schumi rulezzzzz
5 maart 2010, 23:56
Wow inderdaad, op die onderste na allemaal supermooi, vooral die in de Spaanse kleuren.

Federici
6 maart 2010, 00:08
Die eerste is inderdaad het mooiste. Heeft ook het meeste met 'Hispania' te maken :)

KingBee
6 maart 2010, 00:35
AMCO is toch gewoon een bedrijf in medische apparatuur?
Die Van Nieuwenhuyzen zei altijd over zichzelf dat hij de ontdekker was van de Chinese markt en was gewoon een 'investeerder'.

Zoran is zéker niet zo iemand. Feit is dat hij al jaren geleden wilde instappen in de Formule 1, maar toen al helemaal niet serieus genomen werd. Kijk, de randzaken (zoals de website) hebben bij hem niet de hoogste prioriteit. Hij wilde er staan met zijn team. De FIA heeft veel te lang geloofd in die Yanks met hun grote bek. StefanGP is hier andermaal de dupe van.

Bah. :closedeyes:

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar het gerucht ging dat Zoran wapenleverancier was ten tijde van de Balkan oorlog en er goed geld aan verdiend heeft. Daarnaast staat er op F1tecnical dit, geen wonder dat de FIA het team niet toegelaten heeft:
Stefan GP finances unveiled

Recent uncovered details about the parent company of Stefan GP have revealed just why the FIA may have denied the team a grid slot for 2010. With its financial detail unveiled and dubious claims unraveled, the business looks like a fraud, rather than an F1 team owner.

Zoran Stefanovic, the team's owner and apparent investor, owns a Serbian engineering company named AMCO. Before supporting Stefanovic's Formula One foray Stefan GP, Cologne based Toyota Motorsport was told AMCO was involved with space and military technology.

AMCO claimed it worked with Germany's Federal Defence Force (Bundeswehr) on flight drones and contributed to the European Space Agency's orbit launch rocket Ariane 5. In fact web pages were set up to popularise this belief.

"After consulting with the system manufacturers of the drones KZO and LUNA we can confirm that in the Bundeswehr product there are no technologies of the Serbian company AMCO," said a spokesman of the German defence department Bundesamtes fur Wehrtechnik und Beschaffung to Express.

Furthermore, the financial situation of AMCO also came to light by consulting the Serbian company registry. It appears there that AMCO Corporation is a limited liability company, founded on 14/03/2008 with a capital of 500 euros (80% for Zoran Stefanovic and 20% for Vuk Stefanovic).

Going further, the company that totals one single employee, realised 3315 Euro in 2009 and a net result of 42.7 Euro.

Considering these claims, it may come to no surprise why Stefan GP was not allowed an entry into 2010.

UPDATE: In response to this report, AMCO has replied us with a letter, saying "The German newspapers Express published an article that is not founded on facts but on speculation and bad translation.

The AMCO Corporation never stated anywhere that "it cooperated with the German Federal Defense Forces (Bundeswehr) on a production of an unmanned aircraft”. The correct information is that one of our engineers was involved in a construction of an engine for a German company, the buyer, which turned out to be for an unmanned aircraft. We never stated nor did we ever imply that we worked with Bundeswehr in any form or way. Furthermore we have no idea how we were brought in context with the other German companies with whom we had no contacts at all. Illustration about capabilities of our personnel in Serbia was misunderstood and maliciously used for sensationalist journalism. Such construction of facts can only be aimed to discredit us and all the others mentioned."

"On the other hand, our people should be recognized for producing parts for the ARIANE V rocket, seven years ago by our company in Serbia. We are very proud of this fact."

"The demanti have been published in the German media."

Joost van den Heuvel
6 maart 2010, 01:19
lol wtf!!!

:blink:

Is dat een grap of is het echt?

Bramzel
6 maart 2010, 01:56
Als je het even vanuit de hoor-wederhoor kant bekijkt zal de waarheid in het midden liggen ;)

speed9
6 maart 2010, 11:12
Lees/Las ik nu nou net echt dat er stond 500 euro(?),dus ze hebben een bedrijf met een capital van 500 euro.
Als dat zo laat zien is het wel erg makkelijk,als een bedrijfje een heel F1 team over te nemen en miljoenen voor vragen door investeringen.

Tjerk Korving
6 maart 2010, 11:44
Nee Rick, het bedrijf is ooit gestart met een kapitaal van 500 Euro. :)

speed9
6 maart 2010, 11:59
Nee Rick, het bedrijf is ooit gestart met een kapitaal van 500 Euro. :)
Oo,maar dan betekend het nog steeds dat het weinig is als je binnen 2 jaar van 500 naar x aantalbedrag gaat en op die basis een team overneemt.

Dat betekend gewoon dat ze alleen nog maar groei gekent hebben,maar geen tegenslag dus,als het dadelijk fout gaat er weer een team verdwijnt.

Robert Saalmink
11 maart 2010, 13:57
Deze thread kan nu dicht, we gaan vanaf heden weer verder in de normale nieuws-thread en de racethreads.